Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 452175 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1960 on: 04. 03. 2010 11:11 »

Ei tuon olisi voinut laittaa sille kuuluvaan paikkaan, eli "asiat jotka ilostuttaa". Tuo on sen verran hauskaa tekstiä. Ainoastaan pelottaa hiukan se, että saatat olla jopa tosissasi.

Saat toki ilostuttaa itseäsi vaikka seuraamalla muurahaisten liikennesääntöjä ;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1961 on: 04. 03. 2010 11:11 »


Kuuluuko ympärileikkaus niihin?  Entä halai-teurastukset? jne.


Ympärileikkaushan on tavallinen monessa maassa, joissa olosuhteiden johdosta harjoitetaan tätä, hygieenisistä syistä. Mitä mieltä olet tästä?

Halal-teurastus on loppujen lopuksi aika kiltti tapa teurastaa, kun lukee meidän tavoistamme kohdella eläimiämme. Onko meillä itsellämme sinun mielestä asiat niin hyvässä kunnossa, että on varaa esittää mielipiteitä siitä, miten toiset hommansa hoitavat?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1962 on: 04. 03. 2010 11:11 »
Tottahelkkarissa kritisoin myös töitä vieroksuvia suomalaisia mutta myös töitä vieroksuvia ns. pakolaisia.  

Osoitan kritiikkini myös viranomaisia kohtaan, jotka mielestäni ovat tekemässä päätöksiä, joiden seuraukset saattavat olla erittäin tuhoisat:

-slummiutuminen
-etniset ongelmat
-suomalaisten syrjiminen
-populisten liikkeiden esiinmarssi
-kustannusten piiloittelu
-uskonnollisten ristiriitojen tulo

tässä vain päällimmäiset

Ahdas esinahka ja sen hoitaminen on toki perusteltua henkilölle, joka itse sitä haluaa,  Mutta jotenkin vieroksun että ympärileikkaus on tapa ilman sen parempaa hygieniaan tai sukupuolielämään liittyvää syytä.

Halai-teurastusta vieroksen, koska arvelen että se on varsin kivulia eläimelle.  Se että syönkö halai-hampurilaista ei minua hetkauta. Jos halai-teurastus ei poikkea ns. koti- tai laitosteurastuksesta niin muutan käsitykseni.

Odotan edelleen vastausta kysymykseeni että millaisille heimotavolille tulisi antaa status?
« Last Edit: 04. 03. 2010 11:11 by Gogolin Hattu »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1963 on: 04. 03. 2010 11:11 »
Yksi varma merkki on se, että hän ei näytä rasismiansa vaan on ns. piilorasisti ja heiluttaa yleensä holtittomasti "rasismikorttia" vähän miten sattuu.  Soittaa täällä suutansa antirasismin puolesta mutta oikeasti ei tee mitään asian hyväksi.  Hän ei avaa ovea ulkomaalaisen näköiselle, eikä hanki asuntoa läheltä ulkomaalaisia, sekä tarkistaa taskunsa heti ulkomaalaisen koskettua häntä ruuhkassa ym.  Hän on ensimmäisenä osoittelemassa sormella "rasisteja."

Tämä voi olla hyvä alku profiloimiselle jolla tuntee todellisen rasistin.


Lajusen mielestä alkoholisti ei ole siis se joka juo, vaan se joka huomauttaa alkoholistille liiallisesta viinan käytöstä. Näin koska huomauttaja käyttää ns. juoppokorttia.  Liiasta juomisesta varoittelevat ovat Lajusen mielestä todellisuudessa piilo- eli kaappijuoppoja, koska huomautuksellaan syyllistävät ihmisiä. Siis itse asiassa he ovat oikeita juoppoja.  Kaiken lisäksi nämä varoittelijat kertovat alkoholin haitoista juopoille, mutteivät itse osallistu edes aktiivisesti raittiustyöhön. Sen sijaan he itse ottavat silloin tällöin lasillisen ja pitävät jopa konjakin mausta. Kaljakin maistuu saunan päälle. Jotkut saattavat jopa asua viinakaupan lähistöllä.


PerSuillakin on (toisin)ajattelijansa vaikka peruslinja on (piilo)rasistinen. Joukkoon pääsy voi asettaa paineita?
Tässä Jyväkylästä Minna Mäkiseltä (PerSu) analyyttistä tekstiä.
Quote
Tämä normatiivisuus tässä asiassa on niin vahva, että toisinajattelu tietyissä kysymyksissä jo pelkästään muotoseikassa saattaa johtaa vainon roihahtamiseen. Edelleen haluan lainata henkilöä, joka lähestyi minua kunnallisvaalien alla. Hän sanoi niin hienosti, että se on jälleen pakko toistaa, se meni jotenkin tähän tapaan: kriittisyys on aiheellista, mutta ennakkoluulojen uusintaminen ei.
Olen tässä jotunut pohtimaan syvällisestikin, mitä on rasismi? En tiedä, mitä filosofian ja humanismin oppikirjat siitä kertovat. En viitsi katsoa edes mitä Wikipedia on siitä mieltä. Minusta rasismi on yksinkertaisuudessaan ihmisryhmän leimaamista epäedullisella leimalla sen yksittäisen edustajan tai siihen ryhmään liitetyn yksilön tekemisen tai sanomisen perusteella. Rasismia on myös jonkin tietyn ryhmän tai siihen kuuluvan henkilön leimaaminen epäedullisella leimalla normatiivisuudesta poikkeavuuden tai yleisen mielipiteen tai asenneilmaston mukaan. Käytännöksi rasismi muuttuu siinä vaiheessa, kun tuo leima tehdään jollain tavalla julkiseksi.
Esitän nyt räikeitä esimerkkejä edelliseen. Minä olen rasisti, jos puhun venäläiselle työtoverilleni kuin lapselle, koska oletan hänen olevan tyhmä huonomman suomenkielen taidon takia. Minä olen rasisti, jos menen torilla huutelemaan, että romanit ovat laiskoja sosiaalipummeja. Minä olen rasisti, jos ajattelen bussissa, että tummaihoinen kanssamatkustaja varmasti kärkkyy varastaa kassini. Minä olen rasisti, jos en huoli asiakaspalvelua huivilla päänsä peittäneeltä työntekijältä. Minä olen rasisti, jos olen sitä mieltä, että kaikki muslimit ovat vaimonhakkaajia. Minä olen rasisti, jos oletan kaikkien punkkareiden olevan myös narkkareita. Minä olen rasisti, jos levitän käsitystä, että kaikki vihreät ja kommunistit ovat aivopestyjä hörhöjä, jotka vaatisivat omia suljettuja laitoksiaan, jotta heidät voidaan palauttaa yhteiskuntakelpoisina tavallisten ihmisten (eli itse edustamani normin mukaisten) joukkoon. Eikö totta? Rasismi on sitä, että teen oletuksia, yleistyksiä ja ajatuksiani kahlitsevia ennakkoluuloja tietyistä ihmisryhmistä sen perusteella, että he eivät edusta samaa normatiivisuutta kuin minä tai sen perusteella, mitä joku heistä tai joku heidän ryhmäänsä jollain tavalla yhdistettävä yksilö on sanonut, tehnyt, jättänyt sanomatta tai tekemättä. Rasismi on sitä, että annan tiedostamatta tai tietoisestikin sen ohjata sitä mitä teen tai puhun.
http://fi.netlog.com/minnamakinen/blog/tag=perussuomalaiset[/size]
Onkohan tämä neitokainen eksynyt väärään porukkaan. Toisaalta kuten Minna tuossa toteaa, ei kokonaista ihmisryhmää voi leimata yksittäisen edustajan perusteella.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1964 on: 04. 03. 2010 11:11 »
Tämä ei ole minun keksimääni mutta allekirjoitan joka sanan:
 
1.Assimiloituminen - maahanmuuttaja omaksuu täysin uuden kulttuurin ja kieltää sen vähemmistön kulttuurin, mihin itse kuuluu.

2.Separoituminen - asuessaan uudessa kulttuurissa maahanmuuttaja ei omaksu sitä lainkaan eikä tunnusta sitä omakseen.

3.Marginalisoituminen - maahanmuuttaja on pakko tai hän itse pyrkii siihen, että hän ei säilytä omaa kulttuuriaan eikä hän myöskään hyväksy uutta, vaan hän on ikään kuin kahden kulttuurin rajalla.

4.Integroituminen - maahanmuuttaja hyväksyy uuden kulttuurin ja haluaa päästä sisään uuteen yhteiskuntaan, mutta samalla hänellä on pyrkimys säilyttää oma identiteetti sekä suhde omaan kulttuuriin.
 
http://www2.kotka.fi/kotouttamisavaimet/fin14.pdf

Yksi seikka joka auttaisi Suomen pakolaispoliatiikassa olisi että tänne tuotaisiin  vain luku- ja kirjoitustaitoista väkeä, jolla on vähintään suomalaista peruskoulutusta vastaavat opinnot.

Odotan edelleen Valitun vastausta kysymykseeni että millaisille heimotavolille tulisi antaa status?


Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1965 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Hyvä Kivimäki! Sait hienosti kiteytettyä Lajusen ajatuksenjuoksun.
---
Olisi kiva jos Minna Mäkinen pääsisi PerSujen puheenjohtajaksi. Olisi kiva kuulla Roy Rabbin tai Harri Leppälän mielipiteitä Minnasta. Onko Minna toisinajattelija vai kuvastaako hän myös vaasalaista PerSu-näkemystä?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1966 on: 04. 03. 2010 12:12 »


Halai-teurastusta vieroksen, koska arvelen että se on varsin kivulia eläimelle.  Se että syönkö halai-hampurilaista ei minua hetkauta. Jos halai-teurastus ei poikkea ns. koti- tai laitosteurastuksesta niin muutan käsitykseni.



http://keskustelu.suomi24.fi/node/3018669

Tuolta löytyi varsin asiallisen oloinen kuvaus tapahtumasta. En tosin tiedä perustuuko tuo oikeasti johonkin, mutta jotenkin saatan jopa uskoakin tuohon. (Vaikka onkin suomi24 palstalla)

Kaikki asiathan eivät ole sitä miltä ne näyttää tai miltä ne kuulostaa.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1967 on: 04. 03. 2010 12:12 »

Yksi seikka joka auttaisi Suomen pakolaispoliatiikassa olisi että tänne tuotaisiin  vain luku- ja kirjoitustaitoista väkeä, jolla on vähintään suomalaista peruskoulutusta vastaavat opinnot.

Odotan edelleen Valitun vastausta kysymykseeni että millaisille heimotavolille tulisi antaa status?


Miksei valita vain sellaisia pakolaisia joilla on kallis korkeakoulutus. Lääkäreitä ja Diplomi-insinöörejä, tohtoreita ja maistereita? Sepä vasta olisi pakolaispolitiikkaa!

Ruotsalaiselle "Helan går..." heimotavalle antaisin ainakin täällä Pohjanmaalla virallisen statuksen. Myös joidenkin ihmisryhmien harjoittava lävistys (metalliesineiden työntäminen ihon, kielen läpi) voitaneen sallia vaikka se kuvottavaa onkin. Sen harjoittaminen voisi kyllä olla luvanvaraista ja vain lääkäreiden tulisi sitä saada harjoittaa.
« Last Edit: 04. 03. 2010 12:12 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1968 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Hyvä Kivimäki! Sait hienosti kiteytettyä Lajusen ajatuksenjuoksun.
---
Olisi kiva jos Minna Mäkinen pääsisi PerSujen puheenjohtajaksi. Olisi kiva kuulla Roy Rabbin tai Harri Leppälän mielipiteitä Minnasta. Onko Minna toisinajattelija vai kuvastaako hän myös vaasalaista PerSu-näkemystä?

Tuoltahan se Lajusen ajatuksenjuoksu todellakin kuulostaa. Voiko sitä enää paremmin pukea sanoiksi ja vertauskuvaksi.

