Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 526158 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2480 on: 17. 11. 2008 09:09 »
eiko ole fableable hyva kun sinun ei tarvitse kirjoittaa omalla nimella?

omalla nimella et tuollaisia epatotuuksia kehtaisi kertoa

uskotko todella itse noihin selityksiisi?

uskotko etta me uskomme??? miksi jatkat?

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2481 on: 17. 11. 2008 11:11 »
eiko ole fableable hyva kun sinun ei tarvitse kirjoittaa omalla nimella?

omalla nimella et tuollaisia epatotuuksia kehtaisi kertoa

uskotko todella itse noihin selityksiisi?

uskotko etta me uskomme??? miksi jatkat?

Näyttäppä kirjoituksistani yksikin "epätotuus" mustaa valkoisella. Ja mielummin omalla nimelläsi sitten, kun se sinulle on niin tärkeää.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2482 on: 17. 11. 2008 11:11 »


Näyttäppä kirjoituksistani yksikin "epätotuus" mustaa valkoisella. Ja mielummin omalla nimelläsi sitten, kun se sinulle on niin tärkeää.

Vastaan tähän lainaukseen koska se on hyvä lainaus.
Olet hyvä ja viisas kirjoittaja eikä sieltä varmaan epätotuuksia löydy.  Mutta
sieltä löytyy "sanaketju" josta puuttuu sopivasti sellainen "lenkki"  sieltä
toinen täältä ja kolmas tuolta,  mikä
siihen ei mielestäsi sovi.  Näin asia näyttää erilaiselta.  Samanlaiselta kuin
Rabben kauppakirja.  Hyvä esimerkki on juuri käyty keskustelu.  Rabbe
todellakin myi laivan siten, ettei siitä käynyt selville mikä olisi sen määränpää.
Uhondit kuitenkin "lenkin" mihin sen seuraava omistaja sen myisi.
Se olisi myynyt sen kolmannelle joka oli purkaamo.  Tämä selviää ihan
tarkasti vain lukemalla tämä viestiketju.

Mutta kuten sanoin, olet hyvä ja viisas kirjoittaja.  Tekstejäsi on ilo lukea.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2483 on: 17. 11. 2008 19:07 »
Rahti siis sanelee aikataulut. Matkustajien on vain  tyydyttävä tilanteeseen.

Epatotuus. (Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.)

Omena-ketju menestyy ja kasvaa huippuvauhtia.

Epatotuus. (Kasvaa, mutta ei menesty.)

ilmeinen "bisnes-salaisuus".  Koska kuitenkin uusia hotelleja tupsahtelee tasaisen ripein väliajoin, se kertonee  asiasta aika paljon.

Epatotuus. (Tilinpaatostietoja ei kerrota huonojen numeroiden vuoksi.)

"Partiopoika" sana ei ole mikään selitys, vaan realiteetti  tapahtuneelle asialle. Kun laivareitti  oli sammumassa, eikä  kukaan  rohjennut lähteä asialle, niin yksi ilmaantui kuitenkin riskit  ymmärtäen.
Sinisilmäinen Rabbe olisi ollut, jos olisi lähtenyt yritykseen yksin. Mutta hän sai rinnalleen Vaasan kaupungin.

Epatotuus. (Partiopoika-selitys ei ole realiteetti tapahtuneelle, vaan meriselitys isolle epaonnistumiselle. Riskeja ei ymmarretty.)

Epatotuus. (Se etta on toinenkin sinisilmainen, ei poista Rabben sinisilmaisyytta. Rabbe sinisilmineen sai puhuttua kaupungin puolelleen, sinutkin. Ei toisinpain.)

...merenkurkussa kulkee tasan yksi  RG-linen alus joka on modernisoitu käyttäen mm. bio-diiseliä.
Se että satamassa lojuu yksi käyttämätön  autolautta, on ihan muiden tahojen syy, kuin kauppaneuvos Grönblomin.

Epatotuus. (Tuohon biodieselin kayttamiseen ei isoa modernisointia tarvita.)

Epatotuus. (Casinon makaaminen satamassa on Rabben puuhastelujen syyta!)

Totuushan on että  kavereilla ei sellaisia rahoja ollut, eivätkä olisi koskaan sijoittaneetkaan bordellilaivaan niin paljon. Huuhata.
Mutta sanotaanko sitten näin; Rabbella on niin korkea moraali, että hän ei suostunut myymään  kunniakasta autolautaa bordelliksi  "huippuhintaankaan".

Epatotuus. (Myyja ei tarkistanut onko ostajalla rahoja. Keskustelua ei edes aloitettu.)

Epatotuus. (Korkea moraali. Only money talks.)

Rabbe ei kyllä myynyt laivaa purettavaksi. Hän myi sen täysin merikelpoisena liikennekäyttöön. Se on fakta.

Epatotuus. (Painvastoin, kyseessa oli selkea junailu. Parempaa ostajaa ei tutkittu.)

Näyttäppä kirjoituksistani yksikin "epätotuus" mustaa valkoisella. Ja mielummin omalla nimelläsi sitten, kun se sinulle on niin tärkeää.

Valitettavasti kirjoituksesi on taynna lukijan maaratietoista manipulointia. (Selasin vain viimeiset 3 sivua.) Isoin epatotuus jutuissasi on kertomatta jattaminen ja yleinen sumutus. (Lajunen sen jo katevasti todisti.)

Ajat keskustelua maaratietoisesti Rabben kavereiden, mm. Lumion haluamaan suuntaan. Et hae totuutta.

Minun nimeni ei ole tarkeaa. Sanoin, että SINA et kehtaisi omalla nimellasi tallaisia epatosia vaittamia kirjoittaa. Mina kehtaisin omani. Lukija ymmartaa eron.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2484 on: 18. 11. 2008 08:08 »
Sähkomopoyrittäjä se tietää bisneskuviot. Kylänpää ja muut talitiaiset ovat ulkona lintulaudalla.

Varsin hyvin tiedätte tekin(?), että henkilö RG on takuulla tiennyt, ettei laivayhtiö (ainakaan ensiaskelillaan) voi kovin tuottava olla. Sitä partiopoika- termillä tarkoitin. Se että ette pidä RG-Linen saamista tuista tai/ja persoonasta yrityksen takana, näkyy kommenteissanne. Maailmaa ei ole ennenkään viety jarrumiesten voimin eteenpäin.

Samaa kotiseuturakkautta on liikemies Airaksisella (sähköistyskeissi). Seuraavaksi sinä kommunisti ja sinä "vihreä" älähdätte, että "Airaksinenko kotiseutuhengessä liikkeellä?"

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2485 on: 18. 11. 2008 08:08 »

Varsin hyvin tiedätte tekin(?), että henkilö RG on takuulla tiennyt, ettei laivayhtiö (ainakaan ensiaskelillaan) voi kovin tuottava olla. Sitä partiopoika- termillä tarkoitin. Se että ette pidä RG-Linen saamista tuista tai/ja persoonasta yrityksen takana, näkyy kommenteissanne. Maailmaa ei ole ennenkään viety jarrumiesten voimin eteenpäin.

Oikeastaan en ole kovin hanakasti ollut tukia vastaan.  Olen ollut koko ajan
epäiltyä sopimusrikkomusta vastaan, eli tukipaketin ja siinä olevan lainan
vakuuksien toimintaan.  Aikanaan lainan saannin ehto oli, että kaupungilla
on kotipizzaosakepantteja kassakaapissaan.  Nämä olivat vakuudet.

Nyt vakuudet annettiini pois koska vanha laina maksettiin uudella lainalla.
Lainaehto kyllä täyttyi mutta kyllä uudelle lainalle olisi pitänyt olla parempi
vakuus kuin lupaus täyttää kassaan 500 000€.  Siinähän voi käydä niin
että laiva myydään kolmannelle.  Mikään ei sitä estä.  Ja kuinkas sitten
kävikään?

Laiva tai laivalinja tai liiketoiminta myytiin kolmannelle.  Siinä meni se
"täytetty kassa" samalla.   Valtuuston enemmistöä vietiin kuin "pässiä
narusta".  Mikään ei enää
estä rahojen "haihtumista".  Vakuuksia ei enää ole.  En ole saanut
vahvistusta mutta lukemalla tätä viestiketjua saa sen käsityksen, että
laiva tai laivalinja tai liiketoiminta olisi myyty kolmannelle jota ei sido
kovinkaan moni kaupungin kanssa tehty sopimus.

Asia on vielä siitäkin syystä kummallinen, että se äänestettiin kahteen
kertaan.  Kun Hokkasen tutkintapyyntö tulee valmiiksi niin on mahdollista
että päätös oli lainvastainen.  Epäillys tästä on luultavasti osasyy
kaupunginvaltuustoon suureen vaihtuvuutee juuri näissä vaaleissa.
Valtuustoahan ei äänestetty uusiksi vaan sieltä jäätiin pois vapaaehtoisesti.

Eikä tässä kaikki.  Nyt ei ole kilpailijaa ja uusi yrittäjä vaatii luultavasti
paljon enemmän tukia kuin edellinen.  Tai laivalinja loppuu.  Se ei
kuitenkaan saa loppua koska se on EU:n virallinen reitti ja pitää pitää
kunnossa "hinnalla millä hyvänsä". 

Hellallettas ja kuka sen pitää kunnossa.  Ettei vain kaupunki.

Jos osakepantit olisivat olleet kassakaapissa niin laivalinja tuskin
olisi loppunut vaan se olisi toiminut siten kuin liikeyritys yleensä
toimii, eli sitä olisi rahoitettu yhtiön tuottavammalla osalla.  Nyt
ei tarvitse kun kaupunki maksaa ja mikä parasta ottaa riskin.
« Last Edit: 18. 11. 2008 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2486 on: 18. 11. 2008 09:09 »
Rahti siis sanelee aikataulut. Matkustajien on vain  tyydyttävä tilanteeseen.

Epatotuus. (Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.)

Omena-ketju menestyy ja kasvaa huippuvauhtia.

Epatotuus. (Kasvaa, mutta ei menesty.)

ilmeinen "bisnes-salaisuus".  Koska kuitenkin uusia hotelleja tupsahtelee tasaisen ripein väliajoin, se kertonee  asiasta aika paljon.

Epatotuus. (Tilinpaatostietoja ei kerrota huonojen numeroiden vuoksi.)

"Partiopoika" sana ei ole mikään selitys, vaan realiteetti  tapahtuneelle asialle. Kun laivareitti  oli sammumassa, eikä  kukaan  rohjennut lähteä asialle, niin yksi ilmaantui kuitenkin riskit  ymmärtäen.
Sinisilmäinen Rabbe olisi ollut, jos olisi lähtenyt yritykseen yksin. Mutta hän sai rinnalleen Vaasan kaupungin.

Epatotuus. (Partiopoika-selitys ei ole realiteetti tapahtuneelle, vaan meriselitys isolle epaonnistumiselle. Riskeja ei ymmarretty.)

Epatotuus. (Se etta on toinenkin sinisilmainen, ei poista Rabben sinisilmaisyytta. Rabbe sinisilmineen sai puhuttua kaupungin puolelleen, sinutkin. Ei toisinpain.)

...merenkurkussa kulkee tasan yksi  RG-linen alus joka on modernisoitu käyttäen mm. bio-diiseliä.
Se että satamassa lojuu yksi käyttämätön  autolautta, on ihan muiden tahojen syy, kuin kauppaneuvos Grönblomin.

Epatotuus. (Tuohon biodieselin kayttamiseen ei isoa modernisointia tarvita.)

Epatotuus. (Casinon makaaminen satamassa on Rabben puuhastelujen syyta!)

Totuushan on että  kavereilla ei sellaisia rahoja ollut, eivätkä olisi koskaan sijoittaneetkaan bordellilaivaan niin paljon. Huuhata.
Mutta sanotaanko sitten näin; Rabbella on niin korkea moraali, että hän ei suostunut myymään  kunniakasta autolautaa bordelliksi  "huippuhintaankaan".

Epatotuus. (Myyja ei tarkistanut onko ostajalla rahoja. Keskustelua ei edes aloitettu.)

Epatotuus. (Korkea moraali. Only money talks.)

Rabbe ei kyllä myynyt laivaa purettavaksi. Hän myi sen täysin merikelpoisena liikennekäyttöön. Se on fakta.

Epatotuus. (Painvastoin, kyseessa oli selkea junailu. Parempaa ostajaa ei tutkittu.)

Näyttäppä kirjoituksistani yksikin "epätotuus" mustaa valkoisella. Ja mielummin omalla nimelläsi sitten, kun se sinulle on niin tärkeää.

Valitettavasti kirjoituksesi on taynna lukijan maaratietoista manipulointia. (Selasin vain viimeiset 3 sivua.) Isoin epatotuus jutuissasi on kertomatta jattaminen ja yleinen sumutus. (Lajunen sen jo katevasti todisti.)

Ajat keskustelua maaratietoisesti Rabben kavereiden, mm. Lumion haluamaan suuntaan. Et hae totuutta.

Minun nimeni ei ole tarkeaa. Sanoin, että SINA et kehtaisi omalla nimellasi tallaisia epatosia vaittamia kirjoittaa. Mina kehtaisin omani. Lukija ymmartaa eron.

Esittämäsi "epätotuudet" ovat mielipiteitäsi, jotka kumpuavat  eräänlaisesta maailmankatsomuksesta.
 Niillä on tässäkin tapauksessa realiteettien kanssa hyvin vähän tekemistä.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2487 on: 18. 11. 2008 10:10 »
Selkein fablen epatotuus tassa erikseen. Tama ei ole mielipide, vaan selva fakta:  Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.

Metsajaniksen panetteluun en lahde mukaan. Han ei osaa kunnioittaa selvia asioita, kuten tilinpaatosnumeroita. Rabbea vastaan minulla ei henkilona ole mitaan. Eika Rabbe ole mitaan pahaa tehnytkaan, vaan nimenomaan ne, joita han on pystynyt uunottamaan.

Nimittain siina kohtaa se virhe ja kustannus meille veronmaksajille tulee. Eli suurin syyllinen on Lumio, sitten luonnollisesti kh. Sen jalkeen paatokset taparasti hyvaksynyt kv. Nain se menee.

Tietenkaan minulla ei ole mitaan myoskaan Airaksista vastaan. (Miksi hanetkin tahan sekoitat?) Kannattaisiko metsajaniksen pomppia vain kaukana taajamien ulkopuolella. Ettet sekaantuisi ihmisille tarkeisiin asioihin ollenkaan.

Poliittisen taustani arvasit aivan vaarin. Eika sita nykyaan voi poliitisesta suuntautumisesta tietaa henkilon aanestyskayttaytymista. Sen tietaa siita, mita hyotya hanelle itselleen mistakin on.

Miksi Rabbe ei parjaa omillaan, kuten esim Airaksinen?

PS. Radan sahkoistuksella ja kotiseuturakkaudella ei ole mitaan tekemista keskenaan, Airaksisenkaan puheissa. Se on vain mauste. Heraa rabbit!!!
« Last Edit: 18. 11. 2008 10:10 by kylanpaa »

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2488 on: 18. 11. 2008 10:10 »
Selkein fablen epatotuus tassa erikseen. Tama ei ole mielipide, vaan selva fakta:  Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.

Metsajaniksen panetteluun en lahde mukaan. Han ei osaa kunnioittaa selvia asioita, kuten tilinpaatosnumeroita. Rabbea vastaan minulla ei henkilona ole mitaan. Eika Rabbe ole mitaan pahaa tehnytkaan, vaan nimenomaan ne, joita han on pystynyt uunottamaan.

