Author Topic: Google Wave  (Read 4071 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Google Wave
« on: 05. 12. 2009 10:10 »
Joidenkin arvioiden mukaan Google Wave tulee syrjäyttämään nykyisen sähköpostin, facebookit, twitterit, pikaviestimet jne.

Onko kenelläkään vielä kokemuksia Veivistä?

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

hartsa

  • Guest
Re: Google Wave
« Reply #1 on: 13. 12. 2009 19:07 »
Onko kenelläkään vielä kokemuksia Veivistä?

Sain tuonne kutsun mutta ja sehän vaikutti ihan tavalliselta keskustelusaitilta, johon tosin voi myös koota dataa erilaisissa muodoissa. Kohu tuosta lienee aika turha. Ei ole tullut juuri käytyä koska pitäisi olla joku yhteisö jonka kanssa perustaa tuollainen data/keskustelusaitti.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Google Wave
« Reply #2 on: 13. 12. 2009 19:07 »
Google Wave ei ole vain keskustelusaitti.  Se onennenkaikkea ryhmätyökalu ja paras tähän asti tehdyistä sähköpostiohjelmista.  Google Wave kehittyy koko ajan ja olen varma että siitä tulee menestts.

Ryhmätyökaluna se on mainio. Osaatko jo etsiä aaltoja?  Kokeile kirjoittaa New Wave kenttään: with public tag:suomi
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Google Wave
« Reply #3 on: 13. 12. 2009 19:07 »

Kaipa tuon tarkoitus on olla jonkinlainen sosiaalinen "blogi" jossa dokumentit alkavat elää "omaa elämäänsä", tuntuu kyllä vähän edellä aikaansa olevalta idealta

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Google Wave
« Reply #4 on: 16. 12. 2009 11:11 »
Olen Herkkoon kanssa pitkälle samaa mieltä.  Kuukkelin Veivi taitaa olla todella aikaansa edellä kun Googlea ei opita käyttämään edes täällä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Google Wave
« Reply #5 on: 03. 04. 2010 06:06 »
Jos viestiin ei ole vastattu 300 vrk., se poistuu automaattisesti.  Tämä on ainoa tapa säilyttää tärkeä viestiketju.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Google Wave
« Reply #6 on: 02. 09. 2010 17:05 »
Ei menestynyt tämä idea...

"Hakukoneyhtiö Google kehittää ja ostaa web-palveluita kiivaaseen tahtiin, eivätkä läheskään kaikki hankkeet menesty. Keskiviikkona Google vahvisti lopettavansa yhden tunnetuimmista hankkeistaan, vasta viime vuonna esitellyn Wave-palvelun. Sen oli määrä yhdistää vanhanaikaisen sähköpostin ja nykyaikaisen tosiaikaisen keskustelun parhaat puolet, mutta tämä ei onnistunut. Google ilmoittaa käyttäjämäärien jääneen toivottua pienemmiksi, ja siksi Waven kehitys erillisenä palveluna loppuu."

http://www.tietokone.fi/uutiset/google_lopettaa_wave_palvelunsa

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Google Wave
« Reply #7 on: 02. 09. 2010 18:06 »
Kokeilin Google Wavea heti kun se oli mahdollista mutta jotenkin se ei kuitenkaan ollut minun juttuni vaikka niin luulin. Toisaalta kaipaan kyllä kollektiivista ryhmätyöjuttua.

Ompa mukava seurata miten tuon eilen lanseeratun pehmogissin käy mutta siitähän on oma ketju eli Palosaaren ideat.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Google Wave
« Reply #8 on: 02. 09. 2010 19:07 »

.

Vähän eri asiaa mutta esimerkiksi matkapuhelinvalmistaja Nokian suuret visionääriset "OVI" -sovellukset taitaa jäädä useimmilta käyttämättä ja ihmiset käyttää niitä simppeleitä mutta toimivia Suite-aplikaatioita

.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Google Wave
« Reply #9 on: 02. 09. 2010 19:07 »
Herkkoo on oikeassa.  Minulle riittää että kännykällä voi soittaa ja lähettää tekstivistejä.  Jsskus toivon että käynnyä voisi käyttää matkasilitysrautana.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Google Wave
« Reply #10 on: 02. 09. 2010 19:07 »

.

Jotenkin tää kehitys ei mene aina oikeaan suuntaan, esimerkiksi se että älypuhelin ei pysy paria päivää pitempää aikaa jumiutumatta ei ole mikään vika vaan "ominaisuus" ja puhelin on virallisesti "kunnossa"

Nyt näissä uusimmissa ei välttämättä riitä edes että ottaa akun irti vaan osat pitää olla pöydällä pari kolme tuntia että puhelin suostuu taas yhteistoimintaan

Tietokonepuolella tuota ei sentään vielä hyväksytä

.