Author Topic: Keskustelua Foorumin sisällösta  (Read 89435 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

akir

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #440 on: 22. 10. 2010 20:08 »
Asiahan ei minulle kuulu, mutta ehkä juuri siitä syystä haluankin siihen sekaantua...

Kokeilin foorumin tyylitiedostosta (http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/Themes/babylon/style.css?fin11) itselleni oman version tehdä ja minuutin askartelulla ongelmaselaimessakin (IE) teksti tasaantui vasempaan reunaan. Lisäys mallikoodissa lihavoituna, kommentista helppo paikallistaa kohta tyylitiedossa.

Quote
/* This is the main area of the forum, the part that's gray. */
#bodyarea
{
   background-color: #D4D4D4;
   text-align: left;
}

edit:
Tuo toki vaikuttaa vain foorumin tasaukseen. Blogin etusivukin näköjään keskittyy IE:lla, mutta senkin tyylitiedostosta (serendipity.css) löytyy tuolle samalle riville sijansa, jolloin sekin ongelma korjaatuu.
« Last Edit: 22. 10. 2010 20:08 by akir »

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #441 on: 22. 10. 2010 21:09 »
10 pistettä, joku viitsi edes hetken asiaa tutkia. Hyvät tipit annettiin mut ei kansalle kelpaa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #442 on: 23. 10. 2010 07:07 »
10 pistettä, joku viitsi edes hetken asiaa tutkia. Hyvät tipit annettiin mut ei kansalle kelpaa.

Varmasti kelpaa. Mutta sinä niitä pisteitä nyt et saanut. Elikkä miestä oltiin esittämässä mistä löytyy, mutta sitten kun kysyttiin, ei tietenkään löytynyt.

Itse käytän Google Chromea, joten minulla tuota ongelmaa ei ole.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #443 on: 26. 11. 2010 20:08 »
Oli pakko jo siirtää tämä tänne, kun Pena niin pyytää vastauksia. Harmi vaan, että ketju on väärä, mutta tänne sopii kaikki.


Siivotkaa tuota esiintymistänne. Jatkuvasti ollaan navan alla, minua ei todellakaan  kiinnosta  nuo aina alituiset
ruokottomuudet ja seksit.

Sinä tämän jutun Pena navan alle siirsit. Väitit, ettei muka kiinnosta kenen kanssa makaan ja kukaan ei ollut silloin vielä puhunut mitään makaamisesta. Koita nut vaan Pena ottaa lusikka kauniiseen käteen ja vedellä sitä soppaa naamaan. Ole siis hyvä ja nauti kattauksesta.


Minä en ole  asiantujille mikään Pena, vaan Pentti Suksi.

Pentti Suksi

Jos sinä kirjoitat minun nimimerkkini myöskin vajain kirjaimin, niin on varmaan ihan ok, että käytän susta nimeä Pena. Mulle se on ainakin ihan ok.


Olen nähnyt paljon enemmän elämää kuiin sinä ja kiertänyt muutakin puuliiteriä elämässäni.

Pentti Suksi


Mitä muutakin puuliiteriä olet kiertänyt? Ja miten se, että kierrät jotakin puuliiterä liittyy oikeastaan mihinkään. Onko se Pena kivaa, siis kiertää puuliiteriä.



Minua ei kiinnosta alkoholi eikä kalja. En viihdy kapakoissa. en ole kiinnostunut autoista eikä autonmoottoreista. Ei kiinnosta urheilu, ei pätkääkään. En tupakoi, enkä tarvitse Ikeaa. Vahvuuteni on paikallishistoria, kansainväliset suhteet ja oikeusoppi sekä filosofia. Tähtitieteestä olen täysin pihalla.

Pentti Suksi

Kai sinä Pena tiedät, että sinun vahvuuksillasi Pena ei ole mitään tekemistä todellisen tiedon kanssa. Kun kerrot, että et ole kiinnostunut noista, mistä et ole kiinnostunut, niin sehän vaan tarkoittaa että vahvuutesi on jossakin muualla. Henkilökohtainen vahvuus on verrattavissa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Eli olet vahvempi paikallishistoriassa kuin urheilun, mutta kuten kerrot, että et ole urheilusta kiinnostunut pätkääkään, eli ei sinun tarvi olla mikään hyvä tai edes keskinkertainenkaan  paikallishistoriassa, vaikka se olisikin sinun henkilökohtainen vahvuutesi.

Oikeusopissa tietosi ovat käsitääkseni huomattavasti normaalin rivijääkärin tason alapuolella, mutta voihan sekin olla Pena sinun henkilökohtainen vahvuutesi. Henkilökohtaisissa vahvuuksissa verrattaan sinun kykyjäsi Pena, muihin sinun kykyihisi.

Minusta tuon viimeisen lauseen olisit voinut Pena Kirjoittaa muotoon: Tähtitieteestäkin olen täysin pihalla.



Alkaa taas tämä viikoloppumanta pyörinä: "Suksi ei tiedä mitään - Suksi on hullu". Tuon mantran minä osaankin tosi hyvin.

Pentti Suksi

Kyllähän tuossa mantrassa kieltämättä on vähän totuuttakin mukana.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #444 on: 26. 11. 2010 21:09 »
Hölö hölö jutuillesi. Silloin kun kirjoitan, niin se perustuu tosiasiaan ja kun sitä ruvetaan vääristelemään ja selittelemään, niin en tarvitse jutuilleni sinunkaltaistasi tulkkia. Ne ovat kirjoitettu niinkuiin ne on ja myös luetaan niinkuin ne on. Jos joku erehtyy vääristelemään kirjoituksiani, niin aivan varmasti sanon viimeisen sanani. Nöyrä saa olla, mutta ei nöyristelijä. Näyttää että sinulla paljon epävarµuuksia joita tyhjänpäiväiseen hölöttämiseen peitelet.
Minua ei paljonkaan kiinnosta jotkut rahvaitten ns."vittuilut" se vain todistaa,  että on älyllisesti vajavainen.

Pentti Suksi

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #445 on: 26. 11. 2010 21:09 »
Mitäs jos laitettaisiin ns. banni neiti Asiantuntijalle suunsoitosta?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #446 on: 26. 11. 2010 22:10 »
Mitäs jos laitettaisiin ns. banni neiti Asiantuntijalle suunsoitosta?

Mitäs jos laitettaisiin ns. banni Lajuselle kaverin peesaamisesta.

Lajusella pyrkii tuo moderaattori nousevan pintaan aina kun Suksi on ahdingossa.
Etkös ole, ainakin omien sanojesi mukaan nykyisin normikirjoittaja?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #447 on: 26. 11. 2010 22:10 »
Mitäs jos laitettaisiin ns. banni neiti Asiantuntijalle suunsoitosta?

Tuo sanamuotohan tuntuisi viittaavan ikään kuin "me" muotoon.

Mitäs jos ex-moderaattori Lajunen pysyisi nykyisessä toimenkuvassaan, eikä pyrkisi enää sekaantumaan tämän keskusteluforumin moderointiin bannausehdotuksineen.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #448 on: 27. 11. 2010 07:07 »
Mitäs jos laitettaisiin ns. banni neiti Asiantuntijalle suunsoitosta?

Edeleen en tee numeroa sukupuolestani, mutta jos sinulle on sillä merkitystä, niin voit käyttää neitiä tai herraa - ihan miten haluat.

Banni vois olla kova sana. Ja siinähän sitä olisikin Matsemanin perään kuuluttama muu keino, kuin ketjujen sulkeminen. Ptäähän Penan antaa täällä vääristellä ja olla moukka.

Niin kauan kun en ole bannissa tulee Pena saamaan aina sen mukaan takaisin moukamaisesta käytöksestään, kuin minä milloinkin arvioin tarpeellisesksi.  Pena saa nyt nauttia tilauksestaan, eli lusikkaa käteen vaan.

Mulle tulee Penasta ja Karista mieleen sellaiset kaverusparat. Jossa se reppana, eli Pena menee vittuilemaan kanssajonottajille grillijonossa ja samalla tuuppii nitä. Sitten joku vähän vahvempi kaveri ottaa pikkuisen kiinni ja opettaa Penaa. Tällöin se vielä reppanampi kaveri, eli Kari hyökkää hankkimaan pelastajaa paikalle ja ihmettelee, että miten tuo vahvempi käy tuon minun kaverini kimppuun.

Samoin toimii muuten Vaasalaiset skinit - Karin kaverit, eli täysin vellohousua porukkaa nekin. Mennään haastamaan rittaa ja kuokkimaan kotibileisiin ja kun yllättäen tulee dunkkuun niin rääytään sitten täällä ja lehtien palstoilla murhayrityksestä.... jne..jne...

Olette te lystikkäitä vesseleitä.

« Last Edit: 27. 11. 2010 07:07 by Asiantuntija »

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #449 on: 27. 11. 2010 08:08 »

Hölö hölö jutuillesi. Silloin kun kirjoitan, niin se perustuu tosiasiaan ja kun sitä ruvetaan vääristelemään ja selittelemään, niin en tarvitse jutuilleni sinunkaltaistasi tulkkia. Ne ovat kirjoitettu niinkuiin ne on ja myös luetaan niinkuin ne on.

Pentti Suksi


Kerrot tuossa edellä Pena kiertäneesi jotakin muutakin puuliiteriä, (ilmeisesti muuta, kuin omaasi) voisitko nyt kertoa, että mistä puuliiteristä puhut ja miten se liittyy mihinkään. Vai voiko juttujasi sittenkään lukea, kuten kirjoitat. Vai pitääkö niissä Pena olla kuitenkin joku tulkki?



Jos joku erehtyy vääristelemään kirjoituksiani, niin aivan varmasti sanon viimeisen sanani. Nöyrä saa olla, mutta ei nöyristelijä.

Pentti Suksi

Ei kai täällä oikeastaan kukaan sinun kirjoituksia Pena vääristele, sä vaan Pena kirjoitat ihan mitä sattuu, eli niistä saa jo ihan minkä tahansa kuvan.


Näyttää että sinulla paljon epävarµuuksia joita tyhjänpäiväiseen hölöttämiseen peitelet.

Pentti Suksi

Kyllä tuo pitää paikkansa, joitakin tuollaisia juttuja on, mutta joidenkin kirjoitusteni asiasisältö on suurempi kuin sinun prenikkajuttujen ja pullistelun siitä mitä olet tehnyt. Tiedätkö Pena, että opiskelujen ja lukemisen paljous ei mitenkään näytä minun silmissäni hienolta. Paljon tarkeämpää on se, mitä siitä lukemastaan on Pena oppinut. Sinulla Pena tuo lukemisen määrä ei oikein korreloi tuon oppimisen kanssa, jos siis se lukemisen määrä, jolla täällä leuhkit Pena, pitää edes jotenkin paikkansa.   


Minua ei paljonkaan kiinnosta jotkut rahvaitten ns."vittuilut" se vain todistaa,  että on älyllisesti vajavainen.

Pentti Suksi

Tämä on vain minun tulkintaa, mutta minusta tuntuu, että meidän "rahvaiden" "vittuilut" todellakin todistaa älyllistä vajavaisuutta, mutta vain sitä vajavaisuutta sinun kohdallasi. Ei kai nämä "vittuilut" Pena ihan tuulesta temmattuja ole? 

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #450 on: 27. 11. 2010 10:10 »
Rahvas on rahvasta. Keskustelu loppuu tähän.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #451 on: 27. 11. 2010 13:01 »
En oikeasti ymmärrä, että miksi niin kovaa mainostettu 300 päivää vanheneminen piti ottaa käyttöön ja sitten nostaa niitä keskusteluja ylös ja antaa niille jatkoaikaa teennäisesti. Kertokaa nyt mulle, että mitäjärkeä on mainostaa, että jos 300 päivään ei tapahdu mitään, niin keskutelu poistuu ja sitten laitetaan siihen nollaviestejä, ettei se vaan katoaisi

Onko tuossa takana se, että halutaan pullistella sillä, että foorumissa on yli 53000 viestiä ja yli 600 aihetta, vaikka vanhenemisaika on 300 päivää (kusetuksellisesti) Mitä järkeä on kerätä kaikkea paskaa talteen? Sitähän te Lajunen ja Parkkari noilla nolla viesteillä teette.

