Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 458100 times)

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1920 on: 03. 03. 2010 04:04 »
Olisiko se oikeutettua heittää wtc-terroristin näköiset kaupasta. Minimanissa kaksi miestä tutki taljajousta myyjän opastuksella. Heti tuli mieleen, että kenetköhän naisen he aikovat kunniamurhata. Lentokoneterroristin näköisiä katsoo huolestuneena ja säikkyen. Pitää varmaankin yrittää ymmärtää ja ajatella, että heillä oli varmaankin tosi huono päivä 11.9.2001.

Oman rodun edustajat ovat paljon vaarallisempia. Naisen suurin uhka on oma mies. Perheen suurin uhka on perheenisä. Itsekullekin ehdat suomalaiset ovat paljon todennäköisempiä vahingoittajia.
« Last Edit: 03. 03. 2010 05:05 by Timo Rintamäki »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1921 on: 03. 03. 2010 05:05 »
No ei kelpaa sitten mikään , (verikosto puukotuksesta, joka tapahtui Tukholmassa vuonna 1965. Siis yli kaksikymmentä vuotta aiemmin kuin Mäntsälän ampuja ja uhri olivat edes syntyneet ) antakaapa tulla nyt vastaava esimerkki valkolaisista jos kerran vankilat ovat täynnä tekijöitä.Tekeekö tuo , että Lumberg on vain puoliksi romani tai hänen ammattinsa hänestä ei uskottavan.

Kelpaa kelpaa, mutta verikostona. Kunniamurhaa tästä en tosin vielä saa.
Mutta ymmärrätkö yleensäkään mitä tarkoitan? Mitä teemme termillä verikosto, jos se kerran luokitellaan sinun mielestäsi kunniamurhaksi?

Tekeekö Lumperin puoliromanilaisuus hänestä asiantuntijan tässä?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1922 on: 03. 03. 2010 06:06 »
Tuota surullisen kuuluisaa rasismikorttia tekisi nyt minunkin mieli heiluttaa. Tuntui jotenkin halveeravalta kun ruvettiin Riku Lumbergia nimittelemään lumperiksi johtuikohan tuo kenties hänen romani taustasta. Tuollainen käytös kielii piilorasismista joka onkin aika kenkku laji, näyttäsi siltä ettei tuonne b joukkueeseen jää kohta ketään Jorma herrahan on möhlinyt siellä pysymisen taannoisella pizzeria lausunnollaan.

Minä ainakin myönnän avoimesti, että olen kutsunut romaneja monella eri nimellä.  Samalla tavalla olen kutsunut valkolaisiakin eri nimillä. Mutta en ole kumpaakaan ryhmää vihannut tai sorsinut sillä tavoin.
Itse asiassa tykkään kyllä romaneista ja mustalaisvitsit ovat olleet aina minulle mieluisia.

Ja kutsuin entistä, mustaa työtoverianikin usein neekeriksi. Pystyin tekemään sen, koska hän tiesi, etten tarkoittanut sillä mitään pahaa ja sain samalla mitalla aina takaisin.

Kaikki eivät tosin voi tehdä näin, jokaisessa tapauksessa. Vaan asia on niin Helin, että riippuu siitä kuka sanoo, milloin sanoo, missä tilanteessa sanoo ja kenelle sanoo. Tässä on se pointti Helin. Voisiko se olla mahdollista, että sinäkin sen voisit ymmärtää? Uskon että sen kyllä periaatteessa teet. Eri asia sitten onko sinulla munaa se tunnustaa.

Niin Jorma herra näin ne asenteet tulee esiin ikäänkuin ässäarpaa raaputtaisi, onhan se nyt kumma jos kerran menee syömään mamu paikkaan niin ei hermot kestä pientä pirinää. Jos minä jostain kumman syystä menisin noihin paikkoihin syömään niin en sieltä kyllä pois lähtisi heikäläisten musiikin takia.

Aika epätoivoinen yritys Helin. En usko, että menee himaan muilla, kuin mahdollisesti jollain A-joukkueen peesaajalla.

Faktaa on kyllä, etten minäkään ala syömään paikassa, jossa on kova meteli. Olen lähtenyt kerran pois paikasta, jossa juhlittiin kovasti syntymäpäiviä. Lisäksi tykkään, että ruoka-ajan voi pyhittää korkeintaan vaimean musiikin soidessa taustalla, oli sitten kysymys mistä paikasta tahansa. Tällä ei  ole minusta mitään tekemistä sen kanssa, onko kysymyksessä etninen ravinteli, vai kantasuomalainen.

« Last Edit: 03. 03. 2010 06:06 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1923 on: 03. 03. 2010 06:06 »
No okei talutetaan taas kerran sokeaa Jorma herraa , se kumma syyhän on tietenkin maku.Opaskoira on sokealle hyvä apu.

Näön huonontuessa sanotaan muiden aistien kehittyvän. Ei tarvitse olla kummonen päättelijä, kun huomaa ettei se sinulla kiikasta muuta kuin ennakkoluuloista. Aloita ennakkoluulottomasti vaikka Pikku Quatrosta. Selviät siitä kyllä, vai pelkäätkö että joku kaveri näkee.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1924 on: 03. 03. 2010 07:07 »
Ennakkoluuloinen ja kriittinen saa mistä tahansa olla.  Foorumi on täynnä kriittisyyttä ja ennakkoluuloa mutta vain maahanmuutossa kriittiset tarkastajat kategoroidaan A-ryhmään ja heidän nenän edessä heilutellaan rasismikorttia.

Tosiasiassa sellaisella suunsoitolla ei ole mitään virkaa.  Se on piilorasistin omantunnonpuhdistusyritystä.  Mutta ei se omatunto syyttämällä puhdistu.

Olen ulkomaalaisiin erittäin myönteisesti suhtautuva mutta kehoitan aina huomioimaan eri maiden kulttuurien erikoispiirteet.  Jossain kulttuurissa meillä lainvastainen on siellä hyväksyttävää. 

Mennään nyt vaikka Egyptiin.  Siellä varastaminen on ankarasti kielletty mutta huiputtaminen on salittua.  Meillä se on aikalailla sama asia ja siksi meitä on turistina helppo huiputtaa.  Annana esimerkin.

Tuttavamme oli Egyptissä ja levittäytyivät riviin kuvattavksi.  Siihen rivin jatkoksi tuli pikkupoika joka otti oikein kädestä kiinni ja tuli kuvan.  Kun kuva oli otettu niin pojan käsi ojentui heti ja hän sanoi "Money."

Tästä viisastuneena vieraita ei enää otettu kuvaan mukaan ja oltiin varovaisia.  Mentiin yhteen kojuun jossa ystävällinen miesmyyjä palvelee.  Allaolevan kertomuksen rahayksikkö on muutettu euroksi jotta voidaan huomata missä rahallisessa arvossa liikutaan.

Myyjä  "Tästä kaunis rouva saa hatun ei maksa mitään."   
Rouva  "Rouva ei ota hattua koska kyllä se maksaa tavalla tai toisella"
Myyjä  "Nyt rouva on ilkeä sillä hattu ei maksa mitään minä annan ilmaiseksi"
Rouva  "No olkoon menneeksi"
Samalla kun rouva virittää hattua päähänsä välähtää salamavalo.
Myyjä  "Se tekee 5 euoroa"
Rouva  "Mutta eihän hatun pitänyt maksaa mitään?"
Myyjä  "Ei maksa minähän sanoin mutta kuva maksaa 5 euroa"
Rouva  "Saat sitten pitää hattusi ja kuvasi"
Myyjä alkaa käydä äänekkääksi ja alkaa huudella niin, että muutkin kuulevat sanoen "sinä epärehellinen tulet kauppaani varastamaan.  Sellainen on ankarasti kielletty"
Rouva  "Tässä 5 euroa"  Hatun ja kuvan saat itse pitää.

Tämä kertomus on sataprosenttisesti totta.  Kuulin sen matkalla olleen veljeltä.  En kuitenkaan aio kirjoittaa heidän nimiään.

Tämän esimerkin varjossa en lietso rasismia vaan viisautta.  Jossain toisessa kulttuurissa asia on toisinpäin.
Älkää olko rasisteja.  Olkaa viisaita.  Piilorasistit älköön ottako opiksi sillä tällainen olisi teille ihan oikein.

Matkalla tapathui aivan huippuunsa viritettyjä huijauksia ja vain terve kokemukseen perustuva ennakkoluulo vähensi turhia kuluja.  Meillähän noita turhia kuluja voi kutsua "ryöstelyiksi"  ovat lainvastaisia.
« Last Edit: 03. 03. 2010 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1925 on: 03. 03. 2010 09:09 »
Ennakkoluuloinen ja kriittinen saa mistä tahansa olla.  Foorumi on täynnä kriittisyyttä ja ennakkoluuloa mutta vain maahanmuutossa kriittiset tarkastajat kategoroidaan A-ryhmään ja heidän nenän edessä heilutellaan rasismikorttia.

Tosiasiassa sellaisella suunsoitolla ei ole mitään virkaa. 

Kyllä se aika hyvin tuntuu maaliin osuneen. "Se koira älähtää..."

Lajusen juttu
Quote
"Tämä kertomus on sataprosenttisesti totta.  Kuulin sen matkalla olleen veljeltä."
[/b] on siis A-joukkueen arvioinnin mukaan 100%:sti totta. De on vähän niinkuin 110% vastuunotto liikennemerkin siirrosta, joka ei koskaan toteutunut....

Itse kertomus kuvastaa myös sellaista arvomaailmaa, että meillä Suomessa on paremmin asiat, meillä on korkeatasoisempi kulttuuri, uskontomme on parempi jne.

Länsimaiset BDSM-perversiomme eivät ole mitään muiden kulttuurien tapoihin verrattuna....

Muualla, varsinkin Afrikassa on suspektia porukkaa...vetävät höplästäkin tyhmiä turisteja....
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1926 on: 03. 03. 2010 09:09 »

 Selviät siitä kyllä, vai pelkäätkö että joku kaveri näkee.


Tässä olisi kyllä kansalaisvideon paikka. Helin pitseriassa... Nunnakin saattaa antaa useammin... hehe..
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1927 on: 03. 03. 2010 09:09 »

Ennakkoluuloinen ja kriittinen saa mistä tahansa olla.  Foorumi on täynnä kriittisyyttä ja ennakkoluuloa mutta vain maahanmuutossa kriittiset tarkastajat kategoroidaan A-ryhmään ja heidän nenän edessä heilutellaan rasismikorttia.



Kysymys ei taida olla niinkään maahanmuutosta, kun on kysymys A-miehistä vaan maahanmuuttajista. Näillä kahdella asialla on suuri ero. Vai nimitätkö esim. Helinin maahanmuuttajista tänne pumppaamaa pakkosyöttöä maahanmuutoksi?



Olen ulkomaalaisiin erittäin myönteisesti suhtautuva mutta kehoitan aina huomioimaan eri maiden kulttuurien erikoispiirteet.  Jossain kulttuurissa meillä lainvastainen on siellä hyväksyttävää. 



Tätä on vaikea uskoa. Periaatteessa näytät olevan hyvinkin kiltti, kun on kysymys kiinalaisista tyttölapsista, mutta jos ohitsesi pyöräilee sata suomalaista ilman kypärää, niin kirjoitat siitä tänne vain siinä tapauksessa, jos silmääsi pistää maahanmuuttaja, joka tekee saman. Etkös sinä kerran jeesustellut juuri tätä?
« Last Edit: 03. 03. 2010 09:09 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1928 on: 03. 03. 2010 09:09 »
Ennakkoluuloinen ja kriittinen saa mistä tahansa olla.  Foorumi on täynnä kriittisyyttä ja ennakkoluuloa mutta vain maahanmuutossa kriittiset tarkastajat kategoroidaan A-ryhmään ja heidän nenän edessä heilutellaan rasismikorttia.

Tosiasiassa sellaisella suunsoitolla ei ole mitään virkaa.  Se on piilorasistin omantunnonpuhdistusyritystä.  Mutta ei se omatunto syyttämällä puhdistu.

Olet siis sitä mieltä, että:
Maahanmuuttokriittiset eivät ole rasisteja, vaikka minkälaista tekstiä suoltaisivat.
maahanmuuttokriittisten totuuksia kyseenalaistavat ovat niitä oikeita rasisteja, tosin piilorasisteja.
Varsinaista logiikkaa. Mikäköhän näiden nimeämäsi ”piilorasistien” omatuntoa sitten mahtaa painaa ? 

Pidän itseäni myös maahanmuuttokriittisenä, joskin poikkean A-ryhmästä siinä että haluaisin että pidättäydyttäisiin edes osittain faktoissa. Tuollainen yksipuolinen  copy-pastaaminen koko maailman maahanmuuton aiheuttamista epäkohdista ei palvele mitään. Mielestäni kannattaisi aina katsoa asian molemmat puolet, eikä vaan suoltaa yksipuolisesti epäkohdista. Kaikkihan me tiedetään, että niitä on. Hyvin vähän täällä oikeasti keskustellaan, mihin asioihin oikeasti pitäisi saada muutos. Julistuksenomainen ”Riistäytynyt maahanmuutto on pysäytettävä” ei kerro paljon mitään.


Vieläkö Lajunen itse allekirjoitat edelleen tämän tekstisi ? Mielestäni tämän kaltaiset mielipiteet telttamajoituksineen ja pääsykokeineen eivät ole tästä maailmasta. Ei sinulla näillä arvoilla ainakaan vihreäksi tunnistaisi. En yllättyisi, vaikka nimesi persujen listoilta seuraavissa kuntavaaleissa löytäisin.


Tässä pieni karkea malli siitä miten pakolaisten vastaanottokeskuksen
tulisi aivan alussa toimia.

Ensimmäisiä tulijoita odottaa pakolaisten vastaanottokeskuksessa
suuria telttoja johon he ensiksi majoittuvat.  Siellä seulotaan kunkin
mahdollisuudet selvitä varsinaisessa vastaanottokeskuksen rakennuksessa.

Kaksi ensimmäistä viikkoa he pääsevät sisälle vasta luokkahuoneeseen
jossa kahden viikon ajan opastetaan kulttuurishokkiin ja kerrotaan, että
teidän henkenne on pelastettu ja teidän tulee sopeutua pelastajamaan
tapoihin.  Eli maassa maan tavalla, eikä maassa maan tavalla silloin kun se
itselle sopii.  Heille kerrotaan paikallista lainsäädäntöä ja tartutaan
jo aiemmin tehtyihin virheisiin.  Kerrotaan, että nainen on ihminen ja
tasa-arvoinen. 

