Author Topic: Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 113158 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #120 on: 22. 10. 2011 10:10 »
Rasvis, olin ilmaisevani aika selvästi, ettei yllä oleva ole minun kirjoitukseni. Ei ole tosin mikään yllätys, että se meni juuri sinulta ohi.

ai säkö et itse oo tota mieltä? miks sä sit sen tänne pastasit? niinku edellä totesin, uskottavuus soikee 0. vaihda vaik taas nikkiä tästä sä et enää nouse, polvet ei kanna.

Mitä mieltä? Voitko vähän tarkentaa?

pelle :)

Täälllä on - joskus - poistettu asiattomia viestejä. Mielenkiintoista katsoa, mikä on näin asiasisältöisen viestin kohtalo.

Jaha. Tulkitsen moderoinnin hiljaisuuden siten, tällainen keskustelutaso on täällä ok. Toivottavasti kukaan ei moiti minua jos sopeudun siihen itskekin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #121 on: 22. 10. 2011 10:10 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #122 on: 22. 10. 2011 12:12 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.

Okei. Moderoimattomalla sivulla saa siis nyt kirjoittaa vapauksin, joita ei ole ennen ollut.

Rasvis, anna palaa vaan.

P.S. Viestejä tulee keskimäärin sellaiset 18 vuorokaudessa ja nekin vain muutamaan hassuun ketjuun. Ihmettelen kyllä ellet ennätä noin pienessä liikenteessä mukaan Parkkari.
Tämän päälle sitten vielä viestien selvästi laskussa oleva trendi.
« Last Edit: 22. 10. 2011 13:01 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #123 on: 22. 10. 2011 13:01 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.

Okei. Moderoimattomalla sivulla saa siis nyt kirjoittaa vapauksin, joita ei ole ennen ollut.

Rasvis, anna palaa vaan.

P.S. Viestejä tulee keskimäärin sellaiset 18 vuorokaudessa ja nekin vain muutamaan hassuun ketjuun. Ihmettelen kyllä ellet ennätä noin pienessä liikenteessä mukaan Parkkari.
Tämän päälle sitten vielä viestien selvästi laskussa oleva trendi.

hei et sä viitsis olla häiriköimättä tapsan hiekkalaatikolla. Itse sä itsestäs pellen teet en minä.


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #124 on: 22. 10. 2011 13:01 »
                                                                                             

Pieni loma saattaisi nyt tehdä Matselle oikein hyvää.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #125 on: 22. 10. 2011 14:02 »
Katso "rasvis"peiliin jos haluat pellen nähdä.
Olet kirjoittajana toiselta planeetalta "matseen" verrattuna etkä tuo paljoa sisältöä tänne foorumille.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #126 on: 22. 10. 2011 15:03 »
Mitä jos mentäisiin kaikki hetkeksi huilaamaan?
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #127 on: 22. 10. 2011 17:05 »
Kyllä se ainakin minulle sopii. Jää eklullekin vähän aikaa miettiä mitä oikeastaan kirjoitti.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #128 on: 22. 10. 2011 18:06 »
Kyllä se ainakin minulle sopii.

Hienoo, mieti syntejäs. Surkeeta kun jengi ei osaa kunnioittaa tämmöstä mahollisuutta skriivata ajatuksiaan. Tulee tommosii ylilyöntei ja hommasta menee maku. Matse kelaa vähän ja tuu sit takas kun oot löytänyt itses.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #129 on: 22. 10. 2011 18:06 »
Hienoo, mieti syntejäs. Surkeeta kun jengi ei osaa kunnioittaa tämmöstä mahollisuutta skriivata ajatuksiaan. Tulee tommosii ylilyöntei ja hommasta menee maku. Matse kelaa vähän ja tuu sit takas kun oot löytänyt itses.


Jaa- kukahan täällä yleensä syyllistyy ylilyönteihin ellei rasvattu ajatus. Esimerkkiä ei tarvitse kovin kaukaa hakea.

pelle :)

Nimimerkki jali oikeastaan kertoo tuossa viestissä 125 kaiken olennaisen.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #130 on: 22. 10. 2011 18:06 »
Jaa jortsu löysi itsensä. Kohta joku asiantuntija varmaan antaa mielipiteensä. huh huh.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #131 on: 22. 10. 2011 18:06 »
Ei tässä mitään löytämistä tarvittu, olen aina pitänyt sinua lähinnä suunsoittajana. Et yleensä edes halua asiallista keskustelua. Kaiken huipuksi sinulla on otsaa moittia muita ja valittaa ”kun ei ole mahdollisuutta skriivata ajatuksiaan”. Yrittäisit joskus edes.

Maitä tulee muiden nimimerkkien odotteluun, minäkin odottelen Rabbin lisäksi ainakin Helinin ja Herkkoon tukea sinulle. huh huh.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #132 on: 22. 10. 2011 18:06 »
Ei tässä mitään löytämistä tarvittu, olen aina pitänyt sinua lähinnä suunsoittajana. Et yleensä edes halua asiallista keskustelua. Kaiken huipuksi sinulla on otsaa moittia muita ja valittaa ”kun ei ole mahdollisuutta skriivata ajatuksiaan”. Yrittäisit joskus edes.

Maitä tulee muiden nimimerkkien odotteluun, minäkin odottelen Rabbin lisäksi ainakin Helinin ja Herkkoon tukea sinulle. huh huh.


Eiks jortsu  sua oo ennenkin varotettu nimimerkien arvuuttelusta? Eiks mee perille? mä oon mä ja muut on muita. mihin tää palsta on menossa kun päällä on tämmonen painostava fiilis? Aika surkeeta. Kurjaa ylläpidollekin kun ei pysytä ketjun aiheessa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #133 on: 22. 10. 2011 19:07 »

Eiks jortsu  sua oo ennenkin varotettu nimimerkien arvuuttelusta? Eiks mee perille? mä oon mä ja muut on muita. mihin tää palsta on menossa kun päällä on tämmonen painostava fiilis? Aika surkeeta. Kurjaa ylläpidollekin kun ei pysytä ketjun aiheessa.

Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. En ole arvuutellut sinun olevan kumpikaan edellä esittämäni (Helim, Herkkoo) henkilö. Olette taatusti eri henkilöitä, sen sijaan hengenheimolaisia sinulle he kyllä ovat.

Sen sijaan sinä arvuuttelit tuossa pari viikkoa sitten, että olisin nimimerkin Asiantuntija takana. Siihen ei edes ylläpito puuttunut. Nyt esitit kirjoitukseni jälkeen jälleen odottavasi Asiantuntijan kommenttia. Arvuuttelua jälleen ?

Mitä tulee painostavaan fiilikseen, olet yksi pahimpia tunnelman myrkyttäjiä täällä ainaisine pilkkailuinesi. Aika tragikoomista, kun yrität mennen tullen nuolla ylläpitoa.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #134 on: 22. 10. 2011 19:07 »
Kyllähän nuo Jorma herran kirjoittelut oli aika lähellä arvuuttelua, minkähän takia  tässä nyt kenenkään tukea tarvittaisiin jakaa . Totuus nyt kumminkin nyt on niin , että tukea tarvitsisivat nyt nämä jolla polvet ei oikein kanna ja tuntuupa siellä olevan jo pientä vapinaakin havaittavissa. Ei ole kyllä mielestäni oikein ylläpitoa kohtaan käydä edes tämänlaatuisia keskusteluja, varsinkin kun otsikko on väärä.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #135 on: 22. 10. 2011 19:07 »
No tulihan se Helinin tuki sieltä, kun syyllistää minua nimimerkin arvuuttelusta vaikka hyvin tietää ettei näin ollut. Mielenkiintoista, että Helinkin tulee kommentoimaan otsikon vierestä ja muistaa ajattella samalla ylläpidon parasta.


Ihan ot:na vähän.

Tiedätkö rasvis, että juuri ruo sun stadin slangin yrittäminen ja sen vääntäminen pahasti väärin, eli kuten nuoriso sitä vääntää - saa minut ja monen muun voimaan pahoin. Kun ei osaa, niin sen lukeminen on ällöttävää.  Olisko liikaa pyydetty jos kirjoittaisit kohtuullisen normaalia Vaasalaista, eli melko puhdasta Suomen kieltä. Slangi on melko vaikeeta, jos sitä ei osaa niin se näyttää todella typerältä, kuten sinun tapauksessa voi huomata.

Muistaakseni ensimmäiset viestisi oli Suomenkieleltään paljon parempia ja tätän jonkin verran mukavampia lukea. Asialtaan niissä ei kyllä ollut järkeä silloinkaan. En jaksa niitä nyt selata, mutta muistaisin jotenkin näin.

EDIT: kävin tosiaan selaamassa sun vanhempia viestejä ja todellakin muistin ihan oikein - kirjoitit aluksi kymmeniä viestejä ihan siedettävällä tekstillä. Enempää en jaksanut katsoa.

Jorma "Jortsu" löydä jo itses.


Yllä olevassa viestissä Rasvattu ajatus selvästi arvuutteli minun olevan nimimerkki Asiantuntija. Alla olevassa se näyttäisi toistuvan, koska muotoilu on niin kovin samanlainen.

Jaa jortsu löysi itsensä. Kohta joku asiantuntija varmaan antaa mielipiteensä. huh huh.

Rasvattu ajatus voisi myös siirtyä vaatimaansa asiallisuuteen vaikkapa lopettamalla nimittelyn. Erityisesti jos se yhdistetään alla olevaan.

"Voi hyvä ihme tuota meidän Jortsua.
Miksi sen faija ei käyttänyt kortsua?"


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #136 on: 22. 10. 2011 19:07 »
Jorma herra on kieltämättä nyt hiukan kireä, tarvinnee ennemmin lomaa kuin tukea. Miten olisi Uusi Seelanti tai joku vielä kauempana oleva taivaankappale. Hermot varmaan lepäisivät, palaisi uutena ihmisenä.
                                                                 
Ota matkaseuraksi Matse ja Asiantuntija, hekin tarvitsevat lomaa.
                                                             

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #137 on: 22. 10. 2011 19:07 »
Tulin vastaaamaan otsikon vierestä koska sinä suorastaan sitä kerjäsit , ja aina on tuleen vastatattava   tulella. Tämän otsikon alla en enää vastaa Jorma herran söpertelyihin tämän asian tiimoilta.
veritas odium parit.

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #138 on: 22. 10. 2011 19:07 »
Mitä jos mentäisiin kaikki hetkeksi huilaamaan?
Ylläpito

Olen täysin samaa mieltä. Todella sivistymätöntä keskustelua. Kaikki me ihmiset ollaan tällä planeetalla tavallaan maahanmuuttajia aikamme ja sitten katoamme.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #139 on: 22. 10. 2011 19:07 »
Jorma herra on kieltämättä nyt hiukan kireä, tarvinnee ennemmin lomaa kuin tukea. Miten olisi Uusi Seelanti tai joku vielä kauempana oleva taivaankappale. Hermot varmaan lepäisivät, palaisi uutena ihmisenä.
                                                                 
Ota matkaseuraksi Matse ja Asiantuntija, hekin tarvitsevat lomaa.
                                                             

Minä olen aika paksunahkainen. En oikeastaan vähääkään piittaa persujen typeristä kehotuksista.

Te ilmeisesti haluaisitte mesoa täällä pelkästään keskenänne. No kohtuullisen hyvin olette jo onnistuneetkin karkottamaan muut täältä.

Luultavasti ainoastaan ylläpito mahdollisella toiminnallaan voisi saada minut täältä karkotettua. Ainakaan toistaiseksi siihen ei ole ollut aihetta, vaikken vaasalaista ole koskaan teidän tapaan nuollutkaan, melkein päinvastoin.

Lopetan omalta osaltani tällä erää kommentoinnin, ellei nyt ihan välttämätöntä oikaisua johonkin tarvitse tehdä.

---   ---   ---

Eikö näille Rabbin joka viestissä esiintyville mitäänsanomattomille animaatioille voisi perustaa omaa otsikkoa ?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #140 on: 22. 10. 2011 20:08 »
Mitä lomaan tulee, niin Rabbin kannattaisi ensisijaisesti keskittyä omiin lomiinsa. Eivätkö perussuomalaiset ole vielä tällaista ymmärtäneet? Itse en ole loman tarpeessa, päinvastoin, olen enemmän huolissani meidän ykstotisten väsymyksestä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #141 on: 22. 10. 2011 20:08 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vuoden-pakolaisnaista-huolettaa-kasvava-rasismi-1.1085609
Quote
Vuoden pakolaisnaista huolettaa kasvava rasismi
22.10.2011 17:32 Kommentit0

 Vuoden pakolaisnaiseksi keväällä valittu Saido Mohamed on huolestunut uudenlaisen rasismin noususta Suomessa. Somaliasta Suomeen teini-ikäisenä paennut Mohamed nimittää muuttuneita asenteita pehmeäksi rasismiksi. Käänne tapahtui hänen mukaansa eduskuntavaalitaiston aikaan.

-Julkiseen keskusteluun ovat tulleet muun muassa termit maahanmuuttokriittisyys ja vihapuhe. Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia. Tällainen asenne on erittäin huolestuttava.

Mohamed osallistui lauantaina Vaasassa järjestettyyn Maailman Päivä- tapahtumaan. Hän patisti varsinkin maahanmuuttajanuoria ja -naisia mukaan vapaaehtoistyöhön.

Jotenkin tuntuu, ettei vuoden pakolaisnainen ole tilanteen tasalla.  Hän pitää pahana Maahanmuuttokriittisyydestä, että siinä kritisoitaisiin maahanmuuttajia.  Kysehän on maahanmuuttopolitiikan kritisoinnista ja sitä harjoittavat myös antirasistit  maahanmuuttajien eduksi.  Hän on kääntänyt asian päälaelleen.

Nythän hän käsittää sanan "maahanmuuttokriittinen" huolestuttavana.  Asian tekee kummalliseksi se, että maahanmuuttokriittinen kritisoi maahanmuuton huonoja puolia maahanmuuttajien eduksi.

« Last Edit: 22. 10. 2011 20:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #142 on: 22. 10. 2011 20:08 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vuoden-pakolaisnaista-huolettaa-kasvava-rasismi-1.1085609
Quote
Vuoden pakolaisnaista huolettaa kasvava rasismi
22.10.2011 17:32 Kommentit0

 Vuoden pakolaisnaiseksi keväällä valittu Saido Mohamed on huolestunut uudenlaisen rasismin noususta Suomessa. Somaliasta Suomeen teini-ikäisenä paennut Mohamed nimittää muuttuneita asenteita pehmeäksi rasismiksi. Käänne tapahtui hänen mukaansa eduskuntavaalitaiston aikaan.

-Julkiseen keskusteluun ovat tulleet muun muassa termit maahanmuuttokriittisyys ja vihapuhe. Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia. Tällainen asenne on erittäin huolestuttava.

Mohamed osallistui lauantaina Vaasassa järjestettyyn Maailman Päivä- tapahtumaan. Hän patisti varsinkin maahanmuuttajanuoria ja -naisia mukaan vapaaehtoistyöhön.

Jotenkin tuntuu, ettei vuoden pakolaisnainen ole tilanteen tasalla.  Hän pitää pahana Maahanmuuttokriittisyydestä, että siinä kritisoitaisiin maahanmuuttajia.  Kysehän on maahanmuuttopolitiikan kritisoinnista ja juuri antirasistit sitä harjoittavat maahanmuuttajien eduksi.  Hänän on kääntänyt asian päälaelleen.



Minä taas ymmärsin hänet toisin:

Quote
Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia.

Tässä hän tarkoittaa mielestäni juuri sitä mitä hän kirjoittaa.

Minusta olisi outoa, ellei pakolaistaustan omaava nainen olisi itse tilanteen tasalla. Asia on pikemminkin päinvastoin, Kari ei voi olla koskaan samalla tavalla tilanteen tasalla, kun pakolainen itse.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #143 on: 22. 10. 2011 21:09 »
Mutta Maahanmuuttokriittisyys ei tarkoita kriittisyyttä maahanmuuttajia kohtaan vaan maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan.  Nyt hän näkee sen kriittisyytenä maahanmuuttajia kohtaan ja sehän on epäillysti rasismia.  Hän ei edes huomaa, että se kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #144 on: 22. 10. 2011 21:09 »
Itse asiassa Saido Mohamed sanoo kyllä suoraan asioita, jotka on todettu tässä meidänkin keskustelussa monta kertaa. Tässä yksi leike siitä, mitä hän sanoo:

Piilorasistit ovat avanneet suunsa Suomessa ja julkinen rasismi on lisääntynyt. Näin uskoo vuoden pakolaisnainen Saido Mohamed. - On todella hämmentävää miten yhteiskunnan monikulttuurisuus on edistynyt, mutta toisaalta rasismi on lisääntynyt. Asenteet ovat tällä hetkellä todella vaikeita, Mohamed toteaa.
Mohamed uskoo, että rasismin nousuun ovat vaikuttaneet perussuomalaiset asenteet ja median kirjoitukset.
- Ne jotka ovat olleet piilorasisteja kokevat, että on sallittua sanoa mitä haluaa. Mediassa puolestaan on kirjoitettu rankkoja asioita ja kritisoitu maahanmuutossa myös uskonnon asioita.
Rasismille nollatoleranssi
Mohamed toivoo, että kaikki tekisivät töitä rasismin kitkemiseksi.
- Toivon, että Suomessa puhuttaisiin, että rasismille on nollatoleranssi. Vihamielisiä ei tarvitse hyväksyä missään mielessä. Työn voi aloittaa vaikka maahanmuuttotaustaisen naapurin kanssa. Jos jollakin on jotain ennakkoluuloja, niin kannattaa tutustua ihmisiin. Kyllä ne ennakkoluulot varmasti muuttuvat.
Ylpeyttä suomalaisuudesta
Suomalainen Saido Mohamed muutti Suomeen vuonna 1992 Somaliasta. Hän oli tuolloin teinityttö, joka lähti pakoon sisällissotaa. Nyt parisenkymmentä vuotta myöhemmin hän on kouluttautunut ja osaa suomea.
- Aina pitäisi muistaa, että tässä maassa asiat ovat hyvin ja on hyvä, että maahanmuuttajat saavat olla osana yhteiskuntaa. Jokaisen maahanmuuttajan pitää olla ylpeä myös suomalaisuudesta. Olen ylpeä, että olen sopeutunut ja se on osa minun elämääni ja sen rikkautta.


Tästä tulee mieleeni myös eräs toinen nuori nainen (ei maahanmuuttaja), joka kirjoitti kirjan. Hän sai virikkeen seuratessaan musliminaisia heidän kotimaassaan, taisi olla Saudi-Arabiassa. Hän oli otettu itsevarmoista naisista, jotka eivät oikeastaan eronneet länsimaisista naisista muuten, kuin pukeutumisellaan. Ei merkkiäkään painostetuista ja syrjityistä naisista.  
Kotiin palattuaan hän teki testin. Hän hankki itselleen niqabin ja lähti ihmisten pariin. Hän oli yllättynyt joidenkin ihmisten reaktioista. Häntä tuijotettiin, vihamielisesti ja jotkut jopa kommentoivat vähemmän ystävällisesti. Ensimmäisen kerran elämässään HÄN tunsi itsensä syrjityksi ja syleksityksi ja näin omiensa taholta.  
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #145 on: 22. 10. 2011 21:09 »
Mutta Maahanmuuttokriittisyys ei tarkoita kriittisyyttä maahanmuuttajia kohtaan vaan maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan.  Nyt hän näkee sen kriittisyytenä maahanmuuttajia kohtaan ja sehän on epäillysti rasismia.  Hän ei edes huomaa, että se kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa.

Uskon, että hänellä on termit hallussa paremmin kuin meillä.
Hän ymmärtää takuulla mikä on ero kritiikiissä maahanmuuttajiin tai maahanmuuttopolitiikkaan.
Meilläkin on täällä monta, jotka eivät näe eroa pakolaisuuden ja työvoiman siirtolaisuuden välillä.

Ja toistan, itse tänne tuomassasi esimerkissä hän sanoo selvästi:

Quote
Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia.

Se että hän puhuu MYÖS maahanmuuttokriittisyydestä on taas toinen juttu, mutta ei ehkä aina niin helppo erottaa termeistä... Mutta elä huoli Kari, et sinä ole ainoa jolla on vaikeuksia käsitellä näitä termejä samaan aikaan. Täytyy myös ottaa huomioon artikkelin kirjoittaja, jonka tehtävä on myös esitellä asia mahdollisimman selvästi lukijoille.... Ei sekään ole aina ihan helppoa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Juha Tuomikoski

  • Omalla nimellä
  • Kokelas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #146 on: 23. 10. 2011 23:11 »
Olen ollut pitkään poissa vaasalaisia.infosta, ja huomasin vasta nyt tuttavani Niiskutin esillelaittaman Roy Beck -pätkän. Se ottaa kantaa USAn maahanmuuttopolitiikkaan, joka on hyvin erilaista kuin suomalainen, ja jota en rupea tässä kommentoimaan.

Roy Beck on aivan oikeassa siinä, että maahanmuuttopolitiikalla ei suuresti vähennetä maailman köyhyyttä. (Tosin vaikutus köyhyyteen on suurempi kuin Beck esittää : kun rikkaaseen maahan otetaan yksi maahanmuuttaja, hän saattaa elättää aika monia sukulaisiaan niillä raha-avustuksilla, joita hän lähettää lähtömaahansa.)

Suomen maahanmuuttopolitiikan motiivina ei ole maailman köyhyyden vähentäminen. Esimerkiksi Balkanin romanit, jotka ovat hakeneet turvapaikkaa vedoten äärimmäiseen köyhyyteensä, käännytettiin tietääkseni 100%:isesti takaisin. He eivät valehdelleet puhuessaan köyhyydestään, mutta köyhyys ei ole oleskeluluvan myöntämisen peruste Suomessa.Oleskeluluvan perusteita ovat esimerkiksi avioliitto Suomessa asuvan kanssa, työvoiman tarve suomalaisella työmaalla, opiskelu Suomessa tai pakolaisuus.

Pakolaisuus tarkoittaa, että ihmistä vainotaan kotimaassaan. Hän ei siis voi jäädä kotimaahansa rikastuttamaan sitä työllään, kuten Beck esittää. Vaino tarkoittaa esimerkiksi tappamisen, raiskaamisen, kidutuksen ja perusteettoman vankeuden uhkaa. Oma ajatukseni on, että moraalinen velvollisuutemme on ottaa näin vakavasti uhattuja ihmisiä turvaan Suomeen. Samalla tavoin moraalinen velvollisuuteni on auttaa kadulla makaavaa pahoinpitelyn uhria. Jos kävelen hänen ohitseen pysähtymättä auttamaan, olen sydämetön egoisti.

Maailman pakolaisten määrä on miljoonissa, joten kaikkia emme voi auttaa. Joitakin kuitenkin voimme. En minäkään mieti siinä kadulla, että miksi minä tuota tyyppiä auttaisin - maailmassahan on varmaan tuhansia ihmisiä, jotka makaavat juuri tällä hetkellä kadulla henkitoreissaan. Se, että en voi auttaa heitä kaikkia, ei ole peruste olla auttamatta joitakin heistä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #147 on: 24. 10. 2011 08:08 »

Se että hän puhuu MYÖS maahanmuuttokriittisyydestä on taas toinen juttu, mutta ei ehkä aina niin helppo erottaa termeistä... Mutta elä huoli Kari, et sinä ole ainoa jolla on vaikeuksia käsitellä näitä termejä samaan aikaan. Täytyy myös ottaa huomioon artikkelin kirjoittaja, jonka tehtävä on myös esitellä asia mahdollisimman selvästi lukijoille.... Ei sekään ole aina ihan helppoa.


Voit olla kaikessa aivan oikeassa mutta rinnastamalla maahanmuuttokriittisyyden kiittisyydeksi maahanmuuttajia kohtaan, hän käännyttää samalla maahanmuuttopolitiikan kritisoijat, eli maahnmuuttopolitiikkaan parannusta haluavat, itseään vastaan.  Se on kuin purisi ruokkivaa kättä ja se ei koskaan ole järkevää.  Hänhän on epäillysti itsekin maahanmuuttokriittinen siten kuin itse maahanmuuttokriittisyyden ymmärrän.

Maahanmuuttokriittisyys on eri asia kuin maahanmuuttajavastaisuus.

Kritiikkiä esitetään jostakin asiasta silloin, kun kritisoija on jotain mieltä jonkin asian laadusta ja haluaa tuoda näkemyksensä esiin. Kritiikkiin kuuluu perustelu. Monikulttuuri- tai maahanmuuttokriittisyys kritisoi monikulttuurisuutta tai suunnitelmaa ja sen toteutustapaa tai seurauksia niiden ominaisuuksien vuoksi.

Jos seuraa jääkiekko-ottelua ja on Sportin puolella mutta kritisoi ankarasti Sportin  valmennusjohdon pelistrategiaa, ei se tarkoita sitä että on Sporttia vastaan.

Jääkiekkovalmennuskriittinen ei ole jääkiekkoilijoita vastaan.
Pikipruukin kritisointi ei tarkoita, että on Pikipruukkia vastaan.
Lumenaurauksesta kritisointi ei tarkoita, että on lumenauraajia vastaan.
Maanhanmuuttokriittisyys ei tarkoita, että on maahanmuuttajia vastaan.

Vaikkakin vuoden pakolaisella on enemmän kokemusta pakolaisuudesta kuin minulla niin minulla on kuitenkin enemmän elämänkokemuksia siitä mitä milloinkin on tapahtunut kun jotain on tehnyt.  Näen että kyseinen vuoden pakolainen onnistuu (luultavasti vahingossa) käännyttämään maahanmuuttokriittiset maahanmuuttajia vastaan.  Se ei minkään kaavan mukaan ole järkevää.

Olen itse maahanmuuttokriittinen koska haluan maahanmuuttajille paremmat olosuhteet.  Nykyinen järjestelmä jättää monia oman onnensa nojaan ja näyttäisi kannustavan rikollisuuteen sillä rikostilastot kohoavat samassa suhteessa maahanmuuton kanssa vaikka niiden pitäisi laskea.

Nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kuvaa mielestäni hyvin  termi, "Ojasta allikkoon."

Ketään ei saisi vetäistä ojasta allikkoon.

Jos joku näkee tässä näkemyseroa Juha Tuomikosken tekstiin, hän on väärässä.  Kannatan   Juha Tuomikosken näkemyksiä.  Kritisoin sitä, että vedämme "ojasta allikkoon."
« Last Edit: 24. 10. 2011 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #148 on: 24. 10. 2011 10:10 »
Miksi viittaat rinnastamiseen? Se jos olet saanut sen käsityksen ei tarkoita välttämättä että hän tekee sen.
Kari, jos on itse pakolainen, elää ja työskentelee pakolaisten parissa, niin silloin pystyy kyllä erottamaan kritiikin maahanmuuttajia kohtaan ja maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan toisistaan.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #149 on: 24. 10. 2011 12:12 »
Miksi viittaat rinnastamiseen? Se jos olet saanut sen käsityksen ei tarkoita välttämättä että hän tekee sen.

Koska hän tekee sen ja tuo sen enismmäisen kerran kansan huulille. 

Maahanmuuttokriittisyys tuotiin kansan huulille jotta se olisi erossa rasismista tai maahanmuutajakriittisyydestä.  Nyt hän rinnasti sen tosta noin vain.  Se on väärin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

belurisk

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #150 on: 24. 10. 2011 12:12 »
Maahanmuuttajista syntyy maahanmuutto. :)

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #151 on: 24. 10. 2011 13:01 »
Miten niin rinnastaa?  En ymmärrä. Minusta hän puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Sinä haluat taas nähdä ne rinnastaen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #152 on: 24. 10. 2011 13:01 »
Minä en ole täällä nähnyt yhtään maahanmuuttopoliittista kannanottoa. Valtaosa mielipiteistä ja kritiikistä on kohdistunut maahanmuuttajia vastaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #153 on: 24. 10. 2011 13:01 »
Okei minä luovutan.  Kai minä sitten olen rasisti kun olen maahanmuuttokriittinen ja haluan maahanmuuttajille parempia etuja.

Tosin en halua olla rasisti mutta minulle ei anneta muuta mahdollisuutta.

Jokin on pielessä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #154 on: 24. 10. 2011 14:02 »
Okei minä luovutan.  Kai minä sitten olen rasisti kun olen maahanmuuttokriittinen ja haluan maahanmuuttajille parempia etuja.

Tosin en halua olla rasisti mutta minulle ei anneta muuta mahdollisuutta.

Jokin on pielessä.


Niin on. Kritisoit itse Saido Mohamedia rinnastamisesta, mutta saat itse mahtumaan yhteen lauseeseen Rasismin, Maahanmuuttokriittisyyden ja Maahahanmuuttajien olot.

Joko ymmärrät miksi olen sitä mieltä, ettet oikein erota perunoita lantuista?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #155 on: 24. 10. 2011 14:02 »


Joko ymmärrät miksi olen sitä mieltä, ettet oikein erota perunoita lantuista?

Eniten mietityttää, että kuinka kerron sen ystävilleni joista pääosa on ulkomaalaisia.  Olen ollut heille rehellinen ja pitäähän tämäkin tietysti kertoa sillä kukaan heistä ei ole sitä huomannut.  En itsekään sillä olen aina vihannut rasismia. 

Leikki sikseen.  Matse hei.  Olet ihan pihalla ajatuksen logiikasta.  Et näytä tajuavan sanaakaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #156 on: 24. 10. 2011 15:03 »

Leikki sikseen.  Matse hei.  Olet ihan pihalla ajatuksen logiikasta.  Et näytä tajuavan sanaakaan.


Myönnän, etten ole aina mukana ajatuksen logiikassa. Siksi pitää olla rohkea ja uskaltaa kysyä.
Tällä kertaa minusta tosin tuntuu siltä, että olen pihalla sinun logiikastasi. Ja palstan historiaa muistellessani en tunne itseäni kovin yksinäiseksi tässä...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #157 on: 24. 10. 2011 18:06 »


Joko ymmärrät miksi olen sitä mieltä, ettet oikein erota perunoita lantuista?

Eniten mietityttää, että kuinka kerron sen ystävilleni joista pääosa on ulkomaalaisia.  Olen ollut heille rehellinen ja pitäähän tämäkin tietysti kertoa sillä kukaan heistä ei ole sitä huomannut.  En itsekään sillä olen aina vihannut rasismia. 

Leikki sikseen.  Matse hei.  Olet ihan pihalla ajatuksen logiikasta.  Et näytä tajuavan sanaakaan.

Kari ,  mä ainakin ymmärrän mitä tarkoitat....ainahan täällä muutama vääntää kaiken..........mutta tämä on Narsisteille tyypillistä !!!

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #158 on: 26. 10. 2011 11:11 »

Laihia osoittaa aitoa kansalaisrohkeutta, ilmoittaessaan kieltävät perusteensa
ns. kiintiöpakolaisten ja vastaavien maahamme integroitavien muukalaisten
sijoituspyyntöön

Peruste on realismia

Käytännössä, kun heidän sijoittamisensa syö omien kuntalaisten resursseja
aina toimeentulon harkinnanvara mukaanlukien

      Yksi pointti kuitenkin mikä kiinnostaa on se fakta, miksi esim.  Laihian kunta
      muiden vaasan ympäryskuntien ohella, ei selvitä todellisia perusteitaan
      työttömäin kunnasta vuokra asuntoa anovain hylkäysperusteisiin
      muutoin kuin "ei ole" kirjaimin

Totuushan lienee, että kyseiset loiskunnat eivät halua osallistua yhteiskuntavastuuseen
muutoin kuin omaa hyötyään varjellen, kuin entinen kommari konsanaan

Mottohan kun oli ja on edelleen:

                    Mikä on muiden: Tasataan
                    Ja
                    Mikä on omaa: Siitä pidetään kiinni

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #159 on: 26. 10. 2011 14:02 »

.

Eikös Vaasa laske nämä valtion 3300 työntekijääkin omaan työpaikka -"omavaraisuuteensa"

Vaikka tekevät koko pohjanmaalle töitä, eivät vain Vaasalle

.