Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 525893 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2520 on: 07. 12. 2008 09:09 »


Toki Rabbe tuet sai. Ota kuitenkin huomioon, että samanlaisiela tukipaketilla ei tänne toista varustamoa, ei pientä eikä suurta saada.  Pizza osaakkeet olivat Raben. 

Rabbeen luotettiin koska hänellä oli varallisuus kunnossa.  Luotettiin siihen,
että hän toimii kuten yrittäjä toimii ja jos jokin osa liiketoiminnasta takkuilee
niin sitä tuetaan toisella osalla.  Näin ei kuitenkaan käynyt vaan satamamaksut
jätettiin maksamatta ja tilanne ajettiin liikennöitsijän puolelta siihen tilanteeseen,
että liikennöitsijä saattoi sanoa, että "liikennöinti loppuu jos ei tule tukea".
Tämähän ei missään tapauksessa ollut tarkoitus.  Jos näin olisi tietty, ei
Transparadenin omistamaa laivalinjaa olisi ajettu konkurssiin.  Onneksi
alkuperäisen sopimuksen mukaan kaapissa olivat nuo osakepantit.


 Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme. 

Aivan.  Kyse oli uudesta sopimuksesta jossa asetelmat olivat uudet ja jo nyt
olisi kaupungin puolesta hälytyskellojen pitänyt soida.  Nyt ne osakepantit
alkoivat alkaa olla arvokkaat ja näytti että niille olisi nyt käyttöä.  Se oli
viimeinen vakuus mikä olisi pakottanut liikennöitsijän toimimaan normaalisti
eli tukemaan kannattavalla osiolla kannattamatonta kunnes asia olisi korjattu.
Mutta mitä vielä.  Uuden sopimuksen mukaan osakepantit luovutettiin.   Tässä
vaiheessa olisi hyvin ollut mahdollista ne pitää mutta kun tilanne oli ajettu siihen,
että liikennöitsijä sai sanella ehdot niin jotkut valtuutetut pelkäsivät linjan
muka kaatuvan ja ikäänkuin "pelossa"  tai sitten ihan vain "ajattelemattomuuttan"
äänestivät tukipaketin jossa osakepantit luovutettiin. 

Tilanteen tekee kummalliseksi sekin, että asia äänestettiin jo kerran, mutta
Lumio toi saman asian esille muka uutena.  Kyseessä ei ollut oikeastaan muuta
uutta kuin, että Liikennöitsijä lupasi täyttää kassaan 500000 €.  Siis oman kassan.  Heh sehän on asia mikä pitää muutenkin olla kunnossa,
ja osa valtuustossa näki tämän "uutena" esityksenä ja äänesti uudelleen eri
tavalla.  Uskomatonta mutta totta.   

Ennen tätä äänestystä katsoin, että valtuustossa pitää olla kaiken huomaava
ja näkevä valtuutettu enkä katsonut olevani itse sen arvoinen.  Tämän jälkeen
huomasin kuitenkin, etteihän sillä ole väliä.  Saa olla jopa tuollainen hyvä-
uskoinen.  Tämä pudotti valtuustoehdokasriman itseltäni niin alas että sen
yli oli helppo kävellä.  Tämän äänestyksen seurauksena olin ehdokkaana.

Mutta miten on tulevaisuus.  Rabbe on myynyt ylläolevien kirjoitusten mukaan
vastuunsa jo lähes kokonaan.  Eli myi myös sen "täytetyn" kassan.  Kaikki merkit
viittaavat siihen, että etsitään konkurssin tekijää.  Vastuu ja tuki annettiin Rabbelle.

Onko vastuu ja tuki enää Rabben hallussa?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2521 on: 07. 12. 2008 12:12 »
Pizza osaakkeet olivat Raben.  Ne olivat  säilytyksessä kaupungilla  sopimuksen vakuutena. Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme.

  Ei asbestilaiva kuulu tämän topicin alle vaikka kuinka leipoisit.

    Oletko kullut  koskaan riskin  hajauttamisesta. Niin tekevät viisaat ja menestyvät bisneksen tekijät. Rabbe on yksi heistä.  Ja lisäksi vielä; partiopoika, mikä partiopoika.


Toki Koti-Pizzan osakkeet olivat Rabben, mutta sopimuksella luovutettu vakuudeksi Vaasan kaupungille.
Toteutunut järjestely ja vakuuksien poisantaminen oli Vaasan kaup:lle = veronmaksajille epäedullista ja riskiä lisäävää.  Katson asiaa siis kaupunkilaisten kannalta.
"Asbestilaiva" on Vaasalle ongelma, siitä ei pääse mihinkään.  "Lähes bisnesskumppanin" toiminnan seurausta sekin.
Riskien hajauttamisen periaate on yritys- ja sijoitustoiminnassa oikein.  Kaupungin tulisi myös toiminnassaan ottaa tuo em. asia huomioon.  Kaupunkilaisten etu tulee olla ensisijainen.  Yritystoiminnan vastuita ja velvoitteita ei pidä ottaa kaupunkilaisten piikkiin.
Rabbe ei ole tietääkseni ollut lähelläkään partiotoimintaa.   Suoritti muistaakseni asevelvollisuuden merivoimissa Pansiossa.  Kun olemme hänen kanssaan samaa ikäluokkaa ja syntyperäisiä vaasalaisia , niin tunnemme toisemme.   Rabbe kävi hotelli- ja ravintola-alan koulutuksen Helsingissä Haga-Instituutissa 70-luvun alkupuolella.


   Nyt kuljetaan  kuitenkin jo  tulkintojen ja spekuloinnin tiellä. Edustan asiasta toista kantaa ja  tulkintaa. Siksi menee jo toiston puolelle. Pieni kommentti kuitenkin.

