Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 524163 times)

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1720 on: 30. 11. 2007 04:04 »
Foorumikelloa ei tunnu saatan, ei talvi eikä kesäaikaan.  Kysymyksessä on ohjelmassa oleva "bugi".  Uusi päivitys saattaisi auttaa, mutta sehän kadotti viimeeksi osan viesteistä.  Jouduimme palauttamaan päivityksen, koska kuvagalleria ei toiminut uuden päivityksen kanssa.

Nyt on ilmeisesti odotettava uutta foorumipäivitystä, missä kaikki oheisohjelmat kuten galleria toimivat.
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1721 on: 30. 11. 2007 06:06 »

 Millä  ihmeellä te kuvittelette  RG-linen  selviävän?   Ei ainakaan sillä että yritetään löytää kaikki mahdollinen taakka  firmalle ja  sitten välittömästi ”uloshakuun” niin kuin  Niskavuoren  vanha emäntä. Jos   KH suunittelee  60.000 euron armahdusta RG-linelle, se sopii ainakin minulle veronmaksajana. Kyse on kuitenkin vain koroista.  Eihän  Kaupunki ole  pankki. Sitähän täällä on  toistettu. Miksi sitten  sahata oma polvea? Vaikka kyse onkin  ”yksityisestä liikkeenharjoittajasta”  se on kuitenkin  pitänyt pystyssä Vaasalle tarpeellista merilinjaa ja on osin kärsinyt myös  KH:n ja  virkamiesten toteutumattomista liikenne ennusteista. 
 Onneksi näyttää kaupungissa löytyvän toisenlaisiakin vastuullisia politiikkoja mm. Moisio joka vaikeassa tilanteessa yrittää välillä jotain muuta, kuin laskea saamattomia korkoja.


Niinpä. Miten kuvittelemme RG Linen selviävän???

Vastuun suhteen olet väärässä Fableable! Yrityksen toiminnasta on vastuussa vain ja ainoastaaan yrityksen toimiva johto. Jos laiva uppoaa, ei siitä voi syyttää ketään muuta!

21solmua

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1722 on: 30. 11. 2007 07:07 »
Oliko niin, että tänään 30.11.08 pitäisi RG-linen hakeutua selvitystilaan tai nostaa osakepääomaansa?????

Kuka tietää??

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1723 on: 30. 11. 2007 07:07 »

 Millä  ihmeellä te kuvittelette  RG-linen  selviävän?  

Fableable puhuu jälleen viisaasti.  Siksi tartun vain yhteen osaan.  Siis siihen
jonka minä tunnen.  Vastaus on yksinkerteinen.  Yritys selviää siten kuin
se yleensä yrittäjän käsissä selviää.  Eli jos tase näyttää miinusta, täytyy
omaa rahaa pistää sen täytteeksi.  Jos sitä on, niinkuin tässä tapauksessa,
sitä lisätään.  Jos ei ole niin tehdään henkilökohtaista lainaa.  Sitten mietitään
syitä ja selvitetään ne.  Sitten tehdään korjaavia toimenpiteitä.  Joko
monipuolistetaan tarjontaa tai minimoidaan kuluja ja keskitytään siihen
mikä kannattaa ja jätetään kannattamaton tekemättä.  Tässä tapauksessa
se on matkustajaliikenne.  Tosin jos tuet saadaan matkustajaliikenteeseen
niin pitää ottaa huomioon että tuen se osa loppuu. 

Toinen vaihtoehto on pitää tase mahdollisimman miinuksella ja antaa jonkun toisen
täyttää.  Tosin tämä vaatii joko sen toisen tyhmyyttä tai sitten sellaisen ajatuksen
sille toiselle, että se on kannattavaa.  Tässä näyttäisi näennäisesti tätä
vaihtoehtoa tällä kertaa lähinnä pyrittävän näyttää.  Ja hyvin siinä on onnistuttu.
Melkein puolet valtuustostakin uskoo siihen.  Uskomatonta mutta totta.
Tosin tätä vaihtoehtoa mainostetaan kaikkein eniten ja mainoksissa on tehoa.
Jopa Pohjalainen "toitottaa" että "hyväksyttäneen" ja tuo asian aivan
ihmeellisessä valossa.  Sellaisessa valossa, että näyttää, että kannattaisi
huonontaa vakuuksia.  Tosin siitä Pohjalainen ei tunnu tietävän vaan
"hehkuttaa" 500 000 omaa vakuutta joka siis olisi 1 500 000 vähemmän
(vrt 2 milj kotipizzaosakepantti joka poistisi)  kuin nykyinen mutta ehkä
toimittaja ei kiireessä huomannut.

Kolmas vaihtoehto on tehdä konkurssi ja aloittaa uudella yritysnimellä tai
lopettaa kokonaan.  Konkurssissa menevät kaikki henkilökohtaiset takaukset,
kuten tässä olleet pizzaosakkeet.  Niiden hillitön poisanti puoltaisi tätä
vaihtoehtoa.  Muutenhan ne menetettäisiin.  Konkurssitilanteessa kassa
pitää olla syöty.  Tässä tapauksessa näin on käynyt.  Konkurssitilanteessa
pitää olla paljon velkaa.  Ne pitää saada jopa läpilaskutuksista.  Ne ovat
pääomaa silloin.  Näin on tässäkin tapauksessa.  Oikeastaan kaikki merkit
viittaavat tähän vaihtoehtoon vaikka tätä ei mainosteta.

Mikään ei näytä, että liikennöitsijä pyrkisi itse pitämään laivaa pinnalla.  Ennemminkin
näyttää, että yrittäisi upottaa siististi.  Siihen ei tarvita kuin vain joku kolmas
joka on niin sinisilmäinen, että maksaa.
« Last Edit: 30. 11. 2007 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline koirasmartta

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 103
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1724 on: 30. 11. 2007 07:07 »
Voi olla että olen katsellut liikaa ”Sopranoseja” kun mieleeni on tullut että mikä on se ruuvi, jolla Rabbe Grönblom ”kiristää” Kouhia ja Lumiota ajamaan henkilökohtaisten takuiden eli pizzaosakkeiden poistamista?  Robert Grönblomin asenteen toki ymmärtää.

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1725 on: 30. 11. 2007 08:08 »
Lajunen, niiden kotipizzaosakkeiden määrä oli 2 milj. kappaletta ei euroa, pääomaltaan arvoksi on ilmoitettu 650.000,- euroa.

fableable ilmoitti, että RG:n pitkäaikaiset lainat ovat peräti 11,8 milj. siihen lyhytaikaiset päällä, joita lienee vähintään 3 milj. Eli yhteensä € 15.000.000,- milijoonaa erkkiä. (Nuo kaupungin läpilaskutusrahatkaan 872.000,- eivät kuulu pitkäaikaisiin lainoihin.) Yrityksen pelastaa ainoastaan todella ISO osakepääoman korotus. Esim tuo kaupungin 2,7 miljoonaa on vain pissa saharassa, valitettavasti. Korostan sitä, että olisin mielelläni väärässä. Valitettavasti en ole, sillä sinne tuskin kukaan pumppaa lähemmäs kymmentä miljoonaa osakepääomaa. Kyllä tässä nyt lähinnä järjestetään Rabbelle kultaista kädenpuristusta. Kaikki viittaa siihen, sillä tämä on vain (huonoa) ensiapua.

"Millä  ihmeellä te kuvittelette  RG-linen  selviävän?"

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1726 on: 30. 11. 2007 08:08 »

"Ahneus elää aatelisessakin rinnassa kartanoiden herrasväki ei tiedä, miten suhtautua uuden ajan teollisuusmieheen – onko tehtailija oikea herrasmies vai ei?"

21solmua

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1727 on: 30. 11. 2007 09:09 »
Olen samaa mieltä. analyyssin kanssa. ne päättäjät jotka nyt paketin hyväksyvät, ajavat yhtiön kuitenkin konkurssiin. Moisio ja Katajamäki asian edistäjinä!

foliohattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1728 on: 30. 11. 2007 12:12 »
Olen samaa mieltä. analyyssin kanssa. ne päättäjät jotka nyt paketin hyväksyvät, ajavat yhtiön kuitenkin konkurssiin. Moisio ja Katajamäki asian edistäjinä!

Olisi varsin mielenkiintoista luettavaa mikäli Moisio tulisi tänne kommentoimaan miten tämä Rabben pelastaminen velkojien kynsistä auttaa niitä köyhiä sekä työläisiä, joilta nämä jaettavaksi haetut rahat on kerätty.

On aatetta ja puhetta. Sitten on tekoja. 

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1729 on: 30. 11. 2007 12:12 »
Siis summa summarum...

Kun kerran numerot näyttävät näin huonoilta, niin onko taustalla jotain rahtisopimuksia tms. joita emme vielä tiedä. Onko meille kerrottu kaikki? Vai onko se syy pelkästään se, ettei tämä nykyinen paketti ole mahdottoman kallis paketti Vaasalle? Siksikö pitäisi tämä hyväksyä? Mene ja tiedä. Nyt en enää edes muista mitkä ovat kaupungin vastuut nykyisessä sopimuksessa ja mitkä uudessa ehdotuksessa?

Kerran jo olin numeroista hetken kärryillä, mutta nyt tuli taas black out. (Mutta eihän minun tarvitse ymmärtääkään, kun en ole niin lukenut mies, kuin valtuutetut ovat.) Keskitynkin siksi isompiin numeroihin, alkaen 15 miljoonasta...

Muistatteko sen vitsin, kun kaksi kauppatieteiden opiskelijaa kävelivät kadulla ja toinen näki koiranpaskan. Kysyi sitten toiselta; "syötkö tuon, jos saat 10.000 markkaa?" Tottakai köyhä opiskelija söi ja sai kymppitonnin! Käveltiin eteenpäin, vähän ajan päästä tuli uusi koiranpaska eteen ja nyt maksaja ajatteli hävinneitä rahojaan, joten kysyi taas; "annatko mullen kymppitonnin jos syön tuon?" Luonnollisesti näin sovittiin ja taas raha vaihtoi omistajaa. Käveltiin eteenpäin ja sitten toinen sanoi; "etteihän tässä ole mitään järkeä, me ollaan nyt syöty molemmat paskaa, eikä siitä jäänyt mitään rahaa kummallekkaan." Kaveri siihen: "No mutta saatiinhan me aikaan iso liikevaihto!"
« Last Edit: 30. 11. 2007 12:12 by Analyyssi »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1730 on: 30. 11. 2007 13:01 »
Lajunen, niiden kotipizzaosakkeiden määrä oli 2 milj. kappaletta ei euroa, pääomaltaan arvoksi on ilmoitettu 650.000,- euroa. 

Tosi harmi, että yliarvostin ne.  Asiahan vain paheni.   Nyt näyttää tosi huonolta. 
 
Hmm.  "kultainen kädenpuristus".
« Last Edit: 30. 11. 2007 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline pöh

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 283
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1731 on: 30. 11. 2007 14:02 »
On huomattava, että 2 miljoonaa Kotipizzan osaketta on ensipanttina Sammolla 800 000 euroon saakka. Vasta tämän jälkeen osakkeet ovat jälkipanttina kaupungilla.

Kiitoksia muokkaa vinkistä!
« Last Edit: 30. 11. 2007 14:02 by pöh »

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1732 on: 30. 11. 2007 18:06 »
Tässä ensi maanantain ehdotuksessa ei ollut kohtaa ("asian taustaa") joka oli 05.11 ehdotuksen alussa. Siinä luki:  "...sekä jälkipanttaus Kotipizzan osakkeisiin 2 milj. kpl pääomaltaan 650.000€: saakka."  Minä ymmärrän tämän tekstin niin, että tämä on tasan 650.000,- arvoinen pantti. (Toki aivan varma en tästä sanamuodosta ole, sillä tämä teksti on lyhennys alkuperäisestä.)

Pizzaosakkeista ei muuten voi keskustella erikseen, sillä ne eivät ole tässä uudessa ehdotuksessa erikseen. Nimittäin Kotipizzan osakkeet / Rabben henk.koht. takaus / emoyhtiön yrityskiinnitys, ovat siis kaikki tässä rahoitusjärjestelyssä kummasti yhdessä, yhtenä positiona.

Uudessa 03.12 ehdotuksessa Pizzaosakkeet mainitaan kohdassa 2.1, mutta ilman summia. Tässä on mielestäni muutakin mielenkiintoista, eli tämä kohta kuuluu näin: "Em. takausten erityisvakuutena olevat vastavakuudet (jälkipanttaus Kotipizzan osakkeisiin, Rabbe Grönblomin henkilökohtainen takaus, emoyhtiön yrityskiinnitys) vapautuvat, koska lainat maksetaan pois. Vakuuksien vapautuminen on edellytys sille, että emoyhtiön konserniavustus voidaan maksaa RG Linelle."

Tässä viimeisessä lauseessa on sisällä kaksi mielenkiintoista asiaa. Miettikää:

1.  Millaiset ne vanhat lainaehdot ovatkaan, kun näyttää siltä, että niitä nyt muutetaan tässä uudessa ehdotuksessa. Eli Kotipizzaosakkeet eivät nähdäkseni automaattisesti vapaudukaan, kun niiden vapautumista tässä erikseen tivataan. Näyttää siltä, että näiden vakuuksien vapauttamisesta tarvitaan päätös. Mitään päätöstä ei tarvittaisi, jos lainaehdoissa nämä vakuudet (jälkipanttaus Kotipizzan osakkeisiin + Rabbe Grönblomin henkilökohtainen takaus + emoyhtiön yrityskiinnitys) ovat nykyisen (kokonaisuudessaan pois maksettavan) lainan erityispanttina. Onko?? Mikäli ovatkin yleispanttina, niin ne eivät vapaudu kuin erillisellä luvalla/päätöksellä. Miten siis menee nykyisen takauksen vastavakuuden sanamuoto kokonaisuudessaan?

2. Mielestäni on myös erittäin epäasiallista painostaa tällä konserniavustuksen maksulla RG:lle. Kyseinen konserniavustus on jo RG-Linen kirjanpidossa saamisena, mutta silti sitä ei haluta maksaa, ennenkuin saadaan jotain uutta tilalle. Vai onko tämä kokonaan uusi konserniavustus?? "Vakuuksien vapautuminen on edellytys sille, että emoyhtiön konserniavustus voidaan maksaa RG Linelle."

Tämä on niin tätä...

Nyt en enää viittti tutkia tätä aineistoa tarkemmin. Löytyy taas jotain hämärää ja mielikuvitus alkaa rullaamaan... Se on kyllä aivan turhaa, sillä tätä porukkaa ei onneksi tarvitse pelätä. Voi luottaa kuin pyhäköulun rehtoriin.

Miksei osteta kaupungille koko RG-firma parillakymmenellä miljoonalla. Nythän on uhkana se, ettei Rabbe muutoin ole tyytyväinen ja sehän olisi ikävää. Kun ostetaan se pois kuleksimasta, niin ei de minimis säännöt tule vastaan. Saadaan tukea ihan vaan de maksimis. Rahaa meillä on ylipaljon. Eikä me tarvita muita (työssäkäynti) alueen kuntia, ei Ruotsia, ei Uumajaa tähän mukaan. Vaasan veri ei vapise!!
« Last Edit: 30. 11. 2007 19:07 by Analyyssi »

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1733 on: 30. 11. 2007 19:07 »



Tuota tuota ..haluanpa nähdä ketkä menevät valtuutetuista pokkana selittäämään että ymmärtävät täysin mitä ovat päättämässä.

Eikö nyt olisi aika Valtuuston ottaa lakimies avuksi, että tulisi jokin tolkku koko asiaan...meinaan lakimies Lumiohan tätä asiaa  pykää.

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1734 on: 30. 11. 2007 20:08 »
Riittää että osaa sanoa ääni väristen tv-kameralle, että "Minä en koskaan voisi ottaa omalletunniolleni sitä, että äänestäisin Merenkurkun liikennettä vastaan."

Offline pöh

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 283
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1735 on: 30. 11. 2007 22:10 »
Kaupungilla on lakimies; selvästi edeltäjäänsä parempi! Hän on nainen. Miksi häntä ei ole konsultoitu? Pitäisikö hänen itsensä (-vieläpä oma-aloitteisesti -) reagoida? Mielestäni kyllä!

Ovatko ne vakuudet, jotka Vaasan kaupunki aikoo vapauttaa ( Rabben omavelkainen takaus 841tE ja 2 milj.kpl Kotipizzan osakkeita koskeva jälkipantti ) tosiaankiin olleet erityispantteina?
Eivätkö ne paratkoon sentään tosiaankaan ole olleet yleisvakuutena kaupungilla ? Jos ovat olleet yleisvakuutena ovat jopa puheet niiden vapauttamisesta suorastaan rikollisluonteisia.

Ilmapiirissä leijuu amatöörimäinen tunne. Onko todella niin, ettei kaupungin johto vieläkään hallitse näitä vakuusasioita vaikka asioiden valmistelusta näyttää vastaavan entinen pankinjohtaja? Kh:n pj.

Toiselle henkilölle, joka jäi pankinjohtajan toimesta vanhuuseläkkeelle näyttäisi kaikkein tärkeintä ole-
van puheenjohtajuus erään energiayhtiön johtokunnassa


.
« Last Edit: 30. 11. 2007 22:10 by pöh »

belurisk

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1736 on: 01. 12. 2007 01:01 »
Käsitteet foorumissa eivät oikein näytä olevan selvillä.
Mitä tarkoittavat esimerkiksi:
- jälkipanttaus
- etuoikeusjärjestys
- vastavakuus
- nimivakuus
- pantti
- aluskiinnitys
- yrityskiinnitys
- henkilökohtainen takaus
- yhtäläinen oikeus
- parempi oikeus panttiin

Vaikka näitä termejä kuinka pyöritellään, niin käytännössä Vaasan kaupungin kannalta uudenkin esityksen jälkeen vakuudet ovat riittämättömät.  Riskiä otetaan ja kipurajaa koetellaan.

Periaatteelliset kysymykset ovat juttu sinänsä sekä sitten laiminlyönnit ja puutteet virkamies ym. johtotasolla.  Kuten myös RG-konsernin sisäinen toiminta, ei sekään oikein siedä päivänvaloa.

Lyhyesti:
Jälkipantti Kotipizzan 2,0 milj. osakkeeseen arvoltaan 650.000 euroa olisi pitävä.
Yrityskiinnityksellä 168.000 euroa ei ole käytännössä juuri mitään arvoa.
Aluskiinnityksillä RG1:een yhtälaisin oikeuksin Finnveran kanssa on heikko vakuusarvo (suuren riskin sisältävä) Vaasan kaupungille.  Alus on jo nyt kiinnitetty yli todellisen arvonsa reippaasti (niinsanotusti köliä myöten ja ylikin)
RG:n nimivakuus on kysymysmerkki. En/emme tiedä tällä hetkellä tai vuoden tai kolmen vuoden päästä mitä sen takaa löytyy vakuutena.
Prosessi kaupungin taholta on todellakin ollut surkea ja runsaasti selvitettävää jää.
De minimis tai de maximis, niin kuitenkin tämä juttu on sylissä ja käsissä - tahtoivat kaupunkilaiset veronmaksajina sitä tai ei.
Muutoin kaupungissa kaikki hyvin!  Vai onko?
« Last Edit: 01. 12. 2007 01:01 by belurisk »

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1737 on: 01. 12. 2007 01:01 »
Hyvää Joulukuuta kaikille tasapuolisesti!
Kun hakuaika nyt reitille umpeutui, saamme pian varmaan tietää, kuinka monta operaattoria haki  merenkurkun  ympärivuotista matkustajaliikennettä hoitamaan.
  Tämän kysymyksen selvittyä, voitanee rauhassa alkaa miettiä jatkoa laivareitille. Moisio ja Katajamäki voi olla ihan hyvä tiimi asioiden eteenpäin viemiseen.


EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1738 on: 01. 12. 2007 08:08 »
Lainaus fableable

Quote
Hyvää Joulukuuta kaikille tasapuolisesti!
Kun hakuaika nyt reitille umpeutui, saamme pian varmaan tietää, kuinka monta operaattoria haki  merenkurkun  ympärivuotista matkustajaliikennettä hoitamaan.
  Tämän kysymyksen selvittyä, voitanee rauhassa alkaa miettiä jatkoa laivareitille. Moisio ja Katajamäki voi olla ihan hyvä tiimi asioiden eteenpäin viemiseen.


"Epäonnistumisen vaara on suuri, kun Kyvytön neuvoo Halutonta tekemään Tarpeetonta."

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1739 on: 01. 12. 2007 11:11 »
Lainaus pöh

Quote
Kaupungilla on lakimies; selvästi edeltäjäänsä parempi! Hän on nainen. Miksi häntä ei ole konsultoitu? Pitäisikö hänen itsensä (-vieläpä oma-aloitteisesti -) reagoida? Mielestäni kyllä!


Kyllä hän tasan tarkkaaan on selvillä asioista,lakimiehen pitää olla Vaasan ulkopuolelta, mieluummin näin koska saadaan tasapuolinen näkemys asioihin.

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1740 on: 01. 12. 2007 11:11 »
Quote from: belurisk

Käsitteet foorumissa eivät oikein näytä olevan selvillä.

Oliko minulla termeissä tai asiayhteyksissä virheitä?

Quote from: belurisk

Muutoin kaupungissa kaikki hyvin!  Vai onko?

Politiikan uskottavuus on lopullisesti menetetty.


Quote from: fableable

Tämän kysymyksen selvittyä, voitanee rauhassa alkaa miettiä jatkoa laivareitille. Moisio ja Katajamäki voi olla ihan hyvä tiimi asioiden eteenpäin viemiseen.


fableable, edustatko jompaa kumpaa heistä?

Mikäli Sinulla on suora yhteys heihin, niin kysy miksi RG-yrittäjälle LAHJOITETAAN rahaa? Näillä tunnusluvuilla firma menee varmuudella konkurrssiin (sanotaan se nyt aivan suoraan) ja valtuusto on vähentämässä yrittäjän riskiä? Mitä ihmettä oikein ajattelette??
« Last Edit: 01. 12. 2007 18:06 by Analyyssi »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1741 on: 01. 12. 2007 11:11 »

Miksei osteta kaupungille koko RG-firma parillakymmenellä miljoonalla.

Tätä minä kerran varovasti vihjailin.  Kaupungillahan on liikelaitoksia. Mm. Vaasan sähkö.
Mutta mutta.  Siinä käy niin, että hinta yllättäen pomppaakin pilviin ettei se enää
kannata tai tulee erittäin kalliiksi.  Hyvä ajatus.
« Last Edit: 01. 12. 2007 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline S-syväkurkku

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1742 on: 01. 12. 2007 13:01 »
Moisio Katajamäelle:  - en moo kuulluukka ettei kaivohon kusta saa!

Konsultit toimikaa!

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1743 on: 01. 12. 2007 14:02 »
Marjatta Vehkaoja on pitänyt julkisen kauppaoikeuden luennon saatavien perinnästä ja se
oikeustieteellisen tiedekunnan peruskurssitukseen. Ja samalla pitäisi jokaisen sen verran tietää kauppaoikeudesta erttä mihin paperiin nimensä laittaa. Tässä on täysin surutta pistetty
nimi sellaiseen joka täysin avoin. Vehkaoja on täysin oikein kirjoittanut tämän päivän Pohjalaisessa
ei siitä tarvitse ottaa pilkkua pois eikä siirtää. Muistaakseni Vehkaoja oli silloin eduskunnassa kun saatavien perinnästä säädettiin. Sitten on korkolaki. Kunnan tulee noudattaa lakia jka tiukasti, jos näin tehdään tämä kumoutuu jo alimmassa oikeusasteessa lakiin perustumattomana päätöksenä. Saatavaa velkovan on pidettävä saatavistavistansa huolta ja tarkoin, ettei menetä
ns. hiljaisella hyväksymisellä ilmiselvän saatavan korkoineen ja kuluineen.

Jos kaupunginvaltuusto hyväksyy myöhästymiskoroksi yhdeltä 4,5 % niin se tarkoittaa silloin kaikilta!  Kaupungin on suhtauduttava tasapuolisesti kuntalaisiinsa. Maksamattomat korot on otettava huomioon. Kuin kaupunki ei anna minulle, niin ei se anna Grönblomillekaan.
Tämä on tinkimätön tosiasia ja jos valtuusto näin päättää mm. tältäosin niin tähän tullaan
KHO:n enn akkopäätös. Ennenkuin rahat kerkiää RG Linelle asti niin vuosiluku  on 2009.
Tässä totuus piilee.

Tutkin  kauppaoikeuden näkökulmasta ja laskentakaavojen mukaan, niin G Line on ollut pitkään konkurssivalmis yritys eikä nämä kaupungin toimenpiteet sitä pelasta. Osakkeenomistajien on korotettava osakepääomaa 8509 eurosta  miljoonaan, vasta sen jälkeen talous on tervehtynyt.

Pentti Suksi

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1744 on: 01. 12. 2007 15:03 »
Merenkurkun laivaliikenteellä on pitkät perinteet. Vanhoina hyvinä aikoina Vaasasta liikennöi samanaikaisesti useita laivoja Ruotsin satamiin kuljettaen rahtia ja matkustajia.

Suomen liittyessä EU:n jäseneksi alkoi laivaliikenteen edellytysten alamäki. Silloin loppui Tax Free-myynti Merenkurkussa samalla kun kaikki muut Suomessa liikennöivät laivalinjat saivat jatkaa aikaisempaan tyyliin kiertämällä matkallaan Ruotsiin Viron tai Ahvenanmaan kautta. Viimeinen Tax Free ajan liikennöitsijä Silja Line vetäytyi Merenkurkun liikenteestä ja jonkin ajan kuluttua kaupungin oma mies Rabbe Grönblom perusti RG Linen jatkamaan liikennettä. Suomen ja Ruotsin valtiot avustivat liikennettä ja Vaasan kaupunki osallistui tukemiseen rakentamalla tarvittavaa infrastruktuuria sekä takaamalla varustamon lainoja. Lisäksi kaupunki on kaikkina vuosina vapauttanut RG Linen satamamaksuista.

RG Linella oli alussa ruotsalainen kilpailija, joka kuljetti erityisesti rahtia maiden välillä. Se joutui kuitenkin lopettamaan kovassa kilpailussa sen jälkeen kun Vaasan kaupunki haki sen konkurssiin maksamattomista satamamaksuista.

Valtion avustusta merenkurkun liikenne on saanut tarjouskilpailun kautta. Avustus on vuosi vuodelta pienentynyt ja on tällä hetkellä 250.000 euroa vuodessa. Tuki on tarkoitettu matkustajaliikenteelle, joka on kuitenkin jatkuvasti pienentynyt. Tällä hetkellä odotukset matkustajamääristä ovat enää noin 50.000 matkustajaa vuodessa. Mukana luvussa on myös rahdattavien rekkojen kuljettajat. Matkustajat ovat pitäneet matkalippujen ja autojen maksuja liian korkeina ja äänestäneet jaloillaan. Kehitykseen on lisäksi vaikuttanut huono viihtyisyys, laivan matala palvelutaso sekä rahdin tarpeiden mukaan laadittujen aikataulujen huono sopivuus tavallisen matkailijan tarpeisiin. Varustamolla on ollut myös huonoa onnea kahden peräkkäisen karilleajon muodossa. Viimeisin laivahankinta RG I on osoittautunut teknisesti poikkeuksellisen epäluotettavaksi ja heikkotehoiseksi, mikä on näkynyt jatkuvana liikenteen epävarmuutena.

Rahdin määrät ovat vuosittain lisääntyneet ja näköpiirissä on edelleenkin rahtauksen suotuisa kehitys.  Varsinkin kun kilpailija poistui kuvioista ja uusi laiva RG I oli edellisestä laivasta poiketen alunperin rahtilaiva, johon tarvittavat matkustajatilat tehtiin muutostöinä.

Rahdin ja matkustajaliikenteen aikataulutarpeet ovat erilaiset. Yhä useampi on kaivannut Merenkurkkuun nopeaa matkustajayhteyttä, joka vastaisi paremmin henkilöliikenteen tarpeisiin. Tätä kehitystä jarruttaa tällä hetkellä se että yhteiskunnan tukitoimet kohdistetaan vain yhteen varustamoon. Tämän on katsottu estävän tehokkaasti vapaata kilpailua. Tuen vääristymisestä huolimatta on odotettavissa, että Merenkurkkuun ilmestyy pienehköjä nopeita aluksia, jotka pystyvät paremmin tyydyttämään matkustajien tarpeet.

Vaasan kaupunki on tukenut RG Linea saatamamaksuista vapauttamisen lisäksi takaamalla n. 4,5 miljoonan euron lainat. Varustamon taloudellinen tilanne on erittäin huono. Lainaa on yli 10 miljoonaa euroa ja kaikki ennusteet tappiokierteen loppumisesta ovat jääneet toteutumatta. Varustamo ui yhä syvemmällä ja joutuu konkurssiin ellei pääomarakennetta korjata pikaisesti.

Viimeisimmän pelastussuunnitelman mukaan apuun tulee Sampo Pankki, Finnvera ja Vaasan kaupunki.  Lisäksi emoyhtiö R Grönblom International on luvannut maksaa takaisin RG Linelle siltä laittomasti nostettuja konserniavustuksia 2,4 miljoonaa euroa. Emoyhtiön osallistumisen vastineeksi omistaja Rabbe Grönblom on vaatinut kaupunkia luopumaan aikaisemmin vakuudeksi antamistaan sitoumuksista (2.000.000 kpl Kotipizzan osakkeista ja 800.000 euron henkilökohtaisesta takauksestaan) sekä hyväksymään ehdotetun rahoituspaketin kokonaisuudessaan. Tällainen velallisen puolelta tapahtuva ehtojen asettelu on erittäin harvinaista.

Rahoituspakettiin on sidottu myös noin 780.000 euroa RG Linen rahdeista perimiä rahtimaksuja, jotka se on jättänyt sopimusten vastaisesti tilittämättä kaupungille. Summassa ei ole mukana viivästyskorkoja, jotka nyt halutaan antaa anteeksi varustamolle.

Kaupunki luopuisi siis aikaisemmista vakuuksista (2.000.000 kpl Kotipizzan osakkeita ja 800.000 euron henkilökohtainen takaus). Kaupungin aikaisemmat takausvastuut pienenisivät 1,9 miljoonalla eurolla ja perimättä jätetyt rahtimaksut 780.000 euroa muutettaisiin kolmen vuoden lainaksi. Rabbe Grönblom on luvannut taata henkilökohtaisesti lainaksi muutettavia 780.000 euron rahtimaksuja 500.000 euroon saakka ja lisäksi asettaa kolmen vuoden päästä 200.000 euron 200.000 euron takauksen kaupungin takaaman 2,7 miljoonan euron lainan ensimmäiselle 300.000 euron lyhennyserälle. Asia menee kaupunginvaltuuston päätettäväksi ensi maanantaina 3.12.2007.

Hallinnollisesti tämä RG Linen pelastusoperaatio on ollut onnetonta tunarointia. Asiaan liittyviä yksityiskohtia ja asiakirjoja on salailtu. Häntä on heiluttanut koiraa (Rabbe kaupunkia). Tapahtumia on turha enää kerrata, niihin palataan vielä varmasti. Voidaan kuitenkin todeta, että viimeisin esitys on jo valmistelultaan ja sisällöltään huomattavasti parempi kuin aikaisemmat. Se on kaupungin näkökulmasta katsoen miljoonia parempi kuin ensimmäinen, mutta...

Maanantain 3.12.2007 kokouksen ongelmia on edelleenkin:

     - Rabbe Grönblomin aikaisempien vakuuksien vapauttamisesitys                       
            > (ehdotus: ei vapauteta)
     - mikä takaa ettei RG Linea aseteta konkurssiin heti vakuuksien vapauduttua   
            > (ei mikään)
     - rahtimaksut ja viivästyskorot: perimättä jättäminen ja muuttaminen "lainaksi"   
            > ( perintään heti korkoineen)
     - uuden 2,7 Me lainatakauksen vakuuden (RG I) riittämättömyys                           
            > (riittävä Raben/emoyhtiön lisävakuus)
     - EU:n määräykset yritysten tukemisesta                                                                     
            > (tutkittava ennen päätöstä)
     - tukien vaikutus kilpailun vääristymiseen (estymiseen)                                           
            > (tutkittava ennen päätöstä)
     - omistajan (RG) ja emoyhtiön (RGI) vakavaraisuus ja luottokelpoisuus               
            > (tutkittava ennen päätöstä)

Peeveli


Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1745 on: 01. 12. 2007 15:03 »


"Epäonnistumisen vaara on suuri, kun Kyvytön neuvoo Halutonta tekemään Tarpeetonta."

  Ei.

  Vaan silloin säädetään uusia lakeja, sekä tarpeen niin vaatiessa, muutetaan ideologiaa.

  Mm. Valtion instanssit ja Ministeriöt.

         Miksi ei sitten täällä Talousnerojen muurahaispesässä, eli Vaasa Cityssä..


Kyllä hän tasan tarkkaaan on selvillä asioista,lakimiehen pitää olla Vaasan ulkopuolelta, mieluummin näin koska saadaan tasapuolinen näkemys asioihin.


  Tämän allekirjoittanevat myös Helsinkiläiset virkailijamme Lonka & Vehkis.

  Tosin protestiluontoisesti..
« Last Edit: 01. 12. 2007 16:04 by Professional »

Offline Roland Garros

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1746 on: 01. 12. 2007 16:04 »
Kiitos, Peeveli, asian esimerkillisestä kiteytyksestä! Juuri tällaisia summeerauksia tämäkin keskustelu tarvitsee. Helpottaa myös uusien lukijoiden ymmärrystä.

 

Offline miss ilmatar

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 52
  • Gender: Female
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1747 on: 01. 12. 2007 16:04 »
Joo, hyvä koonnos.

Mutta henk koht arvelisin että Vaasa-Uumaja-reitilläkin ainoa kannattava vaihtoehto on ropax-liikenne. Vähän Gotlannin tyyliin:

http://www.destinationgotland.se/publish/dg/default.asp

Rakastaminen ei ole toistensa silmiin katsomista vaan se on katsomista yhdessä samaan suuntaan.

Antoine de Saint-Exupéry, Citadelle

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1748 on: 01. 12. 2007 17:05 »
Lainaus miss ilmatar

Quote
Mutta henk koht arvelisin että Vaasa-Uumaja-reitilläkin ainoa kannattava vaihtoehto on ropax-liikenne.


Voi olla mutta tää on kaikkein paras minun mielestäni..




http://www.korsholm.fi/medialibrary/data/postrodden1-%7Bmh17r-7pvdp-u6ijh%7D.jpg



Tuossa on nostalgiaa evääksi ja tueksi tarvitaan kirnupiimää märätynyuttä silakkaa ja hapanleipää rabbe perämiehenä Lumio Kouhi ymm soutamassa...talvella hiukkka hankalampaa mutta tukiaisena talviturkit ja pullo akvaviittiä..

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1749 on: 01. 12. 2007 19:07 »

 

Quote from: fableable

Tämän kysymyksen selvittyä, voitanee rauhassa alkaa miettiä jatkoa laivareitille. Moisio ja Katajamäki voi olla ihan hyvä tiimi asioiden eteenpäin viemiseen.


fableable, edustatko jompaa kumpaa heistä?

Mikäli Sinulla on suora yhteys heihin, niin kysy miksi RG-yrittäjälle LAHJOITETAAN rahaa? Näillä tunnusluvuilla firma menee varmuudella konkurrssiin (sanotaan se nyt aivan suoraan) ja valtuusto on vähentämässä yrittäjän riskiä? Mitä ihmettä oikein ajattelette??
Quote

En kuulu Moision tai Katajamäen  kabinettiin.

Tämä "Kari Lajusen" ja  "Analyyssin"  tuoma ajatus RG-linen  osin ”lunastamisesta”  eli ostamisesta ei ole hullumpi ajatus. Itsekin olen pohtinut samansuuntaista siksikin koska Merenkurkun matkustajaliikenne poikeaa olosuhteiltaan muista Suomen merilinjoista, siinä että Tax-Freeta  ei  enää ole.  RGL:n ostolla saataisiin taseet oikaistua ja Rabbe pizzaosakkeensa.
Kaupungin tulisi neuvotella tässä yhteishankkeesta Uumajan kanssa. Yhteinen liikennelaitos olisi saatava pystyyn hoitamaan matkustaja ja rahtiliikennettä.  Myös imagollisesti se olisi parempi ratkaisu. Nimi Vasa-Line tai Vasanlaivat toisi ryvettyneelle reitille vanhan ja perinteisen luotettavan nimen. Olisi aika saada Vaasan vaakuna takaisin laivoihin. Uusikin nimi kävisi jos Uumaja saataisiin hankkeeseen mukaan. Kyllähän kaupungeissa on liikennelaitoksia, miksei sitten Vaasalla?  Rabbehan on nämä vuodet tässä yrittänyt ja viilannut linjaa raivaten ”pioneerihengessä” tietä kaupungille, joka tulisi, ja korjaisi koko potin.  Viittaan tässä tuleviin rahtiliikenne näkymiin. 
Parhaipina vuosina  Vasanlaivoilla oli yhtä aikaa viisi lauttaa ympärivuotisessa liikenteessä; Botnia, Fenno, Polar, Scania, ja Vasa Express.

Olen ”miss ilmattaren” kanssa aivan samaa mieltä, että merenkurkun ainoa ja realistinen  laivaformaatti  on RO-PAX. Tällaiset nopeat matkustaja katamaraanit tai ilmatyynyalukset ovat vielä huomattavasti suhdanneherkempiä  ja sääherkkiä kapistuksia, että tällä matkustajavolyymillä ei tule mitään.  Sitä paitsi vaatii maustajalta sisäkorvan tasapainoelimen treeniä eli aika hyvää vatsaa jos ei ole tottunut moiseen kyytiin.  Vaasanlaivoilla  oli yksi  Jet Star - katamaraani, ja kyllä oli  oksennuksen hajuista matkustamista. Muutama yrittäjä saattaa tulla  tukieurojen perässä (en usko)  hyvässä lykyssä koittamaan ja lopettaa sitten.  Ainoa  järkevä tapa on viedä  matkustajat  RO-PAXilla, niin kuin nytkin jo tapahtuu ja suhteuttaa aikataulu myös osin matkustajaliikenteen tarpeita silmälläpitäen.

”Peeveliltä” ihan hyvä yhteenveto. Mitä tulee  valtuuston seuraavaan kokoukseen ja  loppuosan vaateisiin, ne vain ovat mahdottomat.  Näissä olosuhteissa  RGL ei tuollaisesta selviä.  Korot anteeksi.  Silloin saattaa olla valoa tunnelin päässä.
 

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1750 on: 01. 12. 2007 22:10 »

Olen ”miss ilmattaren” kanssa aivan samaa mieltä, että merenkurkun ainoa ja realistinen  laivaformaatti  on RO-PAX. Tällaiset nopeat matkustaja katamaraanit tai ilmatyynyalukset ovat vielä huomattavasti suhdanneherkempiä  ja sääherkkiä kapistuksia, että tällä matkustajavolyymillä ei tule mitään.  Sitä paitsi vaatii maustajalta sisäkorvan tasapainoelimen treeniä eli aika hyvää vatsaa jos ei ole tottunut moiseen kyytiin.  Vaasanlaivoilla  oli yksi  Jet Star - katamaraani, ja kyllä oli  oksennuksen hajuista matkustamista. Muutama yrittäjä saattaa tulla  tukieurojen perässä (en usko)  hyvässä lykyssä koittamaan ja lopettaa sitten.  Ainoa  järkevä tapa on viedä  matkustajat  RO-PAXilla, niin kuin nytkin jo tapahtuu ja suhteuttaa aikataulu myös osin matkustajaliikenteen tarpeita silmälläpitäen.
 

Fableablella ei ole näköjään mitään käsitysta nykyaikaisten katamariinien ominaisuuksista. Niitä käytetään runsaasti ympäri maailmaa, eikä niitä voi verrata siihen pieneen Jet Star-katamariiniin, jota Vaasassa aikoinaan kokeiltiin.

Nykyisillä katamariineilla on hyvät merenkulkuominaisuudet ja suuri kapasiteetti niin autojen kuin matkustajienkin kuljettamiseen. Ja ne pystyvät tarjoamaan mukavaa kyytiä kohtuullisella hinnalla. Ainoastaan talviliikenne on kattien heikko kohta, mutta eipä silloin ole juurikaan tarvetta matkustajaliikenteelle. Harvat tarvitsijat voivat talvella käyttää lentoyhteyttä tai tyytyä rahtilaivaan...

Ennustan että katamariinit tulevat Merenkurkun liikenteeseen riippumatta näistä tukipäätöksistä.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1751 on: 02. 12. 2007 00:12 »

 

Fableablella ei ole näköjään mitään käsitysta nykyaikaisten katamariinien ominaisuuksista. Niitä käytetään runsaasti ympäri maailmaa, eikä niitä voi verrata siihen pieneen Jet Star-katamariiniin, jota Vaasassa aikoinaan kokeiltiin.

 

Ennustan että katamariinit tulevat Merenkurkun liikenteeseen riippumatta näistä tukipäätöksistä.

Sanotaanko, että jonkinlainen käsitys on.  Kyllä laineet lyö  pieneen aluukseen samalla lailla, oli se kuinka uusi hyvänsä. Toki tiedän, että matkustusmukavuus, ja ajo-ominaisuudet ovat hiukan noista ajoista parantuneet. Mutta mistä ”Peeveli” luulet johtuvan sen että Helsinki-Tallinnan väliä purjehtivat suhteellisen uudet katamaraanit ovat vähä väliä laiturissa, kun hiukka tuulee. Meinaan tuulee täällä merenkurkussakin. Tuolla  HKI- Tallin välillä nämä alukset sitä paitsi täydentävät  normaalia lauttaliikennettä, eivätkä ole ainoa vaihtoehto.
Itse olen työskennellyt lähes samankokoisella kaksirunkoisella kuin alla mm. Hangon  tuulisilla vesillä, ja voin vakuuttaa,että  kyllä laineet keinuttaa pattia.   
 Voi tietenkin olla joku huippualus sitten jolla kestää jo tuulessa matkustaakin. Mutta kun saataisiin tänne merenkurkkuun edes yksi operaattori RG-linen lisäksi, niin nähtäisiin, onko esittää edes Helsinki-Talinnna välillä seilaavien  nopeiden alusten  merikelpoisuutta. Nämäkin uudemmat meinaan hieman maksavat.
Itse en usko merenkurkun katamaraaniliikenteen kannattavuuteen.

« Last Edit: 02. 12. 2007 01:01 by fableable »

belurisk

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1752 on: 02. 12. 2007 03:03 »
Nimimerkki Peevelille ystävällisyydellä tiedoksi, että edellä mainitsemasi alustyyppi on KATAMARAANI - ei siis kataMARIINI, jota kirjoituksessasi useasti käytit ja "tuttavallisemmin" kirjoittaessasi kateista.

Muut mainitut alustyypit olivat viime kirjoittelussa kantosiipialus ja ilmatyynyalus.
En oikein näe selkeää yhteyttä tässä alustyyppi-kirjoittelussa otsikkoaiheeseen ja topicciin "Rabbe Grönblom - pizzalaivuri".

Kunhan nyt tämä yksikin alus liikennöisi oikeilla ehdoilla ja edyllytyksillä ympärivuotisesti.
Tavaran kulkeminen Merenkurkun ylitse on se tärkein asia.  Matkustajaliikenne ei ole kriittinen piste.
Pakottavassa tilanteessa ns. aikarahtaus on vaihtoehto, kuten kulj.liike A. Williamssonin tj totesi jokunen viikko sitten.

Matkustajaliikenteen kannalta ei niin hirveän tärkeätä ole nopeus ja elämykset, vaan toimivuus ja luotettavuus.  Verrataanpa vaikka välttämättömään liikkumiseen rauta- tai ilmateitse. Istumapaikka ja mahdollisuus tarjoilun hyödyntämiseen.

Kesäaikana matkailukauteen ja turismiin liittyen henkilöliikenteelle tulee todennäköisesti lisää tarjontaa Merenkurkussa.

Katsotaan nyt RG-asian käsittely maanantaina ja 10.12.

Toimintaa jatkava yrittäjä ja taho päättää tietyillä kriteereillään alustyypeistä ja muustakin konseptistaan.  Samoin kuten muutkin merelliseen liikenteeseen suuntautuvat uudet yritykset Pohjanlahden yli.

Aivan kaikkea mahdollista merenkulkuun liittyvää ei ehkä ole aiheellista tuoda tämän topicin yhteyteen.
« Last Edit: 02. 12. 2007 03:03 by belurisk »

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1753 on: 02. 12. 2007 10:10 »
Totuus lienee, että minkäänlaiset katamaraanit, muista huuhaa ro paxeista visioimattakaan,
eivät tällä lammella ilman myyntiä enää matkustajaliikenteen kannalta kannata, eli yhteiskunnan tuelle
saa heittää hyvästit.

Tämän allekirjoittaa jokainen vielä Smuryn kirjojen alaisuudessa työskentelevä duunari,
aina Vaasasta Helsinkiin saakka.

Varustamon on yksinkertaisesti tehtävä rahtiliikenne itselleen kannattavaksi, tai vaihdettava tämä
varustamoleikki hyväntekijän rooleineen johonkin muuhun alaan, vaikka sitten uuteen Kebab ketjuun
joka lienee enemmän sydäntä lähellä, ainakin lisenssimielessä.


Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1754 on: 02. 12. 2007 10:10 »
Mitä kaupungille tarkalleen maksaisi konkurssi nyt?
Ja mitä maksaisi uuden ehdotuksen jälkeen?

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1755 on: 02. 12. 2007 11:11 »
Tai kysymys Fableablelle:


     Paljonko Vaasa menettää rahallisesti hyväksyessään edullisemman konkurssin
     ja siten lopettaessaan Rahtiliikenteen.

     Vaikka 5 vuoden aikana.

              Kyseistä arvioon perustuvaa summaa voitaneen siten verrata konkurssin hintaan.

              Tämä konkurssihinnan spekulointi, kun vastannee tässä yhteydessä
              pelkkää paskan pidättelyä, joka paineesta johtuen tulee alas
              hetkellä millä hyvänsä..

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1756 on: 02. 12. 2007 11:11 »
Mitä kaupungille tarkalleen maksaisi konkurssi nyt?
Ja mitä maksaisi uuden ehdotuksen jälkeen?

Oleellisempaa on kysyä mitä Rabbelle maksaa konkurssi nyt ja päätöksen jälkeen. Hän siitä kumminkin enemmän päättää kuin kaupunki...

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1757 on: 02. 12. 2007 11:11 »
Mitä kaupungille tarkalleen maksaisi konkurssi nyt?
Ja mitä maksaisi uuden ehdotuksen jälkeen?

Oleellisempaa on kysyä mitä Rabbelle maksaa konkurssi nyt ja päätöksen jälkeen. Hän siitä kumminkin enemmän päättää kuin kaupunki...


Aivan...

Offline sahtivaari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 190
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1758 on: 02. 12. 2007 12:12 »
Tälläinen yksipuolinen Rabben syyttely on ymmärtämättömien tyyli tutkiskella asiaa. Tosiasiahan on ettei Rabbea voisi syytellä ellei hänen kanssaan olisi tehty sopimuksia ja tällöin pitää kaivaa esille sopimuksen allekirjoittajat ja hyväksyjät Vaasan kaupungin puolesta. Todelliset urpot tästä asiasta löytyy kaupungin päättäjistä, sillä ei pankkikaan enää nykyään myönnä vakuudettomia lainoja tai miljoonan vakuuksilla 5 miljoonan lainaa. Kolikolla on aina toinenkin puoli.

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1759 on: 02. 12. 2007 13:01 »
Tälläinen yksipuolinen Rabben syyttely on ymmärtämättömien tyyli tutkiskella asiaa. Tosiasiahan on ettei Rabbea voisi syytellä ellei hänen kanssaan olisi tehty sopimuksia ja tällöin pitää kaivaa esille sopimuksen allekirjoittajat ja hyväksyjät Vaasan kaupungin puolesta. Todelliset urpot tästä asiasta löytyy kaupungin päättäjistä, sillä ei pankkikaan enää nykyään myönnä vakuudettomia lainoja tai miljoonan vakuuksilla 5 miljoonan lainaa. Kolikolla on aina toinenkin puoli.

Aivan tähänkin...