Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 577131 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #440 on: 17. 04. 2010 12:12 »
Maahanmuutolla myönteisiä vaikutuksia

Tutkimukset osoittavat, että maahanmuutolla on positiivisista vaikutuksia yhteiskunnassa. Suomalaiseen yrittäjyyteen vaikuttaa tulevaisuudessa myös maahanmuuton lisääntyminen. Nimenomaan palvelualoilla, erityisesti ravintola-alalla, ulkomaalaisten osuus kasvaa huomattavasti.
Yleinen trendi maailmalla on, että yrittäjyys on paljon yleisempää maahanmuuttajien kuin kantaväestön keskuudessa ja näin se on Suomessakin. Yrittäjäaktiivisuus lisääntyy, kun maahanmuuttajat lisääntyvät.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2010/04/32378&ext=rss

Eikö tämä fantasia ollut jo kerran täällä. No vastataan nyt sitten uudestaan. Tummennetut ovat kokonaisuuden kannalta oleellisia mamu-uutisia.

Kuulostaa oikein kivalta, mutta valitettavasti väite maahnmuuttajien innosta yrittäjyyteen ei kestä tarkempaa tarkastelua.

Pekka Ylä-Anttila yrittää tässä ns. vanhanaikaista, koska vertaa yrittäjien määriä työllisiin, eikä koko väestöön, joka antaisi todellisen kuvan yrittäjien suhteellisista määristä väestöryhmien välillä.

Eli koska maahanmuuttajien suhteellinen määrä työllisistä on vähäinen ja työvoiman ulkopuolellakin on suuri joukko väkeä, antaa tälläinen vertailu väärän kuvan yrittäjien määrästä. Todellisuudessa jos verrataan koko väestöön suhteutettuna, kantaväestö on suhteellisesti innokkaanpaa yrittämään kuin maahanmuuttajat.

"Tosin vain puolet työikäisistä maahanmuuttajista kuuluu työlliseen työvoimaan, sillä heidän keskuudessaan on paljon työmarkkinoiden ulkopuolella olevia työikäisiä"

Toiseksi vielä maahanmuuttajaryhmien välillä on huomattavia eroja yrittäjähalukkuudessa.

"Yrittäjyysaktiivisuus eroaa kansalaisuuksien välillä. Suomessa se on Venäjältä, Turkista ja Kaakkois-Aasiasta tulleilla keskimääräistä suurempaa ja afrikkalaisilla pienempää"

http://www.stat.fi/artikkelit/2007/art_2007-10-26_001.html?s=11

Oma lukunsa sitten on se kuinka nämä etniset yrittäjät ovat omaksuneet Suomessa noudatettavat työelämän lait. Valitettavan usein tuntuu huomautettavaa löytyvän ja monissa tapauksissa syyllistytään jopa työsyrjintään.

"Maahanmuuttajataustaiset henkilöt eivät tutkimuksen perusteella ilmoita itse työsuojeluviranomaisille joutuneensa syrjityksi, vaan etninen syrjintä nousee esiin viranomaisaloitteisen valvonnan yhteydessä. Syrjivänä osapuolena oli usein maahanmuuttajataustaustainen työnantaja."

http://www.intermin.fi/newslist/pbic/20100226061

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #441 on: 17. 04. 2010 13:01 »
Mitä vastuuta olenko tehnyt jotain rikollista jos olen niin kerro. Enkö saa olla sitä mieltä mitä olen , minä suon sen asian muillekkin.

Tuomioistuin ratkaisee oletko tehnyt rikoksen vai et. Kukaan ei ole tehnyt eikä ehkä teekään rikosilimoitusta sinusta. 

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #442 on: 17. 04. 2010 13:01 »
Pääsin vasta nyt hätiin. Ole Juuseppi edelleen täällä.  Näköjään "oikeuden miekka" heiluu jälleen".  Olisiko hieman ruosteessa?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #443 on: 17. 04. 2010 13:01 »
Onkohan meidän demarilla taas noussut jotain vierasta ainetta päähän tavallista enemmän, kun kuvittelee, että voi määrä mihin palveluun kenenkäkin tulee liittyä. Mutta jos ylläpitokin allekirjoittaa tuon toiveen, niin voin tietenkin poistaa nimimerkkini täätä tai Kivimäki voi tehdä sen yhdessä Parkkarin ja Niskasen kanssa.

Näköjään myös osui ja upposi, kun aletaan tuollaista kieltä käyttää.:-)

Minähän tein ehdotuksen, kun kerroit ettet viitsi enää tätä hiekkalaatikkoa seurata. Syynä oli se, että täällä on muutakin materiaalia sekoittamassa puhdasta uutistuotantoa.

Annoit ymmärtää, että halusit kuitenkin nähdä näitä mamu-uutisia, kun et pysty seuraamaan satoja medioita.
Kysymyksessä oli siis minun taholtani suositus – ei määräys. Eihän minulla siihen ole henkseleitäkään. Mutta taidatkin olla kyseisessä Helinin verkostossa, joten kehotukseni oli siltä osin turha. Sitäpaitsi ehdotukseni ei millään tavalla sisältänyt kehotusta sinun poistumisestasi täältä kokonaan, ei edes tästä osiosta.

Sinua tuntuu pännivän ylläpidon linja, eli se ettei tästä otsikosta tullut teille ihan oma hiekkalaatikko. Täällähän saavat kirjoittaa muutkin, on se niin väärin.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #444 on: 17. 04. 2010 14:02 »
Miten se tuomioistuin voisi mitään minuun kohdistuvaa ratkaista ,jos kerran ei kukaan ole tehnyt tai ehkä ei teekään rikosilmoitusta. Kirjoituksestasi saa helposti sellaisen käsityksen , että siellä tuomioistuimessa olisi käsitelyssä jotain minuun liittyvää.
veritas odium parit.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #445 on: 17. 04. 2010 14:02 »
Miten se tuomioistuin voisi mitään minuun kohdistuvaa ratkaista ,jos kerran ei kukaan ole tehnyt tai ehkä ei teekään rikosilmoitusta. Kirjoituksestasi saa helposti sellaisen käsityksen , että siellä tuomioistuimessa olisi käsitelyssä jotain minuun liittyvää.

Olisi pitänyt sanoa, että poliisi epäilee ja tuomioistuin ratkaisee. Yleisesti.
Jos sinuun liittyvää on käsittelyssä, niin siitä minä en tiedä mitään.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #446 on: 17. 04. 2010 15:03 »
Kun aamulla  kävin lukaisemassa tätä ketjua, johon olin laittanut yhden viestin viikon (tai vielä pitemmän ajan sisällä), niin samalla jostain muistin sopukoista nousi mieleen tapaus lapsuudesta, kun pyöräilin kaupungilla ja käännyin sisälle jonkun kerrostalon porttikongista, niin pihassa leikki muutama ikäiseni tyttö, jotka alkoivat kimittää kovalla äänellä, että tähän pihaa ei saa vieraat lapset tulla ja taisivatpa huutaa äitnsäkinn apuun, kun ei suostunut noudattamaan heidän määräyksiään.

Samanlaisia kimittäviä ja määräileviä tyttöjä ja neitejä tuntuu roikkuvan täälläkin, eikä mene kuin muutama minuutti, niin omaan viestiin satelee kommentteja, että kuinka "typerä" on kun suoltaa tänne moista asiaa.

Ihme pikkukakaroitten hiekkalaatikko!

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #447 on: 17. 04. 2010 15:03 »
Jos tämä on Juusepin mielestä ihme pikkukakaroitten hiekkalaatikko, niin mitähän asiaa suomalaisella raavaalla miehellä on asiaa tänne? Mitä Juusepilla on kiikarissa?

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #448 on: 17. 04. 2010 15:03 »
Olisi pitänyt sanoa, että poliisi epäilee ja tuomioistuin ratkaisee. Yleisesti.
Jos sinuun liittyvää on käsittelyssä, niin siitä minä en tiedä mitään.


Onko tämä poliisi Niskaselle jokin isoveli, jolla on mukava uhkailla? "Olkaa hiljaa nyt tai kerron isobroidille ja se tulee paneen teitä kaikkii daijuun"?

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #449 on: 17. 04. 2010 15:03 »
Juuri niin se on, hyvä rasvattu ajatus. - Vapisetko, raato?

eklu

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #450 on: 17. 04. 2010 15:03 »
Eklun tarkistus viesti, huokaus hankkikaa elämä poijaat.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #451 on: 17. 04. 2010 16:04 »
Jos tämä on Juusepin mielestä ihme pikkukakaroitten hiekkalaatikko, niin mitähän asiaa suomalaisella raavaalla miehellä on asiaa tänne? Mitä Juusepilla on kiikarissa?

Oli täällä ennen pääasiassa aikuisia ihmisiä. Nyt näyttää heikolta. Pitääkin mennä katsomaan, löytyisikö Vanhasta Mestarista parempaa juttuseuraa.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #452 on: 17. 04. 2010 16:04 »
Takaisin asiaan. Yhden asian aktivistit valtasivat ulkomaalaisille kerjäläisille talon. No nyt on piikki auki. Käsittämättömän typerää touhua.

Romanisiirtolaisille vallattiin talo

Joukko yksittäisiä kansalaisia valtasi rakennuksen romanisiirtolaisten käyttöön Helsingin Kalasatamassa lauantaiaamuna.

- Yritämme päästä neuvotteluyhteyteen kaupungin kanssa, jotta tila saadaan romanien käyttöön, kertoo valtauksen tiedottaja Keiju Oksanen.

Hän ei kuitenkaan usko, että valtaajat pääsisivät neuvottelemaan tilanteesta kaupungin edustajien kanssa vielä viikonloppuna.

Valtaajien tarkoituksena on tarjota Helsingin romanisiirtolaisille majoitus-, saniteetti-,  peseytymis- ja ruoanlaittotilat. Valtaajat vaativat kaupunkia takaamaan romaneille paikan, jossa nämä voivat majoittua ilman häirintää.

Oksasen mukaan romaneja ei jätettäisi talossa oman onnensa nojaan, vaan tiloja valvottaisiin vapaaehtoisvoimin.

Kaupungin omistama rakennus sijaitsee Kaasutehtaankadulla, ja se on ollut valtaajien mukaan pitkään käyttämättä.


http://www.vartti.fi/artikkeli/037f493e-820f-4f23-aba4-47ed8f28d6fe

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #453 on: 17. 04. 2010 16:04 »
Juuri niin se on, hyvä rasvattu ajatus. - Vapisetko, raato?

Tätäkin kommenttia voi vain ihmetellä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #454 on: 17. 04. 2010 16:04 »
Uutisiahan voi lukea jokainen maailman eri medioista.

Matsemankin voisi hillitä tätä linkittämistään tähän ketjuun:


Olen aika huono linkittämään, mutta olen pyrkinyt parantamaan, koska eräs toinen täällä on aina vailla juuri noita linkkejä. Voisit sopia hänen kanssaan, mihin minun pitäisi pyrkiä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #455 on: 17. 04. 2010 16:04 »
Ylläoleva copy-paste on mielestäni "oikeaoppinen" mamu-uutinen tässä vitjassa. 

Niin on, eikä vain mamu-keskustelussa, vaan hyvään keskusteluympäristöön kuuluu aina linkin lisäksi oma teksti, sillä eikös tässä ole periaatteena juuri keskustelu?

Mutta linkki ei ole minusta aina edes välttämätön. Monessa tapauksessa se on täysin turha. Jos esimerkiksi hallitsee ulosannin sellaisella tavalla, että voi tulla tänne kertomaan/keskustelemaan jostain uutisesta, miksi se pitää silloin toistaa linkin avulla, vain todistaakseen "että näin on" linkillä? Harvoin täällä ketään valehtelusta syytetään.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #456 on: 17. 04. 2010 19:07 »
Mutta linkki ei ole minusta aina edes välttämätön. Monessa tapauksessa se on täysin turha. Jos esimerkiksi hallitsee ulosannin sellaisella tavalla, että voi tulla tänne kertomaan/keskustelemaan jostain uutisesta, miksi se pitää silloin toistaa linkin avulla, vain todistaakseen "että näin on" linkillä?

Jos "yksi frendi kertoi" tarkoittaa sinulle luotettavaa lähdettä, niin on kai turha väittää tähän vastaan?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #457 on: 17. 04. 2010 19:07 »
Kun aamulla  kävin lukaisemassa tätä ketjua, johon olin laittanut yhden viestin viikon (tai vielä pitemmän ajan sisällä), niin samalla jostain muistin sopukoista nousi mieleen tapaus lapsuudesta, kun pyöräilin kaupungilla ja käännyin sisälle jonkun kerrostalon porttikongista, niin pihassa leikki muutama ikäiseni tyttö, jotka alkoivat kimittää kovalla äänellä, että tähän pihaa ei saa vieraat lapset tulla ja taisivatpa huutaa äitnsäkinn apuun, kun ei suostunut noudattamaan heidän määräyksiään.

Samanlaisia kimittäviä ja määräileviä tyttöjä ja neitejä tuntuu roikkuvan täälläkin, eikä mene kuin muutama minuutti, niin omaan viestiin satelee kommentteja, että kuinka "typerä" on kun suoltaa tänne moista asiaa.

Ihme pikkukakaroitten hiekkalaatikko!

Minulla tuli tuosta sinun edellisestä alle lainaamastani viestistäsi ihan samanlainen tunne. Tässä tapauksessa mielestäni sinä samaistuit symbolisesti tuohon kimittävään tyttöön.


Kaikki eivät todellakaan ehdi seuraamaan netin satoja medioita. Siksi on luonnollista ja toivottavaa, että aiheesta kiinnostuneet voivat jakaa uutisen sellaisten kanssa, joita aihe  kiinnostaa. Ne joita aihe ei kiinnosta, voivat ohittaa keskustelun. Hyvin yksinkertaista - niin ainakin kuvittelisi.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #458 on: 17. 04. 2010 19:07 »
Pitääpä toivoa ettei nuo rakennusten valloitukset ulotu pian tänne meidänkin kaupunkiin, rupeavat pian valtailemaan jotain kiinteistöä noille koditomille alkoholisteille .
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #459 on: 17. 04. 2010 20:08 »
Mutta linkki ei ole minusta aina edes välttämätön. Monessa tapauksessa se on täysin turha. Jos esimerkiksi hallitsee ulosannin sellaisella tavalla, että voi tulla tänne kertomaan/keskustelemaan jostain uutisesta, miksi se pitää silloin toistaa linkin avulla, vain todistaakseen "että näin on" linkillä?

Jos "yksi frendi kertoi" tarkoittaa sinulle luotettavaa lähdettä, niin on kai turha väittää tähän vastaan?

Saanko kysyä, mitä tarkoitat tällä? Eikö sinulle koskaan kukaan kerro mitään? Ja jos kertoo, onko linkki silloin se ainoa todiste, että kertoja on uskottava? Yleensäkin, onko Internet todiste?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #460 on: 18. 04. 2010 00:12 »

Ehkä nyt mediakin kääntää cccp-maailmankatsomuksensa ja suuntautuu enemmän kylmään realismiin mitä tulee mamuihin :

Niklas Herlin ryöstettiin

"Osin olin muukalaisvastainen jo ennen kuin minut ryöstettiin ja hakattiin, ja nyt vielä enemmän. Tämä organisoitu 'kerjäläismaahanmuutto' on vastenmielistä. Nämäkin nuoret ammattirikolliset väittävät tulleensa Suomeen kerjäämään. Lyhyessä ajassa he ovat vahingoittaneet avuttomia vanhuksia ja aiheuttaneet minulle ruumiinvamman, ehkä elinikäisen.

Ja täysin sietämätöntä on se, että Suomi ottaa vastaan 'pakolaisia', joiden ainoa motiivi on huumekaupan tai jonkun vastaavan rikollisen toiminnan organisointi", toteaa Herlin Näkökulmassaan.

IS

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2096312

.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #461 on: 18. 04. 2010 07:07 »


Ja täysin sietämätöntä on se, että Suomi ottaa vastaan 'pakolaisia', joiden ainoa motiivi on huumekaupan tai jonkun vastaavan rikollisen toiminnan organisointi", toteaa Herlin Näkökulmassaan.


Kuten tunnettua, Herlin ei ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Itse en ole tosin törmännyt koskaan sellaiseen konstruktiiviseen kritiikkiin, joka tarjoaisi asiaan myös ratkaisuja.

Yhtä hyvin Herlin voisi ihmetellä, miksi joku meni naimisiin ihmisen kanssa, josta tuli sitten myöhemmin alkoholisti.

Taas toisaalta ymmärrän häntä. Tällaisen tapauksen jälkeen on varmasti hermot kireällä. Helsingissä on tosin ryöstetty tosin ihmisiä kautta aikojen ja esim. Asematunneli on ollut aina paikka, josta on voinut ostaa huumeita, pimeitä pulloja ja siellä sai myös helposti selkäänsä, varsinkin silloin, kun paikka oli 100% kantasuomalaisten hallussa.

Harvinaista muuten, että joku tunnustaa olevansa....

Quote
"Osin olin muukalaisvastainen jo ennen

.... eikä vain kauniisti puhu maahanmuuttopolitiikasta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #462 on: 18. 04. 2010 08:08 »

Yhtä hyvin Herlin voisi ihmetellä, miksi joku meni naimisiin ihmisen kanssa, josta tuli sitten myöhemmin alkoholisti.  

Ei voi.  Olen jyrkästi eri mieltä sillä jos jollakin on edes pieni aavistus, että tulevasta aviopuolisosta tulisi alkoholisti, niin hän tuskin menisi naimisiin.

Tässä vastaanottoasiassa tämä aavistus on vielä astetta korkeampi koska se perustuu jo ennalta saatuihin kokemuksiin.  Muusta sitä ei edes tiedettäisiin.  

Mutta monesta aviopuolisosta ei voi sanoa samaa.  Itse asiassa suurin osa heistä elää elämänsä tulematta alkoholistiksi.

Kaiken huomaava Matseman kuitenkin löytää jonkun poikkeuksen niin kerron taas, että kyse on yleisestä linjasta ja aivan varmasti on poikkeuksia.  Esim. jos itse on jo alkoholisti niin ymmärtää hyvinkin toista josta voisi tulla alkoholisti.  Tai vaikka jo olla sellainen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #463 on: 18. 04. 2010 09:09 »

Ei voi.  


Pointtini taisi mennä sinulta ohitse.

Esittelevätkö pakolaiset itsensä jotenkin esim. huumeiden salakuljettajina, tai muuten väkivaltaisina rajalla?
- On siis vähintäänkin outoa vaatia, ettei sellaisia saisi päästää maahan, niin kauan kun ei voi tietää, kenestä sellainen tulee.
Periaatteessa ymmärrän tietenkin, mistä jengi puhuu, mutta kuka esittelee ensimmäisenä tavan, jolla erotella he joukosta?

Näin myös kun on kysymys alkoholistista. Esim. eräs ystäväni oli aikoinaan raivoraitis. Joi korkeintaan oluen saunassa. Hän oli kunnon perheenisä ja 4 lasta. Mutta yhtäkkiä hänelle alkoi maistumaan soosi ja reilusti. Voisitko sanoa tässä tilanteessa hänen vaimolleen - ei kannata mennä naimisiin alkoholistin kanssa?

Molemmissa tapauksissa sama  periaate - ei voinut tietää tätä etukäteen, mutta helppo jeesustella jälkikäteen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #464 on: 18. 04. 2010 09:09 »
Heh.  Pointtini taisi mennä sinulta ohitse sillä kerroin.
Quote
Kaiken huomaava Matseman kuitenkin löytää jonkun poikkeuksen niin kerron taas, että kyse on yleisestä linjasta ja aivan varmasti on poikkeuksia.  Esim. jos itse on jo alkoholisti niin ymmärtää hyvinkin toista josta voisi tulla alkoholisti.  Tai vaikka jo olla sellainen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #465 on: 18. 04. 2010 17:05 »
Olen pitkälti yrittänyt olla pistämättä lusikkaani tähän juttuun, kuitenkin kopioimani juttu järkyttää itseäni senverta että tämä on pakko julkaista täälläkin.
Lainattu Vasabladetista.
Sex kurder söker
kyrkoasyl i Oravais
Publicerad 18 april 2010 kl. 18:18. Senast ändrad 18 april 2010 kl. 19:11
ORAVAIS. Två kurdiska familjer hungerstrejkar i Oravais. Deras asylansökan förkastades för andra gången.
Efter söndagens gudstjänst i Baptistkyrkan i Oravais klev sex iranska kurder in i kyrkan och meddelade att de söker kyrkoasyl. De två familjerna låter förstå att de tänker hungerstrejka tills myndigheterna fattar rätt beslut i deras asylansökan.
Familjerna som i cirka två års tid bott på flyktingförläggningen i Oravais är besvikna på det andra negativa asylbeslutet som kom för två veckor sedan.
Kyrkoasyl innebär att flyktingar tar initiativet till att söka skydd i en kyrka efter ett negativt asylbeslut.
För baptistförsamlingens ordförande Margareta Smith-Edström kom kurdernas vädjan om kyrkoasyl som en överraskning.
Församlingen ska göra vad den kan för att hjälpa familjerna.
- Vi ska prata med familjernas advokat och fundera hur beslutet kan överklagas.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #466 on: 18. 04. 2010 17:05 »
Heh.  Pointtini taisi mennä sinulta ohitse sillä kerroin.
Quote
Kaiken huomaava Matseman kuitenkin löytää jonkun poikkeuksen niin kerron taas, että kyse on yleisestä linjasta ja aivan varmasti on poikkeuksia.  Esim. jos itse on jo alkoholisti niin ymmärtää hyvinkin toista josta voisi tulla alkoholisti.  Tai vaikka jo olla sellainen.


Etkö tosiaankaan ymmärrä mitä tarkoitin? Miksi sekoitat tämä asian?

Kysymys on todellakin yleisestä linjasta. Kaikki pakolaiset ovat tilanteessa 0, kun he saapuvat rajalle. Silloin on erittäin vaikeaa alkaa erottelemaan heidän joukostaan tulevia huumeiden salakuljettajia.
Jälkeenpäin voidaan sitten tietenkin kritisoida, miksi huumeiden salakuljettajia päästetään Suomeen?

Alkoholisteista puhuttaessa ei voida puhua mistään poikkeuksista, kun verrataan heitä siihen pieneen ryhmään pakolaisia, joista tulee esim. huumeiden salakuljettajia. Ihan samalla tavalla on vaikea sanoa etukäteen, kenestä tulee alkohlisti. Eikä auta, onko asiaa arvioimassa alkoholisti, tai raivoraitis.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline piikki lihassa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 10
  • Gender: Female
  • kynnen alla pienikin piikki tuntuu
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #467 on: 19. 04. 2010 09:09 »
Mitä tapahtuisi tälle palstalle, jos nämä maahanmuuttokeskustelut täällä kokonaan lopetettaisiin? En tarkoita sitä, että niistä sinänsä pitäisi vaietakaan mutta kun näistä asioista tuntuu olevan meille ylivoimaista käydä asiallista keskustelua.

Millään mittarilla laskettuna ei maahanmuutosta seuraavat ongelmat ole Suomelle eikä Vaasallekaan merkittäviä.  Ne eivät ole missään suhteessa niistä käydyn keskustelun määrään ja tunteen paloon.

Asia on monitahoinen ja monimutkainen. Siihen kuitenkin ihan ymmärrettävästi suhtaudutaan hyvin tunneperäisesti vaikka taustatiedot olisivatkin vajavaisia.

Ensiksi muodostetaan voimakas tunteisiin pohjautuva kanta, sitten aletaan etsiä vahvistuksia omalle kannalle. Hyvin inhimillistä. Kun tunteista on kyse niin "järjen ääni" ei hevin kuulu.

Ihan kuin vaikka rakastuessa, renttuunkin.

Suomen ja vaasalaisten oikeat ongelmat ovat aivan muualla kuin maahanmuutossa. En usko, että kenenkään elämänlaatu paranee tästä maahanmuuttokeskustelusta.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #468 on: 19. 04. 2010 10:10 »
Mitä tapahtuisi tälle palstalle, jos nämä maahanmuuttokeskustelut täällä kokonaan lopetettaisiin? En tarkoita sitä, että niistä sinänsä pitäisi vaietakaan mutta kun näistä asioista tuntuu olevan meille ylivoimaista käydä asiallista keskustelua.

Tuskin mitään merkittävää tapahtuisi mutta keskustelut sen osalta katoaisivat tai siirtyisivät toisaalle tai naamioituisivat tilapäisiksi "iskuiksi" toisessa osiossa kun asia vähänkin liippaa alaa.  Se voisi hyvinkin nimenomaan rumentaa muualla tapahtuvaa keskustelua.

Oletan, että viestilläsi haluat jonkinlaisia "eväitä" tulevaa keskusteluasi ajatellen.  Yritän auttaa sinua.

Ystävä hyvä.  Sinulla on tällä hetkellä jo 10 viestiä.  Se on hyvä alku.

Olet ilmeisesti niin uusi kirjoittaja, ettet vielä tiedä keskustelupalstan tarkoitusta.  Yksinkertaisimmillaan sen tarkoitus on keskustella.  Siellä keskustellaan niistä asioista mistä kirjoittajat haluavat keskustella.  

Yleensä asioista ollaa useatakin eri mieltä.  Nimimerkin takaa voi mielipide tulla rohkeammin kuin omalla nimellä.

Keskustelupalsta ja sen taso on juuri sellainen kuin sen kirjoittajat.

Ei ole oikein viedä keskustelijoilta aihetta mistä he haluavat keskustella.  Muutenkin keskustelu maahanmuutosta on hyvä asia sillä monella on erilaisia ennakkoluuloja.  Jotkut oikeita ja jotkut vääriä.  Näistä on hyvä keskustella täällä ja kukaties vääriä ennakkoluuloja voidaan oikoa.

Maahanmuutto on yksi harvoja asioita joiden keskustelun tärkeydestä on ihan virallisestikin annettu kanta, että sitä on hyvä käydä.

Maahanmuuton ympärillä pyörii paljon rahaa.  Se on meidän yhteistä rahaa.  Aina kun meidän yhteisestä rahasta on kyse, aiheuttaa se keskustelua.  Jotkut näkevät, että investoitu raha vain katoaa.  Jotkut näkevät siinä inhimillisiä tekijöitä, kuten itse näen, sillon kun puhutaan pakolaisista.  Silloin on henki kyseessä ja sille ei voi eikä saakaan laskea hintaa.  Siksi itse puhun mielelläni pakolaisista koska he ovat se todellinen avuntarvitsija.  Pakolaisiksi pyritään myös väärin keinoin kun todellista uhkaa omassa maassa ei olekaan.  Heidän ainoa motiivinsa saattaa olla ilmainen raha.  Sen eteen ei tarvitse tehdä mitään.  Sellainen kelpaa yleensä jokaiselle.  Näitä kutsutaan "turvapaikkashoppailijoiksi" ja he käyttävät järjestelmän hitautta hyväkseen  ja muuttavat sitten seuraavaan maahan jälleen ilmaisen rahan perässä.  Euroopassa maita piisaa joten "turvapaikkashoppailu" on mahdollista.

Sellainen on kuitenkin väärin sillä vastaanottokyky on rajallinen.  Tällainen turvapaikkashoppailija vie todellisen pakolaisen paikan ja voi aiheuttaa hänelle tuskaa ja kuoleman.  Järjestelmä on kuitenkin tarkoitettu juuri heille.

Tämä "turvapaikkashoppailu" on se mikä ihmisiä eniten tuntuisi "rassaavan" sillä se antaa sellaisen kuvan, että meitä "vedetään nenästä."  Ei kukaan halua näyttää  "nenästävedettävältä."

Aina kuitenkin löytyy joku joka on jollekin "piikki lihassa."  Tässä en nyt tarkoita sinua mutta nimimerkkisi vain nyt sattuu olemaan juuri sanani mukainen.  Jos toisen mielipide ei ole oman mieleinen, niin siihen yleensä on hyvä antaa oma vastine, josta sitten taas voidaan keskustella.  Sitten siihen saattaa tulla väite ja siihen vastaväite.  Näistä voi sitten taas keskustella.  Tämä on ihan normaali käytäntö yleisillä keskustelupalstoilla.

Et voi edes olettaa, että kaikki, tai edes suurin osa kirjoittajista olisi samaa mieltä kanssasi.  Eikä tarvitsekaan.  

Vanha sananlasku sanoo.  "Niin monta on mieltä, kuin on miestä."

Aina löytyy myös sellaisia jotka provosoivat.  Joko tahallaan tai tahtomattaan tai joku voi käsittää sen siten.
Siihen on hyvä lääke.  Ei saa provosoitua jos provosoidaan.

Jos noudatat näitä ohjeitani, niin pääset mukaan miellyttävään ja rakentavaan keskusteluun.

Sitten on vielä toinenkin hyvä neuvo.  Älä keskustele tai lue aiheita mitkä eivät sinua miellytä.  Näin tekevät kaikki.

Tervetuloa keskustelemaan rohkeasti.
« Last Edit: 19. 04. 2010 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #469 on: 19. 04. 2010 10:10 »


Keskustelupalsta ja sen taso on juuri sellainen kuin sen kirjoittajat.



Tämä on Kari puolet totuudesta.
Keskustelupalstan tason luovat Ylläpito ja Kirjoittajat, yhdessä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #470 on: 19. 04. 2010 11:11 »


Keskustelupalsta ja sen taso on juuri sellainen kuin sen kirjoittajat.



Tämä on Kari puolet totuudesta.
Keskustelupalstan tason luovat Ylläpito ja Kirjoittajat, yhdessä.

Luovat yhdessä, mutta kuten tämäkin mamu-keskustelu on on osoittanut, tasosta vastaa kuitenkin ylläpito nimimerkkeineen yli 80%:sesti. Muiden kirjoittajien osuudeksi jää jopa alle 20%. Mutta ovat kuitenkin tasoon merkittävästi vaikuttamassa.

Mikäli ylläpito ei sallisi leimaavaa kirjoittelua muuallapäin asuvista tai sieltä tulevista ihmisistä, niin tuskin tälläkään palstalla olisi Vaasan kaupungin päättäjien silmissä rasistinen imago.

On totta, että kirjoittajat kirjoittavat mitä kirjoittavat, mutta ylläpito pystyy yksin päättäämään millaiseksi kirjoittelun suunta muuttuu. Nämä toimet ovat täysin ylläpidon tiedossa ja jopa käytössäkin (esim. bannit, lukitukset ja ohjausyritykset).   

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #471 on: 19. 04. 2010 11:11 »


Keskustelupalsta ja sen taso on juuri sellainen kuin sen kirjoittajat.



Tämä on Kari puolet totuudesta.
Keskustelupalstan tason luovat Ylläpito ja Kirjoittajat, yhdessä.

En ole täydellinen mutta halusin auttaa ja rohkaista, uutta hieman vielä epävarmaa kirjoittajaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #472 on: 20. 04. 2010 04:04 »
Iltalehti kertoo kulttuuririkastajan syyllistyneen törkeään ryöstöön. Mikä noita mummoja oikein riivaa kun johdattelevat viattomat mamut tekemään laittomuuksia?


Hanskat paljastivat vanhuksen ryöstäjän
20.04.2010 06:13   

 Asuntoon jääneet hanskat paljastivat vanhuksen asuntoon tunkeutuneen ja hänet ryöstäneen miehen. Helsingin käräjäoikeus vangitsi perjantaina Pohjois-Afrikasta kotoisin olevan 46-vuotiaan miehen törkeästä ryöstöstä epäiltynä.

80-vuotias nainen oli ollut iltakävelyllä ja palannut kotiinsa Mannerheimintielle noin kello 18 aikaan 13. maaliskuuta. Nainen oli huomannut kotirappunsa edessä miehen.

Mies tuli sisään samalla oven avauksella. Nainen meni hissillä yksin omaan kerrokseensa, avasi kotioven ja astui eteiseen.

Hän ei ehtinyt sulkea kotioveaan, kun sama mies työntyi asuntoon.

Nainen yritti kamppailla miestä vastaan, mutta mies painoi uhrin lattialle ja sitoi huiveilla uhrin kädet selän taakse. Lisäksi mies sitoi uhrin silmät niin, ettei tämä nähnyt enää mitään.

Vanhuksen järkytykseksi mies sitoi myös naisen suun. Suun sitomisen vuoksi nainen pelkäsi tukehtuvansa.

Mies raahasi naisen eteisestä olohuoneeseen, kulki ympäri asuntoa noin minuutin ajan ja poistui sitten.

Uhrin onnistui vapautua siteistä noin viiden minuutin päästä.

Naiselta anastettiin lompakko ja matkapuhelin. Lompakossa oli muutamia kymmeniä euroja rahaa.

Nainen sai kamppailussa ruhjeita ja hän kärsi myös jonkin verran hengitysvaikeuksista.

Asuntoon jääneistä hanskoista rikostekninen laboratorio löysi epäillyn DNA:ta.

Mies on kuulusteluissa kiistänyt syyllistyneensä rikokseen. Hänen mukaansa hän joutui itse ryöstetyksi ja pakotetuksi ajamaan Mannerheimintien varrella olevan kerrostalon pihaan, jossa ryöstäjä pakotti antamaan päällystakkinsa itselleen.

Epäilty ei ole tehnyt tästä väittämästään ryöstöstä ilmoitusta poliisille.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2101743

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #473 on: 20. 04. 2010 04:04 »
Positiivinen syrjintä toteutuu myös mamujen asunnonhankinnassa. Tätäkö se kotiutuminen tarkoittaa? Artisti maksaa edelleen, mutta silleen hienosti kiertäen.Miksi alkkari ei saa vuokratakuuta valtiolta?


Lehti: Valtio auttaa pakolaisia takuuvuokrissa
Tiistai 20.4.2010 klo 05.00

Vastaanottokeskukset ovat ryhtyneet tukemaan pakolaisten vuokra-asuntoon siirtymistä, kirjoittaa Savon Sanomat.
Pakolaisten vuokratakuiden maksaminen tulee halvemmaksi kuin vastaanottokeskuksessa pitäminen.

Joissain Suomen vastaanottokeskuksissa on hiljattain on aloitettu käytäntö, jossa vastaanottokeskus antaa takuuvuokralle maksusitoumuksen, mikäli pakolainen hakeutuu itse kuntaan asumaan.

- Nyt pohditaan, voitaisiinko se ottaa laajemmin käyttöön, kertoo ylitarkastaja Veikko Pyykkönen sisäministeriön maahanmuutto-osastolta.

Maahanmuuttovirasto on joutunut toteamaan, että vuokra-apu tulee halvemmaksi kuin pakolaisten pitäminen vastaanottokeskuksissa. Noin 400 pakolaista odottaa kuntapaikkaa keskuksissa, vaikka heillä on jo myönteinen oleskelulupapäätös.

Kontiolahden vastaanottokeskuksen ohjaajan Timo Turusen mukaan uusi käytäntö on auttanut huomattavasti.

- Emme hae heille asuntoja, mutta tulemme mukaan siinä vaiheessa, kun asukas on tekemässä vuokrasopimusta, Turunen selvittää.

Joissain tapauksissa korkeat takuuvuokrat ovat estäneet pakolaisten muuttamisen vuokra-asuntoihin. Takuuvuokrat maksaa viime kädessä valtio, koska vastaanottokeskukset laskuttavat toiminnastaan Maahanmuuttovirastoa.
 


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042011506650_uu.shtml

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #474 on: 20. 04. 2010 15:03 »
Täälläkin useassa ketjussa on pyritty selittemään humanitaaristen maahanmuuttajien surkeaa työllisyyttä pahan ja rasistisen suomalaisen työnantajan loppumattomalla vainolla väärän värisiä kohtaan. Tänään olemme kuitenkin saaneet lehdistä lukea eri maahanmuuttajaryhmien työllisyysasteesta.

Iloksenne voin kertoa, että korkein työllisyysaste löytyi kenialaisilta maahanmuuttajilta. Heidän työllisyysasteensa peittosi jopa kantaväestön vastaavan.

Eli ainoa johtopäätös näyttäisi olevan se, että suomessa tosiaan voi työllistyä hyvin, ihonväristä huolimatta, jos omaa tai on valmis hankkimaan suomalaisessa työelämässä tarvittavia taitoja.

Kenialaisista voidaan myös sanoa, että he ovat lähes poikkeuksetta saapuneet Suomeen joko työn tai opiskelun perässä. Heidän joukostaan ei löydy turvapaikkashoppailijoita tai ankkurilapsien siivellä tulleita elätettäviä.

Tälläistä työperäistä maahanmuuttoa Suomi tarvitsee ja nämä kenialaiset ovat siitä hyvä esimerkki. Sopeutuminenkin onnistuu ilman kymmenien vuosien kalliita kotouttamiskursseja ja ghettoutumistakaan tuskin tarvitsee pelätä, koska voivat työllä ansaitsemilla tuloillaan ostaa asuntonsa muualtakin kuin kaupunkien lähiöiden vuokrakasarmeista.

http://www.pohjolansanomat.fi/cs/Satellite/PS-Uutiset/1194641489292/artikkeli/kenialaisilla+on+suomen+korkein+tyollisyys.html



Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #475 on: 20. 04. 2010 17:05 »
Hyvä. Homma on ratkaistu. Työvoimapulaan siis jengiä Keniasta.
Vielä pitäisi sitten järjestää tuo pakolaisasia ja turvapaikanhakijat ja rakkauden perässä "shoppailijat" + lapset, jotka pistetään yksin matkaan.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #476 on: 20. 04. 2010 18:06 »
Hyvä. Homma on ratkaistu. Työvoimapulaan siis jengiä Keniasta.

Mihin ihmeen työvoimapulaan? helmikuun lopussa suomessa oli 287 100 työtöntä työnhakijaa. Samaan aikaan työnhakijoita oli suomessa kaikkiaan 518 600. Mihin spesiaalihommaan nuo kenialaiset pitäisi maahan tuoda? Pitkänmatkanjuoksuunko?

Lähde: http://www.tem.fi/files/26403/HELMI10.pdf

eklu

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #477 on: 20. 04. 2010 19:07 »
Kotimaiset alkuasukkaat eivät jaksa nostaa tukia tarpeeksi, monen voimat loppuu 2000€/kk kohdalla. Siis lisää aktiivista porukkaa ja saahan siinä muuten tyhjäksi jäävät asunnotkin vuokrattua.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #478 on: 20. 04. 2010 19:07 »
Nyt on Ristolta mennyt jotain ohi, kun en ole ollut ollenkaan tietoinen Suomen kuninkaasta. Olisin kyllä toivonut , että jos sellainen olisi niin olisi ainakin valkoinen.  Sveitsin poliisi pidätti miehen Grenchenissä, Solothurnin kanttoonissa.Pidätetty puhuu saksaa, englantia ja suomea. Hän väitti poliiseille kuulustelussa olevansa Suomen Kuninkaan poika ja olevansa läpikulkumatkalla Sveitsissä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2103190

veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #479 on: 21. 04. 2010 06:06 »

Mihin ihmeen työvoimapulaan?


Se tulevaisuuden ennustettu.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas