Author Topic: Suksi takaisin keskusteluun!  (Read 7924 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rasvattu ajatus

  • Guest
Suksi takaisin keskusteluun!
« on: 18. 10. 2011 20:08 »
Oisko aika kypsä Penan tulla takasin sulostuttamaan palstaa laajoilla elämänkokemuksillaan? Mä uskon et pahimmat korpit on jo väsyneet, vähän niinku tietteks koulukiusaajat väsyy jos ei uhri reagoi kiusaamiseen.  Ei täällä liikaa kirjottajia ole, musta kaikki mahdutaan tänne ja hiukka ymmärrystä sois tyhmemmillekin jortsuille aiheesta riippumatta. Onks joku eri mieltä? Pentti anna palaa!

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #1 on: 18. 10. 2011 20:08 »
Kyllä tässä jo soisi Pentti Suksen palaavan keskusteluihin , olihan hänellä etunaan laaja yleistietämys ja elämänkokemuksiakin verrattuna  vaikkapa kiistakumppaneihinsa.
veritas odium parit.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #2 on: 18. 10. 2011 20:08 »

Pena kehiin ilman muuta!!

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #3 on: 18. 10. 2011 22:10 »
Kannatan myös ehdottomasti, palstalta puutuu jotain kun p.Suksi ei kirjoita mitään. Mullakin erimielisyyksiä usei mutta sain kunnian käydä kulässä eikä me tapeltu. Toivottavasti saan vielä käydä uudestaan, vaikka kummankaan trveydessä ei ole kehumista.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #4 on: 19. 10. 2011 04:04 »

.

Suksi on saatava ehdottomasti keskusteluihin takaisin koska on yksi harvoista joka ei ole elänyt koko elämäänsä tynnyrissä eli on kokemusta elämästä Vaasan ulkopuoleltakin :)

.

Offline rokkifaari

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #5 on: 19. 10. 2011 05:05 »
llman muuta Suksi takaisin.  Tosin epäilen että shakaalit ovat jo teroittamassa hampaitaan.  Noin muutoin ihmettelen että miksi tämä foorumi ei saa ilmaa siipiensä alle.  Ihmisille tarjotaan ilmaiseksi mahdollisuus puuttua tärkeisiin asioihin mutta sitä ei käytetä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #6 on: 19. 10. 2011 05:05 »

.

Jossakin vaiheessa tänne tehtiin palstauudistus jonka jälkeen ei enää onnistukaan korjailla,.. korjaan tarkistaa lausuntojaan jälkikäteen

Se saattoi olla monelle liikaa

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #7 on: 19. 10. 2011 05:05 »
Mahdollisuus korjata/poistaa viestejä poistettiin Pentti Suksen tekemisien vuoksi.  Pentti ryhtyi poistamaan omia viestejään ja sotki näin muidenkin viestit.  Tämä riski on edelleen olemassa, siksi esto on yhä voimassa.
Korjausmahdollisuuden palauttaminen on toki mahdollista.

Jos Pentti päättää tulla takaisin niin hänen on sitouduttava siihen että ei poista viestejään. Niin pitkään muut saavat kärsiä.

Tietenkinon  olemasa myös mahdollisuus että poistan Pentin tunnukset ja palautan korjausmahadollisuuden.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

belurisk

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #8 on: 19. 10. 2011 09:09 »
Kyllähän Suksi voi takaisin tulla.
Korjaus/muokkaus-mahdollisuus oli hyvä toiminto.
Uudella lisäviestillä voi toki myös korjata ja/tai täydentää, mutta se ei ole aivan sama juttu.

Toimiihan muokkaus edelleenkin, mutta siinä lienee aikarajoitus.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #9 on: 19. 10. 2011 09:09 »
Kiitoksia paljon. Mutta minä edelleen  rauhassa maata tahdon. Se oli hirmuista kestää sitä julkista solvaamista
jota ylläpidon kustannuksella pidettiin. On sanoja joita ei saa käyttää julkisessa keskustelussa ja ne ovat:
varas, huora ja valehtelija. Jotkut luulevat, että sananvapaus on solvaamisen vapautta.. Nyt valtiovalta on tähän kiinnittämässä vakavaa huomiota. Perustuslain mukaan meillä jokaisella on  mielipiteen vapaus
Perustuslain 6 §:n mukaan ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveyden tilan,vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Nämä kaikki sisällytetty rikoskakiin eli teot ovat rangaistavia. Nyt on tulkut rikoslakiin viharikos kansanryhmää kohtaan kuin yksilöäkin kohtaan. Näin on tehty. Minun leimaaminen aiheettomasti valehtijaksi vasten parempaa tietoa on rikos. Kirjoituksiini on minulla tekijäoikeus ja minä saan kirjoituksilleni tehdä mitä tahdon. Minä en alistu
nimimerkki "Vaasalaisen" tahtoon ja ehtioihin, kun sitä ei tasapuolisesti muiltakaan vaadita, vaikka pitäisi.

Minulla on perustuslain mukaan oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen. Minuun 5 hekilön taholta ja ylläpidon siunauksella viety ihmisarvo. Se on iso loukkaus minua kohtaan. Olen aikoinani ollut lehden palveluksessa ja tiedän mitää saa kirjoittaa ja mitä ei ja kuinka kirjoitetaan.

Minulle vaasalaisia.info ei ole henki eikä elämä. Se on ollut laadullisesti parempaa elämää olla pois. Olen toki mukana keskusteluissa  joissa valvotaan todellisuudessa mitä keskustelupalstalla kirjoitetaan. Se, joka alkaa alatyylisen toisen henkilön mustaamisen, se on aina merkki siitä,  että on keskustelun hävinnyt.

On aivan sama mitä ehtoja Parkkari laittaa, ne eivät koskettele minua. Pysyn edelleen päätöksessäni
että en kirjoittele tänne. Minä tunnen Kari Lajusen, fiksu tasapainoinen henkilö ajatteleva ihminen
tekee hyvin arvokasta työtä kotouttaakseen kiinalaisia opiskelijoita. Tunnen Helinin ja työskennellyt hänen kanssaan ei mitään moittimista. Samoin Roy Rabbin, ammatti taitelija ja muusikko. Hänellä on oikeus vakaumukseen ja meidän pitää sitä kunnioittaa.Kun on vihapuhe, niin sen vastakohta on rakkauspuhe. Puhutaan rakkaudella toisistamme.

En kirjoita tämän enempää, minä rauhassa maata tahdon. En vastaa kirjioituksiin.

Teitä muistelleen


Pentti Suksi

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #10 on: 19. 10. 2011 12:12 »
Alkaa olemaan yhden käden sormin laskettavissa kirjoittajat.

jekku

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #11 on: 19. 10. 2011 12:12 »
Alkaa olemaan yhden käden sormin laskettavissa kirjoittajat.

Samoin kirjoitusten aiheetkin.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #12 on: 19. 10. 2011 12:12 »
Toisiko nykyisten aiheiden ja kirjoittajien suitsiminen uusia kirjoittajia ja uusia aiheita?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #13 on: 19. 10. 2011 13:01 »
Toisiko nykyisten aiheiden ja kirjoittajien suitsiminen uusia kirjoittajia ja uusia aiheita?

Painottaisin jotakin logiikkaa palstan hoidossa. Yksi hyvä keino olisi samat säännöt kaikille kirjoittajille. Aloitetaan vaikka siitä, että jos Kivimäki ei saa arvuutella kenenkään nimimerkkiä niin, sitä ei saisi tehdä rasvattu ajatuskaan. Tai kun Suksi vääristelee asioita ja väittää muiden kirjoittaneen jotakin sellaista mitä ei ole koskaan kirjoittanut. Sitten kun toinen vaatii jotakin kongreettista esimerkkiä asiasta ja Suksi joutuu huonoon valoon ja paiskataan ketju lukkoon. Lajunenkin saa vääristellä asioita ylläpidon siunauksella niin paljon kun haluaa.

Kuten yleensä; vika on johtamisessa ei kirjoittajissa. Kirjoittajat tekevät tästä palstasta juuri sellaisen kuin ylläpito toimillaan osoittaa. (lue. haluaa)   

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #14 on: 19. 10. 2011 14:02 »
  Lajunenkin saa vääristellä asioita ylläpidon siunauksella niin paljon kun haluaa.

Häh?

Vähän esimerkkiä kehiin että muutkin tietävät?  Muuten olet ainut.

Eli vähän faktaa. 

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline riivinrauta

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #15 on: 19. 10. 2011 14:02 »
Voisiko joku kertoa minulle mikä on ylläpidon ja moderattoreiden työnjako?  Olen ymmärtänyt että ylläpito lähinnä mahdollistaa tällaisen foorumin ja modet hoitavat ns. likaisen työn?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #16 on: 19. 10. 2011 18:06 »
Voisiko joku kertoa minulle mikä on ylläpidon ja moderattoreiden työnjako?  Olen ymmärtänyt että ylläpito lähinnä mahdollistaa tällaisen foorumin ja modet hoitavat ns. likaisen työn?

Lainasin wikipediasta oheisen sillä se on ihan oikein.  Olen ollut jokunen vuosi sitten tämän foorumin moderaattorivuorossa mutta nyt tavallinenn rivikirjoittaja.  Ylläpitäjä tekeekin sitten kaiken muun eli menee raastupaan jos sivustolla on sellaista joka antaa siihen aiheen eikä mode kerkeä poistamaan.

Quote
Moderaattorin tehtäviin kuuluu valvoa sitä, että käytävän keskustelun sisältö vastaa kyseisen keskustelun kriteerejä, sääntöjä ja että se yleensäkin pysyy hyvän maun ja netiketin mukaisena. Tarvittaessa moderaattori voi sensuroida keskustelijan viestejä tai antaa porttikiellon eli niin sanotun bannin huonosti käyttäytyvälle käyttäjälle. Moderaattorit pitävät kurissa myös mahdollisen spämmin, jota toisinaan keskustelufoorumeille ja chatteihin ilmestyy.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline riivinrauta

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #17 on: 19. 10. 2011 18:06 »
Kiitokset Kari Lajuselle.  Moderaattoreilla on siis paljon valtaa ja myös vastuuta.  Tuskin monikaan moderoinnin kohteeksi joutuva kokee sitä oikeudenmukaisena.  Tällaisia me olemme.

Ylläpito voidaan siis tuomita vain sen vuoksi että on perustanut foorumin, jonne joku kirjoittaa jotain josta tulee tuomio? 

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #18 on: 19. 10. 2011 20:08 »
Jos P. Suksi luopuu vapaaehtoisesti oikeudesta kirjoittaa tänne ja se on ainut este viestien muokkaamiseen niin ylläpito sopii Pentin kanssa aian ja palauttaa korjausmahdollisuuden. Itse kirjoitan välillä niin puppua että korjaus olisi hyvä, kokonaisten viestien poistamista en kaipaa mutta välillä en erota y kirjainta u:sta. Vasemman puolen halvaus ja pari lääkärin kieltämää olutta tekee elämän joskus vähän sekaiseksi näiden näppäimien kanssa
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #19 on: 19. 10. 2011 20:08 »
Kiitokset Kari Lajuselle.  Moderaattoreilla on siis paljon valtaa ja myös vastuuta.  Tuskin monikaan moderoinnin kohteeksi joutuva kokee sitä oikeudenmukaisena.  Tällaisia me olemme.

Ylläpito voidaan siis tuomita vain sen vuoksi että on perustanut foorumin, jonne joku kirjoittaa jotain josta tulee tuomio?  

Näin olen ymmärtänyt.  Ainoa henkilö koko tämän foorumin historiassa sen ajan minkä olen tänne kirjoittanut on vain yksi henkilö joka on kestänyt moderoinnin kuin mies.  Hän on Pentti Suksi.  Muut ovat suutuspäissään luikkineet kuin jänöt pusikkoon mutta kun Pentin banni loppui kärsi hän sen kuin mies jatkoi sen jälkeen normaaliin tapaan.  Toisinaan hän pitää taukoja mutta vain itse katsomanaan ajankohtana.  Jouduin aikanaan lopettamaan moderoinnin jonkun pusikkoon luikkineen kirjoittajan takia kun hän oli kärsinyt vääryyttä. 

Tämä osio on osoitus kirjoittajien halusta pitää Pentti Suksi mukana.
« Last Edit: 19. 10. 2011 20:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #20 on: 19. 10. 2011 20:08 »
Hyvä Kari ja jos huomasit käytin sanaa jos, Tunnen Suksen vuosientakaa vaikka hän ei tainnut mua muistaa mutta muutama kuukausi sitten olin pullapussin kanssa kylässä ja ostin sen kiistellun Vanhan Vaasan palo DVD:n. Toivoisin hänen pysyvän kirjoittajana ja jos hinta on editointimahdollisuun niin luovun siittä. Häntä kohdeltiin väärin ja on ihan selvä että suuttuu. Vaasan muusta historiasta menetämme paljon, samasta syystä en ole itse lähettänyt vanhoja kuvis kun kumminkin muistan jonkun nimen väärin ja nousee hulapaloo, serkkuni on kirjoittanut omakustanteena kirjan pumpulin tytöt ja olisi lupa julkaista mitä haluan. Ettei kenenkään mieli pahoitu niin ollaan vaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #21 on: 19. 10. 2011 22:10 »
Suksi on myös ainoa lukija joka on ottanut minut ja ulkomaalaiset ystäväni avosylin kotiinsa.  Tämä käynti lienee ollut kolmas.

Tässä kuvassa olen vierailulla Suksilla kiinalaisryhmän kanssa.
Tässä videopätkä mikä tuli vahingossa kun piti ottaa kuva http://www.youtube.com/watch?v=BG4LiKt7fF0
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #22 on: 20. 10. 2011 14:02 »
  Lajunenkin saa vääristellä asioita ylläpidon siunauksella niin paljon kun haluaa.

Häh?

Vähän esimerkkiä kehiin että muutkin tietävät?  Muuten olet ainut.

Eli vähän faktaa. 




Tässä on hyvä esimerkki, tosin tuoreempi kuin ne mitä ensin ajattelin. En jaksanut alkaa kaivelemaan ja tarjosit siihen heti tuoreen mahdollisuuden.


Näin olen ymmärtänyt.  Ainoa henkilö koko tämän foorumin historiassa sen ajan minkä olen tänne kirjoittanut on vain yksi henkilö joka on kestänyt moderoinnin kuin mies.  Hän on Pentti Suksi.  Muut ovat suutuspäissään luikkineet kuin jänöt pusikkoon mutta kun Pentin banni loppui kärsi hän sen kuin mies jatkoi sen jälkeen normaaliin tapaan.  Toisinaan hän pitää taukoja mutta vain itse katsomanaan ajankohtana.  Jouduin aikanaan lopettamaan moderoinnin jonkun pusikkoon luikkineen kirjoittajan takia kun hän oli kärsinyt vääryyttä. 

Tämä osio on osoitus kirjoittajien halusta pitää Pentti Suksi mukana.

Vain yksi henkilö on kestänyt moderoinnin??? Olemme keskutelleet asiasta ennenkin, mutta et varmaan halua muistella sitä, joten ei siitä sen enempää.

Eikös tuo "pusikkoonluikkija" ollut sellainen tapaus, jossa sinä moderaattorin valtuuksilla muokkailit toisen ja vielä omalla nimellä kirjoittajan viestejä muka vahingossa mieleiseksesi. Hänhän tuli takaisin "pusikostaan" ja vetosi siihen, että joutui poistumaan "pusikkoon", eli poistamaan tunnuksensa, koska hänen viesteihin sinä kirjoittelit ihan mitä sattuu. Muistaakseni hän kertoi takaisin tullessaan tehneen "pusikkoreissun" pakon edessä ja itsepuolustukseksi, koska pelkäsi hänen omalla nimellään tapahtuvaa sinun kirjoittelua. Hän siis tuli kyllä takaisin, mutta on sen jälkeen hävinnyt palstalta omine nimineen kuten moni muukin.

Sinä ainakin silloin kirjoitit poistaneesi itse omat moderaattorioikeutesi, eli mielestäni melko turhaa syyttää siitä jotakin toista "joka on luikkinut pusikkoon". Olisit varmaan ehkä joutunutkin tuon jälkeen luopumaan moderoinnista, mutta luovuit siitä silloin kyllä itse ennenkuin Parkkari olisi sinua siitä paikalta ehtinyt poistamaan. Turha siis väittää että jouduit hommasta luopumaan, koska luovuit siitä silloin itse.

Ja syy luopumiseesi oli varmaankin se, että olit tehnyt toiselle vääryyttä, vaikka kirjoitatkin nyt että toinen oli kärsinyt vääryyttä. Näin saat asian vääristelemällä näyttämään siltä, että joku pikkusielu on kärsinyt vääryyttä vaikka mitään ei ole todellisuudessa tapahtunut. 

Tuotahan ei voi mitenkään todistaa, koska en löytänyt kyseistä ketjua enää. Muistaakseni tuota keskustelua käytiin kovan moderoinnin keskutelualue nimisessä ketjussa, mutta saattoi se olla jossakin muuallakin.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #23 on: 20. 10. 2011 15:03 »
Ai sen voi nähdä noinkin.

 
Vain yksi henkilö on kestänyt moderoinnin??? Olemme keskutelleet asiasta ennenkin, mutta et varmaan halua muistella sitä, joten ei siitä sen enempää.

Kirjoittaja ei pääse alkua pidemmälle unohtamatta.  Sillä lause kokonaisena kuuluu
Quote
vain yksi henkilö joka on kestänyt moderoinnin kuin mies.  

Loppukin sujuu samanlaisen unohtelun merkeissä joten turha ottaa edes kantaa allaolevaa enempää.

Nimimerkki Asiantuntija on rekisteröitynyt foorumiin kaiken tuon jälkeen mistä hän kertoo joten hän tuskin tietää asiasta palljon mitään.   Kyllähän minulle vahinkojakin sattui mutta varsinaisesti kukaan asianosainen ei valittanut.

Tässä alla ensimmäinen kirjoitus nimimerkiltä Asiantuntija jossa hän pääasiassa keskittyy haukkumaan heti ensialkuun foorumin vakiokirjoittajia nimet mainiten.


Lainaus Asiantuntija 3.2.2010
Quote
Varmasti tarvitsevat, mutta jos foorumi on valjastettu, kuten tällä hetkellä on. Lähes ainoastaan vihanpitoon ja väärässä valossa esiintuotuihin asioihin Niskasen toimista, niin ei tunnu tarvitsevan. Tähän toimintaan syyllistyvät voimakkasti Lajunen, Jalonen, Suksi ja joku muukin vajakki jopa samasta sisäpiiristä.

Tämä oli siis nimimerkki asiantuntijan avausrepliikki tällä foorumilla.  Sama tahti jatkuu edelleen mutta sitä on suitsittu kun kukaan ei vastaa provosointiin.

Nimimerkkikirjoittaja Riivinrauta osuu täysin oikeaan tässäkin tapauksessa

Quote
Tuskin monikaan moderoinnin kohteeksi joutuva kokee sitä oikeudenmukaisena.  Tällaisia me olemme.




« Last Edit: 20. 10. 2011 15:03 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #24 on: 20. 10. 2011 15:03 »
No Kari, miten tuon "kesti kuin mies" asian kanssa nyt sitten olikaan? Sait palautetta toiveesi mukaan, mutta eikö selkäranka kestä sen kohtaamista?

En myöskään ymmärrä tuota "vain yksi henkilö on kestänyt moderoinnin kuin mies".

Tämä on vääristelyä. Sinun pitää kyllä nyt ensin kertoa, milloin moderointi kestetään kuin mies. Tästä pari ehdotusta:
- Silloinko, kun otetaan moderointi vastaan ja pidetään kirjoitustauko?
- Silloinko, kun otetaan bannit vastaan ja jatketaan sitten niin kuin mitään ei olisi tapahtunut?
- Silloinko, kun myönnetään että kirjoitti, tai toimi sopimattomalla tavalla?
- Silloinko, kun ei jostain syystä kyseenlaista moderoinnin toimintaa, vaan ottaa vaan vastaan?

Huomaa, Suksi kritisoi itse Parkkarin tahtoja ja ehtoja. Noh, kritiikki ei suuntaudu suoraan moderointiin, Parkkarihan vastaa ylläpidosta, mutta kyllä Parkkari toimii myös moderaattorin tunnuksin, joten "same same but different".


Minä en alistu
nimimerkki "Vaasalaisen" tahtoon ja ehtioihin, kun sitä ei tasapuolisesti muiltakaan vaadita, vaikka pitäisi.


Eli, miten miehekkäästi tässä otettiin vastaan moderointi ja palstan säännöt?

Mikäli olen ymmärtänyt asian oikein, Suksi sai kirjoituskiellon, koska poisteli omia viestejään ja rikkoi näin keskusteluketjuja.
Tässäkin keskustelussa hän viittaa yhä tekijänoikeuksiin - siis omaan oikeuteen poistella omia viestejään. Onko tämä sitä miehekkyyttä?

Tässä siitä yksi esimerkki:  


Kirjoituksiini on minulla tekijäoikeus ja minä saan kirjoituksilleni tehdä mitä tahdon.


Miehekkyyttä? Ehdottomasti ei. Kaikki muu on Kari totuuden vääristelyä.

Näin se on Kari, lue tarkkaan (tai Sukselle tämä pitäisi suunnata, mutta se on turhaa, yritetty on ennenkin):

Parkkari on pannut tämän foorumin pystyyn. Hän on säädellyt myös palstalle ehdot, jotka täytyy täyttää, voidakseen kirjoittaa täällä. Sen jälkeen kun olet saanut kirjoitusoikeudet, Parkkari päättää mitä täällä saa tehdä ja mitä ei. Ei täällä ole kenelläkään mitään omia, itsestään selviä oikeuksia.

Suksella on tekijänoikeudet omiin teoksiinsa omissa kirjoissaan ja omilla sivuillaan. Mutta näin se asia ei ole silloin, kun alkaa tuottamaan jonkun toisen omistamalla sivulla. Silloin hän leikkii jonkun toisen hiekkalaatikolla ja silloin se tapahtuu sen hiekkalaatikon omistajan ehdoilla. Ja näin vaikka omistajan ehdot, säännöt ja toimenpiteet olisivat epäoikeudenmukaisia.

Henkilökohtaisesti olen hieman huvittunut. Suksi on mussussa. Hänelle on esitetty paljon, paljon asiallisia kysymyksiä ja tarkennuspyyntöjä hänen omien lausuntojensa johdosta. Minäkin olen monesti hämmästynyt ja joutunut pyytämään tarkennuksia - joita ei sitten ole tullut. Palaute on ollut tosin syleksivää ja oman itsensä nostoa Suksen puolelta.

Vaasan palo-keskustelussa Suksi on saanut paljon todella asiallista palautetta, johon hän on reagoinut ala-arvoisesti ja suuria kirjaimia käyttäen (= internetkielessä huutamista). Varsinkin Kolppasen viestit ovat esimerkillisiä, mutta valitettavasti Suksessa ei ole miestä kohtaamaan näitä kysymyksiä, eikä myöskään selkärankaa olla hiljaa.

Kaipaanko Suksea kirjoittajana? Kaikesta huolimatta Kyllä. On itse asiassa ollut aika huvittavaa seurata kun äijä on hypähdellyt. Mutta kaipaanko keskustelukumppanina? En. Ei Suksen kanssa voi keskustellla. Hän on parhaimmillaan monologeissa, joissa hän yksin äänessä, omassa komerossaan.

Kaipaanko Karia lopaalina moteraattorina? En. Palstalle tuli jonkunlainen moderointirauha sen jälkeen, kun Kari katosi puikoista. Samalla katosi turha räpeltely ja ylimoderointi.  
« Last Edit: 20. 10. 2011 15:03 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #25 on: 20. 10. 2011 16:04 »

Nimimerkki Asiantuntija on rekisteröitynyt foorumiin kaiken tuon jälkeen mistä hän kertoo joten hän tuskin tietää asiasta palljon mitään.   Kyllähän minulle vahinkojakin sattui mutta varsinaisesti kukaan asianosainen ei valittanut.
Tiedätkö Kari, ettei jonkun nimimerkin rekisteröitymisajankohta kerro mitään sen nimimerkin takana olevan tai olevien henkilöiden palstan seuraamisessa. Tiedän useamman henkilön tälläkin palstalla, jotka ovat ajansaatossa vaihtaneet nimimerkkiään. Näistäkin kaksi henkilöä sinäkin sijoitat kaikkien aikojen kirjoittajien top kymppiin ja vielä neljänä eri nimimerkkinä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #26 on: 20. 10. 2011 18:06 »
  Tiedätkö Kari, ettei jonkun nimimerkin rekisteröitymisajankohta kerro mitään sen nimimerkin takana olevan tai olevien henkilöiden palstan seuraamisessa. 

Siihen en ota kantaa mutta tiedän kyllä, että jos munaa nimimerkkinsä niin pakkohan se on vaihtaa.   Vai onko juuri tässä tapauksessa joku muu syy?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #27 on: 20. 10. 2011 18:06 »
  Tiedätkö Kari, ettei jonkun nimimerkin rekisteröitymisajankohta kerro mitään sen nimimerkin takana olevan tai olevien henkilöiden palstan seuraamisessa. 

Siihen en ota kantaa mutta tiedän kyllä, että jos munaa nimimerkkinsä niin pakkohan se on vaihtaa.   Vai onko juuri tässä tapauksessa joku muu syy?
Mulle ei nyt oikein aukea, että mihin et ota kantaa tai ainakaan, että miksi et. Minä en ainakaan tiedä näiden nimimerkkien vaihtajien mokanneen mitään.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #28 on: 20. 10. 2011 20:08 »

Ainoa henkilö koko tämän foorumin historiassa sen ajan minkä olen tänne kirjoittanut on vain yksi henkilö joka on kestänyt moderoinnin kuin mies.  Hän on Pentti Suksi.  Muut ovat suutuspäissään luikkineet kuin jänöt pusikkoon mutta kun Pentin banni loppui kärsi hän sen kuin mies jatkoi sen jälkeen normaaliin tapaan.  Toisinaan hän pitää taukoja mutta vain itse katsomanaan ajankohtana.  Jouduin aikanaan lopettamaan moderoinnin jonkun pusikkoon luikkineen kirjoittajan takia kun hän oli kärsinyt vääryyttä. 

Tämä osio on osoitus kirjoittajien halusta pitää Pentti Suksi mukana.

Voi voi Kari Lajunen, olet taas antanut tunteille vallan kaverin hyväksi ja mikä pahinta totuuden kustannuksella.

Tässä asiassa totuus on lähes päinvastainen. Suksi on nytkin tauolla juuri moderointiin tyytymättömänä. Sen sijaan löytyy vaikka kuinka paljon kirjoittajia, jotka ovat kestäneet moderoinnin ”kuin miehet”. Omaakin tekstiäni moderoitiin tuossa hiljattain eikä siitä näppyjä tullut.

Vai tarkoitatko rankempaa juttua, eli viikon huilia ?  No sellaisiakin on muistissa, eräskin palattuaan totesi että oli aiheesta saanut viikon bannin. Sen sijaan Suksi on osoittanut katkeruutta joka ikinen kerta. Mielestäni Suksi on ollut erinomaisen suojassa moderoinnilta, huomioon ottaen hänen jatkuva tapansa kirjoittaa ohi otsikon. Monella muulla forumilla asiaan puututaan välittömästi.

Mitä tulee Lajusen toimintaan moderaattorina, on minullakin hyvin muistissa erään nimimerkin henkilöllisyyden lähes paljastaminen. Kun moderaattori alkaa kirjoittelemaan yhteisistä muistoista, siskosta ja kotikadusta, saattaa joku hyvinkin vetää oikeat johtopäätökset nimimerkin takana olevasta henkilöstä. Ainakin pienellä vaivalla se on selvitettävissä.
Itse kuitenkin koin Lajusen täysin sopimattomaksi toimimaan modena lähinnä siksi, että hän osallistui näihin väittelyihin jatkuvasti osapuolena.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #29 on: 20. 10. 2011 20:08 »
Kivimäkikin näyttää olevan henkilökeskeisen epäpoliittisen kokoomuslaisen viihdepolitiikan vanki.
Asiat tulee olla etusijalla kuten toisaalta tuleekin olla työväenliikkeessä, ei henkilöt jotka asioita tulkitsee.

Kollektiivinen joukkoliike on voimaa, mitä nyt metalliliittokin 40 vuoden tauon jälkeen käyttää.

Tulee siis kiinnittää niihin asioihin huomio, mitä Suksen Pentti kirjoittaa eikä pääasiassa henkilöön.

Ihminen on yhteiskunnallinen olio, jonka mielipiteet kuvastaa osaksi vallitsevaa yhteiskuntaa. Toisaalta vasemmalla sillä ei ole niin suurta vaikutusta yksilöön kuin oikealla. Mehän eletään kapitalismissa, joka on oikeistolainen yhteiskuntajärjestelmä.


Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #30 on: 20. 10. 2011 20:08 »
Minä lähinnä kommentoin Lajusen esittämää väitettä, toki myös totesin, että Suksella oli tapana kirjoittaa ohi otsikon. Eipä ole yllätys tämä kaveriporukkakaan, joka on pyytämässä Suksen paluuta.

Minulle on sinänsä aivan sama onko Suksi täällä vai ei, vaikka vain mielipiteitään myötäilevä keskustelu sujuu jotenkuten, muuten menee aina typeräksi jahnaamiseksi.

Suksi siis näyttää näkevän omat kirjoituksensa rakentavina ja väittää viiden henkilön ja ylläpidon toimesta on häneltä viety ihmisarvo. Suksi antaa ymmärtää, että viisi henkilöä olisi nimittänyt häntä kielletyllä sanalla kuten varas tai valehtelija. En ole koskaan nähnyt täällä moisia nimityksiä.

Itse olen kerran todennut Suksen valehdelleen, toki olen täysin varma että näin myös kävi. Sen sijaan valehtelijaksi en ole häntä nimennyt. Pelkästään se, että esittää täysin samasta asiasta kaksi vastakkaista totuutta, pistää joskus ihmettelemään mistä on kysymys. Otan esimerkin. Suksi kirjoitti vastauksena nimimerkille Professional, ettei koskaan ole ollut kommunisti, vasemmistolainen kyllä. Kun taas minulle, että on ollut molemmissa ryhmissä (kommunistien enemmistö / taistolaiset) ja kehtaa sen sanoa aivan reilusti.

Mitä tulee Suksen loukkaantumiseen muiden kielenkäytöstä, on se varsin farisealaista. Jos hän sanoo vastapuolta totuuden kääntäjäksi, ei se juuri valehtelusta poikkea. Tai kertoo, että meikäläisellä on puolueaivot ja jatkaa ” eihän puolueaivoilla varustettu mitään ymmärrä, hän on kauko-ohjattu puoluetoimistosta”.  Henkilökohtaisesti lähden siitä, että tuollaiseen rimanalitukseen voi vastata samalla mitalla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #31 on: 21. 10. 2011 11:11 »
Itseasiassa Lajuselta ei voi odottaa muuta kuin nuolevaa anaalyysiä Suksesta. Miten muuten sellaisesta, jonka luona kyläilee. Fiksumpi olisi tietenkin yrittänyt esittää asian edes jotenkuten neutraalisti.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #32 on: 21. 10. 2011 12:12 »
Itseasiassa Lajuselta ei voi odottaa muuta kuin nuolevaa anaalyysiä Suksesta. Miten muuten sellaisesta, jonka luona kyläilee. Fiksumpi olisi tietenkin yrittänyt esittää asian edes jotenkuten neutraalisti.

Et sitten enää muuta keksinyt  ;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #33 on: 21. 10. 2011 12:12 »
Itseasiassa Lajuselta ei voi odottaa muuta kuin nuolevaa anaalyysiä Suksesta. Miten muuten sellaisesta, jonka luona kyläilee. Fiksumpi olisi tietenkin yrittänyt esittää asian edes jotenkuten neutraalisti.

Et sitten enää muuta keksinyt  ;)

Ei tämän "keksimiseen" mikään ruudinkeksijä tarvitse olla. Suksi voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, eikä tule saamaan koskaan negatiivista palautetta sinulta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #34 on: 21. 10. 2011 16:04 »
Nokittelu aiheesta Suksi > Lajunen <> Matseman päättyy tähän.  Jos kielto ei tehoa, on seurtauksena 2 viikon banni molemmille.
Tapio Parkkari
yläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #35 on: 21. 10. 2011 17:05 »
Nokittelu aiheesta Suksi > Lajunen <> Matseman päättyy tähän.  Jos kielto ei tehoa, on seurtauksena 2 viikon banni molemmille.
Tapio Parkkari
yläpito
Lajunen saa näköjään sen saman palvelun kun Suksikin olisi saanut, eli kun vähän isoille  huutelee, niin onneksi pääsee sitten jonkun selän taakse piiloon. Tässä tapauksessa tuon ison ja turvaa antavan selän tarjoaa ylläpito. Tämä on juuri tämän palstan parhautta, eli tarjotaan myös vähän heikommille reppanoille mahdollisuudet pullistella joskus.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #36 on: 04. 11. 2011 04:04 »
  Tiedätkö Kari, ettei jonkun nimimerkin rekisteröitymisajankohta kerro mitään sen nimimerkin takana olevan tai olevien henkilöiden palstan seuraamisessa. 

Siihen en ota kantaa mutta tiedän kyllä, että jos munaa nimimerkkinsä niin pakkohan se on vaihtaa.   Vai onko juuri tässä tapauksessa joku muu syy?

Tässä alla Kivimäen kommentti eräästä toisesta ketjusta. Uskon yhden syyn nimimerkkien vaihtumiseen olevan juuri se, että nimimerkkejä (omanimi on myös nimimerkki) kohtaan hyökätään; ajattelivat tai kirjoittavat ne asiasta mitä tahansa. Kun keskustelu on mennyt siihen malliin, että mitä tahansa joku nimimerkki kirjoittaa niin, siitä tehdään omanlainen tulkinta ja olkinukke kirjoittajan nimimerkin mukaan ja itse sanomalla ei ole mitään väliä. Tästä syystä on varmasti joitakin nimimerkin vaihtoja tapahtunut. Nimimerkin vaihdossa on siis joissakin tapauksissa tarkoitus päästä aloittamaan puhtaalta pöydältä niin, että luetaan nimimerkin kirjoittamaa tekstiä, eikä kommentointi perustu vain nimimerkkiin.



Valitettavasti homma on vuosien mittaan tosiaan mennyt selkeään osapuolijakoon, jossa aina ollaan kuittailemassa toiselle osapuolelle jotain. Voisin nimetä koska tahansa muutaman nimimerkin ja omalla nimellään kirjoittavan, jotka käyvät vain esittämässä halveksuntansa pelkästään vastapuolen kirjoittajaa tai asiaa johon hänet voidaan yhdistää kohtaan.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #37 on: 04. 11. 2011 05:05 »
Tähän  täytyy ehdottomasti liittää nimimerkki "Asiantuntija" ensimmäinen  kirjoitus.   Näin sopuisasti haluaa aloittaa nimimerkki Asiantuntija puhtaalta pöydältä.   Jokainen voi tästä päätellä  kaikenlaista ja, että miten se sopii edelliseen kirjoitukseen.  Tämä on surkea yritys lietsoa vihaa.  Kohdistit sen vain niin väärin kuin olla voi.  Minua ei voi provosoida.

Quote
Varmasti tarvitsevat, mutta jos foorumi on valjastettu, kuten tällä hetkellä on. Lähes ainoastaan vihanpitoon ja väärässä valossa esiintuotuihin asioihin Niskasen toimista, niin ei tunnu tarvitsevan. Tähän toimintaan syyllistyvät voimakkasti Lajunen, Jalonen, Suksi ja joku muukin vajakki jopa samasta sisäpiiristä.

Lajunen on toiminnallaan tehnyt tälle foorumille enemmän vahinkoa, kun Niskanen koskaan. Niskasta on helppo syyttää, mutta Lajusen Jack-kissa ja muut nimimerkit syövät koko palstan uskottavuuden.

Täysin epäolennaisin näkökohdin tehdyt Lajusen videot ovat myös lisäämässä palstan vauhtia alaspäin. Koska videot näyttävät dokumentaarisilta ja kuitenkin sisältö on erittäin kovan luokan propagandaa omien (väärien) päätelmien esiituomista.

Lajunen on moderaattori ja hänen käyttäytymisensä tällä palstalla edustaa ylläpitoa, halusitpa Tapio sitä tai et. Luottamuspula ylläpitoon on kasvanut kestämättömäksi.

Paskasta ei saa konvehtia. Tarpeen voi olla jopa tehdä valinta kahden asian väliltä. Ne ovat asiallinen ja toimiva keskustelupalsta tai Lajunen sisäpiireineen. Siitä on kiva tehdä valintoja.

Tuossa ei muuten ole kaikki.  Luulen, että minulla on väärän värinen lakkikin.  Tai sitten se vie palstaa alaspäin kun minulla ei ole lakkia.  Oli miten oli, se on kaikessa tapauksessa väärin.  ;)

Seuraava "propagandavideo" tulee kai Asevelikylästä.  Aion tuoda esiin propagandaa ja kuvata joulupukkia.  Hui kauheata.

« Last Edit: 04. 11. 2011 06:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #38 on: 04. 11. 2011 06:06 »
Tähän  täytyy ehdottomasti liittää nimimerkki "Asiantuntija" ensimmäinen  kirjoitus.   Näin sopuisasti haluaa aloittaa nimimerkki Asiantuntija puhtaalta pöydältä.   Jokainen voi tästä päätellä  kaikenlaista ja, että miten se sopii edelliseen kirjoitukseen.  Tämä on surkea yritys lietsoa vihaa.  Kohdistit sen vain niin väärin kuin olla voi.  Minua ei voi provosoida.

Quote
Varmasti tarvitsevat, mutta jos foorumi on valjastettu, kuten tällä hetkellä on. Lähes ainoastaan vihanpitoon ja väärässä valossa esiintuotuihin asioihin Niskasen toimista, niin ei tunnu tarvitsevan. Tähän toimintaan syyllistyvät voimakkasti Lajunen, Jalonen, Suksi ja joku muukin vajakki jopa samasta sisäpiiristä.

Lajunen on toiminnallaan tehnyt tälle foorumille enemmän vahinkoa, kun Niskanen koskaan. Niskasta on helppo syyttää, mutta Lajusen Jack-kissa ja muut nimimerkit syövät koko palstan uskottavuuden.

Täysin epäolennaisin näkökohdin tehdyt Lajusen videot ovat myös lisäämässä palstan vauhtia alaspäin. Koska videot näyttävät dokumentaarisilta ja kuitenkin sisältö on erittäin kovan luokan propagandaa omien (väärien) päätelmien esiituomista.

Lajunen on moderaattori ja hänen käyttäytymisensä tällä palstalla edustaa ylläpitoa, halusitpa Tapio sitä tai et. Luottamuspula ylläpitoon on kasvanut kestämättömäksi.

Paskasta ei saa konvehtia. Tarpeen voi olla jopa tehdä valinta kahden asian väliltä. Ne ovat asiallinen ja toimiva keskustelupalsta tai Lajunen sisäpiireineen. Siitä on kiva tehdä valintoja.

Tuossa ei muuten ole kaikki.  Luulen, että minulla on väärän värinen lakkikin.  Tai sitten se vie palstaa alaspäin kun minulla ei ole lakkia.  Oli miten oli, se on kaikessa tapauksessa väärin.  ;)



Tilanne oli tuolloin juuri tuollainen, kun lainaamassasi ensimmäisessä kirjoituksessani tulee esiin. Mutta siltikin tuossa on mielestäni tuotu selkeästi esiin mielipiteeni näiden kirjoittajien toiminnasta, eikä pelkästään näistä kirjoittavista henkilöistä.

Edelleenkään en ole kertonut, että juuri minä olen halunnut aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta se on varmasti ja saamieni tietojen mukaan yksi suurimmista nimimerkin vaihtosyistä.

Oli kyse lakista tai ei olen kuitenkin sitä mieltä, että palstan uskottavuus on parempi jos sinä et ole näkyvä moderaattori. Kaikki se toiminta mitä olen toiminnassasi arvostellut ei ole koskaan perustunut siihen, että olet Kari Lajunen vaan aina siihen toimintaasi, joka on mielestäni ollut arvostelemissani asioissa väärää. Meillä on täysin erilainen katsontakanta asioihin.

Ylläolevan kappaleen pystyt osoittamaan vääräksi ainoastaan ottamalla tähän alle asiayhteydestä irroitettuja kommenttejani lainaten niitä tavalla, jonka sinä osaat hyvin.

Usko tai älä, mutta kyseessä ei todellakaan ole vihanlietsontayritys vaan ainoastaan yksi vastaus, joka mielestäni sopii tämän keskutelun alle ja liittyy keskuteluun. Ja varmasti on niin, että epähuomiossa puutun määrätyiden henkilöiden kirjoituksiin voimakkaamin kuin toisten, mutta määrätyillä henkilöillä noita epäoleellisuuksia on myös huomattavasti enemmän kuin joillakin muilla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Suksi takaisin keskusteluun!
« Reply #39 on: 04. 11. 2011 06:06 »
Kiitos vastauksesta joka ei nyt provosoinut.

Elämässä yleensä kohtaa vääryyttä ja oikeutta ja erilaisia mielipiteitä.  Yhteiselo ja demokratia ovat sitä, että nämä asiat elävät harmoonisessa kokonaisuudessa.  Siihen ikäänkuin kuuluu erilaiset vaihtoehdot.   Demokraattisesti niistä silloin valiltaan se paras ja luonnollisesti jonkun mielestä huono vaihtoehto. 

Parhaiten pärjää kun ei provosoidu.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.