Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 437674 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2440 on: 09. 04. 2010 12:12 »
Eilisillan A-talkissa Kokoomuksen, Demarien, Vihreiden ja Perussuomalaisten puheenjohtajat kävivät sangen asiallista keskustelua maahanmuuttopolitiikasta. Vihdoin, sanoisin. Uskalsivat reilusti tunnustaa "maassa maan tavalla", että Suomi maksaa liikaa perheiden yhdistämisistä, että käsittelyajat ovat liian pitkät jne. Samalla ilmeni, että korjauksiin on ryhdytty, kuten määrärahojen vähentämisiin.

Vain yksi oli joukossa epämääräisellä kannalla. Vihreiden Sinnemäki harrasti edelleen vanhaa selittelyä ja saivartelua.

Erityisen myönteisenä koen Demarien linjan terävöittymistä. Urpilainen korosti, että oman maan 300 000 työtöntä kulkee vierastyövoiman edellä. Tämä ei tietenkään tarkoita, eikä ole koskaan tarkoittanut, että rajat naulataan kiinni. Ainoa ero on, että alettaisiin käyttää vähän järkeäkin, sikäli kun kotimaan etua ajetaan eikä vain yltiökapitalistien.

Työperäisen maahanmuuton kohdalla Soini painotti - eikä Katainen vastustanut - työsuojelun, työehtosopimusten, tasavertaisuuden  sekä keinottelun valvonnan merkitystä. Niin sitä pittää.

Offline Olga Selkänen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2441 on: 12. 04. 2010 00:12 »
Olen mamu itse. Olen asunut Vaasassa yli 10 vuotta. Viihdyn hyvin. Mutta bussissa puhun venäjää hiljaisella äänellä. Monet suomalaiset muistavat talvisotaa. (Vaikka suuret viholliset 2. maailmansodan aikana – saksalaiset ja venäläiset – ovat olleet ystäviä jo kauan). Monet sanovat lapsille että olemme vaarallisia. Me kaikki. Kenelläkään ole väliä mitä mieltä minä olen talvisodasta. Kun kerron mielipiteeni, se on suomalaisille suuri yllätys. Ei haittaa. Olen Suomen kansalainen. Mutta psykologisesta näkökulmasta minulla on vaikeaa tämän ”kylmyyden” kanssa. No, ”elämä on” ;)
Nyt asiaan. Mamuja, mamuja… Minäkin olen nähnyt heitä täällä Vaasassa paljon. Ja minulla on kysymyksiä. Euroopassa on nykyaikana paljon pakolaisia, osaa heistä sanotaan ”turisteiksi”. He kulkevat yhdestä maasta toiseen, keksivät tarinoita viranomaisille ja nauttivat hyvästä elämästään! Ja Suomen byrokratia toimii niin hitaasti! Voi että… Sitten: kuka saa oleskeluluvan? Sairas, vammainen, mielisairas – hyväksytty. Terve, aktiivinen, työnhakija – hylätty. Mitä jää Suomeen? Hä? Jotain on väärin tässä kun yksi pakolainen sai töitä, on aktiivinen julkisessa elämässä jne mutta hänellä on koko ajan esteitä. Toinen henkilö laiskottelee, hänen aktiivisuuden iskulause on: ”Mitä muuta saisi ilmaiseksi ottaa?” Tällainen ”kamu” on asunut täällä jo vuoden! … Entä jotkut mamuperheet? Isä on ikuisesti koulussa, äiti istuu kotona kun on monta lasta ja lisää vauvoja tulossa… Ja aina heillä on sama ”laulu”: ”mina puhu hoono suomi”. Jotkut sanovat että heillä on tällainen erikoinen kulttuuri. Onko tämäkin ”kulttuuria”? Anteeksi subjektiivisesta näkökulmasta.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2442 on: 12. 04. 2010 05:05 »

 Monet sanovat lapsille että olemme vaarallisia. Me kaikki. Kenelläkään ole väliä mitä mieltä minä olen talvisodasta. Kun kerron mielipiteeni, se on suomalaisille suuri yllätys. Ei haittaa. Olen Suomen kansalainen. Mutta psykologisesta näkökulmasta minulla on vaikeaa tämän ”kylmyyden” kanssa. No, ”elämä on” ;)


Minulla on pari tuttua,  venäläisiä naisia, jotka ovat erittäin ystävällisiä ja lämpöisiä ihmisiä. Aivan kuten jotkut suomalaisetkin naiset.  Mutta kun puhut kylmyydestä niin sitäkin on koettu. Kolmas venäläis tuttuni on venäläissyntyinen Viron kansalainen,  joka taas on erittäin kylmä ja poliittisesti aktiivinen, vaikuttaisi siis olevan normaali kansallismielinen venäläinen, jonka käsitykset toisesta mailmansodastakin,  ovat Neuvostoliiton aikaisen  propagandan muokkaamia.  Hänen mielestään suomalaiset ovat fasisteja.

Minulla ei kuitenkaan ole mitään venäläisiä vastaan ihmisinä,  mutta valtiona se ei ole osoittautunut oikein luotettavaksi. Muun muassa Tzetsenian tapahtumat ovat järkyttäviä vallankäytön esimerkkejä. Jos suomessa olisi suuria luonnonrikkauksia, olisi varmaan asemamme paljon uhatumpi vielä tänäänkin. Kyllä venäläiset ovat valloittaja kansaa, suuruus on siellä turvallisuuden tunnetta. Pienessä suomessa taas osaaminen tuo turvallisuuden, josta nyt tosin ollaan luopumassa, kun pitää pitää julkisen sektorin muuttumattomuudesta kiinni, valtavilla velkasummilla. Jotka oikeasti pitäisi sijoittaa kehitykseen.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2443 on: 12. 04. 2010 08:08 »
Tuli mieleeni, minkälainen on Moskovalainen hissi?
Tsetseeni painaa nappulaa ja 8 kerrosta tulee alas...

Mutta se kevennyksistä.

Olgan Selkäsen kirjoittamasta viestistä tulee mieleen se erilaisuus, joka nousee aina esiin silloin, kun kokemus "toiselta puolelta" puhuu. Siksi rohkenenkin liittää tähän Nabilin lausunnon.

Nabila Abdul-Fattah on nuori 1981 syntynyt Muslimi-nainen, artisti ja tunnettu kolumnisti. Hän kertoo:

En aio enää selittää uskontoani

Tämä pääsiäinen on ollut minulle epätavallisen uskonnollinen. Ensin keskustelin uskonnosta ja pääsiäisestä eräässä radio-ohjelmassa ja pyhä jatkui sitten eräässä Muslimikonferenssissa nuorille Muslimeille. Tämä tapahtuma kerää joka vuosi satoja nuoria muslimeja luennoille ym toimintaan.

Tämä kaikki sai minut miettimään omaa uskontoani. Ennen kaikkea sitä, miten minä aina joudun puolustautumaan. Islam on ainaista puolustautumista. "Minä olen muslimi, mutta en ole terroristi, en halvenna naista, enkä ole epädemokraattinen". Olen pitänyt aina tärkeänä keskustelua ja minulla ollut myös aina tarve näyttää "hyvää esimerkkiä". Halusin näyttää, etteivät kaikki muslimit ole sellaisia, kuin me voimme mediassa nähdä. 

Minun ongelmani oli se, etten huomannut miten minä kaivauduin syvemmälle ja syvemmälle omassa kuopassani. Minulle ei koskaan valjennut, että silloin kun olin halukas keskustelemaan siinä uskossa, että minä tein jotain hyvää, avauduin samalla ihmisille tavalla, joka antoi heille kaikki avaimet arvostella minua.

Ihmiset hakivat joskus vastauksia, joita minulla ei ollut, vaikka niitä minulta odotettiin, koska olin jo avannut oven aikaisemmin. Yhtäkkiä kaikkien muslimien piti olla asiantuntijoita terrori-iskuissa, Al-Qaidan pampuissa, aivopesussa, tilastoissa kunniväkivallasta, hulluissa murhanhimoisissa naisissa USA:ssa, jotka osaavat jokaisen sanan Koraanista ja kaikki hadithit ulkoa. Ja ellei pysty vastaamaan näihin kysymyksiin, löytyy aina uusia. Kunnes kuuntelijat ovat tyytyväisiä ja tätä ei tapahdu oikeastaan koskaan.

Mutta joka päivä oppii jotain. Tämän pääsiäisen jälkeen olen nyt päättänyt. En enää selitä omaa uskontoani. En jätä enää ovea auki ihmisille, jotka haluavat vain syyttää, väittää ja hakea asioita, joita sitten tietoisesti tulkita väärin.

En aio enää selittää minun suhdettani Jumalaan, enkä kertoa, miksi jotkut valitsevat hunnun ja toiset niqabin tai miksi toiset valitsevat räjäyttää itsensä, tai tappaa tyttärensä. Ei ole väliä miten paljon minä selitän ja mitä sanoja minä valitsen informoidakseni mahdollisimman paljon, kiinnostuksen hetkellä, ei auta. Ihmisillä on jo ennalta päätetty mielipide ja minun virheeni on aina ollut se, että olen rehellisesti uskonut että he ovat olleet todellakin kiinnostuneita siitä mitä minä heille kerron.

En ole koskaan hyötynyt siitä mitään, siksi lopetan selittämisen. Niin kauan kun tiedän mitä minun uskontoni sallii ja mitä ei, se riittää. 

Moni kokee kai uskovaiset ihmiset aivopestyinä idiootteina jotka haluavat levittää propagandaansa kaikille epäuskoisille. Mutta jos minä olen rehellinen, niin en voi nähdä edes muslimeja, joilla olisi ollut mahdollisuus olla aivopestyjä saarnaajia, meillä kaikilla on ollut aina täysi työ itsemme puolustamisessa, sen sijaan että olisimme olleet ylpeitä omasta uskonnostamme, maassa, jossa meillä on vapaus sitä olla.

Nabila Abdul-Fattah


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pappa Razzi

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 180
  • Terävänä kuin porkkana.
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2444 on: 12. 04. 2010 08:08 »
Lukemattomia kertoja muinaisessa Neuvostoliitossa työmatkoilla käyneenä suhtaudun ns. tavalliseen venäjän kansalaiseen, kansallisuudesta riippumatta, myönteisesti.  Min ulla on ollut lukuisia hienoja kokemuksia kulttuurieroista huoilimatta.

