Author Topic: Vihapuhetta  (Read 15929 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #40 on: 06. 08. 2011 08:08 »
Kuten Ali Bey toteaa viestissään lopuksi, luetun ymmärtäminen on todellakin taitolaji.
Näin myös silloin, kun pitäisi ymmärtää kysymyksen sisältö.

Olen sitä mieltä, että Ali Bey tuo vain esiin mielipiteensä ja hän sen hän myös kertoo:


Tästä aiheesta en ryhdy keskustelemaan.  Riittää kun ilmaisen mielipiteeni.
  

On nimittäin aina helppo heittää esiin jokin väite, jonka tosiaankin kuvittelee olevan niin. Väite ehkä vain tuntuu ensiheitolla itselle sopivana. Mutta jos esittää vastakysymyksen, tai kysyy lisätietoja, se heittäjä tietenkin vastaa - tai sitten hyökkää kysyjää kohtaan, mumisemalla jotain aivan muuta, tai ohjaamalla vastausta toiseen suuntaan.
Usein hän ei voi myöntää, että tuli heitetetyksi jotain, jota ei ehkä ole edes olemassa, tai jotain jota vain kuvitellaan, usein ihan yleisesti kansan mielten syövereissä. 

Tässä tapauksessa Ali Bay vastasi linkein, jotka eivät vastanneet itse kysymykseeni ja sen jälkeen minä olenkin sitten surkea trolli. Mitä tästä pitäisi ajatella :-)

Kyllä tämä nyt taisi mennä toisinpäin. Paras olla vastaamatta, ellet pysty parempaan, Ali Bey.

Kysymykseni on yhä voimassa ja luettua tekstiä ymmärtävänä sinun pitäisi osata lukea se, ilman että koet sen esittäjää surkeaksi trolliksi:
”Jos tämä nyt sitten kerran on niin yleistä näinä päivinä, niin olisi mukava saada tästä YKSI esimerkki. Se auttaisi ehkä hieman ymmärtämään, mitä sinä oikein tarkoitat.”
Tarjoat kuitenkin lisätietoa. Omasta mielestäni ymmärrän luettua tekstiä sen verran, että liität taas mukaan jonkun toisen mielipiteen. Miten esittämäsi voisi selventää itse kysymystä, jos sinulla ei ole asiasta mitään muuta, kuin toisten mieliipiteitä?

Olen siis ollut vailla vain YHTÄ esimerkkiä. Kyllä kai sinulta nyt sellainen pitäisi löytyä, kun ole vaivautunut jo niin paljon asiaa kaivelemaan.

Nämä keskustelut lähtevät muutenkin usein täysin ilman faktapohjaa. Se on minulle tietenkin ihan ookoo. Mutta kannattaako silloin esittää jollekin toiselle luetun tekstin ymmärtämisen jaloa taitoa, ellei pysty itse ilmaisemaan esittämäänsä kirjallisesti siten, että vastaanottaja ymmärtää mitä tarkoitat?

Haukut Ali Bey siis väärää puuta ja teet pahimmassa tapauksessa itsestäsi vain entistä tyhmemmän.

Quote
Sydäntä Matsemanin joririnoissa ei ole.

Kyllä sitäkin löytyy tarpeen vaatiessa. Tällä hetkellä sitä ei tosin tarvita, luetun tekstin ymmärtämistä harjoitellessa.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vihapuhetta
« Reply #41 on: 06. 08. 2011 10:10 »

Jos maailman kaikki nobelistit koottaisiin yhteen väittelemään Matsen kanssa, he häviäisivät, sillä järjettömyyttä ei voi järjellä voittaa.

Sokrates oli ja on tietääkseni maailmanhistorian parhaita, ellei paras väittelijä. Hänen argumentointinsa oli ei vain johdonmukainen vaan myös selkeä, realistinen ja vedenpitävä. Matsen sofismi on sitä vastoin täyttä hölynpölyä. Matse ei tarvitse tietoa, hän ei sillä mitään tee.

Matse lienee agnostikko, korrektia tieteellistä termiä käyttääkseni. Tällä epiteetillä muistaakseni myös Jorma Kivimäki on luonnehtinut itseään.

Kuulisin mielellä mitä mieltä Pentti Suksi on Platonista ja Sokrateesta.

Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #42 on: 06. 08. 2011 10:10 »
Minusta kysymys valtaeliitin ja sitä tukevan median pyrkimyksistä suitsia maahanmuuttoa käsittelevä keskustelu on erittäin tärkeä.  Lukisin mielelläni mitä mieltä nimm. Matseman on asiasta.  Vai onko Matseman sitä mieltä että koko kysymys on väärä tai sitä ei saisi esittää?

Yksi tunnetuimmista argumentoinnin virheistä on hyökätä väitteen esittäjää, eikä itse väitettä vastaan. Me emme siis tiedä mitä mieltä M. on asiasta mutta teidämme mitä mieltä M. on kirjoitajasta. Näin itse peruskysymys on huuhdottu (tarkoituksellisesti?) pois. 

Esimerkin vaatiminen tässä tapauksessa on silkkaa saivartelua.  Esimerkkejä löytyy vaikka googlettamalla sanoilla valtaeliitti maahanmuutto.

Koska linkittäminen on keskeinen osa nettikeskusteluja, tässä yksi em. hakusanoilla löytynyt mielipide:

”Poliittisten päättäjien keskuudessa vallitsee nykyisin fanaattinen monikulttuurisuusideologia, joka pyrkii tukahduttamaan kaiken demokraattisen kansalaiskeskustelun maahanmuuttopolitiikasta. Tämä taistolaisuuden kaltainen uskonnollinen hurmoshenkisyys on vallalla myös sanomalehdistössä, joka ei julkaise mitään multikulti-ideologian vastaisia ikäviä tosiasioita.

Yksityishenkilöiden ylläpitämät blogit ovat tällä hetkellä ainoa lähde, josta saa totuudenmukaista tietoa Suomessa ja muissa Euroopan maissa harjoitetun maahanmuuttopolitiikan seurauksista.”

http://uusiviesti.blogspot.com/2011/07/sini-vaisanen-maahanmuuttokriitikoiden.html

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #43 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Minusta kysymys valtaeliitin ja sitä tukevan median pyrkimyksistä suitsia maahanmuuttoa käsittelevä keskustelu on erittäin tärkeä.

Olenko jotenkin ymmärtänyt väärin, kun olen ymmärtänyt, että nyt yritetään suitsia ainoastaan epäasiallista ja vihaa lietsovaa keskustelua aiheesta. Minun mielestäni ei olisi mitään järkeä suitsia koko maahamuuttokeskustelua. Saattaahan se  kyllä tuntua siltä, että koko keskustelua yritettäisiin poistaa, jos ei enää hyväksytä yliolkaisia heittoja. Sehän on niille, jotka eivät pysty mitenkään perustelemaan väitteitänsä - keskustelun kieltämistä. Surullista heidän kohdallaan.

Onhan meiltä lainvoimalla jo kielletty autoilu sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ole koskaan selvinpäin. Tämäkin vain kieltämällä liian voimakkaasti alkoholin vaikutuksenalaisen henkilön ajaminen.

Esimerkin vaatiminen tässä tapauksessa on silkkaa saivartelua.  Esimerkkejä löytyy vaikka googlettamalla sanoilla valtaeliitti maahanmuutto.

Minäkin yritin googlettaa noilla hakusanoilla, mutta en niillä onnistunut löytämään mitään sellaista kirjoitusta, jossa nimimerrkki Ali Bey tai Roy Rabb asiaa kommentoisi ja esittäisi edes yhden kysytyn vastauksen. Kummallista.

 
« Last Edit: 06. 08. 2011 11:11 by Asiantuntija »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #44 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Vain yksi on maailmassa jolla on luetun ymmärtämisen taito. Tämä ainutlaatuinen henkilö multipersoonineen on Matseman. Me kaikki kumarramme hänen  suuntaansa. joka Jeesuksen jälkeen profeettana   pohjoisella pallonpuoliskolla . Onneksi hän armahtaa meitä ymmärtämästä luettua tekstiä. Nyt voimme vain lukea mielinmäärin, ajattelematta lainkaan mitä me luemme.

Ali Beyn teksti oli selkeä ja täysin ymmärrettävissä. Sitä ihmettelen, että Matseman joka on ajatusten Tonava ei ymmärtänyt. No... eipä siitä maailma keikahda.

Roy Rabb kysyi minulta Sokrateesta ja hänen väittelytaidostaan. Minua kerran testattiin että mikä on minun suurin filosofinen perusta. Kahdesadan kysymyksen jälkeen olin tyylipuhdas sokraatikko. En siitä pahastunut, päinpastoin tulin iloiseksi tiedosta.  Olen aikoinani tenttinyt Sokrateesta. Sokrateen käsitys rakkaudesta ja kuolemasta ovat aivan ainutlaatuiset. Minun on aika mennä kuolemaan ja teidän jäädä elämään. Kumman osa on parempi, sen yksin tietää jumalat. Jos ihminen  ei ole eläessään tehnyt pahaa, niin kuinka kuolemassa kokisi jotain pahaa. Kuolema jos sitä verrataan uneen, on aina yhden yön mittainen.

Viha on ihmisen alhaisin vaisto se turmelee ihmisen ja saattaa hänet lopuksi turmioon. Meidän pitää vihata kaikkea ja vihata lopuksi omaa elämää. Viisas ei sorru vihaan , hän on kaukana siitä. Nämä Matsemanin kirjoitukset kertoo vaikeasta isäsuhteesta ja kasvatuksen puutteesta. Se on ikävä piirre joka lähtee pois itsekurin kautta.

Tämänpäivän ihmiselle on täysin valitettavasti käsittämätön sana ITSEKURI. Itsekuri esimerkiksi ihmenee kun juoppo lopettaa ryyppäämisen tai tupakoitsija lopettaa tupakoinnin, se kaikki toteuakseen vaatii itsekuria
Rakkaus on suurin ihme maailmassa. Ei ihminen rakastu rumaan, vaan etsii kauneutta toisesta. Ja löytää lopulta rakkauden ja kauneuden joka siittää seuraavan sukupolven.Rakkaus on ikuisuuden kaipuuta meissaä. Oppikaamme rakastamisen jalo taito, rakastakaamme musiikkia, taiteita, rakastakaamme kauniita naisiä ja jaloja viinejä. Elämä on rakastamista ei vihaamista varten.

Pentti Suksi

Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #45 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Mitä mieltä siis Asiantuntija on siitä, että pyrkiikö valtaeliitti jotenkin suitsimaan ns. tavallisen kansalaisen mielipiteitä monikulttuurisuuden siunauksista.  Pelkkä ylimalkainen heitto ei riitä, vaan toivon perusteellista vastausta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #46 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Minusta on mielenkiintoista, miten Roy Rabbilla on usein enemmän sanottavaa minusta, kuin itse otsikon aiheesta.

Uskon, että jos minun palautteeni hänelle olisi yhtä ala-arvoista, ylläpito poistaisi ne asiattomina ja nopeasti. Rabbin, sivuston luonteeseen sopivasta, poliittisesta vakaumuksesta johtuen tällaiset viestit saavat tosin jäädä sivulle koskemattomina.

Yleensä hänen palautteensa on myös negatiivista minua kohtaan. En tosin kanna tästä murheita, en missään nimessä! Päinvastoin, tuntisin itseni erittäin vaivautuneeksi, jos Rabb pitäisi minusta. Joten kaikki on kunnossa. Enkä halua tietenkään suunnata tätä ylläpidolle, sillä sanahan on vapaa - toivon mukaan myös minulla, sillä "keskustelu" Rabbin kanssa tulee varmasti jatkumaan myös tulevaisuudessa.


Minusta kysymys valtaeliitin ja sitä tukevan median pyrkimyksistä suitsia maahanmuuttoa käsittelevä keskustelu on erittäin tärkeä.  Lukisin mielelläni mitä mieltä nimm. Matseman on asiasta.  Vai onko Matseman sitä mieltä että koko kysymys on väärä tai sitä ei saisi esittää?


Kysymys on tietenkin ihan oikea ja polttavan ajankohtainen.

Henkilökohtaisesti en ole koskaan pannut käytännössä merkille, että valtaeliitti, tai sitä tukeva media olisi pyrkinyt suitsimaan maahanmuuttoa käsittelevää keskustelua. Päinvastoin, Suomessa on katto korkealla ja maahanmuutosta voi keskustella mielinmäärin. Mutta (myös) maahanmuutosta puhuttaessa keskusteluympäristöä rajoittavat veteen piirretyt rajat, joita on erittäin vaikea vetää ja vielä vaikeampaa pitää hyvän maun rajojen sisäpuolella. Esimerkkinä tästä keskustelut, jotka eivät keskity maahanmuuttopolitiikan asialliseen kritisointiin, vaan maahnmuuttajien systemaattiseen demonisointiin. Tätä viimeksi mainittua pyritään joskus hillitsemään ja silloin se yksinkertaisin osa kansasta näkee tämän siten, ettei maahanmuuttopolitiikasta saisi muka keskustella kriittisesti.

Ymmärtääkseni meneillään oleva keskustelu ei perustu siihen, että itse keskustelua pitäisi päästä suitsimaan, vaan kysymys on siitä, miten sellainen keskustelu, josta ei ole kenellekään mitään hyötyä + sellainen, joka jopa kylvää perusteetonta vihaa kansan keskuuteen voitaisiin saada kuriin. Sillä siitä ei pääse mihinkään, keskustelu vaikuttaa ihmisiin, joihinkin positiivisesti, joihinkin negatiivisesti.

On myös tärkeää, että tästäkin voidaan keskustella tasaväkisesti. Tarkoitan, jotkut tahot haluavat, että vihakeskustelun pitää saada jatkua sellaisena kuin he haluavat. Mutta myös heillä, joille riittää vähempi vihankylvö on myös oikeus mielipiteeseen, ilman että se leimataan sananvapauden rajoittamiseksi.

Käytännössä, minusta myös tulevaisuudessa saa varmasti - ja pitääkin saada - kirjoittaa ihan samoista asioista, mutta ne pitää ehkä oppia kirjoittamaan fiksummin.

Esimerkkinä tästä voisin ottaa neekeri-sanan, joka oli joskus ihan ok joka paikassa, mutta ei ollenkaan sovelias tänä päivänä, kun Suomestakin löytyy niin monen eri kulttuurin edustajia. Asiaa on tarkennettu ja se on päivitetty.

Quote
Yksi tunnetuimmista argumentoinnin virheistä on hyökätä väitteen esittäjää, eikä itse väitettä vastaan. Me emme siis tiedä mitä mieltä M. on asiasta mutta teidämme mitä mieltä M. on kirjoitajasta. Näin itse peruskysymys on huuhdottu (tarkoituksellisesti?) pois. 


Aivan. Yllä on hyvä esimerkki siitä. Kirjoittaja A esitti jotain, sen lukenut M esitti lisäkysymyksen, mutta ei saanut häntä tyydyttävää vastausta, vaan ainoastaan halventavaa palautetta.

Quote
Esimerkin vaatiminen tässä tapauksessa on silkkaa saivartelua.
 

Aina saa kysyä, eikä koskaan ole pakko vastata. Mutta jos haluaa antaa painoa mielipiteelleen, niin silloin pitää olla myös munaa vastata. Kaikki muu on käsilaukkuilua.

Quote
Esimerkkejä löytyy vaikka googlettamalla sanoilla valtaeliitti maahanmuutto.

Kyllä. Mutta jonkin asian esittäjällä on aina paljon helpompi tuoda tarkoittamansa asia esille heti, tai lisäselvityksenä. Et kai vain tarkoita, että se parempi käytäntö on aina lähettää lukija googlettamaan? Haluatko sanoa, että on ihan asiaa esittää mitä vaan ja todeta sitten ihmettelijälle, että kato ulkosynnytin googlesta?
Haet siinä tapauksessa minusta kummallista keskusteluympäristöä.

Ja sitten tuot tänne taas samankaltaisen mielipiteen esimerkkinä, kuin yllä oleva Ali täällä jo on viljellyt:

Quote
Koska linkittäminen on keskeinen osa nettikeskusteluja, tässä yksi em. hakusanoilla löytynyt mielipide:

”Poliittisten päättäjien keskuudessa vallitsee nykyisin fanaattinen monikulttuurisuusideologia, joka pyrkii tukahduttamaan kaiken demokraattisen kansalaiskeskustelun maahanmuuttopolitiikasta. Tämä taistolaisuuden kaltainen uskonnollinen hurmoshenkisyys on vallalla myös sanomalehdistössä, joka ei julkaise mitään multikulti-ideologian vastaisia ikäviä tosiasioita.

Lopussa tosin eräs mielenkiintoinen pointti, jonka haluan täten tyrmätä virheellisenä:

Quote
Yksityishenkilöiden ylläpitämät blogit ovat tällä hetkellä ainoa lähde, josta saa totuudenmukaista tietoa Suomessa ja muissa Euroopan maissa harjoitetun maahanmuuttopolitiikan seurauksista.”

Roskaa. Yksityishenkilöiden ylläpitämät blogit perustuvat lähes sataprosenttisesti asioihin, jotka on haettu sanomalehtien nettiversioista ja televisiosta.
Tämän lisäksi näissä blogeissa käydään läpi yksittäistapauksia ja tietenkin urbaanilegendoja perunamaista olohuoneissa ja sosiaalin maksamista autoremonteista. Erona asialliseen mediaan on se, että nämä urbaanilegendat eivät kelpaa, vaan ne jäävät niihin uskovien haltuun ja heidän hallitsemiensa foorumien kiertoon täyttämään heidän tarkoitustaan.

Totuuden nimissä on tietenkin myös sanottavat, että kaikki tieto ei ulotu mediaan - ja päinvastoin...


