Author Topic: Keskustelua Foorumin sisällösta  (Read 85102 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #40 on: 08. 02. 2010 14:02 »
Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tällaisia viestejä.
Voiko trolli toimia moderaattorina? Minä vaan kysyn...
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #41 on: 08. 02. 2010 15:03 »
Ei tämä foorumi todella parjattua Suomi24ää muistuta. Mutta alkaa mennä niin korkealentoiseksi että olisi ehkä hyvä perustaa ryhmien A ja B lisäksi ryhmä C jonnekin sinne An ja Bn ja Suomi24 välimaastoon.Ja rohkaista vähemmän perusteellisia ja periaatteellisia ja lahjakkaita sanankäyttäjiä avaamaan keskusteluja ja osallistumaan monipuolisesti.
 Kynnys tavallisella jutustelijalle alkaa kyllä olla aika korkea että uskaltaa pistää lusikkansa palstan  nykymenoon mukaan. Senverran totiseksi on mamu ja keskustelu foorumin sisällöstä jankkaaminen mennyt vaasalaisia.infossa.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #42 on: 08. 02. 2010 15:03 »

 Kynnys tavallisella jutustelijalle alkaa kyllä olla aika korkea että uskaltaa pistää lusikkansa palstan  nykymenoon mukaan. Senverran totiseksi on mamu ja keskustelu foorumin sisällöstä jankkaaminen mennyt vaasalaisia.infossa.


En usko, että ihmisellä, jolla on asiallista sanottavaa on mitään pelkotiloja tänne tulemiseen. Olkinukkeosiota tämä keskustelu saattaa hillitä. Mielestäni koskaan ketään ei ole tuomittu yhden viestin perusteella. Mutta jos joku uusi alkaa jankkaamaan kovasti eikä pysty perustelemaan asioita, niin silloin saattaa vahinkoja syntyä.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #43 on: 08. 02. 2010 15:03 »
En tajua mikä on olkinukkeosio? Voitko suomentaa?


Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #44 on: 08. 02. 2010 15:03 »
En tajua mikä on olkinukkeosio? Voitko suomentaa?



Katso vastaus numero 36.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #45 on: 08. 02. 2010 15:03 »
Itse koen häiriköintinä nimimerkkien Asiatuntia ja Matsemanin saivartelun.Molemmat ovat lahjakkaita kirjoittajia,mutta ei kait nyt joka sanaa ja lausetta tarvitse koko ajan perustella.Itse kirjoitin juuri pitkästi sotahistoria foorumille.Tieto on vaan tullut vuosien myötä lukemalla enkä niitä"faktoja"osaisi lähteä etsimään.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #46 on: 08. 02. 2010 15:03 »
Itse koen häiriköintinä nimimerkkien Asiatuntia ja Matsemanin saivartelun.Molemmat ovat lahjakkaita kirjoittajia,mutta ei kait nyt joka sanaa ja lausetta tarvitse koko ajan perustella.Itse kirjoitin juuri pitkästi sotahistoria foorumille.Tieto on vaan tullut vuosien myötä lukemalla enkä niitä"faktoja"osaisi lähteä etsimään.

Kirjoittamaasi sotahistoriaa ei varmaankaan tarvi perustella. Se on keskustelua. Mutta jos alat vaittämään että Marski on homo, niin se olisi mielestäni hyvä perustella ja siitä on myös hyvä löytää joitakin viitteitä.

Pahoittelen, jos tunnet minut häiriköksi

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #47 on: 08. 02. 2010 16:04 »
Aika mielenkiintoista, viihdyttävää ja jopa välillä kiihdyttävää kirjoittelua.
Tämmöisessä sosiaalisen median kasvussa ja oikeastaan tulossa vaikutuskanavaksi kaikki globalisoituu.
Tai ainakin megalokalisoituu. "Kylähulluuskin".

Itse kannatan reipastakin väittelyä keskulteltaessa, kunhan tuo väitteidensä perusteeksi edes jotain riippumatonta faktaa. Valitettavasti toisilla keskustelijoilla on käsitys, että jonkinlaisen ryhmän yleinen mielipide olisi jotenkin kaikenkattava fakta, vaikka se on kylläkin vain levinnyt mielipide.

