Author Topic: Vaalit 2011  (Read 174419 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #200 on: 04. 04. 2010 18:06 »
Sanoisin, Pentti, näin ensihätiin, että Pohjalaisen tilauksesta ei missään tapauksessa voida tinkiä, sillä mistä me saamme sitten lukea, että ruikukka Kokoomus on köyhän ja työväen asialla? Kuka sitten johtaisi köyhiä vallankumouksen tiellä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #201 on: 04. 04. 2010 18:06 »
En määritellyt suhteellista köyhyyttä, vaan absoluuttisen köyhyyden. Koeta kuvitella pärjääväsi tuolla summalla. Eipä tunnu olevan absoluuttisesta köyhyydesta tiedot hallinnassa. Kyllä minulla ilman googlettamallakin tietoa köyhyydestä.

Ei ole minun vikani, että sekoitat käsitteitä. Tuo sinun kirjoituksesi oli lähes sanasta sanaan lainattu tuolta Wikipedian sivuilta http://fi.wikipedia.org/wiki/ (köyhyys) kohdasta Köyhyys Suomessa. Joka tapauksessa tuossa puhutaan nimenomaan suhteellisesta köyhyydestä, jolla köyhyyttä yleensä mitataan.

Tässä muutama linkki selvittämään suhteellisen ja absoluuttisen köyhyyden käsitteitä:

http://yp.stakes.fi/NR/rdonlyres/69616D6B-BC2A-4885-8B94-1703B70CE30C/0/066moisio.pdf

http://www.stakes.fi/FI/ajankohtaista/Tiedotteet/2006/60_2006.htm

Quote
Sanoin jo tuolla edellä että saada puhtaana käteen edes tuhat euroa kuukaudessa olisi autuaallista. Kyllä sitä 5000 euron nettotuloillakin saa itsensä köyhäksi, on tuossa pöydälläni yksi tapausselvitettävänä. Se on suhteellista köyhyyttä, jos olen niin köyhä ettei ole miljoonaa pankkitilillä.  

Tuossa kohtaa olen kanssasi jokseenkin samaa mieltä.

Quote
Koskahan sinä lopettaisit tuon saivartelun, sanoisit reilusti,että tämä on totta. Se kun sinä navertelet ja kiemurtelet, ei se anna sosiaalidemokraateista kuin huonon kuvan. Pidetään pilkkana köyhiä ihmisiä. Vaalit lähestyy, niin kyllä on köyhällä ystäviä. Kyllä on Kumpula-Natrikinm on niin köyhän ystävää kun olla voi.  

Sitten kun kirjoitat asian oikein. Iloitse toki sinä siitä, että annan demareista huonon kuvan. Sen sijaan sinä syyllistyt jälleen kerran totuuden kiertämiseen, kun väität minun pilkkaavan köyhiä.


Quote
Absoluuttista köyhyys on silloin, kun tulot eivät riitä keskeisiin perustarpeisiin kuten ruokaan, asuntoon ja perusterveydenhuoltoon.  

Tulihan se lopulta sieltä. Se kun vain on hieman eri asia, mitä viestissä 194 kirjoitit (lainasit) ja jota kommentoin.
Muutenkin tuossa myöhemmin alat olla asian ytimessä, kun alat puhumaan todellisista ongelmista, eikä niinkään tilastollisesta köyhyydestä.
« Last Edit: 04. 04. 2010 18:06 by Jorma Kivimäki »

Akseli

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #202 on: 04. 04. 2010 18:06 »
Vaasasssa kuten muullakin päin maata on alueelliset sosiaaliasemat lakkautettu säästöpolitiikalla.
Nyt eivät enää ihmiset voi toimittaa hakemuslomakkeita kävellen lähisosiaaliasemalle.

Toimeentuloasiakkaan tulee, joka kuukausi palauttaa vakuuslomake sosiaaliasemalle.

Toimeentulotukiasioiden käsittelyssä on viivettä jo muutenkin ja jos köyhä ei rahan puutteen takia kykene lähettämään hakemuksia ajoissa tai ei ole rahaa bussilippuun, hänen taloudelliset ongelmat mutkistuvat entisestään.

Esimerkiksi Ristinummelle on saatava aluetoimisto takaisin. Samoin tulisi järjestää ilmaiset palutekuoret toimeentuloasiakkaille.

Köyhyydestä sen verran, että köyhyys on rikkaiden vastakohta. Kuten nyt vaikka Venäjällä tai Virossa, jossa on nyt aivan alyttömän rikkaita, mutta toisaalta köyhiä on ihan kadulla asti kerjäämässä rahaa ruokaan. Vakava ongelma on myös Virossa valtava työttömyys maan vähäiseen asukasmäärään nähden, mikä tietenkin lisää köyhyyttä.

Kertovat, että sosialismin aikaan ei kaduilla eikä muuallakaan yhteiskuntaa ollut köyhiä.
Mutta varmaankin tämä sama tilanne on muissakin entisissä sosialismin maissa. Kapitalismissa on aina ollut köyhiä, koska se on elimellinen osa talousjärjestelmää.

Kanadan talviolympialaisten aikaan tuli TV:stä ohjelmaa Kanadan intiaaneista ja heidän kurjasta elämästään köyhyydessä.

Kapitalismin ja köyhyyden osalta poikkeus oli vain Pohjoismaat, mutta ei kylläkään enää. Suomessakin jo kuluvana vuonna ylittyy miljoonan köyhän raja.

Mutta se on selvää, että vaaleilla ei köyhyyttä ratkaista silloin kun sairaus on itse talousjärjestelmästä lähtevää. Mutta totta kai jos vasemmisto nousee valtaa niin helpotusta kylläkin, josta esimerkki on Pohjoismainen hyvinvointi malli.
« Last Edit: 04. 04. 2010 18:06 by Akseli »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #203 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Kivimäki itse sekoittelee tahallisen tarkoitushakuisesti käsitteitä.  Minä puhun absoluuttisesta köyhyydestä. Osaatko sinä edes laskea pelkän kansan eläkkeen olevan ihmisen menoja? Tuskin, siltä se näyttää.  Jätetään nyt suhteellisen köyhät paperityöläiset ja metallimiehet omiin oloihinsa. Voi voi kun ei tänä vuonna pysty ostamaan uutta mersua. Minä puhun nimen omaan absoluuttisesta köyhyydestä. Koeta googlettaa pikkuisen tuoreempia tietoja minulle. Ne linkit ovat vanhentuneita eikä käsittele itse asiaa.

Missä kohtaa minä olen  virheellistä antanut väärää tietoa? Sinulle on joku inttäminen ja tyhjänpäiväinen väittäminen oikein elämäntyehtävä. Kirjoittaisit asiallisesti, niin tulisi jotain luotettavuutta. Minä olen kokenut rikkauden ja absoluuttisen köyhyyden ja noussut vasemmiston vastustuksesta huolimatta jaloilleni sieltä murheen maasta. Mutta helvetinmoisella  ja saatanallisella sisulla nousin.  Kun kirjoitan absoluuttisesta köyhyydestä, niin sinulla on kanttia  vääntää  se suhteelliseksi köyhyydeksi ja jos jatketaan niin suhteelliseksi rikkaudeksi ja absoluuttiseksi rikkaudeksii. Niin  kuin myös kommareitten tekstit täällä on esimerkkejä siitä, että köyhät ja pienituloiset älkää uskoko näihin saarnamiehiin.
Ei vasemmisto enää ole pienituloisten, pätkätyöläisten, eläkeläisten asialla. Seuraavissa vaaleissa, älkää antako kommareille ja demareille ääntänne, ei tule Suomeen kesää!

Pentti Suksi

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #204 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Quote
Toimeentuloasiakkaan tulee, joka kuukausi palauttaa vakuuslomake sosiaaliasemalle.
Toimeentulotukiasioiden käsittelyssä on viivettä jo muutenkin ja jos köyhä ei rahan puutteen takia kykene lähettämään hakemuksia ajoissa tai ei ole rahaa bussilippuun, hänen taloudelliset ongelmat mutkistuvat entisestään.
Esimerkiksi Ristinummelle on saatava aluetoimisto takaisin. Samoin tulisi järjestää ilmaiset palutekuoret toimeentuloasiakkaille.

Joo, toimeentulotuen perusosaan on laskettu bussikyytit, jos persaukinen lähtee nummelta työkkäriin  1 pvä, kelan kuorta palauttamaan 15 pvä, ja sossun lappua kuskaa 30pvä, niin se tekee HALVIMMILLAAN 17,40e Vaasassa no, sitä voi jokainen funtsii millä rahalla sitten syö. Tästähän on tehty tutkimuksia, että miten toimeentulotuella elää...mitä se on about 400e /kk... mut ei nää kansanedustajat siitä tiä mitää... niillä on suurinpiirtein 10 kertaa enemmän euroja kuukaudes.

Joten mitä sitä köyhä äänestäis... AkuAnkkaa?

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #205 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Kivimäki itse sekoittelee tahallisen tarkoitushakuisesti käsitteitä.  Minä puhun absoluuttisesta köyhyydestä. Osaatko sinä edes laskea pelkän kansan eläkkeen olevan ihmisen menoja? Tuskin, siltä se näyttää.  Jätetään nyt suhteellisen köyhät paperityöläiset ja metallimiehet omiin oloihinsa. Voi voi kun ei tänä vuonna pysty ostamaan uutta mersua. Minä puhun nimen omaan absoluuttisesta köyhyydestä. Koeta googlettaa pikkuisen tuoreempia tietoja minulle. Ne linkit ovat vanhentuneita eikä käsittele itse asiaa.

Missä kohtaa minä olen  virheellistä antanut väärää tietoa? Sinulle on joku inttäminen ja tyhjänpäiväinen väittäminen oikein elämäntyehtävä. Kirjoittaisit asiallisesti, niin tulisi jotain luotettavuutta. Minä olen kokenut rikkauden ja absoluuttisen köyhyyden ja noussut vasemmiston vastustuksesta huolimatta jaloilleni sieltä murheen maasta. Mutta helvetinmoisella  ja saatanallisella sisulla nousin.  Kun kirjoitan absoluuttisesta köyhyydestä, niin sinulla on kanttia  vääntää  se suhteelliseksi köyhyydeksi ja jos jatketaan niin suhteelliseksi rikkaudeksi ja absoluuttiseksi rikkaudeksii. Niin  kuin myös kommareitten tekstit täällä on esimerkkejä siitä, että köyhät ja pienituloiset älkää uskoko näihin saarnamiehiin.
Ei vasemmisto enää ole pienituloisten, pätkätyöläisten, eläkeläisten asialla. Seuraavissa vaaleissa, älkää antako kommareille ja demareille ääntänne, ei tule Suomeen kesää!

Pentti Suksi

Ota Pentti laput silmiltä ja katso Viroon, mitä siellä tapahtuu. Viron kansa joutuu nyt kokemaan mitä on oikeistolainen politiikka ja kapitalismi.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #206 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Ei sentään ole niin hullua kun oli sosialismin aikana. Hakattiin hengettömäksi KGB:n putkassa ja jos siitä joten kuten selvisi, niin vietiin keskitysleirille Siperiaan. Lueppa hieman historiaa eikä sitäkään laput silmillä. Nyt uskaltaa olla järjestelmän kanssa erimieltä, ei menetä henkeänsä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #207 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Koeta googlettaa pikkuisen tuoreempia tietoja minulle. Ne linkit ovat vanhentuneita eikä käsittele itse asiaa.

Noissa linkeissä oli lähinnä kysymys suhteellisen ja absoluuttisen köyhyyden määritelmistä. Käsittelivät juuri sitä asiaa, mitä yritin esittääkin. Eivät ne siltä osin ole vanhentuneet.

Quote
Missä kohtaa minä olen  virheellistä antanut väärää tietoa? Sinulle on joku inttäminen ja tyhjänpäiväinen väittäminen oikein elämäntyehtävä. Kirjoittaisit asiallisesti, niin tulisi jotain luotettavuutta.   

Väitit minun pilkanneen köyhiä. Ei se Pentti Suksi ole köyhien pilkkaamista, jos sinun kanssasi sattuu olemaan eri mieltä.
Minä taas puolestani olen sitä mieltä, että olet koko forumin ylivoimaisesti asiattomin kirjoittaja. En kuitenkaan edes yritä toivoa sinulta asiallisuutta, koska tiedän se olevan turhaa.

Quote
Ei vasemmisto enää ole pienituloisten, pätkätyöläisten, eläkeläisten asialla. Seuraavissa vaaleissa, älkää antako kommareille ja demareille ääntänne, ei tule Suomeen kesää ! 

Joo me ollaan hävitty tämä peli. Tämä suositus varmaankin ratkaisee tulevat eduskuntavaalit. Selvyyden vuoksi tämä oli ironiaa, koska minusta on käsittämättömän lapsellista täällä antaa tuollaisia kehotuksia.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #208 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Nyt puhutaan köyhyydestä,  joka on tietenkin ikävä asia myöskin kapitalismin kannalta. Kapitalismi ei tarvitse köyhyyttä. Sensijaan yhteiskunnan hallintojärjestelmät tarvitsevat köyhyyttä.

Tuota köyhyyttä synnytettiin oikein urakalla menneinä vuosikymmeninä, kun tehtiin kolmikanta tulo ja sosiaalipoliittisia ratkaisuja. Näillä ratkaisuilla ohitettiin törkeästi Eduskunnan päätäntävalta sosiaali ja aluepoliittisissa ratkaisuissa. Tuota satoa nyt niitetään.


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #209 on: 04. 04. 2010 19:07 »
Proffan kysymyksen jälkeen ehdin jo pikkuriikkisen hetken luottaa Jorma herraan ,odotin vastausta no se oli turhaa. Hienosti väisti kysymyksen ja sen jälkeen käänsi asiat eri polulle.  Senkin jälkeen kun joku toinen vastaili kysymyksiin niin sekään ei kelvannut, joillekkin se on hyvä ettei politiikko poistu ruodusta.
veritas odium parit.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #210 on: 04. 04. 2010 20:08 »
Ei sentään ole niin hullua kun oli sosialismin aikana. Hakattiin hengettömäksi KGB:n putkassa ja jos siitä joten kuten selvisi, niin vietiin keskitysleirille Siperiaan. Lueppa hieman historiaa eikä sitäkään laput silmillä. Nyt uskaltaa olla järjestelmän kanssa erimieltä, ei menetä henkeänsä.


Otappa selvää, paljonko ihmisiä kuolee tälläkin hetkellä köyhyyteen?

Vain, Kuolema, ah, suo lohdun ja voimia antaa! Se on päivämme rohkeus, retkemme määränpää.

« Last Edit: 04. 04. 2010 20:08 by Hertta »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #211 on: 04. 04. 2010 20:08 »
Olen lapsellinen antamaan kehotuksen olemaan äänestämättä vasemmistoa jokam perustuu oma kohtaiseen kokemukseen ja tietoon. Tämä keskustelu on vahvistanut, että vasemmistolla ei ole mitään sympatiaa eikä empatiaa köyhiä kohtaan. Se Valto Kosken lakialoite jonka Juuseppi tänni linkkinä toi, on osoitus miten vähän piitataan köyhyyden poistamisesta. Pakoillaan,väistellään, ei puhuta mitään, ei kommentoida. Tämä keskustelu on ollut köyhien pilkkaamista, se kun otettaisiinm suoraan härkää sarvista kiinni ja lähderttäisiin sitä poistamaan.. Sosialimokkuraatit, sen  kummemmin kuin vasemmistoliitto ja  kommunistit, ei i heitä kiinnosta köyhyyden poistaminen vaan tämän epätasa-arvoisuuden ylläpitäminen ja jatkaminen. He eivät ole mikään vaihtoehto kokoomukselle ja RKP:lle tässä kaupungissa.

Kyllä minä tämän Kivimäen jankuttamisen koen pilkantekona köyhille. Minun täytyy sanoa, että olen moraalisesti selkeämpi ja se johtuu itsekoetusta tiedosta jota Kivimäellä  ei ole. Sitä ei ole Kivimäki koskaan kokenut, mitä se on suolet naukuu nälkää. Laman aikana sain kokea nahoissani mitä on köyhyys ja joutua veloista liriin. Työpaikka meni alta ja joutui työmarkkinatuelle. Kaksi vuotta sitä helvettiä kesti ja sen seurauksena tuli vakava sairaus. Jos olisin ollut kiltti ja nöyrä, niin mahdollisesti ensi vuonna saisin velkani anteeksi ja olisin luottokelpoinen. Tätäkin piti Kivimäen jankuttaa.

Mutta olin niin perkeleellisen vahva, että nousin sieltä suonsilmäkkeestä ja nyt on minulla asiat hyvin. Velat on hoidettu. Ei Kivimäki ne kokemukset kuitenkaan  unohdu koskaan. Ne seuraa mua matkallani tuonpuoleiseenkin. Tämä kirjoittelu  sen olen kokenut pahimman jälkeen pilkantekona. Niin vakava tämä kysymys on  ja oli silloin kun menetin  terveyteni. Se pilkanteko soi vieläkin vuosikymmenten jälkeen korvissani. Tämä on minulta humaania elämän tyyliä, rakkautta ihmiseen. Yhden säilytin ja se on usko ihmisten maailmaan ja se ei ollut mitään suihteellista. Jos sanot että kirjoitan köyhyydestä asiattomuuksia, niin se ei pidä paikkaansa. Täällä on ollut monia asiattomia kirjoittajia jotka ovat nyt häipyneet enkä perään ala itkemään.
Hyvä että ne on siivottu roskikseen ja roskiksen kansi toivottavasti on pantu kiinni. Tämänki kirjoituksen sinä vääristelet, sen osaan jo ennustaa. Vaikka kirjoittaisin enkelten kielellä, niin kyllä sinä vääntelet sitä toiseksi. Vai että on köyhyydestä kirjoittaminen asiattomuutta, kyllä on aikoihin eletty!

Pentti Suksi

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #212 on: 04. 04. 2010 20:08 »
Olen lapsellinen antamaan kehotuksen olemaan äänestämättä vasemmistoa jokam perustuu oma kohtaiseen kokemukseen ja tietoon. Tämä keskustelu on vahvistanut, että vasemmistolla ei ole mitään sympatiaa eikä empatiaa köyhiä kohtaan. Se Valto Kosken lakialoite jonka Juuseppi tänni linkkinä toi, on osoitus miten vähän piitataan köyhyyden poistamisesta. Pakoillaan,väistellään, ei puhuta mitään, ei kommentoida. Tämä keskustelu on ollut köyhien pilkkaamista, se kun otettaisiinm suoraan härkää sarvista kiinni ja lähderttäisiin sitä poistamaan.. Sosialimokkuraatit, sen  kummemmin kuin vasemmistoliitto ja  kommunistit, ei i heitä kiinnosta köyhyyden poistaminen vaan tämän epätasa-arvoisuuden ylläpitäminen ja jatkaminen. He eivät ole mikään vaihtoehto kokoomukselle ja RKP:lle tässä kaupungissa.

Kyllä minä tämän Kivimäen jankuttamisen koen pilkantekona köyhille. Minun täytyy sanoa, että olen moraalisesti selkeämpi ja se johtuu itsekoetusta tiedosta jota Kivimäellä  ei ole. Sitä ei ole Kivimäki koskaan kokenut, mitä se on suolet naukuu nälkää. Laman aikana sain kokea nahoissani mitä on köyhyys ja joutua veloista liriin. Työpaikka meni alta ja joutui työmarkkinatuelle. Kaksi vuotta sitä helvettiä kesti ja sen seurauksena tuli vakava sairaus. Jos olisin ollut kiltti ja nöyrä, niin mahdollisesti ensi vuonna saisin velkani anteeksi ja olisin luottokelpoinen. Tätäkin piti Kivimäen jankuttaa.

Mutta olin niin perkeleellisen vahva, että nousin sieltä suonsilmäkkeestä ja nyt on minulla asiat hyvin. Velat on hoidettu. Ei Kivimäki ne kokemukset kuitenkaan  unohdu koskaan. Ne seuraa mua matkallani tuonpuoleiseenkin. Tämä kirjoittelu  sen olen kokenut pahimman jälkeen pilkantekona. Niin vakava tämä kysymys on  ja oli silloin kun menetin  terveyteni. Se pilkanteko soi vieläkin vuosikymmenten jälkeen korvissani. Tämä on minulta humaania elämän tyyliä, rakkautta ihmiseen. Yhden säilytin ja se on usko ihmisten maailmaan ja se ei ollut mitään suihteellista. Jos sanot että kirjoitan köyhyydestä asiattomuuksia, niin se ei pidä paikkaansa. Täällä on ollut monia asiattomia kirjoittajia jotka ovat nyt häipyneet enkä perään ala itkemään.
Hyvä että ne on siivottu roskikseen ja roskiksen kansi toivottavasti on pantu kiinni. Tämänki kirjoituksen sinä vääristelet, sen osaan jo ennustaa. Vaikka kirjoittaisin enkelten kielellä, niin kyllä sinä vääntelet sitä toiseksi. Vai että on köyhyydestä kirjoittaminen asiattomuutta, kyllä on aikoihin eletty!

Pentti Suksi

"Porvarin uni / A Bourgeois Dream        
          
Porvari nukkuu hyvin. Hän uneksii kesähuvilan kuistille siilautuvasta auringonvalosta, huvimajan pitsimäisistä koristeleikkauksista. Purjeveneestä leppeässä tuulessa, golfkentän muotopuutarhasta. Perheestä, jossa on isä, äiti ja kolme lasta. Turvallisuudesta. Mutta kun porvari nukkuu huonosti, uniin tunkeutuvat valvontakamerat, poliisi, kalliin asunnon ikkunoita suurkaupungissa peittävät suojaristikot. Uni katkeaa, hän herää turvattomuuden tunteeseen. Elämässä ei koskaan ole tarpeeksi."   

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #213 on: 04. 04. 2010 20:08 »
Täällä on ollut monia asiattomia kirjoittajia jotka ovat nyt häipyneet enkä perään ala itkemään.
Hyvä että ne on siivottu roskikseen ja roskiksen kansi toivottavasti on pantu kiinni. Tämänki kirjoituksen sinä vääristelet, sen osaan jo ennustaa. Vaikka kirjoittaisin enkelten kielellä, niin kyllä sinä vääntelet sitä toiseksi. Vai että on köyhyydestä kirjoittaminen asiattomuutta, kyllä on aikoihin eletty!

Pentti Suksi

Eipä ole vaikea arvata mihin tämä taas on johtamassa. Kaikkien asiattomuuksien äiti Pentti Suksi taas vääristelee ja syyttää perättömistä - tällä kertaa aiheettoman jahdin kohteena on Kivimäki ja hänen kauttaan koko saatanan vasemmisto. Jos joku alkaisi vaatimaan tai jatkaisi oikeudenmukaisuuden vaatimista toteennäyttöstä, niin olisi varmaan aika taas ylläpidon mielestä panna keskustelu säppiin.

Ei Pena noita sun kirjoituksia täällä kukaa vääristele, paitsi sinä itse. Sinähan hyökkäät koko ajan itseäsi vastaan.

No, "ei voi kauhalla vaatia, kun....
« Last Edit: 04. 04. 2010 20:08 by Asiantuntija »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #214 on: 04. 04. 2010 20:08 »
Varsinaisesti köyhyyteen ei ole kuollut, mutta köyhyyden tuomiin sairauksiin on kyllä kuollut.
Tuota viimeistä kommenttia ymmärrä vanha erkkikään. Oli se niin sekava. Sellaisia unia ne kommunistit vielä näkee.
Johan nyt kirjoitetaan jo täyttä paskaa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #215 on: 04. 04. 2010 21:09 »
Helinin minäkin ehdin jo odotella.

Stakesin erikoistutkija dosentti Pasi Moisio on ollut mukana tekemässä muun muassa toimeentulotutkimusta, missä köyhyysrajaproblematiikkaa käsitellään laajalti.

Tässä ote hänen kirjoituksestaan.
Quote
Ei ole kuitenkaan löydetty kiistatonta rajaa suhteelliselle köyhyydelle, samoin kuin ei absoluuttiselle köyhyydellekään. Ilmeinen selitys tälle on, ettei taloudellisten resurssien jakaumasta ole löydetty yksiselitteistä rajaa, jonka alapuolella perustarpeiden tyydyttäminen tai toimiminen yhteiskunnassa tulisi mahdottomaksi.
Vaikeudelle löytää kiistaton köyhyysraja on monta syytä.
Ensinnäkin on käytännössä mahdotonta käytännössä määritellä tyhjentävästi ja mitata luotettavasti kotitalouksien kaikki relevantit resurssit sekä tarpeet, jotka näillä resursseilla tulisi tyydyttää.
Toiseksi kotitalouksien kyvyt, taidot ja mieltymykset taloudellisten resurssien käytössä vaihtelevat. Samat taloudelliset resurssit omaat kotitaloudet voivat saavuttaa hyvinkin erilaisen elintason.
Kolmanneksi, näkemys riittävästä elintasosta, joka mahdollistaa yleisesti odotetun elämäntavan, on hyvin pitkälle arvovalintakysymys. Sama koskee jossain määrin myös näkemystä terveen elämän vaatimasta elintasosta.
Vaikeuksista huolimatta sekä absoluuttista, että suhteellista köyhyysrajaa on kuitenkin yritetty määritellä. Määrittelyssä käytetyt ryhmät voidaan jakaa kuuteen ryhmään. Nämä menetelmät ovat tarve- ja vähimmäisbudjetit , pienituloisten kulutusrakenne ja –taso, suhteellinen tulometodi, kulutusdeprivaatioindeksit, konsensusmenetelmät sekä subjektiiviset toimeentulomittarit.

http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=42733&name=DLFE-7017.pdf
  

Erikoistutkijoilla näyttää olevan ongelmia määritellä rajaa, millä ihminen tulee toimeen. Meikäläiselle se ei liene ainakaan helpompaa.

Professional pyysi minua määrittelemään SDP: n kannan ”köyhyyskoukun hallintaan nähden”. Totesin, ettei minulla ole tietoa eikä asemaa sellaista tehdä. Esitän täällä vain ja ainoastaan omia mielipiteitäni. Täällä on keskusteltu lähinnä köyhyyden määrittelemisestä, juurikaan kukaan ei ole ottanut kantaa sen poistamiseen, ellei nyt epäsuorasti perusturvaan satsaamista lasketa sellaiseksi.

Aivan selvää lienee, että köyhissä on mukana on myös paljon pienituloisia eläkeläisiä. Paljon on puhuttu kuluttajahintaindeksin liian suuresta painoarvosta suhteessa palkkaindeksiin. Eläkkeet jäävät koko ajan jälkeen palkkatuloista tämän takia ja tämä asia on tietysti poliittisella päätöksellä muutettavissa. Tuntuisi kovasti kannatettavalta asialta.

Sukselle sen verran, ettei omakohtainen nälkäkokemus anna yksinoikeutta ottaa osaa köyhyyskeskusteluun. Mitä vääristelyyn tulee, osaat sinä sen aika hyvin. Sanoin, että ”olet koko forumin ylivoimaisesti asiattomin kirjoittaja”. Ja sinä panet suuhuni lauseen ”köyhyydestä kirjoittaminen on asiatonta”.
Tarkoitin enemmänkin näitä asiakohtaisia vääristelyjä. ”Tätäkin Kivimäen piti jankuttaa:” Kirjoitit näin. ” Tämä päivä on ilon päivä viime laman velallisille jotka nyt tänään vapautuvat lopullisesti veloista.”  Pakkohan noin pahasti väärä tieto oli korjata, koska kysymys oli ihan eri asiasta, eli luottotietojen puhdistamisesta niille, jotka olivat jo vapautuneet veloista. Ilmeisesti koski itseäsi. Valitettavasti se ei koske niitä, joilla tuo velka on vielä niskassaan. Minulla sattui olemaan tästä ystäväni kautta varma tieto.

Noista Suksen omakohtaisista raskaista kokemuksista minulla tulee lähinnä mieleen eräs toisen polven työnantaja. Kun työpaikan työsuojeluvaltuutettu joutui asiattomasti syytetyksi yhteistyökyvyn puutteesta, hän vetosi johtajalle että isäsi kanssa pärjäsin aina hienosti. Tämä nykyinen purskahti itkuun ja totesi, ettet anna edes isäni maata rauhassa haudassaan. Keskustele nyt tämän jälkeen asiasta järkevästi.
« Last Edit: 04. 04. 2010 21:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #216 on: 04. 04. 2010 21:09 »
http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/04/04/1-740-euroa--elaisitko-talla-elakkeella/20104751/139

http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=45367

Tulevaisuudessa eläkkeitä leikataan kovalla kädellä.
Elinaikakerroin pitää siitä huolen, joten mitään muita ratkaisuja (eläkeiän nosto) tuskin tarvitaan. Tämä merkittävä huononnus on jäänyt turhan vähälle huomiolle.
« Last Edit: 04. 04. 2010 21:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #217 on: 04. 04. 2010 21:09 »
Minun ei tarvitse hakea  ns. "ystävien" kautta tietoa. Sen verran ymmärrän juridiikkaa ja varsinkin velallisten juridiikkaa. Sitä sinulla valitettavasti ei ole. Luottotietoja ei voi puhdistaa ennekuin velka on loppuun käsitelty. Eli 15 vuotta on kulunut, sen jälkeen voidaan luottotiedoista nimi poistaa.

 Sitten taas Kivimäen vääristelyjä että minä olisin vieläkin velkavankeudessa. Minä vapauduin niistä 1996
ja luottotiedot tuli kuntoon. Sinä olet vääristelijä. Väität vieläkin, että luottotietojen puhdistaminen kosketteli minua. Ei millään muotoa täytsin pauikkansa pitämätöntä huuhaata. Voit tarkistaa minun luottotiedot, ne ovat täysin puhtaat. Mutta tarkista. Minulla ei ole vain "ystävien" vaan asiakkaiden tiedot, joille muutamille olen voinut ilmoittaa sen , että velat on poistettu ja luottotiedot puhdistettu ja työkansio on kiinni. Eikö tämä ole ILOSANOMA VELKAISELLE. Luulisi olevan.

Niitä linkkejä mitä osoittelet, on todella STM:n  huuhaa juttuja, kun pannaan todellisuus pöytään eli faktat niin on kakarat hiljaa. Ne on sellaisia teoria juttuja joilla todellisuuden kanssa ei ole mitään tekemistä.

 Laskinko väärin, pelkän kansaneläkkeen saajat, jossa esitin laskelman, ainakin  väität ne toiseksi. Laske siitä paljonko 350 euron käteen jäävällä osuudella saa aikaan? Koeta miettiä miten kuukauden elät sillä rahalla. Kun oikeusministeriö on laskenut, että ihminen tarvitsee jokapäiväiseen elämiseen 500 euroa kuussa. Niin  mistä pitää tinkiä? Sama on monien opiskelijoiden kohdalla, tonnikalapurkki on tuttu. Sinun kirjoittelusi köyhyydestä on tosiaankin tyhjää hölötettä. Sinähän teet suorastaan karhunpalvelusta puolueellesi noilla jutuillasi. Et mitään ehdotusta tuo miten köyhyyttä ja syrjäytymistä voidaan ehkäistä.

Siihen pitää ryhtyä Vaassassa poikki hallinnollisesti . Kun ihminen saadaan toimeentuloluukulta tekeväksi ihmiseksi ja se e olei Vaassasa ole suuri ryhmä kun jo säästetään sosiaalimenoissa miljoonan ja saadaan verotuloissa takaisin. Miten ihmistä pitää auttaa syrjäytymisestä? Syrjäytyminen on suuri turvallisuusuhka Vaasassa. Miksi tähän ei tehdä muutosta? Vaasan olisi pitänyt yli vuosi sitten tehdä sisäisen turvallisuuden ohjelma kuten valtioneuvosto edellytti, se on edelleen tekemättä. Tekoja pitää alata näkymään. Toivon, että Kivimäki lopettaisit tuon jankuttamisen ja tekisit omalle puolueelle palveluksen olemalla hiljaa.
 Eiköhän tämä määrittely nyt ole jo riittävän selvää ja ryhdytään miettimään todellisia kysymyksiä.

Siirryn "omalla nimellä"- palstalla koska täällä taas  häirikköjä.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #218 on: 04. 04. 2010 22:10 »
Minun ei tarvitse hakea  ns. "ystävien" kautta tietoa. Sen verran ymmärrän juridiikkaa ja varsinkin velallisten juridiikkaa. Sitä sinulla valitettavasti ei ole. Luottotietoja ei voi puhdistaa ennekuin velka on loppuun käsitelty. Eli 15 vuotta on kulunut, sen jälkeen voidaan luottotiedoista nimi poistaa.

Sitten taas Kivimäen vääristelyjä että minä olisin vieläkin velkavankeudessa. Minä vapauduin niistä 1996 ja luottotiedot tuli kuntoon. Sinä olet vääristelijä. Väität vieläkin, että luottotietojen puhdistaminen kosketteli minua. Ei millään muotoa täytsin pauikkansa pitämätöntä huuhaata. Voit tarkistaa minun luottotiedot, ne ovat täysin puhtaat. Mutta tarkista. Minulla ei ole vain "ystävien" vaan asiakkaiden tiedot, joille muutamille olen voinut ilmoittaa sen , että velat on poistettu ja luottotiedot puhdistettu ja työkansio on kiinni. Eikö tämä ole ILOSANOMA VELKAISELLE. Luulisi olevan.

Varmaa tietoa joka tapauksessa se, etteivät 1.4. vapauttanut kaikkia velallisia veloistaan. Tokihan minä myös uutisen asiasta luin.

Esitin pelkästään epäilyn, että ”ilmeisesti koski itseäsi”, kun kerroit vapautuneesi veloistasi jo 90-luvulla ja kun kyseinen luottorekisterin puhdistus laki tuli 1.4. voimaan. En väittänyt, enkä väitä tässä sinun asiassasi mitään. Jolloin keinolla olet näköjään saanut myös luottotietosi kuntoon jo ennen lain voimaan tuloa, hieno juttu.

En ole käsittääkseni missään vaiheessa kyseenalaistanut laskelmiasi. En ole niitä kommentoinut kuin myönteisesti, toteamalla että ”alat olla asian ytimessä”.

Eivät nämä tutkimukset ihan huuhaa-juttuja ole. Pelkään pahoin, että juuri niiden avulla ministeriöt määrittelevät sen, mikä riittää köyhälle toimeentuloon.

Älä sinä P. Suksi kanna murhetta minun karhunpalveluksista puolueelleni. Kirjoittelen ainakin toistaiseksi täällä, vaikket sitä tietysti haluakaan. Epäilen myös ilmoitustasi siirtymisestä ”omalla nimellä osioon”. Et sinä ole ennenkään malttanut pitää lupauksiasi näissä asioissa.
« Last Edit: 04. 04. 2010 22:10 by Jorma Kivimäki »

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #219 on: 05. 04. 2010 04:04 »

Vain, Kuolema, ah, suo lohdun ja voimia antaa! Se on päivämme rohkeus, retkemme määränpää.



Tämä Herttan lause on irvokas, tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa,  joka on perua sosiaalikremokratian tuottamasta poliittisesta konkurssista 1980-luvun loppupuolelta. Konkurssi kulminoitui 90-luvun lamaan. Tuolloin suomessa oli tilanne, missä kaikki oli velkaa kaikille, eikä uutta rahaa saanut enään halvalla.

Oikeasti jo 1978 olisi täytynyt ryhtyä luopumaan sosiaalikremokraattien johtamasta suunitelmataloudesta,  mutta he halusivat jatkoaikaa ja saivat sitä, kun onnistuivat mitätöimään ns. porvarisopimuksen.

No mennyt on mennyttä,  mitä siitä,  mutta näitä vahinkoja mitkä pääsivät syntymään,  ei korjata Herttan lääkkeillä. Tähän tarvitaan vieläkin terveempää oikeistolaisuutta kun mitä on nähty.

Mitä tulee Suksen omiin kokemuksiin lamasta ei kukaan voi niitä vähätellä, yksilötasolla tuo aika on ollut sotaan verrattavaa taistelua elämän jatkumiseksi,  tilanteessa jossa yhteiskuntakaan ei pystynyt auttamaan, koska sekin eli itse kuolreman rajamaastossa. Tuolloin olin sitä mieltä että koko suomen kannattaisi myydä veloista ja näin jälkeenpäin katsottuna,  kun kaikki uhraukset on tehty,  mutta mitään hyvää ei jäänyt jäljelle, se olisi ollut ehkä paras ratkaisu.

Olisi ainakin päästy aloittamaan kaikki puhtaalta pöydältä. Eikä verotusta tarvitsisi pitää tälläisella tappotasolla. Nyt kilpailukyky olisi huippuluokkaa globaaleilla markkinoilla. Tosin sosiaalikremokratian kolmikannan avulla saavutetut etuoikeudet olisi menetetty. Se ei olisi kuitenkaan köyhälle ollut haitaksi, vaan päinvastoin,  vapauttanut hänet elämään oman elämänsä puolesta.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Vaalit 2011
« Reply #220 on: 05. 04. 2010 08:08 »
Isämme ja meidänkin pyrkimys ja usko on ollut, että kansalaisten oloja ja elintasoa voidaan ja pitää parantaa, ei vähiten sen johdosta, että tiede ja tekniikka kehittyvät. Nyt on surullista todeta, että isämme pojat kiltisti alistuvat eläkkeiden ja muiden olojen määrätietoiseen huonontamiseen.

Mielestäni ja  perussuomalaisten mielestä talouden jatkuva kasvaminen on kuitenkin mahdoton yhtälö, emme voi kuluttaa joka vuosi aina vain enemmän, eikä se ole tarkoituksenmukaistakaan. Kasvuihanteen tavoittelu vie meidät lopulta tuhoon. Jotkut muistavat seitsemän kuoleman syntiä, joista yksi on ahneus.

Markkinatalous syöttää meille kaikille omaa viestiään, joka kuuluu: osta lisää ja kuluta paljon. Maamme köyhiin tämä kulutusmanipulointi ei onnistu, heillä ei ole millä kuluttaa. Kansamme on jakautunut kahtia, köyhiin ja hyvin toimeentuleviin. Siksi tarvitsemme nyt solidaarisuutta ja tuloerojen kaventamista.


Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #221 on: 05. 04. 2010 08:08 »
Tämä Herttan lause on irvokas, tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa,  joka on perua sosiaalikremokratian tuottamasta poliittisesta konkurssista 1980-luvun loppupuolelta. Konkurssi kulminoitui 90-luvun lamaan. Tuolloin suomessa oli tilanne, missä kaikki oli velkaa kaikille, eikä uutta rahaa saanut enään halvalla.

Vai on tämä yhteiskunnallinen tilanne perua 80-luvun loppupuolelta ?
Varsinaista poliittista syväanalyysiä. Minä kun luulin, että kysymyksessä olisi tällä kertaa ihan kansainvälinen talouskriisi.

Quote
 Oikeasti jo 1978 olisi täytynyt ryhtyä luopumaan sosiaalikremokraattien johtamasta suunitelmataloudesta,  mutta he halusivat jatkoaikaa ja saivat sitä, kun onnistuivat mitätöimään ns. porvarisopimuksen.

No mennyt on mennyttä,  mitä siitä,  mutta näitä vahinkoja mitkä pääsivät syntymään,  ei korjata Herttan lääkkeillä. Tähän tarvitaan vieläkin terveempää oikeistolaisuutta kun mitä on nähty.

Eikös tuo porvarien kassakaappisopimus tehty vuoden 1987 vaaleja (ei 1978) silmälläpitäen ?
Käsitykseni mukaan Suomessa on ollut vuodesta 1970 lukien koko ajan tukeva porvarienemmistö. SDP: n kannatus on pyörinyt noina aikoina pääosin alle 25 prosentin. Tuskin on mahdollista, että sen aikana demarit ovat kovin keskeisesti päässeet asioista hallituksessa päättämään. Tukevalla porvarienemmistöllä tätä maata on johdettu kaikki nämä vuodet.

Quote
Tuolloin olin sitä mieltä että koko suomen kannattaisi myydä veloista ja näin jälkeenpäin katsottuna,  kun kaikki uhraukset on tehty,  mutta mitään hyvää ei jäänyt jäljelle, se olisi ollut ehkä paras ratkaisu.

Olisi ainakin päästy aloittamaan kaikki puhtaalta pöydältä. Eikä verotusta tarvitsisi pitää tälläisella tappotasolla. Nyt kilpailukyky olisi huippuluokkaa globaaleilla markkinoilla. Tosin sosiaalikremokratian kolmikannan avulla saavutetut etuoikeudet olisi menetetty. Se ei olisi kuitenkaan köyhälle ollut haitaksi, vaan päinvastoin,  vapauttanut hänet elämään oman elämänsä puolesta.

Mitähän mahtaa olla tuo ”sosiaalikremokratian kolmikanta” ?
Tiedätkös OW, että nyt kun maassa on puhtaasti porvarihallitus, suurin osa työelämää koskevista laeista valmistellaan edelleen kolmikannassa. Esimerkkinä vaikkapa työttömyysturvaa koskeva lainsäädäntö.
Vain tulopoliittisista ratkaisuista on luovuttu, mutta eipä niissäkään enää aikoihin päätetty oikeastaan kuin verohelpotuksista maltillisten palkankorotusten tukemiseksi.
Työnantajien nykyinen tupovastaisuus ei johdu kolmikannan vastustamisesta, vaan uudesta strategiasta ajatellen palkanmaksutasoa. Kolmikannan keskeinen vastustus on jo pitkään tullut lähinnä kepun piiristä.

Heikki Lamminmäki

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #222 on: 05. 04. 2010 10:10 »
Olen seuraillut tätä vaalit 2011  osiota ja tullut siihen lopputulokseen.  –ettei aiheesta poikkeaminen edistä tippaakaan Vaasanseudun herättelyä vaaleihin.  Käsitykseni pohjaa osion alkuperäisen ajatuksen mukaan auttavan seuraavien eduskuntavaalien ehdokkaiden etsintään ja Vaasanseudun äänestäjien aktivointiin äänestämään Vaasan ehdokkaita.

Totean kuitenkin positiiviseksi Suomen sananvapauden olemassa olon, joka mahdollistaa myös toistensa yli ”laulamisen” kuin pimeää metsäpolkua kulkien.  Toinen keskustelun anti on,  Suomi tarvitsee köyhälistön.  Sitä tarvitsevat kaikki puolueet puolueohjelmasta riippumatta.  Tulevaisuudessa näitä on vielä runsaammin kuin mitä tänä päivänä.  Tästä pitää huolen nykypolitiikan jatkumisen salliminen.

Tulevaisuuden Suomen haasteet ovat juuri ne samat, jotka edellisten valtaapitävien toimesta heitettiin romukoppaan.  Koko Suomen elinvoimaisena ja kehityskelpoisena pitäminen ollaan tuhoamassa elinkeinopolitiikan ja palvelurakenteen ulosliputuksella. Suomalainen teollisuus ja työ karkaa tämän myötä suurien kulutuskeskittymien, sekä halvan työvoiman maihin. 

Vaara alkaa olla todella suuri, josta päästään vain muuttamalla suuntaa.  Takaamalla Suomalaisen elinkeinoelämälle toimintamahdollisuudet.  Esimerkiksi energiapolitiikan esteiden sallimalla edullisen energian tuottamisen Suomessa.  Tämä mahdollistaa useat tuottamistavat aina atomivoimasta risunpolttoon, sillä säätövoimaa tarvitaan aina.  Kuljetuskustannusten voimakas nousu tulevaisuudessa on Suomen teolliselle tuotannolle varsin kova haaste.  Koulutukseen ja tutkimustoimintaan panostaminen pitää olla yksi tulevaisuuden Suomen ykkösalue.

Kaikella yllä mainitulla alkaa olemaan kiire.  Suunnanmuutoksen voi tehdä vain seuraava eduskunta ja hallitus.  Vaasanseudun kehityksen päävastuulliset ovat seutukuntamme äänestäjät jotka omalla kynällään ratkaiset ketkä valitaan seuraavaan eduskuntaan ajamaan Vaasanseudun kehitysetuja.  Siinä meillä tämän blogin kirjoittajilla on yhteinen haaste edessämme.  Kuinka siinä onnistumme jää nähtäväksi.  Ei se kyllä toisiamme arvostelemalla onnistu, vaan puhaltamalla yhteiseen hiileen, ei kuitenkaan niin kovaa, että tuhkat on toistemme silmillä.


Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #223 on: 05. 04. 2010 11:11 »
Parin päivän viestit luettuani huomaan, että Kivimäen osalta ole menettänyt mitään. Sama jaarittelu jatkuu päivästä toiseen. Kivimäki ei voi ottaa kantaa köyhyyteen, kun on löytänyt sille useamman määritelmän. Tai sitten hän odottaa, että AY-pamput palaavat pääsiäislomalta ja antavat tarkemmat ohjeet.

Tässä nähdään se, että AY-liikkeen lihapatojen äärellä makoisaa elämää viettänyt demari ei tiedä mitä on köyhyys. Hän ei ole kokenut sitä henkilökohtaisesti eikä edes osaa sanoa, millaisella summalla pysyy juuri ja juuri hengissä. Kivimäki on niin kuin nykyajan demari-politrukit yleensä: vieraantunut kansasta ja etenkin sen  huono-osaisimmista.

Akseli, Hertta ym. äärivasemmistoa edustavat eivät ole yhtään sen parempia: kaikki muut maailmaan köyhät kyllä muistetaan, mutta kotimaan köyhät pääsevät vuoroon varasta sitten, kun on hoidettu  suuremmat asiat, niistä ensimmäisenä kapitalistisen järjestelmän lakkauttaminen. Tämä on ihan yhtä konkreettista kuin jehovalaisten puheet: liittykää viimeiseen taisteluun, sen jälkeen saatte elää  yltäkylläisyydessä.

Kun näitä ns. työväenpuolueiden mielipiteitä lukee, ei tarvitse ihmetellä, miksi yhä harvempi työläinen antaa äänensä heille jos käy yleensä äänestämässä. Esim. perussuomalaisissa köyhyysongelma ja sen syyt ymmärretään paljon paremmin. Esimerkkinä tämä Lauri Oinosen puhe.

http://www.youtube.com/watch?v=U_wd3HHK658


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #224 on: 05. 04. 2010 12:12 »
Köyhät kulkevat "pimeillä poluilla" ei siinä ajatella Vaasan seudun tulevaisuutta vaan ajatukset on, mitä tänään saa syötyä ja miten huomenna saa vuokran maksetuksi. Mihin Vaasan kaupunki tarvitsee köyhiä, senkö vuoksi että  on virkoja? Oli todella inhottavaa tulla viime helmikuussa Tukholmasta kotiin ja mennä puolustamaan päämiestäni siitä hirvittävästä erehdyksestä, että hän oli ostanut kahden euron hintaisen teemakkaran palan. Kolmen satraapin voimalla tunnin kiljuttiin kun "oltiin niin  huolestuneita"
että riittääkö hänen rahansa? Ei voi olla enää hirmuisempaa asiaa. Ei ole köyhällä mitään vapautta. Mutta  on tosi. Hävisivät minulle ottelun mutta tällaista valvomista on köyhän elämä, ei edes kahden euron hintaista makkaran palaa saa kerran viikossa ostaa.

Juuseppi veti aivan oikean yhteenvedon. Lähde siinä sitten vaaleihin ajattelmaan Vaasdan etua, mutta ei valtakunnan etua. Kumpikohan se kansanedustajan tehtävä on?

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #225 on: 05. 04. 2010 13:01 »
-- -- -- ---

Mikä sinä Juuseppi olet vaatimaan keneltään köyhyyden määritelmiä, kun et itsekään niitä ole edes yrittänyt esittää. Enpä ole sinunkaan nähnyt mitään esittävän ”millä summalla köyhä pysyy juuri ja juuri hengissä.”
Viimeisinkään kirjoitus ei esitä yhtään omaa mielipidettä, ainoastaan toisten haukkumista. Tyypillistä persuilua. On varmaan mukavaa kirjoitella omalla nimellään hieman siistimmin ja sitten nimimerkin takaa heitellä lokaa.

Minä kyllä Juuseppi luulen, että tässä duunissa joutuu sinua enemmän olemaan tekemisissä ns. kansan kanssa mitä sinä eläkkeeltäsi ehdit. Joku voi tosiaan kuvitella, että jatkuva kaltoin kohdelluiksi tulleiden ihmisten asioiden hoitaminen on makoisaa elämää. Voin kyllä vakuuttaa, ettei itsestäni ainakaan siltä tunnu.
Minulla alkaa muuten olla niin pitkä kokemus ay-liikkeestä, ettei ole olemassakaan ay-pamppuja, joilta voisin ottaa ohjeita.

Kahdesta läheisimmästä kaverista toinen sattuu olemaan konkurssin tehnyt yrittäjä ja on tällä hetkellä peruspäivärahalla. Toinen on duunissa ja tavallinen palkansaaja. Jälkimmäisen ansiot ovat ihan hyvät, mutta myös työ raskasta. Aika hyvin tässä on päässyt myös näkemään, miten peruspäivärahalla pärjää.

Suksi sitten piti lupauksensa tällä kertaa lähes vuorokauden. Hän kävi kirjoittamassa tuonne yläkertaan, että ”Minä väitän, että kyllä eläkkeellä, työttömyyden peruspäivärahalla saa ruokaa riittävästi. Ei tarvitse nähdä nälkää. Köyhyys tulee toisessa muodossa miten ihminen voi sosiaalista elämää ympäristönsä kanssa.”
En ole tuosta ollenkaan eri mieltä. Näinhän se juuri on. Itse asiassa saman toteaa juuri tutkija Pasi Moisio tuossa raportissaan, johon laitoin aikaisemmin linkin. Ettei vaan Suksi lainannut tuota sieltä.. Ruuan, vaatetuksen ja asunnon lisäksi tarvitaan muita asioita, jotta saavutetaan sosiaalisesti hyväksyttävä elintaso. Se ei saa poiketa liiaksi ympäröivän väestön vastaavasta.

Suksi löytää totuuden Talouselämä lehdestä. Se on 950 euroa. Tässä varmaan viitataan Veli-Matti Ritakallio (Turun yliopisto) tekemään tutkimukseen. Sen mukaan kuitenkin rajoja on useampi, riippuen asuinpaikasta ja talouden koosta.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tutkija-vaittaa-950-euroa-riittaa-sinkulle/173728
« Last Edit: 05. 04. 2010 13:01 by Jorma Kivimäki »

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #226 on: 05. 04. 2010 14:02 »
Ota Pentti laput silmiltä ja katso Viroon, mitä siellä tapahtuu. Viron kansa joutuu nyt kokemaan mitä on oikeistolainen politiikka ja kapitalismi.

Sitä ennen Viro koki mitä on kommunismi ja neuvostoliittolainen salainen poliisi.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #227 on: 05. 04. 2010 14:02 »
Kansanedustaja Oinonen puhui juuri niistä asioista josta vasemmisto haluaa olla hiljaa. Kuuntelin puhetta tarkoin, johan vasemmistosta pidettiin koko ajan mölinää. Se kun  olisi kuunneltu hiljaa. Tästä asiasta olen juuri puhunut ja äärivasemmalta kuin äärioikealta ja sosdemit on tuominnut että kirjoitan täällä asiattomuuksia. . Niin ollaan köyhistä viraantuneita, eipä tunnista Kivimäkikään SAK lihapatojen ääressä mitä on köyhyys. Kas kun köyhät eivät ole enää SAK:n jäseniä. Niin vasen laita kansasta vieraantunut.

Nyt pitää  keskustella köyhyydestä ja se on valtakunnallinen asia. Nykyhallitus korotti pieniä eläkkeitä
kaksi kertaa, korotti  tai palautti  vasemmistohallituksen leikkaaman osan toimeentulotukeen,vapautti pieneläkkeistä veron kokonaan, poisti lasten päivähoitomaksun pienituloisilta vasemmiston suuresta vastuksesta huolimatta. Eihän ne ole riittäviä vieläkään, mutta enemmän pahan  oikeistohallituksen aikana on vähävaraisten hyväksi tehty.
Miksi on rikollista kirjoittaa totuuksista ja yhteiskunnallisista epäkohdista että minä siteerasan itseäni ja omia kokemuksiani ja tuen niitä joidenkin tutkijoiden toteamuksilla.

Siteeraan kokonaisuudessaan kansanedustaja Oinosta kysyn, onko Perussuomalaiset oikeasti sanojensa takana?

Minä luen nyt tarkoin mitä puolueet lupaa vaaliohjelmissaan tehdä työtä köyhyyden poistamiseksi. Olisi fiksua, että vasemmalla ja äärioikealla oltaisiin edes sivistyneesti hiljaa eikä munattaisi itseänsä jatkuvasti mölyämisellä. Tuntuu että minulla on ainoastaan kristillinen  moraali ja etiikka tallella, muilla se unohtunut.. Kyllä ollaan vasemmalla  rikkaita, ajellaan vanhalla  velaksi ostetulla vanhalla mersulla ja roiskitaan kuraa köyhän päälle. Ammattiyhdistysliikkeessä on ei tosi köyhiä näe ja niitäkin on, mutta ei niiden etua aja AY-liike. Valitettavasti.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #228 on: 05. 04. 2010 15:03 »
Kansanedustaja Oinonen puhui juuri niistä asioista josta vasemmisto haluaa olla hiljaa. Kuuntelin puhetta tarkoin, johan vasemmistosta pidettiin koko ajan mölinää. Se kun  olisi kuunneltu hiljaa. Tästä asiasta olen juuri puhunut ja äärivasemmalta kuin äärioikealta ja sosdemit on tuominnut että kirjoitan täällä asiattomuuksia. .

Kysymyksessä oli persujen kansanedustaja Pentti Oinonen käyttämä ryhmäpuheenvuoron välikysymyskeskustelussa, jossa aiheena on köyhyys ja perusturvan taso. Hän haukkuu maan hallituksen ja erikseen ministerit Hyssälän ja Risikon huonosta asioiden hoidosta. Huomasitko Suksi kehumiseltasi, että ehdokkaasi Risikko oli toinen Oinosen pääkohteista.
Lopputulemana Oinonen esittää, että kantaväestölle pitää myöntää samat etuudet kuin mamuille. Harkinnanvaraiset tuet kun menevät hänen mukaansa heille.
Et voi olla molempien Oinosen ja Risikon kanssa tässä asiassa samaa mieltä. Paha paikka...

Kamera näytti koko ajan eduskunnan oikeaa laitaa (hallituspuolueita) ja ainakin kerran myös pääministeri Vanhanen huusi väliin ”molemmat” kun Oinonen kyseli kumman köyhä eläkeläinen valitsee ruuan vai lääkkeet, kun molempiin ei ole varaa.

Kritiikki siis kohdistui kokonaan maan halitukseen, mutta jollain yliluonnollisella kyvyllä P. Suksi pystyi erottamaan, että mölinä ja välihuudot tulivat vasemmistosta. Olet kirjoittanut täällä aika monesta muustakin asiasta, mutta tämänkaltaiset ”omat tulkinnat” ovat juuri niitä asiattomuuksia. Ei siis se, että kirjoitat köyhyydestä tai omista kokemuksistasi.

Quote
Miksi on rikollista kirjoittaa totuuksista ja yhteiskunnallisista epäkohdista että minä siteerasan itseäni ja omia kokemuksiani ja tuen niitä joidenkin tutkijoiden toteamuksilla.  

Kuka noita kirjoituksiasi tuolta osin on rikollisiksi maininnut ? En ainakaan minä, päinvastoin juuri tuossa kohdassa olin kanssasi samaa mieltä.
Huomasitko myös, että linkittämäni Aamulehden artikkeli koski samaa Talouselämän julkistamaa tutkimusta, mitä itse lainasit. Huomasit varmaan myös sen, että siellä oli useampi luku tuon esittämäsi 950 euron lisäksi. Kannattaa lukea myös artikkelin alla oleva keskusteluosio. Siellä on ihan hyviä kannanottoja. Monet olivat kovasti eri mieltä noista arvioiduista toimeentulorajoista.
« Last Edit: 05. 04. 2010 15:03 by Jorma Kivimäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #229 on: 05. 04. 2010 15:03 »
Minulla ei ole mitään ongelmaa vaaliuurnalla jos minä ylipäätänsä sinne lähden. Voin olla menemättäkin, enkä tunne mitään sairausoireita. Eu vaaleissa en käynyt äänestämässä eikä siinä kuinkaan käynyt. Minä nyt katson tosi tarkasti  ketä ja mitä puoluetta äänestän, mutta tässä on nyt tullut selväksi että vasemmistoa en tässä elämässä äänestä, siksi tarpeekseni olen saanut Kivimäen hölötteista ja hänen puolueestaan. Jokainen rehellinen lukija ottakoot onkeensa hänen kirjoituksensa. Kyllä minä kuulin mistä suunnasta mölinä kuului, pääasiassa vasemmalta. Se paha kokoomus on tehnyt paljon enemmän köyhien hyväksi kun vasemmisto yhteensä.
Se on tosiasia, että paha paikka valita kummanko ottaa ruokaa vai lääkettä vain toiseen varaa.
Vai on köyhyydestä puhuminen Kivimäen  mielestä asiattomuutta!!!!!!!!!!
Luuletko Kivimäki ettyä m inulla on jotain pahapaikkaa äänestysuurnilla? Ei tosiaankaan.

Pentti Suksi

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #230 on: 05. 04. 2010 16:04 »

Minä luen nyt tarkoin mitä puolueet lupaa vaaliohjelmissaan tehdä työtä köyhyyden poistamiseksi. 


Joissain yhteyksissä olet maininnut, että arkistosi ovat laajat ja aukottomat, ja että kirjoituksesi perustuvat aina faktoihin. Hyvä niin, jos niin on. Laitan kuitenkin sinulle ja muillekkin linkin tietovarastoo, josta löytyy kaikkien Suomessa vuoden 1880 jälkeen esiintyneiden puolueiden ohjelmat. Niitä lukiessa eii tule aika pitkäksi. Ties vaikka, joku saisi idean perustaa, uuden puolueen, niin sieltä on hyvä aloittaa.

http://www.fsd.uta.fi/pohtiva/index


Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #231 on: 05. 04. 2010 16:04 »
Olen ollut monilapsisen perheen ainoa elättäjä(elikkä ansiotyössä käyvä).Vaikka ansiotasoni on paljosta ylityöstä ja sivutöistä johtuen ollut aika muhkea niin on noita asioita joskus laskeskellut ja todennut että.melkein samalla lailla olisi jäänyt rahaa käyttöön pelkällä toimeentulotuella.Totta kai tulotasoa olisi jonkun verran nostanut jos vaimo olisi käynyt töissä.On tuttavaperheitä joilla on käteen jäävä tulotaso asuntolainojen jälkeen ollut pienempi kuin toimeentulon minimi.vaaliasioista ihmettelen kyllä jos vihreät eivät koe vaalitappiota ja äänestäjiä siirry vasemmistoliiton kannattajiksi.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #232 on: 05. 04. 2010 17:05 »

Olet kirjoittanut täällä aika monesta muustakin asiasta, mutta tämänkaltaiset ”omat tulkinnat” ovat juuri niitä asiattomuuksia. Ei siis se, että kirjoitat köyhyydestä tai omista kokemuksistasi.

Vai on köyhyydestä puhuminen Kivimäen  mielestä asiattomuutta!!!!!!!!!!


Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #233 on: 05. 04. 2010 17:05 »
Työttömyysturvalain mukaiset työttömyyspäivärahat rahoitetaan valtionosuudella, työttömyysvakuutusmaksuilla, työttömyysturvan työnantajan omavastuumaksuilla sekä työttömyyskassalain mukaisilla jäsenmaksuilla.

Vuonna 2008 työttömyyskassat maksoivat ansiosidonnaista yhteensä 1 150 587 000 euroa. Valtion osuus ansiosidonnaisen rahoituksesta oli 416 562 000 euroa eli 36,2%. Työnantajien työttömyysvakuutusrahaston osuus oli 671 418 000 euroa 58,4%. Ammattiliittojen työttömyyskassojen osuus oli 62 608 000 euroa eli 5,4%.

Ansiosidonnaisen rahoituksen jako on kai oikeudenmukainen sikäli, että ei se ole ne ammattiliitot, jotka ansiosidonnaiselle työntekijöitä laittaa.

http://www.finanssivalvonta.fi

Quote
AKT avasi pään sille, että Suomessa lähestytään pikkuhiljaa eurooppalaista tasoa irtisanomiskorvauksissa. Ei tässä kapitalistisessa järjestelmässä kukaan voi rajoittaa työnantajan oikeutta harjoittaa yritystoimintaa haluamassaan laajuudessa. Sen sijaan irtisanominen voidaan tehdä entistä kalliimmaksi.

AKT tekee kaikkensa, että AKT:laisen palkansaajan vakinaistaminen olisi mahdollisimman suuri riski. Satamat voivat mennä koska tahansa lakkoon ja kuljetukset kauppoihin loppua ihan vaan sen mukaan millä jalalla Räty astui aamulla pottaan.

Työnantajat mursivat tehokkaasti AKT:laisten kuljettajien ja ahtaajien lakon käyttämällä yrittäjäkuljettajia ja pikaisesti koottua työvoimaa, jotka eivät olleet lakonalaisten liittojen jäseniä, ja viemällä AKT:n lakkoilun seuraukset täydellä voimallaan muiden alojen syyttömiin työntekijöihin ilman mitään siloitteluja ja joustoja.

Valtakunnallisten medioiden keskustelupalstoilla ei AKT pahemmin ymmärrystä saanut. Teksti oli palstojen enemmistöllä aika rajua. Erittäin hyvin palkattujen AKT:laisten junttapäätökset ja lakkoilu ja tukivaatimukset Suomen tämän hetkisessä tilanteessa herätti lähinnä tyrmistystä.

Itse olen sitä mieltä, että palkankorotusvaatimukset työnantajan kustannettavaksi johtaa vain siihen, että työnantajat vievät palkankorotukset hintoihin suurempana kuin oli palkankorotusten kustannus. Palkankorotukset on hintojen nousulla syöty miltei heti. Järkevämpi palkankorotus olisi palkansaajien veronalennus, jota taas vastustavat virkamiehet. Julkisen alan palkankorotukset edellyttävät velanottoa ja yksityisten alojen palkankorotusten mitätöimistä erilaisten verojen korotuksilla.

SAK on yhtä aikaa julkisten ja yksityisten alojen ammattiliittojen keskusjärjestö. Lisäksi SAK on hyvin SDP vetoinen voimankäyttöjärjestö. Tällä hetkellä SDP on oppositiossa ja tarve SAK:n voimapolitiikalle on suurempi, jotta voidaan osoittaa, että SDP ei kaihda lisätä Suomen maariskiä päästäkseen valtaan.

Suomessa pitäisi pyrkiä hintavakauteen ja julkisten menojen vakauteen, jolla pyritään estämään keinottelu ja kuplien rakentelu ja reaalitalouteen siirtyvät finanssikriisit. Suomessa pitäisi toteuttaa puhdasta kapitalismia, joka tarkoittaa, että valtio ei tue markkinataloutta millään muulla tavalla kuin palkansaajien veronalennuksilla. Valtio ei rahoita, eikä tue kannattamatonta yritystoimintaa koska muutenhan valtio sekaantuisi markkinatalouden toimintaan. Valtio takaa kuitenkin kansalaisten pankkitalletukset 50 000 euroon asti koska talouden toiminta edellyttää, että kansalaiset saavat rahansa pankista vaikka pankilla ei olisikaan millä maksaa talletukset ulos.
« Last Edit: 05. 04. 2010 18:06 by Timo Rintamäki »

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #234 on: 05. 04. 2010 18:06 »
Heti oli käyttöä paremmalle irtisanomissuojalle. Kotkassa on aloitettu yt-neuvottelut.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #235 on: 05. 04. 2010 18:06 »
Vuonna 2008 työttömyyskassat maksoivat ansiosidonnaista yhteensä 1 150 587 000 euroa. Valtion osuus ansiosidonnaisen rahoituksesta oli 416 562 000 euroa eli 36,2%. Työnantajien työttömyysvakuutusrahaston osuus oli 671 418 000 euroa 58,4%. Ammattiliittojen työttömyyskassojen osuus oli 62 608 000 euroa eli 5,4%.

Ansiosidonnaisen rahoituksen jako on kai oikeudenmukainen sikäli, että ei se ole ne ammattiliitot, jotka ansiosidonnaiselle työntekijöitä laittaa.

http://www.finanssivalvonta.fi 

Työttömyysvakuutusrahaston osuudet kerätään työnantajan ja työntekijän vuosittain vahvistettavilla työttömyysvakuutusmaksuilla. Ei siis voida puhua työnantajien vakuutusrahastosta.

Muuten tuo rahoitusosuus kuvaa kokonaisuutta, missä on mukana peruspäiväraha. Kuten aikaisemmin totesin, ei valtio ole mukana ansio-osassa.

http://www.tyj.fi/default.asp?id=414

Quote
AKT tekee kaikkensa, että AKT:laisen palkansaajan vakinaistaminen olisi mahdollisimman suuri riski. Satamat voivat mennä koska tahansa lakkoon ja kuljetukset kauppoihin loppua ihan vaan sen mukaan millä jalalla Räty astui aamulla pottaan.

Työnantajat mursivat tehokkaasti AKT:laisten kuljettajien ja ahtaajien lakon käyttämällä yrittäjäkuljettajia ja pikaisesti koottua työvoimaa, jotka eivät olleet lakonalaisten liittojen jäseniä, ja viemällä AKT:n lakkoilun seuraukset täydellä voimallaan muiden alojen syyttömiin työntekijöihin ilman mitään siloitteluja ja joustoja.

Valtakunnallisten medioiden keskustelupalstoilla ei AKT pahemmin ymmärrystä saanut. Teksti oli palstojen enemmistöllä aika rajua. Erittäin hyvin palkattujen AKT:laisten junttapäätökset ja lakkoilu ja tukivaatimukset Suomen tämän hetkisessä tilanteessa herätti lähinnä tyrmistystä.

Itse olen sitä mieltä, että palkankorotusvaatimukset työnantajan kustannettavaksi johtaa vain siihen, että työnantajat vievät palkankorotukset hintoihin suurempana kuin oli palkankorotusten kustannus. Palkankorotukset on hintojen nousulla syöty miltei heti. Järkevämpi palkankorotus olisi palkansaajien veronalennus, jota taas vastustavat virkamiehet. Julkisen alan palkankorotukset edellyttävät velanottoa ja yksityisten alojen palkankorotusten mitätöimistä erilaisten verojen korotuksilla.

SAK on yhtä aikaa julkisten ja yksityisten alojen ammattiliittojen keskusjärjestö. Lisäksi SAK on hyvin SDP vetoinen voimankäyttöjärjestö. Tällä hetkellä SDP on oppositiossa ja tarve SAK:n voimapolitiikalle on suurempi, jotta voidaan osoittaa, että SDP ei kaihda lisätä Suomen maariskiä päästäkseen valtaan.

Suomessa pitäisi pyrkiä hintavakauteen ja julkisten menojen vakauteen, jolla pyritään estämään keinottelu ja kuplien rakentelu ja reaalitalouteen siirtyvät finanssikriisit. Suomessa pitäisi toteuttaa puhdasta kapitalismia, joka tarkoittaa, että valtio ei tue markkinataloutta millään muulla tavalla kuin palkansaajien veronalennuksilla. Valtio ei rahoita, eikä tue kannattamatonta yritystoimintaa koska muutenhan valtio sekaantuisi markkinatalouden toimintaan. Valtio takaa kuitenkin kansalaisten pankkitalletukset 50 000 euroon asti koska talouden toiminta edellyttää, että kansalaiset saavat rahansa pankista vaikka pankilla ei olisikaan millä maksaa talletukset ulos.   

AKT: n lakko oli käsittääkseni täysin laillinen. Lakko-oikeus kuuluu länsimaiseen demokratiaan, eikä sitä ole poliitikkojenkaan taholta kyseenalaistettu. Vain laittomista lakoista on ollut tässä suhteessa parranpärinää.

Helpoin ja yksinkertaisin tapa on aina hyökätä jonkun henkilön kimppuun, tässä tapauksessa Rädyn. Tuskin missään liitossa puheenjohtaja pystyy käyttämään niin merkittävää valtaa, että yksin saisi lakkopäätöksiä juntattua.
Aina kun joku ryhmä on lakossa, on tekstaten palstat täynnä kaikenlaista. Mitä nyt hoitajia ymmärrettiin tavallista enemmän.

Itse asiassa SAK: lla, SDP: stä puhumattakaan, ei ole mitään tekemistä eri alojen lakkojen kanssa. Minusta on härskiä väittää, että kysymyksessä olisi poliittiset lakot. Itse olen vasemmistoliittovetoisessa Elintarvikeliitossa, jonka neuvottelijat istuvat parhaillaan sovittelijan pakeilla lakkouhan takia. Vassarit tuskin ovat demareita lakkouhallaan pönkittämässä. Kuulisitpa varsinkin Etelä-Suomen kentän ihmisten vaatimuksia, jota meidänkin liiton johto on monesti joutunut hillitsemään. Loppujen lopuksi elintarvikealallakaan ei ole pääosin rahasta kysymys, enemmänkin työajoista.

Työnantajien keskusjärjestö EK on tyrmännyt kokonaan tulopoliittiset kokonaisratkaisut. Se merkitsee samalla sitä, ettei valtiovalta ole mukana TES-kierroksella. Näin ollen myöskään veroratkaisut eivät enää kuulu käytössä olevaan valikoimaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #236 on: 05. 04. 2010 18:06 »
Osui tuossa silmiini, että tämähän on köyhyyden ja sosiaalisen syrjäytymisen torjunnan teemavuosi jonka on julistanut (Ei Pentti Suksi) vaan EUROOPAN UNIONI.

Teemavuoden tavoitteena on mm.

- Tunnustaa köyhyydessä elävien ja syrjäytyneiden oikeus ihmisarvoiseen elämään ja osallistuminen yhteiskunnalliseen toimintaa
- Korostaa kaikien vastuuta köyhyyden ja syrjäytymisen torjunnassa
- edistää sosiaalista yhteenkuuluvaisuutta ja
- vahvistaa eri viranomaisten sitoutumista sosiaaliseen oikeuden mukaisuuteen.

Järjestäjänä on Terveyden ja hyvinvoinnin lauitos eri tapahtumin ja hankkeissa puheenvuoro annetaan köyhille ja syrjäytyneille sekä heidän kanssaan työskenteleville. Yhteistyökumpanina  Sosiaali- ja terveysturvan keskusliitto yhdessä Suomen köyhyyden ja syrjäytymisen vastainen verkosto. Terveyden edistämiskeskus, Sosiaalipoliittinen yhdistys ja Elämäntapaliitto.
Hanketta rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö ja Euroopan unioni.

Teemavuoden suojelina  on tasavallan presidentti  TARJA HALONEN.
TERVEHDYKSESSÄÄN HÄN LAUSUU:

"Elämä ei aina  kohtele reilusti, mutta voimme yhdessä tasoittaa kanssaihmistemme tietä. Opin tämän jo lapsena Helsingin Kalliossa oman äitini sananpartena. Reilu yhteiskuntakin on mahdollinen, se edellyttää rohkeutta puuttua epäkohtiin. Siihen tarvitaan meitä kaikkia.

Meidän ei pidä tyytyä köyhyyspolitiikkaan, vaan meidän tulee rakentaa sosiaalisesti oikeuden mukainen yhteiskunta.
Hyvinvointi yhteiskunta on kestävin tae köyhyyden ja syrjäytymisen torjumiseksi. Avoin keskustelu ja kansalaistoiminta on demokratian keinoja asioiden eteenpäin viemiseksi.

Suomen tulee olla  aktiivinen hyvinvointi yhteiskunnan puolustaja niin kansallisilla kuin kansainvälisillä areenoilla. Tähän Euroopan Unionin teemavuosi 2010 tarjoaa hyvän mahdollisuuden.

Rekennetaan yhdessä reilumpaa maailmaa".

Sanoo presidentti Tarja Halonen. Vaasalaisia.info on näin osallistunut esimerkillisesti  köyhyyden teema vuoteen, aivan sattumalta. Tosiaankin tietämättä.

Mutta on  hyvä, että olemme kantaneet kortemme kekoon.  Tämän keskustelun voisin lähettää Terveyden ja hyvinvointi laitokselle.

Tämä minun loppukaneettina.

Pentti Suksi

Joka pimeydessä vaeltaa ja näkee valkeuden.

vanki

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #237 on: 05. 04. 2010 19:07 »
Minulla ei ole mitään ongelmaa vaaliuurnalla jos minä ylipäätänsä sinne lähden. Voin olla menemättäkin, enkä tunne mitään sairausoireita. Eu vaaleissa en käynyt äänestämässä

Hatunnoston paikka !  Tee hyvä Pentti kuten meikäläinen, älä mene äänestämään eduskuntavaalessa ennen kuin edustajien määrä on pudotettu 100 tai viiteenkymmeneen, ihan hullua että siellä istuu 200 + avustajat + muutaman sata virkaihmistä koska osavaltiossamme ei kuitenkaan oikeastaan enää päätetä mistään, EU:ssa päätökset tehdään, etkö ole huomannut että täältä matkustaa päivittäin politrukkeja brysseliin kuultavaksi. Vanki äänestää vasta silloin kun eduskunnassa määrä on vähennetty, ehkä seuraavassa elämässä.

belurisk

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #238 on: 08. 04. 2010 14:02 »
Ehkä köyhyys- ja syrjäytymis keskustelut voisi ainakin osittain siirtää tämän otsikon alle.
Koska tulevissa vaaleissa äänestäjillä olisi jälleen vaikutusmahdollisuus. 
Tulisi ennen vaaleja kyetä luomaan uhka nykyisille kansanedustajille etteivät he tulisikaan valituksi.
Nykyiset edustajat kun ovat ns "syvältä".
Mutta, mutta, mistä löytyisi kansan näkökulmasta luotettavia ja uskottavia KANSAN -edustajia.
Vaalit tulevat olemaan erikoisen tärkeät.  Kuka meistä haluaisi taas odottaa neljä vuotta, että jotain konkreettista tapahtuisi.  Tyytyisimmekö jälleen kuuntelemaan tämän kyseenalaisen eliitin puheita reagoimatta siihen mitenkään?
PS. Seuraan tällä hetkellä ek:n kyselytuntia TV1:stä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #239 on: 08. 04. 2010 19:07 »
Kuulehan beluriski, kylläpäs löit kovan kysymyksen. Olen samaa mieltä kanssasi, että näissä vaaleissa pitää nyt kuten taannoin Veikko Vennamo puhui "unohdetun kansan" asiaa miettiä. Unohdettu kansa on se kolmas luokka jota tuolla koetan nyt perustella oikein tieteenkin näkökulmasta. Unohdettu kansa on rikkaille tabu, ei siitä saa puhua.
Pitää elää hymnin hyminässä. Nämä vaalirahakohinat, Tiurakohinat ja lautakasat niillä hämätään kansaa,
luulemaan, että siinä on nyt jotakin. Ei niillä ei ole merkitystä, koska onhan nämä ollut aina. Ei nämä ole mitään uutta, mutta pitää seurata tarkoin mitä eduskunnassa tapahtuu? Leikataan, säästetään jne. Keltä otetaan pois niin pieni tuloisilta.