Rabbe ei kyllä myynyt laivaa purettavaksi. Hän myi sen täysin merikelpoisena liikennekäyttöön.    C-Express laivan siirtovaikeudet, koskevat siis Suomen ja EU;n viranomaisia   Attar Co;ta  sekä Vaasan kaupunkia, ei Rabbea tai RG-Linea millään tavoin.   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

 Muut väitteet ovat jälkitilanteista tulkintaa ja spekulaatiota jotka ovat niin sanotusti niin alta ”kölin” kun olla voi. Tällä asenteellisuudella ei kuitenkaan saada Rabbea ympäristömoraalisesti vastuuseen laivan nykyisestä kohtalosta.  Päinvastoin. Grönblom osaa yhdistää markkinoinnin ja itselleen läheisen merenkäynnin. Osa palapizzojen myyntituloista menee Galápagossaarten suojeluun.”  Ei Rabbe kuitenkaan voi ottaa harteilleen kaikkien kansanvälisten yhtiöiden laivojen päästöongelmia. Rabben omat laivat kulkevat biodieselillä.

 Nimitys ”partiopoika” ei tule Rabben partiohistoriasta, vaan, siitä että hän ”partiopoikamaisesti” astui esiin ja oli käytettävissä, kun muita  matkustajaliikennettä harjoittavia tahoja ei merenkurkuun ilmaantunut Silja Linen vetäydyttyä Vaasasta. Hän otti tietoisen riskin tosin ei yksin vaan Vaasan kaupungin kanssa. 
 Siksi  olisi ehkä ollut  paikallaan käyttää sanan kohdalla lainausmerkkejä. 


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2522 on: 07. 12. 2008 12:12 »

Rabbe ei kyllä myynyt laivaa purettavaksi. Hän myi sen täysin merikelpoisena liikennekäyttöön.    C-Express laivan siirtovaikeudet, koskevat siis Suomen ja EU;n viranomaisia   Attar Co;ta  sekä Vaasan kaupunkia, ei Rabbea tai RG-Linea millään tavoin.   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

Mielenkiintoista ettei Rabbe edes osannut aavistaa, että yhtiö jolle hän sen myi, saattaisi
edelleenmyydä sen romutettavaksi lainvastaisesti.  Kunnon vaasalaisena
tällainen pitäisi ottaa huomioon, ettei vain kävisi kuten kävi. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2523 on: 07. 12. 2008 12:12 »

Rabbe ei kyllä myynyt laivaa purettavaksi. Hän myi sen täysin merikelpoisena liikennekäyttöön.    C-Express laivan siirtovaikeudet, koskevat siis Suomen ja EU;n viranomaisia   Attar Co;ta  sekä Vaasan kaupunkia, ei Rabbea tai RG-Linea millään tavoin.   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

Mielenkiintoista ettei Rabbe edes osannut aavistaa, että yhtiö jolle hän sen myi, saattaisi
edelleenmyydä sen romutettavaksi lainvastaisesti.  Kunnon vaasalaisena
tällainen pitäisi ottaa huomioon, ettei vain kävisi kuten kävi. 

Muotoilaanko näin. Ei kiireinen bisnesmies ehdi kaikkiin yksityiskohtiin aukottomasti paneutua. Rabbe on joutunut  luottamaan mm. Vaasan kaupungin virkamiehiin ja silloin laivan myynnissä avustaneeseen laiva-agenttifirmaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2524 on: 07. 12. 2008 13:01 »
   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

Kun otetaan huomioon, että Rabbe osaa ajaa asioita tiettyyn pisteeseen
niin ei voi poissulkea sitä aavistusta, että tämäkin asia "ajettiin" ihan
tarkoituksella tähän pisteeseen.   Se vaan "ajettiin" niin taidokkaasti,
että näyttää kuin vika olisi kaupungin.  No tottahan siinä on toinen
puoli sillä niin kauan kuin kaupungin valtuutetut ovat "narusta vedettävissä"
ja tyrkyttävät rahaa, niin en tunne sellaista liikemiestä joka ei sitä ottaisi.
Kyvykäs liikemies vielä "tehostaa" sitä ajamalla asiat siihen pisteeseen, että
rahahanan avaaminen näyttää ikäänkuin ainoalta vaihtoehdolta tai paremmalta
kuin avaamatta jättäminen.  Mutta se ei ollut totta kuin siihen asti kun
osakepantit vielä olivat kaupungin kassakaapissa. Vaikka tilanne kaupungin
kannalta oli paha osakepanttienkin aikaan niin nyt se vasta paha onkin
ja tilanne on täysin itseaiheutettu.

Asiaa ajettiin taidokkaasti seuraavalla tavalla.

1.Toinen liikennöitsijä "ajettiin" konkurssiin joten enää ei ollut kilpailua.
Konkurssiin ajettiin maksamattomien satamamaksujen takia.

2. RG-line jätti satamamaksut  maksamatta koska enää ei voi ajaa
konkurssiin kun ei ole kilpailua.  Fiksusti junailtu eikä moni tajua missä mennään.

3. Tilanne on siinä pisteessä, että vaaditaan lisää tukirahaa.  Valtuuston niukka
enemmistö hylkää ja pitää osakepantit kassakaapissa jotta ne pitäisivät laivan
pinnalla.

4.  Lumio tekee uuden ehdotuksen ja jostain syystä sitä ei heti hylätä
koska asia jo käsiteltiin vaan se otetaan käsittelyyn.  Uusi
ehdotus on lähes sama mutta Rabbe lupaa pistää rahaa "toisesta taskusta
toiseen taskuun"  eli täyttää kassaan 500000 euroa.  Asia mikä on selviö-
silloin kun kyseessä on liiketoiminnan yksi osa.  Silloin toinen osa tukee
toista osaa.  Samalla hän vaatii uutta lainaa jolla maksaa vanhan lainan
jonka vakuutena on osakkeet. 

5.  Moisio tekee vielä kolmannen ehdotuksen joka sekin menee läpi, että
se siis otetaan käsittelyyn.  Kyseessä on vain vaarallinen kosmeettinen
hienostelu jolla saatiin koko vasemmistoliittolauma  kääntämään takkinsa
kertaheitolla.

