Asbesti tappaa ja tämä on kuitenkin se todellinen syy miksi laiva
siellä seisoo. Moni järkevältäkin tuntuva kirjoittaja on valmis syyllistämään
ympäristöviranomaisen mielivaltaisuuden mutta kyse on todellakin
tästä. Asbestipurkutyön voi tehdä vain asiantuntija. Muuten tulee
tuskallinen kuolema. Meillä on tietoa asbestipurkutyön vaarallisuudesta
jo monelta vuosikymmeneltä. Meillä on vieläkin siitä kärsiviä. Meillä
on mahdollisuus välttää toisia joutumasta samaan kärsimykseen.
Laiva oli epäillysti menossa purkuun sellaiseen paikkaan jossa ei
suojavarusteista tai ammattitaidosta ole mitään tietoa. Paikkaan missä
henki on halpaa. Onneksi ympäristöviranomaisilla on vastuuntuntoa.
Laivan entinen omistaja ei epäillysti ole tehnyt mitään asian eteen vaan
jättänyt laivan kaupungin, eli sen joka sitä tuki, huoleksi. Se on väärin.
Tällainenko on kiitos siitä selvästä rahallisesta tuesta?
Muistutan edelleen, ettei ole mitään näyttöä, etteivät laivan
kilpailevat
ostajat olleet tosissaan tarjotessaan ostamaan laivaa ylihintaan siihen
nähden millä se myytiin, tai ettei heidän sanoillaan olisi ollut katetta. Jos
heidän tarjous olisi hyväksytty, koko tätä keskustelua ei käytäisi eikä laiva
olisi satamassamme vaan luultavasti ihan laillisessa käytössä.
Lainaus blogin etusivulta aiemmin.
"Tarjous johti neuvotteluihin joita käytiin useaan otteeseen. Kaikki keskustelut olivat hyvähenkisiä ja tarjoukseen suhtauduttiin mielenkiinnolla, koska kerroimme avoimesti liikeideamme.
Tuloksena oli että RG Linen johto jäi harkitsemaan tarjoustamme.
Koska asiasta ei mitään kuulunut, niin Pekka Koskimäki soitti toimitusjohtaja Lassfolkille tiedustellen tarjouksen kohtaloa. Lassfolkin vastaus oli: Emme voi tehdä kauppaa, koska hinta on liian alhainen. Viikko tämän jälkeen saimme tiedon että alus on myyty ulkomaalaiselle yhtiölle 1,4 milj euron hintaan."Allaoleva artikkeli: Pohjalainen online.
