Author Topic: Keskustelua Foorumin sisällösta  (Read 90899 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #360 on: 09. 04. 2010 16:04 »
Oletko Pentti nyt ihan tosissasi, paat aika halvalla meitä muita. Reilu 30v sitten kun istuttiin kurssikeskuksen pukuhuoneessa tupakilla et ollut tollainen, hivenen outo kylläkin tapasi mukaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #361 on: 09. 04. 2010 16:04 »
Olen tosissani, silti ketään halveksimatta.

jekku

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #362 on: 10. 04. 2010 06:06 »
Sukselle ihan vinkkinä, kirjoitelmiasi ja mielipiteitäsi olisi mukavampi lueskella, mikäli ennen julkaisua lukisit ne itse ensin ajatuksella läpi pariinkin kertaan.

Tällöin voisit korjailla kiihdyksissäsi kirjoitettua tekstiä ymmärrettävämpään muotoon, voisit korjata kielioppivirheet ja tarkistaa joidenkin sanojen oikean kirjoitusmuodon ( mm. sosialidokraatisen puolueen, sodidaarisuus, sossialidokraattien ).

Quote
Syrjäytynyt ihminen on sivistyssanalla hienosti sanottuna  parasiippi eli loiseläjä,anovat hyvätuloiset, ja hyljeksivät huono-osaista.

Loiseläjä on parasiitti, hienosti sivistyssanana.

Tämänkaltaiset ärsyttävät pikkuvirheet vievät kovin helposti pohjan koko kirjoitukselta ja kielivät tunnekuohusta minkä vallassa teksti on kirjoitettu.
Pieni rauhoittuminen ei ole pahasta, silloin ei tarvitse kiivetä yläkertaan turvaan ja jatkaa siellä  kirjoittamista ilman vastakommentteja.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #363 on: 10. 04. 2010 06:06 »
Oman nimen osio perustettiin aikanaan joidenkin kirjoittajien toivomuksesta.    

Omalla nimellä osio perustettiin tosiaankin vain muutaman kirjoittajan toivomuksesta. Periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan, onko täällä oma osio vaaleatukkaisille, omalla nimellä kirjoittajille, tai esim. kissanomistajille. Homma toimii silloin kun se vastaa tarkoitusta. Täällä ongelmana on vain, kun näiden omalla nimellä kirjoittavien joukossa on muutama, jotka käyttävät hyväkseen tätä osiota - muita kirjoittajia vastaan. Voiko esimerkiksi olla oikein, kun ylläpito sulkee jonkun aiheen, osa lähtee jatkamaan omalla nimellä osioon ja vielä heittelee jotain alakertaan, kun taas osalle keskustelusta tuli loppu?

Omalla nimellä osio voisi toimia hienostikin, mutta valitettavasti siellä on niin vähän - fiksuja - kirjoittajia.

Omalla nimellä osio ei toimi täällä ja sitä kannattaa vain muutama henkilö. Se miten tarpeellinen se sitten todellakin on, jää luonnollisesti ylläpitäjän harkittavaksi. 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #364 on: 10. 04. 2010 06:06 »
.

Mielestäni lähes kaikki myönnytykset kirjoittajien mielipiteiden mukaan näyttävät olevan ihan turhia sillä mikään ei näytä paranevan vaan sitten moititaan parannuksia.  
  

No en ole kyllä pannut merkille, että linja olisi mitenkään käyttäjämyönteinen, jos puhutaan myönnytyksistä. Mutta siinä ole kyllä oikeassa, etteivät muutokset voi koskaan miellyttää kaikkia. Tämä on ihan selvä. Itselleni se paras muutos olisi sellainen Matseman-osio, johon vain minä itse hyväksyisin kirjoittajat. Sellainen saunakaverit RY.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #365 on: 10. 04. 2010 08:08 »

Jollakin kirjoittajalla oli sellainen vääristynyt käsitys, että ylläpitäjän linja kaikessa olisi sama kuin minun minelipiteeni.  Aivan älytön ja suorastaan tyhmä ajatus mutta niin vain oli.  Se todettiin ja sen voi näkeä kun lukee viestejä joissa muistetaan mainita, että "Moderaattori sanoi sitä ja sitä" vaikka sen sanoi Kari Lajunen.  


Aika hölmöä väittää, ettei Lajusen ollessa moderaarttorina sanoja olisi ollut myös moderaattori, koska sitähän sinä olit. Oliko ne kirjoitukset sitten ylläpidon linjan mukaista onkin jo ihan eri asia.

Kyllä se vaan niin on, että silloin kuin puhuu Kari Lajunen niin,  puhuu aina myös kaihdinkauppias ja harrastekuvaaja Lajunen. Halusit sitä tai et. Niistä rooleista, joita meillä on ei pääse eroon vain esiintymällä toisella roolilla.



Jack nimimerkki poistettiin aikaanaan joidenkin kirjoittajien toivomuksesta.  Mielestäni turha poisto muttei sitäkään herätetä uudelleen.


