Author Topic: Aution saaren levyni!  (Read 33911 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #120 on: 05. 03. 2009 18:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=ZB1cNkC71vE


Pink Floyd ja The Wall (1979) albumi ehdottomasti, jos yhtä ja ainoaa olisi pakko kuunnella.
Linkkinä sieltä yllä oleva Comfortably Numb, missä David Gilmour revittelee hienot puhtaat kitarasoolot. Pakko oli laittaa tuo animaatioversio, koska tuollaista musiikkia joutuu kuuntelemaan mielellään sohvalla maaten ja silmät kiinni. Löytyyhän albumilta toki se ehkä tunnetuin Pink Floyd biisi: Another Brick in the Wall part II, jonka jokainen varmaan on kuullut.

Ketjua lukemalla voin todeta, että Escape-näppäimen musiikkimaku on aika lähellä meikäläistä. Pakkohan sitä olisi välillä saada iloisempaakin musiikkia, muuten menisi synkistelyksi. Siihen kelpaa perusrock, kotimainen tai ulkomainen.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #121 on: 05. 03. 2009 19:07 »
Tällä hetkellä valinta olisi helppo Mistreat ja heidän loistava Never forgive - never forget .
veritas odium parit.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #122 on: 06. 03. 2009 09:09 »
Mitä musiikkia autiolle saarelle? No onneksi ei pelkoa sinne joutumisesta. Sellaiseen tilanteeseen jos joutuisin olisin musiikissa hyvin tarkka. Koska olen suomalainen niin valitsen Jean Sibeliuksen  sinfoniat ja muun säveltuotannon. Oopperamusiikista Giuseppe Verdiä ehdottomasti kuten esim. Aida ja Nabucco
ja tuietysti Mozartia ja Johan Sebastian Bachin urkumusiikkia. Ja paljon muutakin klassillista musiikkia.
No... tämä poikkeaa edellä olevista valinnoista, mutta se on minun henkilökohtaista musiikkimakuani
vastaavaa.

Pentti Suksi

Offline S-syväkurkku

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #123 on: 06. 03. 2009 11:11 »
Kyllä Iitintiltu ja Lännenlokari olis poikaa!

Konsultit toimikaa!

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #124 on: 06. 03. 2009 11:11 »
Kyllä Iitintiltu ja Lännenlokari olis poikaa!

Konsultit toimikaa!

Tuosta puuttuu vielä ainakin Tiskarin polkka.

Offline Naskali

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #125 on: 06. 03. 2009 12:12 »
Kyllä on ehdottomasti lisättävä  Viipurin Vihtori ja Kottilan kuuliastansseissa!

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #126 on: 06. 03. 2009 17:05 »
Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä. Musiikki makuja on monenlaisia ja minulla on omani. Kuuntelen sujuvasti kansanmusiikkia ja hanurilla itse Vili Vesterisen  soittamana Säkkijärven polkan. Joku tykkää hanurimusiikista että se on  ainoaa maailman parasta musiikia ja se on sitten sitä. Mutta itse olen mennyt ne vaiheet läpi ja pidän nykyään klassillisesta musiikista. Kun käyn suurkaupugeissa niin hankin jo etukäteen oopperalipun jos on jokin hyvä ooppera menossa. Moskovassa olen ollut Bolshoi teatterissa katsomassa Joutsenlammen itse Galina Ulanovan esittämänä, Raimonda-paletin ja Prinsessa Ruususen. Sallinette hyvät herrat, että minullakin on omat musiikkimieltymykset vaikka ne ei ole Teidän musiikki- mieltymyksiä. Toivotaan, että meidän autiot saaret ovat kuulomatkan etäisyydellä.

Pentti Suksi

Arne-seppä

  • Guest
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #127 on: 26. 03. 2009 17:05 »
Aution saaren levykokoelmista, näin kevään korvilla, vappua ja venekautta odotellessa, kuuntelemme reippaan työväenlaulatuksen.... Tervetuloa - Matti ja Teppo....

http://www.youtube.com/watch?v=1-YiaQZz1zY&NR=1

Hymyä pyllyyn...

Arne-seppä

  • Guest
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #128 on: 09. 07. 2009 16:04 »
"Työttömän arkiviisu" on Hectorin lyriikkaa kolmenkymmenen vuoden takaa. Taitaa olla ajankohtainen jo monelle suomalaiselle. Otetaan veneeseen mukaa ja kuunnellaan hartaudella...

http://www.youtube.com/watch?v=mz7PTKe4L_4&NR=1

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #129 on: 03. 04. 2010 06:06 »
Jos viestiin ei ole vastattu 300 vrk., se poistuu automaattisesti.  Tämä on ainoa tapa säilyttää tärkeä viestiketju.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #130 on: 25. 04. 2010 08:08 »
Ainakin minun kohdallani "Aution saaren" levyt ovat historiaa. Otan tietysti autiolle saarelle mukaan Sony Walkman mp3-soittimen tai miniläppärin.  Walkmaniin ( 8 GT) mahtuu n. 1800 kappaletta ja miniläppärillä minulla on tietysti käytössä Spotify ja aivan upea ilmainen Radio Sure ohjelma.

Radio Sure tunnistaa n. 12 000 radioasemaa kaikkialta maailmassa ja ohjelma osaa myös splitata suurimman osan lähetettävästä stramista.  Eli tekee omaan kansioon koneelleni "puhtaan" mp3 tai vma-tiedoston, joista jälkimmäisen voi taas konvertoida ilmaisella ohjelmalla mp 3:ksi.  Konverrteri on nimeltään Jodix free wma to mp3.

En enää ole kahteen vuoteen ostanut cd:tä.  Mutta tulihan niitä ostettua n. 900.
« Last Edit: 25. 04. 2010 08:08 by Tapio Parkkari »
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #131 on: 26. 08. 2010 12:12 »
Tämäkin saattaa kiinnostaa vielä josku.  Auittakaa muutkin ketjun elinkaarta.  Ketju poistuu lopullisesti jos siihen ei olekirjoitettu 300 vrk.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Veli Kulta

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 35
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #132 on: 21. 03. 2011 19:07 »
No nyt on, joten ketju pysyy aktiivisena. Voisipa siihen lisätä vielä kiusaksi:

A. 5 parasta kitaristia( ei erikseen minkään kategorian virtuooseja vaan kaikki samalle vaa'alle punnitettavaksi laitettuna
B. 5 parasta rumpalia
C: 5 parasta laulajaa (ei erikseen mies/nais, rock/blues/jazz/oopperakategoriaa)
D. (5 parasta basistia)

Eikös se basso tavattu antaa sille, joka halusi jäädä mieluiten ehkä verhon taakse soittamaan, kun muut kuittasivat suosionosoituksia. Tosiasiassa basistinhan merkitys koko poppoon tahdissa pysymisessä on merkittävä.

Sitten vain kynäilemään arvon vaasalaiset, vaikka on teillä muitakin murheita pohdittavanne. Näkyvyyttä on taas tullut 100 000 egellä valtakunnallisesti ja  tasaiseen tahtiin. Huomioarvo on ollut taattul

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #133 on: 22. 04. 2011 06:06 »
Vappu lähestyy huimaa vauhtia ja levyt sitä mukaan..

http://www.youtube.com/watch?v=5SOOBHAr21M


Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Aution saaren levyni!
« Reply #134 on: 23. 07. 2013 15:03 »
Mainio ketju.  Tosin sen nimenä pitäisi ehkä olla "Aution saaren nettiradioni"   Olen kovasti mieltynyt "vanhanaikaiseen iskelmämusiikkiin.  Tämän kuuntelussa minua auttavat Spotify ja Radio Sure. 

Jälkimmäisestä olen tänään kuunnellut eestiläistä kanavaa Kuldset ajad.  Hauskaa miten samanlainen maku tuntuu olevan virolaisilla ja suomalaisilla.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Aution saaren levyni!
« Reply #135 on: 14. 12. 2016 21:09 »
.

Uusi ulottuvuus nettiradioihin voit suunnistaa hiirellä ja hiiren rullalla zoomata karttaa jonka alueelta haluat nettiradiota kuunnella

Radiokanavat eivät enää ikinä lopu kesken! Upea nettiradiosovellus ihastuttaa ja koukuttaa

"Keskiviikko 14.12.2016 klo 21.18

Radio Garden -sivusto kokoaa yhteen paikkaan liveradiolähetyksiä ympäri maailman.

    Maapallon radiokanavat löytyvät nyt yhden sivuston alta.
    Helpon käyttöliittymän ansiosta radiokanavaa voi etsiä sijainnin perusteella.
    Sivustoa ylistetään sosiaalisessa mediassa."



Radiokanavia voi nyt kuunnella kätevästi digitaalista maapalloa pyörittelemällä

"Enää ei tarvitse miettiä, millä kappaleella esimerkiksi Timbuktussa käynnistetään aamutoimet radiojuontajien vitsien kera. Tiistaina julkaistulla Radio Garden -sivustolla pystyy nyt kuuntelemaan radioasemien livelähetyksiä reaaliajassa missä päin maailmaa tahansa. Sivusto on tehty hollantilaiselle Sound and Vision -tutkimuslaitokselle."



"Sivuston grafiikkana on maapallo, jossa on pieniä neonvihreitä pisteitä radiokanavien merkkeinä. Maapalloa pystyy pyörittämään ja hiirtä rullaamalla voi loitontaa ja lähentää näkymää. Klikkaamalla vihreää aluetta kartalla pystyy kuuntelemaan käynnissä olevia radiolähetyksiä. Mieleisensä kanavan voi valita listasta, jossa kerrotaan jokaisen radioaseman nimi, mikäli niitä sattuu olemaan monta samassa maailmankolkassa. Sovellus kertoo myös kunkin maan nimen, kaupungin nimen sekä kellonajan. Kuulija pääsee siis kärryille myös siitä, ollaanko parhaillaan tekemässä esimerkiksi aamu- tai iltalähetystä.

Sovellus mahdollistaa hyvinkin erikoisten puskaradioiden kuuntelun. Sovelluksen parissa voi hurahtaa hetki jos toinenkin, sillä maailmankartalta löytyy aika monta radiota vaikkapa vaihtoehdoiksi perinteisille kotimaisille radiolähetyksille."

http://www.iltalehti.fi/viihde/201612142200040773_vi.shtml

.