Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428952 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #320 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Kivimäki on  jankuttamisen mestari. Moisio ei saa KGB:lta  ruplia. Siinä se on totuus, mitä siinä on  ihmettä.
Ei saa, niin  ei saa. KGB:n rahoitushanat sulkeutuivat Suomessa lopullisesti kun Neuvostoliitto kaatui.
Ei Neuvostoliitto tänä päivänä ole kaatunut. Sitten taas historian kompastelua: ei ollut KSM vaan työnantajien oma säätiö joka sodan jälkeen rahoitti demareita puoluesihteeri Puskalan kautta.. Ja SAK rahoitti samoihin aikoihin. Demarit istui kahdella tuolilla.
Koeta opiskella poliittista historiaa, ettet heti alkusenteillä kompastu kanssani. Olen aina ollut historiasta kiinnostunut ja se on minun vahva alueeni.

 Katselin perussuomalaisten rahoituspohjaa, näytti kaikkein puhtaimmalta. Vaikka prosentit ei niin paljoa kerro. Mutta kovin runsasta rahoitusta ei tullut siellä pylvään yläpäässä. Tuntuu siltä, että se on enemmänkin tavallisten ihmisten antamaa tukea.

Minua hieman kutittaa tilanne, jos perussuomalaiset tulee hallitukseen. Miten demari sosiaalivirkailijat nyt suunsa panee. He ovat aina turvautuneet vaaleanpunaiseen värisuoraan. Joutuvatko he nyt tekemään työtä vammaisten ja vanhusten kohdalta että päästäisiin laadullisesti Isojoen kanssa samaan  Suomenmestari kastiin. Suurin ongelma täällä Vaasassa on sosiaalivirkailijoiden omat asennevammat.
Siinä on mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu sosiaalivirastossa?  Nyt ei ole enää demaria sosiaalijohtajana.
Jännä nähdä joka siihen asti elää.
Mutta huomautan, että vammais- ja vanhuspuolella ja toimeentulotuen jakamisessa on pahat asennevammat jotka pitää korjata. Väitän, kun asenteita muutetaan, niin resussipulat ainakin puolittuu.
Valitettavasti olen huomannut että demarit ja vasemmistoliitto ei ole tehnyt yhtään  mitään tilanteen korjaamiseksi. Työsarkaa on.


Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #321 on: 22. 02. 2011 16:04 »
Minusta tässä turhaan yritetään esittää että keskustelu olisi ohi aiheen.  Yleisessä uutisoinnissa Perusuomalaisista puhuttaessa,  nähdään vallankumouksellisia piirteitä. 
Joten käsite Perussuomalaiset laajenee pakostakin paljon monivivahteisemmaksi.

Tottakai Persut alkavat myöskin saada rahoitusta aivan toiseen tahtiin,  kunhan ensin pääsevät porstuaan.
Suomessa on kolmikantaisesti hallinnoitava talousjärjestelmä. (Sosiaaliremokratian luomus),  joka ei salli globaalin markkinatalouden tunkeutumista talouselämään.
Tästä estosta maksetaan erittäin raskasta hintaa,  jonka taakan alle kansalainen/veronmaksaja vielä uupuu

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #322 on: 22. 02. 2011 16:04 »

.

Kyllä nämä kaikki keskustelut liittyvät Perussuomalaisiin sillä tavalla että nythän on kehkeytymässä vaaliasetelma Perussuomalaiset / Wanhat Puolueet joten on aivan luonnollista antaa keskustelun rönsytä joustavasti

.

Henry E klund

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #323 on: 22. 02. 2011 17:05 »
Mitäs jos mä antaisin ääneni persuille vastoin kaikkea mitä politiikkaa kohtaan tunnen, en haluaisi T. Soinista pääministeriä enkä haluaisi äänestää ehhokasta joka ei ole mieleinen ihminen ja vielä semmoinen joka ei menee läpi. Ääneni siis vuotaisi persuille ja se voisi kasvattaa heidän panostaan liikaa, en mä niin tyhmä ole että voisin uskoa ihmisten jotka eivät ole ammattipoliitikkoja voivan johtaa Suomea kohti mitään hyvää muttakun noita ammattilaisia on nyt näpäytettävä vaikka hintana on hirveä kaaos neljä seuraavaa vuotta niin kertokaa miten mun äänellä voidaan muuta tehdä. Persujen kanta aselain käsittelyssä vaikuttaa niin paljon että monessa pirtissä isäntä sanoo ketä nyt äänestetään ihan kuin kepun aikana.

Oliko ny asiaa persuista tarpeeksi.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #324 on: 22. 02. 2011 17:05 »
en mä niin tyhmä ole että voisin uskoa ihmisten jotka eivät ole ammattipoliitikkoja voivan johtaa Suomea kohti mitään hyvää muttakun noita ammattilaisia on nyt näpäytettävä

Ai onks noi nyt istuvat vallan pitäjät opiskelleet jossain poliitikkokoulussa? En oo kuullutkaan semmosesta. Politiikan ammattiopistoko? Voiks sinne hakee yhteishaussa?

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #325 on: 22. 02. 2011 17:05 »
Onhan nuota nyt montakin politiikan ammattiopistoa. Yhtäkkia muituu Paasikiviopisto, Alkio-opisto
Sirola-opistoa ei enää ole, onhan nuota. Ne on  politiikan ammattiopistoja.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #326 on: 22. 02. 2011 17:05 »
Olen käynyt muiden opinahjojen lisäksi myös Sirola-opiston, joten voisin ihan hyvin hoitaa pääministerinkin tehtävät, he-he. Mutta millaisia kouluja on esim. Kivimäki käynyt?.

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #327 on: 22. 02. 2011 18:06 »
Miten se Suksi niistä ruplista puhuu eihän niillä täällä ollut aikoinaan muuta arvoa kun vessapaperina käyttää, sehan ei silloin vanhan ryssän aikaan ollut vaihdettava valuutta täällä ja ei niitä turistikaan saanut tuoda kuin salaa. No tietysti sieltä jotkut saivat tietysti niitä dollareita joilla oli jonkunlainen arvo myös täällä.
Ja muistaakseni meille sossuille joku salakuljetti kruunuja ruotsista, olikos näin Kivimäki, mutta saihan Kekkosen vastustajatkin niitä amerikan taaloja aikoinaan, ja Urkin kaverit lähettivät henkistä apua nootin muodossa ettei pää kolahtanut Honkaan

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #328 on: 22. 02. 2011 19:07 »
Kun et tunne historiaa, valkaisen hieman. Ruplat tuli salakuljetuksella eli dollareina, jotka sitten  pestiin
lailliseksi markkavaluutaksi. SKP:n pääsihteeri Ville Perssi oli tässä hommassa expertti. Suojelupoliisi seurasi Sibeliuspuistossa valuutan vaihtoa. KGB miehellä oli prikuklleen samanlainen salkku kuin oli Ville Pessillä. Jotenkin ne salkut vaihtoivat omistajaa. Sitten kun oli kahvipula niin NL välikäsien kautta hommasi kahvia ja sitten jokainen SKDL:n ja SKP.n osasto järjesti kahviarpajaiset. Menekki oli arvoilla kova, kerrotaan, että pimeinkin porvari osti kahviarpoja. Sitten näennäisesti tehtiin painotilauksia joiden laskua suurennettiin. Viimeinen kirjapaino oli Kursiivi joka teki voittoa hirmuisesti. NL maksoi runsasta ylihintaa painotöistä.
Eli näitä rahoituskanavia oli monenlaisia. Oli pieni firma Pitkänkadun ja Laivakadun kulmassa jossa pestiin
rahaa. Väitetään, tämä on minulla tarkistamton väite, että kansanedustaja Toivo Åsvik olisi toiminut tai johtanut rahan pesuhommia 50-60-luvulla. Kuten sanottu, tieto on tarkistamaton. Muistaakseni professori Kimmo Rentola esitti tutkimuksessaan  ko. väiteen. Sitten kuulemma, sekin minulta tarkistamatonta tietoa, että vuorineuvosten ja suomalaisten firmojen lahjusrahat meni suurlähetystön vbälittämänä suoraan SKP:lle.

Peilille sanon, etytä monta tapaa pestä rahaa. Ja sitä kanssa pestiin ja pyykki oli puhtoisen valkoista.
Tämä nyt koskettele perussuomalaisia eli vastaan väärän otsikon alla. Mutta SMP:lle ei tullut rupla-apua
sitävastoin keskustapuolueelle tuli Ja puoluesihteeri Korsimo järjesteli asioita. Ilmankos Veikko Vennamo huuti Rosvo-Korsimosta. Vennamo väitti että niillä rahoilla ostettiin SMP:n eduskunta enemmistö 1970-72. Vennamo nimitti heitä seteliselkärankaisiksi jotka erosivat SMP:stä ja perusti  SKYP:in.
Perussuomalaiset oli näistä pyykinpesuista vielä puhtoisia.

Pentti Suksi

Henry E klund

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #329 on: 22. 02. 2011 19:07 »
Onko siis sama jätänkö äänestämättä ja sanon akallekkin et vie ennenmin koira kävelylle, nykyyseen menoon ei siis saa muutosta ja jossei saa on äänemme turhia.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #330 on: 22. 02. 2011 19:07 »

.

Täällä on tuosta rupla- ja dollarirahoituksesta enemmänkin tietoa :::

"Presidentti Kekkosen manipuloimilla sisäpoliittisilla järjestelyillä Suomen poliittinen kenttä ajautui vuosikausiksi viidakkosotaan, jossa ulkovaltojen sallittiin sekaantua maan sisäisiin asioihin. CIA:n rahoitus sosiaalidemokraateille oli vanhaa perua: dollareiden tulo Suomeen alkoi 1940-luvun lopussa Tukholman kautta, missä niiden lähettäjänä toimi mm. Arvo (Poika) Tuominen, Kustaa Vilkunan kontaktimies.

Kun ulkomainen poliittinen pimeä raha oli syöpynyt suomalaiseen poliittiseen elämään 1960-luvulla jo niin sanottuna maan tapana, CIA:n rahoista halusivat vaieta niin maan ylin poliittinen johto kuin hallituspuolueetkin. Vuonna 1966 tasavallan hallituksessa istuivat niin ruplien kuin dollarienkin nauttijat.

Presidentti Kekkonen ja hänen seuraajansa kielsivät suojelupoliisia puuttumasta esimerkiksi SKP:n laittomaan rahoitukseen, vaikka Suopo olikin siitä selvillä."

http://suomenhistoriaa.blogspot.com/2009/10/ruplat-ja-dollarit.html

.


Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #331 on: 22. 02. 2011 20:08 »
Todennäköisesti honka olisi voittanut presidentin
vaalit ellei kekkonen olisi tilannut noottia neuvostoliitosta.
Ollaan puhuttu paljon nyt skdl:n saamasta rularahoituksesta,mutta käsittääkseni maalaisliiton/keskustan saama ja kekkosen junailema ruplarahoitus oli huomattavampaa kuin skdl:n saama rahoitus.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #332 on: 22. 02. 2011 20:08 »
Taitaapa "Herkkoo" olla joron jälijillä , näinhän se meni kuten Herkkoo kirjoittaa. Joka sana on tosi. Demari leirin  järjestösihteeri Veikko Puskala oli samanlainen koijari kun oli M aalaisliitto/keskustan "Rosvo- Korsimo.
Rahaa otettiin ja tehtiin mistä vain saatiin omiakin periaatteita myyden.


Paljon puhuttiin ns. Puskalan putiikista".- Puskala orginsoi vakoiluverkoston eri piirijärjestöjen ja perusjärjestöjen kautta myös Vaasassa.. Hänen kommunisti kortistoaan kadehti jopa Suojelupoliisi joka myös kortistoi kommunisteja. Kumpaako Neuvostoliiton kommunistinen puolue rahoitti enemmän SKDL/SKP tai keskustapuolue, ei siitä kukaan ota selvää.

Tämä onkin vähän kuin villinlännen stooria. Mutta villilänsi on tänäpäivänäkin. Pro Vaasaa Lamminmäki  ja  Lehtonen ajoi perusuomalaisiin kuin käärmettä pyssyyn. Kaikille tuli syksyllä täytenä yllätyksenä Lamminmäen medialle antamat lausunnot ProVaasan liitttämisestä perussuomalaisiin. Eihän siitä juridisesti mitään tule, se oli selviö. Mutta Lamminmäen toilailujen seurauksena oli, että ProVaasasta on jäljellä tänään vain savuavat rauniot. Eli poliittiset kulkukoirat hajottivat koppinsa. Lamminmäen unelma päästä Perussuomalaisten kansanedustajaehdokkaaksi kuivui kasaan. Ei sillä porukalla enää mennä kunnallisvaaleihin.
Surkia tapaus sekin, joka on siirtymässä historian lehdille.

Pentti Suksi

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #333 on: 22. 02. 2011 21:09 »
Kyllä täällä olis syytä keskustella myös maalaislitto/kepun saamasta ay-liittojen veroisesta tuesta jota ne saavat vieläkin mtk.n ja muitten tuottajajärjestöjen taholta, miten se olis sen kummempaa kun ay järjestöjen tuki omien aatteidensa kannattajille samoin kun työnantajalittojen tuki oikeistolaisille ehdokkailleen. Mitä taas tulee persujen tukeen niin kyllähän siihen alkusysäys tuli kun vennamolaisten porukka hajotettiin lupaamalla heille puoluetuki muistaakseni lakia muuttamalla vaalien jälkeen, onhan siinä ollut välissä muutama nimenvaihdos puoluekentässä mutta juuret on kuitenkin vennamolaisessa maaperässä. Veikko teki melkoisen palveluksen silloisille "mamuille" karjalaisille asuttamalla heidät melko oikeudenmukaisesti suomalaisseuduille, ja jonkun onnistui jopa saamaaan ruotsalaiskuntiinkin kielilisän toivossa.Mitenkäs RKP.n tuet omilta kielisäätiöiltä on aivan olleet myös toisarvoista hyväntekeväisyyttä tukikeskusteluissa

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #334 on: 22. 02. 2011 21:09 »
Hyvinnii on peili oikeassa keskustapuolueen tukirahoista. Tällä hetkellä minulla on lapsuudestani muistikuvia
että meijeritilistä makseltiin ainakin MTK jäsenmaksuja ja muitakin maksuja. Maalaisliitolla oli kyläpäälliköt joka kylässä jotka pitivät kirjaa siitä, että opin puhtaus säilyy. Se oli pitäjittäin ja kylittäin. Peili, voisit tarkentaa minun muistikuviani pitääkö paikkansa?

Veikko Vennamo teki suuren työn asutushallituksen pääjohtaja ja ennen kaikkea siirtoväen asuttamiseksi.
Vennamo väitti, että hänen työnsä ansiosta vältyttiin sosialisteselta vallankumoukselta 1948. En kykene väittämään vastaan, etteikö näin olisi. Se mitä minulla on muistikuvia ja mitä olen tutkinut sodanjäleisestä ajasta, niin otteet oli aika gangsterimaiset. Tänä päivänä varsinkaan tuo ei onnistu. Mutta silloin se oli mahdollista. Sen voin sanoa, ettei kuva kovin puhtoinen ole poliittisesta tohinasta niin oikealla kuin vasemmalla. Samppa oli Suomi-Neuvostoliitto_seuran paikallisosastyon puheenjohtaja ja pyysi isääni tulemaan kokoukseen katsomaan kommunistien perään. Isäni ja sujautti rullarevolverin taskuun. Ei siellä sentään ammuttu koska minulla olisi jonkinlainen muistikuva.

Minulla on ollut elämässäni etuoikeus katsella asioita molemmin puolin aitaa. Ja uteliaisuutta ja kokemisen halua. Niin oikealta kuin vasemmalta.
Täällä joku sanoi minua tuuliviiriksi, mieluummin sellainen, kuin paikalleen ruostunut ja lahon kepinpäässä
roikkuva tuuliviiri. kas kun katolta näkee kauas.

Pentti Suksi

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #335 on: 23. 02. 2011 08:08 »

Henry Eklund:
"Onko siis sama jätänkö äänestämättä ja sanon akallekkin et vie ennenmin koira kävelylle, nykyyseen menoon ei siis saa muutosta ja jossei saa on äänemme turhia."

Mielestäni annettu ääni ei mene hukkaan. Se on konkreettinen signaali vallanpitäjille ollaanko tyytyväisiä vai tyytymättömiä harjoitettuun politiikkaan. Esimerkiksi selkeä kansan protesti pakottaa muuttamaan politiikkaa vastaamaan paremmin kansan tuntoja.

Osaltani haluan muutosta jota mielestäni vain Perussuomalaiset takaavat, ja Vaasasta meillä on kaksi ehdokasta, Harri Leppälä ja Maria Tolppanen, joita tasapuolisesti kannatan. Katsokaa tarkemmin linkeistä

www.perusharri.fi

http://www.joinmetube.com/?v=c8aa74411075854707c057a4c18a4d70

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #336 on: 23. 02. 2011 09:09 »
Persut puhuvat paljon (paitsi kaupunginvaltuustossa), vastustavat monia asioita, mutta ei juurikaan sanota mitään siitä mitä todella halutaan ja ajetaan.

Minä puolestani en kannata tasapuolisesti kaikkia, vaan kehotan alueen ihmisiä (myös niitä jotka harkitsevat äänestävänsä persuja) varmistamaan kuitenkin vaasalaisille oman kansanedustajan, äänestämällä Miapetra Kumpula-Natria. Hän on petevä ja ainoa vaasalainen istuva kansanedustaja, joka on ehdolla ja omaa näin realistiset mahdollisuudet läpimenoon.

Katsokaa tarkemmin linkistä:

http://www.miapetra.net/


« Last Edit: 23. 02. 2011 09:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #337 on: 23. 02. 2011 09:09 »
Minusta kannattaa ehdottomasti käyttää äänioikeuttaan. Ehdottomasti.
Ja äänestää tasan tarkkaan sitä vaihtoehtoa, joka eniten, tai edes jollain lailla tuntuu vastaavan omia tuntoja. Väärin ei voi äänestää. Voi ehkäpä tehdä huonon valinnan, jota myöhemmin katuu, mutta sekin on demokratiaa. Ja korjattavissa seuraavissa vaaleissa.

Äänestämättä jättäminen on minusta vastuutonta.
Ja jos on vapaus äänestää, niin on myös vastuu äänestää.
Torin toisessa päässä pitäisi olla Vapaudenpatsasta katselemassa Vastuunpatsas.

Yksi toive minulla olisi.
Kunpa tältä palstalta jäisi pois ehdokkaitten puffaaminen muiden, kuin itse ehdokkaan toimesta.
Jos itse ehdokas suostuu henkilökohtaisesti itseään ja ajatuksiaan esittelemään ja on valmis keskustelemaan niistä, se olisi minusta hyvä.
Puolueista ja niiden ohjelmista (tai niiden puuttumisesta) on hyvä keskustella, mutta muutoin tämä menee mainoskanavaksi.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #338 on: 23. 02. 2011 09:09 »
Yksi toive minulla olisi.
Kunpa tältä palstalta jäisi pois ehdokkaitten puffaaminen muiden, kuin itse ehdokkaan toimesta.
Jos itse ehdokas suostuu henkilökohtaisesti itseään ja ajatuksiaan esittelemään ja on valmis keskustelemaan niistä, se olisi minusta hyvä.
Puolueista ja niiden ohjelmista (tai niiden puuttumisesta) on hyvä keskustella, mutta muutoin tämä menee mainoskanavaksi.

Oma kirjoitukseni oli vähän samansuuntainen kannanotto, tosin sarkasmin muodossa esitettynä. Itse asiassa sen kieltävät forumin säännötkin, mutta eipä tuohon näytä kukaan ennenkään puuttuneen.
« Last Edit: 23. 02. 2011 10:10 by Jorma Kivimäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #339 on: 23. 02. 2011 10:10 »
Olen perussuomalainen, mutta en äänestä perusuomalaisia, enkä muitakaan puolueita. Täällä nämä vaasalaisten poliitikkojen  tonttuilut panee halveksimaan jokaista puoluetta. Poliitikot antoi hallinnon rapautua aivan vapaasti. Tikanojan taidekodin johtajaa ei valvonut kukaan, kaupunginjohtajan toimia ei valvonut kukaan. Kaksi valtuutettua metelöi asiasta ja sitten kävi käsky lopettaa metelöinti. Minun kokemukset Suomen maaseudun puolueesta oli että ovat vain veneenkeikuttajia, ei muuta. Entisen SKDL:n sosiaalipoliittinen ohjelma, olisi nyt kiva nähdä onko puheissa mitään perää. Jos perussuomalaiset saavat veret seisauttavan vaalivoiton, niin tapahtuuko mitään? Mikä muuttuu vammais- ja vanhuspalveluissa, kehitysvammaisten kohdalla Entä toimeentulonsaajat? Olen  nähnyty elämäni aikana vaalivoittajia ja mikään ei muutu. Köyhät kunnat menee vammais- ja vanhushuollossa rikkaan  Vaasan edelle! Olen yrittänyt piipittää, että asiat ei ole kunnossa, ei ole Leppälä sen kummemmin kuin Tolppanenkaan mitään kantaa ottanut. Eikä varmaan otakkaan. Kunhan mamujen kanssa takutaan ja mitä sen ulkopuolella on, niin eipä kiinnosta.

Ei kiinnosta Mia-Petra Kumpulaakaan. RG-linelle oli työntämässä rahaa ja takauksia, ei siinä työttömiä ja vanhuksia pidetty arvossa. Mia-Petra Kumpula-Natri on oikeistolainen demari, sama kun äänestää suoraan kokoomusta. Mitä siinä välikäsiä tarvitaan.

Minulla on tavattoman suuri epäluottamus ja vastenmielisyys vaasalaisia  poliitikkoja kohtaan . Eivät ole luottamukseni arvoisia, viimeiset kuukaudet on vienyt vähäiset rippeetkin. Oman edun tavoittelijoita, ei sen kummempia.

Oma etu on lähinnä ja kaupungin joka etu tulee paappamopolla perässä. Priorisoidaan, ulkoistetaan ja kilpailutetaan. ja lopputulos on mitä surkein. Vanhukset kun pääsee palveluasumiseen, niin niiltä viedään ihmisoikeudet, itsemäärämisoikeus ja ihmisarvo. Ne on vain valitettavaa jätettä. Miksi pienissäkin kunnissa
annetaan ihmisarvoinen vanhuus ja vammaishuolto mutta ei Vaasassa?

Olisi hyvä, ettei Vaasasta pääsisi ensimmäistäkään naista tai miestä eduskuntaan. Jos se jollakin tapaa herättäisi päättäjiä tekemään käytännössä jotakin eikä teoreettisissa puheissa. Mitä perussuomalaiset todellisuudessa muuttaa, vai onko ne ikuisia veneenkeikuttajia, ei muuta?

En äänestä näissä vaaleissa, minua on puolueet tarpeeksi pettänyt ja tulee pettämään jatkossakin.
Minä voin äänestää sen jälkeen kun Timo Soini tekee konkreettisia muutoksia.

Pentti Suksi

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #340 on: 23. 02. 2011 10:10 »
Pentti Suksi puki harvinaisen hyvin sanoiksi,  tavallisen kansalaisen tunteet, koskien politiikkaa.

Järjestöillä puolueilla on todellisen itsetutkiskelun paikka,  eikä sekään riitä. Heidän täytyy nöyrtyä. Palata  aivan pohjalle ja aloittaa alusta.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #341 on: 23. 02. 2011 10:10 »
Persuilla on ollut hätäisiä yritystä rakennella erilaisia ohjelmia, kun niiden puutteesta on moitittu. Perussuomalaiset nuoret ovat tehneet periaateohjelman, jossa todetaan muun muassa:

” Yhtenäiskulttuuri luo tarpeen sille, että arvoyhteisön yhteisistä normeista radikaalisti poikkeavia ja sitä sopimattomilla tavoilla muuttamaan pyrkiviä tarvittaessa rangaistaan. Jotta tämä voidaan tehdä asianmukaisesti, eikä mielivaltaisesti, tarvitaan demokratiaa. Demokratia on pohjimmiltaan populismiin ja yhtenäiskulttuuriin perustuvaa enemmistövaltaa.”

http://markok.puheenvuoro.uusisuomi.fi/62670-perussuomalaiset-nuoret-rakentavat-dystopiaa

Kyseinen artikkeli herätti kovasti keskustelua ja kuinkas muuten persut tulkitsivat tuota kohtaa ”tarvittaessa rangaistaan” ihan omalla tavallaan eli kun rankaisu edellyttäisi lakien rikkomista. Muut taas tulkitsivat siten, että tuo lause pitää sisällään myös muun erilaisuuden. Sitten astui keskusteluun Teemu Lahtinen, joka oli ollut tekemässä ohjelmaa. Hän kommentoi asiaa näin:
”Täytyy kommentoida, kun olin aikoinaan mukana periaateohjelmaa valmistelevassa työryhmässä. Mielestäni saimme aikaa hienon kokonaisuuden, joka olisi vastannut hyvin jäsenistön näkemyksiä ja tullut sitten laajemminkin mainostetuksi. Puhtaaksikirjoitus jäi kuitenkin työryhmän ulkopuolelle ja kun se sitten sieltä tuli, niin en tunnistanut omaksi tekeleeksemme.” 

Elikkä ellei kopio niin puhtaaksikirjoitusvirhe.

Samasta keskustelusta käy ilmi, että myös persujen vasta julkaistussa maaseutupoliittisessa ohjelmassa sanktioidaan väärien mielipiteiden esittäminen. Ohjelmakohta kuuluu näin: "Metsätaloutta perusteettomasti mollaavia järjestöjä ei pidä rahoittaa julkisin varoin". Lehtitiedon mukaan puoluejohto vakuuttaa olevansa tosissaan:
"Ohjelman julkistustilaisuudessa perussuomalaisten varapuheenjohtaja Vesa-Matti Saarakkala määritteli mollauksen tuulesta temmatuiksi väitteiksi siitä, että suomalainen metsänhoito on sosiaalisesti tai ympäristön kannalta vastuutonta."

Melkoista sananvapauden rajoittamista.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #342 on: 23. 02. 2011 11:11 »
Samasta keskustelusta käy ilmi, että myös persujen vasta julkaistussa maaseutupoliittisessa ohjelmassa sanktioidaan väärien mielipiteiden esittäminen. Ohjelmakohta kuuluu näin: "Metsätaloutta perusteettomasti mollaavia järjestöjä ei pidä rahoittaa julkisin varoin". Lehtitiedon mukaan puoluejohto vakuuttaa olevansa tosissaan:
"Ohjelman julkistustilaisuudessa perussuomalaisten varapuheenjohtaja Vesa-Matti Saarakkala määritteli mollauksen tuulesta temmatuiksi väitteiksi siitä, että suomalainen metsänhoito on sosiaalisesti tai ympäristön kannalta vastuutonta."

Melkoista sananvapauden rajoittamista.
Kävin muuten jokin aika sitten lueskelemassa tuota PS:n maaseutupoliittista ohjelmaa. Ihan siitä syystä, kun olen itsekin perännyt edes jonkinlaisia kannanottoja ja edes johonkin asiaan.
Ja täytyy sanoa, että petyin jälleen kerran. Ikävä kyllä.
Siihen oli kirjattu kaikki ne "kauniit ja hyvät" asiat, ja mitä pitää saada lisää, tai enemmän jne.
Sitten ajattelin, että tokihan tuollaisten kivojen ja hyvien asioiden kannattaminen/ajaminen/lupaaminen edellyttää myös sitä, että kerrotaan mistä saadaan rahat. Ja kuinka ollakaan, sellaista ei ollut mainittu.
Se oli kyllä mainittu, että vähemmän pitäisi kerätä veroja tältä väestön osalta.
Eli lisää parempia palveluja ja samanaikaisesti vähemmän veroja.
Vaikka kuinka itsekin haluaisin tuollaisia asioita, niin jokin ikävä realisti minun sisälläni kuitenkin asuu.

Olen oikeasti käynyt lueskelemassa eri puolueiden vaaliohjelmia ja koettanut katsella lehdistä niiden kannanottoja. Ja kaikki muutkin tietysti esittävät kaikkea kivaa ja mukavaa, mutta yleensä mukana on edes jonkinlainen ehdotus hinnasta ja rahoituksesta, eli siis siitä, mistä ne tarvittavat pelimerkit aiotaan ottaa tai saada. Kyllä minä jotain samanlaista odottaisin myös PS:n taholta. Silloin siinä olisi edes häivähdys uskottavuutta mukana.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #343 on: 23. 02. 2011 16:04 »
Suomalaisten puolueiden ohjelmavarastota. Varannossa on nyt yhteensä 846 poliittista ohjelmaa vuosilta 1880 - 2009 kaikkiaan 58 puolueelta. Kokoelma tulee jatkossa sisältämään mahdollisimman kattavasti puolueiden ohjelmat 1800-luvun lopulta nykypäivään.

http://www.fsd.uta.fi/pohtiva/

Kopioi. Leikkaa. Liimaa.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #344 on: 23. 02. 2011 19:07 »

Myönteistä että luetaan Perussuomalaisten ohjelmia, kuten Vapaudenpatsas esimerkiksi. Luin minäkin saman asiallisen  ja informatiivisen ohjelman, ja pidin erityisesti sen kokonaisvaltaisuudesta.

Eli kysymys on siitä, että talouspolitiikan koko systeemi - paradigma - täytyy saneerata. Nykyiset inkompetentit vallanpitäjät pyrkivät hämäämään esittämään yhden idean siellä, toisen täällä, ilman kokonaisnäkemystä. Kun systeemi saneerataan ja palautetaan normaaleihin uomiin, niin rahoituskin järjestyy.

Nykyiset saamattomat johtajat esittävät itse asiassa vielä vähemmin rahoituskeinoja kuin Perussuomalaiset. He luottavat vain Jumalaan, onneen ja johonkin maagiseen kasvuun, joka nykyisessä kriisiytyvässä talousjärjestelmässä ei koskaan tule. Loppupäässä he nostavat kätensä ylös ja vaativat kovalla työllä aikaansaadun sosiaaliturvan romuttamista.

Talousjärjestelmän täytyy olla sellainen että se toimii myös kasvuttomassa tilassa. Ja sellaisia järjestelmiä on. Kaikki vain riippuu poliittisesta tahdosta. 

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #345 on: 24. 02. 2011 08:08 »

Myönteistä että luetaan Perussuomalaisten ohjelmia, kuten Vapaudenpatsas esimerkiksi. Luin minäkin saman asiallisen  ja informatiivisen ohjelman, ja pidin erityisesti sen kokonaisvaltaisuudesta.

Eli kysymys on siitä, että talouspolitiikan koko systeemi - paradigma - täytyy saneerata. Nykyiset inkompetentit vallanpitäjät pyrkivät hämäämään esittämään yhden idean siellä, toisen täällä, ilman kokonaisnäkemystä. Kun systeemi saneerataan ja palautetaan normaaleihin uomiin, niin rahoituskin järjestyy.

Nykyiset saamattomat johtajat esittävät itse asiassa vielä vähemmin rahoituskeinoja kuin Perussuomalaiset. He luottavat vain Jumalaan, onneen ja johonkin maagiseen kasvuun, joka nykyisessä kriisiytyvässä talousjärjestelmässä ei koskaan tule. Loppupäässä he nostavat kätensä ylös ja vaativat kovalla työllä aikaansaadun sosiaaliturvan romuttamista.

Talousjärjestelmän täytyy olla sellainen että se toimii myös kasvuttomassa tilassa. Ja sellaisia järjestelmiä on. Kaikki vain riippuu poliittisesta tahdosta. 
Ilman muuta yritän lukea ja kuunnella sitä, mitä eri tahot ehdottavat. Eihän tässä muuten ole mitään järkeä. Minusta kaikkien pitäisi ottaa paremmin selvää siitä mitä asioita eri tahot ehdottavat, ja kuinka he aikovat näitä ehdottamiaan asioita saavuttaa.
Olen, suureksi ilokseni, veronmaksaja. Ja katson tietysti oikeudekseni edes yrittää päättää yhdellä äänelläni sitä, kuinka maksamiani verorahoja käytetään. Tarkkailen asiaa oman etuni kautta, ja tietysti myös yleisen edun kautta. Ja demokratian ehdottomana kannattajana hyväksyn, että vaaleissa enemmistön kannattamaa vaihtoehtoa lähdetään toteuttamaan.
Tähän ikään mennessä on nähnyt, kuullut ja kokenutkin monenmoista. Hyviä ja huonoja asioita. Kaikista pitäisi yrittää oppia jotain. On tullut nähtyä myös ns. kuplia eri yhteyksissä Liikemaailmassa, politiikassa yms. Ja joskus olen nähnyt yllättäviä saavutuksia, kun niitä vähiten joltain  odottaa. kaikilla muillakin on varmaan samanlaisia kokemuksia.
Yhden asian olen havainnut olevan yhteistä kaikille kuplille. Se on uskonnonomainen uskominen johonkin juttuun. Aina on muka valtava kiire, ja aatetta ei saa epäillä eikä asioita kysellä. Päälliköt näissä kuplissa ovat aina mahtavan karismaattisia ja heitä ei saa epäillä tai kyseenalaistaa. Ja aina esitetään tulevaisuudesta jotain paratiisiinkaltaista kuvaa, jos vain "uskova" antaa kaikkensa eikä kyseenalaista mitään. Ja toiset "kultit" ovat sitten suoraan jotain pahaa, kaikessa kokonaisuudessaan ja henkilöissään.
Ja aina, kun kupla puhkeaa, niin suurin osa osallistujista ihmettelee itsekin herkkäuskoisuuttaan...ja osa ei lopeta uskomista, vaikka kaikki todisteet kertovat huijauksesta, ei sittenkään.

Minusta on hienoa, kun samjojen asioiden hoitamiseen esitetään useita tapoja. Ja kun esitetään, niin ne on syytä kuunnella ja arvioida. Samalla on asian esittäjän kuitenkin kerrottava myös se, kuinka aikoo ehdotuksensa toteuttaa, ja politiikassa kyse on aina rahoituksesta.
Ei ole realistista luvata, tai edes uskoa jotain sellaista, jossa luvataan palvelujen laajentumista ja parantumista, ja samanaikaisesti luvata, että samalla veronmaksajan veronmaksuosuutta pienennetään eikä valtio ota velkaakaan. Tyhjästä ei ole otettavissa mitään. Ei kenenkään toimesta. Ikinä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #346 on: 24. 02. 2011 08:08 »
Minusta on hienoa, kun samjojen asioiden hoitamiseen esitetään useita tapoja. Ja kun esitetään, niin ne on syytä kuunnella ja arvioida. Samalla on asian esittäjän kuitenkin kerrottava myös se, kuinka aikoo ehdotuksensa toteuttaa, ja politiikassa kyse on aina rahoituksesta.
Ei ole realistista luvata, tai edes uskoa jotain sellaista, jossa luvataan palvelujen laajentumista ja parantumista, ja samanaikaisesti luvata, että samalla veronmaksajan veronmaksuosuutta pienennetään eikä valtio ota velkaakaan. Tyhjästä ei ole otettavissa mitään. Ei kenenkään toimesta. Ikinä.


Roy Rabbin yritys briljeeraamalla sivistyssanoilla väittä mustaa valkoiseksi oli aika huvittava. Jos ohjelmista puuttuu rahoitus – niin sitten se puuttuu. Persujen ohjelmista ei sitä paitsi edes löydy talouspolitiikan koko systeemin saneerausohjelmaa, joka kuin itsestään järjestäisi rahoituksen. Jos sellainen jostain löytyy, ei muuta kuin linkki esiin.

Muilla puolueilla on edes jonkinlaista yritystä esittää vaihtoehto, jossa tulot ja menot ovat tasapainossa. Toki niistäkin aina löytyy arvostelemisen varaa ja kaikkia positiivisia lupauksia ei aina ole pystytty toteuttamaan.

Vapaudenpatsas tiivistää tuossa lainaamassani viimeisessä kappaleessaan loistavasti sen, mistä lopulta on kysymys.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #347 on: 24. 02. 2011 10:10 »

.

Onhan se asiallista esittää kritiikkiä myös sitä kohtaan että Suomen talousasiat hoidetaan suomalaisten veronmaksajien rahoja levittelemällä EU:ssa, mielestäni sitäkin voi täydellä syyllä kritisoida

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #348 on: 24. 02. 2011 10:10 »

.

Onhan se asiallista esittää kritiikkiä myös sitä kohtaan että Suomen talousasiat hoidetaan suomalaisten veronmaksajien rahoja levittelemällä EU:ssa, mielestäni sitäkin voi täydellä syyllä kritisoida

.


Voisi tietysti kysyä miten EU: ta kohtaan esittämä kritiikki parantaa Suomen taloutta  tai uudistaa koko taloussysteemin ?

Siellähän Brysselissä puheenjohtaja Soini on viettänyt aikaansa omien sanojensa mukaan lähinnä valmistelemassa paljon puhuttua ilmasto-ohjelmaansa. Mikään ei ole muuttunut ja harvoin muuttuukaan pelkällä arvostelulla.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #349 on: 24. 02. 2011 11:11 »

Kivimäki:"...ei muuta kuin linkki esiin."

Voi hyvä toveri Kivimäki, kylläpäs pyörit ahtaissa ympyröissä. Et Sinä sillä linkillä yhtään mitään tee. Alahan nyt opiskella. Toivomaasi materiaalia olen minäkin esittänyt näillä palstoilla runsaasti. Mutta Sinulla sama jankutuslevy on jäänyt päälle.

Opiskelkaa laiskurit nyt aluksi vaikkapa sodanjälkeistä taloushistoriaa, ja pankaa merkille millaisilla talousopeilla tämän maan hyvinvointia rakennettiin. Ei liene kuitenkaan mikään ihme, että vannoutunut Lipposdemari Kivimäki tukee nykyistä hyvinvointivaltion romuttamisideologiaa.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #350 on: 24. 02. 2011 11:11 »
Taas täällä pyöritään menneessä,  anteeksi vain sanon p......a. Menneillä talouspolitiikan opeilla tätä ongelmaa ei ratkaista.

Monilta meni ohi finanssikriisin ensimmäinen näytös,  useimmat eivät edes tiedä että sellainen koettiin.

Nyt on meneillään toinen näytös.  Oikein järkytyin eilen,  kun havaitsin eläkeyhtiö Ilmarisen edustajan huokailevan ja levittelevän käsiään että hänelle oli yllätys Nokian erittäin voimakas kurssin lasku.  Mies oli tullut yllätetyksi housut kintuissa.

Uskomatonta kuinka sokeasti edelleen uskotaan meidän valtaapitävien pököpäiden kykyyn huolehtia kansallisomaisuudesta. Olisi ollut parempi jakaa tuo varallisuus 1990-luvun lamassa niille,  joilla viimeiset markat olivat.

Kun tämä toinen näytös on ohi,  olen melko vakuuttunut että eläkeikä on täytynyt nostaa 83-vuoteen ja sittenkin on monelle sukupolvelle jäljellä velkaa jota he eivät pysty edes lyhentämään.

Pitäisikö minun nyt äänestää super pököpäitä,  Persuja Eduskuntaan. Entisetkin pököpäät jo ovat alkaneet kuormittaa melkoisesti.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #351 on: 24. 02. 2011 11:11 »

Kivimäki:"...ei muuta kuin linkki esiin."

Voi hyvä toveri Kivimäki, kylläpäs pyörit ahtaissa ympyröissä. Et Sinä sillä linkillä yhtään mitään tee. Alahan nyt opiskella. Toivomaasi materiaalia olen minäkin esittänyt näillä palstoilla runsaasti. Mutta Sinulla sama jankutuslevy on jäänyt päälle.

Opiskelkaa laiskurit nyt aluksi vaikkapa sodanjälkeistä taloushistoriaa, ja pankaa merkille millaisilla talousopeilla tämän maan hyvinvointia rakennettiin. Ei liene kuitenkaan mikään ihme, että vannoutunut Lipposdemari Kivimäki tukee nykyistä hyvinvointivaltion romuttamisideologiaa.

Peräänkuulutin perussuomalaisten talousohjelmaa, nyt kun he saattavat vastuuseen päästä. En Roy Rabbin henkilökohtaisia jankutuksia.

Jos nuo linjanvetosi ovat samaa tasoa, mitä minusta täällä esität, en jaksa uskoa että sinulla on edes oikeaa tietoa persujen talouspoliittista linjauksista. Puhumattakaan, että sinulla olisi mistään valtakirjaa omia mielipiteitäsi persujen virallisina mielipiteinä esittämään.

No eiköhän niitä oikeista Soini joudu jotain sanomaan tulevissa vaalitenteissä.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #352 on: 24. 02. 2011 12:12 »
Peräänkuulutin perussuomalaisten talousohjelmaa, nyt kun he saattavat vastuuseen päästä. En Roy Rabbin henkilökohtaisia jankutuksia.

Jos nuo linjanvetosi ovat samaa tasoa, mitä minusta täällä esität, en jaksa uskoa että sinulla on edes oikeaa tietoa persujen talouspoliittista linjauksista. Puhumattakaan, että sinulla olisi mistään valtakirjaa omia mielipiteitäsi persujen virallisina mielipiteinä esittämään.

Onko Roy Rabbilla oikeasti perussuomalaisten jäsenkirja? Keynesin talousteorioihin mahtuu myös Bancorin kannatus.

Quote
No eiköhän niitä oikeista Soini joudu jotain sanomaan tulevissa vaalitenteissä.

25.2. - eli  huomenna - pitäisi Perussuomalaisten julkistaa puolueensa vaaliohjelman.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #353 on: 24. 02. 2011 13:01 »

Hienoa huomata että löytyy tietoisia henkilöitä kuten Opiskelija. Ninnpä niin, Keynes on keskeinen nimi. Minulla on kyllä kyseinen jäsenkirja. Ja huomenna siis vaaliohjelma. Kivimäen on tietysti turha sitä lukea, koska ei hän mitään kuitenkaan ymmärrä.

Offline takaisin-vaasaan

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 210
  • Koulukadulla asunut
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #354 on: 24. 02. 2011 13:01 »
En ole onnistunut selvittämään perussuomalaisten linjauksia muissa kuin maahanmuutto ja Eu-asioissa.

Jossain väitetää että he ovat äärioikeistolaisia mutta ainakin Rabb vaikuttaa olevan kovasti vasemmalla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #355 on: 24. 02. 2011 14:02 »

Ja huomenna siis vaaliohjelma. Kivimäen on tietysti turha sitä lukea, koska ei hän mitään kuitenkaan ymmärrä.
Luulenpa, että tiedotusvälineet ja monet muut tahot lukevat ohjelmaa ja saattaa olla että minulle riittääkin pelkät lainaukset heidän kannanotoistaan. Yleensä he osaavat selvittää asian niin hyvin, että jopa minäkin sen ymmärrän. Roy Rabb sen sijaan tyytyy viljelemään hankalan asian selittelemisessä harvinaisia sivistyssanoja ja luulee hämäävänsä lukijoita. Timo Soini hoitaa puolestaan homman tavallisesti huulenheitolla. Kovasti ovatkin muiden puolueiden poliitikot odotelleet, että pääsisivät Soinin kanssa keskustelemaan julkisesti asiapohjalta.



Jossain väitetää että he ovat äärioikeistolaisia mutta ainakin Rabb vaikuttaa olevan kovasti vasemmalla.
Siinäpä se, kun porukkaan mahtuu kaikennäköistä. Löytyy mielipiteitä äärioikealta aina lähes äärivasemmalle, riippuen tietysti myös keskusteltavasta asiasta. Royn kohdalle entisenä Sirola opiston oppilaana sopii hyvin sanonta, mihin tiikeri raidoistaan pääsisi.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #356 on: 24. 02. 2011 14:02 »
.

Itse asiassa tämä wanhojen puolueiden oikesto-vasemmisto -ajattelu on jo aikansa elänyttä eikä perussuomalaisia voi kategorioida tuon vanhentuneen ajatusmallin mukaan

Ehkä termi "aitosuomalaisuus" , laillisuuden kunnioittaminen ja omasta heimosta vastuun kantaminen ensisijaisesti kuvastaa aatetta parhaiten ja erottaa perussuomalaiset muista puolueista

.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #357 on: 24. 02. 2011 15:03 »
Kuinkas se Sirolaopiston entinen opettaja sosialidemokraati tai oikeammin kokoomukselainen Paavo Lipponen jakselee?

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #358 on: 24. 02. 2011 15:03 »
Paavo Lipponenn on hengissä,kuten toinenkin sirolaopiston "opettaja"Harri Holkerikin.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #359 on: 24. 02. 2011 16:04 »
.


Ehkä termi "aitosuomalaisuus" , laillisuuden kunnioittaminen ja omasta heimosta vastuun kantaminen ensisijaisesti kuvastaa aatetta parhaiten ja erottaa perussuomalaiset muista puolueista

.


Perusuomalaisten aate on lähinnä mennä naapurin lompsalle, toivossa että sieltä vielä jotakin heruisi. Ne perussuomalaiset joita tunnen,  ovat kaikki kateita mustamaalaajia,  joiden elämän tärkein missio,  on jakaa muiden rahoja ja omaisuutta.

Aate ei juurikaan eroa nm. Herttan ja Urhon Kommunismista. Nyt  siihen on saatu pieni vivahde oikeistolaisuutta maahanmuuttovastaisuudella,  joka sekään ei kuulu oikeistolaiseen aatemailmaan,  mutta Kommunistit ovat sitä hokeneet siitä lähtien,  kun Saksa kukistui toisessa mailmansodassa.

Todellinen liberaali isänmaallinen oikeisto on ollut syrjässä ja on edelleen,  koska sille ei ole sijaa sosiaaliremokraattisessa euroopassa, jossa edelleen vastustetaan fasismia kaiken pahan alkuna ja juurena. Oliko se todellista pahuutta ?.

Mitä sanotaan uudesta pahuudesta,  joka vääjäämättä lähestyy. Kun finanssikriisin toinen näytös päättyy ja tuo kadulle osattomat eläkeläiset,  joita täytyy ampua yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi, näemme pahuuden johon suomessa ei ole totuttu.

Sama toistuu ympäri euroopan. Syyllisiä ovat Persujen vihreiden ja vasemmiston mielestä kapitalistit. Nuo fasistisiat. Mutta todellisuudessa nuo tahot eivät ole missään määrin syyllisiä vasemmistolaisuuden lopulliseen konkurssiin.