Author Topic: Merenkurkun siltayhteys  (Read 143936 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Offline riidanhaastaja

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #200 on: 01. 09. 2008 20:08 »

Hullu ja hypätä?  Onhan tuolta Raippaluodon sillalta jo tehty hulluja hyppyjä ja itsareita.

Ei paljo naurata. Sattui olemaan tuttu kaveri joka tuolta sillalta aikoinaan hyppäs :(

Jack

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #201 on: 01. 09. 2008 20:08 »
 mikä yrittäjä lähtisi mukaan "seilaamaan" niin epävarmoille vesille.  

Siellä olisi tunkua jos Vaasan kaupunki ei olisi ajanut kilpailijaa nurin jolle ei
tarvinnut antaa penniäkään minkäänlaista tukea.  Hyvä Vaasa.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #202 on: 01. 09. 2008 20:08 »

Hullu ja hypätä?  Onhan tuolta Raippaluodon sillalta jo tehty hulluja hyppyjä ja itsareita.

Ei paljo naurata. Sattui olemaan tuttu kaveri joka tuolta sillalta aikoinaan hyppäs :(

Otan osaa.  Tuollaiset tapahtumat vetävät mielen vakavaksi.  Surevat jäävät miettimään asioita...

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #203 on: 01. 09. 2008 21:09 »
Mitähän Merenkurkun yläpuolella molemmin puolin Pohjanlahtea sekä Perämerta ajatellaan merialueen itseasiassa pitkälle menevästä patoamisesta pengertie-siltahankkeesta, jonka ekologiset ja ympäristövaikutukset eivät ole ennustettavissa. Haittakustannukset , eivät pelkästään rahassa, olisivat arvaamattomat.  Kuka ne maksaisi?  Perustettavan  hankkeen oy:kö?  Ei varmasti!

Beluriskin kiihkeän Perämeren puolustuspuheen vakuuttamana vakuutuin, että pitänee rakentaa tunneli junille ja ajoneuvoille siitä mistä saaret Suomen puolella loppuvat siihen mistä Ruotsin puolen Uumajan satama alkaa.

Tunneli Vaasasta Uumajaan olisi ympäristöystävällisempi ja säistä riippumaton kiinteä yhteys. Ehkä pengertie on todellakin liian patomainen ja tuhoisa rakennelma merenkurkkuun.

Aikatauluriippumaton kulkeminen vaatisi tunneliin ajoneuvoillekin oman tunnelimaantien.

Helsingillä on perinteitä louhia pitkiäkin tunneleita kaupungin alla ja ympäristössä peruskallioon, esimerkiksi Päijännetunneli 120 kilometriä. Kallioperään louhiminen ei ole niin kallistakaan kuin teknisesti hankalampaan maaperään, jollaista on esimerkiksi Englannin kanaalin merenpohja.

Suomenlahden rautatietunneli

"Suomen geoteknisen yhdistyksen edustajana Usko Anttikoski esitti pohjoismaisessa geotekniikan konferenssissa Aalborgissa vuonna 1992 kolmea uutta tunnelia Suomenlahdelle, Ahvenanmaalle ja Merenkurkkuun.

Fennoskandian kallioperä on yleensä samanlaista peruskalliota Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjän Karjalassa. Kallioperä soveltuu rakennettujen runsaiden kalliorakennuskohteiden perusteella erittäin hyvin kalliotunnelien rakentamiseen. Vastaavaa yhtä hyvää kallioresurssia ei ole juuri muualla maailmassa tarjolla. Tämä prekambrinen kova kallioperä laskee loivasti kaltevuudella noin 0,2 % etelään ja sen pinta on ollut Tallinnassa tehdyissä porauksissa tasolla noin -100…-150 metriä. Virossa on peruskallion (graniittia) päällä pehmeämpää hiekkakivi-, savikivi- ja kalkkikivikalliota. Geologisia tutkimuksia Suomenlahden tunnelia varten ei ole kuitenkaan voitu vielä aloittaa.

Tunneli tehdään Suomen kallioperässä ja meren alla poraamalla ja räjäyttämällä. Kallionpinta tuetaan ruiskubetonilla ja pultituksella. Kovassa kallioperässä on usein kallioruhjeita, joissa joudutaan kymmenien metrien osalla tekemään järeitä teräsbetonikaaria. Tällöin normaali työrytmi häiriintyy ja viivästymistä voi syntyä useiksi kuukausiksi.

Suurimmat ongelmat ovat merenalaisissa pitkissä tunneleissa vuotovesien poistamisessa ja ilmanvaihdossa sekä tulipalojen savunpoistossa. Tämän vuoksi meren alla käytetään kolmea erillistä tunnelia, joista kaksi on liikennöintiä varten ja yksi ilmanvaihtoa ja savunpoistoa varten.

Merialueelle tehdään tekosaaria, joista on huoltokuilu tunneleihin. Saarille tehdään majakkarakennus, jossa on huoltorakennuksen lisäksi ilmastoinnin ulostuloa varten piippu. Tekosaarille voidaan rakentaa tarvittaessa myös tuulivoimaloita energian hankintaa varten."
« Last Edit: 01. 09. 2008 22:10 by Timo Rintamäki »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #204 on: 02. 09. 2008 07:07 »

Siellä olisi tunkua jos Vaasan kaupunki ei olisi ajanut kilpailijaa nurin jolle ei
tarvinnut antaa penniäkään minkäänlaista tukea.  Hyvä Vaasa.

Yrittäjänä minua kiinnostaa tietääkö kukaan miten kävi Transparadenin
vastuullisille yhtiömiehille?

Ovatko vielä elossa?

Millaista elämää nyt elävät?

Konkurssissa menee yleensä maat ja mannut ja yrittäjästä saattaa tulla
keppikerjäläinen.  Siis pakolaista paljon huonompaan asemaan. 

Kuka tietää.

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #205 on: 02. 09. 2008 10:10 »
Taisi olla Härnösandilainen lääkäri joka firman omisti. Eihän aina osakeyhtiöiden omistajille kovin pahasti käy - paitsi pienyrittäjille, jotka joutuvat panemaan omaisuutensa pantiksi lainaa saadakseen.

Olen joskus aikaisemmin esittänyt tällaista veronmaksajille halpaa yhteyttä Merenkurkun yli:

Tausta: (Västra) Norrskär on syvän veden ympäröimä saari keskellä Merenkurkkua, Vaasan ja Uumajan puolessa välissä. Saare siihen saa helposti laiturin isollekin autolautalle.

Norrkär oli ennen linnakesaari mutta puolustusvoimat ovat tyjis sieltä vieneet pois eikä sillä enää ole roolia Suomen puolustuksessa.

Suunnitelmani oli tämä:

Miehitän Norrskärin (ensiksi sovittuani Suomen Valtion kanssa, että he eivät kovasti yritä valloittaa takaisin saartani). Vedän Norrskärin keisarikunnan lipun majakan huipulle ja julistaudun itsenäiseksi keisarikunnaksi. En tietystikään liity EU:hun tai Natoon tms.

Norrskärin pääelinkeino on laiturin ylläpito. Se antaa mielellään esim. autolautoille pistätytymispaikan esim. matkalla Suomen ja Ruotsin välillä. Pistätytymisestä (3 min.) vieraassa valtiossa (Siis Norrskärin keisarikunnassa) on se etu että TaxFree on mahdollista aluksella.

Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.

(Ehkäpä operaation pääasiallinen tarkoitus on säästää Suomen/Ruotsin ja Vaasan verorahoja ja silti mahdollistaa edullinen matkailu/rahti maiden välillä. Mahdollinen valtion ylijäämä sijoitetaan johonkin ylevään tarkoitukseen, esim. ilmastonsuojeluun)



« Last Edit: 02. 09. 2008 10:10 by Tapio Osala »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #206 on: 02. 09. 2008 10:10 »
Pistätytymisestä (3 min.) vieraassa valtiossa (Siis Norrskärin keisarikunnassa) on se etu että TaxFree on mahdollista aluksella.

Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.



Mielenkiintoista.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Mies Ääni

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #207 on: 02. 09. 2008 15:03 »


Suunnitelmani oli tämä:

Miehitän Norrskärin (ensiksi sovittuani Suomen Valtion kanssa, että he eivät kovasti yritä valloittaa takaisin saartani). Vedän Norrskärin keisarikunnan lipun majakan huipulle ja julistaudun itsenäiseksi keisarikunnaksi. En tietystikään liity EU:hun tai Natoon tms.

Norrskärin pääelinkeino on laiturin ylläpito. Se antaa mielellään esim. autolautoille pistätytymispaikan esim. matkalla Suomen ja Ruotsin välillä. Pistätytymisestä (3 min.) vieraassa valtiossa (Siis Norrskärin keisarikunnassa) on se etu että TaxFree on mahdollista aluksella.

Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.

(Ehkäpä operaation pääasiallinen tarkoitus on säästää Suomen/Ruotsin ja Vaasan verorahoja ja silti mahdollistaa edullinen matkailu/rahti maiden välillä. Mahdollinen valtion ylijäämä sijoitetaan johonkin ylevään tarkoitukseen, esim. ilmastonsuojeluun)





Jumalauta Tapio. Toi kuulostaa hyvältä. Pääseekö mukaan valtion johtoon?

Offline Muuttolintu

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 133
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #208 on: 02. 09. 2008 15:03 »

Olen joskus aikaisemmin esittänyt tällaista veronmaksajille halpaa yhteyttä Merenkurkun yli:

Tausta: (Västra) Norrskär on syvän veden ympäröimä saari keskellä Merenkurkkua, Vaasan ja Uumajan puolessa välissä. Saare siihen saa helposti laiturin isollekin autolautalle.

Norrkär oli ennen linnakesaari mutta puolustusvoimat ovat tyjis sieltä vieneet pois eikä sillä enää ole roolia Suomen puolustuksessa.

