Author Topic: Vaalit 2011  (Read 174356 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #40 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Nuo Juusepin tiedot  Pro Vaasan kuolemasta pahasti ennenaikaisia.

Ystävällisesti Pentti Sukselle huomautan, että ennustukseni ei koskenut tätä päivää vaan vuotta 2012. Ennustuksellani on aikaa toteutua reilusti yli kaksi vuotta.


Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #41 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Tämä ainakin okksettaa, (lainaus IL 28.03.2010)  
Suuria vallitukia jaellut Nova Group meni konkurssiin kesällä 2009. Yhteensä konserni jakoi poliitikoille vaalirahaa 400 000 euroa. Tuki meni lähinnä keskustalle ja kokoomukselle.

Pieniä summia nuo on kun vertaa millaista mediarumba niitten ympärillä on pyöritetty monta vuotta. Esim. AY-liikkeen pienipalkkaisten tuloista repimät ja verovähennyksillä paisutetut miljoonatuet demareille ja vasemmistoliitolle on vaiettu kuoliaaksi vaikka en ainakaan itse AY-jäsenmaksuja maksellessani koskaan asiasta saanut tietää tai vielä vähemmän saanut päättää, menevätkö palkastani perityt tuet oikealle puolueelle.

belurisk

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #42 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Joo, Mäntymaa on kiva kaveri.  Muistan hänet Lyskasta pari-kolme vuotta nuorempana.
Sinne vaan eduskuntaan, eipähän tuo kansanedustajuus ole tähänkään mennessä kykyjä vaatinut.  Kyllä kansa tietää ja ääniä löytyy. Risikko sentään on vakavasti otettava (vaikka onkin kok) ja työteliäs.
No, jos Mape tulisi valituksi, niin ainakin yksi virka tulisi ehkä vapaaksi.  Se olisi ainoa hyvä puoli asiassa.
On meillä surkea tilanne Vaasassa, valitse nyt sitten näistä.  Eduskunnan kyselytunti viime torstaina kertoi jälleen kaiken, viisikymmentä k-edustajaa max. riittäisi.  Sekin olisi paljon.  Eiväthän nuo osaa tai kykene päättämään yksinkertaisimmastakaan asiasta.  E i edes ulostamansa paskan väristä.  

Offline Vanha Myyrä

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #43 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Suomen poliittinen järjestelmä

Epäluottamus puolueiden tavoitteita kohtaan on lisääntynyt erityisesti 90-luvun vaihteen jälkeen. Puolueiden toimintatavan kritiikin vastapainona kansalaisten kiinnittyminen puolueisiin on kuitenkin ollut pitkään varsin vakaata

Suomen poliittinen järjestelmä – verkkokirja
Verkkokirja

vanki

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #44 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Risikko sentään on vakavasti otettava (vaikka onkin kok) ja työteliäs.
 Eduskunnan kyselytunti viime torstaina kertoi jälleen kaiken, viisikymmentä k-edustajaa max. riittäisi.  Sekin olisi paljon.

Risikko ON ahkera ja osaa hommansa - totta, tiukan paikan tullessa hän voisi olla yksi niistä viidestäkymmenestä ;)

vanki

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #45 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Pro Vaasa
Pro Vaasa
21solmua sekosi vaaleissa. tässä on keskustelua eduskuntavaaleista ei kunnallisvaaleista

Offline piikki lihassa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
  • Gender: Female
  • kynnen alla pienikin piikki tuntuu
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #46 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Kaarlo Nelimarkka Sundomista on varteenotettava ehdokas.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #47 on: 28. 03. 2010 14:02 »
Pro Vaasa
Pro Vaasa
21solmua sekosi vaaleissa. tässä on keskustelua eduskuntavaaleista ei kunnallisvaaleista

Aika omituinen lainaus Vangilta ja vielä omituisempi päätelmä tästä alle tästä 21 solmua kirjoituksesta. Kyllä tuossa selkeästi koko ajan eduskuntavaaleista puhutaan, vaikka spekuloitaisiinkin sitoutumattomalla ehdokkuudella tai myöhemmin kuntavaalien äänimäärillä.
Tuollainen lainaus, jota ei tekstistä sellaisenaan edes löydy, ei ole myöskään hyvän tavan mukaista.

Mihinkähän puolueeseen Pro Vaasalaiset sijoittuvat eduskuntavaaleissa?? Onkohan Ainoa kysytty mihinkään sitoutumattomana?
Pro Vaasahan on paikallinen ilmiö ja sillä ei ole mahdollisuutta asettaa ehdokkaita!

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #48 on: 28. 03. 2010 15:03 »
Kaarlo Nelimarkka Sundomista on varteenotettava ehdokas.

Europarlamenttivaaleissa 2009 Vaasan vaalipiiristä yhteensä 188 ääntä, joten kirimistä kyllä riittää jotta voisi mainita varteenotettavaksi.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #49 on: 28. 03. 2010 16:04 »
Mitä tulee tuohon pro-vaaslaisten äänestyskäyttätymiseen niin muista en tiedä mutta sen tiedän , että minä äänestän persujen listoilla olevaa ehdokasta. Vielä eivät ilmeisesti persut ole ilmmoittaneet mahdollisista vaasalaisista ehdokkaista .
veritas odium parit.

eklu

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #50 on: 28. 03. 2010 17:05 »
Vaikkei oikein halua ni persuja on pakko äänestää.

Offline Jashin

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 111
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #51 on: 28. 03. 2010 17:05 »
Tuolla ylempänä ennusteltiin Pro Vaasan tulevan tiensä päähän 2012. Miksi? Pro on suurempi kuin valtakunnan pääministeripuolue. Suurempi kuin kristilliset ja suurempi(äänimäärältään) kuin vihreät. Paljon suurempi kuin perussuomalaiset. Sitoutumattomana voi Pron edustaja kyllä mennä jonkun puolueen listoille, mutta suotavaa se ei ole.  Ei nyljetä karhua ennen kuin se on tapettu.

Offline piikki lihassa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
  • Gender: Female
  • kynnen alla pienikin piikki tuntuu
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #52 on: 28. 03. 2010 18:06 »
Tässä hieno kolumni eilisestä Pohjalaisesta toiselta varteenotettavalta ehdokkaalta, Moisiolta.
Quote
Sofien valinta
Lauantai 27.03.2010
Elokuvassa Sofie seisoo keskitysleirin portilla lapsi molemmissa kainaloissaan. Portilla tapahtuu jako miesten ja naisten leireihin ja osa saa marssia suoraan kaasukammioon. Sofie haluaa ottaa lapsensa mukaan omalle osastolleen. Mutta se ei käy. Hän voi ottaa mukaansa vain toisen lapsensa, toinen on tuomittu varmaan tuhoon. Hän saa valita!

Tuollaisesta valinnasta ei kukaan voi selvitä. Elokuva kertoo siitä kuinka Sofie selvisi tai oli selviämättä, kuinka kipuili tai oli kipuilematta, kuinka teki hiljaista kuolemaa vaikka selvisi keskitysleiriltä hengissä. Elokuva on niin ahdistava, että olen voinut katsoa sen vain tuon ainoan kerran, mutta jokaisen pitäisi katsoa se ainakin tuon yhden kerran ymmärtääkseen valintojen vaikeuden.

Asunnottomien alkoholistien asioista tempaistiin torilla ja moitittiin päättäjiä päättämättömyydestä. Kertoo myös valintojen vaikeudesta. Tilan ja paikan löytäminen näyttää synnyttävän aina jonkun tahon vastarinnan. Auttaa pitää. Johtaako tuleva ratkaisu ikuiseen traumaan huonosti valitun sijainnin vuoksi? Entä jos jättäisi asian kokonaan hoitamatta, paleltukoot? Mikä on kunkin valinta?

Torille kokoontunut väki taisi keskustella enemmänkin maahanmuuttajista kuin asunnottomista alkoholisteista. Tai ainakin minä pääsin silmätikuksi. Minä kun olen heitä tänne mielin määrin ollut ottamassa ja rajat avaamassa. Joskus edellisten vaalien alla käytyä keskustelua muisteltiin ja sanoja suuhuni laitettiin.

Keskustelussa huomaa kuinka ihmiset vetävät johtopäätöksiä ja luovat mielipiteitään kovin heppoisin perustein ja vain omaa ennakkoajatustaan vahvistaen. Kun kerran olet itse maahanmuuttajavastainen, niin sitä käsitystä ei näköjään millään tiedottamisella tai asian avaamisella korjata. Jos ilmoitat ymmärtäväsi maahanmuuttajien tilannetta, olet saman tien sen kannalla, että tänne vaan ja rahaa tonnikaupalla kaikille.

Päästiinpä tässäkin keskustelussa valintojen pariin. Kysyin mitä tehdä kun pakolainen laivalla satamaan saapuu? Mitä tehdä, kun hän on silloin jo Suomessa ja meidän lainsäädännön piirissä? Pitäisikö "ne" siihen paikkaan ampua? Vaikka - sain keskustelukumppanin vastaamaan - pian hän toki muutti valintansa. Mutta näin äärimmäisissä tilanteissa saatamme seistä kun valintoja pitää tehdä.

Kerran suusta päästetty tuhoava sana tai lause kun saa lihaa luiden ympärille ja niin kuljemme kohti fasismia tai uusia rotuoppeja. Kun tavalliset kansalaiset saadaan taistelemaan toinen toistaan vastaan, köyhä vastaan köyhä, silloin ollaan tuhon tiellä. Kurjuudesta, ihmisten hädästä, toisten vainosta ovat kaikki ääriliikkeet lähteneet. Milloin juutalaiset tai muut alarotuiset ovat olleet kohteena, milloin jopa omassa maassaan enemmistönä olleet mustat ovat olleet valkoisen vähemmistön orjuuttamia.

Lähtömaan köyhyys, sota tai vaino on useamman pakolaisen lähdön syy. Tilanteen korjaamiseen tarvitaan rauhaa, demokratiaa ja taloudellista tasa-arvoa, kykyä tulla toimeen omillaan. Köyhissä maissa tavoitellaan länsimaista elintasoa. Tietenkin tavoitellaan. Vähitellen lisääntyy myös tietoisuus ja ymmärrys siitä, että rikkaat länsimaat ovat myös heidän rikkautensa kaapanneet. Kansainvälisen tasavertaisuuden aika on edessä, miten me täällä osaamme siihen varautua?

Muuttaako ihminen tänne työn perässä, käyvätkö Suomen viranomaiset kiintiöpakolaiset tänne leireiltä valitsemassa vai tulevatko he luvatta rajan ylitse - joillakin oikea peruste tulla, toisilla ei? Jokaisen on oikeus astua tälle maan kamaralle ja saada asianmukainen kohtelu. Jotkut palautetaan lähtömaihin ja jotkut saavat jäädä.

Isoäitien palauttamispäätös toi kansakunnan omantunnun esiin. Kun isoäideillä on kasvot, perheet ja läheiset ympärillään, muuttuu meidän suhtautumisemme. Inhimillisyys nostaa aidosti päätään. Valinta karkottamisesta on helppo tehdä jos seisoo vain lainvartijana portilla ohjaamassa oikeaan osoitteeseen. Aito ihmisen kohtaaminen tuo väistämättä tunnolle Sofien valinnan koko trauman
.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #53 on: 28. 03. 2010 18:06 »
Kyllä Moisio on kaikkea muuta kun varteenotettava ehdokas, jätkä kirjoittaa paskaa ja väittää , että torilla keskusteltiin maahanmuutajista aika hyvin mieheltä jota minä en huomannut olevan itse paikanpäällä.
veritas odium parit.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #54 on: 28. 03. 2010 19:07 »
Olin torilla asunnottomien alkoholistien tilaisuudessa. Näin Moision vilaukselta. Olin koko ajan mukana ja keskusteltiin   alkoholisteista ja heidän elämästään. Asia oli aktuelli. Eri vaihtoehtoja käytiin läpi ja mukana keskusteluissa oli Aimo Pukkila, Heimo Hokkanen, Siltaset, Tapio Osala. Maahanmuttokysymyksistä
ei käyty keskustelua. Moisio pakoili kysymystä ja poistui samantien.

Perussuomalaisilla taida kysymyksiinkään olla enää sanomista, koska nyt on rasisteiksi oikein tunkua. Kristillisdemokraatit. Keskusta ja Kokoomus sekä Demarit ovat kääntäneet kelkkansa. Maahanmuuttajia tai pakolaisia puolustaa enää Vihreät, stalinin perinnejärjestö Vasemmistoliitto ja RKP.

Minä en äänestä vaasalaista enkä lähivaasalaistakaan ja  perusuomalaisia äänestän  viimeksi. Olen äänestänyt Raimo Vistbackaa siksi, että hän vastannut valtiomiestä fiksusti, maitillisesti ja tasapainoisesti. Minulla jäi viime kunnallisvaaleissa perussuomalaisista paha hammassärky. Se hammassärky tuli siitä, että perusuomalaiset ajoi kaikki  paskat minun päälleni mitä olla voi. Ole sen jälkeen yhteistyökykyinen, ei tarvitse pelätä että syyllistyisin itse samaan, osaan olla diplomaattinen ja käyttäytyä etiketin mukaan.

Pro Vaasa ei järjestönä osallistu eduskuntavaaleihin, näyttää olevan aika paljon työtä kunnallispolitiikassa
ja menee aikaa vinoutumien korjaamisessa.

Jokainen Pro Vaasan kannattaja tekee vaaliuurnalla tekee oman henkilökohtaisen ratkaisun ja pulinat pois.
Kansa puhuu.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #55 on: 28. 03. 2010 21:09 »
Kyllä Moisio on kaikkea muuta kun varteenotettava ehdokas, jätkä kirjoittaa paskaa ja väittää , että torilla keskusteltiin maahanmuutajista aika hyvin mieheltä jota minä en huomannut olevan itse paikanpäällä.

Tämä on sitä tyypillistä pahansuopaista ”musta tuntuu” keskustelua. Susta tuntuu, ettei Moisio ollut paikalla, kun et nähnyt häntä. No Suksi tuossa toteaa nähneensä, joten siltä osin olit jo väärässä. Tosin hänkin arvelee pahansuopaisuuttaan Moision pakoilleen ja lähteneen.

Jospa uskoisimme asianomaista itseään, joka toteaa siellä ”väki taisi keskustella enemmänkin maahanmuuttajista kuin asunnottomista alkoholisteista. Tai ainakin minä pääsin silmätikuksi.” Mikä ihmeen syy Moisiolla olisi virheellisesti kertoa väittelystään, ellei sellaista olisi tapahtunut ? Loppujen lopuksi sillä, missä tuo keskustelu lopulta käytiin, ei edes ole mitään merkitystä.

Kirjoituksesta saa siis sen käsityksen, että Moisio on joutunut käymään aika kuumaakin keskustelua maahanmuutosta. Koska tämä ei ole maahanmuuttoalue en sen sisältöön puutu, mutta kirjoituksesta selkeästi tulee esiin täälläkin esiintyvä on-off asenne. Olet joko täysin avoin asian kannattaja tai sitten tiukka vastustaja. Näinhän asioiden ei yleensäkään tarvitse olla.

Vai ei Moisio ole varteenotettava ehdokas ?  Hehän (Vas.liitto) taistelivat viimeksi muutaman äänen marginaalilla viimeisestä vaalipiirin paikasta. Petri Pihlajaniemen vertausluku oli 11367, ja Moision 11342. Vassarit vaaliliittona olisivat siis tarvinneet 26 ääntä lisää ja Moisio istuisi eduskunnassa Pihlajaniemen tilalla. Pihlajaniemi voitti Sankelon vain 9 äänen marginaalilla (3091 – 3082), joten tiukkaa oli myös kokoomuksen vaaliliiton sisällä.

Minä pidän varteenotettavina ehdokkaina kaikkia niitä, joilla on realistinen mahdollisuus tulla valituksi. Esim. joku sirpalepuolueen Kaarlo Nelimarkka ei ole lainkaan varteenotettava ehdokas tässä mielessä. Toki nyt asetelmat ovat taas ihan uudet. Kannatuksen muutokset saattavat myös nostaa läpimenokynnystä.
« Last Edit: 28. 03. 2010 21:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Pertti Salo

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #56 on: 28. 03. 2010 21:09 »
Harmi, mutta paras Vaasan ja Pohjanmaan kokoomusedustaja olisi ollut Hannu Luukkonen.

Vaasalaisten äänet eivät riitä paikallispoliisin läpimenoon, tarvitaan maakuntaääniä ja siellähän on jo yksi poliisi Eduskunnassa.

Vihreillä ei ole Pohjanmaalla läpimenomahdollisuuksia, viime vaaleissakin vihreiden nokkamiehet olivat vasurien takana.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #57 on: 28. 03. 2010 21:09 »
Enhän minä väärässä ole jos en häntä nähnyt, ja mitkä syyt olisivat Moisiolla kertoa virheellisesti ,no niihin syihin on paras vastaaja Moisio itse. No joka tapauksessa aika näkymätön hahmo kun en häntä bongannut. Ainoa poliitikko jonka näin ottavan tuntumaa tuohon lumikoloon oli demarien Erkki Teppo, Osalaan kiinnitin huomiota sen takia kun hän hengaili toimittajien liepeillä lähes kainaloissa. Jorma herraakaan en huomioinut paikalla , vaikka tapahtuma oli noinkin lähellä hänen duunipaikkaa.
veritas odium parit.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #58 on: 28. 03. 2010 21:09 »
Kivimäellä on todella ikävä tapa vääristellä asioita. En sanonut,  että Moisio lähti pakoileen. No miksi olisi lähtenyt?
Jokainen voi minun edellisen kirjoituksen lukea, jossa mainitsin Moision käyvän paikanpäällä. Tämä on sitä ilkeä mielistä vääristelyä.  Minä tiedä ,kenen kanssa Moisio  olisi maahanmuuttoasioista puhunut, ei ainakaan meidän kenenkään kanssa. Pitääkö Kivimäen nyt tästä vakavasta aiheesta politikoida ja sitten selittelyä. Eipä ollut itse paikalla, missäs olit? Helman , Pukkila ja Teppo olivat. Siinä "äijäringissä" ei puhuttu kertaakaan maahanmuutosta. Tämä alkaa jo mennä sairaaksi täällä. Nähdään piruja vaikka niitä ei ole missään.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #59 on: 28. 03. 2010 22:10 »
Kyllä Moisio on kaikkea muuta kun varteenotettava ehdokas, jätkä kirjoittaa paskaa ja väittää , että torilla keskusteltiin maahanmuutajista aika hyvin mieheltä jota minä en huomannut olevan itse paikanpäällä.

Tuossa yrität kovasti vihjailla, ettei Moisio ollut edes paikalla. Mitä merkitystä sillä, huomasitko sinä Moision vai ei, muuten olisi.

Moisio pakoili kysymystä ja poistui samantien.

Minä totesin Suksen kohdalla sanatarkasti ” hänkin arvelee pahansuopaisuuttaan Moision pakoilleen ja lähteneen.”

Ei minusta tuossa kyllä kovin suurta eroa ole. Jos laitat samaan lauseeseen pakoilun ja lähdön, on se minusta ihan selvää tarkoitushakuisuutta.
Ensin kiellät ja samaan syssyyn vihjaat uudestaan: "En sanonut,  että Moisio lähti pakoileen. No miksi olisi lähtenyt?"
Lähtikö vai vaihtoiko paikkaa. Ja jos lähti, olisiko jo ehtinyt käydä kertomansa debatin. Mihin itse asiassa pyrit, kun haluat kertoa Moision poistuneen samantien ?

Minulla ei ole mitään aihetta tässä politikoida, en ole Moision puoluetoveri. Minusta te vain aina vihjailette milloin mitäkin sontaa sellaisten niskaan, jotka eivät ole täällä puolustamassa itseään. Koen velvollisuudekseni hieman oikoa pahimpia ylilyöntejänne.

Mitä tulee sairaaseen keskusteluun, ei P. Suksi taida olla sitä paras mahdollinen henkilö arvioimaan. Täällä niin monesti nähty kiivaus ei nimittäin ainakaan ole keskustelua päinvastaiseen suuntaan vienyt.

Minä en ollut edes Vaasassa kyseisenä päivänä. Helinille tiedoksi, että työni on aika liikkuvaa, varsinkin näinä aikoina kun alalle yritetään sopia työehtoja.

Ja nyt hyvää yötä - aamulla pitää nousta duuniin.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #60 on: 28. 03. 2010 22:10 »
”Kivimäellä on todella ikävä tapa vääristellä asioita. En sanonut sitä enkä tätä vaan tuota ja noita, mutta silti Kivimäki jaksaa valehdella minun sanoneen jotain muuta kuin mitä sanoin. Ja miksi en olisi saanut sanoa mitä sanoin? Kyllä on sairasta ja ilkeämielistä kun aina sitä vääristellään minun sanomisiani vaikken mitään ole sanonutkaan juuri silloin kuin minun sanotaan sanoneen.
Jokainen voi lukea mitä kirjoitin ja lopettaa kirjoittaminen siitä mitä en kirjoittanut kun kirjoitin mitä olin jo aikaisemminkin kirjoittanut. Tämä alkaa jo mennä sairaaksi täällä. Nähdään piruja vaikka niitä ei ole missään.”


Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #61 on: 29. 03. 2010 00:12 »
”Kivimäellä on todella ikävä tapa vääristellä asioita. En sanonut sitä enkä tätä vaan tuota ja noita, mutta silti Kivimäki jaksaa valehdella minun sanoneen jotain muuta kuin mitä sanoin. Ja miksi en olisi saanut sanoa mitä sanoin? Kyllä on sairasta ja ilkeämielistä kun aina sitä vääristellään minun sanomisiani vaikken mitään ole sanonutkaan juuri silloin kuin minun sanotaan sanoneen.
Jokainen voi lukea mitä kirjoitin ja lopettaa kirjoittaminen siitä mitä en kirjoittanut kun kirjoitin mitä olin jo aikaisemminkin kirjoittanut. Tämä alkaa jo mennä sairaaksi täällä. Nähdään piruja vaikka niitä ei ole missään.”




Heh, hyvä kooste ei mistään.

Tulee mieleen aivan muinoiset johtamistaidon kurssit, osiossa henkilökuntapsykologia.

Elikkä kuinka pidetään puhe sanomatta mitään.

Tosin koosteen profiili kuvaa hyvinkin erästä legendaarista tuuleen kusijaa
jonka mentaliteettiin kuuluu kantavimpana elementtinä peruskivi:

Se mitä sanoin, niin sanoin saatana ja sillä siisti.

           Mutta varsinaisiin vaaleihin.

           Äänestäkää ketä äänestätte, mutta Leppälälle fudut.

Offline Jashin

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 111
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #62 on: 29. 03. 2010 03:03 »
Nyt alkaa tuntua Kivimäen saivartelu valitun tekstillä. Suksihan sanoi, että Moisio pakoili kysymystä. Lähti sitten myöhemmin pois.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #63 on: 29. 03. 2010 06:06 »
Nyt alkaa tuntua Kivimäen saivartelu valitun tekstillä. Suksihan sanoi, että Moisio pakoili kysymystä. Lähti sitten myöhemmin pois.

Vai sanoi, että lähti sitten myöhemmin pois ? 
Mietipä miksi Suksi yleensä halusi kertoa Moision lähteneen - ennemmin tai myöhemmin. Kyllä tuossa minusta on selkeä ajatuskulku siihen, ettei Moisio ei olisi ollenkaan käynyt keskustelua, josta Pohjalaisessa kirjoittaa.

Maahanmuttokysymyksistä ei käyty keskustelua. Moisio pakoili kysymystä ja poistui samantien.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #64 on: 29. 03. 2010 08:08 »
Jorma, hyvää tekstiä, siitä kiitos.
Tuli tässä mieleen, että siellä asunnottomien "lumimajalla" saattoi olla myös kuulolla joku toinen vassari, jolta varteenotettava eduskuntavaaliehdokas Harri Moisio sai kuulla keskusteluiden luonteesta ja sisällöistä.
Seinilläkin voi olla korvat, sanotaa ;=)

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #65 on: 29. 03. 2010 08:08 »
Harmi, mutta paras Vaasan ja Pohjanmaan kokoomusedustaja olisi ollut Hannu Luukkonen.

Vaasalaisten äänet eivät riitä paikallispoliisin läpimenoon, tarvitaan maakuntaääniä ja siellähän on jo yksi poliisi Eduskunnassa.

Vihreillä ei ole Pohjanmaalla läpimenomahdollisuuksia, viime vaaleissakin vihreiden nokkamiehet olivat vasurien takana.

Itseasiassa riittää. Jos esim. viime kunnallisvaalien kokoomus äänet (6072), tai edes suurin osa saadaan ohjattua yhdelle ehdokkaalle, niin läpi menee. Näin yksinkertaistahan se ei toki käytännössä ole, mutta ainaki noin teoriassa pelkästään vaasan äänet riittäisivät komeasti.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #66 on: 29. 03. 2010 10:10 »
Missä itse pakoilit, kun et paikalla ollut.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #67 on: 29. 03. 2010 10:10 »
Jos joku Moision kanssa yritti puhua maahanmuuttyokysymyksistä ja hän ei halunnut puhua,
niin lähti  ja oman kirjoituksensa mukaan pakoili maahanmuuttokysymystä, en tiedä. Minä vain en kuullut kenenkään puhuvan maahanmuttokysymyksistä, puhuimme 30 alkoholistin asunnottomuudesta.

Kivimäki saa lopettaa politiikkaamisen, minua ei todellakaan kiinnosta politikoiminen. Elämässä on muutakin hyvin tärkeää asiaa jotka ajavat politiikan ohi. ja minä pidän hyvin tärkeänä että yhteiskunnan epäkohtia korjataan jossa ovat asunnottomat alkoholistit. Tässä näyttää näittenkin raukkojen kohdalla olevan, että hyväosaiset
ei hyväksy  laitapuolen kulkijoita. Alkoholismi on itseaiheutettu sairaus, mutta kun se menee pidemmälle niin alkoholistilla ei selvitymismahdollisuutta vaan se luiskahtaa sairaudeksi. Kun sairaus etenee niin kaikki turvaverkot tippuu ympäriltä. He ei pääse raittiuteen enää koskaan, sen vuoksi meidän on heitä autettava saamaan menettämänsä asunto . Pitää muistaa sääntö, joka kerran on juoppo on aina juoppo. Olisi ollut hyvä, jos Moisio olisi tullut keskutelemaan alkoholistien kysymyksestä, vai onko se niin laskelmoitu ettei alkoholisteilta ääniä tule.
Kyllä vaaleissa pitää uskaltaa puhua vähäosaisista ja heidän asemansa korjaamiseksi. Meillä pitäisi olla moraali ja etiikka nähdä yhteiskuntamme kipupisteet. Olla sydäntä korjata ja jättää poliittiset selittelyt maantienojaan. Tällainen politikoiminen on hyvin syöneitten oksennusta niin kauan kunnes asiat korjataan.


Pentti Suksi

Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #68 on: 29. 03. 2010 11:11 »
Älkää nyt, hyvät ihmiset, tehkö tästäkin ketjua, jossa keskustelu kääntyy itse keskusteluun ja aihe unohtuu. Jorma Kivimäki näyttää olevan aina paikalla ja aktiivinen, kun näin tapahtuu.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #69 on: 29. 03. 2010 11:11 »
Jos joku Moision kanssa yritti puhua maahanmuuttyokysymyksistä ja hän ei halunnut puhua,
niin lähti  ja oman kirjoituksensa mukaan pakoili maahanmuuttokysymystä, en tiedä. Minä vain en kuullut kenenkään puhuvan maahanmuttokysymyksistä, puhuimme 30 alkoholistin asunnottomuudesta.

Voi hyvää päivää. Ota tuosta selvää.
Kerrot että Moisio pakoili oman kirjoituksensa mukaan maahanmuuttokysymystä ja heti perään - en tiedä. Et siis tiedä, pakoiliko Moisio vai ei. Itse en Moision kirjoituksesta löytänyt minkäänlaista pakoon viittaavaa maahanmuuttokysymyksistä.

Väitit ettet kuullut kenenkään puhuvan maahanmuuttokysymyksistä, mutta samalla todistat tässä itse että joku yritti Moisiota juuri näistä kysymyksistä puhuttaa. Kuulit siis sittenkin

Quote
Kivimäki saa lopettaa politiikkaamisen, minua ei todellakaan kiinnosta politikoiminen.  

Ilmeisesti ”politiikkaaminen” on synonyymi sille, että on Suksen kanssa eri mieltä. Kuten jo aikaisemmin totesin, koen itse tuollaisen Suksen tai Helinin kaltaisen loanheiton, tässä tapauksessa kohteena Harri Moisio, nimenomaan mitä suuremmassa määrin politikointina.

Muutenhan politiikkaan ja yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuminen lienee kansalaisoikeus.

Juusepille sen verran, että Moisio oli osa otsikkoon kuuluvaa keskustelua vassareiden jonkinlaisena pääehdokkaana. Helin Ja Suksi näkivät sitten aiheelliseksi Moision tekemiset (paikalla olo, keskustelun pakoilu) politikoimalla kyseenalaistaa. Tietty sinä ”nykypersuna” haluat näitä tukea, mutta kyllä minusta nämä herrat alun perin tästä otsikosta lähtivät poikkeamaan.
« Last Edit: 29. 03. 2010 11:11 by Jorma Kivimäki »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #70 on: 29. 03. 2010 11:11 »
Keskustelu siitä oliko Moisia missä ja milloin ja mitä teki ja mitä sanoi päättyy tähän.  Jos tämä ei tehoa, niin seurauksena on moderointi koko ankaruudessaan: Ei sanaakaan enää aiheesta.

Laki
- Lakia on noudatettava Internetissäkin, ja sen takia kaikki loukkaavat, provosoivat ja tekijänoikeuksia rikkovat viestit ovat kiellettyjä. Samoin etnistä alkuperää, uskontoa tai vammaisuutta koskevat loukkaavat viestit ovat kielletty.  Ne poistettaan ja vakav assa tapauksessa on seurauksena bannaus tai kirjoitusoikeuksien poistaminen.

Vastuu omista teksteistä
-Jokainen keskustelija vastaa omien viestiensä sisällöstä. Kirjoituksia voidaan poistaa sekä siirtää ja kirjoitusoikeuksia peruuttaa pysyvästi tai määräaikaisesti; sen mukaan kuin ylläpito parhaaksi näkee. Ylläpidonja moderattoreiden päätöksista ei voi valittaa. Käytä yksityisviestiä jos koet tulleesi väärin kohdelluksi.

-Henkilökohtaiset riidat ja flametukset ja niihin osallistuvat karsitaan palstoilta kovalla kädellä.  Myös ilkeily ja ilkeämieliset vihjailut johtavat bannaukseen tai kirjoitusoikeuksien poistamiseen.

Nämä samat säännöt koskevat myös foorumin kanssa kiinteästi toimivaa chattia.

Ylläpito
« Last Edit: 29. 03. 2010 12:12 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #71 on: 29. 03. 2010 12:12 »
Harmi, mutta paras Vaasan ja Pohjanmaan kokoomusedustaja olisi ollut Hannu Luukkonen.

Vaasalaisten äänet eivät riitä paikallispoliisin läpimenoon, tarvitaan maakuntaääniä ja siellähän on jo yksi poliisi Eduskunnassa.

Vihreillä ei ole Pohjanmaalla läpimenomahdollisuuksia, viime vaaleissakin vihreiden nokkamiehet olivat vasurien takana.

Itseasiassa riittää. Jos esim. viime kunnallisvaalien kokoomus äänet (6072), tai edes suurin osa saadaan ohjattua yhdelle ehdokkaalle, niin läpi menee. Näin yksinkertaistahan se ei toki käytännössä ole, mutta ainaki noin teoriassa pelkästään vaasan äänet riittäisivät komeasti.

Otetaan vertailuksi viime eduskuntavaalit. SDP sai viime vaaleissa Vaasasta 5729 ääntä, joista Miapetra Kumpula-Natri sai 4370, eli yli 76 prosenttia vaaliliiton äänistä.
Kokoomus sai 5363 ääntä, mutta ne jakaantuivat aivan eri tavalla ja pääosin neljän ehdokkaan kesken seuraavasti: Janne Sankelo 1902, Hannu Luukkonen 1206, Petri Salo 631 ja Taira-Julia Lammi 583.
Håkan Nordman sai Vaasasta 3818 RKP: n 9182 äänestä. Se riitti, vaikka ääniä valui runsaasti muiden paikkakuntien ehdokkaille.

Joten Mäntymaan kohtalo ratkeaa hyvin pitkälle siihen, kuinka vaasalaiset kokoomusta äänestävät ovat hänen takanaan.
RKP: n kohdalla tilanne on vaikea, kun vahvaa vaasalaisehdokasta ei näytä löytyvän. Niinpä muiden paikkakuntien ehdokkaille näyttäisi virtaavan entistäkin enemmän ääniä. Maalahden Mikko Ollikaisen läpimenoa en suuremmin ihmettelisi.

Offline pappa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #72 on: 29. 03. 2010 12:12 »
Mape Mäntymaa on tuttu monestakin yhteydestä.  Mukava ja sosiaalinen mies. Ja myös innokas vepsun kannattaja.  Siinä meni kymmenkunta vuotta kerran vuodessa seuraten Mapen spiikkauksia ikkunaliigan päättäjäisissä.

Valitettavasti Mapen karisma ei riitä vaativiin tehtäviin parlamentissä. Hänessä ei ole sellaiseen aineksia. Rivikansanedustajana hän varmasti puolustaa paikkaansa mutta sellaistako vaasalaiset hakevat?

Offline Pertti Salo

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #73 on: 29. 03. 2010 13:01 »
Marko Heinonen # 65

Vaasalaiset kokoomukselaiset eivät tähänmennessä ole olleet yksituumaisia (sitten Heikki Koskisen jälkeen);
vaasalaisäänet ovat levinneet ympäri Pohjanmaaata.

Jos aiemmissa vaaleisssa olisi keskitetty äänet niin Sankelo olisi mennyt heittämällä Eduskuntaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #74 on: 29. 03. 2010 13:01 »
Marko Heinonen # 65

Vaasalaiset kokoomukselaiset eivät tähänmennessä ole olleet yksituumaisia (sitten Heikki Koskisen jälkeen);
vaasalaisäänet ovat levinneet ympäri Pohjanmaaata.

Jos aiemmissa vaaleisssa olisi keskitetty äänet niin Sankelo olisi mennyt heittämällä Eduskuntaan.

Näin on. Mutta kysymyshän olikin vain siitä, riittävätkö pelkät vaasalaisten äänet läpimenoon. Eli TEORIASSA pelkät vaasalaisten (otin esimerkkinä kokoomuksen äänet 2008 kunnallisvaaleissa) antamat äänet riittävät.
Ja viime vaaleissa tuloksen kannalta (siis pelkästään tuloksen kannalta) oli virhe asettaa Luukkonen ehdokkaaksi. Nyt on lähtöasetelmaltaan parempi tilanne.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Harri Leppälä

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #75 on: 29. 03. 2010 14:02 »
``professional´´kirjoittaa että Leppälälle fudut???

Mistähän meikäläisen pitäisi saada fudut??

Edit:  Ei kuulu vaaliteemaan
Ylläpito
« Last Edit: 29. 03. 2010 14:02 by vaasalainen »

eklu

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #76 on: 29. 03. 2010 14:02 »
Pakka on niin sekaisin ettemme saa yhtäkään omaa edustajaa läpi, monikaan ees viitti mennä äänestämään.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #77 on: 29. 03. 2010 14:02 »
Ehdokas voisi tuoda julki äänestyskäyttäytymisensä ja meriitit.

Ehdokkaiden vaalimainokset on laadittu mahdollisimman laajalle joukolle äänestäjiä sulkematta pois ketään. Ehdokas todennäköisesti lupaa ajaa äänestäjän asiaa oli se mitä tahansa.

Seuraavan eduskunnan päätettäviä asioita on yleisradion rahoitus.

Itseäni kiinnostaa suuresti ehdokkaiden kanta yleisradiomaksuun.

Julkisuudessa on ollut pelkästään yleisradiomaksua kannattavia kansanedustajia, kuten Wallin, Kalli ja Sasi. Vastustavia kansanedustajia on näkynyt vähemmän, josta on voinut päätellä, että yleisradiomaksua ajaa puolueiden johto.

RKP ajaa edelleen asuntokohtaista yleisradiomaksua omisti television tai ei. Wallin jopa innostui korottamaan yleisradiomaksua pelätessään sen olevan liian pieni.

Kokoomus myöskin kannattaa yleisradiomaksua ja oudoksuu ylen rahoittamista budjetista. Yleisradiomaksun fanaattinen kannattaja on tietenkin yleisradion hallintoneuvoston puheenjohtaja Kimmo Sasi.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli on kannattanut yleisradiomaksua. Vanhanen sanoo, ettei yleisradio ole prioriteeteissa ollenkaan olennainen. Yleisesti tiedetään, että televisiomaksu on kotitalouksien ensimmäisenä karsittavia laskuja vaikkei Vanhanen kai sitä tarkoittanut.

SDP kannattaa yleisradion rahoittamista valtion budjetista, joskin lisäsi, että tärkeää on myöskin, että yleisradion rahoitus on riittävä, joka ilmeisesti tarkoittaa, että puolen miljardin budjettia pyörittävän ylen pitää saada se puoli miljardia valtion budjetista.

Itse kannatan kansanäänestystä yleisradion rahoittamisesta.

Vaasalla on kaksi kansanedustajaa eduskunnassa.

Kumpula-Natri Miapetra /sd Vaasa Vaasan vaalipiiri
Nordman Håkan /r Vaasa Vaasan vaalipiiri

Kallis Bjarne /kd Kokkola Vaasan vaalipiiri
Puumala Tuomo /kesk Kokkola Vaasan vaalipiiri
Urpilainen Jutta /sd Kokkola Vaasan vaalipiiri

Ahonen Esko /kesk Alajärvi Vaasan vaalipiiri
Vistbacka Raimo /ps Alajärvi Vaasan vaalipiiri

Risikko Paula /kok Seinäjoki Vaasan vaalipiiri      

Hautala Lasse /kesk Kauhajoki Vaasan vaalipiiri
  
Henriksson Anna-Maja /r Pietarsaari Vaasan vaalipiiri  
  
Lintilä Mika /kesk Toholampi Vaasan vaalipiiri Mediamaksutyöryhmän puheenjohtaja.
  
Mieto Juha /kesk Kurikka Vaasan vaalipiiri  
 
Nylund Mats /r Pedersören kunta Vaasan vaalipiiri
  
Pihlajaniemi Petri /kok Kristiinankaupunki Vaasan vaalipiiri  

Salo Petri /kok Kauhava Vaasan vaalipiiri
  
Sihto Paula /kesk Ilmajoki Vaasan vaalipiiri  
 
Wideroos Ulla-Maj /r Närpiö Vaasan vaalipiiri
« Last Edit: 29. 03. 2010 14:02 by Timo Rintamäki »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #78 on: 29. 03. 2010 16:04 »
Näin on. Mutta kysymyshän olikin vain siitä, riittävätkö pelkät vaasalaisten äänet läpimenoon. Eli TEORIASSA pelkät vaasalaisten (otin esimerkkinä kokoomuksen äänet 2008 kunnallisvaaleissa) antamat äänet riittävät.
Ja viime vaaleissa tuloksen kannalta (siis pelkästään tuloksen kannalta) oli virhe asettaa Luukkonen ehdokkaaksi. Nyt on lähtöasetelmaltaan parempi tilanne.

Toisaalta voidaan melko varmanai todeta myös se seikka, että ellei Luukkonen olisi ollut ehdokkaana, istuisi Harri Moisio nyt eduskunnassa ja kokoomuksella olisi vain kaksi edustajaa Vaasan vaalipiiristä.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #79 on: 29. 03. 2010 16:04 »
Näin on. Mutta kysymyshän olikin vain siitä, riittävätkö pelkät vaasalaisten äänet läpimenoon. Eli TEORIASSA pelkät vaasalaisten (otin esimerkkinä kokoomuksen äänet 2008 kunnallisvaaleissa) antamat äänet riittävät.
Ja viime vaaleissa tuloksen kannalta (siis pelkästään tuloksen kannalta) oli virhe asettaa Luukkonen ehdokkaaksi. Nyt on lähtöasetelmaltaan parempi tilanne.

Toisaalta voidaan melko varmanai todeta myös se seikka, että ellei Luukkonen olisi ollut ehdokkaana, istuisi Harri Moisio nyt eduskunnassa ja kokoomuksella olisi vain kaksi edustajaa Vaasan vaalipiiristä.


Näinkin voi olla. Eli perin mielenkiintoista peli tulossa ensi kevään vaaleissa, joka kantilta.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"