Author Topic: Kysy - kansa vastaa  (Read 161239 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #600 on: 05. 11. 2011 11:11 »
Joudun kauniisti kiittämään Jorma Kivimäkeä, Asiantuntijaa, Matsemania, Harri Niskasta ja Matti Kolppasta kannustuksesta. Menivät tosin viha kirjoituksiksi mutta tulipahan mainetta ja kunniaa. Olen  syksyn aikana arvovaltaiselta taholta saanut kiitosta ja tunnustusta tekemästäni työstä.
Se oli balsamia haavoille. Tekemäni työ jatkuu, nyt akateemisella tasolla.
Näin olen elämäni "suksitellut" ja se on tuottamassa tulosta. Työtä on riittänyt enemmän kuin jaksan tehdä.
Että suuret kiitokset kannustuksesta. Taisi hieman mennä kirjoitukset teiltä hunningolle.

Kiitoksin

Pentti Suksi

Offline Niilo Aro

  • Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
  • Posts: 270
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #601 on: 05. 11. 2011 11:11 »
Tämä on ainoa kanava vaasalaisille, jota ei filtteröidä muutoin kuin nettiketin puitteissa. Kaikken etu on että keskustelu säilyy asiallisena ja että mukaan saataisiin uusia tuoreita keskusteljoita ja tuoreita mielipiteitä.

Minulla on tunne, että olisi tappio Vaasalle ja vaasalaiselle mielipiteenmuodostukselle jos tämä ilmainen palvelu jostain syystä lopetetaan.

Keskustelu on paikoin varsin ajankohtaista ja laadukasta.  Nyt esimerkiksi keskustellaan taas veronmaksajien rahoista (RG-Line) ja isoista moraalisista peruskykymyksistä (Kaupunginjohtajakysymys)

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #602 on: 05. 11. 2011 12:12 »
Foorumiin on rekisteröidytty 1645 kertaa.  Aktiivia kirjoittajia kuteni vain kourallinen verrattuna rekisteröityneiden määrään.  Osa rekisteröityneistä käy kuitenkin "lurkkimassa" pävivittäin.  Miten rohkaista lurkkijoita rekisteröitymään  tai kirjoittamaan?

Eikö uusien kirjoittajien rohkaisu ole kaikkiean etu, ei tylyttäminen.  Tässä kaivattaisiin lisää yhteisöllisyyttä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #603 on: 05. 11. 2011 12:12 »
Joudun kauniisti kiittämään Jorma Kivimäkeä, Asiantuntijaa, Matsemania, Harri Niskasta ja Matti Kolppasta kannustuksesta. Menivät tosin viha kirjoituksiksi mutta tulipahan mainetta ja kunniaa. Olen  syksyn aikana arvovaltaiselta taholta saanut kiitosta ja tunnustusta tekemästäni työstä.
Se oli balsamia haavoille. Tekemäni työ jatkuu, nyt akateemisella tasolla.
Näin olen elämäni "suksitellut" ja se on tuottamassa tulosta. Työtä on riittänyt enemmän kuin jaksan tehdä.
Että suuret kiitokset kannustuksesta. Taisi hieman mennä kirjoitukset teiltä hunningolle.

Kiitoksin

Pentti Suksi

Itsensä ”ritarikunnan komentajaksi” nimittänyt Pentti Suksi se vain jaksaa. Suksen vitsit ovat joskus myös huvittavia.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #604 on: 05. 11. 2011 12:12 »
Osa rekisteröityneistä käy kuitenkin "lurkkimassa" pävivittäin.  Miten rohkaista lurkkijoita rekisteröitymään  tai kirjoittamaan?

Eikö uusien kirjoittajien rohkaisu ole kaikkiean etu, ei tylyttäminen.  Tässä kaivattaisiin lisää yhteisöllisyyttä.

Miltä moderointi keskutelupalstan tapaan kuulostaisi? Tosin siinä on se vaara, että viestien määrä pienenee aluksi entisestään kun kirjoituksilla pitäisi olla keskutelullista arvoa ja viestien pitäisi olla osa keskustelua. Ja löytävätkö siinä vaiheessa oikeat keskutelijat tälle palstalle. Voi olla paras, ettei tee mitään, varsinkin jos haluaa palstan olevan juuri tälläinen. Silloinhan mitään ei pidä tehdäkään, ei ehjää pidä korjata.


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #605 on: 05. 11. 2011 12:12 »
Kerskustelun tasoa on nostettava. Olin poissa kaksi kuukautta, täällä ei mitenkään taso noussut päinvastoin. Kauniit kiitokset Harri Niskaselle hienosta tuesta jonka olen saanut. Olen erittäin iloinen Olen  erittäin iloinen että olet minua nostanut eteenpäin. Muuten  minun ritarikunnan komentaja arvo on todellinen, vilkaiseppa viereistä kuvaa. ja jos olen taas "valehdellut" niin tee rikosilmoitus. Se sopii minulle. Sittehän asia selvenee kaikille.

Kiitos Harri tuesta ja perästä kuuluu. Huumoriakin mahtuu elämääni, ei tämä niin totinen paikka ole
ettei sitä voi huumorilla höystää.

Parkkarille huomautan, että siisti keskustelupalstat niin muutkin uskaltaa kirjoittaa kun nämä vakituiset
terrorisoijat häipyy.  Nyt tämä kirjoittaminen saa taas riittää, poistun näyttämöltä tyytyväisin mielin
ja menen töissäni eteenpäin.

Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #606 on: 05. 11. 2011 13:01 »

Parkkarille huomautan, että siisti keskustelupalstat niin muutkin uskaltaa kirjoittaa kun nämä vakituiset
terrorisoijat häipyy.  Nyt tämä kirjoittaminen saa taas riittää, poistun näyttämöltä tyytyväisin mielin
ja menen töissäni eteenpäin.

Pentti Suksi

Parkkarikin varmasti tietää, että pitää siistiä, mutta sinä vaan kerrot perujen tapaan, että jotakin pitäin tehdä. Keinot jää antamatta. Pitääkö siistiminen tehdä poistamalla kirjoituksia vai kirjoittajia ja jos kirjoittajia niin keitä.

Ovatko nämä terrorisoijat Rabb ja jo poistunut rasvis, Vai ketkä? Katson ainakin muummoassa noiden aiheuttavan sen ettei tänne uskalla kirjoitella.

Voisitko kertoa keitä ne ovat, ja ehkä jopa perustella hiukan. Oliko liikaa pyydetty.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #607 on: 05. 11. 2011 14:02 »
Muös arvoisa asiantuntija voi kertoa kuka on, Parkkari mielellään muuttaa nimimerkin omaksi nimeksi ja se joukkoliikkeenä nostaisi tasoa. Minulla ei ole mitään uteliaisuutta mutta kokeellisesti se voisi olla mielenkiintoista ja jos ei halua paljastaa nimimerkkiä rinnalle saa varmasti uuden tunnuksen kun pyytää vaikka se tulee samasta IP:stä ja tieto ei tule kuin ylläpitäjille jotka eivät varmasti sitä levitä ja muutakin työtä riittää, se vain tarvitaan tunnuksen teossa ja itse saa kertoa jos haluaa kuka oli ennen. Ei liene vaikeaa arvata että nyt kirjoittaa entinen eklu, mutta nimellä kirjoittavien lisääntyminen voisi saada poliitikkoja mukaan. Heitän tämän nyt haasteena kaikille nimimerkillä kirjoittaville, harkitkaa edes asiaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #608 on: 05. 11. 2011 14:02 »
Muös arvoisa asiantuntija voi kertoa kuka on, Parkkari mielellään muuttaa nimimerkin omaksi nimeksi ja se joukkoliikkeenä nostaisi tasoa. Minulla ei ole mitään uteliaisuutta mutta kokeellisesti se voisi olla mielenkiintoista ja jos ei halua paljastaa nimimerkkiä rinnalle saa varmasti uuden tunnuksen kun pyytää vaikka se tulee samasta IP:stä ja tieto ei tule kuin ylläpitäjille jotka eivät varmasti sitä levitä ja muutakin työtä riittää, se vain tarvitaan tunnuksen teossa ja itse saa kertoa jos haluaa kuka oli ennen. Ei liene vaikeaa arvata että nyt kirjoittaa entinen eklu, mutta nimellä kirjoittavien lisääntyminen voisi saada poliitikkoja mukaan. Heitän tämän nyt haasteena kaikille nimimerkillä kirjoittaville, harkitkaa edes asiaa.

Nimimerkki eklun ja Henry Eklundin teksteillä ei ole mitään eroa. Miksi siis pitäisi kiinnittää huomiota siihen, kirjoitatko nimimerkillä vai omalla nimellä?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #609 on: 05. 11. 2011 14:02 »
Tänään kello 16.10 tuli seuraava meili

Tervehdys,
voit laittaa tämän foorumiin jos haluat.  Minä ainakin epäröin kirjoittamaan ryhtymistä.  Pelkään että minut lytätään heti kättelyssä.  Kysymys on lähinnä kahdesta kirjoittajasta.  Tiedän että moni muukin ajattelee samalla tavalla.