Kyseisellä poistolla oli kaikki mahdollisuudet onnistua ja tehdä tästä palstasta parempi. Hommaa ei kuitenkaan hoidettu, kuten olisi pitänyt. Poisto näytti väkinäiseltä ja siitä sai sellaisen kuvan, että tuollaisia puskasta selkään puukottajia haluttaisiin täällä pitää. Siitä nyt vain sai sellaisen kuvan ja saa näköjään vieläkin, koska olet edelleen sitä mieltä, että poisto oli turha. Tosin enää et ilmeisesti ole moderaattori, joten sitä ei voi sekoittaa ylläpidon nykyiseen linjaan, mutta silloiseen linjaan kyllä voi. Monet vaativat Ylläpidolta tuohon aikaan selitystä asiasta, mutta siihen ei tullut silloin mitään vastausta.

Tämä oli minun mielipiteeni tuohon laittamaasi kommenttiin, enkä siitä mielelläni jatka, ettei tarvi taas laittaa osiota lukkoon.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #366 on: 10. 04. 2010 11:11 »
Sana sosiaalidemokraatti toisessa muodossa on lainattu Suomen kirjallisuudesta kuten solisaliratti, solialimokkuraatti,sossialidokraattien, ne ovat lainasanoja. Lueppa kirjallisuutta.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #367 on: 10. 04. 2010 11:11 »

No en ole kyllä pannut merkille, että linja olisi mitenkään käyttäjämyönteinen, jos puhutaan myönnytyksistä. Mutta siinä ole kyllä oikeassa, etteivät muutokset voi koskaan miellyttää kaikkia. Tämä on ihan selvä. Itselleni se paras muutos olisi sellainen Matseman-osio, johon vain minä itse hyväksyisin kirjoittajat. Sellainen saunakaverit RY.

Joo aivan totta ja joskus vain on sellainen tilanne että on vain huonoja vaihtoehtoja.  Joskus voidaan olla valitsematta edes niitä huonoja mutta sekin tapaa olla sitten uusi huono vaihtoehto.  Yleensä kannattaa valita pienimmän riesan tie.  Tässä on mielestäni hyvin onnistuttu.   
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #368 on: 10. 04. 2010 11:11 »
Quote
Sana sosiaalidemokraatti toisessa muodossa on lainattu Suomen kirjallisuudesta kuten solisaliratti, solialimokkuraatti,sossialidokraattien, ne ovat lainasanoja. Lueppa kirjallisuutta.

Kyllä Kiannot on luettu, mutta ei se siltikään poista niitä ongelmia mitä tekstisi lukeminen tuottaa.
Toivottavasti et laajenna Veikko Huoviseen, Simo Hämäläiseen, Juhani Peltoseen tai vastaaviin lainasanojesi käyttöä, näillä herroilla löytyy kyllä ihmeellisempiäkin itsekeksittyjä sanoja joilla voi sitten foorumeilla brassailla.
Et sitten sen kummemmin kommentoinut tuota kiirettäsi julkaista tekstisi, olen edelleen sitä mieltä, että pari läpilukukertaa saa ihmeitä aikaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #369 on: 10. 04. 2010 12:12 »
Kirjallisuutta harrastavana ihmisenä olen lukenut kyseiset kirjat. Jos  haluatte niin alan kirjoittamaan pohjanmaa murteella. Nuota holotorompareita näyttää tänne kirjoittelevan eikä niiden äidinkielestä saa mitään selvää, vaikka kuinka panisi suunsa kirjakieliasenoon. Täysin käsittämätöntä teksti suoltoa, pälisemistä
pälimisen vuoksi. Koettakaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, että kansakoulun ja autokoulun käynytkin ymmärtää mitä kirjoitatte. Älkää olko kovin viisaita, kun omakin kielitaito on ruosteessa. Teidän tekstien lukeminen on täysin käsittämätöntä. Solisaratin ja solialimokkuraatin kuin demarin ja nosken ymmärtää
kirjoitetaan.

jekku

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #370 on: 10. 04. 2010 12:12 »
Kirjallisuutta harrastavana ihmisenä olen lukenut kyseiset kirjat. Jos  haluatte niin alan kirjoittamaan pohjanmaa murteella. Nuota holotorompareita näyttää tänne kirjoittelevan eikä niiden äidinkielestä saa mitään selvää, vaikka kuinka panisi suunsa kirjakieliasenoon. Täysin käsittämätöntä teksti suoltoa, pälisemistä
pälimisen vuoksi. Koettakaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, että kansakoulun ja autokoulun käynytkin ymmärtää mitä kirjoitatte. Älkää olko kovin viisaita, kun omakin kielitaito on ruosteessa. Teidän tekstien lukeminen on täysin käsittämätöntä. Solisaratin ja solialimokkuraatin kuin demarin ja nosken ymmärtää
kirjoitetaan.

Hyvänen aika sentään, katso nyt itsekin mitä kirjoitat.
Sanassa pohjanmaa kirjoitusvirhe samoin sanoissa teksti suoltoa, pälimisen.
 
"Solisaratin ja solialimokkuraatin kuin demarin ja nosken ymmärtää
kirjoitetaan." lausehan on täysin käsittämätön.

Tälläistä se kiire teettää, turha kääntää syytä ymmärtämättömyydestä meidän muiden kirjoittajien niskaan, jos itse suoltaa jatkuvasti virheitä vilisevää tekstiä.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #371 on: 10. 04. 2010 12:12 »
Pentti Suksi hiihtelee pois aiheesta. Kyse on kuitenkin tekstin luettavuudesta.

Meille "sivistyneille" Suksen kehotus kirjoittaa sellaista tekstiä, jota kansakoulun ja autokoulun käyneet voivat ymmärtää, ei tuota lainkaan vaikeuksia.
Pentti Suksen kirjoituksia vaivaavat lukuisat kirjoitusvirheet. Myös sanoja saattaa puuttua lauseista. Nämä haittaavat tekstin ymmärrettävyyttä.

Me voimme ymmärtää Pentti Suksea, jos hän ilmoittaisi olevansa dyslektikko eli sanasokea, mutta sitä hän ei tiettävästi ole, koska joissakin muissa yhteyksissä, esimerkiksi tehtaillessaan solvaavia tekstejä muista ihmisistä, Suksen tekstit ovat oikeinkirjoituksen osalta moitteettomat.

Eikä nyt ole kyse spesifisestä kielestä vaan oikeinkirjoituksesta. Murteellakin voi kirjoittaa, mutta silloinkin oikeinkirjoitus on osattava. Murre on puhekieltä, joten sen kirjoittamisessa on oltava erityisen tarkka.

Myös suomenkielessä esiintyvien lukuisten sivistyssanojen käytössä on osattava kirjoittaa sanakirjan eikä puhekielen mukaisesti. Esimerkkinä juuri sana "parasiitti" eli loinen, loiseläjä. Kaksi t-kirjainta siinä kuuluu olla.

Nopeasti kirjoitettaessa kirjoitusvirheitä tulee aina jonkun verran, joten olisi aina syytä lukea tekstinsä pari kertaa ensin ja korjata virheet ennen kuin painaa Lähetä-nappulaa.

Suksi on jääräpää ja me muut olemme tässäkin asiassa häirikköjä. Suksi pakenee yläkertaan.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #372 on: 10. 04. 2010 12:12 »
nykynuorison tekstareita kun lukee niin kaikki tulee yhtä pötköä ei ole pisteitä ei pilkkuja ei pisteitä ja kun asiasta heille puhuu niin katsovat kuin halpaa makkaraa ja ihmettelevät että mitä niillä tekee etkö sä tajuu faija että joka merkki on tärkee tekstariin kun mahtuu niin vähän evvk

belurisk

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #373 on: 10. 04. 2010 13:01 »

turha kääntää syytä ymmärtämättömyydestä meidän muiden kirjoittajien niskaan, jos itse suoltaa jatkuvasti virheitä vilisevää tekstiä.
Samaa mieltä Jekkun kanssa.  Olisi nimittäin myös muiden foorumilaisten huomiointia, että vaivautuisi oikolukemaan tekstinsä ennenkuin painaa enter- tai lähetä-painiketta.  Nimittäin uskottavuus vähintäänkin hälvenee sekavan kirjoituksen ja virheiden myötä, kun kirjoittaminen ja ilmaisu on improbatur-tasoa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #374 on: 10. 04. 2010 14:02 »
Holotromparit porajaa kun eisaa tekstiistä selevää vaikka kuinka olis evankeliumikakkulat kintahalla niistettevän
trohonon päällä. Nokun noon viisehempia äiteensä kersoosta. Istuumma täs ehtoo korvas Alappee-faarin kans lauvantaki  ja kopisteltihin nysää tantarin kylykehen.
Ny ne on krapuloosta joinki selvevenny kun ne jo Suksia mällästää  selevällä ymmärrettävällä äireen kielellä. Kyllä mä oon  tytyväänen kuin Kurkotaalias asti faari tavaa mun kirijootuksia vaikkei niistä kotoperääset suomalaaset saa yhtää selevää. Soon joku ulukomaan elävä tua Harrian Groeen, osaa suomiaki niin että sinittää ja käyy alavariin
täälä koirankuonolaasten maas Surenvitun loukolla. Kyllähän tämä on sellaasta kurkeloosten valtakuntaa
läpeessä kattuen. Hyvä soon, että Kurkotaalias asti vanahat tuffatki petellu  suomen kieltä lukoo tätä nettiä ja puhuuvat niin koriasti  Suamia että hävettää. Sillä on hellapoliisina joku italiaanen senjoriitta niin tuffa pysyy viriänä, että jaksaa lentää trompootta Kurkotaalian ja Suamen aiva alavariina.

Siä Kurkotaalias on  kuulemma sellaanen suomen kieltä puhuva populaatio kenkurujen joukos, niin ku yhyrellä tähärellä on suomenkielisiä aasia. Ny kuulemma Obamaki menos suomen kursiille ja Putiini tottahan ny toki.

Ku tulis sota, niin saataas vähä parasiittiä vai mitä piruja non, harvennettua. Ettei oo ihimisten  vaivoos.

Tervyysiä Alappee Faarilta

Pentti Suksi

belurisk

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #375 on: 10. 04. 2010 14:02 »
No, eihän tuo murrekaan onnistu. Hoh, hoh.  Jääköön tähän.

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #376 on: 10. 04. 2010 14:02 »
Yritys oli jotain epätoivoisen ja erittäin epätoivoisen välistä, tarkista Pentti lukeeko lääkepurkissa et otetaan ruuan tai runsaan nesteen kera. Sit noudatat ohjeita.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #377 on: 10. 04. 2010 15:03 »
Kyllä sujuu, minä osaan suupohjan alueen murteen. Koettakaapas kilpailla. Tuon suuren ja huomattavan kirjailijan ja runoilijan Harri O. Niskasen mieliteet ovat minusta todella upeita ja nerokkaita. Ne voitaisiin joka päivä lukea radiosta kun Turun tuomikirkon tornikello lyö kaksitoista ja  Harri Niskasen itse esittämänä syvällisiä mietelauseita Pentti Suksesta ja kuinka monta lääkettä hän ottaa päivisin. Se on hyvin tärkeää Suomen kansan tietää näin suuri ja mittava kysymys.

Nyt tämä suurten ajatusten mestari pohtii vielä upeimpia lauseita jotka olisivat nerokkaimpia kuvaamaan
Pentti Suksen hulluuden syvyyttä. Jos tulee ongelmia niin Teeriniemellä on kaikien hullujen lääkäri ja tohtori
joka antaa erehtymnättömän analyysin toisen hulluudesta. Toivottavasti saamme kirjakauppoihin uusinta painokset hänen kirjoistaan että voimme tutustua tähän  nerokkaaseen vaasalaiseen kulttuurihenkilöön.
En ole yhtään epätoivoinen, olen onnesta lääpälläni että oikein Austraaliassa asti luetaan kirjoituksiani.

Penttin Suksi

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #378 on: 10. 04. 2010 15:03 »
Siis hä, sekoatko nyt lopullisesti. Haloo ja koitappa lukea vaikka 20 kymmentä viimeistä viestiäsi, ihan foorumilta tai niistä sun omista arkistoista. Huomaatko mitään epätavallista, vai pakenetko yläkertaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin Pentti on kyllä iso osa foorumin sisältöä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #379 on: 10. 04. 2010 16:04 »
Onneksi olkoon, Eklukin on herännyt kuin leskenlehti talviuniltaan ja tuo kevät mietteitään.
On suuri autuas onni ihmiselle,että te olette niin  suuria viisaita ja teidän ajatuksenne virtaa kuin keväinen kyrönjoki.
Toivoisin kovasti teidän keksivän uusia sairauksia minulle entisten lisäksi, minä kun osaan nuo jo ulkoa.
Olisiko  AIDS mitään tai HIV positiivinen, kenties vaikka kenties kuppa. Katsokaa lääkärin kirjasta lisää sairauksia, oni niin lystikästä nettilääkärit niitä antaa. Kyllä tähän mun kroppaan vielä mahtuu tautteja.
Odotan mielenkiinnolla mitä sairauksia  suuri viisas kirjailija minulle antaa ja häntähän avustaa tuo
austraaliainen nero. Elellään!

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #380 on: 10. 04. 2010 16:04 »
Tämä ketju menee jäähylle.  Ketju avataan uudelleen manantaina.  Jos ketju siirtyy Omalla nimellä osioon. niin se poistetaan.

Ylläpito
T.P
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #381 on: 18. 04. 2010 18:06 »
Foorumin ylläpitäjänä käyn päivittäin lävitse isompia ja pienempiä tunteita.  Kaikki poliisitoimet, joita joudun tekemään, ärsyttävät suunnattomasti ja pakottavat pienelle lenkille.  Eniten ärsyttää kuitenkin väärät arviot siitä, mikä saattaisi kiinnostaa väkeä.

Tällainen väärä arvio on ilmeisesti nämä gif-animaatiot.  Kuvittelin että itse tekeminen ja oman luovuuden etsintä kiinnostaisi mutta taisin arvioida pieleen.  Jos itse on innostunut joistakin asioista, niin miksi muiden pitäisi olla?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #382 on: 19. 04. 2010 07:07 »
Foorumin ylläpitäjänä käyn päivittäin lävitse isompia ja pienempiä tunteita.  Kaikki poliisitoimet, joita joudun tekemään, ärsyttävät suunnattomasti ja pakottavat pienelle lenkille.  Eniten ärsyttää kuitenkin väärät arviot siitä, mikä saattaisi kiinnostaa väkeä.

Tällainen väärä arvio on ilmeisesti nämä gif-animaatiot.  Kuvittelin että itse tekeminen ja oman luovuuden etsintä kiinnostaisi mutta taisin arvioida pieleen.  Jos itse on innostunut joistakin asioista, niin miksi muiden pitäisi olla?

Mitä gif-animaatioita sinä tarkoitat?

Muokkaus: asia selvisikin jo tuolla toisessa keskustelussa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #383 on: 15. 06. 2010 09:09 »
Vaasalaisia.info oli pois toiminnasta muutaman vuorokauden, ja kun kävin Suomi24.fi-sivustolla, niin huomasin, että siellä olivat jo kokoontuneet kaikki vanhat katkerat pierut  ja aloittaneet ilakointinsa "ruumiin" ympärillä.

Toivotaan Parkkarille jaksamista sivuston ylläpidossa. Vaikka työ on raskas, niin se on ainakin varmaa, että jokainen päivä jonka sivusto on ylhäällä, kismittää aika monta henkilöä.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #384 on: 15. 06. 2010 09:09 »
Kiitos Juuseppi.  Sain tiedon sivuston putoamisesta perjantaina ja ilmoitin siitä välittömästi edelleen. Asia luvattiin hoitaa ja hoidettiin.  Viivytys johtui ongelman monimutkaisuudesta, jota on tässä turha toistaa.  Suomi24:ssä en ole käynyt mutta arvaan että siellä iloittiin.  Täytyy käydä tsekkaamassa.

Miksi muuten joku iloitsee siitä että vaasalaisilta menisi tilaisuus kertoa huolestaan tästä kaupungista.  Jos vaasalaisia.infoa ei olisi niin jäljelle jäsisi vain Pohjalainen ja Vasabladet.  Suomenkielinen voi mielessään pohtia riittääkö Pohjalaisen tekstaten-palsta monipuoliseen ongelmien ja parannusten esittelyyn.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #385 on: 15. 06. 2010 10:10 »
Vaasalaisia.info oli pois toiminnasta muutaman vuorokauden, ja kun kävin Suomi24.fi-sivustolla, niin huomasin, että siellä olivat jo kokoontuneet kaikki vanhat katkerat pierut  ja aloittaneet ilakointinsa "ruumiin" ympärillä.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9137138
Päivän huumoripläjäys.. ilmeisesti muutkin (en vain minä) ovat kärsineet jonkinasteisista vieroitusoireista sivuston ollessa nurin. Onneksi ovat lievittäneet oireitaan avautumalla tuonne, ja olivat näköjäänkin arvailuissaan (Olisiko muuten joku rikosilmoitus /poliisitutkinta ollut se viimeinen pisara? tai Oliko sananvapaus sittenkin liikaa?) täysin väärässä...

Offline Vanha Myyrä

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #386 on: 15. 06. 2010 10:10 »
Minua ihmetyttää tässä Suomi24 keskustelussa se että ylläpito leimataan lähes pahantekijäksi ja ilkeäksi ihmiseksi vain sen vuoksi että on perustanut sivuston, jonka kautta vaasalaisilla on mahdollisuus purkaa tuntojaan.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #387 on: 15. 06. 2010 10:10 »
Kieltämättä koin itsekin hieman vieroitusoireita ja lievennän niitä nyt.

Kateellisia on aina ollut.  Mitään syytä ei ole leimata ylläpitoa joten kyseessä täytyy olla kateus.  Toki se, että joku pystyy ylläpitämään vaasalaisten ainoata omaa blogia ja antamaan vaasalaisille sananvapautta, riittää kateuden syyksi vaikka asiasta pitäisi olla iloinen.

Vanha sanonta kuuluu.  "Kateus vie kalatkin vedestä:"

Joukkoon voi myös mahtua sananvapautta väärin tulkinnut.  Sananvapaushan ei tarkoita herjaamisen vapautta.  Tai sitten kyseessä on joku joka on itse löytänyt "totuuden."  Jokuhan kertoi, että "sellainen joka kertoo löytäneensä totuuden on valmis tekemään mitä hirvittävimpiä asioita niitä kohtaan jotka eivät ymmärrä hänen totuuttaan."

Ehkä joku on löytänyt totuuden.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #388 on: 15. 06. 2010 19:07 »
Nyt kun ollaan yhteiskunnan taholla tultu pisteeseen,  jossa vanhat keinot eivät enään auta. Eivätkä ihmiset niihin enään usko. On vallanpitäjien kannalta erittäin kiusallista tälläinen vapaa foorumi. Jossa kansalainen voi oikeasti ilmaista tuntojaan mailman menosta.

Kaikki ei olekaan enään niin itsestään selvää. Ydinvoimakysymyskin tulee uuteen valoon,  jos siihen liittyy suunnitelmia ulkomailta tuotavien ydinjätteiden loppusijoittamisen tiimoilta.  Omat jätteet hyväksytään. Mutta siinä on kysymys omista kansallisista eduista ja tavoitteista,  joiden vuoksi se on perusteltua. Myös muissa asioissa tämä tuntuu ja on kiusallista.

Nyt esimerkiksi Seinäjoki on osoittanut kuntaliitoksien myötä todeksi sen että liitettävät pienet kunnat ja niiden ihmiset olivat vain tarkoitetut muuttamaan Seinäjoen keskustaan. Sen varmemmaksi vakuudeksi lopetetaan kaikki ihmisten peruspalvelut lähipalveluina,  niin Ylistarosta kun Peräseinäjoeltakin. Rakennuslupiakaan ei enään myönnetä kun satunnaisesti.

