Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 514513 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Maaseudun maffia

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1080 on: 06. 11. 2007 14:02 »
No jopas jotakin.
Nyt taitaa olla verenhajua ilmassa. Meininki on sen tuntuista, eikä ainoastaan tässä ketjussa.

Niin - taitaa olla jo aikakin! Tämäkin tuki 100 % vaasalainen...suurimmat kuljetusyritykset muustasaarelaisia jotka laivalla yli reisaavat:

Scandic Trans ja Kalottihuolinta ja

liäksi kokkoalalainen Ahola Transport Oy.

Suurin vaasalainen Axel WilliamssonOy.

Oliko tukea tulossa Mustasaarelta???

Liittyy kuntaliitoskeskustelun kokonaisuuteen

Vaasalaiset yhtykää - maaseudun maffian jäsenet paljastan sitä mukaan kun aiheet näihin henkilöihin liittyvät.


Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1081 on: 06. 11. 2007 14:02 »
Myöhästyneet onnittelut ja ruusut Tapiolle, Heikille, Marjatalle, Heimolle, Harrille ja muille RG-asiassa vaasalaisten enemmistön tahdon mukaisesti toimineille ja äänestäneille.

Risut Miapetralle ja Markulle (svenska.nu) kovaäänisestä ja uhkailevasta käytöksestä valtuustosalissa keskustelun aikana.  Varsinkin Miapetran käytös oli ylimielisyydessään vertaansa vailla.

Erikoisesti haluaisin vielä kiittää Thor Österholmia (rkp), pelastit monien uskon demokratian toimivuuteen, kiitos!  

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1082 on: 06. 11. 2007 15:03 »
Mitäs oravissa on vikana? Nehän kaikkien pikku lemmikkejä. Jokainen tuntee nuo viehättävät veijarit Disneyltä. Se symbolisoivat ystävyyttä. Minä olen saanut paljon pahempia nimityksiä
täällä. En  viitsi toistella, mutta jos tarve vaatii niin onhan ne minulla tallella.

Toiseksi minä vastaan nimelläni omat kirjoitukseni. Nimimerkit on eri juttu. Kaupunginjohtajia vastaan ihmisinä ei ole mitään, mutta heidän tapaansa työskennellä ja erityisesti tässä RG Line jutussa joka on kyllä on vertaansa vailla. Toinen on varatuomari toinen tohtori, kyllä pitää osata alkeellisinkin esittelytapa, että ensin haetaan ja sitten vasta päätetään.



Pedntti Suksi


Offline navajo

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 97
  • Vaasalainen Suomenkielinen Suomalainen
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1083 on: 06. 11. 2007 15:03 »
Minulta myös suurkiitokset valtuutetuille (erityisesti Marjatalle), jotka vastustavat rahan pumppausta RG-Lineen. Nyt todellakin tiedän ketä äänestän seuraavissa vaaleissa.

Ja ei muuta kun, RG-Linen rästiinjääneet satamamaksut VÄLITTÖMÄSTI perintään !!
.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1084 on: 06. 11. 2007 15:03 »
No minun nimitykset oli aivan viattomaa värikuvitusta vakavaan asiaan. Minulla on kaksi oravaa
joita ruokin, nimet ovat Kyllikki Mäntylän kirjoittamasta romaanista Opri ja Oleksi. Eivät ole yhtään tuhmia minulle moisista nimistä.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1085 on: 06. 11. 2007 16:04 »
Piti vielä tulla skriivaamaan hauskasta yhteensattumasta vertauksien maailmasta.

Nimittäin Pohjanmaan radiossa vertasivat juuri RG Linen yritystukea Seinäjoen myöntämään Rengonharjun lentokenttätukeen!
Voi pyhä yksinkertaisuus. Vertailuperusteena pitäisi tietenkin olla Rengonharjun l.kenttä - Vaasan satama. Nämähän kuuluvat yhteiskunnan kannalta todella tärkeisiin infrastruktuurin piiriin kuuluviin rakennelmiin, joita ei saa verrata yksityisiin voittoa tavoitteleviin yrityksiin!
Tämä sattuu olemaan tyypillinen esimerkki, jonka avulla hämätään yleisöä. Onneksi valtuustossa oli hereillä olevia henkilöitä RG-asiassa.

PS: Tiedän toki, että Seinäjoen lentokenttäprojektissa on myös yksityista rahaa, muttei veronmaksajien piikissä.

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1086 on: 06. 11. 2007 16:04 »
Tuohon tavaramaksujen ym maksujen perintään auttaisi kaikkein parhaiten se, että laivalla ei oleisi tulemista satamaan ennen kuin maksurästit on hoidettu. Näin on menetelty Uumajassa eikä siellä ole maksuja rästissä...

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1087 on: 06. 11. 2007 17:05 »
27.4.1839 alkoi Vaasasta kesäisin säännöllinen matkustaja- ja rahtiliikenne Tukholmaan. Matkustajien ja rahtitavaroiden vastaanotto tapahtui satamissa Öregrund, Gävle, Söderhamn, Hudiksvall, Sundvall, Hörnösand, Lungåker tai Strönsundet Uumaja ja  Vaasa. v. 1845 "Norrland" saapui Uumajaan tuoden 7 matkustajaa. Tästä se alkoi ja RG1 on vielä ainakin toistaiseksi.

Suhtaudun levollisesti jatkoon sillä aina on se sääntö, että jos kysyntää niin se luo tarjonnan.
Nykyinen laivaliikenne alkoi 1947 eikä nyt mielestäni mitään kuoleman kysymystä tapahtunut.
Vain selkeytettiin tukijärjestelmä, miten pitkälle Vaasan kaupungin tuki voi jatkua. Raja on tehty,
eli kaupunki ei tue rajattomasti laivaliikennettä.

Jos nyt jotain halutaan laivaliikenteen hyväksi tehdä, on sataman ja sinne johtavan rautatien peruskunnostaminen. Peruskysymys tulee olemaan uuden sataman perustaminen Raippaluotoon
syvemmille laivaväylille. Nyt ei enää tarvitse mitata matkaa hevosen mukaan kuin Vaskiluodon perustettaessa oli. Sitä silmällä pitäen kaiketi Raippaluodon  siltakin tehtiin. Meidän päättäjillä
tulee nyt jo olla tulevaisuuden visiot. Sekin on tosiasia, että meillä liikaa satamia, että tämäkin satama tarve pitää kartoittaa tulevaisuudessa. Laivat on entistä suurempia ei ne tulevaisuudessa mahdu Vaskiluotoon kun meri etenee kauemmas.

Olen sillä kannalla, että on muodostettava huippuasiantuntijoista suunnittelutyöryhmä  tulevasta meriliikenteestä  Vaasasta. Jos tällaisenaan pidetään, niin tuhlataan rahaa erilaisiin tukiaisiin
jolla ei ole tulevaisuuden visiota. Toivoisin, että jo ensi kunnallisvaaleissa aletaan keskustelemaan vakasti Vaasan merenkulun tulevaisuudesta. Ei asia välttämättä minun elinaikani vielä toteudu,
sillä ei ole merkitystä. Vaasan sataman suunnittelu aloitetaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Tämä RG Line on vain lastu lainehilla, pirske pieni aallon päällä... sittenkin. Kysynkin nyt, onko tässä mitään järkeä suunnitella tulevaisuutta, vai onko tämäkin  hullun houreita? Olisiko nyt korkea aika?

Pentti Suksi

juhani

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1088 on: 06. 11. 2007 17:05 »
Ompas iloinen asia: että on saatu vaikuttaa, kerätty poliittista meriittiä ja torjuttu katalien päättäjien ja virkamiesten yritys tuhlata välimeren huvijahtiin vaasalaisten verorahat.  Kaikki kunnia myös Pro Vaasalle urheasta taistelusta.

Vaan entäs jos vain tuli heitettyä lapsi ulos pesuveden mukana ?  Mitäs jos vain taottiin uusi lenkki Vaasan menetysten ketjuun ?  Kenties kaadettiin laivayhtiö juuri kun se vuosien yrittämisen jälkeen oli pääsemässä kiinni kannattavuuden syrjään?  Jospa onnistuttiin maksimoimaan linjan lopettamisen aiheuttamat tappiot sekä laivayhtiölle että Vaasalle ?  Kenties vietiin työpaikka ja tulevaisuus joukolta asukkaita ?  (tosin viis niistä, kun eivät kuulemma ole vaasalaisiakaan) Ehkä annettiin hyväkin neuvo Vaasaan toimipistettä kaavaileville yrittäjille ?  Ehkä Pro etuliitteen perään saadaan vielä etsiä toinen nimi ?
 
Se kaikki ja ehkä muutakin nähdään aikanaan.  Toisaalta; saattaahan Vaasaan tämän hyvän asiainhoidon houkuttelmana nopeastikin asettua sekä linjalla heti menestyä uusikin laivuri.  Se on varmasti sellainen, jolla on varaa hyvän laivan lisäksi itse kustantaa sille sopivat laiturirakenteet ym. aloituskustannukset,  eikä ajatustakaan hakea koskaan kaupungin tukea puhumattakaan maksujen panttaamisesta.  Sellainenkin se lienee, jolla ei ole pitsaketjua, huvipurtta eikä muitakaan miljonäärien paheita, puhumattakaan omistamiseen osallistuvista perheenjäsenistä. 

Niin usein on kuitenkin nähty, että haaveet ja katteettomat puheet eivät toteudu, että on keksitty sananparsi pyystä pivossa, joka on parempi kuin kymmenen oksalla.  Varmaan se päti vain vanhaan aikaan.   
« Last Edit: 06. 11. 2007 17:05 by juhani »

Offline Sandviken

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 200
  • Gender: Female
  • Hietalahti - Vaasan helmi
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1089 on: 06. 11. 2007 18:06 »
, että on keksitty sananparsi pyystä pivossa, joka on parempi kuin kymmenen oksalla.  Varmaan se päti vain vanhaan aikaan.   

Minulle tulee mieleen käenpoika, joka pudottaa linnun omat poikaset pesästä saadakseen itse kaiken.

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1090 on: 06. 11. 2007 18:06 »
Putkimiehen elämänohje kertoo miten paljon putkeen on pantava painetta.

Oiva Rikas

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1091 on: 06. 11. 2007 18:06 »
No minun nimitykset oli aivan viattomaa värikuvitusta vakavaan asiaan. Minulla on kaksi oravaa
joita ruokin, nimet ovat Kyllikki Mäntylän kirjoittamasta romaanista Opri ja Oleksi. Eivät ole yhtään tuhmia minulle moisista nimistä.

MINUN nimitellessä ihmisiä on kysymys viattomasta värikuvituksesta.
MINUA nimiteltäessä uhkaan tehdä rikosilmoituksen.
Oletko ikinä ajatellut, että joku voi nähdä asian eri tavalla?
Oletko ikinä ajatellut, että joku muu voi olla oikeassa?

Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1092 on: 06. 11. 2007 18:06 »
Vaan entäs jos vain tuli heitettyä lapsi ulos pesuveden mukana ?  Mitäs jos vain taottiin uusi lenkki Vaasan menetysten ketjuun ?  Kenties kaadettiin laivayhtiö juuri kun se vuosien yrittämisen jälkeen oli pääsemässä kiinni kannattavuuden syrjään?  Jospa onnistuttiin maksimoimaan linjan lopettamisen aiheuttamat tappiot sekä laivayhtiölle että Vaasalle ?  Kenties vietiin työpaikka ja tulevaisuus joukolta asukkaita ?  (tosin viis niistä, kun eivät kuulemma ole vaasalaisiakaan) Ehkä annettiin hyväkin neuvo Vaasaan toimipistettä kaavaileville yrittäjille ?  Ehkä Pro etuliitteen perään saadaan vielä etsiä toinen nimi ?

Paskaa siinä pesuveden mukana meni, jos vaikka käykin niin, että Vaasan ja Uumajan väliltä lauttaliikenne loppuu.

Toisekseen, jos liikennöinti on vuosien yrittämisen jälkeen muuttumassa kannattavaksi, RG-line hoitaa ja saa rahoituksen muualta. Tappioiden maksimoiminen taas on ristiriidassa edellisen virkkeen kanssa. Jos liikennöinti on muuttumassa kannattavaksi, Vaasa saa ajan kuluessa omansa pois. Jos se ei ole muuttumassa kannattavaksi, tappiot olisivat kasvaneet lisätuen myötä. 

Loppu kuulostaa nykynoskejen jorinoilta. Työllistetään työllistämisen vuoksi ja ollaan huolissaan mitä yrittäjät ajattelevat kun ei jaeta yritystukia ja taata näiden lainoja? Niin että entä jos keskityttäisiin vaan niinhin kunnan tehtäviin? Työllistetään, että laissa kunnalle säädetyt tehtävät tulevat hoidettua ja järjestetään olosuhteet yrittäjille otollisiksi - ei aleta itse yrittämään tai sijoittamaan.
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Offline reviisori

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1093 on: 06. 11. 2007 18:06 »
Onnea Vaasalle, jolla onneksi on 26 jäsentä valtuustossa jotka eivät heppoisin perustein myönnä verovaroja suuren riskin bisnekseen.

Kuvio oli liikemaalilmaa tunteville selvä.

Valoa rahtiliikenteen kasvattamiseen oikeasti ilmeisesti on. Liiketoiminta on saatavissa kohtuulliisilla pääomakustannuksilla kannattavaksi. Nyt lainataakka oli liian suuri tulevallekin liikevaihdolle.

Vakuudet kun olisi saatu turvaan, niin olisi ollut aika nollata lainat. Sitten sopivan konkurssipesävalvojan avulla olisi laiva (taas) myyty alihintaan ja joku GR Line olisi aloittanut velattomalta pöydältä halvalla aluksella.

Noin se yleensä menee.

Kun arvokkaat vakuudet nyt jäivät kaniin niin nyt ehkä joutuu omistajataho raottamaan oman pussin nyörejä vielä kerran. Uskon, että liikenne jatkuu entisellään.

Offline vehkis

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1094 on: 06. 11. 2007 18:06 »
Marjatta Vehkaoja
6.11.2007


Merenkurkun liikenne jatkuu

Vaasan valtuuston päätös hylätä tukipaketti RG-Linelle on nyt tosiasia. Mitä tämä tarkoittaa RG-Linen kannalta, siitä saamme varmasti tietää nopeasti. Ehkä Rabbe Grönblomilla on vielä takataskussa keinot, jolla yrityksen konkurssi voidaan välttää. Tällöin liikenne jatkuu kuten ennen, tosin ilman, että paikallisten veronmaksajien riski kasvaisi nykyisestä. Totta kai RG-Linen tulee jättää lääninhallitukselle tarjous jos se vain suinkin on mahdollista.

Jos taas RG-Line ajautuisi konkurssiin – mitä emme toivo - perustettaisiin konkurssipesä, jossa olisi velkojien ja takaajien edustus. Tässä pöydässä Vaasa saisi olla päättämässä siitä, jatkaako konkurssipesä liikennöintiä, mihin uskon.  Konkurssipesän tulisi varautua jättämään tarjous Merenkurkun liikenteestä lääninhallitukselle. Tämä on mahdollista jos tarjousaikaa pidennetään. Konkurssipesä pyrkisi ilmeisimmin myymään RG1 laivan niin hyvällä hinnalla kuin mahdollista. Uusi ostaja voi tarjoutua liikennöimään Merenkurkussa tappiokierteen rasittamatta sen tasetta. 
Mitä tulee Merenkurkun laivaliikenteen konseptiin, siitä puhuttiin myös valtuustossa. Lääninhallitus vastaa nyt yksin siitä konseptista, jolla se laivaliikenteen kilpailuttaa vaikka tukipaketissa on muitakin maksajia kuin valtio. Tämä kilpailutuskierros näyttää olevan räätälöity RG1 käyttöä ajatellen. Matkustajien määrä vuoroa kohti on ollut keskimäärin alle sadan. Tähän nähden vaatimus 300 matkustajan volyymista myös jatkossa on ylimitoitettu. Jos taas rahdin määrä lisääntyy huomattavasti – niin kuin monet valtuutetut todistivat - tarvitaan siihenkin uutta liikennöintikonseptia. Mihinkään tällaiseen ei RG-Linen suunnitelmissa ollut kuitenkaan varauduttu.

Lääninhallituksen tarjouspyynnön ajoitus on omalaatuinen, päättyyhän se vain kuukautta ennen kuin liikenteen tulisi jo olla pystyssä. Tämä taktiikka on räätälöity RG-Linelle ja karsii mahdollisia uusia yrittäjiä markkinoilta. Jos tarjoajia ei Merenkurkun laivaliikenteeseen ilmaantuisi 30.11.2007 mennessä, lääninhallitus voi pidentää tarjousaikaa tai käynnistää toisen tarjouspyyntökierroksen. Näin mahdollista konkurssipesää ei olisi poissuljettu tarjoamasta. Tuossa yhteydessä lääninhallituksen tulisi ilmeisimmin päivittää liikennöintikonsepti vastaamaan nykykysyntää.

Nykyiset EU-säännökset rajoittavat julkisten tukien jakamista yksityisille yrityksille monella tapaa. Julkisen liikenteen tuki esimerkiksi ostopalveluiden muodossa kansainväliseen laivaliikenteeseen on hyväksyttävää vain pakottavien tarpeiden täyttämiseksi. Merenkurkun laivaliikenteen valtiontukea on perusteltu tällä syyllä, mutta ”pakottavan tarpeen” tulkinnan kestävyyttä ei liene koskaan testattu. Pakottava tarve viittaa yleensä turvallisuuskysymyksiin. Määrärahan pienentäminen valtionbudjetissa voi johtua myös tukeen liittyvään tulkintariskiin.

Terveen kilpailun ylläpitäminen myös meriliikenteessä on EU:n intressissä. Tässä yhteydessä ei pidä unohtaa, että Suomen eduskunta on vuosikausia viivyttänyt monien yleisten, ja EU:n hyväksymien tukitoimien – kuten tonnistoveron uudistamisen, alushankintavarausjärjestelmän voimaansaattamisen nykyisessä verojärjestelmässä sekä investointitukien ja/tai valtiontakausten käyttöönottamisen.  Nämä laiminlyönnit ovat vaikuttaneet kielteisesti koko meriklusteriin ja johtaneet laivojen ulosliputukseen. Sankaritöille näissä kysymyksissä olisi nyt eduskunnassa kysyntää!

EU-säännöksistä johtuu, että kilpailua ei voida rajoittaa yrityksen kansallisuuden perusteella, vaan yhteisön alueen yrittäjillä on yhtäläinen oikeus osallistua markkinoille – ja siis myös kilpailutukseen. Kun Merenkurkun laivaliikennettä nyt kilpailutetaan, voidaan vain toivoa – ei enempää - että liikenne säilyy suomalaisissa käsissä.

Uumajalainen mielipide siitä, että Vaasan valtuuston päätös kenties käynnistää jonkin nykyistä kestävämmän ratkaisun hakemisen Merenkurkun liikenteeseen, on huomion arvioinen. Josko sekä Suomen että Ruotsin valtiot vihdoin käsittävät, ettei liikenteen turvaaminen voi olla paikallisten veronmaksajien varassa.


Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1095 on: 06. 11. 2007 19:07 »
Kun Merenkurkun laivaliikennettä nyt kilpailutetaan, voidaan vain toivoa – ei enempää - että liikenne säilyy suomalaisissa käsissä.

Enpä tiedä... Tuntuu ettei järki virkamiesten ja valtuutettujen päätä pakota, kun on kotikaupungin kotiseuturakas partiopoika kyseessä. Paree taitaisi olla, että varustaja on ulkomainen ja samoin miehistö. Ongelmien ilmaantuessa asiat ratkaisisivat.
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1096 on: 06. 11. 2007 19:07 »
Mielenkiintoista kirjoittelua,,,,
Jos liikennettä tarvitaan lahden yli aikuisten oikeasti luulisin että sellainen AIKUINEN ilmestyy aika pian esiin joka tarvitsee tätä linjaa käyttöönsä.
Jos linjalla ei ole tarvetta on sen tekohengitys turhaa varsinkaan kun naapurissapäin ei tunnu löytyvän
niitä reitintarvitsijoita.
Linjan jatkumista toivoen AD

venku1

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1097 on: 06. 11. 2007 19:07 »
Tärkeimmät henkilöt äänestyksessä olivat RKP:n Österholm, jota täytyy kiittää suoraselkäisyydestä. Hän kuten ei myöskään Anna-Lena Ahlnäs ole RKP:n johdon juoksupoikia. Kokoomuksen Mäntymaa, Mäkynen ja Rintanen, kaikki entisiä futareita, eivät antautuneet Kouhin määräysvaltaan vaan ajattelivat omilla aivoilla. Lisäksi ehkä koko homman ratkaisija on ryhdikäs eläkkeellä oleva poliisi Esa Antila. Satuin kuulemaan kuinka häntä painostettiin törkeällä tavalla ja vaadittiin, että äänestä tyhjää. Jos Esa olisi sen tehnyt olisi äänet menneet tasan ja puheenjohtajan äänet olisivat ratkaisseet asian RG-linen hyväksi. Äänestäjät painakaa nämä nimet myös mieleenne seuraavat kunnallisvaalit ovat vuoden päästä. Esalle vielä erikoiskiitos.

Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1098 on: 06. 11. 2007 21:09 »
Tärkeimmät henkilöt äänestyksessä olivat...
Kaikki äänet tarvittiin - ei unohdeta yhtäkään. Kiitokset.

Kunniataulu:

Ahlnäs, Rkp
Andrejff, Sdp
Antila, Kesk
Cucinotta, Vihr
Hallasmaa, Kesk
Hokkanen, Kd
Isomäki, Sdp
Isomöttönen, Vas
Katajamäki, Vihr
Kujanpää Kari, Sdp
Lamminmäki, Pro-V
Lehto, Vas
Lehtonen, Pro-V
Mantila, Vas
Moisio, Vas
Mäenpää, Vas
Mäkynen, Kok
Mäntymaa, Kok
Osala, Vihr
Rintanen, Kok
Siltanen Veikko, Pro-V
Siltanen Aino, Pro-V
Sumula-Moisio, Sdp
Teppo, Vas
Vehkaoja, Sdp
Österholm, Rkp

Pika-analyysi kertoo, että valtuuston kaikista puolueista löytyy kelvollisia valtuutettuja, siis myös mahdollisia ehdokkaita. Eli jos joku nyt tuntee ensi vaaleissa pakottavaa tarvetta antaa äänensä porvareille (sis. sdp), niin mahdollista on, että joku vähemmän paha vaihtoehto näidenkin listoilta löytyy. SELLANEN SILMÄÄ ISKEVÄ HYMIJÖ TÄHÄN!
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1099 on: 06. 11. 2007 22:10 »
Kun tätä asiaa analysoi niin olet aivan oikeassa.  Koko asia meni aikalailla
yli puoluerajojen.  Sinänsä mielenkiintoista.  Näin se menee elämässäkin.
Ystävät hankitaan tai saadaan yleensä puolueeseen katsomatta.
Vain teoilla on merkitystä.  Tosin en ole koskaan aiemmin seurannut
valtuuston kokouksia näin innokkaasti.  Jopa niin innokkaasti, että
tekstasin kiinalaisystävälleni, että "olen menossa kaupunginvaltuuston
kokousta katsomaan tänään klo 17:30-18:30, tuletko mukaan"?
Ovella meitä tervehti Salo plakaateineen.  Käänsin plakaatin tekstin englan-
niksi.  Luulen, että hän ymmärsi mutta kohteliaisuuttaan ei yleensä mainitse
jos käännän jotain liian epäselvästi ymmärrettäväksi.  No joka tapauksessa
olikin muuten hyvä kyltti.  Säänkestävä.  Painoin sen merkille.  Sitten
menimme lehterille ja siellä oli Peku Sommerfelt joka vielä muisti minut.
Hän teki minusta jutun Uuteen Vaasalaiseen 15 v sitten.  Olihan lehterillä
pari muutakin tuttua ja varmaankin täällä kirjoittelevia nimimerkkejä mutta
heitähän en voi tuntea.  Sähköautoni on ajokiellossa korjaamon pihalla
joten jouduin tyytymään vaimon kyytiin jonka tilasin klo 19:00 joten
jouduin lähtemään ennen kuin kiivain keskustelu alkoi.  (Niin autostani
on raidetangon nivel alkanut hölskymään eikä sitä jostain syystä löydy
joten kuukauden aika minkä katsastuskonttori antoi, meni umpeen)
Kotona katsoin kokousta niin paljon kuin kykenin mutta olin pannut
saunan lämpiämään ja juuri siellä ollessani oli tämä äänestys ollut.

Sitten katson koneelleni ja siellä oli ilmoitus että äänestys käytiin
ja kävi kuten kävi.  Kyselin kuka vaihtoi kantaa ja melkein kuin
chatissa, tuli vastaus tällä blogilla.  Tosi nopeaa tiedonvaihtoa vaikka
kyseessä ei ole chatti.
« Last Edit: 06. 11. 2007 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1100 on: 07. 11. 2007 06:06 »

Kuinka moni huomasi tämän:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=148760


Olisi Oksanen asiaa jos kääntäisit tällaiset jutut, jotka peilaavat omalla tavallaan asiassa.

Käännös artikkelista:

Suuret kaupat tuovat RG Linelle myötätuulta
RG Line on voimakkaassa myötätuulessa pitkästä aikaa. Boliden aikoo kuljettaa Kvarkenin yli 50 000 tonnia kuparia vuodessa – kauppa jossa puhutaan miljoonista. Keskustelua käydään myös Ikean ja Volvon kuorma-autotuotannon kanssa. Uusi laiva saattaa olla ajankohtainen pitkällä tähtäimellä.

- Hieman on vastustanut viime aikoina, mutta nyt näyttää positiiviselta. Kaikki joka on kotiinpäin on hyvä, toteaa tj Börje Lassfolk mielissään.

Sopimus Bolidenin kanssa on jo voimassa. 1 000 tonnia kuparia on jo kuljetettu sulattamosta Harjavallassa Rönnskäriin.

- Juuri nyt heillä on ongelmia sulattamossa uusien koneiden kanssa, mutta kuljetukset jatkuvat taas pian.


Voimakas kasvu
50 000 tonnia kasvattaa RG Linen kuljettamaa rahtia lähes 20 prosenttia. Se vastaa 1300 täyteen lastattua rekkaa ja luonnollisesti voimakkaasti kasvaneita tuloja. Arvioden mukaan 10-15 miljoonaa Ruotsin kruunua.

- Kysymys on kokonaisratkaisusta. Me hoidamme koko kuljetusasian Bolidenille. Se merkitsee junakuljetusta Vaasaan, kontainerit kuljetetaan yli RG1:llä ja kuljetusliike Skellefteåsta kuljettaa ne sitten kuorma-autoilla Rönnskäriin, selvittää Börje Lassfolk, joka ei kuitenkaan halua kommentoida rahasummia.

- Sopimus on voimassa niin kauan kun me pystymme tarjoamaan hyvän ratkaisun kuljetukseen, oikeaan hintaa. Näin se toimii tällä alalla.

RG Line on työskennellyt aikaisemminkin vastaavien kokonaisratkaisujen kera, mutta pienemmässä skaalassa. Bolidenin 50 000 tonnia kuparia on ehdottomasti suurin – tähän mennessä.

RG Linella on nimittäin kaksi suurta sopimusta neuvottelujen alla, samanlaiset kokonaisratkaisut Ikean ja Volvon kuorma-autotuontannon kanssa.

Ingvar Kamprad on ollut yhteydessä RG Lineen, tutkiakseen mahdollisuutta kuljettaa tuotteita  Ikean Venäjän tehtailta ja kauko-idästä rautateitse ja edelleen laivalla Ruotsiin Kvarkenin yli.

Volvo taas avaa kuorma-autojen kokoonpanotehtaan Moskovan ulkopuolella vuoden kuluttua. Tarkoitus on koota 10 000 kuorma-autoa vuodessa – hytit saatetaan lähettää Uumajasta kokoonpanotehtaalle RG Linen kokonaisratkaisua käyttäen.


Tapaaminen Volvon kanssa
- En halua kommentoida tätä muuten, kuin että meillä on tarkoitus tavata Volvon kuorma-autopuolen edustajat Göteborgissa ensi viikolla ja tarkoituksemme on keskustella tästä asiasta.

Yksi palanen pelissä on jo paikoillaan. Jos nämä kaksi muutakin saadaan sovitettua, se merkitsee RG Linelle valoisaa tulevaisuutta. 

- Olemme työskennelleet tämän kanssa jo kauan. Tämä ei ole mitään uutta, selvittää varustamon omistaja Rabbe Grönblom puhelimessa Shanghaista, jossa hän juuri vihkii Kotipizzan kolmatta myymälää Kiinassa.

Rabbe Grönblom näkee suuria mahdollisuuksia kuljetusratkaisuissa Kvarkenin yli aina Aasian asti.

Paljon nopeampi
- Uumaja on kontainerisatama, Vaasa ei. Jos lastaamme kontit laivaan ja sitten junaan, tai päinvastoin, niin se on paljon lähempänä ja nopeampaa kuin tänään, verrattuna laivakuljetukseen toiselle puolelle maapalloa, sanoo Grönblom.

Mitä nämä kehitysmahdollisuudet merkitsevät laivaliikenteelle Uumajan ja Vaasan välillä? Onko suunnitelmissa uusi, suurempi laiva?

- Meillä on tänä päivänä yksi vuoro päivässä RG 1:llä ja meillä on mahdollisuus ajaa kahdesti. Sillä pääsee pitkälle alussa. Mutta jos kehitys jatkuu näin, niin tarve saattaa nousta kahteen laivaan.

Milloin?
- Sitä on tietenkin mahdoton ennustaa, mutta sanotaan että ehkä kahdeksan vuoden päästä…

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1101 on: 07. 11. 2007 06:06 »
Minä olen saanut paljon pahempia nimityksiä
täällä. En viitsi toistella, mutta jos tarve vaatii niin onhan ne minulla tallella.


Noh, Hessu Hopo, tarve vaatii nyt.

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1102 on: 07. 11. 2007 06:06 »
Kun tätä asiaa analysoi niin olet aivan oikeassa.  Koko asia meni aikalailla
yli puoluerajojen.  Sinänsä mielenkiintoista.  Näin se menee elämässäkin.

Niin. Ja kun lukee tuon Oksasen linkittämän artikkelin, jonka käänsin tuossa ylempänä, niin jotenkin ymmärtää miksi niin moni äänesti tukipaketin puolesta. Vaasasta siis löytyy valtuutettuja, jotka näkevät myös positiivisesti RG Linen toiminnan ja ehkä myös kehityksen potentiaalin samalla tavalla kuin yhtiön johto.

Voidaan myös leikkiä ajatuksilla, kenen kanssa Volvo ja Ikea neuvottelisivat, jos RG Linea ei olisi, tai jos olisi selviö, että yhtiö kaatuu? Etelän linjojen kanssa tietenkin. Ja jos oikein pahasti menee, niin ylpeät Vaasalaiset saisivat seurata katseella. Kuinka moni olisi silloin mielissään siitä, että yhtiön kaatoon uhrattiin niin paljon energiaa?

Minä vaan kysyn.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1103 on: 07. 11. 2007 06:06 »
Blogissa lainataan Pohjalaista tänään ja todetaan että luvassa on mahdollisesti uusi kierros, jonka  kj. Markku Lumio valmistelee kaupunginhallitukselle.  Tietysti valmistelee jos sellainen pyyntö tulee.  Tulkintani on että Lumio tietää, että tulee.

Yksikään virkamies tässä kaupungissa ei kestä sitä että hänen ylitseen kävellään. Tähän yhteyteen sopii hyvin selvittää, mistä ja kuinka RG-Linen tukipäätös yleensä tuli käsittelyyn. Oliko kysymys ”pormeastari” Heikki Kouhin oma-aloitteisuudesta. (beluirisk #903)

En edes halua tässä vaiheessa miettiä, mitä se merkitsisi. Toivotta vasti Tapio Osala selvittää asian perin juurin.  Dynamiittia on myös Marjatta Vehkaojan huomio lääninhallituksen sorvauksesta.  Se asettaa lääninhallituksen virkamiesten lojaliteetin outoon valoon.

Tässä nyt tälle päivälle  purtavaa.

Blogin juttu:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/555-Uusi-paketti-RG-Linelle.html
« Last Edit: 07. 11. 2007 06:06 by Gogolin Hattu »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1104 on: 07. 11. 2007 06:06 »

 tj Börje Lassfolk mielissään.
Milloin?
- Sitä on tietenkin mahdoton ennustaa, mutta sanotaan että ehkä kahdeksan vuoden päästä…

Loistava ajoitus.  Tämä tieto ennen maanantain kokousta olisi hieman
mietityttänyt niitä valtuutettuja jotka uskoivat laivaliikenteen loppumiseen.

Itseäni mietitytti koko asiassa eniten vakuuksien poistaminen ja vasta toisena
se tukiainen.  Kun otetaan lainaa niin vaaditaan vakuuksia.  Ne ovat yleensä
sen ehto kuten tässä tapauksessa.  Jos ymmärsin oikein niin juuri nämä
vakuudet (siis lainanan ehto) olisi vapautettu.  Tämä kohta siis vaivaai.
Selittäkää joku miten tällainen oli edes mahdollista?  En ole koskaan aiemmin
kuullut, että vakuutena ollut omaisuus voitaisiin vetää pois ennenkuin
niiden osuus on maksettu.  Talokin rakennetaan alhaalta ylöspäin ja
se tukeutuu aina alempana olevaan.  Nyt jos alempaa vedetään jotain
tukevaa pois niin jonkun toisen pitää tulla sitä pönkittämään.  Lainatapauksessa
lainaehto raukeaisi ja summa pitäisi maksaa.  Otan itse toisinaan lainaa
ja siinä on aina talo vakuutena.  Minua kiinnostaisi laina jossa talo ei koko
ajan olisi vakuutena.  Olisiko sellainen mahdollista?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1105 on: 07. 11. 2007 07:07 »

Asiat menevät oikeean suuntaan kuten kuuluukin,Vaasalaiset infon

VARJOVALTUUSTO

täällä käsitteli asiaa ja toivottavasti tulevaisuudessa muutkin Vaasaan liittyvät kysymykset saavat täällä perinpohjaisen tutkinaan, kiveäkään ei jää kääntämättä totuuden takia.

Haluan lausua myös kiitokseni Thure Österholmille suoraselkäisyydestä,aiemmin sanoin että hän puhuu pitkään...en moiti enää saa puhua pitkäänkin.

Vaasassa on herännyt uusi aika kunnalliseen politiikkaan.

Kuten oli ounasteltavissa ei rabbe jätä merenkurkkua koska siinä liikkuu raha,yllättävintä oli Ruotsalaisten herääminen todelisuuteen.Hehän tässä siivellä ovat menneet,Vaasalaisten kustannuksella.No nyt ottavat lusikan kauniisti käteen, hyvä niin.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1106 on: 07. 11. 2007 07:07 »
Marjatta Vehkaoja
6.11.2007


Merenkurkun liikenne jatkuu

Jos taas RG-Line ajautuisi konkurssiin – mitä emme toivo - perustettaisiin konkurssipesä, jossa olisi velkojien ja takaajien edustus. Tässä pöydässä Vaasa saisi olla päättämässä siitä, jatkaako konkurssipesä liikennöintiä, mihin uskon.  Konkurssipesän tulisi varautua jättämään tarjous Merenkurkun liikenteestä lääninhallitukselle. Tämä on mahdollista jos tarjousaikaa pidennetään. Konkurssipesä pyrkisi ilmeisimmin myymään RG1 laivan niin hyvällä hinnalla kuin mahdollista. Uusi ostaja voi tarjoutua liikennöimään Merenkurkussa tappiokierteen rasittamatta sen tasetta.  

Oho!
Tuli muuten mieleen siitä, kun täällä juteltiin "Tikuista jaTakuista", että mitäs mieltä laki on tällaisesta konkurssilla kikkailusta?
Ihan oikeasti Vehkis, ajattelitko sinä nyt loppuun asti kirjoitustasi?

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1107 on: 07. 11. 2007 07:07 »
RG-Linen tukipäätökset tulevat vielä näköjään uuteen käsittelyyn. Veikkaan kuitenkin, että aikaisempaa ehdotusta ei muuteta tarpeeksi ja taas liikutaan harmaalla alueella... Mikäli kuitenkin tehdään asiat oikein, niin uutta kokousta pystyyn vaan.

Nähdäkseni pitäisi äänestää jaa, jos:

1) Lainanantajana KV:n tulee saada kaikki tarvittavat paperit nähtäväkseen.

2) Vakuudet oltava. Vaikka juuri ne samat mitkä siellä nytkin ovat. (Rahakin käy.)

3) Uumajan kaupunki sitoutuu aivan samanlaiseen tukipakettiin, kuin Vaasa. (Tarkoitan nimenomaan vastapuolen kaupunkia.)

4) Kaikille laivayrittäjille samanlaiset tuet, kuin RG-Linelle. (Sellainen sääntö voisi olla, kunhan uusi laivayhtiö olisi ensin pyörittänyt laivaliikennettä vähintään vuoden Vaasan satamasta.)

Mikäli näin, itse äänestäisin jaa.


Vielä viitaten kohtaan 3; Mikäli myös Ruotsin valtio tukee, niin kyllä Suomi tulee automaattisesti mukaan samalla summalla. Seuraavaan käsittelyyn menevää tukea täytyy verrata siis nimenomaan Uumajan kaupungilta tulevaan tukeen. (Muutoin EU:n tai Ruotsin valtion kassasta otettua tukea verrataan Vaasan antamaan tukeen. Eikö tällöin osa uudesta tuesta voisi jäädä saamatta?)


Valtuutettujen en hyväksy käyttävän mitään fiktiivisia kortteja seuraavalla kerralla. Ainoastaan faktatietojen pohjalta päätetään. Ikean sopimusta ei ole olemassa. Ruotsin puolen tuesta ei vielä ole tullut vihreää valoa. Yhtään uutta laivayrittäjää ei ole ilmaantunut. Kaikki on auki niin kauan kuin on auki. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma.

Tässä tilanteessa laivayhtiön olisi syytä pelata täysin avoimin kortein.
« Last Edit: 07. 11. 2007 07:07 by Analyyssi »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1108 on: 07. 11. 2007 08:08 »
Marjatta Vehkaoja
6.11.2007


Merenkurkun liikenne jatkuu

Jos taas RG-Line ajautuisi konkurssiin – mitä emme toivo - perustettaisiin konkurssipesä, jossa olisi velkojien ja takaajien edustus. Tässä pöydässä Vaasa saisi olla päättämässä siitä, jatkaako konkurssipesä liikennöintiä, mihin uskon.  Konkurssipesän tulisi varautua jättämään tarjous Merenkurkun liikenteestä lääninhallitukselle. Tämä on mahdollista jos tarjousaikaa pidennetään. Konkurssipesä pyrkisi ilmeisimmin myymään RG1 laivan niin hyvällä hinnalla kuin mahdollista. Uusi ostaja voi tarjoutua liikennöimään Merenkurkussa tappiokierteen rasittamatta sen tasetta.  

Oho!
Tuli muuten mieleen siitä, kun täällä juteltiin "Tikuista jaTakuista", että mitäs mieltä laki on tällaisesta konkurssilla kikkailusta?
Ihan oikeasti Vehkis, ajattelitko sinä nyt loppuun asti kirjoitustasi?

Vapaudenpatsas puhuu aina viisaasti joten en kiistä hänen sanomastaan mitään.
 En vain näe mitään mikä tukisi vapaudenpatsaan ihmetystä.  Jos konkurssin
 jälkeen omistussuhde siirtyy velkojille niin heidän tehtävä on hoitaa omaisuutta
mahdollisimman hyvin.  Missäkohtaa lainkohtaa tulkitaan Marjatan mielestä eritavalla
kuin lainlaatijan näkemys asiasta olisi?

Konkurssin jälkeenhän kaupunki olisi osaomistaja mutta ennen konkurssia sivullinen.

Sivullisellahan ei ole asiaa paljon mihinkään mutta omistajilla on.

Mikään laki ei velvoita konkurssipesää myymään hallitsemaansa omaisuutta.
On ihan tavallistakin, että konkurssipesä jatkaa liiketoimintaa.  Näin tehdään
usein vuokraustoimintaa harjoittavien liiketointen kanssa.
« Last Edit: 07. 11. 2007 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1109 on: 07. 11. 2007 08:08 »
En vain näe mitään mikä tukisi vapaudenpatsaan ihmetystä.  Jos konkurssin
 jälkeen omistussuhde siirtyy velkojille niin heidän tehtävä on hoitaa omaisuutta
mahdollisimman hyvin.  Missäkohtaa lainkohtaa tulkitaan Marjatan mielestä eritavalla
kuin lainlaatijan näkemys asiasta olisi?

Konkurssin jäkleenhän kaupunki olisi osaomistaja mutta ennen konkurssia sivullinen.
Siis, käytännössähän tällaista voisi tapahtuakin, ja on tapahtunutkin, mutta kun kaupungin edustaja ottaa puheenvuorossaan kannan sillä lailla, että tapahtuma on suunnitelmallinen ennen tapahtumaa, niin siinä kyllä liikutaan siellä "harmaaksi kutsutun alueen" reunassa.

Käännetäänpä tilanne toisin päin. Jos RG-Line olisi ilmoittanut tällaisesta kuviosta, niin mitähän siihen olisi sanonut Vehkis, tai kuka muu tahansa? Tai laki?

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1110 on: 07. 11. 2007 08:08 »
Lainaus Kari Lajúnen

Quote
Konkurssin jälkeenhän kaupunki olisi osaomistaja mutta ennen konkurssia sivullinen.

Eli näin...

     Oy KAUPUNKINVALTUUSTO Ab


Ja taas alkaisi palaa rahaa.....

Kaupunkin pitäisi pysyä tästä kuviosta poissa.Valtio tukemaan liikennettä...!!!

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1111 on: 07. 11. 2007 08:08 »

Eli näin...

     Oy KAUPUNKINVALTUUSTO Ab


Ja taas alkaisi palaa rahaa.....

Kaupunkin pitäisi pysyä tästä kuviosta poissa.Valtio tukemaan liikennettä...!!!

Tukisiko valtio kaupungin omistamaa eri tavalla kuin yksityisen?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1112 on: 07. 11. 2007 08:08 »
PULINAT POIS, LUMIO! TYÖNANTAJASI - VAASAN KAUPUNGINVALTUUSTO ON PUHUNUT!

Joillakin on sellainen hätä RG:n puolesta, että luulisi vähintäin kokonaisen oman lehmälauman olevan ojassa.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1113 on: 07. 11. 2007 09:09 »
PULINAT POIS, LUMIO! TYÖNANTAJASI - VAASAN KAUPUNGINVALTUUSTO ON PUHUNUT!

Joillakin on sellainen hätä RG:n puolesta, että luulisi vähintäin kokonaisen oman lehmälauman olevan ojassa.
En tiedä viittasitko viestilläsi minuun tai johonkin muuhun, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi, EN OLE Lumio.
Enkä ole muutenkaan kytköksissä asiaan muulla tavoin, kuin vaasalaisena kaupunkilaisena ja veronmaksajana.

Ja sitten kysymys sinulle manteiro.
Koska sinusta tuli moderaattori?

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1114 on: 07. 11. 2007 09:09 »
Vapaudenpatsaalle: Viittasin Lumioon. Ketähän Lumiota mahdoin tarkoittaa? Saat arvata 3X, kenestä Lumiosta on kyse. manteiro.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1115 on: 07. 11. 2007 09:09 »
Blogissa kirjoitettiin oikein kuvan kera: "vaasalaisen Pertti Salon yhdenmiehen mielenosoitus vastaanotti hallintotalolle saapuneet valtuutetut maanantaina 05.11.2007"

Oikein hyvä kun kirjoitettiin, mutta tilaisuus ei ollut "yhdenmiehen mielenosoitus". Mielestäni olisi pitänyt sanoa TOTUUS, sillä minun lisäkseni paikalla oli vaihtelevasti 6-8 henkilöä. Minulle jäi vaikutelma, että tässäkin vähätellään asiaa. Me 6-8 henkilöä saimme kuitenkin mediajulkisuutta: teeveessä, radiossa, Vasabladetissa...Mediassa puhui muutkin kuin allekirjoittanut!

Pertti Salo
plus muut 6-8

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1116 on: 07. 11. 2007 09:09 »
Blogissa kirjoitettiin oikein kuvan kera: "vaasalaisen Pertti Salon yhdenmiehen mielenosoitus vastaanotti hallintotalolle saapuneet valtuutetut maanantaina 05.11.2007"

  Me 6-8 henkilöä saimme kuitenkin mediajulkisuutta: teeveessä, radiossa, Vasabladetissa...Mediassa puhui muutkin kuin allekirjoittanut!

Pertti Salo
plus muut 6-8

Joo totta.  Pahoittelen, etten itse huomannut asiaa kirjoituksessani « Vastaus #1100. 
Olihan siinä takanasi useampikin.
« Last Edit: 07. 11. 2007 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1117 on: 07. 11. 2007 09:09 »
Olen edelleen sitä mieltä että valtuuston kielteinen päätös takasi paremmin liikenteen jatkumisen.

Valtuuston kielteisen päätöksen tärkeimmistä syistä monet nyt tuntivat lausuvan yhtä sun toista. Jos olisi ollut niin, niin miten sitten olisi käynyt...

Luottopäätös perustuu lopulta luotonantajan (valtuuston ennemistön) LUOTTAMUKSEEN. Sitä ei nyt ollut riittävästi. Jokaisella 26lla valtuutetulla oli varmaan hieman eri painotuksia tuon epäluottamuksen aiheuttajaksi.

Pääargumetti minulla oli tämä: kun asia on puutteellisesti valmisteltu ja olennaisetkin asiakirjat puuttuvat niin en voi verovaroja riskeerata.

Vaikka asiakirjat olisivat olletkin käsillä ja näyttäneet hyviltä niin eniten minua olisi arveluttanut vakuuksien radikaali heikkeneminen. Jos kerran yhtiöllä oni valoisa tulevaisuus niin miksi ihmeessä yhtiölle ilmaisia vakuuksia piti poistaa?

Asia on nyt minusta loppuun käsitelty Vaasan kaupungin osalat ja toivon, että sitä ei enää tuoda eteemme.

Nyt on valtioiden ja EUn vuoro astua kuvaan.

Jos aluleellista tukea olisi haluttu niin se olisi tehtävä Pohjanmaan liiton ja Merenkurkun Neuvoston kautta siten että kaikki "hyödynsaajat"  osallistuvat riskiin.

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1118 on: 07. 11. 2007 09:09 »
PULINAT POIS, LUMIO! TYÖNANTAJASI - VAASAN KAUPUNGINVALTUUSTO ON PUHUNUT!

Joillakin on sellainen hätä RG:n puolesta, että luulisi vähintäin kokonaisen oman lehmälauman olevan ojassa.

Noh, noh..
valtuuston tätä edellinen päätös oli tuen puolesta 27-24. Kuka silloin vaati että ; PULINAT POIS? Itse  pidin tulosta niukkana, mutta  demokratiassa ihan  kohtuullisena tuloksena.
Myös tämä hylkäyspäätös mahtuu noihin raameihin vaikka oli vielä niukempi. Jos tulos olisi ollut
51-0 sitten olisi ehkä paikallaan sanoa; pulinat pois.
 Sitä paitsi sitä pulinaa näyttää riittävän nimenomaan vastustajilla, oli tulos mikä tahansa.
 Lumio  on vain ilmoittanut että pallo on RG linella, ja  jos  yhteydenottoja tulee, kuuluu tietenkin kaupungin virkamiehen toimia

Tämänpäiväinen Bladet ja  Pohjalainen uutisoi, että Rabbe  on  huikkaillut  meille Singaporesta terveisiä.  Hän aikoo jatkaa rahoituksen etsimistä. On siinä  meillä Vaasan onneksi kivikova kaveri.
Olin jo varma, että Rabbelle riittää nyt. Onneksi olin ”kerrankin” väärässä ;-)

Kyllä  RG linen  maksuepäselvyydet on saatava  hoidettua kaupungin suuntaan, muuten on  vaikea palauttaa  kansalaisten luottamus  varustamoon ja ennekaikkea   kaupungin virkakoneistoon

Uskon myös että se hoituu, kun asialla on mm Vehkaoja , Hokkanen  ja Osalakin vaikka en pitänyt hänen  tyylistään   murjoa  kaupungin kehityspäälikkö Raili Tiitolaa, joka sentään oli tehnyt  valtavan työn yrittäessään selvittää  EU koukerot ” mm ”de minimis ” sääntöjen osalta.


« Last Edit: 07. 11. 2007 12:12 by fableable »

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1119 on: 07. 11. 2007 09:09 »

Jos aluleellista tukea olisi haluttu niin se olisi tehtävä Pohjanmaan liiton ja Merenkurkun Neuvoston kautta siten että kaikki "hyödynsaajat"  osallistuvat riskiin.


Veronmaksajia lukuunottamatta?