Mistä tuota mustapähkinäsosetta saisi?
Mitä nyt olen Jannen Saluunan ja R/S Faroksen menuja tutkinut niin veisin ehkä vieraani jompaan kumpaan syömään. En usko että moinen ihan vielä Laihialla mielestä unohtuu.
Löytyy siikaa, lohta, ahventa... jälkkäreistä tyrniä yms.
Strampenin menua en löytänyt, linkki kaiketi ei toiminut, mutta sieltä muistan penskana syömäni lastenannoksen lihapullat ja muusi, että hyvää oli. Tiedä sitten onko enää listalla

tai ainakin olen jo liian iso moista tilaamaan.
Othellon kookospallojakaan ei tietääkseni saa mistään muualta... eri reseptejä on kyllä pitkin nettiä mutta niissä on useimmissa käytetty kaurahiutaleita, joita näissä othellopalloissa ei ole.
Juuri tänään söin murkinaksi perunamuusia ja Tapolan mustaa makkaraa puolukkasurvoksella (hillo on liian makeaa, joten mieluummin survon pakastepuolukoita) Kyllä ne vaan tuolla Tampereella osaa!
Mitä tuossa googlettelin, en muista olenko tämän joskus aiemmin (tai joku muu) maininnut, niin Tapsan grillin juustokas (makupala koskenlaskijalla) on ilmeisesti jotain aivan ainutlaatuista jota ei muualla liene tarjolla?
"Vaasan torilla oleva Tapsan grilli on palvellut asiakkaitaan jo 36 vuotta. Omistaja, vaasalainen Tapsa Kiviniemi on toisen polven "nakkikiskayrittäjä" ja löytyy itse luukun ja paistinrasvojen takaa. Grillin ehdoton hitti on "Aito Tapsan grillin juustokas", josta joku tyytyväinen asiakas on aamuyön tunteina yrittänyt lanseerata jopa Vaasan virallista vientituotetta. Useimmat tyytyvät vain toteamaan: "Ehkä maailmankaikkeuden parasta ruokaa."
http://www.parempimessupaiva.fi/FI/Messumatka/Vaasanalue/tabid/428/Default.aspxMarko Luomalan haastattelussa kysyttiin että "Mitä toisit Ouluun Tampereelta, Vaasasta, Raumalta tai Porista?" ja hän vastasi näin: "– Jos Vaasasta saisin jotain tuoda, niin juustokkaan grillille. Siinä on sämpylä, lauantaimakkara ja koskenlaskijajuusto kaikilla mausteilla. Tampereelta toisin Tammelan torin mustanmakkaran, Porista taas Pelle Hermanni -puiston."
http://www.oululehti.fi/urheilu/marko_luomala_on_oikeissa_paikoissa_hymy_korvissa_4921694.htmlItseltäni ei kyllä irtoa mitään visioita millainen voisi olla Vaasalainen herkku... kalaa en kovin mielelläni syö, en edes tiedä miltä ahven maistuu, niin tällänen ideointi pitää jättää muille.