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #47 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Mitä mieltä siis Asiantuntija on siitä, että pyrkiikö valtaeliitti jotenkin suitsimaan ns. tavallisen kansalaisen mielipiteitä monikulttuurisuuden siunauksista.  Pelkkä ylimalkainen heitto ei riitä, vaan toivon perusteellista vastausta.

En ole huomannut muuta suitsimista kun, että sellaisiin puheisiin, joita ei pystytä perustelemaan, vaan perustuvat juuri ylimalkaisiin heittoihin. Niihin on käsitttääkseni haluttu jotakin rotia ja se on mielestäni täysin oikein. Mutta paljon on mennyt varmasti minulta ohi, koska tämä ei ole välttämättä sellainen aihe joka minua aivan suunnattomasti kiinnostaa.

Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #48 on: 06. 08. 2011 11:11 »
Kiitoksia Matseman.  Erittäin ansiokas ja perusteltu mielipide.  Mitä jos jatkaisit tällä linjalla? Tämä tulee vilpittömästä sydämestä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #49 on: 06. 08. 2011 12:12 »
Itse näkisin asian samalla tavoin kuin Asiantuntija. Eli nyt yritetään suitsia ainoastaan epäasiallista ja vihaa lietsovaa keskustelua aiheesta. Muu väite on perusteetonta yleistämistä.

Tällä forumilla on nykyään aina tapana keskustella tietyissä rintamissa oli sitten kysymys mistä tahansa asiasta. Niinpä Roy Rabb ja Pentti Suksi ovat aina arvostelemassa kirjoittajaa, eikä mielipidettä, kun tietty henkilö esittää mielipiteensä. En oikein ymmärrä miten se, että olen uskonnollisesti agnostikko (Roy Rabb otti esiin), liittyy tähän keskusteluun.

Törmäsin tällaiseen kirjoitukseen, missä äidinkielen opettajat toteavat törmäävänsä toisen asteen koulutuksen oppitunneilla vihapuheeseen melko usein.

Artikkelissa tuodaan myös esiin se, että Euroopan neuvoston ministerikomitea on määritellyt vihapuheeksi kaiken sellaisen ilmaisun, jolla levitetään, yllytetään, edistetään tai oikeutetaan rotuviha, muukalaisviha, antisemitismi tai muunlainen viha, joka perustuu suvaitsemattomuuteen.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Opettajat+Vihapuhe+n%C3%A4kyy+%C3%A4idinkielen+kirjoitusteht%C3%A4viss%C3%A4+/1135268234026

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #50 on: 06. 08. 2011 12:12 »

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Opettajat+Vihapuhe+n%C3%A4kyy+%C3%A4idinkielen+kirjoitusteht%C3%A4viss%C3%A4+/1135268234026


Artikkelin lopussa oli myös aika mielenkiintoinen pointti:

Quote
", sillä oppilaan kirjoituksissa näkyvät usein ne oman taustan ja oman yhteisön mielipiteet, joita hän toistaa."

Toisinsanoen, ihminenhän on jonkun verran vietävissä ja joitakin viedään kuin saunakippoa. Hallaaholaisuus on tästä tunnettu. Hänen blogiaan luetaan paljon, siellä kirjoitetuille asioille ja sinne linkitetyille uutisille nyökytellään ja tuodaan ne sitten esiin omassa kotifoorumissa totuuksina ja "omina" mielipiteinä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #51 on: 06. 08. 2011 12:12 »
Matseman:
”Roskaa. Yksityishenkilöiden ylläpitämät blogit perustuvat lähes sataprosenttisesti asioihin, jotka on haettu sanomalehtien nettiversioista ja televisiosta.

Tämän lisäksi näissä blogeissa käydään läpi yksittäistapauksia ja tietenkin urbaanilegendoja perunamaista olohuoneissa ja sosiaalin maksamista autoremonteista. Erona asialliseen mediaan on se, että nämä urbaanilegendat eivät kelpaa, vaan ne jäävät niihin uskovien haltuun ja heidän hallitsemiensa foorumien kiertoon täyttämään heidän tarkoitustaan. ”

Toki tällaisia blogeja löytyy pilvin pimein.  Suomessa on kuitenkin arvioni mukaan yli 100 erittäin korkeatasoista blogia, joiden kirjoittajilla on paljonkin sanottavaa.  Näiden löytyminen vain on usein sattumanvaraista.

Tutustumisen voi aloittaa vaikka Cision Finlandista.  Cision listaa kuukausittain top-listan Eu:n alueelta samaa aihepiiriä käsittävistä blogeista.

http://www.cisionwire.fi/cision-finland/r/cision-listasi-poliittiset-blogit,c487368

Myös Oikotiedon blogilista on tutustumisen arvoinen.  Näiassä käsitellään juuri nyt täälläkin aesille nousseita asioita:
http://www.oikotieto.fi/

Katso myös nämä: (hiukan toistoa)

http://www.kasvi.org/index.php?blog
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/
http://www.soininvaara.fi/
http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://liljat.fi
http://blog.piraattipuolue.fi
http://hiilinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://vanhanaikainen.blogit.kauppalehti.fi/
http://www.alexstubb.com/fi/blog/
http://www.tuomioja.org/

Matsemanille vielä: Nuo "Kotifoorumit" ovat juuri se blogosfäärin rehevä aluskasvillisuus, joka tekee siitä värikkään, tuoksuvan ja ravitsevan, vaasalaisia.info muiden mukana. Kuten ylläolevista linkeistä huomaa
« Last Edit: 06. 08. 2011 13:01 by Jazzbo »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #52 on: 06. 08. 2011 13:01 »
Kieltämättä, jotkut blogit ovat mielenkiintoisia ja myös minulla on suosikkiblogini.

Mutta jos lukee tarkkaan, niin usein niiden takaa loistaa kirjoittaja, joka voisi olla kuka tahansa meistä. Mutta koska se on blogi, se kelpaa linkitettäväksi paljon paremmin. Silloin mielipiteestä tulee valtakunnanlaajuinen ja yhtäkkiä se on muita, tavallisia foorumihöpisijöitä korkeammalla.

Meille tavallisille blogittomille blogi nauttii usein korkeammasta statuksesta, kuin se ehkä ansaitsee. Usein haetaan omalle mielipiteelle tukea jonkun toisen blogista, ihan samalla tavalla kuin esim. Rabb ja Suksi, jotka ovat innostuneet nuolemaan toisiaan oikein tosissaan. Ero on hiuksenhieno ja oikeastaan ihan somaakin:-)

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #53 on: 06. 08. 2011 14:02 »
Jotkut aina väärässä ja jotkut aina oikeassa. 
Ammunnan eri lajit ovat hienoja, ei ole aihetta selitellä osuman heikkoutta.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #54 on: 06. 08. 2011 17:05 »
Asioilla on yleensä kolme puolta.
Minun versio, sinun versio ja oikea versio.

Njeuvostoliitto oli homojen paratiisi.

Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #55 on: 06. 08. 2011 18:06 »
Valtaosa MTV3:n kyselyyn vastanneista suomalaisista haluaa rajoittaa jollain tavalla nettikeskusteluja. Kyselyssä tiedusteltiin suomalaisten näkemyksiä Norjan joukkosurmien jälkeen.  Vastaukset kerättiin sähköisesti eli vastaajat ovat tietokoneen käyttäjiä.

Vastaajista vain 14 prosenttia ilmoitti, että rajoittamista ei tarvita. Rajoittamista vastustavia oli eniten 18-24-vuotiaiden joukossa. Heistä joka neljäs torjui rajoitukset.

Enemmistö MTV3:n kyselyyn vastanneista suomalaisista haluais myös, että viranomaiset seuraisivat vaarallisiksi epäiltyjen henkilöiden ja ryhmien toimintaa nykyistä tiiviimmin.

Kyselyyn vastanneista 82 % oli sitä mieltä, että tämä olisi paras turvatoimi ehkäistä terrori-iskuja Suomessa.
Vastaajat saivat valita useamman vastauksen tarjotuista vaihtoehdoista.

Hyvin moni vastanneista (66 %) toivoi myös, että nettikeskusteluja ja internetin käyttöä valvottaisiin nykyistä laajemmin ja tehokkaammin. Lähes puolet (40 %) kannattivat myös valvontakameroiden määrän lisäämistä. Joukkokokoontumisten turvatoimien kiristäminen sai myös selvää kannatusta.

MTV:n kysely

Klasulle:  Neuvostoliitto ei ollut edes homojen paratiisi. :-)

"Homoseksuaalinen kanssakäyminen oli kielletty Venäjän keisarikunnan aikana. Neuvostoliiton aikana homosuhteet olivat aluksi laillisia Venäjän SFNT:n alueella, mutta kiellettyjä Keski-Aasian neuvostotasavalloissa, kunnes Stalin kriminalisoi ne jälleen koko maassa vuonna 1933. Homoseksuaalinen kanssakäyminen laillistettiin uudelleen 27. toukokuuta 1993. Venäläispoliitikot ovat vielä 2000-luvulla esittäneet homoseksuaalisuuden kriminalisointia, mutta ehdotus hylättiin."

Wikipedia
« Last Edit: 06. 08. 2011 18:06 by Jazzbo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #56 on: 06. 08. 2011 19:07 »

.

Vihapuheet voi johtaa jopa siihen että evätään pääsy maahan

Kohudosentti julistettiin TURVALLISUUSUHAKSI

"Bäckmanille määrättiin maahantulokielto, koska hänen katsotaan voivan uhata Viron turvallisuutta ja yleistä järjestystä."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080514162367_uu.shtml

.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #57 on: 06. 08. 2011 19:07 »
Olen tämän tutkimuksen kannalla. Vihaa on rajoitettava, koska se on yhteiskuntamme syöpäkasvain. Toin kirjoituksessani esille vihan olemusta ja millä sitä torjutaan. Pääosalle kirjoittajista ei tiedä  eikä tunnista itsessään vihan olemista. Viha on näemmä itsestään selvä ominaisuus. Ja näin ei saa olla. Vihan torjunta on samaa kuin alkoholistien parantaminen, eli itsekurin  opettaminen. Ellei sitä ole niin alkoholismin prantaminen epäonnistuu aina.

Viha ja vihantunne ei ole myötäsyntyinen ominaisuus, se on kasvatuksen tulos. Me elämme hyvin itsekestä ja itsekeskeistä elämää joka ruokkii narsismia ja narsistista psykopatiaa. Lapsen tietoinen maailma alkaa 4-vuotiaasta jolloiln kasvatus ottaa suuntaa. Rakastetaanko lasta vai kylvetäänkö häneen viha. Sinulla on huono isä, sinun pitää vihata isää. Tästä lähtee elinikäinen isä kompleksi. Tämäkin on selkeästi nähtävissä täälläkin.

Sitten kasvatetaan lapseen mitä ihmeellisimpiä vihan  aiheita. Kateutta. Sinun vihata kaikkia elämiä kissoista ja koirista lähtien. Vihattava lintuja, vihattava opettajaa ja koulua. Kun hän pääsee n uoruuteen, on  jo häneeen istutettu viha sydämeen. Sitten tulee mamuja,rasisteja, kommunisteja, porvareita, kapitalisteja, pienyrittäjiä, vammaisia, vanhuksia jne loputtomiin.

Tälläisessä ihmisessä on viha niin olennainen sieluntila, että vihanholisti, hän ei tunnista vihaasa. Viha on thanatoksen vietti, eli kuoleman vietti. Se myrkyttää ihmisen koko elämän. Tiedän joitakin ihmisiä jopa nimeltään jotka ovat kuolleet vihaan ja kiukkuun. Vihan vastakohta on rakkaus, eli elämän vietti. Pitää muistaa vuorisaarnan väkevä viesti:

RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI, NIIN KUIN RAKASTAT ITSEÄSI.

Mietin tässä, että ketä minä vihaan. En löytänyt sellaista, joitakin pidän vain epämiellyttävinä. Rakkaudessa on elämä helpompaa. Aivan varmasti, puhun kokemuksesta.

Ylläpidon tulee valvoa, ettei vihaa lietsota, ryhmää tai toista ihmistä kohtaan. Olen sitä mieltä, että ylläpitäjällä tulee olla jokaisen kirjoittajan henkilkötiedot, se jo karsii kirjoittajista roskat pois. Joiltakin pitää ottaa sananvapaus pois, että säilyisi sananvapaus.

Jos teitä raatelee mieltä viha, niin itsekrilla juurittaa se pois.

Pentti Suksi


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #58 on: 06. 08. 2011 19:07 »
Totta, näin dosentti Bacmanin kävi.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #59 on: 06. 08. 2011 23:11 »

Valtaosa MTV3:n kyselyyn vastanneista suomalaisista haluaa rajoittaa jollain tavalla nettikeskusteluja.

Enemmistö MTV3:n kyselyyn vastanneista suomalaisista haluais myös, että viranomaiset seuraisivat vaarallisiksi epäiltyjen henkilöiden ja ryhmien toimintaa nykyistä tiiviimmin.

Kyselyyn vastanneista 82 % oli sitä mieltä, että tämä olisi paras turvatoimi ehkäistä terrori-iskuja Suomessa.
Vastaajat saivat valita useamman vastauksen tarjotuista vaihtoehdoista.

Hyvin moni vastanneista (66 %) toivoi myös, että nettikeskusteluja ja internetin käyttöä valvottaisiin nykyistä laajemmin ja tehokkaammin.


Tähän mennessä on puhuttu paljon, että poliitikot haluavat kieltää/rajoittaa nettikeskusteluja. Voisiko yllä olevasta, Jazzbon tänne tuomasta tutkimuksesta tehdä sen johtopäätöksen, että poliitikot haluaisivat tehdä sen, mitä valtaosa kansasta itseasiassa juuri haluaa?

Jatkokysymys onkin sitten tietenkin, miten homma hoituisi käytännössä? Pitäisikö tehdä niin kuin Kiinassa? Asennetaan Googleen filtteri? Mihin vetää rajat ja ennen kaikkea miten saada toimintaan oikeudenmukaisuus? Sillä pelkkä valvominen on vielä hampaaton toimenpide. Vasta sitten kun tämä valvominen johtaa toimenpiteisiin, voidaan puhua jostain, joka antaa myös - ehkä - tuloksia. Oikeudenmukaisuudella tarkoitan sitä, että jotkut keskustelut menevät varmasti valvonnan filtterin läpi, kun taas toisissa tapauksissa harmittomatkin keskustelut tukahdutettaisiin tökerön moderoinnin seurauksena.

Valvonta asettaa yksinkertaisesti niin valtavat vaatimukset sen harjoittajalle, että on suuri riski uuden sirkuksen syntymiselle.

Toiseksi, kuvitteleeko joku, että valvonta estäisi vihakeskustelut Internetissä? HAH! Ei estäisi, eikä silläkään ole pätkääkään merkitystä keskustellaanko omalla nimellä vai ei. JOS vaatimuksia kovennetaan, tulemme vain näkemään entistä enemmän uusia keskustelupalstoja, jotka ovat eri tavalla avoinna ihmisille. Lievimmissä luokissa, joissa kaikki esiintyvät omilla nimillä ja omine henkilötietoineen, keskustellaan ruokaresepteistä ja musiikista ja nauretaan Youtube linkeille. Nämä ovat tietenkin myös sellaisten nähtävissä, jotka eivät ole rekisteröityjä.
Sitten seuraa ryhmä keskustelupalstoja, jonne pääsee vain jos rekisteröityy. Lukea voi kuitenkin halutessaan. Tämä tilanne on jo nyt aika yleinen eri keskustelupalstoilla.
Sitten syntyvät keskustelupalstat, jotka ovat maan alla. Niihin pääsee jäseneksi vain harvat ja valitut. Niihin ei pääse edes lukemaan, ellei ole tunnuksia. Tällaisia keskustelupalstoja on jo nyt paljon.
Lopulta ollaan sitten tilanteessa, jossa valvonta kohdistuu vain sellaisiin keskustelupalstoihin, jotka eivät sitä edes tarvitse ja se kaikkein pahin vihakeskustelu käydään maan alla, niin syvällä, ettei isoveljen valvonta ylety sinne.

En ole myöskään pannut merkille, että joku olisi kysynyt, miten tällainen maksetaan. Ei kai kukaan kuvitttele, että valvonta tapahtuisi ilmaiseksi. Ja kukapa muu sen maksaisi, kuin Internetin käyttäjät itse. Jos et itse harjoita vihakeskustelua, miten paljon olet valmis maksamaan siitä, että vihakeskustelua valvotaan? Jos et itse käytä keskustelupalstoja, miten paljon olet valmis maksamaan siitä, että niitä valvotaan?
Entäs jos vain heiltä, jotka keskustelupalstoja käyttävät, kerättäisiin maksut valvonnan rahoittamiseksi, kiinnostaisiko heitä enää sen jälkeen koko Internetkeskustelu?

Henkilökohtaisesti muuttaisin todennäköisesti nettikirjoitteluani aika paljon, jos siitä pitäisi maksaa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #60 on: 07. 08. 2011 10:10 »
Kaikkea tällaista joutuu päättäjät harkitsemaan miten puuttua vihakirjoitteluin. Kyllä keinot löytyy,
pakkohan näitä on rajoittaa. Nyt jo poliisi suorittaa hakuammuntoja eri nettisivuille. Se on erittäin hyvä.
Suomessa on jälkisensuuri, eli sensuroidaan kirjoitukset jälkikäteen. Tässä suhteessa on ylläpitäjä ollut liian suvaitsevainen, on puuttunut niihin kirjoituksiin joita itse pelkää vastuuseen joutumista Ylläpitäjän päätoimittajavastuuta on lisättävä. On pantava lainsäädännöllä kertakaikkinen stoppi vihakirjoituksille
tapahtuu se sitten ryhmää tai yksilöä kohtaan. Vihakirjoituksiin on kynnys mataloitettava ettei nämä rikkaruohot pääse rehottamaan. Jos aikoo kirjoittaa, niin ylläpitäjälle on luovutettava henkiklötietonsa. Ei tässä tarvita monimutkaista järjelmää vaan ylläpidon tarkempaa siivoamista.

Vaasalaisia infossa on 1600 kirjoittajaa, heistä n. viisi rikkoo jatkuvasti sananvapautta vihakirjoituksillaan.
Siihen lisätään ns. multipersoonat. Ei tämä niin suuri ongelma ole, mutta näyttävä tosin.
Sehän on hieman korni juttu, sananvapautta pitää joiltakin rajoittaa, että sananvapaus toimisi.

Pentti Suksi

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #61 on: 07. 08. 2011 11:11 »
Kaikkea tällaista joutuu päättäjät harkitsemaan miten puuttua vihakirjoitteluin. Kyllä keinot löytyy,
pakkohan näitä on rajoittaa. Nyt jo poliisi suorittaa hakuammuntoja eri nettisivuille. Se on erittäin hyvä.
Suomessa on jälkisensuuri, eli sensuroidaan kirjoitukset jälkikäteen. Tässä suhteessa on ylläpitäjä ollut liian suvaitsevainen, on puuttunut niihin kirjoituksiin joita itse pelkää vastuuseen joutumista Ylläpitäjän päätoimittajavastuuta on lisättävä. On pantava lainsäädännöllä kertakaikkinen stoppi vihakirjoituksille
tapahtuu se sitten ryhmää tai yksilöä kohtaan. Vihakirjoituksiin on kynnys mataloitettava ettei nämä rikkaruohot pääse rehottamaan. Jos aikoo kirjoittaa, niin ylläpitäjälle on luovutettava henkiklötietonsa. Ei tässä tarvita monimutkaista järjelmää vaan ylläpidon tarkempaa siivoamista.

Vaasalaisia infossa on 1600 kirjoittajaa, heistä n. viisi rikkoo jatkuvasti sananvapautta vihakirjoituksillaan.
Siihen lisätään ns. multipersoonat. Ei tämä niin suuri ongelma ole, mutta näyttävä tosin.
Sehän on hieman korni juttu, sananvapautta pitää joiltakin rajoittaa, että sananvapaus toimisi.
Pentti Suksi

Jos nykyinen uusoikeistolainen meno vain jatkuu, niin kohta ollaan siinä tilassa kuin ennen sotia.
Eli muilutukset, kommunistilait ym. tulevat käyttöön.

Rahavallalla on aivan eri demokratia ja vapauskäsitys kuin työtätekevällä kansalla.


Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #62 on: 07. 08. 2011 11:11 »
Vihakirjoitukset pois, ja tilalle kehukirjoitukset, niin Etsivä Keskuspoliisin (EK) edustaja saa nukkua rauhassa..

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #63 on: 07. 08. 2011 11:11 »
Koettakaapa jo tulla edes 2000-luvun tälle puolelle. Ollaan tosi kaukana 1930-luvun oikeiston radikalisoitumisessa. Kun olen tutkinut asioita tarkemmin, niin ette tekään aivan viattomia olleet.
Te olitte myös aseistautumassa 1930-luvulla. Te levittelitte maakuntaan yli 800 kivääriä panoksineen.
Vaasan kaupunginteatterin kellarista Etsivä keskusrikospoliisi löyty Laihialta tulleen vihjeen perustalla syyskuussa 1930 asekätkön, nykyisen kaupungintratterin kellarista.

Jos teillä olisi ollut kapinan järjestäminen Vaasassa niin se olisi ollut itsemurhaa. Poliisi, armeija ja suojeluskunnat olisivat teidät teurastanneet viimeistä miestä ja naista myöden. Paljastui samalla
Suomen Kommunistisen Puolueen sotilasjaosto jäsenluetteloineen. Tämä historian vuoksi ettei siellä rauhankyyhykyset viattomasti lennelleet.

Pentti Suksi

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #64 on: 07. 08. 2011 11:11 »
Pentti taitaakin olla varsinainen vihakirjoittaja ja yllytäjä kansanryhmää kohtaan...? Teititteleekin vielä. - Kiitos kiitos. Täytyy välittää terveiset Poronkankaalle.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #65 on: 07. 08. 2011 12:12 »
En ole vihanpuhuja, mutta tunnen historiaa paljon paremmin kuin te. Jos minä kirjoitan historiallisen totuuden, niin en tee vihanlietsomismielessä. Vaan korjailen teidän tietojanne, jotka näyttävät jumiutuvan 1930-luvulle. Ette muista punaisen Valpon aikoja sodan jälkeen, ette vallankaappushanketta 1948. Ette muista sitä, että 1970-luvulla yritittte diplomaattisesti "muljauttaa" Suomen  sosialistiseksi neuvostotasdavallaksi. Siinä oli vain iso kanto kaskessa, eli Urho Kekkonen joka esti nämä haaveet.

Suomen äärioikeisto on tehokkaan valvonnan alaisena ja hyvä on. Sillä on aivan eritavoitteet lapuanliikkeellä.
Se ei haaveile vallankaappausta, mutta yhteistyö rasistien ja rikollisjärjestöjen kanssa  yhteinen. Vaarallinen ja yhteiskuntarauhaa rikkova. Siitä ei ole hyötyä kokoomukselle eikä kapitalisteille. Se on lähinnä provokatiivinen työ kuten Norjassa. Norjassa tulos oli hyökkäys työvbäenpuoluetta kohtaan ja tulos oli täysin päinvastainen.
Onneksi oli.

Pentti Suksi

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vihapuhetta
« Reply #66 on: 07. 08. 2011 12:12 »
Harmittaa, kun meitä täydellisiä on niin vähän. Pohjois-Koreassa on tainnut elellä toinen?

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #67 on: 07. 08. 2011 12:12 »
Ja Stalin Neuvostoliitossa?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #68 on: 07. 08. 2011 14:02 »


Vaasalaisia infossa on 1600 kirjoittajaa, heistä n. viisi rikkoo jatkuvasti sananvapautta vihakirjoituksillaan.
Siihen lisätään ns. multipersoonat.

Pentti Suksi



Aika vakavia syytöksiä. Mutta sen verran taidan tuntea Pentti Suksea, ettemme saa koskaan tästä mitään tarkempaa tietoa. Siis keitä hän tarkoittaa ja mitä vihakirjoituksia hän oikein meinaa.

Multipersoonatkin taitavat olla Suksella tiedossa. Onko oma tuplanimimerkkisi vielä rekisteröityjen seassa? Tarkistin, on se. Ja ilman henkilötietoja.
« Last Edit: 07. 08. 2011 14:02 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #69 on: 09. 08. 2011 12:12 »
Poliisi kerää valtakunnansyyttäjänvirastolle paraikaa esimerkkiaineistoa internetin niin sanotuista vihapuheista. Virasto aikoo poliisin muistion perusteella linjata, missä lain rajat kulkevat esimerkiksi maahanmuuttoa ruotivissa keskusteluissa.

Turun Sanomat
http://www.ts.fi/online/kotimaa/246216.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #70 on: 09. 08. 2011 12:12 »
Meillä ei ole vihapuheita joista poliisi kiinnostuisi, foorumi on hyvin siisti moneen muuhun verrattuan ja vihapu on suljettu. Ketä sitä luki niin ymmärtää miksi, täällä kaikki OK vaikka munkin postauksia on poistettu.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #71 on: 09. 08. 2011 12:12 »
Kommentti TS:n uutiseen samassa ketjussa:

"Sen sijaan että valtiovalta puuttuisi yhteiskuntamme epäkohtien korjaamiseen niin, ettei vihapuheille olisi enää aihetta, päättävätkin he selvittää kuinka tavallinen puhe/kirjoitus voidaan tulkita vihapuheeksi. Näin siinä käy kun vallassaolijat ovat vieraantuneet tavallisen kansalaisen elämästä täysin. No, onnea nyt vaan. Me veronmaksajathan tämänkin lystin maksamme. Ainakin niin kauan kuin meitä kiinnostaa käydä töissä ja rahoittaa tätä hulluutta..."

http://www.ts.fi/online/kotimaa/246216.html

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #72 on: 29. 08. 2011 10:10 »
Nyt pitäis vissiin soitella Eva biauteetille ,kun alkaa täällä foorumilla esiintyä
Vihapuhetta .Matsu haukkuu persuja vähemmän natseiksi ja toisaalla "kopponen ja niska" haukkuu Vaasan palon tutkijaa Valehtelijaksi...........onko jollain sen ämmän numeroo? vai oisko Iltiksen lööppi vetävämpi ;)


Offline Jazzbo

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #73 on: 29. 08. 2011 12:12 »
Tiedotusvälineiden sivuilla käydyt verkkokeskustelut joutuvat pian tiukempaan syyniin.
Julkisen sanan neuvosto (JSN) on valmistellut esityksen, jonka mukaan medioilla olisi jatkossa velvollisuus poistaa esimerkiksi väkivaltaa tai rasistista vihaa lietsovat lukijoiden kommentit verkkosivuiltaan.

Julkisen sanan neuvoston mukaan alan eettiset ohjeet eivät uhkaa sananvapautta, vaan tukevat sen vastuullista käyttämistä.

Nelosen uutiset



Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #74 on: 26. 10. 2011 15:03 »

.

Vasabladetissa näyttäisi olevan vihapuheita - kehotetaan potkimaan Hakkaraista, toivottavasti näihin vihapuheisiin puututaan ripeästi

"Kanske en spark där bak nånstans och hårt skulle göra gott åt denna man! För det andra skulle det vara roligt att sitta öga mot öga med honom och diskutera och då få reda på om han är lika tuff då, jag tror inte det!!
Bengt Rosengård 25.10.2011 kl 20:26"

http://www.vasabladet.fi/Story/?linkID=176099

.



Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #75 on: 26. 10. 2011 15:03 »
Vihapuhetta sekin,kun 7 kansanedustajaa kannatti kuolemanrangaistusta.
kolme kokoomuslaista ja neljä perussuomalaista.
Luulisi nyt ainakin kokoomuksen edustajilla olevan sen verran harkintaa ettei päästelisi tuommoisia suustansa.

Offline pappa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #76 on: 26. 10. 2011 16:04 »
Eikö ne ollut lähinnä kokoomuslaisia, jotka harjoitti Suomessa "saunan takana ja soramontuissa".

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #77 on: 26. 11. 2011 21:09 »

.

On raportoitu että ärkkopee onkin itse se suurin vihapuheiden levittäjä????

"En ole koskaan sietänyt tai hyväksynyt vihapuhetta, jota muun muassa RKP harjoittaa Vaasasta Seinäjokea ja Tamperetta kohtaan. Niin on tapahtunut tämänkin episodin aikana. Mitään dokumentteja puheiden perusteiksi ei ole kyetty lyömään pöytään.

Siihen että Seinäjokea ja Tamperetta vihataan niin paljon, että sairaanhoitopiirimme haluaa vaihtaa miljoonapiiriä, täytyy olla aivan muu syy. Se syy on kielipolitiikka ja edessä oleva kuntarakenneuudistus.

RKP haluaa ajaa Turku-vaihtoehtoa sen varmistamiseksi, että Pohjanmaalle saataisiin 8-tien suuntainen suurkunta, jossa on ruotsinkielinen enemmistö. Siksi yhteistyöstä sisämaan tai pohjoisen suomenkielisten alueiden kanssa ei olla kiinnostuneita vähääkään. Kaikki päättäjät eivät ole tehneet itselleen tätä selväksi."

(Marjatta Vehkaoja)

http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/potilasyhdistykset-oikealla-tiella-1.1103736

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Vihapuhetta
« Reply #78 on: 27. 11. 2011 06:06 »
Mikä kohta ylläolevassa on vihapuhetta?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihapuhetta
« Reply #79 on: 27. 11. 2011 07:07 »
.

Todelliset vihapuheet ei tule koskaan julkisuuteen painetussa mediassa, kiinnitetään vain huomio täysin toisarvoisiin seikkoihin (kuten Hakkaraisen puheet)

Hyvä raportointi Marjatta Vehkaojalta

.