Author Topic: Keskustelua Foorumin sisällösta  (Read 90644 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #320 on: 26. 03. 2010 09:09 »
Vastinetta ja oikaisua koskeva sääntely laajenee
Vastinetta ja oikaisua koskeva sääntely yhdenmukaistuu, sillä nämä oikeudet laajenevat koskemaan kaikkea säännöllistä julkaisu- ja ohjelmatoimintaa. Nykyisin vastineoikeus ei koske radio- ja tv-ohjelmia eikä verkkojulkaisuista ole lainkaan säännöksiä.

Vastineoikeus on jokaisella, jolla on perusteltu syy katsoa aikakautisessa julkaisussa, verkkojulkaisussa tai niihin rinnastettavassa, toistuvasti lähettävässä ohjelmassa esitetyn viestin loukkaavan itseään. Se ei kuitenkaan enää voi perustua pelkästään henkilön omaan kokemukseen vaan edellytyksenä on, että vaatimusta on myös objektiivisin kriteerein pidettävä perusteltuna.

Vastineoikeus on vain yksityisellä henkilöllä. Sen sijaan ns. oikaisuoikeus kuuluu kaikille. Yksityisen henkilön lisäksi siis myös yhteisöllä, säätiöllä ja viranomaisella on oikeus saada itseään tai toimintaansa koskeva virheellinen tieto korjatuksi.

Kokonaan uutta on, että tuomioistuin voi asianomistajan vaatimuksesta antaa määräyksen kunnian ja yksityiselämän loukkaamista koskevan tuomion julkaisemisesta. Tieto tuomiosta on julkaistava maksutta siinä aikakautisessa julkaisussa tai verkkojulkaisussa, jossa rikokseen on syyllistytty. Ohjelmatoiminnassa tieto tuomiosta tulee julkaista saman ohjelmatoiminnan harjoittajan ohjelmassa.

Lain periaatteiden mukaisesti myöskään lähdesuojaa koskevissa säännöksissä ei tehdä eroa välineiden kesken. Jatkossa kaikki julkaisijat ja ohjelmatoiminnan harjoittajat saavat kieltäytyä paljastamasta viestin perusteena olevien tietojen antajaa ja viestin laatijaa.

Vasstaus
Jos N.N kokee että hänet on aiheettomsti leimattu esimerkiksi rasistiksi, hänellä on oikeus vastineeseen.  Vastine julkaistaan niin kuin pitääkin tai hän julkaisee vastineensa itse.  Ylläpito (vastaava toimittaja) ratkaisee, onko keskustelua vastineen jälkeen syytä jatkaa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #321 on: 26. 03. 2010 09:09 »

Jotkut meistä kokevat tulevansa epäoikeudenmukaisesti kohdelluiksi.



Aivan. Hyvä esimerkki tuo, jonka sinäkin panit merkille. Minun viestini poistettiin, mutta Niilo Aron ei.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta.

Silloin kun lähdetään viestienpoisto linjalle, olisi hienoa jos se menee edes lähimain tasapuolisesti. Nyt ei ole oikein havaittavissa edes yritystä. Tulkitsen tämän luonnollisesti siten, että ylläpidolla on jotain hampaankolossa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jashin

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 111
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #322 on: 26. 03. 2010 09:09 »
Proffa, äläpäs nyt nautiskele liikaa. Pian olet taas vaasalainen mikäli kuntaliitos syntyy.

Tuolla ylempänä ihmeteltiin mitä uskaltaa kirjoittaa. mielestäni totuuksia ja ainoa mitä todella pitää välttää, on henkilökohtaiset loukkaukset.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #323 on: 26. 03. 2010 09:09 »


Vasstaus
Jos N.N kokee että hänet on aiheettomsti leimattu esimerkiksi rasistiksi, hänellä on oikeus vastineeseen.  Vastine julkaistaan niin kuin pitääkin tai hän julkaisee vastineensa itse.  Ylläpito (vastaava toimittaja) ratkaisee, onko keskustelua vastineen jälkeen syytä jatkaa.

Tapaus 2) NN väittää XX:n loukanneen häntä,  esim. väittää tulleensa kutsutuksi XX.n taholta rasistiksi.  

XX väittää ettei näin ole tehnyt. (väittäen jopa että hänellä on siitä autenttinen todiste)

NN jatkaa väitettään todeten näin XX.n valehtelijaksi, muistamattomaksi tms. XX kokee tulleensa aiheettomasti loukatuksi.

XX vaatii NN:ltä näyttöä syytöksille.

Tämä XX vaatimus on mielestäni nimenomaan yllä "vaasalaisen" korrektissa tekstissä tarkoitettu "vastine".

Quote
Vastineoikeus perustuu objektiivisin perustein arvioitavaan loukkauskokemukseen. Yksityisellä henkilöllä, jolla on perusteltu syy katsoa tulleensa loukatuksi aikakautisessa julkaisussa, verkkojulkaisussa tai niihin rinnastettavassa, toistuvasti lähetettävässä ohjelmassa esitetyn viestin sisällön johdosta, on oikeus saada vastine julkaistuksi samassa julkaisussa tai ohjelmassa.


Eli suomeksi: Tämän keskustelun, ei loukkaavien väitteiden toteen näyttämisen vaatimus olisi kuvan laisessa  hypoteettisessa tilanteessa nimenomaan sananvapauden säännösten (tai ainakin sen hengen ja tarkoituksen) mukaan sallittava.

Täällä asiaan liittyvää juridiikkaa >
http://www.avoin.helsinki.fi/Kurssit/vieSaan/materiaali/luku1.html
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Jashin

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 111
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #324 on: 26. 03. 2010 10:10 »
eli suomeksi jos  MN/C on suurempi kuin WC niin tehtävä on mahdoton.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #325 on: 26. 03. 2010 10:10 »
 Minun viestini poistettiin, mutta Niilo Aron ei.  

Tulkitsen tämän luonnollisesti siten, että ylläpidolla on jotain hampaankolossa.

Aina kun oma viesti poistetaan, se tuntuu epäoikeudenmukaiselta.  Aina kun ollaan eri mieltä niin itsestä tuntuu, että vastapuoli on väärässä.

Se nyt vaan on niin.

Itse olen päässyt jo tällaisesta eroon mutta yleensä siitä ei pääse eroon.

Vielä pieni esimerkki.

Jos Sport saa rahaa niin jonkun mielestä se sai liian vähän rahaa ja jonkun mielestä se vähänkin oli liikaa.

Muistan kun Jäähalli rakennettiin ja kaksi henkilöä jutteli sen rahoituksesta.  Molemmat olivat yksimielisiä, että rahoitus oli pielessä.  Siltikin he olivat loppujen lopuksi täysin eri mieltä.  

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #326 on: 26. 03. 2010 10:10 »
 Aina kun ollaan eri mieltä niin itsestä tuntuu, että vastapuoli on väärässä.

Se nyt vaan on niin.

Itse olen päässyt jo tällaisesta eroon mutta yleensä siitä ei pääse eroon.


Ei todellakaan pääse eroon. Varsin oivallista henkistä kasvua sinulta.

 Sinusta siis tuntuu että esim. minä (ja vaikka lisäksi Matseman, Asiantuntija) olen kaikessa ollut oikeassa ja sinä väärässä! Hyvä!

Minun täytyy tunnustaa että olen kanssasi tuosta samaa mieltä.  Tästähän seuraa sitten se, että meidän on vaikea enää riidellä. Vaikenemalla vaan tunnustat minun olevan aina oikeassa.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #327 on: 26. 03. 2010 10:10 »

Se nyt vaan on niin.


Jos minun viestejäni poistetaan sillä perusteella, että ne eivät kuulu aiheeseen, hyväksyn sen. Siitä tässä ei ole kysymys. Mutta jos jonkun toisen viestejä, jotka eivät niinikään kuulu aiheeseen EI poisteta, kysymys ei ole silloin mielestäni johdonmukaisesta toiminnasta.

Niin se vaan on.

Jos tykkäät eri tavalla, niin se ei ole minulle mikään yllätys.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #328 on: 26. 03. 2010 10:10 »
Aivan arkipäiväisen kokemuksen mukaan jokaisella joka kokee aiheettomasti tulleensa loukatuksi, on oikeus vastineeseen.
 
Virtuaalisessa  maailmassa loukatuksi kokeva julkaisee itse vastineensa samassa paikassa missä on tullut loukatuksi tai jollakin rinnakkaisella foorumilla.

Normaalitilanteessa oikaisu hyväksytään, eikä sitä aleta väännellä.  Keskustelu päättyy siihen.
Jos keskustelua jatketaan tyyliin N.N syyttää XX:ää loukkauksesta, jonka XX kiistää ja loukkaantuu N.N:lle, kekustelu jatkuu maailman tappiin.

Pienessä foorumissa tällainen anti-intellektuelli pseudokeskustelu (meta-keskustelu) dominoi pian koko foorumin aivan kuin maailmassa ei muita asioita olisikaan.

Tietysti se voi olla myös keskutelua ylläpitävien tarkoitus.  Tai sitten vänkääjät vain nauttivat omasta verbaaliakrobatiastaan.

Joka tapauksessa tällaiselle keskustelulle tulee loppu hyvin pian.  Tämä on siis sivuston vastaavan toimittajan linjaus foorumin sisällöstä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #329 on: 26. 03. 2010 10:10 »

Joka tapauksessa tällaiselle keskustelulle tulee loppu hyvin pian.  Tämä on siis sivuston vastaavan toimittajan linjaus foorumin sisällöstä.


Tarkoittaako tuo, että jatkossakin jos joku aiheetta syyttelee muita, niin siinä vaiheessa kun joku tuntee tulleensa loukatuksi ja vaatii oikaisua tai näyttöä - puhalletaan peli poikki. Ja sitten jätetään asian osaiset ja muut palstaa seuraavat siihen luuloon, että perättömät väitteet olivat tosia.

Mielestäni ylläpito voisi puuttua mielummin tilanteeseen kehoittamalla prosessin aloittajaa osoittamaan syyttensä todeksi tai myöntämään ollensa väärässä. Keskustelun lopettaminen tuossa tilanteessa ei ole oikeudenmukainen ratkaisu, eikä täytä vastineen saamisen edellytyksiä.