Nimittain siina kohtaa se virhe ja kustannus meille veronmaksajille tulee. Eli suurin syyllinen on Lumio, sitten luonnollisesti kh. Sen jalkeen paatokset taparasti hyvaksynyt kv. Nain se menee.

 

Miksi Rabbe ei parjaa omillaan, kuten esim Airaksinen?

Milestäni  juuri tämä väittämäsi  "epätotuus" osoittaa sen, että kiellät faktat.

Asia kuitenkin on niin kuin esitin. "Rahti määrää aikataulut". Miksi? Koska rahtia on paljon ja se on  vältämätön tulolähde, että matkustajia voidaan edes näin palvella.
 Asiahan ei matksutajien kannalta ole kovin suotuisa. Mutta minä kirjoitankin realiteeteista, en ihanteesta, miten asiat voisivat olla.

 Mielestäni  Markku Lumion syyttämin on aivan kohtuutonta, koska hän ei ole ollut sorvaamassa alunperinkään  Vaasan kaupungin  ja RG-Linen yhteistyötä. Hän on ollut sitä jatkamassa KH;n ja valtuuston tuella. 
Rabbe  varmasti tulee toimeen omillaan. RG-linen osalta hän kuitenkin noudattaa vain kaupungin kanssa aikoinaan solmittua sopimusta tietyin hyväksytyin muutoksin.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2489 on: 18. 11. 2008 10:10 »

Mielestäni on turha puhua epäonistumisesta, kun laiva seilaa  näissä olosuhteissa edelleen.
"Partiopoika" sana ei ole mikään selitys, vaan realiteetti  tapahtuneelle asialle. Kun laivareitti  oli sammumassa, eikä  kukaan  rojennut lähteä asialle, niin yksi ilmaantui kuitenkin riskit  ymmärtäen.
Sinisilmäinen Rabbe olisi ollut, jos olisi lähtenyt yritykseen yksin. Mutta hän sai rinnalleen Vaasan kaupungin.

Tuohan on aivan puuta heinää.  Ei laivareitti ollut sammumassa vaan se
sammutettiin kilpailevan laivayhtiön kiusaksi ajamalla se konkurssiin.
Tämä tapahtui Vaasan kaupungin toimesta.  Ajettiin tilanne siihen
pisteeseen, että ollaan yhden liikennöitsijän varassa jolla on hyvät
asemat sanella ehtoja juuri sen takia, että kilpaileva pantiin nurin.
Ei näin olisi koskaan saanut tehdä.  Vastaavasti toista kilpailijaa tuetaan.

Eivät asiat näin yleensä mene.  Olihan tässä partiopoikameininkiä ja
kyseessä oli oman kylän poika ja oman kylän matkustajalaiva mutta
kaikki nämä ovat jo takanapäin.  Matkustajat unohdettiin.  Laiva
myytiin.  (perustuu tällä blogilla saatuun tietoon).

Laivareitti ei siis ollut sammumassa vaan sitä oltiin sammuttamassa.
Jos Transparadenia olisi tuettu RG-linen sijaan eikä RG-linelle olisi
annettu edes mahdollisuutta niin linjalla seilaisi lähes samanlainen
alus mutta luultavasti pienemmillä tuilla.  Tätähän ei kukaan tiedä
ja sekin laivalinja voisi vaatia samanlaisia tukia.  Olihan molemmilla
linjoilla sama toimitusjohtaja.  Börje Lassfolk.  

Sekä olisi toinenkin seikka.  Satamassa ei lojuisi laivaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline qwer

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 209
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2490 on: 18. 11. 2008 11:11 »
Laivareitti ei siis ollut sammumassa vaan sitä oltiin sammuttamassa.
Jos Transparadenia olisi tuettu RG-linen sijaan eikä RG-linelle olisi
annettu edes mahdollisuutta niin linjalla seilaisi lähes samanlainen
alus mutta luultavasti pienemmillä tuilla.  Tätähän ei kukaan tiedä
ja sekin laivalinja voisi vaatia samanlaisia tukia.  Olihan molemmilla
linjoilla sama toimitusjohtaja.  Börje Lassfolk.

Tämän suuntainen kuva minullekin aikanaan aiheesta satunnaisesti lukemieni uutisten mukaan muodostui, eikä se ole oikeastaan oleellisesti muuttunut, vaikka kieltämättä fable on taitava tuomaan esiin sellaisia näkökulmia ja argumentteja, jotka sinällään olisivat omiaan hälventämään sitä mielikuvaa, että jotain mätää tässä RG-linen ja kaupungin touhussa on ollut. Mutta epäluulo istuu sitkeässä - ehkä fable vielä onnistuu vakuuttamaan meidät epäluuloiset, ehkä ei, mutta mielenkiintoista tätä teidän vääntöänne on seurata. Etenkin tuo hieman aiempana ollut Karin ja fablen kiihkeä duetto laivan myynnin tiimoilta oli todella viihdyttävää seurattavaa, kun molemmilla tuntui argumentteja piisaavan kuin liukuhihnalta. Hyvä, hyvä, jatkakaa ihmeessä vääntöänne, tämä ketju on ilman muuta yksi foorumin viihdyttävimmistä.

blank

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2491 on: 18. 11. 2008 15:03 »
Jaa eikös se laivareitti sammunutkaan silloin kun Fennia jäi rantaa ja Silja häipyi?? Jäiköhän jotai vuosia välistä?

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2492 on: 18. 11. 2008 16:04 »

Mielestäni on turha puhua epäonistumisesta, kun laiva seilaa  näissä olosuhteissa edelleen.
"Partiopoika" sana ei ole mikään selitys, vaan realiteetti  tapahtuneelle asialle. Kun laivareitti  oli sammumassa, eikä  kukaan  rojennut lähteä asialle, niin yksi ilmaantui kuitenkin riskit  ymmärtäen.
Sinisilmäinen Rabbe olisi ollut, jos olisi lähtenyt yritykseen yksin. Mutta hän sai rinnalleen Vaasan kaupungin.

Tuohan on aivan puuta heinää.  Ei laivareitti ollut sammumassa vaan se
sammutettiin kilpailevan laivayhtiön kiusaksi ajamalla se konkurssiin.
Tämä tapahtui Vaasan kaupungin toimesta.  Ajettiin tilanne siihen
pisteeseen, että ollaan yhden liikennöitsijän varassa jolla on hyvät
asemat sanella ehtoja juuri sen takia, että kilpaileva pantiin nurin.
Ei näin olisi koskaan saanut tehdä.  Vastaavasti toista kilpailijaa tuetaan.

Eivät asiat näin yleensä mene.  Olihan tässä partiopoikameininkiä ja
kyseessä oli oman kylän poika ja oman kylän matkustajalaiva mutta
kaikki nämä ovat jo takanapäin.  Matkustajat unohdettiin.  Laiva
myytiin.  (perustuu tällä blogilla saatuun tietoon).

Laivareitti ei siis ollut sammumassa vaan sitä oltiin sammuttamassa.
Jos Transparadenia olisi tuettu RG-linen sijaan eikä RG-linelle olisi
annettu edes mahdollisuutta niin linjalla seilaisi lähes samanlainen
alus mutta luultavasti pienemmillä tuilla.  Tätähän ei kukaan tiedä
ja sekin laivalinja voisi vaatia samanlaisia tukia.  Olihan molemmilla
linjoilla sama toimitusjohtaja.  Börje Lassfolk.  

Sekä olisi toinenkin seikka.  Satamassa ei lojuisi laivaa.


Kari Kari

Kukahan sitä "puuta heinää" ja vielä olkiakin latelee?

Olet taitanut unohtaa jo Botnia Likin ajat.  Kyllä firma hävisi ihan reilun tarjouskilpailun
RG-Linelle. Lisäksi yhtiön M/S Traden alus oli mallistaan huolimatta huono vaihtoehto talvisin olosuhteisiin alitehoisten moottorien, ja jäävahvistuksien kanssa.  Yhtiön alus ei vetänyt matkustajia edes sen vertaa, että sille olisi tuet pystytty ohjaamaan.
 Yhtiö  ajutui  vaikeuksiin kun sen piti saada tilalle parempi alus. Botnia ei suostunut antamaan periksi RG:lle hävityn tarjouskilpailun jälkeen vaan oma uusi laiva haluttiin hankkia(M/S Transparaden) vaikka näkymät linjalla olivat yhdellekin laivalle todella huonot saatika sitten toiselle laivalle ilman tukea.
   Myöskään Suomen eikä Ruotsin valtio suostuneet  tukemaan kahta  yhtiötä. Ei se toki Vaasan kaupungin tai RG-Linen vika ollut. Se, että  yhtiö  kaatui muka Vaasan perimiin satamamaksuihin oli kyllä joidenkin polittista kosmettista peittelyä. Itse firmakin ilmoitti konkurssiin ihan toisen syyn. Perimmäinen syy oli rutiköyhä  pieni yhtiö  huonoine laivahankinta strategioineen, ei mikään muu.

Yhteenvetona jälkikäteen ajateltellen Botnia Linkillä oli kyllä oikeanmallinen laiva RO-RO.  Ensimmäinen laiva olisi kuitenkin tarvinnut  jäävahvistuksen,  sekä suuremmat moottorit.  Maustajakapasiteetti oli  liian alhainen muistaakseni muutama kymmenen. M/S Transparaden tuli  firmalle liian myöhään.
RG-Linella oli taas  vääränlainen autolautta Casino, jonka mootoriteho ja jäävahvistukset oli ok, mutta joka ei kyennyt  nielemään  kasvavaa rahtia. Matkustaja kapasiteetti kuitenkin riitti tukien saamiseen.  Uuudenpaa historiaa lienee turha toistaa.



M/S Traden helmikuussa 2001 vähän ennen kun sen moottorit  pamahti pahemman kerran   merenkurkun  jäämassojen paineessa.


« Last Edit: 18. 11. 2008 19:07 by fableable »

blank

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2493 on: 18. 11. 2008 18:06 »
OT:

Ne ketkä haluaa tietää laivoista enemmän, suosittelen esim.  http://www.fcbsweb.com/forum/

Sieltä löytyy mm. Botnia Linkistä ja RG-Linestä juttua, Casinosta ym.

Casino Express tullut tiensä päähän...?
RG Line vs. Botnia Link
Kaskinen-Härnösand (ei välttämättä koske RG-lineä mutta "kilpaileva" yritys kuitenkin)

Ja jos löytyy jostain selitystä SOLAS 2010:lle niin se kertookin miksi C Experssistä ei kannata enää laivaa tehdä... (Asbestin ja iän lisäksi, RG-1:n valmistusvuosi on 1982, C Express 1966)

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2494 on: 18. 11. 2008 19:07 »
OT:

 
Ja jos löytyy jostain selitystä SOLAS 2010:lle niin se kertookin miksi C Experssistä ei kannata enää laivaa tehdä... (Asbestin ja iän lisäksi, RG-1:n valmistusvuosi on 1982, C Express 1966)


Ei mielestäni C-Expressin ikä ole ongelma. Paljon vanhempiakin aluksia on kunnostettu ja palvelee edelleen. Kyse on EU: direktiiveistä. Asbestiahan ei välttämättä tarvitse poistaa, jos alus otettaisiin käyttöön. Alukselle ei vain hevin löydy EU;n sisältä kyttöä.

blank

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2495 on: 18. 11. 2008 20:08 »
Eihän ikä ole sinänsä ongelma, rahallahan sen kuntoon saa... Samalla rahalla voisi saada vaikka uuden veneen. Asbestiahan ei välttämättä tarvitsisi poistaa, voisko maalaus tms pinnoitus sen sitoa kiinni? Koneiden kunnostus, kaikki tarkastukset ja ruostehommat -> rahaa palaa. koneet ei ole ollu käynnissä varmaan pariin vuoteen. Ja tuo SOLAS 2010 kieltää kaiken puun (ts. palavien) materiaalin käytön laivassa ja sitähän sielä riittää enemmän kuin asbestia...

Quote
Solas 2010 focuses principally on the use of combustible materials. By 2010 no combustible materials will be allowed anywhere in the construction or conversion of any passengership. Existing cruise ships built under the old Solas 48 rules, which permitted the use of such combustible materials, will be the most affected. The new Solas regulations, coupled with rising fuel costs and the problems with asbestos, will mean the end of the road for a number of ageing cruiseships and repair and maintenance costs to keep them in service become unrealistic. There are at present around 30 such vessels still in operation, built between the mid 1950s and mid 1960s.

http://dieselduck.blogspot.com/2007/11/solas-will-retire-classics.html

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2496 on: 18. 11. 2008 21:09 »
Eihän ikä ole sinänsä ongelma, rahallahan sen kuntoon saa... Samalla rahalla voisi saada vaikka uuden veneen. Asbestiahan ei välttämättä tarvitsisi poistaa, voisko maalaus tms pinnoitus sen sitoa kiinni? Koneiden kunnostus, kaikki tarkastukset ja ruostehommat -> rahaa palaa. koneet ei ole ollu käynnissä varmaan pariin vuoteen. Ja tuo SOLAS 2010 kieltää kaiken puun (ts. palavien) materiaalin käytön laivassa ja sitähän sielä riittää enemmän kuin asbestia...

 
 


Kyllä kieltämättä  kaikki esittämäsi on totta ja valitettavaa.  Ajan hammas puree koko ajan ilman kunnollista huoltoa. Laivan paloturvallisuuteen vaikuttavan spriklerijärjestelmän vaihtaminen EU;n edellyttämälle tasolle on yksi  suurin  menoerä, jotta laiva vielä EU;n sisällä voisi seilata matkustaja-aluksena. Käsittääkseni asbesti voidaan ruiskupinnoittaa turvallisesti, mutta ongelmahan siirtyy näin  vain eteenpäin.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2497 on: 18. 11. 2008 23:11 »
Kun ei fable nayta vastaavan, niin laitetaan tama tanne niin monta kertaa, etta alkaa kiinnostamaan:

Selkein fablen epatotuus tassa erikseen. Tama ei ole mielipide, vaan selva fakta:  Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.

Talla ei ole mitaan tekemista rahdin kanssa.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2498 on: 19. 11. 2008 07:07 »
Kun ei fable nayta vastaavan, niin laitetaan tama tanne niin monta kertaa, etta alkaa kiinnostamaan:

Selkein fablen epatotuus tassa erikseen. Tama ei ole mielipide, vaan selva fakta:  Lauantaishoppailu/matkustus estyy, kun laiva makaa satamassa.

Talla ei ole mitaan tekemista rahdin kanssa.

Kyllä olen vastannut  asiaan, mutta se sinua ei tyydytä. Mikäs sille mahtaa?
Kyllä RG-Line on kartoittanut tarkaan mikä kanattaa ja mikä ei. Mitenkä  ihmeessä luulet ihmisten lähtevän Ruotsiin shoppailemaan sikäläisellä hitatasolla samoinhin liikeisiin kun täällä?
Rahti määrää tasan tarkaan laivan liikkumisen ja seisomisen. Lipputulot  näillä volyymeillä ei laivaa liikuta.  Kehoittaisin sinua hieman edes tutustumaan  merenkulun  realiteetteihin



Kun RG-linen lahtausito oli huipussaan tässä ketjussa monet  jopa paikalliset politikot täällä   "asiantuntevasti"  kirjoittelivat "shoppailojoiden" siirtämisestä  lahden taa  kevyemmillä  vehkeillä kunten katamaranilla. Tämä osoitaa  sen  Kuinka kevyin  tiedoin ja perustein ollaan hoitamassa niin vaikeaa  asiaa, kun merenkurkun  ympärivuotinen  makustajaliikenne. 
Kuvassa oleva  SeaCat firma on  vuosien kitumisen jälkeen konkursissa, vaikka sen  päivittäiset matkustajavolyymit olivat Helsinki -Talinnan välillä ihan toista luokkaa kuin merenkurkun.


kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2499 on: 19. 11. 2008 18:06 »
Mitä nyt pikkuisen enemmän on kilpailuakin Helsingin ja Tallinnan välillä. Yrityksen konkurssiin ei koskaan ole vain yhtä syytä. Mieti fable miten superseacat voi mennä konkurssiin, kun matkastajia on kyllä. Mutta eihän sinua se kiinnosta. Kunhan puolustat keinolla millä hyvänsä RG-Lineä. Ja jatkat noita epätotuuuksiasi.

Miksi? Mitkä ovat vaikuttimesi?

Joku toinen panostaa liikaa vääränlaiseen kalustoon ja menee nurin. Joku toinen ei panosta ollenkaan ja menee nurin. Kerrotaan siis sinulle fable, että noilla tunnusluvuilla ja odotettavissa olevilla kunnostuskustannuksilla RG-Line ei voi pärjätä. Eikä toiminta vakuuta, kaikkea muuta. Odotankin miten ja koska se ajetaan alas.

Silloin kun se päivä tulee, saanko kertoa kuka sinä olet?

Et vieläkään ole vastannut kysymykseeni.

Shoppailu kiinnostaa ihmisiä aina. Viikottain vaasalaiset painuvat muihin kaupunkeihin ostoksille. Näin tekevät myös ihmiset Uumajassa. Mikä heitä estää tulemasta Vaasaan. Tiedätkö fable, lauantain aikataulut. Laiva makaa satamassa.

Sehän on itsestään selvää, että aamulla Uumajaan ja illalla takaisin Vaasaan varmasti kannattaa. Edellyttäen, että lipunhinnat ovat siedettävät ja kansalla on asia hyvin tiedossa. Vaikka tekisivät vain yhden tälläisen risteilyn kerran kuukaudessa.

Minnekäs ”kaverisi” black lähti. Vai tapaatko useinkin keskustella itseksesi? Mutta kutsu nyt hänet takaisin ja täytä taas äkkiä sivut omilla tietopaketeillasi. En pääse ainakaan viikkoon koneelle, joten juttele peilikuvasi kanssa sen aikaa.  :)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2500 on: 19. 11. 2008 19:07 »
Mitä nyt pikkuisen enemmän on kilpailuakin Helsingin ja Tallinnan välillä. Yrityksen konkurssiin ei koskaan ole vain yhtä syytä. Mieti fable miten superseacat voi mennä konkurssiin, kun matkastajia on kyllä. Mutta eihän sinua se kiinnosta. Kunhan puolustat keinolla millä hyvänsä RG-Lineä. Ja jatkat noita epätotuuuksiasi.

Samaa minäkin vähän mietin mutta nimimerkki "kylanpaa" sanoi sen.
Firma voi mennä nurin niin monesta syystä.  Se voidaan ajaa nurin
kuten Trasparaden.  Tai vääristynyt kilpailutilanne voi tehdä tai
toisen saama tuki voi kaataa toisen. 

Jos asiaa tutkittaisiin ja markkinoitaisiin oikein niin uskon, että
tuollaiselle henkilöliikenteelle olisi kesäaikana markkinarako ja
kannattava.  Siis yhden kuukauden liikennöinti vuokra-aluksella
Heinäkuun aikaan.  Oikeanlainen alus ja sopuhinta,  Hinta
pitää olla edullinen.  Vaikka tuettu.  Kaupunki voisi ihan hyvin
tukea sitä suoraan lipputukena.  Eli jos ei asiakkaita ei kuluja.
Jos asiakkaita niin suora tuki.  Kyseessä on yksi kuukausi.
Tämä oli siis "heitto"  ajatus joka vaatii hiomista mutta toivon
että se aiheuttaa keskustelua.  Suunnitelma ei siis ole valmis
vain ihan vain ajatusasteella.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2501 on: 19. 11. 2008 20:08 »
Mitä nyt pikkuisen enemmän on kilpailuakin Helsingin ja Tallinnan välillä. Yrityksen konkurssiin ei koskaan ole vain yhtä syytä. Mieti fable miten superseacat voi mennä konkurssiin, kun matkastajia on kyllä. Mutta eihän sinua se kiinnosta. Kunhan puolustat keinolla millä hyvänsä RG-Lineä. Ja jatkat noita epätotuuuksiasi.

Miksi? Mitkä ovat vaikuttimesi?

Joku toinen panostaa liikaa vääränlaiseen kalustoon ja menee nurin. Joku toinen ei panosta ollenkaan ja menee nurin. Kerrotaan siis sinulle fable, että noilla tunnusluvuilla ja odotettavissa olevilla kunnostuskustannuksilla RG-Line ei voi pärjätä. Eikä toiminta vakuuta, kaikkea muuta. Odotankin miten ja koska se ajetaan alas.

Silloin kun se päivä tulee, saanko kertoa kuka sinä olet?

Et vieläkään ole vastannut kysymykseeni.

Shoppailu kiinnostaa ihmisiä aina. Viikottain vaasalaiset painuvat muihin kaupunkeihin ostoksille. Näin tekevät myös ihmiset Uumajassa. Mikä heitä estää tulemasta Vaasaan. Tiedätkö fable, lauantain aikataulut. Laiva makaa satamassa.

Sehän on itsestään selvää, että aamulla Uumajaan ja illalla takaisin Vaasaan varmasti kannattaa. Edellyttäen, että lipunhinnat ovat siedettävät ja kansalla on asia hyvin tiedossa. Vaikka tekisivät vain yhden tälläisen risteilyn kerran kuukaudessa.

Minnekäs ”kaverisi” black lähti. Vai tapaatko useinkin keskustella itseksesi? Mutta kutsu nyt hänet takaisin ja täytä taas äkkiä sivut omilla tietopaketeillasi. En pääse ainakaan viikkoon koneelle, joten juttele peilikuvasi kanssa sen aikaa.  :)

No yritetään sitten vielä  monenenko kerran.

Olen samaa mieltä; ihmiset  pitävät viikonloppushopailusta.

Kyllä Helsinki-Tallinnan reitillä riittää huomattavasti enemmän matkustajavolyymiä kilpailusta huolimatta, kun merenkurkussa on. Catin ongelma oli, ettei se  saanut rahtituloja. Siksi  merenkurkuun pelkät risteilyt ovat  toiveajattelua ilman  realistista menestysmahdollisuutta.

 Sitten kun  saavut taas koneelle niin kerrotko meilekkin faktaa, mitä kunostuskustannuksia
RG-linelle on tulossa?  

En kyllä ole ihan kärryillä mitä irvailet  "kaverin" ja "peilikuvan" kassa keskuteluista, mutta  mainittakoon kuitenkin että "Blank" keskusteli C-Expressistä joka ei ole enää RG-linen alus.  Siitä ei ainakaan RG-Linelle  korjauskutannuksia tule. Vastailin kuitenkin hänelle, kun laivafriikki olen.
Vahinko, jos  faktaa sisältänyt tietopakettini ja keskusteluni noin sinua kovertaa.

Ei RG1 ole mikään risteilyalus eikä kerran viikonlopussa tai kuussa tehty  risteily tule RG-taloutta heilauttamaan mihinkään suuntaan.  Katsos   rahtauskustannukset nousevat viikonloppuna huomattavasti. Vai meinaatko että laiva seilaa viikonloppuna ilman rahtia? Kyllä nämä shoppailuristeilyt kokeiltiin jo Casinon aikana.


Eikä toiminta vakuuta, kaikkea muuta. Odotankin miten ja koska se ajetaan alas.



Olenko minä koskaan väittänyt, että  RG-linen toiminta olisi kultakaivos? Päinvastoin! Minähän  ihaillen ihmettelen, kuinka RG-line seilaa kaikiesta huolimatta.  Merenkurkun  matkustajaliikenne ei tule enää koskaan olemaan yksin kanatavaa. Itseasiassa ihmettellin aikanaan sitä että Rabbe  jatkoi.  Mutta mies on todella Vaasan "partiopoika" No 1.  RG 1 on kuitenkin seilannut hyvin ilman ongelmia ja tyydyttävällä matkustaja ja rahtivolyymillä. Kerrasaan hienoa.

Olisi aika siis  jo harkita hänelle Vaasan kaupungin puolesta  jotain suurempaa tunnustusta. Lupaan  yrittää laitaa asiaa vireille, kävi RG-linelle sitten kuinka hyvänsä.


 Ps. Mitkäs intohimot sinulla on minun hekilöllisyyteni paljastaa?  Minusta on myös arveluttavaa arvailla  vaikuttimiani.  En minäkään arvele sinun henkilölisyyttäsi tai  negatiivisia vaikuttimiasi.
 Tekstisi muuten muistuttaa minua yllättävästi vanhasta veijarista "Analyyssistä" joka kanssa täällä olllaan väänetty pailjon aiheesta.

Keskustelen mielelläni, kun olen sosiaalinen ihminen. Vaimoni ei ainakaan vielä ole valittanut, että debateeraan itseni kanssa.  Joten ota hymiöstäsi huolimatta "löysin vantein".  

 
« Last Edit: 19. 11. 2008 21:09 by fableable »

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2502 on: 19. 11. 2008 20:08 »
Mitä nyt pikkuisen enemmän on kilpailuakin Helsingin ja Tallinnan välillä. Yrityksen konkurssiin ei koskaan ole vain yhtä syytä. Mieti fable miten superseacat voi mennä konkurssiin, kun matkastajia on kyllä. Mutta eihän sinua se kiinnosta. Kunhan puolustat keinolla millä hyvänsä RG-Lineä. Ja jatkat noita epätotuuuksiasi.

Samaa minäkin vähän mietin mutta nimimerkki "kylanpaa" sanoi sen.
Firma voi mennä nurin niin monesta syystä.  Se voidaan ajaa nurin
kuten Trasparaden.  Tai vääristynyt kilpailutilanne voi tehdä tai
toisen saama tuki voi kaataa toisen. 

Jos asiaa tutkittaisiin ja markkinoitaisiin oikein niin uskon, että
tuollaiselle henkilöliikenteelle olisi kesäaikana markkinarako ja
kannattava.  Siis yhden kuukauden liikennöinti vuokra-aluksella
Heinäkuun aikaan.  Oikeanlainen alus ja sopuhinta,  Hinta
pitää olla edullinen.  Vaikka tuettu.  Kaupunki voisi ihan hyvin
tukea sitä suoraan lipputukena.  Eli jos ei asiakkaita ei kuluja.
Jos asiakkaita niin suora tuki.  Kyseessä on yksi kuukausi.
Tämä oli siis "heitto"  ajatus joka vaatii hiomista mutta toivon
että se aiheuttaa keskustelua.  Suunnitelma ei siis ole valmis
vain ihan vain ajatusasteella.

En minä ainakaan vastusta  toista yrittäjää linjalle. 
Miten sitten tuollainen  "kesälinja" kilpailutetaan RG-Linen kanssa onkin tukien osalta jo huomattavsti vaikeampi kysymys.
Valtiollisten tukien ehto kun varmasti tulee olemaan ympärivuotinen matkustajaliikenne.
Lipputuet  kaupungilta toiselle yhtiölle vaatii poliittisen päätöksen.
Uskon ettei mene läpi.

Lisäksi epäilen minkään varustamon laittavan kalustoaan noin lyhyelle sesongille liputukien varassa.
Mutta Suomi on vapaa maa yrittää,  ja toivossa on hyvä elää.
 
« Last Edit: 19. 11. 2008 21:09 by fableable »

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2503 on: 22. 11. 2008 14:02 »
Kuule fableable: Kun tunnet ilmeisesti lähipiiriin kuuluvana RG Linen asiat noin hyvin, voisit pyytää niiltä kavereiltasi tilinpäätöstiedot viime vuodelta. Ne olisi pitänyt lain mukaan toimittaa kaupparekisteriin jo kesällä.

Veronmaksajat odottavat niitä pelon sekaisin tuntein.

Offline JSL

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2504 on: 22. 11. 2008 15:03 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2505 on: 22. 11. 2008 16:04 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....
Oho, vai toveri Moisio ?
En sitä silti saa arvuutella, eli Siperia opettaa.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2506 on: 22. 11. 2008 17:05 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....


No ihmekkös tuo, kun Harri Moisio perehtyi asiaan todella hyvin, mikä on hänelle muutenkin ominaista.
Siksi ei todellakaan ole ihme Harrin  äänivyöry kunnallisvaaleissa. Harri on kansanedustaja ainesta.
 Et ole  muuten ensimäinen, joka näin arvelee. Olen saanut yksityisvistejäkin, jossa asiaa on kysytty.

En ole kuitenkaan Harri Moisio, vasemmistoliittolainen, enkä "äkyräkommunisti Rabben sylikoira" niinkuin eräs ex-puolue (anteeksi) ry puheenjohtaja "huippulogiikallaan" oli tietävinään. 

Moderaattori

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2507 on: 22. 11. 2008 20:08 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....

Moderaattori oli Lauantain matkoilla.  Olisin poistanut ylläolevan lainatun
arvuuttelun mutta nyt siihen on vastattu ja se on myöhäistä.
Nettiketin periaatteen mukaan nimimekkejä ei saa yrittää arvuutella.
Tästä varoitus nimimerkille JSL 22.11.08 klo. 22:27.
Nimimerkkejä ei saa yrittää arvuutella edes leikillään.

Offline JSL

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2508 on: 23. 11. 2008 19:07 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....


No ihmekkös tuo, kun Harri Moisio perehtyi asiaan todella hyvin, mikä on hänelle muutenkin ominaista.
Siksi ei todellakaan ole ihme Harrin  äänivyöry kunnallisvaaleissa. Harri on kansanedustaja ainesta.
 Et ole  muuten ensimäinen, joka näin arvelee. Olen saanut yksityisvistejäkin, jossa asiaa on kysytty.

En Harria tunne/tuomitse millään lailla, mutta minkä takia olet sitä mieltä että juuri Harri olisi kansanedustaja-ainesta? :)

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2509 on: 24. 11. 2008 08:08 »
Minua ei kiinnosta todellakaan ihmisten henkilöllisyys nimimerkkien takana, mutta Fablen kirjoitukset/RG-Line tuntemus tuo mieleen jostain syystä Harri Moision....


No ihmekkös tuo, kun Harri Moisio perehtyi asiaan todella hyvin, mikä on hänelle muutenkin ominaista.
Siksi ei todellakaan ole ihme Harrin  äänivyöry kunnallisvaaleissa. Harri on kansanedustaja ainesta.
 Et ole  muuten ensimäinen, joka näin arvelee. Olen saanut yksityisvistejäkin, jossa asiaa on kysytty.

En Harria tunne/tuomitse millään lailla, mutta minkä takia olet sitä mieltä että juuri Harri olisi kansanedustaja-ainesta? :)
 

Menee jo OT- keskusteluksi, mutta suoraan kysymykseen suora vastaus. Arvioni perustuu vuosisen varrella hänen  toimintansa seuraamiseen kirjoitusten ja valtuustotyöskentelyn osalta.
Lyhyesti; Asioihin perehtyvä, kiihkoton, analyyttinen, idearikas, joustava. Tämä ehkä ottaa moneen varsinkin RG-line keskustelun puiteissa kipeää, mutta mielestäni Harri on myös avara, ja samalla tinkimätönkin.

Offline JSL

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2510 on: 24. 11. 2008 17:05 »
On varmasti noita kaikkia adjektiiveja, mutta tekojansa perusteella ei olekaan niin vasuri...

Edit:  Moderaattorin huomautus!

Nyt palataan sitten asiaan.  Ei enää otsikon viereisiä asioita, olkaa niin ystävällisiä.
« Last Edit: 24. 11. 2008 19:07 by Moderaattori »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2511 on: 26. 11. 2008 09:09 »
Omena hotellkien perustamisessa tulee Rabbelle, vanhalle miehelle, todella kiire. Vuosi sitten kauppalehdessä hän valokuvautti itsensä liituraitapuvussa mersuansa vasten ja lupasi perustaa viidessä vuodessam 900 omenahotellia. Se tietäisi 15 hotellin kuukausivauhtia. Omena hotelleja
on perustettu vasta Tampereelle 2003, Vaasaan 2004, Turkuun 2005, Helsinki I 2007, Jyväskylä 2007, Helsinki II 2008.

Sitten neuvottelujen alla 3 ulkomaista omena-hotellia ja muita. Täytyy Rabben elää todella vanhaksi jos aikoo nuo hotellit perustaa. Olen matkan varrella oppinut pienentämään Rabben mielikuvitusta. Kyllä ideoita on, mutta kun rahat puuttuu. Rabbe suunnitteli toriparkin, mutta Halliosakeyhtiö sen teki. Centralin ja Pohjalaisen talon väliin piti tulla oopperatalo ja kreikasta laiva tuomaan oopperavieraita. Siinä se on edelleen parkkipaikkana. Satamassa lojuu Rabben entinen laiva ja odottelee maailmanloppua. Rabbe osti kovaslla metelillä Central ja Vaasa hotellin, eihän se lopuksi maksanut kuin 8400 euroa loppu meni Yhdyspankin syliin ja siellä lojui toistakymmentä vuotta.

Kyllä haaveita ja unelmia pitää olla, mutta ne vaatii myös rahaa. Nämä Rabben bisnesluvut ei näytä paranevan. Kotipizzasta on enää siivu jäljellä. Verokalenteri ei näytä kovin hurjalta
täällä on ns "hiljaisia miljonäärejä" ja pilvin pimein. Ja Rabbe ei siihen kastiin kuulu mutta mielellänsä luo illuusiota ihmisille suurista rahoista. Etten sanoisi skeptisesti suurista veloista.
Minulla on arkistossani vielä Rabben talouslukemat ja hyviltä ei näyttänyt. Kun firmat kulkee C luokassa, ei suositella luotonantoa. Ei hyvä!

Tässä on lama alkanut ja nähdään monen "miljonäärin" kaatumisen. Niitä oli monta miljonääriä jotka nyt on köyhempiä kuin minä. Oli niitä kovia pankinjohtajia jotka hakivat sosiaalivirastosta toimeentulotukea. Kuuntelin pari viikkoa sitten pankinjohtajan puhetta, mietin itsekseni, että hyvä luoja kun olen jo eläkeläinen! Kyllä säästyy monelta. Ei ole velkaa, ei rahaa ja juuri poliittisesta vastuusta ja saanut vapauden. Nyt saan sanoa ketään pelkäämättä ajatukseni
ilmoille, ei tarvitse pelätä että velkoja irtisanotaan tai poliittisesti teilataan jos olen mieltä,.
Ihanaa olla vapaa.

Pentti Suksi

Offline präntööläinen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 226
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2512 on: 26. 11. 2008 09:09 »
Blaadetissa oli männäviikolla kartta meidän silmäätekekvien asuinpaikoista ja siinä ihmetytti kun Rabbe oli pantu asumaan Vaskiluotoon. Eikö se enää siinä Hakorannan talkkariasunnossa asukaan?

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2513 on: 26. 11. 2008 10:10 »
Omena hotellkien perustamisessa tulee Rabbelle, vanhalle miehelle, todella kiire. Vuosi sitten kauppalehdessä hän valokuvautti itsensä liituraitapuvussa mersuansa vasten ja lupasi perustaa viidessä vuodessam 900 omenahotellia. Se tietäisi 15 hotellin kuukausivauhtia. Omena hotelleja
on perustettu vasta Tampereelle 2003, Vaasaan 2004, Turkuun 2005, Helsinki I 2007, Jyväskylä 2007, Helsinki II 2008.

Sitten neuvottelujen alla 3 ulkomaista omena-hotellia ja muita. Täytyy Rabben elää todella vanhaksi jos aikoo nuo hotellit perustaa.


Pitää ottaa huomioon, että tällaisessa bisneksessä tulee olla  kannustavia visioita ja tavoitteita. Jos ne eivät täysin toteudu, niin väliäkö sillä?  Pääasia että mennään eteenpäin.
 Nimeomaan positiivisella ajattelulla mennään eteenpäin ei negatiivisella. Kyse ei siis ole haaveista tai unelmista. Vaan tavoiteesta jota toteutetaan jatkuvasti. Aika sitten näyttää lopullisen tuloksen.  ja joka menneitä kaivelee, sitä tikulla silmään!

Blaadetissa oli männäviikolla kartta meidän silmäätekekvien asuinpaikoista ja siinä ihmetytti kun Rabbe oli pantu asumaan Vaskiluotoon. Eikö se enää siinä Hakorannan talkkariasunnossa asukaan?

En tiedä oliko tahallinen vahinko, mutta monet asialle omistautuneet johtajat "asuvat" työpaikoillaan.
« Last Edit: 26. 11. 2008 14:02 by fableable »

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2514 on: 26. 11. 2008 11:11 »
Tämän http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2473.msg59026#msg59026 mukaan Rabbe hallinnoisi sokrun kellotornin huippua. Mahtaako herra asustella nykyään siellä ? Voisiko Kari mahdollisesti kertoa lisää ?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2515 on: 26. 11. 2008 12:12 »
Tämän http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2473.msg59026#msg59026 mukaan Rabbe hallinnoisi sokrun kellotornin huippua. Mahtaako herra asustella nykyään siellä ? Voisiko Kari mahdollisesti kertoa lisää ?

Ei valitettavasti voi.  Ollessani siellä minulle sanottiin, että "Yläkertaa hallinnoi
Rabbe Grönblom".  Yläkertaan oli opasteet joissa luki "Kotipizza oy".
Tiesin, ettei sillä ole pizzeriaa joten minulla ei ollut sinne mitään asiaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

kylanpaa

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2516 on: 05. 12. 2008 21:09 »
Olisi aika siis jo harkita hänelle (Rabbe) Vaasan kaupungin puolesta jotain suurempaa tunnustusta. Lupaan yrittää laittaa asiaa vireille, kävi RG-linelle sitten kuinka hyvänsä.

Oletko aivan tosissasi??? Johan tuo sai ne RG-pantit ja vielä miljoonien tuet. Taloko Hietasaaren hänelle pitäisi rakentaa? Vai annetaanko hänelle koko Mansikkasaari? Patsas torille, aatelisarvo. Vaiko kirkosta oma numeroitu paikka?

Et taida Fable ymmärtää mitään yrittämisestä ja yrittäjän sielunelämästä. Riskeistä, toiveista ja henkilökohtaisista vaikuttamista. Rabbe on ottanut tietoisen riskin ja sillä siisti. Lopeta jumalauta tuo partiopoikanimittely ja asioiden kaunistelu!! Täyttä potaskaa.

Kun hän nyt edes hoitaisi tuolta satamasta sen asbestilaivan jotenkin pois, niin eiköhän ympäristöseura hänet siitä aateloisi. Tiedän ettei laiva ole enää hänen, mutta pystyvänä miehenä hän isoilla keuhkoillaan (tukijoukkoineen) vaikka puhaltaa sen paatin maailmalle. (Puhaltaminen häneltä onnistuu, toki siihen viimeksi tarvittiin poliitikkojen suurta myötävaikuttamista.)

Mikäli jonkun aateloida haluat, niin minä aateloisin ennemmin vaikka Jari Laxin. Siinä kova liikemies ja aivan omillaan toimeentuleva yrittäjä. Ja onhan näitä, suuria teollisuusmiehiäkin Vaasassa. Heitä et vaan varmaan tunne.

Pian on laiva kaupungin ja Fablenkin sylissä. Siinäpä seilaat sitten tätä Merenkurkun väliä, sinä kun niin laivoista tykkäät!! Leiki vaikka vähän aikaa Rabbea.

Tiedätkä Fable, liiketoiminnan pelisäännöistä yksi ensimmäisistä on järkevä luovuttaminen. Ei pidä tehdä lisää kuluja kun pskt on jo housuissa. Siinähän menee silloin kaikki. (Paitsi jos on joku takana tukemassa, tai firma siirretty hiljaisuudessa jonkun toisen nimiin.)

Mutta rakennetaan ihmeesä Rabbelle patsas, verorahoilla tietenkin.

En minäkään arvele sinun henkilölisyyttäsi tai  negatiivisia vaikuttimiasi. Tekstisi muuten muistuttaa minua yllättävästi vanhasta veijarista "Analyyssistä" joka kanssa täällä olllaan väänetty pailjon aiheesta.

"Et ole  muuten ensimäinen, joka näin minua häneksi arvelee. Olen saanut yksityisvistejäkin, jossa asiaa on kysytty. En ole kuitenkaan analyyssi, tai hänen sylikoiransa, niinkuin eräs antiaktiiviinen poliitikko, joka ei tietenkään täällä kirjoittele, arvioi."

PS. Vaikuttimeni eivät ole negatiivisia, ne ovat realistisia.

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2517 on: 06. 12. 2008 14:02 »
Me veronmaksajat odotamme edelleenkin mielenkiinnolla RG Linen tilinpäätöstä.

Valvooko kukaan kaupungin puolesta asiaa?

Miksi tilinpäätöstä ei ole vieläkään (puolisen vuotta myöhässä) julkistettu?

Taitaa olla todella surkea kun ei voi tiedottaa!

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2518 on: 07. 12. 2008 00:12 »
Olisi aika siis jo harkita hänelle (Rabbe) Vaasan kaupungin puolesta jotain suurempaa tunnustusta. Lupaan yrittää laittaa asiaa vireille, kävi RG-linelle sitten kuinka hyvänsä.

Oletko aivan tosissasi??? Johan tuo sai ne RG-pantit ja vielä miljoonien tuet. Taloko Hietasaaren hänelle pitäisi rakentaa? Vai annetaanko hänelle koko Mansikkasaari? Patsas torille, aatelisarvo. Vaiko kirkosta oma numeroitu paikka?

Et taida Fable ymmärtää mitään yrittämisestä ja yrittäjän sielunelämästä. Riskeistä, toiveista ja henkilökohtaisista vaikuttamista. Rabbe on ottanut tietoisen riskin ja sillä siisti. Lopeta jumalauta tuo partiopoikanimittely ja asioiden kaunistelu!! Täyttä potaskaa.

Kun hän nyt edes hoitaisi tuolta satamasta sen asbestilaivan jotenkin pois, niin eiköhän ympäristöseura hänet siitä aateloisi. Tiedän ettei laiva ole enää hänen, mutta pystyvänä miehenä hän isoilla keuhkoillaan (tukijoukkoineen) vaikka puhaltaa sen paatin maailmalle. (Puhaltaminen häneltä onnistuu, toki siihen viimeksi tarvittiin poliitikkojen suurta myötävaikuttamista.)

Mikäli jonkun aateloida haluat, niin minä aateloisin ennemmin vaikka Jari Laxin. Siinä kova liikemies ja aivan omillaan toimeentuleva yrittäjä. Ja onhan näitä, suuria teollisuusmiehiäkin Vaasassa. Heitä et vaan varmaan tunne.

Pian on laiva kaupungin ja Fablenkin sylissä. Siinäpä seilaat sitten tätä Merenkurkun väliä, sinä kun niin laivoista tykkäät!! Leiki vaikka vähän aikaa Rabbea.

Tiedätkä Fable, liiketoiminnan pelisäännöistä yksi ensimmäisistä on järkevä luovuttaminen. Ei pidä tehdä lisää kuluja kun pskt on jo housuissa. Siinähän menee silloin kaikki. (Paitsi jos on joku takana tukemassa, tai firma siirretty hiljaisuudessa jonkun toisen nimiin.)

Mutta rakennetaan ihmeesä Rabbelle patsas, verorahoilla tietenkin.

En minäkään arvele sinun henkilölisyyttäsi tai  negatiivisia vaikuttimiasi. Tekstisi muuten muistuttaa minua yllättävästi vanhasta veijarista "Analyyssistä" joka kanssa täällä olllaan väänetty pailjon aiheesta.

PS. Vaikuttimeni eivät ole negatiivisia, ne ovat realistisia.


Pesimistinen sarkasmisi puree  huonosti.

Toki Rabbe tuet sai. Ota kuitenkin huomioon, että samanlaisiela tukipaketilla ei tänne toista varustamoa, ei pientä eikä suurta saada.  Pizza osaakkeet olivat Raben.  Ne olivat  säilytyksessä kaupungilla  sopimuksen vakuutena. Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme. Pikkasen realismia siis kehiin, kun kehut realisti olevasi.

  Ei asbestilaiva kuulu tämän topicin alle vaikka kuinka leipoisit.
Itse en lähtisi ”Rabbea leikkimään” ja merenkurkkuun harjoittamaan laivabisnestä. Pidän enemmän risteilyluontoisesta seilaamisesta.

  Olen aika huono arvioimaan tietojani bisneksenteosta. Muotoillaanko vaikka näin, että osakemarkkinoilla on takkiinkin tullut välillä raskaastikkin. Mutta yhtään bisnes konkurssia en ole eläessäni tehnyt. Liiketoiminnan pelisäännöistä olen kanssasi täysin eri mieltä.  Oletko kullut  koskaan riskin  hajauttamisesta. Niin tekevät viisaat ja menestyvät bisneksen tekijät. Rabbe on yksi heistä.  Ja lisäksi vielä; partiopoika, mikä partiopoika.

belurisk

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2519 on: 07. 12. 2008 00:12 »
Pizza osaakkeet olivat Raben.  Ne olivat  säilytyksessä kaupungilla  sopimuksen vakuutena. Kyse oli  sopimusosapuolten  uudesta sopimuksesta ja tässä tapauksessa lähes "bisneskumppaneitten" järjestelystä, jossa tarvittiin kyllä poliittista yhteistä tahtoa ja päätöstämme.

  Ei asbestilaiva kuulu tämän topicin alle vaikka kuinka leipoisit.

    Oletko kullut  koskaan riskin  hajauttamisesta. Niin tekevät viisaat ja menestyvät bisneksen tekijät. Rabbe on yksi heistä.  Ja lisäksi vielä; partiopoika, mikä partiopoika.


Toki Koti-Pizzan osakkeet olivat Rabben, mutta sopimuksella luovutettu vakuudeksi Vaasan kaupungille.
Toteutunut järjestely ja vakuuksien poisantaminen oli Vaasan kaup:lle = veronmaksajille epäedullista ja riskiä lisäävää.  Katson asiaa siis kaupunkilaisten kannalta.
"Asbestilaiva" on Vaasalle ongelma, siitä ei pääse mihinkään.  "Lähes bisnesskumppanin" toiminnan seurausta sekin.
Riskien hajauttamisen periaate on yritys- ja sijoitustoiminnassa oikein.  Kaupungin tulisi myös toiminnassaan ottaa tuo em. asia huomioon.  Kaupunkilaisten etu tulee olla ensisijainen.  Yritystoiminnan vastuita ja velvoitteita ei pidä ottaa kaupunkilaisten piikkiin.
Rabbe ei ole tietääkseni ollut lähelläkään partiotoimintaa.   Suoritti muistaakseni asevelvollisuuden merivoimissa Pansiossa.  Kun olemme hänen kanssaan samaa ikäluokkaa ja syntyperäisiä vaasalaisia , niin tunnemme toisemme.   Rabbe kävi hotelli- ja ravintola-alan koulutuksen Helsingissä Haga-Instituutissa 70-luvun alkupuolella.