Voi teidän huru-ukkojen kanssa

mistä teitä sikiää?
Paljon menee taas ohi. Omia arvailuja, johtopäätöksiä ja ihan selvää paskapuhettakin.
että taustasi omaava nainen
Mikä tausta?
Olen sukupuoleltani mies, ainakin papintodistuksen mukaan.
Olisit luomassa uraa Ruotsin puolella, jos omaisit paremmat kyvyt
Mistä tiedät, missä minä tätä viestiä naputtelen? Vinkkinä sinulle, olen asunut elämäni aikana neljässä eri maassa, enkä ole vieläkään palannut kotiin.
RKP:n tavoitteitten toteuttamisessa tarvitaan kaltaistasi yksilöä.
Mitä RKP tähän kuuluu? Tiedän minäkin sinulle osoitteen, jos sille linjalle lähdetään.
Onko suomalaisilla väärä ihonväri, kun ei ymmärrystä löydy mutta potenttiaalinen ruotsinkielinen on ihana?
Joudut nyt kyllä hieman selittämään miten tämä liittyy esittämääni ja mitä itse tarkoitat.
Borgin artikkelin käsittely palstalla ja sen avulla perustella suomalaisia yleistäen on vihamielinen hyökkäys meitä suomalaisia kohtaan.
Artikkeli on Borgin kirjoittama, ei minun. Siinä ei tosin mielestäni mitenkään yleistetä, vaan pysytään faktoissa.
Ymmärtäisit asian, jos olisit käynyt koulut omalla äidinkielelläsi,
Hehe.. Olen kyllä käynyt koulut omalla äidinkielläni, niin kuin yleensä kaikki tekevät.
Olet tyypillinen kaksikielisen perheen lapsi
Taas omia. Meillä ei puhuttu kotona koskaan kuin yhtä kieltä.
äiti puhui suomen ja isä suhtautui vaalivasti ruotsin kieleen.
Paskapuhetta, omasta hatusta.
Äiti puhui täydellistä suomenkieltä, samoin isä. Kumpikaan heistä ei osannut mitään muuta kieltä.
Tytär samaistui ruotsinkieliseen vähemmistöön
Neljä tytärtä, joista kaikki kävivät koulunsa suomenkielellä. Itse olen näiden tyttärien veli, joka niinikään kävi kaikki koulunsa suomenkielellä, 100 prosenttisesti.
ja toimii nyt vihamielisesti valtaväestöä kohtaan
Miten minä toimin?
koska enemmistön taholta tulee suuri uhka.
Siis mikä enemmistö? En tunne itseäni mitenkään uhatuksi.
Ruotsalaisessa yhteiskunnassa ei suomalaista hyväksytä ennen sulautumista täysin heidän yhteisöönsä.
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, ei jäänyt paljon käteen Ilmariselle Ruotsinreissusta ja ikävää, jos 60-luvun kummitukset pitävät yhä hereillä.
Voin kertoa sinulle vähän tuoreempaa tietoa.
Ruotsissa on paljon ihmisiä, jotka eivät hyväksy suomalaisia, oli heidän statuksensa sitten mikä tahansa. Sitten on ryhmä ruotsalaisia, jotka tykkäävät, että suomalaiset ovat ihan hyvää porukkaa. Löytyy myös paljon ruotsalaisia, jotka tykkäävät, että suomalaiset ovat kovaa dokaavia ja riitaista jengiä. Lisäksi löytyy myös ruotsalaisryhmä, jolle on yhdentekevää, mitä suomalaiset värkkäilevät Ruotsissa.
Valitse itse, kenen ryhmää alat yleistämään. Kunnioitan kyllä sitä valintaa, vaikka näyttääkin vahvasti siltä, että sinusta tuli 10 vuoden tehdastyöntekijäreissullasi todellinen "ekspertti". Saathan jopa yhden postikortin vuodessa ruotsiksi, jota sitten tavailla sanakirjan kanssa joulunpyhät.
Suomessa on asunut eräs kielivähemmistö joka ei sadan vuoden jälkeenkään tule toimeen kielellämme. Heidän toiminta-alueensa on aika suppea.
Miten tämä liittyy käymäämme keskusteluun?
Pysyisit edes vähän asiassa.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Vieläkään mulle ei tuu Ruotsista suomenkielistä infoa eläkeasioissa ja verotuksessa. Se yhteiskunta ei hyväksy suomenkieltä, vaikka täällä jokunen hörhö yrittää niin markkinoida.
Asia on niin, että Ilmarisen pitää ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja pyytää info suomenkielellä. Kuten kaikissa muissakin maissa, veroviranomaisten info tulee sen maan kielellä, missä itse viranomainen virkaansa harjoittaa. Jos haluaa tulkin, tai infon jollain muulla kielellä, aloite täytyy lähteä omalta taholta.
Mutta onhan näitä Ilmarisia aina, jotka eivät ymmärrä, ettei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa, hyväksyykö joku veroviranomainen suomenkielen vai ei.
Tietysti minä kuulun pieneen erikoisryhmään mutta nuo sinun tikunnokkaan nostamat siltojen alla asuneet ovat se varsinainen valtaryhmä.
Kysymys on yhä Kristian Borgin kirjoittamasta artikkelista.
Lusikalla annetulta ei voi vaatia kauhallista.
Jo ylläolevat oikaisuni osoittavat, ettei sielläkään ole mies varustettu niillä kaikkein terävimmillä työkaluilla. Mutta sinun kaltaisia hörhöjä tarvitaan rikastuttamaan näitä palstoja.
Olen varma ettei Matsemanni tiedä mitä ystävyys tarkoittaa.
Ei sinun Ilmarinen kannata olla varma mistään, kun menee noin pahasti metsään jo noin pienessä viestissä.
Ei kukaan suomalaisen identtiteetin omaava voi olla ystävä moiset mielipiteet omaavan kanssa
Tarkoitatko nyt Kuosmasta, vai Borgia? Minusta heidän väsäämänsä juttu oli ihan faktaa, eikä mielipiteitä.
Matseman-parka: Sitä saa mitä tilaa.
Hyvä että lähdit Siltanen Ilmariselle henkiseksi tueksi. Kaveria ei jätetä! Muistakaa pojat sitten rasvata rollaattorinpyörät, nyt kun pääsitte vauhtiin!
Voi jummi mitä äijiä täällä hilluu! Hah!