Author Topic: Kuntavaalit2012  (Read 46369 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #120 on: 08. 10. 2012 05:05 »

Lapsen huonolla voinnilla tai esim. vanhemman kuolemalla (perhe-eläke) tehdään bisnestä. Näin talousvaikeuksissa oleva kunta helpottaa taloushuoliansa. Samaan aikaan lastensuojelupalvelut siirtyvät ulkomaiseen omistukseen.  Sama yhtiö, jonka hoitoyksikössä Ruotsissa vanhus nääntyi nälkään, on laajentanut toimintaansa lastensuojeluun. Yhtiöllä on lastensuojeluyksiköitä Suomessa .

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3172-Kolumni_Henri_Autero_02_vaasalaisia.info.html4
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #121 on: 08. 10. 2012 05:05 »

Suhtaudun yksityisautoiluun kahtiajakoisesti, kuten useimmat vihreät. Toisaalta tiedostan, että yksityisautoilu on ekologisesti tehoton liikkumismuoto, joka kuluttaa niukkoja luonnonvaroja ja aiheuttaa raskaita ympäristöongelmia. Toisaalta ymmärrän myös sen, että Vaasassa ja sen ympäristössä on vaikea liikkua ilman omaa autoa, kirjoittaa vihreiden vaasalainean kunnallisvaaliehdokas Juha Tuomikoski.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3173-Kolumni_Juha_Tuomikoski_01_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #122 on: 08. 10. 2012 05:05 »

Kokoomus haluaa sairauslomiin karenssin. Sairausloman ensimmäinen päivä olisi palkaton. Karenssipäivän jälkeen työntekijälle maksettaisiin 80 prosenttia palkasta seuraavan kahden viikon aikana. Ehdottomasti ei!, kirjoittaa kristillisten kuntavaaliehdokas Johanna Kursu.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3176-Kolumni_Johanna_Kursu_3_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #123 on: 08. 10. 2012 18:06 »
<a href="http://www.youtube.com/v/nOAD1346GEM&amp;feature=player_detailpage" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/nOAD1346GEM&amp;feature=player_detailpage</a>

Osallistu vaalitalkoisiin vaasalaisia-sivuston blogissa ja foorumissa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #124 on: 09. 10. 2012 05:05 »

Taas on neljä vuotta puhuttu Vaasan kaupunginvaltuustossa. Varavaltuutettuna olen yleisöparvelta seuratessani todennut, kuinka vähän asioiden jankuttamisella ja kiittelemisellä saadaan konkreettista aikaan. Kirjoittaa Sosialidemokraattien kuntavaaliehdokas Matias Mäkynen.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3174-Kolumni_Matias_Maekynen_01_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

21solmua

  • Guest
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #125 on: 09. 10. 2012 12:12 »
Eikös se Mäkynenkin ole istunut itse valtuustossakin jankkaamassa ja esittämässä näkemyksiään! Ei hän nyt kovin ulkopuolinen ole. Aloitteita on tehtaillut. Ei nyt ihan ulkopuoliseksi kannata heittäytä ja jos aikoo mennä jankkaajien ja kiittelijöiden joukkoon, niin hiukan asenetta lisää nuorimies! Edustat kuitenkin "remograattia", nimittäin sosiaali sellaista!

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #126 on: 09. 10. 2012 19:07 »

Jo vuosia Vaasan paikallispolitiikassa on mainittu mystinen ryhmä nimeltä urheilupuolue. Tämä puolue saa kuulemma kaiken haluamansa ja jyrää hankkeensa läpi. Väite on mielestäni suurta liioittelua. Uskallankin väittää, että meillä on vahva kulttuuripuolue, mutta ei urheilupuoluetta, kirjoittaa kokoomuksen kuntavaaliehdokas Marko Heinonen.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3184-Kolumni_Marko_Heinonen_01_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #127 on: 11. 10. 2012 05:05 »

hmiset hukkuvat vaaleissa valtavaan lupausten ja asioiden vyöryyn. Mutta kaikki nämä jäävät kellumaan tyhjän päälle, ellei kunnilla ole resursseja toteuttaa näitä vaaleissa esiin tuotuja asioita,kirjoittaa SKP:n vaasalainen kuntavaaliehdokas Tapio Hakala.

