Author Topic: Vaasalaisia keskustelufoorumi  (Read 106658 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #360 on: 05. 02. 2010 09:09 »
Tässä ketjussa keskustellaan  vaasalaisia.info foorumista asiallisesti.  Sitä tarkoitin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #361 on: 05. 02. 2010 09:09 »
Tässä ketjussa keskustellaan  vaasalaisia.info foorumista asiallisesti.  Sitä tarkoitin.

Ollaanpas sitä nyt kaks yks asiallista... koskeeko tämä kaikkia keskusteluja?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #362 on: 05. 02. 2010 14:02 »
Tässä ketjussa keskustellaan  vaasalaisia.info foorumista asiallisesti.  Sitä tarkoitin.
Oliko tuo vastaus minulle? Vai johonkin muuhun, jos se oli johonkin muuhun, niin odotan edelleen vastausta.

Jos se oli vastaus minulle, niin mielestäni tissi kysymykseen minun vastaukseni oli asiallisin, koska siinä ei ainakaan esineellistetty naisia. Ja järjestyksessä tässä tissikeskustelussa olin vasta kolmantena. Oletan sen siis tarkoittavan jotakin muuta viestiä. Voisitko kertoa minulle, että mistä on todellisuudesta oli kyse, koska herkkänä ihmisenä nukun huonosti, kun asiat ovat kesken ja väsyneenä olen kiukkuinen. Se ei ole kivaa kenellekkään.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #363 on: 05. 02. 2010 16:04 »
Olen täysin moderaattorin kanssa samaa, asiallinen keskustelu on aina paikallaan. Jos keskustelua käydään jonkin asteen hurmiossa, niin se alkaa muistuttaa häiriköimiseltä. Tämä koskettelee kaikkia keskusteluja.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #364 on: 05. 02. 2010 17:05 »
Roy Rabb kirjoitti asiaa tässä viestissä:

Quote
Omalla nimellä-osiossa on nyt vaan se huomattava epäkohta, että liiaksi on avattu uusia turhia ketjuja. Paikkaa olisi siivottava jäsentämällä ja järjestämällä, esim. puoluepolitiikka, sosiaalipolitiikka, talouspolitiikka, paikallispolitiikka jne.

Olen hieman eri mieltä mutta kuitenkin samaa mieltä, eli: Ketjuja on liian vähän molemmissa osioissa, oikeastaan ainut ketju omalla nimellä puolella joka on elossa on plus ja miinus tilasto, jossa keskustellaan nyt tällä hetkellä mira:n asioista.

En tykkää että otsikosta ei voi ollenkaan päätellä mitä ketju sisältää. Jotenkin facebook-kieltoketjukin harhaili kirjanpitoerimielisyyksiin. Ja siitä sitten ihan muualle...

Sama fiilis tulee ketjuja lukiessa kuin vuokraisin dokumentin jonka sisältö onkin komediaa/draamaa aivan toisesta aiheesta.

Olen huomannut että kun moderointi siirtää keskusteluita, niin heti ollaan arvostelemassa sitä että omaa viestiä muutetaan, vaikka sisältö pysyy samana.

Lopuksi vielä ehdottaisin, että kirjoittajaan kohdistuvassa arvostelussa tiukennetaan linjaa. Siinä ei ole mitään väärää että on esimerkiksi mun kans eri mieltä, mutta jos ruvetaan vihjaileen ties mitä minusta kirjoittajana niin kyllä tuppaa sellanenkin paskan maku suuhun koko paikasta että vois helposti vaihtaa hiekkalaatikkoa. Uskon että tää on aika suuri ongelma ainakin K.L:n kohdalla kun ei voida antaa menneiden olla millään, tai jatkuvasti pitää sit alkaa puuttuu hänen kirjoituksiinsa henkilökohtaisella tasolla.

Koskaan foorumi ei kehity, elleivät kirjoittajat kehity. Joskus tulee mieleen jotain roska/turhuusviestejä lukiessa että taas mentiin harppaus taaksepäin.

Olisi syytä ny aloittaa kasvojen kohotus, että ollaan kahden vuoden päästä valmiita kunnallisvaaleihin. Saataisiin vihdoin foorumi siihen tilaan, että täällä MYÖS ehdokkaat keskustelevat. Se on varmasti sitä mitä ylläpitokin haluaa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #365 on: 05. 02. 2010 17:05 »
Täällähän on ollut varsinaiset hulinat pitäessäni runsaan viikon pakollista karanteenia tältä forumilta. Nimimerkki Asiantuntijan ilmestyminen tänne lämmitti kummasti mielipiteineen mieltäni.

Muutama huomio, vaikken ihan jokaista viestiä sanasta sanaan ehkä ajatuksella lukenutkaan.

Muutama vaikuttaja on poistunut forumilta ja ilmeisesti ylläpito tietää sekä henkilöt, että syyt tähän (maahanmuuttokeskustelu)

VIC20 sitten päätti sitten lähteä, lopullinen syy jäi vähän epäselväksi mutta ilmeisesti koki olevansa osallinen tai paremminkin syytettynä edellä mainitun keskustelun tasosta.

Kari Lajunen on fuusioinut nimimerkkinsä ja moderaattorina olemisen. Tietäisipä vielä minkä numeroinen mode katosi. Tuo oli vitsi, koska arvaan heidän käyttävän joskus numeroita miten sattuu.

Lajusen kirjoitukset herättävät tunteita. Ei ihme, jos uuden nimimerkin profiilia heti kurkitaan ja pilkallista kritiikkiä esitetään uudelle kirjoittajalle. Olin näkevinäni myös moderaattori Lajusen pienimuotoista paljastavaa vihjailua nimimerkin vaihtamisesta toiseen.

Lajunen on mielestäni hyvä kirjoittaja ja hänen kaltaisiaan tarvitaan. Sanon näin vaikka olenkin usein miten eri mieltä hänen kanssaan. Uskoisin, ettei kukaan aseta kyseenalaiseksi Lajusen oikeutta mielipiteisiin.

Lopuksi se olennaisin: Lajunen ei vahvoine mielipiteineen ja ilmaisuineen yksinkertaisesti sovi moderaattoriksi.
Hänen omia sanoja lainatakseni ” Normaalina keskustelijana minun ei tarvitsisi piitata ylläpidon rajoituksista”.  Kuulostaa mielenkiintoiselta. Mitähän olisikaan tulossa, jos nykyinen ”sensuuri” vielä kytketään pois. Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi, että Kari Lajunen siirtyy puhtaasti keskustelijaksi. Se palvelee kaikkia osapuolia.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #366 on: 05. 02. 2010 17:05 »
Jos yksi moderaattorin paikka vapautuisi, niin mistä uusi tilalle?  Foorumi on paisunut niin mittavaksi että moderaattoreita tarvitaan vähintään nuo kolme.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #367 on: 05. 02. 2010 17:05 »
Tuttu mies tämä "asiantuntija" jolla on hyvin tyypillistä häiriköidä täällä keskustelua. Nimi on vaihtunut, liekö tuo naimisiin?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #368 on: 05. 02. 2010 18:06 »
Nimimerkkien henkilöllisyyden arvuuttelu loppuu tähän.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #369 on: 05. 02. 2010 18:06 »
En ole arvuutellut. Väärä tieto. Ja enhän henkilöllisyyttä arvuutellut, en  nyt sentään niin nolo ole.
Tunnen korkeimman oikeuden päätöksen.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #370 on: 05. 02. 2010 19:07 »
Tuttu mies tämä "asiantuntija" jolla on hyvin tyypillistä häiriköidä täällä keskustelua. Nimi on vaihtunut, liekö tuo naimisiin?

Sinä et Pena minua tunne. Se on ihan varmaa. Lähetä minulle yksityisviestinä (jos osaat niitä käyttää) tiedot siitä kuka olen. Niin saatan poistua palstalta pysyvästi. Tämä tarjous on voimassa 24tuntia.

En ole arvuutellut. Väärä tieto. Ja enhän henkilöllisyyttä arvuutellut, en  nyt sentään niin nolo ole.
Tunnen korkeimman oikeuden päätöksen.

Tuskin osaat lukea korkeimman oikeuden päätöksiä. Epäilen tätä siksi, koska normaalin keskustelupalstan kirjoitusten lukeminen ja tulkitseminen on jo sinulle mahdotonta, niin ettei asia kääntyisi päälaelleen. Tällä palstalla on monia kirjoittajia jotka kirjoittavat todella selkeää ja ymmärrettävää tekstiä ja vain sinulla ne kääntyy vainoksi sinua kohtaan. Sulla ei varmasti ole Pena nyt kaikki hyvin.

Ja kiitos ei. Jos vastauksesi tähän sisältää jotain kahvin juontia, viskiä ja prenikoita tai hyviä tapoja, joita vaität itse muka käyttäväsi keskustelussa, niin ei tarvi edes vastata. Sori vaan, mutta olet todellisuudessa tämän palstan keskusteluissa huonokaytöksisin ihminen, eikä minulle tule yhtäkkiä normaalistakaan elämästä mieleen lisäksesi ketään sellaista, joka jatkuvasti paasaa muille omasta erinomaisuudestaan - käytöstapoja muilta vaatien. Samalla itse täysin muille antamiaan vaatimuksia polkien. Etkä jumalauta ymmärrä edes hävetä.

Minä kyllä vastaan kirjoituksestani henkilökohtaisesti, vaikka en kaikkia korkeimman oikeuden päätöksiä tunnekkaan. Tähän ei vaikuta se, että kirjoitankin nimimerkillä.

Ylläpidolle: Jos tämä viesti on asiaton, niin haluan tietää miten se on asiaton. Käytöstavat pitää olla niiden vaatijallakin.
« Last Edit: 05. 02. 2010 20:08 by Asiantuntija »

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #371 on: 06. 02. 2010 09:09 »
Minusta edellä oleva "Asiantuntija" nimimerkin kirjoitus toista kirjoittajaa kohtaan on juuri sitä ala-arvoista tyyliä mitä ei pitäisi kenenkään sortua netissä harrastamaan. Jos on noin moukkamainen kirjoittaja niin eikö voisi mennä vaikka Suomi24 palstoille ?




Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #372 on: 06. 02. 2010 09:09 »
Minusta sinä Klasu olet hieman väärä henkilö arvostelemaan kenenkään kirjoitustyyliä. Omasi ei ole aina täyttänyt asiakirjoitusten kriteerejä. Aivan lähihistoristasi löytyi muun muassa tällainen ilmaus eräälle kirjoittajalle (ei minulle): "Onko sinun lääkitys ihan kohdallaan ?"

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #373 on: 06. 02. 2010 11:11 »
Minusta edellä oleva "Asiantuntija" nimimerkin kirjoitus toista kirjoittajaa kohtaan on juuri sitä ala-arvoista tyyliä mitä ei pitäisi kenenkään sortua netissä harrastamaan. Jos on noin moukkamainen kirjoittaja niin eikö voisi mennä vaikka Suomi24 palstoille ?


Mikä helvetin oikeus tällä palstalla on ns. "Omalla nimellä" olla moukkamainen ja nimimerkillä ei saisi antaa siitä edes palautetta. Toimitukset tulevat yleensä aina tilauksen mukaisesti.

Penan kirjoitukset ovat tämän palstan moukkamaisimpia, niissä vääristellään ja väännetään asioita täysin päälaelleen. Etkä sinäkään Herra Berg paljon tuosta Penasta jää.

Taitaa vanha sanonta: "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" pitää paikkansa tälläkin palstalla.

Ei ns. "omanimi" anna keskustelupalstalla mitään erikoisoikeuksia paskanpuhumiseen.

Lisäys: Vastaus kysymykseen. En aio mennä Suomi24:ään. Siellä saatte keskustella väärin argumentein niin paljon kun haluatte, minun siihen koskaan sekaantumatta ja mitään typeriä väitteitä ikinä oikaisematta. Tämä on lupaus.
« Last Edit: 06. 02. 2010 12:12 by Asiantuntija »

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #374 on: 06. 02. 2010 16:04 »
Minusta edellä oleva "Asiantuntija" nimimerkin kirjoitus toista kirjoittajaa kohtaan on juuri sitä ala-arvoista tyyliä mitä ei pitäisi kenenkään sortua netissä harrastamaan. Jos on noin moukkamainen kirjoittaja niin eikö voisi mennä vaikka Suomi24 palstoille ?


