Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 514297 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1520 on: 24. 11. 2007 17:05 »
Törkeä kavallus
Jos kavalluksessa

1.kohteena on erittäin arvokas omaisuus tai suuri määrä varoja,
 
2.aiheutetaan rikoksen uhrille tämän olot huomioon ottaen erityisen tuntuvaa vahinkoa tai

3.rikoksentekijä käyttää hyväkseen erityisen vastuullista asemaansa  ja kavallus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kavalluksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Yritykseen on vastaavasti sovellettava, mitä 4 §:ssä on yrityksestä säädetty.

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1521 on: 24. 11. 2007 18:06 »
Quote from: Rauli

Vasabladetissa oli itse tavallisen matkailijan kannalta ilouutinen. Ruotsalainen varustamo Dream Line suunnittelee aloittaa liikennöinnin Vaasan Sisäsataman ja Uumajan keskustan välillä. Matka-aika 90 min. ja hinta olisi 21,40 € mikäli satamat eivät peri matkustajamaksuja ja järjestävät tarpeellisen maihinnousun maksutta. (Näinhän RG Linelle on tehty).

He suunnittelvat myös liikennöivänsä Skellfteåån, Ö-vikiin ja Härnösandin (Sundsvallin lähellä).
Jos tukea tulisi niin ympärivuotinenkin liikenne tulisi kysymykseen. Nyt aloittaisivat ilmatyynyaluksella(? =svävare) sulan veden aikaan.


Minä en usko tuohon alkuunkaan! Ainoastaan siitä syystä, kun yrittäjällä on niin paljon asiat levällään, etteivät edes tiedä mitä väliä aikovat ajaa. Se todistaa sen ettei asiaa ole mietitty lähellekään loppuun asti. Tätä firmaa ei joko ole olemassakaan tai se ei ole vakavasti otettava taho. Jo alkumetreillä meni väärin, siis ajoivat karille. Ja missä se on se Hokkasen ilmoittama firma? Huuhaa-juttuja sieltä täältä.

Vaikka nyt puhun tavallaan RG-Linen puolesta, niin se johtuu siitä, että olen realisti. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että (mikäli olisin KV:ssa) painaisin jaa-nappia. Kerron toki lopullisen kantani ennen KV:n 10. joulukuuta kokousta. (Väitän siis, että esittelijät itse siirtävät käsittelyn 10.12 päivään.) Mutta älkää nyt hyvät ihmiset (menikö Vasabladetkin vipuun??) sekoittako fiktiota faktaan. Mikä on Dream Linen kotisivu? Tutkisin vähän yhtiön nykyistä toimintaa. They have a dream...

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1522 on: 24. 11. 2007 18:06 »
Tässä hieman tietoja maailman suurimmasta matkustajaliikennettä varten tehdystä ilmatyynyaluksesta:

http://www.answers.com/topic/mountbatten-class-hovercraft

Lisää tietoja saat kun googletat sanoilla  hovercraft tai hovercraft passenger tai hovercraft passenger ferry tai peräti passenger hovercraft for sale.
« Last Edit: 24. 11. 2007 19:07 by Gogolin Hattu »

AD

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1523 on: 24. 11. 2007 19:07 »
Tuli nyt mieleen yksi pikku juttu jolla saattaa olla asian suhteen todella olennaista merkitystä tai sitten ei...
Jossain täällä kirjoitettiin että RG-lines on ilmoittanut olevansa varaton joka tarkoittaa että hallitus pääsee niistä vastuista jotka tulevat ilmoituksen jälkeen,mitähän tämä tarkoittaa niin kuin aikuisten oikeasti????

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1524 on: 24. 11. 2007 20:08 »
Gogol.. onhan noita aluksia. Mutta kysyin kotisivua yhtiöstä We had a Dream.

Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1525 on: 24. 11. 2007 21:09 »
->En hyväksy mitään ilmatyynyaluksia Vaasan sisäsatamaan! Ne pitävät kovaa meteliä ja kesäiset auringonpalvomispäiväni Hietasaaressa saattavat häiriintyä! Matkatkoon Uumajan ja Kokkolan väliä mokoma paatti!

! ! !
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1526 on: 24. 11. 2007 22:10 »
Tuli nyt mieleen yksi pikku juttu jolla saattaa olla asian suhteen todella olennaista merkitystä tai sitten ei...
Jossain täällä kirjoitettiin että RG-lines on ilmoittanut olevansa varaton joka tarkoittaa että hallitus pääsee niistä vastuista jotka tulevat ilmoituksen jälkeen,mitähän tämä tarkoittaa niin kuin aikuisten oikeasti????

Olen "toitottanut" tätä jo useammin.  Mielestäni se tarkoittaa sitä, että
tukipaketin jälkeen missä 2 miljoonan kotipizzaosakepantti katoaa on suuri
vaara, että yritys tekee konkurssin. (koska konkurssi liiketaloudellisesti
on silloin kannattava koska velkaa on yli omaisuuden ja konkurssissa sitä
ei tarvitse maksaa kun ei ole pantteja tai takauksia)  Jos pantti jää
niin on suuri mahdollisuus, että yritys ei tee konkurssia koska se maksaisi
nyt 2 miljoonaa enemmän ja sillon kannattaa pitkittää että tuo 2 miljoonaa
saadaan jotenkin pois vaikka mitään muuta tukea ei annettaisi.  Nythän siitä
menisi 1 500 000 jolloin tappio on tuon verran pienempi ja konkurssi
juuri tuon verran helpompi.  Tässä on syytä huomioida, että konkurssi
ei synny omistajan varojen puutteesta vaan liiketaloudellisesta taktikoinnista
mikä tässä tilanteessa on ihan perusteltua.  Mistään partiopoikahengestä
on turha puhua silloin kun ensin ajattiin kilpailija konkurssiin.
Konkurssin jälkeen sama liikennöitsijä aloittaa uudella yhtiöllä.  Ainoa
huono puoli siinä olisi se, että laiva menisi konkurssin mukana mutta
onnekkaan sattuman vuoksi yksi laiva lojuu siirtokiellossa Vaasan
satamassa ja toista viimeistellään Egyptissä jolla voidaan aloittaa liikennöinti
laajentaen se nyt kelluvaksi hotelliksi.  Tähän samaan tarkoitukseen sopii
Vaasan satamassa lojuva siirtokieltoaluskin.  Se voi olla yksi syy miksei sitä
myyty kelluvaksi "hotelliksi" Tallinnaan koska sitä tarvitaan jatkosuunnitelmissa.
Tämä kaikki on siis vain yksi mahdollisuus useista.
« Last Edit: 24. 11. 2007 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1527 on: 24. 11. 2007 23:11 »
fableable #1502

Ettäkö "ensimmäisessä oli hieman puutteita, toinen oli kohtuullinen"
EI näitä tarvitse harjoitella, ei pimitellä vaan tehdään lakien mukaan, eikä "sävellellä" uusia esityksiä ja toivotaan, että kyllä se siitä...paljonko tollanen maksaa?

RG-linekö "selviytynyt kohtalaisesti"
En viitsi luetella kaikkia taitamattomuuksia ja laittomuuksia, mutta esimerkiksi miksi RG ei ole maksanut 782 417 euroa Vaasan sataman saatavia?
Miksi R Grönblom International otti RG:ltä laittomasti konserniavustuksen 2,4 Miljoonaa euroa?
RG:n toiminta on tuottanut tänä vuonna tappiota 1,7 Miljoonaa euroa.
Onko RG "selviytynyt kohtalaisesti"?

belurisk

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1528 on: 25. 11. 2007 03:03 »
"MERENKURKUN LIIKENTEEN KUOLEMA" otsikolla kirjoittaa näkyvästi tuoreen Pohjalaisen mielipide-osastolla ex-vaasalainen, Viking Linen johtajia edustava Boris Ekman.  Hän antaa etätukea RG:lle, melkein kuin tilauksesta tulee kirjoitus.  Hän neuvoo ja kehottaa vaasalaisia poliitikkoja  olemaan varovaisia ratkaisuissaan, ettei toimiva merenkurkun laivaliikenne lopu rahoituksen puutteessa.  Kirjoituksessaan hän jopa kohdistaa syyttävän sormen kv Thor Österholmiin!!??
Mitenkähän on Viking Linen kohdalla oman kaupungin suuntaamat taloudelliset tuet suoraan laivayhtiölle/varustamolle - kotikaupungin veromarkoista ja heikoilla vakuuksilla!

Ehkä Viking Line yrityksenä voisi lähteä tukemaan toista yritystä (RG Linea) liiketoiminnallisesti täällä Merenkurkussa - Boris Ekmanin aloitteesta.  Sehän olisi jotain, ehkä sulka hattuunkin.

Ei liene yllättävää, että Ekman ja Grönblom ovat samaa vaasalaista ikäluokkaa ja vanhoja ystäviä.

Kummallistahan tässä jälleen on tämä rinnastus siitä, että Merenkurkun laivaliikenne on yhtäkuin (=) RG Line.  Myöskin se, että oltaisiin ajamassa alas RG:tä ja/tai laivaliikennettä.  Sitähän ei olla tekemässä!! 

 Täällähän pyritään asioiden tervehdyttämiseen ja oikealle tolalle saattamiseen.  Se taasen liittyy oleellisesti vastuisiin ja velvoitteisiin (molemmin puolin) laivayrityksen ja kaupungin välillä.  Kaupunki huolehtii ja vastaa infrasta ja edellytyksistä ja sitten yritys toiminnastaan ml. omat rahoitusjärjestelynsä eri varsinaisten rahoittajatahojen kanssa.  Valtioiden tuet ovat välttämättömiä (myös EU:n) - kyseessä on todella maatien jatke meritienä.  Painopiste on rahtiliikenteessä, jota hlö-liikenne vain avittaa ja jonka kehittymistä jäädään odottamaan.

Sinänsä on tietenkin hienoa mikäli B. Ekman on aidosti huolissaan oman entisen merellisen kotikaupunkinsa asioista.
« Last Edit: 25. 11. 2007 04:04 by belurisk »

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1529 on: 25. 11. 2007 08:08 »


Kylläpä tuli B.Ekmanilta  paksua tekstiä oikeen hyvä veli kirje Pohjalaisessa tänään.

Kertauksena vielä kerran

- Rg-linea ei kukaan ole tahallaan ajamassa Vaasassaa konkursiin.
Yhtiö on omilla touhuillaan ajanut itsensä tilanteeseen josta se yrittää selvitä Vaasalaisten veronmaksjien kukkarolla käynillä.

- On valtion ( valtio oiden) asia huolehtia varustamoiden tukemisesta.

- Kaupunki hoitaa satama että se on toiminaltaan kykenevä hoitamaan liikenettä.

- Ekmanille vielä,jos kerran olette huolestunut merenkurkun liikenteestä ja Vaasan selviämisestä niin tervetuloa talkoisiin, PIIKKI on auki ja kaikki rahat otetaan ilolla vastaan.

Heimo Hokkanen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1530 on: 25. 11. 2007 09:09 »
Tilattu puheenvuoro? Ekman  osaa antaa myös kuntapoliittisia ohjeita, kuinka olisi pitänyt Österholmin toimia. Hänen ei kuulemma olisi pitänyt vastustaa, vaan pyytää asia pöydälle???? Ekmannin pitäisi myös tutustua ideaan, että mitä asialle tapahtuu pöydällä ollessa. Ei mitään. Siis asia tulee pöydältä juuri samanlaisena takaisin. Sille ei ole valmistelun suhteen tuona aikana tapahtunut mitään.  Lopuksi Ekman toteaa "mutta mikäli ei järkeviä rahoitusratkaisuja löydetä, perinteikäs autolauttaliikenne saa ikävän lopun".

Sorry, niin siinä vain käy jos ei järkeviä rahoitusratkaisuja löydy. Vaasalaisia kuntapolitiikkoja on turha syyttää, jos he valvovat verovarojen käyttöä yhteiskunnassa.
Olemme moneen kertaan todenneet, ettei vastuutta voi vain ja ainoastaan sälyttää Vaasalaisille veronmaksajille. Valtioiden osuudet ovat minimaaliset, tuskimpa edes löpöä saadaan paattiin tuolla rahalla. Yksityisyritteliäisyydessä pääosin rsikinotto on yrittäjän. Vakuuksia voidaan yrityksille antaa jossain muotoa, mutta suurta vastuuta yrityksen pystyssäpysymiseen ei voida laittaa yhden kunnan harteilla.

Jos valtiot ym tahot katsoisivat tämän Merenkurkun välin niin elintärkeäksi, että se olisi elämän ja kuoleman kysymys tälle alueelle, niin kyllähän he rientäisvät apuun suuremmilla osuuksilla.

Niinä vuosikymmeninä, kun todellisia menetyksiä oli Vaasalaisten teollisuustyöpaikkojen suhteen, ei kovinkaan suuria intohimoja ollut johtajilla taikka johtavilla politiikoilla työpaikkojen säilyttämiseksi, kun nyt on, vaikka kysymyksessä ei olekkaan satojen tai tuhansien työpaikkojen menettäminen. Erityisen painavien syiden takia voidaan yhteiskunnallisesti antaa vakuuksia tai ääritapauksessa lainaa, jos kysymyksessä on esim. suurien työpaikkamenetyksien pelko tai toteutuminen.

Onneksi tuosta 1,4 miljoonan lainasta luovuttiin ja sillä turvattiin Vaasalaisten veronmaksajien varat muuhun käyttöön.

Jos Vaasalaisilta veronmaksajilta edelleen kysyttäisiin, mihinkä käyttötarkoituksiin kerätyt verovarat laitettaisiin, niin vastaus on edelleenkin, että peruspalveluihin!




Offline Jorma Kovanen

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 82
  • Gender: Male
  • Älä haaveile elämääsi, vaan elä haaveesi...
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1531 on: 25. 11. 2007 11:11 »
Jos Vaasalaisilta veronmaksajilta edelleen kysyttäisiin, mihinkä käyttötarkoituksiin kerätyt verovarat laitettaisiin, niin vastaus on edelleenkin, että peruspalveluihin!





Aamen!!

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1532 on: 25. 11. 2007 12:12 »
On itsestään selvää, ettei tuo päivän lehdessä oleva kirjoitus ole Boris Ekmanin itsensä kirjoittama. Tilattu juttu ja niin täysin läpinäkyvää. Mitähän tuohon sanoo Viking Linen hallitus?!! Sanoisi, että suutarin pitäisi vain pysyä lestissään.

Kirjoituksesta se kaikein läpinäkyvin osa:
"Jos olen ymmärtänyt oikein, valtuutettu Thor Österholm (r.) käänsi kelkkansa ja äänesti aiemmin tukemaansa rahoituspäätöstä vastaan. Lehtitietojen mukaan Österholm on väittänyt valmistelutyön olleen hataralla pohjalla. Jos poliitikko ei ole tyytyväinen valmistelutyöhön, hänen on syytä pyytää asia pöydälle, eikä äänestää vastaan. Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta." Sanoo Booris Ekman.

Mitä ihmettä tämä asia kuuluu Viking Linen varatoimitusjohtajalle? Nyt on kyllä menneet jyvät ja jauhot sekaisin. "Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta." Herttilei sentään!! Kyllä on sitten typerästi kirjoitettu. Tai ei, jos alla olisi esim Börje Lassfolkin allekirjoitus. Tämä on siis itsestään selvää, että meidän vaasalaisten oma Boris ei ole tuota kirjoitusta kirjoittanut. "Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta." Tuo on sitten niin paksua, kuin olla ja taitaa. Olisit jättänyt tuon lauseen ja Österholmin jutusta pois, niin voisi olla hieman uskottavampaa.

(Mutta olisit itsekin yhtä ryhdikäs, kuin esim Österholm, joka huomasi poliittisen virkavastuunsa ja äänesti siksi täysin oikein.)

Mutta kerro Boris täällä, tai huomisessa lehdessä siitä valmistelutyön laadusta. Kerro! Vaikka juuri siitähän me eniten tiedämmekin. Mitään uutta nimenomaan siitä asista Sinulla Boring, ei ole esittää. Pitäisit siis vain allekirjoituksesi poissa näistä asioista, jotka eivät sinulle mitenkään kuulu. Mutta kyllä Sinä saat näpäytyksen myös Viking Linen hallitukselta. Se on aivan selvää.

Ihmeellistä, etä vanhat kaverit ovat näin paljon tärkeämpiä Boriksellekin, kuin hänen oma virkavastuu ja moraali omaa työnantajaansa kohtaan. Käsittämätöntä rohkeutta, joka myös kertoo tämän ihmisen omaksuman moraalin.

"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta." Niin kerro Boris, kerro ihmeessä!!  (Kerro siitä "laadusta.")

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1533 on: 25. 11. 2007 12:12 »
Analyyssi kirjoitti:
"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta."

Eikö tuo ole varsin yksinkertaista.  Kyseinen lause ei ole tarkoitettu yleisöä vaan viestin vastaanottajaa varten.  Se on siis viestin Ekmanille lähettäneen oma kommentti.
« Last Edit: 25. 11. 2007 13:01 by Gogolin Hattu »

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1534 on: 25. 11. 2007 12:12 »

Analyyssi kirjoitti:
"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta."

Gogolin Hattu:
Eikö tuo ole varsin yksinkertaista.  Kyseinen lause ei ole tarkoitettu yleisöä vaan viestin vastaanottajaa varten.  Se on siis viestin Ekmanille lähettäneen oma kommentti.



Nimenomaan!

Offline Orvokki

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1535 on: 25. 11. 2007 12:12 »
Analyyssi kirjoitti:
"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta."

Eiköa tuo ole varsin yksinkertaista.  Kyseinen lause ei ole tarkoitettu yleisöä vaan viestin vastaanottajaa varten.  Se on siis viestin Ekmanille lähettäneen oma kommentti.


Aika noloa...

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1536 on: 25. 11. 2007 12:12 »
Toivottavasti tämän päivän ja tulevaisuudessa Vaasan kaupunginvaltuustoon valitut ottavat opikseen tästä RG Line Oy:n antamasta opetuksesta.  Yksittäisen kaupungin ei pidä lähteä sijoittamaan  verotulojaan yritysmaailman toiminnan tukemiseen.  Kaupungin tärkein tehtävä on luoda yrityksille toimintaedellytykset. ja huolehtia alueen vetovoimaisuuden kasvusta.  Perustehtävien hyvä hoitaminen luo kaupunkiin vetovoimaisuutta. Yrityksille kelpaa kaupungin tuki, mutta vaikeuksien koittaessa ottavat ja katoavat, tai haluavat lisää tukitoimia. Niin on tässäkin yrityksen tukemisessa käyvä.

RG Line Oy:n vaikeudet olivat näkyvissä jo sen perustamisen alkuhetkistä lähtien. Yhtiön oma pääoma oli liianpieni. Nyt epäilys kohdistuu tarkoitushakuisuuteen, koska perustajalla oli jo aiemmista yhtiöistä kokemuksia.  Vaasan kaupungin kohdalla lähtölaukaus ammuttiin, kun kaupunki lähti  takaamaan laivayhtiön lainoja.  Kaupunki teki kaikkensa antaessaan vetoapua RG Line Oy:lle. Sataman matkustajamaksut poistettiin. Kilpaileva laivayhtiö haettiin konkurssiin maksamattomien Satamamaksujen johdosta. Vaskiluodon sataman rahtiliikenteen edellytyksiä kehitettiin.  Satamalle kuuluneita tonnistomaksuja ei peritty, vaan niiden annettiin kasvaa. Ym. aputoimintoja harjoitettiin laivayhtiön hengissä pitämiseksi.

Vaasan kaupungin on joutunut kierteeseen jossa ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja olemassa. Kaikki kaupungin lisäsatsaukset ylläpitää RG Line Oy:n siirtävät vain  konkurssia.  Peli pitää viheltää poikki vakavan häiriön uhatessa, ettei tule vielä isompaa vahinkoa.  Avustajien eväillä ei kauan potki, sillä kannettu vesi ei kaivossa pysy.  Soutuveneellä voi päästä Kiinaan, jos ei uuvu kesken matkaa.

Offline juuso

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1537 on: 25. 11. 2007 14:02 »
Analyyssi kirjoitti:
"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta."

Eikö tuo ole varsin yksinkertaista.  Kyseinen lause ei ole tarkoitettu yleisöä vaan viestin vastaanottajaa varten.  Se on siis viestin Ekmanille lähettäneen oma kommentti.

Näinhän se on! Onpa tosi noloa sentään Ekmanin tasoiselle - kilpailevan varustamon- pomolle.
Ei ollut huomannut poistaa tuota vain hänelle tarkoitettua, ei julkaistavaksi aiottua lausetta!

Herää kysymys kuka tuon tekstin on kirjoittanut? Lumio, Robert/Rabbe Grönblom vai Kouhi?

Viittaukset nimenomaan Österholmiin vievät rkp:n suuntaan. Robert on varmaan kulisseissa ollut hyvinkin aktiivinen valmistelija. Onkohan muuten huomenna kutsuttu Robertin varamies Viveca Bäck kokoukseen kun kh asiaa käsittelee? Onko Moisio jo myynyt itsensä?

Mielenkiintoinen peli, jossa panoksena aika tukku veroeuroja.

Offline Oksanen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 226
  • "Lisää painetta", sanoi putkimies.
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1538 on: 25. 11. 2007 15:03 »
Jos RG-Linen tukipaketti joskus etenee valtuustoon saakka, saattaa edessä olla mielenkiintoiset ajat.

Tavallisesti asioista hyvin perillä oleva taho eli HUT eli Hevosmiesten uuristoimisto on tietävinään että ainakin neljää Vaasan valtuutettua on kylvetetty R. Grönblomin huvipurrella ja he kaikki äänestivät  tietysti tukipaketin puolesta. Toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa.

Mutta jos sattuisi pitämään ja henkilöt nousisivat esille, niin sillä olisi suuri merkitys paitsi tukipaketin kohtalolle, myös koko Vaasan kunnalliselmälle.

Täytyy myös muistaa että aina on valtuustossa myös sellaisia valtuutettuja, joiden oman omaisuuden hoitamiselle on edullista olla samaa mieltä asioita valmistelleen virkamiehen kanssa.

Varsinkin pienissä maaseutukunnissa on tavallista että pienen kylvetyksen jälkeen virkamies valmistelee kaavan tai rakennusluvan, jolla oman tontin tai rakennuksen tai lisärakentamisen arvo nousee.  Joskus jopa viedään kunnallistekniikkaa  sopivan valtuutetun  tontin viereen.

Globbari

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1539 on: 25. 11. 2007 16:04 »
Analyyssi kirjoitti:
"Vastaan mielelläni kysymyksiin valmistelutyön laadusta."

Eikö tuo ole varsin yksinkertaista.  Kyseinen lause ei ole tarkoitettu yleisöä vaan viestin vastaanottajaa varten.  Se on siis viestin Ekmanille lähettäneen oma kommentti.

Näinhän se on! Onpa tosi noloa sentään Ekmanin tasoiselle - kilpailevan varustamon- pomolle.
Ei ollut huomannut poistaa tuota vain hänelle tarkoitettua, ei julkaistavaksi aiottua lausetta!

Herää kysymys kuka tuon tekstin on kirjoittanut? Lumio, Robert/Rabbe Grönblom vai Kouhi?

Viittaukset nimenomaan Österholmiin vievät rkp:n suuntaan. Robert on varmaan kulisseissa ollut hyvinkin aktiivinen valmistelija. Onkohan muuten huomenna kutsuttu Robertin varamies Viveca Bäck kokoukseen kun kh asiaa käsittelee? Onko Moisio jo myynyt itsensä?

Mielenkiintoinen peli, jossa panoksena aika tukku veroeuroja.


Moisio on ainakin sen mukaan mitä oli viime viikolla Pohjalaisessa myynyt Grabben uudelle tukipaketille itsensä ja tietenkin koko ryhmänsä.
Linja on lipsumassa ja aika näyttää. Grabben laivabisnes on nyt syytä unohtaa ja
on autettava TEHY:ä, sairaanhoitajia ja koko terveys- ja sosiaalipalvelutuotantoa lisäresurssien saamiseksi tulevaan Vaasan kaupungin budjettiin.

Offline S-syväkurkku

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1540 on: 25. 11. 2007 17:05 »
Mitä mahtaakaan tarkoittaa viimeisimmästä Kauppalehdestä löytyvä tieto Rabben konserniyhtiön tuloksesta joka on 121 000 euroa miinuksella ja omavaraisuus 0 euroa!

Konsultit toimikaa!

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1541 on: 25. 11. 2007 18:06 »
En lähde toistelemaan mitä edellä on kirjoitettu. Mutta huomautan, ettei vasemmistoliitto ole yksin suinkaan saanut valtuuston päätöstä aikaan, vaan se oli 26 valtuutettua! He kaikki olivat rintamassa kun RG Linen rahat ilman anomusta kaadettiin.

Minulla ei ole valitettavasti valtuuston esityslistaa liitteineen, että olen Pohjalaisen antaman tiedon varassa.

Tässä on unohdettu peruskoulun Merikosken matematiikka ja miten se toimii.  RG 1 hinta on
yhden miehen tekemän arvion, siis huomautan :yhden miehen tekemä arvio. Tätä paperia ensiksi salattiin ja nyt sitten siihen julkisesti vedotaan.  Tämän "arvion" mukaan laivan reaalihinta oli syyskuussa 9,25 miljoona euroa. Ei ole enää, arvo on jo tipahtanut. Nyt sitten tärkeä asia, mikä on laivan vakuusarvo , ja tämä oikeus-
käytännön mukaan 70 % eli se tekee 6,45 miljoonaa euroa.  Eli TÄMÄ ON SE ARVO JOSTA VOIMME PUHUA, eli 6,45 miljoonaa euroa. Sitten otetaan vuotuinen poisto, koska laiva on kulutustavaraa sen arvo laskee joka päivä. Kymmenen vuoden kuluttua laivameklarin arvio tällä perusteella olisi  enää vajaa 5 miljoonaa euroa. Mutta jos se menee pakkomyyntiin kuten meni ensimmäinen alus, niin sen hintaa ainakin  puolittuu.

Sitten kun mennään vakuuksien realisointiin. Siinä on hyvät neuvot kalliiita miten kaupunki meinaa saada vakuutensa pois. Vakuudet ylittää nyt jo reaaliomaisuuden! Huonossa tilanteessa RG Linen omaisuus
realisoituessa  ei ole ideaalijuttu, vakuus on menettänyt arvoansa. Sitä en lähde tässä vielä miettimään mikä on RG linen omaisuus yhteensä joka on realisoitavissa. Tässä on Vaasan kaupungin kysyttävä lisävakuuksia RG Lineltä ja R.Grönholm internationalilta. Tietenkin pankit lupaa rahaa vaikka kuinka runsaasti kun takaajalta on mistä ottaa.

Nyt minä esitän kysymyksen oikein vakavasti mietittäväksi, mitä Vaasan kaupunki saa, jos RG Line joutuu lähiaikoina lopettamaan toimintansa.  Pankki ensisijaisesti ottaa laivan vakuutena, mitä sen jälkeen saa kaupunki?

Pystyykö R.Grönholm maksamaan kaupungille tarjoaman takuunsa?

RG Line on niin kuralla, että sillä ei ole luottokelpoisuutta, luokka C, emoyhtiö melkein samassa tilanteessa, luokka B. Tässä ei puhuta merenkurkun liikenteen pelkästä turvaamisesta vaan kaupungin rahojen turvaamisesta. Kaupunkilaisen täytyy tässä kysellä rahojensa perään, miten niitä käytetään?

Tämä asia kaupungin puolelta tuskin onnistuu tänä vuonna, koska se menee tammikuulle.
Riippuu miten  "hyvät veljet" asian junailee, tuleeko se taas viikon kuluttua uudelleen?

Valitettavasti minun arvioni tästä uudesta esityksestä on, aika silmän lumetta. Sitten puhutaan Vaasan kaupungin velvollisuudesta  lapioida rahaa RG Linelle, kysyin jo aikaisemmin, mihin kunta-
lain pykälään tämä velvollisuus kuuluu? Kysyin tätä aikaisemmin, en saanut vastausta? Onko juridiikka tässä liian vaikeaa?

Tässä asiassa on kuntalaki korkein ja eduskunnan tehtävänä on seurata, että kuntalaki harmonisoidaan eu-määräysten mukaan. Eu määräykset on oikeusohje joka edellyttää kansallisten lakien harmonisointia. EY tuomioistuin sitten ojentaa tuomiollaan Suomen valtiota
jos se ei noudata omassa lainsäädännössään Eu- määräyksiä.

Tässä on alustavat kysymykset ja kannat joihin odotan vastausta.

Pentti Suksi
« Last Edit: 25. 11. 2007 21:09 by pentti suksi »

tsailor

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1542 on: 25. 11. 2007 19:07 »
Jos yrityksen omavaraisuusaste on 0, ovat mahdollisuudet selvitä sitoumuksista ja vastuista tulevaisuudessa heikot, tai oikeastaan erittäin heikot.

Offline suoraan asiaan

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 252
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1543 on: 25. 11. 2007 20:08 »
Voisiko joku tarkentaa tuota Kauppalehden uutista?

Peeveli

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1544 on: 25. 11. 2007 21:09 »
Voisiko joku tarkentaa tuota Kauppalehden uutista?

En ole nähnyt tuota uutista, mutta yleisesti ottaen tuollainen uutinen kertoo yhtiön tuloksen olleen vuonna 2006 tappiollinen 121 000 euron verran ja että yhtiön oma pääoma on menetetty kokonaisuudessaan (yhtiö ei kykene selviytymään maksuistaan).
« Last Edit: 25. 11. 2007 21:09 by Peeveli »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1545 on: 25. 11. 2007 21:09 »
Tsailorille huomautus: taidamme olla rikkaampia kuin RG Line ja R.Grönholm international
yhteensä!!! Kummatkaan yhtiöt ei omista muuta kuin velkaa.

Ars longa vita previs

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1546 on: 25. 11. 2007 21:09 »
TIESITTEKÖ, ETTÄ HERRA BORIS EKMAN ON VIIDENNEKSI SUURIN OSAKKEEN OMISTAJA KOTIPIZZA OY:SSÄ lÖYTYY GOOGLELLA KOTIPIZZAN TOIMINTAKERTOMUKSESTA
Siis syy yhteys öytyy taita olla huoli omista r.ta.
Kymmenen suurinta osakkeenomistajaa Osakkeita Osuus yhteensäosakkeista
a äänistä
Rabbe Grönblom
6 843 768
58,26 %
Pihakozza Oy
2 920 000 24,86 %
Ab R. Grönblom International Ltd
1 897 030
16,15 %
Bengt Holm
48 623
0,41 %
Boris Ekman
17 000
0,14 %
Heikki Sikström
12 155
0,10 %
Holger Nordman
4 000
0,03 %
Kari Leppilahti
2 000
0,02 %
Jyrki Rantala
1 200
0,01 %
Erja Rinne
405
Harriet Björklund
405
Hallituksen ja toimitusjohtajan yhteenlaskettu
* osuus osakkeista ja äänistä
58,26 % 

Ars longa vita previs

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1547 on: 25. 11. 2007 21:09 »
lisää mielenkiintoisia yhteyksiä kotipizza johtoryhmässä tutkikaapa myös muita 10 kärjessä omistajia ketä muuten on Holger Nordman yms. hauska sivu myös ruotsinkielisten vapaamuurariloosien jäsenluettelot  seuraavalta sivulta taitaa ollaa valtuutettuja ja pizzaomistajia ja muita, hauskat sivut voisivat olla myös golf yms sivut : tääsä kuitenkin vapaamuurareita  http://www.loffe.net/content/view/379/46/

Offline lammaspaimen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 230
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1548 on: 25. 11. 2007 22:10 »
lisää mielenkiintoisia yhteyksiä kotipizza johtoryhmässä tutkikaapa myös muita 10 kärjessä omistajia ketä muuten on Holger Nordman yms. hauska sivu myös ruotsinkielisten vapaamuurariloosien jäsenluettelot  seuraavalta sivulta taitaa ollaa valtuutettuja ja pizzaomistajia ja muita, hauskat sivut voisivat olla myös golf yms sivut : tääsä kuitenkin vapaamuurareita  http://www.loffe.net/content/view/379/46/

Joko alkaa arvoisille vastarannan valtuutetuille seljetä kenen varpaille sitä on tallottu?!!!
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Ars longa vita previs

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1549 on: 25. 11. 2007 22:10 »
Kannattaa tutkia ennen seuraavaa valtuuston kokousta, kotipizzan ja kotzan osakkaita ja tutkia kuinka läheisiä yhtyksiä heillä on vaasan valtuustossa istuville henkilöille? koska kotipizza vakuudet saattavat olla hyvin merkityksellisä heille? Kotipizza omistajissa paljon tutuilta vaikuttavia nimiä?? keKuka Kukin on, on valttia..

Offline reviisori

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1550 on: 25. 11. 2007 22:10 »
Jymyjuttu! Tuohan vei pohjan pois Boris Ekmanin muutenkin töpätyltä kirjoitukselta. Hän ei siis voinut kieltäytyä tuota kirjoitusta laittamasta lehteen. Olihan "oma talo" kyseessä. Kirjoituksen laatija oli varmaan "perhepiiristä" ja olisi ollut rumaa sanoa ei.

Mielenkiintoista on se, että kaupungilla on nyt hallussaan 2 miljoonaa Kotipizzaosaketta. Jos ne joutuvat kaupungin omistukseen, ei Rabbella enää ole enemmistöä Kotipizzan osakkeista.

Jos on konkurssikin vilahtanut mahdollisuuksissa niin  Rabben on ehdottomasti, hinnalla millä hyvänsä, saatava juuri nuo osakkeet kotiin! Muutenhan voi pahimmassa tapauksessa mennä vielä Kotipizzakin muiden haltuun.

Tästä kenkä puristaa! Valtuusto on viisas jos se ei luovu osakkeista panttina. Se, ja vain se, takaa RGLinen pinnalla pysymisen.

P.S
Kas kun Boris Ekman ei tituleerannut itseään: Kotipizza Oy:n osakkeenomistaja. Mitä nyt kilpailevaa varustamoa tähän sotkemaan.

Offline pöh

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 283
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1551 on: 25. 11. 2007 22:10 »
Lausun seuraavan:

1. R. Grönblom International-konsernin oma pääoma per 31.12.2006 oli - 2 182 686,93.

    Pääoma oli siis pahoin pakkasella! Onko valtuutetuille informoitu tilanne per tämä päivä?

2. Onko niin, että herra Grönblom on antanut Vaasan kaupungille omavelkaisen 841 000
euron määräisen omavelkaisen takauksen? Jos on niin takaus lienee  vakuus ,joka viimeksi vapautetaan, ellei entinen pankinjohtaja Kouhi tai kyläpäällikkö Lumio ole muuta sopineet!

3. 2 000 000 Kotipizzan osakkeen jälkipantti Sammon 800 000 lainan saatavan jälkeen korkoineen lienee panttina arvoton. Anti mennä!

4. Nimimerkki Peevelin artikkeli oli oikeaan osunut ja fantastinen.


fableable

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1552 on: 25. 11. 2007 23:11 »
fableable #1502

 
RG-linekö "selviytynyt kohtalaisesti"
En viitsi luetella kaikkia taitamattomuuksia ja laittomuuksia, mutta esimerkiksi miksi RG ei ole maksanut 782 417 euroa Vaasan sataman saatavia?
Miksi R Grönblom International otti RG:ltä laittomasti konserniavustuksen 2,4 Miljoonaa euroa?
RG:n toiminta on tuottanut tänä vuonna tappiota 1,7 Miljoonaa euroa.
Onko RG "selviytynyt kohtalaisesti"?


Rippuu siitä, mihin vertaa. Onko sinulla  ”kättä pirempää” johon vertaisit  RG-linen  toimintaa? RG-line  on parhaiten menestynyt  varustamo merenkurkun liikenteessä TAX-FREE;n loputtua, kun muita ei ole ollut mihin verrata eiks je?.  RG-line on myös ainoa varustamo joka on sitouttanut itsensä   kyseiseen linjaan  myös tulevaisuudessa. Olen edelleen sitä mieltä, että RGL on selvinnyt kohtuullisesti  linjan vaikeasta pioneerityöstä. Jos havereita ei olisi sattunut, tilanne olisi  toinen.

Nyt putkahtaneet ”ilouutiset” merenkurkun matkustajaliikenteen muista hoitajista (”Dream on baby”-line)   osoittanevat jo nyt  todeksi sen, että mikäli RG-line kaatuu, Vaasaan ei enää saada RG-linen kaltaista varustamoa, joka sitoutuisi  samalla lailla  tähän  touhuun.  Tilalle saadaan Liberian lipun alla olevia ”kermankuorijoita”, ja  ”pilkkijöistä”, jotka  katoavat, kuin pieru Saharaan, kun huomaavat homman  vaikeuden.  Tulevaisuudessa tällainen tempoilu uusien vaihtuvien operaattorien  kohdalla   tekee satamatoiminnasta epävakaan ja vaikean  hoitaa.  laiturirampit ja  muut hilavitkuttimet  vaihdetaan sitten Vaasan toimesta vaihtuvalle kalustolle.

 Nyt kun kuitenkin on  tuuli  kääntymääsä ja  ”vapaamuurariveljet” saavat  looshinsa järjestykseen ja sen vanhemman   kunnioitetun ”äkäpussin” takaisin riviin, niin   kyllä tämä hiomalla tästä vielä.
 Jokainen voi myös  kantaa kortensa kekoon  käymällä  lounaalla Kotipizzassa tai RAXissa.

« Last Edit: 26. 11. 2007 00:12 by fableable »

tsailor

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1553 on: 26. 11. 2007 06:06 »
Tämä alkaa pahasti näyttämään suuren luokan "hyväveli" toiminnalta. Tällaiset asiat on syytä paljastaa pienintäkin yksityiskohtaa myöten.

Suomea on nimenomaan moitittu jopa kansainvälisellä tasolla piilolahjonnasta, jota ylläpitää toimiva "hyvä veli"- järjestelmä.

Tässähän olisi aineksia vaikka mihin, valtakunnallisestikin.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1554 on: 26. 11. 2007 07:07 »
fableable #1553
"Kättä pirempää" on tämä viestiketju, joss yli 1553 vastausta, on muuten aika pitkä, plus mitä mediassa ja valtuustossa on kerrottu, tulee pituutta lisää...

Käy vaan RAX:ssa, se ei ole Rabben...

Analyyssi

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1555 on: 26. 11. 2007 07:07 »
Viitaten omaan viestiini #1533, totean seuraavaa:

Nyt kun yllättäen selvisi, että Boris Ekman onkin Pizzayhtiön omistajia, tämä muuttaa luonnollisesti ajattelutapaa nimenomaan itse henkilöä kohtaan. Nyt minulle tuli tästä kaksi huomiota:

- Miksi hän ei kertonut sunnuntain lehtijutussaan olevansa kyseisen yhtiön, eli nimenomaan Kotipizzan/RG-Linen miehiä? (Nyt kertoikin näyttävästi olevansa Viking Linen varatoimitusjohtaja.)

- Auttamatta hänen koko kirjoitukseltaan meni pohja pois. (En valitettavasti voi olla sanomatta, että mokasit itsesi ja veit siinä samalla mukanasi muutaman yhtiön uskottavuutta.)

On jo aikaisemmin pyydetty, että pelatkaa hyvät herrat avoimin kortein. Lopettakaa kaikki kähmintä. Siten tilanne muuttuu vain itseänne kohtaan hankalammaksi, eli kaataa koko laivan. Älkää sitten jälkeenpäin syyttäkö ketään muita, katsokaa vain peiliin. Nyt sinne katsoo herra Boris Ekman från Kotipizza/RG-Line/Viking Line-konsernista...

Aika noloa... sanoi joku.
« Last Edit: 26. 11. 2007 07:07 by Analyyssi »

Besse R. Wisser

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1556 on: 26. 11. 2007 07:07 »
Ars longa vita previs kirjoitti:
>Kannattaa tutkia ennen seuraavaa valtuuston kokousta, kotipizzan ja kotzan osakkaita ja tutkia kuinka läheisiä yhtyksiä heillä on vaasan valtuustossa istuville henkilöille?<

No yleensähän suomenruotsalaiset suvut ovat sukurutsaita, joten yhteyksiä varmasti löytyy kun koko sukulaisuuden kirjo otetaan huomioon. Onko sillä sitten merkitystä jääviyteen saakka, onkin jo eri asia?

Sillä kuka on sukua kenellekin  tai kuka seurustelee kenen kanssa on tietysti aina myös inhimillisesti kiinnostava aspekti.  Mutta lähes aina on mukana myös raha.

Harvinainen

  • Guest
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1557 on: 26. 11. 2007 08:08 »
sanoit rumasti


Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1558 on: 26. 11. 2007 08:08 »
Onko tämä Rabben Maria II vai jonkun toisen ?



Bongasin sen täältä: http://www.yachtspotter.com/focard3.php?foo=FG002

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #1559 on: 26. 11. 2007 08:08 »
Tein alle koosteen aiemmin mainitsemallani sivulla http://www.fcbsweb.com/ olevalla keskustelupalstalla mainituista RG I:n vaikeuksista:

27.11.2005,sylinterinkansi,5-6h
11.1.2006,sylinterinkansi,1 vrk,2 vuoroa peruttu
9.2.2006,venttiilivika,tunteja
12.2.2006,teknisiä ongelmia,myöhässä
26.6.2006,pääkoneessa polttoainevuoto,18h,2 vuoroa peruttu
18.7.2006,tekninen vika,,vuoroja peruttu sekä myöhästymisiä 3 vrk ajan
16.8.2006,potkuriasentoja ei voinut säätää,yli 4h
29.10.2006,Naantalin telakalla
16.11.2006,muuttori pysähtyi, ajelehti merellä puoli tuntia
17.12.2006,tekninen vika (sähkövika),2-3 vrk,3 vuoroa peruttu
26.12.2006,tekninen vika (polttoainejärjestelmä),4h,matka kesti 8 tuntia!
26.1.2007,tekninen vika
28.1.2007,toinen pääkoneista on venttiilivikainen ja poissa käytöstä,3h,myöhästymisiä yli vrk ajan
3.2.2007,korjauksia koneistossa,4h
(Uusittu sertifikaatti huolimatta lukuisista puutteista joita ei ole korjattu ajoissa)
6.2.2007,tekninen vika. Ankkuroitui Holmsundin edustalle. Vain yksi kone toimii, keulapotkurissa myös vikaa,>6h,Matkustajat pääsivät laivasta ulos vasta klo 5:30, joten merenkurkun ylitys kesti 22,5h!
(Aluksen moottorit kaipaavat pikaista remonttia)
(Joka viikko on myöhästymisiä tai vikoja)
7.2.2007,yksi venttiili viallinen toisessa pääkoneessa,6h myöhässä Vaasasta Uumajaan
7.2.2007,teknisiä ongelmia,14h myöhässä,matkustajat värjöttelivät 13-14 asteen kylmyydessä
("Ei laiva tosta parane, uusi ja äkkiä. Saavat syyttää itseään että ostivat sikaa säkissä")
20.4.2007,RG1 menee vapun aikoihin Tukholmaan telakalle jäiden vaurioittamien keulapotkurien korjaukseen

Laivaa verrataan Trabanttiin