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos ei kukaan ole kaivannut jotakin keskutelua vaikka vaan 100 päivään niin se saakin poistua. Voihan sille avata sitten uuden ketjun. Eikös se ole tuon alkuperäinen ajatus (30päivää). Tällöin foorumi pysyisi huomattavasti siistimpänä ja omalla nimellä kirjoittavat voisivat kirjoittaa turvallisemmin, kun omallanimellä kirjoitetut tekstit joskus häviäisivät bittiavaruuteen.

Ja jos Pena et osaa tästäkään keskutella asiallisesti menettämättä hermojasi, niin älä lähde siihen leikkiin, jota et välttämättä kestä.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #452 on: 27. 11. 2010 14:02 »
300:n päivän rajoituksella tietokannasta poistui yli 24.000 viestiketjuissa olevaa viestiä, joita kukaan ei kaivannut. Nyt aihaita on runsaat 640.  Joskus tuntuu että niitä on aivan lian paljon.  Tarkoituksena oli siis selkeyttää foorumia.

Se että jollekin ketjulle annetaan lisää elinaikaa on minusta perusteltavissa jos ketju sisältää materiaalia joka todennäköisesti tulee uudelleen esille jossakin vaiheessa. 

Viimeeksi tällä viikolla Kari Lajunen huomasi että hieno Hietalahti-ketju, johon Kari ja moni muu oli satsannut, oli poistunut, koska siihen ei oltu kirjoitettu 300 vrk.  Tällainen kaupunginosaketju on tyypillinen esimerkki ketjusta, jota käytetään harvoin mutta jonka merrkitys on suuri.

Valinta oli ylläpidon.  Tästä onturha vääntää ilkeyksiä.  Tarkoitus oli vilpitön.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #453 on: 27. 11. 2010 16:04 »
300:n päivän rajoituksella tietokannasta poistui yli 24.000 viestiketjuissa olevaa viestiä, joita kukaan ei kaivannut. Nyt aihaita on runsaat 640.  Joskus tuntuu että niitä on aivan lian paljon.  Tarkoituksena oli siis selkeyttää foorumia.

Se että jollekin ketjulle annetaan lisää elinaikaa on minusta perusteltavissa jos ketju sisältää materiaalia joka todennäköisesti tulee uudelleen esille jossakin vaiheessa. 

Viimeeksi tällä viikolla Kari Lajunen huomasi että hieno Hietalahti-ketju, johon Kari ja moni muu oli satsannut, oli poistunut, koska siihen ei oltu kirjoitettu 300 vrk.  Tällainen kaupunginosaketju on tyypillinen esimerkki ketjusta, jota käytetään harvoin mutta jonka merrkitys on suuri.

Valinta oli ylläpidon.  Tästä onturha vääntää ilkeyksiä.  Tarkoitus oli vilpitön.

Valinta on ylläpidon, mutta onko se oikea tai kannattaako siitä keskutella. Oikeastaan tuon tuon kaupungin osa ketjun ymmärrän. Mutta niin suunnaton määrä paskaa on oikeasti pelastettu tuolla samalla livulla.


Quote from: vaasalainen (omalla nimellä osioissa)
Tätä kannattaa pohtia.  On olamassa foorumeita, joilla on 30 päivän rytmi.  Jos tällainen olisi täällä niin sellaiset ketjut kuin vVirkamiesmoraali, Rabbe, Sairaanhoidon arvot jne., olisivat aikapäiviä sitten joutuneet bittien taivaaseen.

30 päivää on todellakin varmaan liian nopea rytmi tällä foorumilla. Itse ajattelisin noin 100 päivää jotenkn järkeväksi, mutta senkin järkevyys on kyseenalainen jos nollaviesteillä pelastetaan lähes kaikki typeräkin viestimäärän lisäämiseksi, kuten nyt on tehty.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #454 on: 27. 11. 2010 18:06 »
Quote from: Jorma Kivimäki

Toivottavasti tuosta lisäajan antamisesta ei tule tapa, jos ei aiheeseen ole mitään muuta sanottavaa kuin "annetaan tälle vitjalle jatkoaikaa".
Jos ei 300 päivään kukaan kirjoita aiheesta, voi kysyä miksi näitä roikotetaan mukana.

Kyllä on Kivimäellä murheet. Voi herran pieksut! Ihan oikeastiko Kivimäkeä rassaa se, mitä viestiketjuja ylläpito säilyttää palvelimen kovalevyllä?

300 vuorokautta on todella lyhyt aika politiikassa ja internet-maailmassa. Itse tiedän foorumeita, joissa samat tyypit ovat kirjoitelleet jopa 10 vuotta. Siellä harmitellaan, kun foorumin arkistosta ei löydy viestejä esim. vuodelta 2001.

Outoa ettäi Vaasalaisia.infon käyttämässä softassa on tuo 300 päivän rajoitus. Eikö päivämäärä voi muuttaa? Kuulostaa kummalliselta. Ainakin minun puolesta kaikki mahdolliset viestiketjut tulee säilyttää hamaan maailman tappiin asti. Jouduin juuri kaivamaan hakutoiminnolla yhden viestini viime vuoden keväältä. Harmittaa kun täältä ei luultavasti enää  löydy viestejä, joissa valtuutetut kehuvat (ilman minkäänlaista faktaa) , että Vaasa saa mamuista niin paljon rahaa, että jää reilusti ylikin.



Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #455 on: 27. 11. 2010 18:06 »


Kyllä on Kivimäellä murheet. Voi herran pieksut! Ihan oikeastiko Kivimäkeä rassaa se, mitä viestiketjuja ylläpito säilyttää palvelimen kovalevyllä?

300 vuorokautta on todella lyhyt aika politiikassa ja internet-maailmassa. Itse tiedän foorumeita, joissa samat tyypit ovat kirjoitelleet jopa 10 vuotta. Siellä harmitellaan, kun foorumin arkistosta ei löydy viestejä esim. vuodelta 2001.

Outoa ettäi Vaasalaisia.infon käyttämässä softassa on tuo 300 päivän rajoitus. Eikö päivämäärä voi muuttaa? Kuulostaa kummalliselta. Ainakin minun puolesta kaikki mahdolliset viestiketjut tulee säilyttää hamaan maailman tappiin asti. Jouduin juuri kaivamaan hakutoiminnolla yhden viestini viime vuoden keväältä. Harmittaa kun täältä ei luultavasti enää  löydy viestejä, joissa valtuutetut kehuvat (ilman minkäänlaista faktaa) , että Vaasa saa mamuista niin paljon rahaa, että jää reilusti ylikin.




Mulle ainakin on ihan sama, että kauanko viestejä säilytetään, mutta jos markkinoidaan, että viestit katoaa, ellei niihin kirjoiteta 300 päivään, niin eikö asian pitäisi olla silloin niin. Joku, varsinkin omalla nimellään kirjoittava saattaa haluta, että viestit häipyvät joskus.

Minun viestit saavat kyllä olla näkyvillä vaikka maailman tappiin, mutta hankalampaa on omalla nimellä esiinnyttäessä, kun mielipiteet muuttuu, esim. tiedon kasvaessa. Ja yleensä asioita vielä vääristellään ja irroitetaan asiayhteyksistä, niin soppa on valmis ja joutuu selittelemään. Tämä ongelma saattaa tulla esiin esim. työpaikka haastattelussa, kun googlataan kaverin nimellä (kielletty, mutta ikävän yleinen tapa) hänestä tietoja. Tällöin saattaa löytyä jotakin sellaista, mikä pelkkänä hakutuloksena saattaa näyttää ihan erilaiselta, kuin itse kirjoitetussa keskustelussa on esitetty ja varsinkin, kun googlaaja ei lue välttämättä muiden kirjoituksia.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #456 on: 27. 11. 2010 19:07 »
Softassa pystyy määritgtelemään miten pitkään viestit säilyvät. Ennen 300 päivää oli 360 päivää sitä ennen ei mitään rajoitusta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #457 on: 27. 11. 2010 19:07 »
Muutamia vuosia sitten, kun kansioita piti kerätä kirjahyllyyn töissä, sain hyvän neuvon: "Käännä kaikki kansiot ylösalaisin ja aina sitten kun avaat jonkun kansion, laita se takaisin oikeinpäin. Puolen vuoden kuluttua heität sitten pois kaikki ne, jotka ovat yhä ylösalaisin. Tänä päivänä minulla ei ole yhtään kansiota hyllyssä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline K Lajunen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #458 on: 15. 03. 2011 10:10 »
Tässä tarkka kartta ja bussipysäkin paikka Henry lauantaimeetingiä varten.  Sinulla on kaksi mahdollisuutta ja varaa myöhästyä ensimmäisestä.  Itse tulen samaan bussiin kello 16:58.  Mukanani on yksi videotiimin kinuskipoika jonka tuuppaan bussista vöyrinkadulla jossa vaihdan hänet videotiimin  kinuskityttö Lisaan joka siis tulee mukaamme bussiin Vöyrinkadulta.

