Author Topic: Kuntavaalit2012  (Read 46342 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #80 on: 25. 09. 2012 18:06 »
Olen kyllä pettynyt myös muiden puolueiden ehdokkaisiin. Ei siellä juuri kukaan kohoa päätään pidemmäksi muita.

Niin.  En tällä kertaa ollut ehdokkaana.  ;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #81 on: 26. 09. 2012 05:05 »
Ajatus että kunnallisvaaleissa pitäisi olla ”komeettoja”, ”vaalivankkureita” tai muuten jotenkin häikäiseviä persoonoja on peräti kummallinen.  Kyllä nyt tarjolla olevista löytyy joka puolueesta monipuolisia arjen osaajia jos vain haluaa löytää.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #82 on: 26. 09. 2012 09:09 »

.

Nyt tulossa olevat vaalit tulevat järkyttämään suojattua elämää eläneitä rakenteita mikä näkyy jo huhupuheiden, "varma tieto" -miesten ja mitä omituisimpien juttujen kertojien lisääntymisenä

Uusin ilmiö on ns. "valehenkilöiden" esiintyminen tietyn puolueen edustajana mikä osaltaan kertoo mikä kauhu on päällänsä

.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #83 on: 27. 09. 2012 13:01 »
Vuosien varrella olen huomannut, että monet valtuutetut Vaasankin valtuustossa ovat vältelleet ikävien asioiden käsittelyä ja sama on koskenut myös useita virkamiehiäki., kirjoittaa Heimo Hokkanean tänään blogissa:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3139-Heimo_Hokkanen_kolumni_suoraselkaeisyydestae.html

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #84 on: 27. 09. 2012 13:01 »
Kokemattoman äänestäminen ottaa mulla lujaan, tietenki voi olla hyvä uusi mutta kuitenkin vanhat parrat vie uutta kuin kuoriämpäriä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #85 on: 27. 09. 2012 15:03 »
Kokemattoman äänestäminen ottaa mulla lujaan, tietenki voi olla hyvä uusi mutta kuitenkin vanhat parrat vie uutta kuin kuoriämpäriä.

Juuri tuosta "naamanpalvonta" -kulttuurista pitäisi päästä nopeasti eroon

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #86 on: 28. 09. 2012 06:06 »

Vuosien varrella olen huomannut, että monet valtuutetut Vaasankin valtuustossa ovat vältelleet ikävien asioiden käsittelyä ja sama on koskenut myös useita virkamiehiäkin.

Lue lisää blogista
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3139-Heimo_Hokkanen_kolumni_suoraselkaeisyydestae.h
« Last Edit: 28. 09. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #87 on: 28. 09. 2012 06:06 »


Lääkärin palkkojen korotuskaan ei ole poistanut Vaasasta lääkäripulaa, kirjoittaa Vasemmistoliiton Vaasan kunnallisvaaliehdokas Harri Moisio.
-Niillä on ollut 15 vuotta aikaa laittaa kunnallinen terveyspalvelu ajan tasalla, mutta huonommaksi vain menee, totesi yksityisen terveysaseman työterveyslääkäri kun hain apua keuhkoputken tulehdukseeni.

Lue lisää blogista
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3144-Kolumni_Harri_Moisio_1_vaasalaisia.info.html
« Last Edit: 28. 09. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #88 on: 28. 09. 2012 09:09 »
Kokemattoman äänestäminen ottaa mulla lujaan, tietenki voi olla hyvä uusi mutta kuitenkin vanhat parrat vie uutta kuin kuoriämpäriä.

Juuri tuosta "naamanpalvonta" -kulttuurista pitäisi päästä nopeasti eroon

.


niimpä, eräs tirrisilmä kamaromieskin aktivoituu lehtien palstoille yleensä vain vaalien alla.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #89 on: 28. 09. 2012 11:11 »
Tässä on sama ilmiö kyseessä kuin lapsillakin.  Halutaan lelu välttämättä itselle, vaikkei osata sillä mitään tehdä.

Ehdokkaille pitäisi laatia jokin kypsyystesti,  jonka jälkeen vasta voisi saada luvan ryhtyä ehdolle.

Vallan jaossa täytyisi välttämättä sälyttää vastuu kaupan päälle, eikä riitä pelkkä poliittinen vastuu,  vaan todellinen taloudellinen vastuu,  näin ehdokkaitakaan ei olisi liiaksi.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #90 on: 28. 09. 2012 12:12 »


EU:n arvot:
- Myös kunnallispolitiikka palvelemaan Unionin epädemokraattisia päämääriä.
- Sokea usko omaan epärealistiseen utopiaan,  "EU suurin talousmahti joskus 2010…."
- Johtotähtenä fundamentalistinen uskonto: ääriliberalismi;  -rajoittamaton toimintavapaus rikollisille, huumeille, keinottelulle, myös globaalille bisnespääomalle hajottaa kansallisvaltiot ja ryöstää kansallisomaisuudet omille yksityisille veroparatiisi-tileille.

- Anarkiaa, omien perussopimusten rikkominen esim. pankkivalvonnalla vaikka perussopimukset takaavat pääomalle vapaata kulkua.

-Viidakon laki, vahvemman oikeus, eriarvoistamista ja kansan sortamista poliisivaltion menetelmin….jne.

   

   

21solmua

  • Guest
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #91 on: 28. 09. 2012 13:01 »
Tässä on sama ilmiö kyseessä kuin lapsillakin.  Halutaan lelu välttämättä itselle, vaikkei osata sillä mitään tehdä.

Ehdokkaille pitäisi laatia jokin kypsyystesti,  jonka jälkeen vasta voisi saada luvan ryhtyä ehdolle.

Vallan jaossa täytyisi välttämättä sälyttää vastuu kaupan päälle, eikä riitä pelkkä poliittinen vastuu,  vaan todellinen taloudellinen vastuu,  näin ehdokkaitakaan ei olisi liiaksi.
Jep! Näin on. Sama koskee avoliitossa ja avioliitossa olevia henkilöitä. Ensin pitäisi katsoa soveltuuko he yhteen ja sitten tulisiko heistä soveliaita vanhempia. Perheväkivalta ym nousussa suomessa.
Ilmeistä on, ettei kaikki sovellu parisuhteeseen, eikä kaikki sovellu politiikkaan. Koska siellä on juuri tämä mentaliteetti, että heti, mulle ja kaikki! Ja politiikan narsistit . huh huh..

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #92 on: 28. 09. 2012 19:07 »

.

Nalle "totuudenpuhujalle ei löydy yösijaa" - Wahlroos sanoo taas sanottavansa lyhyesti mutta ytimekkäästi

Ranskassa viihtyvä Wahlroos innostui: "Miten pieniä kunnat siellä ovat"

"Kokoomusnuori-lehdessä Wahlroos vastailee ajankohtaisiin asioihin.

Kuntauudistus ei saa Wahlroosilta suurta kiitosta.

- Kunnille on sysätty tehtäviä, jotka eivät luonnollisesti sinne kuulu.
Kunnat ovat joutuneet ottamaan vastaan, erityisesti terveydenhuollon alalla, ja jossain määrin myös koulutuksen puolella, sellaisia tehtäviä, jotka paljon luontevammin kuuluisivat valtiolle tai kuntainliittymille."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288503259454.html

.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #93 on: 30. 09. 2012 08:08 »

Johanna Kursu on vaasalaissyntyinen paluumuuttaja. Hän asui yhdeksan vuotta Ruosissa ja tuli valituksi siellä kunnanvaltuutetuksi. Johanna Kursua kiinnostaa ikäihmiset, lapset ja perheet sekä terveydenhulto. Hän opiskellee parhalilaan sairaanhoitajaksi Vaasan Ammattikorkeassa. Vaasassa perhe on asunut kolme vuotta. Johanna Kursu on kristillisten kunnallisvaaliaehdokas Vaasassa

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3143-Kolumni_Johanna_Kursu_1_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #94 on: 30. 09. 2012 18:06 »
Valtaeliitillä kokonaisnäkemys hukassa ihmisten ja nuorten syrjäytymisestä

Presidentinvaaleissa 1968 kokoomuksen KOP:n johtaja Matti Virkkunen otti kantaa työttömyyteen (syrjäytymiseen) ja esitti, että työttömät voisivat valmistaa saappaita armeijalle.

Tänään 30.9.12 oli Pohjalaisessa vähän samansuuntainen esitys, nuorten syrjäytymisen uhassa oleville. Että kutsuntoja armeijaan pidennettäisiin viideksi päiväksi, johon osallistuisi koko 19 -ikäluokka, miehet ja naiset. Nuoria opetettaisiin päihteettömissä oloissa, oikeisiin ruokailu, lepo, ja liikuntatottumksiin, joissa olisi myös tietokoneiden ja pelien maailma rajattu. Näin siis syrjäytyneille annettaisiin mahdollisuus tarttua elämään ja valita opiskelun tai työnteontie itseään kiinostavalta alalta.

Idean esitti Kauhavan lentosotakoulun johtaja eversti Jukka Ahlberg, joka näin laajentaisi kutsuntoja siten, että mukana olisi koko 19 vuoden ikäluokka, jossa lisänä siis jo syrjäytyneet, jotka eivät muuten osallistuisikaan kutsuntoihin. Pohjalainen vielä jopa perustelee, että voittajina olisi armeija nykyistätarkemman valintajärjestelmän ansiosta ja vielä, että se olisi tasa-arvoinenkin, kun koko ikäluokka siihen osallistuisi viikon ajan.

Tämä ehdotus menee siihen presidentti Niinistön työryhmän syrjäytymistä esittävään teemaan.

 http://kolmonen.blogspot.fi/

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #95 on: 01. 10. 2012 06:06 »

Oikeastaan ei liene yllätys, että lapset ja perheiden hyvinvointi on minulle todella tärkeä asia. Kun  minua kysyttiin ehdokkaaksi, nimenomaan tämän näkökulman kautta oli helpohkoa suostua hommaan, kirjotaa Laura Väilimäki. Hän on ehdolla Kokoomuksen listalta Vaasan kaupunginvaltuustoon numaerolla 324.

Olen tokaluokkalaisen, ykkösluokkalaisen ja kielikylvyssä aloittaneen kolmannen lapsemme kohdalla ollut toteamassa, että lapsiperheiden asioilla saisi olla enemmänkin tukea päätöksen teossa. Kunnassa tehtävät päätökset sanelevat yllättävän paljon perheiden arkeen liittyviä asioita.

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3146-Kolumni_Laurahealena_Vaelimaekivaasalaisia.info.html
« Last Edit: 01. 10. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #96 on: 01. 10. 2012 14:02 »
En oikein jaksa uskoa facebookkiin äänten kalastelussa. Läheskään kaikki eivät ole fb:ssä ja moni ei edes halua olla. Varsinkin nuoret ehdokkaat ovat ihastuneita fb:hen ja vaalikoneisiin. Vaalikoneet ovat suurelta osaltaan viiddettä.

Vastuullinen äänestäjä tutkii ihmisten kautta hyviä ehdokkaita ja käy paikallisessa foorumissa. Kysymyshän on paikallisvaleista, eikä misttään surffauskisasta.

Kyselemällä ja keskustlemalla kanssaihmisten kanssa löytyvät ne parhaat ehdokkaat.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #97 on: 02. 10. 2012 07:07 »


Maanantaina 24.9 oli Mustasaaren kunnanvaltuuston kokous. Pohjalainen selosti seuraavana päivänä ehdotustani palauttaa päätösehdotus hammashoidon jonojen purkamisesta takaisin hallitukseen vähän tylysti, joten haluan lyhyesti selvittää asiaa, kirjoittaa Mustasaaren vas. valtuutettu ja valtuustoehdokas Stefan Håkans.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3151-Kolumni_Stefan_Hakans_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #98 on: 02. 10. 2012 07:07 »