Hglnd
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #610 on: 05. 11. 2011 14:02 »
Turun kaupunki teki tuon surullisen kuuluisan tutkimuksen mamu kuluista ,ja jonka yrittivät typeryyksissään salata siinä kuitenkaan onnistumatta. Siinä on mainittuna noita satelittilautasten ja kaapeloinnin kuluja , valitettavasti joudun laittamaan tähän linkin joka menee Mäenpään blogiin . No olethan sinäkin laitellut linkkiä siihen suuntaan joten ei haitanne, mutta älä nyt kuitenkaan mene siellä paljastamaan sinun ja minun jälkikasvusta mitään , harmeja saisimme koska meillä molemilla kun on tuo jälkikasvu mustaa ja minulla ehkä vielä mustenpaa.
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/3023694/maahanmuuttajien-kotouttamisen-erityiskustannukset-asumisessa/
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #611 on: 05. 11. 2011 15:03 »
Tänään kello 16.10 tuli seuraava meili

Tervehdys,
voit laittaa tämän foorumiin jos haluat.  Minä ainakin epäröin kirjoittamaan ryhtymistä.  Pelkään että minut lytätään heti kättelyssä.  Kysymys on lähinnä kahdesta kirjoittajasta.  Tiedän että moni muukin ajattelee samalla tavalla.

Hglnd

Olisipa kiva vielä tietää tämän lähettäjän tiedot siitä, että keitä ovat nämä lyttääjät. Mikäli minut koetaan uusien kirjoittajien kohdalta lyttääjäksi, niin olen pahoillani.

Myönnän kyllä, että olen joidenkin kirjoittajien kirjoituksia lytännyt, mutta käsittääkseni kyseessä on aina ollut jonkinlainen selkeä vääristely ja kirjoittaja sellainen, joka on kirjoittanut paljon. Lajusen harrastamaa uusien kirjoittajien aliarvioimista en minäkään ymmärrä, enkä siihen ole koskaan tietääkseni syyllistynyt.

Mutta mikäli selviää ja joku saa minut vakuuttuneeksi siitä, että minä olen ihan oikean ja asiallisen keskustelun tiellä ja sellainen ei kanssani onnistu niin, siinä tapauksessa poistun kyllä mielelläni.

Jos taas olen joihinkin asiattomuuksiin vastannut vielä suuremalla asiattomuudella niin, sitä en katso riittäväksi syyksi siihen, että poistaisin tunnukseni itse.

Muös arvoisa asiantuntija voi kertoa kuka on, Parkkari mielellään muuttaa nimimerkin omaksi nimeksi ja se joukkoliikkeenä nostaisi tasoa. Minulla ei ole mitään uteliaisuutta mutta kokeellisesti se voisi olla mielenkiintoista ja jos ei halua paljastaa nimimerkkiä rinnalle saa varmasti uuden tunnuksen kun pyytää vaikka se tulee samasta IP:stä ja tieto ei tule kuin ylläpitäjille jotka eivät varmasti sitä levitä ja muutakin työtä riittää, se vain tarvitaan tunnuksen teossa ja itse saa kertoa jos haluaa kuka oli ennen. Ei liene vaikeaa arvata että nyt kirjoittaa entinen eklu, mutta nimellä kirjoittavien lisääntyminen voisi saada poliitikkoja mukaan. Heitän tämän nyt haasteena kaikille nimimerkillä kirjoittaville, harkitkaa edes asiaa.

Omalla nimelläni kirjoittamaani tekstiä en tänne ehkä koskaan anna vajakkien vääristeltäväksi. Jokainen voi ihan itse miettiä, että ketkä täällä tekevät joidenkin kirjoituksista omanlaisiaan tulkintoja ja hyökkäävät sitten niillä aseilla kirjoittajien kimppuun väittäen, että olet sanonut näin. Kun pyydetään osoittamaan, että missä noin on sanottu, niin vastausta ei tule. Päinvastoin homma vaan pahenee ja kun tuolle vääristelijälle vähän sitten jo vittuilee ja hän jää kakkoseksi niin Parkkari laittaa ketjun lukkoon. 

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #612 on: 05. 11. 2011 15:03 »
Matseman, tuskin sunkaan kirjoitukset muuttuisi enkä edes halua että muuttuisit. Me ollaan kaikki erilaisia ja se on mun mielestä hyvä, meinasin nimellä kirjoittavien lisääntymisen tuovan myös päättäjiä mukaan. Onko se ajatus ihan hullu ja vanhan nikin sai pitää mun ehdotuksen mukaan, on aivan hullua edes epäillä etten tietäisi nimeäsi mutta sillä ei ole mitään merkitystä minulle ja jos otetaan yhteen niin enemmän se on mun kiivastumista mutta osaat kyllä provosoidakkin taidokkaasti. Siittä nyt viis vaan itse ideaa esittelin ja kysyin onko se ihan hullu joten haudataan ny sotakirveet ja keskustellaan siittä ja annetaan muidenki kommentoida eikä tedä eklu matseman väittelyä, sopiiko.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #613 on: 05. 11. 2011 16:04 »
Turun kaupunki teki tuon surullisen kuuluisan tutkimuksen mamu kuluista ,ja jonka yrittivät typeryyksissään salata siinä kuitenkaan onnistumatta. Siinä on mainittuna noita satelittilautasten ja kaapeloinnin kuluja , valitettavasti joudun laittamaan tähän linkin joka menee Mäenpään blogiin . No olethan sinäkin laitellut linkkiä siihen suuntaan joten ei haitanne, mutta älä nyt kuitenkaan mene siellä paljastamaan sinun ja minun jälkikasvusta mitään , harmeja saisimme koska meillä molemilla kun on tuo jälkikasvu mustaa ja minulla ehkä vielä mustenpaa.
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/3023694/maahanmuuttajien-kotouttamisen-erityiskustannukset-asumisessa/

Hetken heilujan blogissa olevasta jutusta ei kyllä selviä, että maahanmuuttajille olisi maksettu satelliittilautaset. "Selonteossa" mainitaan telineet ja kaapelointi. Ei myöskään mainita sitä, ovatko telineet asennettu maahanmuuttajia varten, vai ovatko ne kaikkien asukkaiden käytettävissä.

Joten tuo tarkennus ei vielä kelpaa Helin.

Pienenä tarkennuksena, satelliittiteline voi olla esim. tällainen:



Satelliittilautanen taas tällainen ja siihen kuuluu sitten myös vielä boksi:



« Last Edit: 05. 11. 2011 16:04 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #614 on: 05. 11. 2011 16:04 »
Tänään kello 16.10 tuli seuraava meili

Tervehdys,
voit laittaa tämän foorumiin jos haluat.  Minä ainakin epäröin kirjoittamaan ryhtymistä.  Pelkään että minut lytätään heti kättelyssä.  Kysymys on lähinnä kahdesta kirjoittajasta.  Tiedän että moni muukin ajattelee samalla tavalla.

Hglnd

Hehe.. en jaksa laskea kuinka monta kertaa minut on lytätty.
Mutta jos tuollaista maitoilee, niin ei ole kyllä asiaakaan muuta kuin foorumeille, joissa keskustellaan vain ruoanlaitosta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #615 on: 05. 11. 2011 17:05 »
Nopeasti selattuna Olavin löytämästä artikkelista voisi keskustella enemmänkin. Esim. 10 % korkeammat lämmityskustannukset paksumpien verhojen takia....
Ja kuten jo yllä totesin, lukijat eivät ymmärrä mikä ero on satelliittitelineen ja lautasen välillä, vaikka artikkelissa kirjoitetaan lopussa, miten lautasia on kiinnitetty parvekkeille, ikkunankarmeihin jne. Ja jos näin, niin silloinhan asukkaat ovat tehneet sen itse.
Näyttöä tässä ei todellakaan siitä, että heille olisi kustannettu satelliittilautaset.

Siis satusetä, jälleen mielikuvitusta ja vääristelyä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #616 on: 05. 11. 2011 17:05 »
Mamusetä koittaa nyt ymmärtää ettei se ole minun tekemä tuo tutkimus noista kuluista, jos olisi niin uskompa sen olevan vieläkin puolueettomampi. Jos tuossa nyt lukee summat mitä on maksettu asennuksista ja olihan tuossa tuholaistorjuntaankin mennyt sievoinen summa, niin kait se nyt uskottava on.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #617 on: 05. 11. 2011 18:06 »
Pyysin sinulta faktaa esittämääsi ja pyyntö koski lautasia. Vastaat siis telineiden ja tuholaisten kera?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #618 on: 05. 11. 2011 18:06 »
Telekommunikaatioon liittyvät sosiaalitoimen asiakkaan kulut eivät kuulu toimeentulotuen piiriin. Televisiolupiin, pesufateihin (Jorma Ojaharjun termi) tai telkkareihin ja tietokoneisiin ei voi saada toimeentulotukea. Soska ei myöskään kustanna ajokortteja eikä autoja.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #619 on: 05. 11. 2011 18:06 »
Minäkään en usko heidän saavan ajokortteja eikä autoja, mutta tuota muuta sälää nyt on helppo laittaa sinne harkinnanvaraisen puolelle.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #620 on: 05. 11. 2011 18:06 »
Minäkään en usko heidän saavan ajokortteja eikä autoja, mutta tuota muuta sälää nyt on helppo laittaa sinne harkinnanvaraisen puolelle.


Ja sitä on paljon ja vaikka mitä jos teikäläisiltä kysytään. Telineistäkin tulee silloin lautasia. Huomaa muidenkin lukutaidottomien reppanoiden kommentit Olavin blogissa.
Hetken heilujia tosiaankin. ...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #621 on: 05. 11. 2011 18:06 »
Turun kaupunki teki tuon surullisen kuuluisan tutkimuksen mamu kuluista ,ja jonka yrittivät typeryyksissään salata siinä kuitenkaan onnistumatta. Siinä on mainittuna noita satelittilautasten ja kaapeloinnin kuluja , valitettavasti joudun laittamaan tähän linkin joka menee Mäenpään blogiin . No olethan sinäkin laitellut linkkiä siihen suuntaan joten ei haitanne, mutta älä nyt kuitenkaan mene siellä paljastamaan sinun ja minun jälkikasvusta mitään , harmeja saisimme koska meillä molemilla kun on tuo jälkikasvu mustaa ja minulla ehkä vielä mustenpaa.
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/3023694/maahanmuuttajien-kotouttamisen-erityiskustannukset-asumisessa/

Kieltämättä karua luettavaa, sitä ei pysty kukaan kiistämään. Ei ihme että mamuja ottaneet kunnat tarvitsevat nopeasti lisää maksumiehiä kun valtiorahoitus loppuu

.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #622 on: 05. 11. 2011 20:08 »
Minä käsitän tämän kaapeloinnin ja satelliittilautastelineet sellaisiksi kustannuksiksi, jotka ovat olleet välttämättömiä ja jotka olisivat syntyneet joka tapauksessa, asui niissä huoneistoissa kuka tahansa.
Eikö tavoitteena olekin, että kaikissa Suomen kotitalouksissa on verkkoyhteydet? Jos Turun asuinalue on ollut hunningolla tämän asian suhteen, niin viimeistään nyt olikin syytä laittaa tämä epäkohta kuntoon.
Tässä tapauksessa kustannukset eivät varmaankaan voi olla harkinnanvaraisia sosiaalitoimen kuluja, vaan ne ovat olleet sikäläisen talotoimen tai kaupungin kiinteistöosakeyhtiön kustannuksia ja työt on tehty kertaheitolla kaikissa huoneistoissa. Eikä kyseisestä raportista selviä kuinka monta ei-maahanmuuttajahuoneistoa on saanut samanlaiset kaapeloinnit ja satelliittilautastelineet (huom. telineet, jotta vuokralaiset eivät ruuvaile antenneja ihan mihin sattuu).
 
Pikipruukki voisi ottaa Turun käytännöistä mallia ja asentaa lautasantennitelineitä kaikkiin kerrostaloihinsa täällä Vaasassa.

Olen myös käsittänyt, että itse satelliittiantennin saa sopimusyhtiöltä ilmaiseksi, jos kotitalous solmii esim. 24 kk:n sopimuksen. Kai näitä antenneja voi myös vuokrata.

Mutta nämä antennitelineet ovatkin turkulaisen Mäenpään pienimpiä murheita. Blogissaan hän nosti ensimmäiseksi esille maahanmuuttajien vedenkulutuksen. Mäenpää ilmeisesti on huolissaan siitä, että maahanmuuttajat juovat turkulaisten vedet ja peseytyvät niin usein, että valkoihoiset joutuvat kärsimään janosta ja joutuvat menemään töihin likaisina.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #623 on: 05. 11. 2011 21:09 »
Tuumailin vähän samoja juttuja, kuin Niskanen tuossa ylempänä.
Sattui nimittäin niin, että oman lautaseni boksi alkoi taas oikkuilemaan. Päätin lähteä ostamaan uuden. Canal Digital. Kaupassa sitten myyjä ehdotti että mitä jos vaiheettaisiin koko hoito Viasatiin. Lupasi, että jos teen parinvuoden sopimuksen, niin saan tavarat ilmaiseksi. Silloin.

Siis tosiaankin, tarvitaanko nykyään sossun apua kännyköihin, lautasiin, laajakaistoihin yms, kun ne saa kuitenkin käyttöönsä kirjoittamalla nimen paperiin, eikä maksa kuin korkeintaan jonkun pienen liittymismaksun.

Olavin esittämä raportti on vähän niinja näin. Lämpökustannuksia vertaillessa olisi mukava tietää miten vertailtiin. Esim. Meidän taloussähkömme on ollut aina aika tasainen, mutta viime talven lämpökustannukset olivat n. 30 % suuremmat, kuin pari vuotta sitten.
Miten Olavin yhteenvedot on koottu? Mistä hän, tai he jotka voisivat seistä noiden lukemien takana?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #624 on: 05. 11. 2011 21:09 »
Jäi jotenkin naurattamaan tuo kyrmyniskojen huoli vedenkulutuksesta. Vähän niinkuin kävis pöllimässä hiekkaa Saharasta. Sitähän meillä kyllä on, eikä lopu. Nimittäin vettä. Peskööt prkeleet niin paljon kuin huvittaa!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #625 on: 05. 11. 2011 21:09 »
No kovasti ollaan tuosta samaisesta vedestä huolissaan mm. Pikipruukin taholla, ainakin kovasti ovat säästötoimenpiteitä tehneet vedenkulutuksen vähentämiseksi. Selvyyden vuoksi on syytä ilmoittaa ettei Mäenpää ole tehnyt mitään tutkimusta vaan ainostaan toi julkisuuteen tuon salaiseksi yritetyn tuloksen.
Tässä hieman taustaa, TS: Turun kaupunki on yrittänyt salata itse teettämänsä selvityksen maahanmuuton kaupungille aiheuttamista kustannuksista. Selvityksen keväällä tilannut apulaiskaupunginjohtaja Maija Kyttä (kok.) päätti luokitella sen luottamukselliseksi.Turun Sanomat ja Aamuset saivat Turun ammattikorkeakoulun tutkijoiden tekemän 52-sivuisen selvityksen haltuunsa tällä viikolla. Aamuset julkisti kokonaissumman jo keskiviikkona.



veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #626 on: 05. 11. 2011 22:10 »
Selvyyden vuoksi, jos minä saisin eteeni tuonlaatuisen selvityksen, niin myös minä luokittelisin sen tasolle luottamuksellinen, sillä en uskaltaisi ikinä lähteä esittelemään sitä faktana. Vilkaisin sitä vain pari minuuttia ja se riitti toteamaan, ettei selonteolla ei ole fakta-arvoa muualla kuin Mäenpään piireissä.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #627 on: 06. 11. 2011 07:07 »
Joudun kauniisti kiittämään Jorma Kivimäkeä, Asiantuntijaa, Matsemania, Harri Niskasta ja Matti Kolppasta kannustuksesta. Menivät tosin viha kirjoituksiksi mutta tulipahan mainetta ja kunniaa. Olen  syksyn aikana arvovaltaiselta taholta saanut kiitosta ja tunnustusta tekemästäni työstä.
Se oli balsamia haavoille. Tekemäni työ jatkuu, nyt akateemisella tasolla.
Näin olen elämäni "suksitellut" ja se on tuottamassa tulosta. Työtä on riittänyt enemmän kuin jaksan tehdä.
Että suuret kiitokset kannustuksesta. Taisi hieman mennä kirjoitukset teiltä hunningolle.

Kiitoksin

Pentti Suksi

Ole hyvä vaan. Minä vaan kuitenkin uskon, että mainetta olet kyllä saanut - tosin kunnian kustannuksella. Eli maine on kyllä kasvanut, mutta kunnia on mennyt.

Ja pääsosin kunnia menetetystä kunniasta kuuluu kyllä ihan sinulle itsellesi, koska sinä olet ihan itse älyttömyytesi tänne suoltanut. Turha minua ja muita listaamiasi heppuja on siitä edes kiittää. En ole koskaan ylpeillyt ansiottomilla ansioilla ja en siis tästäkään syystä lähde mihinkään ylpeilemään. 

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #628 on: 06. 11. 2011 10:10 »


No kovasti ollaan tuosta samaisesta vedestä huolissaan mm. Pikipruukin taholla, ainakin kovasti ovat säästötoimenpiteitä tehneet vedenkulutuksen vähentämiseksi.



On myös tärkeää, että osaa, tai yrittää edes ajatella tämän vesikysymyksen oikein.

Siitähän meidän täytyy lähteä, että vettä ei tule tuhlata, vaikka kysymys ei ole siitä, että se loppuisi. Vesihän on markkinatavaraa ja sitä tulee koko ajan taivaalta lisää. Veden säästö on osa suurta kokonaisuutta, jossa pyritään säästämään kustannuksia.

Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että esim. viisihenkisen maahanmuuttajaperheen tulisi pyrkiä vedenkulutuksessa samalle tasolle kuin kantasuomalaisen kaksihenkisen. On luonnollista, että maahanmuuttajaperheet kuluttavat keskimäärin enemmän vettä, kuin kantasuomalaiset, kun tutkitaan keskiarvoja.

So not? Sanois Matti Nykänen. Käyttäkööt, varsinkin kun siihen löytyy luonnollinen selitys.

Sukupuolten välillä on eroja. Samoin ihmisten ja eri kulttuurien.

On helppo kiinnittää huomiota johon yksittäiseen asiaan ja vedota sillä sitten kansan hölmöön osaan. Näin saadaan asiasta vakava epäkohta, jolla pilata oma päivänsä ja yrittää sitten vielä myrkyttää oma ympäristönsä.

Mutta jos irroitetaan tästä kansan alle viidenprosentin vähemmistöstä se vielä pienempi osa, joka käyttää vähän enemmän vettä, kuin kantasuomalaiset keskimäärin ja käännetään asia toisinpäin. Aletaan hakemaan eroja toiseen suuntaan. Esim. miten paljon enemmän kansasuomalaiset käyttävät sähköä saunanlämmitykseen, verrattuna maahanmuuttajiin? Jos nämä lukemat pantaisiin vierekkäin, niin miten paljon olisi nollia erona?
Mutta sama tässä, ainahan me ollaan saunottu ja näin tullaan tekemään myös tulevaisuudessa.

So not?

Joten eikö olisi parempi sopia, että kävellään tiellä vaan. Ei se ojassa kävely sitä tietä niin valtavasti säästä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #629 on: 06. 11. 2011 11:11 »
No sinä tuon pointin toit esille ,  ja sinua lainatakseni : peskööt prkeleet niin paljon kuin huvittaa!
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #630 on: 06. 11. 2011 11:11 »
Aika lysti muuten lukea noiden reppanoiden kommentointia Olavin esittämän artikkelin yhteydessä. Rasviksensa hänelläkin, imemässä!!

Quote
olihan siitä turun sanomissakin joskus, maahanmuuttaja perhe, iso perhe, muutti afrikasta varissuolle, tekivät asiansa lattiakaivoon pitkän ajan, kun eivät ymmärtäneet wc pöntön tarkoitusta..kuka maksoi talon putkirempat, muistaakseni jutussa oli että alemmat asunnot oli kärsineet ja putkistot jouduttiin uusimaan. että näin alkeellista touhua kun ei edes tiedetä mihin kuuluu paskoa, niin paskotaan sitten sinnemihin mahtuu...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #631 on: 06. 11. 2011 11:11 »
No sinä tuon pointin toit esille ,  ja sinua lainatakseni : peskööt prkeleet niin paljon kuin huvittaa!

Joko sinulla on nyt hallinnassa tuo satelliittijuttu?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #632 on: 06. 11. 2011 11:11 »
Vastaus ns. Asiantuntijalle:

Kiitos kannustuksesta Sinullekin. Mainetta ja kunniaa tasapuolisesti on tullut ja siitä kiitokset. Ehkkäpä eniten tuli myös kunniasta osakseni. Sitä tuli, että itsekin hämmennyin. Tehty työ ei ollut turhaa. Pöydälläni on kaksi tutkimusta joista toisen siirrän väitöskirjan pohjaksi. Sitten olin asiantuntijana TV1:ssä dokumenttifilmissä
ja sai melkoisen suosion ja uusittiin kaksi kertaa. Nyt tuli kutsu seminaariluennoitsijaksi se on hyvin arvovaltainen seminaari. Siihen on vielä aikaa, että ehdin hyvin valmistautua Lahjoitin arkistostani syyskuussa ottamiani valokuvia ja sain todella kauniit kiitokset Pohjanmaan museolta.. Siinä oli ajankuvausta Vaasasta 1980 luvulla jolloin lehtikuvaajana.

Että jatkakaa, että pääsen eteenpäin.

Kiitollisin mielin
Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #633 on: 06. 11. 2011 12:12 »
Vastaus ns. Asiantuntijalle:

Kiitos kannustuksesta Sinullekin. Mainetta ja kunniaa tasapuolisesti on tullut ja siitä kiitokset. Ehkkäpä eniten tuli myös kunniasta osakseni. Sitä tuli, että itsekin hämmennyin. Tehty työ ei ollut turhaa. Pöydälläni on kaksi tutkimusta joista toisen siirrän väitöskirjan pohjaksi. Sitten olin asiantuntijana TV1:ssä dokumenttifilmissä
ja sai melkoisen suosion ja uusittiin kaksi kertaa. Nyt tuli kutsu seminaariluennoitsijaksi se on hyvin arvovaltainen seminaari. Siihen on vielä aikaa, että ehdin hyvin valmistautua Lahjoitin arkistostani syyskuussa ottamiani valokuvia ja sain todella kauniit kiitokset Pohjanmaan museolta.. Siinä oli ajankuvausta Vaasasta 1980 luvulla jolloin lehtikuvaajana.

Että jatkakaa, että pääsen eteenpäin.

Kiitollisin mielin
Pentti Suksi

Minusta on varsin hienoa, että menestyt ja kiva jos koet kirjoitukseni siihen apuna.

Taitaa kuitenkin olla niin, että jos minusta on todellisuudessa apua ollut niin olen toiminut sparraajana ja olet kyllä itse nuo ansiot saanut aikaiseksi, eli en voi niistä kuitenkaan ottaa kiitosta vastaan. Mutta toivon sinulle tietysti samanlaista menestystä jatkossakin.

Minä ainakin pidän luennointia mukavimpana työnä mitä ihminen voi tehdä. Kun saa jengin mukaan, niin se palkitsee jo pelkästään. Ja siihen vielä luennosta laskutettava 300-1200€ tuntiveloitus päälle. 

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #634 on: 06. 11. 2011 18:06 »
Minä käsitän tämän kaapeloinnin ja satelliittilautastelineet sellaisiksi kustannuksiksi, jotka ovat olleet välttämättömiä ja jotka olisivat syntyneet joka tapauksessa, asui niissä huoneistoissa kuka tahansa.
Eikö tavoitteena olekin, että kaikissa Suomen kotitalouksissa on verkkoyhteydet? Jos Turun asuinalue on ollut hunningolla tämän asian suhteen, niin viimeistään nyt olikin syytä laittaa tämä epäkohta kuntoon.
Tässä tapauksessa kustannukset eivät varmaankaan voi olla harkinnanvaraisia sosiaalitoimen kuluja, vaan ne ovat olleet sikäläisen talotoimen tai kaupungin kiinteistöosakeyhtiön kustannuksia ja työt on tehty kertaheitolla kaikissa huoneistoissa. Eikä kyseisestä raportista selviä kuinka monta ei-maahanmuuttajahuoneistoa on saanut samanlaiset kaapeloinnit ja satelliittilautastelineet (huom. telineet, jotta vuokralaiset eivät ruuvaile antenneja ihan mihin sattuu).
 
Pikipruukki voisi ottaa Turun käytännöistä mallia ja asentaa lautasantennitelineitä kaikkiin kerrostaloihinsa täällä Vaasassa.

Olen myös käsittänyt, että itse satelliittiantennin saa sopimusyhtiöltä ilmaiseksi, jos kotitalous solmii esim. 24 kk:n sopimuksen. Kai näitä antenneja voi myös vuokrata.

Mutta nämä antennitelineet ovatkin turkulaisen Mäenpään pienimpiä murheita. Blogissaan hän nosti ensimmäiseksi esille maahanmuuttajien vedenkulutuksen. Mäenpää ilmeisesti on huolissaan siitä, että maahanmuuttajat juovat turkulaisten vedet ja peseytyvät niin usein, että valkoihoiset joutuvat kärsimään janosta ja joutuvat menemään töihin likaisina.
Joskus ei tiedä onko joku tosissaan vai ei, nämä mamusedät ovat kuin vastatuuleen kusijoita jotka jonkun ajan kuluttua ihmettelevät silmät pyöreinä miksi housuissa on kusta. Mitä tekemistä on lautasantenneilla ja verkkoyhteyksillä, luulenpa lähes jokaisessa Pikipruukin kiinteistössä olevan jo kaapeliyhteys. Mitä taasen tulee lattiakaivoihin paskantamisessa niin tottakai he paskovat niihin jos heitä ei opeteta maan tavoille, vika on silloin vastaanottajissa . Käytännön asiat he kyllä oppivat mutta ongelmallisempi puoli löytyy sitten noissa kulttuurisissa asioissa, siinä sitä riittääkin savottaa vastatuuleen kusijoilla.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #635 on: 06. 11. 2011 18:06 »
Oletan, että Ristolta löytyy taas jotain "faktaa" lattiakaivoon paskomisesta, jonkun toisen "asialliselta" sivulta kopioituna.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #636 on: 06. 11. 2011 18:06 »
No niin taas mamusetä pissi vastatuuleen , sehän olit sinä joka tuon asian otit esille . Olen edelleen sitä mieltä , että jos tuollaista paskomista onkaan esiintynyt niin vika ei ole sillä savannien sankarilla vaan niiden jotka tuota opastusta ja tehtävävastuuta karttavat.

Edit:
No, se asia tuli selväksi.
Ylläpito
« Last Edit: 06. 11. 2011 19:07 by vaasalainen »
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #637 on: 07. 11. 2011 11:11 »
Jaaha, pääsikö Heil Helin hetkeksi irti valjaista ja alkoi vastaamaan kansan kysymyksiin?
Taisi tosin mennä sekaisin foorumit:-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #638 on: 07. 11. 2011 12:12 »
Tuolta osalta Helinin teksti on vesiselvää.

Suomennan sen niin yksinkertaiseen muotoon kuin sen vain voi.

Suomennos:  Vika ei ole mamujen vaan maahanmuuttopolitiikan.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #639 on: 07. 11. 2011 12:12 »
Tuolta osalta Helinin teksti on vesiselvää.

Suomennan sen niin yksinkertaiseen muotoon kuin sen vain voi.

Suomennos:  Vika ei ole mamujen vaan maahanmuuttopolitiikan.



Siis mikä vika, tai minkä vika? Mitä on tapahtunut?

Kuten Helin kirjoittaa, jos...

Minä taas epäilen, että kysymyksessä on urbaanilegenda, joka vetoaa tietenkin ensimmäisensä kansan hölmöön osaan ja näin siitä tulee sitten täälläkin helposti totuus.

Väitän, ettei asiasta löydy faktaa muualta, kun isänmaallisten urbaanilegendoista.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas