Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 437670 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

eklu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1320 on: 16. 01. 2010 19:07 »
No mehän eletään mamulandiassa, Olumpia kortteli on oiva esimerkki siittä mitä ei missään nimessä pitäisi tehdä. Olis puskutraktoreilla töitä.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1321 on: 16. 01. 2010 19:07 »
Taidampa minäkin liittyä noiden "rasistien" joukkoon, ja kannatan tuon paussin pitämistä ainakin tämän pahimman tilanteen ajan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1322 on: 16. 01. 2010 19:07 »
Olisikohan nyt pienen pientä toivoa tai toiveajattelua ilmoilla , no ainakin pahimmat tapaukset saavat kyytiä poispäin toivottavasti ilo ei ole ennenaikainen sillä työmaata riittää ennenkuin mitään parannusta huomaa.
Kuopio: Pääministeri Matti Vanhasen (kesk) mukaan hallitus arvioi lähipäivinä karkotuspäätöksiin liittyvää lainsäädäntöä. Tarkoituksena on käydä läpi oleskeluluvan perumisen kriteerit. Karkotusperusteiden soveltaminen nousi julkisuuteen vuodenvaihteessa Sellon surmien yhteydessä, koska tekijällä oli rikostaustaa.

"Haluan, että käydään tämän tapauksen valossa läpi, onko raja oikeuskäytännössä oikealla kohdalla. Jos ei ole ja rajaa halutaan muuttaa, se edellyttää lainsäädännön kautta jonkinlaista signaalia", Vanhanen sanoo lauantain Savon Sanomissa.

Vanhanen arvioi, että Sellon surmaajan Ibrahim Shkupollin tapauksessa oltiin lähellä karkotusrajaa.
veritas odium parit.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1323 on: 16. 01. 2010 22:10 »
Taidampa minäkin liittyä noiden "rasistien" joukkoon, ja kannatan tuon paussin pitämistä ainakin tämän pahimman tilanteen ajan. 

Ei mitään pausseja.  Keskustelupalsta on keskustelua varten. 

Jatkakaa asiallista keskustelua samaan malliin mutta olkaa maltillisia syytöksissä.

Ja ollakseni rehellinen en minä rasismikortin esittäjiä bannaisi.  Se oli syvästi liioiteltua.  Halusin "sohaista"  ja onnistuin täysin.  Mahtavaa.  Eikö kukaan huomaa, että moni laatukirjoittaja tekee samoin?  Proffa tekee sen ihan julkisesti mutta moni peittelee sen taidokkaasti.  En osaa peitellä joten "heitin silmille."
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline rehtori

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 236
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1324 on: 16. 01. 2010 22:10 »
Taidampa minäkin liittyä noiden "rasistien" joukkoon, ja kannatan tuon paussin pitämistä ainakin tämän pahimman tilanteen ajan. 

Ei mitään pausseja.  Keskustelupalsta on keskustelua varten. 

Luulen/käsitin, että nimim. kamaroudari1 viittaa paussin pitämisellä nimim. eklun ehdottamaan pieneen taukoon mamujen ottamisessa:
Rasvattu ajatus on nyt asian ytimessä, täällä ehdotettiin taukoa keskusteluun 6kk. Ehdotan pientä taukoa mamujen ottamiseen, 50v olisi sopivan lyhyt aika jolloin voitaisiin asiaa tarkastella uudestaan. Pieni osa kansasta päättää ja suuri osa kansasta kärsii, ei voi kauaa jatkua tämmöinen meno. Kun mut nyt on jukisesti tuomittu rasistiksi niin haluaisin neuvoja miten voin ruveta vihaamaan mamuja, nyt en kykene kuin halveksimaan noita kulmilla notkuvia paskiaisia. Pitänee mennä tyrkylle tonne et saa tilanteen päälle ja sit saa päästää höyryjä ulos.
Olen samaa mieltä, liekö sitten piilevää "rasismia" ?

eklu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1325 on: 16. 01. 2010 22:10 »
Sanoiko Kari noin vai moderaattori.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1326 on: 17. 01. 2010 08:08 »
Sanoiko Kari noin vai moderaattori.

Se kuka mitäkin sanoo, lukee siinä vasemmalla.  Tässä lukee Kari Lajunen ja lainauksessani lukee eklu.

Vastasin kuitenkin lauseen yhteen mahdolliseen ymmärtämisen osaan eli halusin ymmärtää tekstin siten, että keskustelussa haluttiin pidettävän paussia mutta sen saa käsittää kummallakin tavalla, koska olen pakolaisten auttamisen puolella ja elintasopakolaisten elintason korottamista, veroronmaksajien kustannuksella, vastaan.

Kun puhutaan pakolaisista tarkoitan pakolaisia.  Tällä palstalla puhutaan myös pakolaisista mutta se näyttäisi käsittävän myös ne 95% jotka todetaan jonkin muun statuksen omaaviksi ja odottavat statuspäätöstä turhaan ja matkustavat välillä lomalle kotimaahan teettämään poppamiespalveluja alaikäisille tyttärilleen ja sitten palaavat taas takaisin keräämään ilmaista taskurahaa ja odottamaan, ties monennenko kerran ja nonennessako maassa, tätä karkoittamispäätöstä.  Otetaan vielä huomioon, että tuollaiset poppamiespalvelut ovat meillä pahoinpitelyksi ja mahdollisesti osittain invalidisoiva teko joten se on rangaistavaa täällä.  Nämä ovat ns. elintasopakolaisia jotka eivät ole luokiteltavissa pakolaisiksi.

Antakaa apu pakolaiselle ja sanokaa ei elintasopakolaiselle.  Niin sanoo myös lakimmekin.  Noudattakaa siis sitä.

Keskustelupalstan tarkoitus on antaa sananvapautta kansalaisille.  Kun joku joka käyttää tätä samaa vapautta, alkaa ehdottaa tämän vapauden riistoa (vaikka leikilläänkin) on hän ylittänyt rajan jota ei vapaalla keskustelupalstalla ole perusteltua ylittää.  Viittaan tällä Kivimäen ehdotukseen joka sisälsi taukoa omissa mielipiteissäni.  Tällaiset sananvapauden riistoon yllytykset ovat tuhoon tuomittuja eikä se ole keskustelupalstan tarkoitus. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

VIC20

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1327 on: 17. 01. 2010 11:11 »
Kenenkä päässä on syntynyt tuo hullu ajatus, ettei moderaattorina toimivalla saa olla omia mielipiteitä, eikä hänen ainakaan tule ilmaista niitä? Kuinka sellaisella ihmisellä, joka ei pysty muodostamaan omaa mielipidettä, voisi olla edes alkeellinen kyky arvioida, mikä mielipide on tänne sopimaton tai ns. hyvien tapojen vastainen?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1328 on: 17. 01. 2010 14:02 »
Kenenkä päässä on syntynyt tuo hullu ajatus, ettei moderaattorina toimivalla saa olla omia mielipiteitä, eikä hänen ainakaan tule ilmaista niitä? Kuinka sellaisella ihmisellä, joka ei pysty muodostamaan omaa mielipidettä, voisi olla edes alkeellinen kyky arvioida, mikä mielipide on tänne sopimaton tai ns. hyvien tapojen vastainen?


Ajatus näyttää syntyneen nimimerkki VIC20:n  päässä.

Näin ne tarinat muuttuvat, kun joku pistää juttuun vähän lisää ja lopulta puhutaan jo ihan eri asiasta. En ole kuullut vielä kenenkään esittävän, etteikö moderaattori (Lajunen) saisi esittää täällä omia mielipiteitään.

Sen sijaan on turha väittää, että olisi kovin olennainen ero sillä kirjoittaako Lajunen mielipiteitään omalla nimellään vai moderaattorina. Samasta henkilöstä on kuitenkin kysymys.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1329 on: 17. 01. 2010 14:02 »
Kyllä Rehtori oli käsittänyt aivan oikein.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1330 on: 17. 01. 2010 15:03 »
Kenenkä päässä on syntynyt tuo hullu ajatus, ettei moderaattorina toimivalla saa olla omia mielipiteitä, eikä hänen ainakaan tule ilmaista niitä? Kuinka sellaisella ihmisellä, joka ei pysty muodostamaan omaa mielipidettä, voisi olla edes alkeellinen kyky arvioida, mikä mielipide on tänne sopimaton tai ns. hyvien tapojen vastainen?


Ajatus näyttää syntyneen nimimerkki VIC20:n  päässä.

Näin ne tarinat muuttuvat, kun joku pistää juttuun vähän lisää ja lopulta puhutaan jo ihan eri asiasta. En ole kuullut vielä kenenkään esittävän, etteikö moderaattori (Lajunen) saisi esittää täällä omia mielipiteitään.

Sen sijaan on turha väittää, että olisi kovin olennainen ero sillä kirjoittaako Lajunen mielipiteitään omalla nimellään vai moderaattorina. Samasta henkilöstä on kuitenkin kysymys.

Muisti on joskus lyhyt joten palautan tässä jotain muistin virkistykseksi.

Lajusen vastauksesta päätellen suosittelisin hänelle (erityisesti julkkismoderaattorina)  3 kuukauden jäähyä maahanmuuttoasioista.  :-(   

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1331 on: 17. 01. 2010 16:04 »
Muisti ei ole lyhyt. Ensinnäkään en ole kieltänyt sinulta Lajunen mielipiteitä. Pelkästään suosittelin sinulle (omahan on  päätöksesi) pitäytymistä maahanmuuttokeskustelun ulkopuolella.

Näin tein sen takia, että sinä moderaattorina (yhtä kuin Lajunen) edustat tämän keskustelupalstan ns. virallista kuvaa. Olet tavattoman aktiivinen ja sen takia tämä info profiloituu turhankin paljon sinun henkilösi tekemisten ympärille.

Olen ymmärtänyt, että Parkkari haluaisi tehdä tästä keskustelupalstasta mahdollisimman laajan kansalaiskeskustelua käsittelevän kaupunki-infon. Siihen kuvaan ei mielestäni yhtään sovi se, että näkyvin moderaattori omalla nimellään käy kampanjaa tiettyjä henkilöitä ja mielipiteitä vastaan.

Mutta kuinka vaan – voitte jatkaa valitsemallanne linjalla. Asiallista maahanmuuttokeskustelua ei näin kuitenkaan synny. Ei myöskään koko forum laajene sellaiseksi, mitä tavoitellaan. Tämä vaikea alue lienee nimittäin aikamoinen tasonmittari koko forumia ajatellen.

Minusta meillä Suomessa on isoja ongelmia maahanmuuttoasioissa. Paljon varmasti sattuu ja tapahtuu. Niistähän täällä raportoidaan kiitettävästi. Kun joku tässä runsaudessa oikoo hieman vääriä mielikuvia, luulisi sen vain palvelevan kokonaisuutta. Ei näköjään täällä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1332 on: 17. 01. 2010 17:05 »
Valtioneuvosto käsittelee maahanmuuttokysymyksiä ensi viikolla. Siinä tullaan käsittelemään
rikollisten maastakarkotusta muunmuassa.

Kari Lajunen on Suomen kansalainen ja hänellä perustuslain säätämä oikeus mielipiteeseen, vakaumukseen jne. Kivimäki ei voi neuvostoliiton mallinnoksen mukaan lähteä suitsemaan  kenenkään mielipidettä. Suomessa on jälkisensuuri ja kun on sanansa sanonut, niin silloin vastaa lain edessä sanomisensa.
En hyväksy missään muodossa ennakkosensuuria, mutta suosittelen itsesensuuria, että ei kovin pikaistuksdessa sano mielipidettään. Tämä alkaa olla jo peräti kommunistista puuhastelua.

Sitten sanon suoraan mielipiteeni, minusta on kehittynyt täydellisesti rasisti. Minä suhtaudun hyvin rasistisesti näihin korkokengän paukuttajiin, tekohumanistisiin  poliitikkoihin ja hurskastelijoihin. Mitä kyseiset henkilöt ovat pakolaisten ja maahanmuuttajien hyväksi tehneet. Veronmaksajien rahoja haaskattu ja jopa vasemmistyo tuottaa tänne halpatyvoimaan polkemaan palkkoja. Puhutaan tekohurskaasti kotouttamisesta,
eikö sopeuttaminen suomalaiseen yhteiskuntaan myös kuulu? Ei ilmeisesti näytä. Meidän pitää sopeutua jos minkälaisiin tapoihin jotka ei kuulu suomalauiseen eikä pohjoismaiseen tapakulttuuriin.
Näihin pakkosuvaitsoihin minä suhtaudun hyvin rasistisesti. Kun tuotetaan tänne ulkomaalaisia, niin kantakaa vastuu, tehkää heidän hyväksi jotakin. Niitä tuotetaan tänne ja unohdetaan. He syrjäytyvät eivät saa koulutusta ja työtä. Te itse lietsotte ulkomaalaisvastaisuutta.
Se on  täysin tosi.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1333 on: 17. 01. 2010 18:06 »

Kari Lajunen on Suomen kansalainen ja hänellä perustuslain säätämä oikeus mielipiteeseen, vakaumukseen jne. Kivimäki ei voi neuvostoliiton mallinnoksen mukaan lähteä suitsemaan  kenenkään mielipidettä. Suomessa on jälkisensuuri ja kun on sanansa sanonut, niin silloin vastaa lain edessä sanomisensa.
En hyväksy missään muodossa ennakkosensuuria, mutta suosittelen itsesensuuria, että ei kovin pikaistuksdessa sano mielipidettään. Tämä alkaa olla jo peräti kommunistista puuhastelua.


Jokainen tietää, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia täällä mitään sensuroida. Suksi sisäpiireineen on huomattavasti lähempänä ylläpitoa kuin minä. Tämäkin Suksen väliintulo kielii eräänlaisesta forumin muurariveljien solidaarisuudesta.

Minähän esitin juuri tuota Suksen suosittamaa itsesensuuria Lajuselle. Se palvelisi tätä forumia.


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1334 on: 17. 01. 2010 18:06 »
Foorumia palvelisi myös, jos ne jotka innokkaasti peräänkuuluttavat analyysia itsekin vaivautuisivat sitä esittämään, näyttäen sillä lailla hyvää esimerkkiä. Tuntuu, että tähän asti parhaat analyysit ja argumentit ovat tulleet Pentti Suksen taholta.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1335 on: 17. 01. 2010 19:07 »

Minähän esitin juuri tuota Suksen suosittamaa itsesensuuria Lajuselle. Se palvelisi tätä forumia.

Jorma hyvä.  Mitäs jos pyrittäisiin elämään ystävyydessä ja sallittaisiin sananvapaus meiltä kaikilta.  Minulta on tulossa video jossa Pentti Suksi kertoo mitä on sananvapaus.  Se ei ole solvauksenvapautta tai mielivaltaista sensurointivapautta.  Olet fiksu mies.  Arvostan sanomaasi.  Eletään ystävyydessä.

Maahanmuuttopolitiikassa olen kuitenkin virallisella laillisella linjalla, eli haluan auttaa todellisia pakolaisia.

linkki videooni tässä http://www.youtube.com/watch?v=bzbD7KZaDr8
« Last Edit: 17. 01. 2010 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1336 on: 17. 01. 2010 20:08 »
No hätä Kari Lajunen. Joudun ammatikseni olemaan ihmisten kanssa eri mieltä ja olen jo kauan sitten omaksunut sen, että asiat riitelevät – eivät ihmiset. Ei tätä nykyistä työtä tekisi kukaan, ellei näin ajattelisi.
Sananvapauden nimissä olen esittänyt mielipiteeni ja se lienee tullut kaikille selväksi. Omalta osaltani vois siis lopettaa tämän asian jauhamisen tähän.

Roy Rabbille sen verran, että Pentti Suksi otti ensimmäisenä esiin käsitteen analyyttinen keskustelu 14.1. hän kirjoitti sanatarkasti näin ”Toivon että keskutelu käydään analyyttisesti ja pitäydytään tosiasioissa.” 
Itse olen sitä sen jälkeen vain lainannut, kun olen perustellut kantaani. Jo aikaisemmin laitoin, etten kaipaa mitään syväanalyyseja. Maahanmuuttokeskustelun taso nousee jo sillä, että asioita annetaan valottaa eri puolilta.

Ihan asiallinen video tuo Suksen haastattelu. Vai on Suksi ”Loka Laitisen” ihailijoita. Ei siinä mitään, kyllä minäkin hänen kolumnejaan mielelläni luen. Tosin moni pitää niitäkin sisällöltään pahasti asenteellisina.
Mitä tulee tuohon viimeisimpään Iltalehden kolumniin, koskee Laitisen kritiikki pääosin elintarvikehygieniasta Helsingissä vastaavaa virkamiestä Antti Pönkää. Ei tilanne ole kokonaisuudessaan tämä. En usko, että monikaan ravintola edes haluaisi ryhtyä leipomaan jauhoista lukien. Meillä ei edes kaupoista löydy montaakaan jauholeipomoa, paistopisteitä kylläkin. Pitävät sitä huonona bisneksenä. Jauhopöly on muuten leipomoissa aiheuttanut monelle vakavia (jauhopölyallergia, pahimmillaan astma) terveydellisiä ongelmia.

Meni aika paljon ohi otsikon, mutta sallittaneen.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1337 on: 17. 01. 2010 21:09 »
Kivimäelle pikkuhuomautuksena, että en ole nykyään sisäpiireissä,  enemmän olen ulkopiirissä.
Sisäiset kabinetit todella tunnen.
Olen minä muurarin lekarina ollut, että muuraamisen tiedän. Ja muurarit ovat ainoa rehellinen ammattikunta, ne ei syö savea, eikä pistä tiilenpätkiä taskuunsa.

Sananvapaus on minulle tärkeä asia, ja rasistillakin on oikeus puhua, kunhan puhuulain puitteissa.
Näissä keskusteluissa valitettavasti puutuu analyyttinen  tarkastelu. Sanotaan, että maahanmuuttajat.
Se on aivan liian laaja käsite. Olen Intiakeskuksen suomalainen puheenjohtaja ja sitten intialainen tohtori joka työskentelee Nokialla. On aivan huippuasiantuntija. Wärtsilässä ja ABB:llä on ulkomaisia asintuntijoita.
He ovat sopeutuneet ja sitoutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan.'

Siinä on osa näennäispakolaisia, joita sitten ns. "hyysärit" suojelee. Olen huomannut että jotkut suomalaisista naisista on kovin kiinnostuneita alle  20-30 vuotiasta, on kuulemma tummempi ja eksoottisempi suoro. Kun suomalainen mies ei puhu eikä pussaa. Nyt viimeisen täysjärkisen tutkimuksen
mukaan naiset ovat parisuhteessa väkivaltaisempia kuin miehet. Olempahan tuon omin silmin nähnytkin.

Minä kaipaan analyyttistä keskustelua, että kohdennetaan maahanmuuttokritiikki sinne minne se kuuluu.
Miten ovat "unohtuneet" karkottaa maasta ne, jotka eivät ole saaneet oleskelulupaa. Ne vaan on kuin tatit.
Ja tekevät rötöksiä ovat syrjäytyneet täysin vieraassa maassa. Heillä ei ole ammattia ja eivät sitä haluakkaan. Nythän valtioneuvosto alkaa viimeinkin asiaa tutkimaan, piti vaan ensin  tapahtua joukkomurha Espoon Cellossa.

Loka Laitinen on selväjärkisiä kolumnisteja sitä ennen oli Pentti Eerikäinen ja Veikko Ennala.  Ne ovat sellaisia valveutuneita, silmät auki olevia joihin ei uppoa kaikenlainen hömpötys ja pintaliito. ja näitähän riittää. Laitisella on terävä kynä ja sitä ihailen.
Hyvän ruuan  ystävänä sanon, että on valitettavaa ettei saa tuoretta leipää. On muovipussiin pakattua
 ja tapettua monen päivän vanhaa leipää. Hyi! Kyllä se on hyvää hotelli Kämpissä tai Savoissa käydä syömässä ja liinan alla on lämmintä uunituoretta  leipää. Huippuravintolat tekee itse leivän.

Kysyn Kivimäeltä että paljon käytännössä autat pakolaisia? Olen tehnyt sitä, vaikea homma.

Pentti Suksi

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1338 on: 18. 01. 2010 20:08 »
Suomessa on vanhempien ja opettajien antama tukkapölly lainvastaista, no samaan aikaan toisaalla mutta Suomessa kuitenkin:

Yhä useampi suomalainen kohtaa kunniaan liittyvää väkivaltaa elämässään. Maahanmuuttajien keskuudessa kunniaväkivaltaa on esiintynyt Suomessa jo useiden vuosien ajan.Suomalaiset hakevat maahanmuuttajien tavoin apua kunniaväkivaltaan muun muassa monikulttuurisille naisille tarkoitetusta keskuksesta, sillä suomalaiset viranomaiset eivät tunnista kunniaväkivaltaa eivätkä ymmärrä, kuinka vakavasta asiasta voi olla kyse.Suomalainen nainen kertoi kokemuksiaan viime viikolla YLEn TV2:n Ajankohtaiselle Kakkoselle. Nainen oli kohdannut kunniaväkivaltaan uskovan ulkomaalaistaustaisen miehen.Nainen kertoo, että hänen avioliittonsa oli helvettiä, mutta kukaan ei usko häntä.
- Pelkään entistä miestäni, hänen veljeään ja koko sukua. Olen saanut uhkauksia lapsikaappauksesta ja mies on toistuvasti uhannut tappaa minut. Mies on sanonut, että heille ei kukaan voi mitään - että hirveyksiä tapahtuu, eikä niitä tarvitse edes tehdä itse - kostajia löytyy omasta heimosta, nainen kertoo Ajankohtaisessa Kakkosessa.Kunniaväkivaltaan uskova mies ja hänen koko sukunsa ajattelevat, että naisen siveys on miehen kontrolloitavissa. Nainen on miehen omaisuutta ja täten naista saa pahoinpidellä miten lystää, ellei nainen tottele yhteisön sääntöjä.Kunniaväkivalta on ollut kasvussa viime vuosina Suomessa, kun naimaikään tulevat maahanmuuttajataustaiset nuoret naiset rimpuilevat kahden kulttuurin ristipaineessa. Heitä voidaan pakottaa naimisiin ja kieltää seurustelu suomalaisten kanssa.
Koko uutinen : http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/suomalaisnaisetkin_kohtaavat_kunniavakivaltaa_1367031.html?origin=rss











veritas odium parit.

VIC20

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1339 on: 19. 01. 2010 14:02 »
Suomalainen nainen kertoi kokemuksiaan viime viikolla YLEn TV2:n Ajankohtaiselle Kakkoselle. Nainen oli kohdannut kunniaväkivaltaan uskovan ulkomaalaistaustaisen miehen.Nainen kertoo, että hänen avioliittonsa oli helvettiä, mutta kukaan ei usko häntä.

Kyseinen juttu löytyy YouTubesta ja koko ohjelma Yle Areenasta vielä jonkun aikaa.

http://www.youtube.com/watch?v=mCqMXJalNOY

VIC20

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1340 on: 20. 01. 2010 18:06 »
Radion eilisessä Ajankohtainen ykkönen -ohjelmassa aiheena ulkomaalaisvastaisuus ja maahanmuuttopolitiikka. Studiovieraina Timo Soini ja Kari Rajamäki, joitten osuus alkaa noin 8 minuuttia ohjelman alusta.


http://areena.yle.fi/audio/691304

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1341 on: 20. 01. 2010 18:06 »
Kari Rajamäki toi tuossa hyvin esiin sen mikä on ollut pitkään tiedossa ja se on tämä hölmöjen poliitikkojen harjoittama hallitsematon maahanmuutto joka itsessäään synnyttää ja ruokkii ääriliikeitä, no me olemme toistaiseksi vältytty noilta ääriliikkeiltä.Kummastuttaa miksi ei Rajamäen ajatukset eivät ole saaneet demareita hereille, mies kun on yksi parhaita asiantuntijoita mitä tulee maahanmuuttoon.
veritas odium parit.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1342 on: 21. 01. 2010 11:11 »
"Kansainvälinen kulttuuriseura Mira ry on kannellut vaasalaisia.info foorumin maahanmuutajakeskustelusta Maahanmuuttajaneuvostolle.  Seuran puheenjohtaja Harri Niskanen on kirjoittanut foorumista myös kriittisen näkemyksen sekä tehnyt tutkimuspyynnön poliisille. Tässä Miran puheenjohtajan keskeiset teesit"

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/1707-Mira-kanteli-vaasalaisia.infosta.html

Ylläpito haluaa asiasta laajan ja kiihkottoman keskustelun.  Keskustelun jälkeen on aika tehdä päätöksiä, jos ne osoittautuvat valttämättömiksi.
« Last Edit: 21. 01. 2010 11:11 by Tapio Parkkari »
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

VIC20

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1343 on: 21. 01. 2010 11:11 »
"Kansainvälinen kulttuuriseura Mira ry on kannellut vaasalaisia.info foorumin maahanmuutajakeskustelusta Maahanmuuttajaneuvostolle.  Seuran puheenjohtaja Harri Niskanen on kirjoittanut foorumista myös kriittisen näkemyksen. Tässä Miran puheenjohtajan keskeiset teesit"
Lue lisää blogista:

Niskasen kannattaisi kuunnella tämä jo aiemmin linkittämäni radio-ohjelma, jossa sivutaan monia Niskasenkin täällä esittämiä syytöksiä.

http://areena.yle.fi/audio/691304

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1344 on: 21. 01. 2010 12:12 »
Quote
"Kansainvälinen kulttuuriseura Mira ry on kannellut vaasalaisia.info foorumin maahanmuutajakeskustelusta Maahanmuuttajaneuvostolle.  Seuran puheenjohtaja Harri Niskanen on kirjoittanut foorumista myös kriittisen näkemyksen sekä tehnyt tutkimuspyynnön poliisille. Tässä Miran puheenjohtajan keskeiset teesit"

Lue lisää blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/1707-Mira-kanteli-vaasalaisia.infosta.html

Ylläpito haluaa asiasta laajan ja kiihkottoman keskustelun.  Keskustelun jälkeen on aika tehdä päätöksiä, jos ne osoittautuvat valttämättömiksi.

Juuri kun olin saanut ulos ohjelmani Sananvapaudesta.

Ei ole oikein, että sananvapaus on sitä, että ulkomaalaisista ei saa puhua samoin kuin
kotimaisista.  Mielestäni keskustelujen pitäisi olla tasapuolista, kriittistä, ja samanlaista
kaikkia kohtaan.  Tämä näyttäisi olevan "rasismikortin" käyttöä jossa yksipuolisesti kritiikki, mikä
koskettaa maahanmuuttoa, näytettäisiin tulkittavan rasismiksi.

Niskanen huomaa

Quote
blogi olisi oivallinen instrumentti tiedonvälityksessä erityisesti kun blogiin voi kirjoittaa monella eri kielellä

Ja samaan "hengenvetoon" Niskanen ehdottaa:

Quote
Ehdotus Maahanmuuttajaneuvostolle: .

Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta

Tässä vielä linkki ohjelmaani jossa kerrotaan sananvapaudesta.

http://www.youtube.com/watch?v=bzbD7KZaDr8

Kuten Pentti Suksi videossani mainitsee, Vaasassa on sananvapaus kapeimmillaan 150:een
vuoteen.  Blogi antaa sananvapautta pikkuisen lisää.  Niskasella voi olla hyväätarkoittava ajatus mutta se on kaksiteräinen miekka.  Blogin ylläpitäjä tekee jo nyt kaikkensa, ettei rasismia ilmenisi.  Jos jotain kuitenkin tulkitaan väärin, niin ainoa toimenpide ylläpidolta on blogin lopettaminen.  Tätä pidetään yllä talkoovoimin ja näyttää maksavan ylläpidolle nyt taas harmaita hiuksia. 

Jos itse pitäisin blogia ja Niskanen ahdistelisi koko ajan, niin olisin lopettanut ajat sitten.

"Rasismikortti" on siitä paha, että sitä voi käyttää jopa sananvapauden epäiltyyn riistoon kuten se tässä saattaa ilmeta puhtaimmillaan.

"Rasismikortti" on annettu siinä uskossa, että se vähentäisi rasismia.  Väärissä käsissä se kuitenkin saattaa toimia päinvastoin.

Quote
Keskustelun jälkeen on aika tehdä päätöksiä

Luulen aavistavani mitä nämä päätökset ovat.

Harva hyväksyy sitä, että "rasimikortilla" kaadettaisiin sananvapauden edistäjä.
« Last Edit: 21. 01. 2010 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1345 on: 21. 01. 2010 12:12 »
Quote
Ylläpito haluaa asiasta laajan ja kiihkottoman keskustelun.  Keskustelun jälkeen on aika tehdä päätöksiä, jos ne osoittautuvat valttämättömiksi.

Joo, eli oma mielipiteeni asiasta on se, että koska kyseessä on Vaasalaisia-keskustelupalsta, voitaisiin yrittää pysyä näissä paikallisissa asioissa. Mamu-keskustelut ovat viime aikoina näytelleet aika suurta osaa foorumin kokonaiskuvasta. No, missä sitten menee raja negatiiviseen sävyyn kirjoitetulla tai rasistisella viestillä? Foorumikeskusteluissa myös väärin tulkitseminen on mahdollista, koska viestissä on vain teksti, ei ilmeitä, eleitä eikä äänenpainoa.

Lainaan blogin tekstiä:
Quote
Vaasalaisia.info ei enää houkuttele kirjoittamaan kuten ennen ja ettei enää kannata avittaa mielipiteillään keskustelupalstaa, jonka tunnuspiirteenä on rasismin edistäminen.

Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta, jolla vauhditettaisiin blogin ylläpitäjän toimenpiteitä etnistä syrjintää ja muuta rasismia sisältävien tekstien poistamiseksi ja sellaisten julkaisemisen estämiseksi Vaasalaisia.info-blogin sivuilla.

Typerä sotkee neuvostoja ja muita tälläseen, voidaan katsoa PEILIIN, millaisia keskustelijoita olemme? JOKAIKINEN! Meidän tekstejähän täällä on, eikä suinkaan ylläpidon!

Olemme vuosien varrella keskustelleet monistakin asioista aivan vapaasti, mutta tämä näyttää olevan niin tabu, että se olisi pitänyt lopettaa jo heti alkuunsa. On siis asioita joihin ei saa julkisesti suhtautua negatiivisesti.

Ihan sama vaikka ylläpito poistaisi kaikki mamuketjut jos asia olis nyt sitten sillä selvä. Siitä tosin sitten päästään siihen, että mistä sitten saa keskustella? Ei ole kovin vapaata kansalaiskeskustelua, mikäli aletaan rajaamaan joitain kokonaisuuksia pois. Seuraavaksi kun joku kritiikin kohde tekee samoin. Lopulta loppuu aiheet.

Toivottavasti tämä kantelu ei johda siihen, että Ylläpito tulee päätökseen, että sivusto/keskusteluosiot lopetetaan kokonaan, on tässä ollut hyviäkin hetkiä ruudun äärellä...

Millaisen foorumin haluaisin:
  • Keskustelupalstalla on selkeät säännöt joita jokainen noudattaa vastaannapisematta
  • Ihmiset eivät mene henkilökohtaisuuksiin keskustellessaan, eli arvostelemaan toista henkilönä mielipiteensä vuoksi
  • Keskustelun sävy on positiivinen ja rakentava, ja silti voi sisältää tiukkaa kritiikkiä
  • Kaikki rekisteröityneet avaavat uusia ketjuja eikä samat ihmiset jauha samoista asioista :)

Offline pappa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1346 on: 21. 01. 2010 15:03 »
Harri Niskanen kirjoittaa:
"Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta,..."

Millä harteilla Niskanen vaatii kaupunkia postamaan vaasalaisia.infon linkin sivuiltaan.  Ketä se palvelisi?

... jolla vauhditettaisiin blogin ylläpitäjän toimenpiteitä etnistä syrjintää ja muuta rasismia sisältävien tekstien poistamiseksi ja sellaisten julkaisemisen estämiseksi Vaasalaisia.info-blogin sivuilla. "

Kuvitteleeko Niskanen että vaasalaisia.infon kävimäärä nousee huimasti jos foorumilla ryhdytään paapomaan mamuja?  Vaatimus linkin poistamisesta on itseasiassa törkeä teko.

Milla keinoin joku neuvosto voisi määrätä yksityisen sivuston ylläpitäjän noudattamaan Niskasen tahtoa?

AD

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1347 on: 21. 01. 2010 15:03 »
Harri Niskanen kirjoittaa:
"Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta,..."

Millä harteilla Niskanen vaatii kaupunkia postamaan vaasalaisia.infon linkin sivuiltaan.  Ketä se palvelisi?

... jolla vauhditettaisiin blogin ylläpitäjän toimenpiteitä etnistä syrjintää ja muuta rasismia sisältävien tekstien poistamiseksi ja sellaisten julkaisemisen estämiseksi Vaasalaisia.info-blogin sivuilla. "

Kuvitteleeko Niskanen että vaasalaisia.infon kävimäärä nousee huimasti jos foorumilla ryhdytään paapomaan mamuja?  Vaatimus linkin poistamisesta on itseasiassa törkeä teko.

Milla keinoin joku neuvosto voisi määrätä yksityisen sivuston ylläpitäjän noudattamaan Niskasen tahtoa?

Tässähän Niskanen ilmoittaa perustelunsa

Harri Niskanen kirjoittaa:
"Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta,..."

Käytössä sanat ehdottaa sekä suosittaa, ei mitään diktatorisia vaatimuksia

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1348 on: 21. 01. 2010 16:04 »
En ole hirveän paljon seurannut näitä mamu keskusteluja mutta minusta niissä ei ole ollut kysymys kuin lähinnä oikeutetusta viranomaismenettelyn ja poliittisten  toimijoiden arvostelusta. Rasismiksi luokiteltavaa tekstiä en ole lukenut.  Rikoksista kertominen ei ole rasismia. Ei myöskään uutinen jossa kerrotaan, poliisille entuudestaan tuttu tekijä.......oli sitten valkoihoinen tai tummaihoinen, ei voi olla rasismia.

Jos näin on. Silloin rasismin määritelmä on pielessä todella pahasti. Rasismi kortilla pyritään lyömään melko härskisti jokaista joka ilmaisee ajatuksiaan, niin kuin ne on itse nähnyt ja kokenut. Tavallinen kansalainen harvoin jaksaa hahmottaa kokonaisuuksia siten että hän näkisi tapahtumien ja asioiden syy yhteydet kunnolla. Siksi on suhtauduttava varauksellisesti näkemyksiin, jotka asettavat toisen näkökulman kokonaan sivuun, kansalaiskeskustelussa tämä on täysin välttämätöntä.  Voi myös kysyä, miksi viranomaistaho joka hallitsee kokonaisuuksia, suosii arvostelun vaientamista. Onko syynä se että poliittiset päättäjät /viranomaiset ovatkin asianomistajia, joiden edun mukaista on kansalaisen vahingoksi, edistää rasismikortin käyttöä.

Nyt kun yhteiskunnan valta on rajaton yksilöön nähden on välttämätöntä huolehtia siitä ettei kansalaisen ihmisoikeuksia aleta polkea verukkeilla jotka eivät kestä tarkempaa tarkastelua. Alkaa hiipiä jopa ajatus että nykyiset vallanpitäjät ovat sukua valtiopäivätalon polttajille.

Sananvapaudesta ei todellakaan ole pian mitään jäljellä, jokainen meistä ymmärtää ettei sananvapaus tarkoita herjaamisen vapautta. Enkä sellaista ole havainnutkaan palstalla. Sen sijaan olen havainnut vallanpitäjien halun,  estää kaikin keinoin vapaa ihmisten välinen keskustelu. Vapaan verkon ainut todella hyvä puoli on juuri se riippumattomuus, mikä vapaudessa antaa luovuudelle siivet. Se saattaa vielä koitua siunaukseksi muutenkin, kun valtiolaivat alkavat päätyä karille. Olisin todella pettynyt kaupungin menettelyyn,  jos linkki poistettaisiin noin heppoisin perustein.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1349 on: 21. 01. 2010 16:04 »
No, yksi linkki sinne tänne.

Jos vaaditaan rasististen viestien julkaisemisen estämistä, se tarkoittaa käytännössä jotain esimoderointia. Sekään ei ole vapaata kirjoittelua, jos aletaan sensuroimaan joitain viestejä pois. Ja kenen mielen mukaan niitä sitten julkaistaan?

Mitäs jos joku vaatisi, että kaikki Miran tapahtumauutiset/jutut ym. poistetaan? Eihän sille perustetta ole, mutta yhtä hullunkuriselta se vaikuttaa.

Sivuston ylläpito on tehnyt töitä aivan muun, kuin sen eteen, että täällä on jatkuvasti joku skandaali täällä foorumilla menossa. Milloin sitten mistäkin. Ei se tosiaan näin voi koskaan kehittyäkkään asialliseksi, jos nyt joka välissä ollaan vetämässä mattoa monen vuoden työn alta.

Pieni vastarannankiiski minussa haluaisi sanoa ylläpidolle, että mitä yhdestä neuvostosta välittämään, jatketaan siitä mihin jäätiin, mutta toisaalta ymmärrän kyllä, että turhanpäiväinen vääntäminen vie energiaa, ja voisitte silmänräpäyksessä pyyhkäistä kaiken pois ja levittää kädet sanoen: "Tehkää itte paremmin".

Ehkä tämän päivän ajatusten aamiaisesta saisi vielä hieman energiaa jatkaa:
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään:
niihin, jotka kulkevat edellä ja saavat jotain aikaan,
ja niihin, jotka kulkevat jäljessä ja arvostelevat.
-Seneca

Offline Oksanen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 226
  • "Lisää painetta", sanoi putkimies.
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1350 on: 21. 01. 2010 16:04 »
Jos ns. tavallista ihmistä estetään sanomasta julki huoltaan maahanmuuttopoliiikastamme, ollaan väärillä linjoilla ja seuraukset saattavat  olla arvaamattomat.  En ole vieläkään täysin ymmärtänyt mitä Niskanen ajaa takaa.

Vastaa rfehellisesti.

-Oletko sitä mieltä että tästä foorumista on poistettava kaikki maahanmuuttokrittinen materiaali?
-Oletko sitä mieltä että Risto Helin on bannattava ikuisesti.
-Ketkä muut on bannattava?
-Ketkä saisivat Sinun mielestäsi tänne kirjoittaa?
-Mikä olisi oikea rankaisu ylläididolle joka on sallinut maahanmuuttokriittisen kirjoittelun?
-Miksi et perusta omaa maahanmuuttomyönteistä foomumia?
-Onko toimintasi takana oman profiilisi nosto?
-Onko asemasi Miran puheenjohtajana uhattu?

Vastaa nyt aluksi näihin

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1351 on: 21. 01. 2010 17:05 »
Kyllä outoa ja lyhyt näköistä tämmöinen sananvapauden rajoitusyritys.Tässä on nyt sama asetelma kuin esim Islamin uskon kiihkoilijoiden kohdalla.He kieltävät ja vainoavat uskonnostaan pilaa ja avointa keskustelua tekeviä.Ja sillätapaa tekevät vahinkoa koko uskonnolleen.Koko islam leimautuu muutamien ajattelemattomien takia.Kyllä kannattaisi yhdistysten yms tahojen harkita onko heidän asian edun mukaista pitää edustajanaan sellaista henkilöä joka tekee vahinkoa ja luo ennakkoluuloja, vaikka asian pitäisi olla päinvastoin.keskustelun rajoittaminen ei ole koskaan asialle eduksi.Päinvastoin.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1352 on: 21. 01. 2010 17:05 »
Onkohan täällä palstoilla kirjoittavista koskaan joku toinen jättänyt tutkintapyynnön poliisille toista mieltä olevasta?
Ovatko nuo päätökset yhdistyksen, vai puheenjohtajan omia, ja onko niissä jonkun toisenkin allekirjoitus?
Mitä sitten,  jos (ja kun) todetaan kantelu aiheettomaksi.  Mielipidevapaus.
« Last Edit: 21. 01. 2010 17:05 by kamaroudari1 »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1353 on: 21. 01. 2010 19:07 »
Maahanmuuttoneuvosto ei ole toimivaltainen tekemään tällaisista asioista päätöksiä, korkeintaan voi antaa suosituksia, jos edes sitäkään.

Tällaisia asioita käsittelee tuomioistuin. Tämä on Niskaselta hätävarjelun liioittelemista. On hyvä, että jossain käydään maahanmuutto keskustelua ja pakolaiskeskustelua. Tämä asia muuttuu karhunpalvelukseksi itse Niskaselle, eli hän itse lietsoo rasismia. Sananvapautta ei tällä tapaa hoideta, vaan entisestään kavennetaan. Toki kaupunkilaisilla on oikeus mielipiteeseen ja vakaumukseen ja sen esille tuomiseen, kunhan se pysyy lakien sisällä. Eli ei kiihota tiettyä kansanryhmää kohtaan, ei ihonväriin, uskontoon tai vammaisuuteen. Nyt oikeusmionisteriön työryhmä antanut mietintönsä. En ole lukenut sitä, mutta se on vasta mietintötasolla.

Sananvapaudesta olen kiivas, kyllä perustuslain nojalla Suomen kansalaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä.
Niskasen toiminta on hyvin arveluttavaa. Meillä on nyt ruotsalaisten ja kokoomukselaisten sananvapaus.
Siihen se rajoittuu. Vaasalaisia.info on yksi osa sananvapaudesta, jos se lopetetaan, ollaan entistä kapeammalla tiellä. Se ei ole enää demokratiaa, vaan yksipuolista sanelupolitiikkaa.

Täällähän on  kaksi keskusteluvitjaa. En ole huomannut rasistisia kirjoiituksia, joissakin kirjoituksissa
käytetään hieman harkitsemattomia mielipiteitä.

Niskanen on pannut giljotiinin, mutta ei sitä pidä peljästyä. Niskanen on usuttanut poliisia, mutta ei ole näkynyt poliiseja pamppujensa kanssa oveni takana ja susikoirat läähättämässä mun nenääni. Suhtaudun asiaan täysin rauhallisesti. Että mitäpä näistä, Hurmalan häistä.
Mielenkiinnolla vain, ettei se ollut yhdistyksen virallinen, pitää olla kaksi allekirjoittajaa eli nimenkirjoittajat jotka siihen on oikeutettu. Tämä jää Niskasen omaksi sooloiluksi. Hän ei voi käyttää yksin Miran nimeä.
Laki on näin.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1354 on: 21. 01. 2010 20:08 »
Jos vaaditaan rasististen viestien julkaisemisen estämistä, se tarkoittaa käytännössä jotain esimoderointia. Sekään ei ole vapaata kirjoittelua, jos aletaan sensuroimaan joitain viestejä pois. Ja kenen mielen mukaan niitä sitten julkaistaan?
Vapaudellakin on vastuunsa. Kyllä ylläpito jo nykyisellään joutuu jälkikäteen valvomaan viestien sisältöä ja onhan viestejä myös poistettu, joskin seula on ollut aika harva.
Aika pitkälle se on ylläpidon harkinnassa mitä pitää sopivana, mitä ei. Esimoderointi olisi ylläpidolle työläs, joten nykykäytäntö on periaatteessa  ainoa oikea.

Rikoksista kertominen ei ole rasismia. Ei myöskään uutinen jossa kerrotaan, poliisille entuudestaan tuttu tekijä.......oli sitten valkoihoinen tai tummaihoinen, ei voi olla rasismia.

Rasismi kortilla pyritään lyömään melko härskisti jokaista joka ilmaisee ajatuksiaan, niin kuin ne on itse nähnyt ja kokenut.
Allekirjoitan Original Wikin määritelmät asioista mitkä eivät ole rasismia. Sen sijaan en sitä yleistä väitettä, ettei täällä sitä esiintyisi. Tuollainen raju yleistäminen Helinin tyyliin ” Kun kuvittelee nähneensä lähes kaiken sirkustelun mamujen taholta niin aina vain nuo jaksavat yllättää.” alkaa kyllä olla jo monen mielestä rajan väärällä puolella.
Jos jonkun mielestä rasismikortilla lyöminen on yleistä, on täällä mamuja vähänkään puolustavan haukkuminen vielä yleisempää. mamujen hyysääjät ja kukkahattutyypit ovat tuttuja myös tekstaripalstoilta.


Siinä ole Pentti Suksen kanssa samaa mieltä, että tämä forumin tehtävä on lisätä sananvapautta tässä Pohjalaisen ja Vasabladetin tyyssijassa. Samoin allekirjoitan sen, että maahanmuuttokeskustelu on niin laaja asia, että siitä pitäisi keskustella pala kerrallaan.
Olen ennenkin kirjoittanut odottavani tuollaista mielipiteenvaihtoa, missä toisen kirjoittamiset eivät ihan ensimmäiseksi joudu pilkan kohteeksi.

Luin tuon etusivun artikkelin mihin viitataan ja sieltä nousi esiin kaksi asiaa:
-   Niskanen tai oikeastaan Miran johtokunta ehdottaa kaupungin sivuilta tämän vaasalaisia.infon linkin poistamista. Keskustelupalstan linkkiä siellä ei kai ole ollutkaan
-   Seura on saanut yksityisviestejä (mm. kaupunginvaltuutetulta) ja selviä signaaleja siitä, että Vaasalaisia.info ei enää houkuttele kirjoittamaan kuten ennen ja ettei enää kannata avittaa mielipiteillään keskustelupalstaa, jonka tunnuspiirteenä on rasismin edistäminen.
Ensimmäisellä asialla tuskin on paljonkaan käytännön merkitystä. Tuskin tänne monikaan on sitä kautta eksynyt. Enemmän kai sillä olisi merkitystä ylläpidon itsetunnolle. Jälkimmäinen viittaus lienee aika lähellä totuutta , koska olen myös samoihin mielipiteisiin törmännyt ja se tässä keskusteluosiossa myös näkyy. (tai pikemminkin loistaa poissaolollaan)

Nimimerkki pappa kirjoitti.
”Kuvitteleeko Niskanen että vaasalaisia.infon kävimäärä nousee huimasti jos foorumilla ryhdytään paapomaan mamuja?  Vaatimus linkin poistamisesta on itseasiassa törkeä teko.”
Olkoon tämä tyyppiesimerkki keskustelusta täällä. Kaiken lisäksi eräs täältä poistunut asiakirjoittaja väitti nimimerkin takana olevan....Ai niin, sitä ei saanutkaan arvuutella. Asiat nähdään kuitenkin kovin mustavalkoisina. Jos ei mamuja saahaukkua, on vaihtoehtona sitten heidän paapomisensa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1355 on: 21. 01. 2010 20:08 »
Tähän kysymykseen lyhyt vastaus.

Mira ry ei ole tehnyt valitusta, Niskanen väärinkäyttää yhdistyksen nimeä. Yhdistyksen kannanotot
allekirjoittaa puheenjohtaja ja sihteeri. Näin se on. Tässä ei ilmene että hallitus olisi antanut nimenkirjoitusoikeuden yksin  Harri Niskaselle eli tässä on rikottu yhdistyslain 36 § 1.momentin 3. kohta. Tässä on katsottava yhdistyksen sääntöihin tai hallituksen valtuutusoikeuteen. Säännöissä on määritelty kuka kirjoittaa yhdistyksen nimen. Ulkopuolisella on oikeus tietää kuka kirjoittaa tai kirjoittavat yhdistyksen nimen.
Nimen allkirjoitukseen on oltava henkilökohtainen oikeus.

Jos yhdistyslain 36§:n 1. momentin 3.kohta ei täyty, eikä säännöt anna siihen oikeutta, niin sellainen asia on mitätön, eikä silloin sitä voi maahanmuuttoneuvosto ottaa asiaa käsiteltäväksi.

Pentti Suksi

Harri Niskanen

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1356 on: 21. 01. 2010 22:10 »
Tähän kysymykseen lyhyt vastaus.

Mira ry ei ole tehnyt valitusta, Niskanen väärinkäyttää yhdistyksen nimeä. Yhdistyksen kannanotot
allekirjoittaa puheenjohtaja ja sihteeri. Näin se on. Tässä ei ilmene että hallitus olisi antanut nimenkirjoitusoikeuden yksin  Harri Niskaselle eli tässä on rikottu yhdistyslain 36 § 1.momentin 3. kohta. Tässä on katsottava yhdistyksen sääntöihin tai hallituksen valtuutusoikeuteen. Säännöissä on määritelty kuka kirjoittaa yhdistyksen nimen. Ulkopuolisella on oikeus tietää kuka kirjoittaa tai kirjoittavat yhdistyksen nimen.
Nimen allkirjoitukseen on oltava henkilökohtainen oikeus.

Jos yhdistyslain 36§:n 1. momentin 3.kohta ei täyty, eikä säännöt anna siihen oikeutta, niin sellainen asia on mitätön, eikä silloin sitä voi maahanmuuttoneuvosto ottaa asiaa käsiteltäväksi.

Pentti Suksi

Suksi vain yhdessä asiassa oikeassa: Mira ry ei tehnyt valitusta. Mira ei myöskään tehnyt kantelua vaan ehdotti Maahanmuuttajaneuvostolle että se suosittelisi tiettyä toimenpidettä virkamiesjohdolle tietyn asian vauhdittamiseksi. Tätä ei blogin etusivun editoinnista vastuussa oleva henkilö ole ymmärtänyt ja niinpä ehdotus suosituksen tekemiseksi on muuttunut kanteluksi. Ero näiden kahden asian välillä on olennainen.

Nimimerkit Kamaroudari ja Oksanen puhuvat asioista, joilla ei ole mitään tekemistä blogin etusivulla olevan asian kanssa. Pentti Suksen teksti on sekava. YhdL 36§ sanoo, että hallituksen puheenjohtajalla on oikeus kirjoittaa yhdistyksen nimi. Niin sanotaan myös Miran säännöissä.

Maahanmuuttajaneuvosto käsitteli asian viimeisimmässä kokouksessaan ja päätti suosittaa, että linkki poistetaan. Kaupungin tekemän sivu-uudistuksen myötä se kuitenkin poistui ilman erityistoimia kuten muutkin linkit yläreunassa.

AD

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1357 on: 21. 01. 2010 22:10 »
Harri Niskanen kirjoittaa:
"Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta,..."

Millä harteilla Niskanen vaatii kaupunkia postamaan vaasalaisia.infon linkin sivuiltaan.  Ketä se palvelisi?

... jolla vauhditettaisiin blogin ylläpitäjän toimenpiteitä etnistä syrjintää ja muuta rasismia sisältävien tekstien poistamiseksi ja sellaisten julkaisemisen estämiseksi Vaasalaisia.info-blogin sivuilla. "

Kuvitteleeko Niskanen että vaasalaisia.infon kävimäärä nousee huimasti jos foorumilla ryhdytään paapomaan mamuja?  Vaatimus linkin poistamisesta on itseasiassa törkeä teko.

Milla keinoin joku neuvosto voisi määrätä yksityisen sivuston ylläpitäjän noudattamaan Niskasen tahtoa?

Tässähän Niskanen ilmoittaa perustelunsa

Harri Niskanen kirjoittaa:
"Asiallisen kansalaisjournalismin jatkuvuuden turvaamiseksi Kv. kulttuuriseura Mira ehdottaa, että Maahanmuuttajaneuvosto ottaa kantaa asiassa ja suosittelee vaasalaisia.info-linkin poistamista Vaasan kaupungin kotisivuilta,..."

Käytössä sanat ehdottaa sekä suosittaa, ei mitään diktatorisia vaatimuksia
Nähtäväst Niskanen ei edes lue kunnolla mitä on kirjoitettu, tässähän kirjoitin jo aiemmin samat asiat,,,

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1358 on: 21. 01. 2010 22:10 »
Minun on vaikea löytää täältä sellaista viestiä, joka pitäisi poistaa, koska se on rasismia edistävä.
Voisiko joku etsiä ne kaikki tähän ketjuun?
Miksei niistä ole ilmoitettu moderaattoreille jos tälläisiä viestejä on?
Mitä keskustelua valtuutetut haluavat? Ja miksi olette Miraan olleet yhteydessä sen vuoksi, että täällä on kirjoituksia, joiden vuoksi ette halua kirjoittaa? Pitäisköhän vaikka avata keskustelu sitten toisesta asiasta ja jättää ne mistä ei tykkää ihan omaan arvoonsa.

Ihme soppa, vaikkei edes oo kunnon aineksia, mutta hämmennetään ny...



Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1359 on: 21. 01. 2010 22:10 »
Quote
Maahanmuuttajaneuvosto käsitteli asian viimeisimmässä kokouksessaan ja päätti suosittaa, että linkki poistetaan. Kaupungin tekemän sivu-uudistuksen myötä se kuitenkin poistui ilman erityistoimia kuten muutkin linkit yläreunassa.

Ei tuolla Niskasen tempauksella ainakaan mamujen asiaa mitenkään edistetty.  Luultavasti kävi taas päinvastoin.

Voi voi sentään.
« Last Edit: 21. 01. 2010 23:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.