Author Topic: Keskustelua Foorumin sisällösta  (Read 85061 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asiantuntija

  • Guest
Keskustelua Foorumin sisällösta
« on: 07. 02. 2010 19:07 »
Avasin tämän koska. Tuo toinen osio on tarkoitettu tällä hetkellä Maahanmuuttopoliittisen keskustelun sisällösta keskustelemiseen.

Ja samalla vastaus ylläpidon editointiin, kun en uskaltanut sitä enää uhkausten jälkeen tuonne sille kuuluvaan paikkaan laittaa.


Olen erittäin pahoillani. Tarkoitukseni ei ole uhmata. Ymmärrän jotenkin tämä otsikon "Vaasalaisia keskustelufoorumi" liittyvän tämän foorumin toimintaan, enkä tajunnut että tässäkin osoissa käsitellään ainoastaan maahanmuuttopolitiikkaa ja siitä syntyvää keskustelua. Lisäksi en ole ainoa joka tähän syyllistyy. Voisinko avata sellaisen ketjun, jossa keskustellaan Vaasalaisia keskustelufoorumista? Olisiko nimi vaikka "keskustelua vaasalaisia foorumin sisällöstä". Epäilen tosin, että sekaanuksia saattaa kuitenkin tulla jopa muillekin. Pitäisikö tuon vanhemman ja maahamuutto juttuihin keskitetyn osion otsikko vaihtaa? Esim. Keskustelu maahanmuutto keskustelusta

Ysityisviestisi oli törkeä
« Last Edit: 08. 02. 2010 08:08 by Asiantuntija »

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #1 on: 07. 02. 2010 19:07 »

Jos keskustelu on ollut epäasiallista, niin se on ollut sitä nyt aivan viime metreillä, kun häiriköinti on vellonut. Ehkä olisi hyvä panna alulle uusi asiallinen ketju tuonne Omalla nimellä-osioon. Sen jälkeen pikkulapset voivat häiriköidä vapaasti tässä osiossa.


Voisitko katsoa tilannetta hiukan objektiivisesti ja näyttää meille tuon häiriköinnin ja varsinkin sen, mistä näet sen alkaneen? Vai onko se liikaa pyydetty. Toki ymmärrän, että tälle palstalle on lähipäivinä tullut paljon, jopa asiallisia viestejä ja näin ollen häiriköinnin alkamisen löytyminen voi olla hiukan hankalaa.

Ymmärrän myös sen, että omalla nimellä halutaan suojaan tuonne yläkertaan. Tuollaiseen suojaan ei tarvitsisi mennä, jos pystyisi tuomaan joitakin argumentteja monesti typerien väittedensä tueksi tai antamaan periksi, ennen kun on tehnyt itsestään jukisen pellen vänkäämällä vaikka itsekin tietää olevansa väärässä. Jos jotakin haluaa täällä alakerrassa väittää, niin on otettava huomioin se tosiasia, että täällä on myös jokunen kohtuulisen älykäs kirjoittaja, joka ei suostu hyväksymään ihan kaikkea.

En ole mielestäni itse koskaan sortunut epäasiallisuuksiin sellaista henkilöä kohtaan, joka itse käyttäytyisi täällä edes jotenkin asiallisesti.

Toimitukset tulevat täällä alakerrassa tehtyjen tilausten mukaan. Tuolla yläkerrassa joutuu vähän suodattamaan, kun kaikki ei viitsi omalla nimellä sanoa sitä mitä oikeasti pitäisi. Minua ei haittaa vaikka Lajunen, Rabb, Suksi ja Jalonen todellakin sulkeutuisivat yläkerran suojaan, muta ei sielläkään pidä vääristellä alakerran sanomisia. Tosin pirun tylsä tästä foorumista tulisi, jos näin kävisi. Niin paljon te annatte kirjoittamisen aihetta ja sitä kautta varsin mukavia hetkiä.

Edit: kopioin tuon viestin tänne, että Rabb pystyy halutessaa vastaamaan häiritsemättä noita maahanmuutto juttuja.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #2 on: 07. 02. 2010 19:07 »
En ymmärrä, miksi tällä foorumilla on jo kahdesti minun aikana käynyt niin, että jo ketjuun tulee pari asiatonta viestiä, niin jotakin sen jälkeen kirjoittavaa sitten uhataan on / off nappulalla. Ymmärrän, että Parkkari hallitee tätä palstaa diktaattorin ottein, kuten on itse sanonut. Mutta sitä en käsitä ettei täällä ole tasapuolisuutta. Tämä osoittaa vain todeksi "valittu" nimimerkin esityksen siitä, että Ylläpito todellakin on joidenkin kirjoitajien puolella.

Rabb rupesi naukumaan saamastaan kohtelusta  ja kun kommentoin, niin olin täysi mulkku.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #3 on: 07. 02. 2010 21:09 »
Siirryn mielelläni tänne keskustelemaan otsikon aiheesta kun tuo toinen oli varattu linkkikeskusteluun:
--------
Tilanne 1. erän jälkeen

Joukkue A:
mm. Lajunen, Jalonen, Rabb, Suksi, VIC20, Helin, Siltanen, vanki, rehtori, muuttolintu

Motto: "Maahanmuuttokriittisyyteen" piilotettu ulkomaalaispelko/rasismi tai räikeä kyvyttömyys omien väitteiden toteen näyttämiseen.

Taktiikka: asiallista keskustelua käyvien, toisenlaisia näkemyksiä tai faktoja vaativia kohtaa tehdään joukkohyökkäys, mollaus, sekoittaminen höpinään


Joukkue B: mm. Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinonen, Niskanen

Strategia: vapaa asiapitoinen keskustelu ja mielipiteenvaihto

Taktiikka: pystyä todistamaan väitteensä.


Pelisäännöt ja tuomarointi:

Moderointi/ylläpito ovat tukijoukkoina joukkueelle A, joten peli näyttää epäoikeudenmukaiselta eikä siitä syystä kiinnosta kriittistä katsojaa, > yleisökato.

Joukkue B johtaa niukasti vaikka erotuomari on puolueellinen.
« Last Edit: 07. 02. 2010 22:10 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #4 on: 07. 02. 2010 22:10 »

Jos keskustelu on ollut epäasiallista, niin se on ollut sitä nyt aivan viime metreillä, kun häiriköinti on vellonut. Ehkä olisi hyvä panna alulle uusi asiallinen ketju tuonne Omalla nimellä-osioon. Sen jälkeen pikkulapset voivat häiriköidä vapaasti tässä osiossa.


Olisi kiva kun Rabb vastaisi. En voi ymmärtää muuta noista "loppumetreistä" kuin sen, että joukkue B on saanut vahvistuksia ja täällä ylivoimaisena mesonut A-joukkue on hätää kärsimässä.

"Asiantuntija" ja "Matseman" ovat kohtuullisen hellällä kädellä vastanneet asiattomiin A-joukkueen hyökkäyksiin ja jopa kärsineet ilman kovin äänekästä protestia selvästi väärin tuomitun rangaistuksen.

Erotuomarin olisi minusta pidettävä vakava puhuttelu A-joukkueelle ja sen valmennukselle. Muuten peli voi ryöstäytyä erotuomarin hallinnasta ja seurauksena pelikieltoja, ehkä syyttömillekin.

Erotuomarin on syytä muistaa, että otteluissa erotuomareiden otteita seuraavat erotuomaritarkkailijat...se voi olla vaikka Maahanmuutoneuvosto.

« Last Edit: 07. 02. 2010 22:10 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #5 on: 08. 02. 2010 05:05 »
Minulla ei on / off napin uhalla ole tuohon toiseen sisältökeskusteluun mitään asiaa. Oletkohan sinä Parkkari nyt oikeilla jäljillä tuon linjasi suhteen? Muut saavat keskustella siellä muustakin, kun maahanmuutto jutuista, jota ei ole muuten mainittu edes otsikossa.

Ja mitä tulee tuohon Suksen rikosilmoituksen tekemiseen, niin minä olen valmis vastaamaan kirjoittamistani kommenteista. Toivottavasti Pena on myös.

Otan tänään kopioita ketjuista joihin olen kirjoittanut, jos sattuu palvelin kaatumaan, niin pääsee tutkijat kuitenkin tutkinnassa eteenpäin, eikä kenenkään tarvitse olla löysässä hirressä kovin pitkään.

On se jännä miten Niskasta moititaan tutkintapyynnön tekemisestä ja foorumin tuhoamisyrityksestä, mutta Pena yksi suurimmista Niskasen moittijista on nyt itse aloittanut moittimansa prosessin. Onko tuossa toiminnassasi Pena jotakin järkeä?

Pitäisikö minun sitten tehdä rikosilmoitus syrjinnästä tällä foorumilla, koska en saa tuolla keskustella samasta asiasta samassa paikassa mistä muutkin? Luulen, että tämä syrjintä perustuu sukupuoleen.


No en ole vielä sitä tekemässä, eikä tämä ole tarkoitettu uhkaukseksi. Tämä on tarkoitettu avaamaan niitä ummessa olevia simmuja. Herätkää nyt saatana jo. Tämä koskee ylläpitoa ja sen koko sisäpiiriä.
« Last Edit: 08. 02. 2010 07:07 by Asiantuntija »

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #6 on: 08. 02. 2010 05:05 »
No niin. Tarvittavat tallennukset on tehty, eli palvelin voi taas kaatua ja nuo keskustelua herättäneet kohdat kadota, häiritsemättä itse tutkintaa ollenkaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #7 on: 08. 02. 2010 06:06 »
Asiantuntija kirjoiti:
”Minulla ei on / off napin uhalla ole tuohon toiseen sisältökeskusteluun mitään asiaa. Oletkohan sinä Parkkari nyt oikeilla jäljillä tuon linjasi suhteen? Muut saavat keskustella siellä muustakin, kun maahanmuutto jutuista, jota ei ole muuten mainittu edes otsikossa ”

Vastaus:
Olet aivan oikeassa. Of-off-topic  ketjun perustaminen tapahtui tuohtunessa mielentilassa ja nyt yön yli nukuttuani poistin sen.

Täällä on useasti arvioitu ylläpidon linjauksia.  Kuluneiden viiden vuoden aikana hankittu kokemus osoittaa että mitään kirveellä veistettyä linjaa ei täällä voi olla.

Tilanteet vaihtelevat lähes päivittäin.  Äkkiä saattaa tulla aihe tai uusi kirjoittaja, joka pakoittaa tekemään päätöksiä.  Päätösten perimmäisenä tarkoituksena on aina rauhan palauttaminen ja foorumin jatkuminen.  Niitä sopii toki arvostella.

Ylläpito ei ole kenenkään kannalla tai ketään vastaan.  Ylläpidon ainoa motiivi on tarjota vaasalaisille mahdollisuus keskustella kaupunkilaisia kiinnostavaista asioista. 

Näitä asiallisia aiheita on foorumissa todella paljon,  vaikkapa nyt keskustelu Vaasanpuistikon mahdollisesta avolouhoksesta, joka tosin kiinnostaa vähemmän kuin keinotekoinen metakeskustelu joukkueista A ja B.

Ylläpidon on vain nöyrästi hyväksyttävä se että foorumi on tänään sen näköinen kuin kirjoittajansa.

Tässä hieman lukemista
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #8 on: 08. 02. 2010 07:07 »

Näitä asiallisia aiheita on foorumissa todella paljon,  vaikkapa nyt keskustelu Vaasanpuistikon mahdollisesta avolouhoksesta, joka tosin kiinnostaa vähemmän kuin keinotekoinen metakeskustelu joukkueista A ja B.


Metakeskustelun määritelmä (ylläpidon antaman linkin mukaan): "Metakeskustelu on keskustelua keskustelusta tai sen puutteesta" Eli ylläpito harrastaa juuri (keinotekoista) Metakeskustelua avolouhosasiasta.

Hienoa, että Asiantuntija jaksaa jatkaa, eikä lähde itseoppineen lakiasiantuntijan kanssa hippasille. B-joukkue on laadukas mutta sillä on vähän vaihtomiehiä eikä se luota tuomareihin/pelisääntöihin. Siksi on tärkeää, että yksikään sen jäsenistä ei loukkaannu.

- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #9 on: 08. 02. 2010 07:07 »
Asiantuntija kirjoiti:
”Minulla ei on / off napin uhalla ole tuohon toiseen sisältökeskusteluun mitään asiaa. Oletkohan sinä Parkkari nyt oikeilla jäljillä tuon linjasi suhteen? Muut saavat keskustella siellä muustakin, kun maahanmuutto jutuista, jota ei ole muuten mainittu edes otsikossa ”

Vastaus:
Olet aivan oikeassa. Of-off-topic  ketjun perustaminen tapahtui tuohtunessa mielentilassa ja nyt yön yli nukuttuani poistin sen.


Yksityisviestissäsi kestomastasi ylläpidon hallussapitämän on- ja offnapin ymmärsin napin tarkoittavan nimimerkkini poistamista. En mitään off topic ketjua.

Nyt olisi varmasti aika myös harjoittaa hiukan artikulaatioita, me hölmöimmät emme kaikki osaa lukea ajatuksiasi.

Jotenkin haaveilen kuitenkin tasavertaisesta kohtelusta, tai oikeastaan ei sen tarvi, eikä se saa sittenkään olla tasavertaista, sen pitää olla oikeudenmukaista.


Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #10 on: 08. 02. 2010 07:07 »

Ylläpito ei ole kenenkään kannalla tai ketään vastaan. Ylläpidon ainoa motiivi on tarjota vaasalaisille mahdollisuus keskustella kaupunkilaisia kiinnostavaista asioista. 

Näitä asiallisia aiheita on foorumissa todella paljon,  vaikkapa nyt keskustelu Vaasanpuistikon mahdollisesta avolouhoksesta, joka tosin kiinnostaa vähemmän kuin keinotekoinen metakeskustelu joukkueista A ja B.


Hieman epäilen ylläpidon puolueettomuutta. Tuot useassa yhteydessä tuon parkkihalli suunnitelman esiin.

"Avolouhinta vaasapuistikolla" osiossa kirjoitit myös:

 "Levillä on myös Lemminkäisen lomamökki.  Sille saattaa tulla käyttöä nyt kun Levillä on paikkapula.  Tiedä vaikka Lemminkäisen Pohjanmaan isäntäväkikin ehtisi tervehtimään.  Siinä voisi sitten samalla keskustella vaikka Vaasanpuistikon alle tulevasta pysäköintitilasta."

Mikä on oma suhteesi tuohon hankkeeseen, eli onko tuossa jotain "henkilökohtaista".

Ja älä ymmärrä väärin, en ole tuon suunitelman puolella, tai vastaan, en ole siihen vielä ehtinyt perehtyä. Ja aion myös osaltani selvittää missä tilassa Kondis-hanke on kaupungin suunnitelmissa.
Kunhan kuittasin.

 

MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #11 on: 08. 02. 2010 08:08 »
Marko Heinonen kirjoitti:
Mikä on oma suhteesi tuohon hankkeeseen, (Kondis)  eli onko tuossa jotain "henkilökohtaista".

Koska tätä on kysytty myös yksityisesti, vastaan kaikille.  Ylläpidolla ei ole Kondiksen osakkeita tai mitään taloudellista hyötyä Kondiksesta.  Kondiksen tj:hen Pentti Tarpioon tutustuin työn merkeissä ehkä kolmisenkymmentä vuotta sitten.  Se ei johtanut lähempään tuttavuuteen.

Pentti Tarpion ja hankkeen toisen puuhamiehen ”Eeku” Strahlin tapasin Wasa Gallerian avajaisissa muutama vuosi sitten.  Miehet vaikuttivat oikein mukavilta ja jäimme keskustelemaan.  Herrolista erityisesti Strahl tuntui sielunkumppanilta ja vaihdoimmae meiliosoitteita.

Avajaiset johtivat yhteiseen kahvihetkeen, jolloin kuulin ensimmäisen kerran Kondishankkeesta.  Minua alkoi ihmetyttää miksi hanke ei etene Vaasan kaupungin byrokratiassa ja päätin aivan itse että otan hankkeen särmäksi, jonka kautta tutkiskelen  vaasalaista virkamiaes- ja luottamusmies käytäntöä.  Näin on jatkunut tähän päivään saakka.

Myös satunnaiset yhteiset kahvihetket ovat jatkuneet. Niiden aihepiiri käsittää tosin pääasiassa ”maailman menon” mutta keskustelemme toki myös paikallisista asioista.

Matkan varrella on tullut esille kaikenlaista, jonka kertominen kuitenkin edellyttää dokumentointia, jota on ollut mahdotonta saada.  Yhteenvetona kondishankkeesta sanoisin että hanke on vain yksi esimerkki Vaasassa siitä, miten vaikeata on saada hankkeita lävitse jos ei hyväksy ”pelin sääntöjä”.

Heitto Levistä on lähinnä ironiaa.  Oletkos muuten itse sinne menossa?
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #12 on: 08. 02. 2010 08:08 »

Näitä asiallisia aiheita on foorumissa todella paljon,  vaikkapa nyt keskustelu Vaasanpuistikon mahdollisesta avolouhoksesta, joka tosin kiinnostaa vähemmän kuin keinotekoinen metakeskustelu joukkueista A ja B.


Metakeskustelun määritelmä (ylläpidon antaman linkin mukaan): "Metakeskustelu on keskustelua keskustelusta tai sen puutteesta" Eli ylläpito harrastaa juuri (keinotekoista) Metakeskustelua avolouhosasiasta.

Hienoa, että Asiantuntija jaksaa jatkaa, eikä lähde itseoppineen lakiasiantuntijan kanssa hippasille. B-joukkue on laadukas mutta sillä on vähän vaihtomiehiä eikä se luota tuomareihin/pelisääntöihin. Siksi on tärkeää, että yksikään sen jäsenistä ei loukkaannu.


Vähän tähän suuntaan, mitä Valittu kirjoittaa.

Nämä avolouhossuunnitelmat ovat ainakin itselleni ja voisin kyllä kuvitella että monelle muullekin asioita, joista ei ole riittävästi faktatietoa olemassa keskustelun evääksi. Itse en ole ulkomaanmatkasta johtuen päässyt lukemaan edes lehtitietoja, puhumattakaan virallisista suunnitelmista.

Tässäkin tullaan siihen, että olisi liian yksinkertaista vain vastustaa asiaa, kun Tarpio ja Parkkarikin antavat  ymmärtää, että suunnitelma on ihan syvältä.  Itse haluan kuulla aina myös hankkeen ajajien näkökohdan, ennenkuin muodostan lopullisen kantani.  Asia erikseen on sitten vielä millä tekniikalla louhitaan. Tuosta aiheesta olen yhden keskustelun käynyt koskien toriparkkia.

Minusta on hyvä, että ylläpito heittää virikkeitä keskustelulle. Asia on kuitenkin niin, että ellei luonnollista keskustelua synny, on sitä turha jankata.  Puhumattakaan kirjoittajien syyllistämisestä. Tällä viittaan vihjailuihin, että vain tietynlaiset helpot ja kevyet asiat kiinnostavat.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #13 on: 08. 02. 2010 08:08 »


Heitto Levistä on lähinnä ironiaa.  Oletkos muuten itse sinne menossa?

Voin kyllä aivan vilpittömasti sanoa, että ei ole mitään käsitystä mistä on kysymys.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #14 on: 08. 02. 2010 08:08 »
Mikä tekee Vaasalaisia.infon foorumista erilaisen kuin Suomi24:n tai muiden foorumien kirjoittelusta ? No se, että täällä keskustellaan Vaasasta ja vaasalaisuuteen liittyvistä asioista. Näin asian siis pitäisi olla ja mikäli näin edelleenkin olisi, olisin varma, että keskusteluun osallistuisi useampikin ns "laadukas" kirjoittaja.

Nyt valitettavasti tämä kovin ydin hautautuu kaiken maailman off topic-keskusteluun maan ja taivaan välillä. Välillä tämä off topic-keskustelu riistäytyy niin valtoimilleen, että kaikki keskustelijat eivät muista netikettiä ja alkavat keskustelemaan toistensa persoonasta.

Jos minä saisin päättää, ottaisin päättäväisen linjan tälläiseen off topic-keskusteluun. Keskusteltakoon täällä vain Vaasaan liittyvistä asioista ja tämä viihdekeskustelu käytäköön joko muilla palstoilla tai yksityisviesteinä.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #15 on: 08. 02. 2010 08:08 »


Vähän tähän suuntaan, mitä Valittu kirjoittaa.

Nämä avolouhossuunnitelmat ovat ainakin itselleni ja voisin kyllä kuvitella että monelle muullekin asioita, joista ei ole riittävästi faktatietoa olemassa keskustelun evääksi. Itse en ole ulkomaanmatkasta johtuen päässyt lukemaan edes lehtitietoja, puhumattakaan virallisista suunnitelmista.

Tässäkin tullaan siihen, että olisi liian yksinkertaista vain vastustaa asiaa, kun Tarpio ja Parkkarikin antavat  ymmärtää, että suunnitelma on ihan syvältä.  Itse haluan kuulla aina myös hankkeen ajajien näkökohdan, ennenkuin muodostan lopullisen kantani.  Asia erikseen on sitten vielä millä tekniikalla louhitaan. Tuosta aiheesta olen yhden keskustelun käynyt koskien toriparkkia.

Minusta on hyvä, että ylläpito heittää virikkeitä keskustelulle. Asia on kuitenkin niin, että ellei luonnollista keskustelua synny, on sitä turha jankata.  Puhumattakaan kirjoittajien syyllistämisestä. Tällä viittaan vihjailuihin, että vain tietynlaiset helpot ja kevyet asiat kiinnostavat.


Jos lähdetään tuomitsemaan olemassa olevilla tiedoilla tuota projektia, niin ollaan juuri siinä hedelmättömässä keskustelussa ilman todellisia argumentteja, josta monet kirjoittajat (Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinoinen, ja ehkä myös Valittu, vain muutaman mainitakseni) käsittääkseni haluavat ja pyrkivät kokoajan pois. Ja johon ylläpito sisäpiireineen (Rabb, Lajunen, Parkkari, Vanki ja Suksi vain muutama tähänkin) taas yrittää toimillaan keskustelua viedä.
« Last Edit: 08. 02. 2010 08:08 by Asiantuntija »

vanki

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #16 on: 08. 02. 2010 09:09 »


 Ja johon ylläpito sisäpiireineen (Rabb, Lajunen, Parkkari, Vanki ja Suksi vain muutama tähänkin) taas yrittää toimillaan keskustelua viedä.
Quote

Parkkari kirjoitti: Ylläpito ei ole kenenkään kannalla tai ketään vastaan.  Ylläpidon ainoa motiivi on tarjota vaasalaisille mahdollisuus keskustella kaupunkilaisia kiinnostavaista asioista.

Nimimerkki Asiantuntija kirjoittaa toistuvasti "ylläpidon sisäpiiristä" , em. antaa varmasti monelle lukijalle väärän kuvan tästä foorumista, täytyy tässä todeta ettei nimimerkillä Vanki kirjoittava kuulu mihinkään piiriin, on kovin surullista jos "ei kirjoittava" Vaasalaisia infon kävijälle jää mielikuva toiminnasta jossa on A ja B luokkaan kuuluvia sekä tämän lisäksi sisäpiiriläisiä, itse en ole sellaista vuosien varrella huomannut enkä myöskään sellaiseen usko.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #17 on: 08. 02. 2010 09:09 »


 Ja johon ylläpito sisäpiireineen (Rabb, Lajunen, Parkkari, Vanki ja Suksi vain muutama tähänkin) taas yrittää toimillaan keskustelua viedä.
Quote

Parkkari kirjoitti: Ylläpito ei ole kenenkään kannalla tai ketään vastaan.  Ylläpidon ainoa motiivi on tarjota vaasalaisille mahdollisuus keskustella kaupunkilaisia kiinnostavaista asioista.

Nimimerkki Asiantuntija kirjoittaa toistuvasti "ylläpidon sisäpiiristä" , em. antaa varmasti monelle lukijalle väärän kuvan tästä foorumista, täytyy tässä todeta ettei nimimerkillä Vanki kirjoittava kuulu mihinkään piiriin, on kovin surullista jos "ei kirjoittava" Vaasalaisia infon kävijälle jää mielikuva toiminnasta jossa on A ja B luokkaan kuuluvia sekä tämän lisäksi sisäpiiriläisiä, itse en ole sellaista vuosien varrella huomannut enkä myöskään sellaiseen usko.


On mielestäni turha väittää, ettei siviilissä läheiset ystävät, joita sisäpiirillä tarkoitan tekisi täällä juttuja yhdessätuumin. Sinun kuulumisetasi tuohon piiriin en ole varma ja pahoittelen, jos olet sinne syyttä joutunut. Keskustelusisällöllisesti olet yksi "Valittu" nimimerkin luoman A joukkueen jäsen. Täytät siihen ryhmään kuulumiseen vaaditut kriteerit loistavasti. Pyrin tästä eteenpäin välttämään kenenkään nimeämistä tuohon sisäpiiriin, joka selvästi on olemassa. Epäilen sinua kuitenkin vain multipersoonaksi, mutta se ei oikeastaan edes kuulu tähän. Mutipersoonat ovat käsittääkseni sallituja tällä palstalla, itse en tosin ymmärrä, että miksi ihmeessä ovat sallittuja ja miksi niitä pitää käyttää.
« Last Edit: 08. 02. 2010 09:09 by Asiantuntija »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #18 on: 08. 02. 2010 09:09 »
Ah kun on pitkästä aikaa saanut ihan viihdettä suoraan blogista.

Aivan totta.  Mitään jakoa ei ole sillä aina on asioita joista ollaan puolesta tai vastaan.
Minua on aina naurattanut monikulttuurin ystävänä tuo jako jossa lähes poikkeuksetta
monikulttuuriystäviä on jaettu virheellisesti siten, että he olisivat monikultturellisuutta vastaan.
Moni vanhempi lukija varmaan hymistelee tuolle jaolle kuten minäkin enkä ole vähään
aikaan ottanut kantaa vaan hymistellyt.  Uutena rymäjakaja ei ole nähtävästi kerennyt tutustumaan henkilöiden aiempiin kirjoituksiin, tai sitten ei ole ymmärtänyt.  Ryhmäänhän on nimetty kaksi todellista monikulttuurin asiantuntijaakin sekä monikulttuurin puolestapuhuja eli minutkin.   Aivan mahtavaa viihdettä pitkästä aikaa.

Ai niin, katsokaa etusivulla videoni joka keskittyy monikulttuuriin ja nyt kiinalaiseen ruokakulttuuriin.

Mutta kuten aina asiat jakavat mielipiteitä.  Samat henkilöt jotka RG-lineasiassa jakaantuivat
tukipaketin puolustajiksi ja sitä vastaan, ovat nyt sekoittuneet täysin uudestaan.  Sama sekoitus
tapahtuu jälleen kun tulee uusi aihe.   Ja jälleen ja jälleen ja jälleen.  Tuo kastijako on virheellisesti
muodostettu ja annetaan ymmärtää, että toinen ryhmä olisi mamuja vastaan ja toinen ei.   Joillakin ikäänkuin väärään kastiin tuomituill on jopa näyttöä monikulttuurin ymmärryksestä.
Tuo jako on aivan väärä sillä kyseessä on oikeasti maahanmuuttopolitiikan kriittinen arvostelu.  Siksi siellä on enemmän mamumyönteisiä ikäänkui väärässä ryhmässä kun jako on harhaanjohtava.
Jokaisella on oikeus arvostella.

Ilmiselvältä näyttää, että nimimerkki "Asiantuntija" pyrkii saamaan itsensä bannatuksi
ärsyttämällä.  Se ei kuitenkaan onnistu.  Ketään ei bannata sananvapauden käytöstä vaan
syyt ovat muualla.  Toisaalta on hienoa, että keskustelu on vilkastunut.

Itse olen moneen kertaan sanonut, että olen monikultturellisen yhteiskunnan kannattaja.
Haluan myös auttaa enemmän pakolaisia kuin siihen on näilla varoilla mahdollista.  Olen myös
esittänyt idean jonka perusajatus on, että annettaisiin vähemmän taskurahaa ja ainakin aluksi
tingittäisiin hotellimajoituksesta.   Tällälailla voidaan säästää kustannuksia ja pelastaa enemmän
pakolaisia.

Elintasopakolaisia ei mikään laki velvoita ottamaan pakolaisena ja se on lainvastaista.  Jokainen
mamu on tervetullut mutta ei pakolaisstatuksella koska silloin hän vie paikan todelliselta
pakolaiselta joka voi menettää henkensä elintasopakolaisen etuilusta.   Ihmishenki on mielestäni
niin arvokas ettei sitä saa riistää oman elintason korottamishalulla.

Että hyvä "Asiantuntija."  Kiitos tästä viihteestä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #19 on: 08. 02. 2010 09:09 »


Mutta kuten aina asiat jakavat mielipiteitä.  Samat henkilöt jotka RG-lineasiassa jakaantuivat
tukipaketin puolustajiksi ja sitä vastaan, ovat nyt sekoittuneet täysin uudestaan.  Sama sekoitus
tapahtuu jälleen kun tulee uusi aihe.   Ja jälleen ja jälleen ja jälleen.  Tuo kastijako on virheellisesti
muodostettu ja annetaan ymmärtää, että toinen ryhmä olisi mamuja vastaan ja toinen ei.   Joillakin ikäänkuin väärään kastiin tuomituill on jopa näyttöä monikulttuurin ymmärryksestä.
Tuo jako on aivan väärä sillä kyseessä on oikeasti maahanmuuttopolitiikan kriittinen arvostelu.  Siksi siellä on enemmän mamumyönteisiä ikäänkui väärässä ryhmässä kun jako on harhaanjohtava.
Jokaisella on oikeus arvostella.



Tuo mainittu jakaminen ei käsittäkseni johdu asioiden kannattamisesta eikä mielipiteistä, vaan keskustelutavasta ja kirjoittelijoiden kohtelusta ylläpidon toimesta.


Ilmiselvältä näyttää, että nimimerkki "Asiantuntija" pyrkii saamaan itsensä bannatuksi
ärsyttämällä.  Se ei kuitenkaan onnistu.  Ketään ei bannata sananvapauden käytöstä vaan
syyt ovat muualla.  Toisaalta on hienoa, että keskustelu on vilkastunut.


En ole pyrkimässä bannatuksi, jos sitä haluaisin, niin olisitte sen jo tehneet. Olisi siis toiminut eritavalla. Mitä tuohon keskustelun vilkastumiseen tulee, niin otan siitä kunniaa aika paljon itselleni.


Että hyvä "Asiantuntija."  Kiitos tästä viihteestä.



Ole hyvä ja kiitos myös itsellesi, koska usko tai älä, uskon nauttivani tästä vielä teitä enemmän. Uskon myös Kari sinun "nauttimisesi" olevan sarkasmia.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #20 on: 08. 02. 2010 09:09 »
Jos lähdetään tuomitsemaan olemassa olevilla tiedoilla tuota projektia, niin ollaan juuri siinä hedelmättömässä keskustelussa ilman todellisia argumentteja, josta monet kirjoittajat (Kivimäki, Matseman, Asiantuntija, Heinoinen, ja ehkä myös Valittu, vain muutaman mainitakseni) käsittääkseni haluavat ja pyrkivät kokoajan pois.

Täsmälleen näin. Ihan naulan kantaan.

Tuo kastijako on virheellisesti muodostettu ja annetaan ymmärtää, että toinen ryhmä olisi mamuja vastaan ja toinen ei.  

Tuo Asiantuntijan lainaus sopii myös tähän. Olet Lajunen halunnut tajuta asian väärin. Marko Heinonen jo tuossa totesi olevansa kriittinen moneen maahanmuuttoasiaan, niin minäkin.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #21 on: 08. 02. 2010 10:10 »
Kyllä noissa edellisissä viesteissä aika selvästi normaaliälyiselle käy ilmi mitä A- ja B-joukkueilla ajoin takaa.

Kiinalaisen ruokakulttuurin tuominen tähän keskusteluun oli huvittavaa, varsinkin kun ymmärsin kirjoittajan olevan tosissaan. On siinä monikulttuurin ihannoijalle perustelemista kun olisi valmis panemaan turvapaikanhakijat telttamajoitukseen!

Mielikuvajoukkueiden valintakriteerinä on siis lähinnä argumentaatiotaso eli miten omien ennakkoluulojaan ja/tai huru-ukkojen väitteitä  todistelee.

Maahanmuuttokeskustelussa tulee tuo kovin räikeästi ilmi. Täällä on liian tarkkasilmäisiä lukijoita, jotta Lajusen selitykset poistaa päältään rasistin viittaa, menisivät läpi.

En ole suinkaan samaa mieltä kaikista asioista, joita mielipiteiltään heterogeeninen B-joukkue esittää. Mutta heidän kanssaan voi käydä sivistynyttä keskustelua.

« Last Edit: 08. 02. 2010 10:10 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #22 on: 08. 02. 2010 10:10 »
Koska ylläpitäjä Parkkari ei ole pyynnöstäni huolimatta ryhtynyt toimenpiteisiin täällä kahden nimimerkin riehumiseen ja minun kunniaavaaviin kirjoituksiin. Niin olen pakotettu ryhtymään toimenpiteisiin.
Nimimerkkien Valitun ja Asiantuntijan kirjoitukset poistettava niiltä jotka loukkaavat minun kunniaani. Aikaa on kello 20 saakka. Tiistaina jätän rikospoliisille tutkinta onko Vaasailia.info ja nimimerit valittu ja Asiantuntija loukanneet julkisesti minunn kunniaani.  Myös on poistettava ne kirjoitukset joissa hän antaa ymmätää että olen rasisti. Se on raskas ja perusteeton syytös.

Vaasassa 8 päivänä helmikuuta 2010

Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #23 on: 08. 02. 2010 11:11 »
Koska ylläpitäjä Parkkari ei ole pyynnöstäni huolimatta ryhtynyt toimenpiteisiin täällä kahden nimimerkin riehumiseen ja minun kunniaavaaviin kirjoituksiin. Niin olen pakotettu ryhtymään toimenpiteisiin.
Nimimerkkien Valitun ja Asiantuntijan kirjoitukset poistettava niiltä jotka loukkaavat minun kunniaani. Aikaa on kello 20 saakka. Tiistaina jätän rikospoliisille tutkinta onko Vaasailia.info ja nimimerit valittu ja Asiantuntija loukanneet julkisesti minunn kunniaani.  Myös on poistettava ne kirjoitukset joissa hän antaa ymmätää että olen rasisti. Se on raskas ja perusteeton syytös.

Vaasassa 8 päivänä helmikuuta 2010

Pentti Suksi

Ylläpidon tiedossa on sähköpostiosoitteni, eli jos tai kun tutkinta on edennyt siihen vaiheeseen, että minua halutaan kuulla, niin sinne voivat tutkijat lähettää viestiä, niin saadaan asiat etenemään. Ip:n selvittelyt voivat johtaa ihan vääriin henkilöihin ja aiheuttavat kohtuuttomasti työtä.

Lisäksi olen tallentanut, sekä omani, että Penan viestit, eli jos palvelin sattuu kaatumaan, niin minulta voi kysellä myös hukkaan menneitä viestejä.

Jos ylläpito aikoo poistaa joitakin viestejä tutkinnan välttämiseksi, niin pyydän siihen oikeudenmukaisuutta. Eli tasapuolisuuden nimissä kaikki ne Penan kirjoittamat viestit, joiden minä tunnen loukkaavan ja halventavan minua tai minun kunniaani on myös poistettava, mikäli sellaisia viestejä poistetaan, joissa Pena tuntee itsensä loukatuksi.

Voin kyllä elää noiden viestien kanssa, mutta voin myös elää vaikka ne poistetaan.
« Last Edit: 08. 02. 2010 11:11 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #24 on: 08. 02. 2010 11:11 »
 
Olen myös esittänyt idean jonka perusajatus on, että annettaisiin vähemmän taskurahaa ja ainakin aluksi
tingittäisiin hotellimajoituksesta.   Tällälailla voidaan säästää kustannuksia ja pelastaa enemmän
pakolaisia.



Jos tarkoitat sitä telttajuttua, niin viitsitkin pitää siitä kiinni. Miten voit säästää siinä kustannuksissa? Jo lämmitys talvella veisi koko hommalta pohjan. Ja kuitenkin pitäisi olla tilat hygieniaan, vaatteiden pesuun, ruoanlaittoon yms.

Yleensäkin, oletko edes tehnyt minkäänlaisia laskelmia esityksesi tueksi?

Sitäpaitsi, muistelen että esitit myös, että telttamajoitus tekisi sen, etteivät niin herkästi lähtisi Suomeen, kun näkisivät jo kuvista mikä odottaa. Miten voit siis puhua samalla suuremmasta määrästä pakolaisia, joita haluaisit pelastaa?

Nyt mä en kyllä Kari ymmärrä. Voitko hieman tarkentaa tätä viihdettä?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #25 on: 08. 02. 2010 12:12 »


Sitäpaitsi, muistelen että esitit myös, että telttamajoitus tekisi sen, etteivät niin herkästi lähtisi Suomeen, kun näkisivät jo kuvista mikä odottaa. Miten voit siis puhua samalla suuremmasta määrästä pakolaisia, joita haluaisit pelastaa?

Nyt mä en kyllä Kari ymmärrä. Voitko hieman tarkentaa tätä viihdettä?

Kyllä sinulla nyt on telttasyndrooma.  ;)
En nyt kerkeä uudestaan perustelemaan tuota telttamajoitusasiaa ja kun sen jo kerran perustelin ja kun ositit sen kokonaisuudesta.  Minullahan oli kokonaisvaltainen suunnitelma josta osan käsitti nopeasti ja edullisesti kyhätty ensimmäinen "katto päänpäälle" ajatus joka on varmasti edullisempi kuin hotellimajoitus.  Siitä et lähtene edes väittelemään mutta se ei ollut koko asia vaan siihen kuului taskuraha.  Tätä summaa pitäisi leikata.  Tästä syntyy varsinainen säästö ja jos pakolaisen pelastaminen lasketaan rahaksi vaikkapa yksikköä n 1 ja säästöstä tulisi samaan tarkoitukseen lisää +0,20 yksikköä n pakolaista kohden lisää.  Se tekee sen että joka viides pakolainen pelastettaisiin säästöllä ja näin ollen joka viides pelastettu pakolainen on joka viides enemmän kuin aiemmin.

Mitä tulee tuohon viihteeseen niin lue Asiantuntijan viestejä.  Vähintään joka toinen näyttäisi keskittyvän mollaamaan jotakuta toista sekä sisältää sarkasmia eikä varsinaisesti ota osaa keskusteluun.  Tällainen "riehuja" on aina ollut mieleeni.  Se tuo vaihtelua arkeen.  Myös sinun kirjoituksesi ovat miellyttävää luettavaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Gala

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #26 on: 08. 02. 2010 12:12 »
Ei telttamajoitus niin kauhea idea ole, kyllä Matsemankin varmaan muistaa kuinka kivaa oli armeijan aikaan majoittua jopa talvella leireillä. Leirit olivat joskus pitkiäkin , Rovajärven leiri kesti lähes kuukauden ja mukavaa oli.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #27 on: 08. 02. 2010 12:12 »
Ei telttamajoitus niin kauhea idea ole, kyllä Matsemankin varmaan muistaa kuinka kivaa oli armeijan aikaan majoittua jopa talvella leireillä. Leirit olivat joskus pitkiäkin , Rovajärven leiri kesti lähes kuukauden ja mukavaa oli.

Eivät ole ilmaisia armeijan telttaleiritkään.

Mutta jos lähdetään vähän purkamaan tätä juttua.
Telttahan on täysin eristämätön tila ja tarjoaa periaatteessa vain tuuli- ja sadesuojan.
Meidän talomme on eristetty aika hyvin. Siitä huolimatta sähköä on mennyt lämmittämiseen kolme kertaa enemmän, pelkästään joulukuussa, verrattuna kesäkuukausiin. Joten paljonko maksaisi pitää iso teltta lämpimänä talvella? Jo siihen menisivät varmasti Karin taskurahat, eivätkä edes riittäisi.

Telttaa ei voi myöskään iskeä pystyyn ihan minne vaan, vaan jo paikasta pitää maksaa. Sitten pitää järjestää  sinne kylmä- ja lämminvesi, peseytymistilat, käymälät (niiden tyhjäys ja huolto), asiaan kuuluva keittiö ja ruokailutilat. Ja jos teltta sijoitetaan vähänkin kauemmaksi, niin päälle tulee sitten vielä kuljetukset, edes takaisin ja monesti kaksi kertaa päivässä, jos asiaan sisältyy koulutusta, yms.
Jotkut pakolaiset kärsivät myös sairauksista ja ovat ehkä säännöllisen hoidon tarpeessa.

Lisäksi pitäisi olla sitten toimistotelttoja henkilökunnalle, varastotelttoja yms. + tietenkin autoja.

Ja sitten voitaisiinkin hoidella hommaa iloisina jonkun aikaa, kunnes joku neropatti saa täällä päähänsä, että herranjumala mitä summia tuohon mukavaan telttailuun sijoitetaan! Niillä rahoillahan pantaisiin koko jengi hotelliin ja voitaisiin ottaa säästöillä vastaan lisää pakolaisia!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #28 on: 08. 02. 2010 12:12 »
Aikoo itse moderaattori jatkaa maahanmuuttokeskustelua täälläkin osioissa. Jaha, Lajunen siis haluaa lisää pakolaisia kun yksikköhintaa on laskemassa. Somalian naapurimaassa Eritreassa on 700 000 somalia telttamajoituksesta. Pitäisikö heille tarjota paremmat teltat?  On se hieman kohtuutonta, että köyhä Eritrea on haalinut "pakolaisbusineksestä" niin suuren kakunpalan?

En tosin tiennyt, että turvapaikanhakijat hotelleissa asustelevat mutta niiden ollessa vajaakäytössä, ei se ole kansataloudeltamme poiskaan. Tännehän joka euro jää ja kiertää takaisin valtion kassaan....

----
Selailin tässä huvikseni Pentti Suksen kirjoituksia ja johan löytyi solvauksia!

(Neuvon Suksea äkkiä karkeimmat poistamaan. Klo 20 alan niitä tallentaa!)

Löytyi myös rutkasti näyttöä P. Suksen kuulumisesta kategoriaan "kyvyttömyys omien väitteiden toteen näyttämiseen.". En tule tarvitsemaan asianajajaa lainkaan. Näyttö on vedenpitävä.

Kuulustelua ja haastetta mielenkiinnolla odottaen.

Olen valmis lyömään vetoa siitä, että  a) ei tule tuomiota b) ei tule edes syytettä c) ei tule edes kutsua poliisikuulusteluihin.



Ja sitten voitaisiinkin hoidella hommaa iloisina jonkun aikaa, kunnes joku neropatti saa täällä päähänsä, että herranjumala mitä summia tuohon mukavaan telttailuun sijoitetaan! Niillä rahoillahan pantaisiin koko jengi hotelliin ja voitaisiin ottaa säästöillä vastaan lisää pakolaisia!
Päivän paras! Hyvä Matseman!

(Aika moni unelmoi luonnonläheisestä telttailusta. Varsinkin jos kaikki tarjoilu olisi hoidettu, eikä märistä puista tarvitsisi nuotiota yrittää kyhätä. Ihan varmaan löytyisi A-luokan huru-ukkoja, jotka olisivat siitä kovin kateellisia.)
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #29 on: 08. 02. 2010 12:12 »

Mitä tulee tuohon viihteeseen niin lue Asiantuntijan viestejä.  Vähintään joka toinen näyttäisi keskittyvän mollaamaan jotakuta toista sekä sisältää sarkasmia eikä varsinaisesti ota osaa keskusteluun.  Tällainen "riehuja" on aina ollut mieleeni.  Se tuo vaihtelua arkeen.  Myös sinun kirjoituksesi ovat miellyttävää luettavaa.


On valitettavaa ja jopa hiukan pelottavaa, ettet huomaa, että lähes jokainen viestini on vastaus tai tarkennuspyyntö johonkin toiseen viestiin. Tuolla facebook osioissa tosin keskustelu ajautui otsikosta täysin sivuraiteelle, mutta sekin oli keskustelua ja liittyi oleellisesti siihen offtopicina olevaan aiheeseen, jonka joku muu oli valinnut. Halusin keskustelun olevan asiapitoista ja että siinä olisi käytetty joitakin todellisia argumentteja. Väittelykumppanini ei tuonut tai pystynyt tuomaan mitään faktaa siihen keskusteluun. Minä toin.

Tästä syystäkö Keskustelu osaltani näytti häiriköinniltä? Se vain on niin, että jos sinulla tai jollain muulla ei ole mitään sanottavaa ja kuitenkin väität tai joku muu väittää olemattomia, niin jonkunlaisen ihmeellisen vaikutelman siinä saattaa itsestään lukijoille, kuten jotkut keskustelut nyt sinulle antavat.

Kysyin tuossa aikaisemmin jo Rabbilta jotain näyttöä asiattomuuksista, joihin olen syyllistynyt sellaista kirjoittajaa kohtaan, joka on käyttäytynyt täällä minua tai muita kohtaan asiallisesti. Arvaa onko niitä tullut.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #30 on: 08. 02. 2010 12:12 »
Vaasalaisia.info on tosi dramatiikan kynsissä. Dallaskin oli tosiaankin pelkkä saippuaooppera tähän settiin verrattuna!

Pentti Suksi helistelee aseillaan ja uhkaa tehdä rikosilmoituksen Asiantuntijaa ja Valittua vastaan.

En nyt uskalla käynnistää asiasta virallista äänestystä, saattaa Tapio repiä pelihousunsa, mutta pieni veikkaus kuitenkin:



Olen valmis lyömään vetoa siitä, että 

a) ei tule tuomiota
b) ei tule edes syytettä
c) ei tule edes kutsua poliisikuulusteluihin.


Oma veikkaukseni:

d) Tulemme lukemaan mahdollisesti viestin, jossa Pentti Suksi kertoo nyt lähtevänsä tekemään rikosilmoituksen ja sen jälkeen asia unohtuu.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #31 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Sitten kysymys koko Ylläpitotiimille, johon lasken kuuluvaksi myös moderaattorit.

1. Haluatteko te tämän palstan olevan "heittojen" ja oletusten paikka, jossa asioita käännetään ja väännetään omanmielen mukaan vailla mitään todellisuuspohjaa.

Vai

2. Sellainen paikka, jossa käydään laadukasta keskustelua todellisin argumentein tyyllin Heinonen,Kivimäki, Osala, Matseman.

Toimintanne on vaihtoehdon 1 kannalla, mutta onko tahto myös sama?


Haluaisin oikeasti tähän vastauksen. Ja tästä voisi jopa keskutella.
« Last Edit: 08. 02. 2010 13:01 by Asiantuntija »

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #32 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Sitten kysymys koko Ylläpitotiimille, johon lasken kuuluvaksi myös moderaattorit.

1. Haluatteko te tämän palstan olevan "heittojen" ja oletusten paikka, jossa asioita käännetään ja väännetään omanmielen mukaan vailla mitään todellisuuspohjaa.

Vai

2. Sellainen paikka, jossa käydään laadukasta keskustelua todellisin argumentein tyyllin Heinonen,Kivimäki, Osala, Matseman.

Toimintanne on vaihtoehdon 1 kannalla, mutta onko tahto myös sama?


Haluaisin oikeasti tähän vastauksen. Ja tästä voisi jopa keskutella.

Hyvä kysymys! Olisi hyvä saada tarkka vastaus, myös hyvät perustelut jos tuota Asiantuntijan "väitettä" ette hyväksy.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #33 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Ei telttamajoitus niin kauhea idea ole, kyllä Matsemankin varmaan muistaa kuinka kivaa oli armeijan aikaan majoittua jopa talvella leireillä. Leirit olivat joskus pitkiäkin , Rovajärven leiri kesti lähes kuukauden ja mukavaa oli. 

Lapsuuden kesät olivat ihania - aina paistoi aurinko ja oli lämmin. :-)
Tosiasiassa minulla on armeijasta (Oulu) jäänyt mieleen ikuinen paleminen teltassa ja maastossa. Rovajärvellä sai sentään olla parempaan vuodenaikaan. Myöhemmin tuolla Oulun ympäristön metsissä muutama jannu palellutti varpaansa oikein kunnolla ja sinnekin on saaatu jonkinlainen roti. 
Kuinka edes joku voi tosissaan kuvitella, että Afrikasta tulevat majoitettaisiin telttaan. Oli siinä alkuperäisessä Lajusen jutussa muitakin kovin ala-arvoisia esityksiä.

Pohjalaisen tekstaripalstalla harrastetaan tätä tyylilajia "heitot"  kuten miksi nyt joidenkin mielestä pitäisi haitilaisia auttaa, kun siellä on köyhyyttä ollut aikaisemminkin ?  Tänne en kaipaa vastaavaa.

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #34 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Tapaatko Asianatuntija pieksää vaimo kun tulet töistä?

Luettelostasi puuttui Asiantuntija. 

Jokainen ymmärtää että moderaattorit ja ylläpito eivät halua asiallista keskustelua.






« Last Edit: 08. 02. 2010 13:01 by Besse R. Wisser »

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #35 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Tapaatko Asianatuntija pieksää vaimo kun tulet töistä?



Ei tarvitse. Mistä muuten epäilit, että käyn töissä? Mites sinä, pieksetkö?



Luettelostasi puuttui Asiantuntija. 


En viitsinyt itseäni siihen laittaa, koska osa käyttäjistä, sekä ylläpito ja osa moderaattoreista ei ole kanssani samaa mieltä.

Kiitos sinulle ajatuksestasi, jos sinäkin katsot, että minun olisi pitänyt itseni listaan laittaa.
« Last Edit: 08. 02. 2010 13:01 by Asiantuntija »

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #36 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Argumentointivirheen perusmalli:

   1. A:lla on mielipide X.
   2. B esittää mielipiteen Y (joka on vääristelty "olkinukkeversio" X:stä)
   3. B hyökkää mielipidettä Y vastaan.
   4. Siispä X:n täytyy olla väärin.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #37 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Argumentointivirheen perusmalli:

   1. A:lla on mielipide X.
   2. B esittää mielipiteen Y (joka on vääristelty "olkinukkeversio" X:stä)
   3. B hyökkää mielipidettä Y vastaan.
   4. Siispä X:n täytyy olla väärin.


Tällä palstalla yleistä, ikävä kyllä. Näin nämä väännöt tällä palstalla toimivat. Tämä osoittaa keskustelu kulttuurin rappiota ihan yleisetikin. Jotkut puhuvat jopa suomi24 ilmiöstä.

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #38 on: 08. 02. 2010 13:01 »
Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tällaisia viestejä.

Trollaava henkilö kuvainnollisesti vetää viehettä saalisparven läpi toivoen, että joku tarttuu siihen. Myös viestejä, jotka näyttävät kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan postaamilta, on syytä epäillä, sillä tyhmää esittäviä trolleja esiintyy keskustelupalstoilla ja irkissä jatkuvasti.

Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ole ärsyttäminen. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei ole kyse, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trolli on erotettavissa provosoivasta väittelijästä tai flamettajasta siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun.

Wikipaedia

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Keskustelua Foorumin sisällösta
« Reply #39 on: 08. 02. 2010 14:02 »
Tapaatko Asianatuntija pieksää vaimo kun tulet töistä?

Luettelostasi puuttui Asiantuntija. 

Jokainen ymmärtää että moderaattorit ja ylläpito eivät halua asiallista keskustelua.



Joko Besse R. Wisser  olet lakannut pieksemästä vaimoasi? Kyllä tai ei?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut