Omaisuuttaan voi kuka tahansa siirtää vaikka minkä lipun alle, eli pysyppäs Fable aivan vaan asiassa.
Totta kai voi omaisuuttaan ”liputtaa” ja Rabbe onkin liputtanut laivansa aikoinaan. Mutta täysin julkisesti ja painavien asiasyiden takia. Sen sijaan väitätkö nyt todella, että Rabbe on liputtanut C-Expressin Saint Kitts and Nevisin Basseterreen? Tämä on kyllä niin ”alta kölin” kuin olla voi.
Rabbella ei ole kyllä mitään tekemistä Attar Construction Ltd;n kanssa. Hän myi laivan laivamyyntiagentin välityksellä täysin merikelpoisena aluksena. Nämä ovat todistettuja faktoja.
Joten kehottaisin sinuakin nimenomaan pysymään asiassa, eikä perustamaan niitä tunteisiin.
Minusta on arveluttavaa yrittää tehdä Rabbesta ympäristöstään välinpitämätön oman edun tavoittelija tässä laivakaupassa. Rabbe tekee luonnonsuojelun hyväksi ja lahjoittaa enemmän luonnonsuojeluun kuin kaikki Vaasan vihreät ja ”viherpiipertäjät” yhteensä. Rabbehan on tietääkseni suuri luonnonystävä, joka purjehtii luonnossa lähes kaiken vapaa-aikansa. Pizzat kääritään uusiokartonkiin ja osa tuotosta menee Galapagos-saarten suojeluun. Ottakaa vain kaikki Rabbesta mallia. luonnonsuojelussa.
Hulluhan se olisi, joka jättäisi omaisuuttaan tänne virkaheittona makaamaan. Mikäli se on lakien mukaan helppo tehtävä siirtää se täältä pois, pienen käräjöinnin jälkeen. Miksi mitään ei tapahdu?
Et Fable kertonut sitä oleellista, eli onko kauppasumma RG-Linelle maksettu? Tämä on oleellista ja onko siitä tarkka näyttö?
Rabben pyörityksessä on ollut niin monta virkamiestä, että minä en usko tätä vastaustasi, ennen kuin näen tiliotteesta maksetun kauppasumman. Oletko sinä sitä nähnyt?
Minä en kommentoi julkisesti toisten firmojen kauppojen yksityiskohtia. Se ei kuulu hyviin liikemiestapoihin eikä moraaliin. Sen sijaan kaupunki on saanut RG-Linelta kaikki lyhennykset ja satamamaksut ajallaan uuden sopimuksen jälkeen. Siinä sitä infoa on tarpeeksi.
Sinua ei ole Fable aikaisemmin kiinnostanut tämä 155.000 kg asbestia, joka makaa Vaasan satamassa. Nyt sinun on ollut pakko ottaa siihen kantaa. Vieläkään et siitä kanna huolta, vaan lähinnä vain ystävästäsi Rabbesta.
Pitäydyn toistaiseksi aikaisemmassa väittämässäni.
No tämähän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Olen ottanut asbestiasiaan kantaa, ja pohtinut mm.
laivan hyötykäyttöä., niin että asbestia ei tarvitsisi purkaa lainkaan. Jopa Kari Lajusenkin kassa ollaan ”melkein” löydetty yhteinen sävel laivan uusiokäytössä. Niitäkin on hyvä nyt pohtia, kun alus uhkaa jäädä Vaasaan noin huonokuntoisena. Jos alus olisi vielä RG-Linen omistuksessa, se olisi huomattavasti paremmassa kunnossa.
En myöskään ole yhtään Rabbesta huolissani. Pelkkä silmämääräinen havainto, kertoo, että mies on elämänsä kunossa. Paino on pudonnut ja bisnes-puoli kulkee myös.
Korsotan että RG-Line on tässä sivujuonne, mutta hyvin tarpeelinen Vaasalle. Toivotaan parasta, että se myös säilyy Rabben ehkä hieman ”ongelmia tuottavana” mutta kuitenkin rakkaana kotikaupungin ”lempilasena” edelleen.
Jos aluksen asbesti purettaisiin vaikka Vaasassa ja alus lähtisi täältä tämän näköisenä;

romuteräksen tämänhetkinen maailmanmarkinahinta tuskin peittää asbestipurkutöiden ja hävityksen kustannuksia. Romuteräksen hinta oli vielä kesällä yli 800 USD /tonnilta
Hinta oli marraskuussa 2008 enää 400 USD;tä. Nyt arvioni on 350 USD/tonnilta.