Tämä taitaa olla väärä paikka keskustella tästä mutta mikäs se on se oikea?
« Last Edit: 15. 03. 2011 10:10 by K Lajunen »

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #459 on: 30. 11. 2011 06:06 »
Ettei ketju katoa ja viestien määrä vähene.

Canis Satrapis

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #460 on: 30. 11. 2011 09:09 »
Kyllä kirjoittajan koulutus ja sivistyksen taso (ei tekemistä koulutuksen kanssa), kyky tuntea empatiaa ja huumorintaju sekä kyky ymmärtää tilanteen taju – näkyy sanavalinnoissa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #461 on: 30. 11. 2011 10:10 »
Kyllä kirjoittajan koulutus ja sivistyksen taso (ei tekemistä koulutuksen kanssa), kyky tuntea empatiaa ja huumorintaju sekä kyky ymmärtää tilanteen taju – näkyy sanavalinnoissa.

Mitä se sitten kertoo kirjoittajan koulutuksesta ja sivistystasosta, kun kirjoittaa jostain toisesta kirjoittajasta keskustelussa, jonka aihe ei ole toinen, tai toiset kirjoittajat?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #462 on: 30. 11. 2011 14:02 »
Kyllä kirjoittajan koulutus ja sivistyksen taso (ei tekemistä koulutuksen kanssa), kyky tuntea empatiaa ja huumorintaju sekä kyky ymmärtää tilanteen taju – näkyy sanavalinnoissa.

Kyllä kaikki näkyy, se on ihan totta. Jonkun sanavalinnoissa vaikuttaa joidenkin muiden sanavalinnat tai valheet. Mitään sanavalintaa ei käsittääkseni voida tarkastella vain tarkastelemalla jonkun kirjoittajan yksittäisiä sanoja tai lauseita - ne eivät koskaan yksinään kerro mitään edellisestä.

Jos minä vittuilen sinulle ja sä vittuilet sitten vähän takaisin, niin oletko sinä silloin sivistymätön,  kouluttamaton ja huumorintajuton ihminen, jolla ei ole kykyä ymmärtää tilannetta ja empatiakykykin tuntuisi puuttuvan? Mielestäni pelkästään tuon asian takia et ole sitä. 

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #463 on: 14. 12. 2011 10:10 »
Tästäkö taivas aukaa?

Katsojat pääsevät jatkossa vaikuttamaan entistä paremmin Ylen uutisten aihevalintoihin ja näkökulmiin. Tammikuun 9. päivä alkaa Yle Uutiset Suora linja, joka tuo ruutuun katsojien kokemuksia ja näkemyksiä uutisvirrassa oleviin aiheisiin.
Lisäksi ohjelman toimittajat ovat yhä vahvemmin läsnä siellä, missä ihmiset keskustelevat päivän polttavista aiheista eli verkon sosiaalisessa mediassa. Kun netissä syntyy riittävästi keskustelua, se on myös uutisaihe. Netin lisäksi Suora linja pitää yhteyttä yleisöön kaikilla perinteisillä tavoilla.

Suora linja
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Nasty

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 120
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #464 on: 14. 12. 2011 10:10 »
Siis jos Yle ottaa tän foorumin  joka päivä listoileen, niin meidän tehtävä on pitää foorumikeskustelu sillä tasolla, että se kiinnostaa koko valtakuntaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #465 on: 12. 04. 2012 13:01 »
Hakukenttä ei näytä toimivan toivotulla tavalla ainakaan minulla.  Jos esim. haen tämän osion  sen
otsakkeen nimellä Keskustelua foorumin sisällöstä niin se ei löydä.

Mutta epäilen, että se osaa poimia lauseita.

Kokeilen liittää hakusanoja juuri tähän.

Hakusanoja.  Keskustelua foorumin sisällöstä

Oikea hakusana olisi Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta muttei se löydä silläkään tätä kirjoittaessani.
Toivottavasti hakusanani muuttavat asian.

Edit:  Kokeilin ja heti toimi.

Käyttäisitte otsikkoa hakusanana jossain kohtaa kirjoitustanne niin foorumin hakukoneesta
on jotain hyötyä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #466 on: 12. 04. 2012 13:01 »
En ole perehtynyt foorumin käyttöliittymään juuri pintaa syvemmälle ja varmasti monet hienoudet ovat pimennossa, mutta nykyisellä osaamisen tasollani tunnen , että on kohtalaisen vaikea löytää jo olemassa oleva ketju, johon voisi liiittää viestinsä.  Esimerkiksi yleinen keskustelu, sekalainen keskustelu ja moneen junaan ovat hyvin samankaltaisia.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #467 on: 12. 04. 2012 14:02 »
En ole perehtynyt foorumin käyttöliittymään juuri pintaa syvemmälle ja varmasti monet hienoudet ovat pimennossa, mutta nykyisellä osaamisen tasollani tunnen , että on kohtalaisen vaikea löytää jo olemassa oleva ketju, johon voisi liiittää viestinsä.  Esimerkiksi yleinen keskustelu, sekalainen keskustelu ja moneen junaan ovat hyvin samankaltaisia.

Minulla on aivan samat kokemukset ja siksi liitän suosikkeihin (kirjanmerkkeihin) jokaisen aiheen missä
joskus olen.  Sitten se on helpottanut löytämistä kun ei edes tarvitse etsiä.  Mutta juuri tänään
ajattelin kirjoittaa Maahanmuuttopolitiikka osioon ja ei meinannut löytyä koko osiota.  Se ei syystä
tai toisesta ollut suosikeissani.  No nyt se on ja taisin liittää hakusanankin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #468 on: 12. 04. 2012 16:04 »
Pikahaku hakee vain viesteistä ymmärtääkseni...

Tarkempi haku-linkin kautta voi muokata asetuksia jolloin etsii vaikka vaan otsikoista.

Helppoa, jos vaan olis... tämän ketjun otsikko on nimittäin muodossa: "Keskustelua Foorumin sisällösta" Eli viimeinen kirjain on a eikä ä.

Hakukenttä ei näytä toimivan toivotulla tavalla ainakaan minulla.  Jos esim. haen tämän osion  sen
otsakkeen nimellä Keskustelua foorumin sisällöstä niin se ei löydä.

Mutta epäilen, että se osaa poimia lauseita.

Kokeilen liittää hakusanoja juuri tähän.

Hakusanoja.  Keskustelua foorumin sisällöstä

Oikea hakusana olisi Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta muttei se löydä silläkään tätä kirjoittaessani.
Toivottavasti hakusanani muuttavat asian.

Edit:  Kokeilin ja heti toimi.

Käyttäisitte otsikkoa hakusanana jossain kohtaa kirjoitustanne niin foorumin hakukoneesta
on jotain hyötyä.

Tuo Vs: tuossa alussa taitaa sekoittaa sen pasmat jotenkin... löytää sillä mitä sattuu...

Joskus on jäänyt joku viesti kirjoittamatta jos ketjua ei löydä. Osahan ilmeisesti vanhoista katoaa, ja jossei millään tunnu löytyvän, niin voihan näinkin olettaa tapahtuneen ja laittaa sitten uuden ketjun.

Koitappas Kari joko rupee ketjut löytymään?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #469 on: 12. 04. 2012 18:06 »
Joo.  Alkoi pelittämään.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.