Olgalta haluaisin arkipäivän kokemuksia.  Sellaisia jotka liittyvät syömiseen, juomiseen, kanssakäymiseen, perhe-elämään, hygieniaan - eli tervehtimiseen, kuuntelemiseen jne.

Nämä ovat juuri niitä asioita, jotka kiinnostavat.  Tietysti myös kysymykset  neuvostoaikaisesta moraalista jne.
Eläkkeelle jäänyttä paparazzia kutsutaan Pappa Razziksi.

Offline Olga Selkänen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2445 on: 12. 04. 2010 21:09 »
To Original Wiik:
Ksenofobia on psykologiassa muukalaisuuden pelkoa. (Wikipedia) Tyttäreni on vaihtanut nimeään. Hän puhuu suomea kuin suomalainen, hänen miehensä on suomalainen. Hän kertoo, että nyt kaikki on muuttunut hänen elämässään. Paljon enemmän etuja, niin kuin toisella planeetalla. Kaikki hymyilevät, kaikkea saa helpommin aikaan.
Politiikasta olen samaa mieltä. Minun ystäväni Vaasassa on tsetseenialainen leski. Hän aina sanoo, että rikollisuudella ei ole kansalaisuutta.

To Matseman:
Niin… muistan vieläkin kun suomalainen sulhaseni tuli Pietariin joskus 12 vuotta sitten. Menimme silloin ulos (Pietarin keskustassa, Sadovaja ulitsalla eli Puutarhakadulla) vartioimaan pihalle kun liikkui huhu ja sanottiin että tsetseenit voivat tulla taloon pommin kanssa! :0
Ja tämä kertomus on mielenkiintoinen.  Luulen että pitää kommunikoida enemmän. Suomalaisten pitäisi tulla vähäsen läheisemmiksi ja kysyä vieraalta vaikkapa: Kuka olet? Mitä teet? Kuinka viihdyt Suomessa tai Vaasassa? jne.
Suomalaisuutta. Tämä on outoa: ”Mitä sinä?” – ”No mitäs tässä…” Tai sitten naapurit sanovat toisilleen: ”Mitä se sulle kuuluu?!” Mistä kommunikaatiosta on kyse jos tällainen puhuminen on Suomessa tapana?! Tavallista positiivista kiinnostusta olisi hyvä saada. Tämä ei tarkoita, että naapurit tai muut voisivat tulla taloon ilman kutsua ja lupaa!

To Pappa Razzi:
Ymmärsin jo että kritiikki ei kiinnosta. Minä vain kysyn mieheltäni usein: miksi Suomen valtio antaa oleskeluluvan niin monelle ulkomaalaisille, jos Suomen kansa…? jne.  Vastausta ei tule. Ja vieläkin kysyttävä on. Ja tässä on pari esimerkkiä. Ja meidän yhdistyksen toiminnassa tapahtuu joskus epämiellyttäviä juttuja mamujen tai suomalaisnuorison kanssa. Mutta…
Yritän nyt vastata vähän Teille. Kaikki me olemme erikoisia. Kokkijutut eivät kiinnosta minua ollenkaan. Kyllä minä osaan laittaa ruokaa… Kulttuurieroja on tässä ruoan laittamisessa, mutta ei paljon. Esim.: ei niin paljon kahvia… lounaan aika on klo 13-14… lounas: soppa, pääruokaa, juomaa… mämmi ei maistu… eikä salmiakki… aina ruokaa alkoholin kanssa…
Tuli nyt mieleen: Venäjän koulukirjassa on kirjoitettu vain YKSI lause Aleksanterin I:n sodasta 1808-09.
Ja vielä: Monet ihmiset meidän maassa eivät tiedä yhtään mitään että on ongelmia ja ennakkoluuloja meidän etnisen ryhmien välillä. Minulla ei ollut aavistustakaan tästä ennen kun tulin Suomeen häiden jälkeen. Voin rehellisesti sanoa: olen aina kuullut Suomesta ja suomalaisista hyvää. Tulin avoimella mielellä tänne. Ja tässä oli ”yllätys-yllätys”!... Kerran tulimme erän venäläispianosoittajan kanssa vanhankodin juhlaan soittamaan ja laulamaan. Saimme kutsun. Niin yksi mummo huuteli koko ajan että meidät pitää poistaa esiintymispaikasta. Vihamielisen mummon takia emme jaksaneet laulaa emmekä soittaa kunnolla loppuun. Kukaan ei tullut meille selittämään mistä oli kyse, kukaan ei puolustanut meitä.
Heh… Kerran isäpuoleni tuli minun huoneeseen kertomaan minun saksalaiselle ystävälle (Olimme silloin 15-vuotiaat) että HÄN on venäläinen sotilas; että HÄN on ajanut saksalaisia fasisteja meidän maaperältämme  huitsin nevadaan! Että hän tuntee sen takia saksalaisia hyvin! Ja paljon muuta. Oli vaikeita pysäyttää häntä. Minua hävettää hänen puolestaan vieläkin!!!

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2446 on: 12. 04. 2010 21:09 »

Kerran tulimme erän venäläispianosoittajan kanssa vanhankodin juhlaan soittamaan ja laulamaan. Saimme kutsun. Niin yksi mummo huuteli koko ajan että meidät pitää poistaa esiintymispaikasta. Vihamielisen mummon takia emme jaksaneet laulaa emmekä soittaa kunnolla loppuun. Kukaan ei tullut meille selittämään mistä oli kyse, kukaan ei puolustanut meitä.


Yksi asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt on tavisihmisen syyttäminen jostakin 50 vuotta vanhoista Stalinin hirmuteoista, tavalliset (ja "korkea-arvoisemmatkin") venäläisethän oli itsekin sen hirmuhallinnon uhreja

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2447 on: 13. 04. 2010 07:07 »

Olga Selkänen,

Muistelen aina lämmöllä Pietaria. Seurustelin yhdessä vaiheessa venäläisen naisen kanssa ja kävin monta kertaa siellä. Keväinen kävely Nevski Prospektilla, Jimi Henrix Blues Club Liteynyy Prospektilla, datja maalla... Opin tuntemaan paljon venäläisiä ja pidämme yhä yhteyttä.

Meidän yhteydenpitomme täällä on tosiaankin surkeaa. Tapaamme hädin tuskin vanhempiamme ja omia perheenjäseniämmekään emme tapaa nykyään kuin jonkun hautajaisissa.
Tämä on outoa, kun ajattelee, että ulkomaalaisten naapureiden kanssa tulee haasteltua paljon useammin ja sinne jää aina jumiin jos koputtaa ovea.

Eräs vanha ystäni sanoi kerran, että sanokaa mitä haluatte muslimeista, mutta he osaavat pitää omistaan huolta. Heille on luonnollista, että äidistä ja isästä pidetään huolta sitten kun he ovat vanhoja ja sairaita. Ystäväni itse on Serbiasta kotoisin. Hän osti perheelleen ison, kaksikerroksisen talon. Ihmettelin, miksi niin iso talo? Hän vastasi, että yläkerta oli tietenkin isälle ja äidille. Ja näinhän siinä kävi. Nykyään hänen isänsä ja äitinsä asuvat kesät yläkerrassa ja talvet Serbiassa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2448 on: 24. 04. 2010 10:10 »
Mikä kumma on vikana meidän maahanmuuttopolitiikassa , vaalit kun lähestyy niin melkein kaikista politiikoista löytyy pieni rasisti. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajan Eero Heinäluoman  mielestä hallituksen arvio työperäisen maahanmuuton tarpeesta on täysin pielessä. Heinäluoman mukaan edes väestön ikääntyminen ei ainakaan seuraavan vaalikauden aikana kasvata valtavasti työperäisen maahanmuuton tarvetta, eikä kenties sitä seuraavallakaan vaalikaudella.Heinäluoma ilmoittaa haastattelussa myös pitävänsä maahanmuuttoministerin virkaa turhana - hänen puolestaan se joutaisi lakkauttaa.
Tämän tyyppisitä lausunnoista ovat sossut leimanneet muita rasisteiksi , liekö tulevat vaalit tulossa ja onpa joku arvellut Arttu Uhlgreninkin lietsovan jonkun sorttista rasismia.
No nyt ollaan Heinäluomaa jo alettu arvostelemaan ,
Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Matti Vanhanen  pitää vastenmielisenä SDP:n Eero Heinäluoman lausuntoa, jonka mukaan työperäistä maahanmuuttoa pitäisi rajoittaa.
Ja tietenkin vihreätkin ovat valppaana, Sinnemäen mukaan hallitus ei ole houkuttelemassa maahan ulkomaista työvoimaa, kuten SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Eero Heinäluoma väittää. Ylen TV1:n Ykkösaamussa puhunut Sinnemäki pitää erikoisena myös Heinäluoman päättelyä, jonka mukaan ulkomaalaisten kasvava määrä lisäisi rasismia.
veritas odium parit.

Akseli

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2449 on: 24. 04. 2010 13:01 »
Kenen etuja SAK ja Sosdem johtoinen ay-liike ajaa

No jo oli pohjanoteeraus entiseltä SAK:n pomolta Eero Heinäluomalta. Luulisi nyt SAK:ssa ay-edunvalvontaa hoitaneet tietävän mikä on syy siihen, että työnantajat käyttävät maahanmuuttaneita hyväkseen. Heille siis maksetaan huonompaa palkkaa ja eikä mutenkaan noudatetan työehtosopimuksia. Kapitalistit kilpailuttavat entistä kiivaammin työntekijöitä keskennään.
Tuore yksi esimerkki Vaasasta, kun erääseen isoon taloyhtiöön uusittiin kaikki ikkunat. Tässä työssä ei ollut yhtään suomalaista työläistä, vaan kaikki työläiset tuotiin Virosta. Mutta tämä ei ole ainut tapaus muitakin löytyy.

Nyt on tunnetusti työelämään palannnut 1930 luvun meininki. Tuolloin työrauhaa oli turvaamassa  suojeluskunnat, Lapuan liike ja rikkurijärjestöt.

Natsit ne vasta törkeitä olivat Saksassa, he kuskasivat Puolasta miljoonia työläisiä Saksaan ilmaiseksi työvoimaksi pääomalle.

Nykyinen meno johtuu puhtaasti siitä, että SAK ja muu SDP-johtoinen ay-liike seisoo viedessä tumput suorana, kun työnantajat riehuvat työpaikoilla.
Nykyinen meno työpaikoilla on juuri sitä uusliberalismia, jossa ihmiset jätetään työpaikoilla omanonnensa nojaan. Heikosti siinä silloin työläisten käy!

Heinäluoma on myöhässä lausunnollaan A ja B luokan työmarkkinoista koska ne ovat jo tätä päivää.
Siinä on työsarkaa SAK:lle ja koko ay-liikeelle sekä vasemmistopuolueille. Ei ole työläisten vika kun heidän edunvalvojat ovat hukassa ja SAK:n organisaatio on väärällä puolella rintamaa! Eikä se tietenkään ole maahanmuuttajien vika, kun ay-edunvalvonta ei toimi työläisten etujen puolesta.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/04/heinaluoma_kovensi_demarien_linjaa_tyoperaisesta_maahanmuutosta_1629745.html



Juuseppi

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2450 on: 24. 04. 2010 15:03 »
Kun on käynyt läpi aamun uutiset, niin voi todeta, että kriittinen maahanmuuttokeskustelu on todella ryöpsähtänyt valloilleen politiikan huipulla. Jopa työperäistä maahanmuuttoa kohtaan esitetyt argumentit ovat luokkaa kovempia kuin mitä vaasalaisia.infossa on koskaan esitetty, kun on kirjoitettu esim. luku- ja kirjoitustaidottomien laittomasta maahanmuutosta ja sen kustannuksista veronmaksajille.

Missä nyt ovat vaasalaisia.infon valitut asiantuntijat ja muut niskaset? Ovatko tehtailemassa uusia pelleraportteja poliitikkojen mamu-puheista? Vai tajuavatko ettei kannata purra ruokkivaa kättä?

Jo toissa viikolla eduskunnasta lähetetty kyselytunti paljasti, että demarit ja myös vasemmistoliitto ovat laittaneet kovat piippuun mamu-kysymyksessä. Esim. Esko Tennilä puhkui suorastaan raivoa, kun oli huomannut, että Lappiin kovalla vaivalla saadut työpaikat ovat menneet firmoille, jotka eivät palkkaa paikallista väkeä vaan työvoima tulee ulkomailta.


Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2451 on: 24. 04. 2010 15:03 »
No jo oli pohjanoteeraus entiseltä SAK:n pomolta Eero Heinäluomalta.
---   ---   ---   ---
Heinäluoma on myöhässä lausunnollaan A ja B luokan työmarkkinoista koska ne ovat jo tätä päivää.

Heinäluoma puhuu asiaa.

Helin kummeksuu, kun muutkin kuin persut kritisoivat jotain mikä liittyy maahanmuuttoon. Eivät nämä kysymykset ole edelleenkään on-off juttuja, jolloin kaikki maahanmuuttoon liittyvä olisi joko positiivista tai negatiivista.

Esimerkiksi minä olen jo moneen kertaan jo todennut tuon työperäisen maahanmuuton ongelmat, kun tänne hankitaan alipalkattua työvoimaa.

Akselin ajatuksenkulku on muuten oikean suuntaista, mutta käsittämättömästi Heinäluoma ei olisikaan saanut asiaan puuttua. Tuon kirjoituksen mukaan hänellä ei ole oikeutta, kun SAK: ssa on demarijohto. Kaiken lisäksi hän puuttuu asiaan liian myöhään.
Todettakoon nyt kuitenkin, että ongelma on suurin rakennusalalla. Rakennusliitto on kautta historian ollut vasemmistoliittolaisjohtoinen.

Minusta on aina hyvä, että joku puuttuu selkeisiin epäkohtiin. Täällä persut ja kommunistit suhtautuvat asiaan siten, että vain heillä olisi oikeus kritiikkiin.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2452 on: 24. 04. 2010 18:06 »
Yhdyn edelliseen puheenvuoroon; Heinäluoma puhuu asiaa. Olen iloinen siitä, mutta samalla surullinen että tämän piti kestää niin kauan. On pidettävä mielessä, että vierastyövoiman perusteeton haaliminen maahamme on vain isänmaattoman suurpääoman etujen mukaista. Työmies häviää, koska tässä ollaan tuhoamassa kaiken sen rikkauden ja elintason jonka isämme ovat luoneet.

Heikki Herja

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2453 on: 24. 04. 2010 19:07 »
Ei suinkaan tässä ole nyt käymässä niin että maahanmuuttokeskustelusta tuleekin aivan hyväksytty demokraattinen tapa käsitellä ongelmia.

Hyvä että sellainen valittu asiantuntija kuin Heinäluoma on nyt murtanut padon.  Vesi virratkoon nyt vapaana.  Tuskin sitä enää kukaan pystyy patoamaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2454 on: 29. 04. 2010 08:08 »

Metallityöväen liiton aluetoimitsija Mikko Mäkynen käyttää päivän Pohjalaisessa merkittävän puheenvuoron. Hän tukee Eero Heinäluoman näkemyksiä koskien turhaa ja vahingollista maahanmuuttoa, kun maassa on satoja tuhansia työttömiä. Hänkin ihmettelee pääministeri Vanhasen puheita vastenmielisyydestä.

Sitävastoin Vasabladet niinkuin RKP yleensä,  käy yhä kiivampaa ja likaisempaa kampanjaa tähänastisen järjettömän maahanmuuttopolitiikan puolesta. Lehti on esimerkiksi alkanut sensuroimaan toisinajattelua. Kun Paavo Väyrynenkin rohkeni antaa tukensa Heinäluoman ajatuksille niin Vasabladet haki tukea omille ajatuksille - kuinkas muuten - ulkomailta. Lehden haastateltavana on Gary Parker, joka johtaa englantilaisen kauppakamarin Suomen osastoa.

Hyvin johdonmukaista, koska ylikansallinen globaali bisneskeinottelu ja ihmiskauppa lienevät hallitsemattoman maahanmuuton ainoat hyötyjät.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2455 on: 29. 04. 2010 08:08 »

Metallityöväen liiton aluetoimitsija Mikko Mäkynen käyttää päivän Pohjalaisessa merkittävän puheenvuoron. Hän tukee Eero Heinäluoman näkemyksiä koskien turhaa ja vahingollista maahanmuuttoa, kun maassa on satoja tuhansia työttömiä. Hänkin ihmettelee pääministeri Vanhasen puheita vastenmielisyydestä.

Sitävastoin Vasabladet niinkuin RKP yleensä,  käy yhä kiivampaa ja likaisempaa kampanjaa tähänastisen järjettömän maahanmuuttopolitiikan puolesta. Lehti on esimerkiksi alkanut sensuroimaan toisinajattelua. Kun Paavo Väyrynenkin rohkeni antaa tukensa Heinäluoman ajatuksille niin Vasabladet haki tukea omille ajatuksille - kuinkas muuten - ulkomailta. Lehden haastateltavana on Gary Parker, joka johtaa englantilaisen kauppakamarin Suomen osastoa.

Hyvin johdonmukaista, koska ylikansallinen globaali bisneskeinottelu ja ihmiskauppa lienevät hallitsemattoman maahanmuuton ainoat hyötyjät.


Tähän pitäsi suhtautua nyt aika rauhallisesti, ja osata (suurin osa ei erottele näitä asioita) erotella työperäinen maahanmuutto, kiintiöpakolaiset, ja turvapaikanhakijat. Kun puhutaan työperäisestä maahanmuutosta, pitäisi mielestäni laatia pitkän tähtäimen suunitelma koko maan tasolla, jossa luodaan ne linjat, miten toimitaan. Suunnitelman tärkein päämäärä on tunnistaa ja nimetä ne toimialat, joihin rakenteelinen työvoimapula maassamme tulevaisuudessa kohdistuu. Näin voidaan ohjata työperäistä maahanmuuttoa oikeille aloille, ja "valikoida" meille oikean alan työvoimaa. Metalliteollisuuden ja rakennusalan työntekijät eivät, ainakaan nykyisellään, kuulu tähän joukkoon. 
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2456 on: 29. 04. 2010 09:09 »
Marko Heinosen asiallisen vastauksen johdosta: Nykyisten ääriliberalistien pitkän ajan suunnitelmat ovat nollan arvoiset. Ne ovatkin olemassa vain hämäykseksi. Eiväthän nämä  maailman "terävimmät aivot" osanneet odottaa finanssikriisiä, Kreikan ja euron kriisiä. Noita herroja työmiehen täytyisi johdattaa kädestä pitäen, tässä ja nyt.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2457 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Heinäluoma esitti asiallisen ja perustellun mielipiteen ja heti ollaan lyömässä rasistin ja populistin leimaa!Toiset ovat niin kiihkeästi kaikenlaista tilapäisenkin maahanmuuton rajoituksia vastaan.Luulempa kaltaisiani neutraalisti suhtautuvia on kuitenkin valtaosa väestöstä.Elikkä punnitsevat kiihkottomasti maahanmuuton etuja ja haittoja.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2458 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Heinäluoma esitti asiallisen ja perustellun mielipiteen ja heti ollaan lyömässä rasistin ja populistin leimaa!Toiset ovat niin kiihkeästi kaikenlaista tilapäisenkin maahanmuuton rajoituksia vastaan.Luulempa kaltaisiani neutraalisti suhtautuvia on kuitenkin valtaosa väestöstä.Elikkä punnitsevat kiihkottomasti maahanmuuton etuja ja haittoja.

Esitti kyllä. Mutta, tätä asiaa ei voi käsitellä keskustelussa koko maahanmuutaja kysymyksen yhteydessä. Pitää selvästi erotella työperäiset, turvapaikanhakijat, kiintiöpakolaiset yms. Suurin osa tämän keskustelun sekavuudesta johtuu siitä, että näistä eri ryhmistä keskusteltaessa nämä ryhmät sullotaan vain yhteen lokeroon. Näitä asioita pitäisi punnita ryhmä kerrallaa. 
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2459 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. Nyt leikitään sillä ettei työvoimaa tarvita, totuus on ettei pakolaisia tarvita. Jos joskus tarvitaan ni niitä saadaan kyllä ja paljon nopeastikkin.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2460 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Toiset ovat niin kiihkeästi kaikenlaista tilapäisenkin maahanmuuton rajoituksia vastaan.Luulempa kaltaisiani neutraalisti suhtautuvia on kuitenkin valtaosa väestöstä.Elikkä punnitsevat kiihkottomasti maahanmuuton etuja ja haittoja.

Siis ketkä ovat kiihkeästi...?

Oletko miestäsi neutraali ja kiihkoton?

Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. .

ja että minkä tiedon mukaa tuollaista väität?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

belurisk

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2461 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Toiset ovat niin kiihkeästi kaikenlaista tilapäisenkin maahanmuuton rajoituksia vastaan.Luulempa kaltaisiani neutraalisti suhtautuvia on kuitenkin valtaosa väestöstä.Elikkä punnitsevat kiihkottomasti maahanmuuton etuja ja haittoja.

Siis ketkä ovat kiihkeästi...?

Oletko miestäsi neutraali ja kiihkoton?

Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. .

ja että minkä tiedon mukaa tuollaista väität?

Valittu.
Tee valintoja ja poistu.  Hakeudu hoitoon.

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2462 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Eiko Valittu seuraa uutisia ? Asia kyllä selviää jos edes hetken seuraat.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2463 on: 29. 04. 2010 11:11 »
Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. Nyt leikitään sillä ettei työvoimaa tarvita, totuus on ettei pakolaisia tarvita. Jos joskus tarvitaan ni niitä saadaan kyllä ja paljon nopeastikkin.

Suomihan on yhä aika tuore maa maahanmuutosta puhuttaessa. Yleensähän Suomesta ollaan muutettu pois, eikä päinvastoin.
Mutta kokemukset rasismista, muukalaisvihasta ja kriittisyydestä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan osoittavat monessa muussa maassa, että ne menevät usein suhdanteiden mukaan. Silloin kun on korkeasuhdanne, kansa on suopeampaa, mutta laman aikana ja muutenkin vaikeina aikoina maahanmuutto nähdään helposti jopa syynä ankeuteen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2464 on: 29. 04. 2010 12:12 »
Kun omasta kodistani kävelen 500m näen koko karmeuden, et voi millään epäillä et mun silmissä tai havaintokyvyssä olisi jotain vikaa. Pitäiskö sun nimimerkin ollakkin maitseman kun noin yleistät.

belurisk

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2465 on: 29. 04. 2010 12:12 »
Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. Nyt leikitään sillä ettei työvoimaa tarvita, totuus on ettei pakolaisia tarvita. Jos joskus tarvitaan ni niitä saadaan kyllä ja paljon nopeastikkin.

Suomihan on yhä aika tuore maa maahanmuutosta puhuttaessa. Yleensähän Suomesta ollaan muutettu pois, eikä päinvastoin.
Mutta kokemukset rasismista, muukalaisvihasta ja kriittisyydestä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan osoittavat monessa muussa maassa, että ne menevät usein suhdanteiden mukaan. Silloin kun on korkeasuhdanne, kansa on suopeampaa, mutta laman aikana ja muutenkin vaikeina aikoina maahanmuutto nähdään helposti jopa syynä ankeuteen.
Höpö, höpö! Olipa viisasta jälleen. Matsemankin voisi ladata akkujaan muutamia päiviä ja säästää meitä muita harvoja foorumilla typeryyksiltään.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2466 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Kukin voisi ajatella pakolaispolitiikkaa seuraavasti: Oletko valmis ottamaan omaan kotiisi asumaan ihmisen, jolle kustannat ruoat, vaatteet, toimintarahaa yms yms ilman että saat häneltä mitään tilalle. Uskon halukkaiden olevan vähissä. Pakolaispolitiikassa on kyse lopulta juuri tästä vain hieman eri muodossa. Kun omat asiat ovat hyvin on helppo vaatia yhteiskunnalle lisää elättejä, jos ne eivät ole ihan siinä omien silmien alla notkumassa toimettomana. Samaan aikaan oman maan kansalaiset eivät saisi mamuuton sokeilta puolustajilta mitään armoa, jos eivät tee yhteiskunnan avun eteen töitä. Puhumattakaan vanhuksista ja sairaista. Lähinnä ajattelette sairaat ja vanhukset riesaksi, jonka takia edessä on hirveä tekosyyksi keksitty työvoimapula. Olette vastuuttomia ja saisitte hävetä.

Maahan voi minun mielestäni muuttaa kuka tahansa mistä maasta tahansa, jos hän muuttaa tänne tarkoituksenaan rakentaa suomalaista yhteiskuntaa tekemällä töitä. Ilmainen raha ja ylläpito ei vedä suomeen ahkeria ja työtä tekeviä ihmisiä. ne osaavat hakeutua tänne itsekin omin avuin.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2467 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Jostain syystä vastustus maahanmuuttoa kohtaa kumminkin kasvaa ja jopa merkittävässä asemassa olevat henkilöt ottavat asian puheeksi, suunta on hyvä koska se on suurimman osan kansasta tahto. Nyt leikitään sillä ettei työvoimaa tarvita, totuus on ettei pakolaisia tarvita. Jos joskus tarvitaan ni niitä saadaan kyllä ja paljon nopeastikkin.

Suomihan on yhä aika tuore maa maahanmuutosta puhuttaessa. Yleensähän Suomesta ollaan muutettu pois, eikä päinvastoin.
Mutta kokemukset rasismista, muukalaisvihasta ja kriittisyydestä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan osoittavat monessa muussa maassa, että ne menevät usein suhdanteiden mukaan. Silloin kun on korkeasuhdanne, kansa on suopeampaa, mutta laman aikana ja muutenkin vaikeina aikoina maahanmuutto nähdään helposti jopa syynä ankeuteen.
Höpö, höpö! Olipa viisasta jälleen. Matsemankin voisi ladata akkujaan muutamia päiviä ja säästää meitä muita harvoja foorumilla typeryyksiltään.

Montako vuotta Sinun lataamisesi on jo kestänyt? Ainakaan tähän mennessä en ole vielä pannut merkille, että sieltä olisi purkaantunut jotain viisaampaa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2468 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Juuri nämä ihmiset jotka ääni väristen puoltavat nykyistä turvapaikkapolitiikkaa ovat salamannopeasti keräämässä adresseja jos lähimainkaan omalle talousalueelle on tulossa vaikkapa ruiskujen vaihtopiste tai psyykkisesti sairaiden asuntola ja nyt viimeksi ongelmakäyttäjien asuntola. Näistä em. tapauksista on meillä kokemuksia kaupungisamme.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2469 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Kukin voisi ajatella pakolaispolitiikkaa seuraavasti: Oletko valmis ottamaan omaan kotiisi asumaan ihmisen, jolle kustannat ruoat, .

Tuo on niin vanha ja typerä vertaus, etten usko kenenkään muunkaan lukevan pidemmälle, kuin yllä oleva lainaus.

Rasvatun ajatuksenjuoksussa on nyt kyllä vähän sahajauhoja seassa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2470 on: 29. 04. 2010 13:01 »

Juuri nämä ihmiset jotka ääni väristen puoltavat nykyistä turvapaikkapolitiikkaa ovat salamannopeasti keräämässä adresseja...


Näistä em. tapauksista on meillä kokemuksia kaupungisamme.


Mitä kokemuksia?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2471 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Kukin voisi ajatella pakolaispolitiikkaa seuraavasti: Oletko valmis ottamaan omaan kotiisi asumaan ihmisen, jolle kustannat ruoat, .

Tuo on niin vanha ja typerä vertaus, etten usko kenenkään muunkaan lukevan pidemmälle, kuin yllä oleva lainaus.

Rasvatun ajatuksenjuoksussa on nyt kyllä vähän sahajauhoja seassa.

Jos viitsit hillitä tuota nimittelyäsi ja kertoa sen sijaan mikä tuossa oli mielestäsi typerää? Asian tajuaa jos on vähänkään älyä. Ellei ole itse yhteiskunnan elätti, joka ei ole koskaan maksanut veroja tai muuten yhteiskunnan toiminta on jäänyt hämäräksi. Tuleeko mielestäsi rahaa itsestään seinästä vai miksi et tajua yksinkertaisia asioita? Vai trollaatko?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2472 on: 29. 04. 2010 13:01 »

mikä tuossa oli mielestäsi typerää?


Asian tajuaa jos on vähänkään älyä.


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2473 on: 29. 04. 2010 13:01 »

mikä tuossa oli mielestäsi typerää?


Asian tajuaa jos on vähänkään älyä.




M.O.T . älkää ruokkiko trollia.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2474 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Mitä ihmeellistä tuossa videossa oli , meidän maassa opetetaan  lapsille ettei haukku haavaa tee. Asianlaita olisikin ollut ihan toisenlainen jos pojat olisivat osoittaneet mieltä siellä maissa mistä ovat tulleet, poliisien käsittely olisi ollut toisen tyylistä.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2475 on: 29. 04. 2010 13:01 »
Asianlaita olisikin ollut ihan toisenlainen jos pojat olisivat osoittaneet mieltä siellä maissa mistä ovat tulleet,

Väärin. Kysymys on nuorista, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet Ruotsissa. Siis ruottalaisista.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2476 on: 29. 04. 2010 13:01 »

mikä tuossa oli mielestäsi typerää?


Asian tajuaa jos on vähänkään älyä.




M.O.T . älkää ruokkiko trollia.

Ole huoleti, sinun tarjoamallasi virralla ei paljon ruokita.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2477 on: 29. 04. 2010 15:03 »
Suomen nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa voidaan kutsua myös hyväksikäytöksi. Emme me voi tuottaa maahan hädänalaisia pakolaisia, joista suuri osa lapsia, vain tarkoituksena käyttää heitä työvoimana myöhemmin. Sehän on orjuuttamista! Hädänalainen lupaa vaikka sielunsa, jos tietää sillä tavalla pääsevänsä lihapatojen ääreen. Koko mamupolitiikka on aktivistien huonon omatunnon parantelua. Luultavasti samat yhden asian huutajat maksavat itselleen hyvää omaatuntoa pitämällä ns "kummilapsia" kehitysmaissa tai ostamalla vuohen kerran vuodessa. Sellaisella ei maailman epäkohtia paranneta. Tekopyhää!

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2478 on: 29. 04. 2010 15:03 »


Emme me voi tuottaa maahan hädänalaisia pakolaisia, joista suuri osa lapsia, vain tarkoituksena käyttää heitä työvoimana myöhemmin.



Onko joku väittänyt, että tämä olisi tarkoitus?

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2479 on: 29. 04. 2010 19:07 »
Tulipahan katsottua A-talkin rakennusalaa koskeva keskustelu, joka sivusi työperäistä maahanmuuttoa ja sen lieveilmiöitä.

Tulee huomenna uusintana klo 13.45 ja varmaan ilmestyy Ylen sivuille katsottavaksi.

http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/635713

Suosittelen katsottavaksi. Ohjelma kertoi karulla tavalla siitä, missä näissä asioissa mennään.