Suunnitelmani oli tämä:

Miehitän Norrskärin (ensiksi sovittuani Suomen Valtion kanssa, että he eivät kovasti yritä valloittaa takaisin saartani). Vedän Norrskärin keisarikunnan lipun majakan huipulle ja julistaudun itsenäiseksi keisarikunnaksi. En tietystikään liity EU:hun tai Natoon tms.

Norrskärin pääelinkeino on laiturin ylläpito. Se antaa mielellään esim. autolautoille pistätytymispaikan esim. matkalla Suomen ja Ruotsin välillä. Pistätytymisestä (3 min.) vieraassa valtiossa (Siis Norrskärin keisarikunnassa) on se etu että TaxFree on mahdollista aluksella.

Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.

(Ehkäpä operaation pääasiallinen tarkoitus on säästää Suomen/Ruotsin ja Vaasan verorahoja ja silti mahdollistaa edullinen matkailu/rahti maiden välillä. Mahdollinen valtion ylijäämä sijoitetaan johonkin ylevään tarkoitukseen, esim. ilmastonsuojeluun)





Mukana ollaan, noin hullu ajatus ei voi kuin onnistua. Mihin voin laittaa hakemuksen majakan vartijan hommaan?? (Täytyyhän majakkaa vartioida ettei sitä joku varasta).

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #209 on: 02. 09. 2008 18:06 »
Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.



Norskärissä on jo tiivis kalastajakylätaajama. Olisi hyvä Sinulta aloittaa kova lobbaaminen tullaksesi valituksi heidän keisarikseen. Menestystä haaveellesi.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #210 on: 02. 09. 2008 18:06 »
Hommaa sinne pari Ludmilaa ja Svetlanaa niin Putin lainaa tankkeja ja sinkoja.

Mies Ääni

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #211 on: 02. 09. 2008 20:08 »


Suunnitelmani oli tämä:

Miehitän Norrskärin (ensiksi sovittuani Suomen Valtion kanssa, että he eivät kovasti yritä valloittaa takaisin saartani). Vedän Norrskärin keisarikunnan lipun majakan huipulle ja julistaudun itsenäiseksi keisarikunnaksi. En tietystikään liity EU:hun tai Natoon tms.

Norrskärin pääelinkeino on laiturin ylläpito. Se antaa mielellään esim. autolautoille pistätytymispaikan esim. matkalla Suomen ja Ruotsin välillä. Pistätytymisestä (3 min.) vieraassa valtiossa (Siis Norrskärin keisarikunnassa) on se etu että TaxFree on mahdollista aluksella.

Nuuskan myynti on sallittu Norrskärillä ja ehkäpä rahapelitkin. Casinoa suunnitellaan.

Itse ajattelin viettää siis loppuelämäni Keisarina.

(Ehkäpä operaation pääasiallinen tarkoitus on säästää Suomen/Ruotsin ja Vaasan verorahoja ja silti mahdollistaa edullinen matkailu/rahti maiden välillä. Mahdollinen valtion ylijäämä sijoitetaan johonkin ylevään tarkoitukseen, esim. ilmastonsuojeluun)








Tuli mieleen vielä semmoinen asia, että jos Tapio et aivan koko loppuikääsi haluaisikaan keisarina, vaan jäisit eläkkeelle jossain vaiheessa. Minua on nimittäin aina kiinnostanut tuo diktaattorin arvonimi. Olisiko mahdollista että suorittaisin vallankaappauksen joskus myöhemmin ja rupeisin diktaattoriksi. Tämä tietenkin vain sinun suostumuksellasi.

Olen sinua hieman nuorempi, joten voisin hyvin odottaa vielä parikymmentä vuotta ennen kun tekisin sovitun vallankaappauksen.

Hmm.. Uimamaisteri vai Uimakeisari..   vaiko   Uimadiktaattori... ei toi keisarikaan pahalta kuulosta, mutta, ehkä minä kuitenkin tekisin sen vallankaappauksen ja olisin se diktaattori. Siinä vaan on jotain.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #212 on: 02. 09. 2008 20:08 »
Kirjoittajat heittävät nyt vähän lekkeriksi asian mikä teknisesti on ihan
mahdollista toteuttaa ihan EU säännösten mukaan koska EU- säännöksiä
ei tarvitse EU:n ulkopuolisen valtion kunnioittaa.  Jonkun pitää vain
asia toteutta ja näin mellä on jälleen verovapaa laivayhteys.  Mahtavaa.

Hyvä Tapio.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7431
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #213 on: 03. 09. 2008 03:03 »
Kirjoittajat heittävät nyt vähän lekkeriksi asian mikä teknisesti on ihan
mahdollista toteuttaa ihan EU säännösten mukaan koska EU- säännöksiä
ei tarvitse EU:n ulkopuolisen valtion kunnioittaa.  Jonkun pitää vain
asia toteutta ja näin mellä on jälleen verovapaa laivayhteys.  Mahtavaa.

Hyvä Tapio.



Tälle Osala-Jerseyn saarelle vois siirtää myös vaasalaisia.infon serverit jos keskustelut alkaa käymään liian kuumina :)


Analyyssi

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #214 on: 03. 09. 2008 05:05 »
Quote from: herkkoo

Tälle Osala-Jerseyn saarelle vois siirtää myös vaasalaisia.infon serverit jos keskustelut alkaa käymään liian kuumina


En tiedä mistä minulle tuli mieleeni, että sinne voisi sijoittaa myös vankilan. ;)

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7431
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #215 on: 03. 09. 2008 06:06 »
Quote from: herkkoo

Tälle Osala-Jerseyn saarelle vois siirtää myös vaasalaisia.infon serverit jos keskustelut alkaa käymään liian kuumina


En tiedä mistä minulle tuli mieleeni, että sinne voisi sijoittaa myös vankilan. ;)

Uusi elokuva?, Pako Osalan vankilasta :)


http://www.filmgoer.fi/arvostelut/e/espace_from_alcatraz/index.html


Mies Ääni

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #216 on: 03. 09. 2008 07:07 »
Kirjoittajat heittävät nyt vähän lekkeriksi asian mikä teknisesti on ihan
mahdollista toteuttaa ihan EU säännösten mukaan koska EU- säännöksiä
ei tarvitse EU:n ulkopuolisen valtion kunnioittaa.  Jonkun pitää vain
asia toteutta ja näin mellä on jälleen verovapaa laivayhteys.  Mahtavaa.

Hyvä Tapio.



Minä ainakin olen tosissani. Tuossa on uskomattomat mahdollisuudet.

Offline Vaari

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 288
  • Gender: Male
  • Legenda elää
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #217 on: 03. 09. 2008 08:08 »
Keisarikunta ei oikein kolahda.  Kyllä tuollaisen saaren yhteiskuntajärjestelmän
pitää olla sosialistinen.
Vaarissa vara parempi.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #218 on: 03. 09. 2008 08:08 »
Tässä kävi nyt sitten niin kuin aina yhteiskunnissa tuppaa käymään.
Valtataistelu hallinnosta...ennen kuin mitään on olemassakaan.
Logot, ismit ja värit on nyt määritelty!
...ja ei kun hankkimaan tukijoita ja niitä ah..., niin välttämättömiä aseita, jotta juttu saadaan ratkaistua. ;)
« Last Edit: 03. 09. 2008 11:11 by Vapaudenpatsas »

Jack

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #219 on: 03. 09. 2008 09:09 »

      Aivan sama millainen systeemi siellä on kunhan sinne ei tuoda koiria.
      Muinainen Atsteekkihallintosysteemi oli aika hyvä.  Sitä ei ole enää
      ollut aikoihin missään.  Kannatan sitä jos jotain pitää kannattaa.

      Niin ja sitten lipussa pitää olla kaikki naapurimaiden värit.  Eli sinistä, valkoista,
      punaista, keltaista, mustaa ja vielä on kai jotain niin ja vihreätä ihan vaan
      vihreyden vuoksi.
« Last Edit: 03. 09. 2008 09:09 by Jack »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7431
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #220 on: 03. 09. 2008 10:10 »

      Aivan sama millainen systeemi siellä on kunhan sinne ei tuoda koiria.
      Muinainen Atsteekkihallintosysteemi oli aika hyvä.  Sitä ei ole enää
      ollut aikoihin missään.  Kannatan sitä jos jotain pitää kannattaa.

      Niin ja sitten lipussa pitää olla kaikki naapurimaiden värit.  Eli sinistä, valkoista,
      punaista, keltaista, mustaa ja vielä on kai jotain niin ja vihreätä ihan vaan
      vihreyden vuoksi.

Osala voisi varmaan perustaa myös kissatalon sinne saarelle ja mornilla olisi kissanpäivät kun mutustelisivat silakkaa jatkuvalla syötöllä :)




Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #221 on: 03. 09. 2008 11:11 »
...ja ei kun hankkimaan tukijoita ja niitä ah..., niin välltämättömiä aseita, jotta juttu saadaan ratkaistua. ;)
Olen jo aikaisemmin, tässä yhteydessä esittänyt, että poistettujen tykkiasemien torsoihin laitettaisiin vaikkapa pöllit markkeeraamaan tykinputkia.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #222 on: 03. 09. 2008 11:11 »
Keisarikunta ei oikein kolahda.  Kyllä tuollaisen saaren yhteiskuntajärjestelmän
pitää olla sosialistinen.

En ole vielä päättänyt lopullisesti yhteiskuntamuodosta muuta kuin sen, että keisarille kuuluu se mikä keisarille kuuluu.

Diktatuureja on peitelty erilaisiin -ismeihin. (Diktaruurihan tämäkin on). Pitäisi keksiä jotain uutta, enne kokematonta. Minua viehättää anarkismi, joka oli voimissaan 1800-luvulla ennenkuin sosialismi sen peittosi.

Vankilasta en oikein tiedä mutta turvapaikka se voisi olla joillekin mielenkiitoisille henkilöille. Aina joku hyväkin ihminen voi joutua omiensa hylkimäksi tässä julmassa maailmassa. Pitää varmaan perustaa joku neuvosto, joka ottaa anomuksia vastaan.

Näiden kanssa olisi mukava katsella rupatelle mereen laskevaa aurinkoa ja nauttia tax-free tuotteita.

 Internet-severit saavat siellä pauhata (kunhat eivät keisaria kritisoi) vapaasti (ei tietenkään mitää vulgääriä pornoa).

Joku merkittävän Nobel-tasoisen palkinnon ajattelin jakaa esim. ympäristöteoista.

Tietysti Norrskär toimisi vain uusiutuvalla energialla ja se ydinase- ja voimavapaa vyöhyke.

Mies Ääni

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #223 on: 03. 09. 2008 12:12 »
[

 Internet-severit saavat siellä pauhata (kunhat eivät keisaria kritisoi) vapaasti (ei tietenkään mitää vulgääriä pornoa).


Ilmeisesti tavallinen porno kävisi? Mitä vikaa on vurgäärissä pornossa on?

Kysyy nimimerkki:
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #224 on: 03. 09. 2008 13:01 »

Tietysti Norrskär toimisi vain uusiutuvalla energialla ja se ydinase- ja voimavapaa vyöhyke.

Ilman muuta.  Jos siellä tarvitaan autoja niin minulla on vielä muutama sähköauto
jäljellä.  Virta temmataan tuulesta ja noin pienellä alueella ei kovinkaan paljoa
sähköä kulu ajamiseen. 

Asiahan on aina vain mielenkiintoisempi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #225 on: 03. 09. 2008 15:03 »
Tässä tulevan Keisarikunnan kartta. Östra Norrskärille voisi perustaa jonkinlaisen rangaistussiirtolan, esim. kehityksen vastustajille. Siellä olisi kylläkin varsin oivat palvelut.

Tuulivoimalla ladattavalle sähköajoneuvoille, myös veneille, on käyttöä koska Keisarin työ on raskasta eikä aina jaksa nojakillakaan ajella.


Norrskär sijaitsee keskellä Merenkurkkua noin 40 km Suomen rannikolta. Tämä meren ympäröimä saariryhmä koostuu noin kymmenestä karista ja luodosta. Västra ja Östra Norrskär ovat suurimmat luodot. Västra Norrskär sijaitsee majakka, entinen luotsiasema ja kalastajakylä.

Norrskärin majakka on rakennettu tiilestä ja graniitista ja se on 21 metriä korkea. Kahdeksankulmainen majakka valmistui vuonna 1846. Henkilökunta, joka koostui neljästä majakanvartijasta ja heidän perheistään, asui majakan vieressä sijaitsevassa hirsimökissä. Heidän elämänsä oli usein kovaa. Kalastus, lintujenmetsästys ja hylkeenpyynti kuului välttämättömiin tehtäviin. Talvella ja huonon kelin aikana he elivät täysin eristettyinä muusta maailmasta. Majakanvartijoille maksettiin talven palkka etukäteen, jotta he voisivat täyttää ruokavarastojaan koko talveksi. Vuonna 1987 majakka automatisoitiin ja viimeinen majakanvartija jätti Norrskärin. Norrskärin majankanvartija oli Suomen viimeinen.

Luotsiasema oli miehitetty vuosien 1921 ja 1970 välillä. Nykyään Metsähallitus omistaa talon ja talo palvelee alueen ylläpitoa, valvontaa ja lintututkimusta. Norrskärillä oli pitkään vilkas kalastusyhdyskunta. Useimmat kalastajamökit ovat tänä päivänä kesämökkejä. Majakkasaari on myös ollut sotilasalue toisen maailmansodan jälkeen. Siitä kertovat kasarmi, kanuunat ja bunkkerit. Puolustusvoimat jätti Norrskärin vuonna 2000.


Lähde: http://www.kvarkenguide.org/norrskarfi.html



Alueen mereisin osa on Norrskärin saaristo Merenkurkun äärellä. Siihen kuuluu ryhmä hiekka-, somerikko- ja lohkarepeitteisiä saaria ja luotoja ympäröivine karikoineen. Vähäisiä harmaalepikoita ja katajikkoja lukuunottamatta maaperä saarilla on nummimaisen varpu-, jäkälä- ja heinäkasvillisuuden peittämää. Norrskärin pesimälinnustoon on laskettu kuuluvan 38 lajia, joiden yhteisparimäärä on noin 2000. Lajistoon kuuluvat mm. räyskä, ruokki, riskilä, vesipääsky, suokukko, suopöllö ja luotokirvinen. Alueella on myös saukkoja.
Östra Norrskär

Östra Norrskär on saariryhmän suurin saari, joka muodostuu sorasta, kivikkoista ja kallioioista. Rantaniityt ovat paikoin hyvin reheviä johtuen osittain rannalle ajautuneista levistä, jotka muodostavat ravintorikkaan kasvualustan.Ylemmät ovat ovat karuja ja pensaikkoisia. Västra Norrskär, jossa on majakka on hyvin karu. Majakan ympärillä on vanhoja majakanvartijan asumuksia, luotsiasema sekä 1930-luvulta peräisin olevia kalamajoja.
Norrskärillä on runsas linnusto, josta karikukko on saaren tyyppilaji. Pohjoista lajistoa edustaa vesipääsky, joka on Norrskärin pesivä erikoisuus. Vesipääskylle niin kuin monille muillekin linnuille muodostaa Norrskärin lampareiden runsas surviaissääskikanta erinomaisen ravinnonlähteen. Ympäröivässä saaristossa pesii lähes 50 lintulajia. Norrskär on kuulu myös siellä levähtävistä linnuistaan sekä erityisesti harvinaisista  vierailijoistaan.

Lähde: http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=76326&lan=fi
« Last Edit: 03. 09. 2008 15:03 by Tapio Osala »

Sanakomisario

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #226 on: 03. 09. 2008 15:03 »
Pohjalainen:

Tanska ja Saksa sopivat Fehmarnin sillasta

Julkaistu: 03.09.2008 17:26

Tanska ja Saksa ovat allekirjoittaneet sopimuksen sillan rakentamisesta Fehmarnin salmen yli. 20 kilometriä pitkä silta korvaa lauttayhteyden ja lyhentää huomattavasti matka-aikaa Kööpenhaminasta Saksaan.

Sillan on määrä valmistua vuonna 2018. Se rahoitetaan tietulleilla.



« Last Edit: 03. 09. 2008 15:03 by Sanakomisario »

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #227 on: 03. 09. 2008 16:04 »

Tietysti Norrskär toimisi vain uusiutuvalla energialla ja se ydinase- ja voimavapaa vyöhyke.

Ilman muuta.  Jos siellä tarvitaan autoja niin minulla on vielä muutama sähköauto
jäljellä.  Virta temmataan tuulesta ja noin pienellä alueella ei kovinkaan paljoa
sähköä kulu ajamiseen. 

Asiahan on aina vain mielenkiintoisempi.

Onhan siellä omasta takaa voima-asema, ja tienpätkä niin lyhyt, että autollesi ei syntyne vaikeaa sähköpulaa.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #228 on: 03. 09. 2008 18:06 »
Tanska ja Saksa sopivat Fehmarnin sillasta
Sillan on määrä valmistua vuonna 2018. Se rahoitetaan tietulleilla. [/i]

Kyllä käy kateeksi tuollainen aloitteellisuus mitä Tanskalaisilla on.
Mutta heillähän on jo kuulemma toinenkin silta suunnittelussa Ison Beltin yli.

Mies Ääni

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #229 on: 04. 09. 2008 15:03 »
Tanska ja Saksa sopivat Fehmarnin sillasta
Sillan on määrä valmistua vuonna 2018. Se rahoitetaan tietulleilla. [/i]

Kyllä käy kateeksi tuollainen aloitteellisuus mitä Tanskalaisilla on.
Mutta heillähän on jo kuulemma toinenkin silta suunnittelussa Ison Beltin yli.


Älähän Klaus turhaan kateelliseksi ala. Siellä on vaan tehty oikeahko laskelma, että se pystytään tietulleilla maksamaan ja tämän perusteella lähtevät hanketta toteuttamaan.

Täällähän on nähty ainoastaan laskelmia joissa se ei varmasti kannata (sinä Klaus olet tehnyt yhden niistä itse). Jos sen täällä saisi kannattamaan, niin kyllä se täälläkin toteutettaisiin.

...joten älähän suotta murehdi

Sanakomisario

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #230 on: 04. 09. 2008 16:04 »
Tuollainen lista sattui silmään kun pitkiä siltoja etsin.

http://newsmambo.blog.dada.net/tag/bridge

Luultavasti myös näitä suunnitellessa vastustus on ollut jyrkkää. Ymmärrettävää, jos oma ymmärrys loppuu palosaaren sillan pieleen. Tällöin ei voida odottaa tajua kymmenien kilometrien hankkeille.

Tälläistä USA:ssa jo vuonna -56, milloin meillä?


BUILD IT AND THEY WILL GO


When it opened in 1956, the Causeway may have been the world’s longest bridge, but it was a bridge to nowhere. It spanned Lake Pontchartrain to connect New Orleans to the mostly rural, sparsely populated St. Tammany Parish. But by 1969, a second span was needed. With western St. Tammany booming at the end of the century, thanks in part to the Causeway, the bridge is groaning under the pressure of the added trafflc. Also in the 1950s, the Greater New Orleans Bridge connected New Orleans with its West Bank and spurred development there. A parallel span was eventually needed there as well, and the bridge was renamed the Crescent City Connection.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #231 on: 04. 09. 2008 19:07 »
kiinteän Merenkurkun yhteyden perusongelma on se, että molemmilla puolilla asuu vähän väkeä ja hyvin harvalla on koskaan luontaista asiaa toiselle puolelle. Jos matkustus yli maksaa - niinkuin nyt tekee - niin käyttö jää vähäiseksi.

Jos yhteys toteutetaan vaikka EUn varoilla ja ylitys oli täysin ilmaista niin toki siihen sitten jonkun verran liikennettä saataisiin. En vastusta.

Minusta tämä juttu on vähän samanlainen kuin Asuntomessut. Kuka niitä oikeastaan tarvitsee Vaasassa? Ainakaan meidän rahoillamme, joille olisi järkevämpääkin käyttöä. Ei siis uhrata tuohon verovarojamme.
« Last Edit: 04. 09. 2008 21:09 by Tapio Osala »

Sanakomisario

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #232 on: 04. 09. 2008 21:09 »
Maankohoaminen tuottaa joka vuosi uutta vihreisiinkin arvoihin mahtuvaa "neitseellistä" maaperää. Ihmeellisen kummallista ylläolevan aktiivipoliitikon halu hillitä oman paikkakunnan kasvua ja menestystä!
Ajattelevana persoonana väistämätön ajatus lie sitoutuminen kaupallista valtaa pitävän orjaksi(?)
Truttiidimaare, ja sinne aatelaskulle!   

(?)


Toivottavasti olen väärässä? Vai katkantappoako kavahdat?

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #233 on: 04. 09. 2008 21:09 »
Maankohoaminen tuottaa joka vuosi uutta vihreisiinkin arvoihin mahtuvaa "neitseellistä" maaperää. Ihmeellisen kummallista ylläolevan aktiivipoliitikon halu hillitä oman paikkakunnan kasvua ja menestystä!
Ajattelevana persoonana väistämätön ajatus lie sitoutuminen kaupallista valtaa pitävän orjaksi(?)
Truttiidimaare, ja sinne aatelaskulle!   
(?)
Toivottavasti olen väärässä? Vai katkantappoako kavahdat?

Ihmeellisen kummallista ylläolevan aktiivipoliitikon halu hillitä oman paikkakunnan kasvua ja menestystä!

En oikein ymmärtänyt ajatuksenjuoksua tuossa. Onko siis verovaroillamme vaasalaisille melko vähämerkityksisen Merenkurkun ylityksen, tapahduttava VAASAN verovaroilla. Ja jos tätä ei niele on siis paikkakunnan kasvun ja menestyksen vastustaja?
Jos kyseenalaistaa ehkä jopa 10M€ maksavien asuntomessujen hinta/laatusuhteen VAASAN kasvulle ja kehitykselle, niin on ilmeisesti joku vastustaja myös.

Minä käyttäisin Vaasan verorahat pääasiassa vaasalaisten hyväksi. Tai sitten mieluummin säästetään kuin pannaan RG-Lineen tai silta/tunneliyhteyteen Ruotsin Lappiin.

Kuten sanottu- jos Eu hoitelisi kunnon tunnelin niin mikäpäs siinä. Mutta sitä päivää en usko meidän näkevän.

No, tunnen kyllä olevani hieman poikkeava näissä jees-jees porukoissa.
« Last Edit: 04. 09. 2008 22:10 by Tapio Osala »

10. polven vasabo

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #234 on: 04. 09. 2008 22:10 »
Mielenkiintoisia ideoita pilke silmäkulmassa :)

En kuitenkaan sanoisi "melko vähämerkityksellisen" - merkitys olisi varmasti erittäin suuri. Nythän Vaasa on hyvinkin sivussa logistisesti. Sen sijaan jos realistisia ollaan, tämän projektin toteutuminen edes keskipitkällä aikavälillä on kannattamattomuutensa takia varsin epätodennäköistä. Harmi sinänsä - ei taida EU:lta tai valtioltakaan löytyä tällaiseen projektiin miljardeja tosta vain... :/

Mitä verorahojen käyttöön tulee niin olen aika pitkälle samoilla linjoilla Tapion kanssa, vaikka kyllähän tuo jorpakkoon rakennettu messualue ainakin väliaikaista valtakunnallista näkyvyyttä toi - mutta ehkei sentään miljoonien arvosta.

Sanakomisario

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #235 on: 06. 09. 2008 20:08 »
Onko verovaroillamme vaasalaisille melko vähämerkityksisen Merenkurkun ylityksen, tapahduttava VAASAN verovaroilla. Ja jos tätä ei niele on siis paikkakunnan kasvun ja menestyksen vastustaja? Minä käyttäisin Vaasan verorahat pääasiassa vaasalaisten hyväksi.

Ilmeinen silta/tieyhteys tulisi kulkemaan Mustasaaresta naapurimaahan. Vaasa olisi tässäkin hankkeessa lähinnä kermat päältä kuoriva "punkki".

Quote
Jos kyseenalaistaa ehkä jopa 10M€ maksavien asuntomessujen hinta/laatusuhteen VAASAN kasvulle ja kehitykselle, niin on ilmeisesti joku vastustaja myös.

Asuntomessut eivät liity mitenkään "Via Kvarken" hankkeeseen. Nurkkakuntaista. Sinällään asuntomessut olivat vuosikymmeniin ainoa positiivinen mainos Vaasa kaupungille. Kuka määrittelee sille sopivan hinnan?


Quote
Tai sitten mieluummin säästetään kuin pannaan RG-Lineen tai silta/tunneliyhteyteen Ruotsin Lappiin.

Säästetään mihin? Tuleva ISO rakennemuutos ei jaa euroja "tulevaisuuden " hankkeille. Jos alueemme haluaa kehitty isossa mittakaavassa tulee se tehdä nyt. Huomenna jaetaan saattohoitoa.

Quote
Kuten sanottu- jos Eu hoitelisi kunnon tunnelin niin mikäpäs siinä. Mutta sitä päivää en usko meidän näkevän.

Omituisen negatiivista. OK. Mitäs tässä sitten. Odotetaan hiljaa mitä tapahtuu........
Quote

No, tunnen kyllä olevani hieman poikkeava näissä jees-jees porukoissa.

Niinpä...

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #236 on: 06. 09. 2008 21:09 »


Quote
Tai sitten mieluummin säästetään kuin pannaan RG-Lineen tai silta/tunneliyhteyteen Ruotsin Lappiin.

Säästetään mihin? Tuleva ISO rakennemuutos ei jaa euroja "tulevaisuuden " hankkeille. Jos alueemme haluaa kehitty isossa mittakaavassa tulee se tehdä nyt. Huomenna jaetaan saattohoitoa.

Velkaannumme taas tänä vuonna enemmän. Taitaa olla vaasalaisen velkataakka jotain 1300€/asukas.

Mitä on kunnan velka? Se on siirrettyä verotusta.

Esim. ikääntyvä väestö tarvitsee laadukasta hoitoa ja se maksaa. Oli se sitten ostopalveluna tai omana toimintana.

Opetus on säästetty jo verilihalle ja nuoriso voi huonosti.

Maltaita maksavat Merenkurkun tulevat yhteydet tuntuvat kuntalaisten tarpeita ajetellen jotenkin kaukaisilta.
« Last Edit: 06. 09. 2008 22:10 by Tapio Osala »

Sanakomisario

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #237 on: 06. 09. 2008 21:09 »
Velkaannumme taas tänä vuonna enemmän. Taitaa olla vaasalaisen velkataakka jotain 1300€/asukas.

Mitä on kunnan velka? Se on siirrettyä verotusta.

Esim. ikääntyvä väestö tarvitsee laadukasta hoitoa ja se maksaa. Oli se sitten ostopalveluna tai omana toimintana.

Opetus on säästetty jo verilihalle ja nuoriso voi huonosti.

Maltaita maksavat Merenkurkun tulevat yhteydet tuntuvat kuntalaisten tarpeita ajetellen jotenkin kaukaisilta.


 


Kuntalaisten tarpeet ovat todellisuudessa sitä mitä kuntalaisille tarjotaan. Kelvollinen paikallispolitiikka saattaa olla esteenä omaa "liikennevaloin ohjattua" taajamaa laajemman ajattelun toteuttamiselle käytännössä. mahdillinen merenkurkun tieyhteys koskee todellakin suurempaa kansanryhmää kuin mitä nojakkipyörällä päivän aikana saavutettaisiin. ( ;) )

EU rahoittaa ulkopuolisista jäjettömiltäkin tuntuvia hankkeita. Miksi siis ei "Kvarkens brotakin"?
(Napsuu nuoriso salmiakkikossuaan tai ei...)


Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #238 on: 06. 09. 2008 21:09 »
Velkaannumme taas tänä vuonna enemmän. Taitaa olla vaasalaisen velkataakka jotain 1300€/asukas.

Mitä on kunnan velka? Se on siirrettyä verotusta.

Esim. ikääntyvä väestö tarvitsee laadukasta hoitoa ja se maksaa. Oli se sitten ostopalveluna tai omana toimintana.

Opetus on säästetty jo verilihalle ja nuoriso voi huonosti.

Maltaita maksavat Merenkurkun tulevat yhteydet tuntuvat kuntalaisten tarpeita ajetellen jotenkin kaukaisilta.


 


Kuntalaisten tarpeet ovat todellisuudessa sitä mitä kuntalaisille tarjotaan. Kelvollinen paikallispolitiikka saattaa olla esteenä omaa "liikennevaloin ohjattua" taajamaa laajemman ajattelun toteuttamiselle käytännössä. mahdillinen merenkurkun tieyhteys koskee todellakin suurempaa kansanryhmää kuin mitä nojakkipyörällä päivän aikana saavutettaisiin. ( ;) )

EU rahoittaa ulkopuolisista jäjettömiltäkin tuntuvia hankkeita. Miksi siis ei "Kvarkens brotakin"?
(Napsuu nuoriso salmiakkikossuaan tai ei...)


Merenkurkun siltayhteys on Valtiovallan asia. Nyt on todella tärkeää hoitaa lähipalvelut kuntoon Vaasalaisille ja muidenkin kuntien asukkaille.

Lähipalveluja on ajettu nyt alas vuositolkulla. Siltahanke on ihan hyvä asia, mutta ensin on laitettava peruspalvelut kuntoon.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #239 on: 06. 09. 2008 21:09 »
Taidetaan keritä laittamaan muutama muukin asia kuntoon, ennekuin tämä "silta projekti" toteutuu...
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"