Sitten on kirjallinen koe jonka läpäistyä pääsee sisämajoitukseen.
Se minkä pakolaiset ovat tähän mennessä kokeneen, on paljon
pahempaa kuin se kaksi viikkoa teltassa turvassa ja koulun penkillä.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1929 on: 03. 03. 2010 09:09 »
En tiedä olenko vähäjärkinen, vai onko Kari humalassa, mutta en oikein ymmärrä hänen Egyptin juttunsa pointtia. Miten siihen pitäisi reagoida? Uutisena? Ettäkö ihan voivat huijata ulkhomailla?

Norjalaisetkin ovat aika ilkeitä. Oletteko kuulleet siitä norjalaisesta, joka myi kelloja lehdessä ja hyvään hintaan? Jengi osti niitä paljon, mutta huomasi nopeasti, ettei niissä ollut koneistoa ollenkaan. Viisaritkin hän oli vain maalannut kellotauluun. No syytehän siitä tuli sitten myöhemmin, kun hänet saatiin kiinni. Mutta ei hän rangaistusta siitä saanut, koska hän ei ollut missään vaiheessa luvannut, että ne kellot myös toimivat...

Rahaa hän tosin ehti ansaita paljon.

Miksi siis lähteä Kari niin kauas, jos haluaa tulla huijatuksi? Meiltä löytyy paljon esimerkkejä paljon lähempääkin!

Muistan kerrankin erään suomalaisen autonasentajan, joka lupasi aina tehdä koneremontin 1200 markalla. Sitten kun meni hakemaan autoa, se maksoikin 5200 markkaa. Ja jengi oli tietenkin tukka pystyssä. Mutta ei auttanut, oli maksettava. Muuten ei antanut autoa takaisin. Eikä auttanut, vaikka jotkut ilmoittivat siitä ihan viranomaisillekin. Mies vaan kertoi aina, ettei voi tietenkään tehdä remonttia niin halvalla.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1930 on: 03. 03. 2010 11:11 »
Syrjintälautakunnan eilinen päätös tuossa romanien asumisasiassa ,lautakunnan mukaan tapa on vastoin perustuslakia, jonka mukaan suomalaisilla on oikeus valita vapaasti asuinpaikkansa. Tämäkin päätös osoittaa aivan selkeästi kuinka vierailla kulttuureilla on omat meille sopimattomat lakinsa, ja kaikkein kummalisinta siinä on se , että näitäkin käytäntöjä on saanut harjoittaa viranomaisten siunauksella ja heidän niistä tietäen jo vuosikymmenien ajan. Karmivaa ajatusleikkiä voitaisiin tietysti leikkiä ja kuvitella mitä kaikkea nyt tänne meille tulevilla kulttuureilla onkaan tarjota omien lakiensa ohella , jo nyt meille rantautuneen kunniaväkivallan lisäksi.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1931 on: 03. 03. 2010 12:12 »
Syrjintälautakunnan eilinen päätös tuossa romanien asumisasiassa ,lautakunnan mukaan tapa on vastoin perustuslakia, jonka mukaan suomalaisilla on oikeus valita vapaasti asuinpaikkansa. Tämäkin päätös osoittaa aivan selkeästi kuinka vierailla kulttuureilla on omat meille sopimattomat lakinsa, ja kaikkein kummalisinta siinä on se , että näitäkin käytäntöjä on saanut harjoittaa viranomaisten siunauksella ja heidän niistä tietäen jo vuosikymmenien ajan. Karmivaa ajatusleikkiä voitaisiin tietysti leikkiä ja kuvitella mitä kaikkea nyt tänne meille tulevilla kulttuureilla onkaan tarjota omien lakiensa ohella , jo nyt meille rantautuneen kunniaväkivallan lisäksi.

Jos todellakin tarkoitat suomalaisia romaneja, niin silloinhan puhutaan suomalaisista, jotka ovat aivan samalla tavalla eri kulttuuria kuin esim. saamelaiset. Romanithan ovat asuneet Suomessa 100 vuotta, puhuvat täydellistä suomea jne. Joten en kyllä puhuisi tässä asiassa vieraista kulttuureista, pikemminkin päinvastoin! Ei kai mustalaiskulttuurin pitäisi olla enää tässä vaiheessa meille mitenkään vierasta! Eihän Lumperikaan ole sinulle niin vieras...

P.S. Tuosta sinun ihka uudesta Avattarestasi Risto tulee mieleen, että kuinkahan monessa  maassa maahanmuutto on yhtä hallittua kuin Suomessa? Suomihan ottaa esim. pakolaisia vastaan vain n. 1-2 prosenttia Euroopan pakolaisista. Siksi sanoisin, että Suomessa on raudanluja maahanmuuttopoliitiikka, jos tästä kulmasta lähdetään asioita tutkimaan.
« Last Edit: 03. 03. 2010 13:01 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1932 on: 03. 03. 2010 13:01 »
Olen erittäin närkästänyt siitä, että työpöydälleni on tullut virallisen näköinen Kansainvälisen kulttuuriseura Miran julkaisu. Nimeltään "kaupunkiblogin rasismi-kriittinen raportti Vaasalaisia.infon keskustelu foorumin sisällöstä 2008-2009. Kirjoittanut Harri Niskanen. Kirjoittajan teksti on todellakin ala-arvoista eikä vastaa objektiivisuutta. Se mistä olen syvästi närkästynyt, että kirjoittajaa Harri Niskanen kirjoittaa Pro Vaasasta "lumetodellisuutta. vastoin parempaa tietoa. Kysymys on hyvin törkeästä väittämästä. Olen ollut vuonna 2008  Pro Vaasa ry:n puheenjohtaja. Kertaakaan minun puheenjohtaja kaudellani ei ole käsitelty pakolaiskysymyksiä ja maahanmuutto asioita. Itse olen koko ikäni ollut periaatteellinen rasismin vastustaja.
Minulla erittäin hyviä ystäviä ruotsinkielisissä, niin maahanmuuttajissa kuin pakolaisissa. Minä jos kuka olen ollut romaaniväestön kanssa tekemisissä. Niinkuin oheisesta kuvasta näkyy, niin minulle kansainvälisistä ansioista myönnetty hyvin korkea kunniamerkki. Siihen merkkiin kuuluu kansainvälisyys. Minulla on hyvät suhteet kaikkiin maihin.

Harri Niskanen lainaa nimimerkki "Korkokengät" joka totesi varsin oikeutetusti (Niskasen teksti)

"Tulee mieleen Tony Halme kun lueskelee noita Pro Vaasan juttuja. Pro Vaasa ei vain uskalla ääneen sanoa:olemme rasisteja, vihaamme ulkomaalaisia, ruotsinkielisiä, erilaisuutta"

Niskanen kirjoittaa tähän:

"Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esimerkiksi ehdokkaina olleiden, nykyisten että entisten valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan. Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa ryhmässä suhtautuminen maahan muuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä."

Tämä todella härskiä ja täysin paikkansa pitämätöntä tektiä. Meidän kunnallispoliittisesta ohjelmasta ei tätä löydy eikä yhdestäkään pöytäkirjasta. Tiedän sen, että meidän joillakin jäsenillä on maahanmuuttokriittinen asenne. Mutta se asia ei ole sidottu puolue kantaan. Ja kansalaisyhteiskunnassa heillä on siihen toki demokraattinen oikeus
jos se ei loukkaa lakia. Lain edessä he ovat henkilökohtaisessa vastuussa. Mutta yhdistyksellä ei ole mitään päätöksiä pakolais- ja maahanmuutto kysymyksissä.

En ole kahden vuoden aikana nähn yt mitään muukalaisvihaa yhdistyksessä. Jos sitä oklisi ollut niin olisin siitä yhdistyksestä pois.  Risto Helin on kirjoittanut maahanmuutto kriittisesti, se on tosiasia. Siihen hänellä on oikeus. Jos hän on kirjoittanut rasistisesti, hän siitä vastaa eikä yhdistys.

Se mikä on törkeää että minut sekoitetaan johonkin rasismiin vasten parempaa tietoa. Minä en hyväksy missään muodossa rasismia ja enkä muutakaan rotuerottelua. Ihminen on aina sama hiusten ja ihonväristä huolimatta. Rasismi on minulle sama asia vain eri käärepaperissa kuin kommunismi ja fasismi. Asiasta pitää pystyä keskustelemaan asiallisesti eikä lämmetä liikaa.

Pentti Suksi
Pro Vaasan puheenjohtaja
vuodelta 2008
« Last Edit: 03. 03. 2010 13:01 by Pentti Suksi »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1933 on: 03. 03. 2010 13:01 »
Olen erittäin närkästänyt siitä, että työpöydälleni on tullut virallisen näköinen Kansainvälisen kulttuuriseura Miran julkaisu. Nimeltään "kaupunkiblogin rasismi-kriittinen raportti Vaasalaisia.infon keskustelu foorumin sisällöstä 2008-2009. Kirjoittanut Harri Niskanen. Kirjoittajan teksti on todellakin ala-arvoista eikä vastaam objektiivisuutta. Se mistä olen syvästi närkästynyt, että kirjoittajaa Harri Niskanen kirjoittaa Pro Vaasasta "lumetodellisuutta. vastoin parempaa tietoa. Kysymys on hyvin törkeästä väittämästä. Olen ollut vuonna 2008  Pro Vaasa ry:n puheenjohtaja. Kertaakaan minun puheenjohtaja kaudellani ei ole käsitelty pakolaiskysymyksiä ja maahanmuutto asioita. Itse olen koko ikäni ollut periaatteellinen rasismin vastustaja.
Minulla erittäin hyviä ystäviä ruotsinkielisissä, niin maahanmuuttajissa kuin pakolaisissa. Minä jos kuka olen ollut romaaniväestön kanssa tekemisissä. Niinkuin oheisesta kuvasta näkyy, niin minulle kansainvälisistä ansioista myönnetty hyvin korkea kunniamerkki. Siihen merkkiin kuuluu kansainvälisyys. Minulla on hyvät suhteet kaikkiin maihin.

Harri Niskanen lainaa nimimerkki "Korkokengät" joka totesi varsin oikeutetusti (Niskasen teksti)

"Tulee mieleen Tony Halme kun lueskelee noita Pro Vaasan juttuja. Pro Vaasa ei vain uskalla ääneen sanoa:olemme rasisteja, vihaamme ulkomaalaisia, ruotsinkielisiä, erilaisuutta"

Niskanen kirjoittaa tähän:

"Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esimerkiksi ehdokkaina olleiden, nykyisten että entisten valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan. Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa ryhmässä suhtautuminen maahan muuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä."

Tämä todella härskiä ja täysin paikkansa pitämätöntä tektiä. Meidän kunnallispoliittisesta ohjelmasta ei tätä löydy eikä yhdestäkään pöytäkirjasta. Tiedän sen, että meidän joillakin jäsenillä on maahanmuuttokriittinen asenne. Ja kansalaisyhteiskunnassa heillä on siihen toki demokraattinen oikeus
jos se ei loukkaa lakia. Lain edessä he ovat henkilökohtaisessa vastuussa. Mutta yhdistyksellä ei ole mitään päätöksiä pakolais- ja maahanmuutto kysymyksissä.

En ole kahden vuoden aikana nähn yt mitään muukalaisvihaa yhdistyksessä. Jos sitä oklisi ollut niin olisin siitä yhdistyksestä pois.  Risto Helin on kirjoittanut maahanmuutto kriittisesti, se on tosiasia. Siihen hänellä on oikeus. Jos hän on kirjoittanut rasistisesti, hän siitä vastaa eikä yhdistys.

Se mikä on törkeää että minut sekoitetaan johonkin rasismiin vasten parempaa tietoa. Minä en hyväksy missään muodossa rasismia ja enkä muutakaan rotuerottelua. Ihminen on aina sama hiusten ja ihonväristä huolimatta. Rasismi on minulle sama asia vain eri käärepaperissa kuin kommunismi ja fasismi. Asiasta pitää pystyä keskustelemaan asiallisesti eikä lämmetä liikaa.

Pentti Suksi
Pro Vaasan puheenjohtaja
vuodelta 2008
« Last Edit: 03. 03. 2010 13:01 by Pentti Suksi »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1934 on: 03. 03. 2010 13:01 »

  Risto Helin on kirjoittanut maahanmuutto kriittisesti, se on tosiasia. Siihen hänellä on oikeus. Jos hän on kirjoittanut rasistisesti, hän siitä vastaa eikä yhdistys.



Risto Helin on postitellut tänne paljon maahanmuuttajiin ja yleensäkin ulkomaalaisiin ihmisiin kohdistunutta kritiikkiä, yksittäistapauksien muodossa, riippumatta siitä mistä maasta on kysymys. Tämä ei ole sama asia, kun maahanmuuttokriittisyys.

Siihen olen reagoinut minä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1935 on: 03. 03. 2010 14:02 »
En tiedä olenko vähäjärkinen, 

Olet turhan vaatimaton.  Tiedät kyllä mitä esimerkkini tarkoitti joten en edes aio selostaa paremmin.
Mutta hyvä yritys.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1936 on: 03. 03. 2010 15:03 »
Vai ovat romanit olleet meillä jo sata vuotta , no se oli sitä hevosmiesten faktaa sillä kyllähän romanit ovat olleet Suomessa 500 vuotta. Jotenkin vain tuntuu ettei tuo verikosto kuulu meikäläiseen kulttuuriin joten kyllä se on heidän omaansa valitettavasti. Luulisi muuten jo tuon ajan kuluessa sopeuttamisen onnistuneen , mutta kun ei ole.
veritas odium parit.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1937 on: 03. 03. 2010 19:07 »
Minua kiinnostaa rasistin profiloiminen.
Mikä on tunnusomaista rasisteille?
Onneton lapsuus? Tullut hyväksikäytetyksi? Koulukiusattu?

Minulla on sellainen mielikuva, että Natsi-Saksan rasisteista on jotain tutkittukin ja ehkä myös skineistä?
Onkohan kenelläkään adekvaattia tietoa?

Minusta tuo on kovin olennaista tietää kun keskustellaan tunteita herättävästä "Maahanmuuttopolitiikasta".

Se auttaisi vähän ymmärtämään vajavaisen argumentaation avulla voimakkaita ja syrjiviä mielipiteitä vieraista kulttuureista tulevia kohtaan esittäviä henkilöitä.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1938 on: 03. 03. 2010 19:07 »
Ottakoon häirikkö joskus itsekin asioista selvää.