6.  Osala nousee valtuuston puhujapönttöön ja sanoo, että "tämähän
on farssi.  Äänestetään niin monta kertaa että äänestetään "oikein"".
Tässä vaiheessa olisi valtuutettujen pitänyt tajuta, että liikutaan
mahdollisesti lain väärällä puolella.  Asiaa ei voi äänestää uudelleen.
Mitään oleellista muutosta ei ehdotuksessa ollut.  Pääasiat kuten
laina ja osakepantit olivat kuviossa koko ajan mukana.

7.  Sama asia äänestettiin uudelleen ja osa oli kääntänyt takkinsa.  Suuri
"kiitos" tästä kuuluu Moisiolle joka epäillysti käänsi vasemmistoliittolauman
puolelleen.  Tähän tulee lista äänestäjien käyttäytymisestä.  Lehto
pohjusti asiaa puolustamalla ettei kyseessä ole takinkääntö.  Tukipaketti
hyväksyttiin sellaisenaan.

8.  Melkein puolet valtuutetuista tekee eriävän mielipiteen.  Se tehdään
silloin kun epäillään päätöstä lainvastaiseksi niin ei tarvitse olla vastuussa.

9.  Tarkastulautakunnan puheenjohtaja Heimo Hokkanen tekee tutkinta-
pyynnön poliisille äänestyksestä.  Asia on yllättävän kauan käsittelyssä
mutta ehkä kyseessä on jonotilanne.

10.  Nykytilanne. 

11.  Ennuste.  Rabbe on myynyt laivayhtiön ja uusi yrittäjä ei saa tukea ja
tekee konkurssin.

12.  Ennuste.  Laivalinja on hetken pysähdyksissä ja nyt sille ymmärretään
anoa EU-tukea.  Eu on niin avokätinen, että liikennöintiin on tunkua. 

13.  Ennuste.  Uusi liikennöitsijä aloittaa toimintansa.

14.  Ennuste.  Uuden liikennöitsijän pääosakkaaksi paljastuu Rabbe Grönblom.

« Last Edit: 07. 12. 2008 17:05 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2525 on: 07. 12. 2008 17:05 »

Toki Rabbe tuet sai. Ota kuitenkin huomioon, että samanlaisiela tukipaketilla ei tänne toista varustamoa, ei pientä eikä suurta saada.  Pizza osaakkeet olivat Raben.  Ne olivat  säilytyksessä kaupungilla  sopimuksen vakuutena. Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme.


Millä päätöksellä meistä veronmaksajista on tullut Rabben "bisneskumppaneita"?

Kaipaan vieläkin pelolla RG-Linen tilinpäätöstietoja.

Onko RG-Line maksanut satamamaksuvelkansa sopimuksen mukaisesti?

Miksi tiedonsaanti on näin vaikeaa, jopa "bisneskumppanista"?

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2526 on: 07. 12. 2008 22:10 »
C-Express laivan siirtovaikeudet, koskevat siis Suomen ja EU;n viranomaisia   Attar Co;ta  sekä Vaasan kaupunkia, ei Rabbea tai RG-Linea millään tavoin.   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

Anteeksi, mutta miten laivan siirtovaikeudet riippuvat Vaasan kaupungin virkamiehistä ? Käsittääkseni laivan siirron ulkomaille torppasi ympäristökeskus eikä Vaasan kaupunki. Millaisia tulonmenetyksiä laivasta koituu Vaasan kaupungille ? Ilmeisesti kaupunki ei ole saanut penniäkään satamamaksuja seisonta-ajalta, mutta viittaatko tässä johonkin muuhunkin ? Onko riskinä, että laivan romuttamiskustannukset kaatuvat kaupungin maksettavaksi ? Ja kyllä. Kyseinen romulaiva makaamassa satamassa parhaalla paikalla on todella häpeäksi kaikille kaupunkilaisille. Ei vähiten Rabbelle eikä kaupungin virkamiehille.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2527 on: 08. 12. 2008 08:08 »
C-Express laivan siirtovaikeudet, koskevat siis Suomen ja EU;n viranomaisia   Attar Co;ta  sekä Vaasan kaupunkia, ei Rabbea tai RG-Linea millään tavoin.   Jos laivasta koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. ei Rabben.

Anteeksi, mutta miten laivan siirtovaikeudet riippuvat Vaasan kaupungin virkamiehistä ? Käsittääkseni laivan siirron ulkomaille torppasi ympäristökeskus eikä Vaasan kaupunki. Millaisia tulonmenetyksiä laivasta koituu Vaasan kaupungille ? Ilmeisesti kaupunki ei ole saanut penniäkään satamamaksuja seisonta-ajalta, mutta viittaatko tässä johonkin muuhunkin ? Onko riskinä, että laivan romuttamiskustannukset kaatuvat kaupungin maksettavaksi ? Ja kyllä. Kyseinen romulaiva makaamassa satamassa parhaalla paikalla on todella häpeäksi kaikille kaupunkilaisille. Ei vähiten Rabbelle eikä kaupungin virkamiehille.



Eivät mitenkään.
Enhän minä niin kirjoitakkaan. Kirjoitan, että jos laivan makaamisesta satamassa
koituu nyt vaikeuksia ja jopa tulonmenetystä Vaasan kaupungille, on se toki Vaasan kaupungin virkamiesten häpeä. Tarkoitan siis satamamaksuja ja niiden perimistä, sekä muuta teknistä vaivaa ja mahdollista tappiota. Voi olla että  kaupungille vielä koituu  laivasta kustannuksia, jos se todella määritellään romuksi. Itse en pidä laivaa romuna, enkä ymmärrä miksi Rabben tai vaasalaisten pitäisi laivan seisomista satamassa hävetä.
 Minusta laiva  pitäisi suojella. Sillä on Suomen merenkulun kannalta historiallista merkitystä.
Tosin laiva pitäisi  palauttaa alkuperäiseen asuunsa.
« Last Edit: 08. 12. 2008 08:08 by fableable »

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2528 on: 08. 12. 2008 08:08 »

Toki Rabbe tuet sai. Ota kuitenkin huomioon, että samanlaisiela tukipaketilla ei tänne toista varustamoa, ei pientä eikä suurta saada.  Pizza osaakkeet olivat Raben.  Ne olivat  säilytyksessä kaupungilla  sopimuksen vakuutena. Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme.


Millä päätöksellä meistä veronmaksajista on tullut Rabben "bisneskumppaneita"?

 

Kirjoitankin; "LÄHES" bisneskumppaneista.  Tämä tapahtui aikoinaan ensimmäisessä KH:n ja valtuuston sekä RG-Linen sopimuksessa. Vaasalaiset ovat valinneet edustajat valtuustoon ja sitä kautta myös kaupunginhallitukseen.
« Last Edit: 08. 12. 2008 08:08 by fableable »

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2529 on: 15. 12. 2008 09:09 »
Kauppalehden yritystiedoista löytyy RG-Linen liikevaihdoksi 9 054 000 euroa, eli noin 500 000 euroa vähemmän kuin v 2006. Silloin tuli tappiota reilusti, joten tuskinpa RG-Line kohonneiden kustannusten jälkeen saavutti kovinkaan kaksista tulosta viime vuonna.

Toistan kaupungin virkamiehille esittämäni kysymyksen: Onko RG-Line maksanut kaupungille maksunsa ja velkojensa lyhennykset sovitulla tavalla ajallaan tämän vuoden aikana?

Offline JSL

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2530 on: 16. 12. 2008 13:01 »


Toistan kaupungin virkamiehille esittämäni kysymyksen: Onko RG-Line maksanut kaupungille maksunsa ja velkojensa lyhennykset sovitulla tavalla ajallaan tämän vuoden aikana?
Quote

Minäkin odottelen innolla vastausta, vaikka tuntuu että sitä ei koskaan saa..

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2531 on: 16. 12. 2008 18:06 »


Toistan kaupungin virkamiehille esittämäni kysymyksen: Onko RG-Line maksanut kaupungille maksunsa ja velkojensa lyhennykset sovitulla tavalla ajallaan tämän vuoden aikana?
Quote

Minäkin odottelen innolla vastausta, vaikka tuntuu että sitä ei koskaan saa..

Toivotaan että joku reagoi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2532 on: 16. 12. 2008 19:07 »
Siis, luuleeko joku että oli tarkoituskaan hoitaa velvoitteet. Mites siinä sit enään bisnestä tekee.

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2533 on: 16. 12. 2008 19:07 »
6.11.2008 satamakapteeni kertoi, että kaikki lyhennykset yms. on maksettu sovitulla tavalla.
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

belurisk

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2534 on: 16. 12. 2008 20:08 »
6.11.2008 satamakapteeni kertoi, että kaikki lyhennykset yms. on maksettu sovitulla tavalla.

Satamakapteeni ja R.G. ovat vanhoja kamuja keskenään.
Mitenkä tuo kertominen tapahtui ja missä yhteydessä?
Mitä Rapon lisäksi muut valtuutetut tietävät ja miten heitä on informoitu?

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2535 on: 16. 12. 2008 20:08 »
Olimme kutsuneet satamakapteenin Kokoomuksen valtuustoryhmä kokoukseen. Paikalla oli lähes kaikki valtuustoryhmämme jäsenet jotka pääsivät paikalle.

Kutsumme aina silloin tällöin jonkun virkamiehen kertomaan oman toimialueensa asioista.
« Last Edit: 17. 12. 2008 18:06 by Seppo Rapo »
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2536 on: 25. 12. 2008 18:06 »




                                      We are sailing, we are sailing,
                                      Home again cross the sea.
                                      We are sailing stormy waters,
                                      To be near you, to be free.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2537 on: 25. 12. 2008 19:07 »
Kun kerroin "kävelevästä RG-linemainoksesta" en tiedä löinkö sittenkään vyön alle?

Mutta onneksi olkoon minunkin puolestani merkkitapauksen johdosta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2538 on: 26. 12. 2008 09:09 »
Kun kerroin "kävelevästä RG-linemainoksesta" en tiedä löinkö sittenkään vyön alle?

Mutta onneksi olkoon minunkin puolestani merkkitapauksen johdosta.


Olihan se "vyöalle osunut  isku", kun sinä sekoitat kohdallani  Rabben asiaan joka ei koskenut  pizzalaivuria tai hänen bisneksiään millään muotoa.
Kyseisessä osiossa keskusteltiin keskustelufoorumin ja blogin suhteesta. Mitenkä se kohdallani liittyy Rabbeen?
 Ihan ystävälliseksi neuvoksi sinulle  Kari; jos politiikkaan tosissasi pyrit, se vaatii kyllä asioiden erottelukykyä, eikä asioiden sotkemista. 
 Olet mm.  kiinnittänyt täällä  huomiota aivan likaa  pizzaosakkeisiin ja niiden vapauttamiseen kaupungin kassakaapista.  Ne kuitenkin oli vapautettava koska ne olivat entisten lainojen takuuna. Kun laina maksettiin pois, miksi sitten marmattaa tyhjästä ja kiinnittää huomio epäolennaiseen?

Tässä osiossa keskustellaan topicin mukaan Rabbesta. Olen sen mukaan ollut aiheessa koko ajan. Sinä taas monen muun vanhemman ja uudemman politikoin  kanssa  " OT" asialla useimmiten.
Seppo Rapo on nyt piristävä poikkeus harmaassa "mustamaalareiden" massassa.


Täällä voit ihan vapaasti siteerata minua vaikka "Rabben mainosmieheksi". Se menee kuitenkin aikalailla  ohi, koska  olen vain vilpittömän iloinen siitä, että Rabbe on hoitanut merenkurkun liikenteen joka ilman häntä olisi loppunut aika päiviä sitten. Näin suoraan ja välillisesti siitä on ollut sekä on Vaasalle ympäristöineen suuren suuri hyöty.


Josko nyt alkava vuosi toisi vihdoin myös tähän keskusteluun objektiivisuutta putkinäköisen negatiivisuuden ja kateuden leimaaman nimittelyn ja roskan kirjoittamisen sijaan, vaikka olemmekin  taloudellisessa taatummassa.  Mutta me emme tarvitse ”aivojen” taantumaa. Positiivisesti ajatellen on tilanne kuitenkin osaltaan pienentämässä mm. RG-linen polttoainekustannuksia. Toivoa sopii että rahdin puolella taantuma ei koskisi tätä vienti ja tuontiväylää niin raskaasti.  Tapio Osalan  karttamaa  ruotsalaista WC-paperia ainakin kulkee kovasti ja muitakin  Ruotsalaisen teollisuuden  hi-tecciä ja päinvastoin.

 Muistutan vielä että valtuuston ja RG-linen viimeisessä ratkaisussa turvattiin linjan toiminta. Toisenlainen päätös olisi kaatanut  RG-linen ja vähintään 2,4 miljoonan euron lasku olisi tullut vaasalaisten veronmaksajien maksettavaksi plus seurannaisvaikutukset  Päätös  myös  merkitsi sitä että  kaupungin takausvastuu pieneni  lähes 2 000 000 €" .
« Last Edit: 27. 12. 2008 11:11 by fableable »

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2539 on: 28. 12. 2008 14:02 »
Mita ihmetta Fable taas selitat?!!
Olen korviani myoten taynna tuota sontaa.
Varmasti hapeaisit, jos osaisit!!!

Todellisuudessa:

-  Vaasan kaupungin takausvastuut ja riskit kasvoivat.
-  Ala valehtele, kierra totuutta. Pizzaosakkaita ei olisi tarvinnut vapauttaa.
-  Rabbe vedatti ja te (sinakin fable) menitte vipuun.
-  RG-Linen ongelmia ei ole hoidettu, niita on vain siirretty eteenpain.
-  Rabben jaljilta satamassa makaa toinenkin aikapommi. (Casino Express.)
-  Sinun mielestasi veronmaksajilla ei ole oikeutta arvostella.
-  Me veronmaksajat tama moraalittomuutenne maksetaan.
-  Paatoskin kun oli kaikkine seitsemine kasittelyineen laiton.
-  Yhtaan yrittajaa ei saisi verorahoin (suoraan) tukea.
-  Olosuhteiden parantaminen olisi ollut aivan eri juttu.
-  Nyt annettiin selvaa rahaa ja sita annettiin miljoonia.
-  Taustasi tietaen, tata kaikkea puolustamista ihmettelen!!
-  Paistaako kirjoittelustasi oma henkilokohtainen etu?!!

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2540 on: 28. 12. 2008 15:03 »
-  Yhtaan yrittajaa ei saisi verorahoin (suoraan) tukea.

Ainoa oikea tapa tukea yrittäjiä on veronalennukset. Ne menevät elinkelpoisille kilpailukykyisille yrittäjille, joilla on kysyntää vastaava tuote. Vaikka sitten laivalinja.

Olettaisin, että Vaasasta olisi jossain muodossa aina merenyliyhteys Ruotsin puolelle koska sille on tarvetta ilmankin kaupungin julkisen hallinnon sekaantumista. Julkinen hallinto suoraan mukana bisneksissä on aina kyseenalaista.

Kaiken takana on ajatus vähentää korruptiota ja tukiaispolitiikkaa ja lisätä kuntalaisen ja kansalaisen valintojen vaikutusta palvelujen olemassaoloon ja tarpeeseen.
« Last Edit: 11. 01. 2009 19:07 by Timo Rintamäki »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2541 on: 28. 12. 2008 15:03 »

 Olet mm.  kiinnittänyt täällä  huomiota aivan likaa  pizzaosakkeisiin ja niiden vapauttamiseen kaupungin kassakaapista.  Ne kuitenkin oli vapautettava koska ne olivat entisten lainojen takuuna. Kun laina maksettiin pois, miksi sitten marmattaa tyhjästä ja kiinnittää huomio epäolennaiseen?

Noin voisi luulla eikä ole häpeä luulla noin sillä teknisesti noin tapahtui.
Mutta laina maksettiin uudella lainalla johon ei vakuuksia sitten vaadittu
paitsi lupaus täyttää kassa.  

Jos uskoo, että näin on parempi niin se uskoo joka uskoo.  Kassa ja laina
on nyt tietääkseni mennyt koska rabbe myi lainakohteen kassoineen
tai omistusoikeutensa.  Vakuuksien ollessa kaapissa siitä olisi jäänyt ainakin
vakuudet.

Mutta kuten sanottu joka uskoo, että näin on parempi uskokoon.  Minusta
näyttää kuitenkin siltä, että valtuuston enemmistöä vedettiin nenästä
maksamalla vanha laina uudella lainalla jonka perusteella vakuudet annettiin.
Pitää olla aika ajattelematon pankinjohtaja joka menisi samaan vipuun
myöntäessään uutta lainaa.  Yleensä vanhat vakuudet pidetään.  
Tällainen vakuuksien poisanto uuden lainan antamiessa onnistuu harvoin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2542 on: 30. 12. 2008 11:11 »
RG-line on Vaasan General Motors.
« Last Edit: 11. 01. 2009 19:07 by Timo Rintamäki »

Offline Roikale

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 191
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2543 on: 08. 01. 2009 20:08 »
RG:n lukemia päättyneeltä vuodelta:
http://www.vasabladet.fi/story.aspx?storyID=34070

Matkustajamäärissä pientä laskua, rahdin määrässä nousua.