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3181-Kolumni_Tapio_Hakala_01_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #128 on: 12. 10. 2012 07:07 »

Keskiviikkona 10.10.12 olin ensimmäisessä vaalipaneelissa, jonka kuulijat ja läsnä olevat olivat pääosin maahanmuuttajia. Meni erittäin hyvin minun osaltani ja paljon puh. numeroita jaion, ja siksi oli todella kevyt olo paneelin jälkeen kahdelta maahanmuuttajalta tuli herkkiä kysymyksiä, joihin minä vastasin kuulemma järkevästi ja rohkeasti, kirjoittaa keskustapuolueen sitoiutumaton kuntavaaliehdokas Farzad Moghaddam pour

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3185-Kolumni_Farzad_Moghaddam_pour_4_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #129 on: 12. 10. 2012 09:09 »

Ilkka Raatikaisen mielipidejuttu Pohjalaisessa 04.10.12 toi mieleen vanhan, pohjalaisen paukahroksen: ”Itte moon itteni kehunu ja aina moon kehutuksi tullu”. Totuuden nimessä voitaneen kuitenkin myöntää, että Raatikainen on puheenjohtajana saanut aikaan merkittävää kehitystä yhtiöss, kirjoittaa kokoomuksene kuntavaaliehdokas Anna-Maija Salo

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3188-Kolumni_Anna-Maija_Salo_02_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #130 on: 12. 10. 2012 10:10 »
Olisi mukava lukea lisää tästä A-M  Salon saamasta kohtelusta Vaasan kaupungin virkamiesten toimesta. Olen vast´ikään kuullut hurjia juttuja virkamiesten mahdollisesta maasutuksesta koskien erittäin suurta hanketta Vaasan keskustassa.

Tällaiset kuiskutukset eivät anna hyvää kuvaa kaupungin virkamiehistä. Pahanilkisyyttä vai "ei savua ilman tulta?"

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #131 on: 13. 10. 2012 09:09 »

Koulut ovat alkaneet ja samalla liian monen koululaisen painajainen. Koulukiusaaminen on asia, mikä on pystyttävä kitkemään kaikista Vaasan kouluista.  Kiva-koulu on hyvä ja kannatettava asia, mutta se ei yksin riitä., kirjoittaa perussuomalaisten vaasalainen kansanedustaja Maria Tolppanen.

Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3187-Kolumni_Maria_Tolppanen_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

21solmua

  • Guest
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #132 on: 13. 10. 2012 12:12 »

Ilkka Raatikaisen mielipidejuttu Pohjalaisessa 04.10.12 toi mieleen vanhan, pohjalaisen paukahroksen: ”Itte moon itteni kehunu ja aina moon kehutuksi tullu”. Totuuden nimessä voitaneen kuitenkin myöntää, että Raatikainen on puheenjohtajana saanut aikaan merkittävää kehitystä yhtiöss, kirjoittaa kokoomuksene kuntavaaliehdokas Anna-Maija Salo

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3188-Kolumni_Anna-Maija_Salo_02_vaasalaisia.info.html


Ainakin hajaannusta Raatikainen on saanut aikaan yhtiössä. Salo on ulkona kuin lumiukko Pikipruukin tilanteista. Mutta täytyyhän ehdokaskolleegaa tukea, jonsei muuta?! Kannattais ottaa vähän niinkuin selvää asioista, ennenkuin kirjoittelee mitään?!!

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #133 on: 14. 10. 2012 08:08 »

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kyllä on heikointa selitystä mitä on lehdestä lukenut (Pohjalainen 4.10.2012). Kaupunginhallituksen jäsenet jatkavat valehtelemista. Jokainen joka on politiikassa mukana ajatteelee tietenkin jo keväällä tulevia vaalia syksyllä.
Tässä Roy Syringin kirjoitus sen lyhentämättömäss muodossaam.

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3190-Kolumni_Roy_Syring_01_vaasalaisia.info.html

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #134 on: 15. 10. 2012 06:06 »

Vaasassa on viime viikkoina kuulunut hälyttäviä uutisia suunnitelmista muuttaa useiden lasten koulupolkuja radikaalisti. Muun muassa Asevelikylän koulun 2. luokkaiset, jotka perinteisesti ovat jatkaneet 3. luokalle Onkilahden kouluun, ovat nyt vaarassa joutua siirtymään joko Nummen, Huutoniemen tai pahimmillaan Isolahden kouluun, kauas kotoa., kirjoittaa Vaasan kokoomuksen kuntavaaliehdokas Juha Silander

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3191-Kolumni_Juha_Silander_02_vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #135 on: 16. 10. 2012 06:06 »

Kun arjen hallinta, päivittäiset askareet ja kodin työt vaikeutuvat, ihminen tarvitsee apua. Parhaimmillaan apu on sellaista jolloin kotiin tulee käsipari joka tekee sitä johon itse ei kykene. Vanhuus tuo tullessaan hidasteita, sairaudet kuormittavat ja saattavat estää askareiden sujumista,  kirjoittaa Vaasan kokoomuksen kuntavaaliehdokas Laura Välimäki

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3194-Kolumni-Laura-Vaelimaeki-03-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #136 on: 16. 10. 2012 08:08 »
Eiköhän juuri Kokoomus ole nyt leikkaamassa rahoja,  joilla noita asioita kunnat voisivat tehdä.
Laura Välimäki saattaa olla ehdokkaana väärässä puolueessa,sattuuhan sitä.

Suomi ei aio kantaa vastuutaan asukkaistaan, vanhukset ja vaivaiset sijoittuvat eri alueile niin epätasaisesti ettei ole perusteltua valtion siirtää vastuuta kulmakunnille. Se on tietoista ja tarkoitushakuista vastuun välttelyä.


Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #137 on: 16. 10. 2012 10:10 »
Äläs nyt tämähän toimii hienosti, mun kuntoutus maksaa 49€ per viikko ja saan siihen tukea 18€/kk ja nyt 15 kertaa saa 9€ per kerta joten vammaiset ja sairaat kyllä hoidetaan. Pikku juttuhan on etten Gerbystä pääse niihin hoitoihin josen tee taksifirmalle lisää voittoa. Kukaan ehdokas ei ole puuttunut mun pieneen ongelmaan joten ns. suvun päämiehenä syön yli kymmenen ääntä pois, nyt pääsee vähillä äänillä valtuustoon tekemään lisää pahaa sairaille.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #138 on: 17. 10. 2012 05:05 »

Siitä lähtien kun olen tullut Suomeen, niin olen melkein jatkuvasti kuullut tai lukenut Suomen NATON jäsenyydestä, mutten oikein oivalla ovatko NATON ihailijat tosiaan sitä mieltä, että kyseinen järjestö toisi Suomelle vankkaa turvallisuutta, vai onko tämäkin sellainen aalto, jolla harrastetaan poliittista ratsastusta, kirjoittaa keskustapuolueen sitoutumaton kuntavaaliehdokas Farzad Moghaddam pour

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3195-Kolumni-Farzad-Moghaddam-pour-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #139 on: 18. 10. 2012 05:05 »

Vaasan kaupungin visiossa viitataan energiaan eri tavoin, mutta minkälainen energiakaupunki kaupunki itsessään on? Olemalla itse energian käytön malliesimerkki kaupunki voi luoda kuin itsestään edellytyksiä sille, että vuonna 2020 meillä on jopa 20 000 energia-alan työpaikkaa., kirjoittaa kokoomuksen kuntavaaliehdokas Seppo Rapo

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3197-Kolumni-Seppo-Rapo-02-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #140 on: 18. 10. 2012 16:04 »

Suomen pitää olla varovainen, ettei se ota liian paljon samasta etnisestä taustasta olevia kiintiöpakolaisia samaan aikaan, joka todennäköisesti saa aikaiseksi heidän eristäytymisensä yhteiskunnasta, kirjoittaa vaasalainen kokoomuksen kuntavaaliehdokas Seina Sohrabi.

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3204-Kolumni-Seida-Sohrabi-01-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #141 on: 19. 10. 2012 05:05 »

Perussuomalaisten kantana on, että kuntien ei tule vastaanottaa pakolaisia pelkästään erilaisten valtion antamien tukien toivossa. Pakolaisten vastaanoton osalta kustannukset valtiolle ovat jo nyt satoja miljoonia euroja,kirjoittaa perussuomalaisten vaasalainenkuntavaaliehdokas Risto Helin.

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3198-Kolumni-Risto-Helin-01-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #142 on: 19. 10. 2012 06:06 »
Pakolaisten vastaanoton osalta kustannukset valtiolle ovat jo nyt satoja miljoonia euroja,kirjoittaa perussuomalaisten vaasalainenkuntavaaliehdokas Risto Helin.

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3198-Kolumni-Risto-Helin-01-vaasalaisia.info.html

Hyvä teksti plokissa. minä olen aina ihmetellyt kuinka voi olla jopa tuottavaa kaupungille näiden pakolaisten tänne laivaus, näin jotkut väittävät ja eritoten vaasafoorumilla. tällä lokiikalla jos kaikki ihmiset rahdattaisiin afrikasta ja kohta myös syyriasta vaasaan... olisi vaasa kohta maailman vaurain kaupunki (ja isoin).

olisi hyvä jos näitä riston mainitsemia dokumentteja saisi tänne nähtäville vaikka linkitettyinä. vaikka kyseessä turku ja oulu niin en yhtään epäile etteikö vaasassa olisi samanlainen meininki...oikeastaan koska vaasa kyseessä niin pahoin pelkään että suurin 'kupru' on juuri täällä.
 
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #143 on: 19. 10. 2012 17:05 »
.

Täälläkin voi käydä äänestämässä

Kunnallisvaaliehdokkaat 2012 - Varjovaalit

Koko Suomen äänten jakaantuminen puolueittain (viikko 41)

Perussuomalaiset, 22.9% annetuista äänistä
Suomen Keskusta, 19.3% annetuista äänistä
Suomen Sosialidemokraattinen Puolue, 18.2% annetuista äänistä
Kansallinen Kokoomus, 16.1% annetuista äänistä
Vihreä liitto, 8.9% annetuista äänistä
Vasemmistoliitto, 8.2% annetuista äänistä
Muut, 6.3% annetuista äänistä

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #144 on: 19. 10. 2012 17:05 »
Kansalaisvelvollisuus on sitten suoritettu.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #145 on: 19. 10. 2012 18:06 »
Olet ehkä löytänyt verkosta vaasalaisen vaalivideon (tai minkä muun kiinostavan video) ja haluat siirtää sen foorumin keskusteluketjuun, mutta et tiedä miten se tapahtuu.  Tässä ohje:

« Last Edit: 20. 10. 2012 08:08 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #146 on: 19. 10. 2012 20:08 »
Tuo on hyvä yritys.  Esitystapa on kuitenkin väärä.  Mutta en tiedä mikä on oikea.  Perustelen sillä, että en usko yhdenkään uuden videotuttajan löytävän ajatusta tuosta.

Haluan nähdä sen uuden  joka ymmärsi tämän ja sen perusteella lähetti videon.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #147 on: 20. 10. 2012 08:08 »

Meidän poliitikkojen on oltava herkkäkuuloisia valitsijoitamme kohden. Herkkäkuuloisia ihmisiä kohtaan. Silloin voimme vaikuttaa siihen että he meistä joilla on heikompi asema yhteiskunnassa saisivat äänensä kuuluviin, kirjoittaa RKP:n kuntavaaliehdokas Anne Salovaara-Kero.

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3199-Kolumni-Anne-Salovaara-Kero-01-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #148 on: 20. 10. 2012 08:08 »

Jos löydät mielenkiintoisen, mielellään paiiallisen, videon jonka haluat tuoda foorumiin, niin menetele seuraavasti:

Kun video pyörii You Tubessa, niin klikkaan hiiren oikeanpuoleasta namikkaa ja valitse ”Kopioi videon url osoite”.  Siirrä url tekstinkäsittelyohjelmaan.

Poista turhat merkit käyttämällä tekstinkäsittelyohjelmaasi, niin että jäljelle jää tämänkaltainen rimpsu:



WgV89H4jewI on siis videon osoite, joka vaihtuu joka kerta.

Nyt lisää flash tagit joiden väliin rimpsu tulee.  Flashtagin saat aikaiseksi kun pidät alhaalla ctrl ja alt-painikkeita ja näpäyatät numeroita 8 ja 9, joissa useimissa koneissa hakasulku on.  Huoma, että ensimmäisen flastagin hakusulkujen väliin tulee myös kuvaruudun koko, esim: [flash=400,300]



Nyt kopioit rimpun leikepöydälle ”maalaamalla” rimpsu.  Tämä tapahtuu painamalla ctrl  ja c.

Nyt siirryt foorumissa kohtaan mihin haluat lisätä videon ja painat ctrl  ja v. 

Voit vielä keskittää videon editori-ikkunan ylärivissä olevalla keskitä painikkeella.  Klikkaa ”Lähetä” ja valitsemasi video on kaikkian nähtävissä.

Kari, kerron vielä tarkemmin jos on välttämätöntä.



« Last Edit: 20. 10. 2012 15:03 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #149 on: 20. 10. 2012 11:11 »

Kari, kerron vielä tarkemmin jos on välttämätöntä.

