Eli toimii aivan "loistavasti" tämä systeemi. Toivottavasti en päädy tuonne kun nyt ajattelin lähteä koittamaan onneani. Tosin jos samalla lipulla pääsee niin en laita pahaksi 
Ihan päin helvettiä meni bussilla kulkeminen tuona aamuna, meinasin vaan jäädä lumiauran alle, ja jouduin lähteen vaihtaan pysäkkiä, etten olisi myöhästynyt töistä.
Kävin myös toimistolla kysymässä tuosta linjasta, ja sain tylyn vastauksen, asia ei kuulu heille, käskettiin soittaa johonkin muualle. Kiitos siitä "asiakaspalvelusta". Sain kyllä mukaani tulostetun version aikatauluista, mutta eihän se mitään auta kun mä en ilmeisesti siitä ymmärrä mitään, koska bussi jota odotin ei saapunut tai oli sitten päättänyt olla reilusti etuajassa.
Lähetin ylläolevan viestin 8:16, ja olin ulkona (näköyhteys pysäkille ja tielle) 8:18 ja bussin piti olla Vanhassa Vaasassa klo 8:25 vaan ei näkynyt vielä 8:45, jolloin lähdin vaihtamaan pysäkkiä.
Ja ettei siinä olisi kaikki, niin ajattelin että hyppään bussin kyytiin jo kun se on menossa runsoriin päin, kun 30min on jo paleltu, niin olin 10m päässä pysäkistä, kun se viipotti ohi. Kirosana pääsi.
No, olen tuosta traumaattisesta kokemuksesta jo päässyt yli ja samana päivänä tulin ihan onnistuneesti kotiin bussilla.
Päivän positiivinen uutinen jollekkin:
"Vaasan paikallisliikenteessä aloittaa uusi linja maanantaina 3. tammikuuta Pukinjärven ja Hietalahden välillä."
http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=542919&Title=Uusi+linja-autolinja+VaasaanVoisikohan joku selventää minulle, miksi täällä ei voida käyttää kaikkia mahdollisia numeroita, joita on käytössä noiden bussilinjojen erottamiseen?
On 1 ja 2 jotka menevät sekä tänne ristinummelle päin että västervikiin... Samaten 3 ajaa suvilahteen ja gerbyhyn ja nyt linjaa nro 8 on NELJÄ eri variaatiota: A, B, AB ja tämä uusi P
8A Keskusta - Asevelikylä - Metsäkallio - Pukinjärvi- Kotiranta - Keskusta
8A Pukinjärvi - Kotiranta - Keskusta
8AB Hietalahti - Keskusta
8AB Keskusta - Keskussairaala - Hietalahti
8AB Hietalahti - Keskusta
8AB Keskusta - Keskussairaala - Hietalahti
8B Keskusta - Kotiranta- Pukinjärvi - Metsäkallio - Asevelikylä - Keskusta
8B Pukinjärvi - Kotiranta - Metsäkallio - Asevelikylä - Keskusta
Ja uusi reitti:
8P Pukinjärvi - Keskusta - Hietalahti - Mäkikaivontie - Keskusta
Mielestäni erittäin epäselvän kuuloista, jos jollekkin avautuu nämä numerointihommat niin kertokaa nyt niiden punainen lanka minullekkin.
Mietin vaan että jos joku joskus kysyy: "Anteeksi, mikä bussi menee Palosaarelle?" ja minä vastaan: "Linja nro 1 torilta tai 3 tuolta Raastuvankadulta" niin henkilö saattaa joutua Palosaaren sijasta Suvilahteen tai Ristinummelle tai sitten sinne Palosaarelle, jos huomaa vielä kuskilta varmistaa, että on astumassa oikeaan autoon.
Ja kun nyt vauhtiin päästiin niin marmatetaan oikein kunnolla, se helpottaa!
Kun astuu bussiin ja maksaa käteisellä ei saa lippua!
Lainaus paikallisliikenteen lipputiedoista:
"Kertalippu = vaihtolippu, voimassa yhden tunnin"
Miksei lippua saa ilman erillistä pyyntöä? Onko se vähä niinku silleen, että ellet tajua pyytää niin maksat sitten molempiin suuntiin.
No, yks hailee tuntuu olevan tuo vaihtolippu, kun ei sillä ehdi kuitenkaan käymään kaupungissa, aina menee silti kaksi lippua, kun reitti on niin pitkä. Nousen bussiin n. 20 yli ja se on kait siinä tasan maissa keskustassa, niin 40min hyvää aikaa on mennyt jo, ja seuraavan bussin lähtöön on yli tunti.

Kieroa peliä!