Ei tämä hässäkkä kai vielä ohi ole, mutta onnittelut firmalle että ovat saaneet paatin taas kulkemaan ilman suurempia rikkoutumisia.

brassica

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2544 on: 10. 01. 2009 18:06 »
KIITOS!
-Suksi
-Lamminmäki
-Hokkanen
-Osala
-ja muut.
Te yrittitte pelastaa meidän kaupungin rg-ltä.
Toivon Teille voimia jatkossakin.

foliohattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2545 on: 11. 01. 2009 00:12 »
KIITOS!
-Suksi
-Lamminmäki
-Hokkanen
-Osala
-ja muut.
Te yrittitte pelastaa meidän kaupungin rg-ltä.
Toivon Teille voimia jatkossakin.

Jep, samat sanat. KIITOS!

Jos tästä yrittää jotain positiivista löytää niin sanotaan nyt vaikka niin, että saatiinpahan tästä tapauksesta varoittava esimerkki tulevaisuutta ajatellen. Seuraavan kerran kun joku yrittäjä yrittää puhaltaa kaupungin kassan, muistettakoon tämä tapaus ja siitä toivottavasti opitut asiat.

Yrittäjänä toiminen on sitä, että saa korjata toiminnasta kertyneet tuotot itselleen ja käyttää ne parhaaksi katsomallaan tavalla. Yrittäminen ei kuitenkaan ole peli, jossa "kruuna, minä voitan - klaava, sinä häviät". Yrittämiseen kuuluu myös yrittämisen riskin kantaminen.

Voitot eivät voi olla yksityisiä jos riskit ovat veronmaksajien harteilla. Tällainen toiminta ei ole ainoastaan laillisuuden rajamailla, se on myös yhteiskunnan (tässä tapauksessa Vaasan kaupungin ja kaupunkilaisten) moraalia rapauttavaa.

Offline qwer

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 209
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2546 on: 11. 01. 2009 14:02 »
...
Voitot eivät voi olla yksityisiä jos riskit ovat veronmaksajien harteilla.
...

Hyvin kiteytetty, ja pätee aivan yleisesti. Harmi vain, että tätä perus-periaatetta eivät verovarojen käytöstä päättävät tahot tunnu aina vieläkään sisäistäneen.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2547 on: 11. 01. 2009 15:03 »
...
Voitot eivät voi olla yksityisiä jos riskit ovat veronmaksajien harteilla.
...

Hyvin kiteytetty, ja pätee aivan yleisesti. Harmi vain, että tätä perus-periaatetta eivät verovarojen käytöstä päättävät tahot tunnu aina vieläkään sisäistäneen.

Tilanne ajettiin kuitenkin siihen, että riskit ovat veronmaksajilla ja voitot
yksityisellä, kaupunginvaltuuston päätöksellä.
« Last Edit: 11. 01. 2009 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2548 on: 11. 01. 2009 19:07 »
Hirveetä jeesustelua, karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2549 on: 12. 01. 2009 18:06 »
Niin hän siinä kävi, että liikemies Rabbe Grönblom, joka hyvissä ajoin myi myrkkylaivan on nyt jäämässä kotikaupungin asukkaiden maksettavaksi. Aluksella tehdyn kartoituksen mukaan sen rakenteissa on 155 tonnia asbestia. Vaikkakin Rabbe myi, kuten taitava bisnesmies hyvissä ajoin C Expressenin Attar Construction Ltd, jonka taustalla on Intiassa toimiva Jupiter Shipmanagement –niminen yhtiö. On Rabbe silti edelleen ainakin moraalisesti vastuussa kotikaupungin asukkaille teoistaan.

Jälleen joutuvat valtuuston ne poliittiset päättäjät, jotka ovat hyväksyneet RG-linen kiemurat kerran selittämään päätöksiään. Mutta itse asia on jo housuissa päättäjillä, joten paska on vain pyyhittävä nyt pois verovaroilla.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2550 on: 12. 01. 2009 18:06 »
Onkohan romuraudan hinta pudonnut jo niin alas, että jos tuo laiva tuosta yritetään ilmaiseksi antaa jollekkin asialliselle purkajalle, niin siitä joutuu silti maksamaan, että joku asiallinen purkaja sen huolii? Onkohan jo se tilanne?

Laivahan saattaa olla ulosmitattavissa maksamattomien satamamaksujen vuoksi jossain vaiheessa. Ja silloin laiva siirtyy kaupungin omistukseen ja on näin ollen "myytävissä" pois.

Laivasta on kuitenkin maksettu jotain, elli sillä on ainakin ollut huomattava romuarvo, mutta onko tuo romuarvo ollut tuloa ainoastaan silloin, kun se puretaan asiattomilla tavoilla ja asiattomissa olosuhteissa. Onkohan tuo romuarvo edes sulanut vielä kokonaan pois. Vai voikohan sen purkaa asiallisesti, jos saa palkaksi siitä tulevan romun, eikä joudu maksamaan laivasta mitään.

Mitä tulee laivan uusiin täällä ehdotettuihin käyttötarkoituksiin niin, asbetihan ei käsittääkseni estä laivan käyttöä mitenkään. Ainoastaan purkaminen on ongelmallista, koska silloin tulee asbestipölyä. Laivaa vaan on pidetty ja muokattu niin, ettei sitä voi paljon mihinkään käyttöön käyttää tai ainakin muutoksia pitää tehdä ja silloinkin joudutaan ehkä purkamaan asbestia. Voin olla toki väärässäkin.


Edit: tuli väärään ketjuun piti laittaa tonne C-EXPRESS ketjuun, eli kopioin sinne.
« Last Edit: 12. 01. 2009 18:06 by Jarno Hautala »

Offline Roikale

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 191
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2551 on: 12. 01. 2009 20:08 »
C Expressistä keskustellaan nyt kahdessa ketjussa. Tämä toinen olisi ehkä parempi:
http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2589.50

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2552 on: 13. 01. 2009 11:11 »

Niin hän siinä kävi, että liikemies Rabbe Grönblom, joka hyvissä ajoin myi myrkkylaivan on nyt jäämässä kotikaupungin asukkaiden maksettavaksi. Aluksella tehdyn kartoituksen mukaan sen rakenteissa on 155 tonnia asbestia. Vaikkakin Rabbe myi, kuten taitava bisnesmies hyvissä ajoin C Expressenin Attar Construction Ltd, jonka taustalla on Intiassa toimiva Jupiter Shipmanagement –niminen yhtiö. On Rabbe silti edelleen ainakin moraalisesti vastuussa kotikaupungin asukkaille teoistaan.


Sen verran kaikenlaisia asioita, kauppoja ja sopimuksia nähneenä, tiedän ettei kyseinen Attar Construction Ltd ole koskaan kyseistä kauppasummaa maksanut. Käyttäkää nyt vaan muutkin omaa logiikkaanne.

Kyseinen yhtiö ei ole koskaan ottanut esim. Ympäristökeskukseen yhteyttä. Onko? (Vai mikä taho se oli, joka kiellon on asettanut voimaan?)

Kauppa on peruuntunut. Laiva on RG-Linen omistuksessa. Pidän tätä väittämää faktana.

Kumotkaa, mikäli pystytte!!

Laiva on ongelmajätettä, jolle ostajaa ei ole olemassa. Kertokaahan, kuka (esim. kaupungilta tai Ympäristokeskuksesta) on ollut ja koska Attar Constructioniin yhteydessä??

Konsultit (lehtimiehet) toimikaa!!

Kaivakaa vaikka RG-Linen kirjanpidosta kyseinen Casino Expressin kauppakirja, sekä siihen kohdistuva suoritus. Ei muuten onnistu, sillä suoritusta/maksua ei varmasti löydy!!

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2553 on: 13. 01. 2009 13:01 »
...On Rabbe silti edelleen ainakin moraalisesti vastuussa kotikaupungin asukkaille teoistaan.

Ja pitkät paskat. Hae vastuullista ympäristökeskuksesta. Tässä sama keissi kuin kaavavalituksissa. Valittaja ei joudu korvaamaan mitään, vaikka aiheuttaa kustannuksia.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2554 on: 13. 01. 2009 15:03 »
Tässä sama keissi kuin kaavavalituksissa. Valittaja ei joudu korvaamaan mitään, vaikka aiheuttaa kustannuksia.
Jos teet laittoman teon (esim kaavan) jolla aiot tienata itsellesi tai jollekin kaverille rahaa (tai rakennusoikeutta) ja sitten joku siihen puuttuu ja homma ei onnistukaan niin laittomasti aiottu voitto menetetään > syntyy korvausvelvollisuus? Näin se joidenkin mielestä menee.
Yleensä hylätyt valitukset (kaikkien oikeusvaltioden noudattama muutoksenhakuoikeus) vain viivästyttävät lainvoimaisen päätöksen saantia. Aina edes viivästystä ei tapahdu, kuten nähtiin asuntomessuistakin. Jos asuntomessut olisivat valitusten vuoksi jääneet toteutumatta niin olisiko se itse asiassa ollut vahinko? Minusta ei.
Jos valtuusto ei olisi myntänyt RG-Linen tukea eikä antanut pantteja pois, niin olisiko tapahtunut suuri vahinko? Minusta ei.Markkinat olisivat tuoneet Vaasan-Ruotsin reitille liikennettä ilman tukiaisiakin mikäli todellista tarvetta liikenteeseen on.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2555 on: 13. 01. 2009 18:06 »
Koskahan joku älyää hakea EU-tukea laivalinjalle?  Se on ikäänkuin ihan vain
hoksaamisesta kiinni.  Ainakin idea on annettu viimeistaän tässä ja nyt.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2556 on: 14. 01. 2009 06:06 »
Jos teet laittoman teon (esim kaavan) jolla aiot tienata itsellesi tai jollekin kaverille rahaa (tai rakennusoikeutta) ja sitten joku siihen puuttuu ja homma ei onnistukaan niin laittomasti aiottu voitto menetetään > syntyy korvausvelvollisuus?

En ymmärrä vertauksesi tarkoitusperää. Mitä laitonta RG on ko tapauksessa tehnyt? Mitään laitonta ei tarvitse myöskään kaavassa olla, ja siltikin valituksia voi tehdä ilman kustannuksia.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2557 on: 14. 01. 2009 06:06 »

En ymmärrä vertauksesi tarkoitusperää. Mitä laitonta RG on ko tapauksessa tehnyt? Mitään laitonta ei tarvitse myöskään kaavassa olla, ja siltikin valituksia voi tehdä ilman kustannuksia.

Näyttäisi siltä, että seuraavaa.

Ilmoitti julkisesti myyneensä laivan purkaamolle (Kylanpaa kumosi tämän joten
kyseessä lieneekin nerokas nenästäveto) joka purkaa asbestia siten, että sen
purkajat eivät tiedä altistuvansa syöpäsairauksille ja kuolevansa siihen.  Suomesta
ei yksikään laiva lähde sinne ympäristölakiin vedoten, mikä on ihan oikein.  Nyt
(jos nimimerkki Kylanpaan juttu on totta) Rabbe ajoi tahallaan tilanteen aivan
itse, koska tiesi hyvin ympäristöviranomaisten toimintatavat vastaavassa asiassa.
Räikeä virhehän on Rabbella mutta koska teko oli nerokas niin jopa moni
ihan järkeviä muuten kirjoittava pitää ympäristöviranomaisia vastuussa.  Vastuussa
siis siitä, että pelastivat monta purkajaa syöpäkuolemalta.  Näin hyväuskoisia
ja nenästävedettäviä me olemme kun emme usko, että juuri nenämme
edessä tehdään epäilty ympäristörikos.

Tätä puoltaa myös aiemmin käyty keskustelu jossa laivalle olisi ollut toinenkin
ostaja paljon kalliimmalla hinnalla mutta se ei käynyt Rabben suunnitelmiin.
Mielestäni se olisi ollut hyvä vaihtoehto mutta emmehän me tiedä ostajan
maksukyvystä mitään.

Eli lyhyesti sanoen laki mitä Rabbe näyttäisi rikkoneen on ympäristölaki.  Tästä
siis tämä epäillysti laiton teko.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2558 on: 14. 01. 2009 08:08 »
Viittaan omaan juttuuni #2552.

Tarkennetaan nyt vielä, että kyseessä on epäily, jopa arvaus. Jonka todenperäisyyden lehdistö varmasti kaivaa esille. Mikäli Tapio Parkkari ei tee sitä Blogin etusivulle.

-  Kauppakirja Casino Expressin myymisestä?
-  Siihen (nimenomaan tiliotteessa) näkyvä suoritus?

Löytyykö?? En usko.

Korostan myös, toivon olevani väärässä.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2559 on: 14. 01. 2009 12:12 »
 Eipä  vuosi 2009 tuonut sitten  mitään  kohennusta  tämän  keskusteluosion ”palturin jauhantaan”.
 Vuoden ”limbo” tupsahtaa esiin vai muutaman päivän  uuden vuoden puolella.


Nimim."Kylanpaa" jauhaa taas tapansa mukaan täyttä  palturia. Hänen tyylinsä on heittää shokeeraavia otsikoita ja  negatiivisiä ajatusmalleja ja epäilyjä. Humoristisinta on, että tämä blogi kehtaa vetää moisen ”stoorin” etusivulleen. Kertoneehan se jotain tämän infon tasosta.  Kylanpaa huutaa ”konsultteja ja toimittajia  toimimaan”. mutta minkäs teet, kun keltaisen lehdistön toimittajatkaan eivät pysty tällaiseen ”roskalaatikkojournalismin” juuriin, kuin tämä blogi ja ”kylanpaa”.  Motto näköjään on; ” jos et  voi nähdä ” kauppakirjaa ja ”shekkiä”, kauppaa ei ole.” Tällä lokigigallahan syntyy herkullisia  ”salaliittoteorioita”. Tämän mukaan Markku Lumion huvilakauppakin on pelkää ”illuusiota” . Mitäpä Lumiota sitten täällä niin hirveästi kadehtimaan?

RG-Line sai  sentään aluksesta jotakin mm. vakuutuyhtiöltä  270000 euroa Casinon viimeisestä haverista sekä 1,4 millin  kauppa laivasta on tosiasia. Nykytilanteen huomioonottaen Rabbe sai laivasta ihan kohtuuhinnan. RG-linella ei ole  enää mitään tekemistä  kyseisen aluksen kanssa.

C-Express on rekisteröity  Karibialle kotisatama Saint Kitts ja Nevisin pääkaupunki Basseterre, joka lukee myös aluksen kyljessä. Tämä ei olisi mahdollista, jos kauppaa ei olisi tehty. Minkähän maan lippu  paatissa liehuu? Onko RG-linella  tämän lipun alla olevia aluksia?   Haloo, koliseeko ”paassa” jotain?

 Vastoin ”kylanpaan” vääristelyjä, aluksen  nykyinen omistaja on ollut  monesti yhteydessä  ympäristökeskukseen. Heidän selitykset eivät ole menneet läpi. Uusi omistaja kertoi aluksen päätyvän kasinoksi Hong Kongiin. C Express-aluksen omistaja Attar Construction Ltd  mm. on toimittanut Suomen ympäristökeskukselle vastauksen SYKEn heinäkuussa lähettämään selvityspyyntöön. Lisäksi  nykyinen omistaja on etsinyt alukselle muitakin  ostajavaihtoetoja. Laiva oli RG-linen myydessä laivaa hyvässä kunnossa  sekä  ulkoisesti että sisäisesti. Voitte kuvitella mitä aluksessa nyt näyttää sisätiloissa muutaman lämmittämättömän  syksyn ja talven jäljiltä.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/07/syke_tutkii_siirtokieltoon_asetettua_alusta_vaasassa_244466.html

Mielestäni pohdinnan aihe on, ylittääkö ympäristökeskus  SYKE valtuutensa, kun se ei päästä laivaa lähtemään.  Baselin sopimus kieltää EU-alueelle rekisteröidyn laivan romuttamisen EU:n ulkopuolella. Mutta laivahan ei ole rekisteröity EU-alueelle. Näin  SYKE ylittää valtuutensa ja aiheuttaa vahinkoa. Jos laiva jää Vaasaan, toivottavasti Vaasan virkamiehet ovat ajan tasalla ja lähettävät laskun laivan kuluista ympäristökeskukselle ja jos ei tämä tehoa, riitauttavat jutun oikeusistuimessa. Jos minä yksin olisin Vaasa, nostaisin kanteen heti SYKEttä/valtiota vastaan aina  EU-tuomioistuimeen saakka.

Lajunen ”vihreänä” yrittää väkisin tehdä Rabbesta ympäristörikollista aivan turhaan.
 Kyllä Rabbe varmasti olisi myynyt aluksen parempaan hintaan, jos  kyseiset ostajat olisivat olleet edes hieman realistisia ostajia. Miksi Lajunen, jauhat tätä samaa mahdottomuutta jo vuodesta toiseen?

Vitsit on vähissä, kun teräksen maailmanmarkkinahinta on syöksykierteessä. laivan  romuarvosta on sulanut  jo suurin osa.   SYKE on osaltaan ollut aiheuttamassa sen, että laivalla on todellakin nyt vain romun arvo. Eestissähän heräsi hiljan uusi kiinnostus laivaan.  Laiva olisi ollut oivallinen Kotka-Sillamäe reittiliikenteessä, kun aluksessa on kohtalaisesti hyttikapasiteettiakin. Mutta kunto on rapistunut nyt liikaa Vaasan satamassa.
C-Express- keskustelu ei kuitenkaan kuulu tähän osioon. 

Kuva Finnjetin "purkutöistä". Nopeaa ja tehokasta.




« Last Edit: 14. 01. 2009 12:12 by fableable »