Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 437883 times)

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2360 on: 23. 03. 2010 22:10 »
Valittu ei siis ollenkaan ole huolestunut Suomalaisen rodun pilaantumisesta, jo värikin menee pilalle.
Tarkoittaako tuo siis sitä, että valkoinen rotu olisi parempi kuin jokin muu? Ei kai tuota muuksi voi tulkita. Miksi tuollaista asennetta kutsutaankaan?

-----
Lainaan uudelleen tuon eilen YLEn teksti-tvllä olleen lyhyen uutisen. Joka ei sitä ymmärää voi varmaan löytää jostain pidemmänkin uutisen, jossa asiaa on selitetty.
Quote
Huoltosuhde muuttuu kestämättömäksi    
                                        
                                        
Huoltosuhde muuttuu lähivuosikymmeninä
 kestämättömäksi
, eikä tilanne korjaannu
 vain työuria pidentämällä, Kuntaliitto
 laskee.                                
                                        
 Jos eläkkeellä ja työelämässä olevien  
 suhde haluttaisiin pitää nykyisellään,
 suomalaiset pääsisivät vuonna 2030    
 eläkkeelle vasta yli 70-vuotiaina.    
                                        
 Viimeisen 10 vuoden aikana tehdyt      
 ennusteet ovat aliarvoineet eliniän    
 kasvua, Tilastokeskuksesta kerrotaan.  
                                        
Nykyennusteen mukaan vuonna 2060      
 ikäihmisiä on kymmenen kertaa nykyistä
 enemmän j
a tuolloin 60-vuotias elää    
 kolmanneksen pidempään kuin nyt.
 

Jotain on siis keksittävä. Onko parempia ehdotuksia kuin reipas maahanmuutto? Minä en ole muita vaihtoehtoja nähnyt esitettävän (suomalaismiehen spermakin on jo kovasti heikentynyt ja syntyvyys on kovin alhainen Suomessa). Tai onhan toki sitä esitetty, että eläkeikä siirtyy ainakin 70 vuoteen. Ei taida sekään riittää....

--

Jusepille tiedoksi (luulen Kivimäen vastanneen tähän Rabbin moitteeseen):
Quote
Kirjoittanut: Roy Rabb
Lainaus

Vai ettei Jorma Kivimäkikään tiedä, kun ei ole kuulunut mitää
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2361 on: 24. 03. 2010 06:06 »
Mikset Sinä Jorma Kivimäki, kun tiedät kaiken ja olet rehelliseksi tunnettu, kerro Matsemanille paljonko oli työttömiä 25 vuotta sitten?

Eikö hänen täydellinen tietämättömyytensä Sinuakin nolota?

Kyllä. Olisi kieltämättä hienoa vetää lonkalta Suomen jokavuotinen työttömyys vuosilta 1900-2010. Nolottaa tosiaankin kun en noita lukemia tiedä ja pyydän anteeksi maalaisuuttani.

Siksi jouduinkin turvautumaan nettiin ja muistikuviin, jonka mukaan esittämäni kurvin päälle jotkut lisäävät sitten ne työvoimapoliittisten toimenpiteiden piirissä olevat, jotka lasketaan myös joissakin piireissä työttömyydeksi. Joten lukemat näyttävät aina myös hieman erilaisilta, riippuen siitä mistä ne haetaan ja miten ne on koottu.
Olemme keskustelleet tästä aikaisemminkin.

Joten jos sinulla on esittää se oikea lukema, niin hyväksyn sen ilman mitään vastalauseita. Epäilen tosin, että tämän esittämiseen tarvitaan vähintään jonkinlainen kansalaisaloite.




Joskus hymyilyttää, kun henkilöt, jotka puhuvat vain nostaakseen huonoa itsetuntoaan, haukkuvat Pentti Suksea rasistiksi.



Voitko muuten kertoa, milloin ja missä sait hymyillä tämän ansiosta viimeksi? Voitko mainita myös - vaikka näin aluksi yhden henkilön, ettei nyt ihan "olettamiseksi" mene tämäkin.

Oletus (?) nr. 2:


Täällä on nämä hihkurit koettaneet vähätellä  rasismin vastaista kulkuetta.

Pentti Suksi


Kuka ja missä ja milloin?

Lopuksi oma oletus:
Veikko ei vastaa, koska hänen asemansa ei salli. Pentti Suksi ei vastaa myöskään.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2362 on: 24. 03. 2010 06:06 »
Kivimäki tuo edellä esiin halunsa olla jotain enemmän. Sellainen joka saisi sanoa mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei. Oisko siinä kartsalle hyvä seuraaja?Jos moden hommat kiinnostaa kysy Tapsalta.

Eikö Rasvattu ajatus ole lukenut käytyä keskustelua forumin sisällöstä ?  Se löytyy tuolta yleistä keskustelua alueelta. Siellä ehdotettiin jonkinlaisia pelisääntöjä keskustelulle. Heti ensimmäinen sääntö, jota ylläpitokin tuntui kannattavan, oli mm. se, että henkilöön kohdistuva pottuilu kielletään.

Minusta täällä oli menossa selkeä ajojahdiksi luonnehdittava pottuilu nimimerkkiä Valittu kohtaan. Siihen osallistuit myös kiitettävästi nimimerkki  ”Rasvattu ajatus”  tuolla aikaisemmin lainaamallani oletuksella.

”Rasvattu ajatus” ei ole myöskään sisäistänyt moderointiin aikaisemmin liittyvää ongelmaa, kun puhuu omalla kohdallani moden hommista.  Jos taas haluaisin lopettaa omalla nimellä kirjoittamisen ja ryhtyä tämän palstan taustahenkilöksi, osaisin kyllä toimia ilman Rasvatun ajatuksenkin neuvoja.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2363 on: 24. 03. 2010 06:06 »
Foorumin uudet säännöt ovat luettavissa rekisteröinnin yhteydessä  Niitä voidaan  vielä hioa mutta tehdään se osiossa foorumin sisältö:

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?action=register
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2364 on: 24. 03. 2010 06:06 »
Juuseppi olettaa Valitun pelkäävän henkilöllisyytensä paljastuvan

Saisikohan vielä olettaa sen verran, että mikähän kumma tarve Kivimäellä on kertoa meille, missä on ollut, onko ollut kotona, matkoilla vai kokouksessa?

Minä muuten reissasin viime kesänä monta viikkoa. Kävin oikein Ruotsissakin. Ja koko ajan surffailin netissä.

Jostain syystä en ihmettele, että nimimerkki Valittu osaa olettaa oikean syyn kommenttiini.  Juuseppi sen sijaan joko ei lue muiden tekstejä tai sitten ei niitä noteeraa.
Selvyyden vuoksi, minä en pystynyt surffailemaan netissä mainitsemastani syystä. Ainoa syy kertoa tästä syntyy, jos joku laittaa kattteettomia oletuksia piikkiini.

Näiden kommenttien takia totesin olleeni poissa.
Mikset Sinä Jorma Kivimäki, kun tiedät kaiken ja olet rehelliseksi tunnettu, kerro Matsemanille paljonko oli työttömiä 25 vuotta sitten?

Eikö hänen täydellinen tietämättömyytensä Sinuakin nolota?

Ja Valitulle: Kysy mieluummin Jorma Kivimäeltä, hän tietää.

Vai ettei Jorma Kivimäkikään tiedä, kun ei ole kuulunut mitää. No niin pienokaiset, istukaahan nyt alas ja kuunnelkaa (katsokaa), kun setä kertoo.

venku1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2365 on: 24. 03. 2010 07:07 »
Matsemanille: Kyllä Suksi on liitetty rasismiin esim. sijoittamalla hänet A-luokkaan. Onneksi syyttelijä on poistunut/poistettu näiltä palstoilta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2366 on: 24. 03. 2010 07:07 »
Matsemanille: Kyllä Suksi on liitetty rasismiin esim. sijoittamalla hänet A-luokkaan. Onneksi syyttelijä on poistunut/poistettu näiltä palstoilta.

En hyväksy tätä vastausta. Tarkenna, tai tunnusta että tuli taas ehkä heitettyä jotain, josta oltu oikein itsekään perillä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2367 on: 24. 03. 2010 07:07 »
Romaneistahan me olemme keskustelleet täällä ennenkin.

Esa Isberg tietää minkälaista on katupojan elämä. Ruotsin ja koko Pohjolan ensimmäisenä romanina hän avasi viime kesänä Uplannin maaseudulla oman hoitokodin teini-ikäisille pojille.
Pirjo Hamilton kävi vähän jututtamassa Esaa.
Kommenttina sen verran, että täältä ei löydy montaakaan, joka pystyy mittelemään Esan kanssa kun puhutaan lämmöstä ja lähellä sydäntä olevasta asiasta.

Tarjoan päivän parhaimman linkin: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=2260995&BroadcastDate=&IsBlock=0

Romanit saivat myös jonkun verran julkisuutta Ruotsissa, kun he perustivat uuden koulun Göteborgiin.
Tässä siitä vähän, jos ruotsinkieli taittuu: http://gt.expressen.se/nyheter/1.888719/har-star-fordomar-pa-schemat
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2368 on: 24. 03. 2010 08:08 »
Kävin tuolla 1700 luvun markkinoilla.  Siitä on videokin http://www.facebook.com/video/video.php?v=1097869091211 mutta en ole varma näkyykö se kaikille kun se on facebookissa. 

Siellä käsiini osui kartta jossa suomen kohdalla ei ollut suomalaisia vaan joitain muita.  Kun kysyin sitä niin minulle sanottiin, että ennen suomalaoisia täällä asuivat nykyisin lappalaisiksi kutsutut.  Me olemme vain maahanmuuttajia.

Aina joku on joskus maahanmuuttaja.   
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2369 on: 24. 03. 2010 09:09 »
Vast#2357
"Rakentavaa keskustelua"?
Lukisitko uudelleen #2322, josta kysymykseni.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2370 on: 24. 03. 2010 09:09 »
Aloite jätettiin, hyvä. Tullaan varmaan suhtautumaan epäsuopeasti, mutta opimme.

Tilastoja selatessani jouduin Kelan sivuille, ja nk. taskutilastosta löysin joitakin tietoja koko maasta. Maahanmuuttajille maksettiin kotouttamistukena työmarkkinatukea v07 yht. 53.7 milj.e ja v08 yht. 60.7 milj.
Saajia oli vastaavasti 6480 ja 7420 henkeä, tukea km. päivässä 31 ja 31.6 euroa.

Erityistukea (kuuluu ilmeisesti kotouttamistukeen) maksettiin vastaavasti 20 milj. ja 23 milj. euroa. Saajia oli (31.12.) 4917 ja 5208 henkeä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2371 on: 24. 03. 2010 09:09 »
Vast#2357
"Rakentavaa keskustelua"?
Lukisitko uudelleen #2322, josta kysymykseni.

En ole missään vaiheessa väittänytkään, että kaikki muu kuin pottuilu, oletukset ja toisten puolesta ajattelu, olisivat kaikilta osin rakentavaa keskustelua. Parempaan suuntaan kuitenkin mennään, jos edes nämä jäisivät vähemmälle. Kamaroudarin heitto #2340 meni ehkä enemmän pottuilun piikkiin.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2372 on: 24. 03. 2010 09:09 »
Olen ollut mukana kansainvälisessä toiminnassa kohta viisikymmentä vuotta. Ja kuten oheisesta kuvasta, olen ritarikunnan komentaja merkin työstäni kansainvälisyyden, rotusorron vastaisuudesta, ihmisyydesta ja kansain kulttuurin  esiin tuomisesta. En ole kyseistä merkkiä sen takia, että olisin jotain jalosukua tai että olisin varakasihminen. Se on tehty voimin työtä oli sää mikä tahansa. MINÄ OLE OLLUT KOSKAAN RASISTI, ENKÄ TULE OLEMAAN.

Minun kotini ovet ovat olleet aina avoimet oli ihminen mitä rotua tahansa. Ja kyllä on käynyt. Venäjältä, Kiinasta, Koreasta, Kanadasta, Usa:sta jne. Kun täytin täydet kymmenet niin syntymäpäivilläni oli entinen
pääministeri, kolmen maan suurlähettiläät. ja yhtään en valehtele.

Olen opsallistunut rasismin vastaiseen työhön niin kansallisella kuin kansainvälisillä areenoilla. ja sitten olen tehnyt käytännön työtä. Muslimit sai Vaasasta itselleen oman hautausmaan  yksinomaan minun ansiostani. Sitten ennen vainajia jouduttiin lähettelemään ympäri maailmaa. Evankelisluterilaiseen hautausmaahan ei heitä sallittu. Siin äkin asiassa piti olla rotusorto. Muistotilaisuutta yritin järjestää, vaan ei onnistunut Ovet pantiin kiinni jopa kaupungin taholta.

Täällä kirjoitetaan, että saadaan mamuja jalostamaan rotua. Kyllä on tosi törkeää puhetta. Tänne tulee ihmisiä pakolaisina sitten kehdataan sanoa, että meidän rotuamme ne jalostaa. Ei enää rasistisemmin
voida sanoa ja on törkeyden huippua. Siis tässä tulee rasismi ja fasismi vastaan. Täällä esiintyy provokaattorisia  häirikköjä,.

Kyllä on tosi jylhästi valehdeltu, että olen rasisti. Tehkää ensin se työ ja tulkaa sen jälkeen sanomaan.

Kyllä Siltanen jotain tietää, kunhan lukisitte maltillisesti hänen kirjoituksiaan. Hän luottamusmiehenä että opettajana on nähnyt todellisuuksia.

Ajattelen, olen olemassa

Pentti Suksi

Albert1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2373 on: 24. 03. 2010 09:09 »
Jotain on siis keksittävä. Onko parempia ehdotuksia kuin reipas maahanmuutto? Minä en ole muita vaihtoehtoja nähnyt esitettävän (suomalaismiehen spermakin on jo kovasti heikentynyt ja syntyvyys on kovin alhainen Suomessa). Tai onhan toki sitä esitetty, että eläkeikä siirtyy ainakin 70 vuoteen. Ei taida sekään riittää....

Riepas työperäinen maahanmuutto voi osaltaan tuoda helpotusta heikentyneeseen huoltosuhteeseen, mutta tietenkään tämä ei ole peruste humanitaarisen maahanmuuton lisäämiseksi.

Koska humanitaarinen tulija keskimäärin heikentää huoltosuhdetta kymmenien vuosien ajan, joten humanitaarisen maahanmuuton lisääminen entisestään vaikeuttaa tilannetta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2374 on: 24. 03. 2010 10:10 »

Ajattelen, olen olemassa



No ajattele, ja vastaa kysymykseeni, joka kuului näin:



Täällä on nämä hihkurit koettaneet vähätellä  rasismin vastaista kulkuetta.

Pentti Suksi


Kuka ja missä ja milloin?

Ja:



Joskus hymyilyttää, kun henkilöt, jotka puhuvat vain nostaakseen huonoa itsetuntoaan, haukkuvat Pentti Suksea rasistiksi.



Kysymys oli oikeastaan Veikolle, mutta tähänkään ei saatu mitään tyhjentävää vastausta. Lopettakaa se sekoilu ja pysykää faktoissa, tai vastatkaa reilusti suoraan esitettyyn kysymykseen - seiskää väitteidenne takana.






Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2375 on: 24. 03. 2010 10:10 »
Se oli tosiasia, näinhän sitä tehtiin.Eli vähäteltiin kulkueen merkitystä. Jos olisi mahdollista, ilman muuta olisin osallistunut kulkueeseen. Joku irvaili, että olisi osallistunut asunnottomien alkoholistien mielenosoitukseen. Viime perjantaina olin Vaasan torilla vaatimassa alkoholisteille asuntoja. Pyöritä vähän asioita taaksepäin. Ja sitten kun käytetään  okkamin partaveistä, niin varmaan  tajuat mitä Decartes tarkoitti sanoilla: Ajattelen olen olemassa.

Sitten ihmettelen, että mitä sinulle pitää  vastata kun et omilla aivoilla pysty vastausta ymmärtämään. Jos sinulle vastaa, niin et ymmärrä vastausta. Tämän Valitun tekstit ovat todella törkeitä. Ihminen lähtee henkensä kaupalla pakoon kodistaan ja omasta maastaan. On vainojen uhrina. Niin täällä sitten joku rasisti sanoo, että
heikentyneen sperman tilalle uutta. Valittu ei tosiaankaan ajattele mitä puhuu. Inhottavia kirjoituksia.

Ja sitten kohdistaa asiat oikeisiin mitta suhteisiin.  Tänne tulee melkoinen määrä laittomia pakolaisia niitä on yli 5000 ja 3200 on rajavartiolaitos käännyttänyt rajalta takaisin rajalta.  Yli 60% ns ankkurilapsista on yli-ikäisiä.
Tämä on se ongelman ydin. He ovat hakeneet useampaan maahan samanaikaisesti kun hakevat oleskelulupaa. Ollaanko me hakemassa etnisesiä köyhiä, joita ei kyetä kotouttamaan eikä sopeuttamaan
suomalaiseen yhteiskuntaan.

Matseman voi nyt pohtia, mitä tarkoittaa lause: ajatteln, olen olemassa.


Pentti Suksi

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2376 on: 24. 03. 2010 10:10 »
Pysy asiassa Pentti.
Kysymykseni on kärjistetty, eikä se kestä sokkoa haulikolla ammuskelua täällä.

Tarkenna yhden viestin muodossa.

Kuka täällä on haukkunut (Veikko Siltasen mukaan) sinua rasistiksi?
Viesti ja sen numero riittää.

Kuka (sinun itsesi mukaan) on vähätellyt täällä kulkueen merkitystä?
Viesti ja sen numero riittää.

Vastaa kunnolla, tai lopeta.

Sen jälkeen voimme ottaa sitten käsittelyyn tuon Ajattelemisen, mutta se on hyvä aloittaa luetun tekstin ymmärtämisestä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2377 on: 24. 03. 2010 11:11 »

Perustana edellinen #2370 ja lisätietoja Kelan taskutilastosta todettakoon, että Kela maksoi 2008 kaikkiaan peruspäivärahaa ynnä työmarkkinatukea 898 milj. euroa 109800:lle hengelle. Työmarkkinatuki eroaa peruspäivärahasta sillä, että se on tarveharkintainen. Lisäksi ei ilmene, sisältyykö maahanmuuttajien tuki kokonaislukuun.

Mitä merkitsee mamujen 60.7 milj. kokonaisluvusta 898 milj? Suoraan laskettuna se on 6.7%. Entä sitten? Jos mamujen lukuun lisätään heidän saamansa erityistuki 23 milj. saadaan luvuksi 9.3%. Entä sitten?

Kelan etuudet vuonna 2008 olivat 11.1 mrd. Suomen BKT oli 186 mrd. Meidän äärettömän viisaat poliittiset ja taloudelliset johtajamme väittävät, että maa tarvitsee 3% vuotuista kasvua taantumatta entisestään. Se on yhtä kuin 5.58 mrd kasvua vuosittain nykytasolla. No niin.

60.7 milj. luvusta 5.58 mrd lienee 1%. Ja 83.7 milj.(60.7+23) luvusta 5.58 mrd on 1.5%. Nyt hirvittää. Siis maahanmuuttajien kotouttamistuki nielee puolet tarvittavasta talouskasvusta. Korjatkaa jos olen laskenut väärin.


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2378 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Pysyn erittäin hyvin asiassa. Täällä nimerkki Valittu pistänyt rasistien joukkoon monet kerrat ja olen vastannut että EN OLE RASISTI. Myös nimerkki Asdiantuntija väitti tälläistä sitten on Harri Niskanen
joka on kirjoittanut ja kirjoituksessaan nimitellyt minua rasistiksi siteeraten H.R.Groesin kirjoitusta.. Ja on kirjoittanut Kansainvälisen kulttuuriseura Miran nimissä raportin Vaasalaisia infon rasistisuudesta ja tietää siteeraten Korkokengät nimimerkkiä että Pro Vaasa on rasistinen yhdistys ja siltä vuodelta kun minä olin puheenjohtaja. Sinä vuonna ei sen jälkeen ole käsitelty maahanmuutto tai pakolaisasioita. On täällä monia muyitakin, mutta niitä ala sinulle kaivella kun voit rullata taaksepäin, niin kylklä löytyy. Nyt pistetäänm puskaan kuin entioset jänikset. Ensin nimitellään ja sitten tehdään itseänsä viattomaksi. Mulla muutakin tekemistä istua  koneen rullaten tekstejä. Koettakaa muistella mitä olette kirjoitelleet.
Luetun tekstin ymmärtäminen näyttää tuottavan sinulle ylivoimaisia ponnistelemisia. Ja ne pahimmat kirjoitukset ovat minulla tallessa jos en muistaisi.

Pentti Suksi

Offline Ylläpito

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2379 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Mitä jos palattaisiin aiheeseen maahanmuuttopolitiikkamme.  Keskusteluketjun sulkeminen muutamaksi päiväksi alkaa olla lähellä.
Ylläpito

venku1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2380 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Älä nyt Matseman Suksen kimpussa ole. Minähän, ainakin viimeksi; väitin, että Suksi (kuten moni muukin) on saanut rasistin nimen täällä blogissa. Muistutan nyt bannattua nimimerkki Asiantuntijaa, joka jatkuvasti sijoitti Suksen rasistien joukkoon( A-ryhmä)

Jos minä kirjoitan, että pakolaiselle on ostettu auto, niin saan heti rasistin nimen. Kuten sanottu kirjoitan vain niistä asioista, joiden kanssa olen ollut käytännössä tekemisissä. Jos joku haluaa sijoittaa minut johonkin ryhmään, niin ei se minua haittaa. Sitten jos kirjoitan, että jonkun nimeltä mainitun maan kansalaiset saavat painua... mihin lieneekään... voi joku alkaa lukea suurennuslasilla tekstejäni.

Ei tuollainen tyyli mitä asiantuntija ja valittu käyttävät ole oikea. Sinulla on se hyvä puoli, että esität omiakin ajatuksia. Et pyri pelkästään haastamaan riitaa toisten kirjoittajien kanssa. Vältetään loukkauksia ja annetaan asioiden riidellä. Terv. Siltanen

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2381 on: 24. 03. 2010 11:11 »

Luetun tekstin ymmärtäminen näyttää tuottavan sinulle ylivoimaisia ponnistelemisia.

Pentti Suksi

Ei kysyvä tieltä eksy, sanotaan. Mutta eksynkö tieltä ja kysyn teiltä?

Nimimerkki Valittu on tehnyt jotain eräässä asiassa, josta täällä ei saa enää keskustella. En ole tosin missään vaiheessa pannut merkille, että hän olisi lokeroinut sinut rasistiksi, siinä(kään) keskustelussa.

En muista kohtaa, jossa Harri Niskanen olisi nimitellyt sinua rasistiksi.
Voitko tarkentaa hieman?

Harri Niskasen raportti on luettavissa täällä:
http://www.netikka.net/vaasalaisia/foorumiapu/kriittinen_raportti.pdf
Nimi Pentti Suksi ei esiinnyt raportissa kertakaan.

Mitä PRO:n tulee, niin en usko että Pentti Suksi on PRO. Siitä tässä ei ole myöskään kysymys, vaan siitä, kuka on kutsunut sinua rasistiksi.

Näyttää siltä, ettet pysty vastaamaan reilusti esitettyyn kysymykseen. Oletan.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2382 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Mitä jos palattaisiin aiheeseen maahanmuuttopolitiikkamme.  Keskusteluketjun sulkeminen muutamaksi päiväksi alkaa olla lähellä.
Ylläpito

Tarkoitukseni on vain osoittaa, miten täällä harjoitetaan taas hakuammuntaa. En voi kuin pahoitella, jos Ylläpito hyväksyy sen, mutta astuu kuvaan silloin kun kysytään vähän näyttöä näille syytöksille. Sillä sitä tässä harjoitetaan nyt.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2383 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Pysyn erittäin hyvin asiassa. Täällä nimerkki Valittu pistänyt rasistien joukkoon monet kerrat ja olen vastannut että EN OLE RASISTI. Myös nimerkki Asdiantuntija väitti tälläistä

Pentti Suksi

Jaahas. Pakko kommentoida, koska saatan kuvitella tuon Asdiantuntijan tarkoittavan minua. Näytä se viesti vai perustuuko se vain sinun harhoihisi? En tiedä kertoneeni sinun olevan rasisti. Muistan jopa kommentoineeni, ettei edesmenneeseen ryhmäjaotteluun syynä ollyt rasismi, kuten Siltanen halusi väittää, vaan ennemmin kyvyttömyys keskustella asioista ja perustella niitä.

Näytä se viesti, kun kerran syytät.

Miten te Suksi, Siltanen, Rabb voitte oikeasti kuvitella, että voitte suoltaa tänne kaikkia älyttömyyksiänne vain sillä perusteella, että kirjoitatte omalla nimellä ja tunnutte luulevan vielä, ettei teidän tarvi kantaa mitään vastuuta kirjoittamistanne jutuista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2384 on: 24. 03. 2010 11:11 »
Veikko jatkaa valitsemallaan linjalla.


Älä nyt Matseman Suksen kimpussa ole. Minähän, ainakin viimeksi; väitin, että Suksi (kuten moni muukin) on saanut rasistin nimen täällä blogissa. Muistutan nyt bannattua nimimerkki Asiantuntijaa, joka jatkuvasti sijoitti Suksen rasistien joukkoon( A-ryhmä)

Tarkennetaan hieman, mitä sinä sanoit:



Joskus hymyilyttää, kun henkilöt, jotka puhuvat vain nostaakseen huonoa itsetuntoaan, haukkuvat Pentti Suksea rasistiksi.



Minusta sillä ei ole mitään merkitystä, minne Pentti Suksi sijoitetaan. Siitä tässä myöskään ei ole kysymys, vaan tuosta, mitä sinä täällä esität.

Kuka on haukkunut Pentti Suksea rasistiksi? Tuo se esiin, tai näytä että sinulla on munaa korjata tökerö heitto. Ei se sinusta tee yhtään huonompaa.

Ja sitten jatkat taas:

Quote
Jos minä kirjoitan, että pakolaiselle on ostettu auto, niin saan heti rasistin nimen.


En ole koskaan nähnyt, että joku olisi kutsunut sinua rasistiksi tuon takia. Mistä siis tämä lähtee? Yhden autojutun olen sinun viestissäsi pannut merkille, mutta siinä ei edes tuotu esille, että auto ostettiin pakolaiselle, muistaakseni. Pyysin sinulta lisätietoja, mutta vaikenit niistä.

Kyllä te äijät näette täällä nyt taas kummituksia.

Quote
Ei tuollainen tyyli mitä asiantuntija ja valittu käyttävät ole oikea.


Valitulla ja Asiantuntijalla on sama oikeus esittää täällä mielipiteitään, kuin muillakin. Heillä on tosin usein kysymyksiä, jotka eivät sovi tämän keskustelun yleisilmeeseen. Siksi ymmärrän hyvin, jos jotkut täällä ovat vähän liikuttuneita ja hyökkäävät itse kirjoittajia vastaan.

Quote
Vältetään loukkauksia ja annetaan asioiden riidellä.


Tämä sopii kyllä minulle erinomaisesti. Mutta sielläpäin tulee usein hiljaista, kun niitä asioita aletaan tosissaan kyselemään.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2385 on: 24. 03. 2010 12:12 »
Kyllä nyt ollaan viatonta että oikein kuin neitsyt Mariat! Nimimerkki valittu väkisin pani minut rasistien joukkoon, vaikka kielsin monin kertaan. Ne asiat eivät harhakysymyksiä, vain onko taas muokattu nopeasti tekstiä toiseksi? Valitettavasti teille, olen tallentanut viestinne alkuperäisessä asuussa.

Kun olen seurannut teidän kirjoituksia, niin nehän vasta ovat rasistisia opuksia. Te kirjoitatte sellaista mikä on karhunpalvelusta maahanmuuttajille.  Kun kirjoituksia lukee, niin tosiasiassa ne hyvin rasistisia kirjoituksia.  Sillä
provosoinnilla saadaan kyllä rasismia aikaan. Esimerkiksi "valitun"  kirjoitukset lietsoo rasismia, on ne niin paljon törkeitä.

Siltanen on tuonut esille sen, että rasismi syytteet ovat minun kohdaltani aiheettomia Kyllä kysyn, mitkä ansiot teillä rasismin vastaisessa työssä?  Luetelkaa, minä kykenen luettelemaan omat työni ja ansioni.

Mitä sitten tulee siihen Harri Niskasen kirjoitukseen, se on minun pöydälläni. Ja siinä hän raportoi, että ProVaasa olevan rasistinen järjestö sitä se oli v. 2008 minun puheenjohjtajakaudellani ja 2009 Jari Lahden puheenjohtaja kaudella. Puheenjohtaja on vastuussa yhdistyksestä ja sen tekemistä päätöksistä.
Mitkään selittelyt ei tule kysymykseen. Pro Vaasa ei ole KERTAAKAAN KÄSITELLYT MAAHANMUUTTOA JA PAKOLAISKYSYMYKSIÄ.  Kun pyydät tarkennusta omalla nimellä osiossa Harri Niskanen avoimesti syyttää minua rasistiksi, siteeraten asian varmennukseksi minulle tuntematonta H.R.Groenia. Siinä raportissa ei tosin ole minun nimeäni mutta silloin minä olin puheenjohtajana  vastuullinen yhdistyksen toiminnasta. Kyllä se tietää  kuka silloin puheenjohtaja ja kuka jälkeen. Otta selvän asiasta.

Teillä tuntuu olevan  luetun ymmärtämisessä kovin suuria vaikeuksia. Kirjoitakaa vastuuntuntoisesti mitä kirjoitatte ettei tarvitse jälestä päin selitellä. Että en minä kirjoituksellani vaikka niin kirjoitinkin en tarkoittanut sitä. Kun minä kirjoitan, niin minun kirjoituksiani  selitellä, minkä kirjoitan, sen kirjoitan ja sitä tarkoitan.

Pentti Suksi

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2386 on: 24. 03. 2010 12:12 »
Eiköhän ole syytä panna foorumi hetkeksi aikaa levolle. Sinä jokainen miettii mitä on sanonut ja sanomatta jättänyt. Minä oikeudestani kiinni puolustaa itseäni aiheettomilta syytöksiltä.

belurisk

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2387 on: 24. 03. 2010 12:12 »
"Keskustelu" otsikon alla ja aiheen sivussa on jo pidemmän aikaa ollut lähinnä surkuhupaisaa. En tiedä sitten, että edustanko itse surkua vai hupia.
Hiekka ja lapiot sekä ämpärit lentää hiekkalaatikolla.
Nokitellaan ja luokitellaan sekä leimataan etc.  
Asenteissa ja käytöksessä kaikkea löytyy ylimielisyydestä ja kaikkitietävyydestä lähtien laidasta laitaan.
Jollain laidalla tietenkin itsekin olen.
Eihän tämäkään keskustelu aihe kaiketi ole mikään "elämän ja kuoleman kysymys".

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2388 on: 24. 03. 2010 12:12 »
Kyllä nyt ollaan viatonta että oikein kuin neitsyt Mariat!

Pentti Suksi

Faktaa kaivataan yhä. Tähän viitttasi myös Asiantuntija viestissään.

Mitä tulee esittäämäsi Harri Niskasen raportissa, niin minä tulkitsen tämä pikemminkin siten, että hän puolustaa sinua raportissaan. Harri Niskanenhan kirjoittaa:

Quote
Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan.
Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.


En siis hakemallakaan löydä raportista mitään, joka olisi kohdistettu Pentti Sukseen tavalla, jonka voisi liittää rasismiin.

Eiköhän ole syytä panna foorumi hetkeksi aikaa levolle. Sinä jokainen miettii mitä on sanonut ja sanomatta jättänyt. Minä oikeudestani kiinni puolustaa itseäni aiheettomilta syytöksiltä.

Minä taas haluan pitää myös kiinni oikeudestani puuttua tapaasi mustamaalata kanssakirjoittajiasi, ilman että pystyt sitten tarkentamaan mitä tarkoitat.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2389 on: 24. 03. 2010 14:02 »
Pysyn erittäin hyvin asiassa. Täällä nimerkki Valittu pistänyt rasistien joukkoon monet kerrat ja


 Tämän Valitun tekstit ovat todella törkeitä. Ihminen lähtee henkensä kaupalla pakoon kodistaan ja omasta maastaan. On vainojen uhrina. Niin täällä sitten joku rasisti sanoo, että
heikentyneen sperman tilalle uutta. Valittu ei tosiaankaan ajattele mitä puhuu. Inhottavia kirjoituksia.

Pentti Suksi


Näytä nyt ihan asiallisesti se kohta missä olen sinut nimennyt rasistiksi.
Jostain syystä tuo ottaa lujille ja ottaisi hyvin kipeätä, jos näin olisi.

Apartheid-hautausmaiden perustaminen ei minusta ole kylläkään mikään mittari. Oikea humanisti tekisi työtä sen eteen että kaikkien uskontokuntien edustajat ja uskonnottomat haudattaisiin samaan hautausmaahan.

Se, että olet minua nimittänyt rasistiksi ei ole minulle traumaattista koska tiedän itse asian oikean  laidan.  Uskoakseni aika moni muukin jättää epäilemättä minua edes piilorasistiksi (en kai ole kantaani maahanmuuttopolitiikkamme ole varsinaisesti täällä vielä ilmaissutkaan).

En ymmärrä että fakta, että kaukaa tulevat parantavan suomalaista genomiaa, voisi olla jotenkin rasistinen. Sehän nimenomaan tuo esiin se, että maahanmuuttajat tuovat rikkautta/parannusta melkoisen sisäsiittoiseen ja perinnöllisiä sairauksia kuhisevaan perimäämme. Miten se voi olla seikka, joka jotenkin syrjisi heitä?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2390 on: 24. 03. 2010 15:03 »
Hautausmaa jutusta tiedän niin paljon, että islamin uskonedustajat ja ulkomaalaisvirasto kävivät tuloksettomia neuvotteluja että islamilaisia haudattaisiin kirkkomaahan että että siunaskappelia käytettäisiin islamilaisiin menoihin. Tästä on erityinen hautausmaa laki ja olin siinä lainvalmisteluissa mukana. Seurakunnilla on määräysvalta omaan hautausmaahan. Islamilaiset yrittivät perustaa omaa hautausmaataan Vaasaan, mutta se on hyvin vaikeaa nykyisen lain suhteen, ennen sitä olisi ollut helpompaa. Ihmistä ei haudata mihin sattuu, tuhkaa ei saa laittaa tontilla olevaan kukkapenkkiin.

Oli paljon helpompaa neuvotella minun kanssa. Pääsimme sopimukseen että Kappelinmäelle tulee heille oma hautausmaa. Koska olen humanisti, niin tottakai se oli mahdollista. Tämä ei minun kohdalta ole abartheidia
jos siitä puhutaan,  niin se on evankelis-luterilaisen kirkon hommia ei minun. Samassa hautausmaassa lepää uskonnottomat ihmiset. Kullervon hautausmaa on alue hautausmaa jonne haudataan Närpiöstä Vöyrille asti uskonnottomat ja islamlaiiset ihmiset. Eikä siihen paikkaan saa 400 vuoteen laittaa pönttötaloa. Se on hautausmaaksi julistettu ja siellä hautarauha.

Ja sitten... en halua enempää asiasta enää keskustella, mutta häiriköinti haittaa maahanmuuttajien  asemaa ja maahanmuuttopolitiikkaa. Nuo Matsemanin, asiantuntijan ja valitun kirjoitukset vahingoittavat maahanmuuttopolitiikkaa. Ei näin hölmöllä tavalla yhteisiä asioita hoideta, pitää neuvotella. Maahanmuuttajat ovat ihmisiä ja siihen on suhtauduttava kunnioittavasti. He tulevat tänne mikä milläkin syyllä, meillä on vastuu heistä ja meidän on se kannettava. Ei suunsoitolla tehdä kuin vahinkoa. Valittu muistelee kuinka hän laittoi minut rasistien  joukkueeseen A. Tuntuu siltä, että olette tulleet kovin huonomuistiksi. Taitaa vanhuus tulla nopeammin Teille  kuin minulle. Ette muista mitä olette kirjoittaneet
muutama viikko sitten ja ilmeistä on että "poistaa" nappula on ollut ahkerassa  käytössä.

Tässä välissä tuli mielenkiintoinen puhelu. Intian suurlähettiläs on kesäkuun alussa tulossa vieraakseni. Toivotin hänet sydämellisesti tervetulleeksi, kotini ovi on auki ja nautimme hyvän ehtoollisen ja sitten järjestelen vähän muutakin ohjelmaa. Lajusen Karille vihje, että tulehan  vähä filmaamaan.

Pentti Suksi

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2391 on: 24. 03. 2010 15:03 »
.......................

Siksi jouduinkin turvautumaan nettiin ja muistikuviin, jonka mukaan esittämäni kurvin päälle jotkut lisäävät sitten ne työvoimapoliittisten toimenpiteiden piirissä olevat, jotka lasketaan myös joissakin piireissä työttömyydeksi. Joten lukemat näyttävät aina myös hieman erilaisilta, riippuen siitä mistä ne haetaan ja miten ne on koottu.
..................




Realistisesti katsottuna juurikin Työvoimapoliittisten toimien alaisuudessa vaeltavat ovat nimenomaan
Työttömiä, koska nämä toimet ovat  suunnattu tietenkin:  Työttömille.

Työvoimapoliittisten valohoitojen kirjo on kuitenkin hyvin laaja, eli aina aikuisten "päivähoidosta" jo 55 vuotta täyttäneiden entisten ammattimiesten mahd. reinkarnaatioon,  saakka ulottuen.

          Näillekin tarvitsemme siis jatkossa maksumiehiä.

          Onko maahanmuuttajista siihen..?

      

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2392 on: 24. 03. 2010 15:03 »
Valittu muistelee kuinka hän laittoi minut rasistien  joukkueeseen A. Tuntuu siltä, että olette tulleet kovin huonomuistiksi. Taitaa vanhuus tulla nopeammin Teille  kuin minulle. Ette muista mitä olette kirjoittaneet
muutama viikko sitten ja ilmeistä on että "poistaa" nappula on ollut ahkerassa  käytössä.


----

Valitettavasti teille, olen tallentanut viestinne alkuperäisessä asuussa.

Aikaisemmin kerroit, että olet tuon kaipaamani todisteviestin tallentanut. Kaiva se nyt vaan esiin.

Minua on kielletty noista joukkueista puhumasta mutta voi vakuuttaa että pelkästään rasisteista koostuvaa joukkuetta en ole nimennyt.

Kyseiseen joukkueeseen pääsi myös puutteellista argumentaatiotasoa osoittaneet. Esim. sellaiset, jotka syyttävät toisia jostain mutta eivät pysty sitä näyttämään toteen....

Tässä hyödyllistä lukemista joukkuepelaajille.
http://www.luovuennakkoluuloistasi.fi/
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2393 on: 24. 03. 2010 16:04 »
Jos et muista mitä kirjoittanut niin vahinkonasi. En ole Jehovan todistaja joka selitytelemässä teidän kirjoituksia. Kirjoittakaa niin ettei niitä selitellä jälestä. Kun minä kirjoitan en ala niitä selittelemään eikä siihen joukkueeseen silloin mitään selitelty. Minä en tälläisten nimimerkkien kanssa enempää seurustele. En mitään sekoillut vaan kirjoittanut täyttä asiaa selvinpäin. En voi mitään sille jos dementia tulee sinulle ennenaikojaan.
Samoin perustein panin sinut sinne  argumentointi taitosi on puutteellinen.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2394 on: 24. 03. 2010 17:05 »
Vaasan uudella hautausmaalla ovat saaneet loppusijoituspaikan niin bahai-uskovaiset kuin muutama muslimikin. Myös tunnustuksettomille on oma sijansa hautausmaalla.

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/441-Vaasan-hautaustoimi.html

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2395 on: 24. 03. 2010 17:05 »

Tässä välissä tuli mielenkiintoinen puhelu. Intian suurlähettiläs on kesäkuun alussa tulossa vieraakseni. Toivotin hänet sydämellisesti tervetulleeksi, kotini ovi on auki ja nautimme hyvän ehtoollisen ja sitten järjestelen vähän muutakin ohjelmaa. Lajusen Karille vihje, että tulehan  vähä filmaamaan.

Pentti Suksi

Ilman muuta.  Jutellaan yksityiskohdista myöhemmin tarkemmin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2396 on: 24. 03. 2010 18:06 »
Se muslimien hautaus kirkkomaille torppaantui jostain syystä. Olin eduskunnan kiemuroissa kun lakia säädettiin.
Siitä tuli tulkinnan varainen jota seurakunnat ovat syrjimissä toisinajattelijoita kuten silloin arvelin. Esitin silloin eduskunnassa että kuolemassa ihminen tasa-arvoinen.  Tuhkan perusteella eikä luidenkaan ei tiedä kuka oli mieltä tai ihonväriä. Vastustin silloin tällaisten"pakanasaarekkeiden" perustamista.  Arkkipiisma  Paarma oli erimieltä. Ja eduskunnan perustuslakivaliokunta asettui arkkipiispan  kannalle. Tuossa Mäkisen haastattelussa tuli juuri "pakanasaaret" hyvin esille. Siis kuolemassakin ihmiset jaotellaan. Jolla on sukuhauta, niin pitää haudata pakanasaareen, näin on joissakin seurakunnissa. Kappelia ei jossain seurakunnissa ei saa rahastakaan vuokrata kappelia. Yritin yhden muslimin
muistotilaisuutta järjestää, en saanut mitään tilaa edes rahastakaan. Kaupungin tiloja ei saanut, vuorikodilla olisi ollut tilaa ei kaupungintalolta,  ei suostuttu edes keskustelemaan. Tilaisuus saatiin järjestettyä Vöyrinkadulla olevaan Cantareen.

Tässä Mäkisen haastattelussa oli sikäli väärää tietoa, kyllä laskut tulee  perikunnalle aivan varmasti seurakuntayhtymältä. Ja uskonnotaman hautaus on hirmuisessa hinnassa. Se kyllä kirjattiin lakiin että uskonnottoman ja kirkon jäsenen hautaus olisi sama , vaan eipä ole. Muslimeilla on erilainen hautaustapa ja se raivostuttaa kirkkoa. Minä sovin muslimien edustajan kanssa, että puolin eikä toisin ei esitetä vaatimuksia, kunnioitamme hautaustavassa molemmin puolin toisiamme. ja hyvin on mennyt.


Pentti Suksi

venku1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2397 on: 24. 03. 2010 18:06 »
Pentti Suksi. Jätä nyt vastaamatta noille naurettaville riidanhaastajille. Keskitytään maahanmuuttopolitiikkaan. Eivät nuo jaksa kauan itsekseen riidellä. Vanha sananlasku pitää edelleen paikkansa .
-tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Maahanmuutopolitiikasta sen verran, että aloite joka täältä lähti on hyvä. Toivottavasti ainakin toinen puoli on tyytyväinen. Toki tuli mieleen, että kun pakolainen on oikeudessa syytettynä, niin hänellä on ilmainen puolustusasianajaja, joka maksaa maltaita. Tällaisia selvityksiä ei luonnollisesti näy Leif Sandin tekemässä vastauksessa aloitteeseen. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.

Otetaan kuitenkin huomioon, että viime valtuuston kokouksessa vanhin aloite , jota käsiteltiin oli 7 vuotta vanha. Pöly vaasalaisia infon päällä ehtii laskeutua vielä monta kertaa ennen kuin jotain kuuluu.

belurisk

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2398 on: 24. 03. 2010 18:06 »

En ymmärrä että fakta, että kaukaa tulevat parantavan suomalaista genomiaa, voisi olla jotenkin rasistinen. Sehän nimenomaan tuo esiin se, että maahanmuuttajat tuovat rikkautta/parannusta melkoisen sisäsiittoiseen ja perinnöllisiä sairauksia kuhisevaan perimäämme. Miten se voi olla seikka, joka jotenkin syrjisi heitä?
Vierastan jotenkin "genomian" kaltaisten termien käyttöä ja viljelyä.  Niille kun löytyy suomenkielinenkin hyvä vastine ns. selkokielellä.
Faktaa Valitun mielestä olisi, että kaukaa tulevat parantavat suomalaisten perimää!!?? Niinkö yksiselitteisesti ja yksinkertaisesti se olisi? Ja, että perinnölliset sairaudet ovat erityisesti suomalaisten ongelma?  Mielenkiintoista.
Totta on kyllä se, että Suomesta löytyy alueita ja niissä yhteisöjä, joissa geeniperimän mukaista "sisäsiittoisuutta" on/olisi todettavissa.
Ylläolevan lainauksen ajatusrakenne on aika erikoinen, eikä oikein aukene.

Kartaani

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2399 on: 24. 03. 2010 18:06 »
Olen seurannut pitkään tätä "keskustelua"

Ihmettelen miksi meitä Suomalaisia eräs haukkuu sisäsiittoiseksi , spermanlaatu on surkeaa ym .ym

Mitä jos minä haukun näitä Afrikasta tulleita sisäsiittoiseksi , olenko rasisti?

Ja voidaanhan me ottaa tänne ihmisiä myös Intiasta :)

saataisiin väriä katukuvaan siiamilaisia , karvaihmisiä ,moniraajaisia , ja muita ihmeitä joita 4D suoltaa
meidän ihmeteltäväksi?.

En kiellä sisäsiittoisuutta täysin ,on tämä niin pieni maa...

Mutta mitä ovat nämä pienten kylien pienet ryhmät , ja kaikilla maha pystyssä?

Otetaan vaan tänne terveyskeskuksen kautta ja odotellaan runsaita "kirkkohäitä", niin eiköhän se

monikulttuuri ala leviämään

Herätkää vihdoinkin TE , jotka haluavat tänne rajattomasti värikkäitä kanssaihmisiä....

Kyllä tämä Mamupolitiikka on retuperällä!

Ja minä en ole Rasisti .