Pian on halpoja kiinteistöjä pitäjillä,  eikä niitä siltikään osteta. Sinne lahoavat ja uudet täytyy kustantaa Seinäjoen keskustan  liepeille. Tämä on yksityisen ihmisen omaisuuden tarkoituksellista tuhoamista.

Ironisinta tässä on se että koko parashanke,  ei koskaan tarkoittanut tätä. Vaan aivan muuta jossa ihmisten asuinpaikalla olisi ollut yhä vähemmän merkitystä. Vaikka julkisen sektorin palvelutuotanto olisi tehostunut merkittävästi, nimenomaan päällekkäisyyksien poistamisen sekä volyymien kasvun seurauksena.  Näin pienemmillä kustannuksilla olisi lähipalvelut voitu pitää lähes ennallaan. Nyt ylistarosta täytyy sadan ihmisen lähteä sidotuttamaan yksinkertaista haavaa Seinäjoelle, sen sijasta että yksi ihminen Seinäjoelta voisi tulla Ylistaroon töihin,  sitomaan sata haavaa päivittäin. Kustannustehokkuus olisi paljon parempi. Jos se ei onnistu julkisena työnä,  niin yksityistämisen ja yrittäjyyden helpottaminen,  johtaisi lyhyessä ajassa kilpailevien toimintojen järjestämiseen, kun kysymys on perustoiminnoista. Joiden investoinnit ovat mitättömiä,  verrattuna erikoissairaanhoidon vastaaviin.

Sanotaan nyt vaikka niin että haavoja ei voi sitoa päällekkäisesti.  Sensijaan palkkoja varten tarvitavilla ohjelmistoilla vois hoitaa palkanlaskennan,  koko vanhan Vaasanläänivainaan alueella. Samoin kun muunkin potilastietokannan ylläpidon. Haavatyöläiset sitten ahkeroivat joka niemen notkossa ja saadelmassa hoidellen mummot ja vaarit sekä kylän vaivaiset. Jotka tarvitsevat vähän isompaa remonttia voisi sitten  lähettää joustavasti kehittyneisiin erikoisyksiköihin.

Näistä asioista ei kuitenkaan ole suostuttu puhumaan,  koska silloin jollain muuttuisi elämä toisenlaiseksi. Ja kun on kysymys virkaurista niin silloin  on kysymys myöskin pyhistä arvoista.

Tavallisen ihmisen pitkä ponnistelu jossain Ylistarossa oman elämän ylläpitämiseksi ja omaisuuden kartuttamiseksi vanhuuden varalle,  ei ole minkään väärtti.

Tässä vähän valotusta niille,  jotka ihmettelevät kuntaliitosten nihkeyttä. Olen varma että jokainen kansalainen suostuisi liitoksiin,  jos näkymät olisivat oikeasti myönteisiä ja tulevaisuutta vahvistavia.

Tämäkin oli taas myrkkyä monille päättäjille.

Offline pappa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #389 on: 15. 06. 2010 20:08 »
Tällainen vapaa, kahlitsematon kansalaisfoorumi on ilmiönä ainutlaatuinen.  Sanomalehtien yleisönosastot perustuvat ennakkosensuuriin ja pahimmillaan viestin "editointiin", mutta kansalaisfoorumit kertovat suoraan, mitä mieltä ihmiset ovat asioista. Nyt tarkoitan siis asiallisia viestejä.

Esimerkiksi Original Wiik kirjoittaa tärkeistä asioista tavalla, joka tuskin läpäisisi paperimedian sensuuria. OW:n kaltaiisia ravistelijoita tarvitaan.  Kysymys onkin enää siitä että tavoittavatko OW:n ja muiden kolkuttelijoiden mielipiteet. ne joille ne on ensisijaisesti tarkoitettu?

Olen tässä suhteessa pessimisti.  Jos sanomalehti Pohjalainen todella olisi lukijoiden, eikä omistajiensa asialla, niin lehti referoisi vaikkapa nyt OW:n kirjoituksia, Virkamiaesmoraali ketjua ja monia muita ketjuja.

Tänne kirjoittajat tekevät sen omasta vapaasta tahdostaan ja halusta nostaa esille vaikeitakin asioita.  OW:tä ja koko foorumia ei ole kuitenkaan olemassa Pohjalaisen vinkkelistä. 

Ymmärtäisin asian jos tällainen kansalaisfoorumi olisi taloudellinen uhka Pohjalaiselle mutta tämä foorumihan ei tuota ylläpitäjilleen senttiäkään, vaan vie. (Miten paljon sitä en osaa sanoa) Minä en ole kuitenkaan ainoa joka uskoo tämäntyyppiseen sosiaaliseen mediaan.

Tavallinen kansalainen korvaa yhä useammin ammattitoimittajan niin kertomisen nopeudessa kuin sisällöllisesti ja aikaa myöden myös laadullisesti.  Pohjalaisen kaltainen media on suurissa vaikeuksissa jo nyt.

Organisaatiouudistukset, toimittajien työtaakan hurja lisääntyminen ja omistajien loputon ahneus johtaa siihen että Pohjalaisen kaltainen nujerrettu maakuntalehti joutuu väistymään sosiaalisen median tieltä.

Tällä en tarkoita tätä foorumia vaan ilmiötä kansalaissivusto - sosiaalinen media.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #390 on: 16. 06. 2010 07:07 »
Vaasalaisia.info oli pois toiminnasta muutaman vuorokauden, ja kun kävin Suomi24.fi-sivustolla, niin huomasin, että siellä olivat jo kokoontuneet kaikki vanhat katkerat pierut  ja aloittaneet ilakointinsa "ruumiin" ympärillä.

Toivotaan Parkkarille jaksamista sivuston ylläpidossa. Vaikka työ on raskas, niin se on ainakin varmaa, että jokainen päivä jonka sivusto on ylhäällä, kismittää aika monta henkilöä.


Minulla ei tullut edes mieleen, että tämä info olisi lopetettu. Eiväthän nämä palvelimien kaatumiset nyt ihan tavattoman epätavallisia ole. Sitä paitsi kaatuneen sivuston tunnistaa pääosin siitä, ettei se aukea.  Tuskin tällaista sivustoa nyt poistettaisiin missään tilanteessa noin vain, kertomatta syitä kenellekään.

Hätäisesti käväisin vilkaisemassa tuon suomi24 jutun ja totesin että olihan sielläkin monenlaisia mielipiteitä. Toki uskon, että jokainen joka tänne kirjoittelee, pitää tämän forumin olemassaoloa kuitenkin loppujen lopuksi hyvänä. Kaikkien mielipiteistä ei tarvitse tietenkään tykätä, mutta kyllähän tämä on tosiaan merkittävä lisä Pohjalaisen yksipuoliseen ”totuuteen”.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #391 on: 17. 06. 2010 10:10 »
Vaasalaisia.info kansalaissivuston kaltaisia purkautumiskanavia tarvitaan tulevaisuudessa entistä enemmän.
Ilkkujien kannattaa tutustua ylen uutiseen.

Yle tänään:
Suomalaisten luottamus on heikkenemässä
Suomi on kansainvälisissä luottamusmittauksissa edelleen maailman kärkimaita. Luottamus ihmisiin ja instituutioihin on suurta, mutta tutkijoiden mukaan luottamuksen taustalla olevat peruspilarit kuten hyvinvointivaltio ja tasa-arvo, ovat murenemassa. Tutkijat odottavatkin Suomen luottamusluokitusten laskevan tulevaisuudessa.

- Jos ajattelee, miten paljon korruptiosta on ollut puhetta julkisuudessa ja toisaalta eriarvoisuuden selvää kasvua, ne ovat asioita, jotka kokeellisissa asetelmissa murentavat luottamusta. Kuitenkin Suomen mitattu luottamus on toistaiseksi pysynyt samoissa lukemissa, se ei ole siten helposti muutettava asia.
...

- Hyvinvointivaltion rakenteita on purettu 90-luvun jälkeen, ei koko ajan dramaattisesti mutta vähitellen. Tämä liittty myös viimeaikaiseen eriarvoisuuden kasvuun, ei ole enää itsestään selvä asia, että hyvinvointivaltio pitäisi ihmisestä huolta. Kollektiivinen tai sosiaalinen turvallisuus ja tunne siitä on heikentynyt, sanoo Siisiäinen.
...
- Jos yhdistysten poliittinen rooli heikkenee ja ihmisten luottamus järjestö-yhdistysreitin kautta vaikuttamiseeen heikkenee, Suomeen tulee vakavampi poliittisen vaikuttamisen tyhjiö kuin maissa, joissa on muita vaikuttamisen keinoja. Tasa-arvo, luottamus, kilpailukyky, innovaatiot..

Lue lisää

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #392 on: 17. 06. 2010 12:12 »
Osaatko poimia sivun yläreunan rss-fiideista aiheita keskusteluun tai tarkistaa, mitä lehdöstö asiasta kirjoittaa?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #393 on: 13. 09. 2010 07:07 »
Lähetin 30.8 2010 kaikille Vaasan kaupunginvaltuutetuille kokoelman kuuden vuoden aikana vaasalaisia.info foorumissa syntyneitä kansalaisideoita tutkittavaksi. 49:stä valtuutetusta, jotka ovat ilmoittaneet sähköpostiosoitteensa, viestiin vastasi 8. Kahdeksasta virkamiehestä vastasi kaksi. 41 ei ilmeisesti edes avannut kansalaismeiliä.

Lue blogin juttu:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/2070-Vaasalaisvaltuutetut-eivaet-vastaa-meileihin.html
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #394 on: 13. 09. 2010 07:07 »
Olisi mukava tietää ketkä olivat nämä 8 vastannutta valtuutettua.
veritas odium parit.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #395 on: 13. 09. 2010 08:08 »
Kieltämättä kummallista huolettomalta vaikuttavaa paneutumista asioihin joiden etsinnän vireillepano on lähtenyt juuri kaupungin johtoelimistä ja sitten kun vireillepanoon vastataan niin siihen ei vastata.

Minäkin olisin kiinnostunut tietämään ketkä vastasivat.  Tällainen on samalla " kansalaisen pistokoe" kaupunginvaltuutetulle ja sinänsä helppo, että siinä on vain kaksi arvosaanaa.  Hyväksytty tai hylätty.  Haluaisin tietää kuka kaupunginvaltuutettu läpäisi tämän "pistokokeen" hyväksyttävästi.  Onhan vaalitkin tulossa ja tarkkaavainen kansalainen merkkaa tietysti koetuluksen arvostelukirjaansa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #396 on: 13. 09. 2010 09:09 »
Tämä siis toteutettiin siten, että valtuutetuilta odotettiin jonkinlaista kommenttia tähän kokoelmaan. Luulisin, että jokainen sentään sähköpostinsa ainakin päällisin puolin lukee.

Kuten tuossa Tapio toteaa, ”mukana on siis asiallisia ja toteuttamiskelpoisia ideoita mutta myös utopia ja fantasia-ideoita”. Niinpä uskon, että moni saattoi jättää kommentoimatta, koska ideoiden kirjo oli niin suuri.

Minimivastaus olisi ollut kuitata, että olen lukenut ideat läpi. Saattaa olla, että se on koettu hieman ontoksi vastaukseksi. Saman asianhan olisi voinut hoitaa laittamalla sähköpostiin ”pyydä vastaanottajan kuittaus”.

En mitenkään halua puolustella valtuutettuja, mutta lukemalla tuon Tapion viestin, en aivan hirveästi ihmettele pientä vastausten määrää. Tietysti näiden kahdeksan sankarin nimet voisi julkaista. Erityisesti kiinnostaa, ovatko he samoja jotka täällä muutenkin kirjoittelevat.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #397 on: 13. 09. 2010 12:12 »
Jormalle vastaan että kysymys on kuuden vuoden aikana syntyineistä kansalaisideoista.  Ideoihin ovat odottanet tietysti vastausta sekä ideoiden keksijät että ne, jotka ovat kiinnostuneita ideoiden kehittelystä ja toteuttamisesta ja näitä on satoja.

Idoiden runsaus ei voi olla aste vastaamiselle. Jokainen kunannvaltuutttu on kuullut brainstormista eli aivomurskystä, joka parustuu siihen että kaikki ideat kotaan yhten niitä erottlmatta ja sitte karsitaan.

Uskon että kysymyksessä on henkinean laiskuus ja kyvyttömyys käyttää tietotekniikkaa, esim. siirtää pdf-tiedosto omalle koneelle. Valtuutetut eivät ole myöskään tiedostaneet että foorumi on nykyaikainen tapa  keskustella kuntalaisten kanssa.

Oletko Sinä Jorma käynyt ideat lävitse  ja klikaut itsesi jokaisen idean perässä olevaan blogijuttuun.  Jos olet, niin mitkä ideat tulisi ottaa jatkokehittlyyn?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #398 on: 13. 09. 2010 14:02 »
Seuraavat henkilöt vastasivat heille lähettetyyn meiliin:
Virkamiehet: Kristina Stenman ja Tom Häyry

Valtuutetut:
Anna Swaljung, Taina-Inkeri Lehto, Arja Haapaoja, Joakim Strand, Hannu Luukkonen ja Marko Heinonen

Eli itse asiassa valtuutettuja olikin vain 6 mikä tekee asian vielä kamalammaksi.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #399 on: 13. 09. 2010 15:03 »
Oletko Sinä Jorma käynyt ideat lävitse  ja klikaut itsesi jokaisen idean perässä olevaan blogijuttuun.  Jos olet, niin mitkä ideat tulisi ottaa jatkokehittlyyn?

Joo kyllä olen, tosin muutama blogijuttu ei auennut.

Monet ideat vaativat järjestäjää tai rahoittajaa, kuten vaikkapa tapahtuma Rocperryn tilalle. Palokujien kattaminen, tuubin rakentaminen torin poikki ja moni muu hienolta vaikuttava juttu kysyy myös kovasti rahaa.

On tuolla muutama pienellä rahalla toteutettavissa oleva idea, jonka kaupunki voisi itsekin rahoittaa. Vaikkapa ehdotus parinkymmenen historiallisten vesipostien rakentamisesta eri puolille kaupunkia olisi varmaan kohtuullisella rahalla toteutettavissa.

En lähtisi matkimaan muualla jo toteutettuja asioita, kuten lemmenlukot tai vastaavat. Mielellään jotain omaperäistä, vaasalaista.

Vierasvenesatama Mansikkasaareen tuntuisi hyvältä ja kohtuulliselta idealta, tokihan alueesta nyt järjestetään muutenkin suunnittelukilpailu.

Tuliko valtuutetuilta kannanottoja vai pelkkiä kuittauksia siitä, että ovat lukeneet nämä ideat ?