Edit:  Vänkääminen tästä aiheesta loppuu tähän.
Ylläpito
« Last Edit: 26. 03. 2010 11:11 by vaasalainen »

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #330 on: 26. 03. 2010 10:10 »
Minusta tämä kinastelu tykkäämisestä alkaa muistuttaa ekaluokkalaisten touhulta.  Yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä. Joku tosi terhakas voi tykätä molemmista.

Tästä voisi päästä eteenpäin,  kun ei niin herkästi otettaisi itseensä. Ei kai nyt erilainen mielipide voi niin paha asia olla.  Ystäväni nm. nikkarikin on usein ajoin lausumassa jos jonkinlaista potaskaa minusta,  mutta mitä siitä. Kyllä mailmaan sanoja mahtuu, eletyn elämän jäljiltä löytyy yleensä pelkkää jätettä, turha niitä on tonkimaan jäädä.

Avoin monia erilaisia näkemyksiä suvaitseva keskustelu tuottaa lisäarvoa,  jos sitä nyt jotenkin yleensä voisi syntyä edes. Elämä tuppaa olla melko raadollista, viimekädessä oma suu on lähinnä.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #331 on: 26. 03. 2010 10:10 »


Tästä voisi päästä eteenpäin,  kun ei niin herkästi otettaisi itseensä. Ei kai nyt erilainen mielipide voi niin paha asia olla.  Ystäväni nm. nikkarikin on usein ajoin lausumassa jos jonkinlaista potaskaa minusta,  mutta mitä siitä. Kyllä mailmaan sanoja mahtuu, eletyn elämän jäljiltä löytyy yleensä pelkkää jätettä, turha niitä on tonkimaan jäädä.



Jos puhutaan mielipiteestä niin minulle on aivan sama, jokaisella on omansa, mutta jos aletaan syyttämään jostakin sellaisesta mitä en ole tehnyt, niin asia on ihan eri. Sitä en voi sietää, eikä se ole oikeudenmukaista.

Tuo nyt vain on sellainen asia joka vaivaa minua, enkä muuten ole ajatellut oppia edes elämään niin, että minun niskaani voi laittaa mitä vain. Jos sinä voit elää niin, se on sinun asiasi. En vain oikeasti edes halua itselleni sellaista osaa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #332 on: 26. 03. 2010 11:11 »


Avoin monia erilaisia näkemyksiä suvaitseva keskustelu tuottaa lisäarvoa,  



Aivan. Mutta jaan tässä Asiantuntijan näkemyksen siitä, ettei tuollainen toisten perätön syyttely tuota sivustolle pätkääkään lisäarvoa. Päinvastoin, moni kuvittelee, että täällä saa heittää ihan mitä vaan ja ylläpito panee sitten keskustelulle pisteen, kun vastapuoli puolustautuu. Tämä on tilanne juuri nyt.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #333 on: 26. 03. 2010 11:11 »

Tai sitten vänkääjät vain nauttivat omasta verbaaliakrobatiastaan.



Itse asiassa näytät kyllä tasaisin välein, että olet valinnut puolen tässä(kin) asiassa.
Mutta olisi mielenkiintoista nähdä, mitä verbaalisia nappuloita sinä itse ottaisit käyttöösi, jos sinua alettaisiin syyttämään yhtäkkiä lausunnoista, joita et ole koskaan antanut.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #334 on: 26. 03. 2010 11:11 »


Edit:  Vänkääminen tästä aiheesta loppuu tähän.
Ylläpito


Asia selvä. Koskeeko muuten muitakin kuin minua?

belurisk

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #335 on: 26. 03. 2010 11:11 »
Siirryttäisiinkö viikonlopun viettoon.
Tsattaillaan. :)

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #336 on: 26. 03. 2010 11:11 »
Kirjoitin jo aamusella tämän, mutta en postannut kun en ehtinyt kirjoittaa loppuun:
Jäin miettimään ylläolevasta kohtaa:
Quote
kun me käyttäjät sitä osatattaisiin käyttää ja ylläito ylläpitää oikein

"Ääneen" pohtiminen auttaa yleensä, joten vanhaa jotain teeveemainosta mukaillen:
Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee foorumilla? Provotaan, joko tahallisesti tai tahattomasti. Ja sitten provosoidutaan. Täytyis laskea edes kymmeneen ennenkuin "tunteiden puuskassa" kirjoittaa viestiä, ja kirjoituksen jälkeenkin vielä lukea se, että onko se sisällöltään sellainen, että sen voi julkaista. Arvatkaapa montako viestiä olen jättänyt lähettämättä, mutta kirjoittanut näppäimistö sauhuten, kun jonkun muun viesti on ärsyttänyt. Niitä on monta. Sitten kun hermostuminen on purettu tekstiksi, olo on rauhallisempi ja tekstiä lukiessani ajattelen että "äh, mitätön asia, antaa olla" ja pyyhin kaikki pois.

Muori aina tuppas sanomaan kun faarin kanssa selvitettiin mielipide-eroja että viisaampi vaikenee. Joskus se tosiaan on viisaampaa olla hiljaa ja siirtyä lukemaan seuraavaa viestiä.

Eilen luin viestin johon oli kirjoitettu, että olen aiheetta arvostellut ylläpitoa. No, laitoin yksityisviestiä että missä näin?, en jäänyt ruotimaan sitä siihen aiheeseen. Selvisi, että kyseessä oli erehdys ja that's it. Lähinnä homma huvittaa minua. Ei maailma moiseen kaadu.

Quote from: Pentti Suksi
Viesti ketjussa mamupolitiikkamme
Minun pitää sanoa, että jos käytän nimimerkkiä esim Kattilankansi. Se on nimimerkki jonka takana voi olla kuka tahansa. Se ei ole minun persoonallisuuteni vaan nimimerkki. jos jotkut  nimimerkit haukkuu Kattilankantta, niin siinä haukkuvat. Mutta kun haukutaan Pentti Suksea, niin silloin haukutaan persoonallisuutta. Ihmistä itseään.
Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä, kyllä ihmiset nimimerkkienkin takana loukkaantuvat toisen nimimerkin tai omallanimellä-kirjoittajan haukkumisista.

Ja tästä sitten nyt iltapäivän ratoksi jatketaan:
Ja sitten, millaista on oikeanlainen ylläpito?
Olettekin jo päivän aikana muutamia kirjoitelleet eli: Johdonmukaisuus ja tasapuolisuus. Nämähän ne kait tärkeimmät. Viestejä jotka pitäisi poistaa, on varmasti ihan vahingossa jäänyt poistamatta. Metelihän siitäkin nousisi jos ihan kaikki asian vierestä poistettaisiin kylmästi, vai mitä? Kiusanteoksi ilmoiteltaisiin toistemme viesteistä mitä pitäisi poistaa..

Yritetään kirjoittaa niin ettei ylläpidon tarvitsisi puuttua, eikö se olis oikeesti se paras ratkaisu?

Varoitukset eivät siis lukemani mukaan ole hyvä "kurinpitomuoto" mutta mikä sitten? Jos saadaan banni niin uhataan lähteä vetään koko paikasta, joten ei sekään sitten vissiin ole hyvä. Ei kai ylläpito kiusallaan ketään bannaa jos kerran keskustelufoorumia ylläpitää.

Kannatan myös selkeää listaa jahka saadaan asia puitua. Siihen pelisäännöt ja seuraukset, niin ei jää mitään kenellekkään epäselväksi.

Keväistä viikonloppua!

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #337 on: 26. 03. 2010 12:12 »
Kyllä meidän omalla nimellä kirjoittajien pitää myös oivaltaa se, ettei lähde kirjoittelemaan "faktaa hatusta", ellei sitten esitä jotain asiaa vain omana mielipiteenään. Nimimerkit provosoivat mielestäni keskustelua melko mallikkaasti, ja puuttuvat juuri noihin fakta tiedon esittämättä jättämisiin. On täysin jokaisen oma asia, lähteekö nimimerkkien "huudatukseen" mukaan vai ei, ainakaan ei kannata provosoitu tai menettää hermojaan, siitä on aina vain "hopea mitali" jaossa. Joskus voisi olla paikallaan myös myöntää, että on jossain asiassa väärässä, usein väittely varmaan loppuisi siihen. Tiettyjä ylilyöntejä on keskusteluissa toki tullut, mutta niitä on mielestäni esitetty rintaman molemmilta puolilta melko tasapuolisesti.  


Allekirjoitan Markon kirjoituksen sellaisenaan.
Minä myös koen asian niin, että ylläpito puhaltaa keskustelun poikki aina näiden nimimerkkien (Matseman, Valittu Asiantuntija) nenän edestä. Näin vaikka esim. P.Suksen ( ja monen muun) toiminta on täällä ollut juuri sellaista niinkuin Professional tuossa aikaisemmin kirjoitti.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #338 on: 26. 03. 2010 14:02 »
Jos on liian herkkä, ei pidä tulla tänne.

Filosofi Himasen sanoin:

"Se (nettikirjoittelu) on mun mielestä vastine aiemmalle wc:n seinien kirjoittelulle. Sillä on funktio samalla lailla kuin wc:lläkin on, helpottaa ihmisten oloa."

lainattu päivän Hesarista.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #339 on: 26. 03. 2010 14:02 »

......

Filosofi Himasen sanoin:

"Se (nettikirjoittelu) on mun mielestä vastine aiemmalle wc:n seinien kirjoittelulle. Sillä on funktio samalla lailla kuin wc:lläkin on, helpottaa ihmisten oloa."

lainattu päivän Hesarista.

 Eritäin hyvä kiteytys.

 Tosin kyseisillä wc / netti lohkaisuilla on myöskin ärsyttäväkin puolensa, mitä tulee niiden
 siivoajien osuuteen, uusia vastaavia ootellen.

 Tulee aivan mieleen muinoinen päivä ammattilaisena Vaasan Wärtsilässä, kakaroiden kirjoituksia
 paskahuuseista raaputtaen, jopa fyysinen väkivaltakin mielessä velloen.

         Tämän keskustelun pääpointti on kuitenkin ärsytyksestä poiketen foorumin
         kyseenalaistettava demokratia, eli miksi eräät saavat syytellä ja väitttää olettamiaan
         itseään koskien, niitä mitenkään toteennäyttäen ja siten kaikkien
         perussääntöjen yläpuolella Omanimi osioonsa liihotellen.??

         Uskon vakaasti myös yksinkertaiseen vastaukseen, eli :

         Resurssien puutteessa valvomiseen, kuin myös sekalaisen meriitin edessä kumartamiseen.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #340 on: 26. 03. 2010 15:03 »
Täydet pojot proffalle.  Foorumissa on nyt 2 modea, joista toinen kiireinen opiskelija, jok.a käy myös duunissa ja ison firman pomi, jolla riittää muutakin tekemistä kuin netissä roikkuminen.  Foorumi tarvitsisi 4 modea.

Itselläni on jatkuvasti muutama lehtiprokkis, hoitelen perhejuttuja ja roikun netissä kun aikaa jää

-  Nyt on ollut pakko vähän terästyä.  En edes enää viitsi sanoa että jakaisin mielelläni  vastuuta, koska kenenkään korva ei lotkahda.

-Ylläpitäjänä nautin täysin siemauksin suuresta kiinnostuksesta foorumin linjauksiani kohtaan.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #341 on: 26. 03. 2010 15:03 »


Kannatan myös selkeää listaa jahka saadaan asia puitua. Siihen pelisäännöt ja seuraukset, niin ei jää mitään kenellekkään epäselväksi.

Keväistä viikonloppua!

Kannatan myös listaa kielletyistä aiheista. Ja tasapuolisuutta.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #342 on: 26. 03. 2010 15:03 »
Kiellettyjä aiheita ei ole nettiketin ja foorumin sääntöjen  puitteissa.  Tässä foorumissa on ylläpitäjän määrittelemä linja.  Pohjalaisella on päätolimittajan määrittelemä linja, samoin Blaadetissa.

Jos tarkoitat keskustelun katkaisemista niin turha suunpieksentä on joskus pantava poikki.  Se johtaa väistämättä siihen että joku osapuolista ei saa viimeistä sanaa.

Pelin säännöt on määritelty melko tarkkaan rekisteröinnin yhteysessä olevassa laatikossa.
« Last Edit: 26. 03. 2010 16:04 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #343 on: 26. 03. 2010 18:06 »
Kiellettyjä aiheita ei ole nettiketin ja foorumin sääntöjen  puitteissa.  Tässä foorumissa on ylläpitäjän määrittelemä linja.

 niin turha suunpieksentä on joskus pantava poikki.  
Niin, se on ylläpitäjän oikeus määritellä mikä (ja kenen) on sitä turhaa suunpieksentää. Silloin kun tästä syntyy sellainen käsitys, että ylläpito ei ole tasapuolinen, niin sehän on täysin subjektiivinen kokemus, vaikka sen useampikin jakaisi.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7439
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #344 on: 26. 03. 2010 18:06 »
Kiellettyjä aiheita ei ole nettiketin ja foorumin sääntöjen  puitteissa.  Tässä foorumissa on ylläpitäjän määrittelemä linja.

 niin turha suunpieksentä on joskus pantava poikki.  
Niin, se on ylläpitäjän oikeus määritellä mikä (ja kenen) on sitä turhaa suunpieksentää. Silloin kun tästä syntyy sellainen käsitys, että ylläpito ei ole tasapuolinen, niin sehän on täysin subjektiivinen kokemus, vaikka sen useampikin jakaisi.

Ylläpitäjä on kuitenkin kapteeni tässä paatissa ja sen mukaan mennään, varmaan 99% ymmärtää asian ja loput ei ymmärrä

.

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #345 on: 26. 03. 2010 19:07 »
Foorumin rajojen asettajana ja soveltajana toimii foorumin ylläpito ja kuten aiemmin jo totesin, siihen ei ole olemassa mitään kantelureittiä. Ylläpito ei ole velvollinen selittämään päätöksiään ja välttää myös sitä yleisen käytännöllisyyden vuoksi, jonka tarpeellisuuden tämäkin ketju on osoittanut.

Ylläpito tekee ratkaisunsa oman harkintansa, eikä minkään muun vaikuttimen mukaan. Keskustelijan tulee siis arvioida ennen keskusteluun lähtöä, että haluaako keskustella ylläpidon harkinnan alaisessa valvonnassa. Myönteisesti tuohon vastaaville tämä foorumi on oikea paikka, lopuille ei.

Seuraavaksi tulemme kiinnittämään erityistä huomiota yleiseen ylläpidon päätöksistä ruikuttamiseen, jonka pyrimme kitkemään pois moderoinnin keinoin, vaikka se olisi muotoiltu kirjoittajan viestissä miten nokkelasti tahansa. Emme näe sitä tarpeelliseksi ja hyödylliseksi tällä foorumilla, joten otamme sen kylmästi pois. Keskustelkaa jostain muusta kiinnostavasta.

Hyvänä starttina säännölle kerrottakoon, että vaikkapa tämän linjauksen tuottamat mahdolliset kritisoinnit lähtevät bittiavaruuteen kuin piano ikkunasta ja toistuvasta ruikuttamisesta pääsee jatkossa jäähyaition lauteille.

Tämän keskustelupalstan tarkoitus on toimia laadukkaan paikallisen keskustelun kehtona, joka houkuttelee jatkuvasti uusia hyviä kirjoittajia tuomaan näkökulmia esiin, eikä karkoita heitä turhalla saippuaoopperallaan ja mussutuksellaan. Sen vuoksi tätä sivustoa pidetään.

Rakentavaa palautetta ja kehitysehdotuksia saa toki silti lähettää pikaviestillä ja mielestämme hyviin ehdotuksiin reagoidaan.

Näillä eväin siis mennään.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #346 on: 26. 03. 2010 19:07 »
Foorumin sisältöön vaikuttaa myös se, osallistuuko sen moderaattorit ja ylläpito itse aktiivisesti keskusteluihin.

Ymmärtääkseni juuri tuossa piilee sudenkuoppia.

Konfliktin mahdollisuus kasvaa kun ylläpito ottaa itse kantaa vellovien keskusteluiden substanssiin. Itse asiasta eri mieltä olevat voivat alkaa pelätä (aiheettomastikin) joutuvansa epäedulliseen asemaan.

En tiedä kuinka tavanomaista on eri foorumien ylläpitäjien avoin osallistuminen keskusteluihin mutta uskoisin että sitä kannattaisi välttää.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #347 on: 26. 03. 2010 19:07 »
Ylläpito osallistuu keskusteluihin oman mieltymyksensä mukaan ja sen ei ole todettu aiheuttavan harmia muillakaan foorumeillamme. Päinvastoin.

Maailma on pelottava paikka ja pelkotilojen syntymistä ei voida aina välttää, semminkään kun en niiden syntymiseen liiemmin usko. Kaiken kaikkiaan pelkotilat ovat kuitenkin jokatapauksessa pienempi paha kuin foorumi täynnä parkumista.

Tämä Keskustelu Foorumin sisällöstä olkoon tässä, joten pistän tämän aiheen säppiin.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #348 on: 31. 03. 2010 07:07 »
Tässä ketjussa keskustellaan foorumin sisällöstä ja tekniikasta asiallisesti.  Tästä eteenpäin kaikki tekstit missä saivarrellaan siitä kuka sanoi ketäkin rasistiksi tullaan poistamaan ja kirjoittaja saa varoituksen, ja jos viestittäminen tästä aiheesta jatkuu, on seurauksena kirjoitusoikeuksien poistaminen.

Myös ylläpidon ja moderaattoreiden toimien saivartelu johtaa em. toimenpiteisiin.  Jos koet tulleesi väärin kohdelluksi, ota yhteys sisäisen postin kautta tai sähköpostilla.

Ylläpito tulee jatkossakin kirjoittamaan omalla nimellään (Tapio Parkkkari) Nimimerkki Vaasalainen on varattu ylläpidon yleisiä ohjeita varten.  Nimimerkki Ylläpito pyrkii ilmaisemaan ylläpitäjien (Parkkari/Mäntylä) tahdon ja nimerkki Toimitus on Jussi Mäntylän ylläpitäjä-nimerkki.  Tällä nimimerkillä on adminin oikeudet.

Ylläpito ja moderaattorit tulevat jatkossakin käyttämään heille varattuja nimimerkkejä esimerkiksi hiipumassa olevan keskustelun nostamiseksi.

Tästä eteenpäin moderointi tapahtuu pääsääntoisesti hiljaisesti.  Tässä vielä foorumin keskeiset säännöt:

Laki
- Lakia on noudatettava Internetissäkin, ja sen takia kaikki loukkaavat, provosoivat ja tekijänoikeuksia rikkovat viestit ovat kiellettyjä. Samoin etnistä alkuperää, uskontoa tai vammaisuutta koskevat loukkaavat viestit ovat kielletty.  Ne poistettaan ja vakav assa tapauksessa on seurauksena bannaus tai kirjoitusoikeuksien poistaminen.

Vastuu omista teksteistä
-Jokainen keskustelija vastaa omien viestiensä sisällöstä. Kirjoituksia voidaan poistaa sekä siirtää ja kirjoitusoikeuksia peruuttaa pysyvästi tai määräaikaisesti; sen mukaan kuin ylläpito parhaaksi näkee. Ylläpidon ja moderattoreiden päätöksista ei voi valittaa. Käytä yksityisviestiä jos koet tulleesi väärin kohdelluksi.

-Henkilökohtaiset riidat ja flametukset ja niihin osallistuvat karsitaan palstoilta kovalla kädellä.  Myös ilkeily ja ilkeämieliset vihjailut johtavat bannaukseen tai kirjoitusoikeuksien poistamiseen.

Nämä samat säännöt koskevat myös foorumin kanssa kiinteästi toimivaa chattia.

Ylläpito
« Last Edit: 31. 03. 2010 08:08 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #349 on: 31. 03. 2010 12:12 »
Tässä on hyvin  selkeästi sanottu ja lainaus on otettu perustuslaista ja rikoslaista. Viime aikoina on tullut runsaasti rikosilmoituksia ja on mennyt käräjäoikuteen saakka asioita swekä tullut tuomioita. Tästä hulvattomuudesta pyritään myös lainsäädännöllisesti pääsemaan eroon. Kyse ei sananvapauden rikkomisesta kuten jotkut kuvittelee. Esimerkkinä suomalaisen yhteiskunnan vapaudesta se, että tarvitsemme vankiloita, että ihmiset voisivat  olla vapaita.