Rabbin mielipiteeksi Minna Mäkisestä veikkaan, että Minna on myös ns. "häirikkö". Korjatkaa jos olen väärässä.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1969 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Täälläkin on anettu vihreää valoa noiden mamu pizzerioitten perustamisille, hyvähän se on kun leivänsyrjään pääsevät kiinni ja vielä jos se tapahtuu ilman apuja.
Mutta sitten hieman asiaa sivuten josko vaikka Jorma herra voisi noin vaikka antaa pienen vinkin tuohon palkallisien duunarien osalta jotka ovat noissa paikoissa töissä. Mielestäni noille duunareille jotka noissa paikoissa työskentelevät heille kuuluisi maksaa myös ei nyt rintamalisää mutta vaarallisentyön lisää ainakin.Toistakymmentä kurdimiestä hyökkäsi neljän aikaan aamuyöllä Lappeenrannan keskustassa sijaitsevan kebab-pizzerian yrittäjän ja hänen henkilökuntansa kimppuun. Yrittäjä sai vakavan vamman vartaloonsa puukoniskusta. Lisäksi toistakymmentä muuta tappeluun osallistunutta sai eriasteisia vammoja.
veritas odium parit.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1970 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Hyvä Kivimäki! Sait hienosti kiteytettyä Lajusen ajatuksenjuoksun.
---
Olisi kiva jos Minna Mäkinen pääsisi PerSujen puheenjohtajaksi. Olisi kiva kuulla Roy Rabbin tai Harri Leppälän mielipiteitä Minnasta. Onko Minna toisinajattelija vai kuvastaako hän myös vaasalaista PerSu-näkemystä?

Tuoltahan se Lajusen ajatuksenjuoksu todellakin kuulostaa. Voiko sitä enää paremmin pukea sanoiksi ja vertauskuvaksi.

Rabbin mielipiteeksi Minna Mäkisestä veikkaan, että Minna on myös ns. "häirikkö". Korjatkaa jos olen väärässä.
Onko vaarana, että Minna Mäkinen tulee syrjityksi viiteryhmässään tai peräti erotetuksi puolueesta? Vai onko minulle vain muodostunut esim. Rabbin/Leppälän takia väärä käsitys PerSujen ajatusmaailmasta ja tavoitteista.

Olisi kiva jos Rabb kommentoisi Minnan näkemyksiä.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1971 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Täälläkin on anettu vihreää valoa noiden mamu pizzerioitten perustamisille, hyvähän se on kun leivänsyrjään pääsevät kiinni ja vielä jos se tapahtuu ilman apuja.
Se kyllä vaatii suomalaisia asiakkaita. Mene sinäkin Helin maistamaan, teet hyvää pakolaispolitiikkaa, Lajusen malliin!

Ei tämä nyt ihan tähän kuulu mutta joskus on näitä ulkomaalaisten ravintoloiden perustamisia kritisoitukin kestämättömin perustein.

Olenkohan väärässä jos väitän Jorman suosiman maahanmuuttajaomisteisen pizzerian liikekiinteistön olevan tämän yrittäjän omistuksessa? Jos, on niin ei kai nyt soska sitä ostanut hänelle?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1972 on: 04. 03. 2010 12:12 »


Kuuluuko ympärileikkaus niihin?  Entä halai-teurastukset? jne.


Ympärileikkaushan on tavallinen monessa maassa, joissa olosuhteiden johdosta harjoitetaan tätä, hygieenisistä syistä. Mitä mieltä olet tästä? 

Kas en ollut tullut ajatelleeksikaan mutta ympärileikkaushan on miehen sukuelimen silpomista.  Se lienee nyt jo kielletty ellei siihen ole todellista tarvetta.  Tosin kun sen meillä tekee lääkäri eikä poppamies niin sitä ei noin rajusti oikeastaan voi sanoa mutta aika lähelle se menee.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1973 on: 04. 03. 2010 12:12 »
En ole meedio enkä usko kaukoparantajiin vielä vähemmän kaukomaistajiin, joten kyllä nuo makuaisat perustuvat omiin kokemiin.Mitähän tekemistä tuolla liikehuoneiston omistamisella oli tuossa yhteydessä, ei oikein auennut.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1974 on: 04. 03. 2010 12:12 »


Halai-teurastusta vieroksen, koska arvelen että se on varsin kivulia eläimelle.  Se että syönkö halai-hampurilaista ei minua hetkauta. Jos halai-teurastus ei poikkea ns. koti- tai laitosteurastuksesta niin muutan käsitykseni.



http://keskustelu.suomi24.fi/node/3018669

Tuolta löytyi varsin asiallisen oloinen kuvaus tapahtumasta. En tosin tiedä perustuuko tuo oikeasti johonkin, mutta jotenkin saatan jopa uskoakin tuohon. (Vaikka onkin suomi24 palstalla)

Kaikki asiathan eivät ole sitä miltä ne näyttää tai miltä ne kuulostaa.

Sen verran täytyy oikaista tuon linkin tietoa, ettei sikoja ole enää aikoihin Suomessa tainnutettu sähköllä. Ei ainakaan näissä teollisissa teurastamoissa. Ne nukutetaan kaasulla ennen varsinaista pistoa tai kaulan verisuonten leikkausta. Jonossa teurastukseen tulevilla ei myöskään ole näköyhteyttä nukutukseen menneisiin lajitovereihinsa. Näitähän on tullut nähtyä aika tavalla.

Halal teurastuksesta sen sijaan en tunne.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1975 on: 04. 03. 2010 12:12 »
4.Integroituminen - maahanmuuttaja hyväksyy uuden kulttuurin ja haluaa päästä sisään uuteen yhteiskuntaan, mutta samalla hänellä on pyrkimys säilyttää oma identiteetti sekä suhde omaan kulttuuriin.
 
http://www2.kotka.fi/kotouttamisavaimet/fin14.pdf

Mitä Vaasassa on tehty integraation hyväksi?  Silloin kun juniori pelasi Ikkunaliigassa, samaan joukkueeseen kiului 4-5 kurdinuorukaista.  He vierailivat myös meillä ja heitä kuljetettiin harkkoihin.  Vastapäin tätä ei tosin tapahtunut vaikka muutamalla kursiperheellä oli jopa kaksi autoa.  Mutta ei siitä sen enempää.

Luulisi että esim. somalinuorukaisilla on sama liikunnan tarve kuin pojanjulperoilla yleensä.  Onko tätä osattu hyödyntää Vaasassa?

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1976 on: 04. 03. 2010 12:12 »


Kuuluuko ympärileikkaus niihin?  Entä halai-teurastukset? jne.


Ympärileikkaushan on tavallinen monessa maassa, joissa olosuhteiden johdosta harjoitetaan tätä, hygieenisistä syistä. Mitä mieltä olet tästä? 

Kas en ollut tullut ajatelleeksikaan mutta ympärileikkaushan on miehen sukuelimen silpomista.  Se lienee nyt jo kielletty ellei siihen ole todellista tarvetta.  Tosin kun sen meillä tekee lääkäri eikä poppamies niin sitä ei noin rajusti oikeastaan voi sanoa mutta aika lähelle se menee.
Suurin syy miksi ympärileikkausta kavahdetaan on kai juuri rasistinen. Mitään haittaa se ei aiheuttane, sen syy on alkujaan hygienistinen. Smegut ei haise ympärileikatulla...

Uskoisin, että jos tänne olisi ilmaantunut vierasmaalaisia jotka olisivat harrastaneet kasvojenkiristysleikkauksia, rinnansuurennoksia, silmäpussileikkauksia, olisi nekin joutuneet rasististen epäluulojen kohteeksi.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1977 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Täälläkin on anettu vihreää valoa noiden mamu pizzerioitten perustamisille, hyvähän se on kun leivänsyrjään pääsevät kiinni ja vielä jos se tapahtuu ilman apuja.
Mutta sitten hieman asiaa sivuten josko vaikka Jorma herra voisi noin vaikka antaa pienen vinkin tuohon palkallisien duunarien osalta jotka ovat noissa paikoissa töissä. Mielestäni noille duunareille jotka noissa paikoissa työskentelevät heille kuuluisi maksaa myös ei nyt rintamalisää mutta vaarallisentyön lisää ainakin.Toistakymmentä kurdimiestä hyökkäsi neljän aikaan aamuyöllä Lappeenrannan keskustassa sijaitsevan kebab-pizzerian yrittäjän ja hänen henkilökuntansa kimppuun. Yrittäjä sai vakavan vamman vartaloonsa puukoniskusta. Lisäksi toistakymmentä muuta tappeluun osallistunutta sai eriasteisia vammoja.

Joudun tässäkin asiassa olemaan Risto sinun kanssasi eri mieltä. Vaarallista työtä ei koskaan pitäisi mennä ostamaan/myymään rahalla (ehdottamasi vaarallisen työn lisä).
Sen sijaan pitää luoda olosuhteet mahdollisimman turvallisiksi. Paljon on puhuttu esim. pienten kauppojen (vaikkapa Siwa) työntekijöiden turvallisuudesta. Meillähän on tuore esimerkki isommastakin kaupasta (Lidl), missä asiakkaan kurkulle laitettiin puukko ja ryöstettiin kassa.  Ei näitä ryöstöjä tai tappeluita pelkästään mamu-pizzerioissa tapahdu.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1978 on: 04. 03. 2010 12:12 »

Kas en ollut tullut ajatelleeksikaan mutta ympärileikkaushan on miehen sukuelimen silpomista.


No voi hyvää päivää Kari. Esinahan leikkaaminen on aika kaukana miehen sukuelimen silpomisesta.

Suomessa on tuolla käsityskyvyllä "silvottu" aika monta vatsaa vai pitäisiko jo puhua konaisten ruumiiden "silpomisista", kun on turhaan ja varmuuden vuoksi poistettu umpisuoli.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1979 on: 04. 03. 2010 12:12 »
4.Integroituminen - maahanmuuttaja hyväksyy uuden kulttuurin ja haluaa päästä sisään uuteen yhteiskuntaan, mutta samalla hänellä on pyrkimys säilyttää oma identiteetti sekä suhde omaan kulttuuriin.
 
http://www2.kotka.fi/kotouttamisavaimet/fin14.pdf

Mitä Vaasassa on tehty integraation hyväksi?  Silloin kun juniori pelasi Ikkunaliigassa, samaan joukkueeseen kiului 4-5 kurdinuorukaista.  He vierailivat myös meillä ja heitä kuljetettiin harkkoihin.  Vastapäin tätä ei tosin tapahtunut vaikka muutamalla kursiperheellä oli jopa kaksi autoa.  Mutta ei siitä sen enempää.

Luulisi että esim. somalinuorukaisilla on sama liikunnan tarve kuin pojanjulperoilla yleensä.  Onko tätä osattu hyödyntää Vaasassa?


Kyse on vain aikaperspektiivistä. Tulemme vielä näkemään talviolympiaedustajinamme maahanmuuttajataustaisia!

Katsopa vaikka USAn pikajuoksijoita. Montako valkoista huippua?
----
Hei nyt pitäisi kyllä tehdä töitäkin välillä, muutenhan luullaan vielä laiskaksi ja on tässä tullut mölistyäkin (= estotonta naurua Lajusen logiikalle ja argumentaatiolle). Tässä on tullut  pidettyä ylipitkä kahvi-ruoka-kahvitunti-yhdistelmä....ja sitten vielä pitkälle lounaalle mutta pitää olla tarkka ettei mene ylitöiksi.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1980 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Miksi täällä ei saa vastauksia perusteltuihin kysymyksiin.  Ainoastaa nopeita, spontaaneja heittoja.  Eikö esimerkiksi intgraatiokeskustelu ole sellainen, joka auttaisi ymmärtämään asioiden syitä ja suhteita.

Aivan naivisti ajatellen.  Muutama kurdi Vepsussa ja Sportissa tasoittaisi tietä.  Samoin mamujen paerustama bändi, joka myös osaisi soittaa.