Mutta hiekkalaatikosta tosielämään. Radiossa juuri kerrottiin ensikokemuksia vastaanottokeskusten ja turvahakijoiden tuoreista lisäyksistä. Ongelmat, mm. varkaudet, ovat lisääntyneet. Paimiossa annettiin entinen hotelli käyttöön, ja sinne monet uusista asukkaista saapuivat omilla autoilla. Jep.

Mutta rouva Thors tiesi kertoa myös jotakin myönteistä. Nyt nimittäin suora tuki koostuu pienemmässä määrin rahasta ja enemmän tuotteista. Että sillä lailla.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1939 on: 03. 03. 2010 23:11 »
Ottakoon häirikkö


Paimiossa annettiin entinen hotelli käyttöön, ja sinne monet uusista asukkaista saapuivat omilla autoilla. Jep.

Pitääkö olla samaa mieltä, ettei leimata häiriköksi?

Pitäisikö pakolaisten ja turvapaikan hakijoiden olla vielä köyhiäkin? Miksi?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1940 on: 04. 03. 2010 07:07 »
Koska en pidä itseäni rasistina en leimaa kaikkia PerSuja esim. Rabbin tai edesmeneen Halmeen perusteella. Leppälällä on hyviäkin ajatuksia (epäilen hänen rasistiset lausumansa johtuvan PerSujen ryhmäpaineesta).

PerSuillakin on (toisin)ajattelijansa vaikka peruslinja on (piilo)rasistinen. Joukkoon pääsy voi asettaa paineita?

Tässä Jyväkylästä Minna Mäkiseltä (PerSu) analyyttistä tekstiä.
Quote
Tämä normatiivisuus tässä asiassa on niin vahva, että toisinajattelu tietyissä kysymyksissä jo pelkästään muotoseikassa saattaa johtaa vainon roihahtamiseen. Edelleen haluan lainata henkilöä, joka lähestyi minua kunnallisvaalien alla. Hän sanoi niin hienosti, että se on jälleen pakko toistaa, se meni jotenkin tähän tapaan: kriittisyys on aiheellista, mutta ennakkoluulojen uusintaminen ei.

Olen tässä jotunut pohtimaan syvällisestikin, mitä on rasismi? En tiedä, mitä filosofian ja humanismin oppikirjat siitä kertovat. En viitsi katsoa edes mitä Wikipedia on siitä mieltä. Minusta rasismi on yksinkertaisuudessaan ihmisryhmän leimaamista epäedullisella leimalla sen yksittäisen edustajan tai siihen ryhmään liitetyn yksilön tekemisen tai sanomisen perusteella. Rasismia on myös jonkin tietyn ryhmän tai siihen kuuluvan henkilön leimaaminen epäedullisella leimalla normatiivisuudesta poikkeavuuden tai yleisen mielipiteen tai asenneilmaston mukaan. Käytännöksi rasismi muuttuu siinä vaiheessa, kun tuo leima tehdään jollain tavalla julkiseksi.

Esitän nyt räikeitä esimerkkejä edelliseen. Minä olen rasisti, jos puhun venäläiselle työtoverilleni kuin lapselle, koska oletan hänen olevan tyhmä huonomman suomenkielen taidon takia. Minä olen rasisti, jos menen torilla huutelemaan, että romanit ovat laiskoja sosiaalipummeja. Minä olen rasisti, jos ajattelen bussissa, että tummaihoinen kanssamatkustaja varmasti kärkkyy varastaa kassini. Minä olen rasisti, jos en huoli asiakaspalvelua huivilla päänsä peittäneeltä työntekijältä. Minä olen rasisti, jos olen sitä mieltä, että kaikki muslimit ovat vaimonhakkaajia. Minä olen rasisti, jos oletan kaikkien punkkareiden olevan myös narkkareita. Minä olen rasisti, jos levitän käsitystä, että kaikki vihreät ja kommunistit ovat aivopestyjä hörhöjä, jotka vaatisivat omia suljettuja laitoksiaan, jotta heidät voidaan palauttaa yhteiskuntakelpoisina tavallisten ihmisten (eli itse edustamani normin mukaisten) joukkkoon. Eikö totta? Rasismi on sitä, että teen oletuksia, yleistyksiä ja ajatuksiani kahlitsevia ennakkoluuloja tietyistä ihmisryhmistä sen perusteella, että he eivät edusta samaa normatiivisuutta kuin minä tai sen perusteella, mitä joku heistä tai joku heidän ryhmäänsä jollain tavalla yhdistettävä yksilö on sanonut, tehnyt, jättänyt sanomatta tai tekemättä. Rasismi on sitä, että annan tiedostamatta tai tietoisestikin sen ohjata sitä mitä teen tai puhun.
http://fi.netlog.com/minnamakinen/blog/tag=perussuomalaiset[/size]

- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1941 on: 04. 03. 2010 07:07 »
Ottakoon häirikkö joskus itsekin asioista selvää.

Mutta hiekkalaatikosta tosielämään. Radiossa juuri kerrottiin ensikokemuksia vastaanottokeskusten ja turvahakijoiden tuoreista lisäyksistä. Ongelmat, mm. varkaudet, ovat lisääntyneet. Paimiossa annettiin entinen hotelli käyttöön, ja sinne monet uusista asukkaista saapuivat omilla autoilla. Jep.


No häirikkö, vastaappa näihin kysymyksiin:

1. Ovatko asukkaat vastaanottokeskuksissa lisääntyneet?
- Minulla on sellainen käsitys, että ovat. Olen myös kuullut, että saippuaan kompastuneiden määrä vastaanottokeskuksissa on myös lisääntynyt. Voisiko tämä johtua siitä, että asukkaiden määrä on lisääntynyt? Vai johtuisiko se siitä, että saippuaa on enemmän lattialla?
2. Kuinka moni on monet? Kuinka monessa tapauksessa auto todellakin oli uuden asukkaan oma?
- Omien kokemuksieni mukaan yhdestäkin autosta saattaa tulla nopeasti kaksi ja hölmölle kansalle se on silloin monta, paljon, jopa satoja, kunhan saavat rauhassa hämmentää.
Sen verran kuitenkin itse asiasta, että pystyykö vastaanottokeskuksessa asuva, jolla ei ole edes oleskelulupaa maassa, ottamaan auton omille nimilleen?
Unohdit kirjoittaa, että sosiaali on ostanut heille nämä autot.

Quote
Mutta rouva Thors tiesi kertoa myös jotakin myönteistä. Nyt nimittäin suora tuki koostuu pienemmässä määrin rahasta ja enemmän tuotteista. Että sillä lailla.

No tämähän on hieno juttu. Tulee varmaan paljon halvemmaksi. Tähän sellainen keltainen pallo.

Jep jep.


Minua kiinnostaa rasistin profiloiminen.
Mikä on tunnusomaista rasisteille?
Onneton lapsuus? Tullut hyväksikäytetyksi? Koulukiusattu?

Minulla on sellainen mielikuva, että Natsi-Saksan rasisteista on jotain tutkittukin ja ehkä myös skineistä?
Onkohan kenelläkään adekvaattia tietoa?

Minusta tuo on kovin olennaista tietää kun keskustellaan tunteita herättävästä "Maahanmuuttopolitiikasta".

Se auttaisi vähän ymmärtämään vajavaisen argumentaation avulla voimakkaita ja syrjiviä mielipiteitä vieraista kulttuureista tulevia kohtaan esittäviä henkilöitä.


