Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 372395 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2960 on: 04. 12. 2011 19:07 »
Täytyy muistaa, että on niitä laivalinjoja loppunut muuallakin alueellamme. 1969 Jakob Lines aloitti liikenteen Pietarsaaren ja Skellefteån välillä, myöhemmin myös Kokkolasta. Jakob Linesillä oli mm. autolautta Nordek ja matkustaja-alukset Bore Nord ja Borea. ja loppui vaikka oli taxfree?

80-luvulla oli myös liikennettä Kaskisista Gävleen. Ensin Folkline autolautalla Folkliner ja sen jälkeen KG-Line Scandinavialla. Liikenne loppui 1989. KG-Linen Scandinavia kulki myös lyhyen ajan Vaasan ja Uumajan välillä kilpaillen Vaasanlaivojan kanssa. Ja loppui, vaikka oli taxfree.

Että tällaista nän toisen adventin jälkeen...... Maanantai sitten näyttää pääseekö RG-line velkasaneeraukseen. Jos velkojat antavat osan velkoja anteeksi ja lopuille veloille maksuaikaa, niin milläköhän likviidillä sitä päivittäisliikennettä hoidetaan eteenpäin. Palkat, polttoaineet satamamaksut ym. Nyt konkurssipesä ajaa puolillahinnoilla ainakin muutaman päivän? Ja kun RG_line palaa itse ohjaksiin, niin lippuhinnat ovat taasen pilvissä?!!! Vai ovatko?
Jos katsoo muutoin muitakin kuntia tai kaupunkeja, niin aina sitä kriittisyyttä on erilaisia toimia kohtaan. Ainakin silloin, jos kaupunkien ja kuntien tehtäväkentää katsoo. Jos taas harrastellaan erilaisia muita konstailuja verovaroilla, niin kyllä niihin pitää puuttua. Wasalandia oli myös eräänlainen harharetki kaupungilta, sinne upposi miljoonia, ainakin markoissa. Ja kova soppa, että mihinkäs ne tappiot piilotetaan kirjanpidollisesti! Aina on kuitenkin löytynyt "asiantuntijoita", jotka ovat osanneet sen tehdä jopa luottamusmiestenkin kontrollijärjestelmän!?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2961 on: 05. 12. 2011 05:05 »
Maritimeforumilla käydään mielenkiintoista keskustelua  RG-Linestä:

Pelleilyä tai juonikasta liikemiestaitoa? Aamulehden lainaus" Konkurssipesän hoitaja ilmoitti torstaina, että Vaasan ja Uumajan välistä liikennöintiä jatketaan sunnuntaina ja yhtiölle etsitään uutta yrittäjää."

Olettamukseni on, että RG International (Ltd). on tuo uusi yrittäjä, koska tuolla linjalla alus saattaa menestyä kustannustehokkaalla miehitys- ja ylläpito ratkaisulla. Minkä valtionlippu tulee liuhumaan jatkossa  RG1:n ahterissa on lähiaikojen kysymys.

Terveisin R.T

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=16098.30

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2962 on: 07. 12. 2011 14:02 »
Rabbe hukannut mahdollisuutensa , ensin heittää pyyhkeen kehään ja sitten kun on saanut hiukan happea luulee että ottelu voisi jatkua, onneksi tuomarilla on järki tallella ja velkojat tiukkana eivätkä salli iltalypsyä niinkuin jotku poliitikot teki takavuosina.

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2963 on: 07. 12. 2011 18:06 »
Partiopoika luuli olevansa kaiken "lainkin" yläpuolella. Velkaa 12,5 miljoonaa. Laivan arvo 2-3 miljoonaa. Palkat, satamamaksut ym kulut maksamatta. Aika "hyvä" asiakas Vaasalle?!
Terminaali vuokrattuna 2015 saakka. Kotipiza-opisto pyörii terminaalissa ja konkurssipesä taitaa lähettää matkustajansa parakin kautta Ruotsiin.

Offline Merimies

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2964 on: 08. 12. 2011 08:08 »
Partiopoika luuli olevansa kaiken "lainkin" yläpuolella. Velkaa 12,5 miljoonaa. Laivan arvo 2-3 miljoonaa. Palkat, satamamaksut ym kulut maksamatta. Aika "hyvä" asiakas Vaasalle?!
Terminaali vuokrattuna 2015 saakka. Kotipiza-opisto pyörii terminaalissa ja konkurssipesä taitaa lähettää matkustajansa parakin kautta Ruotsiin.

Olisi kyllä kiva tietää mitä lakia tässä luullaan rikotun? Sillä jos ylivelkaantuminen on rikollista niin Suomessa on aika paljon ihmisiä joita pitäisi passittaa vankilaan.

Jos asia irrotetaan täysin yhteydestään - niin silloin asia on todellakin niin kuin konkurssipesän tilanne on. Ja ennen kuin kukaan ihmettelee miten on mahdollista että tuohon on edes saatu noin paljon velkaa noin halpaa laivaa vastaan niin:

1. Ostettaessa aluksen kauppahinta ja markkina-arvo oli paljon korkeampi. Ilman lamaa se voisi yhäkin olla korkea. Tiedätte kaikki että tuotteen hinnan määrää pääasiassa kysyntä ja tarjonta. Talouden kehitys määrää kuljetustarpeen ja siten laivojen hinnan. 1960-, 1970-, ja 1980-lukujen hulluina vuosina Siljan, Vikingin ja monen muunkin varustamon autolauttahankinnat olivat siten nurinkurisia että aluksista sai myytäessä enemmän kuin hankintahinnan takaisin. Silloin Euroopan vesillä lauttaliikenne kasvoi hurjasti. Tax-Free myynnin lakkauttaminen EUn sisällä tappoi tämän kehityksen - ja nyt siksi Silja ja Viking ei olekaan vuosiin rakentanut uusia aluksia samaan tahtiin.

2. Toimintaa pidettiin yleishyödyllisenä. Näin ollen siihen oli mahdollista saada yhteiskunnan tukea - jos ei suoraan rahaa tilille niin siten että esimerkiksi kaupungit toimivat takaajina. Ei tukea - ei liikennettä.

3. RG-Linen esittämä liikeidea ja konsepti olivat ihan järkeviä. Johtuen sitten monesta eri syystä niin varsinkin matkustajaluvut ovat olleet liian alhaiset. Siinä tietenkin lipun hinta on se "iso paha susi". Sinänsä jännää että tuota pidetään kalliina, sillä suuressa osassa Eurooppaa tuo on ihan normihinta vastaavalle palvelulle. Esimerkiksi Kanariansaarilla hintataso on suunnilleen tuo. Siellä teoriassa laivojen taso on parempi - mutta eipä se paljon auta kun kauppa ja ravintola ovat silti auki vain kesäkaudella. Joka tapauksessa, hinnat on määrännyt se että on saatava tietty tuotto jotta toimintaa voi pyörittää. Ja kun luvut laskevat joudumme oravanpyörään - laskemalla hintoja voisi kääntää laskun, mutta koska määrät laske ja siten tulotkin, sitä ei voi tehdä. Rahtilukuihin taas vaikutti jälleen kerran lama. Kun tänään on raportoitu vienninkin taas olevan voimakkaassa laskussa niin eipä konkurssipesällekään tule helppoa tuota hoitaa.

4. Lisäksi meillä on tilanne että yrityskonserni auttoi rakentamaan tilannetta. Eli, koska Rabbella oli toinen yritys, jonka osakkeita käytettiin aloittaessa vakuutena, niin toimintaan voitiin myöntää lainaa. Ei tämä ole vielä mitään epätavallista eikä todellakaan rikollista. Sen sijaan osa niistä herjauksista joita täällä on esitetty Rabbea vastaan voivat jo olla rikoksia.

Konkurssipesän hoitajan ilmoitus että toimintaa yritetään pyörittää 8-9 kuukautta on kiintoisa. Tässä onkin yksi juttu jonka tunnustan että en ymmärrä. Jos rahaa on konkurssipesässä niin paljon että liikennettä voidaan pyörittää noinkin kauan - miksi sitten konkurssihakemuksen perumista ei hyväksytty? Ilmeisesti hän kuvittelee saavansa aluksesta enemmän kuin 2 miljoonaa euroa. Nyt maailmalla tiedetään että siinä on konkurssileima - ja se käytännössä laskee sen arvoa. On teoriassa totta että liikenteessä oleva alus on helpompi myydä kuin makuutettu - mutta enemmän siihen vaikuttaa se että miksi se on myynnissä.

Jos oikeasti haluatte nähdä jotakin virhettä tehdyn - niin sellainenkin kyllä löytyy. RG-Linen mainonta on ollut hyvin, hyvin näkymätöntä. Täällä etelässä ei näy kuin aniharvoin autopakettihinnat lehden sivulla, mutta se on asiapitoista mainontaa, ei mitään joka olisi omiaan herättämään matkustushalua. En ole huomannut että olisi mainostettu viikonloppupaketteja Uumajaan tai muuta joka saisi meitä joilla ei ole TARVETTA käydä siellä tarttumaan tuumasta toimeen. Muistan nähneeni laskettelupaketteja joskus talvisin, mutta sellainen taas ei minua kiinnosta. Ymmärrän kyllä että mainonta on kallista. Silti, ellen muista syistä sattuisi tietämään että siellä kulkee laiva, niin voisi luulla että homma on loppu. Itse asiassa olen muutamankin kerran korjannut ihmisten väärinkäsityksiä aiheeseen liittyen - heillä on käsitys että siellä kulkeva laiva ei ota matkustajia. Ehkä jonkin sortin Vaasan ja Uumajan yhteismainonta olisi voinut toimia. Nyt se vaan lienee liian myöhäistä.

Tämä Rabben mustamaalaaminen on muuten niin tyypillistä suomalaista - jos joku on yrittäjä, niin hän on heti rikollinen ja häntä on mustamaalattava. Osittain tähän liittyy se että kateus on kansamme perushyve - tai siksi he sen käsittää - ja lisäksi tiedämme että suomalainen on onnellinen vain silloin kun hän voi jostakin valittaa. Talouden kääntyesssä laskuun kansallamme on siis edessä hyvin onnelliset ajat.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2965 on: 08. 12. 2011 11:11 »
Partiopoika syyttelee Vaasan kaupunkia tänään petollisista asiakaslupauksista

Mitä merkitystä tällä on itse yrittäjän oman vastuun kanssa ?

Siis Yrittäjä / Partiolainen myöntää avoimesti suorittaneensa yritystoimintaa

Vaasan kaupungin ja etenkin sitä ylläpitävien veronmaksajien kanssa

Eikö tämä ole Eu:n lakien mukaisesti pelkästään :

Rikollista ?

Lisäksi arviot ovat aina arvioita

Arvioivathan Raben pitsalisenssejäkin aikoinaan hommanneet pienyrittäjätkin

hyvässä uskossaan rikastuvansa äkkirysäyksellä myydessään esim

vain "miljoona" pitsaa oletetuille asiakkaille viikossa ?

Hommahan kuivuikin sitten lähinnä tappion puolelle ja tuskin Rabelle
jääden siitä edes minkäänlaisia kuluja

Härskiä, härskimpi, härskimpää, on nykypäivän "partiolaisen" ajatusmaailma

Muista Liikemaailman "läskimahoista" puhumattakaan

Heikki Herja

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2966 on: 08. 12. 2011 12:12 »
Rabbe ehdotti lähes 20 v. sitten että työttömien tulisi noutaa avustuksensa Vaasan kauppatorilta toriaikana, että kaikki näkisivät ketkä elää yhteiskunnan kustannuksella.  

Eikö tätä pitäisi soveltaa myös RG-Lineen.  Jos avustuksia tulee niin Rabbae noutaa ne toriaikana torilta, jotta kaikki näkee kuka nostaa yhteiskunnan  avustuksia.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2967 on: 08. 12. 2011 13:01 »
No pitsakeisari on tehnyt hyvää ja pahaa, kaikki ei jaksa kokopäivää paistaa pitsoja ja hymyillä ja joillakin on kolme kotipitsamyymälää. Laivasta sanon että tiesi jo aloittaessaan ettei miljoonat tällä lisäänny mutta uskoi pärjäävänsä, onko se paha koska kyllä yhteys on hyvä olla jo pelkästään rekkarallin vähentämisen takia. En pidä roistona vaan yrittäjänä joka työllistää ison joukon ihmisiä, siinä tulee tallottua varpaille halus tai ei.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2968 on: 08. 12. 2011 22:10 »
Merimiehelle- Rabbe rikkoi konkurssilakia. Oli vaihtanut lukkookodeja, ettei virallinen pesänhoitaja päässyt konkurssipesään, muutoin kuin Poliisin avulla. Tuo oli "lain yläpuolella olemista" sitä tarkotin. Konkurssi on konkurssi ja omistaja on enää matkustaja ei kuski.
Yleensä konkurssipesä vaihtaa lukot, ettei entisellä omistajalla ole enää mitään asiaa pesän tiloihin eikä varoihin saatika sitten omaisuuteen! Mutta Partiopojat ovat Partiopoikia!

Offline Merimies

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2969 on: 09. 12. 2011 08:08 »
Merimiehelle- Rabbe rikkoi konkurssilakia. Oli vaihtanut lukkookodeja, ettei virallinen pesänhoitaja päässyt konkurssipesään, muutoin kuin Poliisin avulla. Tuo oli "lain yläpuolella olemista" sitä tarkotin. Konkurssi on konkurssi ja omistaja on enää matkustaja ei kuski.
Yleensä konkurssipesä vaihtaa lukot, ettei entisellä omistajalla ole enää mitään asiaa pesän tiloihin eikä varoihin saatika sitten omaisuuteen!

Hyvä! Saitte etsiä parikymmentä vuotta liikemiehen liiketoimintaa että löysitte toiminnasta jotakin mikä ei kestä lakia. Tämähän on loistava tulos. Varsinkin kun voin itse tunnustaa rikkoneeni lakia tällä viikolla tietoisesti jo kolmasti. Kävelin nimittäin punaista valoa päin kun autoja ei näkynyt mailla eikä halmeillakaan. Uskon siksi että te muutkin olette kaltaisiani suurrikollisia... Paitsi että Rabben mukaan konkurssipesällä ei ole voimassa olevaa vuokrasopimusta. Jos näin on - niin se ei ole rikos - jos taas tämä ei pidä paikkansa - silloin se lienee sellainen. Kaikki riippuu siitä onko ennen konkurssihakemusta irtisanottu jälleenvuokrasopimus tai ei - ja miten se on tehty. Vai onko sellaista sopimusta edes ollut olemassakaan. Se selvinnee ajan mittaan.

Toinen tarina on sitten kanssa se että kuka omistaa irtaimistot. Ei ole aina itsestään selvää että se olisi RG-Linen omaisuutta vaikka heidän käytössään olisi ollut. Ainoa joka tulee konkurssista voittamaan jotakin on pesänhoitaja. Kaikki muut tulevat siinä häviämään.

Mitä merkitystä tällä on itse yrittäjän oman vastuun kanssa ?

Hetkinen. Eikös hän itse ole sijoittanut henkilökohtaisesti ja yritystensä kautta miljoonia tuohon hankeeseen? Jos mies todella on onnistunut suojaamaan kaiken sen sijoitetun rahan niin ettei mies menetä tuossa konkurssissa mitään, niin asia on selvä - hänestä on saatava valtiovarainministeri jo tästä päivästä lähtien.

En oikein ymmärrä mitä täällä maristaan. Jokainen meistä marisee joka kerta kun veroehdotus saapuu että onpas tässä paljon maksettavaa. Jokainen meistä lähettää korjatun version - toivon mukaan todellisten kulujen mukaan. Miten se muka eroaa tuosta vastuusta? Se on omaa saamattomuuttamme että emme ole miljonäärejä. Ideoiden keksiminen ja toteuttaminen pitäisi olla peräti ihailtavaa, ja Yhdysvalloissa se onkin. Täällä sillä saa lähinnä halveksuntaa. Ei ehkä ihme että olemme joutumassa kaikesta päätellen syvimpään lamaan historiassamme. Tuo Vaasan kaupungin tuosta kärsimä tappio on niin pieni että sen voi ottaa lisämaksuna ostoliikenteestä. Uskon kuitenkin että hyvin pian on isompia päänsärkyjä.

Jos tuo konkurssipesänhoitaja saa laivan myytyä yli 3 miljoonan hintaan hän on jo taitava myyntimies ja toivotan siihen onnea.

Älkää ymmärtäkö väärin. En tarkoita sitä että liikemiehet ovat syyttömiä ja lain yläpuolella. Tarkoitan vain sitä että on tietty ero sillä onko tehty oikeasti jotakin väärää eli lain mukaan, vai tehdäänkö jotakin joka on moraalisesti arveluttavaa. Ihan vain pari esimerkkiä: Toyota Priusta markkinoidaan ympäristöystävällisenä. Tarkistakaapa hiukan miten niiden akustot valmistetaan ja kuinka kauan ne kestävät, niin saatatte tulla tulokseen että sen markkinointi on moraaliselta kannalta hyvin arveluttavaa. Ylipäätänsä muka uuden auton ostaminen ekotekona on kyseenalaista - sillä valmistusvaihe on se kaikkein eniten energiaa kuluttava ja päästöjä aiheuttava vaihe sen auton elämässä. Tai esimerkiksi Nesteen uudet ympäristöystävälliset polttoaineet joissa käytetään palmuöljyä - jota pitää tuoda Euroopan ulkopuolelta. Tai vaikkapa käyttämämme vaatteet. Ei oikeastaan juuri väliä mikä merkki niissä on, ne on nälkäpalkalla valmistettu jossakin maassa jossa työntekijöitä oikeasti riistetään jotta voisimme ostaa ne halvalla. Ei ihme että vaatemerkit ovat tänään todella hyvin voivia. Tai kotielektroniikkamme... Tai... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. En kuitenkaan näe kenenkään keskustelevan noista oikeista ongelmista ja yrittäen tehdä niille mitään - sen sijaan täällä on helppo valittaa! Kaikki nuo esimerkit ovat moraalisesti nähdäkseni paljon pahempia asioita kuin tämät konkurssiin johtanut tarina.

Hiukan sama asia kuin Saab. Nimittäin Saab on automerkki jonka pelastamiseksi ruotsalaiset ovat valmiita tekemään ihan mitä tahansa - paitsi ostamaan heidän tuotteitaan!



Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2970 on: 09. 12. 2011 09:09 »

Hyvä! Saitte etsiä parikymmentä vuotta liikemiehen liiketoimintaa että löysitte toiminnasta jotakin mikä ei kestä lakia.

En usko tässä etsityn lainrikkomuksia.  Kyseessä näyttäisi olevan vain toisen kirjoittajan
 ystävällinen vastaus  allaolevaan kysymykseen.


Olisi kyllä kiva tietää mitä lakia tässä luullaan rikotun?  

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Merimies

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Vaasa-Umeå - uusi alku?
« Reply #2971 on: 09. 12. 2011 09:09 »
Näköjään juuri käynnissä haku Marco Polo-tukiin. Siitä voisi olla mahdollista saada tarvittava apu uuteen alkuun Merenkurkun liikenteessä. Loppurahoitus olisi saatava muualta - mutta mistä? Hallituksen suunnalta sitä tuskin tulee. Lisäksi tukien hakuaika käsittääkseni päättyy tammikuun puolivälissä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2972 on: 09. 12. 2011 19:07 »

.

Toivottavasti se on kinkit jotka jatkaa liikennettä jotta ne ddr-teknologiat vaihdetaan vaikka Shenzhenissä valmistettuun nykyaikaiseen moottoriteknologiaan

"Shenzhenin kasvu on tehnyt siitä yhden maailman merkittävimmistä teollisuustuotannon keskuksista. Virallisten lukujen mukaan työväestön määrä kaupungissa on 3,3 miljoonaa (2001), mutta on selvää, että todelliset luvut ovat korkeampia. Selvä enemmistö Shenzhenin väestöstä ja työläisistä on naisia. Shenzhenin tuotannon arvo niin työntekijää kohden kuin kokonaisuudessaan on korkeampi kuin missään muualla Kiinassa, mikä tarkoittaa, että sen bruttokansantuote henkeä kohden on maan korkein"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shenzhen

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2973 on: 20. 12. 2011 05:05 »
Ylläpito on saanut seuraavan yksityismeilin:

"Ajattelin heittää ilmaan muutaman ajatuksen koskie Rabbea:  Valtuutetut,  jotka ovat olleet esittämässä lainatakuita ovat nyt ihmeissä. Vastuut ovat tulossa Vaasalaisten maksettaviksi, ja nyt on hätä jo tulossa pöksyyn.
Miksiköhän Rabbe halusi peruuttaa konkurssihakemuksen? Ettei vain syy ole siinä, että joku huomasi viikonlopun aikana että takaisinsaantikanteen  aikaraja ole 3kk RG-linesin tapauksessa vaan 5 vuotta."

Ei allekirjoitusta
« Last Edit: 21. 12. 2011 08:08 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2974 on: 21. 12. 2011 07:07 »
Kanteista en tiedä mitään, mutta luulen, että Rabbelle kävi vanhanaikaisesti. Hänen tarkoituksenaan oli pelotella raskaimman päälle niin kaupunkia kuin vierailemaan tullutta liikenneministeriäkin ja sitten perua muutaman päivän päästä hakemus ja jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan paitsi että taas olisi saatu lupauksia eri suunnista lisärahoituksesta liikenteen jatkamisesta.

Sitä Rabbe ei vain ottanut huomioon, että RG-line on yhtiönä niin heikossa hapessa, että se olisi pitänyt hakea konkurssiin jo vuosia sitten Suomen konkurssilainsäädännön mukaan. Lisäksi Rabbe ei ottanut huomioon sitä, että velkojat olivat lähinnä helpottuneita kun Rabbe haki firman konkurssiin heidän itsensä puolesta. Jos kerran edellytyksiä saneeraukseen ja kannattavaan liiketoimintaan ei ole, ei konkurssihakemusta niin vain peruta.

Kolmanneksi Rabbe on saanut herätettyä niin paljon pahaa verta uhitteluillaan ja konkurssipesän toiminnan haittaamisella lukkojen vaihtamisineen ja kikkailuilla terminaalirakennuksen vuokrasopimuksen kanssa. Oikein ihmetyttää miksi Rabbe lähti tuollaiselle uhkailulinjalle ? Ikään kuin se olisi kaupungin vika ettei yksityisiä firmoja voida tukea ihan miten herralle itselle sopii jo pelkästään EU:n kilpailulainsäädännön vuoksi. Mieluummin olisi kannattanut pelata kilttiä poikaa ja veljeillä johtavien virkamiesten ja luottamusmiesten kanssa niin kuin ennenkin. Nyt näyttää siltä, että Merenkurkun liikennen kyllä turvataan, mutta ilman Rabbea. Tämä päätös olisi pitänyt tehdä jo edellisellä kierroksella.

Offline takaisin-vaasaan

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 210
  • Koulukadulla asunut
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2975 on: 21. 12. 2011 08:08 »
Virkamiesvetoisella laivayhtiöllä ei ehkä ole niin kalliita huvipursia joita täytyy yhtiön piikkiin ylläpitää? Tuonkin väitetään kulisseissa hiertävän mutta ketkä ovat purrella seilanneet?

Offline Nasty

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 120
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2976 on: 21. 12. 2011 08:08 »
Rabben vieraina seilasivat ainakin he, jotka tekivät edellisen avustuspäätöksen.

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2977 on: 21. 12. 2011 14:02 »
Kaupungilla olisi pitänyt olla jokin kohta sopimuksessa sidottuna laivaliikenteeseen ja terminaalin vuokraukseen. Nyt nähdään kuinka partiopoika illkkuu Vaasalle.  Terminaalin käyttötarkoitus on nyt jotakin muuta mitä se alunperin piti olla! R Grömblom ltd haliusi rahastaa, mutta ei nyt onnistukkaan?!
Parakit laiturille ja käy se niinkin!

belurisk

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2978 on: 21. 12. 2011 16:04 »
Aikamoista pelleilyä ja vedätystä tämä touhu R. Grönblomin businesstoimien ympärillä.
En itse näe mitään yhteneväisyyksiä partioliikkeen kanssa.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2979 on: 21. 12. 2011 16:04 »
No kummanki toiminta on kokolailla yhtä typerää, partioon mentiin ennen oppimaan maastossa liikkumista, yösijan rakentamista, tulen tekoa, haavoittuneiden hoitamista ja paljon semmosta josta voi olla hyötyä jos jotain sattuu. Nykyajan lapsia saa mettään viedä joten mitä ja missä ne jotain oppii.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2980 on: 22. 12. 2011 07:07 »
Rabbe taas vetelee oikeista naruista    , maalataan vaan alus vihreäksi "GreenPEACEline" ja maailma pelastuu.
Eiköhän tää Wärtsilän moottori"homma" oltu neuvoteltu jo ennen konkurssihahemuksen jättämistä.
No pöytä tulee siistittyä.................
Ihmisethän saa sekaisin sanoilla VIHREÄ ja ILMASTONMUUTOS , no liikenne jatkuu ????

Kyllä EPV:n hiilivoimalakin pitää maalata , onhan se vähentänyt päästöjä ;)


ja värihän on selvä...

belurisk

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2981 on: 22. 12. 2011 08:08 »
Rabbe taas vetelee oikeista naruista    , maalataan vaan alus vihreäksi "GreenPEACEline" ja maailma pelastuu.
Eiköhän tää Wärtsilän moottori"homma" oltu neuvoteltu jo ennen konkurssihahemuksen jättämistä.
No pöytä tulee siistittyä.................
Ihmisethän saa sekaisin sanoilla VIHREÄ ja ILMASTONMUUTOS , no liikenne jatkuu ????

Kyllä EPV:n hiilivoimalakin pitää maalata , onhan se vähentänyt päästöjä ;)


ja värihän on selvä...
Kannatan myös terminaalirakennuksen ja vanhan tullirakennuksen maalaamista vihreäksi.
Mustaa Joulua kaikille!

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2982 on: 22. 12. 2011 09:09 »

.

Sitä paitsi tässä episodissa on tehty karkeaa pilaa partiolaisista ja partiolaisuudesta

En ainakaan itse muista partiossa olleeni rahanhimoinen kiilusilmä joka syyllistää auttajiaan ja jättää auttamatta jättäjät syyllistämättä

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2983 on: 23. 12. 2011 05:05 »
Yle Pohjanmaa
RG Linen konkurssipesän hoitaja Christer Eriksson pitää Rabbe Grönblomin suunnitelmia ympäristöystävällisestä reittiliikenteestä epärealistisina.

Erikssonin mukaan suunnitelmat ovat sinällään hyviä, mutta ne eivät ole toteutettavissa, koska ne vaatisivat useiden miljoonien eurojen satsausta.

Vaasan kaupunginjohtaja Tomas Häyry ei halua kommentoida suunnitelmia. Häyryn mukaan Vaasan kaupunginhallitus käsittelee Merenkurkun liikennettä heti tammikuussa.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

vanki

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2984 on: 23. 12. 2011 13:01 »
ehkä greenline voisi aloittaa tyhjäämällä jätetankit ihan satamassa eikä niinkuin nyt, tuo n. 30 kuutiota paskaa suoraan merenkurkkuun.

Offline Merimies

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2985 on: 27. 12. 2011 08:08 »
ehkä greenline voisi aloittaa tyhjäämällä jätetankit ihan satamassa eikä niinkuin nyt, tuo n. 30 kuutiota paskaa suoraan merenkurkkuun.
Lähde kiitos, sillä tuo oli jo kiintoisaa, joskaan ei muistaakseni rikos. En muista nyt tähän hätään että Pohjanlahdella tai Merenkurkussa olisi mitään erityissääntöä tuohon. Pääsäntöisesti lautat jättävät jätevetensä satamiin, nykyään käsittääkseni jopa Tallink joka olikin Itämerellä viimeinen. Sen sijaan risteilyalukset jotka Itämerellä käyvät päästävät edelleen pääsääntöisesti omat jätevetensä mereen.
Jäteveden mereen päästämisen osalta jäsenvaltioiden on noudatettava kansainvälisiä sääntöjä. Kansainvälisen Marpol 73/78 -yleissopimuksen liite IV koskee alusten jätevesien aiheuttaman meren pilaantumisen ehkäisemistä, ja sen mukaan käsittelemätöntä, hienontamatonta ja desinfioimatonta jätevettä voidaan päästää mereen yli 12 meripeninkulman päässä lähimmästä maasta.

Sitä paitsi tässä episodissa on tehty karkeaa pilaa partiolaisista ja partiolaisuudesta

En ainakaan itse muista partiossa olleeni rahanhimoinen kiilusilmä joka syyllistää auttajiaan ja jättää auttamatta jättäjät syyllistämättä

Ok. Ihan vain uteliaisuudesta. Kuinka paljon tappiota RG-Linen pitäisi tehdä jotta yhtiöllä olisi minkäänlaista oikeutta anoa armoa tai valittaa? Puhummeko 50 000 eurosta? 5 miljoonasta eurosta? Vai 5 miljardista? Ja paljonko esimerkiksi Rabben pitäisi henkilökohtaisesti hävitä jotta olette tyytyväisiä? Asia nimittäin alkaa jo kiinnostaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2986 on: 27. 12. 2011 11:11 »

Ok. Ihan vain uteliaisuudesta. Kuinka paljon tappiota RG-Linen pitäisi tehdä jotta yhtiöllä olisi minkäänlaista oikeutta anoa armoa tai valittaa? Puhummeko 50 000 eurosta? 5 miljoonasta eurosta? Vai 5 miljardista? Ja paljonko esimerkiksi Rabben pitäisi henkilökohtaisesti hävitä jotta olette tyytyväisiä? Asia nimittäin alkaa jo kiinnostaa.

Minulta ei kysytty mutta kyse ei kai ole tappioista eikä voitoista.  Kyse on kai yhteisten verorahojen
käytöstä.    

Kyse lienee tässäkin tapauksessa siitä ajatuksesta, että on melko epätavallista ja mahdollisesti
epäoikeudenmukaista tukea yksityisen yrityksen liiketoimintaa  verovaroin olkoonkin toiminta
näinkin hyödyllistä.

Se saattaa johtaa velvollisuuteen tukea muitakin liikeyrityksiä.  

« Last Edit: 27. 12. 2011 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2987 on: 27. 12. 2011 11:11 »

Ok. Ihan vain uteliaisuudesta. Kuinka paljon tappiota RG-Linen pitäisi tehdä jotta yhtiöllä olisi minkäänlaista oikeutta anoa armoa tai valittaa? Puhummeko 50 000 eurosta? 5 miljoonasta eurosta? Vai 5 miljardista? Ja paljonko esimerkiksi Rabben pitäisi henkilökohtaisesti hävitä jotta olette tyytyväisiä? Asia nimittäin alkaa jo kiinnostaa.

Minulta ei kysytty mutta kyse ei kai ole tappioista eikä voitoista.  Kyse on kai yhteisten verorahojen
käytöstä.    

Kyse lienee tässäkin tapauksessa siitä ajatuksesta, että on melko epätavallista ja mahdollisesti
epäoikeudenmukaista tukea yksityisen yrityksen liiketoimintaa  verovaroin olkoonkin toiminta
näinkin hyödyllistä.


Se on totta että normaalikapitalismissa jos ei kannata niin touhu lopetetaan, piste. Ja jos todetaan että ei kannattanut niin yleensä ei ole tapana (ainakaan Vaasan ulkopuolella) vielä syyllistää takaajia idiooteiksi

.

Offline S-syväkurkku

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 260
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2988 on: 27. 12. 2011 14:02 »
Vaikka olis kuinka suuren talonpoika, kun ei tuu rahaa, niin ei oo rahaa.  Ne sanoo pankissakin. - ei anneta rahaa kun ei vastikkeet riitä!

Konsultit toimikaa!

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2989 on: 27. 12. 2011 15:03 »
Olisikohan joillekin sopivaa, jotta tuetaan liikennöitsijää kuinka paljon tahansa, kunhan se ei ole Rabbe? Toisaalta.
Hänellä tuntuu olevan täällä kirjoittavissa hyvinkin läheisissä kosketuksissa olevia, asioita tuntevia luotettuja, joille Rabbe uskoutuu suunnitelmistaan.

Offline Merimies

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2990 on: 28. 12. 2011 11:11 »
Minulta ei kysytty mutta kyse ei kai ole tappioista eikä voitoista.  Kyse on kai yhteisten verorahojen
käytöstä.    

Kyse lienee tässäkin tapauksessa siitä ajatuksesta, että on melko epätavallista ja mahdollisesti
epäoikeudenmukaista tukea yksityisen yrityksen liiketoimintaa  verovaroin olkoonkin toiminta
näinkin hyödyllistä.
Niinpä niin, kukaan ei uskaltanut tunnustaa.

Miten niin epätavallista? Ei ole todellakaan mikään salaisuus että yllättävän suuri osa lentoliikenteestäämme on samalla tavalla tiettyjen kuntien tukemaa. Aiheesta lisää muun muassa noissa. Niissäkään ei ole kyseessä pikkurahoista.
http://www.vihrealanka.fi/node/6190
http://www.kotiseutuplus.fi/sitenews/view/-/nid/29517/ngid/8/
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/11/1451787/kunnat-haluaisivat-eroon-lentotukien-maksamisesta

Tämä on mielestäni kaikkein kiintoisin - Ryanairhan ei käytännössä ole maksanut täysiä lentokenttäkuluja muutenkaan juuri millään kentällä, mikä onkin syynä että se ei omasta mielestään muka pääse Helsinki-Vantaalle joka ei anna kenellekään alennuksia. Osa koneista on maalattu jonkin maakunnan tai kaupungin tunnuksin kiitokseksi siitä että sinne ei tarvitse maksaa täysiä maksuja ja joistakin saa jopa maksun siitä että käyttää kaupungin kenttää. Esimerkiksi Valencia on tukenut paljon ja siksi Comunitat Valenciana-merkinnöillä olevia koneita on monia. Markkinointitukea syydetään Ryanairille monestakin kaupungista, eikä vain meiltä Suomesta. Ilman niitä tukia Ryanair kuolisi kohtalaisen pian sekin - mikä sinänsä ei olisi vahinko.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ryanair+saa+markkinointirahaa+kaupungeilta/1135265406733

Fakta on se että monikin alue maassamme maksaa siitä että se pysyy kartalla - ja ne menevät yksityisille liikennöitsijöille, osa suomalaisille, osa ulkomaisille. Ihan samalla tavalla kun suuri osa linja-autoliikenteen ostoliikenteestä on nykyisin ulkomaille menevää tukea, koska järjestelmä tappoi suomalaiset pikku-yrittäjät.

Se saattaa johtaa velvollisuuteen tukea muitakin liikeyrityksiä.  
Ok. Olkoonkin että hyväksymme tuon velvollisuuten liittyvän argumentin. Entä sitten? Jos palvelu on tärkeä niin siitä voi ajoittain jopa maksaakin.


Se on totta että normaalikapitalismissa jos ei kannata niin touhu lopetetaan, piste. Ja jos todetaan että ei kannattanut niin yleensä ei ole tapana (ainakaan Vaasan ulkopuolella) vielä syyllistää takaajia idiooteiksi.

Kiintoisaa - teillä tuntuu olevan todisteita sille että joko Rabbe tai hänen firmansa on kutsunut vaasalaisia idiooteiksi. Jos niin on, viekää juttu oikeuteen ja vaatikaa vahingonkorvauksia. Sillä saatte peitettyä osan kaupungin hankkimista tappioista ja se olisikin ihan hyvä juttu. Eikun tuumasta toimeen.

Hänellä tuntuu olevan täällä kirjoittavissa hyvinkin läheisissä kosketuksissa olevia, asioita tuntevia luotettuja, joille Rabbe uskoutuu suunnitelmistaan.
Arvatenkin tarkoitat tällä minua? Kiitos kunniasta. Kiintoisaa että se että jos lukee muitakin lähteitä kuin vain tämän foorumin viralliseksi muuttuvaa linjaa tekee minusta hänen uskottunsa. Lupaan hartaasti että heti kun kuulen piilotetuista euroista, niin kerron niistä täälläkin. En vain usko että niitä on, ellei mukaan lasketa niitä sohvan rakoon unohtuneita kolikoita, joita lienee noin 2 euroa ja 47 senttiä.
« Last Edit: 28. 12. 2011 11:11 by Merimies »

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2991 on: 28. 12. 2011 15:03 »
Ethän toki ole ainoa Rabben asioita läheisesti "tunteva" kirjoittaja.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2992 on: 31. 12. 2011 08:08 »
Tässä video RG-Linen toiminnasta. Se on oikeastaan elävää historiaa tänään.
http://youtu.be/TbaK78vdu-0

Jos kaikki olisikin aina niin kuin sadussa kerrotaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7817
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2993 on: 31. 12. 2011 10:10 »
Tässä video RG-Linen toiminnasta. Se on oikeastaan elävää historiaa tänään.
http://youtu.be/TbaK78vdu-0

Jos kaikki olisikin aina niin kuin sadussa kerrotaan.

Äläs nyt.  Matkalipun hinta yhteen suuntaan on konkurssipesällä vain 25 euroa.  Ainioa ongelma on, että
laivasta on tultava Uumajassa pois joten meno Uumajan kauppoihin on välttämätön ellei halua
värjötellä lumihangessa.  Olen juuri kyselemässä matkaseuraa jollekin ensi vuoden päivälle.

Jos saisi tehdä risteilyn poistumatta laivasta niin tuo 50 euroa olisi aivan kohtuullinen huvitteluhinta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2994 on: 31. 12. 2011 13:01 »

Kiintoisaa - teillä tuntuu olevan todisteita sille että joko Rabbe tai hänen firmansa on kutsunut vaasalaisia idiooteiksi.

Ei tarvinnut edes kaukaa ettiä - täältä löytyy kun takaajia haukutaan hölmöläisiksi

Aika harvinaista ainakin Vaasan ulkopuolella, jos on tarkoitus vielä olla jossakin tekemisissä takaajien kanssa

"Grönblomin mielestä täällä "hölmöläiset päättävät asioista"."

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vaasan-laivaliikenne-pysahtyi-1.1105829

.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2995 on: 02. 01. 2012 12:12 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/nordman-nostaisi-gronblomin-takaisin-laivaan-1.1122022

Laitoin linkittäen tuon niin kovin ihmeellisen asian, jos joku ei olisi sattunut lukemaan tuota sadunhohtoista uutista Pohjalaisesta.

Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja esittää tehtävässään täydellisesti epäonnistunutta miestä konkurrssiin saattamansa yhtiön johdossa! Siis ihanko totta? Toivottavasti esitys on vain jonkinlainen uudenvuoden pila, ei se ainakaan järkeen voi perustua. Mihin sitten? Eiväthän jäjet johda taas sinne tunnetulle sylttytehtaalle, eiväthän?



Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2996 on: 02. 01. 2012 16:04 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/nordman-nostaisi-gronblomin-takaisin-laivaan-1.1122022

Laitoin linkittäen tuon niin kovin ihmeellisen asian, jos joku ei olisi sattunut lukemaan tuota sadunhohtoista uutista Pohjalaisesta.

Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja esittää tehtävässään täydellisesti epäonnistunutta miestä konkurrssiin saattamansa yhtiön johdossa! Siis ihanko totta? Toivottavasti esitys on vain jonkinlainen uudenvuoden pila, ei se ainakaan järkeen voi perustua. Mihin sitten? Eiväthän jäjet johda taas sinne tunnetulle sylttytehtaalle, eiväthän?


Ei kai siinä mitään ongelmaa jos sylttytehtaan ja "Pyhän Asian" stiftelsenit maksaa kaikki kulut niin siitä vaan

Mutta jostakin syystä aina kumminkin pitää olla tavallinen veronmaksaja maksumiehen osassa näissä visionäärien visioissa

EDIT :

Se on aina jos jollakin asialla on "kova kiire" tai "se on vain pakko tehdä" kyseessä on aina jonkin sortin puhallus tai huijaus meneillään

Silloin on noustava pystyyn ja huudettava seis stop halt stoj

.
« Last Edit: 02. 01. 2012 16:04 by herkkoo »

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2997 on: 02. 01. 2012 17:05 »
Vaikka vuosiin en ole mennyt laivalla UUmajaan (jossa ei ole mitään) niin silti sininen tie tarvii jatkonsa ihan tavaroille koska muut reitit kuluttaa polttoainetta enemmäm ja siten saastuttaa turhaan. Mutta tehdään Vaasasta autoton kaupunki ku pian on uusi silta vaskiluotoon niin saa kävellä rinnatusten, niin kova vero autoille et turverekat ajaa sundomin kautta ja poliisit konekivääreineen valvomaan ettei yli kolmipyöräisillä ajeta. Päästään Suomen hölmöin kunta sarjaan jossa hyvä silta satamaan mutta sitä ei saa käyttää kun pitsakeisari voi tienata jonkun tonnin. Uponnut laiva laiturissä on turistirysä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2998 on: 07. 01. 2012 14:02 »
http://www.digipaper.fi/vaasanikkuna/81553/

Voi että meikä tykkää tuosta Koivumäen Vesan selväjärkisyydestä! Enkä suinkaan vertaa Veskun järjenjuoksua missään tapauksessa omaani - sattuvat vaan niin kovin usein mielipiteemme yhtymään.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7185
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2999 on: 08. 01. 2012 13:01 »

.

Kysynnän ja tarjonnan laki pätee myös tässäkin

Jos ei ole kysyntää niin pillit pussiin ja miettimään jotakin muuta

.