Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 477716 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2600 on: 20. 01. 2009 23:11 »
Selvitin asiaa, päätoimittaja Pekka Rantala (kok)


Joo. Pentti Suksi ainakin kertoo siitä tuolla Pro-Vaasa keskustelussa

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=1669.305

Offline peesaa

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 75
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2601 on: 28. 01. 2009 18:06 »
Onkohan totta,etä casino rg vai mikä se oli ei maksa satamalle laituripaistaan mitään siis vanha rg ja sen uusi omistaja mikä atakki se nyt olikaan , sopisikohan siihen mun keskimoottoripaatti samaan paikkaan, nyt kun joudun kutterissa maksamaan toistasataa..

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2602 on: 04. 02. 2009 10:10 »
Tulkoon nyt vastatuksi tämän "tentunhengen huokauksiin". Itse kirjoitan omalla aina nimelläni joten arvoittelut jääköön tähän. Korkeinoikeus on antanut ennakkopäätöksen jota on kaikkien noudatettava, myös Fableappelen, että nimimerkkien nimiä ei saa paljastaa. Se on rangaistava teko.
Kirjoitan Fableappelen tahallisesti väärin, koska en noita yksilöpalvontoja harrasta.
Kelasin taaksepäin Fableappelen juttuja, kuinkahan joku jaksaa noin rakastaa Grönblomia kuin hän. Minä en ole sortunut väitteistä huolimatta yksilöpalvontoihin, ei ole ollut aikaa.
Se taas johtuu siitä,  että olen niin valtavasti rakastunut itseeni, vahinko vain, ettei Suomen laki salli mennä itsensä kanssa kihloihin. Täytyy taas Fabeliapelin ärsytyskynnystä nostaa ja lainata Martti Lutherin Vähäkatekismuksesta otteen ensimmäisen käskyn  hieman mukaeltuna:
"Minä olen Rappe sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia". Itse taas noudattelen näitä Lutheruksen maallisempia oppeja ja sen vuoksi elämäni on riemukasta. Eikä riemuille loppua näy, vaarilla on vielä keinutuolissakin vauhtia.

Rappen tunnen niin valoineen kuin varjoineen ja sen vuoksi hän minulle aika tavallinen ihminen. Etten jumalan arvoon häntä nostele. Kun sanon ikäkaveriani iltatähdeksi, niin enköhän tiedä mistä puhun. Ei mene pitkää aikaa kun hissuttelemme Rappen kanssa rullaatoreilla vanhainkodin käytävillä. Jahka siihen asti hengissä pysytään.

Tässä on minun Pohjois-Korea yhteyksistäni pidetty lukua. Todetaan nyt, että jos jotain ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin. Keskustalaiset ja kokoomukselaiset oli rähmällään Moskovaan päin, minä ajoin Moskovan ohi. Olen kyllä expertti sanomaan jotain Pohjois-Koreasta jos kysytään. Olen ollut Suomi-Korea-Seuran valtuuskunnassa kahdesti Koreassa. Kulttuurihistoriaa tutkivana, se on hyvin mielenkiintoinen tutustumiskohde.
Idän suuri kulttuuri siellä avautuu mahtavana ja koskemattomana esiin  sitä ei ole pilattu "mäkkäreillä"
ja kokakola- automaateilla. Olen keskustellut presidentti Kim Il Sungin kanssa ja
syönyt hänen tarjoamansa juhlaillallisen. Kokemus sinänsä, mutta ei tehnyt minusta yksilöpalvojaa. Millainen hän? Hyvin sivistyneen vanhan herran oloinen, ystävällinen
ja kohtelias sekä huomaavainen. Hänen kanssaan oli hyvin miellyttävä keskustella.
Alaiset teloitti ja hän oli armahtaja. Hän teki kaikki hyvät työt ja alaiset kaikki pahat teot. Näinhän se menee.

Myöhemmin olen tavannut hänen poikansa Kim Jong Ilin. Pidän häntä ensimmäisen
luokan alkoholistina. Kädestäni nähtynä kokemus oli vastenmielinen. Hänellä ei ole mitään ansioita, ne kaikki on kansalle satuiltua valetta. Tunnen erittäin hyvin Kim Jong Ilin veljen, hän on käynyt Vaasassa ja myös kodissani. Hän on täysjärkinen ihminen
ja sen vuoksi häntä pidetään jatkuvasti ulkomailla koska hänellä on kansan suosio
presidentiksi. Kim Jong Ilin vaimo on loikannut kahden lapsensa kanssa Yhdysvaltoihin.
En ole koskaan kuullut Kim Jong Ilin puhuvan, vaan lakeijat puhuvat hänen puolestaan.

Olen käynyt Thaimaassa, siellä on aivan prikulleen sama yksilöpalvonta kuningasta kohtaan kuin Pohjois-Koreassa. Olin tilaisuudessa nähdä kuningas ja todeta häneen kohdistettu palvonta. Jos kuninkaan kuvalla vitsailee liikaa, siitä saa vähintään 10 vuoden vankeustuomion. Tästä syystä yksi suomalainen on vankilassa.

Nyt vähän viivähdin kauemmin näissä Korean asioissa, mutta kun tästä Rappen yhteydessä kipuiltiin, niin vastaan hieman laajemmin. Minulla ei ole mitään epäjumalan kuvia palvottavana, sellaista ei löydy Vaasasta eikä muualtakaan maailmalta. Propagandaa voidaan aina esittää.

Pentti Suksi
ja omalla nimellä.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2603 on: 05. 02. 2009 12:12 »
Tulkoon nyt vastatuksi tämän "tentunhengen huokauksiin". Itse kirjoitan omalla aina nimelläni joten arvoittelut jääköön tähän. Korkeinoikeus on antanut ennakkopäätöksen jota on kaikkien noudatettava, myös Fableappelen, että nimimerkkien nimiä ei saa paljastaa. Se on rangaistava teko.
Kirjoitan Fableappelen tahallisesti väärin, koska en noita yksilöpalvontoja harrasta.
Kelasin taaksepäin Fableappelen juttuja, kuinkahan joku jaksaa noin rakastaa Grönblomia kuin hän. Minä en ole sortunut väitteistä huolimatta yksilöpalvontoihin, ei ole ollut aikaa.
Se taas johtuu siitä,  että olen niin valtavasti rakastunut itseeni, vahinko vain, ettei Suomen laki salli mennä itsensä kanssa kihloihin. Täytyy taas Fabeliapelin ärsytyskynnystä nostaa ja lainata Martti Lutherin Vähäkatekismuksesta otteen ensimmäisen käskyn  hieman mukaeltuna:
"Minä olen Rappe sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia". Itse taas noudattelen näitä Lutheruksen maallisempia oppeja ja sen vuoksi elämäni on riemukasta. Eikä riemuille loppua näy, vaarilla on vielä keinutuolissakin vauhtia.

Rappen tunnen niin valoineen kuin varjoineen ja sen vuoksi hän minulle aika tavallinen ihminen. Etten jumalan arvoon häntä nostele. Kun sanon ikäkaveriani iltatähdeksi, niin enköhän tiedä mistä puhun. Ei mene pitkää aikaa kun hissuttelemme Rappen kanssa rullaatoreilla vanhainkodin käytävillä. Jahka siihen asti hengissä pysytään.

 
Pentti Suksi
ja omalla nimellä.

No on se hienoa, että niin kuin sanot, pyyteetön ”itserakkautesi” panee sinut tänne alahuoneeseenkin kirjoittamaan omalla nimelläsi, vaikka olet meidät jo monesti hylännyt.
 
Oma kirjoitteluni nimimerkillä on lähtenyt hieman muista lähtökohdista. Niin kuin jo totesin, Vaasan ystävänä motiivini on ollut tässä topicissa karistaa pahimpia kupruja välillä hurmokseen yltyneessä negatiivisuudessa Rabben RG-linen KH:n ja valtuuston yltä asia pohjalta. Siihen todellakaan ei liity edes hitusta henkilöpalvontaa saatikka Rabben nostamista jumalalliseen asemaan. Mielestäni olen juuri hänen inhimillisyyttään korostanut. Kuvittele nyt Pentti; ”messikallesta” pizzakeisariksi, laivuriksi sekä hotellimoguliksi, ja vielä omalla työllä. Siksi saanen olla ilman palvontaa ja katekismusta ”lotuksen” ja sinun kanssa eri mieltä; Rabbe ei ole ihan tavallinen ihminen.  Ei ”tavikset” ihan tuohon pysty. Kuolevainen Rabbe kuitenkin on. Pakko on todeta se että Rabbe puhuu vähemmän ja tekee huomattavasti enemmän. asettaen tavoitteet ja riman korkealle. Se lienee hänen menestyksensä salaisuus. Sitä en tiennytkään että olet Rabben ikäluokkaa. Ethän sinä sitten missään ”kiikustuoli” iässä vielä läheskään ole.   

Itseäni ei  kiinnosta  nimimerkki ”lotuksen” henkilöllisyys.  Itse kunnioitan yksityisyys-suojaa. Totesin vain  kirjoituksienne yhdenkaltaisuuden. Saattanette jopa olla tavanneetkin ja yhteisessä kahviopöydässä keskustella ”Fable”applesta”, ja  ”kultaomenasta”. Mikäs siinä.

Nimimerkillä tai ilman..

21solmua

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2604 on: 07. 02. 2009 16:04 »
Peesaalla on hyvä ehdotus veneiden laituripaikkaongelmaan, kun kerran Vaskiluodon satamalaiturissa saa pitää paattia veloituksetta, niin eiköhän siirretä sinne ainakin 50 pienvenettä, koska nyt meitä velotaan laituripaikasta 112 € /vuosi. Eiköhän satamapaikanperintä vilkastuisi kun esnikesänä olisi laiturpaikat miehitetty. Rakennetaan sitten yhtesportaat ja tasot vneille kaupungin piikkiin, niinhän RG:llekkin tehtiin n. 200 000 € eikä RG-ykköseltäkään velota mitään oleskelusta Vaasan satamassa. Hurraa eriarvoisuus.. Kupari ja Volvonkorit???!!!! Uudella Sataman liikelaitoksella onkin näin taantuma-aikana syytä laittaa perintä-asiat kuntoon!!

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2605 on: 20. 02. 2009 09:09 »
Vihreiden liikennepoliittinen osasto näkee kallita uhkakuvia RG-Line> C-Express kuviossa.

On indikaatioita siitä että Attar on bulvaani (Jupiterin?) jonka elinikä ei välttämättä ole pitkä.

Mitä tapahtuu jos sen omistaja lakkaa olemasta ja laiva jää isännöttömäksi siihen?

Romuraudan hinta on laskenut eikä ehkä peitä suomalaista asbestipurkua. Kenen haltuu laiva joutuu, jos omistaja vaikkapa tekee konkan? Laivaa ei varmaan enää siitä saa liikkeelle omin voimin.
Kuka maksaa sen hävityksen?
 
Veronmaksajat varmaan, kuten aina poliitikkojen virheet. Kyse on siitä voisiko valtion saada osallistumaan.

Ei olisi pitänyt verovaroin lähteä varustamotoimintaan...valtakuntien välinen liikenne ei kuulu kunnalle sataman ylläpitoa enempää.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2606 on: 20. 02. 2009 11:11 »

Ei olisi pitänyt verovaroin lähteä varustamotoimintaan...valtakuntien välinen liikenne ei kuulu kunnalle sataman ylläpitoa enempää.

Se oli vain yksi valtuustopäätös mutta näyttää tulevan kalliiksi.  Olisi edes ollut ne
osakepantit.  Jos olisi, niin laiva ei luultavasti kelluisi siellä missä se nyt kelluu.

Heh ja Fableablehan se oli joka epäili, ettei liikemiehillä jotka tarjoutuivat ostamaan
laivan kalliimmalla, olisi ollut ehkä katetta.

Heh.  Taitaa Atarin kate olla vielä huonommalla jamalla.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2607 on: 21. 02. 2009 09:09 »


On indikaatioita siitä että Attar on bulvaani (Jupiterin?) jonka elinikä ei välttämättä ole pitkä.


Mitä ovat nämä indikaatiot? Mikä on tämä Jupiter? Mihin perustuu odotettu elinikä?

Kysyn, koska en tiedä?
« Last Edit: 21. 02. 2009 15:03 by Jarno Hautala »

Offline T.Tyly

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 488
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2608 on: 21. 02. 2009 13:01 »
Googletin sanoilla jupiter ship breaking ja heti ensimmäinen tulos osui:

”Just last year, Jupiter Ship Management illegally exported a Danish ship - formerly owned by the Lauritzen Company - to Alang for breaking.”

Kysymys oli myrkkylaivasta
http://www.greenpeaceweb.org/shipbreak/news105.asp

Lisää:
23 March 2006 - On 15 April, 2005, Connie Hedegaard, Denmark's environment minister alerted her Indian counterpart A Raja about the illegal movement of a 51 year-old asbestos laden ship, Kong Fredrick IX. The ship was on its way to Alang ship breaking yard, Gujarat for scrapping. The ship's new owners Jupiter Ship Management, a Mumbai based company, had renamed it to 'MV Riky'.
http://www.indiatogether.org/2006/mar/env-riky.htm

Hae lisää haulla Jupiter Ship Management,
« Last Edit: 21. 02. 2009 13:01 by T.Tyly »
Minäkin olen sitä mieltä, että ravirata on kaavoitettava asunnoille!

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2609 on: 21. 02. 2009 15:03 »

Heh ja Fableablehan se oli joka epäili, ettei liikemiehillä jotka tarjoutuivat ostamaan
laivan kalliimmalla, olisi ollut ehkä katetta.


Jostain syystä en ole kuullut mistään heidän toteuttaneen suunnitelmiaan, vaikka parempiakin laivoja olisi ollut tarjolla esim. Finnjet joka oli lähes täydellisessä kunnossa. Kummallista.

Casino Express olis sopinut sellaisenaan tuohon tarkoitukseen ainoastaan nimensä puolesta. Nimi olisi ollut kuitenkin vaihdettavista asioista kaikista halvin. Pieni määrä maalia olisi riittänyt.


On kaksi asiaa joita en Kari väitteissäsi ymmärrä.

1. Miksi Rabbe ei olisi myynyt yli miljoona euroa kalliimmalla, jos ostajalla olisi ollut muka rahaa?

2. Jos ostajilla olisi ollut rahaa, niin miksi eivät ostaneet esim. FINNJET:iä tai jotain muuta tuohon tarkoitukseen oikeasti soveltuvaa laivaa. FINNJET olisi ollut tuohon käyttöön sisältä viimeisenpäälle hyvässä ja käyttökelpoisessa kunnossa toisin kun Casino Express. Nämä kaverit vaan halusivat ainoastaan Casino Expressin. Kummallista tämäkin.
« Last Edit: 21. 02. 2009 16:04 by Jarno Hautala »

Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2610 on: 28. 02. 2009 11:11 »
->Kristallipallostani katsoin, että Rabben laiva ei seilaa Vaasan ja Uumajan välillä enää tätä vuotta loppuun. Ei tuottanut hyvinä aikoina ja nyt on luvassa huonoja. Ikea-, Volvo- yms.kortit, joilla tuet myytiin sinisilmäisille valtuutetuille, jäävät nyt katsomatta.

Voidaan alkaa laskeskelemaan, että miten paljon lysti veronmaksajille kustansi.
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2611 on: 28. 02. 2009 13:01 »

On kaksi asiaa joita en Kari väitteissäsi ymmärrä.

1. Miksi Rabbe ei olisi myynyt yli miljoona euroa kalliimmalla, jos ostajalla olisi ollut muka rahaa?

2. Jos ostajilla olisi ollut rahaa, niin miksi eivät ostaneet esim. FINNJET:iä tai jotain muuta tuohon tarkoitukseen oikeasti soveltuvaa laivaa. FINNJET olisi ollut tuohon käyttöön sisältä viimeisenpäälle hyvässä ja käyttökelpoisessa kunnossa toisin kun Casino Express. Nämä kaverit vaan halusivat ainoastaan Casino Expressin. Kummallista tämäkin.

Tuohon en valitettavasti osaa vastata.  En edes arvata.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2612 on: 08. 03. 2009 09:09 »
Pieni ehkä OT uutinen tähän, on kuitenkin senverta lähelle
Casino vuotaa satamassa,,,

http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=406865&Title=Vaasassa+varauduttu+jopa+C+Expressin+uppoamisvaaraan
« Last Edit: 08. 03. 2009 13:01 by AD »

blank

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2613 on: 08. 03. 2009 10:10 »
Hyvä SYKE!! Sen siitä saa, ny se paska uppoaa tohon satamaan. Olisivat vaan päästäneet menemään...

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2614 on: 08. 03. 2009 19:07 »
Voikohan tuon laivan jo ulosmitata tai jotain. Jotakin kuitenkin sille pitää tehdä. Eikai se tuossa ikuisesti pinnalla pysy. Hävittää se pitää jotenkin ja johonkin.

vanki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2615 on: 08. 03. 2009 20:08 »

On indikaatioita siitä että Attar on bulvaani (Jupiterin?) jonka elinikä ei välttämättä ole pitkä.

Mitä tapahtuu jos sen omistaja lakkaa olemasta ja laiva jää isännöttömäksi siihen?


Mitä mitä, mistä sellaiset indikaatiot, mikä Jupiter?  Luultavasti Casino Expressin kaupantekohetkellä on kirjattu kauppakirjaan ehto tai ehtoja juuri näitä satamasta lähtökieltoja varten ja luultavasti myös Vaasan kaupunki on yhtä lailla myyjän kanssa näistä tietoinen, silloin vastuu laivasta voi pahimmassa tapauksessa jäädä myyjälle. Myyjähän oli jo silloin tietoinen laivan kunnosta ja kaikista muistakin vaikeuksista laivan kanssa ja kohdalla.

21solmua

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2616 on: 08. 03. 2009 22:10 »
Eikö kosteusvaurioisen laivan saa palauttaa myyjälle, niinkuin asunnotkin!

Arska

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2617 on: 09. 03. 2009 06:06 »
Hyvä SYKE!! Sen siitä saa, ny se paska uppoaa tohon satamaan. Olisivat vaan päästäneet menemään...

Sanos muuta. Olisi ollut ympäristön kannalta parempi, jos olisivat antaneet mennä. Tuo purtilo jää aivan takuuvarmasti loppupeleissä kaikkien Vaasassa asuvien veronmaksajien kontolle. Onneksi en enää itse kuulu heihin (tosin nykyisellä paikkakunnalla on tietenkin omat "pikku" kuprut)...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2618 on: 09. 03. 2009 07:07 »
Hyvä SYKE!! Sen siitä saa, ny se paska uppoaa tohon satamaan. Olisivat vaan päästäneet menemään...

Sanos muuta. Olisi ollut ympäristön kannalta parempi, jos olisivat antaneet mennä. Tuo purtilo jää aivan takuuvarmasti loppupeleissä kaikkien Vaasassa asuvien veronmaksajien kontolle. Onneksi en enää itse kuulu heihin (tosin nykyisellä paikkakunnalla on tietenkin omat "pikku" kuprut)...

Kyseessä oli monen ihmisen hengen pelastaminen.  Sellaiset asiat menevät ja
pitääkin mennä muiden asioiden edelle.  Se mitä lain noudattamisesta seuraa
ei voi olla lain noudattajan syy.  Tässä näytettäisiin "haukuttavan väärää puuta."
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline riidanhaastaja

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2619 on: 09. 03. 2009 08:08 »
Oisko tullu halvemmaksi laittaa laivan mukana menemään muutama kymmenen asbestin purkamiseen tarkoittettuja suojapukuja vai tuleeko halvemmaksi odottaa, että se paatti tuohon satamaan uppoaa ja öljyt putsataan merestä ja rantakivistä. Sitähän ei toki tiedettäisi käytettaisiinkö niitä pukuja, mutta ainakin olisi yritetty. Tehdäänhän kehitysaputyötä muutenkin. Niin tai näin, on tuo ongelmatapaius joka tapauksessa ja joku ratkaisu tarvitaan pian.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2620 on: 09. 03. 2009 08:08 »

On indikaatioita siitä että Attar on bulvaani (Jupiterin?) jonka elinikä ei välttämättä ole pitkä.

Mitä tapahtuu jos sen omistaja lakkaa olemasta ja laiva jää isännöttömäksi siihen?


Mitä mitä, mistä sellaiset indikaatiot, mikä Jupiter? 

Attar Construction Ltd, jonka taustalla arvellaan olevan Intiassa toimiva Jupiter Shipmanagement –niminen yhtiö. Jupiter Shipmanagement on taas ollut aiemminkin sotkeentunut ”myrkkylaivojen” romutukseen, josta voi vähän lukea http://www.greenpeaceweb.org/shipbreak/news105.asp sivuilta.

Casino Express "ylösmakaa" sähkön turvin, eikä se tuon kokoiselle matkustajalaivalle tee hyvää, jos ei sen koneita kaytetä ja jos ei koneita ole kunnolla konservoitu.

"Ylösmakauksen" jälkeen on vaikea ottaa laivaa takaisin liikenteeseen, kuten nyt jo ilmiselvästi nähdään. On siis vaikea saada laivaa omilla koneillaan pois täältä vaikka luvallinen romutuspaikka löytyisikin.

Johtuen EU:n säännöksistä  laivan siirto Intiaan ei varmastikaan tule kysymykseen ennenkuin asbesti on saneerattu pois. Saneerausta suorittavia firmoja Suomessa on useita, joten se ei varmaan ole ongelma. Raha ja vastuu sen sijaan tulee varmasti olemaan.

On kurjaa kun Vaasan veronmaksajat ovat näin syvällä merenkulkubusineksessa.


AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2621 on: 09. 03. 2009 21:09 »
Hyvä SYKE!! Sen siitä saa, ny se paska uppoaa tohon satamaan. Olisivat vaan päästäneet menemään...

Sanos muuta. Olisi ollut ympäristön kannalta parempi, jos olisivat antaneet mennä. Tuo purtilo jää aivan takuuvarmasti loppupeleissä kaikkien Vaasassa asuvien veronmaksajien kontolle. Onneksi en enää itse kuulu heihin (tosin nykyisellä paikkakunnalla on tietenkin omat "pikku" kuprut)...

Kyseessä oli monen ihmisen hengen pelastaminen.  Sellaiset asiat menevät ja
pitääkin mennä muiden asioiden edelle.  Se mitä lain noudattamisesta seuraa
ei voi olla lain noudattajan syy.  Tässä näytettäisiin "haukuttavan väärää puuta."
Kari hyvä, kuinka voit olla varma että tuossa leikissä pelastuu ihmisiä?
Asiahan saattaakin olla aivan päinvastoin, ajatteles jos tuota Casinoa ei puretakaan jossain ählämilässä ja työntekijät joutuvat nälänhätään jonkin Suomalaisen virkamiehen vuoksi.
Asbestin purkukin, no onkohan se se ykkössyy ihmisten kuolemiin noissa purkupaikoissa, epäilenpä että ei ole.
On tietty hyvä ajatella toisiakin, on kuitenkin tärkeä muistaa kuka on itselleen kallein, ainakin itse edelleen rakastan enemmän itseäni kuin jotain, vaikkapa Pakistanilaista laivanpurkaajaa, enkä usko hänenkään laittavan minua itsensä edelle, enkä väheksyvän hetkeä jolloin saa kaasulla leikata Casinoa paloihin.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2622 on: 09. 03. 2009 23:11 »
On tietty hyvä ajatella toisiakin, on kuitenkin tärkeä muistaa kuka on itselleen kallein, ainakin itse edelleen rakastan enemmän itseäni kuin jotain, vaikkapa Pakistanilaista laivanpurkaajaa
Näinhän se menee monella.
EU yrittää kantaa vastuuta edes sen verran, että omat jätteemme hoitaisimme, emmekä niillä rasittaisi köyhempiä.
Suomen valtaelitti lehdistöinen manipuloi Suomen EU.hun häikäilemätömin keinoin. EUssa on hyvät ja huonot puolensa.
Suomen lainsäaädäntöön on ollut otettava mukaan selliaisia elementtejä, joita myös ne piirit kavahtavat, jotka suorin kurkuin huusivat meitä EU.hun.

Eii voi syödä vain rusnioita pullasta.

Asbetilaiva on hoidettava romuksi EUn sisällä, mieluiten Suomessa. Mutta kuka maksaa tappion? Voisi kohtuudella odottaa, että kustannus jyvitetään koko kansalle. Ei vain vaasalaisille. Olisihan laiva yhtä hyvin voinut jäädä johonkin muuhunkin laituriin virumaan kuin Vaasaan.

(tuli vielä mieleen, etteikö niistä asbesteja saisi sieltä laivasta pois laivaa rikkomatta niin paljoa, että sitä voisi käytää vaikkapa asuntolaivana, jossain lämpimämmässä maassa? Eli saisiko laivasta enemmän ehjänä kuin romurautana, uusoikäyttöä ilman metallin sulastusta, siis.)

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7414
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2623 on: 10. 03. 2009 05:05 »

 Olisihan laiva yhtä hyvin voinut jäädä johonkin muuhunkin laituriin virumaan kuin Vaasaan.

(tuli vielä mieleen, etteikö niistä asbesteja saisi sieltä laivasta pois laivaa rikkomatta niin paljoa, että sitä voisi käytää vaikkapa asuntolaivana, jossain lämpimämmässä maassa? Eli saisiko laivasta enemmän ehjänä kuin romurautana, uusoikäyttöä ilman metallin sulastusta, siis.)


Onko tämän loistoristeilijän olemassaolosta vihjattu mitään Uppssshalan ekonomeille :))


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2624 on: 10. 03. 2009 06:06 »

Kari hyvä, kuinka voit olla varma että tuossa leikissä pelastuu ihmisiä?
Asiahan saattaakin olla aivan päinvastoin, ajatteles jos tuota Casinoa ei puretakaan jossain ählämilässä ja työntekijät joutuvat nälänhätään jonkin Suomalaisen virkamiehen vuoksi.

Kyse on mahdollisuudesta kuolla asbestiin.  Tällaista mahdollisuutta ei yleensä
kannata käyttää.

Auttaminen pitää tapahtua toisella tavalla ja nälänhädän lievittäminen on
taas uusi mahdollisuus joka ennemmin kannattaa käyttää. 

Tuo toinen idea suojapukujen lähettämisestä mukaan on myös yksi mahdollisuus.
Mutta niin kauan kuin annetaan mahdollisuus kuolla asbestikuolema niin
näitä muita mahdollisuuksia ei ehkä osata käyttää.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Maaseudun maffia

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2625 on: 10. 03. 2009 10:10 »
Surulliseksi tässä tulee kun tämän päätöksen puolesta olevia ajettelee - tulosvastuu ihan nolla.
Miten ajettelee nyt Kouhi? Siinähän sitä mammonan palvelijaa oiken ääriesimerkkinä, Kråklund Golf Oy:ssa sai vaasalaiskermalta paljon kavereita kun järjesti maata alehintaan apporttina vaasalaisilta.

Ja, ja----mitään emme voi tehdä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2626 on: 10. 03. 2009 14:02 »
Toistan aina sillon tällöin tukipakettilainan vakuutena olleiden osakepanttien
merkitystä. 

Jos ne lojuisivat alkuperäisen ajatuksen mukaan kassakaapissa niin olen aivan
varma, että C-Express ei lojuisi satamassamme.  Nuo osakepantit olisisivat
olleet ne jotka sen olisivat pitäneet paremmin pinnalla.  En ollut koskaan
tukipakettia vastaan vaan osakepanttien luovuttamista vastaan jottei
kävisi kuten kävi.  Jo se kun osakepantit vaadittiin pois, olisi pitänyt olla
"soiva hälytyskello."

Toivottavasti osakepanttien luovuttamisesta päättäneet valtuutetut ymmärtävät
nyt, mikä merkitys niillä oli.  Ei se olisi vaatinut mitään muuta.  Kun annetaan
lainaan niin siihen tarvitaan vakuuksia.   Muuten voi käydä kuten kävi. 

Usein käy niin, että jos vahingolle annetaan mahdollisuus niin se tulee.  Nyt
ei tätä mahdollisuutta olisi tarvinnut antaa.

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2627 on: 10. 03. 2009 14:02 »
Toistan aina sillon tällöin tukipakettilainan vakuutena olleiden osakepanttien
merkitystä. 

Jos ne lojuisivat alkuperäisen ajatuksen mukaan kassakaapissa niin olen aivan
varma, että C-Express ei lojuisi satamassamme.  Nuo osakepantit olisisivat
olleet ne jotka sen olisivat pitäneet paremmin pinnalla.  En ollut koskaan
tukipakettia vastaan vaan osakepanttien luovuttamista vastaan jottei
kävisi kuten kävi.  Jo se kun osakepantit vaadittiin pois, olisi pitänyt olla
"soiva hälytyskello."

Toivottavasti osakepanttien luovuttamisesta päättäneet valtuutetut ymmärtävät
nyt, mikä merkitys niillä oli.  Ei se olisi vaatinut mitään muuta.  Kun annetaan
lainaan niin siihen tarvitaan vakuuksia.   Muuten voi käydä kuten kävi. 

Usein käy niin, että jos vahingolle annetaan mahdollisuus niin se tulee.  Nyt
ei tätä mahdollisuutta olisi tarvinnut antaa.

 

Tässäpä ajattelemisen aihetta

Jos laina, jonka vakuudeksi on on laitettu osakkeita maksetaan pois, niin mitä tapahtuu silloin vakuutena olleille osakkeille?

Mikähän näistä voisi vaihtoehdoista tälläisessä tapauksessa mahdollisesti toteutuu. Mitä luulet Kari?

1. Ne jääväät muiden velkojen vakuudeksi

2. Ne jäävät muutenvaan lainanantajalle

3. Ne palautuvat vakuuden antajalle

4. Ne jäävät lainanantajalle kattamaan mahdollisia tulevia riskejä. (Ympäristö, ym riskit)


Seuraavaksi joku sanoo"...Niin niin, mutta ei niitä olisi saanut antaa pois".

Mutta millä ihmeen keinoilla ne olisi voitu pitää?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2628 on: 10. 03. 2009 20:08 »

Mutta millä ihmeen keinoilla ne olisi voitu pitää?

Ihan helposti.  Tapaushan oli sellainen, että vanha laina maksettiin uudella
lainalla.  Yleensä uuteen lainaan vaaditaan myös vakuuksia.  Nyt vakuus
muuttui liikennöitsijän lupaukseen täyttää omaa kassaansa 500 000 eurolla.
Tämä lupaus riitti vakuudeksi.  Yleensä näin ei menetellä.

Muutenkin yli puolet valtuutetuista päättivät asian jo.  Mutta jälleen
junailtiin ja sama asia äänestettiin uudestaan.  Uudelleenäänestyksessä
taktikoitiin ja luotettiin "takinkääntäjiin".  Tämä luottamus tälläkertaa kannatti. 

Muutenkin yleensä lainanantaja sanelee lainaehtojen vakuudet.  Nyt
toimittiin toisin päin.

Liikennöitsijä on teknisesti täyttänyt lainaehdot mutta ajoi tilanteen
siihen pisteeseen, että laiva lojuu nyt satamassa ja näyttä  siltä, että
ympäristöviranomaiset olisivat siihen syyllisiä.  Asia ei ole niin jos tuntee
lain ja tietää miten ympäristöviranomaiset toimivat jos laiva myydään
epäilyttävälle ostajalle. 

Samalla taktiikalla voi pienemmässä mittakaavassa junailla asioita.  Esimerkiksi
rahdinkuljettaja ajaa ylinopeutta ja poliisit pyäsäyttävät.  Rahtari ei
kerkeäkään ajoissa.  Vika ei kuitenkaan ollut poliisien jotka valvoivat
että liikenne sujuu sääntöjen mukaan.  Vika oli rahtarin joka ajoi
omaa kaasujalkaa käyttäen ylinopeutta. 

Liikennöitsijän epäonneksi laivaa oli julkisesti ostamassa kaksi liikemiestä
kovemmalla hinnalla.  Tämä seikka panee epäilemään taktikointia.
« Last Edit: 11. 03. 2009 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2629 on: 11. 03. 2009 19:07 »
Lisää löylyä kiukaaseen
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=407543

Vaikka tämä juttu ääsjoelta tullekin.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2630 on: 11. 03. 2009 20:08 »

Ihan helposti.  Tapaushan oli sellainen, että vanha laina maksettiin uudella
lainalla.  Yleensä uuteen lainaan vaaditaan myös vakuuksia.  Nyt vakuus
muuttui liikennöitsijän lupaukseen täyttää omaa kassaansa 500 000 eurolla.
Tämä lupaus riitti vakuudeksi.  Yleensä näin ei menetellä.

Muutenkin yli puolet valtuutetuista päättivät asian jo.  Mutta jälleen
junailtiin ja sama asia äänestettiin uudestaan.  Uudelleenäänestyksessä
taktikoitiin ja luotettiin "takinkääntäjiin".  Tämä luottamus tälläkertaa kannatti. 

Muutenkin yleensä lainanantaja sanelee lainaehtojen vakuudet.  Nyt
toimittiin toisin päin.


On vaan kovin monta liikkuvaa osaa tuollaisessa rahoitus systeemissä. Jos Rabben olisi sekä pitänyt laittaa rahaa, että antaa samat vakuudet uudelleen, niin olisiko Rabbe edes laittanut lisää rahaa, vaan antanut mennä koko homman nurin. Ja lunastanut sitten osakkeet takaisin, koska jotain määrättyä summaa vastaan ne siellä ilmeisesti olivat, sen summan maksamalla olisi osakkeet taas olleet Rabben. Vaasan kaupungin vastuut olisivat silloin olleet huomattavasti suuremmat. Käsittäkseni. Jos lähtee jotain takaamaan tai lainaamaan, niin pitää ymmärtää myös siihen liittyvät riskit. Myöskään yrittäjällä ei ole edes moraalista velvoitetta tunkea sinne omiaan kaupungin pelastamiseksi, sen enempää kuin muutenkaan.

Mielestäni ongelma ei ole menetetyt vakuudet, vaan se että kaupunki on alunperin lähtenyt tuollaisiin rahoituskuvioihin mukaan. Mutta sekin vaan perustuu siihen, että katsomme Vaasassa merelle ja luulemme entisaikojen tapaan sieltä tulevan pelastajan. Pitäisi ymmärtää TAX FREE myynnin loppuneen ja sen aiheuttaman liikenteen myös kadonneen, niinkuin yksityinen matkailupuoli on tehnytkin.

Vaasan kaupungin johtaminen on ilmeisesti vähän samanlaista kuin Georg W. Bushin politiikka. Eli toimitaan maanantaina ja keskiviikkona juuri samalla tavalla, kuin on suunniteltu tapahtui sitten tiistaina mitä tahansa. Ei välttämättä kovin viisasta.



Liikennöitsijä on teknisesti täyttänyt lainaehdot mutta ajoi tilanteen
siihen pisteeseen, että laiva lojuu nyt satamassa ja näyttä  siltä, että
ympäristöviranomaiset olisivat siihen syyllisiä.  Asia ei ole niin jos tuntee
lain ja tietää miten ympäristöviranomaiset toimivat jos laiva myydään
epäilyttävälle ostajalle. 


Samalla taktiikalla voi pienemmässä mittakaavassa junailla asioita.  Esimerkiksi
rahdinkuljettaja ajaa ylinopeutta ja poliisit pyäsäyttävät.  Rahtari ei
kerkeäkään ajoissa.  Vika ei kuitenkaan ollut poliisien jotka valvoivat
että liikenne sujuu sääntöjen mukaan.  Vika oli rahtarin joka ajoi
omaa kaasujalkaa käyttäen ylinopeutta. 

Liikennöitsijän epäonneksi laivaa oli julkisesti ostamassa kaksi liikemiestä
kovemmalla hinnalla.  Tämä seikka panee epäilemään taktikointia.


Mitä tuo taktikointi on? Olen kysynyt sitä parikertaa aikaisemminkin.
Esitä joku järkiperäinen tuki ajatuksellesi, koska muuten ilman mitään motiivia tuo näyttää enemmänkin mustamaalaamiselta, kuin asian perusteelliselta käsittelyltä. Eli esitä joku peruste asialle tai lopeta tuo jatkuva taktikoinnin esiintuominen, koska ainakaan minä en ymmärrä miksi Rabbe olisi halunnut tuon laivan jäävän Vaasalaisten veronmaksajien harmiksi tänne mätänemään.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2631 on: 14. 03. 2009 08:08 »
Toistan aina sillon tällöin tukipakettilainan vakuutena olleiden osakepanttien
merkitystä. 

Jos ne lojuisivat alkuperäisen ajatuksen mukaan kassakaapissa niin olen aivan
varma, että C-Express ei lojuisi satamassamme.  Nuo osakepantit olisisivat
olleet ne jotka sen olisivat pitäneet paremmin pinnalla.  En ollut koskaan
tukipakettia vastaan vaan osakepanttien luovuttamista vastaan jottei
kävisi kuten kävi.  Jo se kun osakepantit vaadittiin pois, olisi pitänyt olla
"soiva hälytyskello."

Toivottavasti osakepanttien luovuttamisesta päättäneet valtuutetut ymmärtävät
nyt, mikä merkitys niillä oli.  Ei se olisi vaatinut mitään muuta.  Kun annetaan
lainaan niin siihen tarvitaan vakuuksia.   Muuten voi käydä kuten kävi. 

Usein käy niin, että jos vahingolle annetaan mahdollisuus niin se tulee.  Nyt
ei tätä mahdollisuutta olisi tarvinnut antaa.

 

Vielä kysymys Kari sinulle liittyen Osakepantteihin.

Miten ne pantit liittyisivät Attar:in omistamaan laivaan? Eli mitä apua niistä panteista nyt olisi?

Lähes kaikki asiat liittyen C Express:in tämän hetkiseen tilanteeseen ovat pääosin jälkiviisautta ja viela huonoilla argumenteilla. Eli ei oikein toimisi todellisuudessa.

Uskon, että laivaa myytäessä ja rahoituskuviota järjesteltäessä on käytetty kaikki se tieto mitä silloin on ollut saatavissa. Jos jälkeenpäin on tullut muuta tietoa, niin on se jälkiviisautta, jolla ei tee paljon mitään.

TAX FREE myynnin loppuminen ja sen tuomat liikenne määrän menetykset eivät ole tähän jälkiviisauteen perustuvia asioita. Ne ovat molemmat asiat olleet tiedossa jo aiemmin tai ainakin saatavissa selville.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2632 on: 14. 03. 2009 08:08 »


Miten ne pantit liittyisivät Attar:in omistamaan laivaan? Eli mitä apua niistä panteista nyt olisi?

   
Eli tässä tapauksessa näyttäisi siltä, että laiva olisi silloin ollut järkevämpää
myydä korkeamman hinnan tarjoavalle eikä myydä nykyiselle omistajalle. 
Jos osakepantit nyt olisivat kaupungin kassakaapissa niin kaupungini olisi
luultavasti järkevämpää ollut pitää ne kaapissa siihen asti kunnes laiva kelluisi
jossain muualla.  Ainakin neuvotteluasemat olisivat niin paljon paremmat,
että korkeamman tarjouksen tehneisiin olisi luultavasti otettu yhteyttä
kiireen vilkkaa.  Toinen vaihtoehto olisi, että kaupunki olisi mahdollisesti
alkanut miettiä mahdollisuuksia muuttaa osakepantit rahoiksi ja näin
peittää kuluja jos laiva siitäkin huolimatta olisi jäänyt satamaan kuten kävi.
Joka tapauksessa molemmat osapuolet kävisivät luultavasti lähes kilpaa
keskusteluja korkeamman tarjouksen tehneiden kanssa sillä tarjous näyttii
ennen kaikkea paremmalta kuin nykyinen sekä se näytti olevan laillinen eikä laiva
luultavasti kelluisi hukumisvaarassa vaan saattaisi toimia palveluntarjoajana siellä
minne sitä aiottiin.

Rabben liikemiesäly on ihan huippua.  Sitä todistaa se, että "lupaus oman
kassan täytöstä meni läpi ja kelpasi vakuudeksi"  Sen uskoi pankinjohtaja
ja lakimies.  Joka tapuksessa on syytä epäillä, että sen seurauksena laiva luultavasti
lojuu nyt satamassa.  On syytä uskoa, että liikennöitsijä olisi laskenut osakepanttien
ollessa kassakaapissa toisella tapaa.  Ainakin se oli erittäin tärkeätä, että he  saivat
ne pois.

Pidän näitä osakepantteja avainasiana koko nykyisessä tapahtumassa.  Älykäs
liikemies ei jätä vakuuksia vakuuksien ottajalle vaan ottaa ne sitten pois ja
yrittää toki aiemminkin.  Tässä tapauksessa onnistui.  Sillä ei se ole tyhmä
joka pyytää vaan se joka antaa.  Hänellä oli täysi oikeus pyytää. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2633 on: 14. 03. 2009 09:09 »

Rabben liikemiesäly on ihan huippua. 


Ja juuri siksi myi väkisin halvemmalla?? Vaikka 1,3 M€ olisi ollut enemmänkin tarjolla? Vai olisiko?
« Last Edit: 14. 03. 2009 14:02 by Jarno Hautala »

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2634 on: 15. 03. 2009 19:07 »


Miten ne pantit liittyisivät Attar:in omistamaan laivaan? Eli mitä apua niistä panteista nyt olisi?

Jos osakepantit nyt olisivat kaupungin kassakaapissa niin kaupungini olisi
luultavasti järkevämpää ollut pitää ne kaapissa siihen asti kunnes laiva kelluisi
jossain muualla. 

...ööö.. voiko noin tehdä? Voiko pitää johonkin velkaan vakuudeksi annettuja osakkeita mielivaltaisesti panttina johonkin täysin toiseen asiaan.

Olisi siinä yhteistyökumppaneilla ja vähän muillakin ihmettelemistä, että jos jokin asia sovitaan, niin mitä kaikkea muuta, sovittujen asioiden lisäksi se voi tarkoittaa.

Muutenkin:   Jälkiviisautta lähes koko panttihomma.


AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2635 on: 15. 03. 2009 19:07 »
Tässähän taas yksi mielenkiintoinen uutinen, lukekaa erityisen tarkkaan sekä harkiten jutun viimen virke,,,

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=404776&Title=Tiusanen+per%E4%E4+C+Expressin+entisten+omistajien+vastuuta

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2636 on: 15. 03. 2009 19:07 »


...ööö.. voiko noin tehdä? Voiko pitää johonkin velkaan vakuudeksi annettuja osakkeita mielivaltaisesti panttina johonkin täysin toiseen asiaan.

Ei voi.  Sehän on jo käynyt selväksi mutta uutta lainaa ottaessa yleensä
tarvitaan uudet vakuudet ja niissä käytetään yleensä vanhoja vakuuksia. 
Vanhan lainan maksu uudella lainalla ei mielestäni täytä lainaehtojen alkuperäistä
tarkoitusta vakuuksien poisantamisen suhteen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Jarno Hautala

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2637 on: 15. 03. 2009 19:07 »
Tässähän taas yksi mielenkiintoinen uutinen, lukekaa erityisen tarkkaan sekä harkiten jutun viimen virke,,,

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=404776&Title=Tiusanen+per%E4%E4+C+Expressin+entisten+omistajien+vastuuta


"Viulut maksoi laivan omistanut venäläisyhtiö."

Silloin omistanut vai joskus aikoinaan omistanut? Se ei ainakaan täysin selvästi asiasta ilmene. Case C Express:ssä ne ovat eri yhtiöitä eli Attar nyt  ja RG aikoinaan. Mutta saako Attarilta yhtään mitään, varsinkin jos kyseessä on Jupitein bulvaani. Ja voidaanko RG:tä asiasta laskuttaa ja kestääkö sen talous sen.

Arvaan jo Lajusen seuraavan kommentin. Se menee jotenkin näin: Osakepantteja ei olisi saanut....

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2638 on: 15. 03. 2009 20:08 »
Tässähän taas yksi mielenkiintoinen uutinen, lukekaa erityisen tarkkaan sekä harkiten jutun viimen virke,,,

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=404776&Title=Tiusanen+per%E4%E4+C+Expressin+entisten+omistajien+vastuuta


"Viulut maksoi laivan omistanut venäläisyhtiö."

Silloin omistanut vai joskus aikoinaan omistanut? Se ei ainakaan täysin selvästi asiasta ilmene. Case C Express:ssä ne ovat eri yhtiöitä eli Attar nyt  ja RG aikoinaan. Mutta saako Attarilta yhtään mitään, varsinkin jos kyseessä on Jupitein bulvaani. Ja voidaanko RG:tä asiasta laskuttaa ja kestääkö sen talous sen.

Arvaan jo Lajusen seuraavan kommentin. Se menee jotenkin näin: Osakepantteja ei olisi saanut....

Järkyttävää.  Nyt minulta vietiin sanat suusta.  Sillä osakepanttejahan ei olisi saanut
tietenkään antaa pois.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7414
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2639 on: 16. 03. 2009 03:03 »
Tässähän taas yksi mielenkiintoinen uutinen, lukekaa erityisen tarkkaan sekä harkiten jutun viimen virke,,,

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=404776&Title=Tiusanen+per%E4%E4+C+Expressin+entisten+omistajien+vastuuta


"Viulut maksoi laivan omistanut venäläisyhtiö."

Silloin omistanut vai joskus aikoinaan omistanut? Se ei ainakaan täysin selvästi asiasta ilmene.

Eikö se tarkoita että laivan silloin omistanut ja kun laiva lakkasi "olemasta" niin omistajuuskin lakkasi

Eikä muita vaihtoehtoja ole kuin laivan omistaja , kukinhan vastaa omistaan, ei se omistajuus mihinkään katoa "maagisesti" vaikka mätänisi siinä 50 vuotta, Vaasassa on vain päättäjät hanakasti maksattamassa muiden ongelmat veronmaksajilla ja se on väärin