Author Topic: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja  (Read 16828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #40 on: 30. 11. 2012 17:05 »
Tänään on Pohjalaisessa juttu Harri Moision yrityksestä jatkaa Vähäkyrössä työskenneleen Anneli Lehdon työsopimusta kuntaliitpoksen jälkeen.  Parempi että luet jutun lehdestä. 

Haluaako ylläpito sanoa, että meidän köyhien pitää tilata viimeisillä rahoilla porvarien kallis  lehti, että me tiedetään, mitä meitä köyhiä (ainakin omien vaalilupaustensa mukaan) edustavat poliitikot tekevät? Ei perhana sentään!

Uskon että hän tarkoitti sitä, ettei jaksa kirjoittaa pitkää juttua itse sieltä lehdestä tänne. Kirjastossa voi lukea illmaiseksi.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #41 on: 30. 11. 2012 17:05 »
Uskon että hän tarkoitti sitä, ettei jaksa kirjoittaa pitkää juttua itse sieltä lehdestä tänne. Kirjastossa voi lukea illmaiseksi.

Lauri, olet todennäköisesti väärässä. Ylläpito ei halua kirjoittaa Moisiosta. Minä olen nyt tehnyt likaisen työn ylläpidon puolesta. Varmasti kaikki oleellinen on sanottu täällä.

Jos minä sanon, että Hesarissa oli hyvä juttu, käykää itse lukemassa, niin onhan se puhdas Hesarin mainos. Ei mitään muuta. Niin kuin sinunkin tulkintasi ylläpidon motiiveista.

Ja sitä paitsi ensimmäinen kommenttini oli sarkasmia, mutta sehän tunnetusti vaikea laji.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #42 on: 30. 11. 2012 17:05 »
Eilisessä bladetin paperiversiossa tuo Moison juttu oli ykkösuutinen, ja mainittiin siinä jutussa myös äiti Lehdon kompanneen puoluetoveriaan tuonne virkamiehen suuntaan. Olisiko tässä hieman sellaista susi lammasten vaatteissa tuntua, aina kaikki ei ole miltä näyttää ja erikoisen tuosta Pohjalaisen jutusta tekee se , että sehän oli kuin puolustuspuhe.
veritas odium parit.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #43 on: 30. 11. 2012 19:07 »
Kaupunki / Kuntakartanoissa alkaa sisäinen taistelu.  Niin kuin oli odotettavissakin,  eihän velkaan voi valheessa kovin pitkään elää.

Tämä sisäinen jahti on vasta alkusoittoa ja voitte olla varmoja,  ettei ne heikoimmat siellä pärjää lainkaan. Todellinen fasismin pohja suomessa on vasta kasvamassa,  fasismi nousee yhtä varmasti,  kun auringon nousu. Eikä sillä ole mitään tekemistä Persujen kanssa.

Offline peili

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #44 on: 30. 11. 2012 21:09 »
Lehto itse päätti olla menemättä enää määräaikaiseen virkaan Vaasan rakennustarkastukseen, tosin oli aika härskitarjous jos jo kolme vuotta samaa virkaa Vähässäkyrössä hoitanutta ei olisi kelpuutettu Vaasaan kun 4 kuukauden koeajalla, no Karjanoja sai virkamiehenä käytää valtaansa ko nimitykseen eikä Moisiokaan hallituksen kokouksessa esittänyt mitään millä asia olisi otettu hallituksen päätettäväksi , eikös Vaasassa ole otto-oikeutta alempien tekemiin päätöksiin niinkuin jossain muualla on

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #45 on: 17. 12. 2012 15:03 »
-------oli aika härskitarjous jos jo kolme vuotta samaa virkaa Vähässäkyrössä hoitanutta ei olisi kelpuutettu Vaasaan kun 4 kuukauden koeajalla, no Karjanoja sai virkamiehenä käytää valtaansa ko nimitykseen eikä Moisiokaan hallituksen kokouksessa esittänyt mitään millä asia olisi otettu hallituksen päätettäväksi , eikös Vaasassa ole otto-oikeutta alempien tekemiin päätöksiin niinkuin jossain muualla on
Väärä puolue - väärä kotikunta - ja ennenkaikkea väärä kieli! Mistä ovat hyvät Vaasan virkamiehet rakennettu?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #46 on: 17. 12. 2012 17:05 »
Hieno juttu, että ei paisuteta julkista sektoria enempää. Tätä ne kaikki vasemmistokommarit haluaa. Puolet töissä kunnalla ja puolet valtiolla. Yksityistä sektoria ei ollenkaan. Manteiro aina vähän väliä haukkuu, kuinka hirvittävä määrä Vaasassa on virkamiehiä, mutta nyt jostain kumman syystä virkamiehiä pitäisikin vaan lisätä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #47 on: 18. 12. 2012 06:06 »
Minusta olisi hyvä jos Lehdon työt tekisi joku muu, siellä virassa peukaloita pyörittävä. Niin ei varmaankaan tapahdu,  mutta minua jäi ihmetyttämään sellainen seikka,  ettei 4-kuulauden koeajalle uskalla lähteä töihin.

Onko kysymys tyhmän ylpeydestä vai mistä. Joillakin tuntuu olevan varaa ylenkatsoa työpaikkoja. Velkarahalla pyöritettävät työt loppuvat.

Velka on jo elettyä tulevaisuutta.  Sitä voi verrata juopotteluun,  jossa pullo maksetaan aamulla krapulasta herättyä.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Reply #48 on: 18. 12. 2012 06:06 »
Tuota en ajatellutkaan, että toiset tosiaan sylkevät töiden päälle, kun eivät saa palkankorotusta tai vaatimuksiin ei muuten taivuta.
Mitenkähän työttömyysturva toimii tälläisessa tilanteessa? Käsittääkseni töistä kieltäytymisestä pitäisi tulla jonkinlainen karenssi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist