Meinaatko että tällä nykyisellä RO-RO aluksen 50-100 paikalla voisi edes ajatusleikillä saada vuodessa 100.000 matkustajaa niillä vuoromäärillä mitä paatti ajalee 
En, vaan tarkoitan sitä, että jossain kulkee homman kannattavuuden raja. Kuinka usein liput on myyty loppuun? Eivät vuorot, tai useammat laivat yksin tuo lisää matkustajia, vaan tämän hetkinen tilanne on se, että liikennöidään vain tarpeen mukaan. Hupireissut ja tax-free ovat historiaa.
Niinpä mitä Vaasalaiset veronmaksajat ovat hyötyneet ? liki 800.000e saatavia nytkin ja lisää vaan velkaa kinutaan 
Vaasalaiset yritykset vievät tuotteitaan yli Ruotsiin RG-linen aluksella ja sitä kautta myös Norjaan ja tavaraa tulee myös takaisin. Kyllä se nyt jossain näkyy, Ojalan laskuopin mukaan.
Toiseksi, kysymys on myös tiestä, vaikka se kulkeekin vedessä. Miten montaa eri tietä käytät päivittäin ja vuosittain? Siitä huolimatta veronmaksajat maksavat teistä, joita eivät ole edes koskaan nähneet. Sellaisistakin, joilla hädin tuskin liikutaan. Siihenhän tämä kaikki perustuukin. Jos jokaista tietä ylläpidettäisiin vain kannattavuuden mukaan, niin olisiko esim. Palosaarella Palosaarentien lisäksi muita ajokuntoisia katuja?
Per****le tämä on valtion asia eikä Vaasalaisten veronmaksajien maksaa vietitukia joillekin paperirullille.
Myös Vaasa on osa valtiota ja veronmaksajat ovat valtio. Eikä kysymys on vain jostain paperirullista, teollisuutta ja vientiä tulee tukea pitämällä huolta siitä, että se voi viedä tuotteitaan ulkomaille. Suomi (eikä Vaasa) eivät ole muutenkaan tässä kunnostautuneet mitenkään mahtavasti.
Sitäpaitsi, kysymys on usein herkistä aloista, eikä paperiteollisuuskaan lepää laakereillaan kun kysymys kannattavuudesta.
Täällä sivustoilla oli eräs naisimmeinen joka sanoi että MUTU TUNTUMALLA EI SANOTUT ASIAT EIVÄT OLE FAKTAA ja sinäkin sitä olit mieltä.
Verorahojako se alus sitten vain ruumassaan kuskaa?
Tokkopa ketään yritys Vaasasta nyt Kiinan lähtisi yhren ROO ROO aluksen olemassaolon takia.. 
Tuskinpa, mutta yrittäjyyden puolesta on puhuttu monessa eri yhteydessä Suomessa ja sen edellytyksiä voisi parantaa paljon. Voitaisiin esim. pitää huolta siitä, että tavara voidaan viedä helposti Suomenlahden yli - myös Vaasan korkeudelta.
Mutta toistan jo aikaisemmin ehdottamani, kokeillaan. Grönblom kyykkyyn. Oppii.