Ikävintä keskusteluissa on se, kun joku keskustelija sarjatyönomaisesti liittää keskusteluun sterotypioita todisteena jostakin. Tai jopa täydellistä "huuhaata". Sitäkin näkyy useammassakin ketjussa. Lisäksi ikävähköä on etukäteisasenne, jonkinlainen poliittinen parantumaton tauti, jossa johonkin aikaan sopineet aatteet ja tavat ovat syöpyneet niin syvälle, että ei nähdä olosuhteitten muuttuneen.

Koska ylläpitäjä Parkkari ei ole pyynnöstäni huolimatta ryhtynyt toimenpiteisiin täällä kahden nimimerkin riehumiseen ja minun kunniaavaaviin kirjoituksiin. Niin olen pakotettu ryhtymään toimenpiteisiin.
Nimimerkkien Valitun ja Asiantuntijan kirjoitukset poistettava niiltä jotka loukkaavat minun kunniaani. Aikaa on kello 20 saakka. Tiistaina jätän rikospoliisille tutkinta onko Vaasailia.info ja nimimerit valittu ja Asiantuntija loukanneet julkisesti minunn kunniaani.  Myös on poistettava ne kirjoitukset joissa hän antaa ymmätää että olen rasisti. Se on raskas ja perusteeton syytös.

Vaasassa 8 päivänä helmikuuta 2010

Pentti Suksi
Tämä olisi ollut hyvä vitsi...jos se olisi ollut vitsi.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #48 on: 08. 02. 2010 16:04 »
Argumentointivirheen perusmalli:

   1. A:lla on mielipide X.
   2. B esittää mielipiteen Y (joka on vääristelty "olkinukkeversio" X:stä)
   3. B hyökkää mielipidettä Y vastaan.
   4. Siispä X:n täytyy olla väärin.


Voisiko tuo neljäs kohta kuulua myös niin, että siispä A: n täytyy olla väärässä ?
Monta kertaa tuntuu motiivina enemmän olevan kirjoittajan tyrmääminen eikä niinkään hänen mielipiteensä. Kohtaa 2 ja 3 käytetään tähän keinona. Eräänlaisesta etukäteisasenteesta tässäkin on kysymys.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #49 on: 08. 02. 2010 16:04 »
Argumentointivirheen perusmalli:

   1. A:lla on mielipide X.
   2. B esittää mielipiteen Y (joka on vääristelty "olkinukkeversio" X:stä)
   3. B hyökkää mielipidettä Y vastaan.
   4. Siispä X:n täytyy olla väärin.


Voisiko tuo neljäs kohta kuulua myös niin, että siispä A: n täytyy olla väärässä ?
Monta kertaa tuntuu motiivina enemmän olevan kirjoittajan tyrmääminen eikä niinkään hänen mielipiteensä. Kohtaa 2 ja 3 käytetään tähän keinona. Eräänlaisesta etukäteisasenteesta tässäkin on kysymys.

Voihan se olla jotenkin näin:

Jussi kertoo Timolle tervehtineensä naapurin äijää.
Timo kysyy Jussilta, että tervehtivätkö homot toisiaan.
Jussi kertoo uskovansa, että näin on.
Timon päätelmä: Koska Jussi on tervehtinyt naapurin äijää, täytyy Jussin olla homo, koska homothan tervehtivät toisiaan. Tätä tietoa Timo sitten levittää eteenpäin ja kaveri saattavat uskoa tuon ja tuoda tiedon faktana keskustelupalstalle, koska Timo on näin sanonut. Jussi oli kuulema itse Timolle kertonut, että homot tervehtivät toisiaan ja hänen täytyy tervehtiä naapurin äijää.

Minulla ei ole mitään homoseksuaaleja vastaan.

« Last Edit: 08. 02. 2010 16:04 by Asiantuntija »

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #50 on: 08. 02. 2010 20:08 »
Morjens keskustelijat,

Foorumin tarkoitus on tasokkaan keskustelun lomassa herättää ihmisissä tunteita ja tuoda uusia näkökulmia keskusteltaviin asioihin. 