Eli mamujen arkipäiväinen osallistuminen vaasalaiseen arkeen.  Eikö tätä ole tiedostettu? Mitä sen eteen on tehty?  Millaisia esteitä on olemassa?

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1981 on: 04. 03. 2010 12:12 »
No onpa noita aika paljon meillä sattunut ja mitä taasen tulee tuohon lidlin ryöstäjään niin eiköhän tuontasoiset ryöstäjät pystytä hieman pitemmällä katseella karkoittamaan jos ei kassaneidin niin valveutuneiden asiakkaitten taholta.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1982 on: 04. 03. 2010 12:12 »
Miksi täällä ei saa vastauksia perusteltuihin kysymyksiin.  Ainoastaa nopeita, spontaaneja heittoja.  Eikö esimerkiksi intgraatiokeskustelu ole sellainen, joka auttaisi ymmärtämään asioiden syitä ja suhteita.

Aivan naivisti ajatellen.  Muutama kurdi Vepsussa ja Sportissa tasoittaisi tietä.  Samoin mamujen paerustama bändi, joka myös osaisi soittaa.

Eli mamujen arkipäiväinen osallistuminen vaasalaiseen arkeen.  Eikö tätä ole tiedostettu? Mitä sen eteen on tehty?  Millaisia esteitä on olemassa?

Ihan täyttä asiaa puhut ja tätä on syytä jatkaa.
Olen joskus aikaisemmin täällä kirjoittanut samasta asiasta. Ei ole juurikaan  parempaa tapaa integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, kun että maahanmuuttaja lähtee mukaan yhteiseen harrastukseen. Nuorten maahanmuuttajien kohdalla on runsaasti positiivisia kokemuksia joukkueurheilusta, lähinnä jalkapallosta. Samalla myös suomalaisten nuorten tarpeettomat ennakkoluulot vähenevät.

Kyllä heitä pelaa nykyään myös edustusjoukkuetasolla, muttei  varmaankaan Vepsussa tai Sportissa. Suomen maajoukkueesta sen sijaan jo alkaa löytyä sellaisia nimiä, kuten Kuqi, Hetemaj, Eremenko jne.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1983 on: 04. 03. 2010 13:01 »
Miksi täällä ei saa vastauksia perusteltuihin kysymyksiin.  Ainoastaa nopeita, spontaaneja heittoja.  Eikö esimerkiksi intgraatiokeskustelu ole sellainen, joka auttaisi ymmärtämään asioiden syitä ja suhteita.

Aivan naivisti ajatellen.  Muutama kurdi Vepsussa ja Sportissa tasoittaisi tietä.  Samoin mamujen paerustama bändi, joka myös osaisi soittaa.

Eli mamujen arkipäiväinen osallistuminen vaasalaiseen arkeen.  Eikö tätä ole tiedostettu? Mitä sen eteen on tehty?  Millaisia esteitä on olemassa?

Ihan täyttä asiaa puhut ja tätä on syytä jatkaa.
Olen joskus aikaisemmin täällä kirjoittanut samasta asiasta. Ei ole juurikaan  parempaa tapaa integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, kun että maahanmuuttaja lähtee mukaan yhteiseen harrastukseen. Nuorten maahanmuuttajien kohdalla on runsaasti positiivisia kokemuksia joukkueurheilusta, lähinnä jalkapallosta. Samalla myös suomalaisten nuorten tarpeettomat ennakkoluulot vähenevät.

Kyllä heitä pelaa nykyään myös edustusjoukkuetasolla, muttei  varmaankaan Vepsussa tai Sportissa. Suomen maajoukkueesta sen sijaan jo alkaa löytyä sellaisia nimiä, kuten Kuqi, Hetemaj, Eremenko jne.

Sportin parhaat pelaajat ovat nimenomaan maahanmuuttajia! Vaasalainen Mestiksen pistepörssin voittaja ei edes ole "valkoinen".
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1984 on: 04. 03. 2010 13:01 »
Eikö tämä integroituminen ole hieman kuin toiveajattelua jos kerran on selvää näyttöä siitä kuinka ollaan epäonnistuttu romanien ja nyt jo pitkään täällä olleiden somalien kohdalla.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1985 on: 04. 03. 2010 13:01 »
Sportin parhaat pelaajat ovat nimenomaan maahanmuuttajia! Vaasalainen Mestiksen pistepörssin voittaja ei edes ole "valkoinen".

No joo - ovat muuttaneet tänne määräaikaisen työsopimuksen ajaksi. :-) Toki moni näistä tänne urheilun takia muuttaneista on myös Suomeen pysyvämmin jäänyt ja jää.

Eikö tämä integroituminen ole hieman kuin toiveajattelua jos kerran on selvää näyttöä siitä kuinka ollaan epäonnistuttu romanien ja nyt jo pitkään täällä olleiden somalien kohdalla.

Ai olet sitä mieltä, ettei kannata tehdä asian eteen mitään, senkun jatketaan keskinäistä vihanpitoa...

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1986 on: 04. 03. 2010 13:01 »
Eiköhän tuo pistepörssin voittaja palaa takaisin siihen maahan mistä on tänne tullut palveluksiaan myymään.
Tuskin monikaan ulkomaalais vahvistuksista jotka ovat sportissa pelanneet on jäänyt tänne.
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1987 on: 04. 03. 2010 13:01 »
Eikö tämä integroituminen ole hieman kuin toiveajattelua jos kerran on selvää näyttöä siitä kuinka ollaan epäonnistuttu romanien ja nyt jo pitkään täällä olleiden somalien kohdalla.

Jos ollaan epäonnistuttu jossain, eikö silloin olisi parempi koittaa tehdä asioita oikein. Ei ole oikea ratkaisu lopettaa jotakin toimintaa. Toimintaa voidaan myös muuttaa.

Esimerkkinä ampumavälikohtaukset. Mielestäni ei ole mitään järkeä kieltää luvallisia aseita, jos luvattomilla tehdään paljon rikoksia.

Jos maahanmuutossa on tai olisi ongelmia, niin olisi parempi ja jopa helpompi korjata ongelmat kuin poistaa maahanmuuttajat. Toki rasististen asenteiden korjaamisessa on varmasti valtava työ.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1988 on: 04. 03. 2010 13:01 »


Jos maahanmuutossa on tai olisi ongelmia, niin olisi parempi ja jopa helpompi korjata ongelmat kuin poistaa maahanmuuttajat. Toki rasististen asenteiden korjaamisessa on varmasti valtava työ.

Itse asiassa maahanmuuton pahin ongelma, ja vaikeimmin korjattavissa, on suomalaisten rasistiset asenteet.

Jos niitä ei olisi niin vaikka EUn kokoluokassa vähäiset mahdolliset pikku epäkohdat olisi helposti hoidettavissa.

Maahanmuuton "ongelma" ei siis ole itse maahanmuutto vaan omat asenteemme.

Maahanmuuttoa on aina ollut, myös Suomessa. Ei kai kukaan kiellä, että siitä on ollut suurta hyötyäkin?
Nyt on vaan asenteet muuttuneet rasistisemmiksi, ehkäpä taloudellisen hyvinvoinnin tuoman lisääntyneen kansallisen itsetunnon vuoksi, varsinkin vähemmän kouluttautuneen väestönosan piirissä?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1989 on: 04. 03. 2010 13:01 »

Maahanmuuttoa on aina ollut, myös Suomessa. Ei kai kukaan kiellä, että siitä on ollut suurta hyötyäkin?
Nyt on vaan asenteet muuttuneet rasistisemmiksi, ehkäpä taloudellisen hyvinvoinnin tuoman lisääntyneen kansallisen itsetunnon vuoksi, varsinkin vähemmän kouluttautuneen väestönosan piirissä?


Taloudellisen hyvinvoinnin mukanaan tuoma järjetön ahneus (en tiedä onko ahneus seuraus vai syy taloudelliseen hyvinvointiin), jota Rabb niin kiihkeästi moittii - samalla siihen itse osallistuen, on varmaankin yksi syy maahanmuuttokriittisyyteen tai rasismiin. Mitään ei haluta enää jakaa ja auttamisesta pitää saada vähintään hyvä rahallinen korvaus mahdollisimman nopeasti. Välillä huomaa, että on suoranainen ihme, jos saat edes nykyään talkoisiin osallistumaan porukkaa.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1990 on: 04. 03. 2010 14:02 »
”Maahanmuuttajien integraation tukemisesta on säädetty laissa Maahanmuuttajien kotouttamisesta ja turvapaikanhakijoiden vastaanotosta, joka tuli voimaan 1.5.1999. Lain mukaan kunnan tulee laatia kotouttamisohjelma yhteistyössä muiden tahojen kanssa. Ohjelma sisältää suunnitelman tavoitteista, toimenpiteistä, voimavaroista sekä yhteistyöstä maahanmuuttajien kotouttamiseksi. ”
Lainaus netistä

Vaasalainen integraatioongelma ei johtu tänne kirjoittavista ”piilorasisteista” vaan virkamiehistä, jotka eivät avoimaesti kerro mitä on tehty ja mitä koko ajan tehdään integraation helpottamiseksi.  Avoimmuus ja asioista tiedottaminen auttaisi suhtautumisessa.

Nyt Vaasan maahanmuuttoviranomaiset muodostavat salaseuran, jonka yhtenä hupina on varmasti tämän palstan kommentointi.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1991 on: 04. 03. 2010 14:02 »

Tottahelkkarissa kritisoin myös töitä vieroksuvia suomalaisia mutta myös töitä vieroksuvia ns. pakolaisia.  


Mistä tiedät, ketkä, tai kuinka moni pakolainen on työtön vapaasta tahdostaan ja kuinka moni olosuhteiden pakosta?
Huomaa myös, että pakolaisista puhuttaessa ei ole kysymys työperäisestä maahanmuutosta, vaan pakolaisten vastaanotosta. Heitä ei siis edes oteta vastaan työvoimana, eikä ole edes tarkoitus, että he tekisivät töitä.

Quote
Osoitan kritiikkini myös viranomaisia kohtaan, jotka mielestäni ovat tekemässä päätöksiä, joiden seuraukset saattavat olla erittäin tuhoisat:

-slummiutuminen
-etniset ongelmat
-suomalaisten syrjiminen
-populisten liikkeiden esiinmarssi
-kustannusten piiloittelu
-uskonnollisten ristiriitojen tulo

Slummiutumisesta olen kanssasi samaa mieltä. Kysymys on vaikeasta ongelmasta. Mutta käytäntöhän on, että oleskeluvan saaneelle pakolaiselle pitää löytää nopeasti se ensimmäinen koti. Ja mistäs se löytyy, ellei asuinalueelta, joka periaatteessa on jo slummi. Oliko esim. Ristinummi ennen ulkomaalaisten sinne saapumista joku korkeaa statusta nauttiva kaupunginosa?
Voidaanhan pakolaisia luonnollisesti sijoittaa myös muihin osiin kaupunkia, mutta se myös edellyttää, että vapaita asuntoja löytyy, siis vuokrasellaisia. Näistä on tosin usein puute.
Slummeissa ei ole minusta mitään vikaa. Olen asunut paljon sellaisilla alueilla. Mutta slummejakin pitää hoitaa. Nurmikot pitää leikata ja paikat pitää siisteinä ja kunnossa. Muuten slummialueesta tulee helposti tosi getto, asui siellä sitten pelkästään kantasuomalaisia, tai ei.

Kustannuksia ei piiloitella. Mutta meille ei ehkä ole aina tarjolla jokaista laskua. Ja toiseksi, mitä niillä tiedoilla aina tehdään? Joissakin tapauksissa kysyvä saa vastauksen ja sen jälkeen tuumataan että jaha. Ja sillä siisti.

Uskonnolliset ristiriidat ovat usein ongelmia, jotka haetaan itse. Muslimejakin ollaan morkattu täällä ties miten. Mutta käsi sydämelle - mikä tässä oikeastaan on ongelma? Jos he haluavat kumartaa viisi kertaa päivässä mekkaa kohti, kumartakoon. Jos heidän naisensa haluvat käyttää huntua, tai burkkaa, käyttäköön. Mikä on ongelma?
Täälläkin olemme saaneet lukea paljon jeesustelua, joka ei oikeastaan liikuta meitä pätkääkään. Joidenkin täytyy vaan saada aina löytää epäkohtia ja ongelmia asioista, joissa ei oikeastaan ole mitään ongelmia.

Sitten vielä se asia, että jos kerran otetaan vastaan ihmisiä vieraista kulttuureista, niin silloin täytyy ottaa myös huomioon, että myös me joudumme joustamaan joissakin asioissa. Maassa maan tavalla - se on suuri vale. Lähes jokaisessa maassa on niin paljon erilaisia kulttuureja, että maan tavat ovat muuttuneet paljon.

Quote
Ahdas esinahka ja sen hoitaminen on toki perusteltua henkilölle, joka itse sitä haluaa,  Mutta jotenkin vieroksun että ympärileikkaus on tapa ilman sen parempaa hygieniaan tai sukupuolielämään liittyvää syytä.

Joissakin maissa vesi ja puhtaanapito ei ole itsestäänselvyys. Siksi esim. hygienia asettaa ihmisille aivan eri vaatimuksia. Ympärileikkaustahan harjoitetaan Indonesiassakin. Itse asiassa lähes joka puolella maailmaa. Taitaa olla ainoastaan täällä pohjois-euroopassa, jossa sitä kammoksutaan.
Tutkimukset osoittavat myös, että ympärileikkaus on hyvä suoja tulehduksia vastaan ja ympärileikatut pojat eivät riskeeraa saada HIV-tartuntaa samalla tavalla, kun leikkaamattomat.
Juutalaispojista 99% ei edes muista ympärileikkausta.

Quote
Halai-teurastusta vieroksen, koska arvelen että se on varsin kivulia eläimelle.  


Halal-teurastus on myös luonnollinen asia maissa, joissa ei aina olla edes kuultu sellaisesta kapineesta, kuin pakastin. Ei edes kylmiö ole kaikille tuttu. Usein on supertärkeää, että liha on taatusti tuoretta, sillä se pilaantuu kuumuudessa paljon nopeammin, kuin mitä voimme kuvitellakaan. Voimme myös usein nähdä, miten eläimet kuljetetaan elävänä myyntiin ja tapetaan sitten juuri ennen kuin niistä aletaan valmistamaan ruokaa. Hae nyt siihen jostain jotain sähköshokkivehkeitä tjms. Miten helvetissä he sitten tappaisivat elukkansa? Uskon, että jollain sähköllä tappaminen on vähintään yhtä suuri shokki, kuin kurkun auki viiltäminen parissa sekunnissa.

Kysymys siis kuuluu - miten paljon tämä tapa teurastaa eroaa meidän tavastamme tappaa eläimiä, itse eläimen näkökulmasta katsoen? Huom, ei ihmisen! Sillä usein tuntuu siltä, että se on taas se ihminen, jolla on tässä ongelmia, vaikka elukka joutuu voileivän päälle lähes samalla tavalla.

Quote
Odotan edelleen vastausta kysymykseeni että millaisille heimotavolille tulisi antaa status?

Lähdetään siitä, ettei heimotavoista puhuttaessa voida välttämättä puhua sellaisista. Onhan meilläkin omat sekopäämme, mutte emme kuitenkaan puhu silloin mistään mistään heimotavoista. Tai sitten ne ovat meillä niin hyväksyttyjä ja totuttuja, ettemme osaa niitä edes jeesustella. Silloin ilman kypärää polkupyörällä ajava tummaihoinen voi olla paljon parempi objekti äimistelyyn, oman erinomaisuuden näkökulmasta katsoen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1992 on: 04. 03. 2010 14:02 »

Yksi seikka joka auttaisi Suomen pakolaispoliatiikassa olisi että tänne tuotaisiin  vain luku- ja kirjoitustaitoista väkeä, jolla on vähintään suomalaista peruskoulutusta vastaavat opinnot.



Ketä se auttaisi, suomalaisia, vai avun tarpeessa olevia? Kumpiko ryhmä mielestäsi on enemmän avun tarpeessa, lukutaitoiset, vai lukutaidottamat?

Vastaa nyt itse puolestasi: onko tehty jotain tutkimuksia, joiden mukaan lukutaidottomat olisivat jotenkin huonompi sijoitus vastaanottajamaalle, lukutaitoiseen verrattuna?
Tuli vaan mieleeni heti eräs lukutaidoton nainen, jonka asioita hoitelin tässä kerran. Hän on maahanmuuttaja, samalla tavalla kuin hänen miehensäkin. Mies itse on maatalousinsinööri, työtön. Naisella ei ole minkäänlaista koulutusta, eikä hän osaa lukea. Mutta töissä hän käynyt jo 30 vuotta, siis periaatteessa siitä päivästä lähtien, kun hän sai oleskeluluvan ja luvan tehdä töitä.
Noh, yksittäistapaus. Mutta tässä tapauksessa tämä lukutaidoton on ollut vastaanottajamaalleen kannattavampi sijoitus, kuin hänen korkeasti koulutettu miehensä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1993 on: 04. 03. 2010 14:02 »
Tuli mieleen joku vanha juttu kun Japanissa oli ihmetelty erästä "heimotapaamme". Siellä pidettiin merkillisenä, että keskellä kirkasta päivää autot ajelivat valot päällä. En ole vähään aikaan Japanissa käynyt. Ehkä heille aikoinaan outo tapa on tänä globalisaation aikoina siirtynyt sinnekin?

---
Noista "rituaaliteurastuksista" tuli mieleen, että mitenkä mahtaa porosta lähteä henki? Mitä mieltä sitten niiden korvien silpomisesta? Niitä tekevät siis ihan kantasuomalaiset poroisännätkin, eivät vain saamelaiset.
Ettei vain muistuttaisi sitä halal-teurastusta? Niitähän saadaan edelleenkin samalla historiallisella tavalla teurastaa kun liha jää omaan käyttöön (omaan "jalostukseen" ja turisteille myyntiin?).

Olen itse ollut mukana mummolassa lampaan ja sian teurastuksessa.  Ei ollut hääppöistä hommaa. Sain pitää vatia sian kurkun alla ja vispilällä vatkata verta, ettei se hyytyisi. Kurkkuhan vedettiin puukolla auki.
« Last Edit: 04. 03. 2010 14:02 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1994 on: 04. 03. 2010 14:02 »
Täälläkin on anettu vihreää valoa noiden mamu pizzerioitten perustamisille, hyvähän se on kun leivänsyrjään pääsevät kiinni ja vielä jos se tapahtuu ilman apuja.
Mutta sitten hieman asiaa sivuten josko vaikka Jorma herra voisi noin vaikka antaa pienen vinkin tuohon palkallisien duunarien osalta jotka ovat noissa paikoissa töissä. Mielestäni noille duunareille jotka noissa paikoissa työskentelevät heille kuuluisi maksaa myös ei nyt rintamalisää mutta vaarallisentyön lisää ainakin.Toistakymmentä kurdimiestä hyökkäsi neljän aikaan aamuyöllä Lappeenrannan keskustassa sijaitsevan kebab-pizzerian yrittäjän ja hänen henkilökuntansa kimppuun. Yrittäjä sai vakavan vamman vartaloonsa puukoniskusta. Lisäksi toistakymmentä muuta tappeluun osallistunutta sai eriasteisia vammoja.

Siis periaatteessa kaikki Suomen miljoona neljä pitseriaa ovat nyt hyvin vaarallisia paikkoja?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1995 on: 04. 03. 2010 14:02 »
hal-al30.5.2006 22:06
"Raaka teurastus tienlaidalla

Hämeenlinnan poliisi takavarikoi perjantai-iltana muslimien teurastamat lampaat. Lampaat oli teurastettu janakkalaisen maalaistalon pihassa viiltämällä kaulavaltimot poikki. Muslimijoukkoa epäillään eläinsuojelurikoksesta, sillä Suomen lainsäädäntö kieltää rituaaliteurastuksen.

- Eläin on Suomen lain mukaan tainnutettava ja vasta sitten voidaan valtimot katkaista, muistuttaa läänineläinlääkäri Inna Ilivitsky Etelä-Suomen lääninhallituksesta...

Pöytäkirjasta käy ilmi teurastuksen tehneen muslimin kertomana, että Allahin nimen lausuminen kaulavaltimoita katkaistaessa vastaa tainnuttamista."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1180799

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1996 on: 04. 03. 2010 14:02 »
hal-al30.5.2006 22:06
"Raaka teurastus tienlaidalla

Hämeenlinnan poliisi takavarikoi perjantai-iltana muslimien teurastamat lampaat. Lampaat oli teurastettu janakkalaisen maalaistalon pihassa viiltämällä kaulavaltimot poikki. Muslimijoukkoa epäillään eläinsuojelurikoksesta, sillä Suomen lainsäädäntö kieltää rituaaliteurastuksen.

- Eläin on Suomen lain mukaan tainnutettava ja vasta sitten voidaan valtimot katkaista, muistuttaa läänineläinlääkäri Inna Ilivitsky Etelä-Suomen lääninhallituksesta...

Pöytäkirjasta käy ilmi teurastuksen tehneen muslimin kertomana, että Allahin nimen lausuminen kaulavaltimoita katkaistaessa vastaa tainnuttamista."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1180799
Anteeksi nyt Rabb mutta kerropa mitenkä tämä uutinen liittyy aiheeseen.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1997 on: 04. 03. 2010 14:02 »
Koska se ei ole uutinen.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1998 on: 04. 03. 2010 15:03 »
hal-al30.5.2006 22:06
"Raaka teurastus tienlaidalla

Hämeenlinnan poliisi takavarikoi perjantai-iltana muslimien teurastamat lampaat. Lampaat oli teurastettu janakkalaisen maalaistalon pihassa viiltämällä kaulavaltimot poikki. Muslimijoukkoa epäillään eläinsuojelurikoksesta, sillä Suomen lainsäädäntö kieltää rituaaliteurastuksen.

- Eläin on Suomen lain mukaan tainnutettava ja vasta sitten voidaan valtimot katkaista, muistuttaa läänineläinlääkäri Inna Ilivitsky Etelä-Suomen lääninhallituksesta...

Pöytäkirjasta käy ilmi teurastuksen tehneen muslimin kertomana, että Allahin nimen lausuminen kaulavaltimoita katkaistaessa vastaa tainnuttamista."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1180799

Parempi ensin vähän kiduttaa sähköllä? Ja sitten vasta vetää kurkku auki. Toki en tiedä, kun ei multa ole vielä vielä koskaan kurkua vedetty auki, että onko se mukavaa, mutta sähköisku ei ainakaan ole. Voisin itse valita omalle kohdalle mielummin kurkun aukivedon ilman sähköä. Mutta kuten Kivimäki tuossa jo aiemmin kertoi, niin teollisuudessa nykyään kaasutetaan, se vois olla kaikista mukavin ratkaisu. Eli saattaa ehkä jopa olla parempi ilman sähköä, kuin kidutus sähköllä ensin.

Koska se ei ole uutinen.

Jaahas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1999 on: 04. 03. 2010 15:03 »
Tuli mieleen joku vanha juttu kun Japanissa oli ihmetelty erästä "heimotapaamme". Siellä pidettiin merkillisenä, että keskellä kirkasta päivää autot ajelivat valot päällä.

Muistan kun ajoin tässä muutamia vuosia sitten Ruotsin läpi. Vilkuttelivat valoja kovasti. Pian huomasin, ettei minulla ollut valot päällä, kun sattui olemaan alla auto, jossa ne eivät syttyneet automaattisesti. Muutamia tunteja myöhemmin ylitin sitten rajan Saksan puolelle. Siellä alkoivat vilkuttelemaan, koska minulla oli valot päällä..

Maassa maan tavalla... vai miten se vale nyt menikään?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas