Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 570379 times)

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2440 on: 15. 11. 2011 10:10 »
Mitä jos palattaisiin päiväjärjestykseen.
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2441 on: 15. 11. 2011 10:10 »
Mitä jos palattaisiin päiväjärjestykseen.
Ylläpito

Tällaisten tyhjänpäiväisten kommenttien oikea osoite voisi olla Lyhytviestit-vitja, vai kuinka, Vaasalainen?
(Meinaan kun niukan huumorin ymmärtäjät sentään haluavat viestittää jotain...)

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2442 on: 15. 11. 2011 10:10 »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2443 on: 15. 11. 2011 11:11 »
Ruotsissa on asuntojen hinnat hieman laskeneet , no eihän siinä vielä mitään mutta meklareilla on ongelmia kun ei voida näyttöjä pitää . Malmössä on ollut ongelmia saada asuntoja tietyiltä seuduilta välitystoimistoille myyntiin , no vaikeaahan se on kun ei voida myytävää asuntoa esitellä.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1564992/Maklare-Omojligt-jobba-pa-Seved.html
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2444 on: 15. 11. 2011 12:12 »
Ruotsissa on asuntojen hinnat hieman laskeneet , no eihän siinä vielä mitään mutta meklareilla on ongelmia kun ei voida näyttöjä pitää . Malmössä on ollut ongelmia saada asuntoja tietyiltä seuduilta välitystoimistoille myyntiin , no vaikeaahan se on kun ei voida myytävää asuntoa esitellä.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1564992/Maklare-Omojligt-jobba-pa-Seved.html

Mamu-uutinen?
Kuten tunnettua, maahanmuuttajat asuvat yleensä alueella, joissa asunnot vuokrataan. Tuossa uutisessahan oli kysymys asunnosta, joka on myytävänä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2445 on: 15. 11. 2011 12:12 »
ja saahan minulla olla facekaverina vaikka Kiinan keisari.

Saa saa. Muistelen tosin, että vielä tässä muutama kuukausi sitten hehkutit sivusi avoimuutta. Mutta nyt lienevät asiat muuttuneet?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2446 on: 15. 11. 2011 14:02 »
Silloin oli silloin ja nyt on nyt. Eiköhän se johtune näistä turhista meuhkaajista sillä turhaan tulisi leimattua demari pastoria sekä neekereitä sen vuoksi jos ovat minun sivuilla. Kas kas onhan meillä mamusetä matsenkin kanssa yhteisiä kavereita.
veritas odium parit.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2447 on: 15. 11. 2011 14:02 »
Mamu-uutinen?

Uutena kirjoittajana pakko todeta, että vähän häritsee nämä valitukset, että kirjoitus on väärässä ketjussa. Esim. katujen kunnossapito -ketjussa nostin esille autokatsastuksen ja vanhusten hoivapalvelut esimerkkeinä siitä, kun kilpailuttaminen johtaa epätoivottuun kehitykseen. Siis aurauksen ohella, kuten Vaasassa nähty. Kohta sen jälkeen Matseman -jengi oli irvistelemässä, että noin ne persut sotkevat kaikki asiat.

Maahanmuuttokeskustelussa Matseman -jengi on hehkuttanut tanskalaista huumekaupan keskusta. En ymmärrä millä tavalla se liittyy maahanmuuttokeskusteluun, koska kyseinen "vapaakaupunki" on vanha ilmiö eivätkä sen ongelmat johdu niinkään maahanmuutosta kuin huumeista ja sosiaalisista ongelmista.

Risto Helin nosti esille vaikeuden myydä asunto maahanmuuttajien alueella. Ja tähän taas Matseman -jengi oli irvailemassa, että onko tuo mamu-uutinen?

Tunnustan oman kokemattomuuteni, mutta jos irvaillaan toisten virheille, niin toivoisin, että myös itse toimitaan oikein ja esimerkkilisesti.



Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2448 on: 15. 11. 2011 15:03 »
Silloin oli silloin ja nyt on nyt. Eiköhän se johtune näistä turhista meuhkaajista sillä turhaan tulisi leimattua demari pastoria sekä neekereitä sen vuoksi jos ovat minun sivuilla. Kas kas onhan meillä mamusetä matsenkin kanssa yhteisiä kavereita.

Totuus taitaa kuitenkin Helin olla se, että ystäväluettelosta löytyy sellaisiakin kontakteja, jotka eivät kestä päivänvaloa kaikkien silmissä.

Mutta nyt on nyt kelpaa kyllä selitykseksi minulle. Tiedetään kyllä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2449 on: 15. 11. 2011 15:03 »


Maahanmuuttokeskustelussa Matseman -jengi on hehkuttanut tanskalaista huumekaupan keskusta. En ymmärrä millä tavalla se liittyy maahanmuuttokeskusteluun, koska kyseinen "vapaakaupunki" on vanha ilmiö eivätkä sen ongelmat johdu niinkään maahanmuutosta kuin huumeista ja sosiaalisista ongelmista.



Christiania ei ole suinkaan mikään kantatanskalaisten pyhättö, vaan sitähän on kehitetty kovasti myös maahanmuuttajien voimin. Suomalaisetkin hakivat sieltä joskus aikoinaan ensimmäiset fyminsä.

Mitä Christianian ongelmiin tulee, niin mitä ongelmia sinä tarkoitat? Asia on pikemminkin päinvastoin. Christianian asukkaille sopii kyseinen tapa asua ja elää. Niin hyvin, että he haluavat ostaa sen pystyäkseen takaamaan homman jatkuvuuden.

Kysymys siis kuuluu, kenen ongelmiin sinä viittaat?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2450 on: 15. 11. 2011 16:04 »
Miten niin päivänvaloa, eihän tuolla sivulla mitään rikollista tehdä tai jos tehdään niin anna kuulua. Tekopyhien akkojen mielestä onkin sitten jo ihan eri juttu, mutta niiden pillien mukaan kun ei mennä vaan kävellään selkä suorana eikä kyttyrässä.
Aletaanko perkaamaan mamusedän kaverilistaa ja voisimme aloittaa vaikka yhteisistä kavereista.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2451 on: 15. 11. 2011 16:04 »

Tekopyhien akkojen mielestä onkin sitten jo ihan eri juttu, mutta niiden pillien mukaan kun ei mennä vaan kävellään selkä suorana eikä kyttyrässä.


Kuten olen jo antanut ymmärtää, tekee ihan niin kuin haluaa. Mieleen tuli vaan juuri tuo suoraselkäisyys, joka on nyt siis muuttunut toisenlaiseksi suoraselkäisyydeksi.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2452 on: 15. 11. 2011 16:04 »
Kari tuli mieleen toinenkin esimerkki tuosta vertailusta. Risto Helin tykkää, että Varissuo on Suomen pahin lähiö. Kysymys kuuluu, miten monta lähiötä Risto tuntee? Toinen kysymys, miten monta kertaa Risto on käynyt Varissuolla? En tiedä, mutta "arvelisin" ettei kertaakaan. Voin olla tietenkin väärässäkin.
Samalla tavalla täällä on osoitettu mielenkiintoa muihinkin "pahoihin" paikkoihin negatiivisella tavalla. Paikkoihin, joissa ei olla koskaan käyty.

Tätä kirjoittaessani olen olympiakorttelissa.  Vaikkakin nyt olen täällä niin Olympiakortteli on aivan yhtä
paha, eli pahin Vaasassa, olin täällä käymässä tai en.  Se, että kortteli on paha, perustuu informaatioon
jonka olen saanut muualta kuin omakohtaisesta kokemuksesta.

Helinin ei tarvitse käydä varissuolla.  Riittää kun hän osaa lukea ja käyttää internettiä ja siitä hänellä
on vahvaa näyttöä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2453 on: 15. 11. 2011 16:04 »
Olen saanut niin sinun, kuin Helininkin lukutaidosta aika paljon näytteitä tällä sivustolla. Mutta eivät nämä näytteet niin paljon lukutaidosta kerro, enemmänkin siitä, minkälaisista ihmisistä on kysymys.

Mitä informaatioon tulee, sen voi kokea niin monella eri tavalla. Sen voi nielaista puraisematta, sen voi nähdä nähdä sellaisena kuin juuri itse haluaa. Mutta informaatiota voi myös analysoida, tutkia ja pohtia. Lähtökohdista sitten riippuu, miten menee eteenpäin.

Meillä on täällä paljon esimerkkejä tästä, laidasta laitaan. Täältä löytyy esim. monta sellaista, joille ei ole olemassa mitään positiivisia uutisia maahanmuuttajista. Ei vaikka sellaisia esiteltäisiin. Heille on olemassa vain ja ainoastaan negatiivisia uutisia ja se on heidän maailmansa.

Huomaa, koko tämän keskustelun pääjuoni perustuu negatiiviiseen uutisointiin maahanmuuttajista. Suosittelen käyntiä sivulla nr. 1, jos haluaa nähdä mitä tarkoitan.

Miten on Kari sinun kanssa?
« Last Edit: 15. 11. 2011 17:05 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2454 on: 15. 11. 2011 17:05 »

Meillä on täällä paljon esimerkkejä tästä, laidasta laitaan. Täältä löytyy esim. monta sellaista, joille ei ole olemassa mitään positiivisia uutisia maahanmuuttajista. Ei vaikka sellaisia esiteltäisiin. Heille on olemassa vain ja ainoastaan negatiivisia uutisia ja se on heidän maailmansa.


Ei pidä paikkaansa, esim itsensä ja sukunsa työllistävistä vietnamilaisista ja kiinalaisista on pelkästään myönteistä sanottavaa

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2455 on: 15. 11. 2011 17:05 »

Meillä on täällä paljon esimerkkejä tästä, laidasta laitaan. Täältä löytyy esim. monta sellaista, joille ei ole olemassa mitään positiivisia uutisia maahanmuuttajista. Ei vaikka sellaisia esiteltäisiin. Heille on olemassa vain ja ainoastaan negatiivisia uutisia ja se on heidän maailmansa.


Ei pidä paikkaansa, esim itsensä ja sukunsa työllistävistä vietnamilaisista ja kiinalaisista on pelkästään myönteistä sanottavaa

.


Miten paljon täällä saa lukea heistä?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2456 on: 15. 11. 2011 17:05 »
Kari on kova mies, minä en mene Olumppiakortteliin illalla ilman kättäpidempää ja mieluusti vielä Dopperin kanssa niin ollaan tasoissa viiden kanssa. Pilottitakki jo saa osan raivoon vaikka tykkään lämpöisestä takista jossa ei ole mitääm provosoivaa merkkiä jos Hondaa ei lasketa, se että osaa halveksin enkä väistä voi olla provosoivaa mutta miksi väistäisin ja selän taakse en päästä yhtäkään, eikä kukaan ota taskustaan mitään. Yksi kaveri asuu sielä toisessa kerroksessa ja jykkää kun joskus käyn näyttämässä valkoista poweria.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2457 on: 15. 11. 2011 17:05 »

Tätä kirjoittaessani olen olympiakorttelissa.  Vaikkakin nyt olen täällä niin Olympiakortteli on aivan yhtä paha, eli pahin Vaasassa, olin täällä käymässä tai en.  Se, että kortteli on paha, perustuu informaatioon jonka olen saanut muualta kuin omakohtaisesta kokemuksesta.

Helinin ei tarvitse käydä varissuolla.  Riittää kun hän osaa lukea ja käyttää internettiä ja siitä hänellä on vahvaa näyttöä.

Varissuo, Hervanta, Ristinummi. Kaupunginosia missä on jo kauan ollut paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja isoja kerrostaloja. Ainakin osittain myös sen takia huono maine jo 80-luvulla. Moni puhuu vieläkin Ristislummista ja luulee tietävänsä. Toki useimmat heistäkin ovat täällä varmaan joskus käyneet.

Viime viikolla oli Pohjalaisessa juttua Vaasan Ristinummesta. Haastattelussa täällä aikaisemmin asunut ja vieläkin työssä oleva (ilmeisesti kiinteistöhuoltoyhtiössä) kaveri totesi, että kaupunginosa on rauhoittunut sitten 80-luvun. Muutkin haastatellut olivat tyytyväisiä.

Aikaisemmin sattui ja tapahtui. Yksi asunto viereisessä talossa räjähti säpäleiksi. Pari ampumatapausta naapurissa ja muutama puukotus ja tappo. Ostarille ei kukaan juuri yksin halunnut mennä ilta-aikaan. Muutama vuosi sitten paikallinen (kantasuomalainen) nuorisojoukko vielä pahoinpiteli yöaikaan poliisiin, joka ei tosin ollut virkatehtävissä vaan asiakkaana Messissä. Hän meni väliin, kun nuorisojoukko väänsi taksin antennin, mutta ilmoitti kuitenkin heille olevansa poliisi.

No 80-luvulla täällä Ristinummella ei ollut ainuttakaan mamua, nyt heitä löytyy kaupungin vuokratalot pullollaan. Silti täällä on paljon rauhallisempaa kuin ennen. Tämä perustuu omakohtaiseen kokemukseen. Olen asunut Ristinummella vuodesta 1976 ja asun yhä.
« Last Edit: 15. 11. 2011 18:06 by Jorma Kivimäki »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2458 on: 15. 11. 2011 17:05 »
Asuimme kesällä viikon verran Rotterdamissa, kaupunginosassa jossa asiat olivat niin päin, että murskaava enemmistö asukkaista oli maahanmuuttajia. Kävin joka ilta ostamassa jotain luettavaa ja pistäydyin aina myös jossain baarissa. Missään vaiheessa ei tullut huolta, että olisi pitänyt olla peloissaan. Mutta taas toisaalta, olisin tietenkin voinut säikkyä omaa varjoanikin..
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2459 on: 15. 11. 2011 18:06 »
Asuimme kesällä viikon verran Rotterdamissa, kaupunginosassa jossa asiat olivat niin päin, että murskaava enemmistö asukkaista oli maahanmuuttajia. Kävin joka ilta ostamassa jotain luettavaa ja pistäydyin aina myös jossain baarissa. Missään vaiheessa ei tullut huolta, että olisi pitänyt olla peloissaan. Mutta taas toisaalta, olisin tietenkin voinut säikkyä omaa varjoanikin..

Quote
Huomaa, koko tämän keskustelun pääjuoni perustuu negatiiviiseen uutisointiin maahanmuuttajista. Suosittelen käyntiä sivulla nr. 1, jos haluaa nähdä mitä tarkoitan.

Miten on Kari sinun kanssa?

En muista kertoneeni mitään negatiivista kiinalaisista.  Se on jopa harrastukseni.  Olen täällä pelkästä
auttamisen halusta.  Kylppärin loisteputki vilkkuu ja huoltomies oli vastannut kinuskille, että "otat putken
irti ja menet kauppaan ja ostat uuden ja asennat sen sinne"  Putkea ei kotikonstein saanut irti IP 21-
kosteussuojatusta valaisimesta joten koska tiesin miten sen kanssa toimitaan niin tulin tänne irroittamaan
sen.  En ole varma oliko ohje huoltomieheltä järkevä mutta se on pikkuasia sillä varma tapa saada
kosteussuojatun kynsiliitoksella olevan valaisimen suojalevy rikki, ehdottaa sen irroitusta sellaiselle
joka ei tiedä miten se irroitetaan.

Muuten olen kritisoinut maahanmuuttopolitiikkaa joka ei ota huomioon maahanmuuttajan tarpeita vaan
lähinnä heittää heidät ojasta allikkoon.  

Matseman.  Oletkohan ollenkaan ymmärtänyt lukemaasi?  Minä olen maahanmuuttajien puolella.  Olen
harvoja jotka sen reilusti sanovat.  Maailma muuttu ja Se, että tänä päivänä muuttaisi pakolaisvirran
kulkua ojasta tukevalle maaperälle, eli vähentäisi Suomeen tulevien pakolaisten määrää, on kannanotto
mamujen puolesta eikä vastaan.  Jos haluaa lisää pakolaisia on  oikeasti mamuja vastaan koska
me emme pysty  antamaan heille ihmisarvoista elämää.

En ala retostella miten olin mukana yhtenä kolmesta vaasalaisia infon kirjoittajista rasisminvastaisessa
kynttiläkulkueessa  tai missään muualla.  Olitko sinä siellä?   Moni otti täällä kantaa mutta heitä
ei näkynyt silloin kun heitä tarvittiin.  Siinä olisi ollut sanahelinälle näytön paikka.  Moni osaa soittaa suuta
mutta kun tosimiehiä ja naisia tarvitaan niin he loistavat poissaolollaan.

Matseman.  Mitä sinä olet täällä Suomessa tehnyt ihan konkreettisesti mamujen hyväksi?


« Last Edit: 15. 11. 2011 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2460 on: 15. 11. 2011 20:08 »
Saksassa on nyt luja ote natseihin

”Viikonloppuna paljastuneet uusnatsien tekemät murhat ovat saaneet Saksan liittokanslerin Angela Merkelin CDU-puolueen vaatimaan hallitusta tehostamaan toimia äärioikeistoa vastaan. CDU vaati puoluekokouksessaan tiistaina hallitusta selvittämään, voitaisiinko äärioikeistolainen NPD-puolue kieltää.
NDP:llä on edustajia kahdessa osavaltioparlamentissa, ja se sai viime vuonna puoluetukea yli miljoona euroa. Edellinen yritys kieltää äärioikeistopuolue kariutui vuonna 2003.
Saksan poliisi on päättänyt tutkia uudelleen kaikki vuodesta 1998 lähtien selvittämättä jääneet rikokset, joissa epäillään olevan rasistinen motiivi.”
Mutta mitä tekevät eduskuntapuolueet Suomessa? Toisaalta Tarja Halonen otti vahvasti kantaa rasismiin. Mutta muut ja media juurikaan, ovat hiljaa eivätkä myöskään kirjoita, ota kantaa rasismia vastaan.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/11/saksan_hallitusta_patistetaan_laittamaan_uusnatsit_kuriin_3030057.html


Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2461 on: 15. 11. 2011 20:08 »
Kari Lajunen kirjoitti: ”Muuten olen kritisoinut maahanmuuttopolitiikkaa joka ei ota huomioon maahanmuuttajan tarpeita vaan lähinnä heittää heidät ojasta allikkoon.”

Tästä Kari Lajusella on varmasti useita esimerkkejä, tosin tämä mantra on julkaistu lukuisina eri versioina vuosien varrella, mutta yhtään esimerkkejä sen paikkansapitävyydestä Lajunen ei ole esittänyt.

Haluan huomauttaa jo tässä vaiheessa, että turvapaikanhakijoiden sullominen telttoihin ei varmasti ole maahanmuuttajien tarpeiden huomioonottamista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2462 on: 15. 11. 2011 21:09 »
Kari Lajunen kirjoitti: ”Muuten olen kritisoinut maahanmuuttopolitiikkaa joka ei ota huomioon maahanmuuttajan tarpeita vaan lähinnä heittää heidät ojasta allikkoon.”

Tästä Kari Lajusella on varmasti useita esimerkkejä, tosin tämä mantra on julkaistu lukuisina eri versioina vuosien varrella, mutta yhtään esimerkkejä sen paikkansapitävyydestä Lajunen ei ole esittänyt.

Haluan huomauttaa jo tässä vaiheessa, että turvapaikanhakijoiden sullominen telttoihin ei varmasti ole maahanmuuttajien tarpeiden huomioonottamista.


Miksi pitäisi sulloa?  Miksei väljemmin?

Jos ei ymmärrä tämän telttamajoitusajatuksen logiikkaa niin mitä muuta voi kuin ymmärtää väärin.  

Ajatus on, että säästyneillä varoilla voidaan nopeuttaa turvapaikanhakijoiden käsittelyä koska ongelmahan
on, että he joutuvat odottelemaan päätöstä yli vuoden.  Ajatus on, että käsittelyä nopeutetaan
kesäaikana.  Kun voi käsitellä enemmä turvapaikanhakijoita voi myös pelastaa enemmän todellisessa
vaarassa olevia ja silloin ihmishenkiä.  Turvapaikanhakijoista hyväksytään vain alle 10 %.  90%
odottaa näillä näkymin  pakolaiskeskuksissa turhaan ja kauan.  Vaikkakin he odottavat turhaan
niin on turvapaikanhakijan etu ettei hänen tarvitse odottaa turhan pitkään.

Ymmärsinkö oikein, että Harri pitää nykyisenlaista maahanmuuttopolitiikkaa hyvänä?

Eikö olisi parempi, että turvapaikanhakija saisi nopeammin turvapaikan?

Ajatukseni on todellakin mamumyönteinen eikä vastainen.  Mistä ihmeestä sinä olet saanut
toisenlaisen käsityksen?
« Last Edit: 15. 11. 2011 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2463 on: 16. 11. 2011 10:10 »
Kysymys siis kuuluu, kenen ongelmiin sinä viittaat?

Nimimerkki Matseman kysyy, kenen ongelmiin viitaan Christianian kohdalla. Onkohan kysymys esitetty vakavalla mielellä vai pitäisikö ajatella, että nimimerkki Matsemanin mielestä on OK, että rikolliset valtaavat muiden omistaman maa-alueen rakennuksineen, myyvät siellä huumeita miljardin arvosta, tietenkään veroja maksamatta , rakentavat huumerahoilla satoja rakennuksia alueelle jne jne.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2464 on: 16. 11. 2011 13:01 »
Kysymys siis kuuluu, kenen ongelmiin sinä viittaat?

Nimimerkki Matseman kysyy, kenen ongelmiin viitaan Christianian kohdalla. Onkohan kysymys esitetty vakavalla mielellä vai pitäisikö ajatella, että nimimerkki Matsemanin mielestä on OK, että rikolliset valtaavat muiden omistaman maa-alueen rakennuksineen, myyvät siellä huumeita miljardin arvosta, tietenkään veroja maksamatta , rakentavat huumerahoilla satoja rakennuksia alueelle jne jne.


Vastasin kysymykseesi "En ymmärrä millä tavalla se liittyy maahanmuuttokeskusteluun,".

Tarkoitukseni oli myös osoittaa, ettei Christiania ole tanskalaisten yksinoikeus. 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2465 on: 16. 11. 2011 13:01 »
Ajatukseni on todellakin mamumyönteinen eikä vastainen. 

Tämä ei ole totta Kari. Jos halutaan tarkasti esittää asia, niin ajatuksesi on kiinalaisystävällinen ja silloinhan ei puhuta maahanmuuttajista, vaan kiinalaisista lapsista jotka opiskelevat Suomessa.

Maahanmuuttajista sinulta löytyy aika vähän positiivista palautetta. Silloin puhutaan teltasta, kummallisesta shokkikoulutuksesta ja kateudesta kaakeliin. Tämä sekoitettuna pelkotiloihin joissakin kortteleissa, joissa toiset taas elävät 24/7.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2466 on: 16. 11. 2011 14:02 »
Lajusen teltat ja shokkihoidot ovat niin lapsellisia höpötyksiä, ettei niitä kannata kommentoida. Olen jo aiemmin sanonut, että sellaisia ei koskaan tulla suunnittelemaan eikä toteuttamaan, ei Suomessa eikä
muuallakaan Pohjoismaissa.
Lajusen mielipiteet kertovat kyllä Lajusesta henkilönä enemmän kuin tarpeeksi. 

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2467 on: 16. 11. 2011 15:03 »
""""Mitä informaatioon tulee, sen voi kokea niin monella eri tavalla. Sen voi nielaista puraisematta, sen voi nähdä nähdä sellaisena kuin juuri itse haluaa. Mutta informaatiota voi myös analysoida, tutkia ja pohtia. Lähtökohdista sitten riippuu, miten menee eteenpäin.

Meillä on täällä paljon esimerkkejä tästä, laidasta laitaan. Täältä löytyy esim. monta sellaista, joille ei ole olemassa mitään positiivisia uutisia maahanmuuttajista. Ei vaikka sellaisia esiteltäisiin. Heille on olemassa vain ja ainoastaan negatiivisia uutisia ja se on heidän maailmansa."""""""







 yllä olevaan "matsun" faktaa ja rautalanka versioon...

Koita ihan huvikses kääntää tää asia toisin päin..............voi sua ressua

t: Me muut suomalaiset

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2468 on: 16. 11. 2011 15:03 »

Ajatus on, että säästyneillä varoilla voidaan nopeuttaa turvapaikanhakijoiden käsittelyä koska ongelmahan
on, että he joutuvat odottelemaan päätöstä yli vuoden.  Ajatus on, että käsittelyä nopeutetaan
kesäaikana.  


Käsittely ja sen nopeus ei ole suoranaisesti verrannollinen rahaan. Ei auta, jos täällä päässä lisätään resursseja, niitä pitäisi lisätä myös toisessa päässä.

Turvapaikanhakijoista puhuttaessa lähes kaikki info on haettava Suomen rajojen ulkopuolelta. Joissakin tapauksissa on kysymys viranomaisista, joilta tarvittavat tiedot saadaan nopeasti, varsinkin silloin, kun on kysymys henkilöstä, jonka turvapaikkahakemus on jo käsitelty jossain. Toisissa tapauksissa sitten taas joudutaan aloittamaan koko tapauksen käsittely puhtaalta pöydältä ja silloin vastauksien saaminen kestää viikosta aina iäisyyksiin asti.

Miten käyttäisit nämä lisävarat nopeuttaaksesi turvapaikkahakemusten käsittelyä?

Vuodenaika ei myöskään vaikuta, sillä posti kulkee yhtä nopeasti/hitaasti riippumatta lämpötilasta. Kesäaikana käsittelyaika voi jopa pidentyä, koska ihmiset ovat kesälomilla keskellä kesää ja silloin asioiden käsittely seisoo.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2469 on: 16. 11. 2011 16:04 »
Kipsaisin kädet että nähdään onko harvinainen geenimuutus jolloin ei sormenjälkiä ole vai kasvaisko kun ei voi hioa ja jos kasvaan niin lento lähtöpaikkaan ja otetaan vaikka hammaskartat niin uusi yritys on ilman sormenjälkiä ja hampaita. Ketkut pitää saada kuriin ja sitten DNA testit ja kolmioon missä 50 tuumanen littunäyttö ja parvekkeella statelliittiantenni  ja bemari pihassa ei käy.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2470 on: 16. 11. 2011 16:04 »
""""Mitä informaatioon tulee, sen voi kokea niin monella eri tavalla. Sen voi nielaista puraisematta, sen voi nähdä nähdä sellaisena kuin juuri itse haluaa. Mutta informaatiota voi myös analysoida, tutkia ja pohtia. Lähtökohdista sitten riippuu, miten menee eteenpäin.

Meillä on täällä paljon esimerkkejä tästä, laidasta laitaan. Täältä löytyy esim. monta sellaista, joille ei ole olemassa mitään positiivisia uutisia maahanmuuttajista. Ei vaikka sellaisia esiteltäisiin. Heille on olemassa vain ja ainoastaan negatiivisia uutisia ja se on heidän maailmansa."""""""







 yllä olevaan "matsun" faktaa ja rautalanka versioon...

Koita ihan huvikses kääntää tää asia toisin päin..............voi sua ressua

t: Me muut suomalaiset

Lukemalla alkuosan kuvittelin ohi kiitävän hetken, että nimimerkki Piiska on oppinut kirjoittamaan kokonaisia virkkeitä. No ne olivatkin tietysti lainauksia.

Taas yksi raukka, joka istuu yksin päätteellä ja kirjoittaa ”Me suomalaiset”. Jospa Piiskakin vastaisi vaan omista mielipiteistääni, kun ei varmaankaan ole saanut valtakirjaa muilta suomalaisilta kirjoittaa heidän nimissään.

Ei tuota Matsemanin lausetta voi kääntää toisinpäin, koska kaikki täällä oleva maahanmuuttoon liittyvä keskustelu on koko ajan ollut lähinnä vasta-argumentointia täällä postatuille mamu-uutisille. Päivänselvää on, että silloin tuodaan esiin asian toinen puoli. Täällä ei koskaan käyty, tuskin tullaan koskaan käymäänkään muunlaista keskustelua ko. aiheesta.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2471 on: 16. 11. 2011 17:05 »
Hollannissa pitää suorittaa maahanmuuttokoe ennenkuin pääsee lihapatojen ääreen , jatksossa maahanmuuttajat myös vaaditaan integratiokoe, jonka heidän tulee läpäistä  kolmen vuoden sisällä maahan saapumisesta. Muutoin menettävät oleskeluluvan. Ei ollenkaan huono idea sovellettavaksi muuallakin.
http://www.rnw.nl/english/video/want-live-netherlands-pass-exam-first

http://www.expatica.com/nl/news/dutch-news/tougher-dutch-integration-rules_157205.html
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2472 on: 16. 11. 2011 18:06 »
Huutava on pula mamu-uutisista. No onneksi meillä on Tanska ja Hollanti, kunniamurhia vesi kielellä odotellessa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2473 on: 16. 11. 2011 19:07 »
Jokaisessa ryhmässä on sellaisia jotka eivät sopeudu koskaan ja silloin nämä saattavat viedä
mahdollisuuden muilta.

Tuo sopeutuskoe on yksi osa jonka itse esittelin ja kuuluu osana tähän "Telttaprojektiin" mutta
jostain syystä tuo yksi osa on saanut eniten huomiota.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2474 on: 16. 11. 2011 20:08 »
Turkulaisilla on Varissuo niinpä niin , mutta on heillä jotain muutakin mitä ei vielä meillä ole . Turkulainen : Turun kulttuuripääkaupunkivuosi on ollut tapahtumarikas – myös poliisille. Turun rikostilastoissa on tapahtunut selvä käänne. Erityisesti ryöstöjä ja pahoinpitelyitä on ollut aiempaa enemmän.

Turkulaisten oma elämäntapa ei ole muuttunut, vaan rikosten määrä on kasvussa nyt muualta tulevien vuoksi. Peräti 50 prosenttia ryöstöistä Turussa on ulkomaalaisten tekemiä.
Ohhoh ,sillä lailla.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2475 on: 16. 11. 2011 20:08 »
Jokaisessa ryhmässä on sellaisia jotka eivät sopeudu koskaan ja silloin nämä saattavat viedä
mahdollisuuden muilta.

Tuo sopeutuskoe on yksi osa jonka itse esittelin ja kuuluu osana tähän "Telttaprojektiin" mutta
jostain syystä tuo yksi osa on saanut eniten huomiota.

Lajunen se yhä tahtoo pitää esillä tuota taannoista, suoraan sanoen typerää esitystään. Tuon kun Suomi toteuttaisi, pääsisimme taatusti maailman ihmisoikeusjärjestön hampaisiin ja koko maailman silmätikuksi. Eipä tuo teksti muutenkaan tunnu erityisen maahanmuuttaja (huom. ei maahanmuutto) myönteiseltä.

Lajusen esityksessä oli toki kohta, jossa esitettiin soveltuvuustestiä: Nimittäin sen läpäisemällä pääsisi sisätiloihin telttamajoituksesta, joten ei kannata ihmetellä että tämä yksi osa on saanut eniten huomiota. Tässä alkuperäisessä esityksessä ei myöskään puhuta mitään siitä, että näin toimittaisiin vasta kesällä.

Minusta tuntuu, että kannattaisi antaa enemmän pakolaisasioihin perehtyneille henkilöille avaukset ja ehdotukset näissä asioissa.


Ensimmäisiä tulijoita odottaa pakolaisten vastaanottokeskuksessa
suuria telttoja johon he ensiksi majoittuvat.  Siellä seulotaan kunkin
mahdollisuudet selvitä varsinaisessa vastaanottokeskuksen rakennuksessa.

Kaksi ensimmäistä viikkoa he pääsevät sisälle vasta luokkahuoneeseen
jossa kahden viikon ajan opastetaan kulttuurishokkiin ja kerrotaan, että
teidän henkenne on pelastettu ja teidän tulee sopeutua pelastajamaan
tapoihin.  Eli maassa maan tavalla, eikä maassa maan tavalla silloin kun se
itselle sopii.  Heille kerrotaan paikallista lainsäädäntöä ja tartutaan
jo aiemmin tehtyihin virheisiin.  Kerrotaan, että nainen on ihminen ja
tasa-arvoinen. 

Sitten on kirjallinen koe jonka läpäistyä pääsee sisämajoitukseen.
Se minkä pakolaiset ovat tähän mennessä kokeneen, on paljon
pahempaa kuin se kaksi viikkoa teltassa turvassa ja koulun penkillä.



Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2476 on: 17. 11. 2011 04:04 »
Luin tuon Karin esityksen nyt toistamiseen. Jorma Kivimäki on aivan oikeassa - on parempi että ehdotukset tulevat jostain muualta ja Kari myöntää että tuli kirjoitettua vähän väsyksissä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2477 on: 17. 11. 2011 07:07 »
Luin tuon Karin esityksen nyt toistamiseen. Jorma Kivimäki on aivan oikeassa - on parempi että ehdotukset tulevat jostain muualta ja Kari myöntää että tuli kirjoitettua vähän väsyksissä.

Höpö höpö.  Nyt Hollannissa on otettu käyttöön osa ohjelmastani ilman, että meillä oli minkäänlaista
yhteyttä.  Lue Kivimäen copypaste ohjelmastani.

Kohta kun huomataan, että on kaikkien etu käsitellä pakolaisten turvapaikkahakemuksia nopeammin
sekä, että siitä selvitään pienemmällä rahalla, aletaan miettiä jotain miten pakolaisia voitaisiin
palvella enemmän.  Se ei ehkä ole telttaratkaisu tai sitten on.  Se voi olla siirrettävä parakkiratkaisu
tai sitten ei.

Telttamajoitusideani lähtökohta on heittää ajatus jolla samalla rahalla saa enemmän.   Se myöskin
vähentää turvapaikka shoppailua.

Ajatukseni mielellään tyrmätään mutta kuten ajattelemattoman kanssa aina, sieltä ei tule
vaihtoehtoa.  Tämä kustannusten pienentämiseen ja pakolaisia paremmin palveleva ajatukseni
oli oma vastaukseni siihen, mitä voitaisiin tehdä pakolaisten hyväksi, ettei puheeni olisi Matse-
tai Kivimäkimäistä pelkkää sanahelinää.  Jokainen osaa panna vastaan mutta harva
tietää, että mitä sen jälkeen.

Matseman.  Halaisitko sinä lojua kahden vuoden sijaan vuoden pakolaiskeskuksessa?

Kivimäki.  Jos olisit pakolainen niin haluaisitko tulla pelastetuksi tai jäädä henkesi kaupalla rannalle?

Ajatukseni tähtää mm. näiden asioiden parantamiseen.

Toisaalta minä ymmärrän Matsea ja Kivimäkeä.  Kivimäki vie yleensä asiat harhateille ja Matse
sohaisee kaikkea mikä liikkuu.  Tämäkin keskustelu menee siis ihan normaalin kaavan mukaan.

Matsehan on jo kerran tyrmännyt teltta-ajatukseni ja surkeasti yrittänyt osoittaa, että
nykyinen hotellimajoitus olisi halvempi.  No kukaanhan ei uskonot siihen.

Olen pannut merkille, että Matse mainitsee usein kiinalaiset pikkutytöt.  Mikä ihmeen kiinnostus
se oikein on?  Otetaan vielä huomioon, että maininta tulee yleensä tilanteessa missä mainitsen
Kiinan.  Itse en vielä ole koskaan nähnyt elävänä kiinalaista pikkutyttöä enkä muista sellaisista
koskaan puhuneeni.  Kaikki ovat olleet aikuisia.  Neljä adoptoitua olen nähnyt ja kaikki ovat olleet
Suomen kansalaisia mutta heidät on adoptoitu Kiinasta joten oletettavasti alkuperä on
kiinalainen.


 
« Last Edit: 17. 11. 2011 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2478 on: 17. 11. 2011 08:08 »
Se nyt vielä puuttuisi, että Lajunen väittäisi Hollannin ottaneen mallinsa hänen ns. ohjelmastaan. :-)
Ajatus tuli mieleen, kun Lajunen katsoi tarpeelliseksi oikein erikseen mainita, että ilman yhteyttä.

Suomi on sivistysvaltio ja toimii sen mukaisesti. Telttamajoitukset tai sentapaiset ratkaisut eivät kuulu silloin käyttövalikoimaan.

Väitteet siitä, että rahalla voitaisiin turvapaikan hakemuksia lyhentää esimerkiksi kahdesta vuodesta vuoteen, ovat tuulesta temmattuja. Tällaisessa tapauksessa on taatusti kysymys monimutkaisista lisäselvityksistä ja taustan selvittämisestä. Sitä paitsi sehän juuri edistäisi tuota Lajusen väittämää turvapaikkashoppailua. Kannattanee tutustua maahanmuuttoviraston sivuilla esimerkiksi siihen, miksi hakemusten käsittely joskus kestää todella kauan.

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2476

Kuten aikaisemmin totesin, kannattaisi antaa uudet avaukset ja ehdotukset niille, jotka ovat perehtyneet syvällisemmin näihin ongelmiin. Esimerkkinä vaikkapa juuri tuo pitkä käsittelyaika.

Vaikea se on meikäläisten (koskee ehdottomasti myös Lajusta) lähteä ehdottelemaan uudistuksia pakolaisten turvapaikan käsittelyyn, kun nykyinen systeemikin on melkoisen hämärän peitossa. Hölmöt ja halventavat esitykset kyllä pystyy tunnistamaan melkein kuka tahansa.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #2479 on: 17. 11. 2011 09:09 »

Höpö höpö.  Nyt Hollannissa on otettu käyttöön osa ohjelmastani ilman, että meillä oli minkäänlaista
yhteyttä.  Lue Kivimäen copypaste ohjelmastani.


Ei taida olla nyt kysymys samasta ohjelmasta... Voitko vähän tarkentaa?

Quote
Kohta kun huomataan, että on kaikkien etu käsitellä pakolaisten turvapaikkahakemuksia nopeammin
sekä, että siitä selvitään pienemmällä rahalla, aletaan miettiä jotain miten pakolaisia voitaisiin
palvella enemmän. 


Totta kai tapaukset pyritään käsittelemään nopeasti. Mutta jossain kulkee tietenkin se raja mitä se nopeus saa maksaa. Tulisiko se halvemmaksi, jos käsiteltäviä juttuja olisi enemmän? Tulisiko se halvemmaksi, jos käsittelijöiden määräa nostettaisiin, sen takia että saataisiin käsittelyaika Suomessa lyhenemään? Huomaa, vaikka Suomessa alettaisiin käsittelemään tehokkaammin, se ei tarkoita suinkaan automaattisesti sitä että muiden - ulkomailla - hallussa oleva informaatio kulkisi nopeammin. Vrt jos panet kaksi ihmistä lähettämään saman sähköpostiviestin, niin uskotko että vastaus tulee nopeammin?

Minä pystyisin käsittelemään helposti yhden tapauksen päivässä, jos käytössäni oli tarvittava materiaali heti. Näin ei tosin ole aina. On tiedusteltava, lähetettävä kyselyjä, soiteltava, faksailtava. Mutta varsinkin odottaminen vie aikaa. Usein kysymyksiin ei saa vastausta ikinä. Silloin on oltava näppituntumaa, kannattaako odottaa viikko, kuukausi, kaksi, vai peräti vuosi?
Joistakin maista saa vastauksia nopeasti ja helposti, mutta usein kysymys on virkamiesten päivän kunnosta. Samankaltainen kysymys viikkoa myöhemmin voi ihan yhtä hyvin joutua suoraan paperikoriin. Iran on tästä hyvä esimerkki. 

Quote
Se ei ehkä ole telttaratkaisu tai sitten on.  Se voi olla siirrettävä parakkiratkaisu
tai sitten ei.

Teltta/parakki on sama asia Kari. Et ole missään vaihessa esittänyt mitään uskottavia laskelmia näistä jutuista, jotka osoittaisivat että ne tulisivat halvemmiksi.
Minä taas olen puolestani esittänyt moniakin asioita, jotka tyrmäävät nämä ideat jo lähtömetreillä.
Jos haluat näihin uskottavuutta, niin olet harhateillä jos toivot minulta vaihtoehtoja, sillä ne minun vaihtoehtoni ovat jo käytössä. En sano, että ne ovat täysin tyydyttäviä, mutta en näe myöskään mitään syytä lisätä turvapaikanhakijoiden kustannuksia, sillä esittämäsi tekisi juuri näin ja tätä ihmettelen, koska monihan juuri kritisoi kustannuksia.

Toistan, sinun esittämäsi lähtee ainoastaan kateuslinjalta. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Nyt ollaan siis päästy teltasta parakkiin. Kellari seuraavana? Sitten eteiseen telttasänkyyn?

Quote
Telttamajoitusideani lähtökohta on heittää ajatus jolla samalla rahalla saa enemmän.


Milloin siis esität jotain laskelmia tämän puolesta? Mikä saa sinut siis uskomaan, että telttamajoitus tulisi halvemmaksi? Kuinkahan monta kertaa olen jo kysynyt?
Uskotko vain ihan huviksesi sen takia, kun puhutaan kankaasta verrattuna kiviseiniin? 

Quote
Se myöskin
vähentää turvapaikka shoppailua.

Tästäkään sinulla ei ole ollut missään vaiiheessa esittää mitään faktaa. Kuinka paljon noita shoppailijoita TODELLISUUDESSA tulee Suomeen? Kuinka monta jäisi tulematta, jos sinua ideasi toteutettaisiin?
Löytyykö sinulta muuta, kuin noita "arveluja"? Siis juuri sanahelinää, eikä mitään muuta.

Quote
Ajatukseni mielellään tyrmätään


Ei mielellään, mutta kaikki hullu kyllä kumotaan automaattisesti. Turha siitä on murjottaa. Olen minäkin esittänyt monta kertaa mahdottomia, en tosin pelkää ottaa askelta takaisinpäin, jos joku osoittaa esittämäni mahdottomaksi. Enkä vaadi välttämättä mitään vaihtoehtoja. Joskus on parempi luovuttaa juttu toisille.

Quote
mutta kuten ajattelemattoman kanssa aina, sieltä ei tule vaihtoehtoa. 


Miksi pitäisi tulla vaihtoehtoja? Puolusta nyt ensin esittämääsi. Miksi juttujasi pitäisi kommentoida vaihtoehdoin? Ei tosin sen puoleen, kyllä vaihtoehtoja löytyy, ei se siitä ole kiinni.

Quote
Matseman.  Halaisitko sinä lojua kahden vuoden sijaan vuoden pakolaiskeskuksessa?

Tästä tässä ei ole todellakaan ollut kysymys.

Quote
Toisaalta minä ymmärrän Matsea ja Kivimäkeä.  Kivimäki vie yleensä asiat harhateille ja Matse
sohaisee kaikkea mikä liikkuu.  Tämäkin keskustelu menee siis ihan normaalin kaavan mukaan.

Myös sinä tuet keskustelun suuntaa. Esität jotain, joka ei saa kannatusta. Et vastaa lisäkysymyksiin. Et tarkenna, et esitä mitään laskelmia ajatuksiesi tueksi. Tuo on minusta vähän outo tapa puolustaa omia ideoitaan.

Quote
Matsehan on jo kerran tyrmännyt teltta-ajatukseni ja surkeasti yrittänyt osoittaa, että
nykyinen hotellimajoitus olisi halvempi.  No kukaanhan ei uskonot siihen.

Olen esittänyt monta kohtaa, jotka kyseenalaistavat ideasi, mutta et ole pystynyt kohtaamaan esittämääni tyhjentävällä tavalla, vaan se jää tasolle "mutta kun Matse ja Kivimäki....

Quote
Olen pannut merkille, että Matse mainitsee usein kiinalaiset pikkutytöt.  Mikä ihmeen kiinnostus
se oikein on?
 

Tämä palstahan vilisee välillä kuvia ja videoita kiinalaisista pikkutytöistä. Eikö sen pitäisi olla loukkaus sinua kohtaan, ellen olisi huomannut?
Mitä kiinnostukseen tulee, niin kukahan täällä on kiinnostunut kiinalaisista pikkutytöistä?


 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas