Author Topic: Vaasalaisia keskustelufoorumi  (Read 106707 times)

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #400 on: 07. 02. 2010 13:01 »
Tuo jakohan ei jaa meitä millään tapaa maahanmuuton puollustajiin, ja maahanmuuton vastustajiin. Kyse lienee pelkästään jakoon keskustelutyylin ja artikulaation perusteella.

Olen itse maahanmuutto kriittinen. Siis kritisoin sitä järjestelmää, millä suomessa maahanmuutto hoidetaan. Tärkein maahanmuuttoon liittyvä "kipukynnys" on se, miten saamme maahanmuuttajat sopeutettua suomalaiseen yhteiskuntaan ja työelämään. Tähän liittyy oleellisesti kielikoulutus, ammattikoulutus, kulttuurikoulutus yms. Nykyinen järjestelmä unohtaa maahanmuuttajat usein oman onnensa nojaan, ja näin syntyy ajan kuluessa syrjäytyneitä, kielitaidottomia, ja yhteiskunnalle "hyödyttömiä" ja kalliita yksilöitä. Maahanmuuttoa emme voi estää, eikä siihen ole syytäkään. Mutta meidän täytyy rakentaa toimiva prosessi, joka alkaa heti kun maahanmuuttaja saapuu maahan. Prosessi päättyy esim. viiden vuoden kuluttua, jolloin hän osaa kieltä, pystyy toimimaan suomalaisen yhteiskunnan jäsenenä, ja on saanut esim. ammatillisen peruskoulutuksen.

Nämä suoraan jonkun lehden artikkeliin liittyvät linkit eivät mielestäni ole rakentavaa keskustelua. Toisaalta, eivät ne minua haittaakkaan, jokainenhan saa valita mitä täältä lukee.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

venku1

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #401 on: 07. 02. 2010 13:01 »
Joku tuolla puhuu A ja B miehistä. Itsekin olen saanut ylennyksen A mieheksi. Aikoinani kun yritin opiskeluaikana olla satamassa töissä laitettiin kaikki työintoiset A miehiin osa b miehiin ja sitten oli vielä joukko muut. Tarkoittiko tuo maahanmuuttajakeskustelun osallistujien lista ihmisten asettamista paremmuusjärjestykseen. Kiitos A mieheksi ylentämisestä.

Tässä maahanmuuttajakeskustelussa on sellainen vika, että kaikki ne, jotka eivät tiedä oikeasti paljon mitään asioista puhuvat niistä 20% maahanmuuttajista, jotka käyttäytyvät asiallisesti eli siis hyvin.
Taas kriittisesti suhtautuvat puhuvat niistä 20%, jotka kuuluisi palauttaa välittömästi takaisin kotimaahansa.

Eihän siinä voi rakentavaa keskustelua syntyä , kun keskustelijat eivät koskaan kohtaa oikeasti.

Joku tuolla epäili minun tietämystäni pakolaisista. Tuskinpa yhdelläkään B miehellä on vastaavaa tietoa.
Olen istunut sosiaalilautakunnassa yli 17 vuotta eli juuri sen ajan mitä pakolaisia on tänne otettu. Toimin opettajana Huutoniemen alakoulussa ja sinnehän kaikki pakolaislapset tulivat vuodesta 1991 lähtien. Koulumme rehtori toimi siihen aikaan "maahanmuutajatoimiston" johtajana ja olin hänen läheisin työtoverinsa. Siis suurinpiirtein kaikki pakolaiset, jotka tulivat vuoteen 2006 mennessä ovat minulle jollakin tavalla tuttuja.

Jos satut tuntemaan yhdenkin mamun, niin kysypä häneltä mitä mieltä hän on Huutoniemen koulun opettaja Siltasesta, voit yllättyä. Voisin kirjoitta kirjan kaikista rötöksistä mitä olen joutunut kuuntelemaan maahanmuuttajista niin luottamusmiehenä kuin opettajanakin. Olen ollut vaikuttamassa omalla todistuksellani, että mamu, joka sai puolitoista vuotta ehdotonta rötöksestään, sai ylemmässä asteessa tuomion muuttumaan ehdolliseksi.  Jouduimme opettajina sekaantumaan pakolaisten joukkotappeluun ja poliisin viedessä yhtä säilöön veti tämä ohi kulkiessaan sormella kurkkunsa editse ja sanoi minulle : Morte. Jos minä sanoisin saman pakolaiselle arvaa mikä olisi seuraus.

Kaiken kaikkiaan tämä pakolaisvaltaisuus on suurelta osalta suomalaisten omaa syytä. Alkuvuosina pakolaiset saivat melkein mitä vain, mutta onneksi avustajat eivät enää anna mitä vain aivan suruttomasti. Jos me kaikki puhuisimme enemmän pakolaisista kokonaisuudessa eikä  puolustajat vain toisesta ääripäästä ja vastustajat toisesta, niin voisi asiallista keskustelua syntyäkin.

Omat tekstini ovat aina omakohtaisesti jollain tavoin koettua ja Vaasassa tapahtuneita ja niitä jatkan tarvittaessa loputtomasti, jos on tarvetta.
« Last Edit: 07. 02. 2010 14:02 by Veikko Siltanen »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #402 on: 07. 02. 2010 13:01 »
Koettakaa uskoa, että en kuulu mihinkään joukkueeseen enkä halua kuulua. En ole rasisti, mutta kriittinen olen. Voitte lopettaa nuo joukkueenne. Minä kuulun ulkopiiriin ja ö-joukkueeseebn jos jota kuta kiinnostaa. Tämä keskustelu menee lapselliseksi  lasten lörpöttelyksi. Kiitos Veikko Siltanen kannanotostasi.
« Last Edit: 07. 02. 2010 14:02 by Pentti Suksi »

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #403 on: 07. 02. 2010 13:01 »
Joku tuolla puhuu A ja B miehistä. Itsekin olen saanut ylennyksen A mieheksi. Aikoinani kun yritin opiskeluaikana olla satamassqa töissä laitettiin kaikki työintoiset A miehiin osa b miehiin ja sitten oli vielä joukko muut. Tarkoittiko tuo maahanmuuttajakeskustelun osallistujien lista ihmisten asettamista paremmuusjärjestykseen. Kiitos A mieheksi ylentämisestä.

Tässä maahanmuuttajakeskustelussa on sellainen vika, että kaikki ne, jotka eivät tiedä oikeasti paljon mitään asioista puhuvat niistä 20% maahanmuuttajista, jotka käyttäytyvät asiallisesti eli siis hyvin.
Taas kriittisesti suhtautuvat puhuvat niistä 20%, jotka kuuluisi palauttaa välittömästi takaisin kotimaahansa.

Eihän siinä voi rakentavaa keskustelua syntyä , kun keskustelijat eivät koskaan kohtaa oikeasti.

Joku tuolla epäili minun tietämystäni pakolaisista. Tuskinpa yhdelläkään B miehellä on vastaavaa tietoa.
Olen istunut sosiaalilautakunnassa yli 17 vuotta eli juuri sen ajan mitä pakolaisia on tänne otettu. Toimin opettajana Huutoniemen alakoulussa ja sinnehän kaikki pakolaislapset tulivat vuodesta 1991 lähtien. Koulumme rehtori toimi siihen aikaan "maahanmuutajatoimiston" johtajana ja olin hänen läheisin työtoverinsa. Siis suurinpiirtein kaikki pakolaiset, jotka tulivat vuoteen 2006 mennessä ovat minulle jollakin tavalla tuttuja.

Jos satut tuntemaan yhdenkin mamun, niin kysypä häneltä mitä mieltä hän on Huutoniemen koulun opettaja Siltasesta, voit yllättyä. Voisin kirjoitta kirjan kaikista rötöksistä mitä olen joutunut kuuntelemaan maahanmuuttajista niin luottamusmiehenä kuin opettajanakin. Olen ollut vaikuttamassa omalla todistuksellani, että mamu, joka sai puolitoista vuotta ehdotonta rötöksestään, sai ylemmässä asteessa tuomion muuttumaan ehdolliseksi. Olin mukana, kun suomalainen alaikäinen tyttö raiskattiin, mutta koska teon tekijää ei ollut mahdollista selvittää, niin" tytön maineen menettämisen takia " asia sovittiin rahalla. Jouduimme opettajina sekaantumaan pakolaisten joukkotappeluun ja poliisin viedessä yhtä säilöön veti tämä ohi kulkiessaan sormella kurkkunsa editse ja sanoi minulle : Morte. Jos minä sanoisin saman pakolaiselle arvaa mikä olisi seuraus.

Kaiken kaikkiaan tämä pakolaisvaltaisuus on suurelta osalta suomalaisten omaa syytä. Alkuvuosina pakolaiset saivat melkein mitä vain, mutta onneksi avustajat eivät enää anna mitä vain aivan suruttomasti. Jos me kaikki puhuisimme enemmän pakolaisista kokonaisuudessa eikä  puolustajat vain toisesta ääripäästä ja vastustajat toisesta, niin voisi asiallista keskustelua syntyäkin.


Kuten Heinonen tuossa yllä jo mainitsi, niin kyseessä ei ole maahanmuuttomielipiteet, vaan tapa kommunkoida ja esittää asioita. Ja oikeasti en edes tiedä kuulutko tuohon "Joukkue A":han. Sori jos pilasin ilosi A-ryhmään noususta. ;) Joukkueitahan tai ainakaan "Joukkue B":täei ole todellisuudessa edes olemassa ja ne on muodostettu joukkueiden ulkopuolelta. Ulkopuolisin näkemyksin keskustelun sisällöstä.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #404 on: 07. 02. 2010 13:01 »

Joku tuolla epäili minun tietämystäni pakolaisista.

Olin mukana, kun suomalainen alaikäinen tyttö raiskattiin, mutta koska teon tekijää ei ollut mahdollista selvittää, niin" tytön maineen menettämisen takia " asia sovittiin rahalla.



Kaiken kaikkiaan tämä pakolaisvaltaisuus on suurelta osalta suomalaisten omaa syytä. Alkuvuosina pakolaiset saivat melkein mitä vain, mutta onneksi avustajat eivät enää anna mitä vain aivan suruttomasti.


Tämä osoittaa miksi Siltanen kuuluu A-joukkoihin!

Tuosta kirjoituksesta saa sen käsityksen, että hän tunnustautuu pakolaisvastaiseksi ja jopa olleensa mukana raiskauksessa. Samalla hän kokemuksensa rintaäänellä väittää pakolaisten saaneen (veromaksajilta) "melkein mitä vain".

Kyse on siis argumentaatiotasosta +  mutu-juttujen levittelystä juuri mamu-asioissa.


Uskottavuudesta ja luotettavuudesta on siis suureksi osaksi kysymystä. Silloin musta valkoisella tietenkin painaa monin verroin enemmän kuin mutu-, en jaksa uskoa- tai ei set nyt ihan noin-järkeilyä. B-liiga valitettavasti harrastaa jälkimmäistä, ja lisäksi ehkä luottaa joukkovoimaan.

On liian helppoa temmata tuulesta että "kyllä minä tunnen paljon maahanmuutajia". Pitää todistaa se.

Tässä on Roy Rabbilta täysin hyväksyttävä pääsykoe A-joukkoihin.

--
Jotta Suksi saadaan mahtumaan samaan A-joukkoon, on hieman laajennettava pääsyvaatimuksia. Tähän minun muodostamaani teamiin pääsee ainakin varamieheksi kun toistuvasti esittää perustelemattomia ja virheellisiä tietoja ja innokkaasti yrittää mollata asiatietojen esittäjiä.
« Last Edit: 07. 02. 2010 14:02 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

venku1

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #405 on: 07. 02. 2010 14:02 »
Valitulle. Kun pakolaiset lähtevät esim. Oravaisista tänne Vaasaan asumaan, on heillä mukanaan vain mitä käsissään pystyvät kantamaan. He ovat asuneet 3 vuotta Oravaisissa ja saaneet sinne valtiolta korvauksen. Kun he muuttavat sen kolmen vuoden jälkeen saavat he kaiken Vaasasta.
Melkein mitä vain sanoit. Keronpa yhden lievän esimerkin. Satuin oleen puhelimen vieressä odottamassa vuoroani, kun kuulin seur. keskustelun: Minä olin katsomassa niitä farkkuja, mutta en löytänyt sillä rahalla sopivia. Minulla on niin pitkät jalat. Minä löysin kyllä yhdet sopivat, mutta ne olivat liian kalliit. ne maksoivat 600 markkaa. (Hetken hiljaisuus) Kiitos kiitos. Minä menen ostamaan ne heti.(tämä keskustelu tapahtui 1993 koulun vieressä olevassa kaupassa). Tuohon aikaan punaisen ristin ruotsinkielinen osasto toimi pakolaisten vastaanottajana täällä Vaasassa. Sitä tarkoitin "melkein mitä vain"

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #406 on: 07. 02. 2010 14:02 »
Joka (arki)päivä - monen viikon jonotuksen jälkeen sosiaalityöntekijät jakavat toimeentulotuen harkinnanvaraisia avustuksia. Näistä lähes kaikki menevät syntyperäisille suomalaisille.

Miksi ihmeessä Siltanen haluaa kertoa väittämänsä (salaa kuunnellun) Punaisen Ristin työntekijöiden laupeudesta maahanmuuttajaraukkaa kohtaan? Siksi, että hän on A-joukkueen jäsen!
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #407 on: 07. 02. 2010 14:02 »
Veikko, olet nyt hieman hukkateillä. Esittämäsi asiat toimivat ainakin minusta parhaiten tuossa maahanmuuttopolitiikkakeskustelussa.

Tuolla "melkein mitä vain" minä ainakin ymmärsin jotain aivan muuta, kuin yhdet farkut. Siitä voisit kertoa vähän enemmän. Esim. mitä muita vaatteita tämä mies sai? Törsäsikö hän koko summan niihin farkkuihin, vai saiko hän vielä lisääkin vaatteita? Ja jos sai, mitä vaatteita ja miten paljon?
Ja jos hän oli pitkä, eikö hänelle todellakaan löytynyt halvempia, sopivia farkkuja? Minulla kun on yksi tuttu, joka on sen verran kookas, että hän saa tilata omansa USA:sta, kun ei täältä löydy.

Esitin myös muutaman kysymyksessä Roy Rabille, mutta en saanut tosin niitä hänen tunnettuja, hyvin perusteltuja vastauksia takaisin. Lieneekö palannut Koraaniaan lukemaan, voidakseen tuoda tänne jotain asiaakin.
« Last Edit: 07. 02. 2010 14:02 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #408 on: 07. 02. 2010 14:02 »
Koettakaa uskoa, ettöä en kuulu mihinkään joukkueeseen enkä halua kuulua.

Hmm... Pentti voisi alkaa oikeastaan Ahdiksi, siis mieheksi, joka yrittää kolata jään puhtaaksi tauolla. Ahtihan pystyi myös juttelemaan molempien joukkueiden kanssa, joskus...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #409 on: 07. 02. 2010 14:02 »
Ohjeeksi:

Älkää lainailko suruttomasti. Lainaa nappulaa kun käyttää pitää harkita tarkoin, muuten syyllistyy tekijäoikeus rikkomukseen. Kun lainataan, niin lainataan se ydinkohta ja vastataan siihen asiaan eikä lörpötelklä mitä tahansa. Tapio Parkkarilla ei ole vielä ennakkosensuuria mutta olisi syytä käyttää ns. jälkisensuuria koska jotkut näemmä ei hallitse itsesensuuria. Nettikeskusteluihin on tulemassa ennakkosensuuri.

Olen monesti sanonut, kunnioittakaa sananvapautta, se on kalliisti lunastettu 1939-40 talvisodassa ja 1941-44 jatkosodassa. Meidän vetaraanit, joita vielä on elossa ovat taistelleet ja terveytensä menettäneet sananvapauden puolesta. Sananvapaus on perustuslaillinen oikeutemme, se ei edellytä, rasismia, toisen ihmisen kunniaa solvaavaa kirjoittelua, iän, sairauden ja vammaisuuden, syrjimisen ja vähättelyn perusteella ei täällä saa keskustella. Ei saa ketään sukupuolen, uskonnollisuuden tai vakaumuksen perusteella parjata. Ne ovat perustuslaillisia asioita jotka kirjattu rikoslakiin.

Tällaiset rikoslakiin ja perustuslakiin rikkoutuvat kirjoitukset tulee moderaattorien poistaa. Kyllä kynä saa olla terävä ja sanoa terävästi, se elävöittää keskustelua. Mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä.
Asiat riitelee mutta miehet.

Meillä kuolleina syntyy sylilapset, nuorimies on hautaan valmis jo, meissä vanhoissa elää hengen aurinko, sanoi Suuri Eino, Eino Leino.
Ja koettakaa olla häiriköimättä keskustelua. Siinä on nettietiketin mukaista käytäntöä. Olisi hyvä julkaista täällä netiketti, että jokainen tietää mitkä ovat sivistyneet pöytätavat.
Olkaa ihmisiä toisillenne!

Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #410 on: 07. 02. 2010 15:03 »

Ja koettakaa olla häiriköimättä keskustelua. Siinä on nettietiketin mukaista käytäntöä. Olisi hyvä julkaista täällä netiketti, että jokainen tietää mitkä ovat sivistyneet pöytätavat.

Pentti Suksi

Miksi ihmeessä paasaat aina noista pöytätavoista ja kuitenkin itse käyttäydyt kaikkien etikettien vastaisesti tällä palstalla. Siviilielämän puolelta en tiedä tavoistasi mitään. Tuskin olet oikessa elämässä samanlainen moukka, kun täällä melestäni olet. Mikäli käyttäytyisit tuolla tavoin siviilissä kuin käyttäydyt täällä, niin olisi varmaankin läski tummunut aika monesti.

vanki

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #411 on: 07. 02. 2010 15:03 »

Ja koettakaa olla häiriköimättä keskustelua. Siinä on nettietiketin mukaista käytäntöä. Olisi hyvä julkaista täällä netiketti, että jokainen tietää mitkä ovat sivistyneet pöytätavat.

Pentti Suksi

Miksi ihmeessä paasaat aina noista pöytätavoista ja kuitenkin itse käyttäydyt kaikkien etikettien vastaisesti tällä palstalla. Siviilielämän puolelta en tiedä tavoistasi mitään. Tuskin olet oikessa elämässä samanlainen moukka, kun täällä melestäni olet. Mikäli käyttäytyisit tuolla tavoin siviilissä kuin käyttäydyt täällä, niin olisi varmaankin läski tummunut aika monesti.
Näyttää olevan Suksi oikeassa, jonkinlainen nettiketti olisi hyvä julkaista, "asiantuntijan" asiantuntemusta asiassa tuntuu olevan olematon, jonkunlaiset tavat sentään!

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #412 on: 07. 02. 2010 15:03 »

Näyttää olevan Suksi oikeassa, jonkinlainen nettiketti olisi hyvä julkaista, "asiantuntijan" asiantuntemusta asiassa tuntuu olevan olematon, jonkunlaiset tavat sentään!


Nyt kun olet niin tepevänä liikkeellä, niin kertoisitko minulle, että onko sellainen käytös asiallista, jos et esität jonkun dokumentin, josta käy ilmi minun valehtelevan tai puhuvan muuta kuin totuutta. Että alan haukkumaan sinua lapselliseksi ja kerron ettet osa lukea esittämääsi dokumentissa esiityviä asioita ollenkaan. Jos pyytäisit minua kertomaan, että missä olen ymmärtänyt väärin, minä vain ilkkuisin sinulle ja toistaisin, ettet ymmärää asiasta mitään. Voisin lisätä tähän vielä paljon samanlaista tekstiä, mutta mielestäni pienestä esimerkistä on hyvä aloittaa.

Minun mielipiteeni on, ettei sinullakaan kaikki yläkerran matot ihan suorassa ole, jos todella pidät tuonkaltaista toimintaa asiallisena ja minun viestejäni tästä huolimatta täysin asiattomana.

Mutta voiko sisäpiiriltä muuta odottaakkaan.
« Last Edit: 07. 02. 2010 15:03 by Asiantuntija »

vanki

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #413 on: 07. 02. 2010 15:03 »

Näyttää olevan Suksi oikeassa, jonkinlainen nettiketti olisi hyvä julkaista, "asiantuntijan" asiantuntemusta asiassa tuntuu olevan olematon, jonkunlaiset tavat sentään!


Nyt kun olet niin tepevänä liikkeellä, niin kertoisitko minulle, että onko sellainen käytös asiallista, jos et esität jonkun dokumentin, josta käy ilmi minun valehtelevan tai puhuvan muuta kuin totuutta. Että alan haukkumaan sinua lapselliseksi ja keroon ettet osa lukea esittämääsi dokumenttia ollenkaan. Voisin lisätä tähän vielä paljon samanlaista tekstiä, mutta mielestäni pienestä esimerkistä on hyvä aloittaa.

Minun mielipiteeni on, ettei sinullakaan kaikki yläkerran matot ihan suorassa ole, jos todella pidät tuonkaltaista toimintaa asiallisena ja minun viestejäni tästä huolimatta täysin asiattomana.

Mutta voiko parhaalta A-ryhmalta muuta odottaakkaan.
Jes, olet tosi älykäs kaveri, sinä kyllä osaat :)  :)

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #414 on: 07. 02. 2010 15:03 »

Jes, olet tosi älykäs kaveri, sinä kyllä osaat :)  :)


Yllätyitkö, etten yllättynyt vastauksesi pituudesta ja ennenkaikkea asiasisällöstä. Luulin tosin, ettet kirjoita mitään, mutta kirjoitit vastaamatta. Onko tuo vastauksesi juuri sitä kaivattua asiallista keskustelua?

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #415 on: 07. 02. 2010 16:04 »
Tämä on yritys palauttaa keskustelu alkuperäiseen aiheeseen.  Tämän jälkeen asian sivusta postitetut viestit siirretään Off-off-topic-ketjuun, missä on vain lukuoikeus:

Lue tämä huolella

Vaasan kaupungin Maahanmuuttajaneuvosto päätti esittää tammikuun puoliväliassä Vaasan kapungin johtaville virkamiehille että linkki vaasalaisia.infoon poistetaan kaupungin sivuilta.

Juha Häkkinen, Harri Niskanen  ja neuvoston jäsenet siis haluavat vaikeuttaa Vaasan kaupungin sivuilla asioijia tulemasta vaasalaisia.infoon . Foorumissa on 1127 ketjua, joista vain 2:ssa (kahdessa) käsiteltiin päätöksen ajankohtana maahanmuuttoa.

Linkin poistamisella vaikeuttettaisiin tuntuvasti pääsyä kaikkiin muihin 1125 ketjuun.
Tällaista siis puuhastelee kokoomuksen Juha Häkkinen.  Linkin poistamisvaatimus lineekin hänen merkittävin maahanmuuttopoliiattinen toimensa puheenjohtajakautensa aikana
.
Tässä keskeinen osa virka- ja luottamusmiesten keskuudessa kiertäneestä meilistä

 ”Siitä (linkistä) voi joku lukija saada väärän käsityksen Vaasan kaupungin suhtautumisesta maahanmuuttajiin ja kansainvälisyyteen, kirjoittaa Maahanmuutajaneuvoston puheenjohtaja Juha Häkkinen (kok.)...

Asiaa ( siis vaasalaisia.infoa) käsitellään myös seuraavassa kokouksessamme 7.4., jossa on läsnä myös kaupungin virkamiesjohto. Neuvosto ei sinänsä ryhdy osapuoleksi maahanmuuttoa käsittelevään, osin nimettömään ja epäasialliseen, keskusteluun.

Neuvoston ja kaupungin näkemys asiassa tulee ilmi toiminnan kautta. Yksi osoitus sitä on 22.4. klo 12 alkaen järjestettävä Juhlaseminaari ja sen jälkeinen juhla kaupungintalolla, kirjoittaa Häkkinen.
« Last Edit: 07. 02. 2010 16:04 by Tapio Parkkari »
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #416 on: 07. 02. 2010 16:04 »
Ymmärrän kyllä osaltani asian. Maahamuuttajaneuvostonhan täytyy edustaa suvaitsevuutta. Kaupungin sivuilla on suora linkki vaasalaisia.infoon. Siitä sisään, ja "bling", edessäsi on esim. Helinin korkeatasoinen kolumni maahanmuutosta. Oletko itse ollut yhteydessä Häkkiseen? Parhaiten vaikutat asiaan tekemällä omaa vastapropagandaa infon puolesta. 
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #417 on: 07. 02. 2010 16:04 »
Parahin Marko
Kun kaupungin sivuilta tullaan vaasalaisia.infoon, (bling)  tullaan foorumin etusivulle, ei Risto Helinin mielipiteeseen.  Riston mielipiteen pitää etsiä. Muuten sitä ei löydä.  Tästä syystä sen voi myös kiertää.

Juha Häkkiseen en ole ollut yhteydessä, koska en näe sitä aiheelliseksi.  Minusta on aivan erinomainen asia että neuvosto ja virkamiesjohto käsittelee foorumia 7.4.  Näin tieto foorumista vähitellen leviää.

Meidän tehtävämme täällä on käydä foorumilla asiallista ja myös kriittistä keskustelua tästä hienosta kaupungista.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #418 on: 07. 02. 2010 18:06 »
Mitä suvaitsevaisuutta se on jos poistetaan linkki. No, ainakin Kiinan viranomaiset ovat iloisia, kun voivat perustella maailmalle että jossakin pienessä pohjoisessa "länsimaisessa" kaupungissa käytetään samoja metodeja. Tulee olemaan mielenkiintoista mitä kaupunki tekee...siis kaupungin eliitti, ei kansa. Mehän tiedämme mitä mieltä kansan enemmistö on.

Niinkuin Parkkari sanoi, foorumissa on yli tuhat ketjua. Ja tällaisia foorumeja on muuallakin, joissa sisältö on samanlaista, toistaen kansan mielipiteitä. Tulee se olemaan noloa Vaasalle jos tuolle tielle mennään. Kehtaavatko päättäjät sen jälkeen edes näyttäytyä kaupungilla?

Jos keskustelu on ollut epäasiallista, niin se on ollut sitä nyt aivan viime metreillä, kun häiriköinti on vellonut. Ehkä olisi hyvä panna alulle uusi asiallinen ketju tuonne Omalla nimellä-osioon. Sen jälkeen pikkulapset voivat häiriköidä vapaasti tässä osiossa.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #419 on: 07. 02. 2010 18:06 »

Jos keskustelu on ollut epäasiallista, niin se on ollut sitä nyt aivan viime metreillä, kun häiriköinti on vellonut. Ehkä olisi hyvä panna alulle uusi asiallinen ketju tuonne Omalla nimellä-osioon. Sen jälkeen pikkulapset voivat häiriköidä vapaasti tässä osiossa.


Voisitko katsoa tilannetta hiukan objektiivisesti ja näyttää meille tuon häiriköinnin ja varsinkin sen, mistä näet sen alkaneen? Vai onko se liikaa pyydetty. Toki ymmärrän, että tälle palstalle on lähipäivinä tullut paljon, jopa asiallisia viestejä ja näin ollen häiriköinnin alkamisen löytyminen voi olla hiukan hankalaa.

Ymmärrän myös sen, että omalla nimellä halutaan suojaan tuonne yläkertaan. Tuollaiseen suojaan ei tarvitsisi mennä, jos pystyisi tuomaan joitakin argumentteja monesti typerien väittedensä tueksi tai antamaan periksi, ennen kun on tehnyt itsestään jukisen pellen vänkäämällä vaikka itsekin tietää olevansa väärässä. Jos jotakin haluaa täällä alakerrassa väittää, niin on otettava huomioin se tosiasia, että täällä on myös jokunen kohtuulisen älykäs kirjoittaja, joka ei suostu hyväksymään ihan kaikkea.

En ole mielestäni itse koskaan sortunut epäasiallisuuksiin sellaista henkilöä kohtaan, joka itse käyttäytyisi täällä edes jotenkin asiallisesti.

Toimitukset tulevat täällä alakerrassa tehtyjen tilausten mukaan. Tuolla yläkerrassa joutuu vähän suodattamaan, kun kaikki ei viitsi omalla nimellä sanoa sitä mitä oikeasti pitäisi. Minua ei haittaa vaikka Lajunen, Rabb, Suksi ja Jalonen todellakin sulkeutuisivat yläkerran suojaan, muta ei sielläkään pidä vääristellä alakerran sanomisia. Tosin pirun tylsä tästä foorumista tulisi, jos näin kävisi. Niin paljon te annatte kirjoittamisen aihetta ja sitä kautta varsin mukavia hetkiä.

Edid:  Arvoisa Asiantuntija.  Nyt Sinä uhmaat Ylläpitoa.  Seuraavalla kerralla Sinun nollaviestisi sirretään Off-off-topic osastoon.  Nollaviesti tarkoittaa sitä että tässä ketjussa keskusteaan vakavasti siitä, milla eväin foorumissa jatketaan maahanmuuttajakeskustelua.
« Last Edit: 07. 02. 2010 18:06 by vaasalainen »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #420 on: 07. 02. 2010 19:07 »
Quote
   Edid:  Arvoisa Asiantuntija.  Nyt Sinä uhmaat Ylläpitoa.  Seuraavalla kerralla Sinun nollaviestisi sirretään Off-off-topic osastoon.  Nollaviesti tarkoittaa sitä että tässä ketjussa keskusteaan vakavasti siitä, milla eväin foorumissa jatketaan maahanmuuttajakeskustelua.

Haloo ylläpito !   Otsikko on kuitenkin Vaasalaisia keskustelufoorumi, eikä siis pelkästään rajoitu maahanmuuttokeskusteluun.Vai aikooko ylläpito jatkossakin alkaa määräillä, mistä kulloinkin otsikon alla keskustellaan ?

Roy Rabb tuossa väittää, että keskustelu on ollut epäasiallista ja täällä on häiriköity. Minä ainakin ymmärsin hänen tarkoittaneen juuri tätä peräänkuulutettua maahanmuuttokeskustelua. Kerrankin täällä on käyty keskustelua siitä, millä tavalla kukin haluaa asioista mielipiteitä vaihdettavan. Nimimerkki Asiantuntijaa on kiittäminen tämän keskustelun virittämisestä.

Lisäksi hän (Roy Rabb) ilmoittautuu Pentti Suksen ohella haluavansa jatkaa omalla nimellä osiossa. Kun sitten Asiantuntija tähän häiriköintisyytteeseen haluaa näyttöä, on ylläpito kimpussa. Jos taas Rabb ei viitannut tähän keskusteluun, miksi hänen viestiinsä ei puututtu ?

PS. Vaikka kirjoitan omalla nimelläni, olen jo ajat sitten huomannut viihtyväni huomattavasti yläkertaa paremmin täällä alakerrassa.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #421 on: 07. 02. 2010 19:07 »
Ylläpito on nimimerkki Asiantuntijan kimpussa siitä syystä että keskustelu linkin mahdollisesta poistamisesta ei päässyt edes alkuun kun se sotkettiin aivan jollakin muulla asialla. 

”Asiakasvirta” kaupungin sivuilta on melko iso ja tulee pääasiassa kaupungin koneilta. Tästäkin syystä linkki on tärkeä.  Onhan se myös jonkinlainen status foorumille ja blogille.

Jos linkki poistetaan niin se merkitsee sitä että kaupungin mielestä foorumilla ei ole mitään merkitystä.

Tämä olisi jyrkässä ristiriidassa sen kanssa mitä EU, sisäministeriö ja kuntaliitto ovat viestittäneet ns. kansalaiskeskustelun merkityksestä päätösten ennakkovalmistelussa ja kunnallisen demokratian lisäämisessä.

Ellen nyt aivan väärin muista niin myös Vanhasen ensimmäisen halituksen hallitusohjelmassa  kannustettiin kansalaiskaeaskustelun tukemista. 

Minusta Harri Niskasen aloittama junailu on erittäin loukkaava teko vuosien aikana tekemääni työtä kohtaan.  Joillekin foorumiinkirjoittaminen tuntuu olevan vain hupia.

Tosikkona otan foorumin vakavasti.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #422 on: 07. 02. 2010 19:07 »
Poistin itse tästä kirjoitukseni. Kun en ymmärtänyt ettei saa kirjoittaa keskustelusta. Ylläpito voi poistaa loput.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #423 on: 07. 02. 2010 20:08 »
Ymmärrän sen, että ylläpito ”yrittää palauttaa keskustelun alkuperäiseen aiheeseen” (ylläpidon aikaisempi oma ilmaisu) tarkoittaen tätä  mahdollista linkin poistamista Vaasan kaupungin sivuilta. 

Sitä en ymmärrä, että kun yritys ei tuota tulosta, aletaan uhkailemaan. En varsinkaan sen takia, ettei tämä esitys (linkin poistamisesta tai maahanmuuttokeskustelusta ylipäätään) ole todellakaan tämän otsikon alkuperäinen aihe. Sen voi jokainen käydä toteamassa sivulta 1.

Nyt Asiantuntija perusti uuden otsikon, jota on mahdoton asiallisesti erottaa tästä. Äkkiseltä en enää tiedä, kumpaan pitäisi kirjoittaa jos jostain haluasi mielipiteen lausua.

Minusta ylläpidon itse olisi pitänyt perustaa uusi otsikko, jos kerran halusi sen rajoittuvan tuohon Vaasan kaupungin linkkiin tai vain maahanmuuttokeskusteluun. Tuntuu olevan Parkkarille tunteita kohottava asia ja se on ymmärrettävää, koska linkin poistaminen olisi kova henkinen takaisku. Pitää kuitenkin myös ymmärtää, ettei se meille tavallisille kirjoittajille ole niin iso asia, jolloin keskustelu tästä kuittaantui lyhyeen.

Tuon linkin merkitys on lähinnä arvostuskysymys tälle infolle. Kyllä tänne kuitenkin halukkaat osaavat tulla, vaikka se kaupungin sivuilta poistettaisiinkin. Eiköhän se vakiokävijöiden selaimissa ole suosikeissa jo muutenkin.
PS: Selvyyden vuoksi oma mielipiteeni. Ilman muuta linkin pitäisi säilyä kaupungin sivulla.
« Last Edit: 07. 02. 2010 21:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #424 on: 07. 02. 2010 21:09 »
Tilanne 1. erän jälkeen

Joukkue A:
mm. Lajunen, Jalonen, Rabb, Suksi, VIC20, Helin, Siltanen, vanki, rehtori

Motto: "Maahanmuuttokriittisyyteen" piilotettu ulkomaalaispelko/rasismi tai räikeä kyvyttömyys omien väitteiden toteen näyttämiseen.

Taktiikka: asiallista keskustelua käyvien, toisenlaisia näkemyksiä tai faktoja vaativia kohtaa tehdään joukkohyökkäys, mollaus, sekoittaminen höpinään


Joukkue B: mm. Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinonen, Niskanen

Strategia: vapaa asiapitoinen keskustelu ja mielipiteenvaihto

Taktiikka: pystyä todistamaan väitteensä.


Pelisäännöt ja tuomarointi:

Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato.

Joukkue B johtaa niukasti vaikka erotuomari on puolueellinen.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #425 on: 07. 02. 2010 21:09 »
Eikö tule vieläkään selväksi,  ETTÄ MINUA MIHINKÄÄN JOUKKUEISIIN LIITETÄ. En hyväksy mitään rasismia en yöllä enkä päivällä ja asia pitää olla loppuunkäsitelty.
« Last Edit: 07. 02. 2010 22:10 by Pentti Suksi »

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #426 on: 07. 02. 2010 22:10 »
No, jos ei noilla maahanmuuttoneuvoston ihmisillä ole todellakaan tärkeämpää tekemistä kuin pohtia pitäisikö joku linkki poistaa kaupungin nettisivuilta (linkit muutenkin älyttömän vaikeasti löydettävissä) niin heistä voitaisiin aloittaa vaikka säästötalkoot.

Syy, miksi linkkiä ollaan poistamassa on sekin ihan naurettava. Perusvaasalaista touhua, että valitetaan joka asiasta, mistä nyt vaan voidaan valittaa jollekkin taholle, joka sitten laittaa lumipalloefektin pyörimään.

Quote
Asiaa ( siis vaasalaisia.infoa) käsitellään myös seuraavassa kokouksessamme 7.4., jossa on läsnä myös kaupungin virkamiesjohto. Neuvosto ei sinänsä ryhdy osapuoleksi maahanmuuttoa käsittelevään, osin nimettömään ja epäasialliseen, keskusteluun.

Tuossa raportissakin oli tuotu esille vain muutamia viestejä, lähteetkin puuttuivat, ja jos ketjua ei enää edes ole, niin mitäs tässä sitten enää riitelemään.

Mielestäni maahanmuutosta pitää voida puhua, mutta voihan siitä puhua kait muutenkin kuin linkittämällä kaikki raiskaus/ym. uutiset Euroopasta. Rattijuoppoja ja pahoinpitelyitäkin on ihan tässä Pohjanmaalla eikä niihin ole niin tartuttu vaikka varmaan syytä olisi. Alkuperäinen aihe olikin maahanmuuttopolitiikka eikä maahanmuuttajien rikollisuus. Rikollisia on Suomalaisissakin joka kuukausi yhden Alibi-lehden verran, harvemmin siinä on juttua ulkomaalaistaustaisista.

Off-off-topic-ketjun ideaa en tajua. Jos se on vain turhille viesteille, niin eikö niitä voisi samantien deletoida johonkin, eikä turhaan säästellä.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #427 on: 07. 02. 2010 22:10 »
Eikö tule vieläkään selväksi,  ETTÄ MINUA MIHINKÄÄN JOUKKUEISIIN LIITETÄ. En hyväksy mitään rasismia en yöllä enkä päivällä ja asia pitää olla loppuunkäsitelty.
Mitä sanavapauden puolustamista tämä edellinen on? Enkö saa ryhmitellä keskustelijoita mieleiselläni tavalla?

Onko se jonkun säännön vastaista?

On täällä toisten ryhmittelyä harrastaneet A-joukkueenkin jäsenet, esim. lapsellisiin ja pikkulapsiin jne.

Muuten: Rabb kirjoitti
Quote
Mehän tiedämme mitä mieltä kansan enemmistö on.
. Luulen kyllä tietäväni mitä Rabb tarkoittaa (eli enemmistö rasisteja) mutta haluaisin Royn kertovan sen suoraan itse ja sitten perustelevan väitteensä.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #428 on: 07. 02. 2010 22:10 »
Täällä  jatkuvien kunniani loukkasten perusteella ilmoitan nyt kaikille selväksi. Se ei ole mitään sananvapautta
luvattomasti jaoitella ihmisiä. Sinä et saa luokitella imisiä millaiseksi heitä kuvittelet.

Sitten nämä yhden asiantuntijan kunnianloukkaukset loppuu tähän. Jos Parkkari ei lopeta vaan antaa
luvan jatkolle niin tiistaina rikosilmoituksen paikka Vaasalaisia infosta ja kahdesta mimimerkistä ja vaadin heitä
rikoslain mukaiseen rangaistukseen ja korvaamaan minun  kärsimykset. Minä nyt olen nyt saanut tarpeekseni solvauksia
että nyt aika panna loppu näille. Ihmetteklen että Parkkari sallii minuun henkilökohtasisesti herjakirjoitusten jatkamisen. Minä olisin  pannut poikki. Parkkarille on huomuinen päivä harkita mitä hän aikoo. Minä teen ratkaisun tiistaina.

Pentt >Suksi

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #429 on: 07. 02. 2010 23:11 »
Täällä  jatkuvien kunniani loukkasten perusteella ilmoitan nyt kaikille selväksi. Se ei ole mitään sananvapautta
luvattomasti jaoitella ihmisiä. Sinä et saa luokitella imisiä millaiseksi heitä kuvittelet.

Sitten nämä yhden asiantuntijan kunnianloukkaukset loppuu tähän. Jos Parkkari ei lopeta vaan antaa
luvan jatkolle niin tiistaina rikosilmoituksen paikka Vaasalaisia infosta ja kahdesta mimimerkistä ja vaadin heitä
rikoslain mukaiseen rangaistukseen ja korvaamaan minun  kärsimykset. Minä nyt olen nyt saanut tarpeekseni solvauksia
että nyt aika panna loppu näille. Ihmetteklen että Parkkari sallii minuun henkilökohtasisesti herjakirjoitusten jatkamisen. Minä olisin  pannut poikki. Parkkarille on huomuinen päivä harkita mitä hän aikoo. Minä teen ratkaisun tiistaina.

Pentt >Suksi

Sinä luokittelet tuolla aikaisemmin ihmisiä lukutaidottomisksi ja tomppeleiksi.

Kirjoitit myös
Quote
Jokaisella keskustelupalstalla on oma politiikkansa jota se noudattaa. Jos jokin asia ei tyydytä, niin poistuu
keskulukanavalta, silloin se on helppo. Sellaista keskustelupalstaa ei synny josta kuuluisi jatkuva hymnin
hyminä, ei edes uskovaisilla.

Kirjoitustesi perusteella olen luokitellut sinut kategoriaan (A-joukkueen määritelmäni) "räikeä kyvyttömyys omien väitteiden toteen näyttämiseen."


- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #430 on: 08. 02. 2010 07:07 »
Keskustelut näyttäisivät rönsyilevän sivuraiteille.

Foorumihan on perustettu jotta tavallinen kansalainen ja kuntapäättäjä voisivat kohdata.  Internetin välityksellä se on helppoa.  Tarvitaan vain yhteys ja se meillä on.  Jotenkin kun keskustellaan keskustelusta niin ei keskustella ollenkaan siitä mikä oli tarkoitus.

Mutta ei niin pahaa ettei hyvää.   Sillä suurenmoista on, että foorumi pystyy itse korjaamaan itseään.
Tarkoitan sitä, että kun keskustellaan foorumista niin nopeat korjaukset ovat mahdollisia. 

Tämä tarkoittaa kuitenkin myös sitä, että aina kun pyrkii kumartamaan tai edes nyökkäämään toisaalle, niin toisaalla se katsotaan pyllistykseksi.  Näin ei korjausta silloin tapadu vaan koko ajan ollaankin sivuraiteilla.

Foorumi on aina sellainen kuin kirjoittajansa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kirjoittajille.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #431 on: 08. 02. 2010 09:09 »

Yhdyn Niiskutin näkemyksiin, paitsi että tuo off-off-topik josta Parkkari puhui on minusta hyvä asia, parempi kuin suora delete, koska siinä voidaan säilyttää todistusaineistoa jonkin aikaa. Mutta kai ylläpitäjällä on muutenkin valta ja oikeus sulkea häiriköt ja sabotoijat täysin pois.

Paras ratkaisu näkemykseni mukaan on antaa kakaroiden kummisetineen temmeltää omassa hiekkalaatikossaan mielin määrin. Vakavat keskustelut voidaan käydä OmallaNimellä-osiossa. Keskustelu  kakaroiden kanssa on tietysti täysin hyödytön, mutta osallistukoon ken itse haluaa, saatan itsekin joskus laittaa pienen kommentin. Jep.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #432 on: 08. 02. 2010 09:09 »
Miksei  off-topik voisikin sopia silloin, kun kirjoitetaan kokonaan ohi otsikon – vaikka ihan asiaakin.  Se vaatisi kuitenkin ylläpidolta todella paljon, koska lähes jokaisessa kirjoituksessa löytyy jotain osia, jotka menevät ohi.  Joihinkin sitten puututtaisiin, toisiin taas ei. Kokonaan eri asia on sitten deletoitavat viestit. 

En tiedä, keitä Rabb tarkoittaa kakaroilla. Minä olen saanut sen käsityksen, että suhteellisen aikuisista kirjoittajista on kuitenkin kysymys.  Nimimerkkikirjoittajat eivät taatusti  ole täällä yhtään ”kakaramaisempia”  kuin me omalla nimellä kirjoittajatkaan.  Jaaha – kokenut Suksikin on jälleen kokenut tulleensa herjatuksi.  Voi kun hän joskus oppisi kestämään kritiikkiä samalla mitalla, mitä itsellään on tapana antaa.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #433 on: 08. 02. 2010 09:09 »
Ei tässä voida mielestäni syyttävällä sormella osoitella nimimerkkikirjoittajia laaduttomasta keskustelusta. Omallanimellä-osioon tulee vieläkin niin vähän viestejä, ettei siellä synny mielestäni kunnon keskustelua. Mutta näyttäkää meille "kakaroille" esimerkkiä siellä, niin siirrymme sinne sitten joskus omilla nimillämme kun kasvamme foorumiaikuisiksi.

Tämä käyttäjien luokittelu (sisäpiireihin ja ryhmiin/kakroiksi yms.) tuntuu tuovan samankaltaista eripuraa keskustelijoiden välille, kuin plussat ja miinukset (foorumin pisteet) ja samaten tuo omallanimellä/nimimerkillä jako.

Perivaasalaista touhua, ettei täälläkään voida yrittää vetää yhtä köyttä foorumin saamiseksi kunnon laadukkaaksi keskustelualueeksi, vaan tarttee alkaa sitten keskenään riitelemään. Mutta tämä puhdistaa ilmaa ja toivottavasti sitten kun on pahimmat höyryt päästetty ulos, päästään miettimään niitä laadukkaita juttuja. Voihan se olla, että nyt ei ole mitään niin ihmeellistä asiaa "pinnalla", että tarttee sitten vähän turhasta nurista (kanssakeskustelijoista).

Kuten muuten voidaan nyt huomata, ei täällä ole enää oikeastaan mamu-keskustelua vaan keskustelunkorjauskeskustelua. Aiheet kun muuttuvat nopeasti kun saadaan muuta ajateltavaa. Mamuketjuun taas varmaan siksi tuli päivittäin jotain, että siihen on niin helppo löytää linkkiä tai muuta tekstiä. (Negatiivista pääasiassa oli)

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #434 on: 08. 02. 2010 10:10 »
Nyt ilmoitan, elloi keskusteluf,oorumi siistyidy ja minua herjaavat poisteta klo 20.00 mennessä
niin ryhtymään jatkotoimenopiteisiin. Nimimerkit Valittu ja Asiantuntijan kirjoittasmat tekstit tulee heti vä-
littömästi pistaa ilman selityksiä, muussa tapauksessa vien asian rikospoliisille tiistaina jätän sen niin vaasalaisia.infon kuin nimimerkkien osalta. Vaadin poliisia tutkimaan perustuslainpykäliä rikottu ja onko henkilökohtaista kunniaani loukattu.
Täällä on ylläpidon lisäksi kolmemoderaattoria, eikä yhdellekään anna aihetta puuttua.

Pentti Suksi

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #435 on: 08. 02. 2010 11:11 »


Juha Häkkinen, Harri Niskanen  ja neuvoston jäsenet siis haluavat vaikeuttaa Vaasan kaupungin sivuilla asioijia tulemasta vaasalaisia.infoon . Foorumissa on 1127 ketjua, joista vain 2:ssa (kahdessa) käsiteltiin päätöksen ajankohtana maahanmuuttoa.

Linkin poistamisella vaikeuttettaisiin tuntuvasti pääsyä kaikkiin muihin 1125 ketjuun.

Tähän haluaisin sanoa sen verran, että ei ole väliä, vaikka täällä olisi satatuhatta laadukasta keskustelua. Niin kauan kun sallit yhden ala-arvoisen keskustelun ulkomailla syntyneistä ihmisistä, löytyy ihmisiä ja tahoja, jotka eivät halua, että heidät yhdistetään jotenkin sellaiseen paikkaan ja vielä vähemmän he haluavat osallistua itse sellaiseen toimintaan.


Minusta Harri Niskasen aloittama junailu on erittäin loukkaava teko vuosien aikana tekemääni työtä kohtaan.  Joillekin foorumiinkirjoittaminen tuntuu olevan vain hupia.

Tosikkona otan foorumin vakavasti.


Minusta taas Harri Niskanen on toiminut suoraselkäisesti ja näitä Niskasia tarvittaisiin monella muullakin sivustolla. Sinun tulisi ottaa myös hän ja hänen mielipiteensä vakavasti, eikä vain foorumin teknistä toteutusta, josta kellään ei varmasti ole valittamista. Päinvastoin, tämä on ihan siisti paikka ja täällä on paljon laadukkaita kirjoittajia, varsinkin nuo B-joukkueeseen kuuluvat "kakarat" ;-)

Pentti Suksi uhkaa myös tuossa ylempänä tehdä rikosilmoituksen sivulta löytyvästä tekstistä. Tasapuolisuuden nimissä kysyn nyt sinulta Tapio - jos Pentti toteuttaa uhkauksensa/lupauksensa, koetko myös tämän loukkaavana tekona?


<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


No, jos ei noilla maahanmuuttoneuvoston ihmisillä ole todellakaan tärkeämpää tekemistä kuin pohtia pitäisikö joku linkki poistaa kaupungin nettisivuilta (linkit muutenkin älyttömän vaikeasti löydettävissä) niin heistä voitaisiin aloittaa vaikka säästötalkoot.



Varmasti on. Mutta kaikki esitettyhän pitää ottaa käsittelyyn, myös heillä. Ja tarkkana olisit varmasti sinäkin kotisivullasi siitä, mihin ohjaat vieralijoita, sillä kiusallisiahan ovat kysymykset silloin, kun ohjaat heitä paikkaan, jossa teksti ei aina oikein kestä päivänvaloa.


Off-off-topic-ketjun ideaa en tajua. Jos se on vain turhille viesteille, niin eikö niitä voisi samantien deletoida johonkin, eikä turhaan säästellä.


Oikeastaan se on vain toinen nimi keskustelulle "Sekalaista puuta heinää", mutta luonnollisesti siihen pitää pystyä myös kirjoittamaan ja kommentoimaan. Keskustelu synnyttää keskustelua ja aiheen vierestä syntyvä sitä vasta joskus synnyttääkin!

Mutta jos mietin asiaa vähän enemmän... Jos siihen keskusteluun heitettäisiin aina kaikki asiaton, niin siitä tulisi silloin myös hyvä esimerkkiketju siitä, minkälaisia viestejä ei katsota täällä suopein silmin. Ja voisimme sitten tehdä myös välillä listaa heistä, jotka ovat sen ketjun kunkkuja!

Tasapuolisuuden nimissä tarvitsisimme sitten tietenkin oman keskustelun "Miksi aina mun viestit joutuvat sinne" varten ja sille sitten muutama paloselittäjä...

Kyllä asia on niin, että tällainen keskustelupalsta toimii parhaiten perusidean mukaan. Siis vapaa keskustelu ja ajan tasalla oleva moderointi.


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Vanha Myyrä

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #436 on: 08. 02. 2010 11:11 »
Vielä on aikaa:
Wikipedia kunnian loulkkaus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnianloukkaus

Tässä olisi varmasti syytä noudataa ns. "takae down" periaatetta.



EStrahl

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #437 on: 08. 02. 2010 14:02 »
Kun tutkiva journalismia on kuollut ja kaikki paperilehdistön aiheet muuttuvat enemmän ja vähemmän yksipuoliseksi ”äänitorvi”-tiedoteksi,  kaupungin omat blogit  valtavat tämän alan ja täyttävät tämän  ekologisen lokerikkoon.
Kansalais-keskustelun aiheisiin ovat nyt juuri nämä aiheet eli epäkohdat, joka edistyksellinen demokratia edellyttää, ja  nämä aiheet, jotka ovat  ristiriidassa yleisön käsityksen kanssa, julkisuuteen keskusteltavaksi. Näitä ns. epäkohtia löytyi tässä kaupungissa paljon, kuten myös muualla. Kondis on tässä asiassa makea esimerkki. Kansalaiskeskustelun rajoittaminen on yritetty jo viime aikoina vahvasti muualla kuten myös tässä blogissa. Tämä tapahtuu sitten aina niin, että väitetään, että blogin ylläpitäjät olisivat jollakin tavalla puolueellisia. Näin väittää myös Silvio Berlesconi Italiassa. Totta kai kansalaiskeskustelu on vaara esim. kaikissa totaaliteerissä hallinnoissa.   

Tunnen T. Parkkaria ja keskustellaan aina välillä maailman menoista, mutta Kondiksesta ei ole puhuttu moneen kuukauteen, koska siellä ei ole tapahtumassa mitään uutta. Kaupunki on delegoinut
kaikki yhteydenotot tässä asiassa muille henkilöille. Annetaan niille työrauhaa.

Kansalaiskeskustelun huono puoli on, että usein ihmiset eivät tajua, mitä aihe on niille esimerkiksi tärkeä ja vaikuttavat ratkaisevasti joka ihmisen arkipäivään ja maailmaan. Kansalaiskeskustelun vastustajat argumentoivat usein ja vaativat, että on oltavat faktat, kaikki muu on hömppäpuheet.
Itse ne tietävät, ettei fyysisiä paperi-faktoja ole olemassa, eli kansalaiskeskustelu rönsyilee vain sen pohjalla, mutta se on silti tiedonsaamisessa kansalaisille välttämätön.

Eeku Strahl-

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #438 on: 08. 02. 2010 21:09 »

Foorumissa ja muuallakin on viime aikoina liikkunut mielikuvituksellisia huhuja kuten että minäkin olisin mukana jossakin salaliitossa. Hyvää päivää. En ole liitossa en matsemanin enkä Parkkarin enkä kenenkään muunkaan kanssa. En edes avoliitossa. Tuliko selväksi, perhana.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #439 on: 08. 02. 2010 22:10 »
. Kansalaiskeskustelun vastustajat argumentoivat usein ja vaativat, että on oltavat faktat, kaikki muu on hömppäpuheet.
Itse ne tietävät, ettei fyysisiä paperi-faktoja ole olemassa, eli kansalaiskeskustelu rönsyilee vain sen pohjalla, mutta se on silti tiedonsaamisessa kansalaisille välttämätön.

Eeku Strahl-


Oho. Merkillistä argumentaatiota. Ilman faktoja saa kansa välttämätöntä tietoa! Hakemus A-joukkueeseen?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut