Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428521 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1280 on: 02. 11. 2011 11:11 »
Kivimäelle vastauksena, en ole koskaan pannut poissaolollani takarajaa. Olen levossa niinkauan kuin haluan.
En kysele sitä Kivimäeltä, kaikkein viimeksi.

Kuulun nukkuvien  puolueeseen mieluummin. Minä olen perussuomalainen olematta perusuomalainen. Presidentin vaaleissa äänestän Niinistöä pelkästään sen vuoksi, että hän rehellinen porvari.Lipponen on salaporvari joka ajaa Niinistön oikeistolaisuudessa ohi. Onhan minulla taustana porvarillinen koti. Koskaan en ole ollut kommunistisen puolueen jäsen en edes SKDL:n jäsen. Varhaisnuoruudessa olin vasemmistolainen, niinkuin siihen aikaan kuului  älymystönuorten olla.
Nuorena kuuluu olla vasemmistolainen, mutta jos vielä 50-vuotiaana on vasemmistolainen, niin  sillä on kyllä päässä jotain vikaa. Tämä on totuus, valitettavasti.

Tähän taas loppuu kirjoitteluni tältä erää pidän taas taukoa, koska olen huomannut, että vanhat harmaa tukkaiset möläyttelee täällä mitä sattuu. Ei sellainen sovi minun arvolleni. Minä seuraan tätä palstaa ja mitä se Kivimäelle mitä minä luen. Se on minun asiani. Samoin kuin se, että minun asunnossani käy minun vieraitani, ei muitten.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1281 on: 02. 11. 2011 12:12 »
Minusta tämä forum kärsii jo nyt aika paljon persujen dominoinnista, eikä tänne viitsi juuri kukaan muun suunnan poliitikko nimellään enää kirjoittaa. Mutta rasvis ja persut vaativat ettei heikäläisten tekemisistä saa ollenkaan kirjoittaa, ainakaan kielteisessä sävyssä. Yksipuolisuuteen kaatuisi tämä forum siinä tapauksessa lopullisesti.

Mitä tulee rasviksen joutumiseen moderoinnin kohteeksi, olisi sitä vähänkään tiukemmalla linjalla tapahtunut vieläkin enemmän. Peiliin voi aina vilkaista. Vihjailu multilinkkeihin senkun jatkuu kenenkään siihen puuttumatta, mutta rasvis on siinäkin asiassa täysin hakoteillä.

Suksen jätän tällä kertaa aika pienelle, koska tuo on sitä ikuista selittelyä jonka voi kuka tahansa oikaista lukemalla hänen profiilistaan menneitä kirjoituksia.

Sen verran kuitenkin puutun tyyliin, jota Suksi omasta mielestään usein korostaa. Hän on usein alleviivannut herrasmiesmäisyyttä ja tuominnut alatyylisen kirjoittelun. Koskaan hän ei silti ole siihen itse pystynyt. Vai täyttääkö esimerkiksi tämä lainaamani teksti korrektin keskustelun kriteerit. Kirjoitushan oli käytännössä kokonaan kommenttia aikaisempiin kirjoituksiini. Joten minuun hän tässä viittaa. Tämä ilmeisesti on juuri Suksen arvolle sopivaa tekstiä.


jos vielä 50-vuotiaana on vasemmistolainen, niin  sillä on kyllä päässä jotain vikaa. Tämä on totuus, valitettavasti.

« Last Edit: 02. 11. 2011 12:12 by Jorma Kivimäki »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1282 on: 02. 11. 2011 12:12 »
Olen enemmänkin huolestunut sossujen ääriliikkeistä koska niistä ja niiden tekemistä rikoksista on laajasti näyttöä Euroopassa, jaa vai väitetään jollain porukalla olevan yhteyksiä pride mellakkaan joopa joo ainahan sitä voi väittää mitä tahansa. Minä väittäisin , että jorma herralle kuuluisi  Nobelin rauhanpalkinto ja perusteena voisi olla vaikka kun et ole mikään ruudinkeksijä. Vähemmistöjen syrjintä on vakava asia ja jos nyt lähdetään sille tielle ettei äärioikeistolaisesti ajattelevat saisi olla töissä missään niin johan on markkinat , varsinkin jos tuonkaltaisia ajatuksia esittää ammatiliitoissa työskenelleet ihmiset.
veritas odium parit.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1283 on: 02. 11. 2011 12:12 »
No, koitetaan kestää ja ihan pian tulee koiranpaskat kävelyteille niin päästään asiaan. Koko foorumi kuivuu kasaan jos emme saa poliitikkoja ja virkamiehiehiä astumaan esiin. Muistaako ketään kuun pyysin terveyskeskuksen johtaja Markku Sirviöltä vastausta ihan asialliseen kysymykseen, sielä pyyntö astua esiin ja lupaus multa että tulen nimimerkin takaa ulos. Tulosta ei tullut ja kusumus ei johdatellut väittelyyn vaan selkeää vastaust
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1284 on: 02. 11. 2011 12:12 »
Olen enemmänkin huolestunut sossujen ääriliikkeistä koska niistä ja niiden tekemistä rikoksista on laajasti näyttöä Euroopassa, jaa vai väitetään jollain porukalla olevan yhteyksiä pride mellakkaan joopa joo ainahan sitä voi väittää mitä tahansa. Minä väittäisin , että jorma herralle kuuluisi  Nobelin rauhanpalkinto ja perusteena voisi olla vaikka kun et ole mikään ruudinkeksijä. Vähemmistöjen syrjintä on vakava asia ja jos nyt lähdetään sille tielle ettei äärioikeistolaisesti ajattelevat saisi olla töissä missään niin johan on markkinat , varsinkin jos tuonkaltaisia ajatuksia esittää ammatiliitoissa työskenelleet ihmiset.


Risto Helinin vuodatukseen pitänee suhtautua huumorilla. Olen ennenkin huomannut, että nämä forumeilla raivoavat persut pitävät itseään älykkäinä, jopa älykkäämpinä kuin maan johtavat poliitikot tai –virkamiehet. Mitä lahjakkuuksia onkaan isänmaa heissä menettänyt. Samat ”fiksut” kirjoittavat sanottavansa yhteen pötköön isot ja pienet kirjaimet sekaisin.

Jos nyt ei kuitenkaan lähdettäisi ehdottamallesi tielle, että äärioikeistolaiset eivät saisi olla missään töissä. Sellaistahan minä en ole esittänyt. En itse asiassa ole kirjoittanut mitään edes siitä, pitäisikö Pyysalon saada säilyttää työpaikkansa. Se lienee tämän kansanedustajan ja perussuomalaisten varapuheenjohtajan Juho Eerolan päätettävissä.


Mitä tulee Kansalliseen vapautusrintamaan, ei ole minun keksintöäni siitä varoittaminen.
 
http://vasemmisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/86102-media-hyysaa-murhamiehia

Ai niin Helinhän kertoi tässä hiljattain olleensa mukana jossain isänmaallisessa kerhossa. Siitäkö kenkä nyt puristaa.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1285 on: 02. 11. 2011 13:01 »
Toveri Kivimäki vääntää järjestäen kärpäsistä härkäsiä muita mustamaalatakseen. Sen takia lienee tarpeen esittää alkuperäistä materiaalia kyseisestä asiasta.

..."Kansanedustaja Juho Eerolan avustaja Ulla Pyysalo sanoo, että jätti hakemuksen muutama vuosi sitten, eikä silloin ollut tietoinen ryhmän kaikista näkemyksistä.
- Olin unohtanut koko asian, enkä ole tässä elämäntilanteessa tosiaankaan hakemassa sellaista jäsenyyttä, hän sanoi.
Pyysalo kertoi, ettei hän itse kannata esimerkiksi rotuoppia. Hän sanoi, ettei jäsenyyttä hakiessaan tarkkaan tiennyt, mistä SVL:ssä oli kyse."

Kansallisen vastarintaliikeen sivulta:

"Suomen Vastarintaliike on ottanut tehtäväkseen suojella suomalaista historiaa, kulttuuria ja suomalaista identiteettiä. Taistelemme integraatiota, kulttuurista rappiota ja uhkaavaa kansamme sulautumista vastaan muiden rotujen ja kansanryhmien kanssa. Me suojelemme myös fyysisesti heikompia kansamme jäseniä, kun nykyään laittomuudet ovat laajasti levinneet, ja erityisesti vanhuksista ja naisista on tullut laillista riistaa. Me olemme aggressiivisen politiikan kannalla, ja samalla tartumme ongelmiin, joita suomalaiset kohtaavat päivittäin. Vastarintaliike on asettanut seuraavat pääperiaatteet, jotka ilmentävät taistelumme suunnan."

Nuori idealisti saattaa tuossa helposti mennä helppoon jos lukee vain ensimmäisen lauseen hyvin ja muun osan huonosti. Liike on kaukana perussuomalaisuudesta.

Nykyhetken tuhoisin ääriliike on markkinafundamentalismi, joka vaatii suurpääomalle rajatonta vapautta kyykistää köyhät ja puolustuskyvyttömät. Tämä ideologia on myös puhdasta äärioikeistoa sanan perinteisessä merkityksessä. Se on rikkaiden ideologia, ja suurituloisin presidenttiehdokas on - ei mikään yllätys - Paavo Lipponen, äärioikeistolainen.


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1286 on: 02. 11. 2011 13:01 »
Nyt jorma herralla näytön paikka, missä isänmaallisessa kerhossa olen sanonut olevani mukana. Jos nyt aivan puppua saa söpertää niin sillonhan minäkin voisin epäillä jollain palstan kirjoittajalla olleen yhteyksiä Baader–Meinhof-ryhmään.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1287 on: 02. 11. 2011 13:01 »
Nyt jorma herralla näytön paikka, missä isänmaallisessa kerhossa olen sanonut olevani mukana. Jos nyt aivan puppua saa söpertää niin sillonhan minäkin voisin epäillä jollain palstan kirjoittajalla olleen yhteyksiä Baader–Meinhof-ryhmään.

Minä muistelen, että kysymys taisi olla jostain kerhosta Turussa...? Mutta oliko kysymys mukanaolosta vai ystävyydestä tyyliin "Havukka on mun kamu", en muista.
Mutta tästä nyt ei varmaan tarvitse sen suurempaa numeroa nostaa. Helin nyt varmaan sympatisoi Pekka Siitoistakin?

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1288 on: 02. 11. 2011 13:01 »
Siitoin oli minun mielestäni pölvästi, mutta mamusetä on ottanut kiitettävän monta kertaa esille hänet niin arvelen Siitoimen olleen mamusedän salarakas, enpä muuten muista minäkään kuuluuko mamusetä johonkin ruattalaiseen gay-kerhoon.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1289 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Toveri Kivimäki vääntää järjestäen kärpäsistä härkäsiä muita mustamaalatakseen. Sen takia lienee tarpeen esittää alkuperäistä materiaalia kyseisestä asiasta.

..."Kansanedustaja Juho Eerolan avustaja Ulla Pyysalo sanoo, että jätti hakemuksen muutama vuosi sitten, eikä silloin ollut tietoinen ryhmän kaikista näkemyksistä.
- Olin unohtanut koko asian, enkä ole tässä elämäntilanteessa tosiaankaan hakemassa sellaista jäsenyyttä, hän sanoi.
Pyysalo kertoi, ettei hän itse kannata esimerkiksi rotuoppia. Hän sanoi, ettei jäsenyyttä hakiessaan tarkkaan tiennyt, mistä SVL:ssä oli kyse."

Kansallisen vastarintaliikeen sivulta:

"Suomen Vastarintaliike on ottanut tehtäväkseen suojella suomalaista historiaa, kulttuuria ja suomalaista identiteettiä. Taistelemme integraatiota, kulttuurista rappiota ja uhkaavaa kansamme sulautumista vastaan muiden rotujen ja kansanryhmien kanssa. Me suojelemme myös fyysisesti heikompia kansamme jäseniä, kun nykyään laittomuudet ovat laajasti levinneet, ja erityisesti vanhuksista ja naisista on tullut laillista riistaa. Me olemme aggressiivisen politiikan kannalla, ja samalla tartumme ongelmiin, joita suomalaiset kohtaavat päivittäin. Vastarintaliike on asettanut seuraavat pääperiaatteet, jotka ilmentävät taistelumme suunnan."

Nuori idealisti saattaa tuossa helposti mennä helppoon jos lukee vain ensimmäisen lauseen hyvin ja muun osan huonosti. Liike on kaukana perussuomalaisuudesta.


Roy Rabb näyttää lukeneen heikosti tätä keskustelua. Kannattanee aluksi kuunnella Pyysalon haastattelu tästä linkistä. Sen jälkeen voi jatkaa lukemalla Joni Pelkosen kirjoitus, jota kukaan ei tietääkseni ole pystynyt kumoamaan.

http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/etusivu/etusivun-jutut/miksi-kansanedustajan-avustaja-halusi-liittya-uusnatsijarjesto

Tässä alla tuo artikkeli, missä pistetään tuo ”muutama vuosi sitten” outoon valoon. Voidaan puhua jopa liittymisestä perussuomalaisiin ja Suomen Vastarintaliikkeeseen samoihin aikoihin. Joku puhuu jopa kaksoisjäsenyydestä.

http://jonipelkonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/87344-milloin-anu-pyysalo-todella-jatti-hakemuksensa-uusnatsijarjestoon

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1290 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Nyt jorma herralla näytön paikka, missä isänmaallisessa kerhossa olen sanonut olevani mukana. Jos nyt aivan puppua saa söpertää niin sillonhan minäkin voisin epäillä jollain palstan kirjoittajalla olleen yhteyksiä Baader–Meinhof-ryhmään.

En ole väittänyt sinun olevan kyseisen kerhon jäsen, mutta mukana olet omien sanojesi mukaan ollut. Tässä muutama ote liittyen kerhoa koskevaan keskusteluun:


Satavarmasti tiesin tekijöiden olevan suomalaisia tiesin sen jo paljon aikaisemmin kuin moni muu, asia nyt vain on niin , että mamuasiat ja muutkin selviää parhaiten ns. ruohonjuuritasolla ja olemalla usein siellä mukana jossa eletään tavallista arkea, sinä kuulut nurmikolla surffaajiin jotka joutuvat olemaan ja kokemaan asioita toisenkäden tietojen kautta.

Talossa on harrastetilat nuorilla työssäkäyvillä suomalaisilla , siellä harrastetaan erilaisia liikunnan muotoja sekä yhdessäoloa. Mistään natsikerhosta ei ole kysymys , vaan porukka koostuu erilaisista maailmankatsomuksista. Mies jota ammuttiin oli tavallaan sijaiskärsijä , koska isku oli suunattu oletettuja vihollisia vastaan.

Jos on pilottitakki ja lyhyet hiukset niin joillekkin se saattaa merkitä rasistia, vaikkakin jos asiaa tarkasteltaisiin niin noiden tunnusmerkkien käyttäjissä rasistit olisivat vähemmistönä. Tuossa kerhossa ei nyt kertakaikkiaan ole mitään ihmeellistä, olen itse vieraillut kutsuttuna noissa tiloissa. Nuo maalaukset ovat olleet kaikkien nähtävillä jotka ovat tuolla alueella liikkuneet, muistaakseni niissä luki antifa ja jotain muita uhkailuja. Kyllä tässä olisi nyt mietinnän paikka jos meuhkaaminen rsismin nollalinjasta johtaa tälläisiin järjettömiin tekoihin.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1291 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Kyllä ottaa "sossuilla" luonnon päälle ja apuun ryntää tietysti Suomeen kaipaava siirtolainen :) :)
Voi näitä lipposia.......

Offline rokkifaari

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1292 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Risto Helin on Ulla Pyysalon facebook-kaveri.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1293 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Kyllä ottaa "sossuilla" luonnon päälle ja apuun ryntää tietysti Suomeen kaipaava siirtolainen :) :)
Voi näitä lipposia.......

Eipä tässä mikään luonnon päälle ota, miksi ottaisi kun käydään keskustelua persujen mustasta kyljestä.

Piiskan en ole vielä koskaan huomannut kirjoittavan itse asiasta. Yleensä on juuri ollut tuota säälittävää ”apuun ryntäämistä”.

Odotan mielenkiinnolla kuka vakuuttuu ensimmäisenä Pyysalon vilpittömyydestä kuunneltuaan tuon ääninauhan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1294 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Mitkä ovat ne minun sanat joilla olen kertonut olevani kerhon jäsen. Jorma herra kirjoitti näin :
(Ai niin Helinhän kertoi tässä hiljattain olleensa mukana jossain isänmaallisessa kerhossa ). Tässä sinä aivan selvästi valehtelet, en ole mukana edelleenkään.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1295 on: 02. 11. 2011 14:02 »
Mitkä ovat ne minun sanat joilla olen kertonut olevani kerhon jäsen. Jorma herra kirjoitti näin :
(Ai niin Helinhän kertoi tässä hiljattain olleensa mukana jossain isänmaallisessa kerhossa ). Tässä sinä aivan selvästi valehtelet, en ole mukana edelleenkään.

Jäsenyydestä en ole puhunut tähän mennessä mitään. Kerroit itse vierailleesi kutsuttuna noissa tiloissa. Tiesit kertoa myös asioista mitä ko. kerhossa puuhataan.

Aikaisemmassa keskustelussa puolestaan leveilit tietäväsi paljon ennen muita että ampujat olivat suomalaisia ” olemalla usein siellä mukana jossa eletään tavallista arkea”.  Käytin tässä siis vain samaa ilmaisua kuin sinä.
« Last Edit: 02. 11. 2011 15:03 by Jorma Kivimäki »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1296 on: 02. 11. 2011 15:03 »
Aivan kaksi eri asiaa sinä kirjoitit selvällä Suomenkielellä , että olen mukana isänmaallisessa kerhossa kun totuus ja se mitä minä kirjoitin vierailleeni koska kutsuivat. Sinä olet minun mielestä valehtelija ja valheellisen kuvan levittäjä tässä asiassa.
veritas odium parit.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1297 on: 02. 11. 2011 15:03 »
Nyt ei sitten millään aukea minulle , että minkä rikoksen Pyysalo nyt on oikein tehnyt. Mitä tulee selittämisiin niin jos vaikkapa jorma herra alkaisi selittelemään sossujen pimeää puolta niin luulenpa maallisen ajan loppuvan kesken .

Tällä Kivimäen myöhäisherännäislogiikalla on syytä myös huomauttaa että Otto Wille "Terijoen hallitus"- Kuusinen oli sosiaalidemokraattien jäsen!

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1298 on: 02. 11. 2011 15:03 »
Enpä tainnut kirjoittaa, että olet mukana. Kirjoitin, että kerroit olleesi mukana, en että olet mukana. Puhumattakaan siitä että olisin väittänyt sinun olevan jäsen.

Ai niin Helinhän kertoi tässä hiljattain olleensa mukana jossain isänmaallisessa kerhossa. Siitäkö kenkä nyt puristaa.


Käytin siis mennyttä muotoa, joka viittasi omaan kertomaasi käynnistä kerhossa. Kun kerroit, olit kutsuttuna ja osasit kertoa mitä he puuhaavat, oletan että sinulle kerhoa esiteltiin. Annoit ymmärtää, että tunnet toiminnan hyvin, mutta lopuksi heittäydyit salaperäiseksi etkä kertonut mikä kerho on kysymyksessä.

Minusta sinä yrität nyt tekeytyä täysin ulkopuoliseksi ja ohjata keskustelua epäolennaiseen. Minulle sopii hyvin se, ettet ole kerhon jäsen etkä mukana heidän toiminnassaan.

Alkuperäisesti yritin ymmärtää sitä, miksi niin kovasti puolustat tuota Suomen Vastarintaliikettä

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1299 on: 02. 11. 2011 15:03 »

Tällä Kivimäen myöhäisherännäislogiikalla on syytä myös huomauttaa että Otto Wille "Terijoen hallitus"- Kuusinen oli sosiaalidemokraattien jäsen!

.


Laihian persun on kyllä ihan turha tulla opettamaan minulle työväenliikkeen historiaa. Miten tämä muuten liittyy keskusteluun ? Sinäkin vain haluat Piiskan tavoin ”rynnätä apuun”.

Olen varsin tietoinen siitä, että kommunismi syntyi vasta sosialistisen vallankumouksen jälkeen 7.11.1917. Sitä ennen oli yksi yhteinen työväenpuolue, sosialidemokraattinen. Siellä se Kuusinenkin oli mukana. Meidän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen, että SDP säilyi maltillisten käsissä ja kommunistit perustivat lopulta uuden vähemmän vaikutusvaltaisen puolueen.

Sen sijaan vihjauksella paljon myöhäisempään ”Terijoen hallitukseen” ei ole mitään tekemistä sosialidemokraattien kanssa. Se oli puhtaasti kommunistivetoinen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Terijoen_hallitus

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1300 on: 02. 11. 2011 16:04 »
Vastarinta porukka  on pelleporukka ja tuolla kerholla ei ole mitään tekemistä tuon pelleporukan kanssa, minäkään en halua olla pellejen kanssa tekemisissä joten jätän tuon saivartelun tältä kohdin.
veritas odium parit.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1301 on: 02. 11. 2011 16:04 »
Tällä Kivimäen myöhäisherännäislogiikalla on syytä myös huomauttaa että Otto Wille "Terijoen hallitus"- Kuusinen oli sosiaalidemokraattien jäsen!
Laihian persun on kyllä ihan turha tulla opettamaan minulle työväenliikkeen historiaa. Miten tämä muuten liittyy keskusteluun ? Sinäkin vain haluat Piiskan tavoin ”rynnätä apuun”.
Olen varsin tietoinen siitä, että kommunismi syntyi vasta sosialistisen vallankumouksen jälkeen 7.11.1917. Sitä ennen oli yksi yhteinen työväenpuolue, sosialidemokraattinen. Siellä se Kuusinenkin oli mukana. Meidän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen, että SDP säilyi maltillisten käsissä ja kommunistit perustivat lopulta uuden vähemmän vaikutusvaltaisen puolueen.
Sen sijaan vihjauksella paljon myöhäisempään ”Terijoen hallitukseen” ei ole mitään tekemistä sosialidemokraattien kanssa. Se oli puhtaasti kommunistivetoinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Terijoen_hallitus

Suomen Työväen vallankumouksen 1918 jälkeen jakautui SDP oikeistoon ja vasemmistoon. Siten, kun se nytkin hyvin näkyy nykyisen SDP:n hyvin oikeistolaisen politiikan kautta. Nykyiselle oikeistolaiselle SDP:lle on oikeistolaiset puolueet läheisempiä liittolaisia kuin vasemmistolaiset.

Kaiken huippu oli vuosien 1930-1945 välinen aika maamme historiassa, kun nämä sosiaalidemokraatit olivat yhteistoiminnassa natsienkin kanssa, ainoa ”vasemmistolaisena puolueena” silloisessa euroopassa.

Vuoden 1945 jälkeen olikin SDP:n uskottavuus nollassa kansan silmissä. Tämä johtikin siihen, että puolue hajosi kahteen osaan sekä puolue että ay-kentässä. Myöskin kokoomuksen uskottavuus oli nollassa sotasyyllisyyksien johdosta.  Vasta Kekkosen poismeno auttoi sekä kokoomusta, että SDP:tä parlamenttaarisen vallanalueella.

SDP:n oikeistolaisuus on vaikuttanut koko vasemmiston heikkoon poliittisen toimintaa työläisten edunvalvonnassa. EU-maiden vasemmiston taistellessa säästö -ja leikkauspolitiikkaa vastaan on SDP päinvastaisella linjalla kuin muu euroopan vasemmisto.

Terijoen hallituksessa ei tietenkään ollut tilaa oikeistolaisille sosiaalaidemokraateille on selvää.
Nehän olivat tuolloin natsien kanssa yhteistoiminnassa rakentamassa suursuomea.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1302 on: 02. 11. 2011 17:05 »
Tähän persu-osioon voi näköjään kirjoitella mitä sattuu, joten sopeudun. Aikaisemmin Urholla oli tuo oma osio ”vasemmistolainen media”.

Muutama kommentti Urhon kirjoituksen johdosta, jossa jälleen kerran pistetään koko työväenliikkeen historiaa uusiksi.

Sosialidemokraattinen puolue oli jakaantunut ennen kansalaissotaa maltillisiin ja radikaaleihin. SKP perustettiin elokuussa 1918 Moskovassa nimellä Suomalainen Kommunistinen Puolue, joka otti ohjelmakseen bolsevikkien mukaisen vallankumouksellisen ohjelman. Tästähän sosialidemokraatit ovat kautta historian sanoutuneet irti. Kommunistien lähdön jälkeen ei ollut Hertan esittämää sosialidemokraattien vasemmistoa, vaan siis lähtivät puolueesta.

Kommunistien hallitsemat julkiset järjestöt lakkautettiin eduskunnan päätöksellä vuonna 1930. Moni sen ajan näkyvä sosialidemokraatti koetti puolustaa kommunistien oikeutta jatkaa puolueena – turhaan. On selvää, että aikaisemmin kommunisteja äänestäneet työläiset valitsivat toiseksi parhaan vaihtoehdon siirtymällä äänestämään demareita.

Sodan jälkeen kommunistit palasivat politiikkaan SKDL: n nimellä ja hyvällä menestyksellä. Silti SDP sai vuoden 1945 vaaleissa 25,1 % kannatuksen ja oli eduskunnan suurin ryhmä. Kannatus oli jokseenkin vakio koko 50-luvun. Hertan esittämä huono uskottavuus ja syy myöhempäsän hajaannukseen on siis puhdasta potaskaa.

SDP ei tosiaankaan hajonnut sodan jälkeen, vaan vasta 50-luvun lopulla. Nämä tepsuttajat (TPSL) palasivat puolueeseen takaisin 60-70 luvun taitteessa. Myös ay-liike yhtenäistyi samaan aikaan.

Eipä taida kovinkaan moni suomalainen olla Urhon tapaan ylpeä Terijoen hallituksesta. Pitäkää te kommunistit vain ylpeänä sitä osana omaa historiaanne ja syyttäkää itsenäisyytemme takaajia natsimyönteisyydestä.

Neuvostoliiton hajoamisen myötä on tilanne mennyt siihen, ettei ole mitään ideologista estettä sille, etteikö vasemmisto voisi jälleen yhtyä. Vasemmistolla toki tarkoitan SDP: tä ja Vasemmistoliittoa. Näitä marginaalisia 0,2 prosentin kannatuksen äkkivääriä kommunisteja tulee varmaan aina olemaan. Eipä niistä juuri haittaakaan ole, tosin työläisten edunvalvojiksi heistä ei myöskään ole.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1303 on: 02. 11. 2011 18:06 »
Siitoin oli minun mielestäni pölvästi, mutta mamusetä on ottanut kiitettävän monta kertaa esille hänet niin arvelen Siitoimen olleen mamusedän salarakas, enpä muuten muista minäkään kuuluuko mamusetä johonkin ruattalaiseen gay-kerhoon.

Etkös sinä ole myös vanha kamu Olavi Mäenpään kanssa? Ja varmaan sen verran hyvä kamu, että jaat Pekan ihailun - hänhän tykkäsi myös kovasti Olavista...

Eihän teidän piireissänne ole tapana kutsua muutenkaan toisianne pölvästeiksi?

Heille joille Olavi Mäenpää on tuntematon nimi, täytyy kertoa, että Mäenpää on Vapauspuolueen kärkihahmo, jota on myös epäilty uusnatsilaisuudesta ja joka avoimesti on hyväksynyt konfliktien ratkaisuksi väkivallan. Puheistaan hän on myös ollut useammin kuin kerran raastuvassa.

Risto näyttää vierailleen myös Olavin blogissa:

Quote
Risto Helin kirjoitti 15.10.2010 - 22:02
Toivotan onnea vaaleihin, on ilo seurata ja lukea noin päämäärätietoisen miehen toimintaa ja kirjoituksia ja mikä parasta et ole mikään hetken heiluja.


http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2680387

Olavi tietenkin vastasi kamulleen ja käytti myös hän Riston lempitermiä "pilvin pimein".

Mitä kerhoihin tulee, niin voitko sinä kertoa millaisista kerhoista sinä tykkäät? Vai kerronko minä...

Muistelen sinun olleen ehdokas tässä vuosi-pari sitten ja minulla on sellainen käsitys, että näin saattaa käydä myös tulevaisuudessa. Mitäs noista tossa ylempänä, mutta ehdokkuus edellyttää usein todellista rehellisyyttä ja rohkeutta kertoa, että mikäs mies sitä oikein onkaan. Ja hiukan minä kyllä alan ihmettelemään, kun nopea googlaus kertoi jo tuon verran. En taida uskaltaa jatkaa...
« Last Edit: 02. 11. 2011 19:07 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1304 on: 02. 11. 2011 19:07 »
Hui hurjaa , pölvästeiksi sanon niitä joita katson pölvästeiksi ei siinä sen kummempaa . Kovin paljon ei googlettamalla löydä ainakaan sellaista joka olisi suurikaan uutinen , ehdokkuudestani en ole vielä päättänyt mutta jos sitä nyt noinkin kovasti pyydetään niin olkoon menneeksi. Kuka epäilee ketäkin ja mitä miksikin sehän on sallittua, mitä tulee rehellisyyteen ja rohkeuteen niin mitä tai ketä minun pitäisi pelätä .
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1305 on: 02. 11. 2011 22:10 »
Eikös sinulta löydy muitakin kavereita, joiden harrastelulistalta löytyy katutappelut yms? Minusta hieman outoja kamuja miehelle, joka kampanjoi täällä sellaista vastaan melkoisella pirteydellä. Sellaistako kerhotoimintaa?

No, ei kai tässä pelkäämisestä ole kysymys. Hieman vain pistää silmään persujen piireistä tasaiseen tahtiin toistuva "isänmaallisuus".

Kerhoja ja klubeja on monenlaisia... Ja taitaa meidän satusetä Helinillekin löytyä omansa ja en kyllä nyt tarkoita ompelukerhoja.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1306 on: 03. 11. 2011 06:06 »
Uteliaisuus heräsi ja käväisin tutustumassa Helinin Facebook-sivustoon. Muistelen nimittäin, että hän avasi sen kerran kaikille, täällä käydyn keskustelun tuloksena, koska siellä ei ollut mitään salattavaa. En tosin päässyt kaivelemaan nyt, Helin oli sulkenut sen jostain syystä.
Noh, jokainen avaa ja sulkee omaa sivuaan miten haluaa, totta kai, mutta tuo Helinin lepakko ponnahtelee esiin aika mielenkiintoisissa paikoissa, varsinkin sellaisissa, joista se on vaikea siivota pois. Mutta voidaan ehkä jutella vielä lisääkin noista kerhoista Helin. Miten on, pannaanko omat kerhomme ja klubimme riviin, sinä ja minä? Saanko täydentää, jos satut "unohtamaan" jotain?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1307 on: 03. 11. 2011 07:07 »
Se sopii minulle vallan mainiosti ,mutta siinä on vain ogelmana kun esiinnyt nimimerkin suojissa niin vertailu on vaikeaa muuten kyllä.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1308 on: 03. 11. 2011 13:01 »
Se sopii minulle vallan mainiosti ,mutta siinä on vain ogelmana kun esiinnyt nimimerkin suojissa niin vertailu on vaikeaa muuten kyllä.

Eihän tämä estänyt sinua aikaisemmin viittaamasta Gay-kerhoon. Väärin meni siis heti ensiyrittämällä.
Saat kyllä henkilöllisyyteni privana jos haluat tutkia kerhojani tarkemmin. Sano vaan.
Listalta löytyy kaksi moottoripyöräklubia, jääkiekkoseuran jäsenyys, jalkapalloseuran jäsenyys ja olen myös Greenpeacen tukijäsen.
Turussa olen käynyt vain pari kertaa. Turun kerhoissa en ole jäsen.
En ole myöskään jäsen Helsinki Racin Facebook-sivuilla.
Olavi Mäenpää on minulle on aika tuntematon heppu, eikä Halla-ahokaan kuuluu samaan kerhoon kuin minä.
Hommafoorumi on myös minulle aika tuntematon paikka. Olen vieraillut ehkä kaksi kertaa siellä.
Ja olen kyllä tästä iloinen. Muuten kutsuisivat minua varmaan natsiksi...

Eihän sinullakaan Helin ole mitään yhteyksiä tuollaisiin juttuihin, eihän?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1309 on: 03. 11. 2011 14:02 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1310 on: 03. 11. 2011 14:02 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Mitä se kertoo?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1311 on: 03. 11. 2011 16:04 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Mitä se kertoo?

Luulis sun tietävän kun oot terroristijärjestöön liittynyt. Sopiiks tääkin siihen sun ajatukseen et "hiekkalaatikossa ollaan omistajan ehdoilla"? Funtsin aikasemmin et en jaxa näitä sun provoja, mut menkööt nyt kun oon hyvällä päällä. tossa vielä jos on päässyt unohtumaan:

...hän leikkii jonkun toisen hiekkalaatikolla ja silloin se tapahtuu sen hiekkalaatikon omistajan ehdoilla. Ja näin vaikka omistajan ehdot, säännöt ja toimenpiteet olisivat epäoikeudenmukaisia.

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3572.msg104821#msg104821
« Last Edit: 03. 11. 2011 16:04 by rasvattu ajatus »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1312 on: 03. 11. 2011 16:04 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Mitä se kertoo?

Luulis sun tietävän kun oot terroristijärjestöön liittynyt. Sopiiks tääkin siihen sun ajatukseen et "hiekkalaatikossa ollaan omistajan ehdoilla"? Funtsin aikasemmin et en jaxa näitä sun provoja, mut menkööt nyt kun oon hyvällä päällä.

Kyllä minä tiedän. Mutta mikä kysyinkin sinulta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1313 on: 03. 11. 2011 17:05 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Mitä se kertoo?

Luulis sun tietävän kun oot terroristijärjestöön liittynyt. Sopiiks tääkin siihen sun ajatukseen et "hiekkalaatikossa ollaan omistajan ehdoilla"? Funtsin aikasemmin et en jaxa näitä sun provoja, mut menkööt nyt kun oon hyvällä päällä.

Kyllä minä tiedän. Mutta mikä kysyinkin sinulta.

Tietteks mä opin jo skidinä, et jos vastaat kysymykseen kysymyksellä sä oot hävinnyt. Mut mitä muuta voi pelleltä oottaa?

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1314 on: 03. 11. 2011 17:05 »

olen myös Greenpeacen tukijäsen.

tää kertoo paljon.

Mitä se kertoo?

Luulis sun tietävän kun oot terroristijärjestöön liittynyt. Sopiiks tääkin siihen sun ajatukseen et "hiekkalaatikossa ollaan omistajan ehdoilla"? Funtsin aikasemmin et en jaxa näitä sun provoja, mut menkööt nyt kun oon hyvällä päällä.

Kyllä minä tiedän. Mutta mikä kysyinkin sinulta.

Tietteks mä opin jo skidinä, et jos vastaat kysymykseen kysymyksellä sä oot hävinnyt. Mut mitä muuta voi pelleltä oottaa?

He he. Ja tuollaisen vastauksen annat kysymyksen muodossa. 

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1315 on: 03. 11. 2011 17:05 »
No ni pian varmaan joku jortsu jatkaa? miten sä jaksat tota, oikeesti? kohta joku huutaa kuin mä vihjailen multinikeistä. so what? musta ei pidä pelata monella nikillä jos siihen ei oo taitoo. keskiverto demari ei yleensä oo kovin älykäs. taas se nähään. jos ois tietteks välkky duudsoni me oltais ihan et keitä nää hemmot on. mut mulle asia on selvä. omaa tyhmyyttään nää paljastuu. kai tänkin kommentin kohta joku mode poistaa kun multidemari itkee ylläpidolle mut mitä väliä.
« Last Edit: 03. 11. 2011 17:05 by rasvattu ajatus »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1316 on: 03. 11. 2011 18:06 »
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, eihän meikäläisten kerhot ole enää mitään kun alkaa jo verhon takaa näkymään noita terroristiporukoita. Eipä ollut kovin kaukaa haettu tuo aikaisempi heittoni Baader–Meinhof-ryhmästä.
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1317 on: 03. 11. 2011 18:06 »
No ni pian varmaan joku jortsu jatkaa? miten sä jaksat tota, oikeesti? kohta joku huutaa kuin mä vihjailen multinikeistä. so what? musta ei pidä pelata monella nikillä jos siihen ei oo taitoo. keskiverto demari ei yleensä oo kovin älykäs. taas se nähään. jos ois tietteks välkky duudsoni me oltais ihan et keitä nää hemmot on. mut mulle asia on selvä. omaa tyhmyyttään nää paljastuu. kai tänkin kommentin kohta joku mode poistaa kun multidemari itkee ylläpidolle mut mitä väliä.

Toisaalta on ihan kiva, että sekoitat minut arvostamaani kirjoittajaan. Se lisää minun omanarvontuntoa kirjoittajana. Totuushan on se, että ihan tälläinen kusipää en oikeassa elämässä ole tai ainakaan se ei näy kaikille. Toivottavasti tämä sinun väitteesi multinicistä ei loukkaa Jormaa, koska minulle väitteesi tuo ihan päinvastaisen tunteen. Lopulta kuitenkin minulla tulee sinua sääli kun sitkeästi vaan toistat samaa juttua ilman mitään todellisuuspohjaa. On myös kiva seurata miten yrität rimpuilla erilaisten kirjoitustyyliesi kanssa. Mistähän sinä haluat eri tyyleillä erottua ja miksi?

Jos arvostaisin sinua pätkääkään niin paljastaisin sinulle kyllä oikean nimeni niin sinun ei tarvitsisi elää tuollaisessa tuskassa. Sinulla on selvästi vaikeaa. Olen kovin pahoillani, mutta en ilmeisesti voi sinua auttaa.

Jorma: laita vähän jotakin hämmentävää tähän perään, että pysyy tuo hölmömpi osasto edelleen vähän kaffilla.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1318 on: 03. 11. 2011 18:06 »
No ni pian varmaan joku jortsu jatkaa? miten sä jaksat tota, oikeesti? kohta joku huutaa kuin mä vihjailen multinikeistä. so what? musta ei pidä pelata monella nikillä jos siihen ei oo taitoo. keskiverto demari ei yleensä oo kovin älykäs. taas se nähään. jos ois tietteks välkky duudsoni me oltais ihan et keitä nää hemmot on. mut mulle asia on selvä. omaa tyhmyyttään nää paljastuu. kai tänkin kommentin kohta joku mode poistaa kun multidemari itkee ylläpidolle mut mitä väliä.

Toisaalta on ihan kiva, että sekoitat minut arvostamaani kirjoittajaan. Toivottavasti tämä sinun väitteesi multinicistä ei loukkaa Jormaa
Jorma: laita vähän jotakin hämmentävää tähän perään, että pysyy tuo hölmömpi osasto edelleen vähän kaffilla.

Ketä Jormaa tarkotat? En maininnut ketään Jormaa.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1319 on: 03. 11. 2011 18:06 »
.

Eikö tämä suomalaisten demonisointi pitänyt jo loppua?????

"Markku Heikkilä
Jokin on muuttunut Suomessa

Suomessa pidettiin huhtikuussa eduskuntavaalit. Silloin moni ehdokas kertoi vaalitilaisuuksien muuttuneesta, kiristyneestä ilmapiiristä. Ilmassa olleet muutoksen tuulet heijastuivat myös itse vaaleissa, joissa Perussuomalainen puolue sai Suomen oloissa historiallisen suuren voiton. Puolue sai vajaat 20 prosenttia äänistä ja on sittemmin kyselyissä kilpaillut kokoomuksen kanssa suurimman puolueen paikasta.

On mahdotonta puhua Suomen poliittisista ääriliikkeistä arvioimatta siinä yhteydessä perussuomalaisten asemaa."

http://www.norden.org/fi/analys-norden/teemat/poliittisia-aeaeri-ilmioeitae-pohjoismaissa/jokin-on-muuttunut-suomessa

.