Author Topic: C Express  (Read 107058 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline massi

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 501
  • Gender: Male
  • ja eikun lapioimaan...
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #80 on: 21. 07. 2009 20:08 »
Järki voitti viimein!

Toivotaan että pääsee hautuumaalle heti pilkottavaksi niinkun kuuluukin!

Huvittavaa tässä jutussa oli se että Finnlinesin paatteja on RG:n seisonta-aikana mennyt useampi

romutukseen juuri sinne minne RG:n meno estettiin...

Eli on se kumma kun RG joutui silmätikuksi...
Muutos on tahtotila

Veli-Jussi Pirinen

  • Guest
Re: C Express
« Reply #81 on: 21. 07. 2009 23:11 »
Järki voitti viimein!

Toivotaan että pääsee hautuumaalle heti pilkottavaksi niinkun kuuluukin!

Huvittavaa tässä jutussa oli se että Finnlinesin paatteja on RG:n seisonta-aikana mennyt useampi

romutukseen juuri sinne minne RG:n meno estettiin...

Eli on se kumma kun RG joutui silmätikuksi...

Mitkä Finnlinesin laivat ovat lähteneet Suomesta sinne romutettavaksi tässä välissä?

fableable

  • Guest
Re: C Express
« Reply #82 on: 22. 07. 2009 00:12 »
Järki voitti viimein!

 

Vai järki on voittanut?

SYKKEN toiminnassa ei ole ollut järjen häivääkään, vielä vähemmän sulun purkaminen edustaa sitä.  SYKE on hyvä esimerkki pikkusieluista pilkunviilaamista, jota suomalaiset viranomaiset EU;n  uskollisina direktiivioppilaina  muutenkin edustavat . SYKKEEn viranomaisilla on vain nyt kurat housuissa, ei muuta.
Ensin seisotetaan miehistöä vuodenpäivät epäinhimillisiä olosuhteissa ja pilataan merikelpoinen laiva, ja nyt ”ollaan kädet ristissä” että romu vielä satamasta liikahtaisi. Vai Intian valtamerelle ”RAHTIALUKSEKSI” - BUAHAAAHAAA…
Mihin katosi SYKKEEN ympäristö arvot ja huoli intialaisista purkajista. Jos SYKE olisi hiukankaan johdonmukainen, laivan asbesti pitäisi purkaa Vaasassa SYKKEEN valvonnassa. 
  Nostakaamme Kansanliike laivan siirtokiellon purkamisen mitätöimiseksi. Vihreät, ym. aktiivit herätys!   TOIMIKAA! Vai rahaako täällä Vaasassa vain ajatellaan?

Veli-Jussi Pirinen

  • Guest
Re: C Express
« Reply #83 on: 22. 07. 2009 01:01 »

Eli on se kumma kun RG joutui silmätikuksi...


Silmätikkuna, miten niin RG silmätikkuna.

RG1 on kokoajan seilannut ja rannassa on pidetty C Express laivaa, johon RG-Linellä ei käsittääkseni ole ollut mitään osuuta, ei arpaa enää piiiitkiin aikoihin.

kylanpaa

  • Guest
Re: C Express
« Reply #84 on: 27. 07. 2009 01:01 »

Vai järki on voittanut? Ensin seisotetaan miehistöä vuodenpäivät epäinhimillisiä olosuhteissa ja pilataan merikelpoinen laiva, ja nyt ”ollaan kädet ristissä” että romu vielä satamasta liikahtaisi. Vai Intian valtamerelle ”RAHTIALUKSEKSI” Nostakaamme Kansanliike laivan siirtokiellon purkamisen mitätöimiseksi. Vihreät, ym. aktiivit herätys! TOIMIKAA! Vai rahaako täällä Vaasassa vain ajatellaan?


Olipas Fablelta erikoinen esiintulo. Sinä kun olet koko ajan uskonut kaiken mitä RG-Line syöttää, niin älä epäile tätäkään. (Vaikka tieto ei olekaan tullut RG:ltä.) Kyllä, nyt on jo aika ajatella rahaa tai oikeammin rahan säästöä. Eihän enää polteta veronmaksajien rahoja. Eihän!

Offline massi

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 501
  • Gender: Male
  • ja eikun lapioimaan...
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #85 on: 27. 07. 2009 09:09 »
No joo, juttua en löytänyt netistä- mutta tuosta tuli ohjelmaa TV:stä- olisikohan ollut A-studio tai joku vastaava...

Finnlinesin entinen paatti kyllä löytyi


http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/05/22/finnjet-vaikea-pala-romuttamolle/200912820/139
Muutos on tahtotila

Veli-Jussi Pirinen

  • Guest
Re: C Express
« Reply #86 on: 27. 07. 2009 21:09 »


Finnlinesin entinen paatti kyllä löytyi


Osaatko viekä kertoa mikä se paatti on?

Veli-Jussi Pirinen

  • Guest
Re: C Express
« Reply #87 on: 27. 07. 2009 21:09 »

Vai järki on voittanut? Ensin seisotetaan miehistöä vuodenpäivät epäinhimillisiä olosuhteissa ja pilataan merikelpoinen laiva, ja nyt ”ollaan kädet ristissä” että romu vielä satamasta liikahtaisi. Vai Intian valtamerelle ”RAHTIALUKSEKSI” Nostakaamme Kansanliike laivan siirtokiellon purkamisen mitätöimiseksi. Vihreät, ym. aktiivit herätys! TOIMIKAA! Vai rahaako täällä Vaasassa vain ajatellaan?


Olipas Fablelta erikoinen esiintulo. Sinä kun olet koko ajan uskonut kaiken mitä RG-Line syöttää, niin älä epäile tätäkään. (Vaikka tieto ei olekaan tullut RG:ltä.) Kyllä, nyt on jo aika ajatella rahaa tai oikeammin rahan säästöä. Eihän enää polteta veronmaksajien rahoja. Eihän!

Olin juuri mietinyt ja ihaillut, miten paljon olet kehittynyt kirjoittajana ja asioiden ymmärtäjänä, mutta tällä viestillä sitten kuitenkin kuulut edelleen siihen samaan tyhjänpäiväiseen kastiin kun aikaisemmnkin. Joskin olet löytänyt Timo Rintamäkimäistä pituutta viesteihisi.

kylanpaa

  • Guest
Re: C Express
« Reply #88 on: 28. 07. 2009 00:12 »
Pirinen,

Olen jopa hakannut Rintamäen viestien pituudessa. :)  Sorry.

Mutta on sullekin tarjottu jotain lukemista. (Mutta mistähän minulle saataisiin?)

Sinusta Pirinen, taas minulla ei ole (oikeasti) minkäänlaista käsitystä. Mitä jos yrittäisit sanoa joskus jotain. Voisit vaikka muotoilla edellisen viestisi uudelleen, josko siinä olisi jotain sanomaakin. Minun silmissäni olet siis muotoutumassa vain pieneksi ihmiseksi. Koita kasvaa hieman pituutta.

Mikäli sen onnistut tekemään saat minusta kaverin. Näillä näkymin en näe syytä alkaa tutkia aikaisempia kirjoituksiasi. Se taas, että Sinä olet sitä tehnyt minun osaltani, nostaa sfäärejä. Omissa silmissäni. Ehkä pystyn sen joskus tekemään Sinunkin silmissäsi.

Veli-Jussi Pirinen

  • Guest
Re: C Express
« Reply #89 on: 02. 08. 2009 22:10 »
Pirinen,

Olen jopa hakannut Rintamäen viestien pituudessa. :)  Sorry.


Ikävä kyllä. Niitä ei enää jaksa lukea kokonaan.


Mutta on sullekin tarjottu jotain lukemista. (Mutta mistähän minulle saataisiin?)


Niin on tarjottu. Kiitos siitä. Sinun kannattaa varmaan tilata joku lehti.




Sinusta Pirinen, taas minulla ei ole (oikeasti) minkäänlaista käsitystä. Mitä jos yrittäisit sanoa joskus jotain. Voisit vaikka muotoilla edellisen viestisi uudelleen, josko siinä olisi jotain sanomaakin. Minun silmissäni olet siis muotoutumassa vain pieneksi ihmiseksi. Koita kasvaa hieman pituutta.


Enpä tuota enää uudelleen muotoile. Kirjoitettu mikä kirjoitettu, mutta anteeksi joudun tuota pyytämään. Olet oikeasti kehittynyt kirjoittajana valtavasti. Ja vaikka juuri tuo kommentti ei olekaan mieleeni, se ei muuta totuutta ilmaisutaidostasi. Olet hyvä kirjoittaja. Mitä minun omaan pituuteeni tulee, niin olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen sentti 200:n jälkeen aiheuttaa vain kipua otsassa ja jälkiä karmeissa. Joten ei kiitos.


Mikäli sen onnistut tekemään saat minusta kaverin. Näillä näkymin en näe syytä alkaa tutkia aikaisempia kirjoituksiasi. Se taas, että Sinä olet sitä tehnyt minun osaltani, nostaa sfäärejä. Omissa silmissäni. Ehkä pystyn sen joskus tekemään Sinunkin silmissäsi.

Yksi pettymys täytyy kuitenkin tuottaa. En ole tutkinut kirjoituksiasi profiilistasi tai ainakaan se ei vaikuta päättelyyni, vaan tulkintani perustuu matkan varrella lukemiini viesteihin, joita olet kirjoittanut. Muistini on poikkeuksellisen hyvä.
« Last Edit: 02. 08. 2009 22:10 by Veli-Jussi Pirinen »

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #90 on: 12. 08. 2009 14:02 »
Koska tuo romuläjä oikein lähtee, ehkei koskaan. Ei ainakaan omilla koneilla veikkaan.

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #91 on: 25. 08. 2009 13:01 »
Joko on koneita koekäytetty, varmaan jokin tarkastuskin tehdään ennen lähtöä. Kuulin juuri et turbaanipäät on pudottanut ainoan jakoavaimen pilssiin eivät tämän takia voi nyt tehdä mitään, turha kumminkaan sinne jakareitä lähteä viemään kun ei ole rahaa eikä varaosia. Joko ruvetaan lyömään vetoa lähdöstä/lähtemättömyydestä.

Edit1: Niin voiko lähtöpäivä olla niin suuri salaisuus ettei sitä kukaan tiedä, jos näin on niin ihmettelen. Ei ole uutisissa ollut että kunnostukset sujuu hyvin ja aikataulussa ollaan, sinnekkö sen nyt vaan annetaan upota.
« Last Edit: 25. 08. 2009 13:01 by eklu »

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #92 on: 25. 08. 2009 16:04 »
http://www.vaasalaisia.info

Ensimmäistä viestiäni pitempää ei varmaankaan ole. Viestissä on pitkä lista luottamusmieselimiä ja edustajia. He ovat edustajia, jotka eivät tiedä ketkä heitä äänestivät.

Kirjoitusten lukumäärää vähentäisi, jos päivittäisin vanhaa samaan aiheeseen liittyvää kirjoitusta. Osin siitä syystä, että ne ovat itseopiskelijan päivityksiä. Sitten minulta ei varmaankaan ilmestyisi kirjoituksia ja kaikki ihmettelisivät, että katsosiko se Rintamäki. Ei, se vaan päivittää vanhoja kirjoituksiaan viestiketjuissa. Toisaalta, jos vanhoja kirjoituksia päivittää jälkeenpäin niin ne muuttuvat siitä millaisia ne olivat alkuperäisessä muodossaan. Kirjoituksia jälkeenpäin muuttelemalla voisi saattaa viestiketjun logiikan sekaisin. Kirjoituksen päivittäminen ei myöskään luonnollisestikaan nosta kirjoitusta vaan säilyttää sen loogisesti vanhalla paikallaan viestiketjussa.

Osalla kirjoittajista on selkeä agenda, jota he toistavat joka kirjoituksessa. Suurin osa kirjoittajista taas kommentoi aiheita ilman tarvetta toistaa sanasta sanaan omaa agendaansa jokaisessa kirjoituksessa. Se vain on niin, että jotkut ovat kuin uskoon tulleita. Melko mahdottomia.

Minä jään usein miettimään agendaani ja julkaisen sitä uudestaan vähän muuteltuna. Sitten on perinpohjaisuus, joka pidentää kirjoituksia. Esimerkiksi tekninen lautakunta ja suunnittelujaostokirjoituksissa oli mielestäni välttämätöntä kertoa niiden jäsenet ja otteita kyseisten luottamusmieselimien päätöksentekoalan tehtävät kertovasta toimintasäännöstä oman analyysini ja luonnehdintani ja ideoideni kera.

http://www.vaasalaisia.info / keskustelu / index.php?topic = 2726.msg74553#msg74553

Voisin toki yrittää omaksua normaalin keskustelutavan kommentoiden aihetta, eikä nähden sitä aasinsiltana julkistaa omaa agendaani. Kaikki voivat muuttua saatuaan palautetta, että tuo ja tämä ärsyttää, että voisitko muuttaa tapasi. Palaute tarkoittaa vain, että toivotaan, että toinen ottaa huomioon muutkin ja toisten kannat sopuisan yhteiselon varmistamiseksi.

Offline Mikael

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #93 on: 09. 09. 2009 13:01 »
Laiva lähettää jälleen Ais-signaalia. Kai sekin kertoo että jotain siellä tapahtuu..

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: C Express
« Reply #94 on: 15. 09. 2009 10:10 »
C-Expressin lähtö Vaasasta viivästyy. Töitä hidastaa venttiiliongelma. 1960-luvulla rakennettuun matkustaja-alukseen etsitään nyt maailmalta suuria ventiilejä, joiden valmistus on aikoja siten lopetettu. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat tänään.

Toimittaja Eva Palmin kiarjoittamassa jutussa todetaan mm., että sukeltajien tarkastuksen mukaan aluksen pohja on moitteettomassa kunnossa.

Tavoitteena on että C-Express lähtee kuun lopulla Dubaissa toimivan International Shipping Bureau-yhtiön aikarahtaukseen.

Ennen lähtölupaa matkustaja-alukseksi luokiteltu alus, on luokiteltava rahtialukseksi. Aluksen on sen jälkeen läpäistävä vielä Merenkulkulaitoksen tarkistus.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #95 on: 15. 09. 2009 12:12 »
On se ikävää kun laivat lähtevät. Vaasa on satamakaupunki ja silloin sen kuvaan kuuluvat myös aina laivat, olivat ne sitten käytössä tai eivät.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: C Express
« Reply #96 on: 15. 09. 2009 13:01 »
Mitä tapahtuu jos kyseisiä venttiilejä ei mistään löydy?

CopyPaste

  • Guest
Re: C Express
« Reply #97 on: 15. 09. 2009 13:01 »
Yle 21.07.09


C Express -alus lähtee vihdoin Vaasan satamasta. Laivan intialainen omistaja on nyt todistanut aluksen lähtevän liikennöimään Intian valtamerelle.

C Express on saanut lähtöluvan Vaasan satamasta.

Suomen ympäristökeskus on antanut C Express -alukselle lähtöluvan sen jälkeen, kun laivan intialainen omistaja Attar Construction todisti aluksen lähtevän liikennöimään Intian valtamerelle. C Express on vuokrattu tuntemattomalle varustamolle puoleksi vuodeksi kolmen kuukauden lisäajalla.

Aikaisemmin ympäristökeskus ei antanut laivalle lähtölupaa, koska se epäiltiin vietävän Intiaan romutettavaksi. Romutettaessa laivasta olisi irronnut kymmeniä tonneja asbestia.

Ennen laivan lähtöä Vaasan satamasta, se täytyy ensin korjata viime talvena aiheutuneiden koskeusvaurioiden vuoksi.

- Suurehko intialainen korjausryhmä lähtee asialle lähiaikoina. Korjauksessa ei pitäisi kestää kovin kauaa, ja alus sattaa päästä lähtemään jo syyskuussa, Suomen ympäristökeskuksen osastonjohtaja Esa Nikunen sanoo.

Juhlat satamassa

Korjausten jälkeen Merenkulkulaitos tarkistaa vielä aluksen kunnon, ennen kuin laiva päästetään lähtemään. Uusi määränpää on Yhdistyneiden arabiemiraattien Dubai, jonka kauppakamarilta ympäristökeskus on saanut varmistuksen asiaan.

Esa Nikkisen mukaan pitkä odotus palkitaan.

- Uskon, että satamassa juhlitaan, kun laiva lähtee. Niin pitkään tätä on odotettu.

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: C Express
« Reply #98 on: 15. 09. 2009 14:02 »
Mitä tapahtuu jos kyseisiä venttiilejä ei mistään löydy?


"Buli buli..." Toivottavasti nuo vanhat venttiilit pitävät ainakin merenkurkun ulkopuolelle. Jäisi piipunpäät näkyviin jos tänne uppoaa.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #99 on: 22. 09. 2009 10:10 »
C Express ei ole enää Vaasan satamassa!

On siinä joku paatti, mutta ei sen niminen. Intiaanit nimittäin maalasivat vanhan nimen piiloon ja paraikaa maalaavat kylkeen uutta nimeä

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: C Express
« Reply #100 on: 22. 09. 2009 10:10 »
C Express ei ole enää Vaasan satamassa!

On siinä joku paatti, mutta ei sen niminen. Intiaanit nimittäin maalasivat vanhan nimen piiloon ja paraikaa maalaavat kylkeen uutta nimeä


On se mukavaa kun saatiin satamaan "uusi" alus. kuinkahan monta vuotta tämä "uusi" meitä vuorostaan ilostuttaa?

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #101 on: 29. 09. 2009 11:11 »
Lähteekö ennen pakkasia vai kestääkö se nyt talvehtia tuossa laiturissa. Laiva johon ei enään valmisteta osia on menossa rahtiliikenteeseen valtamerille, onko kummallista vai kuvittelenko vaan.

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #102 on: 06. 10. 2009 18:06 »
Aiemmin sanottiin että lähtee täydellä teholla ja nyt ehkä pääsee nilkuttaen kahdella epävarmalla koneella koeajolle kuten pohjalaisessa luki, jos akseliston laakerivika saadaan korjattua. Pakkasta jo ollut 5 astetta ja kalenterin mukaan voi pian tulla reilusti lisää, joko ruvetaan lyömään vetoa mihin tuo romu uppoaa ja kuka maksaa. Kaikki voinevat arvata et kohta turbaanipäät häippäsee laivalta ja se on sitten meidän (Vaasalaisten) ihan ikioma laiva. En mä ole huolestunut ku onhan noita uponneita laivoja mailman meret täynnä eikä elämä ole missään niihin loppunut.

AD

  • Guest
Re: C Express
« Reply #103 on: 12. 10. 2009 15:03 »
Herätetään vanha juttu henkiin kun on tullut jotain uutta tietoa

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=454302&Title=Onyx+saattaa+l%E4hte%E4+perjantaina

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #104 on: 13. 10. 2009 20:08 »
Kuinka aikaisin kannattaa mennä perjantaina vilkuttamaan laivan lähdölle, mahdutaanko me kaikki ees katsomaan. Se on sit aikas pian ajettuna Intiassa kuiville jotta pääsevät palastelemaan sen naulatehtaalle.

AD

  • Guest
Re: C Express
« Reply #105 on: 13. 10. 2009 20:08 »
Nyt on paras olla HILJAA, se joku viherperöhän halusi paatin liikenteeseen,,,

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #106 on: 13. 10. 2009 20:08 »
Me kaikkihan halutaan se liikenteeseen, saako siittä enään naulatehtaalla tarpeeksi rahaa vai uppoaako se kesken matkaa jolloin vakuutuksesta sais enempi. Elämme mielenkiintoisia aikoja, kaveripiireissä on lyöty mielenkiintoisia vetoja. Pakko mennä vilkuttamaan vaikken usko että se tuosta laiturista mihinkään enään lähtee.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #107 on: 14. 10. 2009 06:06 »
Lähteekö ennen pakkasia vai kestääkö se nyt talvehtia tuossa laiturissa. Laiva johon ei enään valmisteta osia on menossa rahtiliikenteeseen valtamerille, onko kummallista vai kuvittelenko vaan.

Laivat tehdään eri tavalla, kuin esim. autot. Autonvalmistajan tulee taata, että juuri siihen autoon löytyy osia hyllyltä seuraavat 30 vuotta. Laiva taas tehdään universaalimateriaalia käyttäen. Esim. samaa moottoria voidaan käyttää vaikka panssarivaunussa, tai sähkön tuotannossa Thaimaassa.

Jos siis esim. jonkin pumpun valmistus on loppunut, eikä hyvää käytettyä löydy, voidaan käyttää uudempaa painosta. Yleensä tämä vaatii tietenkin vähän enemmän asennustöitä, mutta homma järjestyy kyllä.

Olin kerran töissä eräällä öljynporauslautalla, vanhalla sellaisella. Koneita ym. pummuja uusittiin yhdessä välissä aika paljon. Ei muuta kuin poltettiin pilariin reikä, vanha ulos ja uutta sisään. Näin voidaan tehdä laivoissakin tarpeen vaatiessa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #108 on: 16. 10. 2009 12:12 »
Tapahtuuko jotain, käykö koneet. Toivotaan etteivät lähde pimeällä ettei lipsahda kynsivilkun väärälle puolelle. Lajunen voisi mennä kameroimaan lentokentälle et nähtäis onko lähtijoinä normaalia isompi määrä turbaanipäitä. Kohta meillä voi olla ihan ikioma laiva, huhu kertoo että ruorissakin olis vikaa eli kääntyy liian hitaasti.

Offline Vierailija

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #109 on: 16. 10. 2009 12:12 »
Tämä tarina on ohitse vasta kun Onyx on Vaskiluodon - tai jossakin muussa pohjassa - tai Alanyan rannikolla.

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: Ex C Express
« Reply #110 on: 16. 10. 2009 12:12 »
Jaa jotta ruorissa vikaa. Sitten vain ootetaan sopivaa tuulta että ainakin satamasta irti päästään. Kumpa nyt luotsiasemalla ymmärrettäisiin vaikkapa ihan talkootyönä lainata parikin kaveria viemään laiva pois kaupungin edustalta. Ettei tarvitse uutta hylkyä merikortteihin alkaa rustaamaan. Ihan kuin tuolla onkilahden pohjukassa olisi jo hiukkasen jäätä. mahtaako tuo ex c ex onyx miten vahvassa riitteessä selvitä? Onneksi kukaan ei ole vihjannut arvolastista saattaisi olla kaappausmahdollisuus suuri. Vai joku järjen hiven kai noilla piraateillakin on? Löytyisikö vaasan rewell centeristä tai lähistöltä kotikonnuille halajavia? nyt olisi laivapojan paikkoja varmasti vapaana.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #111 on: 16. 10. 2009 14:02 »
Onko Vaasan meriliikenne tosiaankin niin kuollut/loppusslyyt, ettei siitä löydy muuta keskusteltavaa, kuin yksi vanha lähdössä oleva laiva?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Re: C Express
« Reply #112 on: 16. 10. 2009 16:04 »
Kuhan lähtis mut tästä jo puhuttu niinpaljon että äkkiä nuo muut varustamot huomaa että täällä saa makuuttaa raakkeja ilmatteeksi laiturissa, eli paikalle voi olla jo tunkua.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: C Express
« Reply #113 on: 16. 10. 2009 20:08 »
Jotenki tuntuu ettei se tainnu sittenkään vielä lähteä.  Sen AIS-signaalia http://www.marinetraffic.com/ais/  ei ole näkynyt koko päviänä eikä se vielä voi olla Pohjanlahdelta kadonnut. 

Kävinkö hyvästelemässä ihan turhaan?  Satoikin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: C Express
« Reply #114 on: 16. 10. 2009 20:08 »
Tämä tarina on ohitse vasta kun Onyx on Vaskiluodon - tai jossakin muussa pohjassa - tai Alanyan rannikolla.
Näihin kirjoitusaikoihin oli ainakin kyseinen paatti turvallisesti satamassa, ei edes noussut mitään savua piipuista.

Offline massi

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 501
  • Gender: Male
  • ja eikun lapioimaan...
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #115 on: 16. 10. 2009 20:08 »
pohjalaisen nettisivuilla oli jossain vaiheessa uutinen että odottavat jotain sertifikaattia laivan merikelpoisuudesta.

Sen jutun mukaan pitäisi tulla intialaiselta tarkastajalta ensi viikon aikana.
Muutos on tahtotila

AD

  • Guest
Re: C Express
« Reply #116 on: 16. 10. 2009 21:09 »
pohjalaisen nettisivuilla oli jossain vaiheessa uutinen että odottavat jotain sertifikaattia laivan merikelpoisuudesta.

Sen jutun mukaan pitäisi tulla intialaiselta tarkastajalta ensi viikon aikana.
TS. minähän voisin leimata sen välittömästi, huomenna kun olen Karstulassa on leimaaminen vaikeampaa.

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: C Express
« Reply #117 on: 16. 10. 2009 22:10 »
<< Aivopieru >> Sorry...
« Last Edit: 25. 10. 2009 18:06 by Matti Meikäläinen »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: C Express
« Reply #118 on: 17. 10. 2009 08:08 »
Jotenki tuntuu ettei se tainnu sittenkään vielä lähteä.  Sen AIS-signaalia http://www.marinetraffic.com/ais/  ei ole näkynyt koko päviänä eikä se vielä voi olla Pohjanlahdelta kadonnut. 

Kävinkö hyvästelemässä ihan turhaan?  Satoikin.

Pohjalainen torstaina
Quote
Onyx valmis lähtöön ensi viikolla
Päivitetty 15.10.2009 15:45 Julkaistu: 15.10.2009 13:26

Autolautta Onyxin lähtö Vaasasta sai tänään takapakkia.

Autolautta Onyxin lähtö Vaasan satamasta näyttää jälleen venyvän. Aluksessa torstaina tehdyssä tarkastuksessa löytyi useita pieniä korjausvaatimuksia, mutta ne pystytään hoitamaan ensi viikkoon mennessä.

Torstaiaamulla laivalle saapuivat intialainen luokituslaitoksen edustaja sekä Suomen merenkulkulaitoksen tarkastajat. Toimistopäällikkö Kari Lehtonen Merenkulkulaitokselta harmittelee jatkuvia vastoinkäymisiä.

-Intialainen luokittaja palaa kotimaahansa ja tulee sieltä toivottavasti ensi viikolla sertifikaatin kanssa. Me taas tarvitsemme sertifikaatin ennen kuin laiva voi Vaasasta lähteä, Lehtonen selvittää.

-Laiva oli kuitenkin yllättävän hyvässä kunnossa. Kun sertifikaattia saadaan, ei laivan lähdölle ole meidän puolesta mitään esteitä, Lehtonen jatkaa.

Myös laivan koeajo on päätetty tehdä vasta ensi viikolla.
 

rasvattu ajatus

  • Guest
Re: C Express
« Reply #119 on: 19. 10. 2009 16:04 »
Lainaus Pohjalainen:


Työt seisovat Onyxillä

Päivitetty 19.10.2009 14:37 Julkaistu: 19.10.2009 14:05


Tällä hetkellä työt seisovat autolautta Onyxillä.

Vaasan satamassa makaavalla Onyxilla eletään odottavissa tunnelmissa.

Käytännössä työt seisovat. Luokitusta ei ole tullut, kuten ei sertifikaattejakaan, joita ilman ei voida tehdä aluksen koeajoa. Tämä homma näyttää venyvän jälleen kerran, sanoo toimistopäällikkö Kari Lehtonen Merenkulkulaitoksen Pohjanlahden tarkastusyksiköstä.

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=455808&Title=Ty%F6t+seisovat+Onyxill%E4