Sananvapaudelle on asetettava tiukat säännöt, että sananvapaus toteutuisi. Meillä ei ole sellaista vapautta että olisi murhaamisen vapaus.  Pitää jokaisen tietää mitä vapaudella tarkoitetaan. Nyt on hyvin tehty sääntö ja suosittelisin että se  ei huku muiden kirjoitusten taakse vaan heti etusivulla. Ylläpito voi toimistaan
viitata etusivulla olevaan sääntöön. Tämä ei minun mielestäni tarkoita sitä että nyt saa kirjoittaa tylsällä
kynällä kyllä kirjoitustaan voi elävöittää ja perustella kantaansa, täsmentää mitä tarkoittaa. Tämä vaasalaisia.in fo on ruokapöytä jossa pitää olla sivistyneet  käytöstavat. Sitä voi katsella kuten päivän lehtä jota ammattijournalistit  tekee. Joskus käytetään sananruoskaa ja se vain piristää lehden toimituslinjaa.

Pentti Suksi

Heikki Herja

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #350 on: 05. 04. 2010 09:09 »
Krjoittelin tänne 2-3 vuotta sitten mutta sitten pyysin poistamaan nikkini.  Minulla oli käytössäni myös avatar.  En enää muista kuvatiedoston nimeä mutta  oisinko saada sen uudelleen käytrtööni.  Ylläpito hoiti silloin aikoinaan asian?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #351 on: 05. 04. 2010 09:09 »
Onnistuu.
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #352 on: 05. 04. 2010 18:06 »
Olen yrittänyt useiden vuosien aikana saada foorumiin moderaattoreita huonolla menestyksellä  Useita on ollut mutta he ovat väsyneet hyvin nopeasti. Foorumissa on edelleenkin tilaa 2-3 moderaattorille.

Jos olet kiinnostunut, niin ota yhteys.  Vaatimuksena on, että:

-Olet tasapuolinen
-Suomenkielinen
-Lupaat että et käytä foorumia omiin tarkoituksiisi
-Neuvottelet kaikista isoista päätöksistä ylläpidon kanssa
ja että
-Kestät itseesi kohdistuvan kritiikin

Ota yhteys:
vaasalaisia.info@suomi24.fi
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #353 on: 09. 04. 2010 11:11 »
Tämä foorumi kyllä suorastaan loistaa, missä muualla voi paeta yläkertaan omallenimelle osioon kun tilanne kuumenee. Sieltä sitten huudellaan niin miestä kun omalla nimellä kirjoittaa, nyt köyhyys ja syrjäytyminen pantiin hetkeksi jäihin ja yläkerrassa jatkuu. En parhaalla tahdollanikaan pääse jyvälle miksi näin tehdään ja laittakaa nyt hyvänen aika tuo yläkerta sitten niin ettei sitä pääse edes lukemaan kuin omalla nimellä, siellähän on tilaa ihan viidelle ihmiselle sit mellastaa. Älkää päästätö meitä rupusakkia sitä ees lukemaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #354 on: 09. 04. 2010 12:12 »
laittakaa nyt hyvänen aika tuo yläkerta sitten niin ettei sitä pääse edes lukemaan kuin omalla nimellä,

Näin muuten tehtiin joskus aikoinaan Jatkoajassa. Siihen osioon valittiin porukkaa pikku-hiljaa ja siitä parhaimmasta päästä ja vain he pääsivät sinne lukemaan ja kirjoittamaan. Mutta ei se saanut koskaan tuulta siipiensä alle, vaikka sinne valittiin hakemalla ne parhaat kirjoittajat. Tähän on yksinkertainen selitys, vilkas keskustelu vaatii paljon vilkkaita lukijoita ja kirjoittajia. Jos heidät jaetaan, niin tuloksena on aina hiljaisempaa ja lopulta siellä ei juuri sitten enää kirjoitella. 

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #355 on: 09. 04. 2010 12:12 »
Oman nimen osio perustettiin aikanaan joidenkin kirjoittajien toivomuksesta.  Ei sitä nyt yhtäkkiä voi muuttaa joidenkin kirjoittajien toivomuksesta sillä jotkut kirjoittajat eivät sitten pidä siitä ja on parempi vain soutaa.  Soutaminen ja huopaaminen on sellaista paikallaanpolkemista.  Mitään ei tapahdu mutta energiaa kuluu.  Muutenkin energiansäästö on tämän päivän sana.  Tosin mielestäni koko osiota ei olisi pitänyt perustaa.

Jack nimimerkki poistettiin aikaanaan joidenkin kirjoittajien toivomuksesta.  Mielestäni turha poisto muttei sitäkään herätetä uudelleen.

Jollakin kirjoittajalla oli sellainen vääristynyt käsitys, että ylläpitäjän linja kaikessa olisi sama kuin minun minelipiteeni.  Aivan älytön ja suorastaan tyhmä ajatus mutta niin vain oli.  Se todettiin ja sen voi näkeä kun lukee viestejä joissa muistetaan mainita, että "Moderaattori sanoi sitä ja sitä" vaikka sen sanoi Kari Lajunen.  

Minä väistyin moderaattorin toimesta näiden kirjoittajien toivomuksesta.  Mielestäni turha poisto mutta halusin olla joustava.  Mielestäni ihan turhaa joustoa mutta nyt vastaan vain itselleni joten voin ampua vaikka "täyslaidallisen" tarvitsematta kantaa huolta siitä, että hetken päästä joku vinkuu, että "Moderaattori" sanoi sitä ja sitä vaikka moderaattori ei ollut sanonut mitään.

Mielestäni lähes kaikki myönnytykset kirjoittajien mielipiteiden mukaan näyttävät olevan ihan turhia sillä mikään ei näytä paranevan vaan sitten moititaan parannuksia.  En tarkoita tällä nyt Eklun moitetta vaan yleisellä tasolla.  
« Last Edit: 09. 04. 2010 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #356 on: 09. 04. 2010 12:12 »
Tämä foorumi kyllä suorastaan loistaa, missä muualla voi paeta yläkertaan omallenimelle osioon kun tilanne kuumenee. Sieltä sitten huudellaan niin miestä kun omalla nimellä kirjoittaa, nyt köyhyys ja syrjäytyminen pantiin hetkeksi jäihin ja yläkerrassa jatkuu. En parhaalla tahdollanikaan pääse jyvälle miksi näin tehdään ja laittakaa nyt hyvänen aika tuo yläkerta sitten niin ettei sitä pääse edes lukemaan kuin omalla nimellä, siellähän on tilaa ihan viidelle ihmiselle sit mellastaa. Älkää päästätö meitä rupusakkia sitä ees lukemaan.
Täsmälleen samaa mieltä.

Muutenkin tuntuu sille, että kaikissa niissä keskusteluissa joissa alkaa "savu nousta", on aina yksi ja sama yhteensattuma mukana.

eklu

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #357 on: 09. 04. 2010 13:01 »
Hienoa et joku muukin hokaa, tulisko jo tänään yläkertaan oma topiikki Foorumin sisällöstä. Vai onko siellä jo ???

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #358 on: 09. 04. 2010 14:02 »
On pakko vaihtaa sen vuoksi, kun liikaa kuumennutaan, että ei ole minkäänlaista järjesteystä. Yllä pito teki aivan oikean ratkaisun, että sulki köyhyydestä ja syrjäytymisestä yli kuumenneen keskustelun. Olen aikaisemminkin huomauttanut tästä piirteestä, että jankutetaan jankuttamisesta päästyä jankutetaan vailla riittävää tietopohjaa. Kun olen oikeassa, minulla faktat ja empiirinen tieto, niin kunnioittakaa sitä. Ei minun tehtävä ole polvistua kenenkään edessä silloin kun olen varmasti oikeassa.

Sitten pannaan propakandaa, että tiedän muka kaikki maailman asiat. Urheilusta en tiedä mitään, enkä välitä edes tietääkkään, rokkimusiikista ja rämyyttämisestä en tiedä, koska pidän klassillisesti musiikista. Autoista en tiedä, pääasia on että auto liikuu. On paljon paljon aloja josta en tiedä mitään, mutta en mene munaamaan itseäni sillä, että minä muka tietäisin jotain josta en oikeasti tiedä. Minun alaani on kirjallisuus, taide, musiikki ja kansantaloustiede ja lainoppi.

Minä olen sellainen fakki-idiootti, että en enempää viitsi itseäni tiedoilla  vaivata. Sitten Niskanen oli täällä tietävinään, että minut pannattu Finestglobelta. Paikkansa pitämätön väite. Finestblobe on lopettanaut toimintansa ja palvelin on suljettu maaliskuun loppupuolella. Että se siitä.

Minä kirjoitan omalla nimellä, eikä minun ole kuinkaan käynyt. Jotkut kuvittelee että nyt Suksi itkee.
Voi kun tietäisitte minun nauruni koko asialle. Tuollaiset haukkumiset menee minusta kuin vesi hanhen seljästä.

Siitä olen ollut ylläpidolle tyytyväinen, että on pidetty järjestystä ja Parkkari on siivonnut olohuoneensa.
Paljon miellyttävämpää on kirjoittaa kun on sivistyneitä ihmisiä mukana. Ei se ole kivaa sivullisenkaan lukea
jos minkäkinlaista soopaa kirjoitetaan vailla pohjaa. Sivistyneesti saa olla kynä terävä, kyllä erimieltä saa olla. Esimerkiksi Kivimäki on asettanut minulle erittäin suuret totuus vaatimukset. Se on ollut henkisesti erittäin hyvää koulutusta. Suurkiitos hänelle. Köyhyydestäkin minulla aika tarkkaa tietoa.
On pitänyt hankkia syvällistä tietoa oman itseni tueksi. On ollut entistäkin varmempi siitä, mitä on kirjoittanut.

Pentti Suksi

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #359 on: 09. 04. 2010 15:03 »
Ilman Kivimäkeä täällä olisi tosi köyhää.