Olen kuitenkin huomannut keskusteluissa esiintyneen viime aikoina hieman normaalia suurempaa tunteiden kuumentumista ja siksi foorumille on syytä tehdä yksi uudistus jääkiekkoiluhengessä, jotta tunteita saataisiin tarvittaessa hieman tuuletettua.

Jatkossa käytössämme on Jäähyaitio-toiminto, jonne vihellämme pillillämme aina tarvittaessa kuumapäät itsenäisten arvioidemme mukaisesti viilentymään. Väliaikainen porttikielto foorumille, eli jäähy kestää yleensä minimissään viikon ja samalle käyttäjälle osoitetut jäähyt pitenevät joka kerta jäähyä uusittaessa.

Jäähyn perusteena toimii ensisijaisesti tunteiden liiallinen kuumentuminen ja siihen liittyvä käytös foorumilla. En ota kantaa siihen, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Käytös ratkaisee. Jäähyyn ei ole tässä oikeuslaitoksessa valituslupaa, vaikka se omasta mielestä tuntuisi miten väärältä tahansa.

Moderointimme tapahtuu myös omien arviointiemme perusteella ja siihenkään eivät vaatimukset vaikuta. Toimintamme on vapaaehtoista, sitoutumatonta ja tuottamatonta, joten toimimme omien näkemystemme mukaisesti. Olen hieman kyllästynyt näihin valituksiin ja ilmoituksiin, joten jatkossa jäähy tulee myös ylläpidon uhkailusta, vaikka kyseessä olisi vain äidille kantelu. Tämä on meille harrastus.

Ensimmäinen käyttäjä on nyt päässyt viikoksi Jäähyaitioon ja toivon keskustelun löytävän rakentavat urat, jottei lisää jäähyjä olisi aiheellista jakaa.

Hienoa kuitenkin, että kaupungissamme käydään näinkin aktiivisia ja laadukkaita keskusteluja! :)

Erittäin lämpimin terveisin

Jussi Mäntylä
Vaasalaisia.infon Ylläpito
« Last Edit: 08. 02. 2010 20:08 by Toimitus »
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #51 on: 08. 02. 2010 20:08 »
Mistä näkee kuka on komennettu jäähylle?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #52 on: 08. 02. 2010 20:08 »
Ei mistään. Ainoastaan oman statuksensa pääsee huomaamaan kun saapuu foorumille.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #53 on: 08. 02. 2010 20:08 »
Jatkossa käytössämme on Jäähyaitio-toiminto, jonne vihellämme pillillämme aina tarvittaessa kuumapäät itsenäisten arvioidemme mukaisesti viilentymään. Väliaikainen porttikielto foorumille, eli jäähy kestää yleensä minimissään viikon ja samalle käyttäjälle osoitetut jäähyt pitenevät joka kerta jäähyä uusittaessa.

Jäähyn perusteena toimii ensisijaisesti tunteiden liiallinen kuumentuminen ja siihen liittyvä käytös foorumilla. En ota kantaa siihen, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Käytös ratkaisee. Jäähyyn ei ole tässä oikeuslaitoksessa valituslupaa, vaikka se omasta mielestä tuntuisi miten väärältä tahansa.


Kyllä sitä moni pystyy viileänäkin laittamaan aika tiukkaa tekstiä.

Voitte olla sitten varmoja, että suurin osa jäähylle komennetuista lähtee täältä saman tien. Itse tällaisessa tapauksessa teen sen satavarmasti.

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #54 on: 08. 02. 2010 21:09 »
Jatkossa käytössämme on Jäähyaitio-toiminto, jonne vihellämme pillillämme aina tarvittaessa kuumapäät itsenäisten arvioidemme mukaisesti viilentymään. Väliaikainen porttikielto foorumille, eli jäähy kestää yleensä minimissään viikon ja samalle käyttäjälle osoitetut jäähyt pitenevät joka kerta jäähyä uusittaessa.

Jäähyn perusteena toimii ensisijaisesti tunteiden liiallinen kuumentuminen ja siihen liittyvä käytös foorumilla. En ota kantaa siihen, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Käytös ratkaisee. Jäähyyn ei ole tässä oikeuslaitoksessa valituslupaa, vaikka se omasta mielestä tuntuisi miten väärältä tahansa.


Kyllä sitä moni pystyy viileänäkin laittamaan aika tiukkaa tekstiä.

Voitte olla sitten varmoja, että suurin osa jäähylle komennetuista lähtee täältä saman tien. Itse tällaisessa tapauksessa teen sen satavarmasti.

Sellainen vaikutus sillä varmasti saattaa olla, mutta se ei tietenkään vaikuta päätöksentekoon. Näillä eväin mennään eteenpäin ja foorumimme tarkoituksena on rakentava keskustelu ja muiden keskustelijoiden kunnioittaminen.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #55 on: 08. 02. 2010 21:09 »
Toivon, että jokainen jäähylle jäänyt kuittaa jäähyn päätyttyä olleensa jäähyllä. Näin voimme hiukan mittailla, millaisista kommenteista sinne joutuu, kun kerran emme voi mistään "jäähylistasta" sitä todeta.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

AD

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #56 on: 08. 02. 2010 21:09 »
Toivon, että jokainen jäähylle jäänyt kuittaa jäähyn päätyttyä olleensa jäähyllä. Näin voimme hiukan mittailla, millaisista kommenteista sinne joutuu, kun kerran emme voi mistään "jäähylistasta" sitä todeta.
Varmaan tämä fiksu Toimitus osaa tämänkin selvittää, hänhän on mitä suurin moraalinvartija.

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #57 on: 08. 02. 2010 21:09 »
Ehkä tämän ensimmäisen jäähyn ajankohta kertoo sen vähäisestä herkkyydestä ja jokainen kykenee päättelemään, että ne tuskin yllätyksenä tulevat kenellekään. Normaalit kiivaat keskustelut eivät jäähyä tietenkään aiheuta.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #58 on: 09. 02. 2010 03:03 »
jatkossa jäähy tulee myös ylläpidon uhkailusta


Normaali ihminen oppii virtuaalisessakin ryhmädynamiikassa vaikuttavien persoonien tavat ja sopeutuu, mutta krooninen itkijä ei.

Tietenkin itkijöitä pistellään ja heitä yritetään saada pomppimaan kiljuen kattoon koska he tekevät niin kauhealla ulinalla.

Ei pidä pomppia kiljuen kattoon.


« Last Edit: 09. 02. 2010 08:08 by Timo Rintamäki »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #59 on: 09. 02. 2010 05:05 »
Itse koen häiriköintinä nimimerkkien Asiatuntia ja Matsemanin saivartelun.Molemmat ovat lahjakkaita kirjoittajia,mutta ei kait nyt joka sanaa ja lausetta tarvitse koko ajan perustella.Itse kirjoitin juuri pitkästi sotahistoria foorumille.Tieto on vaan tullut vuosien myötä lukemalla enkä niitä"faktoja"osaisi lähteä etsimään.

Myös minä olen pahoillani, jos tunnet minut häiriköksi. Mutta en vaadi, että kaikki pitää perustella. En todellakaan. Mutta valitettavasti en voi olla sinulle mieliksi. En siis aio hyväksyä tulevaisuudessakaan sitä, että joku toinen ajattelee puolestani, enkä ole koskaan syönyt kaikkea, mitä minulle syötetään, pureksimatta.

Sotahistoria on todellakin jotain, jota ei aina viitsi, eikä edes tarvitse kyseenalaistaa. Mutta kyllä niissäkin jutuissa usein kala kasvaa. Jos siis alettaisiin vähän kaivelemaan, niin moni asia voisi muuttua.

Jatkossa käytössämme on Jäähyaitio-toiminto, jonne vihellämme pillillämme aina tarvittaessa kuumapäät itsenäisten arvioidemme mukaisesti viilentymään. Väliaikainen porttikielto foorumille, eli jäähy kestää yleensä minimissään viikon ja samalle käyttäjälle osoitetut jäähyt pitenevät joka kerta jäähyä uusittaessa.

Jäähyn perusteena toimii ensisijaisesti tunteiden liiallinen kuumentuminen ja siihen liittyvä käytös foorumilla. En ota kantaa siihen, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Käytös ratkaisee. Jäähyyn ei ole tässä oikeuslaitoksessa valituslupaa, vaikka se omasta mielestä tuntuisi miten väärältä tahansa.


Kyllä sitä moni pystyy viileänäkin laittamaan aika tiukkaa tekstiä.

Voitte olla sitten varmoja, että suurin osa jäähylle komennetuista lähtee täältä saman tien. Itse tällaisessa tapauksessa teen sen satavarmasti.

Kokemuksesta tiedän, että jäähy on erittäin hyvä tapa silloin, kun halutaan päästä jostain kirjoittajasta eroon. Suuri osa nimittäin ei palaa takaisin.

En myöskään ymmärrä, miksei jäähystä voida ilmoittaa reilusti, vaan se hoidetaan lymyssä kulissien takana. Sen voisi tehdä esimerkksi näin:

http://keskustelu.jatkoaika.com/announcement.php?f=7

Kukaan ei ole koskaan protestoinut tätä toimintapaa vastaan. Päinvastoin, se koetaan erittäin suoraselkäisenä.
« Last Edit: 09. 02. 2010 05:05 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #60 on: 09. 02. 2010 06:06 »
Kokemuksesta tiedän, että jäähy on erittäin hyvä tapa silloin, kun halutaan päästä jostain kirjoittajasta eroon. Suuri osa nimittäin ei palaa takaisin.

En myöskään ymmärrä, miksei jäähystä voida ilmoittaa reilusti, vaan se hoidetaan lymyssä kulissien takana. Sen voisi tehdä esimerkksi näin:

http://keskustelu.jatkoaika.com/announcement.php?f=7

Kukaan ei ole koskaan protestoinut tätä toimintapaa vastaan. Päinvastoin, se koetaan erittäin suoraselkäisenä.
Aivan samaa mieltä.
Tällaiset "salaiset" rangaistukset ovat omiaan vahvistamaan sitä muutamien kirjoittajien olettamusta, että palstalla tosiaan on jonkinlainen sisäpiiri.
Palstan pitäjät, ja kirjoittajatkin ovat kovasti toitottaneet avoimuudesta ja läpinäkyvyydestä, ja mitä tämä nyt taas osoittaa? No "salaliittoteoreetikoille" lisää ajateltavaa ainakin. Ei tällainen salaisen "kenttätuomioistuimen" salainen tuomio ja täytäntöönpano tunnu kovin fiksulta.

Olen hämmästyksekseni huomannut, että ns. "nimeään nimimerkkinä" käyttävät keskustelijat ovat kyllä varsin herkkänahkaista väkeä. Heillä on oletus, että nimen käyttö kommentoinnissa lisäisi oman argumentaationsa todistusarvoa. Näinhän ei tietenkään ole. Ikäväkseni olen huomannut myös seuraavan seikan; yleensä nämä samat "nimeään nimimerkkinä" käyttävät eivät tuo väitteidensä tueksi mitään todistusaineistoa, ellei sitten floodamista lasketa sellaiseksi. Minä en laske.

Offline Niilo Aro

  • Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
  • Posts: 270
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #61 on: 09. 02. 2010 06:06 »
Eikö tuossa tullut selväksi että ensimmäinen jäähyaitioon pantu on Pentti Suksi viikoksi vai onko se vain johtopäätös?

Jotenkin ymmärrän että päätös jäähyaition perustamisesta syntyi eilisen kiihkeän pelin tiimellyksessä ja toivottavasti se muutetaan niin että syy ja bannatun nimi tai nimimerkki ilmoitetaan.

Tiedän kyllä että monella foorumissa toimitaan niin kuin täällä on nyt kerrottu.  Foorumin omistajat tietysti päättävät sisällöstä ja pelin säänöista.  Jos ei miellytä niin voi viheltää pelin omalta kohdaltaan poikki.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #62 on: 09. 02. 2010 06:06 »
Jatkossa käytössämme on Jäähyaitio-toiminto, jonne vihellämme pillillämme aina tarvittaessa kuumapäät itsenäisten arvioidemme mukaisesti viilentymään. Väliaikainen porttikielto foorumille, eli jäähy kestää yleensä minimissään viikon ja samalle käyttäjälle osoitetut jäähyt pitenevät joka kerta jäähyä uusittaessa.

Jäähyn perusteena toimii ensisijaisesti tunteiden liiallinen kuumentuminen ja siihen liittyvä käytös foorumilla. En ota kantaa siihen, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Käytös ratkaisee. Jäähyyn ei ole tässä oikeuslaitoksessa valituslupaa, vaikka se omasta mielestä tuntuisi miten väärältä tahansa.

Erittäin lämpimin terveisin

Jussi Mäntylä
Vaasalaisia.infon Ylläpito


Tuossa Mäntylä arvioi jäähyn ensisijaiseksi kriteeriksi tosiaan kuumentumisen.

Itse näen tärkeimpänä sen, ettei ylläpito lähtenyt P. Suksen vaatimuksesta bannaamaan nimimerkkejä Asiantuntija ja Valittu.  Ehdin nimittäin jo hetken tätä pelätä.
Harkinnassa oli jo solidaarisuustoimenpiteenä itseni bannaaminen samaksi ajaksi täältä. :-)

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #63 on: 09. 02. 2010 06:06 »
On helppo olla (tällä kertaa) samaa mieltä kanssasi.

Itse olen suoraselkäisyyden kannalla. Kommunikoinnin tulee olla avointa ja rehellistä.

Esim. tässä tapauksessa olisi hyvin voitu kirjoittaa "Moderaattori Ilmoittaa" osioon:

"Käyttäjä Suntti Pleksi huilaa viikon. Syy: uhkasi sytytää moderaattorin mopon palamaan."

Ja siihen sitten, jos se on mahdollista, tai palvelee ilmoitusta informatiivisti, linkki kyseiseen viestiin, jonka takia joutui jäähylle.

Muutenkin, kirjoittajien hyllyttäminen, tai ojentaminen on äärimmäisen vaikeaa. Moni uskoo omaan asiaansa vakaasti ja he kokevat sen suurena loukkauksena, jos heitä alkaa ojentamaan. Esim. Heliniä ei ole paljon näkynyt sen jälkeen, kun hänen pommitustaan alettiin kyseenalaistamaan hieman voimakkaammin. Veikkaan, että hän otti nokkiinsa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Moderaattori

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #64 on: 09. 02. 2010 07:07 »
Eipäs "revitellä"

Jäähyn tarkoitus ei ole nöyryyttää ketään.

Mode 1.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #65 on: 09. 02. 2010 07:07 »
Eipäs "revitellä"

Jäähyn tarkoitus ei ole nöyryyttää ketään.

Mode 1.

Pientä selvyyttä Moderoinnin viesteihin. Kenelle tuo oli tarkoitettu?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #66 on: 09. 02. 2010 08:08 »
Eipäs "revitellä"

Jäähyn tarkoitus ei ole nöyryyttää ketään.

Mode 1.

Tuleeko jäähy IP:lle ja tätä kautta jopa, myös kaikille multipersoonille vai laitetaanko kyseinen nimimerkki ja / tai tiedossa olevat multipersoonat jäähylle. Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta.

Offline Toimitus

  • Administrator
  • Kokelas
  • *****
  • Posts: 37
    • MSN Messenger - jussi@web-jussi.com
    • View Profile
    • http://www.web-jussi.com
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #67 on: 09. 02. 2010 08:08 »
Jäähyn saaneita emme lähde toistaiseksi mainostamaan, koska sen tarkoitus on olla oma henkilökohtainen miettimisaika. Tämä käytäntö on myös muilla foorumeillamme ja se on toiminut tosi hienosti.
-----------------------------------------------
www.kalassa.net

Offline Änkyrä

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #68 on: 09. 02. 2010 08:08 »
Kuinkahan moni kirjoitajista on paljasjalkainen  Vaasalainen?
Jokainen kiihkoilija on kerran ollut ennakkoluuloton lapsi.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #69 on: 09. 02. 2010 08:08 »
Kuinkahan moni kirjoitajista on paljasjalkainen  Vaasalainen?

Mikä on paljasjalkaisuuden määritelmä, jos molempien vanhempien on pitänyt syntyä Vaasassa niin, tuskin kovin moni. En ole silloin itsekään.

Jos riittää Vaasassa syntyminen, niin paljasjalkaisia saattaa olla aika moni, myös minä.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #70 on: 09. 02. 2010 08:08 »
Pentti Suksi on poistettu vaasalaisia.info foorumin tietokannasta Suksen omasta pyynnöstä.  Mikäli tapaus Suksi jatkuu, niin siitä kerrotaan sen, minkä ylläpito katsoo aiheelliseksi.
« Last Edit: 09. 02. 2010 09:09 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #71 on: 09. 02. 2010 09:09 »
Pentti Suksi on poistettu vaasalaisia.info foorumin tietokannasta Suksen omasta pyynnöstä.  Mikäli tapaus Suksi jatkuu, niin siitä kerrotaan sen, minkä ylläpito katsoo aiheelliseksi.
Siis kaikki hänen kirjoituksensa?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Niilo Aro

  • Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
  • Posts: 270
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #72 on: 09. 02. 2010 09:09 »
Nimimerkki Valittu nostaa esille erittäin tärkeän asian. Maailman lyhyt nettihistoria tuntee lukuisia tapauksia, joisa huhu tai nettiin vuodatettu tieto on muuttanut maailmaa, ainakin hiukan.  Mieleen tulevat ensimmäisenä ns. Clintonin ”sikariskandaali” ja tapaus Berlusconi.Lisää löytyy googlettamalla.

Vaasaan siirrettynä tämä tarkoittaa sitä että täältäkin voisi löytyä rehellinen kunnallispoliitikko tai luottamusmies, joka riskejä ottaen paljastaa epäkohtia vaikkapa nyt kaavoituksessa.

Tapaus Vaasanpuistikon parkkiluola on sillä tavoin mielenkiintoinen että siitä kertonut Pohjalainen ei kerro oikeastaan mitään oleellista. 

Toisella puolen on Tarpion vakuuttelu siitä että samasta aiheesta on tehty suunnitelma yhdessä kaupungin kanssa, jota ei ole kuitenkaan käsitelty missään elimessä.

Mitä tämä on.  Eikö Vaasasta löydy poliitikkoa joka ottaisi selvää mistä on kysymys?

Vai onko kysymys siitä että moni tietää mutta ei kerro.?

Tavallinen vaasalainen joka ehkä lähitulevaisuudessa joutuu kiertämään  keskustan vaikka Hietasaaarenkadun kautta on varmasti kiinnostunut asiasta kuin myös jalankulkija, jonka kulku keskustassa vaikeutuu.

Kysymys on vain siitä että kansalaisilla pitää olla mahdollisuus osallistua tärkeiden päätösten ennakkovalmisteluun ja että meillä on jatkossakin paikka, missä  näistä asioista voi keskustella.

Täällä käyvät Osala, Heinonen, Kivimäki, Lamminmäki, Rapo, Vehkaoja, Leppänen, Hokkanen ja keitä heitä onkaan, voisivat näyttää esimerkkiä ja ottaa selvää mistä on kysymys.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #73 on: 09. 02. 2010 09:09 »
Jaha. Ylläpito siis vittuuntui Pentin uhkailuihin ja komensi hänet viikoksi jäähylle. Pentti teki sitten vastavedon ja poistui takavasemmalle, aivan kuin tuossa ylempänä kerroin.

Toivottavasti tämä ei nyt sitten johtunut ylläpidon ylireagoinnista.

Surullisena tämän totean, sillä Pentti on kirjoittanut täällä paljon ja herättänyt vielä enemmän keskustelua. Vaikka moni ei olekaan Pentin kanssa samaa mieltä asioista ja vaikka moni kritisoikin Pentin tavasta argumentoida, niin tämä on kuitenkin kaikesta huolimatta suuri tappio tälle sivustolle.

Mutta näin siinä sitten taisi käydä (lainaan tuolta ylempää):

Vaasalaisia.info on tosi dramatiikan kynsissä. Dallaskin oli tosiaankin pelkkä saippuaooppera tähän settiin verrattuna!

Pentti Suksi helistelee aseillaan ja uhkaa tehdä rikosilmoituksen Asiantuntijaa ja Valittua vastaan.

En nyt uskalla käynnistää asiasta virallista äänestystä, saattaa Tapio repiä pelihousunsa, mutta pieni veikkaus kuitenkin:



Olen valmis lyömään vetoa siitä, että 

a) ei tule tuomiota
b) ei tule edes syytettä
c) ei tule edes kutsua poliisikuulusteluihin.


Oma veikkaukseni:

d) Tulemme lukemaan mahdollisesti viestin, jossa Pentti Suksi kertoo nyt lähtevänsä tekemään rikosilmoituksen ja sen jälkeen asia unohtuu.

Mennäänkö siis D:n mukaan, vai lisätäänkö vielä E? (= Ylläpito vihastuu, ei lähde mukaan Pentin vaatimuksiin ja Pentti poistuu A-joukkueen muonavahvuudesta itse, ennen kuin Valittu ehti sen tehdä.

Kuinkahan moni kirjoitajista on paljasjalkainen  Vaasalainen?

Mikä on paljasjalkaisuuden määritelmä, jos molempien vanhempien on pitänyt syntyä Vaasassa niin, tuskin kovin moni. En ole silloin itsekään.

Jos riittää Vaasassa syntyminen, niin paljasjalkaisia saattaa olla aika moni, myös minä.

Myös minun profiilini täsmää tuon kanssa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #74 on: 09. 02. 2010 09:09 »

Mitä tämä on.  Eikö Vaasasta löydy poliitikkoa joka ottaisi selvää mistä on kysymys?

Vai onko kysymys siitä että moni tietää mutta ei kerro.?


Henkilökohtaisesti uskon, että Tapio Osala tietää varmasti, hänhän on yleensä aika hyvin perillä asioista. Ja pystyisi varmasti myös kertomaan, mutta ei ole näkynyt miestä hetkeen?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #75 on: 09. 02. 2010 09:09 »
Pentti Suksi on poistettu vaasalaisia.info foorumin tietokannasta Suksen omasta pyynnöstä.  Mikäli tapaus Suksi jatkuu, niin siitä kerrotaan sen, minkä ylläpito katsoo aiheelliseksi.

Lauseesta jäi sanoja  pois.  Tässä korjattu versio:

Pentti Suksen kirjautumistiedot on poistettu vaasalaisia.info foorumin tietokannasta Suksen omasta pyynnöstä.  Mikäli tapaus Suksi jatkuu, niin siitä kerrotaan sen, minkä ylläpito katsoo aiheelliseksi.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #76 on: 09. 02. 2010 09:09 »


Pentti Suksen kirjautumistiedot on poistettu vaasalaisia.info foorumin tietokannasta Suksen omasta pyynnöstä.  Mikäli tapaus Suksi jatkuu, niin siitä kerrotaan sen, minkä ylläpito katsoo aiheelliseksi.

Hyvä näin. Hänen omat kirjoituksensa on hyvä olla kaikkien nähtävillä. Tarvittaessa myös mahdollisen tutkintapyynnön vastaanottajan.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #77 on: 09. 02. 2010 10:10 »
Onko muuten odotettavissa hautajaiset, nimimerkki Jackin tyyliin?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #78 on: 09. 02. 2010 10:10 »
Jos tällaisen sivuston laittaa pystyyn ja peräänkuuluttaa asiallista keskustelua, mutta oma toiminta johtaa päinvastaiseen, niin on aivan turha itkeä, että joku toinen on pilannut oman sivustonsa keskustelemalla aiheesta, joka on tabu ja josta paikkakunnan napapoliitikot eivät salli keskusteltavan.

Pentti Suksi ei liity edellä sanottuun, mutta hänen kohdalla erittäin painava yksityiskohta on se, että hän kirjoittaa omalla nimellä, toisin kuin nämä ylläpidon suojelemat nälvijät ja räkänokat, jotka aina samoilla argumenteilla käyvät yhä uudelleen ja uudelleen Suksen kimppuun ja onnistuvat lopulta saavuttamaan päämääränsä, joka on selvästi mieluinen myös ylläpidolle .



eklu

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #79 on: 09. 02. 2010 10:10 »
Nyt ollaan tiellä joka ei ole pitkä, loppu näkyy jo.