Author Topic: Kysy - kansa vastaa  (Read 161289 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #680 on: 09. 02. 2012 19:07 »
Ei ole haettu parkkipaikalta mutta pääsisäänkäynnistä ei pääse akuuttipolille niin kellarin hämäriä käytäviäpitkin on oikaistu talon läpi monen lukitun oven läpi ja ohjattu oikeaan paikkaan. Noin pahassa tilanteessa kannattaa soittaa ja sopia parkkipaikka ja hoito dementikolle, olen pettynyt josei järjesty.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #681 on: 09. 02. 2012 21:09 »
Ei ole haettu parkkipaikalta mutta pääsisäänkäynnistä ei pääse akuuttipolille niin kellarin hämäriä käytäviäpitkin on oikaistu talon läpi monen lukitun oven läpi ja ohjattu oikeaan paikkaan. Noin pahassa tilanteessa kannattaa soittaa ja sopia parkkipaikka ja hoito dementikolle, olen pettynyt josei järjesty.

Vaasalaisia info auttoi taaskin.  Kiitos siitä. 

Kenen kanssa tuosta parkkipaikasta voi sopia?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #682 on: 10. 02. 2012 10:10 »
Keskusneiti ohjaa puhelun ja varmaan vaksille.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #683 on: 22. 02. 2012 09:09 »
Olen erittäin iloinen saamistani hiihtovälinelahjoituksista mutta kypäriä ei tunnu löytyvän
mistään.



Kuvan kinuskitytöllä on lapsiltani jäänyt kypärä mutta se hädin tuskin uppoaa päähän.

Alkuperäinen ajatukseni oli, etten uhraa rahaa tänän harrastukseen mutta luistelijoideni
turvallisuus menee nyt edelle ja tarvitsen jääkiekkokypäriä.  Uusia en aio hankkia mutta
onko kukaan nähnyt jossain kirpparilla tai muualla missä käytettyjä tavaroita on saatavilla?

Kävin Suvilahden kirpparilla muttaa juuri nyt siellä ei ollut soveltuvia kypäriä.  Luistimia
oli kympillä mutta niitä en raaskinut ostaa sillä tuo kypäräjuttu on nyt tärkein. 
Liisanlehdon omatorilla oli yksi 8 euroa.
« Last Edit: 22. 02. 2012 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #684 on: 29. 02. 2012 10:10 »
Käytän pysäköintivirhemaksusta kansan suussa käytettävää nimitystä "sakko."

Tuohon sairaalan pysäköintisakotukseen pitää kyllä jo puuttua.

Kerroin jo aiemmin eräästä vanhuspariskunnasta miten sydänvikainen autonkuljettaja
sai pysäköintisakkoja viedessään dementikkoa sairaalaan.  Eivät ne siihen loppuneet
vaan nyt kun ohjeita alettiin noudattamaan niin vielä tuli sakkolappu postitse.  Nyt
sakottaja ei kerennyt paikalle kun kuski jätti auton käyntiin ja kerkesi palaamaan
autoon ja ajaa tiehensä.  Autoa ei ohjeiden mukaan jätetty aivan sairaalan oven eteen
vaan johonkin muualle.

Eikö tällainen ole väärin?  Kyllä sakkolappu pitää keretä edes autoon kiinnittämään ja
todeta ajoneuvo pysäköidyksi siten kuin laki pysäköidyn ajoneuvon määrittelee.  Lastaus
ja purku ja matkustajan jättäminen ja saattaminen lähimmälle ovelle ja takaisin paluu
eivät täytä pysäköidyn ajoneuvon tunnusmerkkejä.

Luultavasti sakottaja tiesi tekevänsä jonkinlaista vilunkia eikä kuski  antanut sakottajalle aikaa.
Auto ei täyttänyt pysäköinnin määritelmää ja lapussa viitattiin pysäköintivirheeseen.

Mitä muut tekisivät tässä tilanteessa?

Nyt ei rikottu minkäänlaista lakia.  Autoa ei pysäköity siten kuin se pysäköidyksi katsotaan vaan
siten kuin taksinkuljettajat ja tavarankuljettajat tekevät.

Olisiko tämä kansalaisvideon paikka?

Sakkoja tuli lyhyessä ajassa 5 joista yksi postitse.

Ainoa lohtu on se, että maksun määrä on kohtuullinen 35-40 euroa kerrallaan.

Yksi maksu saattoi tulla jopa kahteen kertaan.

Marko Heinoselle tiedoksi.  Tämä edellämainittu asia ei ole faktatietoa vaan
muistikuvasta kopioitu keskustelun tulos.  En ole nähnyt yhtään sakkolappua eikä
asianosainen edes tiedä, että kirjoitan siitä tänne.  Kertomus yli 80-vuotiaalta
sisältää varmasti paikka- aika- tai jopa asiavirheitä.  Asian runko on kuitenkin
se jota toivon seurattavan.  Runkona on, että 5 pysäköintivirhemaksua autonkul-
jettajalle jolla on vuosikymmenten kokemusta autoilusta vaikka muille jakaa,
ei voi olla kaikessa viidessä tapauksessa väärässä.  Joku kolmas henkilö harrastaa
epäillysti vilunkia.

Edellämainittu on kansalaismielipide siten kuin ne yloeensä kansalaisfoorumikeskusteluissa
ovat.

« Last Edit: 29. 02. 2012 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #685 on: 29. 02. 2012 11:11 »
Tämä esimerkkitapaus sydänvikaisesta vanhuksesta ja dementikosta. Miksi mennä omalla autolla?
Taksi hakee kotoa ja ajaa pääovelle ja tarkistaa vielä, että kaikki sujuu hyvin .  Omavastuu 9,25 euroa.
Lääkäri kirjoittaa todistuksen taxin käytöstä ja tarvittiinko kuljetukseen saattajaa. Ei tule mitään sakkoja ja ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa.  Näin olen aina menetellyt, kun olen keskussairaalassa käynyt hoidoissa.
Viimeksi joulukuussa, ei mitään jälkipuheita. Sama asia kun menee keskussairaalan päivbystykseen. TYaksit tietää, ei tarvitse selittää minne menee, ajavat suoraa ovelle ja hakevat suoraa ovelta. Lääkärille sanoo,
että tarvitsee kuljetustodistuksen.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #686 on: 29. 02. 2012 11:11 »
Tämä esimerkkitapaus sydänvikaisesta vanhuksesta ja dementikosta. Miksi mennä omalla autolla?

Tähän on helppo vastata.  Koska on olemassa oma auto.   Se on ihan sitä varten, että
sillä kuljetaan kohteesta A kohteeseen B.

Tämä on arvausta mutta kyseessä voi olla paljon muutakin.  Luulen, että harvalla
tuon ikäisellä on enää ajokorttia.  Se voi myös olla kunnia asia.  Ajotaitoa pidetään
yllä vain ajamalla.  Ongelmaksi näyttääkin muodostuvan se kun auto on pysähdyksissä
eikä kuljetus pisteestä A pisteeseen B.  Kuka tahansa osaa katsoa pysäköityä autoa
mutta kuka tahansa tuossa iässä ei kuljeta sitä liikennesääntöjen mukaan.

Dementikolla on jonkinlainen taksikortti mutta se ei oikeuta sairaalakäyntejä.  Se oikeuttaa
kylläkin matkan Laihialle ryyppäämään ja takaisin.

Taksikortti oikeuttaa yli kymmeneen matkaan kuukaudessa.  Hän ei ollut tarvinnut sitä
kertaakaan eiliseen mennessä tämän kuukauden aikana.  Ainoa mihin olisi tarvinnut olisi
ollut sairaalakäynti.

Kyseinen kuljettaja hankki ajokortin 45 vuotta sitten.  Hän sai ajokortin ja sitten
myöhemmin hankki auton.  Päätti lähteä opettemaan lisää ajoa sillä sitä oppii vain
ajamalla ja siihen aikaan ajo-opetus ei ollut niin täydellistä kuin nykyään.  Poliisi
pysäytti ja kyseli jotain.  Kuski vastasi hyväntuulisena, että "opettelen
tässä ajamaan."  Tähän poliisin ilme vakavoitui ja hän kysyi "Onhan teillä ajokortti?" 
Tähän kuski "On toki, sillä eihän sitä muuten saa yleisellä tiellä opetella."
« Last Edit: 29. 02. 2012 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #687 on: 29. 02. 2012 14:02 »
Vaikka olisi oma auto, niin sairaskuljetuksiin en  sitä käytä. Taksi on aina minulla ollut, vaikka on ajokortti
ja ajokykyinen. Olen montakertaa vienyt potilasta pääterveysasemalle tai keskusairaalaan ja mietin aina
tapauksesta riippuen kumpi on parempi taksi vaiko ambulanssi. Ei ole parkkiongelmia eikä sakotuksia. Kaikki sujuu ongelmitta. omavastuu on taksin tai ambulanssin käytöstä 9,25 euroa ja loput maksaa kela.
Sen tiedän, että dementikko ei ole jalaton, usein ne ovat liiankin vilkkaat. Ajaa parkkipaikalle ja tulee asiakkaan kanssa kävellen ovelle. Mikä ongelma se on? Ei mikään. Tasksilla pääsee vielä sutjakkaammin kohteesta A kohteeseen B. Ainakin  minä olen  aina päässyt. Viime vuonna olin sairaalassa hoidettavana pariin otteeseen, no problem kuljetusten kanssa.

Dementikko tuskin menee Laihialle ryyppäämään kaupunkikortilla. Kaupunkikortilla saa 18 matkaa
kuukaudessa ja omavastuu 1,50 senttiä. Minulla ei ole kaupunkikorttia, ei omaa autoa, käytän paljon taksia koska taksin pitäminen omaan  autoon verrattuna on todella halpaa. Oma auto on todella kallis elätettävä jos sitä ei tarvitse työajoihin. Minulle auto ei ole mikään kunnian kysymys se on vain liikkumista varten. Jos asuisin maaseudun syrjäkylällä, niin pakkohan on silloin oma auto olla. Mutta ei täällä kaupungissa.


Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #688 on: 29. 02. 2012 14:02 »
Kun laskee auton osto, arvon alenemisen, huollot, vakuutukset, korjaukset ja autopaikan niin taxilla saa todella ajaa ja paljon. Luulen eläväni täällä Gerbyssä ihan siinä rajamailla mutta veneily tarvikkeet säilyy farkussa ja koira saa tulla kyytiin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #689 on: 29. 02. 2012 18:06 »
Kiitos hyvistä ja hyväntahtoisista vastauksista.  Varmasti myöhemmin ovat käyttökelpoisia mutta eivät poista edelleenkään sitä ongelmaa niine parametrein jotka ovat käytössä.

Kerron vähän näitä parametreja niin se on helpompi ymmärtää.

1.  Automies ei luovu autostaan koskaan.

2.  Dementikko ei pysty kävelemään 30 metriä pidemmälle.

3.  Dementikko kaatui ja sai siitä kammon eikä uskalla kävellä lumessa kuin sen mikä on välttämätöntä.

4.  Ohje poistaisi ongelman vain tältä kuljettajalta mutta katson sitä laajemmin.  Halusin tuoda esille mahdollisesti tuhansia koskettavan ongelman.  

5.  Autoilijalla on laillinen oikeus käyttää ja pysäköidä autonsa.

6.  Koska auto on niin sen käyttämättä jättäminen saattaa tulla kalliimmaksi kuin käyttäminen sillä ajotaito heikkenee ja se voi johtaa ajoluvan menettämiseen ennenaikaisesti.

7.  Elämä on rakennettu sen varaan, että auto on välttämätön.  Autolla kuljetetaan esim. vaikkapa kiinalainen siivooja viikottain.  Tämä ei ehkä tuo minkäänlaisia parkkimaksuja.

8.  Auto saattaa olla siksi, että sitä voi lainata pojanpojalle.

Neuvot olivat sykähdyttävän hyväntahtoisia mutta niiden vaikutus olisi sama kuin jos antaisi neuvon henkilölle jolle sattuu paljon pikkuvahinkoja "Älä tee yhtään mitään" sillä tekevälle sattuu aina jotain mutta sellaiselle joka ei tee mitään ei yleensä satu mitään.

Tai jos joku potee hammaskipua syödessään niin ohje olisi, "älä syö mitään."

Mielestäni ongelmaa pysäköintivirhemaksuihin sairaala-alueella pitää hakea muualta.

Tämä vaatii kuitenkin kansalaisten kokemuksia ja niitä olisin halunnut.

Luulen, että tämä on kansalaisvideon paikka.  Epäilen, että jotain vilunkia tuossa sakotuksessa on.  Jos henkilö ei saa pysäköintivirhemaksua kymmeneen vuoteen mutta sitten kuukaudessa viisi, samalta sakotusfirmalta ja yhden niistä postitse ja yhen luultavasti kahteen kertaan, niin jokin siinä haiskahtaa.

Sellaista autonkuljettajaa jolla on toimiva auto ja hän on kaikin puolin ajokunnossa, mutta lähtee kylään taksilla eikä sillä omalla autollaan, pidetään omituisena.

Tai jos hän maksaa kympin vaikkapa kiinalaiselle siivoojalle mutta maksaa neljäkymppiä taksista voidakseen maksaa tämän kympin vaikka hänellä on oma auto.  Tuollainenhan olisi enemmänkin kuin kummallista.

Haluaisin tietää onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?

Vääryydet ovat voittamista varten.  Jos niihin ei puututa niin tottakai ne jatkuvat.

Ensimmäiseen valitukseen ei ole reagoitu mitenkään.  Tämä kielii siitä ruuhkasta joita
kyseinen firma on saanut.  Aikaa on kulunut nyt kaksi viikkkoa siitä kun kerroin ettei
siihen ole vastattu ja en koskaan ole kysymyt milloin valitus tehtiin.
« Last Edit: 29. 02. 2012 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #690 on: 25. 03. 2012 14:02 »
Haluaisin katsoa elokuvan Urho Vaasan punapoika http://www.elonet.fi/title/ek3kpi/muut

Miten minun tulisi toimia jotta näkisin kyseisen elokuvan?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #691 on: 25. 03. 2012 14:02 »
Haluaisin katsoa elokuvan Urho Vaasan punapoika http://www.elonet.fi/title/ek3kpi/muut

Miten minun tulisi toimia jotta näkisin kyseisen elokuvan?


Ota yhteys suoraan elokuvan tekijään. Eikö hän ole vaasalainen? Ehkä hänellä löytyy kopio  elokuvasta  VHS/DVD tms formaatilla, jonka voit ostaa tai lainata.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #692 on: 25. 03. 2012 15:03 »
Kysy elokuvaa Christian Olssonilta.  Chrissellä on antis Kauppapuistikolla Adamsin talossa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #693 on: 25. 03. 2012 15:03 »
Raimo Siponen oli lapsuuteni kavereita.  Hän asui osoitteessa Tehtaankatu 18.  Tietääkö joku jotain Raimosta.

Toinen kadonnut kaveri on Martti Ronsu.  Hän muutti  jenkkilään kun olin 9-10 vuotias. Martti asui osoitteessa Tehtaankatu 14.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #694 on: 10. 04. 2012 22:10 »
Mikä on jäätilanne Kyrönjoella? Nyt rupee polttoaine oleen niin kallista, että en viitsi turhaan ajaa, jos vaikka joku osaisi kertoa, koska sinne kannattais kameroinensa mennä vai onko paree pysyy kotona?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #695 on: 10. 04. 2012 22:10 »
Mikä on jäätilanne Kyrönjoella? Nyt rupee polttoaine oleen niin kallista, että en viitsi turhaan ajaa, jos vaikka joku osaisi kertoa, koska sinne kannattais kameroinensa mennä vai onko paree pysyy kotona?

Kävin siellä tasan viikko sitten ja ei minkäänlaisia jäämöhkäleitä vielä missään.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #696 on: 10. 04. 2012 22:10 »
Just tuli asia mieleen, ja viime vuonna olin 10.4. asialla, ja nooh, olin pari päivää hieman liian aikaisin.

12.4.2011 : http://www.youtube.com/watch?v=7gWdnHoduiU
12.4.2010 : http://www.youtube.com/watch?v=NRdkiET9Xio

Katsotaan jos torstaina tai perjantaina lähtis kattomaan, olisin kiitollinen jos joku säästäisi bensojani, etten turhaan lähe jos on hukkareissu...

AD

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #697 on: 11. 04. 2012 05:05 »
Kun tuossa nyt ikkunasta ulos Kyrönjoelle katselen epäilen että taitaa ainakin olla turhaa sen tämänkeväisten tulvien kuvaus.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #698 on: 12. 04. 2012 17:05 »
Kun tuossa nyt ikkunasta ulos Kyrönjoelle katselen epäilen että taitaa ainakin olla turhaa sen tämänkeväisten tulvien kuvaus.

Enpä hokannut viestiäsi eilen ja käytiin kääntymässä siellä... palataan asiaan ensi keväänä :D

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #699 on: 25. 04. 2012 11:11 »
Olisi mukavaa käydä luistelemassa töiden tai koulun jälkeen noin klo. 18:00 kun meillä on kolme
kallista eri kaukaloa.  

Tietääkö joku miten se on mahdollista?

Varauskalenteri http://mail.botniarenas.com/wc/mainframe.php?language=1 (tästä pitää klikata
Vaasa arena ja siellä on kolme vaihtoehtoa joko arena 1 tai arena 2 tai kilpa arena).

Olen nyt kuukauden yrittänyt löytää aikaa muttei sellaista tule.  Tietääkö kukaan onko
yleisöllä mitään mahdollituutta päästä illalla luistelemaan kalliisti verorahoilla maksamiimme
jollekin kolmesta kaukalosta?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #700 on: 25. 04. 2012 19:07 »
Olisi mukavaa käydä luistelemassa töiden tai koulun jälkeen noin klo. 18:00 kun meillä on kolme
kallista eri kaukaloa.  

Tietääkö joku miten se on mahdollista?

Varauskalenteri http://mail.botniarenas.com/wc/mainframe.php?language=1 (tästä pitää klikata
Vaasa arena ja siellä on kolme vaihtoehtoa joko arena 1 tai arena 2 tai kilpa arena).

Olen nyt kuukauden yrittänyt löytää aikaa muttei sellaista tule.  Tietääkö kukaan onko
yleisöllä mitään mahdollituutta päästä illalla luistelemaan kalliisti verorahoilla maksamiimme
jollekin kolmesta kaukalosta?

Eikö kukaan muka löydä tähän mahdollisuutta?

Ihan oikeasti haluaisin käydä luistelemassa näissä kalliisti verorahoilla maksetuissa paikoissa.

Eikö siihen muka ole mahdollisuutta?

Olen saanut vaasalaisia.infon lukijoilta lahjoituksena luisteluvälineitä jotta voisin opettaa
ilmaiseksi luistelua kiinalaisille.  Meillä on upea "Arena"

Aina kun näyttää olevan mahdollinen vapaa niin Arena suljetaan.

Pääsiäisenä olisi ollut aikaa niin se varmuuden vuoksi suljettiin ettei yleisö pääsisi.

Vappuna ei olisi koulua eikä yhtään varausta niin koko Arena on suljettu.  

Ketä varten kolmen kaukalon kalliisti verorahoilla rahoitettu Arena   on?
« Last Edit: 25. 04. 2012 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #701 on: 18. 05. 2012 13:01 »


Mistä tulee lyhenne "VM" kiekkoilijan kypärässä.  Ilpo Koskela.

Ollessani 7-vuotias kysyin sitä äidiltäni joka veikeästi sanoi "Vaasan mailaveikot" mutta
en koskaann ottanut sitä vakavasti ja nyt huomasin, etten ole vieläkään saanut siihen
vastausta.  Nopea googlaus ei tuottanut tulosta tai antoi niin monta, että en saanut oikeata.

Googlaus tosin antaisi World Championship (MM) mutta kirjaimet eivät käy yksiin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #702 on: 18. 05. 2012 13:01 »
P.U.S meinaa sentään palosaaren urheilusukeltajia ja toimintaa harrastetaa ilman vettäkin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #703 on: 18. 05. 2012 14:02 »
Mistä tulee lyhenne "VM" kiekkoilijan kypärässä.  Ilpo Koskela.

Olisikohan Ilpolla päässä ruotsalainen kypärä? VM = VärldsMästerskap

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #704 on: 18. 05. 2012 17:05 »

.

Ettei tuo kuva vain ole vuodelta 1995 "VM-Gyld" jolla kuittaillaan vieläkin ruotsalaisille joka paikassa

.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #705 on: 18. 05. 2012 19:07 »
Ettei tuo kuva vain ole vuodelta 1995 "VM-Gyld" jolla kuittaillaan vieläkin ruotsalaisille joka paikassa

Kuva lienee 1970-luvulta. Jofan uudemmassa (80-luku?) kypärässä VM-kirjaimet erottuvat huonommin, kun ne ovat samaa väriä kypärän kanssa. Gretzkyn kypärä?

http://1.bp.blogspot.com/-L2asZ9KifDw/TcBZp5MhhkI/AAAAAAAAACI/HfNb2iQVX9I/s640/035.jpg

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #706 on: 21. 05. 2012 09:09 »
Tätä kysellään jatkuvasti.  

Oheisella kaavalla voitte liittää kuvan josta voi klikata kuvan suureksi.


Ylläolevassa on kaksi koodia.  Yksi rivi on yksi koodi.  Ylärivi on kaava jolla voitte liittää kuvan
josta voi klikata kuvan suureksi.

Alarivi on kaava jolla voi lyhyttä sanaa klikkaamalla avata uuden linkin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #707 on: 08. 06. 2012 10:10 »


Tietääkö kukaan mistä kaupasta Vaasassa voi ostaa oheisen kaapelin?
Kaapeli on 3.5mm to RCA TV out cable.

Älä vastaa jos aiot vastata esim. "Käy katsomassa Clas Ohlssonilta tai jostain muualta."

Haen vastausta "Niitä löytyy plaa plaa."

Osaan kyllä käydä katsomassa niitä ilman neuvoja mutta haluan päästä helpommalla.

Kyseessä on Samsung videokameran kaapeli http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/ECC1TX1BBEGSTA



EDIT:  Jestas.  Joskus se käy helpoimman kautta.  Niitä löytyi Chlas Ohlssonilta mutta piti
etsiä äänikaapelia vaikken sen läpi edes aja ääntä. http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=164028614
« Last Edit: 08. 06. 2012 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #708 on: 08. 06. 2012 11:11 »
EDIT:  Jestas.  Joskus se käy helpoimman kautta.  Niitä löytyi Chlas Ohlssonilta mutta piti
etsiä äänikaapelia vaikken sen läpi edes aja ääntä. http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=164028614

Aika kova tuo Clas Ohlssonin hinta. Dealextremessä vastaava kaapeli alle 2 euroa ja hehän lähettävät ilman postikuluja. Samsugin oma hinta tietysti vielä rasvaisempi.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #709 on: 08. 06. 2012 11:11 »
Jestas tuo on liian hyvää ollakseen totta.



Quote
3,5 mm uros-3 RCA uros AV-liitäntäkaapeli (70cm-pituus)
Hinta: 2,00 dollaria  
 : 1,76 euroa
Hinnat edellä luetellut ovat vain viitteellisiä. Kaikki maksut suoritetaan Yhdysvaltain dollareina vain.
Valuuttakurssi päivitetään: 08.06.2012

En siis kerta kaikkiaan usko, että tuote tulee alle postitushinnan.

Voisiko free shipping tarkoittaa "Vapaa laivaus"  mutta ei "Vapaa toimitus"?

Samsungin oma kaapeli on
Quote
3.5mm to RCA TV out cable
$19.99
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #710 on: 08. 06. 2012 12:12 »
Kivihaasta Elekroniikkakeskuksesta löytyy varmasti eikä mitää markettilaatua.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #711 on: 08. 06. 2012 13:01 »
Voisiko free shipping tarkoittaa "Vapaa laivaus"  mutta ei "Vapaa toimitus"?

Toimitetaan maksutta lähimpään postiin, vaikka tilaisit vain tuon yhden tavaran. Onhan se ihmeellistä, kun meillä kotimaassa yksityishenkilön lähettämä postipaketti maksaa yli 10 euroa. Ehkä juuri tuo tuote menee kyllä kirjeessä, mutta yleisesti ottaen. Itse olen tilannut tuolta kaapeleita ja akkuja. Ei kertakaan ongelmia tai viallista tavaraa. Clas Ohlssonilla vastaavat tuotteet maksavat usein kolme kertaa enemmän. Joskus Lidlissä nähnyt jotain tuotteita kilpailukykyisellä hinnalla. Myös verkkokauppa.com tarjoaa samalla hinnalla joitakin tuotteita. Esim. flashmuistit.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #712 on: 25. 07. 2012 12:12 »
40 vuoden hyvän palvelun jälkeen vanha Atlas-pakastin simahti. Nyt pitäisi ostaa uusi. Onko kokemuksia tai tietoa hyvistä pakastimista ja merkeistä? Hinta korkeintaan 400 e.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #713 on: 25. 07. 2012 13:01 »
40 vuoden hyvän palvelun jälkeen vanha Atlas-pakastin simahti. Nyt pitäisi ostaa uusi. Onko kokemuksia tai tietoa hyvistä pakastimista ja merkeistä? Hinta korkeintaan 400 e.

Onko hyvää lihaa, marjaa, myynnissä erikoishintaan?

Sulla kävi huono tuuri kun se simahti kesän kuumimpaan aikaan.  Itselläni simahti pakastin talven
kylmimpään aikaan eikä se silloin tuottanut paljoa ongelmaa.

Varsinaisesti vastausta kysymykseen en osaa antaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #714 on: 25. 07. 2012 19:07 »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #715 on: 31. 08. 2012 18:06 »
Onko Vaasassa mahdollista opiskella Suomen kieltä?

Jos on niin mikä taho opettaa?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #716 on: 09. 10. 2012 08:08 »
Helsingissä on noussut kohu kun taksiasiakkaat haluavat Suomalaisen kuljettajan , kuinkahan meillä Vaasassa kun Keskussairaalaan tilataan taksi ja pyydetään ruotsinkielistä kuljettajaa  syyllistytäänkö meillä syrjintään myös.
veritas odium parit.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #717 on: 10. 10. 2012 07:07 »
Jestas tuo on liian hyvää ollakseen totta.


En siis kerta kaikkiaan usko, että tuote tulee alle postitushinnan.

Voisiko free shipping tarkoittaa "Vapaa laivaus"  mutta ei "Vapaa toimitus"?


Vastailen hiukan myöhässä tähän eli tilanne voi olla jo ohi mutta minä olen käyttänyt yli 5 vuotta dealextremeä ja erillisiä postituksia on n. 300kpl usealla tuhannella eurolla. voin suositella kaikille.
kirjeeseen mahtuvat tulee kotiin postilaatikkoon ja pulleemmat lähipostiin ja niitä voi seurata trackingin avulla.

erityisen edukkaita löytöjä näistä tuotteista.
-apple välijohdot ja adapterit
-atk oheistavarat
-Cree led taskulamput
-kaikki patterit mm. 3V lion nappipatterit 2,5usd 21kpl kun minimanis makso vitosen kappale.
-akut, lion 14500 akut eli AA patterin kokoiset joita ei suomessa edes myydä. ylivoimainen verrattuna metallihybridiakkuihin joita suomesta saa. hinnat kuitenkin halvemmat kuin pattereilla täällä
-joululahjat

mikäli tilauksen kokonaishinta ylittää 40€  niin se kannattaa pilkkoa pienempiin lähetyksiin koska muuten voi joutua maksaa tullit/alvit.  
siellä on paljon ihan paskaakin mutta kannattaa lukea käyttäjien kokemukset tuotesivuilta. niitä ei sensuroida mitenkään.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #718 on: 10. 10. 2012 07:07 »
Vertaa hintoja.

http://www.vertaa.fi/pakastimet?gclid=CPCQ0NuztbECFaItmAodW3sAFg


Jos verrataan hintoja eikä kartelleja niin http://www.idealo.de/preisvergleich/Sitemap.html on oikea sivu siihen.
minä tsekkaan aina tyyriimmmän tuotteen hinnan tuolta.

esimerkki: pioneer bluetooth donkkeli AV-vahvarin taakse  (lisävaruste) hinta 150€ suomessa.
hifi-liikkeen viimeinen tarjous 100€ eikä sen alle voi mennä. suomalaisessa verkkokaupassa halvimmillaan 95€.
idealon kautta löytyi saksalainen verkkokauppa jossa tuote maksoi 24€ +toimituskulut kotiin 16€. ja tuote oli siis aito pioneerin osa eikä harakiri.

tuotteiden mallinumero vain hakuriville ja menox
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Kysy - kansa vastaa
« Reply #719 on: 29. 10. 2012 08:08 »

Facebookissa oli kyseinen ilmoitus käyttäjällä Eeva Tuomisto

Löydetty koira Gerbyssä.  Kenenhän mahtaa olla?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.