Author Topic: Vaasalaisia keskustelufoorumi  (Read 107931 times)

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #320 on: 03. 02. 2010 09:09 »
Kaikenlainen nokittelu päättyy tähän.  Moderaattori vaihdetaan jos on tarpeellista mutta mistä uusi tilalle?
Onko vapaaehtoisia?

Ikävä kyllä Lajusen kaivama kuoppa tälle foorumille on jo niin syvä, etten tiedä löytyykö mistään sellaista määrää täytemaata, että kuoppa täyttyisi ja luottamus palautuisi.

Jos oikeasti olisi olemassa moderaattorit 1,2 ja 3 luulisi kahdellakin hetken pärjäävän. Kuten sanoin luottamuspula on todella kova. Sitä ovat syöneet Lajusen lisäksi maahanmuutto keskustelun "katoaminen". Poistaminen olisi ollut olisi Matsemanin kertomin tavoin ollut hyväksyttävämpi tapa toimia, kuin vahinko katoaminen. Voi olla, että näin on todella tapahtunut, mutta kun luottamus on mennyt, niin kukaan ei usko sitä vahingoksi.

VIC20

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #321 on: 03. 02. 2010 10:10 »
Olen suhtautunut Vaasalaisia.infoon hyvin myönteisesti koko sen ajan, kun sivusto on ollut olemassa, vaikka aloitin kirjoittelun vasta kunnallisvaalien alla. Sitä ennen keskustelua tuli seurattua vähänlaisesti, enkä osaa arvioida kuinka korkea oli taso, jota  Parkkari ja jotkut nimeltä mainitsemattomat tahot pitivät yllä.

Parkkari on jo useamman kerran todennut, että maahanmuuttokeskustelua käyvät kirjoittajat (siis käytännössä Risto Helin ja minä) ovat karkottaneet palstalta eliittikirjoittajat ja vielä sen päälle romahduttaneet palstan tason sellaiseen mutasarjaan, että on kyseenalaista, kannattako sivuston ylläpitoa jatkaa.

Parkkarilta on ilmeisesti unohtunut se vanha sääntö, että kun kumartaa syvään toisten edessä, tulee väistämättä pyllistäneeksi niille, joille on kääntänyt selkänsä. Mutta tokihan tämän saman asian kanssa ovat aina painineet ne, jotka ovat taistelleet sananvapauden puolesta. Toiset ovat taistelleet kuolemaansa saakka, toiset kärsien ja toiset ovat luopuneet ihanteistaan joko painostuksen edessä tai kun nenän eteen on laitettu roikkumaan tarpeeksi herkullinen syötti.

Eli lyhyesti sanottuna: tämä nyt jääköön  viimeiseksi viestiksi, jolla alennan sivuston tasoa (mikäli se on enää mahdollista).

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #322 on: 03. 02. 2010 10:10 »
No rauhaa vaan Matseman. Tarjoan kaljan joskus kun tapaamme sopivassa paikassa. Asiathan riitelevät, ei miehet.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #323 on: 03. 02. 2010 10:10 »

Eli lyhyesti sanottuna: tämä nyt jääköön  viimeiseksi viestiksi, jolla alennan sivuston tasoa (mikäli se on enää mahdollista).


Minä en toivo sinun poistumista, koska jos muistan oikein, niin osaat keskustella asiallisesti(kin). Ongelmat ovat muualla.

Kenenkään muunkaan poistuminen ei välttämättä ole ratkaisu. Tarvitaan ainakin ihmisten omien toimintatapojen muutos. Matka on pitkä, lähteekö joku mukaan?


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #324 on: 03. 02. 2010 10:10 »

Eli lyhyesti sanottuna: tämä nyt jääköön  viimeiseksi viestiksi, jolla alennan sivuston tasoa (mikäli se on enää mahdollista).

Lainaamani tekstin kirjoittaja on rekisteröinyt itsensä ulos.  Nimimerkkiä ei enää ole.

Nimimerkille Asiantuntija.

Onko nyt hyvä?

Paraniko keskustelun taso nyt?

Pitääkö minunkin lähteä?

Olisiko sittenkään hyvä?

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #325 on: 03. 02. 2010 10:10 »

Eli lyhyesti sanottuna: tämä nyt jääköön  viimeiseksi viestiksi, jolla alennan sivuston tasoa (mikäli se on enää mahdollista).

Lainaamani tekstin kirjoittaja on rekisteröinyt itsensä ulos.  Nimimerkkiä ei enää ole.

Nimimerkille Asiantuntija.

Onko nyt hyvä?

Paraniko keskustelun taso nyt?

Pitääkö minunkin lähteä?

Olisiko sittenkään hyvä?





Lue ajatuksella edellinen viestini ja vedä siitä vaikka omat johtopäätökset.

Edit: Lisätty vastaukset Karin kysymyksiin ja muuta.

EI

EI

En tiedä

En tiedä


Karille: En ole missään viestissäni kritisoinut kyseistä kirjoittajaa, mutta hän on kirjoittamansa viestin mukaan ymmärtänyt tulleensa kritisoiduksi ylläpidon toimesta. Joten turha yrittää kääntää hänen poistumistaan minun syyksi. Älä jatka asioiden vääristelyä. Olisin voinut laittaa tämän myös yksityisviestinä, mutta koska syyllistit julkisesti, niin vastaan julkisesti.
« Last Edit: 03. 02. 2010 10:10 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #326 on: 03. 02. 2010 10:10 »
No rauhaa vaan Matseman. Tarjoan kaljan joskus kun tapaamme sopivassa paikassa. Asiathan riitelevät, ei miehet.

Otetaan vastaan, jos se vain on oikeassa lämpötilassa! Ja tarjoan takaisin! Käykö San Miquel?

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #327 on: 03. 02. 2010 10:10 »
Jokaisella keskustelupalstalla on oma politiikkansa jota se noudattaa. Jos jokin asia ei tyydytä, niin poistuu
keskulukanavalta, silloin se on helppo. Sellaista keskustelupalstaa ei synny josta kuuluisi jatkuva hymnin
hyminä, ei edes uskovaisilla.

Mutta ikävä piirre on, että ollaan suuriäänisesti erottamassa toistaan. Kuten nyt Kari Lajusta, häntä ei vissiin saisi olla olemassakaan. Hän aktiivi, osallistuu keskusteluihin, enkä minä nyt mitään hengenvaarallista
hänen teksteistään löytänyt. Hän ajattelee, on olemassa. Täällä on se ikävä tapa, joka ei edusta sananvapautta, että pistetään ihminen väkisin johonkin formuun, ja sitten pitää määkiä lauman mukaisesti.

Sellainen lause on: "Ajattelenko minä itse, vai ajatteleeko jotkut minun kauttani". Minä olen ollut aina itsenäinen ajattelija lapsesta asti, joskus olen törmännyt ns. yleiseen mielipiteeseen. No sen on
yleensä 2-3 henkilöstä. Ei he ole aina oikeassa  kuten en ole minäkään. Täällä tuntuu olevan "yleinen mielipide" vain sillä pohjalla että sitä muutamat 2-3 kirjoittajaa esittäää. Muut on hiljaa. Tässä sitten tapahtuu harhaintiloja, että luullaan jotakin sellaista jota ei ole olemassa, juostaan virvatulien perässä. Foorumissa on 1522 jäsentä joista 3-5 sitä mieltä, että Kari Lajusta ei ole olemassa. Sitten keksitään itse foorumiin sääntöjä. Kokemusta minulla on, ei saatu vaietuksi viuluksi, niinkuin kuviteltiin. Kyllä sekin aika tulee, sehän on vääjäämätön tosiasia.

Pentti Suksi

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #328 on: 03. 02. 2010 11:11 »
Näinhän se on, sana on vapaa, sen täytyy olla. Mutta lähtökohtaisesti olettaisin, että asiat väittelee, ei ihmiset. Nyt on esim. useita keskustelualueita valjastettu vain tuohon mira-talo keskusteluun. Koitin omalta osaltani tuoda keskustelujen pohjaksi, tai sitä tukemaan selvittämäni faktat kaupungin ja yhdistyksen sopimuksista yms., ja heti tuli "v******a". Yritän pitää oman kirjoitteluni pohjana ajatusta, että koitan välttää arvostelmasta toimintaa, josta en ole perillä. Kyllä samaan keskusteluun pitää mahtua faktaa, omakohtaisia kokemuksia, sekä ns. "fiilispohjaista" heittelyä. Mutta yhtä kaikki, vastakkain pitäisi olla asiat, ei ihmiset.
Ja vielä: en kovin suuresti ihmettele miksi luottamushenkilöt ja virkamiehet eivät vaivaudu tänne tulemaan. 
No, tästä saimme kuitenkin aikaan: keskustelun.  
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Änkyrä

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #329 on: 03. 02. 2010 11:11 »
Vuorovaikuttaminen tarkoittaa sitä, että olemme valmiita antamaan ja ottamaan. Kuuntelemaan tarkalla korvalla sitä mitä toisella on sanottavana mutta samalla myös kertomaan siitä mitä me olemme asioista mieltä, miltä ne meistä tuntuvat ja mitä niille meidän mielestämme pitäisi tehdä.

Jämäkkä ja rehellinen omien näkemysten ilmaiseminen tarkoittaa sitä, että otamme vakavasti sekä toiset ihmiset että itsemme. Sitä, että olemme valmiit seisomaan omien näkökulmiemme takana vaikka toiset olisivatkin asioista eri mieltä. Avainkysymys on se miten löydämme tasapainon itsemme ilmaisemisen ja toisten kuuntelemisen - antamisen ja ottamisen - välillä?

Tässä lisää aiheesta

http://www.avaintoimija.net/sivu.php?artikkeli_id=29
Jokainen kiihkoilija on kerran ollut ennakkoluuloton lapsi.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #330 on: 03. 02. 2010 14:02 »
Ylläpidolta ei yleensä hyväksytä että hän näyttää tunteensa. Ylläpidon on oltava taustalla. 

Näytän nyt kuitenkin tunteeni, sillä olen erittäin närkästynyt siitä että Vaasan kaupunkirakenne ketjussa olevat pari viimeisintä kirjoitusta eivät ole herättäneet minkäänlaista reaktiota, vaikka minun mielestäni kysymys on yhdestä tärkeimmistä hankkeista, mitä Vaasassa on koskaan ollut.

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=1556.0

Vaasanpuistikon alle suunniftteilla oleva paikoiatustila kun tulee vaikuttamaan monin tavoin vaasalaisten elämään.  Kysymys on myösa siitä että kohdellaanko Vaasassa kaikia toimijoita samalla tavalla  vai onko joillakin etuoikeuksia, mitä muilla ei ole.  Ja miten ne on saavutettu.

Keskusteluun pitäisi myös ottaa seinäjiokiset kiinteistämogulit, jotka ovat muokanneet Seinäjoesta sellainen kuin se nyt on.  Haluammaeko samanlaista arkkitehtuuria Vaasaan? 

Asiaan liitty paljon muutakin.  Toivoisi että ne, jotka tietävät avaisivat suunsa.

Markolle sanon että virtuaalinen osallistuminen on päivä päivältä yhä tärkeämpää.  Vaasassa ei ole tällä hetkellä toista alustaa, missä keskustella.  Toivon että olisi.
« Last Edit: 03. 02. 2010 14:02 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #331 on: 03. 02. 2010 14:02 »
VIC20:n lopettaminen on tappio foorumille. Keskustelun taso ei siitä kohene. Pikemmin päinvastoin. Katsokaa esim. eilisestä Mamu-uutis-ketjusta hänen ansiokasta tutkivaa journalismia, koskien sillä kerralla rakasta länsinaapuriamme. Kuka viitsii nähdä tuollaista vaivaa. VIC20 toi päivänvaloon hyödyllistä tietoa ei vähiten kaikille hyväuskoisille naisille, joiden elämä saattaa tuhoutua kaiken vaikenemisen kautta.

Valtaosa johtavista poliitikoista haluaa estää tiedon kulkua, sen takia vapaa keskustelu ärsyttää. Mutta jos he todella haluavat kohottaa tasoa, niin kirjoittakoot opettavaisia ja esimerkillisiä juttuja muihin ketjuihin, joita on kymmeniä. Ei heidän ole pakko kirjoittaa tuollaiseen "vähempiarvoiseen" maahanmuuttoketjuun. Jos eivät mitään kirjoita, niin se kertoo heistä itsestään enemmän kuin näistä keskusteluketjuista. Mutta asiaa on kirjoitettava, ei fraseologiaa ja latteuksia.

Mielestäni Vaasan kunnallispoliitikoista Marko Heinonen ja Harri Leppälä erottuvat edukseen tällä hetkellä. Nämä herrat tarjoavat rakentavaa tekstiä. Kiitokset siitä.


akir

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #332 on: 03. 02. 2010 20:08 »

Eli lyhyesti sanottuna: tämä nyt jääköön  viimeiseksi viestiksi, jolla alennan sivuston tasoa (mikäli se on enää mahdollista).

Lainaamani tekstin kirjoittaja on rekisteröinyt itsensä ulos.  Nimimerkkiä ei enää ole.

Nimimerkille Asiantuntija.

Onko nyt hyvä?

Paraniko keskustelun taso nyt?

Pitääkö minunkin lähteä?

Olisiko sittenkään hyvä?



Tästä saa aivan sellaisen kuvan, että syytät nimimerkki Asiantuntijaa siitä, että nimimerkki VIC20 on poistanut itsensä palstalta. Asiantuntija ei sitä kirjoituksissaan ole toivonut ja VIC20 viimeisessä viestissään aika selvästi kertoo syyn poistumiseensa. Eikä se mielestäni ole Asiantuntija.

Olet kirjoittanut yli 3000 viestiä palstalle ja tuonut mielipiteesi varmasti julki. Montako hymistelevää ja myötäilevää viestiä meidän tuoreiden kirjoittajien pitää kirjoittaa, ennenkuin oman mielipiteensä voi tuoda esiin. Asiantuntija arvosteli videoitasi ensimäisessä viestissään ja sen sijaan että olisit tuotoksiasi puolustanut, katsoit paremmaksi kyseenalaistaa toisen nimimerkin mielipiteet tyystin. Näinkö laadukasta keskustelua ruokitaan ja ylläpidetään?

Minäkin olen pätkiä joistakin videoistasi katsonut, mutta niillä ei ollut minulle mitään annettavaa. Mitä sitten? Et kai kuvitellut, että ne jokaista kiinnostavat ja kaikki ovat haltioituneita. Joku niistä varmasti ilahtuu ja tekniikkasikin on kehittynyt kurjuudesta kelvolliseen, joten jatka toki hienoa harrastustasi, mutta ikinä et mitään voi tuottaa ja odottaa vain positiivista palautetta.

 

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #333 on: 03. 02. 2010 20:08 »


Olet kirjoittanut yli 3000 viestiä palstalle ja tuonut mielipiteesi varmasti julki. Montako hymistelevää ja myötäilevää viestiä meidän tuoreiden kirjoittajien pitää kirjoittaa, ennenkuin oman mielipiteensä voi tuoda esiin.


Kiitos palautteesta. 

Sinulla on jo kokonaista 7 viestiä joten se on hienoa.
Mutta niitä hymisteleviä ei tarvita yhtään.  Voit ihan hyvin kirjoittaa kriittisesti aivan mitä haluat.  Se on  sananvapauden lähtökohta.  Kunhan pysyt laillisuuden sisällä etkä syyllisty rasismiin niin anna palaa.

Olen monikulttuuriyhteiskunnan kannattaja ja siksi aika kriittinen rasismin suhteen joten ole sen suhteen tarkkana.  Tulet huomaamaan, että koskaan ei ole hyvä mutta se kuuluu keskustelun luonteeseen.  Minuakin on jopa vihjailtu rasistiseksi vaikka olen esittänyt kriittisimmän ajatuksen juuri maahanmuuttopolitiikassa ja kannatan lisää pakolaisten pelastamista ja vähemmän taskurahaa pakolais-statuksen odottajille. 

Voi olla etten enää huomenna ole moderaattori joten minun puoleeni ei niin hirveästi enää kannata kääntyä.  Kun vain löytyisi joku yhtä aktiivinen ja luotettava tilalle niin saisin ryhtyä normaaliksi keskustelijaksi eikä tarvitsisi ajatella ylläpitoa.  Olen kai ainoa keskustelija joka joutuu noudattamaan selviä kieltoja ja pidättäytymään keskusteluissa.  Normaalina keskustelijana minun ei tarvitsisi piitata ylläpidon rajoituksista.
« Last Edit: 03. 02. 2010 20:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #334 on: 03. 02. 2010 20:08 »

Minäkin olen pätkiä joistakin videoistasi katsonut, mutta niillä ei ollut minulle mitään annettavaa. Mitä sitten? Et kai kuvitellut, että ne jokaista kiinnostavat ja kaikki ovat haltioituneita. Joku niistä varmasti ilahtuu ja tekniikkasikin on kehittynyt kurjuudesta kelvolliseen, joten jatka toki hienoa harrastustasi, mutta ikinä et mitään voi tuottaa ja odottaa vain positiivista palautetta.

 

Kiitos palautteesta. 

Sinulla on jo kokonaista 7 viestiä joten olet varmasti kokenut asiantuntija arvioimaan tapahtumia ;)
Mistä sinä Kari tiedät kuinka kauan on nimimerkki akir seurannut foorumin toimintaa?
Ei kaikki kirjoittele heti kun jotain on kirjoitettuna, ei edes seuraavana päivänäkään.
Tuo asenteesi, olen kuullut siitä useammasta muustakin tahosta, olet väärässä tehtävässä, Sinunhan tulisi olla entisen Nesteen, nykyisen Fortumin johdossa.
Tämä foorumihan on juuri yhtä kiinnostava/tasokas kuin sen kirjoittelijatkin ovat.
Kuitenkin kirjoittelijoiden tasoon vaikuttavat sekä ylläpito että moderointi, niiden tasosta en viitsi sanoa mitään, kissantappajia unohtamati,,,
OT asiaan, ei tästä kannata pelihousujaan repiä, tämä on vain yksi pienoinen kirjoitus koskien täällä kirjoittelua, noin yleisesti.
« Last Edit: 03. 02. 2010 21:09 by AD »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #335 on: 03. 02. 2010 21:09 »

Mistä sinä Kari tiedät kuinka kauan on nimimerkki akir seurannut foorumin toimintaa?
Ei kaikki kirjoittele heti kun jotain on kirjoitettuna, ei edes seuraavana päivänäkään.
Tuo asenteesi, olen kuullut siitä useammasta muustakin tahosta, olet väärässä tehtävässä, Sinunhan tulisi olla entisen Nesteen, nykyisen Fortumin johdossa.
Tämä foorumihan on juuri yhtä kiinnostava/tasokas kuin sen kirjoittelijatkin ovat.
Kuitenkin kirjoittelijoiden tasoon vaikuttavat sekä ylläpito että moderointi, niiden tasosta en viitsi sanoa mitään, kissantappajia unohtamati,,,

Kerkesit lainaamaan pätkän mitä vielä työstin ja muutin.  Mutta en mistään enkä siitä puhukaan mitään.  Kerroin ainoastaan 7 viestistä mainitsematta sanaakaan aikajanasta koska kirjoittaja mainitsi minun 3000 viestistä.  Muuten en olisi asiaa ottanut edes puheeksi.

Ottaisin mielelläni nykyisen Fortumin johdon hoitaakseni.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #336 on: 03. 02. 2010 21:09 »

Mistä sinä Kari tiedät kuinka kauan on nimimerkki akir seurannut foorumin toimintaa?
Ei kaikki kirjoittele heti kun jotain on kirjoitettuna, ei edes seuraavana päivänäkään.
Tuo asenteesi, olen kuullut siitä useammasta muustakin tahosta, olet väärässä tehtävässä, Sinunhan tulisi olla entisen Nesteen, nykyisen Fortumin johdossa.
Tämä foorumihan on juuri yhtä kiinnostava/tasokas kuin sen kirjoittelijatkin ovat.
Kuitenkin kirjoittelijoiden tasoon vaikuttavat sekä ylläpito että moderointi, niiden tasosta en viitsi sanoa mitään, kissantappajia unohtamati,,,

Kerkesit lainaamaan pätkän mitä vielä työstin ja muutin.  Mutta en mistään enkä siitä puhukaan mitään.  Kerroin ainoastaan 7 viestistä mainitsematta sanaakaan aikajanasta koska kirjoittaja mainitsi minun 3000 viestistä.  Muuten en olisi asiaa ottanut edes puheeksi.

Ottaisin mielelläni nykyisen Fortumin johdon hoitaakseni.
Fortumin johdon ottaisit hoitaaksesi, niin olen kuullutkin, aivan muilta tahoilta,,,
Olit muuten hiukkasen hidas, autonkaan rattiin ei sovi lähteä jos ei ole valmis sekunnin murto-osissa tekemään päätöksiä, muuten saattaa ottaa pipiä Karinkin leukaan

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #337 on: 03. 02. 2010 21:09 »

Kerkesit lainaamaan pätkän mitä vielä työstin ja muutin. 

Taas ehti näkyä se todellinen osoittamasi arvostuksesi kanssakirjoittajia kohtaan. Tuskin olisit muuttanut, ellei sitä olisi jo lainattu ja et olisi saanut siitä palautetta. Onkin ihana huomata, että palaute aiheuttaa toimia. Tai no.. onhan ne aina aiheuttanut... yleensä vaan selittelyä ja maton alle lakaisua. Niinhän siinä taisi taaskin käydä. 

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #338 on: 04. 02. 2010 06:06 »
Kari Lajusen videoista:  olen useaan kertaan tuonut esille että on hienoa että joku aloitti kansalaisvideoiden tuottamisen vaasalaisia.info blogiin. Toivon että moni muukin ryhtyisi niitä tuottamaan.  Kari on myös oppinut koko ajan uutta.  Videoiden sisällön suhteen tarvitaan vielä skarppausta mutta sekin luontunee itsestään.

Moderattorin asema on kovin herkka.  Lajusen lisäksi sivustolla on kaksi muutakin moderaattoria, jotka haluavat pitää matalaa profiilia.  Ylläpidon vaikea tehtävä on yrittää toimia niin että mahdollisimman moni foorumin käyttäjistä on tyytyväinen.

Moderattorin rekrytointi ei vain tahdo onnistua.  Halukkaita ei ole ilmaantunut.  Ylläpito ei kykene yksin täyspäiväiseen moderointiin.  Muutoinkin ylläpito on päättänyt jarrutella sivustolla roikkumista. Viisi vuotta riittää.

Olen valmis jakamaan vastuuta jos halukkaita ilmaantuu.  Yhteystiedot löytyvät etusivulta.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #339 on: 04. 02. 2010 07:07 »
Täytyy kyllä nyt rientää hieman häysyyhin. Kari Lajunen nimittäin saa minusta nyt vähän liikaa ajattelematonta kritiikkiä. Hänellä on oikeus mielipiteisiinsä, samalla tavalla kuin meillä muillakin ja hänellä on myös oikeus kiemurrella välillä "tätä mieltä minä olen / en minä nyt oikein sitä tarkoittanut" aivan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin.

Mistä johtuu tämä henkilöön kohdistuva kritiikki? Olisko Karilla ehkä sittenkin ollut parempi kirjoitella myös nimimerkin suojista? Ei saa oma henkilö päähän niin usein.

Kari tykkää kiinalaisista, mutta afrikkalaiset voi pistää telttaan - hyvästä sydämestä. Tässä pointti, mutta se on hänen mielipiteensä ja Helin taputtaa karvaisia käsiään. Sellaista tämä keskustelupalstojen kommunikointi joskus on.

Mutta Kari on aktiivinen sivustolla. Silloin voi olla varma, että tulee myös kritiikkiä. Se on väistämätöntä. Ei sellaista, aktiivista kirjoittajaa olekaan, jota kaikki vain myötäilisivät. Ja eikö olekin ikävää silloin, kun jotkut kirjoittajat osaavat kirjoittaa vain "just just juu" ilman mitään omaa panosta keskusteluun?

Noista Karin videoista sen verran, että jos vertaa sitä ensimmäistä viimeiseen, niin kehitystä on tapahtunut paljon. Jostain täytyy aloittaa. Mutta suunta on todella hyvä! Siksi olisi hyvä, jos jokaisen kritisoivan viestin yhteydessä voisi kirjoittaa myös vinkkejä...

Omasta mielestäni sivun kirjoittajien haastattelut on loistava idea ja hyvinhän tuo lähti käyntiin. Suosittelin tosin vähän terävämpiä kysymyksiä, sillä videoissa on joskus vaikea asettaa itsensä katsojan asemaan ja siihen mitä halutaan katsoa, sitä tehdessä. Kuvatessahan pitää olla tarkkana ajan kanssa, se että kamera on hyvin jalustallaan  jne jne. Asioita, joita katsoja ei edes ajattele tuijoittaessaan lopputulosta.
Tässä minun panokseni kritiikkiin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #340 on: 04. 02. 2010 08:08 »
Joo tykkään kiinalaisista.  Mutta jos kiinalainen on pakolainen ja heitä voi pelastaa kaksi yhden hinnalla jos molemmat ovat ensialkuut halvemmassa hätätilamajoituksessa niin silloin pelastaisin kaksi.  Toisaalta en ole nähnyt yhtään kiinalaista pakolaista.

Aina blogilla jotakuta riepotellaan.  Muistan hyvin todella älykkään ja aktiivisen kirjoittajan Erik Sardinasin joka lähti ovet paukkuen kun joutui riepotelluksi.  Hänen mukanaan katosi osa sitä fiilistä mikä vallitsi.

Olen moderaattori vapaaehtoisesta omasta halustani auttaa ylläpitoa.  Minut on poimittu keskustelijoiden joukosta.  Ajatus on, että kun sitä ei mainostettaisi vaan kun kirjoitan omalla nimelläni niin silloin kirjoittaa Kari Lajunen.  Tämä ei näytä onnistuneen joten ehkä otan taas takaisin moderaattoritunnukset jotka ovat ne viisi sinistä tähteä nimeni alla.  Silloin se on reilua. Toinen vaihtoehto on tuo mistä jo aiemmin mainitsin, että lopetan moderoinnin kokonaan.  Onhan meillä kaksi muutakin moderaattoria mutta meillä on selvä työnjako ja olen keskittynyt lähinnä näkymättömään toimintaan.

Olen kuitenkin otettu tuosta uudesta julkisuudesta ja jos minusta vielä kovin  pitkään keskustellaan, niin alan lämmitellä uudestaan ajatusta asettua kunnallisvaaliehdokkaaksi vaikka olen jo sanonut, ettei se enää kiinnosta.  Kunnallisvaaliehdokkaan erittäin tärkeä ominaisuus on kuuluisuus.  Sitä minulle tarjotaan nyt aivan ilmaiseksi.  Otan sen avosylin vastaan.  Joidenkin valtuustoon päässeiden kunnallisvaaliehdoikkaiden budjetti oli yli 10000 euroa.  Voisin, ehkä kehitellä ihan uudenlaisen teeman joka voisi olla "Lisää sananvapautta kansalaisille."  Eikö kuulostaisi hyvältä?

Kiitos lukijoille ja kirjoittajille. 

Jatketaan samaan malliin.
« Last Edit: 04. 02. 2010 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #341 on: 04. 02. 2010 10:10 »
Joo tykkään kiinalaisista.  Mutta jos kiinalainen on pakolainen ja heitä voi pelastaa kaksi yhden hinnalla jos molemmat ovat ensialkuut halvemmassa hätätilamajoituksessa niin silloin pelastaisin kaksi. 

Tunnen sinut niin hyvin kirjoituksiesi perusteella, että voin vaikka lyödä vetoa, että jos kysymyksessä olisi afrikkalainen, joka tulisi viisi kertaa kiinalaista halvemmaksi, niin valitsisit kuitenkin kiinalaisen, koska sinulle merkitsee enemmän varakkaasta perheestä Suomeen lähtenyt kiinalainen opiskelija, kuin täysin oman onnensa nojaan jätetty, märäntyneellä veneellä välimeren ylittänyt afrikkalainen.

Quote
Muistan hyvin todella älykkään ja aktiivisen kirjoittajan Erik Sardinasin joka lähti ovet paukkuen kun joutui riepotelluksi.


Minä taas olin lukevinani, että hän vain vaihtoi maisemia.

Quote
Olen moderaattori vapaaehtoisesta omasta halustani auttaa ylläpitoa.
 

Näinhän sen pitää mennä. Apujoukot pitää löytyä jäsenistön joukosta. Minun mielestäni on tosin paras käytäntö, että moderaattori on ja pysyy moderaattorina siten, ettei kukaan muu kuin ylläpito ja muut moderaattorit tiedä sitä. Itsensä tunnetuksi tehnyt moderaattori ei kerta kaikkiaan pysty kirjoittamaan vapaasti itse, ilman että että joku nostaisi aina ylös tuon "muttahan sinä ole moderaattori" kommentin. Oikeastaan asia on näin myös kun on ylläpidosta kysymys ja moni sivu toimiikin niin. Mutta täällähän on aina painotettu aika paljon tuota omalla nimellä esiintymistä, joten lie sekin selitys siihen, miksi keskusteluihin lähdetään usein niin eri lähtökohdista.

Quote
Minut on poimittu keskustelijoiden joukosta.  Ajatus on, että kun sitä ei mainostettaisi vaan kun kirjoitan omalla nimelläni niin silloin kirjoittaa Kari Lajunen.


Sinulla on tämä varmasti mielessäsi kirjoittaessasi, mutta näin se ei ole aina kun suuri massa alkaa lukemaan. Ei kannata edes alkaa yrittämään. Aina löytyy joku, joka ei näe tätä eroa.

Quote
Tämä ei näytä onnistuneen joten ehkä otan taas takaisin moderaattoritunnukset jotka ovat ne viisi sinistä tähteä nimeni alla.  Silloin se on reilua. Toinen vaihtoehto on tuo mistä jo aiemmin mainitsin, että lopetan moderoinnin kokonaan.  Onhan meillä kaksi muutakin moderaattoria mutta meillä on selvä työnjako ja olen keskittynyt lähinnä näkymättömään toimintaan.

Vaihtoehtoja on paljon. Oma ehdotukseni on pieni palvelimen kaatuminen ja sen jälkeen tunnukset hukassa ja sitten ilmoitat, ettet kuulu enää moderaattoritiimiin, mutta jatkat kuitenkin hiljaa kulissien takana :-)

Quote
niin alan lämmitellä uudestaan ajatusta asettua kunnallisvaaliehdokkaaksi


Ei.. ei... älä tee sitä Kari. Heilu mielummin vähän ahkerammin videokamerasi kanssa ja keittele kahvia kiinalaisille.

Quote
Kunnallisvaaliehdokkaan erittäin tärkeä ominaisuus on kuuluisuus.  Sitä minulle tarjotaan nyt aivan ilmaiseksi.

Kyllä. Lyhyellä tähtäimellä. Mutta sitten kun aletaan tekemään, vaaditaan paljon enemmän. Elä lähde sinne sekaamahan Kari! 

Quote
Voisin, ehkä kehitellä ihan uudenlaisen teeman joka voisi olla "Lisää sananvapautta kansalaisille."  Eikö kuulostaisi hyvältä?

Esim. juuri tätä tarkoitan. Hukkaan mennyttä aikaa olisi jo tuokin. Sananvapaus on jo jokaisen tervejärkisen hallinnassa. Ei siitä tarvitse alkaa kehittelemään mitään teemoja. Lopputulos on kuitenkin se sama, että maassa vallitsee sanavapaus, mutta et voi kuitenkaan sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ja veronmaksajien rahaa olisit siinä vaiheessa tuhonnut tuolla 10000 Euron vauhdilla.

Njet sanon minä poika!

Tuu pois, ei ne hitsaa!

Quote
Jatketaan samaan malliin.

Mielummin ei. Sivuston toiminta tarvitsee pientä teroitusta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #342 on: 04. 02. 2010 10:10 »
 

Quote
Minä taas olin lukevinani, että hän vain vaihtoi maisemia.


Jaa, no en mene vannomaan.  Muistan vain ne ovenpaukkeet.

Quote
Itsensä tunnetuksi tehnyt moderaattori ei kerta kaikkiaan pysty kirjoittamaan vapaasti itse, ilman että että joku nostaisi aina ylös tuon "muttahan sinä ole moderaattori" 


Haluaisin kyllä olla moderaattori mutta katsotaan nyt.  Ehkä jään vain kirjoittajaksi.

Quote
Aina löytyy joku, joka ei näe tätä eroa.

Joo.  Aina kun näyttää, että asia unohtuu niin joku tuo sen esille.

 

Quote
Vaihtoehtoja on paljon. Oma ehdotukseni on pieni palvelimen kaatuminen ja sen jälkeen tunnukset hukassa ja sitten ilmoitat, ettet kuulu enää moderaattoritiimiin, mutta jatkat kuitenkin hiljaa kulissien takana :-)

Riittää kun ylläpito vaihtaa tunnukset eikä kerro niitä minulle.

 

Quote
Ei.. ei... älä tee sitä Kari. Heilu mielummin vähän ahkerammin videokamerasi kanssa ja keittele kahvia kiinalaisille.


Joo muttakun eivät juo kahvia.  En tiedä mikä villitys on juoda vihreätä teetä jotka siis ensin karistellaan kupinpohjaan kuin hiekka kengistä ja sitten siihen päälle kiehuvaa vettä ja sitten lehtiä saa sylkeä suusta.  Ajattelin olla nokkela ja menin kauppaan ostamaan sellaista teetä.  No eihän täällä edes myydä sellaista.  Siis sellaista että vihreät lehdet suurenevat kupinpohjalla joskus koivunlehden kokoisiksi.  Kerran mukana oli mehiläinen.

 
Quote
Kyllä. Lyhyellä tähtäimellä. Mutta sitten kun aletaan tekemään, vaaditaan paljon enemmän. Elä lähde sinne sekaamahan Kari! 

Ok.  Otan sen ystävän neuvona harkintaan muttakun täällä tarjotaan ilmaista mainosta.  Harvalle sellaista tarjotaan.

Quote
Esim. juuri tätä tarkoitan. Hukkaan mennyttä aikaa olisi jo tuokin. Sananvapaus on jo jokaisen tervejärkisen hallinnassa. Ei siitä tarvitse alkaa kehittelemään mitään teemoja. Lopputulos on kuitenkin se sama, että maassa vallitsee sanavapaus, mutta et voi kuitenkaan sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ja veronmaksajien rahaa olisit siinä vaiheessa tuhonnut tuolla 10000 Euron vauhdilla.

 Njet sanon minä poika! 

Tuu pois, ei ne hitsaa!


 

 

Pah.  Romutit kaikki hyvät ideani.
Quote
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #343 on: 04. 02. 2010 11:11 »

Joo muttakun eivät juo kahvia.  En tiedä mikä villitys on juoda vihreätä teetä jotka siis ensin karistellaan kupinpohjaan kuin hiekka kengistä ja sitten siihen päälle kiehuvaa vettä ja sitten lehtiä saa sylkeä suusta.  Ajattelin olla nokkela ja menin kauppaan ostamaan sellaista teetä.  No eihän täällä edes myydä sellaista.  Siis sellaista että vihreät lehdet suurenevat kupinpohjalla joskus koivunlehden kokoisiksi.  Kerran mukana oli mehiläinen.

Siksi ne ne on niin ruikkoita ja aina kylmissään. Kroppaan ei tukita mitään sitä hereillä pitävää, vaan opiskelijoille sopivaa vihreää vettä, riisiä ym. kasviksia. Näethän jo meidän omista kettutytöistäkin, miten aneemisia he ovat.
 
Quote
Pah.  Romutit kaikki hyvät ideani.


No jos sinne nyt kuitenkin on pakko päästä, niin miten olisi, jos yrittäisit pitää jalat maan päällä ja keskittyä jo ajan hermolla oleviin asioihin? Esim. miten saada Vaasaan lisää työpaikkoja? Miten tukea yrittäjiä siten, että he voivat harjoittaa toimintaa tavalla, joka luo uusia työtilaisuuksia jne?
Järkkää edes se, ettei liikennevaloissa tarvitse seistä tyhjäkäynnillä silloin, kun risteys on muusta liikenteestä tyhjä!

Siinä sulle hommaa 10 vuodeksi.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #344 on: 04. 02. 2010 14:02 »
Minulla ei ole mitään sosiaalisia tarpeita, joihin netti vastaisi jolllain lailla. Siksi ehkä en ole huomannut mitään erikoista kenenkään kirjoittajan statuksissa. Lajunen on kirjoittaja muiden joukossa. Samoin kun nekin, joiden mielestä joku kirjoittaja on ikään kuin esteenä, heidän arvokkaana kirjoittajana esiintymisessään.

Käsittääkseni moden status alkaa kärsiä,  siinä tapauksessa, jos hän alkaisi bannata kirjoittajia sillä perusteella että kirjoitusten aiheet ja muoto, eivät häntä miellytä henkilökohtaisesti, poliittisista tai eettisistä syistä. Minä en ole havainnut mitään tuonsuuntaista tapahtuneen. Kansalaiskeskustelu on ollut kansalaisten näköistä.

Sen sijaan siitä puuttuu hyvin paljon hallinnon näkemyksiä kansalaisten kokemien kipeiden asioiden tiimoilta. Se on tietenkin ymmärrettävää,  kansalainen on heille käytännössä vain hyväksikäytettävää karjaa, jonka ainut ylevä tarkoitus on tuottaa heille taloudellista turvallisuutta ikuisesti. Verotuksen avulla nuo karjalaumat pysyvät niin uupuneina, etteivät osaa pitää puoliaan hallinnon mielivaltaa vastaan.

Yrittäjät ovat pääsääntöisesti jo täysin alistettuja, muutamia hyvin kärsänsä julkiseen varantoon työntäneitä lukuunottamatta, joita Vaasassakin lienee jokunen. Nämä ovat niin sanottuja itse lypsäviä lehmiä, antavat maitoa itse,  tai kusevat suuhun jos on tarve.  Heitä valtaapitäväkin joutuu teitittelemään.

Minusta terve mies on kiinnostunut yleensä naisista.  Kiinalaiset opiskelijatytöt ovat eksoottisia, mutta Japanilaiset ei vain tytöt,  vaan myöskin naiset ovat vielä mielenkiintoisempia. Muun muassa musiikki on aivan taivaallista heidän tulkitsemanaan.

Kaikkiastaan minua ei häiritse edes jonkun yksittäisen piskin räykytys kintuissa,  kun sillä ei ole muuta arvoa,  kuin se, minkä hän itse omassa pienuudessaan luulee sillä olevan.

Voimia ylläpidolle sen aikaa, kun foorumin alkuperäinen tarkoitus alkaa kehittyä ja saada tuulta alleen.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #345 on: 04. 02. 2010 15:03 »


Minusta terve mies on kiinnostunut yleensä naisista.  Kiinalaiset opiskelijatytöt ovat eksoottisia, mutta Japanilaiset ei vain tytöt,  vaan myöskin naiset ovat vielä mielenkiintoisempia.


Vähän liian pienet tissit, yleensä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #346 on: 04. 02. 2010 15:03 »
Foorumin rahkeet aika pienet, yleensä.

Ilmoitukset uusista vastauksista eivät taaskaan tule joten ylläpito nukkuu työnsä ääressä.

Juuseppi

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #347 on: 04. 02. 2010 17:05 »
Vähän liian pienet tissit, yleensä.

Keskustelun taso on selvästi nousussa. Ei enää mitään kuivaa juttua kunniamurhista tai Mira-talon avustuksista vaan on päästy "kiinni" paljon tärkeämpiin aiheisiin. Tämä on varmasti suuri ilon päivä Tapio Parkkarille.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #348 on: 04. 02. 2010 20:08 »
On se vaan hienoa että tämmöinen kanava on meillä. Vai mitä ?
Mutta paksunahkainen täällä kirjoittelevan tulee olla. Kaikki ei aina miellytö kaikkia ja silloin tulee aika suoraa palautetta. Mutta suutaan saa aina soittaa.

+6200 ja edelleen kasvussa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #349 on: 05. 02. 2010 06:06 »
Vähän liian pienet tissit, yleensä.

Keskustelun taso on selvästi nousussa. Ei enää mitään kuivaa juttua kunniamurhista tai Mira-talon avustuksista vaan on päästy "kiinni" paljon tärkeämpiin aiheisiin. Tämä on varmasti suuri ilon päivä Tapio Parkkarille.

Jaat siis kanssani mielipiteeni siitä, että kysymyksessä on erittäin tärkeä asia :-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #350 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Vähän liian pienet tissit, yleensä.

Keskustelun taso on selvästi nousussa. Ei enää mitään kuivaa juttua kunniamurhista tai Mira-talon avustuksista vaan on päästy "kiinni" paljon tärkeämpiin aiheisiin. Tämä on varmasti suuri ilon päivä Tapio Parkkarille.

Jaat siis kanssani mielipiteeni siitä, että kysymyksessä on erittäin tärkeä asia :-)

Minä en pidä tuota asiaa kovinkaan tärkeänä. Kunhan eivät ole tiellä, se on minulle tärkeää. Minun kohdallani tissen ravintotekninen merkitys poistui, kun opin käyttämään haarukkaa. ;)

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #351 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Poistuisiko "Asianatuntija" jos poistaisin hänen viestinsä asiattomana?

Uutta asiatonta viestiä odotellessä.
Ylläpito
« Last Edit: 05. 02. 2010 09:09 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #352 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Poistuisiko "Asianatuntija" jos poistaisin hänen viestinsä asiattomana?

Uutta asiatomnta viestiä odotellessä.
Ylläpito

Mitä viestiä tarkoitat? Ja haluaisitko minun poistuvan? Poistumisen suhteen minulle käy kumpikin vaihtoehto,  bannata ei tarvi.

Edit: Jos tarkoitat kaikkia viesteja, niin poistuisin tietysti, koska eihän minun tekstini koskaan näkyisi mihinkään ja niitä olisi turha kirjoittaa. Laita vaikka linkkeja, niin voin muokata niitä, jos se pelastaa tilanteen. Ok?
« Last Edit: 05. 02. 2010 08:08 by Asiantuntija »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #353 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Jonkinlainen ennätys tämäkin.

26 viestiä ja jo ensimmäinen huomautus eikä kirjoittaja sitä edes tajunnut.

Edit:  Sekä melkein 48 tuntia rekisteröityneenä. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #354 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Jonkinlainen ennätys tämäkin.

26 viestiä ja jo ensimmäinen huomautus eikä kirjoittaja sitä edes tajunnut.

En tajunnut vieläkään. Eli pitaisikö poistua? Kertokaa.
Edit:Sinä tunnut Kari ymmärtävän. Voisitko valaista minuakin, niin saadaan homma kuntoon.
« Last Edit: 05. 02. 2010 08:08 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #355 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Vähän liian pienet tissit, yleensä.

Keskustelun taso on selvästi nousussa. Ei enää mitään kuivaa juttua kunniamurhista tai Mira-talon avustuksista vaan on päästy "kiinni" paljon tärkeämpiin aiheisiin. Tämä on varmasti suuri ilon päivä Tapio Parkkarille.

Jaat siis kanssani mielipiteeni siitä, että kysymyksessä on erittäin tärkeä asia :-)

Minä en pidä tuota asiaa kovinkaan tärkeänä. Kunhan eivät ole tiellä, se on minulle tärkeää. Minun kohdallani tissen ravintotekninen merkitys poistui, kun opin käyttämään haarukkaa. ;)

Minä taas en ole käyttänyt niitä ravintoon piiiiitkiiiin aikoihin. Mutta mielummin minä nättejä sellaisia tuijotan, kuin jotain kymmeneen keskusteluosioon kopioitua linkkiä. Joten siinä mielessä ainakin minulle erittäin tärkeä asia.

Ylläpidolle: Pienet kevennykset ovat harmillisen usein asiattomia. Mutta joskus tuikitarpeellisia. Mutta eivät tietenkään kaikille.

敬具 Matseman

P.S. Tuo Asiantuntijan Avatar on kyllä kunnossa, tuossa tissijutussa.
« Last Edit: 05. 02. 2010 07:07 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #356 on: 05. 02. 2010 07:07 »
Jonkinlainen ennätys tämäkin.

26 viestiä ja jo ensimmäinen huomautus eikä kirjoittaja sitä edes tajunnut.

Edit:  Sekä melkein 48 tuntia rekisteröityneenä. 

Tämän kaltainen naljailun voisit Lajunen lopettaa. Edustat kuitenkin ylläpitoa aina kirjoittaessasi, halusit sitä tai et.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #357 on: 05. 02. 2010 07:07 »

敬具 Matseman

Tämä Matseman on mielenkiintoinen.  Kuittaukseen on ilmestynyt kiinalainen lisänimi joka on "Osalta"

Siis nimi kuuluu nyt lausua "osalta Matseman"


Joo kiitos Marko.  Rumastihan se oli mutta en malttanut olla "lohkaisematta" ja tuskin olen kauaa moderaattori koska se näyttää rajaavan kallisarvoista sananvapautta.  Olen pääasiassa tavallinen kirjoittaja kuten sinäkin.  Moderointi on harrastus jolla haluan auttaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #358 on: 05. 02. 2010 07:07 »


P.S. Tuo Asiantuntijan Avatar on kyllä kunnossa, tuossa tissijutussa.

Kiitos.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #359 on: 05. 02. 2010 07:07 »

 Moderointi on harrastus jolla haluan auttaa.


Auttaminen on auttamista vain silloin, kun hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. En ota kantaa siihen, mikä sinun kohdallasi on tilanne, mutta toivon, että se todellakin menee auttamisen puolelle.