Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 575065 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AD

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #480 on: 21. 04. 2010 06:06 »

Mihin ihmeen työvoimapulaan?


Se tulevaisuuden ennustettu.
Niin siihen hoitajapulaan jotka tulevat hoitelemaan meitä hoitolaitoksiin, kun kantaväestö vanhenee.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #481 on: 21. 04. 2010 06:06 »
Nyt on Ristolta mennyt jotain ohi, kun en ole ollut ollenkaan tietoinen Suomen kuninkaasta. Olisin kyllä toivonut , että jos sellainen olisi niin olisi ainakin valkoinen.  Sveitsin poliisi pidätti miehen Grenchenissä, Solothurnin kanttoonissa.Pidätetty puhuu saksaa, englantia ja suomea. Hän väitti poliiseille kuulustelussa olevansa Suomen Kuninkaan poika ja olevansa läpikulkumatkalla Sveitsissä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2103190



Ohan noita. Thaimaassa juttelin baaritiskillä yhden jäppisen kanssa, joka kertoi käyvänsä tyhjentämässä itsensä aina entisen presidentin tyttäreen.

Ja olethan sinä kuullut sen vanhan klassikon Rissasesta?

Olipa kerran mies nimeltä Rissanen. Hän oli tehtaassa siivoojana. Kerran
tehtaaseen tuli George Bush vierailulle ja johtaja esitteli hänelle
paikkoja. Kun Bush huomasi Rissasen hän sanoi: "Moro Rissanen, mitä äijä?"
Johtaja ihmetteli tuota ja kysyi Rissaselta mistä tämä voi Bushin tuntea. Ja
siihen Rissanen vastasi että ollaan käyty yhdessä golffaamassa. Myöhemmin
Putin tuli tehtaaseen vierailulle ja johtaja
esitteli tälle paikkoja jolloin Putin huomasi Rissasen ja huusi:
"Moro Rissanen! Mitäs äijä?" Ja johtaja oli ihan äimänä, mistä tuo Rissanen
voi Putininkin tuntea? Ja tuohon Rissanen vain sanoi: "Käytiin joskus
yhdessä kylpylöissä." Sitten Rissanen sanoi: "Tunnen minä muuten Paavinkin."
Tuota johtaja ei sentään uskonut, ja ehdotti Rissaselle että lähdetään
Vatikaaniin ja se kumpi on oikeassa maksaa matkat. Rissanen suostui ja
niinpä he lähtivät. Vatikaanissa he menivät katsomaan kun Paavi piti
puhetta. He seisoivat ihan takarivissä mutta Paavi huomasi heidät silti ja
huusi: "MORO RISSANEN! Tuu tänne pitämään mun kanssa puhetta!" Ja niinpä
Rissanen meni ja kun hän tuli takaisin, hän löysi johtajan tajuttomana
lattialta. Hän elvytti johtajan ja kysyi: "Ei kai se nyt noin kamalaa ollut
että minä Paavin tunnen?" Johtaja sanoi et ei se niin kamalaa ollut mutta
tossa oli pari kiinalaista jotka kysyivät, että kuka tuo pipopäinen jätkä tossa Rissasen
vieressä on?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #482 on: 21. 04. 2010 07:07 »
vanha klassiko Rissasesta


:) no siinä se päivän nauru nyt tuli...

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #483 on: 21. 04. 2010 16:04 »
Pakkoruotsi alkaa olla vanhanaikaista. Nyt on otettu ensiaskel pakkosomalin suuntaan.




Somalian kielen opetusta toivotaan Suomeen

Helsinkiin halutaan somalian kielen, historian ja kulttuurin opetusta suomalaisille. Idea kumpuaa tuoreesta valtuustoaloitteesta.

Somalian kielen opetuksesta on jo aikaisemmin saatu hyviä kokemuksia, kun Kulttuurikeskus Caisa järjesti vuosina 2004 – 2005 opetusta Vantaalla.

- Kurssi oli erittäin suosittu. Mukana oli reilut kymmenen osallistujaa parin vuoden ajan. Vielä jälkikäteenkin tuli kyselyitä, kertoo Caisan johtaja Johanna Maula.

Somalian kielen opetuksen järjestämiseen olisi Maulan mukaan edelleen selkeästi kysyntää.

- Somalia on kuudenneksi käytetyin kieli Suomessa ja merkittävä kieli maailmalla. Olisi tärkeää opettaa kielen lisäksi myös Somalian historiaa ja kulttuuria. Jos joku tulee idean kanssa, niin kyllä me voimme hyvin ottaa sen ohjelmistoon.

Kulttuuri- ja kirjastolautakunta näytti valtuustoaloitteelle vihreää valoa kokouksessaan tiistaina. Lautakunnalle esitetyssä tekstissä tosin ehdotettiin, että Työväenopisto voisi ryhtyä opetuksen järjestäjäksi.


http://www.vartti.fi/artikkeli/1336da98-0865-4135-8fdf-49a1b3f31a8e

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #484 on: 22. 04. 2010 08:08 »
Wohoo! Kaikki megeen mennääx pogoomaan! Nyt sitä monikulttuurisuutta aletaan toteuttamaan. Eikä mennyt kuin 20 vuotta. Onko Miran jatkoilla boolia tarjolla?


Vaasassa vastaanotettu pakolaisia 20 vuoden ajan

Julkaistu: 22.04.2010 08:15

Vaasassa on vastaanotettu pakolaisia jo 20 vuoden ajan. Juhlavuoden kunniaksi kaupungintalolla järjestetään tänään kaikille avoin kansainvälinen konsertti, jonka esiintyjinä ovat vaasalaiset maahanmuuttajat.

Konsertti alkaa klo 19 ja sen juontaa Christopher Harju. Ennen konserttia kaupungintalon peilisalissa on kahvitarjoilu.

Konsertin jälkeen järjestetään jatkot Mira-talossa.


http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=494704&Title=Vaasassa+vastaanotettu+pakolaisia+20+vuoden+ajan

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #485 on: 22. 04. 2010 08:08 »
Mummo aiheutti ryöstön helsingissä. Viaton ulkomaalainen ei voinut muuta kuin toimia:


Rollaattorivanhukselta vietiin lompakko ja rahat
22.04.2010 07:56   

 Ulkomaalainen varas vei rollaattorin avulla liikkuneelta 94-vuotiaalta naiselta lompakon ja sata euroa rahaa helsinkiläisessä marketissa.

Valpas vartija tunnisti miehen seuraava päivänä ja anastaja saatiin kiinni. Valvontakamera vahvisti varkauden tapahtuneen.

- Ikävä kyllä tämä on yksi osanen viime aikoinaan tapahtuneisiin romanialaisten tekemiin rikoksiin, sanoo rikoskomisario Petri Juvonen Helsingin eteläisestä poliisipiiristä.

Hänet on juuri nimitetty Helsingin keskustan alueella tapahtuvien lompakko- ja rahavarkausryhmän tutkinnanjohtajaksi. Juvosella on uusi ryhmä poliiseja käytettävinään.

Lompakkovarkaus tapahtui Töölössä Mannerheimintie 76:ssa sijaitsevassa liikkeessä viime sunnuntaina. Jo maanantaina varas jäi kiinni ja pidätettiin. Hän joutunee syytteeseen.

Anastuksen tunnustanut romanialainen kertoi tulleensa viikko sitten laivalla Suomeen. Matkan tarkoitus jäi epäselväksi, toteaa Juvonen.

Järjestyslakiinyritetään muutosta Kansanedustaja Juha Hakola (kok) kertoo, että hän yrittää muiden kansanedustajien kanssa edelleen saada nykyiseen järjestyslakiin muutoksia. Hakola on siviiliammatiltaan poliisi ja ylikomisario.

- Erityisesti yritämme puuttua siihen, että kerjääminen tavalla tai toisella kriminalisoitaisiin. Yritämme myös vaikuttaa siihen, että katusoittaminen jollain tavalla luvanvaraistetaan, esimerkiksi kuin Lontoossa. Siellä vain tiettyyn paikkaan voivat katusoittajat asettua, kukin halukas vuorollaan.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2106029

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #486 on: 22. 04. 2010 10:10 »
Pakkoruotsi alkaa olla vanhanaikaista. Nyt on otettu ensiaskel pakkosomalin suuntaan.




Somalian kielen opetusta toivotaan Suomeen

Helsinkiin halutaan somalian kielen, historian ja kulttuurin opetusta suomalaisille. Idea kumpuaa tuoreesta valtuustoaloitteesta.

Somalian kielen opetuksesta on jo aikaisemmin saatu hyviä kokemuksia, kun Kulttuurikeskus Caisa järjesti vuosina 2004 – 2005 opetusta Vantaalla.

- Kurssi oli erittäin suosittu. Mukana oli reilut kymmenen osallistujaa parin vuoden ajan. Vielä jälkikäteenkin tuli kyselyitä, kertoo Caisan johtaja Johanna Maula.

Somalian kielen opetuksen järjestämiseen olisi Maulan mukaan edelleen selkeästi kysyntää.

- Somalia on kuudenneksi käytetyin kieli Suomessa ja merkittävä kieli maailmalla. Olisi tärkeää opettaa kielen lisäksi myös Somalian historiaa ja kulttuuria. Jos joku tulee idean kanssa, niin kyllä me voimme hyvin ottaa sen ohjelmistoon.

Kulttuuri- ja kirjastolautakunta näytti valtuustoaloitteelle vihreää valoa kokouksessaan tiistaina. Lautakunnalle esitetyssä tekstissä tosin ehdotettiin, että Työväenopisto voisi ryhtyä opetuksen järjestäjäksi.


http://www.vartti.fi/artikkeli/1336da98-0865-4135-8fdf-49a1b3f31a8e

Jotenkin tyrmistyttävää, että vasta nyt... Kyllähän tämä olisi pitänyt olla mahdollista jo ainakin 10 vuotta sitten. Mutta luultavasti vasta nyt joku, tai jotkut alkavat kyselemään sen perään.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #487 on: 22. 04. 2010 13:01 »
Nyt täytyy antaa pinnat kokoomukselle, vaikka on selvää, että tämä kaikki on vain katteetonta sanahelinää eduskuntavaaleja ajatellen. Vaalien jälkeen kokoomus on oma vanha  itsensä, ja kaikki mäntymaat painavat HALUAMME LISÄÄ PAKOLAISIA -nappia niin kuin ovat jo tehneet vuosikaudet Vaasan valtuustossa.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2106581

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #488 on: 22. 04. 2010 13:01 »

 ja kaikki mäntymaat painavat HALUAMME LISÄÄ PAKOLAISIA -nappia niin kuin ovat jo tehneet vuosikaudet Vaasan valtuustossa.


En ole kyllä koskaan päässyt todistamaan sitä, että joku olisi halunnut lisää pakolaisia Suomeen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #489 on: 22. 04. 2010 13:01 »
Nyt täytyy antaa pinnat kokoomukselle, vaikka on selvää, että tämä kaikki on vain katteetonta sanahelinää eduskuntavaaleja ajatellen. Vaalien jälkeen kokoomus on oma vanha  itsensä, ja kaikki mäntymaat painavat HALUAMME LISÄÄ PAKOLAISIA -nappia niin kuin ovat jo tehneet vuosikaudet Vaasan valtuustossa.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2106581

Onko tuollaisia äänestyksiä joskus meillä ollut? Melkein suoralta kädeltä lupaan painaa sitä toista nappia, jos tällainen suora äänestys  joskus tulee. Ei taida olla asia aivan noin yksioikoinen.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #490 on: 22. 04. 2010 13:01 »
Onko tuollaisia äänestyksiä joskus meillä ollut? Melkein suoralta kädeltä lupaan painaa sitä toista nappia, jos tällainen suora äänestys  joskus tulee. Ei taida olla asia aivan noin yksioikoinen.

On ollut. Vaasan valtuustossa (ja kaupunginhallituksessa), ja siinä äänestyksessä mäntymaat ym. kokoomuslaiset painoivat kyseistä nappia.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #491 on: 22. 04. 2010 13:01 »
En ole kyllä koskaan päässyt todistamaan sitä, että joku olisi halunnut lisää pakolaisia Suomeen.

Miksi Suomi on yksi suhteellisesti eniten kiintiöpakolaisia vastaanottava maa maailmassa, ellei pakolaisia haluta tänne? Mikään kansainvälinen sopimus ei velvoita meitä. Saamme vapaasti itse päättää, otammeko kiintiöpakolaisia ja jos otamme, niin kuinka monta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #492 on: 22. 04. 2010 13:01 »
Onko tuollaisia äänestyksiä joskus meillä ollut? Melkein suoralta kädeltä lupaan painaa sitä toista nappia, jos tällainen suora äänestys  joskus tulee. Ei taida olla asia aivan noin yksioikoinen.

On ollut. Vaasan valtuustossa (ja kaupunginhallituksessa), ja siinä äänestyksessä mäntymaat ym. kokoomuslaiset painoivat kyseistä nappia.

Mutta lukiko siinä napissa, että halutaan pakolaisia?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #493 on: 22. 04. 2010 14:02 »
Mutta lukiko siinä napissa, että halutaan pakolaisia?

Kyllä valtuutetun tulee osata hahmottaa pääsään, mitä napissa lukee äänestyksen kohteena olevasta asiasta riippuen. Eli mihin kysymykseen on vastaamassa kyllä tai ei.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #494 on: 22. 04. 2010 14:02 »
En ole kyllä koskaan päässyt todistamaan sitä, että joku olisi halunnut lisää pakolaisia Suomeen.

Miksi Suomi on yksi suhteellisesti eniten kiintiöpakolaisia vastaanottava maa maailmassa, ellei pakolaisia haluta tänne?


On kaksi eria asiaa ottaa vastaan pakolaisia, tai haluta pakolaisia.

Quote
Mikään kansainvälinen sopimus ei velvoita meitä.


Suomi allekirjoitti Geneven pakolaissopimuksen 1968, ja muiden sopijavaltioiden tavoin sillä on velvollisuus suojella pakolaisia ja alueeltaan turvaa hakevia ihmisiä.

Quote
Saamme vapaasti itse päättää, otammeko kiintiöpakolaisia ja jos otamme, niin kuinka monta.


Monesta asiasta voidaan periaatteessa päättää itse. Mutta kun kaikista asioista päättäminen ei ole aina niin yksinkertaista.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #495 on: 22. 04. 2010 14:02 »
Mutta lukiko siinä napissa, että halutaan pakolaisia?

Kyllä valtuutetun tulee osata hahmottaa pääsään, mitä napissa lukee äänestyksen kohteena olevasta asiasta riippuen. Eli mihin kysymykseen on vastaamassa kyllä tai ei.

Olen varma, että sinäkin olet joskus elämässäsi päättänyt asioista tavalla, jota et oikeastaan halua.

Pakolaisten vastaanotossa on vain pystyttävä pitämään erossa tunneasiat ja todellisuus.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #496 on: 22. 04. 2010 14:02 »
Täällä Palosaarella on ollut osalla liput puolitangossa tuon mamu juhlan vuoksi, täällä kun on hyvässä muistissa mm. noiden romanien hetkellinen asuminen tuossa länsi-tuulessa. Silloin saatiin tuta mitä se on kun vanhukselta vietiin Othellon edessä käsilaukku kädestä ja pyörätulissa liikkunut kaveri sai auttajan matkalla kohti invataloa ,muuten kaikki meni hyvin mutta tuon auttamisen hinta oli , että kulkuvälineen alla oleva kännykkä sai uuden omistajan. Kyllähän se kokoomuskin näyttää oikean karvansa vaalien jälkeen sehän on nähty, joku Pöntinen ottaa löysät pois täällä pohjanmaalla. Onkohan tuo meidän kuninkaan pojan kohtalo selvinnyt  totuus on varmaankin se , että jätkä on ollut hetken meidän vaivoina Suomessa ja häntä on tietenkin kohdeltu kuin kuningasta tästä syystä on tullut hieman vauhtisokeutta.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #497 on: 22. 04. 2010 15:03 »
Kas, Risto on saanut Suomen prinssin avattareksi!

Mutta kyllä nyt alkaa olla vähän Ristolta uutiskuivuutta, kun alkaa mennä tasolle "moottorisaha varastettiin Laihialla!"

Näytä että olet mies - paskanna kattoon!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #498 on: 22. 04. 2010 17:05 »
Moision vasemmistoliitto on löytänyt kohteen, johon voivat purkaa vuosikymmenien aikana patoutunutta intohimoa paapoa syrjittyjä ihmisiä. Patoutuminen johtuu  siitä, kun Suomen köyhät ja reppanat eivät ole koskaan kelvanneet heille kuin korkeintaan vappupuheissa ja vaalien alla.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/90634-homon-kohtalo-kuohuttaa-%E2%80%9Dhanta-on-jo-rangaistu%E2%80%9D

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #499 on: 22. 04. 2010 18:06 »
Aina kun tuntuu , että nyt on kaikenlainen venkoilu jo nähty niin johan mamut nokittaa ja ässä vedetään hihasta ihan niinkuin tuossa homomamun paapomissesakin. Vangit lähes aina valittelevat olojaan ja kohteluaan no se kait kuuluu kait asiaan. Mutta nyt on tässäkin jo tullut nokitus ja oikeuteen on menossa koko joukko viranomaisia. Turun sanomat : Turun Saramäen vankilassa tuomiotaan istunut mies on haastanut oikeuteen kymmenen vankilan työntekijää, joiden joukossa on vartijoiden lisäksi vankilan johtaja ja ylilääkäri. Ulkomaalaistaustainen mies syyttää henkilökuntaa muun muassa virka-aseman väärinkäyttämisestä, syrjinnästä, heitteillepanosta sekä pahoinpitelystä. Mies katsoo kokeneensa vääryyttä esimerkiksi selliin laittamiseen ja puhelimen käyttöön liittyen. Työntekijät ovat kiistäneet syytteet. Mies ajaa syytettä omissa nimissään, koska syyttäjän mielestä syytekynnys ei ylittynyt. Jutussa pidettiin valmisteluistunto torstaina. Pääkäsittely järjestetään kesäkuun puolessa välissä.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #500 on: 23. 04. 2010 05:05 »
Niin... se juttukuivuus...
Homma ei kelvannut edes syyttäjälle, mutta täällä se ylitti uutiskynnyksen heti!



Ja niinhän se tietenkin on joidenkin mielestä, että mamun ei ole soveliasta avata suutaan, vaan pitää olla vaan iloinen, että saa olla...

Asiasta kertoi muuten Nabilakin kerran.
(Nabila Abdul-Fattah on nuori 1981 syntynyt Muslimi-nainen, kurdi, artisti ja tunnettu kolumnisti, joka kirjoittaa mm. Ruotsissa ilmestyvässä Metron versiossa.)

Käännän hänen mielipiteensä tähän:

Siitä tulee kaaos, kun Mamut nousevat!

"Niinkuin te varmasti tiedätte, me mamut sovimme mediaan parhaiten silloin, kun me puhumme huonosti meidän painostusta harjoittavista sukulaisistamme"

Nyt olen viimeinkin tajunnut, mihin lokeroon minä kuulun.
Minä, joka olen aina luullut, että asumassani vapaassa maassa vallitsee sananvapaus, niin kauan kun ei uhkaile ihmisiä, mutta ei! Minulla on oma paikkani, mutta jos joku saa minut epäsuosioon, niin se tapahtuu silloin kun ylitän tämän roolini rajan. Minä olen "mamu-tyttö". Minä täytän osaltani mamu-lokeron, yhdessä ystävieni ja työtovereideni Alexandran, Carlosin, Zanyarin jne kanssa.

Saan usein saamissani vihakirjeissä ehdotuksia aiheisiin, joista minun tulisi kirjoittaa, kuten esim. miten paljon minun tulisi vihata sukuani, koska he painostavat minua ja miten ihana minun uusi kotimaani itseasiassa on. Toiset lähestyvät sitten minua hieman laimeammalla "konstruktiivisella kritiikiillä". Heidän mielestään minun tulisi matkustaa kotiin, se olisi yksinkertaisesti parempi kaikille. Jotkut ovat jopa luvanneet maksaa matkan ja he lupaavat tulla vielä vilkuttamaankin lentokentälle.
Ja joskus joudun kyllä toteamaan, että he taitavat olla oikeassa. Silloin kun saa valtavasti kirjeitä ja sähköpostia, joissa lukee joko että minun pitäisi pitää suuni kiinni, tai muuttaa kotiin, alkaa väkisinkin miettimään. Kuka ei alkaisi? Kuinka moni haluaa jäädä paikkaan, jossa tuntee, ettei ole tervetullut?
Samalla ajattelen: Minne helvettiin minä sitten oikein painuisin? Minä olen kurdi, jumala tietää milloin meillä oli viimeksi oma maa minne mennä. Kaikken pahinta, vaikka minulla on vaikea sitä tunnustaa, on se että tunnen itseni ruotsalaiseksi. Mitä se nyt sitten onkaan.

Kuten sanottu, minä olen mamutyttö, joka saa puheenvuoron silloin kun se näyttää hyvältä. Silloin kun kaikki on poliittisesti korrektia ja mukana on vain yksi tai kaksi mamua. Se näyttää hyvältä kuvassa. Kaikki tykkäävät siitä, kunnes mamunperkeleet nousevat ja tekevät, tai sanovat jotain, joka ei sovi heidän rooliinsa, jotka heille on langetettu. Tulos? Siitä tulee kaaos. Mitä tapahtui? Mitä he sanovat? Kritisoivatko he meidän yhteiskuntaamme? Meidän polittiikkaamme? Meitä? Kiittämättömät perkeleet! Ymmärrättekö, me mamut sovimme parhaiten mediaan silloin, kun me puhumme positiivisesti uudesta kotimaastamme, pahaa meidän painostavista sukulaisistamme, tai harmittomista asioista, kuten esim. säätilasta tai parhaimmista jäätelömauista. Mieluiten meidän pitäisi myös hymyillä samalla, muuten kaikki tuntuu epämiellyttävältä. Ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin häiritsemme ainoastaan uusnatseja, joille meitä ei yksinkertaisesti ole, vaikka heitä me kyllä häiritsemme aina, esiinnymme me sitten mediassa tai emme.

Mutta jos me puhumme vähän aremmista asioista, meidän postilaatikkomme täyttyvät ihanista rakkauskirjeistä, tavallisilta keskivertokansalaisilta, jotka ovat sitä mieltä, että olemme ylittäneet heidän vieraanvaraisuutensa. Mutta heidän vieraanvaraisuutensa on nyt minun vieraanvaraisuuttani. Minähän olen ruotsalainen. Ellet usko, tule katsomaan passiani. Minä lupaan ja vannon, että siinä lukee Ruotsin kansalainen. Joten seuraavan kerran, kun kirjoitatte "me ruotsalaiset" ja "te mamut", muistakaa, että minä kuulun todellakin "me ruotsalaiset"-lokeroon.
 
Ihan vaan sillä, etteivät ihmiset mene ihan pois tolaltaan minun "uhmaavasta kolumnistani" haluan vielä sanoa, että ruotsalainen sää on surkea ja että minä pidän vaniljajäätelöstä pähkinöiden kera.


NABILA ABDUL FATTAH


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #501 on: 23. 04. 2010 07:07 »
Ruattalaisnuoret menevät vankilaan vaikka väkisin, Rödjanin avovankilan vanki oli palaamassa lomaltaan ja myöhässä titenkin no hänellä kun oli kova hinku päästä suorittamaaan tuomiotaan niin sisään mentiin ikkunan kautta väkisin , tuossa hässäkässä tuli pipi sormeen mutta eipä hätää Kamarikollegio on päättänyt, että miehen pitää saada korvaus pipistä.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fange-ersatts-for-inbrytning-1.1082073
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #502 on: 23. 04. 2010 07:07 »
Ruattalaisnuoret menevät vankilaan vaikka väkisin,

Mamu-uutinen?
Ruotsalainen?
Nuori?
Myöhässä?

Quote
ja myöhässä titenkin

Ja miten niin titenkin?
Ymmärtääkseni hän pyrki sisään, ollakseen ajoissa paikalla, koska ovi oli lukossa.

Quote
Han var tvungen att vara tillbaka på anstalten före klockan 23 på kvällen för att inte bryta mot reglerna för permissionen

Hänen piti siis olla paikalla ennen kello 23. Muuten hän olisi rikkonut lomasääntöjä. 
 
http://www.ostran.se/sveriges_nyheter/faange_broet_sig_in_paa_faengelse

No kyllä se kannattaa tukkia ilmoittautumaan vaikka väkisin. Muutenhan menevät seuraavat lomat hänekseen.
« Last Edit: 23. 04. 2010 07:07 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #503 on: 23. 04. 2010 11:11 »
Mummo aiheutti ryöstön helsingissä. Viaton ulkomaalainen ei voinut muuta kuin toimia:


Rollaattorivanhukselta vietiin lompakko ja rahat
22.04.2010 07:56   

 Ulkomaalainen varas vei rollaattorin avulla liikkuneelta 94-vuotiaalta naiselta lompakon ja sata euroa rahaa helsinkiläisessä marketissa.


Ei vieläkään kukaan ole ilmaissut huoltaan siitä, miten vanhus nyt pärjää seuraavaan eläkemaksuun. Ei kai tässä nyt vain ollut pointtina se, että saatiin esille varkaan ulkomaalaistausta - mutta rikoksen uhrista ei välitetä paskan vertaa? Hyi hyi teidän kyrmyniskojen kanssa.

Hankkikaa tämän vanhuksen yhteystiedot ja kerätään hänelle ne sata euroa heti takaisin!

Samoihin aikoihinhan saimme lukea Einarin tuhansien eurojen arvoisen moottorisahan katoamisesta. Näin Einarin leiväntulo keskeytyi kun työkalu pöllittiin, mutta kukaan ei ole täällä murheissaan siitä!

Mutta jos eläkeläiseltä lähtee sata euroa, lompakko jossa vanha lottokuponki ja valokuva Vilhovainaasta, niin jo ollaan huolissaan - tekijästä.

Missä tiedän suhteellisuuden tajunne on?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #504 on: 23. 04. 2010 13:01 »
Ranskassa ei poliisi anna muslimien ajaa käsikopelolla vaan kyllä nähdä pitää . Nainen sai sakot koska eipä juuri eteensä nähnyt.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/04/1106755
veritas odium parit.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #505 on: 23. 04. 2010 13:01 »

Mutta jos eläkeläiseltä lähtee sata euroa, lompakko jossa vanha lottokuponki ja valokuva Vilhovainaasta, niin jo ollaan huolissaan - tekijästä.

Missä tiedän suhteellisuuden tajunne on?

Oma analyysini on se, että avuttomiin vanhuksiin kohdistuvat väkivaltaiset ryöstöt ovat jo sinällään erityisen puistattavia. Olipa tekijä kantasuomalainen tai ulkomaalainen. Mutta kun nyt viime aikoina tämäntyyppiset ulkomaalaisten tekemät rikokset ovat lähes jokapäiväisiä, niin toinen ihmetystä aiheuttava seikka saattaa olla sekin, kun meille on mamu-hyysärien toimesta todisteltu mediassa, netissä (ja varmasti täälläkin), että suomalaisilla on paljon opittavaa mamuilta esim. siinä, miten kohdellaan vanhuksia.

Toivotaan nyt kuitenkin, etteivät kantasuomalaiset ota oppia laajemmassa mittakaavassa.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #506 on: 23. 04. 2010 13:01 »
Ranskassa ei poliisi anna muslimien ajaa käsikopelolla vaan kyllä nähdä pitää . Nainen sai sakot koska eipä juuri eteensä nähnyt.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/04/1106755

Sitten vielä ihmetellään, kun joku vaatii, että pitää elää maassa maan tavalla, kun se on muka mamuille itsestään selvyys. Nythän tuossa näkee, että kun näiltä räteillä naamansa peittäviltä vaaditaan, että ajetaan maassa vallitsevien liikennesääntöjen mukaan, niin se on heidän mielestä rasismia ja syrjintää.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #507 on: 23. 04. 2010 18:06 »

Mutta jos eläkeläiseltä lähtee sata euroa, lompakko jossa vanha lottokuponki ja valokuva Vilhovainaasta, niin jo ollaan huolissaan - tekijästä.

Missä tiedän suhteellisuuden tajunne on?

Oma analyysini on se, että avuttomiin vanhuksiin kohdistuvat väkivaltaiset ryöstöt ovat jo sinällään erityisen puistattavia.


Minun analyysini on taas se, että kukaan tätä uutista viljelevä ei ole pätkääkään kiinnostunut itse uhreista. Kukaan ei ole edes kysynyt miten uhrin laita on. Järkyttyikö hän? Tarvitsiko hän lääkärinhoitoa ryöstön jälkeen? Pidettiinkö hänestä huolta tapauksen jälkeen, yleensäkään, vaan keskittyikö jengi vaan osoittaman Ahmedia sormella?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #508 on: 23. 04. 2010 18:06 »
Ranskassa ei poliisi anna muslimien ajaa käsikopelolla vaan kyllä nähdä pitää . Nainen sai sakot koska eipä juuri eteensä nähnyt.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/04/1106755

Quote
Poliisin mukaan huntu vaaransi liikenneturvallisuuden, koska nainen ei nähnyt kunnolla.

Poliisin mukaan... mistähän poliisi näin osasi päätellä? Kokelivatkohan he naisen huntua?


Sitten vielä ihmetellään, kun joku vaatii, että pitää elää maassa maan tavalla, kun se on muka mamuille itsestään selvyys. Nythän tuossa näkee, että kun näiltä räteillä naamansa peittäviltä vaaditaan, että ajetaan maassa vallitsevien liikennesääntöjen mukaan, niin se on heidän mielestä rasismia ja syrjintää.


En ole koskaan kuullut, että huntu olisi luokiteltu jossain lainvastaiseksi. Joten eikai tätä nyt niin pitkälle kannata vetää, että kysymys olisi jostain maassa maan tavalla jutusta. Ajelevathan he entisissä kotimaissaankin hunnut päässä ja ainakin minun tietojeni mukaan perille pääsevät.

Nyt kun kerran otettiin ylös tuo hunnun aiheuttama näköeste, niin ehdotan, että ajamme kaikki tästä lähtien ilman aurinkolaseja ja aurinkoläpät autoista kielletään ja mielellään lippalakitkin kriminalisoidaan.

On teillä murheet :-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #509 on: 23. 04. 2010 19:07 »
Belgia on pian kieltämässä burhan käytön , huivit saavat kait tuonkin lain voimaantulon jälkeen heilua ihan rauhassa. Hyvä ettei meille ole vielä samassa mitassa levinnyt tuon asusteen käyttö, hankaloittaa varmaan tunnistamisissa jos on jonkun rikoksen tehnyt kauhukuvana voisi kuvitella , että meidänkin pitsikauppiaat kirmaisivat burkhan suojissa varkaissa ja tunnistaminen olisi lähes mahdotonta.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #510 on: 24. 04. 2010 16:04 »
Selkisi kerralla vaasalainen pizzeria, minkä epäiltiin täydentäneen raaka-ainevarastojaan roskiksesta. Tuli nimittäin tällainen mainos tänään postilaatikkoon.

Quote

Todistus
Ulla Udd ympäristöinsinööri ja Maarit Kantola terveysinsinööri kävivät Teheran pizzeriassa 24.2.2010 ja 12.3.2010 tarkastuskäynnillä ilmoittamatta ne ottivat kuitit, tekivät inventaarion, ottivat ihan kunnolla ja tarkastivat näytteet ja sen jäkeen kävi ilmi että Teheran pizzeriassa ei ollut ja ei myöskään ole roskis ruokaa
Terveystarkastajan lausunnon perusteella se oli pelkästään lavastamista jonka Ranja pizzeria syyttää Teherania Teheran pizzeria teki rikosilmoituksen törkeästä kunnianluokkauksesta ja myöhemmin käy ilmi teille kaikille asiakkaille että olemme syyttömiä.

Ystävällisin terveisin
Teheran Pizzeria

Teksti oli kirjoitettu kokonaan isoilla kirjaimilla, muuten lainasin sen sellaisenaan pilkkuakaan muuttamatta.
Tämä lappu oli niitattu muun normaalin A4 mainoksen päälle ja siitä käy ilmi että Teheran sijaitsee osoitteessa Kappelinmäentie 8, eli Ristinummen ostoskeskuksessa.

Hämmästyksekseni googletin myös pizzeria Ranjan osoitteeksi Kappelinmäentie 8. Onko siellä tosiaan kaksi pizzeriaa nykyisin ?
Siwassa on tullut käytyä paljonkin, mutten ole kiinnittänyt noihin pizzerioihin huomiota. Aikanaan olen sieltä ainoana sijainneesta myös pizzoja kotiin hakenut, mutta en aikoihin. Pizzat on tullut nautittua kaupungilla ja mökille on otettu joskus metripizzaa.  

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #511 on: 24. 04. 2010 16:04 »
Vasabladetissa oli tänään juttua, että Vaasassa asuu tällä hetkellä yli 100 kansallisuutta ja täällä puhutaan yli 90 kieltä. Meillä osuu lähes 3000 ulkomaalaista alkuperää olevaa vakinaisesti.

Yleisimmät kansalaisuudet:
-   Iran 206  kpl
-   Sudan 205
-   Venäjä 201
-   Somalia 199
-   Ruotsi 182
-   Kiina 180
-   Intia 112
-   Eesti 108
-   Irak 108
-   Ent. Serbia-Montenegro 87

Yleisimmät kielet suomen ja ruotsin jälkeen:
-   arabia 270
-   kurdi 211
-   albania 208
-   somalia 205
-   englanti 199
-   persia 192
-   kiina 185
-   eesti 105
-   bosnia 86

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #512 on: 24. 04. 2010 16:04 »
Vasabladetissa oli tänään juttua, että Vaasassa asuu tällä hetkellä yli 100 kansallisuutta ja täällä puhutaan yli 90 kieltä. Meillä osuu lähes 3000 ulkomaalaista alkuperää olevaa vakinaisesti.

Kivimäen kiihkeästi maahanmuuttomyönteisiä kirjoituksia luettuaan voi arvata, että Kivimäen silmissä nämä tilastot kielten runsaudesta ovat pelkää ihanuutta, mutta toisaalta jonkun maailmaa realistisemmin katsovan silmissä nuo tilastot ovat raskas taloudellinen taakka veronmaksajille, kun jokaiselle kieliryhmälle pitää järjestää tulkkaus virastoihin ja kotikielen opettajat kouluihin.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #513 on: 24. 04. 2010 16:04 »
Selkisi kerralla vaasalainen pizzeria, minkä epäiltiin täydentäneen raaka-ainevarastojaan roskiksesta. Tuli nimittäin tällainen mainos tänään postilaatikkoon.


Ihmettelenpä vain, miten pizzerian omistaja voi väittää, että hänen oma yksipuolinen lausuntonsa on todiste, kun Turun Sanomien sivuilla oli nähtävissä videoleike, jonka perusteella pizzerian työntekijä poimi ruokaa roskiksesta. Tätä ei muistaakseni liioin kiistetty uutisissa, vaan nimenomaan videotodiste johti  viranomaisten tarkastuksiin.

Se että roskaruoan myyntiä edelleen ei voitu todistaa myöhemmillä tarkastuskäynneillä on sitten toinen juttu. Tai kyllähän se todistaa, että jos roskaruokaa on myyty, niin ei kuitenkaan joka päivä. Tai sitten roskaruoka on päätynyt muualle.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #514 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Kivimäen kiihkeästi maahanmuuttomyönteisiä kirjoituksia luettuaan voi arvata, että Kivimäen silmissä nämä tilastot kielten runsaudesta ovat pelkää ihanuutta....

Olisi parempi, että jättäisit arvailusi omien korviesi väliin. Kun tuollaista väität, laitapa näyte, missä olen kiihkeästi ollut maahanmuuttomyönteinen.

Se, etten kaltaisesi jokaista ns. faktaasi allekirjoita, ei tarkoita että ajattelisin väittämälläsi tavalla.

Tuossa jälkimmäisessä viestissäkin jo julistat omia tosiasioitasi. Roskaruokaa on mielestäsi ilman muuta myyty. Huomasitko, että tämä lainaamani teksti sisälsi väitteen, että kilpailija oli lavastanut tilanteen. Kuinka sinä voit tietää, kumpi tuosta taisteluparista on syyllinen ?

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #515 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Vaasassa suurin kieliryhmä suomen ja ruotsin jälkeen on venäjä. Sitä puhuu äidinkielenään vähän yli 300 henkilöä. Venäjänkielen taitoisia on runsaasti enemmän. Muun muassa monet afganistanilaiset puhuvat hyvää venäjää, historiallisista syistä.

Vaasassa asuu runsaasti Suomen kansalaisia, joiden äidinkieli on muu kuin suomi tai ruotsi.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #516 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Kovasti on eri kieliä meillä juu , vaan sitä suvaitsevuutta ei ainakaan ruotsinkieltä kohtaan löydy ehdokas Uhlgrenilta jonka tukijoukkoihin kait Jorma herrakin kenties kuuluu. No nyt ovat jo omat koiratkin alkaneet näykkiä Heinäluomaa, Demarinuorten Hirvonen: Heinäluoman linjaus ei ole kestävä. Demarinuorten varapuheenjohtaja Teemu Hirvonen kritisoi SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajan Eero Heinäluoman lausuntoa, jonka mukaan Suomen tulisi kiristää työperäisen maahanmuuton linjaa. Hirvosen mielestä ei ole syytä asettaa vastakkain suomalaisia ja ulkomaalaisia työnhakijoita. Hirvonen kertoo näkemyksistään lauantaina lähettämässään tiedotteessa.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #517 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Vaasassa suurin kieliryhmä suomen ja ruotsin jälkeen on venäjä. Sitä puhuu äidinkielenään vähän yli 300 henkilöä. Venäjänkielen taitoisia on runsaasti enemmän. Muun muassa monet afganistanilaiset puhuvat hyvää venäjää, historiallisista syistä.

Vaasassa asuu runsaasti Suomen kansalaisia, joiden äidinkieli on muu kuin suomi tai ruotsi.


Harri Niskanen on oikeassa, venäjää puhutaan suomen ja ruotsin jälkeen kolmanneksi eniten.. Tuo jäi vahingossa pois, kun se oli tekstissä ja muut kielet olivat luettelona alekkain.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #518 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Tässä nyt vuorottelee eri asiat, mutta haittaako tuo.

Näin pizzeriavideon. Todellisuudessa Juusepin väitettä vastaan siinä ei voinut todellakaan NÄHDÄ, että roskalaatikosta olisi poimittu nimenomaisesti ruokaa. Video oli sen verran epäselvä. Mutta tutkinta taisi lähteä käyntiin varsinaisen ilmiannon perusteella. Viranomainen sai syyn epäillä ja ryhtyi toimiin. Itse video ei todellakaan kerro yhtään mitään.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #519 on: 24. 04. 2010 17:05 »
Kovasti on eri kieliä meillä juu , vaan sitä suvaitsevuutta ei ainakaan ruotsinkieltä kohtaan löydy ehdokas Uhlgrenilta jonka tukijoukkoihin kait Jorma herrakin kenties kuuluu. No nyt ovat jo omat koiratkin alkaneet näykkiä Heinäluomaa, Demarinuorten Hirvonen: Heinäluoman linjaus ei ole kestävä. Demarinuorten varapuheenjohtaja Teemu Hirvonen kritisoi SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajan Eero Heinäluoman lausuntoa, jonka mukaan Suomen tulisi kiristää työperäisen maahanmuuton linjaa. Hirvosen mielestä ei ole syytä asettaa vastakkain suomalaisia ja ulkomaalaisia työnhakijoita. Hirvonen kertoo näkemyksistään lauantaina lähettämässään tiedotteessa.

Kuuntelin tuossa iltauutisissa Heinäluoman lausunnon ja totesin perusteiltaan ihan hyviksi. On selvää, että jos esim. rakennusalalla on tällä alueella satoja työttömiä rakennusmiehiä, miksi firmojen pitäisi värvätä tänne työvoimaa halpatyömaista. Siksi, etteivät nämä maksa lain tai sopimuksen mukaista liksaa. Tämä värvääminen loppuu sillä hetkellä, kun nämä yritykset saadaan maksamaan samaa palkkaa kuin suomalaisille. Mahtaako joku Hirvonen tietää näistä ongelmista mitään ?

Mitä tulee Arttu Uhlgrenin kirjoitukseen, sisälsi se useita epäjohdonmukaisuuksia ja tietämättömyyttäkin. Taisi tulla pilkkuvirhe myös siinä, milloin Suomi on yksikielinen maa. Tämä on kuitenkin mamu uutisvitja, joten ei siitä sen enempää.