Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 525795 times)

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Offline Näin On

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 451
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2280 on: 08. 03. 2008 10:10 »
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ylläpidolla on mahdollisuus estää kaikkia poistamaan omat kirjoituksensa.  Se olisi tietysti rangaistus kaikkia kohtaan, jonka Pentti Suksi on aiheuttanut.

Mutta suosittelen sitä, koska Suksen kirjoutuksestä voi lukea selvästi että hän on arvaamaton tinttataara ja voi suutuspäissän tehdä fooruminketjuille arvaamatonta vahinkoa.  Siksi kannattaa

a: ottaa talteen Suksen viimeiset kirjoitukset ennen hän ne poistaa
b: tyytyä Suksen tekemään päätökseen mennä tauolle.

Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2281 on: 08. 03. 2008 10:10 »
Minä pidän Pentin kirjoituksista.  Niitä olisi mukava lueskella useampaankin kertaan.

Laiva vissiin seilaa ihan mallikelpoisesti?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2282 on: 08. 03. 2008 12:12 »
Minäkin pidän Suksen kirjoituksista. Vaikka usein hänen kannattaisi kyllä miettiä pitempään miten asiansa esittää. Äkkipikaisuus näkyy luonteessa, kirjoituksissa.

Mutta Pentti Suksi, itse tässä kyseisessä asiassa olet väärässä. Älä poista kirjoituksiasi.

En alkaisi keskustelemaan asiasta juridisesti, sillä se ei ole relevanttia. Silloin mennään keskustelussa kokonaan väärään suuntaan. Kyseessä on julkinen keskustelusivusto, joka palvelee meitä kaikkia tänne kirjoittajia ja lukijoita. Olet siis asiassasi käytännössä ja teknisesti väärässä. (En puhu moraalista tai juridiikasta.) Ottamasi kanta asiaan on väärä. Et kunnioita sivustoa, lukijoita ja muita kirjoittajia.

Toivon foorumin asettavan välittömästi juttuihin aikarajan, jona aikana niitä voi vielä korjata tai poistaa. Kun esim. 18 tuntia julkaisemisesta on kulunut, kirjoittaja ei enää voisi tehdä niille mitään.

Pentti Suksi tekisi sitten omat johtopäätöksensä. Joko poistuisi foorumista tai jatkaisi. Foorumin tehtävä on kuitenkin palvella lukijoitaan.

Kiitos foorumin ylläpidolle tälläisen kansalaisfoorumin muodostamisesta ja sen ylläpitämisestä. Vilkas kunnallispoliittinen vuosi käynnissä. Jokaisessa meillä asuu pieni poliitikko.

PS. Koko tämä keskustelu on väärässä osiossa. Tämä kuuluisi esim. "Vaasalaisia keskustelufoorumi" otsikon alle.

Offline qwer

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 209
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2283 on: 08. 03. 2008 12:12 »
Laitoin asiasta äänestyksen toisaalle:

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=1900.0

Siellä olisi varmaan muutenkin parempi jatkaa tästä aiheesta.

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2284 on: 08. 03. 2008 16:04 »
Pidän erittäin valitettava, että tällä foorumilla on syntynyt syvä erimielisyys kahden kirjoittajan välillä. Toinen kirjoittaa omalla nimellään, toinen nimimerkillä.  Blokin historian muodostumisen kannalta on erittäin valitettavaa ja tuhoisaa kun Pentti Suksi poistaa kirjoituksiaan Blokista ja juuri RG-Line osiosta, joka on historiallinen ja ainutlaatuinen siinä mielessä, että tiettävästi tämä on ensimmäinen kerta Suomalaisessa nettikeskustelussa jossa tavalliset kuntalaiset ryhtyvät etsimään tietoa ja kirjoittamaan näkemyksiään kunnan roolista yritys maailmassa.  Juuri tästä syystä kirjoittelun historia pitää säilyttää sellaisena kun se syntyhetkellään on.

Ymmärrän Suksen reaktion niin, että hän suivaantui nimimerkin ryhtyessä  vääntelemään Suksen tekstiä Suksen linjaa vastaan.  Nimimerkki etsimällä etsi ristiriitaisuuksia Suksen kirjoituksista koko ketjun kirjoittelun ajalta.  Nimimerkki ei muistanut sitä, että kaikkien kirjoituksista löytyy ristiriitoja. Koska netti kirjoittelu tapahtuu juuri sillä hetkellä olevan tiedon valossa, eikä ole siten historian kirjoittamista.  Kirjoituksen kaikkine virheineen on aitoutta ja sen hetken tunteitten ilmoittamista, eikä siitä pidä ainakaan minkään poliittisen erimielisyyden varjolla ryhtyä vääntämään kirjoittajalle luettavaksi synniksi.

Kaikesta edellä mainituista syistä johtuen esitän, että toistemme kunnioitus voidaan tulevaisuudessa pitää johtotähtenä ja palauttaa yhteinen Vaasan historian kirjoittaminen tähän Blogiin. Lisäksi toivon, että Pentti Suksi palauttaa historialliset RG-Line kirjoitukset ja palaa kirjoittamaan tälle foorumille.

Erityisen toivomuksen esitän nimimerkille joka kokee loukanneensa Pentti Suksea hänen kirjoituksien siteerauksilla. Antaen arvon toiselle ja huomioivan jokaisessa meissä olevat puutteet, niin myös itsessään.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2285 on: 08. 03. 2008 17:05 »
Heikki Lamminmäen kirjoitus on viisaan miehen puhetta.  Juuri Lamminmäen mainitsemat seikat tekevät Rabbe Grönblom - pizzalaivuri - ketjusta ainuatlaatuisen dokumentin. 

Oli ketju sitten ensimmäinen missä kuntalaiset itse ryhtyvät tekemään tutkivaa journalismia tai ei.  Joka tapauksessa ensimmäisiä  - ja siinä mielessä arvokas koko suomalaista nettihistoriaa ajatellen.

Tosin sama koettiin ensimmäisen kerran jo Myyrmannin räjähdyksen kohdalla mutta puitteet olivat aivan erilaiset.

Kun Pentti Suksi palauttaa kirjoitukset niin niistä on syytä ilmetä viestin numero (# xx) niin että ne voi asettaa oikeaan yhteyteensä.

Toivottavasti asia raukeaa Heikki Lamminmäen esittämällä tavalla.  Muussa tapauksessa ylläpito tekee mitä tällaisessa tilanteessa pitää tehdä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline qwer

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 209
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2286 on: 08. 03. 2008 17:05 »
Heikki Lamminmäen kirjoitus on viisaan miehen puhetta.  Juuri Lamminmäen mainitsemat seikat tekevät Rabbe Grönblom - pizzalaivuri - ketjusta ainuatlaatuisen dokumentin. 

Oli ketju sitten ensimmäinen missä kuntalaiset itse ryhtyvät tekemään tutkivaa journalismia tai ei.  Joka tapauksessa ensimmäisiä  - ja siinä mielessä arvokas koko suomalaista nettihistoriaa ajatellen.

Tosin sama koettiin ensimmäisen kerran jo Myyrmannin räjähdyksen kohdalla mutta puitteet olivat aivan erilaiset.

Kun Pentti Suksi palauttaa kirjoitukset niin niistä on syytä ilmetä viestin numero (# xx) niin että ne voi asettaa oikeaan yhteyteensä.

Toivottavasti asia raukeaa Heikki Lamminmäen esittämällä tavalla.  Muussa tapauksessa ylläpito tekee mitä tällaisessa tilanteessa pitää tehdä.

Myös muista ketjuista poistetut viestit olisi mielestäni yhtä lailla syytä palauttaa.

Offline suoraan asiaan

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 252
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2287 on: 08. 03. 2008 17:05 »
Onko Suksi siis poistanut kirjoituksiaan muistakin ketjuista.

Nyt ylläpito tarkkana.

foorumihaukka

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2288 on: 08. 03. 2008 18:06 »
Jos Pentti Suksi on poistanut omia kirjoituksiaan myös muista ketjuista niin että niiden harmonia ja ymmärretävyys on kadonnut, ei ylläpidolle jää muuta mahdollisuutta kuin bannata Suksi loppuelämänsä ajaksi tältä foorumilta.

Muussa tapauksessa kuka tahansa voi jatkossa  vedota Sukseen ja lopputuloksena on riepaleinen vain vaivoin koossa pysyvö foorumi.  Tämn kaltainen tekstien poistaminen on edusvastuutonta. Jos tekstejä ei palauteta, on ylläpidon velvollisuus varoittaa Hra. Suksesta myös muilla  foorumeilla joilla hän tulee jatkossa kirjoittamaan.

Jos muissa ketjuissa tapahtuneet poistot eivät ole strategisia,  niin asian voi antaa anteeksi varoituksella että se ei enää toistu.

Omien tekstien poistaminen on ilmeisesti edelleen mahdollista.  Arvostan suuresti ylläpidon suomaa mahdollisuutta katumiseen.  Mutta se ei ole tarkoitettu ilkivaltaa muistuttaviin tekoihin.
« Last Edit: 08. 03. 2008 18:06 by foorumihaukka »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2289 on: 08. 03. 2008 18:06 »
Olen keskustellut vakavasti tästä asiasta mm. Lamminmäen kanssa. Syynä tähän on tiettyjä asioita joita en hyväksy. Sellainen periaate meillä nettikeskustelijoilla pitää olla, että kunnioitamme
kansalaisyhteiskunnan käyttäytymissääntöjä.

 Jokaisella kirjoittajalla on tietysti kirjoittamisen vapaus, mutta silläkin on kansalaisyhteiskunnassa rajansa. Minä olen  todella saanut tarpeekseni nimimerkkien takaa esitettyihin solvauksiin ja asiattomuuksiin ja huuteluihin. Keskustelu24 palstalla oli se etu
että sellaiset asiattomat viestit poistettiin heti, tätä ei ole täällä. Sen takia nämä asiattomuudet jää elämään historiaan.Suomi24 keskustelupalstalla jossa oli ns. mediaseksitön aihe: kulttuuri, sillä oli 26000 kävijää ja toisella 24000 kävijää puolenvuoden aikana! Ne oli puoli vuotta voimassa ja sen jälkeen ne siirtyivät  "nettitaivaaseen".

En ole yhtään katkera, että ne häipyi, ne kaikki ovat tallella ja osa siitä on Vaasapediassa, että kannattaa käydä katsomassa mitä pahaa minä kirjoitin Leif Färningistä, Anita Välkista, Kari Väänäsestä, Artturi Järviluomasta Aleksandra Såltin-Frosteruksesta, Emilia Rochieristä ym. Ne olivat entisiä vaasalaisia.

Oikeastaan se oli hauskaa hommaa ja palaute oli mielyttävää ja kritiikki aiheellista sekä asiantuntevaa . Erityisesti minua kiitteli
opiskelijat. Siellä yritti jotkut häiriköidä, mutta minä poistin ne heti alkuunsa niin keskustelu pysyi asialinjalla.

Täällä pitäisi myös olla se, että itse voi asiattomuudet poistaa, niin vältetään tällaisilta keskusteluilta. Tämä ei rakenna mitään, vaan pahentaa.

Sitten on sellaista, että minä tiedän asian faktuaalisuusen puolen, sekä siihen pyrin  ja minä myös vastaan asian todenperäisyydestä. Anteeksi vaan, että olen vähän herkkähipiäinen kuin presidentti
Mauno Koivisto joka jyrähti lehdistölle ja sanoi, ettei hänen kirjoituiksiaan ja sanomisiaan ei selitellä.
Ne pitää ymmärtää juuri niinkuin olen ne kirjoittanut, niitä ei tarvitse selitellä ja vääristellä jossakin.

Se mistä minä suutuin, että ilman minun lupaani oli lainattu täältä kirjoitukseni ja sitten seliteltiin
omia tekoja minun kirjoitustani vääristellen. Minä pidän tiukasti tekijäoikeudestani kiinni. Se on hyvin rumasti tehty, että vedetään tuosta noin vaan jonkun kirjoituksesta kopio ja  omiin tarkoituksiin, se ei ole luvallista. Muistakaa tämä, että ei saa noin lainata kenenkään  kirjoitusta tästä blogista.Sääntö on kaikille sama, niin minulle kuin muille. Siteerata saa.

Lainaamiseen on oltava ensimmäiseksi Tapio Parkkarin ja Jussi Mäkisen lupa jonka he ovat tarkistaneet kirjoittajalta saako lainata. Pitää muistaa, että meillä jokaisella kirjoittajalla on tekijäoikeus  omaan tekstiin ja se vapautuu kun kirjoittajan kuolemasta on kulunut 70 vuotta. Tästä ei ole pitkä kun minulta kirjailija tuli kysymään lupaa saada julkaista minun netissä kirjoittamiani juttuja kirjaansa.

Kalliit on laulujen lunnaat, mutta tämä iso ärähdykseni olkoon opiksi ja ojennukseksi ja tarkoitettu
kaikille, ei suhteessa minuun, vaan kunkin oma suhde muihin kirjoittajaystäviin tai -vihollisiin.
Minkä sallit itsellesi, salli se sama toisellekin.

Pitää muistaa se lehtimiesohje: tarkista, tarkista ja vielä kerran tarkista. Minä kun kirjoitan, niin pyrin aina siihen , että se kestää kovankin aihekritiikin. Periaate on se, että jos minä en tiedä mitään, niin minä en silloin kirjoita mitään omista luuloistani.

Kunnioittaen

Pentti Suksi


foorumihaukka

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2290 on: 08. 03. 2008 19:07 »
Pentti Suksen "ärähdys" sisältää monia tärkeitä huomioita mutta ei vastausta peruskysymykseen, aikooko Suksi  palauttaa poistetut tekstit.  Kirjoitus on sovinnollinen ja antaa uskoa siihen että tämäkin asia selviää parhaalla mahdollisella tavalla.

Minua jäi kovasti askarruttamaan että mihin niitä Suksen kirjoituksia on lainatttu.  Voisitko Pentti Suksi antaa esimerkkejä.  Mieluimmin vielä niin että laitat url-osoitteen että voimme itse päätellä miten vakavasta lainauksesta on kysymys.

Meillä pitää tietysti olla nähatävänä myös alkuperäinen teksti.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2291 on: 08. 03. 2008 22:10 »
Yksi erikoinen piirre tällä jatkuvalla änkyrämentaliteetilla kuitenkin lienee.

Että se kulminoituu jatkuvasti P. Suksen ympärille, melko tasaista sykliä noudattaen.

Onko P. Suksi siis ainoa kirjoittajain, kuin kansalaiskeskustelijain oikeustietämyksen omaava yksilö
muut jäsenet epätietoisuudessaan vaeltaen.?

Vai onko kyse vain yhdestä yksilöstä omine henkilökohtaisine määreineen, auktoriteetti toiveista
puhumattakaan.?

Käsittääkseni tältä melko radikaaliasteiselta ja siksi suositulta Suomi 24 saitilta tuli myös väliin
aika karua palautetta tällaiselle asenteelle, omine erikoisine määritelmineen.

Mene ja tiedä, minä ainakaan Pro Vaasasta tämän jälkeen tahdo kiinnostua enää mitenkään.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2292 on: 08. 03. 2008 23:11 »
Vastaan, että suomi24 palstalla ne välittömästi poistettiin ja näin loppui häiriköiden asiattomuudet . Siellä on hyvä systeemi asiattomille viesteille. Kirjoitustyyli paljasti myös minulle viestien lähettäjät.

Tämä ei ole jatkuvaa, mutta jos ilkeäksi heittäytyy näinkin asian voi ymmärtää. Tiedän kyllä, että minua viisaampia on tällä saitilla, sitä en epäile. En aliarvioi, mutta minulla on oikeus puolustautua.

Toiseen kysymykseen että kuka on lainannut minua tekijäoikeuslain vastaisesti, niin vastaan siihen, että en korkeimmanoikeuden päätöksen (KKO:2005:92) nojalla en  voi paljastaa nimimerkkiä tai nimimerkejä. Tekijäoikeusrikkomukseen mentiin.

Käsittelen asian arempaa puolta joka on tämän ongelman ydin. Miten ja kuinka paljon saa siteerata (lainata)?

Tekijäoikeuslain 1§:n mukaan kirjoittajalla on oikeus kirjoitukseen tai tekstiin ja jos se on luvallisesti saatettu yleisön saatavaiin (8§) ja siitä saa "hyväntavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa (22§) Lähde on aina mainittava."

Hyvät tavat ovat myös tulkinnan  varaisia. Jumalanpalveluksissa ja hautajaisissa ei ole tapana
kuten pitäisi hyvän mukaan veisattavan virren numero lisäksi ilmoittaa säveltäjä Leevi Madetoja sanat simo Korpela.

Taas toisissa pitää ilmoittaa hyvätapaa noudattaen 3§   edellyttää ilmoittaa kuka tekijäoikeuden omistaja.. Siteerausohje tulee 22§:n nojalla, että lähde on mainittava siinä laajuudessa kuin hyvä tapa vaatii (11§) Tekijäoikeuden loukkaaminen voi tapahtua myös siten, oikeuskirjallisuuden mukaan ja se myös lain rikkominen, että on väärin siteeraaminen kun seasia otetaan viitekehyksestä irti. Yksittäin lauseena selitetään se täysin toiseksi. Olennaista on se, että siteeraaja ottaa asiayhteydestä teoksen sisältöön nähden mieleisen lauseen ja sitten selittää ko. täysin väärinpäin. Jopa markkinoi sitä muka kirjoittaneeksi.

Turvallisinta on , että ei kuten minä  en käytä"Lainaa" nappulaa koska siitä voi käräjä juttu. Sitaatin tehtävänä ei ole korvata itsekirjoittavaa tekstiä vaan esittää jotain johon kirjoitettu teksti vetoaa.. Laki ei yleisesti salli julkaistaa otteita. Minä aina , että kerron asiasisällön, koska lakisallii sen käyttämisen.

Minun kohdallani on tapahtunut vääristeleviä sitaatteja jopa sellaisi jotka teijäoikeuslain lain alaisia, Lainauksen asiayhteys on aina oltava yhteydessä asiasisältöön.

Vääristelevä lainaus antaa virheellisen käsityksen koko lainattavan tekstin asiayhteydesta ja se tulkitaan oikedessa hyvän tavan vastaisena 22§ ja myös tekijän moraalisia oikeuksia loukkaavana. (3§) Sitaattia voi lyhentää ja muokaaminen tietyin edellytyksin sallittua.. Sitaattiin on tultava selventävät huomautukset, ja ne oltava sellaisa että lukijaa ymmärtää että on käsitelty,

 Oikeusoppineiden mukaan julkaisemin netissä ei poista tekijäoikeutta eikä kirjoitujksesta "vapaata" riistaa.

Minun kohdallani lainattiin hyvin törkesti tekstejäni ja selitettiin myöhemmin täysin päälalelleen ja lopuksi niin etten tekstiäni enää tuntenut.

Niin prodfesionnalille Foorumihaukalle sanon että teikllä kirjoituksiin tekijä oikeus. Sitä ei aivan suruttomasti lainata ja pistella päälaelleen jopa siitä jättetäisiin halventevia huutoje menisi sellaisenaanikuisuuteen, Jokaisella on meistä tekstiin oikeus jos lainaan pyydetään lupa kirjoitajalta ja vielä varmuudeksi foorumin pitäjiltä. silloi on ertiasia. Siinä tilanteessa olisitte tekin suuttuneet.

Tämä on opetusta hyviin käytöstapoihin netissä, tässä käyty kirjoittelusta muutenkin sapiskaa
Minkä minä niin kannan ottanut ,kannan suiitä vastuun. Jos käyttäysin kuin jotkut muut käyttäytyy katsoa, niin niitä istutaan viikko tolkulla käräjissä.

Tässä ei ole professionaalin mukaan mistään änkyrä mentaliteetista sen muistat hyvin itsekin, olet itsekkin syylistyt hyvän käytöksen vastaisiin tapoihin josta nyt juuri kirjoitan. ja änkyröit itse. Aina tulee kunnioitta kirjoitaja ystävää
tai -vihillosta. Minä kyllä teitä varoitin, mutta ei uskottu. Täälä moni muukin kirjoituksiansa poistanut, mitä sitten? Minunko pitää yksin kärsiä muidenkin edestä? Se on hänen asiansa, korjaa tahi muuttaa. siihen hänellä Suomessa sentään vielä oikeudet.  Faktat kulkee nopeasti mikä oeilinen totuus ei ole enää tämän touus Siksi on oikeus poistaa, muokata tekstiänsä Eivät ne turhia.

<Jatkossa sovitaan niin että, ollaan sen lainaa näppylä kanssa vastuullisia ja noudatetaan hyviä käytöstapoja.
 Ne mitkä poistin jo eletyttyjä asioita ettei niitä enempää reviteltäisi.
Pentti Suksi


fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2293 on: 08. 03. 2008 23:11 »
Pentti Suksella  on aika erikoisia tulkintoja asiasta.  Itse olen vääntänyt hänen kanssaan monesta asiasta. Eniten ehkä tässä topicissa. Itse en ole nimitellyt häntä.  Pentti kuitenkin on antanut minulle jos jonkinlaisia nimiä joista osa on nyt poistunut. En minä niistä ole mitenkään lokaantunut. Siksi suuresti ihmettelen, miksi hän esittää loukkantunutta kuvitelluista ”vääristelyistä” omalla kohdallaan.
 Itse epäilen poistojen johtuvan nimenomaan keskutelusita Lamminmäen kanssa. Takana on  pelko Pro Vaasan linjan tahriintumisesta kunnallisvaalien alla. Yleensäkin on hämärtynyt se, mikä on Suksen, ja mikä Pro Vaasan linja.  Oli Lämminmäen tulkinta asiasta mikä hyvänsä. Täällä saa kuitenkin kirjoittaa sekä omalla nimellään, että nimimerkillä.  Omasta mielestäni ei mielipiteen painoarvoa, oikeellisuutta tai oikeutusta lisää pätkääkään se, kummallako tavalla se on tuotu julkisuuteen. Kuinka moni muu kirjoittaja mm. täällä tuntee, että hänen kirjoittamaansa sanomaa vääristellään? Ei kai vain yksi Pentti Suksi ?  Jos ei  tällaista omaan kirjoituksensa   kyseenalaistamista kestä, on syytä pysyä  nettidebattien ja varsinkin politiikan ulkopuolella.

 Mielestäni olisi syytä bannata Suksi ei vain hänen nettiketti  (viestien poisto) käytöksensä takia, vaan senkin takia, että minua että monia muitakin loukkaa syvästi se, että  Vaasan ”kultaomena” topicissa hän kirjoittaa itsestään, ja omista tekemisistään, eikä lainkaan Rabbe Grönblomista ja hänen menestyksestään.
« Last Edit: 09. 03. 2008 00:12 by fableable »

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2294 on: 09. 03. 2008 01:01 »
Tekijänoikeuksista taisi olla palstalla aikaisemminkin "puhetta" kun foorumin kommentit taidettiin liittää erääseen kirjaan... ?

Yleisesti sivuaihetta käsitellen:
Kolmannen osapuolen on ollut helppo tarvittaessa tarkistaa asiayhteys kun koko teksti on ollut luettavissa(yleensä jo saman viestiketjun edellisessä viestissä). Siksi muiden jo kommentoimaa tekstiä poistettaessa tekstin kirjoittaja onkin joutunut ottamaan itse sen tietoisen riskin että yhteys varsinaiseen asiaan voi jäädä kolmansille osapuolille epäselväksi.
Mikäli sattuisi muiden mielipiteitä pelkäämään niin helpompaa lienee olla kirjoittamatta foorumeille ollenkaan?


Aikarajanhan ylläpito saanee sitten asetettua kohdasta:
Viestit ja aiheet -> Viestien asetukset ikkunasta "Aikaraja jonka jälkeen viestejä ei voi enää muokata"

Mikä minuuttimäärä olisi sopivin (60min=1t; 1440min=1pv; 43200min=1kk(30pv)) ?
Vai olisiko hauskempaa ylläpidon pistää minuuttimäärän muille ilmoittamatta ;D ?

EDIT: Ja Jäsenien hallinta -> Oikeudet kohdasta "Tavalliset jäsenet" vieressä oleva muokkaa -> "Koko keskustelualueen oikeudet" otsikon alaotsikosta "Viestit" ruksituskohta "Viestien poistaminen" poistanee mahdollisuudet itse viestien poistoon.
« Last Edit: 09. 03. 2008 02:02 by opiskelija »

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2295 on: 09. 03. 2008 07:07 »
Jos kerran toimii mukana aktiivisesti kunnallispolitiikassa muka. Myös eräät nimimerkit, niin minun mielestäni on silloin syytä kirjoittaa omalla nimellään. Silloin on rehellinen itselleen ja muille. Tätä suosittelen kaikille yhteisten asioitten harrastajille.

Ei minulla kuintenkaan ole mitään oikeutta vaatia keneltäkään nimimerkki kirjoittelusta luopumista, mutta pitää olla sen verran kanttia, että pystyy samat asiat sanomaan myös omalla nimellään esiintyen.

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2296 on: 09. 03. 2008 07:07 »
Sen kummemmin ottamatta kantaa Suksen kirjoituksiin sanon kuitenkin että politiikan ja poliikassa olevien ihmisten henkilöitymä on tavallaan "julkista riistaa" tästä hyvänä esimerkkinä pääministeri Matti Vanhanen.

Toisekseen ehdottaisin ylläpidolle että laittaisivat sellaiselle kirjoittajalle viestiin vilkkuvan " bannaus merkin" että ollaan likellä poistamista.esim...



VAROITUS BANNAUSESTA..tarkista asiasisältö!!!!

Kyösti Köyhä

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2297 on: 09. 03. 2008 07:07 »

Itse epäilen poistojen johtuvan nimenomaan keskutelusita Lamminmäen kanssa. Takana on  pelko Pro Vaasan linjan tahriintumisesta kunnallisvaalien alla. Yleensäkin on hämärtynyt se, mikä on Suksen, ja mikä Pro Vaasan linja.
Tämä onkin hyvin mielenkiintoinen kysymys.
Kuinka pitkälle Pro Vaasan yleinen linja myötäilee P Suksen mielipiteitä ja kannanottoja?
Voiko "puolueen" virallinen ja puolueaktiivin yksityinen kanta poiketa toisistaan? Millaisen kuvan tämä antaa äänestäjille, sitä voi jokainen itsekseen mietiskellä.


EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2298 on: 09. 03. 2008 07:07 »
Lainaus Heikki Lamminmäki

Quote
Jos kerran toimii mukana aktiivisesti kunnallispolitiikassa muka. Myös eräät nimimerkit, niin minun mielestäni on silloin syytä kirjoittaa omalla nimellään. Silloin on rehellinen itselleen ja muille. Tätä suosittelen kaikille yhteisten asioitten harrastajille




Jaa jaa, kuinkahan moni asia olisi täälläkin blogissa jäänyt käsittelemättä jos asiat näin.

Toisekseen tämä blogi on kaikkien Vaasalaisten ja naapurikuntien vapaa tapaamispaikka, ei yksistään poliittinen temmelyskenttä.

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2299 on: 09. 03. 2008 07:07 »
Kyllä jokainen asia tällä foorumilla tulee käsittelyyn nimimerkillä, tai nimellä. Nimellä kirjoittaminen on vain Lamminmäen linja ja suositus myös muille.

Mitä tulee Pro Vaasan kunnallispoliittiseen linjaan, niin meillä on kantavana sääntönä, se, että jokainen Pro Vaasa liikkeessä vastaa mielipiteistään ja teoistaan omille äänestäjille. Siinä on Pro Vaasan poliittinen voima, joka on kuitenkin meidän vahvuutemme. Kuten on jokainen Vaasalainen voinut koea meidän ryhmän valtuustotyöstä kuluneella kaudella.

Lämpimästi Lamminmäki Heikki
Pro Vaasa valtuustoryhmän puheenjohtaja.

Arne-seppä

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2300 on: 09. 03. 2008 07:07 »
Pääkonehäirikkö ?

Onko muut muuten huomanneet, että Rabbeyhtiön nykylaivassa on vain kaksi (2) pääkonetta, kun katsoo muita matkustajalaivoja (Silja ja Viking yhtiöt), niin niissä laivoissa on järkiinsä neljä (4) pääkonetta..Olen jo pitkään ja ankarasti miettinyt , että onko tällä yhteys sattuneisiin ja vähän pidempiikin aikatauluhäiriöihin, tässä ajan saatossa.

Sepällä on vähän sellainen tiedonnuuska, että tämän tyypin laivaliikenteessä, niin laivassa pitää aina olla vähintään yksi toimintakuntoinen varakone käytössä. Ja jos nyt esimerkiksi toinen näistä kahdesta menee remonttiin, niin matka katkeaa aina lähimpään satamaan...

Olen tähän "merimiehiltä" kuulemaani tietoon  yrittänyt hankkia vahvistusta nettitiedostoista, mutta kun tuo kielitaitokin asettaa rajoituksia, hakusanoista puhumattakaan...Eli mielenkiintoinen kysymys, jos ei ole muuta tekemistä.. 

Laadulla on tekijänsä...8)

Offline Niilo Aro

  • Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
  • Posts: 270
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2301 on: 09. 03. 2008 09:09 »
Olen nyt viikonvaihteen aikana miettinyt seuraavaa päättelyketjua:

Pentti Suksi bannataan loppuelämäkseen tältä foorumilta todella pahasta rikkomuksesta. Suksi esiintyy tällä Pro Vaasan puheenjohtajana.  Pro Vaasa tarvitse näkyvän ja aktiivisen puheenjohtajan julkisuudessa.

Tämä foorumi on Pro Vaasalle ainoa todellä näkyvä ilmainen paikka.  Koska Pro Vaasa tarvitsee näkyvän puyheenjohtajan, jolla on myös nettikarismaa, joutuu Pro Vaasa valitsemaan itselleen uuden puheenjohtajan ja miettimään muutoinkin nettiesiintymistään.

Täällä ei ole näkynyt pienintäkään merkkiä siitä että Suksi taipuisi, joten ylläpidon on nyt otettava johto käsiinsä.

Henkilökohtaisesti olen syvästi pettynyt Pentti Sukseen ja tämä tulee vaikuttamaan myös suihtautumiseeni koko ryhmää kohtaan. Eikö nyt olisi johtopäätösten aika.

Suksella ei ole enää muuta kuin kaksi mahdollisuutta.  Toivottavasti hän valitsee sen oikean.

lanttu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2302 on: 09. 03. 2008 09:09 »
poistakaa Pentti Suksi.
Kiitos !

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2303 on: 09. 03. 2008 09:09 »
Pentti Suksi bannataan ellei hän palauta poistamiaan tekstejä tästä ketjusta kaikkine niine seuraamuksineen, joka tästä on Pro Vaasalle ja Pentti Sukselle.

Jos Suksi ilmoittaa että poistettuja tekstejä ei enää ole, bannaus toteutetaan joka tapauksessa ja mahdollisuus kirjoittaa tähän foorumiin avataan uudelleen vaalien jälkeisenä päivänä 27.10. 2008.

Tapio Parkkari
ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2304 on: 09. 03. 2008 09:09 »
No se siitä sitten.

Kuka tietää miten laiva kulkee tällä hetkellä?  Onko aikataulumuutoksia tai
mitään muutoksia?

Paljonko edestakainen matka muuten maksaa tänäpäivänä?

Saako sinne auton mukaan ja mitä maksaa?

Saako sieltä ostaa rasian karamellejä?  Vaikka Sisua sokerittomana?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2305 on: 09. 03. 2008 10:10 »
Minä vastaan siihen, että Pro Vaasalla ei ole mitään pelkoja siitä, mitä minä olen sanonut tai tehnyt. Minä en ole tuuliviiri joka olen tänään tätä ja huomenna tuota mieltä.

Kysymys on lain vastaisista teoista, joka minua loukkaa erityisesti se, että lainataan tekstiäni ja vääristellään omiin nimiinsä niin, että alkuperäistä minun kirjoittamaa tekstiä ei edes tunne. Silloin on kysymys tekijäoikeuslain rikkomisesta. Se on jopa sanktioitu. Kun "lainaa" nappulaa käyttää niin pitää pysyä siinä asiassa mitä asia koskee. Se edustaa hyvää tapaa. Minä en koskaan käytä tuota nappulaa, että en lainaisi jonkun tekstiä niin että joutuisin siitä käräjille.

Eikä lainauksessa pompita joissakin muissa asioissa ja sitten sitten väitetään lopuksi minun kirjoittamakseni, minä en ole koskaan kirjoittanut. Pitää pysyä aihekritiikissä. Minä en ole teitä koskaan nimitellyt  niillä nimityksillä, mitä muutamat olette minua nimitelleet kuten mielisaraaksi, vanhuudenhöpöröksi, hulluksi, juopoksi, perheväkivallan tekijäksi, akkansa hakkaajaksi, homoksi
ja nämöä kaikki nimimerkkien takaa. Sitten kilvan vääristellään kirjoituksiani tai kirjoitetaan aivan muusta asiasta kuin asiasta. Luullaan että netissä saa käyttää mitä kieltä tahansa, ei pidä paikkaansa, IP-osoite löytyy mistä viestit ovat lähteeneet.

Sitten selvyyden vuoksi, minä en  ole mikään puoluekone joka on sielunsa myynyt jollekin puolueelle, siitä huolimatta, että olen Pro Vaasan puheenjohtaja, niin minä olen aina vapaa yksityinen ihminen   ja minulla yhtäläinen oikeus mielipiteeseen kuin kellä tahansa. Se näyttää olevan joillekin tosi vaikeaa, että minulla on matkan varrella tullut elämän kokemuksia ja tietoa. Minä en maailmaa ole kaljaklasin ja viinapullon pohjasta katsellut. Jos minua aletaan pistämään puoluepilttuuseen niin lähden heti ja välittömästi. Se on kaiketi niille outoa jotka ovat vihkiytyneet puolueelle itsensä ja elämänsä ja ovat sieluansa myöden ovat puoluevankeja. Siihen on pantu jopa sukukin.

 Pro Vaasan olen hyväksynyt sen takia, että siellä saa kantaa mielipiteensä
ilman,että talutetaan johonkin aatepilttuuseen ja pannan silmälaput silmille ettei ole kuin Yksi
 totuus maailmassa. Kysymys kuuluu, jos minä menen toisesta vankikopista toiseen vankikoppiin, niin olenko minä vapaa? Pro Vaasa on puolueisiin sitoutumaton vapaa kansalaisjärjestö. Ja päätökset syntyy jokaisen vapaasta tahdosta ja päätökset ovat julkisia. Tätä etua ei ole muilla puolueilla, jota johdetaan Helsingistä ja Seinäjoelta. Ja sitten jotakin aatemössöä mukanana.
Opetusneuvos Yrjö Kallinen sanoi, ensin on aate, aate synnyttää järjestön ja järjestön tehtävänä on tapaa aate, Kuinka paljon esim. keskusta puolueella on enää jäljellä Alkiolaisuutta?

Minä huomautan sen, että minä olen sillä iällä oleva henkilö, että minulle puhuta eikä kirjoiteta mitä tahansa. Minä olen varoittanut monta kertaa, mutta joillekin ei vain mene perille. Jos minut pannataan, senkun vaan, ei minulle siitä mitään vahinkoa  tule. Eikä ylläpitäjät minulle jutuistani maksa mitään, ei tule taloudellistakaan vahinkoa. Sitten poistetaan kaikki minun kirjoitukset heti ja välittömästi. Ei minun ääneni vaikene, se jatkuu, mutta toisella foorumilla.

Mitä olen RG linesta kirjoittanut, sen olen kirjoittanut ja pilkkuakaan en siitä muuta. Minä toin esille aikoinaan faktat ja asiat on nyt siltä osin loppuun käsitelty. Mitä sitten uutta tulee, se on asia erikseen.

Pentti Suksi
yksityishenkilö

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2306 on: 09. 03. 2008 10:10 »
Lajusen Karille pikku vinkki, ei tosin aivan tuore  tammikuussa matkustajien lukumäärä jäi alle kahdenkymmenen vuorolta. Eräänä päivänä tuli kaksi rekkaa Uumajasta ja 7 matkustajaa joita kaksi oli rekkakuskia. Satamassa odotti lastausta 11 konttia.

Lisäksi korviini on kantautunut voimakas sisäpiiri tierto että Kotipizzaa laitettaisiin myyntikuntoon?
Tieto on vielä toistaiseksi tarkistamaton.

Pentti Suksi

Offline Näin On

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 451
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2307 on: 09. 03. 2008 10:10 »
Tämä ei ole enää hauskaa, saatikka mielenkiintosita.  Palauta poistamasi tiedostot ja asia on sillä selvä.
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2308 on: 09. 03. 2008 11:11 »
Lainaus Vaasalainen

Quote
Pentti Suksi bannataan ellei hän palauta poistamiaan tekstejä tästä ketjusta kaikkine niine seuraamuksineen, joka tästä on Pro Vaasalle ja Pentti Sukselle.


Elämme jännittäviä aikoja..huh !!

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2309 on: 09. 03. 2008 11:11 »
Tämä on kertaikkinen provokaatio minua kohtaan.  Minä saatana ole käytettävissä vaasalaisia. infossa en koskaan  ja minun kaikki kirjoitukset on myös poistettava HETI JA VÄLITTÖMÄSTI.

RÖYHKEYHDELLÄKIN  RAJANSA!!!!!

MINUA EI KOHDELLA KUIN JOTAIN VARASTA. MINULLA OIKEUS OMIIN KIRJOITUKSIINI.
Tämä hurvitus nyt loppuu tähän. Hävetkää.

Pentti Suksi

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2310 on: 09. 03. 2008 12:12 »

Kaikille tiedoksi:

Ylläpito/moderaattorit voivat poistaa sääntöjenvastaiset tai muuten epäasialliset kirjoitukset, lukita tai siirtää aiheita, tai editoida viestejä.
 
Sääntöjenvastaista käytöstä tai toistuvaa ohjeista piittaamattomuutta osoittavissa tapauksissa ylläpito ja moderaattorit voivat antaa käyttäjälle huomautuksen.

Kolme huomautusta johtaa määräaikaiseen käyttöoikeuksien poistamiseen. Tarvittaessa käyttöoikeudet voidaan poistaa kokonaan.

Jos koet tulleesi väärin kohdelluksi, ole hyvä ja kirjoita perusteltu reklamaatiosi osoitteeseen vaasalaisia.info@suomi24.fi 

Ylläpito ja moderaattorit käsittelevät tapauksen yhdessä ja antavat sinulle vastineen.

Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

CopyPaste

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2311 on: 09. 03. 2008 12:12 »
Lisää hyviä sääntöjä:

Puheet, arvailut ja vihjailut nimimerkin ja hänen oikean nimensä välillä ovat ehdottomasti kielletty. Käyttäjästä puhuttaessa käytetään aina nimimerkkiä, siitäkin huolimatta, jos käyttäjä on tuonut julki oman nimensä.

Toisen kirjoittajan tekstin lainaamisen yhteydessä tekstin muuttaminen on kiellettyä. Lainausta voi lyhentää, mutta alkuperäisen ajatuksen tulee säilyä lyhennyksestä huolimatta.

Käyttäjällä on oikeus muokata omaa viestiään. Viestiä voi muokata myös silloin, kun tuli kirjoitettua jotakin liian löysästi/rankasti (kuitenkin sääntöjä noudattaen).

Koko tekstin poistaminen ei ole toivottavaa, ja hyväksyttävää, koska se poistaa viestiketjun sisäisen logiikan ja hämärtää ketjun ymmästämistä.   (Nyt ilmeisesti estetty)

Viestin muokkauksesta jää automaattisesti merkintä viestiin (Viestiä muokannut: nimimerkki ja aika).
« Last Edit: 09. 03. 2008 13:01 by CopyPaste »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2312 on: 09. 03. 2008 13:01 »
Ilmoitan että koska huonoa mainosta Pro Vaasalle niin jätän puheenjohtajan paikkani
käytettäväksi ja johtokunta on kutsuttu koolle. Samalla jätän valtuustoehdokkuuteni

Pentti Suksi

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2313 on: 09. 03. 2008 13:01 »
Yleisellä tasollahan on parhaillaan menossa "mielenkiintoinen" käsittely tästä tekijänoikeusaiheesta.
Tarkoitan tässä pääministerin ja hänen entisen kumppaninsa välistä oikeuskäsittelyä ex-kumppanin kirjoittamasta kirjasta. Kyseisessä kirjassa on painettuna pääministerin ex-kumppanilleen lähettämiä tekstiviestejä, ja opus jossa ne esiintyvät on vieläpä myyntitarkoituksessa tehty. Käräjäoikeus otti asiaan kannan, jonka mukaan pääministeri hävisi nostamansa jutun. Tosin tuomio ei vielä ole lainvoimainen, koska hävinnyt osapuoli on valittanut päätöksestä korkeampaan oikeusasteeseen.
Kun miettii tätä em. tapausta, niin en näe mitään estettä sille, että tällaisella keskustelupalstalla lainaa toisen kirjoittajan kirjoittamaa tekstiä. Lainatessahan mukaan tulee myös alkuperäisen kirjoittajan tunnus lainattuun materiaaliin. Lisäksi tällä lainaamisella ei tavoitella kaupallista hyötyä, vaan sillä yleensä pyritään osoittamaan vastauksia, tai kysymyksiä kyseiseen kirjoitukseen.

Toinen aihe, mikä nyt keskustelussa esiintyi oli nimimerkin käyttö vs. "oikean" nimen käyttö.
Nimimerkin käytölle voi olla monia eri syitä, eikä niitä tarvitse selittää millään tavalla.
Oikeamminkin, monia tärkeitä asioita saattaa tulla esille vain siksi, että kirjoittaja voi käyttää nimimerkkiä. Ylläpidon kauttahan sitten viranomaiset saavat kirjoittajaan yhteyden, jos tarvetta syntyy.


Edit:
Pentti Suksi aiheen ja foorumikäytäntöjen aihaeen käsitely on syytä siirtää
Vaasalaisia keskustelufoorumi viestiketjuun.
Ylläpito
« Last Edit: 09. 03. 2008 13:01 by vaasalainen »

fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2314 on: 09. 03. 2008 13:01 »
Pääkonehäirikkö ?

Onko muut muuten huomanneet, että Rabbeyhtiön nykylaivassa on vain kaksi (2) pääkonetta, kun katsoo muita matkustajalaivoja (Silja ja Viking yhtiöt), niin niissä laivoissa on järkiinsä neljä (4) pääkonetta..Olen jo pitkään ja ankarasti miettinyt , että onko tällä yhteys sattuneisiin ja vähän pidempiikin aikatauluhäiriöihin, tässä ajan saatossa.

Sepällä on vähän sellainen tiedonnuuska, että tämän tyypin laivaliikenteessä, niin laivassa pitää aina olla vähintään yksi toimintakuntoinen varakone käytössä. Ja jos nyt esimerkiksi toinen näistä kahdesta menee remonttiin, niin matka katkeaa aina lähimpään satamaan...

Olen tähän "merimiehiltä" kuulemaani tietoon  yrittänyt hankkia vahvistusta nettitiedostoista, mutta kun tuo kielitaitokin asettaa rajoituksia, hakusanoista puhumattakaan...Eli mielenkiintoinen kysymys, jos ei ole muuta tekemistä.. 

Laadulla on tekijänsä...8)

Seppä takoo osin ihan asiaa RG1 konekapasiteetista. Koneiden lukumäärä on kuitenkin ihan normaali  tuon ikäiselle ja kokoiselle  RO-RO alukselle.  Viking, Tallinkin  tai Finnlinesin uudemmat laivat  ovat varustettu  useimmilla ja tehokkaimmilla koneilla, mutta ovat myös RG 1:stä  huomattavasti uupempia ja kookkaampiakin.  Mukavaahan se olisi merenkurkkuun  sellainen upeus saada, mutta  niin kuin olen  jo aikaisemmin todennut  alusten  hinnat ovat siinä 30-50 miljoonaa euroa, joten realismia....
Esim. (kuva Finnlinesin sivustolta : Finnstar)http://www.finnlines.fi/uploads/t8b861qcl.jpg  jonka brt on 45 923 tonnia. Kyllä RG 1 jonka brt on 10 271 tonnia pärjää ihan hyvin näillä  koneilla, kun ottaa huomioon, että  jäätilanne on  merenkurkussa helpottunut. Paattihan on seilannut lähes avovesissä koko talven.
 Petti Suksen propagoimasta yhden vrk; epävirallisista ”madonluvuista” huolimatta saamani tiedon mukaan rahtia on ihan kiitettävästi. Matkustajia on vähemmän.  RG-linen konsepti on siis ihan oikea, koska valtavia matkustajavirtoja tänne ei tuo enää mikään laiva tai varustamo.


Heikki Lamminmäki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2315 on: 09. 03. 2008 13:01 »
Pentti Suksi on sähköpostitse tänään klo 14.04  ilmoittanut eroavansa Pro Vaasa ry:n puheenjohtajan tehtävistä. 

Pidän tätä erittäin valitettava tapahtumana ja ymmärrän niin Pentti Suksea, kuin Vaasalaisia. info sivuoston ylläpitäjiä.  Meitä jokaista ohjaavat yhteisesti hyväksytyt säännöt joihin meidän kaikkien on sopeuduttava. Ristiriitoja ja näkemyseroja syntyy joka päivä. Niiden kanssa on vain tultava toimeen.  Politiikassa tämä vielä korostuu, koska kampittajia ja liukutaklaajia kyllä löytyy.  Pidän itsestään selvänä että joskus syntyy tilanteita joista ei päästä ylitse. Silloin on syytä kunnioittaa omaa näkemystään ja toimia sen mukaisesti.

Nyt on näin tapahtunut.  Pentti Suksi teki omat ratkaisunsa, joten kunnioitan hänen näkemystään. Kiittäen Suksea tähän asti tehdystä työstä Pro Vaasan ry:n hyväksi tehdystä työstä ja toivotan hänelle kaikkea hyvää jatkossa.

Pro Vaasan valtuustoryhmän puheenjohtaja.

Heikki Lamminmäki

Keskustelu Pentti Suksesta ja foorumin säännöistä siirtyy nyt
Vaasalaisia keskustelufoorumi - ketjuun.

 Koska foorumisoftqa on vanhentunut
siirrän tämän Heikki Lamminmäen kirjoituksen manuaalisesti ko ketjuun.

« Last Edit: 09. 03. 2008 13:01 by vaasalainen »

Juuseppi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2316 on: 09. 03. 2008 13:01 »
Pentti Suksi bannataan ellei hän palauta poistamiaan tekstejä tästä ketjusta kaikkine niine seuraamuksineen, joka tästä on Pro Vaasalle ja Pentti Sukselle.
Jos Suksi ilmoittaa että poistettuja tekstejä ei enää ole, bannaus toteutetaan joka tapauksessa ja mahdollisuus kirjoittaa tähän foorumiin avataan uudelleen vaalien jälkeisenä päivänä 27.10. 2008.
Tapio Parkkari ylläpito

Onpa harvinaisen naurettava veto Parkkarilta. Olen seurannut nettikeskusteluja yli 10 vuotta ja korkeintaan jotkut teini-ikäiset sortuvat moiseen uhkailuun. Parkkari, jos olet laittanut pystyyn nettifoorumin, jossa käyttäjällä on teknisesti mahdollisuus poistaa ja muokata kirjoituksiaan tai kokonaisia viestiketjuja, niin ongelma on pelkästään sinun. Jos haluat että ketjut tulevat takaisin luettavaksi, niin sinulta tulee löytyä niistä varmuuskopiot tai sitten saat olla hiljaa.

En ole lukenut tätä ketjua kovin tarkasti enkä tiedä mitä tässä on taustalla, mutta bannauksen tuomitseminen siitä, että keskusteluun osallistunut käyttää toimintoja, jotka ovat hänen ulottuvillaan, kuulostaa lähinnä henkilökohtaiselta kostolta.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2317 on: 09. 03. 2008 14:02 »
Juusepille:
”Parkkari, jos olet laittanut pystyyn nettifoorumin, jossa käyttäjällä on teknisesti mahdollisuus poistaa ja muokata kirjoituksiaan tai kokonaisia viestiketjuja, niin ongelma on pelkästään sinun. ”

Vastaus:
Kun säilytin mahdollisuuden poistaa omia kirjoituksia, ajattelin mahdollisuutta katua.  Mieleeni ei tullut että joku haluaa muuttaa historiaa ja tärvellä ketjuja särkemällä niiden sisäisen logiikan.

Rabbae Grönblom-ketju on erityisen tärkeä, koska siinä ns. tavallinen fooruminkäyttäjä ryhtyi kaivelemaan tietoja hakukoneilla tavalla, joka kerto paitsi osaamisesta, myös siitä mihin suuntaan kansalaisfoorumit ovat kehittymässä.

Pentti Suksi kirjoitti  « Vastaus #2264 : 06.03.08 - klo:16:51:10 »  Kun aika ja historia tekee omaa työtään, niin poistelen vanhentuneet kirjoitukseni jotka oli sen ajan kirjoitus. Kaikki kirjoitukset ovat minulla tallella myös nuo täytyy huomioida että teksteihini on minulla  tekijäoikeudet.

Tekijänoikeuksiin en tässä vaiheessa puutu.

Tätä asennetta ei voi hyväksyä. Jos kirjoitukset ovat oman hetkensä tuotetta,  niin ne ovat myös tärkeitä dokumentteja juuri siitä sanotusta hetkestä.  Haluaako Suksi tehdä itsestään erehtymättömän.

Juuseppi:
”Jos haluat että ketjut tulevat takaisin luettavaksi, niin sinulta tulee löytyä niistä varmuuskopiot tai sitten saat olla hiljaa.”

Vastaus:
Jussi Mänatylä vastaa varmuuskopioista.

Juupeppi:
”En ole lukenut tätä ketjua kovin tarkasti enkä tiedä mitä tässä on taustalla, mutta bannauksen tuomitseminen siitä, että keskusteluun osallistunut käyttää toimintoja, jotka ovat hänen ulottuvillaan, kuulostaa lähinnä henkilökohtaiselta kostolta.”

Vastaus:
Mistaan henkiläkohtaisesta kostosta ei ole kysymys.  Minulla vain ei ole kovin paljon vaihtoehtoja.  Foorumin ylläpitäjän sana on laki ylläpitäjän omalla foorumilla. .Mitä tulee teknisten mahdollisuuksien kyttämiseen, niin  viittan mitä edellä on sanottu.

Nyt näitä mahdollisuuksia on karsittu ja lisätty sitä kautta moderaatoreiden ja ylläpidon taakkaa.  Tähän oli pakko mennä, koska Suksi uhkasi poistaa myös muut tekstinsä.

Pentti Suksi on kirjoittanut foorumiin yli 300 tekstiä, joten useiden ketjujen logiikan rikkominen olisi ollut koko foorumin kannalta erittäin vahingollista ja tuhoisaa.  Pentti Suksi olisi sen myös tehnyt.  Jo pelkästään tällainen uhkaus riittää määräaikaiseen- tai lopulliseen bannaukseen.

Tapio Parkkari



« Last Edit: 09. 03. 2008 14:02 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Juuseppi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2318 on: 09. 03. 2008 15:03 »
Kun säilytin mahdollisuuden poistaa omia kirjoituksia, ajattelin mahdollisuutta katua.  Mieleeni ei tullut että joku haluaa muuttaa historiaa ja tärvellä ketjuja särkemällä niiden sisäisen logiikan.

Olet valinnut foorumille alustan, jossa on valittavana tietyt asetukset. En tunne niitä sen tarkemmin, mutta uskoisin, että sieltä löytyy asetus, jolla voi evätä käyttäjältä mahdollisuus poistaa kirjoittamansa viestit. Jos koet että viestiketjujen ehjänä säilyminen on elintärkeää (mitä se varmasti onkin tämän foorumin kohdalla, kun kirjoitetaan asiaa),  sinun tulee vain estää kyseinen mahdollisuus kaikilta käyttäjiltä tai sallia se korkeintaan henkilöille, joitten harkintakykyyn luotat ehdottomasti.

Samalla viestien muokkauksen osalta lienee paikallaan, että myös sitä rajoitetaan. Käyttäjällä esim. vain muutama tunti aikaa muokata viestiänsä sen jälkeen, kun alkuperäinen versio on kirjoitettu. Sen jälkeen viesti on siinä ja pysyy.

Kaikki kirjoitukset ovat minulla tallella myös nuo täytyy huomioida että teksteihini on minulla  tekijäoikeudet. Tekijänoikeuksiin en tässä vaiheessa puutu.

Niin. En tosin muista mitä ehtoja olen hyväksynyt kun rekisteröidyin foorumin käyttäjäksi, mutta tuo on yleinen käytäntö, että käyttäjä siirtää kaikki tekstiensä oikeudet ylläpitäjälle. Mutta jos käyttäjälle sallitaan mahdollisuus poistaa kirjoituksiaan, niin samalla valuu tyhjiin myös ylläpidon oikeudet .

Haluaako Suksi tehdä itsestään erehtymättömän.

Pentti Suksen suurin virhe saattoi olla se, kun hän provosoitui kun provosoitiin. Vastustajat näkivät, että tässä on kaveri, jolla pinna palaa helposti. Joten lisää vain bensaa liekkeihin, niin että pinna palaa oikein kunnolla.


Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2319 on: 09. 03. 2008 20:08 »
Pentti Suksi on sähköpostitse tänään klo 14.04  ilmoittanut eroavansa Pro Vaasa ry:n puheenjohtajan tehtävistä. 

Pidän tätä erittäin valitettava tapahtumana ja ymmärrän niin Pentti Suksea, kuin Vaasalaisia. info sivuoston ylläpitäjiä.


Yllämainittuun ilmoitukseen viitaten.

Mikäli mahdollinen Puheenjohtajan paikka todella on vapautumassa, niin vetoan H. Lamminmäen
Arvovaltaan ja Kokemukseen Pro Vaasa ryhmittymän tulevan kannatuksen turvaten.

Mikäli mahdollista, olisi kyseiset vapautuvat paikat, kuin jäsenhankitakin syytä turvata
jonkinlaisella tulosvastuulla, esim. tulokkaan aiempaan kokemukseen, kuin suosituksiinkin perustuen.

Tämä tarkoittaisi käytännössä jonkinlaista seulontaa, näiden helposti provosoituvien, kuin myös
kritiikkiä kokemattomienkin jäsentensä suhteen, ns. aiheettoman vahingon eliminoimiseksi,
sinänsä elintärkeitä Kunnallisia asioita ja etuja ajaen ja varsinkin ns. peruskuntalaisen etuihin liittyen
jota kyseinen Ryhmittymä paikallisesti edustaa.

Seuraavat jäsenvalinnat tulevat olemaan nykytapahtumien johdosta erityisen suurennuslasin alla
kuin myös tärkeänä referenssinä Ryhmittymän kannatuspohjaa silmälläpitäen
joka katsoo jatkossa todennäköisesti Kokeneen ja hermonsa hallitsevan H. Lamminmäen suuntaan.

Tulevaan Laatusuhteeseen luottaen ja ennakkoon äänestyskyniään teroitellen..
« Last Edit: 09. 03. 2008 20:08 by Professional »