Author Topic: Tasavertainen moderointi  (Read 42319 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #40 on: 19. 11. 2010 17:05 »
Nokittelevien jäsenten bannaaminen määräajaksi on aina äärimmäinen ratkaisu. Pyrin siihen että ao. henkilöt ymmärtävät varoituksen tai uskovat yksityisviestiä.  Jos näin ei tapahdu, niin silloin bannaaminen on ainoa mahdollisuu.

Kiitos Asiantuntijalle rohkaisusta.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #41 on: 19. 11. 2010 17:05 »
Koska olen se toinen osapuoli tähän, niin saanen hieman kommentoida.

Osallistuin keskusteluun, ilman että että osoitin viestiäni kehenkään erikoisesti. Kirjoitin asiasta. Se kuka on oikeassa, tai väärässä, tai kenellä on kokemusta tai ei, ei ole tässä mikään ratkaiseva pointti.

En ole kiinnostunut mitenkään erikoisesti keskustelemaan Pentti Suksen kanssa, koska tiedän, ettei hän ole hyvä keskustelukumppani. Siksi en yleensäkään hänen kanssaan juuri keskustele. Ja siksi olet vähän väärässä Niiskutti, kun sanot:


Molemmat ovat ihan asiallisia kirjoittajia suurimmaksi osaksi, mutta samaan ketjuun eivät sovi sovussa millään.



Tämä ei ole totta. En ole sanonut Sukselle pahaa sanaa. En pakota häntä lukemaan ensimmäistäkään kirjoittamaani kirjainta. Mutta hän on heittänyt sen ensimmäisen kiven, jota vastaan hän itse niin kauniisti esittää:

Quote
Kun tulet foorumiin, ole kohtelias ja käyttäydy niinkuin ihmiset oikeassakin elämässä. 

Suksi siis kehoittaa toimimaan näin, mutta luonnollisesti tämä ei koske rouva suksea itseään.

Tiedän, että täällä on monta vanhoilliskommunistia, jotka eivät ole niin ihastuneita teksteihini. Olisinkin harvinainen kirjoittaja, jos kaikki tykkäisivät siitä mitä kirjoitan - ja rehellisesti sanottuna tuntisin itseni vaivautuneeksi sellaisessa tilanteessa. Mutta yksikin kirjoittamani viesti saattaa tuoda palautteena 4 viestiä, joista jokainen kohdistuu jotenkin henkilööni. Noh, en ole niin herkkä tällaiselle, mutta silloin pitää osata varautua myös siihen, että saa nauttia ansaitsemaansa kohtelua myös minun puoleltani. Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään.

Yksityisviestit eivät toimi Niiskutti, minun ja Suksen välillä, koska en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä. En ole myöskään varma, että Suksi edes tietää mikä on yksityisviesti ja miten sitä käytetään.

Suksen kokemuksia en olen kyseenalaistanut. En edes tiedä niistä. Enkä välitä. Tuo "vuosien solvaus" on niitä tavallisia kummituksia, joita Suksi näkee ympärillään joka kerta kun hän onnistuu vähän kuumentamaan keskustelua. Mitä helvettiä se tähän kuuluu? En minä Suksea solvaa. Kysymys on minulle täysin nollasta ihmisestä.



Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #42 on: 19. 11. 2010 18:06 »
Jepjep... olis ehkä pitäny jo alkaen pitää vaan turpansa kiinni...

Risuttaa tuon ketjun sulkeminen... kun olis saattanu olla ihan hyväkin keskustelu, mutta palataan siihen asiaan sitten viikon päästä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #43 on: 19. 11. 2010 18:06 »
Jepjep... olis ehkä pitäny jo alkaen pitää vaan turpansa kiinni...

Risuttaa tuon ketjun sulkeminen... kun olis saattanu olla ihan hyväkin keskustelu, mutta palataan siihen asiaan sitten viikon päästä.


Niiskutti, olen pahoillani, sillä en tietenkään halunnut pilata keskustelua. Nyt vaan on niin, että olen niin vittuuntunut siihen äijään, että saa takuulla mitä tilaa.

Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä, ettei keskustelun lukitus hyödytä enää ketään. Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #44 on: 20. 11. 2010 07:07 »
Miten asia on ketjujen sulkemisen kanssa? Valokuvausketju meni lukkoon kun Suksi alkoi isottelemaan ja annoin palaa, mutta maahanmuuttokeskustelussa eklu joutui jäähylle, mutta keskustelu saa jatkua. Minusta eklua nyt kyllä vähän syrjittiin tässä. Mutta taas toisaalta, rikoksen laatu oli erilainen. Mutta toimenpideskaala eri €:-/
Siis jos minä Pentti alamme vähän "keskustelemaan", ketju suljetaan ja muiden keskustelu keskeytyy. Jos eklu alkaa, hän saa jäähyn, mutta muut voivat jatkaa keskustelua.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #45 on: 20. 11. 2010 08:08 »
...ketju meni lukkoon kun Suksi alkoi isottelemaan ja annoin palaa,

Noinhan se on mennyt aina ennenkin. Mutta sulkemisesta kuitenkin syyllisiä ollaan minä tai sinä. Ei se perkeleen hiihtoväline, joka sen asiattoman keskustelun sorkki alulle. Hänhän peräänkuuluttaa hyviä kahvipöytätapoja, muilta.

Mutta kylmä totuushan on se, että kivahan sitä Pentti-setää on välillä vähän kiusata, todellista tietoa ei hänellä ole ja hiiltyy sitten niin makeasti. Aivan hampaita naurattaa, kun muistelen keskustelua tuloslaskelmista ja taseista Penan kanssa. Siinähän Pena sekoitti liikevoiton, tuloksen ja jotakin muutakin keskenään ja lisäksi teki analyysit yrityksen tuloskunnosta pelkän liikevaihdon perusteella. Ja kun kukaan ei tuota uskonut niin Pentti, kuinka ollakaan kävi kiinni henkilöihin ja rupesi haukkumaan muita tietämättömiksi niissä asiossa, joista ei itse ymmärtänyt. Kun sitten pyydettiin perusteluja aiheettomille syytöksille niin pantiin ketju kiinni.

En yhtään yllättyisi vaiikka Pena alkaisi taas selittämään, kuinka paljon hän on kauppa-oikeutta lukenut. Kyllä hän muka tietää. Todellisuudessa, jos on sen verran lukenut kun Pena esittää, niin kieltämättä sitä tietoa pitäisi kyllä olla, mutta jostakin syystä sitä ei vaan ole. No, sehän vaan todistaa, että pelkkä lukeminen ei auta, pitäisi myös ymmärtää ja sisäistää lukeminen, eli oppia. Se, että lukee jotakin ymmärtämättä asiaa toditaa myöskin jotakin.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7432
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #46 on: 20. 11. 2010 09:09 »

Ihan pakko kritisoida vaikka ylläpidon tekemistä päätöksistä ei saisi mutta:

Jos kaksi käyttäjää alkaa nokittelemaan toisilleen jossain ketjussa, on mielestäni kohtuutonta sulkea ketju viikoksi kaikilta muiltakin. Kun siis yksi tai kaksi törppäilee niin kaikkia rangaistaan? Eipä ole kovin tasavertaista.

Se vaan, että nyt voivat vaihtaa ketjua ja jatkaa takkuamista, mutta valokuvaamisesta täällä ei saa muutkaan keskustella.


Pitäisi jotenkin sisäistää näissäkin keskusteluissa Veke Vennamon sanoin että "Asiat tappelee, ei miehet"

Kai sekin vaatii jotakin extra oordinarisia kykyjä tämän ymmärtäminen

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #47 on: 20. 11. 2010 09:09 »
No ilmiössä hiihtovälineessähän on kysymyksessä keskustelutyyli, jossa sanotaan, kerrotaan ja/tai opetetaan (ollaan opettavinaan). Palautteelle on tilaa vain silloin, jos haluaa imeä. Pientenkin faktojen kyseenalaistaminen johtaa syytteisiin vuosien solvaamisesta ja ohjeisiin miten käyttäytyä foorumissa. Henkilökohtaisesti minulla ei mitään sellaista vastaan. Jokaisella sivulla on omat ämmänsä. 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #48 on: 20. 11. 2010 09:09 »
No ilmiössä hiihtovälineessähän on kysymyksessä keskustelutyyli, jossa sanotaan, kerrotaan ja/tai opetetaan (ollaan opettavinaan). Palautteelle on tilaa vain silloin, jos haluaa imeä. Pientenkin faktojen kyseenalaistaminen johtaa syytteisiin vuosien solvaamisesta ja ohjeisiin miten käyttäytyä foorumissa. Henkilökohtaisesti minulla ei mitään sellaista vastaan. Jokaisella sivulla on omat ämmänsä. 

Jaan ajatuksen. Täysin.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #49 on: 20. 11. 2010 11:11 »
Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Täälläkö  saa uhkailla nimimerkin takaa tunnistettavia henkilöitä, jotka esiintyvät omalla nimellä? Onko tämä Matsema Parkkarin erityissuojeluksessa muutenkin, kun näyttää siltä, että bannauksia jaetaan niille, jotka antavat Matsemanille takaisin samalla mitalla?

Matseman on paljastanut useamman kerran suuren ihailunsa, kun mamujen kädestä kantasuomalaiset "saivat kunnolla selkäänsä" . Tuosta on helppo päätellä, että (vakuutteluistaan huolimatta) Matseman on väkivaltaa ihannoiva henkilö. Ettei vain olisi jo geeneissä? Onhan hän kertonut omasta isästään yhtä ja toista, josta  voi päätellä, että myös isä oli samanlainen väkivaltaan turvautuja, kun ei pärjännyt sanallisessa väittelyssä. Ainakin Matsemanin äiti taisi "saada kunnolla selkäänsä".

Poika näyttää jatkavan samalla linjalla. Sukselle esitetään uhkaus "järjestää erikoisia ratkaisuja", jos "hänellä on vielä asiaa" Matsemanille.


Asiantuntija

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #50 on: 20. 11. 2010 11:11 »
Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Täälläkö  saa uhkailla nimimerkin takaa tunnistettavia henkilöitä, jotka esiintyvät omalla nimellä? Onko tämä Matsema Parkkarin erityissuojeluksessa muutenkin, kun näyttää siltä, että bannauksia jaetaan niille, jotka antavat Matsemanille takaisin samalla mitalla?

Matseman on paljastanut useamman kerran suuren ihailunsa, kun mamujen kädestä kantasuomalaiset "saivat kunnolla selkäänsä" . Tuosta on helppo päätellä, että (vakuutteluistaan huolimatta) Matseman on väkivaltaa ihannoiva henkilö. Ettei vain olisi jo geeneissä? Onhan hän kertonut omasta isästään yhtä ja toista, josta  voi päätellä, että myös isä oli samanlainen väkivaltaan turvautuja, kun ei pärjännyt sanallisessa väittelyssä. Ainakin Matsemanin äiti taisi "saada kunnolla selkäänsä".

Poika näyttää jatkavan samalla linjalla. Sukselle esitetään uhkaus "järjestää erikoisia ratkaisuja", jos "hänellä on vielä asiaa" Matsemanille.



Yllättävän paljon sai Matseman laitettua sellaista tekstiä rivien väliin, jota vain Juuseppi "osaa" lukea. Kukaan vähänkään järjissään oleva tuskin pystyy käsittämään noin selkeää tekstiä noin väärin. Taito se on tuokin, sillä vaan ei voi ylpeillä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #51 on: 20. 11. 2010 12:12 »
Kyllä. Ei voi kuin ihailla! Mutta hyvä viesti Juusepilta. Sillä viimeistään nyt minulle selvisi, miksei Juuseppi ymmärtänyt selvääkin selvempää tekstiä, kun hänen kanssaan viimeksi keskustelin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #52 on: 20. 11. 2010 13:01 »
Kyllä. Ei voi kuin ihailla! Mutta hyvä viesti Juusepilta. Sillä viimeistään nyt minulle selvisi, miksei Juuseppi ymmärtänyt selvääkin selvempää tekstiä, kun hänen kanssaan viimeksi keskustelin.

Kyse  ei ole yhdestä viestistä, vaan me sivulliset joudumme lukemaan sinun, väkivaltaa ihannoivan henkilön, jatkuvia Pentti Sukseen kohdistuvia uhkauksia ja solvauksia, joita saat esittää nimimerkin takaa ylläpitäjän siunauksella. Esim. ihan viime päiviltä löytyy tällaista:

"Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään".

"en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä"

olen niin vittuuntunut siihen äijään [Pentti Sukseen], että saa takuulla mitä tilaa.

Ja nyt sitten tuli tarkennus, että "jos Suksella on asiaa" .... niin .... "seuraa erikoisempia ratkaisuja"

Mitähän nämä Sukseen kohdistuvat "erikoisemmat ratkaisut" ovat, kun niillä uhkailee henkilö, joka mässäilee väkivallalla uhkauksien välissä? Sitä voi vain arvailla? Toivottavasti ylläpito ei ole hävittänyt uhkailijan IP-numeroa ym tunnistetietoja. Niitä voidaan tarvita.


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #53 on: 20. 11. 2010 13:01 »
Tuossa menneellä viikolla Jouko Ahonen lupasi selittää älyttömiä päätöksiään ja kertoi kuinka tarvitsee vähintään puolituntia lähetysaikaa , josko matsepwena nyt tosiaan hieman avaisi mitä mahdollisesti tarkoitit tuolla tekstillä, pystyvänä miehenä selviät siitä lyhyemmässä ajassa mitä Ahonen.
veritas odium parit.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #54 on: 20. 11. 2010 15:03 »
nm. Juuseppi ja Risto Helin ovat varsin oikeassa siinä että nm. Matsemanin kuuluisi selvittää lauseidensa sisältö. Koska ne ilmiselvästi sisältää uhkaavia ilmaisuja.  Minusta kaikki muut ovat täällä,  lähinnä yrittäneet ennalta ehkäisevästi tuoda esiin ongelmia, ettei väkivallasta tule todellisuutta jonain päivänä.

Tulevaisuudessa on myöskin ratkaistava hätävarjelun käsite uudelleen.  Koska yleisen turvattomuuden lisääminen johtaa vääjäämättä tapausten lisääntymiseen.  Eikä ole oikein että itseään ja perheensä turvallisuutta varjeleva kansalainen,  on ainut vastuunkantaja,  vieläpä raskautetusti.

Erityisesti tämä on ongelma sillloin,  kun kotirauhan piirissä tapahtuu päällekarkauksia, sekä ryöstöjä pahoinpitelyn kera.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #55 on: 20. 11. 2010 15:03 »
Tämä nyt on mennyt taas aivan hulinaksi.

Piti oikein katsella läpi tuo ylläpidon sulkema ketju ja kyllähän se selväksi tuli, kuka ensimmäisen kiven taas kerran heitti. Jos siihen vastataan samalla mitalla, on tämä perinteinen yhteisö heti kimpussa. Suksi oli taas niin varma ylivoimaisesta tietämyksestään, että suuttui heti kun Matseman esitti erilaisen näkemyksen valokuvattavien tahdosta tulla kuvatuksi. Kun molemmat kertoivat puhuvansa kokemuksestaan, alkoi totutusti Suksen ala-arvoinen henkilöön menevä liturgia (isä aurinkoinen, ajatusten tonava, mamu jne.) Suksi nyt ei vain yksinkertaisesti kestä sitä, että joku muukin voi hänen näkemyksensä kyseenalaistaa.

Olen Matsemanin kanssa samoilla linjoilla siinä, että jos keskustelussa asioiden sijasta halutaan käydä käsiksi henkilöön, on kohteena olevalla henkilöllä oikeus vastata samalla mitalla.

Herrat Juuseppi ja Original Wiik muka halua ymmärtää Matsemanin kirjoitusta. Minulla ei ole vähäisintäkään vaikeutta sen ymmärtämisessä, mitä tarkoitetaan sanonnalla ”saa takuulla mitä tilaa”. Käsitykseni mukaan sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä tapahtui. Eli jos menet henkilökohtaisuuksiin, voit samalla valmistautua siihen, että myös sinun henkilöäsi lytätään. Täällä on muutamalla kirjoittajalla ihan tapana, kirjoittaa henkilöä pilkkaavaan tyyliin. Aivan erityisesti silloin, kun he huomaavat olevansa väittelyssä heikoilla. Lapsellista ja tarkoitushakuista on höpöttää jotain fyysisestä väkivallasta tässä yhteydessä.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #56 on: 20. 11. 2010 15:03 »

Herrat Juuseppi ja Original Wiik muka halua ymmärtää Matsemanin kirjoitusta. Minulla ei ole vähäisintäkään vaikeutta sen ymmärtämisessä, mitä tarkoitetaan sanonnalla ”saa takuulla mitä tilaa”. Käsitykseni mukaan sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä tapahtui. Eli jos menet henkilökohtaisuuksiin, voit samalla valmistautua siihen, että myös sinun henkilöäsi lytätään. Täällä on muutamalla kirjoittajalla ihan tapana, kirjoittaa henkilöä pilkkaavaan tyyliin. Aivan erityisesti silloin, kun he huomaavat olevansa väittelyssä heikoilla. Lapsellista ja tarkoitushakuista on höpöttää jotain fyysisestä väkivallasta tässä yhteydessä.
Jorma herra otti tuohon esimerkkiinsä tietysti helpoimmin suomennettavan kohdan , kun nyt olet vauhtiin päässyt niin kerro mitä mahtoi tarkoittaa (seuraa erikoisempia ratkaisuja) arvelesin , että tämän kohdan tarkoituksesta oli pohjimmiltaan epäselvyyksiä.
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #57 on: 20. 11. 2010 15:03 »
Sopiiko, että minä taivutan minun mielestäni melkoisile ämmille Original Wiik, Risto Helin ja Juuseppi vähän rautalankaa, kun ei se noihin teidän päihin muuten mene. (korjatkaa jos olen väärässä)

Ainoastaan ylläpito voi sulkea ketjuja, joten minä ymmärrän tuosta selkeästä viestistä, että tuolta samalta taholta, eli ylläpidolta odotetaan muita toimia. Ketjun sulkeminen ei riitä. Muutenhan Matsemanin olisi pitänyt kirjoittaa siihen, että jos Ylläpito ei toimi niin hän itse keksii keinot. En todellakaan näe mitään järkeä, että Matseman olisi uhkallut, että ylläpito (Parkkari) kävisi kovistelemassa Suksea jotenkin väkivallalla. Oottekste ihan jumissa?

Luuletteko te ämmät oikeasti, että kun ette tuon vertaa kirjoitettua sanaa suostu ymmärtämään (toivottavasti kyse on vaan tahdosta), että teidän kanssa voisi jotenkin järkevästi keskustella tulematta täysin selkeällä viestillä täysin väärin ymmärretyksi.

Ja nyt kun joku teistä rientää sanomaan, että multipersoona tuli avuksi, niin mulle on oikeastaan ihan sama minä te nollat mua pidätte. Otan sen todellisena kohteliaisuutena ja suosioin osoituksena, että joku, vaikka autuas puupää kuvittelee minua Matsemanin multipersoosaksi.   

« Last Edit: 20. 11. 2010 15:03 by Asiantuntija »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #58 on: 20. 11. 2010 16:04 »
Jorma herra otti tuohon esimerkkiinsä tietysti helpoimmin suomennettavan kohdan , kun nyt olet vauhtiin päässyt niin kerro mitä mahtoi tarkoittaa (seuraa erikoisempia ratkaisuja) arvelesin , että tämän kohdan tarkoituksesta oli pohjimmiltaan epäselvyyksiä.

No minua ei ainakaan kukaan voi väittää kenenkään multipersoonaksi.
Sinä mr. Risto Helin irrotit Matsemanin tekstin kokonaisuudesta, ilmeisesti aivan tahallaan. Se kirjoitettu kappale meni kokonaisuudessaan näin.

Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä, ettei keskustelun lukitus hyödytä enää ketään. Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Tässä selvästi keskustellaan moderoinnista ja ratkaisuista puuttua epäasiallisuuksiin. Matsemanin asia on vastata, minkälaisia voisivat olla erikoisemmat ratkaisut. Onhan niitä ylläpitokin joskus luetellut. Aivan kuten Asiantuntija tuossa toteaa, kyllä te varsin hyvin tiedätte mistä on kyse, jos vain haluatte. Minulla ei olisi ikinä tullut edes mieleen, että tuossa uhattaisiin fyysisellä väkivallalla. Siihen tarvitaan kyllä aikamoinen annos pahansuopaisuutta.

Mikäli tästä forumissa joskus aiotaan saada laajempi keskustelupiiri mukaan, pitäisi lopettaa tämänkaltainen typerä henkilöön käyvä hyökkääminen. Siihen tarvitaan lähinnä itsekuria, koska moderointi tuskin ehtii ajoissa näihin puuttua. Jälkikäteen pitäisi jo poistaa pitkä ketju tapahtunutta nokittelua. Avainasemassa on nokittelun aloittaja.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #59 on: 20. 11. 2010 16:04 »
Tämä keskustelu tekee minut iloiseksi, kahdesta eri syystä. Ensinnäkin nauran partoihini meidän hameväelle täällä, joiden luetun ymmärtäminen on simpanssin tasolla.
Mutta olen myös todella iloinen siitä, että juuri palstan fiksuimmat jäsenet osoittavat ymmärtävänsä lukeemansa tekstiä juuri sillä tavoin, kuin olen asian pyrkinyt esittämään.

Täytyy kuitenkin esittää kysymys - ilmaisenko ajatuksiani tosiaankin niin epäselvästi, tai puutteellisesti, että minua voidaan siteerata noin karkeasti metsään??

Mitä tulee Pentti Suksen uhkailuun - erikoisista järjestelyistä, niin jokainen voi halutessaan palata tähän viestiini jossa näin esitän. Avain siihen on:

Quote
Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä...


Minusta on aika fantastista, että joku voi kääntää tästä uhkailun Pentti Suksea kohtaan.

Juuseppi on tosin - luultavasti aikaisen lauantaipullonsa vaikutuksen johdosta kuitenkin sen verran huolissaan, että vastaan hänelle, vaikka oikeastaan Jorma jo tuossa ylempänä selvittää jutut. Olen tosin epävarma, upposiko kerralla. Siis varmuuden vuoksi toiseen kertaan. Mutta kolmatta kertaa en taida enää sitten viitsiä ;-)

Quote
"Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään".

- En ole sanonut Sukselle pahaa sanaa. Esitin vain mielipiteeni itse keskustelun aiheesta. Suksi alkoi nokkimaan ja silloin menetin kunnioitukseni häntä kohtaan ja vastasin samalla mitalla. Annoin hänelle myös tiedoksi, että tulen tekemään näin myös tulevaisuudessa.
Joten pallo on nyt Suksella ja hän tulee saamaan minulta kohtelun, jonka hän ansaitsee. Hänestä itsestään on sitten kiinni, millaista palautetta hän minulta tulee saamaan.

Quote
"en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä"

Minusta Suksi on aika hyvä kirjoittaja. Hänen juttunsa eivät tosin kiinnosta minua pätkääkään. Minusta hän on aika tylsä ja itsepäinen äijä keskustelemaan.
En tiedä miksi minun pitäisi selitellä tätä. Sen sijaan odotan, että esität myös Sukselle saman kysymyksen. Mitä hän tarkoittaa sillä, että hän on kyllästynyt juttuihini?
Eihän minullakaan ole ollut tarve kiiruhtaa kertomaan hänelle, mitä mieltä minä hänestä olen. Olen pitänyt sen visusti omana tietonani. Ei hän minua häiritse jutuillaan, niin kauan kun hän ei hyökkää minun henkilöäni kohtaan.

Quote
olen niin vittuuntunut siihen äijään [Pentti Sukseen], että saa takuulla mitä tilaa

Olen seurannut Suksen "keskustelua" täällä sen verran kauan, että tiedän miten hän suhtautuu kaikkiin, jotka rohkenevat kyseenalaistaa hänen juttunsa. Silloin tulee kaikkea, kokemuksista vuosien solvauksiin. En ole pyrkinyt keskustelemaan Suksen kanssa. Mutta jos hän päättää hyökätä tällä tavoin henkilöäni kohtaan, niin siitä vaan. Mutta silloin hän joutuu myös hyväksymään sen, että saa takaisin samalla mitalla.

Tästä löydät hyvän esimerkin eilisestä keskustelusta, joka päättyi keskustelun sulkemiseen moderoinnin taholta.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että panemme nyt pisteen tälle?

Suksi alkoi isottelemaan ja sai takaisin samalla mitalla. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää ole.

Lopuksi haluan kiittää Asiantuntijaa ja Jorma Kivimäkeä. Miten hieno paikka tämä olisikaan keskustella, jos meidän vähän hitaammat täällä ymmärtäisivät luettua tekstiä samalla tavalla kuin te!!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7432
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #60 on: 20. 11. 2010 16:04 »

Suksi alkoi isottelemaan ja sai takaisin samalla mitalla. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää ole.


Sen verran haluaisin vielä takertua tähän asiaan että eikös se ollutkin niin että Wiisaampi Waikenee

vai mites se nyt oli

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #61 on: 20. 11. 2010 17:05 »

Suksi alkoi isottelemaan ja sai takaisin samalla mitalla. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää ole.


Sen verran haluaisin vielä takertua tähän asiaan että eikös se ollutkin niin että Wiisaampi Waikenee

vai mites se nyt oli

.


Noh, olen kyllä vaiennut aika pitkään, kun on hiihtovälineestä kysymys. Rajaksi ole asettanut sen, että kirjoitelkoon mitä huvittaa, niiin kauan kun ei ala isottelemaan minulle, joka en ole sanonut hänelle yhtään pahaa sanaa, oli se sitten viisasta tai ei.

OW:lle pitää vissiin vastata myös...


Matsemanin kuuluisi selvittää lauseidensa sisältö. Koska ne ilmiselvästi sisältää uhkaavia ilmaisuja

Tämä kehoitus taisi lähteä pelkästään mainitsemiesi kirjoittajien kaikuna, ei oman tulkintasi kautta. Vai voinko laskea myös sinut mukaan samaan jengiin, joka ei osaa lukea? 

Quote
Minusta kaikki muut ovat täällä,  lähinnä yrittäneet ennalta ehkäisevästi tuoda esiin ongelmia, ettei väkivallasta tule todellisuutta jonain päivänä.

Miksi nostat ylös tämä tässä yhteydessä? En ole väkivaltainen, en kannata väkivaltaa, enkä kehoita ketää väkivaltaan. Mutta en minä nyt sentään täysin maitoilijakaan ole. Voin hyvinkin antaa minuun käsiksi käyvälle nokkaan - jos siihen kykenen, tai ladata tuolilla kotiini pyrkivää tunkeilijaa. Mutta ei tähänkään pitäisi sisältyä mitään dramatiikkaa. Tässä joudut kyllä nyt vähän tarkentamaan. Mitä sinä oikein tarkoitat?

Quote
Erityisesti tämä on ongelma sillloin,  kun kotirauhan piirissä tapahtuu päällekarkauksia, sekä ryöstöjä pahoinpitelyn kera.

Kuuluuko tämä keskustelu oikeastaan tänne ollenkaan? Mitä sinä höpiset?

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #62 on: 21. 11. 2010 10:10 »
Matsemanin puppulausegeneraattori jauhaa täydellä teholla. Tekstiä syntyy ja vaasalaisia.infon kovalevy jurnuttaa hädissään, että ehtii taltioida kaikki Matsemanin viestit tietokantaan.  Satoja viestejä, tuhansia kuukaudessa, miljoonia kirjaimia, mutta ei vaan tule vastauksia esitettyihin kysymyksiin.

Matseman on uhonnut, että on niin vittuuntunut  Pentti Sukseen, että Pentti saa takuulla mitä on tilannut. Koska Matseman ei suostu vastaaman ja yrttää pimittää asian puppulausegeneraattorin spämmäyksellä, niin totuuden selville saamiseksi on pakko valita toinen taktiikka. Poissuljetaan ne asiat, joita Matseman ei ainakaan tarkoittanut. Matseman uhoamat erikoisemmat ratkaisu eivät ole ainakaan näitä:

- viestiketjujen lukitsemiset
- privaattiviestit
- eikä yleensäkään mikään asioitten selvittäminen keskustelemalla

Matsemanin mukaan Pentti Sukseen kohdistuvat erikoisemmat ratkaisut ovat laadultaan jotain paljon järeämpää. Ja kun samassa yhteydessä mässäillään sillä, miten mamut "antoivat kunnolla selkään" kantaväenstön pojille, kun nämä pelkästään sanoivat "ugh" väärässä paikassa, niin kun laskee yksi plus yksi, ei ole vaikea päätellä, millaisia erikoisempia ratkaisumalleja Matseman suosii.






Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #63 on: 21. 11. 2010 10:10 »
Matsemanin puppulausegeneraattori jauhaa täydellä teholla.

Keskustelu Pentti Suksesta katkaistiin. Mielenkiintoista nähdä, millä tasolla ylläpito haluaa nähdä minun henkilööni kohdistuvan kirjoittelun ja salliiko se minun vastaavan.

Tässähän vaihdettiin vain periaatteessa otsikkoa ja alettiin sitten arvostella minua.

Eli onko vallitseva tilanne nyt se, että Pentti Sukseen kohdistuva arvostelu katkaistaan, mutta minua kohtaa se voi jatkua näin?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #64 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Matsemanin puppulausegeneraattori jauhaa täydellä teholla.

Keskustelu Pentti Suksesta katkaistiin. Mielenkiintoista nähdä, millä tasolla ylläpito haluaa nähdä minun henkilööni kohdistuvan kirjoittelun ja salliiko se minun vastaavan.

Tässähän vaihdettiin vain periaatteessa otsikkoa ja alettiin sitten arvostella minua.

Eli onko vallitseva tilanne nyt se, että Pentti Sukseen kohdistuva arvostelu katkaistaan, mutta minua kohtaa se voi jatkua näin?

ja sehän tuossa on vielä jännä, että Penasta ei saa puhua totuutta, mutta meistä saa valehdella niin kauan, että kyseenalaistamme asian. Tämän jälkeen ylläpito sulkee taas keskustelun kun me vaadimme totuutta tai oikeutta ja asia jää valheelliselle tolalle.

Meistä saa siis keksiä juttuja, mutta niiden keksittyjen juttujen selvittämiselle ei anneta enää tilaa, vaan asia katsotaan käsitellyksi siinä vaiheessa kun Hiihtovälineet ovat saaneet asiansa kuuluviin.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #65 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Keskustelu nimimerkki Matsemanin persoonasta päättyy tähän. Tämä koskee myös nimmerkkiä. Jos tämä ei mene perille, niin seurauksena on viikon, kahden, kolmen.. banni.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #66 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Nostan hattua tälle päätökselle ja rohkaisen tasavertaiseen linjaan myöskin jatkossa.


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #67 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Juuseppi on ollut yksi niistä nimimerkkikirjoittajista, jolla on jatkuvasti ollut ongelmia kirjoittaa pelkästään asiasta käymättä samalla käsiksi vastapuolen persoonaan.

Oli mukavaa huomata, että tuossa suljetussa ketjussa juuri samat kirjoittajat, joilla on tapana ohjata keskustelu vastapuolen persoonaan, olivat tiukimmin vaatimassa ketjun sulkemista.

Ylläpidolta linjakas ratkaisu, kun katkaisi persooniin menevän keskustelun. Siis molemmissa tapauksissa. Mielestäni tuon Pentti Suksea käsittelevän ketjun voisi poistaa. Toivottavasti myös jatkossa kirjoittajan henkilöihin menevään keskusteluun pyritään puuttumaan.
« Last Edit: 21. 11. 2010 11:11 by Jorma Kivimäki »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #68 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Juuseppi on ollut yksi niistä nimimerkkikirjoittajista, jolla on jatkuvasti ollut ongelmia kirjoittaa pelkästään asiasta käymättä samalla käsiksi vastapuolen persoonaan.


Aivan niinkuin ylläpidon sanomaa ei ymmärrettäisi.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #69 on: 21. 11. 2010 11:11 »
Tämän foorumin pääasiallinen tarkoitus on edelleenkin mahdollistaa keskustelu kunnallisesta päätöksenteosta ja kaikenlaisen avoimmuuden lisääminen meitä kaikki vaasalaisia koskevissa päätöksissä.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #70 on: 21. 11. 2010 12:12 »
Älkää ihmeessä poistako, se on tosi hyvää mainosta minulle! Mitä enempi puhutaan sitä parempi minulle.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #71 on: 21. 11. 2010 12:12 »
Junamies nyyhkyttää kun häneltä vietiin tikkari. Ei saanut haukkua Penaa ketjussa, joka oli laitettu pystyy oikein sitä varten, että nyt kootaan yhteen kaikki pahimmat oksennukset.

Sossu-Kivimäki ja tuo kaikkien alatyylisten viestien äiti ja asiantuntija komppaavat.

Mutta ei vaan tule vastauksia niihin pariin kysymykseen, jotka olen esittänyt. Nyt niistä kyseleminen on leimattu valehteluksi ja kohta varmaan kunnianloukkaukseksi. Teidän onnettomien rääpäleitten ei kannata uhkailla ja esittää valheellisia väitteitä, ellette pysty vastaamaan huutoihinne.





Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #72 on: 21. 11. 2010 12:12 »
Tietysti kaikilla on vapaus jutella itseään kiinnostavista asioista mutta jos nokittelu on itseään eniten kiinnostava asia niin sitä on erittäin ikävä lukea.  Tämän foorumin ajatus on olla äänitorvi tavalliselle kansalaiselle tavallisen kansalaisen asioissa.  Tämä on ainut sellainen sillä kaikki muut yritykset on yleensä munattu tavalla tai toisella. 

Nokittelemalla toisiamme voimme mutata tämänkin ainoan kanavan.

Palataan siis takaisin päiväjärjestykseen ja keskustellaan tärkeistä asioista.  Niitä kyllä piisaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #73 on: 21. 11. 2010 12:12 »
Juuseppi on ollut yksi niistä nimimerkkikirjoittajista, jolla on jatkuvasti ollut ongelmia kirjoittaa pelkästään asiasta käymättä samalla käsiksi vastapuolen persoonaan.


Aivan niinkuin ylläpidon sanomaa ei ymmärrettäisi.



Onneksi Lajunen ei ole enää moderaattori. Hän kun tahtoo mielipiteissään niin kovasti ottaa huomioon sen, kuka kirjoittaa. Se tuli jälleen kerran selväksi tuossa suljetussa ketjussa, kun hän nimesi kaikki muut vastaväittelijät häiriköiksi vaikka debatin toinen osapuoli on ollut yksi ja sama. Harvoin se noin menee.

Joten Juuseppi, kyllä sitä komppaamista täällä moni muukin osaa harrastaa, sinä mukaan lukien.

Niin, mikä oli ylläpidon sanoma Kari Lajunen ? Meinaatko, ettei täällä kirjoittajista saa enää puhua lainkaan ? Itse näkisin, että kyllä täällä vastakirjoittajiakin saa arvostella. Jossain menee tietysti raja.

Totuuden kanssa pärjää aina. Niinpä näkisin, että selkeästi tahalliset mustamaalaamiset pitäisi karsia pois. Mutta mutta.. Usein tällöin kirjoittaja itsekään ei usko väittämäänsä. Tuossa Matsemanin muka väkivallalla uhkailussa on juuri tästä kysymys. Vastaavia esimerkkejä toki täältä kirjoitushistoriasta löytyy paljonkin. Tietysti myös henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kajoamiset, kuten haukkumiset tyhmäksi, idiootiksi tai vastaavaksi pitää olla kaikilta kiellettyjä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #74 on: 21. 11. 2010 13:01 »
Kuulkaahan nyt ne viisi henkilöä, jotka ovat minut maalitauluks ottaneeti niin kerron teille yhden  asian. Jos tietäisitte oikein todellisuudessa miten vähän minä teidän kirjoituksista välitän. Kivimäkeä
 myöden, joka katkeroitui minun historian kirjoituksistani eikä kyennyt kumoamaan.Tätä osiota pidän oikein mojovana vitsinä. Tästä tulee vuosiksi minulle ilonaihe. En tästä mitenkään pelästy, nukun yöni rauhallisesti kuin ennekin. Taatusti!

Kari Laj,usen tunnen vuosien  ajalta, mainettaan paljon paljon fiksumpi mies. Täällä olevien perusteella luulisi hänen olevan seinähullu Uhkailuja jopa hengestäni on matkani varrella toistakymmentä tullut. Viimeksi  uhattiin ampua kun puolustin kissataloa! Ensimmäisesta uhkauksesta on aika tarkoin 50 vuotta. Valokuvasin pontikkatehdasta eli lasikantisten laulukirjojen kirjapainon hävittämistä. Kuvat tuli  lehteen, mutta henki jäi. Olin poliisien mukana.

Minun nahka on niin parkkiintunut nahkurin orsilla, ettei se miksikään tule. Kiitos niille jotka ovat olleet
minun tukijoitani matkan varrella. Kiitos nöyrästi. Kirjoittaminen samoin kuin venäläisten sotavankien tutkimus jatkuu.

Mutta tämä on ollut parasta mitä vuosiin varrella olen  osakeseni saanut ja jätän henkilöhistoriaani ylpeyden aiheena. Kiitios lämmin keksijälle.

Ylpeydellä

Pentti Suksi



Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #75 on: 21. 11. 2010 13:01 »
Kuulkaahan nyt ne viisi henkilöä, jotka ovat minut maalitauluks ottaneeti niin kerron teille yhden  asian. Jos tietäisitte oikein todellisuudessa miten vähän minä teidän kirjoituksista välitän. Kivimäkeä myöden, joka katkeroitui minun historian kirjoituksistani eikä kyennyt kumoamaan.

Ongelma on siinä, että julistat aina itsesi totuuden puhujaksi ja väittelyn voittajaksi. Minä en ole sinulle Pentti Suksi mistään katkera. Päinvastoin, kuten huomasit, esitin että viestiketju henkilöstäsi poistettaisiin.

Se ei tietenkään tarkoita sitä, että olisin sinun kanssasi samaa mieltä juuri mistään. Olen edelleen sitä mieltä, ettei Paavo Lipponen ole ollut koskaan kommunisti, niin kuin sinä alussa väitit tai ainakin teit asian muuten selväksi. Lopuksi tuli se tuttu juttu, ettet tarkasti ottaen ollutkaan ollut koskaan väittänyt näin. Mutta ehkäpä me olemme jäävejä arvioimaan debattimme lopputulosta muiden kuin itsemme puolesta.

Muihin käymiisi debatteihin en ole halunnut puuttua, mutta kieltämättä huvitti, kun yritit tekstillä joka oli täynnä kirjoitus- ja muitakin virheitä, todistaa että hallitset äidinkielen. Toki kerroit, että kirjasi tekstin oli tarkastanut ulkopuoliset asiantuntijat. Silti saattaa pelkästään puutteellisesta ilmaisusta syntyä turhia väittelyitä, kuten joku (oliko Kolppanen) totesi.

Muuten olen sitä mieltä, että juuri tällaiset  ” Oli se aivan ihmeellistä, ettyä Vaasa paloi ilman aiheuttajaa.” ovat niitä mainitsemiani tahallisia vääristelyitä. Kirjoittaja itsekin tietää, ettei vastapuoli ole koskaan näin väittänyt.

Kiva kun otit henkilöösi kohdistuvan keskustelun noinkin positiivisesti. Vähän niin kuin vanhat rockstarat: sama mitä puhutaan, pääasia että puhutaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #76 on: 21. 11. 2010 13:01 »
Kyllä aivan oikein, tämä on vain posittivisuutta minulle lähtiessäni uuteen tutkimustyöhön. Tuntuu siltä, että venäläisten sotavankien koihtalo täällä Vaasassa oli kovaa ja siihen osallistuivat vaasalaiset itse.
Lähes 30 vankia ammuttiin, se on paljon ja 84 yhteensä kuolonuhreja ja 450 vankia. Rosentiis riittää.

Mitä Lipposeen tulee, niin oli hän kommunistisen Sirolaopiston opettajana. Ei siitä mihkää päästä.
En ole väittänyt kommunistiksi, mutta oli nuoruudessaan kallellaan kommunisteihin päin, kunnes sitten pääsi demarien herrahissiin. Kun esitin Vaassan demarien CIA kytkökset ja dollarirahoituksen, työnantajien rahoitukset joita rahoja jakoi Puskalan putiiki. Puskala oli demarien puoluesihteeri. Et voinut toiseksi väittää ja eikä sitäkään kommunisteja Vaasassa rahoitti Neuvostoliitto ja pitkälläkadulla oli oma firma jossa pestiin neuvostodollareita. Olen asiaa tutkinut luotettavista lähteistä mutta kyennyt omista sitä kumoamaan. Näin taas kun vaalit tulee niin vaalirahoitukset auki.
Rahoittaako Fenno Voima demariehdosta?

Kun esitän mielipiteeni, niin se  aina perustuu faktoihin ja testaan ensiksi yleisellä mielipiteellä eli luen tarkoin mitä media kirjoittaa. Kun sanon, niin uskallan seisoa sanojeni takana, koska minä tiedän aivan varmasti faktat. Miksi  minun pitää nöyristellä ja kumarrella sinne ja tänne sekä pyydelläö anteeksi olemassaoloani . Jos sanoissa on kirjoitusvirhe, ei se mitään, kun ei ole asiavirhettä.

Minä jatkan näillä kannustiksilla tutkimustyötäni eteenpäin, tiedän, että olen oikeassa. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.

Kiitokset kannustuksesta.

Pebnttyi Suksi

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #77 on: 21. 11. 2010 13:01 »


 Tämän foorumin ajatus on olla äänitorvi tavalliselle kansalaiselle tavallisen kansalaisen asioissa.  Tämä on ainut sellainen sillä kaikki muut yritykset on yleensä munattu tavalla tai toisella. 

Nokittelemalla toisiamme voimme mutata tämänkin ainoan kanavan.

Palataan siis takaisin päiväjärjestykseen ja keskustellaan tärkeistä asioista.  Niitä kyllä piisaa.


Juuri näin.  Kari sanoi oleellisen.  Itse pyrin aina puhumaan pelkästään asiasta, jotka lisäksi ovat usein epäsovinnaisia. Vallitsevaan yhteiskunnalliseen ja poliittiseen tilanteeseen. Ollen silti asioita,  joita ei voi sivuuttaa. Politiikkakin liittyy yleensä niihin vahvasti.

Vaikka täällä on erilaisista puolueista väkeä,  keskustella voidaan ja olla myöskin erimieltä yhteiskunnallisista asioista, ilman että henkilöt riitelisivät.  Minulla on sellainen käsitys että voisin juoda kahvit jossain ja jopa tarjotakin näkyvimmille keskustelijoille. Eikä minulla olisi mitään negatiivisia tunteita kahvinjuonnin lomassa, näihin henkilöihin liittyen.

Poliittisiin tai uskonnollisiin keskusteluihin ei kannata osallistua,  jos mielipiteet pitävät identiteetttiä pystyssä. Asioiden kanssa kun tuppaa joskus häviämäänkin, on tullut tietämättömyyttään kirjoitettua mitä sattuu.  Niin kuin Pohjalaisen toimittajatkin viimepäivinä.

Kunnalliset vaikuttajat voivat ainakin minun puolesta,  osallistua keskusteluun,  en aio heidän identiteettiinsä puuttua. Keskustelua kyllä käyn asioista, jos tärkeitä ja mielenkiintoisia tulee esille.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #78 on: 21. 11. 2010 15:03 »

 Itse pyrin aina puhumaan pelkästään asiasta,


Voin kyllä tarpeen vaatiessa virkistää muistiasi tässä asiassa?
Tässä parin minuutin haun tulos:


Tämä lause viimeistään kertoo jokaiselle keskustelijalle tasosi. Halveksuntasi muita ihmisiä kohtaan on kroonista. Alkaa epäilyttää että olet pitkään toiminut patologian parissa.



Asiantuntija on yhtä ulkona todellisesta elämästä,  kuin nm.Matseman.  Olen jossain toisessa yhteydesssä todennut että ihmisten kehitystasot ovat hyvin erilaiset. Jotkut ihmiset ovat älyllisesti eläimen tasolla,  samaan aikaan,  kun toiset taas luovat ja synnyttävät parempaa mailmaa älyllään.



En viitsi edes katsoa pätkää mutta mielestäni tämän lauseen taso kertoo jo sen syvän halveksuntasi tavallisia ihmisiä kohtaan,  jotka maksavat tämän hyysäämisesi.

Käsität kai että  käytöksesi on kuvottavaa.


En käynyt syvemmällä kaivelemassa. Lienee tosin selvää, että kyseessä on aina asialinjalla oleva kirjoittaja.
« Last Edit: 21. 11. 2010 15:03 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Tasavertainen moderointi
« Reply #79 on: 21. 11. 2010 15:03 »

En käynyt syvemmällä kaivelemassa. Lienee tosin selvää, että kyseessä on aina asialinjalla oleva kirjoittaja.


Olet taitava erottamaan lauseet asiayhteydestään,  jolloin saat näyttämään ne täysin erilaiselta,  kun mikä niiden alkuperäinen sanoma on.  Jos olisit asettanut oman tekstisi esille,  johon olen vastannut, niin jokainen voisi itse todeta että olen ollut jopa hyväntahtoinen vastauksessani.

Eipä silti en lähde kilpailemaan asiayteyksistä erottamisella, vaikka siihen pystyisinkin helposti. Mieluimmin näkisin sinun lisäävän kunnioitustasi,  muita kirjoittajia kohtaan.