Täytyy myöntää, että olet yrittänyt parhaasi ymmärtänyt, millä tasolla on pakko liikkua.  Minulla on kokemuksia tällaisten kansankielisten sepustuksien suhteen ja tämä oli sinulta paras.

Mutta turhien merkkien poistaminen tekstinkäsittelyohjelmassa saattaisi kaivata lisäselvitystä sekä selostus mikä on tekstinkäsittelyohjelma,
mistä tunnistaa turhan merkin, miten se poistetaan?  Lisäsit myös merkkiyhdistelmän /v/ josta kannattaisi mainita sillä se on muistaakseni oleellinen osa koodia.  Kerroit sen kerran mutten itse enää muista mikä merkitys sillä oli.

Jos ymmärsin oikein niin kaikkein yksinkertaisin tekstinkäsittelyohjelma eli muistio tai notepad käy myös. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #150 on: 20. 10. 2012 12:12 »
Kari,
en usko että kenenkään tietokoneen käyttö on näin akeellisella tasolla.  Jokaisen koneen perusohjaelmia on myös Windowsin WordPad, joka on moninverroin parempi kuin Notepad.  Ei hitto, voi olla niin että joutuu kertomaan mikä on tekstinkäsittelyohjelma.

Kyllä jokainen joka on kerran tallentanut tekstinsä teksturiin, osaa varmasti poistaa kirjaimia ilman että se pitää erikseen opettaa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #151 on: 20. 10. 2012 15:03 »

Pohjalaisessa haastateltu Vaasan maahanmuuttajatyön johtaja, Aira Kurtti valitti sitä, että resurssit turvapaikanhakijoiden palveluun eivät riitä. Ratkaisuksi tähän hän esitti kunnan pakolaiskiintiön nostamista. Uutisessa myös mainittiin se, että vaasassa maahanmuuttajia on toiseksi eniten missään Suomen kaupungeista, kuusi prosenttia, kirjoittaa perussuomalaisten kuntavaaliehdokas Lauri Karppi

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3205-Kolumni-Lauri-Karppi-01-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #152 on: 23. 10. 2012 18:06 »
     

Kansalaiset. Elämme historiallisia hetkiä, tavataan sanoa kun ei muuta keksi. Ehkä joku on huomannut, että jotkut vaalit on meneillään, ja harhaa ruokitaan. Tarkkasilmäinen Risto Jalonen kertoo tässä videossa meille mistä oikeastaan nyt on kysymys.
       Pidän tästä videosta senkin takia, että ansioitunut ja paljossa mukana ollut kitarani on päässyt kuvaan ja jopa ääneen. En tosiaan ole harrastanut kitaransoittoa pariinkymmeneen vuoteen, mutta nyt iän myötä taidan innostua uudelleen, koska kitara on kevyt ja helppokulkuinen soitin. Tässä videossa kokeilen sitä vaikeata Chet Atkins- ja Merle Travis-tyyliä, jota joskus nuoruudessani hallitsin tyydyttävästi. Tässä kokeilusoitossa tein tietenkin virheitä, mutta treenaan joka päivä. Vakeinta on ollut kasvattaa sormenpäihin tarpeeksi paksun ihon, ettei soitanta tuottaisi pelkkää kipua. Ja nyt puheenvuoro Jaloselle:

http://www.youtube.com/watch?v=G3dTnD8jOH8

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #153 on: 23. 10. 2012 19:07 »
Musiikki oli jostakin hyvin tuttu, liittyy varmaan 1960-70 lukujen taitteeseen. USA.an ja johonkin alakulttuuriin etelävaltioiden kaupungeissa
Itse sanoma,  lausunta oli taas hyvin pessimistinen lähtökohdiltaan,  toisin kun musiikki.

Juuri tälläisen kerronnan avulla,  kansalaiset voivat helpommin irrottautua politiikasta, joka lienee myöskin tarkoitus, politiikan vastustus on hyödyllistä myöskin toisaalla.

Näin he, politiikasta luopujat, tekevät tilaa niille,  joiden tarkoitus on politiikan avulla hoidella kaikki itselleen.
Mietinkin monesti kun olen ymmärtänyt Jalosenkin olleen lähinnä vasemmistolaisella linjalla,  ottamassa rikkailta ja antamassa itselle ja ryyppykavereille.

Kuinka ristiriitaisessa tilanteessa ihminen voi olla,  kun aseet on viety  ja haluaisi edelleen ampua.
Epätoivo joka tuosta kuvastuu,  kertoo siitä ettei tulkitsijalla omaa enään idealismia nimeksikään.

Uskoisin että tälläinen ajan tulkinta,  karkoittaa loputkin äänestäjät Perussuomalaisten riveistä.

Offline Insinööri

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 122
  • Karl Marx työläistentyö on yhteiskunnan selkäranka
    • View Profile
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #154 on: 23. 10. 2012 19:07 »
Rahanvalta tunkee nyt valtuustoihin

Sain tänään vaalipostia kokoomuksen kuntavaalíehdokkaalta Pentti Risbergiltä. Risbergi on Vaasan seudun suurliikemies.
”Hän julistaakin, että Vaasassa tulee tehdä päätöksiä, jotka luovat yritysten kasvulle ja kehittämiselle vielä paremmat toimintaedellytykset. Vaasa on merenrantakaupunki, jolla on paljon rantaviivaa- näille tonteille pitää voida rakentaa omakoti- rivi sekä kerrostaloja.”

Rahanvalta siis hamuaa asuntoja ja tehdä liiketoimintaa rannoille asti. Ilman muuta kokoomus haluaa kovanrahan taloja merenrannoille asti.

Kokoomuksella menee nyt kovaa, voi jos saisi hallitusvasemmistolle ja ay-liikkeelle samaa raivia toimintaan! Mutta he tukevatkin rahanvaltaa ja ihan omin käsin. Ilmeisesti nyt tarvitaan samanlainen rysäys maahan, kuin oli sotaseikkailu 1940-1945, että hallitusvasemmisto tulee järkiinsä politiikassaan.
Nyt vielä se, että kokoomuksella on vielä apupuolue oppositiossa perussuomalainen, joka kerää tyytymättömien äänet oikealle ja rahanvallalle.

AD

  • Guest
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #155 on: 23. 10. 2012 20:08 »
No Penahan tietää kuinka tehdään rantatontteja rannoille, onhan asuntomessut antaneet jo asialle kokemustá.
Hieno juttu.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #156 on: 24. 10. 2012 07:07 »
Pakolaispolitiikka on sellaista, kun näyttää olevan.
Perussuomalaisilla on vahva oikeansuuntainen näkemys
näistä asioista, niin kuin minullakin. Asioille on pystyttävä
tekemään jotain. On saatava kunnallisiksi tekijöiksi
ihmisiä jotka ovat valmiita kantamaan vastuuta ja
tekevät oikeasti jotain. Onhan niin, että mamu-käytäntöihin
on kansalaisjärkeä saatava. Pakolaispolitiikka sumalaiskansasllisten
ehtojen mukaiseksi.
veritas odium parit.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #157 on: 24. 10. 2012 08:08 »

Perhe- ja lähisuhdeväkivalta on vakava ongelma. Viimeisen parin vuoden ajalta on tapahtunut todella vakavia perhesurmia. Väkivalta aiheuttaa kotien seinien sisäpuolella perheille suurta kärsimystä, kirjoittaa vasemmistoliiton kuntavaaliehdokas Tapio ”Osku” Oikarinen vaasalaisia.info blogissa:

Lue lisää blogissa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3232-Kolumni-Tapio-Osku-OIkarinen-vaasalaisia.info.html

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #158 on: 24. 10. 2012 08:08 »

Vaasassa on ollut ikuinen keskustelunaihe ns. kielimuurikysymys, joka on vahvasti esillä myös nuorten keskuudessa. Suomen- ja ruotsinkielisten välillä oli aikoinaan jopa väkivaltainen sanaharkan ja vihamielisyyden kulttuuri.  Tästä on onneksi suurimmaksi osaksi päästy eroon ja sanaharkka on lähinnä enää pienimuotoista kiusoittelua ja tutustumispelkoa, kirjoittaa perussuomalaisten kuntavaaliehdokas Matias Kvist.vaasalaisia.info blogissa:

Lue lisää blogisa:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3231-Kolumni-Matias-Kvist-01-vaasalaisia.info.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

21solmua

  • Guest
Vs: Kuntavaalit2012
« Reply #159 on: 24. 10. 2012 16:04 »
Voisko Helin esittää edes yhden konkreettisen toimen, miten toimia pakolaisasioissa? Ei riitä, että saanoo, ei lisää pakolaisia. Pitäisi esittää joitakin ajatuksia, esimerkiksi, miten työllistät nämä suomen kansalaisiksi muuttuneet maahanmuuttajat.????!!! vastauksia pleasy!