Author Topic: Vaalit 2011  (Read 174362 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #640 on: 03. 04. 2011 10:10 »

.

Vaalien edellä on taas syyllistytty väärän datan levittämiseen harhautustarkoituksessa, esim Ylen vaalikeskustelussa Jutta Urpilainen väitti ettei Perhossa ole lääkäreitä

http://areena.yle.fi/video/1301603590451

kohdasta n. 1:10:30

"Pe 14:53 Keskipohjanmaa
Perhon lääkäritilanne on hyvä

Perhon kunta haluaa oikaista torstaina Ylen vaalikeskustelussa julkisuuteen annettua tietoa, että Perhossa ei olisi lääkäreitä. Perhossa on tällä hetkellä kolme virkalääkäriä ja hammashuollossa kaksi hammaslääkäriä, joten Perhon lääkäritilanne on hyvä. Käytännössä lääkäriin pääsee päivittäin. Hoitotakuu on toteutunut Perhossa."

http://www.kp24.fi/uutiset/269530/Perhon-l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ritilanne-on-hyv%C3%A4

.




Taitaa olla ainoastaan herkkoo, joka nyt syyllistyy datan levittämiseen tieten tahtoen harhautustarkoituksessa.

Jutta Urpilaisen puhe viitatussa asiassa oli minusta ihan hyvä ja asiallinen. Hän nyt vaan sattui muistamaan väärin sen kunnan, missä viimeksi oli ollut puhetta lääkäripulasta. Hän sanoikin suunnilleen tähän tapaan: Kuntauudistuksia tarvitaan, koska uskon että kuntalaisille on tärkeämpää kunnan lääkäreiden määrä kuin kunnanjohtajien määrä. Sen takia tarvitaan kuntauudistusta, että ihmisille pystytään takaamaan terveys ja vanhustenpalvelut. Nyt kun olen kiertänyt maata, olen huomannut että lääkäreistä on pulaa. Taisi olla Perhossa, missä viimeksi todettiin että lääkäreitä ei ole jne….

Mitään järkeä ei olisi ollut nimenomaan harhautustarkoituksessa muistaa kunnan nimeä väärin. No kaikkihan tietävät, että lääkäripula on yleinen ongelma useassa kunnassa. Tuskin tuolla kunnan nimellä itse asian kannalta mitään merkitystä oli, vaikka tietysti Perho haluaa omalta kohdaltaan asian oikaista.

Minä luen vaikka hyvin sivusilmällä sillä Miapetra menetti mielenkiintoni äänestäessään RG-line tukipaketin puolesta mutta tuon päivämäärän huomasin.

Jos minä oikein tunnen K.Lajunen, sinun poliittisen historiasi, tuskin olet koskaan edes tuntenut mielenkiintoa Miapetraa kohtaan. Joten älä viitsi.
« Last Edit: 03. 04. 2011 11:11 by Jorma Kivimäki »

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vaalit 2011
« Reply #641 on: 03. 04. 2011 13:01 »
Kyllä minunkin positiivinen mielenkiinto Miapetraa kohtaan haihtui kun hän ihan kuin ulkoa opetettu poliittinen broileri tokaisi "emme voi rajoja sulkea". Piste. Full stop. Period.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #642 on: 03. 04. 2011 13:01 »
Kyllä minunkin positiivinen mielenkiinto Miapetraa kohtaan haihtui kun hän ihan kuin ulkoa opetettu poliittinen broileri tokaisi "emme voi rajoja sulkea". Piste. Full stop. Period.

Jos minä oikein tunnen  Roy Rabb sinun poliittisen historiasi, tuskin olet koskaan edes tuntenut mielenkiintoa Miapetraa kohtaan. Joten älä viitsi.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #643 on: 03. 04. 2011 13:01 »
Minä viitsiin koska tunnen oman poliittisen historiani ja tunnen  Mia- Petra Kumpulan ja hänen poliittisen historia. En koskaan tule häntä äänestämään niin oikeistolaista politiikkoa. Tuntuu että hänen ja Jutta Urpilaisen  puheita pitää täällä käännellä ja selvittää, ettei hän sitä tarkoittanut mitä puhui että lopopujen  lopuksi tarkoitti jotakin muuta. Kuuroo Jussi oli kuullu kun mykkä Jaska oli sanonut, että sosia sussoo on nähnyt suden jäljet.

