Mutta jos tuo pitää kaikki paikkansa, niin kysymys on hörhöstä, eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, onko maahanmuuttaja vai ei
Ei vai? Oli miten oli niin henkilö vetäisi rasismikortin heti kun jäi alakynteen. "Sama kaiku on askelten"
Ei.
Omiin tapoihini ei kuulu tosin höpistä noista rasismikorteista joka käänteessä. Se tapahtuu yleensä eniten sellaisten toimesta, joilla on jotenkin erikoinen tarve höpistä koko rasismista, silloinkin kun asiassa ei ole mitään ongelmia.
Onko loppujen lopuksi niin, että rasismikortin esittäjät ovatkin "hörhöjä?"
Asiasta voi aina keskustella, totta kai. Sanoisin tosin, että suuri osa näistä (lue: teistä) on jäänyt jotenkin jumiin koko juttuun, esimerkiksi juuri tuollaisellla lihavoittamisella ja alleviivailulla ja silloin aletaan kyllä lähestyä statuksellaan "Hörhöä".
sillä epäillysti rasistiseen ryhmään nimettiin henkilöitä joilla oli todellista näyttöä ulkomaalaisystävällisyydestä.
Ymmärtääkseni tästä asiasta meillä ei ole täällä lupa keskustella Kari.
Yhdelläkään rasimikortin heiluttajalla ei toistaiseksi ole minkäänlaista näyttöä
Samaa mieltä. Kuinka monta hörhöä täällä paasaa tuosta rasismikortista jatkuvasti? Kaikki kolme?
teoista ulkomaalaisten hyväksi vaan kyseessä on pelkkää sanahelinää omantunnon ja pahan olon lievittämiseksi.
Miksi mielipiteisiinsä ja/tai kokemuksiinsa pitäisi liittää tekoja mukaan? Hyvähän se tosin olisi. Mutta ei tietenkään mikään välttämätömyys. Toisinpäin asia on minusta paljon pahempi, kun vihaa lietsotaan juuri tuolla sananhelinällä. Ja motiivi on vain yksi: ulkomaalaisvihan lietsominen. Siinä on joillakin jo ihan tekemisen maku.
Pieni vaiva olisi vaikka osallistua rasisminvastaiseen kynttiläkulkueeseen mutta siitähän on liikaa vaivaa. Ei se onnistu suunsoitolla kun sinne pitää varta vasten mennä.
Se oli kyllä hieno aloite. Ja varmasti kaikki paikalla olleet sen muistavat. Mutta kuinka moni muu sen vielä muistaa? Tekoja tekoja, mutta siitä voidaan aina kyllä keskustella, miten paljon kulkueesta oli hyötyä. Saitte syödä vähän makkaraa mukavassa seurassa, mutta voitko kertoa minulle, oliko asiasta jotain hyötyä itse rasismista puhuttaessa? Sillä sehän sen kulkueen tarkoitus oli. Ei se Kari, kuka siellä oli, tai kuka jätti tulematta tee asasta yhtään parempaa, tai huonompaa. Se on aivan väärä raita kaivella.
Et voi koskaan kehittää tuollaista toimintaa, moittimalla paikalta poisjääneitä ja pyrkimällä nostamaan itseäsi keinotekoisesti, satunnaisella osallistumisella. Nämä asiat lähtevät sydämestä, eivät sormella osoittelusta. Näissä asioissa on keskityttävä itse asiaan, toimiessa, ei itseensä. Se näkyy heti läpi.
Ja voin lyödä vaikka mistä vetoa, että vaikka tuollaisia kulkueita järjestettäisiin joka viikko, niin täältä et saa sinne sivuston hyvin tunnettuja maahanmuuttajakriittikkoja mukaan yhtään enempää. Tai no, vittuillakseen voisi tietenkin joku lähteä vilkuttamaan sinulle kameraan, erään vanhan keihäänheittäjän mallin mukaan.
Itse asiassa voisin tehdä helposti ja nopeasti jaon täällä kirjoittavista ihmisistä, jotka
voitaisiin nähdä sellaisessa kulkueessa. Mutta voisin tehdä myös nopeasti jaon kirjoittajista, joita ei taatusti siellä nähdä. Mutta kuten tunnettua, tämä on nyt kiellettyä.
Oikaisen pari asiaa, joilla ei ole mitään tekemistä esittämäsi kanssa:
rasistiseen ryhmään
Tapsa on kieltänyt tämän aiheen. Tästä voi saada jopa bannia.
harrastuksena ulkomaat kuten minulla Kiina
Minäkin olen matkustanut paljon ja voin sanoa hyvällä omalla tunnolla, että matkailu on ollut minulle joskus työ ja harrastus ja matkustan yhä jonkun verran. Mutta olen nähnyt myös matkoillani skinejä, hakaristitatuointeja, Siegl Heil!-huutoja käsi pystyssä keskellä toria, puhumattakaan valtavasta määrästä maahanmuuttajakriittistä keskustelua baaritiskeillä. Se jos matkustaa paljon, on huono todiste maahanmuuttajaystävällisyydestä. Voin esimerkiksi kertoa eräästä ystävästäni. Suurempaa rasistia saa etsiä. Mutta hänen vaimonsa on Thaimaasta. Thaimaa on hänelle matkakohde, harrastus ja lähes toinen koti ja thaimaalaiset ovat ok. Kaikki muut kansat maailmassa ovat hänelle harmaata massaa, jotka voitaisiin taluttaa saunan taakse ja kuula kalloon, ilman että hän omistaisi heille yhtään ajatusta.
Ystäväpiiriini kuuluu myös toinen, oikein superrasisti. Hän lähtee jopa pois baarista, jos sinne tulee ryhmä maahanmuuttajia. Mutta hän ollut usein ulkomailla etsimässä paikkaa, jonne muuttaa jonain päivänä.
Ulkomaat harrastuksena eivät todellakaan ole mikään mitta ulkomaalaisvastaisuudelle, tai myönteisyydelle.
Sinä olet Kari ihastunut Kiinaan. Maahan, jossa teloitetaan jopa toisinajattelijoita. Maahan, jossa Googlekin on ollut kielletty lähes koko IT-ajan, osittain. Kiinassa teloitetaan vuosittain sellaiset 8000 ihmistä.
Tällä hetkellä olet kovasti ihastunut kiinalaisiin pikkutyttöihin. Mutta olisi mielenkiintoista nähdä, miten reagoisit, jos Kiinasta alkaisi tulla pakolaisia. Sillä siinä vaiheessa kun muukin kansa alkaa liikkumaan, saamme aina kaupanpäälle myös rikollisia, huumeiden väärinkäyttäjiä jne. Olisi mielenkiintoista nähdä, minkälaisia asuntoja olisit silloin välittämässä heille, vai nousisiko se telttavaihtoehto taas tapeetille?
sekä Risto Helin oikein työllisti ulkomaalaisen.
Melkein lensi näppäimet kahvikuppiin... Haluatko esittää tällä, että Risto Helin on maahanmuuttajamyönteinen? Voi voi, mikä sinua Kari oikein vaivaa - jos saan lainata paria Riston suosikkitermiä?
Yksikään toiseen ryhmään nimetty
Aja baja.. yhä kielletty aihe, joten toivon mukaan sinulta löytyy ymmärrystä siihen, että pyrin noudattamaan sivuston sääntöjä, kirjoittamattomiakin sellaisia.
Hörhöt rules.
Eks tsäkli