Meidän vasemmistolaisten pitää pystyä sanomaan selvällä kielellä kansalle, millä puolella taistelussa me olemme, jota nyt käydään kuntien hallinnasta, kirjoittaa SKP:n kunnallisvaaliehdokas Reino Kolmonen.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3147-Kolumni_Reino_Kolmonen_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #99 on: 02. 10. 2012 08:08 »
<a href="http://www.youtube.com/v/S8tkd4y8-xU" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/S8tkd4y8-xU</a>

SDP on lähtenyt Vaasassa vaalityöhön omalla vaalisivulla ja valtakunnallisella videolla ”SDP. Kansan edustaja. - Hyvä arki” -”Pieniä hetkiä elämässä”.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3154-SDPN_kuntavaalikampanja_Vaasassa.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #100 on: 02. 10. 2012 08:08 »
Hyvin tehty mainos kiinnitin huomioni , että suurin osa mainoksessa esiintyvistä ihmisistä esitettiin kasvottomina. Mistä tämä kielii, sen voi jokainen päätellä itse.
veritas odium parit.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #101 on: 02. 10. 2012 09:09 »
Jos haluat menestyä paikallisvaaleissa, sinun on tultava lähelle ihmistä.  Sinun on kerrottava omalla naamallasi itsestaäsi ja ajamistasi asioista ja miksi Sinua pitäisi äänestää.  Mikään kaukainen vaalisivusto, jota on vaikea löytää on yhtä turhan kanssa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #102 on: 02. 10. 2012 11:11 »
Hyvin tehty mainos kiinnitin huomioni , että suurin osa mainoksessa esiintyvistä ihmisistä esitettiin kasvottomina. 

Panin saman merkille ja olin jo lähellä kirjoittaa, että "surkea video" mutta mikä minä olen
arvostelemaan.  Video on kun joku v-loggaaja olisi kerännyt sivuun jättämänsa
videoleikkeet yhdeksi kokonaisuudeksi kun ne eivät olleet kelvanneet varsinaiseen videoon
kun niissä ei ole minkäänlaista asiaa.  Meinasin katkaista puolesta välistä kun siihen mennessä
video oli kasvoton. 

Video on kuitenkin suurella todennäköisyydellä huolella tehty ja moneen kertaan katsottu
ennenkuin se on päästetty irti.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline outomaa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #103 on: 02. 10. 2012 14:02 »
Mietin että miksi äänestää ehdokasta, joka ei millään tavalla kerro pyrkimyksistää ja on antanut nimensä vain listan täytteeksi.  Vielä enemmän ihmettelen niitä, jotka tällaista henkiölä äänstävät.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #104 on: 03. 10. 2012 05:05 »

Ikäihmiset ovat kuin syksy, lapset kuin kevät! Syksyn upea väriloisto kertoo jo koetusta. Kevään tuore vihreys, kaikki on vielä uutta! Nämä ryhmät ovat todella tärkeitä, kirjoittaa Johann Kursu.

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3156-Kolumni_Johanna_Kursu_2_vaasalaisia.info.html
« Last Edit: 03. 10. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #105 on: 03. 10. 2012 05:05 »

1990 vuoden jälkeen Suomeen pääsi maahanmuuttajia, joilla oli mukanaan omat elämykset, elintavat ja kulttuurit, mutta heidän oli kuitenkin pakko sopeutua uuteen tilanteeseen ja oppia elämään maassa, jonka kulttuuri ja elintavat eivät olleet samoja, kuin heidän omat, kirjoittaa vaasalainen Farzad Moghaddam pour

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3148-Kolumni_Farzad_Moghaddam_pour_vaasalaisia.info.html
« Last Edit: 03. 10. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #106 on: 03. 10. 2012 07:07 »

Torstaiaamuna 27.9. oli kahvi mennä väärään kurkkuun, kun luin Pohjalaisen etusivulta otsikon: "Vaasa ajautumassa laivanvarustajaksi". Ollaanko todellisuudessa jo tässä pisteessä? Onko vaasalaiset päättäjät ajettu selkä seinää vasten Merenkurkun liikenteen jatkon rahoituksessa,isvaaliehdokas Risto Suni. kirjoittaa perussuomalaisten kunnallisvaaliaedokas Risto Suni

Lue lisää blogista
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3157-Kolum_1_Risto_Suni_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Pera Pukama

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #107 on: 03. 10. 2012 09:09 »
Melkoinen shokki lukea Farzadin kirjoituksesta, että mämmi omn vanha persialainen perinneruoka.  :-)

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #108 on: 03. 10. 2012 09:09 »
.

Kohta varmaan joku jo ilmoittaa että vuoden 1944 puolustustaisteluja johdettiinkin koko ajan Keniasta, ns. korrektisti "päivitetyissä" historiantulkinnoissa

EDIT :

Luonnollisesti heti kun asiasta mainitaan niin muinaishautaröykkiötkään eivät sen jälkeen enää ole hautaröykkiöitä vaan muinaisten egyptiläisfaaraoiden hautoja

.
« Last Edit: 03. 10. 2012 10:10 by herkkoo »

Offline Kar de Mumma

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #109 on: 03. 10. 2012 17:05 »
Sain viehättävältä maahanmuuttajataustaiselta nuorelta naiselta vaalibrochyyrin, missä oli hänen nimensä ja äänestysnumeronsa sekä puolueen (SDP) kampanjasivun nettiosoite. Ajattelin että Vaasa tarvitsee nuoria, ja hyvä jos maahanmuutajataustaisia, valtuutettuja.

Monien googletustenkaan jälkeen en ole löytänyt tästä nuoresta naisesta jälkeäkään.  Miksi hänet on värvätty? Haluaako SDP vain osoittaa "olevansa ei-rasistinen", mutta ei todellisuudessa ole kiinnostunut siitä, mitä tämä nuori nainen ajatelee.

Sekään ei siis selvinnyt, ajattleeko tämä ehdokas yhtään mitään.  Jäljelle jäi tunne että todelisuudessa ei edes haluta että tällainen henkilö pääsisi valtuustoon, mutta ollaan kyllä valmiit keräämään muutama maahanmuuttajamyönteinen ääni.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #110 on: 04. 10. 2012 07:07 »

Olen suomenkielisenä perusuomalaisten ehdokkaana täysin ruotsinkielisessä kunnassa eli Korsnäsissä. S eon varmasti tämän kunnan historiassa ensimmäinen tapaus, kirjoittaa yrittäjä kunnallisvaaliehdokas Anna Vuorinen.

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3155-Kolumni_Anna_Vuorinen_1_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #111 on: 04. 10. 2012 08:08 »


Olen suomenkielisenä perusuomalaisten ehdokkaana täysin ruotsinkielisessä kunnassa eli Korsnäsissä. S eon varmasti tämän kunnan historiassa ensimmäinen tapaus, kirjoittaa yrittäjä kunnallisvaaliehdokas Anna Vuorinen.

Knoppitietona: Maailman ruotsinkielisin kunta on(oli) körsnäs. Ruotsissakaan ei ole yhtään kuntaa jossa ruotsinkielisten osuus huitelisi lähes sataa prosenttia.

noh juuri nyt ei tilanne varmaan ole näin huono mutta se oli kyllä pitkään Suomen ruotsinkielisin kunta. Vuonna 1999 Kornäsin asukkaista 97,2 % oli ruotsinkielisiä. Samana vuonna Korsnäsissa asui 13 henkeä (0,6 % asukkaista), joiden äidinkieli oli jokin muu kuin suomi tai ruotsi.

Korsnäs, Luoto ja Närpiö ovat Manner-Suomen ainoat yksikieliset ruotsinkieliset kunnat. Kyllä on savottaa Annella että saa asiansa läpi kunnassa.

Onnea Annelle!
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline ottopoika

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #112 on: 04. 10. 2012 08:08 »
Olen täysin varma siitä, että läheskään kaikki puolueiden listloille nimensä antaneet eivät äänestä edes itseään, vaan ovat listoilla vain hajaäänien kerääjinä.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #113 on: 04. 10. 2012 09:09 »

Pakolaispolitiikassa on päästävä siihen, että ne jotka kuuluvat kiintiöön hoidetaan ja jos resursseja sen jälkeen jää, hoidetaan lisää, kirjoittaa kansanaedustaja Maria Tolppanen, ps.

Katso lisää blogista
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3162-Kolumni_Maria_Tolppanen_1_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline ottopoika

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #114 on: 04. 10. 2012 10:10 »
Odotan vesi kielellä kuka vaasalaisista ehdokkaista ensimmäisenä tulee ja kertoo mitä asioita aikoo ajaa.  Ymmärrän kyllä riskit.  Täällä saattaa joutua perustelemaan sekä annen ja varsinkin jälkeenpäin.  Uskon kuitenkin että sellainen vaasalainen ehdokas  saa ääniä jolla on rohkeutta tulla esille.

Asioita on paljon.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #115 on: 05. 10. 2012 05:05 »

Taas on vaalit ja tällä kertaa kuntavaalit ovat lähellä ja jokainen puolue ehdokkaineen yrittää kiinnittää huomiota asioista, jotka ovat viime aikoina puhuttaneet. Tärkeiden asioiden esittäminen ja niistä huomiota herättäminen kansassa ja erityisesti äänestäjissä sinänsä on ihan hyvä ja tarpeen, mutta ärsyttävä ja haiseva juttu niissä on se, ettei kaikki rehellisesti niistä puhu, vaan yritetään asioiden aalloilla surfailla ja päästä eteenpäin. Kirjoittaa Farzad Moghaddam pour

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3165-Kolumni_Farzad_Moghaddam_pour_3_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #116 on: 05. 10. 2012 12:12 »
Täällä saattaa joutua perustelemaan sekä annen ja varsinkin jälkeenpäin.  Uskon kuitenkin että sellainen vaasalainen ehdokas  saa ääniä jolla on rohkeutta tulla esille.

Hyvä esimerkki vaalilupauksista ja niiden pitämisestä: Demuopetusministeri Gustafsson kertoi vaalikoneessa (eduskuntav.) vastustavansa pakkoruotsia. Mielipide vaihtui jopa päinvastaiseksi, kun ministeriys asetettiin vaakakuppiin! Lienee tyypillistä Gustun puolueessa.

Pakkoruotsia vastustaa vaalikoneessa yksi perussuomalainen nainen, vaikka siihen tuskin paljonkaan kuntatasolla voi vaikuttaa. Rohkea ilmaisu sinänsä.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #117 on: 06. 10. 2012 08:08 »

Suomessa kohdellaan monia laitosnuoria (ja huostaanotettuja), mielenterveyspotilaita, kehitysvammaisia ja vanhuksia epäinhimillisesti. Valvovat viranomaiset antavat välillä huomautuksia. Myös laitosasukeilla oikeus inhimilliseen elämään ja mielenkiinnon kohteisiin, kirjoittaa Suomen Työväenpuolueen kunnallisvaaliehdokas Henri Autero

Lue lisää blogista
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3170-Kolumni_Henri_Autero_q_vaasalaisia.info.html


Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #118 on: 06. 10. 2012 08:08 »
Vanhusten kotihoitoa on kehitettävä reilusti myös Vaasassa. Olisi saatava enemmän aikaa hoivaan, kirjoittaa kristillisten kuntavaaliehdokas Heimo Hokkanen.

Lue lisää blogista

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3168-Kolumni_Heimo_Hokkanen_001_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #119 on: 07. 10. 2012 07:07 »

Kansaa harhaanjohtava eliitti sekä Kokoomus - SDP:n johtama hallitus ovat saaneet Perussuomalainen puolueesta hyvän opposition. Perussuomalaiset kritisoivat hallituksen touhuja näennäisesti, mutta käytännössä sitä tukevat,kirjoittaa SKP:n vaasalainen kunnallisvaaliaehdokas Reino Kolmonen

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3171-Kolumni_Reino_Kolmonen_002_vaasalaisia.info.html
« Last Edit: 07. 10. 2012 07:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.