 Koetetaan nyt rahoittua, kahden viikon päästä tämä hullutus on ohi. Miksi en äänestä näissä vaaleissa,
kuka ajaa minun tarkoittamiani asioita eduskunnassa vaalien jälkeen. Ei kukaan. Nyt revitään, että meinaa hiha jäädään käteen, että äänestä mua minä vien sun asiaas eteenpäin. Kun on vaalit mennyt niin ei edes tervehditä. Ja kaikki palaa ennalleen, mikään ei muutu. Kolmen viikon päästä alkaa irvokas pelleily hallitusohjelmasta joka on itse asiassa kauan sitten ollut pilkulleen valmis. Hallituksen nimityspäivä on valmis.
Kyllä kansliapäällikköjen budjetin edessä ollaan Soinia myöten hiljaa ja sanat syödään siihen paikkaan. Luulen, että Vaasasta ei mene kukaan eduskuntaan. Myöhäistä on enää kumarrella maakuntaan kun sinne on neljävuotta pyllistelty. Merellinen menehtyjä. Seinäjoki ja sen ympärillä oleva maakunta saa edustajia joka puolueesta. ja Seinäjoki runnaa eteenpäin.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #644 on: 03. 04. 2011 15:03 »
Suksea jo vähän odottelinkin jatkamaan näitä satujen kertomista Miapetrasta.

Ensinnäkään Suksi (tai Rabb) ei väitteestään huolimatta tunne henkilökohtaisesti ollenkaan Miapetraa. Mitä taas tulee Miapetran poliittiseen historiaan, jokainen tietysti tietää sen vähintäänkin sillä tarkkuudella mitä lehdistä on saanut lukea.

Ulkopuoliset tuntuvat kuvittelevan tietävänsä paremmin kuin henkilö itse, mihin lokeroon kukakin poliitikko kuuluu. Tai oikeastaan kysymys on siitä, että ulkopuolisen taholta tapahtunut poliitikon nimittäminen puolueessaan johonkin siipeen on lähes aina tarkoitushakuista. Vasemmistopoliitikon haukkuminen oikeistolaiseksi tai päinvastoin on tietysti se pahin lyömäase.

Millä tuollaisia asioita oikeastaan edes mitataan ? Joku yksittäinen äänestys ei kerro paljon mitään, koska monesti äärivasemmisto ja äärioikeistokin saattavat äänestää samoin, vaikkakin eri lähtökohdista. Kumpikin täällä esiintynyt ”leimaaja” on tyytynyt pelkkään väitteeseen ilman minkäänlaisia perusteluita, koska sellaisia ei oikeasti edes löydy.

Offline pappa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #645 on: 03. 04. 2011 15:03 »
Minäpä olen päättänyt äänestää persuja.  Syy on yksinkertaisesti siinä, että haluan protestoida ns. vanhojen puolueiden  vaalirahasikailua, eu:n vakuurahastoa ja välinpitämätöntä suhtautumista tavallisen kansan tarpeiita kohtaan.

En siis ole muuttunut/muuttumassa persuksi.  Neljä vuotta riittänee siihen että ns. vanhat puolueet joutuvat pohtimaan olisiko jotain voinut tehdä toisin.  Persut tuskin saavat seuraavien neljän vvuoden aikana aikaan mitään, mitä ei voitaisi korjata.

Olen protestoinut ennenkin.  Äänestin esimerkiksi Elisabeth Rehniä vain siksi että Ahtisaaresta ei tulisi presidenttiä.  Minusta juuri näin pitää tehdä.  ”Mieltään muuttava äänestäja takaa, että politiikassa riittää äksöniä”.

Mitä tulee Miapetraan ,niin olen seurannut hänen vaiheitaan aina siitä saakka kun hänen isänsä "Vote" ensikerran ryhtyi haaveilemaan tyttärelleen poliitikon uraa.  Miapetra ei vielä itse tiennyt silloin asiasta mitään.

Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka arvioivat mp:tä kriittisesti.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #646 on: 03. 04. 2011 15:03 »

Jos minä oikein tunnen K.Lajunen, sinun poliittisen historiasi, tuskin olet koskaan edes tuntenut mielenkiintoa Miapetraa kohtaan. Joten älä viitsi.


Olet väärässä.

Miapetra saisi mielenkiintoni melko helposti jossei olisi äänestänyt tukipaketin puolesta.  Tukipakettihan kiinnostukseni vihreitä kohtaan herätti siinä määrin, että olin jopa kunnallisvaaliehdokkaana.  Nyt pakolaispolitiikka vei mielenkiintoni heitä kohtaan ja olisin erittäin helppo ääni.  Tällä hetkellä minulla ei ole varteenotettavaa ehdokasta.  Vaatimukseni eivät ole suuret.  Ne ovat ettei ehdokas ole sama joka äänesti kaupunginvaltuustossa tukipaketin puolesta eikä kannata hallitsematonta maahanmuuttopolitiikkaa.  Siis vain kaksi pääasiaa.  Muut asiat seulotaan sitten harvemmalla kannalla ja voidaan jopa hyäksyä omasta linjastani eroava käsitys, mutta näitä kahta pidän suuntaviivana josta en tingi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #647 on: 03. 04. 2011 16:04 »
Tässä Vasemmistoliiton valikamaa Rewell Centeristä:

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #648 on: 03. 04. 2011 17:05 »

Minäpä olen päättänyt äänestää persuja.  Syy on yksinkertaisesti siinä, että haluan protestoida ns. vanhojen puolueiden   eu:n vakuurahastoa ja välinpitämätöntä suhtautumista tavallisen kansan tarpeiita kohtaan.



Tässä on minusta ristiriita kun ottaa huomioon että vanhat puolueet hoitivat talletussuojan päivityksen siten että valtio takaa aina 50000 tuhanteen euroon saakka tavallisten ihmisten talletukset, veronmaksajan piikkiin tietysti.  Kyllä tuota rahaa on poltettu näköjään aika hulvattomasti kotimaassakin, tavallisten vastuuttomien ihmisten tukemiseen.

Minusta kaikkien pitäisi kantaa oma vastuunsa,  mutta yksikään puolue ei näytä lupaavan juuri sitä,  joten en pysty näkemään syytä äänestää lainkaan,  vaan täytyisikö lähteä Pentti Suksen linjoille ja lopettaa koko pelleily.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #649 on: 03. 04. 2011 17:05 »
No nyt Kivimäki vitsin  murjaisi, vai en muka tunne Mia Petra Kumpulaa. Voi tätä ikuista selittelijää!!!!!
Olen tuntenut likan jo räkänokkaisesta kersasta ja isän tunnen  oikein hyvin eli keittiömestari Vote Kumpulan.
Kummankaan kohdalla en tunne mitään erityistä voittoa tai tappiota tuntemisesta.

Mia Petra on oikeristodemari niin oikeistolainen kun voi olla. Työväenaatteesta ei tiedä juurikaan mitään.
Älä Kivimäki ala luulojesi perusteella lajittelemaan keitä ihmisiä minä tunnen ja keitä en. Siinä tulee yllätyksiä hyvin äkkiä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #650 on: 03. 04. 2011 17:05 »
Minä kysyn vielä, mitä arvojani Mia Petra Kumpula ajaa seuraavan neljän vuoden aikana.
Kyllä nyt ollaan köyhän asialla, vanhuksille luvataa rahaa ja palveluja, luvataan ehkäistä syrjäytymistä ja rikollisuutta. Tasan kahden viikon kuluttua kun aletaan  tuloksia julistaa, siihen loppuu julistamiset.
Siihen paikkaan. Olen punninnut ketä minä äänestäisin, en ole ehdokastani löytänyt. Minua ei enää puolueet
vie sarvikelkalla päin navetan seinää.  Sitä ne ovat vuosikymmenten aikana yehneet ja olen kuhmuja saanut. Kyllä kai minä jossain kohtaa saan opikseni.
Pystyn jo nyt ennustamaan, että Ristinummelta tulee veret hyytyävä vaalitulos. Siellä on voittajina nukkuvien puolue ja perussuomalaiset. Omassa vaalipiirissä voittaa perinteisesti RKP ja kokoomus.

Olen seurannut Mia Petra Kumpulan eduskuntatyötä, eipä kehumista ole. Rabbe Grönblomille oli työntämässä rahaa ja nyt työntää surutta EU:lle takauksiin ja vakausrahastoon. Ei mitään myötätuntoa pelastusarmeijan leipäjonolaisia kohtaan.

Siis. olen Nukkuvien  Puolueen Vaasan kunnallisjärjestön jäsen ja kannattaja.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #651 on: 03. 04. 2011 18:06 »
No nyt Kivimäki vitsin  murjaisi, vai en muka tunne Mia Petra Kumpulaa. Voi tätä ikuista selittelijää!!!!!
Olen tuntenut likan jo räkänokkaisesta kersasta ja isän tunnen  oikein hyvin eli keittiömestari Vote Kumpulan.
Kummankaan kohdalla en tunne mitään erityistä voittoa tai tappiota tuntemisesta.

Mia Petra on oikeristodemari niin oikeistolainen kun voi olla. Työväenaatteesta ei tiedä juurikaan mitään.
Älä Kivimäki ala luulojesi perusteella lajittelemaan keitä ihmisiä minä tunnen ja keitä en. Siinä tulee yllätyksiä hyvin äkkiä.

Jos sinä olet Suksi joskus pienenä isä Voten kautta tyttäret nähnyt, ei se merkitse sitä että tuntisit nykyisen Miapetran (kirjoitetaan muuten yhteen). Ainakaan Miapetra itse ei edes tiennyt kuka on Pentti Suksi. Jossain kehui nimen kuulleensa, ei kylläkään muistanut mistä yhteydestä. Sama juttu tämän toisen ”tuntijan” kohdalla.

Voten tunteminen ei tässä nyt kyllä auta yhtään mitään, sillä hän ei ole Miapetran 10-vuotisen poliittisen uran aikana asunut edes Vaasassa. Niinpä ns. ”tietosi” jopa Miapetran työväenaatteen tietämyksestä voi jättää omaan arvoonsa.

Nimimerkki pappa näyttää myös tuntevan antipatiaa Voten takia. Tämän nimimerkin kirjoituksesta olen sattuneesta syystä erittäin pettynyt.

En muuten halua jatkaa Suksen kanssa enempää, koska se on aina päättymätön tie.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #652 on: 03. 04. 2011 18:06 »
Älä sitten jatka jankuttamista. Minä en ole kummastakaan niin  piitannut enkä seuraa hakenut.
Ja jos kansanedustaja Kumpula ei minua tunne, niin olkoot tuntematta. Kas kun nimen muisti. Ei se minun polkupyörällä ajoa haittaa mokoman tunteminen.. Mutta minulla ei ole mitään yhteistä Kumpulan kanssa.
Ollaan kyllä kaukana mielipiteistämme. Kyllä Sdp:n ryhmästä löytyy rehellisiäkin ihmisiä. En nyt sano ketä ne on, koska Kivimäki alkaa taas löperrellä siitä, että tunnenko vai en? Kumpulat olen tuntenut jo 1970-luvulta
mutta tällä ei ole mitään maankaatomerkitystä.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vaalit 2011
« Reply #653 on: 03. 04. 2011 18:06 »
Miapetralla on todella iso aukko sivistyksessään ellei tunne nimeä Pentti Suksi. Hämmästyttävää, mutta kertoo paljon, ehkä kaiken, tästäkin vaaliehdokkaasta.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #654 on: 03. 04. 2011 18:06 »
Minua häiritsee hieman se että eräs ehdokas pyrkyri, jonka nimeä en mainitse,  on perustanut vaalikamppanjansa lähimpien kilpailijoiden mustamaalaukseen.  Se on rumaa ja anteeksiantamatonta.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #655 on: 03. 04. 2011 19:07 »

Mitään järkeä ei olisi ollut nimenomaan harhautustarkoituksessa muistaa kunnan nimeä väärin. No kaikkihan tietävät, että lääkäripula on yleinen ongelma useassa kunnassa. Tuskin tuolla kunnan nimellä itse asian kannalta mitään merkitystä oli, vaikka tietysti Perho haluaa omalta kohdaltaan asian oikaista.


Onhan se huolestuttavaa todeta mikä tietovaje on keskipohjanmaata edustavalla kansanedustajaehdokkaalla oman perusmaakuntansa asioista, tiedän että kaikki eivät ole eduskunnassa noin hatarilla tiedoilla mutta alkaa oikeesti hirvittää

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #656 on: 03. 04. 2011 20:08 »
Miapetralla on todella iso aukko sivistyksessään ellei tunne nimeä Pentti Suksi. Hämmästyttävää, mutta kertoo paljon, ehkä kaiken, tästäkin vaaliehdokkaasta.

Johan vitsin murjaisit.  ;-)

Kuten arvelin, herrojen tunteminen rajoittui Miapetran vanhempien tuntemiseen - jos siihenkään.




Onhan se huolestuttavaa todeta mikä tietovaje on keskipohjanmaata edustavalla kansanedustajaehdokkaalla oman perusmaakuntansa asioista, tiedän että kaikki eivät ole eduskunnassa noin hatarilla tiedoilla mutta alkaa oikeesti hirvittää


Tässä taas hassunhauska mielipide. Kuinkahan moni puoluejohtaja mahtaa tuntea jokaisen maakuntansa kunnan lääkäritilanteen. Ei varmasti kukaan.
Epäilen, että jos Soinilta tiedusteltaisiin edustamansa Uudenmaan vastaavaa tilannetta, jäisi vastaus tosi lyhyeksi.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #657 on: 03. 04. 2011 20:08 »

Kuinkahan moni puoluejohtaja mahtaa tuntea jokaisen maakuntansa kunnan lääkäritilanteen. Ei varmasti kukaan.
Epäilen, että jos Soinilta tiedusteltaisiin edustamansa Uudenmaan vastaavaa tilannetta, jäisi vastaus tosi lyhyeksi.


Epäilen, että jos Soinilta kysyttäisiin jotakin mitä Soini ei tiedä, hän ei yrittäisi väittää tietävänsä mihin virheeseen Urpilainen sortui

Mutta, niin kuin sanottua tämä maailma ei ole tasapuolinen eikä tasa-arvoinen eikä kaikille ole samat säännöt, toinen saa vetää hatusta vaikka mitä eikä tule pikkulapset kyselemään tv:ssä että miksi täti valehteli televisiossa

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #658 on: 03. 04. 2011 20:08 »
Urpilainen muisteli sanoin ”taisi olla Perho” joten jo sanamuoto oli esitetty varauksellisesti. Sen sijaan herkkoo itse väitti, että kysymys oli harhautustarkoituksessa tehdystä virheestä. Minusta herkkoo tässä itse on tarkoitushakuisesti mollaamassa.

Olen muuten sitä mieltä, että jokainen poliitikko muistaa joskus asioita väärin. Se nyt lienee varsinkin kiireisenä kampanja-aikana selvää. Lausuntojaan tässä ovat joutuneet korjailemaan yksi sun toinen – Soini ehkä juuri eniten.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #659 on: 03. 04. 2011 20:08 »
Eilisiä vaalikarkkikokemuksia: Vasemmistoliiton karkeissa oli suklainen sydän. Kokoomuksen karkit olivat läpikovia...

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #660 on: 03. 04. 2011 21:09 »
.

Jostakin tuo väärä tieto Perhon lääkäreistä oli syötetty, kuulosti siltä että "omilta" joukoilta???

Mitä tästä taas opimme, kannattaa tehdä kotiläksyt

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #661 on: 03. 04. 2011 21:09 »
.

Jostakin tuo väärä tieto Perhon lääkäreistä oli syötetty, kuulosti siltä että "omilta" joukoilta???

Mitä tästä taas opimme, kannattaa tehdä kotiläksyt

.


Älä sekoita sosialidemokraatteja persujen toimintatapoihin. Tuo esittämäsi nimittäin kuulostaa ihan persujen ilmastopoliittisen ohjelman valmistelulta.

Soinille oli syötetty valmis Metalliliiton ohjelma, jota hän sitten erehtyi kehumaan valmistelleensa Brysselissä puolitoista vuotta. Kotiläksyt oli jäänyt kyllä kokonaan tekemättä.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #662 on: 04. 04. 2011 03:03 »
Minusta tuo kiistely siitä onko Persut parempia sosiaaliremokraatteja,  kuin originaali SDP on lähinnä naurettavaa. Hyvinvointivaltio on mennyttä kun kenenkään ei kannata tehdä työtä,  eikä myöskään teettää sitä.

Ainoastaan jos saa hyviä tukia yhteiskunnalta,  joku voi yrittää jotakin. Järjestelmä on läpeensä mätä. Suomalaisia pankkejakin pidetään pystyssä kattavalla talletussuojalla. Jos tämä purettaisiin, niin nähtäisiin kellä on varaa maksaa korkoja.  Valtion takaamana pankit myöntävät luottoja maksukyvyttömille, veronmaksajan piikkiin.

Nyt kun persut irroittavat suomen eurosta,  niin ennen sitä tuo älytön pankkituki suomesta on purettava. Veronmaksajan piikkiin ei enään saa myöntää huolettomasti lainoja maksukyvyttömille.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #663 on: 04. 04. 2011 08:08 »
On aina ilo lukea selväpäistä tekstiä. Tämä lainaus on IS:n artikkelitoimittja Jukka Tennilältä tänään:

”Kenties persujen kannattajilla ei ole kaksisia vaatimuksia politiikan sisältökysymyksissä. Heille saattaa riittää vahingonilo, joka syntyy siitä, että vaalitulos on vanhojen puolueiden mielestä väärä. Heitä voi kutkttaa kuulla, miten nikottelevin selityksin vallassa olevat tai valtaa aikaisemmin maistaneet puolueet selittävät persujen menestystä.

Uutispäivä Demarin päätoimittaja Juha Peltonen harmitteli viime perjantaina, ettei hän pääse ruotimaan persujen talouspoliittista ohjelmaa, koska sellaista ei ole.

Luultavasti Soini joutuu puolueen ohjelmatyön hataruuden vuoksi vaalitaistelun loppusuoralla yleisemminkin koville, mutta on epävarmaa, vaikuttaako päällikön ahtaalle joutuminen mitenkään niihin, jotka ovat jo päättäneet äänestää.
ja
Soini on jo joutunut vaikeuksiin harkitessaan ensin puolueelleen roolia tulevan hallituksen vapaamatkustajana ja käännettyään asiassa päivää myöhemmin kelkkansa. Hallitukseen menolla on aina hintansa, mutta poliittinen lasku kirjoitetaan vasta seuraavissa vaaleissa.
ja
Soini on toistaiseksi onnistunut räpiköimään ristiin puhumisestaan kuiville, mutta vaaran paikkoja tulee vielä. Poliittista taitoa mitataan myös sillä, pystyykö poliitikko virheen jälkeen sujuvasti nousemaan hetteiköstä lujalle maaperälle.”

Lue lisää IS:stä
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #664 on: 04. 04. 2011 13:01 »
Tein just päätöksen et jos äänestän, en äänestä ainakaan semmosta ehdokasta, jolla on vaalimainoksessa ruotsin kieltä. Musta semmonen ehdokas on erehtynyt, ei nää vaalit oo ruotsissa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #665 on: 04. 04. 2011 15:03 »
Tein just päätöksen et jos äänestän, en äänestä ainakaan semmosta ehdokasta, jolla on vaalimainoksessa ruotsin kieltä. Musta semmonen ehdokas on erehtynyt, ei nää vaalit oo ruotsissa.

Häh?

Suomihan on kaksikielinen valtio.  Täällä voitaisiin aivan hyvin puhua saamea.  Harva tietää, että täällä asuivat nykyiset lappalaisten esi-isät ennen meidän tuloamme.

Soini sanoi pahasti kun häneltä kysyttiin uskonnosta.  Hän uskoi johonkin josta nyt en muista mutta mielestäni kansanedustajan ei tulisi ottaa kantaa uskonasioihin, ellei ole kd-ehdokas,  vaan olisi ollut reilumpaa sanoa, "etten ota osaa uskonasioihin sillä kyse on uskosta ja se on pyhä asia jokaiselle ihmiselle ja minulla on oikeus olla sanomatta siitä mitään".

Sitten oli toinen asia jonka panin merkille.  Soinilta kysyttiin jotain josta en taaskaan muista mitä mutta sen muistan, ettei vastaus vastannut kysymykseen.  Sellainen ehdokas joka ei ymmärrä kysymystä ei ole oikeutettu ääneeni.  Tiedän kyllä, ettei Soini ole täällä ehdokkaana mutta sanoin nyt mielipiteeni.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #666 on: 04. 04. 2011 16:04 »
Nyt taitaa vaaliväsymys iskeä päälle näillä vallankumouksellisilla, porukka alkaa vaikuttaa apaattiselta. Taitaa sittenkin vanha hallitus jatkaa kiitos-sanoin.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #667 on: 04. 04. 2011 17:05 »

.

Taistelu laillisuuden puolesta on vasta alkamassa, Wanhojen Puolueiden vaalirahasotkut oli vain jäävuoren huippu

Kyllä tästä kekkoslandiasta vielä oikeusvaltio saadaan

"Suomen laissa on törkeiden rikosten valmistelun suhteen ”käsittämätön aukko”, jonka korjaaminen olisi yksinkertaistaen yhden pykälän päässä, sanoo oikeustieteen professori, perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas Erkki Havansi Uudelle Suomelle.

Havansin mielestä oikeusministeri Tuija Braxin (vihr.) saamattomuutta selittää sokea usko ”yliopistojen oikeusteoreetikkoihin”.

Ylen eilinen MOT-ohjelma nosti esiin törkeiden rikosten suunnittelun kriminalisoimattomuuden. Tiivistäen: Suomessa voi tilata palkkamurhan ilman rangaistusta, jos teko ei lopulta toteudu."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110699-palkkamurhat-%E2%80%9Daivan-kasittamaton-tilanne-suomen-laissa%E2%80%9D

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vaalit 2011
« Reply #668 on: 04. 04. 2011 18:06 »

OW huolissaan? Ei aihetta.
Persuilla hyvin pyyhkii.                         

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #669 on: 04. 04. 2011 18:06 »
Ihan vain mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä mieltä nm.herkkoo ja Persut on suomalaisille pankeille myönnetystä talletussuojasta,  siis takauksesta. 50 000 € per tili. Mukavaltahan tuollainen lahja tuntuu pankeille, ja veronmaksajan piikkiin tietysti.  Onko tuo väärin tai vastuutonta, mitä luulet sen käytännössä merkitsevän suomen rahoitusmarkkinoilla.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #670 on: 04. 04. 2011 19:07 »
Persuilla hyvin pyyhkii.                        

Varmaankin, mutta ongelmia on jo havaittavissa, vaikka nyt on vasta päästy valitsemaan ehdokkaita ja kuuntelemaan heidän mielipiteitään. Mitä sitten, jos todellista valtaa on jaossa ?

Perussuomalaisissa naisia alentava ilmapiiri:
http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index.shtml/arkistot/kotimaa/2011/04/1306130/perussuomalaisissa-naisia-alentava-ilmapiiri

Soinin melko tyly vastaus illan MTV: n tentissä ”Katkerien panettelua”. Jos asian olisi joku muu ilmaissut noin, sitä kutsuttaisiin ainakin täällä muun muassa Roy Rabbin toimesta ylimielisyydeksi.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #671 on: 04. 04. 2011 19:07 »

.

Ei nuo "kohtalot" niin kovilta tuntuneet, taitaa olla vain niin että Perussuomalaiset ovat tässäkin asiassa muita puolueita avoimempia

"Lamminkoski ei kuitenkaan syytä koko puoluetta, eikä puheenjohtaja Timo Soinia. Hänen mukaansa yhteydenottoja on tullut myös muista puolueista ja yhteisöistä.

- Joka puolueessa miehet tuntevat alemmuutta, jos nainen on aktiivinen. "


http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index.shtml/arkistot/kotimaa/2011/04/1306130/perussuomalaisissa-naisia-alentava-ilmapiiri

.


Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #672 on: 04. 04. 2011 19:07 »
Unohdit kertoa Lamminkosken sanoman alkuosan:

"
- Se oli kuin koirakoulu. Minulle sanottiin, että sooloilun on loputtava, eikä lehtiin saa enää kirjoittaa. Tällainen sanelu on aivan ennenkuulumatonta. Olen ollut kymmenen vuotta perussuomalaisissa ja ilmapiiri on tähän asti ollut hyvin vapaa, Lamminkoski sanoo.

Lamminkoski ei kuitenkaan peru puheitaan ja riitaa onkin jatkettu lehtien sivuilla ja internetissä, jossa puoluetoverit ovat vaatineet Lamminkoskea eroamaan puolueesta.

- Erovaatimusten takana on vaalitaktikointi ja kaikessa kuultaa pikkupoikien hiekkalaatikkoleikki. Se on kuitenkin niin, että eteläpohjalaiselle naiselle huutaminen on kuin heittäisi bensaa liekkeihin, Lamminkoski täräyttää.

Lamminkosken ja puolueen miesten käymä julkinen riita on herättänyt huomiota myös muissa puolueen naisissa.

- Minulle ovat soittaneet sellaiset naiset, jotka ovat kokeneet, että heidät on heitetty yli laidan. He ovat sympatiseeranneet minua ja kysyneet, kuinka jaksan olla tällaisessa äijäpuolueessa. Monet ovat myös kokeneet, että he eivät uskalla ottaa kantaa asioihin, jos ovat luottamustehtävissä tai ehdolla."

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #673 on: 04. 04. 2011 19:07 »

.

Tässähän on vasta yksien osapuolien mielipiteet esitetty, mielenkiintoista ettei vastineita pyydetty (ilmeisesti ei edes haluttu)

.


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vaalit 2011
« Reply #674 on: 04. 04. 2011 19:07 »
Mielestäni on oikein että valtio takaa ihmisten pankkitalletukset vaikkapa sataan tuhanten asti,  kun kyseessä on normaalit talletukset eikä keinottelusijoitus. Jos pankki holtittomuuden takia silloin menee konkurssiin, niin pienen ihmisen pieni säästö turvataan. Keinottelijat  kantakoot vastuun riskeistä jotka tietoisesti ovat ottaneet.

Normaalien pankkitalletusten takaus lienee valtiolle pieni menoerä verrattuna globaalien suurkeinottelijoiden pääomasijoitusten pelastamiseen.  Ihmisten pankkitalletusten -  vaikkapa vanhuuden turvaamiseksi - takaamista pidän jonkinlaisena sosiaaliturvana.

Eikö asia ole näin, original Wiik?  

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #675 on: 04. 04. 2011 19:07 »

.

Tässähän on vasta yksien osapuolien mielipiteet esitetty, mielenkiintoista ettei vastineita pyydetty (ilmeisesti ei edes haluttu)

.



Kaikki persuihin kohdistuva kielteinen koetaan yksipuolisena juonitteluna näköjään. Johan MTV: n sivuilla oli melkein saman tien eilen Soinin vastine. Saman hän totesi vaalitentissä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index.shtml/arkistot/kotimaa/2011/04/1306132/soini-vastaa-naisille-katkerien-panettelua

Myös Pekka Vennamo on hieman kritisoinut Soinin linjauksia:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110906-aani-menneisyydesta-varoittaa-timo-soinia

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #676 on: 04. 04. 2011 20:08 »

.

Kyllä sitä on vaan parasta alkaa asemoitumaan jo vaalien jälkeiseen aikaan, mitä pikemmin sen parempi

"- Naisilla on erittäin merkittävä rooli puolueessa, Soini vakuuttaa.

Myös Perussuomalaiset Naiset ry:n puheenjohtaja Marja-Leena Leppänen pitää lausuntoja julkisuushakuisena panetteluna ennen vaaleja. Naisjärjestön hallitus ei hänen mukaansa ole havainnut minkäänlaisia ongelmia naisten asemassa puolueessa.

Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokkaista kolmannes on naisia."

(MTV3)

http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index.shtml/arkistot/kotimaa/2011/04/1306132/soini-vastaa-naisille-katkerien-panettelua

.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #677 on: 04. 04. 2011 20:08 »
Herkkoo se haluaa löytää keitosta pelkät sattumat :-)

Lisätään tähän vielä, että onhan ihan politiikan tutkija esittänyt, että persujen nousun taustalla on äijäahdistus. Ilmankos naiset tahtovat jäädä jalkoihin. Soini itse on nimennyt perussuomalaiset vihaisten miesten puolueeksi kirjoituksessaan Aamulehdessä.Täälläkin on muuten esiintynyt ajoittain kaipuuta Kekkosen aikoihin.

http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011021013152026_vl.shtml
« Last Edit: 04. 04. 2011 20:08 by Jorma Kivimäki »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #678 on: 04. 04. 2011 20:08 »

.

Sehän on vain hyvä että puolueella voi olla myös sosiaalinen terapoiva vaikutus, ainahan voi turvallisesti syyttää puoluetta omista ongelmista tai omasta änkyröinnistä aiheutuneista ristiriidoista joita valitettavasti on joskus katsottu liiankin pitkään läpi sormien

.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #679 on: 05. 04. 2011 03:03 »

Jos pankki holtittomuuden takia silloin menee konkurssiin, niin pienen ihmisen pieni säästö turvataan. Keinottelijat  kantakoot vastuun riskeistä jotka tietoisesti ovat ottaneet.

Normaalien pankkitalletusten takaus lienee valtiolle pieni menoerä verrattuna globaalien suurkeinottelijoiden pääomasijoitusten pelastamiseen.  Ihmisten pankkitalletusten -  vaikkapa vanhuuden turvaamiseksi - takaamista pidän jonkinlaisena sosiaaliturvana.

Eikö asia ole näin, original Wiik?  

Kansalaisten talletukset ovat noin 70 miljardia  euroa.  Minusta se ei ole pieni summa,  joka on taattu veronmaksajan piikkiin.  Se on käytännössä monin kerroin enemmän, kun 1990-luvun alussa pankkien pelastamiseen käytetty noin 5 miljardia euroa.

Noista nykyisistä takauksista johtuen,  pankit myöntävät nyt lainaa suomessa ,  aivan holtittomasti maksukyvyttömille, vielä paljon hulvattomammin,  kuin ennen 1992 lamaa.

Nyt romahdus toisi neljätoista kertaa suuremman laskun veronmaksajille. Tähän nähden eurooppaan annetut takaukset ovat taskurahoja, mitättömiä,  en ymmärrä miksi niistä edes keskusteltaisiin,  kun omassa silmässä on helvetinmoinen hirsi.

Mikä sitten romahduttaisi tämän suomalaisen pankkijärjestelmän ? Miettivätkö Persut,  tai mietitkö Roy koskaan itse miten tuollainen romahdus mahdollistuu.  Taloudessa ensisijaisesti on kysymys uskosta, aivan samala periaatteella kun oikeassa uskonnossakin.

Meistä jokainen tietää että vedessä puolittain kelluva mökki,  rapaisen tien päässä,  ei ole edes kunnolla tuhannen euron arvoinen. Silti pankki mielellään rahoittaa tuota kauppaa 70 000 eurolla, miksi se rahoittaa.   Näin takaukset toimivat,  se mahdollistaa vastuuttoman pankkien toiminnan.

Poliittiset päättäjät persuja lukuunottamatta tietävät että omassa silmässä on pirunmoinen hirsi haittaamassa näköä. Itse asiassa he näkevät jo sivulle paremmin, persujen ollessa täysin sokeita.

Siksi he epätoivon saattelemana yrittävät pitää pystyssä uskoa talouteen joka on täysin tyhjän päällä pelkän uskon varassa, eläkkeet nykyiset ja tulevat ovat myöskin sen varassa. En oikein jaksa ymmärtää miksi tämä pieni uskonvahvistus on nyt niin pahasta. Sillä siitähän vain on kysymys ei siitä että suomalaiset yhtääkkiä olisivat alkaneet kovasti pitää Kreikkalaisista tai Portugalin poloisista ihmisistä. Noilla ihmisillä ei edes ole tässä yhteydessä mitään merkitystä, kysymys on aivan eri mittaluokan asioista.

Olen sanonut ja sanon edelleenkin että minulle tosiaan sopii reaalitalouteen siirtyminen,  vaikka tänä iltana. Luulen kuitenkin ja tiedän että suurimmalle osalle Persuista ja muidenkin puolueiden kannattajista se olisi lähinnä mailman loppu.  Lisäksi he eivät pystyisi pakenemaan maasta,  koska heillä on vastuita.

Ymmärrän siis hyvin sen miksi nykyinen hallitus yrittää pitää euroa ja eurotaloutta pystyssä omalta osaltaan muiden euromaiden mukana. Se ei silti tarkoita etteikö asioita olisi voinut hoitaa toisinkin, itse olisin niin tehnyt suomen tilalla.  Olen siitä myöskin kirjoitellurt parin vuosikymmenen aikana kyllääntymiseen saakka.

Jos olisi vähänkin paremmin valmistauduttu,  olisi nyt kiva panna vaan käsi alle ja katsella,  kun siihen aletaan latoa rahaa monin kerroin enemmän,  kun mitä koskaan olisi pystynyt uneksimaankaan.

Totuuden nimessä on sanottava että tämäkin uskon varassa oleva raha,  on nyt joidenkin taskussa ihan oikeasti. Todeksi se tulee vähitellen kun ihmiset ja eurooppa maksaa velkaansa.

Minusta Persujen kannattaisi paremminkin kannustaa valtiota,  ihmisiä ja äänestäjiä maksamaan velkaa iloisella mielellä. Sillä juuri muuta tulevaisuuden näkymää ei oikeasti ole.

Sitäpaitsi onhan se mukavampaa tehdä töitä iloisella mielellä ja työurien pidentäminenkin on ymmärrettävämpää,  kun ymmärtää miksi suomalaisten täytyy nousta aamuisin töihin.

Politiikot eivät osaa ilmaista asioita kansankielellä, siksi tälläisiä Persu väärinkäsityksiä pääsee syntymään.