Laitoin Herra Berg sinulle vähän pohjaa siitä, mika aihettaa tuon Penan saaman palautteen. Tuossa on vain pieni osa siitä mauttomuuksien sarjata jota Pena tänne suoltaa. Ja miten mielestäsi pitäisi tuollaisen jälkeen Penalle kirjoittaa? Eikö tuollaisen jälkeen ole kestettävä omien välillä valheellisten kirjoitusten tuoma palaute, vaikka kirjoittaakin ns. "omalla nimella"

Hämmästelen minä toisenkin kerran
ettei "Asiantuntija" osaa lukea tilinpäätöstä eikä sitä analysioida. Ei sitä kauaa tarvitse anmmattisilmällä katsoa näkee sen missä tilassa ollaan. Mikä on liikevaihto, tilikauden tulos, pitkäaikainen vieraspääoma ja lyhytaikainen pääoma. Mikä on omapääoma, henkilöstömäärä, siirtovelat. Sinä minua pidät täysin tomppelina, taitaa kolme sormea osoittaa itseenpäin ? Sinä kirjoitat täysin lapsellisuuksia, en enää viitsi niihin edes vastata, siksi joutavan päiväisiä ne on.

....

Se on  ihmeellista jos jotain  sanon se on aina nurinpäin, olet kovin itsekeskeinen, On näemmä loppunut sinulta firmat kun et ole osannut lukea kirjanpitoja etkä tilinpäätöksiä. Niinhän siinä käy. jos nyt opettelisit kirjanpidosta tilinpäätöksen lukemisen, se ei ole vaikea ja tehdä siitä yritysanalyysi. Missä on kipukohdat ja missa hyvät kohdat, mitä on tehtävä tuloksen korjaamiseksi. Panostettava markkinointiin, saneerattava työntekijöitä, saneerattava kuluja. Onko kalustolla liian suuret menot tuottoihin verrattuna.
On hyvä ottaa kirjanpitäjältä nelnnesvuosittain välitilinpäätös.
Sitten on Juuseppi oikein tosi neuvoja. Älkää pitäkö minua aivan yhtä tomppelina kuin itse olette.

Pentti Suksi

Onko tuo Herra Berg mielestäsi asiallista keskustela. Kun otetaan huomioon, ettei tämän kirjoittaja kuiten pysty osoittamaan mitään vaitteittään pyynnöistä huolimatta todeksi.

Ja alle vielä toinen esimerkki.

Kovin Jorma Kivimäen humeeti sassaroi. Julkisuuteen tuli "tulosvaroitus" Juhani Tammiselta
että talous on ns. kuralla. Sitten Tamminen teki aloitteen rahan keräyksestä Rabbe Grönblomin kanssa.
Kovin teilla on huonot muistit! Ei ole Kivimäki minun muistissa vikaa vaan sinun. Etkö lue uutisia lehdistä?

Sitten nämä tiedot olen saanut kaupparekisteristä 1.2.2010.

Sitten Kivimäki syyttää Tammista huonosta taloustilanteesta. Lapsellista. Tamminen on vain valmentaja,
ei hänelle kuulu talousasioista päättäminen.
...

Heinoselle sanon, että minäkin olen sanaton kun luen taloustietoja. En ole joka alan  asiantuntija, älä puhu lapsellisuuksia. Mutta olen kouluttanut itseäni monelle alalle ja monella alalla olen työskennellyt. Ja älä kirjoita lapsellisuuksia, minä kirjoitan niistä asioista jotka jotkut muut kirjoittaneet, kuten  Patentti- ja rekisterihallitus ja Suomen asiakas tieto. Väität kirkkain silmin, että viranomaistahot ovat väärässsä? Et näytä ymmärtävän tilinpäätöksestä mitään. Ja vastuu tulkitaan kauppaoikeuden mukaan vain yhdellä tavalla.



Lue noihin ylläoleviin vastauksiin liittyvät keskustelut ja ihmettele sitten uudellen.




Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #375 on: 06. 02. 2010 17:05 »
Huomaan, että täällä on peli käynnissä.

Joukkue A:
mm. Lajunen, Jalonen, Rabb, Suksi, VIC20, Helin, Siltanen

Strategia: "Maahanmuuttokriittisyyteen" piilotettu ulkomaalaispelko/rasismi.

Taktiikka: asiallista keskustelua käyvien, toisenlaisia näkemyksiä tai faktoja vaativia kohtaa tehdään joukkohyökkäys, mollaus, sekoittaminen höpinään




Joukkue B: mm. Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinonen, Niskanen

Strategia: vapaa asiapitoinen keskustelu ja mielipiteenvaihto

Taktiikka: pystyä todistamaan väitteensä.


Pelisäännöt ja tuomarointi:

Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato.

- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #376 on: 06. 02. 2010 17:05 »
Sieltä rasistien joukosta minut heitetään ulos. Minulla ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #377 on: 06. 02. 2010 17:05 »
Huomaan, että täällä on peli käynnissä.

Joukkue A:
mm. Lajunen, Jalonen, Rabb, Suksi, VIC20, Helin, Siltanen

Strategia: "Maahanmuuttokriittisyyteen" piilotettu ulkomaalaispelko/rasismi.

Taktiikka: asiallista keskustelua käyvien, toisenlaisia näkemyksiä tai faktoja vaativia kohtaa tehdään joukkohyökkäys, mollaus, sekoittaminen höpinään




Joukkue B: mm. Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinonen, Niskanen

Strategia: vapaa asiapitoinen keskustelu ja mielipiteenvaihto

Taktiikka: pystyä todistamaan väitteensä.


Pelisäännöt ja tuomarointi:

Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato.



Harmi, että joudumme ns. B-osastoon. ;) Itse olen kuitenkin ylpeä "joukkeestamme", vaikka sitä ei ole koskaan virallisesti muodostettukaan. "Joukkue B" ei ole koskaan tehnyt mitään suunnitelmaa ja sen "muodostit" sinä juuri äsken.

Tästä "joukkueesta" tunnen tai oikeammin tiedän ainoastaan Heinosen, jonka kanssa parin vuoden välein sattumalta nähdessämme, yleensä joku sana aina vaihdetaan. Heinonen ei kuitenkaan ainakaan vielä tiedä kuka olen. Ja voi olla, että jos nimeni kuulusi, niin joutuisi miettimään, että saisi nimelle kasvot. Muutkaan "joukkueeni" jäsenet eivät tunne minua.  

Olen saanut uskomattoman määrän yksityisviestejä, joissa minua on kannustettu jatkamaan tällä valitsemallani tiellä. Voi, se on lämmittänyt. Tämä ihmetyttää varsinkin kun olen ollut rekisteröityneenä vasta muutaman päivän.

Haluan korostaa ettei "joukkue B":llä ole mitään suunnitelmaa tai yhteistyötä. Emme myöskään tapaile bittielämän toisella puolella, kutan "joukkue A":n edustajista ainakin osa tekee.

En tiedä tarkoititko tämän palautteeksi, mutta otan tämän kohteliaisuutena. On mahtava tunne, kun minut liitetään uutena jäsenenä noin kovaan porukkaan.

Kiitän ja kumarran syvään.


Ps. Jos tämä palautteen määrä jatkaa kasvuaan, niin pitää varmaan perustaa Facebookiin Asiantuntijan profiili. ;)

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #378 on: 06. 02. 2010 17:05 »
Nimimerkki Valittu kirjoitti:
”Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato. ”

Ylläpito ei ole osapuoli tässä kirjoittelussa..  Ylläpito kertoo Sekalaista keskustelua/Asiat jotka risuttavat mm. seuraavaa:

”Maahanmuuttokriittiset mielipiteet ovat aivan yhtä tärkeitä kuin maahanmuuttomyönteiset kirjoitukset.

Niitä myönteisiä ei  vain ole ilmaantunut siitäkään huolimatta että olen niitä pyytänyt mm. vapaaehtoista maahanmuuttotyötä tekeviltä.  Olen myös viestinyt Mira-taloon että siellä voitaisiin suhtautua myönteisemmin vaasalaisia.info foorumiin. Vastausta ei ole kuulut.

Olen jopa ehdottanut Harri Niskaselle että ns. "uussuomalaiset" saavat aivan oman alueen Vaasapediasta.  Ehdotus ei ole saanut minkäänlaista vastakaikua.

Jo pari vuotta sitten lähettelin viestejä Vaasan maahanmuuttovirastoon saamatta edes vastausta.

Tässä tilanteessa mahdollisuuksia on vain kaksi: joko sallia maahanmuuttokriittinen keskustelu tai ryhtyä sitä kurnimaan ilman että niitä myönteisiä tulisi senkään jälkeen.

Nyt ehdotan että blogi on kaikkien niiden käytössä, jotka haluavat kirjoittaa asiallisia ja informatiivisia juttuja maahnamuuattajista kuvineen. (Tämä ehdotus on tehty jo vuosia sitten Harri Niskaselle) ja nyt viimeeksi erälle maahanmuuttotyötä tekevälle naisryhmälle. Ilman minkäänlaista vastausta.”

Nämä ovat siis ylläpidon toimet positiivisen keskustelun aikaansaamiseksi.  Myönnän että nimimerkki VIC20:n ja Risto Helinin kohdalla olisi pitänyt jo alun alkaen pitää tiukempi linja.  Yksi toimi tähän suuntaan oli siirtää mamu-uutiset omaan ketjuun. (Ei koskaan onnistunut)

Vierasta kulttuuria edustavien henkilöiden skandinaaviset rikosuutiset ovat olleet ylenpalttiset ja niihin tullaan puuttumaan.  Sen sijaan en usko että yleisökato johtuu maahanmuuttajakriittisestä kirjoittelusta.  Syyt ovat muualla.

Jos jokainen ”närkästynyt” olisi kirjoittanut oman vastineensa niin koko ketju olisi aivan toisen näköinen.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline rehtori

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 236
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #379 on: 06. 02. 2010 18:06 »
Myönnän että nimimerkki VIC20:n ja Risto Helinin kohdalla olisi pitänyt jo alun alkaen pitää tiukempi linja.  Yksi toimi tähän suuntaan oli siirtää mamu-uutiset omaan ketjuun. (Ei koskaan onnistunut)

Vierasta kulttuuria edustavien henkilöiden skandinaaviset rikosuutiset ovat olleet ylenpalttiset ja niihin tullaan puuttumaan.  Sen sijaan en usko että yleisökato johtuu maahanmuuttajakriittisestä kirjoittelusta.  Syyt ovat muualla.

Jos jokainen ”närkästynyt” olisi kirjoittanut oman vastineensa niin koko ketju olisi aivan toisen näköinen.

Toivottavasti täällä ei kuitenkaan tulla sensuroimaan tapahtuneita tosiasioita . Kyllähän niidenkin ihmisten, jotka näitä "mamu-uutisia" vähättelevät ja pitävät rasistisina tulee kyetä katsomaan mihin negatiivisiin asioihin nykyisen kaltainen avokätinen maahanmuuttopolitiikka on jo johtanut. Kirjatkoon toki ilomielin vastapainoksi niitä positiivisia uutisia ja esimerkkejä - niitä kyllä tarvitaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #380 on: 06. 02. 2010 19:07 »
Jes ! Parasta B-ryhmää ! ! !
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #381 on: 06. 02. 2010 19:07 »

Kannatan "Rehtorin" esitystä.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #382 on: 06. 02. 2010 20:08 »
Tuttu mies tämä "asiantuntija" jolla on hyvin tyypillistä häiriköidä täällä keskustelua. Nimi on vaihtunut, liekö tuo naimisiin?

Sinä et Pena minua tunne. Se on ihan varmaa. Lähetä minulle yksityisviestinä (jos osaat niitä käyttää) tiedot siitä kuka olen. Niin saatan poistua palstalta pysyvästi. Tämä tarjous on voimassa 24tuntia.


Määräaika on kulunut umpeen. Yhtään vastausta ei tullut. En tiedä johtuuko siitä, ettei Pena osaa käyttää yksityisviestejä, vai puuttuiko se todellinen tieto, mikä ei ollut yllätys ja jutut ovatkin vaan jotain huru-ukon naukumista.

Juuseppi

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #383 on: 06. 02. 2010 20:08 »
Tässä on pakko kummeksua Parkkarin esittämiä linjauksia. Maahanmuuttokeskustelusta ja sitä käyneistä on tehty syntipukki, mutta toisaalta täällä saa jatkua eräisiin nimimerkkeihin kohdistuva nälviminen.

Mitä olen huomannut, niin Risto Helin tai VIC20 eivät ole kirjoittaneet viestejä moneen päivään. Parkkari on tehnyt selväksi, että näitä henkilöitä ei kaivata. Jos heidät on laitettu hyllylle, niin miksi Parkkari selittää edelleen, mitä heidän kanssa tulisi tehdä. Asiahan on siltä osin loppuunkäsitelty. Mutta nälvijät saavat jatkaa nälvimistään, ilman että se häiritsee Parkkaria.

Mitä vaasalaisia.infon antiin tulee, niin esim. Kari Lajusen videot ovat olleet aivan loistavia. Ehdottomasti tämän sivuston suola, jota on arvostettu aivan liian vähän. Kuka toinen on valmis laittamaan itsensä likoon samalla tavalla? Ei varmasti yksikään nimimerkin takaa toisia nälvivä.

Myös Pentti Suksi on mielestäni mainio tyyppi. Uniikki tapaus, jollaisia netissä tapaa harvoin. Pentin syvällistä elämänfilosofiaa, kokemuksia jne sisältävät kirjoitukset pitää aina lukea ajatuksen kanssa. Todella ikävää, että häneenkin annetaan kohdistua jatkuva nälviminen.

Täältä löytyy monta muuta A-luokan kirjoittajaa, joista Parkkarin tulisi olla ylpeä, eikä toisia alentaen haikailla herrojen perään, joitten kyky ilmaista mielipiteensä on meillä kaupunginvaltuuston kokouksia seuranneilla hyvin tiedossa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #384 on: 06. 02. 2010 21:09 »
Kaunis kiitos Juusepille.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #385 on: 06. 02. 2010 21:09 »




Kaunis kiitos Juusepille myös minulta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

vanki

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #386 on: 06. 02. 2010 21:09 »


Myös Pentti Suksi on mielestäni mainio tyyppi. Uniikki tapaus, jollaisia netissä tapaa harvoin. Pentin syvällistä elämänfilosofiaa, kokemuksia jne sisältävät kirjoitukset pitää aina lukea ajatuksen kanssa. Todella ikävää, että häneenkin annetaan kohdistua jatkuva nälviminen.


Tähän on helppo yhtyä.

Offline Hulttio

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #387 on: 06. 02. 2010 22:10 »
Samaa mieltä. Juuseppi

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #388 on: 06. 02. 2010 22:10 »
Tässä on pakko kummeksua Parkkarin esittämiä linjauksia. Maahanmuuttokeskustelusta ja sitä käyneistä on tehty syntipukki, mutta toisaalta täällä saa jatkua eräisiin nimimerkkeihin kohdistuva nälviminen.

Mitä olen huomannut, niin Risto Helin tai VIC20 eivät ole kirjoittaneet viestejä moneen päivään. Parkkari on tehnyt selväksi, että näitä henkilöitä ei kaivata.

Nälvimistä on esiintynyt myös nimellään kirjoittaviin, mikä on mielestäni pahempi juttu.

Mikäli tuo jäljempi pitää paikkansa, mitä en ole huomannut, niin hieman lievennän A-joukkueen tukijoukkokantaani. Mutta en paljon koska Lajunen on edelleen moderaattori ja A-joukkojen eturivin sotilas.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #389 on: 06. 02. 2010 23:11 »
Minä puolestani olen myös parasta B-ryhmää. Hyvin pitkälle allekirjoitan nimimerkin "Valittu" analyysin.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #390 on: 07. 02. 2010 05:05 »
Juuseppi kirjoitti:
”Mitä olen huomannut, niin Risto Helin tai VIC20 eivät ole kirjoittaneet viestejä moneen päivään. Parkkari on tehnyt selväksi, että näitä henkilöitä ei kaivata. Jos heidät on laitettu hyllylle, niin miksi Parkkari selittää edelleen, mitä heidän kanssa tulisi tehdä. Asiahan on siltä osin loppuunkäsitelty. Mutta nälvijät saavat jatkaa nälvimistään, ilman että se häiritsee Parkkaria. ”

Vastaus:
Nimimerkki VIC20 loukkaantui siitä että hänelle huomautettiin skandinaavisista nettilehdistä poimituista ulkomaalaisia rikoksentekijöitä koskevista uutistia, jotka oli linkattu vaasalaisia.info foorumiin.  Uutiset oli esitetty pääsääntoisesti  vain lainaamalla sisältöä ja laittamalla linkki oikeaoppisesti.

Kysymys huomautuksessa oli siitä että tällainen joukkopostitus dominoi keskusteluketjua ja antaa sen kuvan että ulkomaalaiset rikosuutiset ovat ketjun sisältö.  Yhden luettuaan on lukenut ne kaikki.  Tällainaen massapostitus epäilemättä karkoittaa lukijoita.

Risto Heliniä ei ole siirretty hyllylle.  Risto on omasta päätöksenstään ”pari viikkoa” talvilomalla fooorumista. Riston kanssa on tarkoitus keskustella maahanmuuttoaiheisista kirjoituksista.

Nälviminen on asia, jonka suitseminen on kiinni lähinnä ajankäytöstä.  Foorumin valvominen ei ole ylläpidolle, eikä 3:lle moderaattorille päätyö.  Myös kirjoittajilla on mahdollisuus hillitä nälvimistä, joko olemalla puuttumatta siihen  tai huomauttamalla siitä nälvijälle.

Hektisellä foorumilla linjaukset vaihtelevat tilanteen ja oppimisen mukaan. Esimerkiksi kukaan ei ole ottanut kantaa siihet että ylläpito on tehnyt runsaasti työtä maahanmuuttokeskustelun myönteisten puolien eteen, ilman minkäänlaista vastakaikua niiltä, jotka voisivat jotain asian eteen tehdä.
« Last Edit: 07. 02. 2010 05:05 by Tapio Parkkari »
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #391 on: 07. 02. 2010 05:05 »
Juuseppi kirjoitti:
Täältä löytyy monta muuta A-luokan kirjoittajaa, joista Parkkarin tulisi olla ylpeä, eikä toisia alentaen haikailla herrojen perään, joitten kyky ilmaista mielipiteensä on meillä kaupunginvaltuuston kokouksia seuranneilla hyvin tiedossa.

Vastaus:
Tuota pitää pohtia.  Olen kallistumasa samalle linjalle.  Kaikki kh:n, kv:n ja lautakuntien jäsenet tietävät tämän foorumin. Jos heitä ei kiinnosta osallistua, niin ei kiinnosta.  Eläköön omassa rauhassaan seuraaviin vaaleihin.

Kysymys onkin enää siitä että kiinnostaako ylläpitoa enää foorumi, jonka kirjoittajilta puuttuu monessa asiassa tarvittava tieto ja kokemus.   Pelkän Suomi24 kloonin ylläpitäminen ei ole mielekästä.

Onneksi foorumissa on muitakin ketjuja kuin maahanmuuttoketjut.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #392 on: 07. 02. 2010 07:07 »

Kysymys onkin enää siitä että kiinnostaako ylläpitoa enää foorumi, jonka kirjoittajilta puuttuu monessa asiassa tarvittava tieto ja kokemus.   Pelkän Suomi24 kloonin ylläpitäminen ei ole mielekästä.

Onneksi foorumissa on muitakin ketjuja kuin maahanmuuttoketjut.

Olen ällistynyt siitä, että tälle palstalle paljon sisältöä suoltaneet esim. "joukkue A": jäsenet eivät kaikki edes pyri osoittamaan asioitaan todeksi. Vaan vänkäävät asioista huonoilla, väärillä tai itsekeksityillä argumenteillä. Osa heistä lisäksi alkaa keksimään toisita keskustelijoista asioita ja tuovat sitten niitä valheitaan esille, eivätkä pysty näyttämään toteen näitäkään.

Toki asioiden keksiminen ja totena esittäminen lisää viestien määrää, mutta se ei ole oikea keskustelua ja vie mielestäni palstan tasoa lähelle suomi24 tasoa. Mutta taytyy antaa tunnustusta parille "joukke A":n jäsenelle, koska jos ei teitä olisi täällä ei olisi minuakaan varmaan. Pidän jotenkin niiden asiattomuuksien oikaisusta, jota te palstalle suollatte, vaikka se muihin kohdistuva valehtelu ja vääristely saakin vereni kiehumaan. Sen kanssa voin kuitenkin elää ja kivahan se on välillä pulssia nostattaa.

Jätän nimet mainitsematta, ettei toimintani alkaa näyttämään jahtaamiselta. Vaikka sekin on toissaalta väärin, koska nyt saattaa muut "joukkue A":n jäsenet tahriintua turhaan. Todellisuudessahan meidän jokaisen pitäisi kuitenkin pystyä kantamaan vastuu kirjoituksistaan ja lain mukaan se on pahempi, jos syytön tuomitaan, kuin se, että murhaaja kulkee vapaana. Eli nimet varmaankin tässä valossa pitäisi julkaista. Ylläpito voi kommentoida. Pohditaan toisia toimenpiteitä, jos aihetta on.



« Last Edit: 07. 02. 2010 09:09 by Asiantuntija »

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #393 on: 07. 02. 2010 07:07 »
Ylläpitäjänä minun täytyy saada käyttäjän vastaus kysymykseen mitä  ja kuinka maahanmuuttopolitiikasta täällä tulisi keskustella.

-Mitkä ovat sanomisen rajat?
-Voiko rajoja vetää? (possulkiaen kiihoittaminen kansanaryhmää kohtaan)
-Pitäisikö myös virkavallan ääni kuulua?
-Onko ns. skandinaavisiin rikosuutisiin linkittäminen sallittava?
-Mitä käyttäjät haluavat maahanmuuttokritiikiltä?
-Mikä kulttuurien kohtaamisessa on niin vaikeata?
-Oletko nojatuoliteoreetikko vai tunnetko pakolaisia henkilökohtaisesti?
-Käytätkö foorumia omien ennakkoluulojesi pönkittämiseen?
-Pystytkö suhtautumaan viileän objektiivisesti vieraisiin kulttuureihin?
-Oletko liikkeellä liian heppoisin perusteiun?
-Onko Sinulla henkilökohtaista kaunaa tiettyä maahanmuuttajaa kohtaan?
Jne...

Tätä keskustelua on turha jatkaa ellei sitä avata kokonaan.  Jatkoa ajateleen on viisainta siirtää off-topic-kirjoitukset omaan off-off-topic-katjuun, jossa on vain lukuoikeus.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #394 on: 07. 02. 2010 08:08 »
Tapio Parkkarin kysymyksiin vastaan puolestani:

1. Sanomisen raja laki, lisäksi pyrkiä noudattamaan hyviä (maan) tapoja.
2. Ei voi, sanan oltava vapaa.
3. Virkavallan ääni suotava, muttei välttämätön.
4. Linkittäminen ilman muuta sallittava, varsinkin kun poimitaan julkisista tiedotusvälineistä.
5. Kritiikin perustuttava tosiasioihin, myös luultuihin tosiasioihin.
6. Kulttuurien kohtaamisessa vaikeaa rasismikortilla elämöiminen.
7. Tunnen, varsinkin maahanmuuttajien kanssa olen koko ikäni työskennellyt.
8. Käytän foorumia ennakkoluulojen - varsinkin sinisilmäisten - hälventämiseksi.
9. Suhtaudun objektiivisesti, mutten kyynisesti.
10. Katson etten minä tai esim. VIC20 tai Risto Helin ole liikkeellä heppoisin perustein. Päinvastoin.
11. En tunne kaunaa maahanmuuttajia vaan isänmaalle vahingollisia päättäjiä vastaan...

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #395 on: 07. 02. 2010 09:09 »
Huomasin, että minut on sijoitettu tuohon  B-joukkueeseen, muutaman muun, loistavan kirjoittajan kanssa. Olen tästä todella ylpeä ja kasvoin varmasti vähintään kaks senttiä!

Kiitän siitä!

Huomaan, että ylläpito alkaa valitsemaan tietä tavalla, joka kannustaa myös varmasti monia muitakin tällä palstalla kirjoittavia, tai sitä lukevia.

Joukkue A ja sen vanavedessä uiskentelevat peesaajat liikkuvat nyt luonnollisesti tavoilleen uskollisina äärimmäisyydestä toiseen ja vetoavat siihen, ettei maahanmuuttopolitiikasta saa kirjoittaa kriittisesti.Tämä on tosin edelleen sitä putkinäköä, jota heidän, yleensä toisten kirjoittamat postaukset edustavat ja täysin väärin. Olen varma, että jokainen esim. B-joukkueen jäsen hyväksyy kriittisen keskustelun maahanmuutosta. Mutta siitä olen myös varma, ettei kukaan ole kiinnostunut täysin kriitiikittömän linkkien pumppaamista keskusteluun tuhomaan kaiken asisisältöisen keskustelun.

Kysymys on siis keskustelusta tai parin kirjoittajan omasta linkkikokoelmasta? Kumpiko on tarkoitus?

Vastaan Tapion pariin kysymykseen, OMIN mielipitein:

Ylläpitäjänä minun täytyy saada käyttäjän vastaus kysymykseen mitä  ja kuinka maahanmuuttopolitiikasta täällä tulisi keskustella.


Quote
-Mitkä ovat sanomisen rajat?

Täällä on sananvapaus, eikä kannata edes kuunnella sen perään huutajia. Mutta mikään sananvapaus ei poista sitä, että pitää pystyä kirjoittamaan hyvän maun rajojen sisäpuolella ja keskustelupalstan perusidean mukaisesti. Moderaattorin tehtävä on sitten luoda vankka linja, jota hän myös sitten noudattaa.
Sanomisen rajoja ei pysty koskaan luomaan täysin, koska niin paljon voidaan sanoa. Mutta normaaleilla hoksottimilla varustettu ihminen näkee tämän kyllä OMIN silmin. Hieman "hitaan" on taas luotettava toisten silmiin ja meidänhän on myös pakko hyväksyä se, että myös sellaisia löytyy täältä...

Quote
-Voiko rajoja vetää? (possulkiaen kiihoittaminen kansanaryhmää kohtaan)

Ei siis voi. Todella ikävistäkin asioista voi keskustella ja rajaa voi joskus venyttääkkin, niin kauan kun pysytään linjalla, joka palvelee itse keskustelua, eikä mustamaalaa sivuston profiilia.

Quote
-Pitäisikö myös virkavallan ääni kuulua?

En ymmärrä täysin, mitä tarkoitat tällä kysymyksellä.

Quote
-Onko ns. skandinaavisiin rikosuutisiin linkittäminen sallittava?

Totta kai ja varsinkin silloin, kun se palvelee keskustelua. Mutta jos joku esim. alkaa pumppaamaan tänne tavoilleen uskollisena negatiivisia uutisia porilaisista päivästä toiseen, niin kenen tarpeita silloin tyydytetään? Hänen omiaan? Rajansa siis kaikella ja näin myös tarkoituksenhakuisella ulkomaalaisten ajojahdilla. Tällaista uutisointia varten on jo kanavansa ja bloginsa.

Quote
-Mitä käyttäjät haluavat maahanmuuttokritiikiltä?

Otsikon alle sopivaa keskustelua. Esim. keskustelu maahanmuuttopolitiikasta EI ole sitä, jos käsittelyssä on Halmstadin pitseriat, tai jonkun juutalaisen pahoinvointi Malmössa. Eikä se ole missään nimessä maahanmuuttokritiikkiä.

Quote
-Mikä kulttuurien kohtaamisessa on niin vaikeata?

Ennakkoluulot, oma maailmankatsomus ja elämäntilalanne ja elämänkokemus. Usein myös fatkatiedot, tai niiden puute. Myös kokemus ulkomaalaisista, pakolaisista ja turvapaikanhakijoista näyttelee suurta osaa suhtautumisessa maailman eri kansoihin. Lisäisin tähän myös yleissivistyksen ja sen, millainen itse on ihmisenä.

Quote
-Oletko nojatuoliteoreetikko vai tunnetko pakolaisia henkilökohtaisesti?

Tunnen paljon pakolaisia. Olen työskennellyt heidän kanssaan, minulla on naapuristossa pakolaisia ja työtovereita monesta eri maasta.

Quote
-Käytätkö foorumia omien ennakkoluulojesi pönkittämiseen?

Ehdottomasti en. Pikemminkin vahvistan omia mielipiteitäni ja opin uusia asioita, niin vääriä ja hyödyllisiä sellaisia, kuin selviä valheita ym. analysoimattomia heittoja.

Quote
-Pystytkö suhtautumaan viileän objektiivisesti vieraisiin kulttuureihin?

Sanoisin, että pystyn. Tästä on 30 vuoden kokemus.

Quote
-Oletko liikkeellä liian heppoisin perusteiun?

Kyllä näinkin käynyt. Yleensä pyrin tosin, sen mukaan kun on aikaa ja haluja, perustelemaan ja tarpeen vaatiessa tykkään hakea asiasta faktatietoa. Viimeisin esimerkki tästä on täällä: http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3082.0
Huomaa ensimmäisen vastauksen täydellinen vapaus faktasta... Pane myös merkille Helinin täydellinen, tänne tuomansa uutisen hylkääminen ja siirtyminen toiseen kaupunkiin, josta ei saatu myöskään mitään perusteluja.

Quote
-Onko Sinulla henkilökohtaista kaunaa tiettyä maahanmuuttajaa kohtaan?

On. Jos saisin yhden saatanan kiinni, niin vetäisin heti turpaan ja oikein kunnolla.

Quote
Tätä keskustelua on turha jatkaa ellei sitä avata kokonaan.  Jatkoa ajateleen on viisainta siirtää off-topic-kirjoitukset omaan off-off-topic-katjuun, jossa on vain lukuoikeus.

Jostain syystä ylläpito ei rohkaise uusien keskusteluketjujen avaamiseen. Miksei? Joitakin ärsyttää valtavasti se, kun keskustelun alla kirjoitetaan jostain aivan muusta. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että keskustelu synnyttää keskustelua ja moni keskustelu elää sillä eteenpäin, kun jatketaan linjalla "tästäpäs tuli mieleeni...", mutta tämä palvelee taas tarkoitusta silloin huonosti, kuin se syö siltä alkuperäiseltä keskustelulta jatkuvuuden edellytykset. Siis harkinnan mukaan, ei aina väärin, eikä aina myöskään oikein. Ja tämä koskeen niin ylläpitoa, kuin käyttäjiäkin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #396 on: 07. 02. 2010 10:10 »
10. Katson etten minä tai esim. VIC20 tai Risto Helin ole liikkeellä heppoisin perustein. Päinvastoin.

Kuinka paljon perusteita löydät esim. Riston Helinin viesteistä? Nehän ovat suurin osa jonkun muun kirjoittamia, tai jostain muualta kopioituja. Sitten kun lähdetään peräämään niitä perusteita, hän pakee vuorille ja tuo uuden linkin äimisteltäväksi. Muistaakseni kutstuit tätä jossain vaiheessa johdonmukaiseksi toiminnaksi. Ihmettelin silloin, miten "suora" se sinun johtosi oikein on.


Hyvä Valittu veli, et ole lukenut koraania huolella. Hyvin monessa suurassa on erittäin väkivaltaista sanomaa, mielestäni jopa pahempaa kuin Vanhassa Testamentissa.

Ja koraania ole lukenut ja tulkinnut vuodesta.... ? Mikä versio ja kenen julkaisema? Kuka käänsi ja minä vuonna?

Myöskään tähän ei saatu mitä perusteita, joista olisi voitu keskustella:

Quote
Lapsimieliset ja häiriköt saavat sitten aivan vapaasti temmeltää muiden osioiden hiekkalaatikoissa.

Rauhaa toivotit jälkeenpäin, vaikka et koskaan esitellytkään mitään painavampaa perustetta tästä:

Quote
, attä älä turhaan välitä näppituntuma-matsemanin jutuista, joissa ei ole päätä eikä häntää. Häiriköinti on hänen ainoa tarkoituksensa.

Tykkäsin todella kyttyrää tästä ja joudut kirjoittamaan aika monta HYVÄÄ ja PERUSTELTUA viestiä yleensäkin, ennen kuin pudotat idiootin puumerkin otsastasi, minun silmissäni.

Henkilökohtaisesti pidän myös Jorma Kivimäen tavasta kirjoittaa ja tuoda esille asioita, joskus todella kiitettävään tyyliin. Sinulla on tosin hänelle seuraavaa kerrottavaa:

No joo, veli Jorma Kivimäki, nyt jälkeenpäin tuntuu kyllä että sanoin vähän ilkeästi. Sorry. Mutta yritä Sinäkin jaaritella vähän vähemmän.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #397 on: 07. 02. 2010 11:11 »

Ihan mukavaa kun me nyt näppimannin kanssa saamme olla tämän ketjun kunkkuja eikä ole muita häiritsemässä. Uskottavuudesta ja luotettavuudesta on siis suureksi osaksi kysymystä. Silloin musta valkoisella tietenkin painaa monin verroin enemmän kuin mutu-, en jaksa uskoa- tai ei set nyt ihan noin-järkeilyä. B-liiga valitettavasti harrastaa jälkimmäistä, ja lisäksi ehkä luottaa joukkovoimaan.

On liian helppoa temmata tuulesta että "kyllä minä tunnen paljon maahanmuutajia". Pitää todistaa se. Osaltani voin helposti todistaa työskentelyni vierasmaalaisten kanssa seuraavan linkin kanssa, jonka sivun valokuvissa jo on enemmän muukalaisia kuin härmäläisiä.

http://www.musicmega.fi/AuxPage.html


Asiantuntija

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #398 on: 07. 02. 2010 12:12 »
Huomaan, että täällä on peli käynnissä.

Joukkue A:
mm. Lajunen, Jalonen, Rabb, Suksi, VIC20, Helin, Siltanen

Strategia: "Maahanmuuttokriittisyyteen" piilotettu ulkomaalaispelko/rasismi.

Taktiikka: asiallista keskustelua käyvien, toisenlaisia näkemyksiä tai faktoja vaativia kohtaa tehdään joukkohyökkäys, mollaus, sekoittaminen höpinään




Joukkue B: mm. Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinonen, Niskanen

Strategia: vapaa asiapitoinen keskustelu ja mielipiteenvaihto

Taktiikka: pystyä todistamaan väitteensä.


Pelisäännöt ja tuomarointi:

Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato.



Harmi, että joudumme ns. B-osastoon. ;) Itse olen kuitenkin ylpeä "joukkeestamme", vaikka sitä ei ole koskaan virallisesti muodostettukaan. "Joukkue B" ei ole koskaan tehnyt mitään suunnitelmaa ja sen "muodostit" sinä juuri äsken.


Tästä "joukkueesta" tunnen tai oikeammin tiedän ainoastaan Heinosen, jonka kanssa parin vuoden välein sattumalta nähdessämme, yleensä joku sana aina vaihdetaan. Heinonen ei kuitenkaan ainakaan vielä tiedä kuka olen. Ja voi olla, että jos nimeni kuulusi, niin joutuisi miettimään, että saisi nimelle kasvot. Muutkaan "joukkueeni" jäsenet eivät tunne minua.  

Olen saanut uskomattoman määrän yksityisviestejä, joissa minua on kannustettu jatkamaan tällä valitsemallani tiellä. Voi, se on lämmittänyt. Tämä ihmetyttää varsinkin kun olen ollut rekisteröityneenä vasta muutaman päivän.

Haluan korostaa ettei "joukkue B":llä ole mitään suunnitelmaa tai yhteistyötä. Emme myöskään tapaile bittielämän toisella puolella, kutan "joukkue A":n edustajista ainakin osa tekee.

En tiedä tarkoititko tämän palautteeksi, mutta otan tämän kohteliaisuutena. On mahtava tunne, kun minut liitetään uutena jäsenenä noin kovaan porukkaan.

Kiitän ja kumarran syvään.


Arvoisa Herra Rabb Lue tuo ylläoleva uudelleen tai edes ensimmäisen kerran, jos et ole sitä vielä lukenut. Kyllä se joukkovoima näyttäsi olevan teidän heiniä. "joukkue B" on pelkästään yksilöitä, vailla mitään todellista joukkuetta ja suunnitelmaa. Samaa en usko hyökkäysketjusta Helin, Suksi, Lajunen, joilla on takalinjoillaan pakkiparina Jalonen ja Rabb.



Don Giovanni

  • Guest
Re: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #399 on: 07. 02. 2010 13:01 »
"Ei kannata provosoitua jos provosoidaan"
Mauno Koivisto