Author Topic: Merenkurkun siltayhteys  (Read 148191 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #520 on: 16. 05. 2009 09:09 »

Yllekirjoittanut nimimerkki esittää vilpittömät onnentoivotukset Sinulle, Klaus Berg, eilisen 50-vuotispäiväsi johdosta!

Ole´ Norrback tulee jäämään historiaan pelkkänä näpertelijänä, kun saat rautatie- ja maantiesiltasi kera propellirivistön ylitse Merenkurkun veen. Upea kuunsilta ylitse maailman perintökohteen, hui! Nykyiset puoluetoverisikin tapauttavat innoissaan karvaisia käsiään ideasi johdosta.

Onnea vaan yrityksellesi, ehkä täyttäessäsi seuraavat 50 vuotta (yht. 100 v.) voidaan juhlia kuvassa horisontissa loistavan kultamaan tavoittamista maitse.
 

Offline nikkari

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 218
  • Gender: Female
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #521 on: 16. 05. 2009 12:12 »

Erikin vastaus 519 on kuluvan vuoden paras "murjaisu".

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #522 on: 03. 09. 2009 15:03 »


Uusia ideoita energian tallentamiseen tulee sitä mukaan, kun aurinko- ja tuulivoimalat lisääntyy. Kuvassa ideana on pumpata vettä silloin, kun ekoenergiaa syntyy. Jos ei tuule tai paista aurinko niin sitten päästetään vesi valumaan hydropumppujen läpi jolloin syntyy sähköä.

Nerokasta ajattelua tuhansien vuosien takaisilla periaatteilla.

Hydroplant

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #523 on: 30. 09. 2009 14:02 »
Uumajassa pidettiin tänään kokousta kiinteän sillan hankkeesta.
Olin paikalla Merenkurkun Neuvoston kutsumana.

Asia etenee ja selvitystyöryhmän raporttia odotetaan lokakuulle.
Esittämiäni ideoita on siellä pohdittu ja ideahan on rakentaa energiaväylä joka tuottaisi jopa kolmen ydinvoimalan verran vihreää sähköä. Hankkeen maksaisi yksityinen energiakonserni.

Perjantaina sattumalta tuli uutinen Tanskasta missä hinasivat merelle aivan uudenlaisen aaltovoimalan prototyypin. Kuvan voi katso minun blogista jos haluaa katsoa miltä se näyttää. Näitä tai vastaavia saisi kiinnitettyä siltapilareihin tuhansia. Ja jokainen tuottaa 1 megawatin.

Mutta kokouksessa pidin oman puheenvuoroni jossa toin selkeästi esille että nyt on aika perustaa osakeyhtiö, joka tekee vuokrasopimukset vesialueista ja sitten ei kun rakennusluvat sisään ja lausuntokierrokselle ympäristöministeriöihin ym ym. Sillä aikaa tulee vain koko ajan parempia keksintöjä.

Jokin energiakonserni on varmasti halukas rahoittamaan tämän. Kuulimme juuri kuinka Ruotsissa on englantilaiset rahoittamassa isoa tuulipuistoa. Kyllä kai se kiinnostaa jos puhutaan samasta määrästä sähköä kuin mitä nyt Suomen ydinvoimalat tuottaa.

Eli, kaiken kaikkiaan hyvä kokous. Asiat etenee.


Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #524 on: 12. 10. 2009 09:09 »
Kovasti menee meikäläisen poropeukalo suuhun, kun katsoo noin upeita unelmia, meinaan suunnitelmia! Toki nostan myssyäni Klasun hienoille fantasioille, ovat kuin suoraan Hollivoodista.

Totta on, että tuulivoimayhtiöt yleensäkin keräävät satumaisia voittoja kuluttajien kustannuksella, eihän tuulivoima pysty koskaan kilpailemaan taloudellisuudessa esimekiksi ydinvoimaa vastaan. Ts. ydinvoimalat ja vesivoima kustantavat myös kalliin tuulisähkön.
Aaltovoima on asia erikseen, sekään ei tule koskaan kannattamaan Pohjanlahdella.

Huvittuneena seuraan, miten isot miehet puuhastelevat siltayhteyttä Ruotsiin. Kysyn vielä kerran: Miten superkallis maayhteys voi olla toteutettavissa, kun heikosti kannattava lauttayhteys Vaasan ja Uumajan välillä - ylitse maailman perintökohteen - pystytään hoitamaan pienellä purtelolla? Tota noin, kysynpähän vaan. 

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #525 on: 21. 10. 2009 15:03 »
Merenkurkun maayhteys tulee jäämään visioksi.

1960-luvulla Merenkurkun pengertien rakentamista esitteli maaherra Martti Viitanen pääministeri Mauno Koivistolle ja muille valtioneuvoston jäsenille. Asiaa on tutkittu ja selvitetty moneen kertaan ja lopputulos on ollut aina sama: "ei kannata rakentaa", kuitenkin taas aloitetaan alusta ja rahaa haaskataan yli miljoona euroa!

Lauantaina 17.10. Heikki Kouhi kirjoitti Pohjalaisessa: "Kiinteä yhteys on tulevaisuuden visio". Tulee jäämään nimenomaan visioksi, joka ei toteudu. 

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #526 on: 21. 10. 2009 20:08 »
Tulee jäämään nimenomaan visioksi, joka ei toteudu. 
Niin... voi siinä käydä näinkin.

Mutta fakta on että minulle on luvattu vuokrata maa ja vesialueet sillan tulevalta alueelta. Asia oli Maa ja Metsähallituksessa esillä. Pääjohtaja sekä kehityspäällikkö olivat oikein innoissaan.

Olen pyytänyt että Mustasaari tekee alueelle kaavan siltaa varten. Siellä kyllä taisi jäädä suut auki ihmetyksestä, mutta katsotaan nyt miten asia etenee kunnallislain puitteissa. Voi nousta hirvee haloo, kun tuosta pienestä tuulipuistostakin nousi niin hirvee haloo.

Kun kaava on alueelle laadittu niin sitten siirrymme vaiheeseen kolme.

Että ei vielä Pertti luovuteta.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #527 on: 22. 10. 2009 01:01 »
Tulee jäämään nimenomaan visioksi, joka ei toteudu. 
Niin... voi siinä käydä näinkin.

Mutta fakta on että minulle on luvattu vuokrata maa ja vesialueet sillan tulevalta alueelta. Asia oli Maa ja Metsähallituksessa esillä. Pääjohtaja sekä kehityspäällikkö olivat oikein innoissaan.


Kun kaava on alueelle laadittu niin sitten siirrymme vaiheeseen kolme.

Pääjohtajan ja kehityspäällikön tulisikin erota.
Suosittelisin, että siirtyisit Klaus Berg suoraan vaiheeseen Ö - palaamatta lähtöruutuun.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #528 on: 22. 10. 2009 02:02 »
Merenkurkun maayhteys tulee jäämään visioksi.

1960-luvulla Merenkurkun pengertien rakentamista esitteli maaherra Martti Viitanen pääministeri Mauno Koivistolle ja muille valtioneuvoston jäsenille. Asiaa on tutkittu ja selvitetty moneen kertaan ja lopputulos on ollut aina sama: "ei kannata rakentaa", kuitenkin taas aloitetaan alusta ja rahaa haaskataan yli miljoona euroa!

Lauantaina 17.10. Heikki Kouhi kirjoitti Pohjalaisessa: "Kiinteä yhteys on tulevaisuuden visio". Tulee jäämään nimenomaan visioksi, joka ei toteudu. 

Annan täyden tukeni nyt ja jatkossa Pertti Salolle Merenkurkun silta-/pengertie hankkeen vastustamiselle.
Suunnitelmissa kun ei ole järjen hiventäkään eikä realismia.
Kunhan nyt taasen on perustettu 2-3 uutta hiekkalaatikkoa missä peuhata - puuhapusseineen.  Ja veronmaksajat maksavat.    Edesvastuutonta ja moraalitonta! Taas kulutetaan miljoonia, mikä on muista tärkeämmistä asioista pois.  Mutta eivät nämä hankestelijat sitä huomioi.
Kuten Simo Salminen aikoinaan lauloi: "olis kirveellä töitä":

PS. Annan tukeni Pertti Salolle myös Mansikkasaaren asian edistämiseen.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #529 on: 22. 10. 2009 08:08 »
Kiitos tuesta beluriskille.
Mansikkasaaren asia etenee vihdoinkin kohti arkkitehtikilpailua, joka järjestetään 2010. (KH päätös 28.9.2009)

Merenkurkun siltayhteys on liian kallis; lehdistössä on arvioitu n. 3 Miljardia euroa! Mistä sellaiset rahat löytyvät? Tuskin arvio riittää, sillä 30 km lyhyempi Englannin kanaalin tunneli maksoi n. 6 Miljardia euroa!

Ruotsin kuninkaankin mielestä siltaa ei kannata rakentaa; on tärkeämpiäkin hankkeita kuten energia, globalisaatio ja Itämeren tila (Pohjalainen 15.10.2006)

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #530 on: 23. 10. 2009 13:01 »
Kovasti menee meikäläisen poropeukalo suuhun, kun katsoo noin upeita unelmia, meinaan suunnitelmia! Toki nostan myssyäni Klasun hienoille fantasioille, ovat kuin suoraan Hollivoodista.

Totta on, että tuulivoimayhtiöt yleensäkin keräävät satumaisia voittoja kuluttajien kustannuksella, eihän tuulivoima pysty koskaan kilpailemaan taloudellisuudessa esimekiksi ydinvoimaa vastaan. Ts. ydinvoimalat ja vesivoima kustantavat myös kalliin tuulisähkön.
Aaltovoima on asia erikseen, sekään ei tule koskaan kannattamaan Pohjanlahdella.

Huvittuneena seuraan, miten isot miehet puuhastelevat siltayhteyttä Ruotsiin. Kysyn vielä kerran: Miten superkallis maayhteys voi olla toteutettavissa, kun heikosti kannattava lauttayhteys Vaasan ja Uumajan välillä - ylitse maailman perintökohteen - pystytään hoitamaan pienellä purtelolla? Tota noin, kysynpähän vaan. 
Laiskuuttani siirsin yllekirjoittaneen (sivun vimppa) tekstin edelliseltä sivulta.
Surkuhupaisaa, että utopia on saanut ruotsalaiset lahden molemmin puolin innostumaan sillasta, vaikkei se mikään ankkalammikko olekaan. Kiva kuitenkin puuhastella ja matkustella ihan omilla porukoilla veronmaksajien piikkiin ympäri Euroopan, olisiko San Francisco siltoineen seuraavana vuorossa? Olisitte kilttejä ja ottaisitte yhden suomalaisenkin mukaan - meikä on valmis astumaan remmiin kera logon: Silta yli aavan veen! Siell´ Golden Bridge - meill´ Berg Bro! Olishan se komeeta!
Turha on tietenkin jokin "mailman perintökohde", kun rinnalle asetetaan verrannollisesti ruotsalainen yhteys! 

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #531 on: 23. 10. 2009 17:05 »
Henkilöliikennetarve ei edellytä siltayhteyttä.

Päinvastoin liikenne vähenee, sillä matkustajat ovat vähentyneet 2004 - 2008 kokonaista 34 %. Parhaimpina aikoina matkustajia oli miljoona vuodessa ja vuonna 2008 Merenkurkun ylitti laivalla 71 053 henkilöä, se tekee vähennystä 93 %, vähennystä melkein 100 %! RG-linen rahtiliikennekin näyttää myös supistuvan. Mielestäni on paikallaan vahvistaa Vaasan satamaolosuhteita ja mahdollistaa laivojen liikennöinti tulevaisuudessakin. Meidän kannattaa ottaa kaikki hyöty siitä, että Vaasan ja Uumajan välillä toimii Maailman pohjoisin ympärivuotinen matkustajalaivaliikenne!

hartsa

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #532 on: 23. 10. 2009 20:08 »
Kun kaava on alueelle laadittu niin sitten siirrymme vaiheeseen kolme.

Nostan kyllä hattua jos olet se Pelle Peloton joka saa sillan toteutumaan. Onhan se käsittämätön urakka saada kaikki palaset loksahtamaan yhteen jotta siltaa saisi alkaa rakentaa, saati sitten sen toteutus.

Yhtä jatkuvasti ihmettelen, miksi siltaa ei hahmotelmissa piirretä Raippaluodosta Holmöhön? Hölmön ja Ruotsin mantereen välillä on pikkusaaria joilta toisille voisi hyppiä pienillä silloilla. Tarvittaisiin vain alta 30 kilometrin pitkä silta Raippaluodon ja Holmön väliin.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #533 on: 23. 10. 2009 22:10 »
Kun kaava on alueelle laadittu niin sitten siirrymme vaiheeseen kolme.

Nostan kyllä hattua jos olet se Pelle Peloton joka saa sillan toteutumaan. Onhan se käsittämätön urakka saada kaikki palaset loksahtamaan yhteen jotta siltaa saisi alkaa rakentaa, saati sitten sen toteutus.

Yhtä jatkuvasti ihmettelen, miksi siltaa ei hahmotelmissa piirretä Raippaluodosta Holmöhön? Hölmön ja Ruotsin mantereen välillä on pikkusaaria joilta toisille voisi hyppiä pienillä silloilla. Tarvittaisiin vain alta 30 kilometrin pitkä silta Raippaluodon ja Holmön väliin.

Kysymys kuuluu, että mitä ja keitä varten sillat penkereineen tulisi rakentaa??
Mitkään asiaperusteet eivät puolla eikä perustele hanketta.

Perämerestäkö pitäisi tehdä sumppu ja lutakko?!
Vaasan ja Uumajan pohjoispuolella elää ja asustaa jonkinlainen populaatio satamakaupunkeineen, jotka eivät varmaankaan ole kovin innostuneita/kiinnostuneita hankkeesta.


Juttu tulee kaatumaan viimeistään ja vähintään ekologisin ja ympäristöperustein - mikä onkin aivan oikein. Onnetonta vain taas on, että taas on kulutettu ja kuluttamassa sumeilematta veroeuroja muutaman "visionäärin" ajatuksiin ja pätemiseen.

Oli oikein delegaatio taas veronmaksajien rahoilla tutustumassa (virkistäytymässä) Englannin kanaalin junatunneliin.  Että silleen.  Toivoisin itse maksamilleni veroeuroille h-tin parempaa käyttöä.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #534 on: 24. 10. 2009 17:05 »
Siltahanke on ristiriidassa UNESCO-statuksen kanssa.

Monta vuotta ja valtavasti euroja meni hankkeeseen saada Merenkurkun saaristo UNESCO:n suojeluun, merkintä tapahtui 16.7.2006. Vastaavia kohteita maapallolla on vain 162. Maailmanlaajuinen status voidaan ottaa pois "jos kohteen vaaliminen lyödään laimin", tämän kertoi jo avajaisseminaarissa UNESCO:n johtaja Mechtild Rossler.

Maayhteys ei ole pelkästään Merenkurkun alueen päätettävissä. Asialle pitää olla myös koko Perämeren alueen kannatus.

Noin 2000 vuoden kuluttua maa on noussut niin, että luontainen maayhteys muodostuu ja Perämerestä tulee Euroopan suurin sisäjärvi.

Säästetään kun ei tehdä asialle mitään ja samalla maayhteys toteutuu nolla eurolla!

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #535 on: 25. 10. 2009 06:06 »
Perintöalueen hakemuksessa on kuulemma lausunto kiinteän yhteyden tulevaisuuden rakentamisesta ja siitä oli silloin sovittu että mahdollinen perintöalueen status ei koskisi tällöin tämän kiinteän yhteyden rakentamista. Eikä sen saa antaa estää mahdollista rakentamista.

Jos ymmärsin Uumajassa oikein niin siellä mukana ollut virkamies näin meille kertoi tämän päätöksen historiaa. Ja jos näin on sovittu aikanaan niin silloin pitäisi sovitussa pysyä ?

Minä en jaksa odottaa tuota 2000 vuotta.
Pertille onnea jos jaksat.


hartsa

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #536 on: 28. 10. 2009 20:08 »
Henkilöliikennetarve ei edellytä siltayhteyttä.

Päinvastoin liikenne vähenee, sillä matkustajat ovat vähentyneet 2004 - 2008 kokonaista 34 %.

Hyvin vähäisen ja huonon rahtialusliikenteen matkustamääriä ei pidä verrata mahdolliseen silta-tunneliin. Sellainen imisi aivan toisella tavalla sekä matkustajia että rahtiliikennettä, kaikista Pohjoismaista ja Venäjältä. Vaikea on arvioida miten paljon, mutta taatusti kerroin nykyiseen verrattuna olisi kymmenissä, jollei sadoissa.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #537 on: 29. 10. 2009 08:08 »
Nyt se on julkista tietoa että Energiaväyläksi se tehdään.
Olen esittänyt asiaa puhuen 3 ydinvoimalan tehosta, mutta
arvovaltainen konsulttiryhmä nostaakin tehot 5 ydinvoimalaan verrattavaan tehoon.

Mikäs siinä. Ainoa kohta missä olen eri mieltä konsulttiyhtiön kanssa on tuo aaltovoimaloiden sopivuus sillan yhteyteen. Siinä ei konsultti tiedä tätä tanskalaisten uusinta keksintöä vielä joka on nimenomaan tehty ja sopiva 15 metriseen merialueeseen. Minulla oli siitä juttua blogissani.

Mutta mistäs ne konsultit nyt kaikkea voisikaan tietää ennenkuin se kerrotaan.

Merenkurkun Energiaväylä - 5000 MW  ja paljon päälle.
Hyvältä tuntuu

venku1

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #538 on: 29. 10. 2009 10:10 »
Näytät olevan edellä kävijä tässä silta-asiassa. Lentäessäni uumajaan koneen ohjaaja sanoi kyllä hyvän vaihtoehdon. Merenkurkun yli saadaan saaria pitkin silta hyvin yli, mutta syvimmässä kohdassa 28 km olisi järkevää rakentaa tunneli Ènglannin kanaalin tapaan.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #539 on: 29. 10. 2009 12:12 »
Pohjalaisen etusivun uutisoinnissa ei mainittu kuka (mikä taho) oli selvityksen tilannut ja sen maksaja (veronmaksajat?).  FCG:n selvitys miellytti varmasti positiivisuudellaan ja optimistisuudellaan sekä tod.näk. olemalla linjassa tilaajan kanssa.
Selvitysvaiheesta on vasta murto-osa toteutettu.
Toivottavasti jatkossa kehiin saadaan myös tasapuolisuutta ja kriittisyyttä sekä puolueetonta asiantuntemusta asiaan liittyviltä aloilta.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #540 on: 29. 10. 2009 13:01 »
Klaus Berg # 537

..."Energiaväyläksi se tehdään."

Älä nyt Klaus innostu liikaa.
Päätöstä ei ole tehty. 
Englannin kanaalin yhteyden toteutukseen meni 200 vuotta.
Merenkurkun kiinteää yhteyttä on haaveiltu vasta 40 vuotta.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #541 on: 31. 10. 2009 08:08 »
Pohjalaisen etusivun uutisoinnissa ei mainittu kuka (mikä taho) oli selvityksen tilannut ja sen maksaja (veronmaksajat?).  FCG:n selvitys miellytti varmasti positiivisuudellaan ja optimistisuudellaan sekä tod.näk. olemalla linjassa tilaajan kanssa.

Voi voi, kuinka säälittävä oletkaan Belu. Jos raportti olisi sanonut toisinpäin, olisit varmasti ylistänyt tilaajaa ja maksajaakin. Mutta, kun se oli nyt näin päin niin et keksi muutakuin klassisen "kuka on tilaaja" vetoomuksen heittää kehiin.

Mutta totuus voittaa aina ja totuus on että tuolta on otettavissa määrätön määrä energiaa tulevaisuuden tarpeisiin ja se on tervettä mallia jos otamme energiamme luonnosta. Ja se saa vaikka maksaa hunajaa.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #542 on: 31. 10. 2009 12:12 »
Pohjalaisen etusivun uutisoinnissa ei mainittu kuka (mikä taho) oli selvityksen tilannut ja sen maksaja (veronmaksajat?).  FCG:n selvitys miellytti varmasti positiivisuudellaan ja optimistisuudellaan sekä tod.näk. olemalla linjassa tilaajan kanssa.

Voi voi, kuinka säälittävä oletkaan Belu. Jos raportti olisi sanonut toisinpäin, olisit varmasti ylistänyt tilaajaa ja maksajaakin. Mutta, kun se oli nyt näin päin niin et keksi muutakuin klassisen "kuka on tilaaja" vetoomuksen heittää kehiin.


Ei ole minua koskaan aikaisemmin nimitelty säälittäväksi.  Klaus Berg voi aivan vapaasti puolestani "heittää kehiin" mitä vain haluaa.
Pysytään kuitenkin aiheessa ja asiassa.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #543 on: 04. 11. 2009 06:06 »
Ohops!
Konsulteilla olikin ihan pikkuruinen laskuvirhe!

Sattuuhan sitä...ja tottuuhan siihen, kun aina sattuu.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #544 on: 04. 11. 2009 07:07 »
Ohops!
Konsulteilla olikin ihan pikkuruinen laskuvirhe!


Niinpä.
Meniköhän konsulttiyhtiö FCG:n uskottavuus?  No, lasku ainakin tulee., vaikka jotain menikin
Knookalan ryhmällä ei ole edes kokoluokka käsityksissä ja hallinnassa.  Ei puuttunut asiaan selvityksen julkistamistilaisuudessa, jälkikäteiset selittelyt eivät oikein vakuuta ketään - uskoisin.  No, selvitystyöryhmähän on varmasti palkkansa ja aiheuttamiensa kulujen väärtti!?

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #545 on: 04. 11. 2009 07:07 »
Ohops!
Konsulteilla olikin ihan pikkuruinen laskuvirhe!


Niinpä.
Meniköhän konsulttiyhtiö FCG:n uskottavuus?  No, lasku ainakin tulee., vaikka jotain menikin
Knookalan ryhmällä ei ole edes kokoluokka käsityksissä ja hallinnassa.  Ei puuttunut asiaan selvityksen julkistamistilaisuudessa, jälkikäteiset selittelyt eivät oikein vakuuta ketään - uskoisin.  No, selvitystyöryhmähän on varmasti palkkansa ja aiheuttamiensa kulujen väärtti!?
Juu...selvitystyöryhmästä taitaakin tulla selitystyöryhmä.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #546 on: 04. 11. 2009 11:11 »
Olipa ikävä juttu, ei voi muuta ihmetellä. Tuon tason konsulttifirma ja menee näin mokaamaan julkisesti koko hyvän asian. "Ei hittolainen. elä sie vänskä hosu. Tähtää ens ja ammu sit."

Toivottavasti tilaaja (Merenkurkun Neuvosto) ei maksa tätä sählinkifirman laskua reklamoimatta siihen reilun hyvityksen. Saman verran voisi siirtää laskun pilkkua vasemmalle ja maksaa sen.


Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #547 on: 05. 11. 2009 08:08 »
Klaus:
Vieläkö olet sitä mieltä, että kannattaa rakentaa Merenkurkun silta- ja tuulivoimayhteys?
Kerro vielä mistä rahat 13 Miljardia euroa?

Samalla summalla saataisiin 13 kappaletta maailman suurinta loistoristeilijää. Voisivat seilata jonossa Vaasan ja Uumajan väliä.

Jos kiinteää yhteyttä havitellaan Suomen ja Ruotsin välille, niin kyllä Turku - Maarianhamina - Tukholma on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin Merenkurkku.

Pertti

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #548 on: 08. 11. 2009 07:07 »
Klaus:
Vieläkö olet sitä mieltä, että kannattaa rakentaa Merenkurkun silta- ja tuulivoimayhteys?
Kerro vielä mistä rahat 13 Miljardia euroa?

Tottakai kannattaa rakentaa 5 ydinvoimalan tuotantoa vastaava vihreän sähkön energiaratkaisu. Tuolta ulkomereltä sitä ekosähköä saa. Ja olen varma että suomalais-ruotsalainen energiakonserni syntyisi joka tuon haluaa rakentaa. Loppujen lopuksi 13 miljardia euroa on pieni summa viidestä ydinvoimalasta. Ydinvoimalassa vain on sekin vika että se ei tahdo tuottaa rahaa siinä kuin ilmaisen energian keräävä aurinko-, tuuli-, ja virtausvoimalat.

Uraani senkun nousee hinnassaan joka vuosi ja tuuli se vain ei edelleenkään maksa mitään.

belurisk

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #549 on: 08. 11. 2009 07:07 »
Klaus:
Vieläkö olet sitä mieltä, että kannattaa rakentaa Merenkurkun silta- ja tuulivoimayhteys?
Kerro vielä mistä rahat 13 Miljardia euroa?

Tottakai kannattaa rakentaa 5 ydinvoimalan tuotantoa vastaava vihreän sähkön energiaratkaisu. Tuolta ulkomereltä sitä ekosähköä saa. Ja olen varma että suomalais-ruotsalainen energiakonserni syntyisi joka tuon haluaa rakentaa. Loppujen lopuksi 13 miljardia euroa on pieni summa viidestä ydinvoimalasta. Ydinvoimalassa vain on sekin vika että se ei tahdo tuottaa rahaa siinä kuin ilmaisen energian keräävä aurinko-, tuuli-, ja virtausvoimalat.

Uraani senkun nousee hinnassaan joka vuosi ja tuuli se vain ei edelleenkään maksa mitään.

Onpa melko naivia retoriikkaa.
Hankkeeseen liittyvä mahdollinen rahastus vaikuttaisi kiinnostavan, mutta ei seurausvaikutukset.  Tyypillistä.  Se ns. vihreys on tästä hankkeesta todella kaukana.

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #550 on: 12. 11. 2009 22:10 »
Klaus Berg # 548

"Ydinvoimalassa vain on sekin vika että se ei tahdo tuottaa rahaa"

Miten se sitten on mahdollista, että Suomeen suunnitellaan kolmea uutta ydinvoimalaa, jos ne ei tuottaisi rahaa? Minulle on kerrottu asintuntijataholta, että ydinvoimalla tuotettu sähkö on kannattava busines nimenomaan tuottajafirmalle. En kannata ydinvoimaa.

"ilmaista energiaa keräävä aurinko-, tuuli-, ja virtausvoimalat"

Nämä eivät ole ilmaista energiaa: kaikki nämä tarvitsevat kalliit perustamiskustannukset ja tähän päälle vielä jatkuvaa huoltoa.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #551 on: 30. 01. 2010 11:11 »
Pisti silmään patu Vaskiluodossa, kottikärryjen kanssa. Tuli mieleen, että nyt ne varmaan ovat alanneet kaivamaan sitä tunnelia Uumajaan.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline S-syväkurkku

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #552 on: 30. 01. 2010 13:01 »
Ei kai vain ollut Kouhin Heikki se aikoinaan lahjaksi saaneen lapion kans.  Se lapio lahjoitettiin, kun Heikki esitti rakennettavaksi yhteyden ylitse Merenkurkun.

Konsultit toimikaa!

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #553 on: 30. 01. 2010 14:02 »
Saattoi ollakin :-)

Kuinkahan monta metriä hanke on edennyt?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #554 on: 30. 01. 2010 22:10 »
Vaskiluodossa jos näkee jonkun patun lapion kanssa niin ei se ole Merenkurkun siltaa tekemässä. Se tehdään Raippaluodosta käsin.

Vaskiluodon patu on kait alkanut tekemään sitä lähisaariston tieverkostoa joka yhdistää kaikki saaret mantereeseen ja pääsee köyhätkin saaristoon retkeilemään makkarapussiensa kanssa notskille.

Pohjoisen Venetsia siitä syntyy.

Kissantappaja

  • Guest
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #555 on: 30. 01. 2010 22:10 »
Vaskiluodossa jos näkee jonkun patun lapion kanssa niin ei se ole Merenkurkun siltaa tekemässä. Se tehdään Raippaluodosta käsin.



Miksi ihmeessä tehdä tuollainen silta käsin? Onko niin, ettei maailmanperintöalueen läpi saa konevoimin tehdä?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #556 on: 31. 01. 2010 08:08 »
Vaskiluodossa jos näkee jonkun patun lapion kanssa niin ei se ole Merenkurkun siltaa tekemässä. Se tehdään Raippaluodosta käsin.



Miksi ihmeessä tehdä tuollainen silta käsin? Onko niin, ettei maailmanperintöalueen läpi saa konevoimin tehdä?

Totta kai. Ylivoimaisesti ympäristöystävällisin tapa ja työllistää paljon porukkaa ja pitkäksi ajaksi!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #557 on: 31. 01. 2010 15:03 »
Miksi ihmeessä tehdä tuollainen silta käsin? Onko niin, ettei maailmanperintöalueen läpi saa konevoimin tehdä?

Kaivinkoneita ja muita nostureita on vähänhankalaa käyttää varpailla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #558 on: 03. 04. 2010 05:05 »
Jos viestiin ei ole vastattu 300 vrk., se poistuu automaattisesti.  Tämä on ainoa tapa säilyttää tärkeä viestiketju.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Merenkurkun siltayhteys
« Reply #559 on: 03. 04. 2010 06:06 »
Jos viestiin ei ole vastattu 300 vrk., se poistuu automaattisesti.  Tämä on ainoa tapa säilyttää tärkeä viestiketju.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.