Saksan rasisteista sen verran, että suurin osa heistä totteli varmasti vain käskyjä. Joku tosi natsihan saattoi olla hyvä tappamaan, kaasuttamaan jne, mutta tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että hän olisi sitä tehnyt, jos olisi saanut itse päättää, vaan valinta piti tehdä oman, tai jonkun toisen elämän välillä. Ei siis mikään unelmatilanne. Mutta selvää on varmasti, että myöskin tappamiseen saa jonkinlaisen immuniteetin jonkun ajan kuluttua ja sen jälkeen se tuntuu yhä enemmän kuin menisi tavalliselle työmaalle joka päivä.

Mutta meidän todelliset rasistit ovat tänä päivänä suurin osa piilosellaisia. Vain aniharvalla on munaa myöntää olevansa sellainen. Lempitermi "en ole mikään rasisti, mutta...." on meille kaikille tuttu. Ja jos alkaa kuuntelemaan, niin tämän mutta-sanan sisäpuolelle mahtuu usein todella paljon rasisimia.

Itse pidän sitä mielenkiintoisena, miten ihmismieli saattaa muuttua. Eräs vanha ystäväni oli joskus aikoinaan vannoutunut rasisti ja myönsi sen itsekin vaikka missä tilanteessa. Mutta kaikkien yllätykseksi hän meni naimisiin maahanmuuttajan kanssa. Sen jälkeen hän puhuu näistä asioista aivan eri näkökulmista katsoen. Ei siksi, koska hän on naimisissa maahanmuuttajan kanssa, vaan enemmänkin siksi, kun se herätti hänet ajattelemaan asioita eri tavalla.

Vai ovat romanit olleet meillä jo sata vuotta , no se oli sitä hevosmiesten faktaa sillä kyllähän romanit ovat olleet Suomessa 500 vuotta. Jotenkin vain tuntuu ettei tuo verikosto kuulu meikäläiseen kulttuuriin joten kyllä se on heidän omaansa valitettavasti. Luulisi muuten jo tuon ajan kuluessa sopeuttamisen onnistuneen , mutta kun ei ole.

Myönnän, että mustalaishistoria ei ole minulla hallussa, joten tuo 500 vuotta sopii minulle oikein hyvin. Mutta sitä paremmalla syyllä... ei voida puhua enää mistään vieraasta kulttuurista. Heidän kulttuurinsahan on tuon mukaan yhtä pitkä kuin meidänkin. Miksei siis meidän kulttuurimme voisi olla vierasta heille?

Tämä on kyllä aika mielenkiintoisesti ilmaistu:



Tässä Jyväkylästä Minna Mäkiseltä (PerSu) analyyttistä tekstiä.




Quote


Rasismi on sitä, että annan tiedostamatta tai tietoisestikin sen ohjata sitä mitä teen tai puhun.

[/size]



Sanoisinkin, että tämä on aika tuttua täälläkin.
« Last Edit: 04. 03. 2010 07:07 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1942 on: 04. 03. 2010 08:08 »
Minua kiinnostaa rasistin profiloiminen.
Mikä on tunnusomaista rasisteille?
Onneton lapsuus? Tullut hyväksikäytetyksi? Koulukiusattu? 

Yksi varma merkki on se, että hän ei näytä rasismiansa vaan on ns. piilorasisti ja heiluttaa yleensä holtittomasti "rasismikorttia" vähän miten sattuu.  Soittaa täällä suutansa antirasismin puolesta mutta oikeasti ei tee mitään asian hyväksi.  Hän ei avaa ovea ulkomaalaisen näköiselle, eikä hanki asuntoa läheltä ulkomaalaisia, sekä tarkistaa taskunsa heti ulkomaalaisen koskettua häntä ruuhkassa ym.  Hän on ensimmäisenä osoittelemassa sormella "rasisteja."

Tämä voi olla hyvä alku profiloimiselle jolla tuntee todellisen rasistin.

Mielestäni se ei vaadi onnetonta lapsuutta tai kiusatuksi tulemista.  Ennemminkin hän on se kiusaaja.  Kun koulukiusattavat loppuvat hän alkaa kiusata aikuisia täällä.  Hän tuntee kuitenkin syyllisyyttä ja luulee "rasismikortin" esilleoton puhdistavan hänen syyllisyydentuntonsa.  Mutta se ei auta.  Omatunto kolkuttaa jatkuvasti vaikka mitä tekisi.

Todellisen antirasistin tunnistaa helposti.  Hän tekee jotain ulkomaalaisten hyväksi ja hänen ystäväpiiriinsä kuulluu ulkomaalaisia ja hän viettää aikaansa ulkomaalaisten kanssa.

Joku tuossa "vuodatti" että "mistä tiedät ette ole töissä pakolaiskeskuksessa?" 
Heh voi voi sentään.  Se, että joutuu elantonsa hankkimaan pakolaisbisneksestä, ei tee antirasistia.
Se tekee ainoastan sen, että silloin näkee enemmän.
« Last Edit: 04. 03. 2010 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1943 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Minua kiinnostaa rasistin profiloiminen.
Mikä on tunnusomaista rasisteille?
Onneton lapsuus? Tullut hyväksikäytetyksi? Koulukiusattu? 

Yksi varma merkki on se, että hän ei näytä rasismiansa vaan on ns. piilorasisti ja heiluttaa yleensä holtittomasti "rasismikorttia" vähän miten sattuu.  Soittaa täällä suutansa antirasismin puolesta mutta oikeasti ei tee mitään asian hyväksi.  Hän ei avaa ovea ulkomaalaisen näköiselle, eikä hanki asuntoa läheltä ulkomaalaisia, sekä tarkistaa taskunsa heti ulkomaalaisen koskettua häntä ruuhkassa ym.  Hän on ensimmäisenä osoittelemassa sormella "rasisteja."

Tämä voi olla hyvä alku profiloimiselle jolla tuntee todellisen rasistin.

Mielestäni se ei vaadi onnetonta lapsuutta tai kiusatuksi tulemista.  Ennemminkin hän on se kiusaaja.  Kun koulukiusattavat loppuvat hän alkaa kiusata aikuisia täällä.  Hän tuntee kuitenkin syyllisyyttä ja luulee "rasismikortin" esilleoton puhdistavan hänen syyllisyydentuntonsa.  Mutta se ei auta.  Omatunto kolkuttaa jatkuvasti vaikka mitä tekisi.

Todellisen antirasistin tunnistaa helposti.  Hän tekee jotain ulkomaalaisten hyväksi ja hänen ystäväpiiriinsä kuulluu ulkomaalaisia ja hän viettää aikaansa ulkomaalaisten kanssa.

Joku tuossa "vuodatti" että "mistä tiedät ette ole töissä pakolaiskeskuksessa?" 
Heh voi voi sentään.  Se, että joutuu elantonsa hankkimaan pakolaisbisneksestä, ei tee antirasistia.
Se tekee ainoastan sen, että silloin näkee enemmän.
Lajunen alkoikin analysoimaan ihmistyyppiä "antirasisti". Monta kertaa asian/ilmiön kuvaamiseksi tarvitaan tosiaan sen vastakohdan tunnistamista.

Kivutonta, tervettä olotilaa on vaikea "havaita" (jos yleensä on terve)  mutta kun on todella kivuliaasti sairas niin johan huomaa eron.

Rasisti-antirasisti vastakkainasettelu on Lajusen analyysin mukaan hieman eri juttu.

Jos ei ole rasisti niin minusta se ei tee ihmisestä Lajusen määritelmän mukaista antirasistia.
Lajusen antirasisti on hänen mielestään piilorasisti, joka kiusaa oikeita rasisteja. Vai ymmärsinkö väärin?

Rasismi on asenne joka joko on tai ei ole. Ihan niinkuin joku sairaus/ominaisuus. Sinulla on alkoholismi tai ei ole sitä. Jos alkoholi ei ole sinulle ongelma, tai jopa et käytä sitä lainkaan (kuten suurin osa maahanmuuttajista?) niin se  tekee heistä Lajusen logiikan mukaan "antialkoholisteja", jotka paasaavat alkoholin haitoista.

Ei se noin mene.

Antropologia, altruismi ja historian tuntemus auttaisi näkemään vähän laajemmin asioita mutta epäilen että yksi rasistien yhteinen piirre on alhainen koulutustaso ja ennen kaikkea laajapohjaisen yleissivistyksen puute. On ikävää, että koulutuspolitiikassamme erikoistutaan jo lapsena. Siitä seuraa, että voi päästä helposti tohtoriksi (jopa professorikisi) mutta tietävän hyvin vähän maailman asioista.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1944 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Matseman:Miksei siis meidän kulttuurimme voisi olla vierasta heille? Täydellisesti kanssasi samaa mieltä.
Hehän eivät ole sopeutuneet meidän lakeihimme ja kulttuuriimme , tästähän on kiistatonta näyttöä viimeaikaisten tuomioiden valossa ja verikosto perinne on edelleen voimassa. Tuntuuhan se todella kummalliselta ettei edes Vaasaankaan voi tulla vaikkapa vierailulle tietyt romanit.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1945 on: 04. 03. 2010 09:09 »

 eikä hanki asuntoa läheltä ulkomaalaisia,


Kaikessa tällaisessa analyysissa pitää kuitenkin olla varovainen. Kuten varmasti moni tietää, joidenkin asuntoalueiden status tipahtaa silloin, kun sinne muuttaa paljon ulkomaalaisia. Jotkut muuttavat pois jo sillä, kun pelkäävät että elämän suurin sijoitus, eli asunto putoaa arvossa. Tällä ei tarvitse välttämättä olla mitään tekemistä rasismin kanssa. Mutta joku toinen syyllistää siinä maahanmuuttajat itse ja alkaa vihaamaan heitä.

Matseman:Miksei siis meidän kulttuurimme voisi olla vierasta heille? Täydellisesti kanssasi samaa mieltä.
Hehän eivät ole sopeutuneet meidän lakeihimme ja kulttuuriimme , tästähän on kiistatonta näyttöä viimeaikaisten tuomioiden valossa ja verikosto perinne on edelleen voimassa. Tuntuuhan se todella kummalliselta ettei edes Vaasaankaan voi tulla vaikkapa vierailulle tietyt romanit.

Jos kerran mustalaiset ovat olleet Suomessa jo 500 vuotta, niin mikä sanoo, että juuri meidän lakimme ovat niitä oikeita lakeja? Emmehän me itsekään noudata niitä aina. Tästäkin on kiistatonta näyttöä, suomalaiset rikkovat omia lakejaan joka päivä, eikä puhuta mistään pikkurikollisuudesta. Murhia ja tappoja tapahtuu jos mistä eri syistä ja ajetaan hautausmaan suoralla ilman polkupyöräkypärää, ihonväristä riippumatta.

On meillä Helin kovasti ongelmia näiden juttujen kanssa.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1946 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Tuntuuhan se todella kummalliselta ettei edes Vaasaankaan voi tulla vaikkapa vierailulle tietyt romanit.
Voi, voi. Samanlaista sukujen välistä vihanpitoa, sukupolvien ajan, löytyy kyllä kantaväestönkin parista. Sitä vaan pidetään normaalina "eikä siitä puhuta". Se on tabu.

Kun sama ilmiö esiintyy toisella kansanryhmällä niin johan sille keksitään oma nimi ja aletaan rasistisesti kauhistella!

Mitähän muut  kuin länsimaisen korkeakulttuurin edustajat ajattelisivat "arjalaisten" BDSM-seksistä? Eivät taida tietää, ei taida tietää toki täälläkään moni.  Auta armias mitä rasistimme tuumaisivat jos tuollaisen harrastaminen olisi pääasiassa joidenkin toisuskoisten leikkejä!

Sairasta on tämä oma kulttuurimme. Sillä ei kai sitä voi kieltää, etteikö BDSM olisi kulttuurimme tuote?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1947 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Haluan hieman perusteita sille että "väärään sukuun" kuuluva romani ei voi tulla Vaasaan.  Mitä siis tapahtuu jos hänet bongataan Vapaudenpatsaalla?

Haluan edelleen tietää että olenko rasisti jos en hyväksy sitä että täysi-ikäiset afrikkalaisperäiset miehet maleksivat ja mölisevät kaduillamme tekemättä työtä elättääkseen itsensä.. (Sana mölistä) saattaa olla raskauttava.

En ole asemassa että voisin  vaikuttaa kenenkään olemiseen, mutta jos olisin, niin ilmanmuuta palkkaisin pätevimmän vaikka hän olisi kotoisin Malmilta.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1948 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Eikö meidän valtiomuotomme jo määrää kumman laki on oikein, jos jotkut valkolaisten suvut ovat riidoissa niin eihän se kuitenkaan tarkoita sitä ettei samassa kaupungissa voisi asua tai vierailla.
veritas odium parit.

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1949 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Hehän eivät ole sopeutuneet meidän lakeihimme ja kulttuuriimme , tästähän on kiistatonta näyttöä viimeaikaisten tuomioiden valossa.
Kun suomalainen tai vaikkapa itävaltalainen syyllistyy pedofiliaan tai insestiin niin sehän on vähän niinkuin normaalia? Kulttuuriimme kuuluvaa?
Mutta kun joku rasistin hampaissa oleva ryhmä ajelee pyörällä ilman kypärää, niin sehän on sopeutumattomuutta lakeihimme ja kulttuuriimme.

Näinhän tämä Lajusen/Rabbin ja Helinin logiikka menee.

Sitä kutsutaan rasismiksi.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1950 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Eikö meidän valtiomuotomme jo määrää kumman laki on oikein, jos jotkut valkolaisten suvut ovat riidoissa niin eihän se kuitenkaan tarkoita sitä ettei samassa kaupungissa voisi asua tai vierailla.
Kyllä tarkoittaa. Jos kaupungissa ei muita tuttuja ole.

Mutta enemmän ilmiö on tuttu tietysti maaseudulta. Ei edes tiettyjen kylien läpi uskalleta ajaa autolla. Usko nyt vaan huviksesi, että tämä on ihan elävää elämää tänäkin päivänä E-P:llä.

Taustalla voi olla muinaisia raiskauksia, äpäriä, aviorikoksia, perintöriitoja yms.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1951 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Nimimerkki Valittu tuntuu olevan kovin kiinnostunut perverssioista.  En tunne asiaa, koska en ole koskaan sekaantunut samaan sukupuoleen, enkä eläimiin, enkä lapsiin.  

Valittu voisi perustaa tänne ketjun, missä kirjoitetaan muiden kuin arjalaisten seksuaalisista tavoista.

Sen verran tiedän että ns. arjalaista perusasentoa kutsutaan afrikassa "lähetyssaarnaajan  asennoksi".

Odotan kiinnostuneena ketjun avaamista.

Valitulle vielä:  pitäisikö meidän siis hyväksyä verikosto eksoottisena heimoperinteeseen kuuluvana tapana, jonka säilyttämiselle pitäisi saada jonkinlainen status?
« Last Edit: 04. 03. 2010 10:10 by Gogolin Hattu »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1952 on: 04. 03. 2010 09:09 »
Kas vain en ole ollutkaan tietoinen , että ilman kypärää ei saisi pyörää ajaa, tottakai rikollisille kuuluu rangaistukset ihan ihonväristä riippumatta sehän on päivänselvää. Mitä siitä tulisi jos erilaiset esim. rikollisryhmät ym. saisivat tuomita omien lakien mukaan niinkuin nyt ovat romanit saaneet.Täällä olevilla kirjoittajilla ei ole minkäänlaista kanssakäymistä romanien kanssa minä olen tekemisissä heikäläisten kanssa harva se viikko joten kokemusta on .
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1953 on: 04. 03. 2010 10:10 »
Nimimerkki Valittu tuntuu olevan kovin kiinnostunut perverssioista.  En tunne asiaa, koska en ole koskaan sekaantunut samaan sukupuoleen, enkä eläimiin, enkä lapsiin.  


Sama sukupuoli, eläimet tai lapset eivät mitenkään liity BDSM-seksiin. Eli siinä mielessä aika turha lähteä jeesustelemaan tuollaisilla perverssioilla.

Mistä ihmeestä muuten sinulle tuli tuollaiset halut mieleen?

Itsekään en ole koskaan noita mainitsemiasi perverssioita harrastanut, jos saman sukupuolen harrastamista voidaan perverssioina edes pitää. BDSMkin on minulta jäänyt SM kirjainten kohdalta kokonaan kokematta, enkä ole siitä murheissani - en ole siitä kiinnostunut.   
« Last Edit: 04. 03. 2010 10:10 by Asiantuntija »

Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1954 on: 04. 03. 2010 10:10 »
Nimimerkki Valittu tuntuu olevan kovin kiinnostunut perverssioista.  En tunne asiaa, koska en ole koskaan sekaantunut samaan sukupuoleen, enkä eläimiin, enkä lapsiin.  

Olen kiinnostunut kulttuurien tuottamista ilmiöistä ja tavoista. Länsimaisen kulttuurin tietyt tuotokset ovat kuvottavia. On niitä seksuaalisten perversioiden lisäksi muitakin. Ei niistä tietoisuus tee minusta niistä "kiinnostunutta".

Peiliin katsottaessa nähtävä kuva ei valehtele mutta silti voi olla vaikea sitä nähdä oikein. Optinen harha?

"Turha syyttää peiliä jos naama on vino" taisi Gogol lausua. Se oli hyvin sanottu.

« Last Edit: 04. 03. 2010 10:10 by Valittu »
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1955 on: 04. 03. 2010 10:10 »
Kas vain en ole ollutkaan tietoinen , että ilman kypärää ei saisi pyörää ajaa, tottakai rikollisille kuuluu rangaistukset ihan ihonväristä riippumatta sehän on päivänselvää.

Jos et sinäkään tiedä suomen laista edes tuon vertaa, niin kuinka voit olettaa tai vaatia jonkun tänne tulevan tietävän heti kaikki lait ja säännöt.

Gogolin Hattu

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1956 on: 04. 03. 2010 10:10 »
Aivan.  Olen lausunut paljonkin viisauksia mutta aikaisemman viestini ydin oli tässä:

"pitäisikö meidän siis hyväksyä verikosto eksoottisena heimoperinteeseen kuuluvana tapana, jonka säilyttämiselle pitäisi saada jonkinlainen status?"

Mitkä siis ovat ne eksoottiset heimotavat, jotka pitäisi ottaa valtiovallan ja lainsäädännön lämpimään syleilyyn?

Kuuluuko ympärileikkaus niihin?  Entä halai-teurastukset? jne.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1957 on: 04. 03. 2010 10:10 »

Jos ei ole rasisti niin minusta se ei tee ihmisestä Lajusen määritelmän mukaista antirasistia.
Lajusen antirasisti on hänen mielestään piilorasisti, joka kiusaa oikeita rasisteja. Vai ymmärsinkö väärin?

Voiko tuota pahemmin väärin ymmärtää.  Väärinymmärrykseen näyttäisi sisältyvän narsismia mutta aiemmat kirjoitukset ja käsitykset huomioon ottaen lienee silti varmuuden vuoksi syytä käyttää "rautalankaa."

Sanomani tämä osa "rautalangasta taivutettuna."

Oikea rasisti leikkii antirasistia näyttäen mahdollisimman ulkomaalaisystävällistä kuvaa ja osoittaakseen sen, hän heiluttelee "rasismikorttia" holtittomasti mutta oikeasti ei tee mitään ulkomaalaisten hyväksi vaan ainoastaan soittaa suutaan syytellen ja antirasismia liputtaen.

Hyvänä esimerkkinä on erään nimimerkin tekemä gatekorointi A ja B ryhmään jossa A ryhmä nimettiin "Rasismiin taipuvaisiksi" mutta todellisuudessa sen ryhmän jäsenet osoittautuivatkin niiksi jotka eniten oikeasti ovat tehneet ulkomaalaisten hyväksi tai heillä oli siitä eniten todellista näyttöä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Asiantuntija

  • Guest
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1958 on: 04. 03. 2010 10:10 »


Hyvänä esimerkkinä on erään nimimerkin tekemä gatekorointi A ja B ryhmään jossa A ryhmä nimettiin "Rasismiin taipuvaisiksi" mutta todellisuudessa sen ryhmän jäsenet osoittautuivatkin niiksi jotka eniten oikeasti ovat tehneet ulkomaalaisten hyväksi tai heillä oli siitä eniten todellista näyttöä.

Ei tuon olisi voinut laittaa sille kuuluvaan paikkaan, eli "asiat jotka ilostuttaa". Tuo on sen verran hauskaa tekstiä. Ainoastaan pelottaa hiukan se, että saatat olla jopa tosissasi.

Muistutan kuitenkin edelleen, että näkyvin ja suurin jakoperustehan oli kirjoitetun perustuminen tosiasioihin ja perustelemiseen, eikä olkiukkoihin.
« Last Edit: 04. 03. 2010 10:10 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #1959 on: 04. 03. 2010 11:11 »


Haluan edelleen tietää että olenko rasisti jos en hyväksy sitä että täysi-ikäiset afrikkalaisperäiset miehet maleksivat ja mölisevät kaduillamme tekemättä työtä elättääkseen itsensä.. (Sana mölistä) saattaa olla raskauttava.



Riippuu tietenkin siitä, mihin sen kriitiikkisi kohdistat. Jos kohdistat sen maahanmuuttajiin, olet rasisti, sillä en ole ainakaan koskaan saanut lukea, että osoittaisit samaa kritiikkiä kantasuomalaisiin, jotka ovat istuneet Vaasan kahviloissa kymmeniä vuosia, mitään töitä tekemättä.

Jos taas kohdistat kritiikkisi päättäjiin, se voidaan jo laskea maahanmuutopolitiikan kritisoimiseksi.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas